abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148679164
quote:
11s.gif Op woensdag 14 januari 2015 15:36 schreef El_Matador het volgende:
Straffen
Twee mannen kregen een jaar cel, waarvan respectievelijk acht en negen maanden voorwaardelijk, meldt de Franse krant Le Monde. Ze hadden op straat geschreeuwd en de aanslagen verdedigd. Een van hen zei: "Ik ben er trots op een moslim te zijn, ik hou niet van Charlie, ze hadden het recht om dat te doen."

Ehhh, vrijheid van meningsuiting, misschien? :?
Ik vind het vooral bizar hoe snel het gaat. In Nederland heb je Super-snel-recht met OUd en Nieuw en dat duurt ook nog rustig een week of 1-2 en gaat dan vooral over kleine dingetjes als vuurwerk voortijdig afsteken. Of wat grotere zaken als het aanvallen van een hulpverlener.

En hier, met toch wel een enorm gevoelige kwestie, binnen een week een veroordeling. Dat is toch vreemd?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_148679187
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 16:23 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Er werd vorige week al op gewezen dat de vrijheid van meningsuiting voor moslims wat minder is dan voor anderen, met verwijzing naar onder andere Dieudonné.
Ja, het politieke spel is duidelijk. Deze aanslag was om links aan islamkritisch te binden en fokking Bibi Netanyahu prominent voorop te laten lopen :') en nu mag er vrijelijk en zonder morele basis (als die vrijheid van meningsuiting is, dan moet ie ook absoluut zijn) op elk willekeurig maar liefst islamitisch tegengeluid gehakt worden.

Als dat met woorden gaat, kan ik erachter staan.

Mensen opsluiten om dingen die ze zeggen is niet erg consequent. Op zijn zachtst gezegd.

Je zou verwachten dat het "moreel hogere" Europa daarin niet zoals de VS reageert, maar blijkbaar "zit de angst er goed in", ofzo...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  Moderator woensdag 14 januari 2015 @ 16:29:01 #253
8781 crew  Frutsel
pi_148679242
AP twitterde op woensdag 14-01-2015 om 16:27:56 BREAKING: France to send aircraft carrier to Mideast for operation against Islamic State group in Iraq. reageer retweet
pi_148679368
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 16:27 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Ik vind het vooral bizar hoe snel het gaat. In Nederland heb je Super-snel-recht met OUd en Nieuw en dat duurt ook nog rustig een week of 1-2 en gaat dan vooral over kleine dingetjes als vuurwerk voortijdig afsteken. Of wat grotere zaken als het aanvallen van een hulpverlener.

En hier, met toch wel een enorm gevoelige kwestie, binnen een week een veroordeling. Dat is toch vreemd?
Exact, heel vreemd. Op basis van welke wetgeving? Is de noodtoestand uitgeroepen in Frankrijk?

Denk aan de Boston Bombings. Binnen 2 dagen stond er een heel leger klaar, 2 miljoen mensen in hun vrijheden te beletten. Om 1 jochie met max 12 kogeltjes te vangen die je toen je de kans had, niet achtervolgde. :')
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_148679453
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 16:29 schreef Frutsel het volgende:
AP twitterde op woensdag 14-01-2015 om 16:27:56 BREAKING: France to send aircraft carrier to Mideast for operation against Islamic State group in Iraq. reageer retweet
George W. God: "logische reactie, had ik ook gedaan"

pi_148679465
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 16:27 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Waarsch. juist omdat het zo gevoelig ligt, willen ze 'snel en daadkrachtig' optreden, maar ze verliezen daardoor alle geloofwaardigheid. Een enorme blunder.
pi_148679472
quote:
Nog meer bommen gooien helpt vast ja.
pi_148679607
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 16:35 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Bij de VSAmerikaanse economie wel ja.

En met die lage olieprijs is het goeiekoop tanken jonguh.

*eet 4 kauwgompjes tegelijk*: Down with those damn' aggressive violent muslims.

pi_148680093
Hm ik dacht er zal vast wel een nieuwsbericht of topic op fok zijn over dat Girt Wilders op de video van Al Qaeda Jemen staat. Of mis ik iets?
pi_148680148
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 16:50 schreef VacaLoca het volgende:
Hm ik dacht er zal vast wel een nieuwsbericht of topic op fok zijn over dat Girt Wilders op de video van Al Qaeda Jemen staat. Of mis ik iets?
Klinkt wel interessant.
pi_148680219
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 16:51 schreef Downwards het volgende:

[..]

Klinkt wel interessant.

http://nos.nl/artikel/201(...)nslag-in-parijs.html
pi_148680258
quote:
Wilders staat al wel een hele tijd op die 'lijst' (nummer 3 of 4?). Ook vorige week zag je zijn afbeelding vaker afgebeeld op hun dodenlijst.
  woensdag 14 januari 2015 @ 16:59:11 #263
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_148680383
quote:
Breaking lol. :')

Was al even bekend dat Charles de Gaulle de coalitie gaat bijstaan in de Golf.
Say what?
pi_148680424
quote:
19s.gif Op woensdag 14 januari 2015 16:27 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, het politieke spel is duidelijk. Deze aanslag was om links aan islamkritisch te binden en fokking Bibi Netanyahu prominent voorop te laten lopen :') en nu mag er vrijelijk en zonder morele basis (als die vrijheid van meningsuiting is, dan moet ie ook absoluut zijn) op elk willekeurig maar liefst islamitisch tegengeluid gehakt worden.

Mensen opsluiten om dingen die ze zeggen is niet erg consequent. Op zijn zachtst gezegd.

Je zou verwachten dat het "moreel hogere" Europa daarin niet zoals de VS reageert, maar blijkbaar "zit de angst er goed in", ofzo...
Ze kennen hun publiek denk ik, kijk om je heen op fok en dat geeft een indruk: De meeste mensen formuleren vrijheid van meningsuiting als 'dat ik mag zeggen wat ik wil' , niet dat ieder ander mag zeggen wat hij wil.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 14 januari 2015 @ 17:00:48 #265
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_148680451
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 16:35 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Yup, de hakbars krijgen het al moeilijk op een aantal plekken.
Say what?
pi_148680564
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 17:00 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Yup, de hakbars krijgen het al moeilijk op een aantal plekken.
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 17:00 schreef Weltschmerz het volgende:
Ze kennen hun publiek denk ik, kijk om je heen op fok en dat geeft een indruk
Je hebt gelijk, helaas.

pi_148680715
quote:
19s.gif Op woensdag 14 januari 2015 16:27 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Voor de verandering helemaal met je eens.

Waren we vorige week overeen gekomen dat we in het westen onze mening mogen uiten, hoe beledigend die ook is, gaan we deze week mensen opsluiten vanwege hun mening.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_148680797
De rechter zal zich erover buigen, en zo hoort het ook. In elk geval zal niemand de doodstraf krijgen.
pi_148680860
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2015 17:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Voor de verandering helemaal met je eens.

Waren we vorige week overeen gekomen dat we in het westen onze mening mogen uiten, hoe beledigend die ook is, gaan we deze week mensen opsluiten vanwege hun mening.
Die sociale kant is eng en moreel verdorven inderdaad.

Nog enger vind ik de militaire. Lockdowns, enorme politiestaten, voor 4 (?) gekken met wapens. Op 6 miljoen mensen.

Die gekken riepen -volgens getuigen (?!)- iets met Allah en nu is opeens de hele moslimgemeenschap betrokken bij iets waar ze niets mee te maken hebben. Het op de spits drijven. Wilders had het niet mogen dromen.

pi_148681297
quote:
14s.gif Op woensdag 14 januari 2015 17:13 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Die sociale kant is eng en moreel verdorven inderdaad.

Nog enger vind ik de militaire. Lockdowns, enorme politiestaten, voor 4 (?) gekken met wapens. Op 6 miljoen mensen.
Die politiestaat is daar niet voor, die is er vast voor een volksopstand.
pi_148681423
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 17:25 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Die politiestaat is daar niet voor, die is er vast voor een volksopstand.
Natuurlijk, maar die moet je wel goed oefenen.

Als er in 2025, als de Uggs uit de mode zijn, toch onverhoopt tegen het Groot-Europese (doch brokkelende) Rijk geprotesteerd gaat worden, dan moeten de politiemannetjes en vooral het apparaat erachter toch goed getraind zijn?

Als de dollar niet al eerder is gevallen, 1971 wordt steeds langer geleden...

pi_148681462
Weet iemand waar die video nog meer te vinden is? De link van Dailymotion is offline.
pi_148681593
quote:
12s.gif Op woensdag 14 januari 2015 17:29 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar die moet je wel goed oefenen.

Als er in 2025, als de Uggs uit de mode zijn, toch onverhoopt tegen het Groot-Europese (doch brokkelende) Rijk geprotesteerd gaat worden, dan moeten de politiemannetjes en vooral het apparaat erachter toch goed getraind zijn?

Als de dollar niet al eerder is gevallen, 1971 wordt steeds langer geleden...
Bij OWS waren al die opsporingsbevoegdheden en middelen voor terrorismebestrijding ook al verdomd handig. Stel je voor dat je zoiets niet neerslaat en het wordt een volksbeweging die de verkiezingen haalt.
pi_148681818
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 17:34 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Bij OWS waren al die opsporingsbevoegdheden en middelen voor terrorismebestrijding ook al verdomd handig. Stel je voor dat je zoiets niet neerslaat en het wordt een volksbeweging die de verkiezingen haalt.
http://en.wikipedia.org/wiki/Occupy_Wall_Street ?

Dat is toch niet belangrijk? De islam, daar praten we over. En onze vrijheden. De strijd. Al dat politieke-financiele gedoe op de achtergrond is voor BNW, niet voor gezond denkende mensen.

pi_148682308
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 15:56 schreef Kosmoproleet het volgende:
Ik zie geen oproep tot geweld.
Wat mij betreft wordt een oproep tot geweld ook niet bestraft. Dan kun je de koran (en het oude testament) na een kort proces ook verbieden als je consequent bent. Leg de grens liever bij daadwerkelijk geweld. Bovendien wil ik mijzelf ook niet in de vingers snijden :Y) :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')