Vind je van niet?quote:Op woensdag 14 januari 2015 09:42 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Ah, wat is het toch mooi, die vrijheid van meningsuiting.
Nee, volgens mij staat nergens in de koran dat je Mohammedlasteraars mag doden. Dat is meer een taak voor Allah zelf.quote:Op woensdag 14 januari 2015 09:39 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Volgens de islam weer wel, dat is het probleem.
Tuurlijk, ik verwacht dan ook dat er volgende zondag honderdduizenden op straat gaan met "Je suis Dieudonné"quote:
Is hij vermoord dan?quote:Op woensdag 14 januari 2015 09:47 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Tuurlijk, ik verwacht dan ook dat er volgende zondag honderdduizenden op straat gaan met "Je suis Dieudonné"
Ach, zo'n Wilders wordt ook aangeklaagd door de staat. Wat dat betreft is de vrijheid van meningsuiting al een tijdje kapot.quote:Op woensdag 14 januari 2015 09:47 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Tuurlijk, ik verwacht dan ook dat er volgende zondag honderdduizenden op straat gaan met "Je suis Dieudonné"
In veel landen staat de doodstraf op kritiek op de Koran of kritiek op Mohammed.quote:Op woensdag 14 januari 2015 09:47 schreef Montagui het volgende:
[..]
Nee, volgens mij staat nergens in de koran dat je Mohammedlasteraars mag doden. Dat is meer een taak voor Allah zelf.
quote:Imam Fawaz: “Moslims en de hypocrisie rondom Charlie”
Shaykh Fawaz, ook bekend als Imam Fawaz, maakt op z’n Facebookpagina kenbaar dat moslims zich niet mogen inzetten voor cartoonisten of journalisten die de Islam en de profeten belachelijk maken.
In zijn artikel getiteld “Moslims en de hypocrisie rondom Charlie”, schrijft Fawaz dat als moslimgeleerden en de islamitische wet het niet toestaan dat de Profeet Mohammed belachelijk wordt gemaakt, moslims dan ook niet solidair mogen zijn met hen die het wel doen.
Hij schrijft verder: “Allah (de Verhevene) heeft het namelijk verboden voor een moslim om zich te bevinden of deel te nemen aan een zitting of bijeenkomst van ongeloof waarin Zijn religie wordt bespot.”
Hij concludeert met het citeren van de Soerat Al-Anaam 68 dat degene die er dus tóch voor kiest om zich in zulke zittingen te bevinden, ongeloof pleegt.
Met de Soerat Al-Nisaa 140 legitimeert hij zijn stelling: “Wanneer een persoon dus (met tevredenheid) zit met een ongelovige die de religie van Allah bespot, is hij …..als deze ongelovige….”
“….Charlie en zijn groep hebben onze Profeet…. belachelijk gemaakt op de meest smerige manier en met de meest vieze woorden en afbeeldingen en ze noemen zijn gemeenschap en zijn volgelingen idioten….”
“…..Degene die zegt dat hij Charlie is, accepteert zijn ongeloof en zijn bespottingen tegen Allah en zijn Profeet en treedt hiermee buiten de Islam….”
“….Hetzelfde geldt voor hen die deelnemen aan demonstraties, waarbij deze verdorven plaatjes, foto’s en tijdschriften die tekeningen bevatten, de beste der Schepselen en meest nobele van alle Profeten bespot…. bovengenoemde uitspraak is op hen van toepassing….”
Hij verzoekt instanties die de fatwa vervaardigen de kwestie te verduidelijken aan met name moslims in de politiek en de media, waarvan velen volgens Shaykh Fawaz zijn vervallen in Fitna en dwalingen.
Fawaz is van mening dat zowel westerse als Arabische media de afbeeldingen promoten of opnieuw willen uitbrengen. Hij beschuldigt de moslimjournalisten en politici ervan bang te zijn als intolerante extremisten in de hoek gezet te worden, om te eindigen met: “…hoe kunnen jullie dan verlangen dat de moslimjongeren binnen onze gemeenschap nog vertrouwen in jullie hebben.?”
Dat klopt, als gevolg van Sharia wetgeving. Die doodstraf is een onjuiste (en extremistische) interpretatie van het geschrevene in de Koran.quote:Op woensdag 14 januari 2015 09:51 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
In veel landen staat de doodstraf op kritiek op de Koran of kritiek op Mohammed.
Iets meer mag ook?quote:Op woensdag 14 januari 2015 09:37 schreef S15 het volgende:
[..]
Ik bedoel, via marktplaats zeggen dat ik er 100 euro voor wil betalen, maar dat ik hem wel bij hem kom ophalen.
Volgens mij snap je het niet.quote:Op woensdag 14 januari 2015 08:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hiermee geeft hij toch aan dat hij de terroristen gelijk geeft? Die kwamen immers tot hun daden om precies hetzelfde motief.
En als we om ieders mening rekening moeten gaan houden, dan, tjah, kun je beter voor eeuwig je mond houden. Bij ieder woord beledig je wel iemand.
En daarbij is het een keuze om je beledigd te voelen. Zij kiezen ervoor om aanstoot er aan te voelen.
mufti heeft nog wat te leren. Wederom een gemiste kans.
quote:Op woensdag 14 januari 2015 10:17 schreef Loekie1 het volgende:
woensdag 14 januari 2015 10:02 schreef Montagui het volgende:[/b]
Dat klopt, als gevolg van Sharia wetgeving. Die doodstraf is een onjuiste (en extremistische) interpretatie van het geschrevene in de Koran.
Ook deze doodstraf is niet gebaseerd op de koran, maar op de hadith. De sharia waarin blasfemie de doodstraf verdient baseert zich dan ook op deze hadith (omdat het de extremisten beter uitkomt?). Nu komt de hadith wel dichtbij het geschrevene in de koran maar betreft het overlevering van mensen en dergelijke overleveringen zijn ten alle tijde inferieur aan het geschrevene in de koran. Daarbij kent de hadith ook nog eens verschillende gradaties van authenticiteit.quote:Ik denk dat de meeste imams het erover eens zijn dat kritiek op de koran of Mohammed een teken is van afvalligheid en op afvalligheid staat in principe de doodstraf.
De doodstraf voor afvalligheid is vooral gebaseerd op de Hadith. We herinneren de lezer eraan dat de islamitische wet evengoed gebaseerd is op de Hadith als op de Koran. Beide bronnen hebben evenveel kracht van wet.
http://www.exmoslim.org/doodsvonnis%20voor%20afvalligen.html
en:
De beramers van deze aanslagen inspireren zich hierbij op het voorbeeld van Mohammed die zijn critici liet doden. Voorbeelden hiervan waren Asma Bint Marwan, Abu Afak en Ka’b Bin Al-Ashraf. Deze mensen hadden geen enkele militaire daad gesteld, enkel Mohammed bekritiseerd.
http://www.exmoslim.org/doodsvonnis%20voor%20afvalligen.html
quote:Al-Qaeda in Jemen claimt aanslag Charlie Hebdo te hebben gefinancierd
Een hoge leider van al-Qaeda in Jemen claimt dat zijn terreurbeweging de aanslag op Charlie Hebdo in Parijs heeft gefinancierd. Ook werd het doelwit voor de aanslag door zijn terreurbeweging uitgekozen.
De leider, Nasr al-Ansi, stelt in een videoboodschap van elf minuten dat de aanslag een antwoord was op de spotprenten van de profeet Mohammed die Charlie Hebdo had gepubliceerd.
"Wat de gezegende 'Slag om Parijs' betreft: Wij, de organisatie van al-Qaeda op het Arabisch Schiereiland, claimen de verantwoordelijkheid voor deze operatie uit wraak namens de boodschapper van God", zegt al-Ansi in de video.
Twee dagen na de aanslag eiste een hoge functionaris van de terreurbeweging de aanslag al op.
http://nl.wikipedia.org/wiki/G%C3%A9rard_Depardieuquote:Op woensdag 14 januari 2015 10:53 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Moet dit jan boskamp voorstellen ofzo?
[ afbeelding ]
Idd. Nog ondertekend door lul ookquote:Op woensdag 14 januari 2015 11:36 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Zo kan je overal wel ergens een lul in zien...
Ohhh!!! Ik vond die twee rondjes op z'n hoofd al zo vreemd.quote:Op woensdag 14 januari 2015 11:36 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Zo kan je overal wel ergens een lul in zien...
twitter:AP twitterde op woensdag 14-01-2015 om 12:46:35BREAKING: France arrests 54 for defending terror; Charlie Hebdo newspaper fronting Muhammad sells out http://t.co/pWbEhZJgSl reageer retweet
lol, als je echt extremisten wil kweken...quote:Op woensdag 14 januari 2015 13:07 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:AP twitterde op woensdag 14-01-2015 om 12:46:35BREAKING: France arrests 54 for defending terror; Charlie Hebdo newspaper fronting Muhammad sells out http://t.co/pWbEhZJgSl reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |