abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148672880
quote:
Dieudonne, a controversial comic with a large following in France, was among those detained. Government spokesman Stephane Le Foll said some of those detained have already been convicted — a display of French justice that was notably rapid.

The storming of the irreverent Charlie Hebdo newspaper was the opening salvo of three days of terror and bloodshed in the Paris region, ending when security forces killed all three gunmen on Friday. A top leader of Yemen's al-Qaida branch claimed responsibility for the Charlie Hebdo attack, saying in a video posted Wednesday that the massacre was in "vengeance for the prophet."

The core of the newspaper's staff perished a week ago when gunmen stormed its offices, killing 12. Those who survived put out the issue Wednesday, working out of borrowed offices, with a print run of 3 million — more than 50 times the usual circulation.

Charlie Hebdo had received repeated threats for posting caricatures of Muhammad and was firebombed in 2011. Its editor and his police bodyguard were the first targeted in the newsroom.

France's government was preparing tougher anti-terrorism measures, and authorities were already using current laws to their fullest extent. Wednesday's detention of Dieudonne for defending terrorism followed a four-year prison sentence involving the same charge for a man in northern France who seemed to defend the attacks in a drunken rant while resisting arrest.
http://www.dailyprogress.(...)75-c20b38249ce2.html
French justice..
pi_148672962
Tja dat soort arrestaties en vervolgingen zijn niet echt een goed signaal als je de vrijheid van meningsuiting wil verdedigen.
٩๏̯͡๏)۶
pi_148675961
Leuk man zo`n multiculturele samenleving...
pi_148677073
quote:
Turkse rechtbank wil sites blokkeren die voorpagina Charlie Hebdo tonen
http://www.hln.be/hln/nl/(...)ie-Hebdo-tonen.dhtml

Dit terwijl de Turkse premier vorige zondag nog lekker aan het meestappen was in Parijs
pi_148677273
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 15:30 schreef 20100 het volgende:

[..]

http://www.hln.be/hln/nl/(...)ie-Hebdo-tonen.dhtml

Dit terwijl de Turkse premier vorige zondag nog lekker aan het meestappen was in Parijs
We kennen de aard van het beestje inmiddels toch wel? Uit het feit dat de Turkse premier participeerde in het toneelstukje van afgelopen weekend, zou geen hoop geput moeten worden.
pi_148677279
Straffen
Twee mannen kregen een jaar cel, waarvan respectievelijk acht en negen maanden voorwaardelijk, meldt de Franse krant Le Monde. Ze hadden op straat geschreeuwd en de aanslagen verdedigd. Een van hen zei: "Ik ben er trots op een moslim te zijn, ik hou niet van Charlie, ze hadden het recht om dat te doen."

Ehhh, vrijheid van meningsuiting, misschien? :?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  Redactie Frontpage woensdag 14 januari 2015 @ 15:46:08 #232
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_148677675
quote:
11s.gif Op woensdag 14 januari 2015 15:36 schreef El_Matador het volgende:
Straffen
Twee mannen kregen een jaar cel, waarvan respectievelijk acht en negen maanden voorwaardelijk, meldt de Franse krant Le Monde. Ze hadden op straat geschreeuwd en de aanslagen verdedigd. Een van hen zei: "Ik ben er trots op een moslim te zijn, ik hou niet van Charlie, ze hadden het recht om dat te doen."

Iets met een verbod op het verheerlijken van een terroristische daad geloof ik :{
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_148677785
Hier is de charlie hebdo te downloaden, https://www.nitroflare.co(...)_14_janvier_2015.pdf
٩๏̯͡๏)۶
pi_148677788
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 15:46 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Iets met een verbod op het verheerlijken van een terroristische daad geloof ik :{
Maar wat voor een bananenrepubliek ben je dan als je mensen op basis van zo'n mening gaat veroordelen? Ze zaaien geen haat en zetten niet aan tot geweld.. Overigens hoef je in Frankrijk niet zo goed te zoeken om een hoop mensen te vinden die precies dezelfde mening hebben.
pi_148677892
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 15:49 schreef Downwards het volgende:

[..]

Maar wat voor een bananenrepubliek ben je dan als je mensen op basis van zo'n mening gaat veroordelen?
Ik vind het prima dat een staat mensen straft die geweld en of terroristische daden goedkeuren of verheerlijken. Lijkt me niet meer dan normaal?

Moderne samenleving = Vrije mening behalve als daar geweld bij komt kijken.
pi_148678022
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 15:52 schreef davedavy het volgende:

[..]

Ik vind het prima dat een staat mensen straft die geweld en of terroristische daden goedkeuren of verheerlijken. Lijkt me niet meer dan normaal?
Oh, waarom is dat zo normaal?

quote:
Moderne samenleving = Vrije mening behalve als daar geweld bij komt kijken.
Ja, ze pleegden toch geen geweld?
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_148678064
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 15:52 schreef davedavy het volgende:

[..]

Normaal? Het lijkt mij vrij absurd dat je iemand de cel ingooit omdat hij 'slechts' zijn mening geeft naar aanleiding van een aanslag. Je kunt het er wel totaal mee oneens zijn of het walgelijk vinden, maar daar houdt het wat mij betreft ook wel op.

Moeten we nu ook die honderden/duizenden moslims in Frankrijk, België en Nederland etc.oppakken omdat ze de aanslagen hebben goedgekeurd op sociale media etc.?
pi_148678076
Ik zie geen oproep tot geweld.
pi_148678118
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 15:56 schreef Downwards het volgende:

[..]

Normaal? Het lijkt mij vrij absurd dat je iemand de cel ingooit omdat hij 'slechts' zijn mening geeft naar aanleiding van een aanslag. Je kunt het er wel totaal mee oneens zijn of het walgelijk vinden, maar daar houdt het wat mij betreft ook wel op.

Moeten we nu ook die honderden/duizenden moslims in Frankrijk, België en Nederland etc.oppakken omdat ze de aanslag hebben goedgekeurd op sociale media etc.?
Of de duizenden die aanslagen op moskeeën toejuichen op sociale media.
pi_148678127
Wat een rare hype is dat nu ineens zeg, iedereen wil ineens dat kutkrantje en voorheen pieste er nog geen hond tegenaan, getuige die oplage van amper 60.000. Dat hele blad boeide me voor die aanslag niet, en nu ook niet. :{
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_148678145
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 15:56 schreef Downwards het volgende:

[..]

Moeten we nu ook die honderden/duizenden moslims in Frankrijk, België en Nederland etc.oppakken omdat ze de aanslag hebben goedgekeurd op sociale media etc.?
Het wordt vrij druk in de bajes als we iedereen die een misselijke mening erop nahoudt opsluiten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_148678152
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 15:57 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Of de duizenden die aanslagen op moskeeën toejuichen op sociale media.
Geldt exact hetzelfde voor inderdaad.
  woensdag 14 januari 2015 @ 15:58:44 #244
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_148678160
quote:
Straffen

Alsof die fascisten daar iets om geven.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
pi_148678192
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 15:57 schreef Hathor het volgende:
Wat een rare hype is dat nu ineens zeg, iedereen wil ineens dat kutkrantje en voorheen pieste er nog geen hond tegenaan, getuige die oplage van amper 60.000. Dat hele blad boeide me voor die aanslag niet, en nu ook niet. :{
Wel mooi dat er 500 examplaren beschikbaar zijn gesteld voor alle mensen in Nederland die in 2014 ook al enige belangstelling hadden voor CH.
pi_148678239
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 15:59 schreef Downwards het volgende:

[..]

Wel mooi dat er 500 examplaren beschikbaar zijn gesteld voor alle mensen in Nederland die CH in 2014 ook al kenden.
Dat is inderdaad klantenbinding.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_148678257
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 15:57 schreef Hathor het volgende:
Eenmaal thuisgekomen realiseren al die honderdduizenden mensen zich dan ook dat het eigenlijk gewoon een kutblad is. Het verdwijnt in de papierbak en de oplage daalt weer een paar miljoen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_148678439
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 15:58 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Alsof die fascisten daar iets om geven.
De fascisten die ze veroordelen? Nee, dat blijkt.

pi_148679031
quote:
Straffen

Er werd vorige week al op gewezen dat de vrijheid van meningsuiting voor moslims wat minder is dan voor anderen, met verwijzing naar onder andere Dieudonné.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 14 januari 2015 @ 16:26:00 #250
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_148679129
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 16:23 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Er werd vorige week al op gewezen dat de vrijheid van meningsuiting voor moslims wat minder begrijpelijk is dan voor anderen.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')