quote:Wat weten we over de aanslag op Charlie Hebdo? Een overzicht
Op de burelen van het Franse satirische blad Charlie Hebdo is rond half twaalf een schietpartij losgebarsten. In elk geval hoofdredacteur Stphane ‘Charb’ Charbonnier en de controversile cartoonist Cabu kwamen daarbij om het leven. De daders, bewapend met Kalasjnikovs, zijn nog niet gepakt. Wat weten we nu?
Het parket van Parijs spreekt van zeker twaalf doden. Volgens persbureau Reuters zijn ten minste tien mensen gewond, van wie vijf ernstig.
De Franse politie is op zoek naar drie daders, schrijft persdienst ANP. Eerder werd gesproken van twee, maar volgens minister Cazeneuve van Binnenlandse Zaken zijn het er drie.
De daders, gemaskerd, zwart gekleed en bewapend met Kalasjnikovs, zouden tegen ooggetuigen hebben gezegd: “Zeg maar tegen de media dat we van Al-Qaeda Jemen zijn”, meldt 20 Minutes. Volgens de politie riepen ze verder: “Wij wreken de profeet”.
Volgens The Guardian zijn drie aanvallers in een ontsnappingswagen gesprongen, een vierde man zat achter het stuur. Hun auto, een zwarte Citron, is teruggevonden in het centrum van Parijs. De daders zouden richting het noordoosten van Parijs zijn gevlucht.
De Franse krant Le Parisien spreekt van een goed voorbereide aanslag. De daders vielen binnen tijdens een redactievergadering, waardoor veel redacteuren en tekenaars van Charlie Hebdo (hier een kort profiel) in n ruimte waren. Ook zouden ze slachtoffers bij hun voornaam hebben genoemd.
Volgens Le Monde zijn in het plaatje rechts beelden van de vluchtende daders.
Charlie Hebdo zou de laatste weken zijn beveiligd wegens nieuwe bedreigingen. Eerder kreeg de redactie bedreigingen nadat het blad controversile columns en spotprenten over de profeet Mohammed publiceerde.
Cartooniste Corinne ‘Coco’ Rey van Charlie Hebdo zou de schutters onder bedreiging hebben binnengelaten. Volgens Rey spraken de daders perfect Frans en zeiden ze dat ze “van Al-Qaeda” waren. De schietpartij zou vijf minuten hebben geduurd.
In de laatste (wrange) cartoon van hoofdredacteur Charb stond de tekst: “Nog steeds geen aanslagen in Frankrijk.” “Wacht eens! We hebben nog tot het eind van januari om onze beste wensen over te brengen.
In de Charlie Hebdo van vandaag, de laatste uitgave, stond een artikel over de Franse schrijver Michel Houellebecq. In zijn boek Soumission beschrijft hij het jaar 2022 onder een eerste islamitische president. De laatste tweet van het blad ging over IS-leider al-Baghdadi.
quote:Charlie Hebdo, satirisch blad met heel wat vijanden
De aanslag op het redactiekantoor van het Franse satirische weekblad Charlie Hebdo in Parijs, waarbij vandaag doden vielen, staat niet op zichzelf. Het provocerende blad wordt al lang achtervolgd door processen en bedreigingen. Wat voor blad is Charlie Hebdo?
Het Franse satirische weekblad Charlie Hebdo publiceerde in 2012, midden in de golf van protest tegen de anti-islam film Innocence of Muslims, spotprenten van de profeet Mohammed. 'De beelden zullen degenen choqueren die gechoqueerd willen worden', liet hoofdredacteur Charb weten.
Op de cover van de editie van 19 september 2012 staat een moslim in een rolstoel afgebeeld die wordt voortgeduwd door een orthodoxe jood, met de titel Intouchables 2, verwijzend naar de film Intouchables, de Franse inzending voor de Oscars dat jaar.
Franse humor
Het blad staat in een lange Franse traditie. De wortels daarvan liggen bij maandblad Hara-Kiri, in 1960 opgericht door Franois Cavanna. Hara-Kiri kende God noch gebod, en liet zich ook aan politiek niets gelegen liggen. Na een lange reeks processen en verschijningsverboden legde het blad in 1985 het loodje. Intussen had Charlie Hebdo zich al warmgelopen. Het nam de rol van satirische voorpost moeiteloos over.
Franse humor valt uiteen in twee uitersten. Je hebt de zeer zorgvuldig uitgewerkte grap die is gebaseerd op gewone types die uit de rails lopen; filmmakers Jacques Tati en Louis de Funs beheersten de finesses daarvan. Dany Boon - van de film Bienvenue chez les ch'tis- is hun verre nazaat. Haaks daarop staat een inktzwarte variant, waarvoor niets heilig is. Dat is zeg maar de lijn Cline, Houellebecq en Hara-Kiri. Bij de presentatie van een boek over Hara-Kiri werd het een jaar geleden nog eens uitgelegd. 'Kun je lachen om een kind dat sterft', vroeg de een. 'Ja, maar het gaat beter als het er meer zijn', was het antwoord.
Humor buiten alle perken dus. Die lijn wordt in Charlie Hebdo voortgezet, even scherp, nietsontziend en bruut soms als in Hara-Kiri. Net als Hara-Kiri moet het blad zien rond te komen zonder advertenties - adverteerders denken dat je idioot bent, had Cavanna gedicteerd. Charlie Hebdo verkeert met zijn oplage van ongeveer 50 duizend exemplaren financieel dan ook doorgaans in de gevarenzone.
Blad van tekenaars
Maar er zijn ook verschillen. Anders dan Hara-Kiri, dat veel fotografie en collages bevatte, is Charlie Hebdo een blad van tekenaars. Zij maken er de dienst uit. Dat begint al met de naam: Charlie is een verwijzing naar Charlie Brown, het Amerikaanse stripfiguurtje dat wordt bewonderd door oprichters Wolinski en Cabu (Hebdo staat trouwens voor hebdomodaire - weekblad).
En Charlie Hebdo is een politiek blad. Het kiest positie op de linkerzijde, bestrijdt kerncentrales lang voordat het woord ecologie gemunt is en heeft een deskundige in de gelederen die extreem rechts met argusogen volgt. 'Maar we zijn vrijdenkers', vult Coma aan. 'Als links ons op de zenuwen werkt, tikken we ze net zo hard op de vingers.'
Met die dwarse stellingname maakt het blad heel wat vijanden. Al in 1993 wordt een editie met koning Boudewijn op de omslag in Belgi verboden, het nummer van 19 september 2001 mag de Verenigde Staten niet in. Veruit de grootste klap komt op 8 februari 2006, als Charlie Hebdo de Deense Mohammed-cartoons afdrukt, en er zelf nog een paar aan toevoegt.
Processen
Een regen van processen daalt op de redactie neer, hoofdredacteur Philippe Val krijgt intensieve beveiliging. Het eind van het liedje is dat Charlie Hebdo door de rechter wordt vrijgesproken. 'Dan zie je wat onze rol is', zei destijds tekenaar en redactiechef Riss (de tekenaars van Charlie Hebdo hebben allemaal een geuzennaam). 'De andere Franse media durfden het niet aan de cartoons af te drukken. Ze hebben van onze houding iets opgestoken. Dit keer is de solidariteit daardoor groter.'
Blijft de vraag waarom een blad dat al zo lang achtervolgd wordt door processen en bedreigingen geen beveiliging in de arm neemt als het een Sharia Hebdo uitbrengt. 'Daar raak je de kern van Charlie Hebdo', zegt Coma. 'Als redactie deelden we de euforie rond de Arabische opstanden en waren we diep teleurgesteld door het vervolg. Toen zei iemand - ik weet niet eens meer wie - we maken een Sharia Hebdo. Nooit hebben we gedacht dat dit de reactie kon zijn.'
Molotovcocktail
De beveiliging van het kantoor van Charlie Hebdo is inmiddels opgevoerd. Vorig jaar moest de redactie van het blad op zoek naar een andere werkplek, nadat in november een molotovcocktail naar binnen werd gegooid. De redactielokalen brandden uit, computers en archieven gingen verloren. Dat allemaal omdat het weekblad een nummer aankondigde met Mohammed als gasthoofdredacteur en zich voor de gelegenheid omdoopte tot Sharia Hebdo.
'Wij gaan door waar anderen halt houden', zei tekenaar en redactiechef Riss. 'Als een soort verkenners zoeken we de grenzen op. Dat wij dat doen, maakt voor de andere media het speelveld groter; het voorkomt dat ze te voorzichtig worden. We tekenen niet alleen om te amuseren, maar ook om die vrijheid te bevechten.'
'We weten nu weer precies waarom we het blad maken', zei Riss, die er sinds de oprichting in 1992 werkt. Hij is opgeleid als jurist. Het opzoeken van de grenzen van de vrijheid van meningsuiting was voor hem een belangrijke reden om hier te gaan werken. 'We willen de mechanismen blootleggen die mensen dom kunnen houden. Dat kan religie zijn, maar ook media, politiek en economie. En daarbij nemen we inderdaad risico's.'
Linkjesquote:Charlie Hebdo zal volgende week gewoon verschijnen
Het door een terroristische aanslag getroffen weekblad Charlie Hebdo zal volgende week gewoon verschijnen.
Dat meldt een journalist van het Franse persbureau AFP, die zegt zich te baseren op een medewerker van Charlie Hebdo.
Eerder gaven enkele grote Franse mediabedrijven aan, de handen ineen te slaan om de toekomst van het weekblad veilig te stellen. Woensdag werden onder meer tien werknemers van het Franse satireblad doodgeschoten, tijdens een terroristische aanslag op de hoofdredactie van Charlie Hebdo.
Steun
Radio France, France Televisions (beiden onderdeel van de Franse publieke omroep) en de krant Le Monde hebben een gezamenlijke verklaring naar buiten gebracht, waarin de media aangeven het blad persoonlijke en materile steun te verlenen.
Er werd in de verklaring niet in detail uitgelegd welke goederen er klaar zouden staan.
Het satirische weekblad Charlie Hebdo is oorspronkelijk opgericht in 1969. Het linkse blad ageert met behulp van spotprenten, humor, tirades, essays en nieuwsverhalen tegen extreemrechts, religies en de traditionele politiek
SPOILER: restanten van terroristOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bestorming supermarkt
Bestorming Dammartin
Wie dit leest is een lezer van dit
Waar zei ik dat ik het niet snapte?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 17:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan 'je hoeft grapjes niet uit de weg te gaan'?
Mooi. Niks veranderen dus? Zijn we het daar in ieder geval over eens.quote:Beledigen hoeft geen probleem te zijn.
Jij had je in religie's verdiept, zei je?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 17:48 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dan spoor je niet, als je daar meer om geeft dan levende mensen, je familie, vrienden, enz.
Waarom is dat een probleem als je iemand lief hebt?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 17:51 schreef Irakees het volgende:
[..]
Misschien omdat er mensen zijn die, jarenlang na de demonstratie, hun foto's blijven verspreiden (zoals ik net deed).
Juistquote:Op zaterdag 10 januari 2015 17:59 schreef JerryWesterby het volgende:
[..]
Waarom is dat een probleem als je iemand lief hebt?
Omdat je omgeving daar een probleem van maakt.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 17:59 schreef JerryWesterby het volgende:
[..]
Waarom is dat een probleem als je iemand lief hebt?
Ja, ik vind het echt idioot als je dat zo letterlijk gaat nemen in je leven. Of je nu Christen bent of Moslim.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 17:58 schreef Irakees het volgende:
[..]
Jij had je in religie's verdiept, zei je?
Koran & Bijbel
Allah says, "Say: 'If it be that your fathers, your sons, your brothers, your mates, or your kindred; the wealth that ye have gained; the commerce in which ye fear a decline: or the dwellings in which ye delight - are dearer to you than Allah, or His Messenger, or the striving in His cause;- then wait until Allah brings about His decision: and Allah guides not the rebellious." (9:24)
I (Jesus) have come to set a man against his father, a daughter against her mother, and a daughter-in-law against her mother-in-law. (Matthew 10:35)
Dat is in het verleden gebeurd, het gebeurt hedendaags en zal in de toekomst nog steeds gebeuren. Of ik het goedkeur? Nooit.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 17:55 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Oke.
Maar als ik ff jouw standpunt samenvat dan is het zoiets als:
"Mensen beledigen = uitlokken van geweld. Dus is het logisch dat je vermoord wordt als je mensen beledigd".
Welke spotprenten vond je te ver gaan?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:00 schreef Samson het volgende:
Ik vind het vreselijk wat er gebeurd is en niets rechtvaardigt dit geweld. Maar ook vind ik dat niet zomaar alles gewoon zou moeten kunnen onder het mom van persvrijheid. Waarom spotprenten maken waar je anderen mee kwetst? Je hebt ook de keus om dat niet te doen lijkt me.
quote:'Gezochte vrouw Franse gijzelnemer zou in Syri zijn'
De gezochte Hayat Boumeddienne zou in Syri zijn. De Franse veiligheidsdiensten zijn sinds de gijzeling in de joodse supermarkt in Parijs vrijdag naar haar op zoek.
Dat meldt de Franse krant Le Parisien zaterdag.
Boumeddienne is de partner van Amedy Coulibaly, die vrijdag mensen gijzelde in een supermarkt in Parijs en vermoedelijk donderdag een agente doodschoot in Montrouge. Hij werd bij de bestorming gedood door de politie.
De vrouw zou op 2 januari in het gezelschap van een man van Madrid naar Istanbul zijn gevlogen. Dat zou de broer van de man aan de Franse inlichtingendienst hebben verteld.
Boumeddiene stak volgens de Turkse inlichtingendiensten op 8 januari de Turks-Syrische grens over. Ze had een terugvlucht naar Madrid geboekt voor 9 januari, maar de 26-jarige kwam nooit opdagen, stelt de krant.
Gezocht
Ze wordt niet alleen gelinkt aan de dodelijke schietpartij in Montrouge donderdag, maar ook aan de gijzeling in de joodse supermarkt vrijdag, waarbij vier gegijzelden zijn vermoord en twee agenten gewond zijn geraakt. De politie is vanaf dat moment met man en macht naar haar op zoek.
Het lot van Boumeddiene was eerder nog onduidelijk. Er werd gespeculeerd dat ze aanwezig was bij de gijzeling, maar mogelijk ontsnapt zou zijn tijdens het chaotische moment waarop de bevrijde gijzelaars wegrenden uit de supermarkt.
Geradicaliseerd
De 26-jarige vrouw is volgens de krant Le Figaro een geradicaliseerde moslima. Ze gaat sinds 2009 gesluierd door het leven en heeft haar werk achter de kassa op moeten geven. Boumedienne zou met Coulibaly zijn getrouwd, maar niet voor de wet.
Volgens justitie kenden Coulibaly, Boumeddiene en de broers Chrif en Sad Kouachi elkaar goed. De broers worden verdacht van de aanslag op de redactie van Charlie Hebdo woensdag, en zijn vrijdag eveneens gedood door de politie bij de beindiging van een gijzeling in Dammartin-en-Gole ten noordoosten van Parijs.
Maar je vindt het wel logisch dat het gebeurd? En je legt de schuld voor zoiets bij de gene die heeft beledigd?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:00 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat is in het verleden gebeurd, het gebeurt hedendaags en zal in de toekomst nog steeds gebeuren. Of ik het goedkeur? Nooit.
Het gaat hier niet om mij maar om wat een ander te ver vind gaan en blijkbaar was dat zo..... ik stoor me er persoonlijk niet aan maar kan me voorstellen dat een ander dat wel doet.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:01 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Welke spotprenten vond je te ver gaan?
Niemand maakt daar een probleem van. Niemand kan van zoiets een probleem maken.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:00 schreef Irakees het volgende:
[..]
Omdat je omgeving daar een probleem van maakt.
Je lijkt er toch een soort van begrip voor te hebben.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:00 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat is in het verleden gebeurd, het gebeurt hedendaags en zal in de toekomst nog steeds gebeuren. Of ik het goedkeur? Nooit.
Als ze al die tijd in het buitenland zat, waar baseerde de politie zich dan op, het gebruik van haar gsm? Er was eerder een bericht dat er 500 oproepen naar de twee broers waren na de schietpartij. Dat zegt natuurlijk niets over wie haar gsm gebruikte op dat moment.quote:
Zonder die spotprenten keer op keer was dit niet gebeurd. Dus ja. De spreekwoordelijke druppel is bereikt bij sommige.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:02 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Maar je vindt het wel logisch dat het gebeurd? En je legt de schuld voor zoiets bij de gene die heeft beledigd?
Psies dat zeg ik toch al de hele tijd : die mensen maken zich druk. Niet de profeet want die is er allang niet meer.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 17:43 schreef Irakees het volgende:
[..]
Deze mensen maken zich druk:
[ afbeelding ]
Daarom moet men doorgaan met zulke cartoons zodat op een goede dag de druppels beginnen te verdampen.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:09 schreef betyar het volgende:
[..]
Zonder die spotprenten keer op keer was dit niet gebeurd. Dus ja. De spreekwoordelijke druppel is bereikt bij sommige.
Zonder de hypocrisie onder de Islamisten waren er geen spotprenten gemaakt.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:09 schreef betyar het volgende:
[..]
Zonder die spotprenten keer op keer was dit niet gebeurd. Dus ja. De spreekwoordelijke druppel is bereikt bij sommige.
Dan gaan ze toch terug spotten? Oh nee, schieten. Veel beter.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:09 schreef betyar het volgende:
[..]
fixedquote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:10 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Zonder de hypocrisie onder de Islamisten extremisten waren er geen spotprenten gemaakt.
Mwah, niet allemaal hoor. Ze zijn daar ook verdeeld.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:04 schreef Strani het volgende:
Ik weet dat Marokko.nl al een bepaalde reputatie heeft maar dit linkje vind ik toch wel relevant: http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=5189001
Men is blij omdat de Jyllandsposten de cartoons niet herpubliceert en noemt het 'een toontje lager zingen'. Zorgwekkend.
Islamisten zijn extremisten.quote:
Nee hoor. Enkel door een cartoon draaien mensen niet zo door dat ze twaalf mensen vermoorden.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:09 schreef betyar het volgende:
[..]
Van welke cartoons kun je je voorstellen dat een ander die te ver vindt gaan?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:02 schreef Samson het volgende:
[..]
Het gaat hier niet om mij maar om wat een ander te ver vind gaan en blijkbaar was dat zo..... ik stoor me er persoonlijk niet aan maar kan me voorstellen dat een ander dat wel doet.
Tuurlijk heb je die keus maar waarom zou je het niet mogen doen ? Er zijn ook heel veel mensen die zo'n cartoon wel erg leuk vinden. Ik vind dat dit echt wel moet kunnen hoor.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:00 schreef Samson het volgende:
Ik vind het vreselijk wat er gebeurd is en niets rechtvaardigt dit geweld. Maar ook vind ik dat niet zomaar alles gewoon zou moeten kunnen onder het mom van persvrijheid. Waarom spotprenten maken waar je anderen mee kwetst? Je hebt ook de keus om dat niet te doen lijkt me.
Dat klinkt als: boontje komt om zijn loontje. 'Ik doe het zelf niet maar zo is het nu eenmaal.'quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:00 schreef betyar het volgende:
[..]
Spotprenten die puur bedoeld zijn om te kwetsen vind ik ook onzinnig. Maar als je met een spotprent de absurditeit kunt aantonen van een bepaalde religie dan vind ik het meer dan prima.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:00 schreef Samson het volgende:
En ik heb je gewezen op het leven van de profeet. Het leven dat jij niet bestudeerd hebt. De manier waarop de profeet zijn leven leefde, in combinatie met een bepaalde stroming van de islam waarvan de aanhangers het leven van de profeet zoveel mogelijk proberen te imiteren in de 21ste eeuw, gaat niet goed samen met de pseudo-vrijheid van meningsuiting van Charlie Hebdo.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:09 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Psies dat zeg ik toch al de hele tijd : die mensen maken zich druk. Niet de profeet want die is er allang niet meer.
Heb je daar bewijs voor? een bron?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:13 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja sorry, maar islamisme is per definitie extreem.
Je weet het verschil tussen een moslim en een islamist?quote:
Ja. De definitie van islamisme.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:14 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Heb je daar bewijs voor? een bron?
Moest idd ook meteen denken aan vergelijking verkrachte vrouwen.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:13 schreef JerryWesterby het volgende:
[..]
Dat klinkt als: boontje komt om zijn loontje. 'Ik doe het zelf niet maar zo is het nu eenmaal.'
Dat argument lijkt erg op wat vroeger soms tegen verkrachtte vrouwen werd gezegd: had je maar niet zulke kleren aan moeten hebben, want dan vraag je erom.
Het slachtoffer verwijten maken in plaats van de dader. Want de dader, die is nu eenmaal zo.
quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:13 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja sorry, maar islamisme is per definitie extreem.
quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:15 schreef Bittere_Ernst. het volgende:
[..]Wat ben jij.... Nee, laat maar ook.
Precies.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:15 schreef Re het volgende:
Hoe meer cartoons hoe beter, laat de wet en niet het zwaard maar bepalen wat wel en niet nag
Je hebt een ban op Google of zo?quote:
Met een beetje mazzel zijn de fanatiekelingen het dan straks zo zat dat ze allemaal naar de Arabische wereld verhuizen, en we alleen de moslims overhouden die zich wel kunnen identificeren met de westerse cultuur.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:15 schreef Re het volgende:
Hoe meer cartoons hoe beter, laat de wet en niet het zwaard maar bepalen wat wel en niet nag
Vrouwe justitia heeft een zwaardquote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:15 schreef Re het volgende:
Gelezen, en daar staat niets extreems.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:16 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Je hebt een ban op Google of zo?
Maar ok, hier: http://nl.wikipedia.org/wiki/Islamisme
Ok, dan hebben we een heel ander beeld van wat extreem is. Ergens had ik dat idee al.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:17 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Gelezen, en daar staat niets extreems.
ja en ze is blindquote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:17 schreef Irakees het volgende:
[..]
Vrouwe justitia heeft een zwaard
[ afbeelding ]
Hebben de Belgen al aanslagen gepleegd hier vanwege de Belgenmoppen?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:00 schreef Samson het volgende:
Uitgaan van een letterlijke interpretatie van een geloofsboek en het willen verwijderen van de scheiding tussen kerk en staat vat jij niet op als extreem? Alles waar het Islamisme voor staat is compleet tegengesteld aan onze rechtsstaat.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:17 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Gelezen, en daar staat niets extreems.
Het gaat erom dat jij de keus houdt, zodat je kunt zeggen wat je wilt als jij dat nodig vindt. De redenen daarvoor zijn persoonlijk.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:00 schreef Samson het volgende:
Geef eens aan wat daar extreem is, wat voor alle islamisten geld?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:18 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ok, dan hebben we een heel ander beeld van wat extreem is. Ergens had ik dat idee al.
Die Syb van de Ploeg heeft het wel geprobeerd, met z'n stem.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:18 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hebben de Belgen al aanslagen gepleegd hier vanwege de Belgenmoppen?
Of zijn er al een zooi geradicaliseerde Friezen op weg om aanslagen te plegen?
Ja, en?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:17 schreef Irakees het volgende:
[..]
Vrouwe justitia heeft een zwaard
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:19 schreef Strani het volgende:
[..]
Die Syb van de Ploeg heeft het wel geprobeerd, met z'n stem.
Nee, als een islamist volgens een boek wil leven, moet hij dat zelf weten. Als hun daar wetgeving voor willen, moeten ze dat regelen in hun land waar dat kan. Daar vind ik niets extreems aan. Ik vind het pas extreem als men dat wil doordrukken in landen waar die wetten anders zijn.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:18 schreef DeJori het volgende:
[..]
Uitgaan van een letterlijke interpretatie van een geloofsboek en het willen verwijderen van de scheiding tussen kerk en staat vat jij niet op als extreem? Alles waar het Islamisme voor staat is compleet tegengesteld aan onze rechtsstaat.
Wie bedoel je met de aanhangers van een bepaalde stroming ?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:14 schreef Irakees het volgende:
[..]
En ik heb je gewezen op het leven van de profeet. Het leven dat jij niet bestudeerd hebt. De manier waarop de profeet zijn leven leefde, in combinatie met een bepaalde stroming van de islam waarvan de aanhangers het leven van de profeet zoveel mogelijk proberen te imiteren in de 21ste eeuw, gaat niet goed samen met de pseudo-vrijheid van meningsuiting van Charlie Hebdo.
Zelfs Christenen hier hebben minder lange tenen.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:18 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik heb verder geen behoefte aan het uitleggen van waarom de maatschappelijke toepassing van een letterlijke interpretatie van de islam extreem is.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:18 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Geef eens aan wat daar extreem is, wat voor alle islamisten geld?
doe niet zo domquote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:21 schreef Irakees het volgende:
[..]
Jij gaat je braaf aan de wet houden, mocht die wet de Nazi-wet zijn?
Dan heb ik geen behoefte om nog te praten met jou. Zitten we aardig op 1 lijn denk ik.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik heb verder geen behoefte aan het uitleggen van waarom de maatschappelijke toepassing van een letterlijke interpretatie van de islam extreem is.
Die wet is niet de Nazi wet. Die wet is door ons samengesteld. Het is onze wet.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:21 schreef Irakees het volgende:
[..]
Dus dat homo's dood moeten is niet extremistisch volgens jou?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:20 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nee, als een islamist volgens een boek wil leven, moet hij dat zelf weten. Als hun daar wetgeving voor willen, moeten ze dat regelen in hun land waar dat kan. Daar vind ik niets extreems aan. Ik vind het pas extreem als men dat wil doordrukken in landen waar die wetten anders zijn.
Waar staat dat dan?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:23 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Dus dat homo's dood moeten is niet extremistisch volgens jou?
Als een Islamist volgens het boek wil leven is daar inderdaad niets mis mee. Waar het problematisch wordt is bij het opdringen van zijn denkbeelden aan anderen door middel van wetgeving; iets wat inherent is aan het Islamisme, daar zij geen scheiding erkennen tussen kerk en staat.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:20 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nee, als een islamist volgens een boek wil leven, moet hij dat zelf weten. Als hun daar wetgeving voor willen, moeten ze dat regelen in hun land waar dat kan. Daar vind ik niets extreems aan. Ik vind het pas extreem als men dat wil doordrukken in landen waar die wetten anders zijn.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Salafismequote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:20 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Wie bedoel je met de aanhangers van een bepaalde stroming ?
Wat heeft Oeganda hiermee te maken?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:23 schreef 2Happy4U het volgende:
zoals Nederland?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:24 schreef DeJori het volgende:
[..]
Als een Islamist volgens het boek wil leven is daar inderdaad niets mis mee. Waar het problematisch wordt is bij het opdringen van zijn denkbeelden aan anderen door middel van wetgeving; iets wat inherent is aan het Islamisme, daar zij geen scheiding erkennen tussen kerk en staat.
En hoezo in een land waar dat kan? Een land waar 100% van de mensen dezelfde ideen heeft over religie en dus geen rekening hoeft te worden gehouden met rechten van minderheden?
Dat zou jij toch moeten weten.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:24 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Wat heeft Oeganda hiermee te maken?
Wauw. Je voldoet in ieder geval wel keurig aan de vooroordelen over de langetenenmoslim.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:22 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dan heb ik geen behoefte om nog te praten met jou. Zitten we aardig op 1 lijn denk ik.
Ik wacht nog steeds op de eerste homo die zich wil opblazen in een moskee.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:23 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Ben ik een moslim?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:25 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Wauw. Je voldoet in ieder geval wel keurig aan de vooroordelen van de langetenenmoslim.
Door te stellen dat alle islamisten extremistisch zijn, maakt jezelf ook vrij extremistisch.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:23 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Zijn teksten in de Koran niet net zo beledigend voor vrouwen/homo's/ongelovigen als een prent van Mohammed dat is voor moslims?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:09 schreef betyar het volgende:
[..]
Sinds wanneer kent Nederland geen scheiding van kerk en staat meer?quote:
Marine le Pen mag niet komen. Vrijheid van meningsuiting.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:25 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Benieuwd naar die mars morgen door Parijs.
Het constante getroll vind ik eigenlijk irritanter. Denk je met een echt persoon te maken te hebben, ben je weer per ongeluk aan het voeren.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:26 schreef SuperFood het volgende:
moslims die zich hier verdedigende fok nieuws moslim
Ja, belachelijk gewoon!quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:28 schreef incoherent het volgende:
[..]
Marine le Pen mag niet komen. Vrijheid van meningsuiting.
En dan gaan ze maar lekker wonen in een land dat nog met zijn gedachten ergens in het jaar 700 zit of zo.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:14 schreef Irakees het volgende:
[..]
En ik heb je gewezen op het leven van de profeet. Het leven dat jij niet bestudeerd hebt. De manier waarop de profeet zijn leven leefde, in combinatie met een bepaalde stroming van de islam waarvan de aanhangers het leven van de profeet zoveel mogelijk proberen te imiteren in de 21ste eeuw, gaat niet goed samen met de pseudo-vrijheid van meningsuiting van Charlie Hebdo.
Wat heeft dat nou weer met vrijheid van meningsuiting te maken?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:28 schreef incoherent het volgende:
[..]
Maar filatelisme houdt stand.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:29 schreef Re het volgende:
Alle -ismes zijn tegenwoordig wel aan inflatie onderhevig
Ik vind het kortzichtige en constant islam gebash eigenlijk irritanter. Denk je met een rationeel en normaal denkend persoon te maken te hebben, is het weer zo'n extremist.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:28 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Het constante getroll vind ik eigenlijk irritanter. Denk je met een echt persoon te maken te hebben, ben je weer per ongeluk aan het voeren.
Ze mag wel komen, maar ze ziet daar zelf van af omdat ze zich niet welkom voelt.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:28 schreef incoherent het volgende:
[..]
Ik ga niet meer happen.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:30 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik vind het kortzichtige en constant islam gebash eigenlijk irritanter. Denk je met een rationeel en normaal denkend persoon te maken te hebben, is het weer zo'n extremist.
Kortzichtigheid is altijd irritant.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:30 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik vind het kortzichtige en constant islam gebash eigenlijk irritanter. Denk je met een rationeel en normaal denkend persoon te maken te hebben, is het weer zo'n extremist.
Och jee komt er weer eens een mars?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:25 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Benieuwd naar die mars morgen door Parijs.
Dat zal het probleem niet oplossen, denk aan moslims in het buitenland die demonstreren tegen cartoons terwijl ze nog nooit in Denemarken zijn geweest, of een aanslag plegen tegen de Deense ambassade (in Afghanistan of Pakistan?).quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:29 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
En dan gaan ze maar lekker wonen in een land dat nog met zijn gedachten ergens in het jaar 700 zit of zo.
Prima, maar ga niet hier in het Westen de beledigde jongen uithangen en mensen vermoorden.
En een grondwet waarin de rechten van minderheden gewaarborgd zijn en we zijn ook nog eens een democratische rechtstaat waarin iedereen mag participeren.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:28 schreef DeJori het volgende:
[..]
Sinds wanneer kent Nederland geen scheiding van kerk en staat meer?
opkomst verwachting meer dan 1 miljoenquote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:31 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Och jee komt er weer eens een mars?
Tja dat zal toch helpen.........laat me raden....de "dappere" politici staan weer vooraan om hun woordje te doen?
laten we nu eens kijken hoe en wat. een stel extremistische moslims heeft mensen vermoord op basis van cartoons. hier is een topic over op fok. waar gaat dit topic over? over waarom dit niet des moslims was (wat natuurlijk onzin is). hoe durven die gladjurken dat hier te verkondigen man. al was het maar een stukje respect tonen, beter hielden ze hun grafmuilquote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:28 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Het constante getroll vind ik eigenlijk irritanter. Denk je met een echt persoon te maken te hebben, ben je weer per ongeluk aan het voeren.
Ach ja. Mensen die geen scheiding tussen kerk en staat willen en die geloven dat homo's en vrouwen die verkracht zijn vermoord moeten worden is niets extremistisch aan.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:26 schreef Bittere_Ernst. het volgende:
[..]
Door te stellen dat alle islamisten extremistisch zijn, maakt jezelf ook vrij extremistisch.
Waarom mag ze niet komen denk je?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:29 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Wat heeft dat nou weer met vrijheid van meningsuiting te maken?
Dat lost het probleem wel op voor ons. (en de Moslims die ook schijtziek zijn van dit soort mongolen)quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:31 schreef Irakees het volgende:
[..]
Dat zal het probleem niet oplossen, denk aan moslims in het buitenland die demonstreren tegen cartoons terwijl ze nog nooit in Denemarken zijn geweest, of een aanslag plegen tegen de Deense ambassade (in Afghanistan of Pakistan?).
Je moet wel erg wereldvreemd zijn als je precies zo wilt leven als mensen vele eeuwen geleden deden. Dat botst natuurlijk met de rest van de mensheid die zich verder ontwikkeld heeft.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:24 schreef Irakees het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Salafisme
denken of uitvoeren lijkt me een betere grensquote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:34 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Ach ja. Mensen die geen scheiding tussen kerk en staat willen en die geloven dat homo's en vrouwen die verkracht zijn vermoord moeten worden is niets extremistisch aan.
Fijn. Daar los je niets mee op.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:33 schreef Re het volgende:
[..]
opkomst verwachting meer dan 1 miljoen
Op naar de volgende aanslag? Nou, het zijn er idd ontelbaar veel in Europa.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:36 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Fijn. Daar los je niets mee op.
Na een week word alles weer onder de tafel geveegd en gaan we weer door met het "normale" leven, op naar de volgende aanslag.
Vervelend alleen dat ultra rechts gestaag groeit.
Impliceert dat niet dat extreme gedachten niet bestaan?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:35 schreef Re het volgende:
[..]
denken of uitvoeren lijkt me een betere grens
Dat laatste is wel extreem.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:34 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Ach ja. Mensen die geen scheiding tussen kerk en staat willen en die geloven dat homo's en vrouwen die verkracht zijn vermoord moeten worden is niets extremistisch aan.
Vinden dat alle moslims dood moeten is ook vrij extremistisch.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:35 schreef Re het volgende:
[..]
denken of uitvoeren lijkt me een betere grens
Voor een gelovige die denkt op basis van zijn sprookjesboek anderen iets aan te doen wel ja.quote:
Je trekt voor het gemak gebieden waar de Sharia heerst (waar vaak de bevolking er niet blij mee is) gelijk met de principes van elke moslim. En deze bekrompen gedachtes is precies wat de terroristen willen bereiken: Het zaaien van meer haat en verdeeldheid. Jij bent zo naef er in te trappen.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:34 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Als iemand wordt gepest en die slaat zijn pester hebben we daar begrip voor. Als die pester doorgaat en de gepeste blijft weglopen depressief raakt en vervolgens zijn polsen doorsnijdt noemen we de gepeste een mietje en zwakkeling.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:07 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Je lijkt er toch een soort van begrip voor te hebben.
neequote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:38 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Impliceert dat niet dat extreme gedachten niet bestaan?
Correct, gedreven door haat en hersenspoeling.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:12 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nee hoor. Enkel door een cartoon draaien mensen niet zo door dat ze twaalf mensen vermoorden.
Daar zit veel meer achter.
Is dat zo? Ik niet hoor.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:40 schreef betyar het volgende:
[..]
Als iemand wordt gepest en die slaat zijn pester hebben we daar begrip voor. Als die pester doorgaat en de gepeste blijft weglopen depressief raakt en vervolgens zijn polsen doorsnijdt noemen we de gepeste een mietje en zwakkeling.
Maar als je die Wiki-pagina over islamisme leest, vind je dan niet dat mensen die zich daarin kunnen vinden er nogal extreme gedachten op nahouden?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:41 schreef Re het volgende:
[..]
neemensen kunnen best extreem denken naar daar zit een subjectief ijkpunt aan vast, een definitie. Uitvoeren of plannen van een extremistische daad, is gewoon wettelijk bepaald
De discussie ging over Islamisme. Niet iedere moslim is een Islamist.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:40 schreef Bittere_Ernst. het volgende:
[..]
Je trekt voor het gemak gebieden waar de Sharia heerst (waar vaak de bevolking er niet blij mee is) gelijk met de principes van elke moslim. En deze bekrompen gedachtes is precies wat de terroristen willen bereiken: Het zaaien van meer haat en verdeeldheid. Jij bent zo naef er in te trappen.
ja, joden ookquote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:39 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Vinden dat alle moslims dood moeten is ook vrij extremistisch.
Die wet is niet de Nazi wet. Die wet is door ons samengesteld. Het is onze wet.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:21 schreef Irakees het volgende:
[..]
Dan zullen die niet zo blije moslims geen Islamisten zijn of wel?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:40 schreef Bittere_Ernst. het volgende:
[..]
Je trekt voor het gemak gebieden waar de Sharia heerst (waar vaak de bevolking er niet blij mee is) gelijk met de principes van elke moslim. En deze bekrompen gedachtes is precies wat de terroristen willen bereiken: Het zaaien van meer haat en verdeeldheid. Jij bent zo naef er in te trappen.
ze stroken niet met mijn gedachtengoed neequote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:42 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Maar als je die Wiki-pagina over islamisme leest, vind je dan niet dat mensen die zich daarin kunnen vinden er nogal extreme gedachten op nahouden?
Dat lijkt me logisch, maar is het onterecht om zoiets extreem te noemen?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:44 schreef Re het volgende:
[..]
ze stroken niet met mijn gedachtengoed nee
Geen idee, ik ken de Koran niet.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:27 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Zijn teksten in de Koran niet net zo beledigend voor vrouwen/homo's/ongelovigen als een prent van Mohammed dat is voor moslims?
om er dan wat mee te doen? Weren uit onze maatschappij? Uit de wereld?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:44 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat lijkt me logisch, maar is het onterecht om zoiets extreem te noemen?
Tja, da's de vraag waar we denk ik allemaal wel mee zitten.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:46 schreef Re het volgende:
[..]
om er dan wat mee te doen? Weren uit onze maatschappij? Uit de wereld?
Plausibelquote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:47 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Dit topique kan nu wel dicht toch. Het is nu wel over...
Nee we wachten nog op een big boem na de autogekkies en de ak gekkies , ligt in de lijn der verwachting hequote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:47 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik snap hem ook niet.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:54 schreef meth1745 het volgende:
Iemand die weet wat hier de boodschap of grap is?
[ afbeelding ]
Sex-slavinnen van Boko Haram woedend.
"Kom niet aan onze kinderbijslag"
Misschien moet je zelf dicht?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:47 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik snap het ook niet.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:54 schreef meth1745 het volgende:
[ afbeelding ]
Dit topic is meer een verzamelplek voor kansloos gelul. Het is nu klaar daar in Parijs. Wat valt er nog over te vertellen. Nieuwswaarde van dit topic is al sinds gister 0,0.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:58 schreef JerryWesterby het volgende:
[..]
Misschien moet je zelf dicht?
Merkwaardig. Als iets je niet bevalt ga je toch zelf weg? Dan wil je toch niet alle anderen weg? Wat voor psychologie zit daar nu weer achter? ;-)
het is niet beledigend. beledigend is een waardeoordeel - het is niet waar of onwaar.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:00 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Maar dat Mohammed afbeelden beledigend is weet je dan toevallig wel.
Maar dan ga je toch wat anders doen?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:02 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Dit topic is meer een verzamelplek voor kansloos gelul. Het is nu klaar daar in Parijs. Wat valt er nog over te vertellen. Nieuwswaarde van dit topic is al sinds gister 0,0.
op nu.nl zien ze het gewoon als 1 groot event hoorquote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:02 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Dit topic is meer een verzamelplek voor kansloos gelul. Het is nu klaar daar in Parijs. Wat valt er nog over te vertellen. Nieuwswaarde van dit topic is al sinds gister 0,0.
Dat (sommige) moslims het beledigend vinden dan.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:02 schreef SuperFood het volgende:
[..]
het is niet beledigend. beledigend is een waardeoordeel - het is niet waar of onwaar.
ow ja dat kan. bummer.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:04 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Dat (sommige) moslims het beledigend vinden dan.
Ik vind de aard van de spotprenten niet vergelijkbaar met Belgenmoppen oid. En er zit nogal een nuanceverschil in de ene spotprent of de andere....quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:18 schreef AchJa het volgende:
[..]
Volgens mij snap ik hem wel maar dat moet jij ook maar zelf doen.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:54 schreef meth1745 het volgende:
[ afbeelding ]
staat dat in de koran dan?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:00 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Maar dat Mohammed afbeelden beledigend is weet je dan toevallig wel.
Ja, de boodschap snap ik wel. Ik kon er verder niet om lachen of zo.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:54 schreef meth1745 het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:18 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Het gaat erom dat jij de keus houdt, zodat je kunt zeggen wat je wilt als jij dat nodig vindt. De redenen daarvoor zijn persoonlijk.
Net zo persoonlijk als het geloven in iets.
Natuurlijk heb je ook de keuze om iets niet te doen. Maar om bijvoorbeeld religie een aparte status te geven zoals we nu al doen is al discriminatie.
Ik vind de koran en bijbel behoorlijk beledigend als ongelovige. Sterker nog, er staat een oproep in om mij te vermoorden. Er zijn blijkbaar nog gekken ook die dat graag zouden doen.
Laat jij je ook gewillig naar de slachtbank leiden? Want dat gevoel geeft de koran mij, in ieder geval de interpretatie zoals een flink deel van de moslims in dit land voorstaat. Dat mag allemaal. Beide boeken staan nota bene op tafel in de tweede kamer.
Maar natuurlijk, je mag verder geen grapje maken over hun profeet. Dat Dan weer niet.
quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:18 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Het gaat erom dat jij de keus houdt, zodat je kunt zeggen wat je wilt als jij dat nodig vindt. De redenen daarvoor zijn persoonlijk.
Natuurlijk heb je ook de keuze om iets niet te doen. Maar om bijvoorbeeld religie een aparte status te geven zoals we nu al doen is al discriminatie.
Ik vind de koran en bijbel behoorlijk beledigend als ongelovige. Sterker nog, er staat een oproep in om mij te vermoorden. Er zijn blijkbaar nog gekken ook die dat graag zouden doen.
Laat jij je ook gewillig naar de slachtbank leiden? Want dat gevoel geeft de koran mij, in ieder geval de interpretatie zoals een flink deel van de moslims in dit land voorstaat. Dat mag allemaal. Beide boeken staan nota bene op tafel in de tweede kamer.
Maar natuurlijk, je mag verder geen grapje maken over hun profeet. Dat Dan weer niet.
Het blijft zoals ik zeg, het is 0,0 gerechtvaardigd dat dit gebeurt maar ik denk ook niet dat christenen er blij van worden als Jezus of God belachelijk wordt gemaakt in spotprenten. Alleen reageren die over het algemeen dan niet zo extreem. En dit zijn natuurlijk nog altijd terroristen die niet model staan voor een geloof natuurlijk. Ik vind het alleen jammer dat alles altijd maar moet kunnen onder het mom van dat het kan omdat iedereen vrij moet kunnen zijn. Alsof je daar gelukkiger van word.Persoonlijk vind ik de makers van dat soort spotprenten maar zielige mannetjes. Als je het moet hebben van het kwetsen van anderen onder de vlag van grappig zijn......quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:18 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
flikker op uit dit topic met je moslim knuffel opmerkingen jong. hoe een ongepaste poging bij een topic als dezequote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:09 schreef Kosmoproleet het volgende:
Dus mijn tegoed op mijn OV-chip was te laag. Kon de bus niet in. Betaalt de jongen achter mij ineens mijn buskaartje.
Knappe Marokkaanse jongen van begin 20.
Hij zei: Jaja is goed broer.
#ikmaakwatmee
Was oprecht verkeerde topicquote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:10 schreef SuperFood het volgende:
[..]
flikker op uit dit topic met je moslim knuffel opmerkingen jong. hoe een ongepaste poging bij een topic als deze
Wat stel jij voor?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:10 schreef Samson het volgende:
Ik vind het alleen jammer dat alles altijd maar moet kunnen onder het mom van dat het kan omdat iedereen vrij moet kunnen zijn. Alsof je daar gelukkiger van word.
ik word ook niet blij als ik de koran lees maar ik ga niet op basis daarvan moslims neerschieten. daar zit het grote verschil.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:10 schreef Samson het volgende:
[..]
[..]
[..]
Het blijft zoals ik zeg, het is 0,0 gerechtvaardigd dat dit gebeurt maar ik denk ook niet dat christenen er blij van worden als Jezus of God belachelijk wordt gemaakt in spotprenten. Alleen reageren die over het algemeen dan niet zo extreem. En dit zijn natuurlijk nog altijd terroristen die niet model staan voor een geloof natuurlijk. Ik vind het alleen jammer dat alles altijd maar moet kunnen onder het mom van dat het kan omdat iedereen vrij moet kunnen zijn. Alsof je daar gelukkiger van word.Persoonlijk vind ik de makers van dat soort spotprenten maar zielige mannetjes. Als je het moet hebben van het kwetsen van anderen onder de vlag van grappig zijn......
Bij mijn weten voornamelijk opinie op het gebied van maatschappij en politiek.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:13 schreef MissButterflyy het volgende:
Er staan trouwens ook columns in dat blad, wat is daar de inhoud van? Iemand die dat weet?
wel een verhaaltje wat dit verteld. dame koopt koran. trekt vest uit. laat een tekst op borst schrijven. steekt koran aan.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:16 schreef SeLang het volgende:
Binnenkort zal er wel een onthoofdingsvideo opduiken van een dame met mooie bescheiden tietjes.
[ afbeelding ]
Filmpje staat hier: http://www.liveleak.com/view?i=fca_1420829682
De tekst klopt niet. Dit is geen 'fuck', maar 'burn'.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:16 schreef SeLang het volgende:
Binnenkort zal er wel een onthoofdingsvideo opduiken van een dame met mooie bescheiden tietjes.
[ afbeelding ]
Oei, dat is niet slim van haar om te doen....quote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:16 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]
En dit is dus tekenend. We (ja ik ook) gaan eigenlijk direct alweer uit van de terroristische gevolgen die dit zou kunnen hebben.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:18 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Oei, dat is niet slim van haar om te doen....
Zo herkenbaar en naakt een Koran verscheuren.
tekenend voor de moslim gemeenschap waar vele lange teentjes te vinden zijn ja.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:19 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En dit is dus tekenend. We (ja ik ook) gaan eigenlijk direct alweer uit van de terroristische gevolgen die dit zou kunnen hebben.
Een executielijst voor het liken?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:20 schreef SeLang het volgende:
Wat me wel meteen te binnenschoot: als mensen dit gaan liken en er werkt een haatbaard bij Facebook dan heeft die gelijk een executielijst met namen, adressen, vriendenkring, etc.
er zijn wel interessantere lijstjes op te hoesten door de plekken waar moslims werken. daar zitten vast genoeg haatbaarden tussen als het erop aan komt.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:20 schreef SeLang het volgende:
Wat me wel meteen te binnenschoot: als mensen dit gaan liken en er werkt een haatbaard bij Facebook dan heeft die gelijk een executielijst met namen, adressen, vriendenkring, etc.
Stomme actie, niet vanwege mogelijke gevolgen, maar onnodig kwetsend.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:16 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]
Nee, vroeg me af of ze verwezen naar iets waarvan ik niet op de hoogte was. Werd op een andere site beschreven als "mocking the African sex slaves of Boko Haram as welfare queens", wat me nogal vergezocht leek...quote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:09 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, de boodschap snap ik wel. Ik kon er verder niet om lachen of zo.
Maar vind je dit te ver gaan? Zo ja: waarom?
Het is dat het nu in dit topic voorbij komt, maar anders zou je vrij veel moeite moeten doen om dit te kunnen zien. Dus als je dit gezien hebt, dan heb je ernaar gezocht.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:21 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Stomme actie, niet vanwege mogelijke gevolgen, maar onnodig kwetsend.
Ik had er nog nooit van gehoord maar zal het wel kopen als ik het zie, uit nieuwsgierigheid en solidariteit ;-)quote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:13 schreef MissButterflyy het volgende:
Er staan trouwens ook columns in dat blad, wat is daar de inhoud van? Iemand die dat weet?
quote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:21 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Stel dat IS hier ooit aan de macht komt...quote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:21 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Een executielijst voor het liken?
Nou, dan is ie wel even bezig.
Zal wel meevallen.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:24 schreef SeLang het volgende:
[..]
Stel dat IS hier ooit aan de macht komt...
De linksen hebben in Cambodja 1/3 van de bevolking gexecuteerd om minder (bijvoorbeeld omdat ze een bril droegen = verderfelijke westerse invloed), dus zo raar is die gedachte niet.
Klopt, maar vraag me af wie dit zou willen zien?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:22 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Het is dat het nu in dit topic voorbij komt, maar anders zou je vrij veel moeite moeten doen om dit te kunnen zien. Dus als je dit gezien hebt, dan heb je ernaar gezocht.
Dat dachten de Nederlandse joden in de jaren '30 ook.quote:
Hm. Ik vond het wel leuk. Het heeft mijn leven verder niet verrijkt of zo, maar vervelend is anders.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:25 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Klopt, maar vraag me af wie dit zou willen zien?
Nee ik niet, maar kan me wel voorstellen dat dit voor moslims vervelend is om te zien.quote:
Voor jou en mij is het misschien niet vervelend (of zelfs leuk), maar persoonlijk zie ik niet in waarom je dit zou willen doen. Als ze nou een vlag van ISIS zou verbranden...quote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:27 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hm. Ik vond het wel leuk. Het heeft mijn leven verder niet verrijkt of zo, maar vervelend is anders.
Filmpje niet gezien trouwens, ik vind de foto's wel genoeg.
Dat bedenk ik me ook wel eens van die figuren op twitter die zo'n polderjihadi gaan zitten koeioneren.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:20 schreef SeLang het volgende:
En wat heeft dat dan voor zin?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:28 schreef Childofthe90s het volgende:
Voor jou en mij is het misschien niet vervelend (of zelfs leuk), maar persoonlijk zie ik niet in waarom je dit zou willen doen. Als ze nou een vlag van ISIS zou verbranden...
Ik denk het niet. Je kan als extremist echt niet iedereen achterhalen en onthoofden. Of denk jij van wel SeLang?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:16 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]
Als internet toen al bestond was het nooit gebeurd.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:26 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat dachten de Nederlandse joden in de jaren '30 ook.
Gelukkig was er toen nog geen facebook anders had er nu helemaal geen jood meer bestaan.
Het is maar een BOEK.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:32 schreef JerryWesterby het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Je kan als extremist echt niet iedereen achterhalen en onthoofden. Of denk jij van wel SeLang?
Ik ben geen voorstander van boekverbrandingen, en er zullen best mooie dingen in dat boek staan, maar dit is wat je krijgt als je slechte mensen hun gang laat gaan met je boek. Dan gaan anderen het verbranden.
Dan tref je alleen kwaadwillenden, nu tref je ook gematigde moslims en dat zou voor mij een reden zijn het niet te doen.quote:
Waarom? Het is maar een boek. Het is niet de laatste Koran op aarde.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:35 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Dan tref je alleen kwaadwillenden, nu tref je ook gematigde moslims en dat zou voor mij een reden zijn het niet te doen.
Nou ja, je treft moslims die dit bewust opzoeken.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:35 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Dan tref je alleen kwaadwillenden, nu tref je ook gematigde moslims en dat zou voor mij een reden zijn het niet te doen.
Ja, maar voor die mensen heeft het boek een heilige waarde.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:36 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Waarom? Het is maar een boek. Het is niet de laatste Koran op aarde.
En voor deze mevrouw dus niet. Nou, ieder zijn waarden, blijkbaar.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:38 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Ja, maar voor die mensen heeft het boek een heilige waarde.
En voor sommige mensen heeft vrijheid van meningsuiting een heilige waardequote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:38 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Ja, maar voor die mensen heeft het boek een heilige waarde.
Mja, dat het voor sommige mensen bij sommige boeken blijkbaar anders ligt is wel duidelijk (Ik heb nooit iemand van KPN door zien flippen omdat iemand probeerde een telefoongids in tween te scheuren.)quote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:36 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het verbranden van dat boek geeft niet aan dat ze geen waarde hecht aan dat boek, maar dat ze geen waarde hecht aan de gevoelens van anderen.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:39 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En voor deze mevrouw dus niet. Nou, ieder zijn waarden, blijkbaar.
Alles bij elkaar opgeteld zijn moslims wel erg vaak bezig met dat belediggebeuren.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:39 schreef Operc het volgende:
[..]
Mja, dat het voor sommige mensen bij sommige boeken blijkbaar anders ligt is wel duidelijk (Ik heb nooit iemand van KPN door zien flippen omdat iemand probeerde een telefoongids in tween te scheuren.)
Maar waarom dat is, is mij ook een raadsel. Tegelijkertijd vinden sommige Moslims het verbranden van vlaggen ook een heel beledigende actie (zoals je soms ziet als ze een Amerikaanse vlag verbranden uit boosheid ofzo) terwijl ik me ook niet kan voorstellen dat iemand in Nederland er wakker van ligt als er een Nederlandse vlag in brand wordt gestoken.
Ik vind het ook een naar beeld als ik de Nederlandse vlag verbrand zie worden, ik snap wel dat mensen er aanstoot aan nemen.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:36 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Of het geeft aan dat ze het een verwerpelijk boek vindt. Dat lijkt me het meest aannemelijke.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:40 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Het verbranden van dat boek geeft niet aan dat ze geen waarde hecht aan dat boek, maar dat ze geen waarde hecht aan de gevoelens van anderen.
Die staat niet ter discussie.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:39 schreef SeLang het volgende:
[..]
En voor sommige mensen heeft vrijheid van meningsuiting een heilige waarde
Tja, als ik iets verwerpelijk vind zeg ik dat, daar heb ik geen aansteker voor nodig, maar goed ieder z'n eigen manier...quote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:41 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Of het geeft aan dat ze het een verwerpelijk boek vindt. Dat lijkt me het meest aannemelijke.
Volgens mij wil ze gewoon een enorm statement maken. Dat wij hier nu zo over praten geeft wel aan dat ze haar doel bereikt heeft. Eenieder die vertelt problemen te hebben met de Islam danwel Koran wordt meteen weer vergeten.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:43 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Tja, als ik iets verwerpelijk vind zeg ik dat, daar heb ik geen aansteker voor nodig, maar goed ieder z'n eigen manier...
Precies.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:43 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Tja, als ik iets verwerpelijk vind zeg ik dat, daar heb ik geen aansteker voor nodig, maar goed ieder z'n eigen manier...
Klopt.quote:
Misschien wel, maar het is de vraag hoeveel moslims dat precies zijn en of het aan het geloof of de cultuur ligt. Nederlanders zijn bijvoorbeeld erg nuchter en de Nederlandse Christenen zijn daarom misschien ook minder fel, maar dat betekent niet perse dat alle Christenen gematigd zijn. Misschien dat Christenen in Moslimlanden ook wel beledigd zijn als hun vlag wordt verbrand, net als de Moslims daar boos worden over een verbrandde Koran.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:41 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Alles bij elkaar opgeteld zijn moslims wel erg vaak bezig met dat belediggebeuren.
Het enige wat ze bereikt is dat iedereen weet dat zij het boek haat. Niemand zal door zo'n filmpje van mening veranderen over het boek.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:44 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Volgens mij wil ze gewoon een enorm statement maken. Dat wij hier nu zo over praten geeft wel aan dat ze haar doel bereikt heeft. Eenieder die vertelt problemen te hebben met de Islam danwel Koran wordt meteen weer vergeten.
Het kan aan mijn steekproef liggen, maar de moslims die ik gesproken heb zijn redelijk stevig tegen de Charlie Hebdo-cartoons. Ik heb daardoor de indruk dat die lange tenen vrij vaak voorkomen bij moslims.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:45 schreef Operc het volgende:
[..]
Misschien wel, maar het is de vraag hoeveel moslims dat precies zijn en of het aan het geloof of de cultuur ligt. Nederlanders zijn bijvoorbeeld erg nuchter en de Nederlandse Christenen zijn daarom misschien ook minder fel, maar dat betekent niet perse dat alle Christenen gematigd zijn. Misschien dat Christenen in Moslimlanden ook wel beledigd zijn als hun vlag wordt verbrand, net als de Moslims daar boos worden over een verbrandde Koran.
Nee, maar wel in de mening over haar misschien.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:47 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Het enige wat ze bereikt is dat iedereen weet dat zij het boek haat. Niemand zal door zo'n filmpje van mening veranderen over het boek.
Hebben Christenen in Moslimlanden een eigen vlag?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:45 schreef Operc het volgende:
[..]
Misschien wel, maar het is de vraag hoeveel moslims dat precies zijn en of het aan het geloof of de cultuur ligt. Nederlanders zijn bijvoorbeeld erg nuchter en de Nederlandse Christenen zijn daarom misschien ook minder fel, maar dat betekent niet perse dat alle Christenen gematigd zijn. Misschien dat Christenen in Moslimlanden ook wel beledigd zijn als hun vlag wordt verbrand, net als de Moslims daar boos worden over een verbrandde Koran.
Je voert de verkeerde discussie. Kritiek hebben is niet hetzelfde als iets willen verbieden. Moeten we ook maar beledigende cartoons over jouw familieleden iedere avond uitzenden, omdat mensen het niet leuk vinden dat we dat soort cartoons maken, alleen maar om een statement te maken dat het moet mogen?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:46 schreef SeLang het volgende:
Ik heb hier ook een sprookjesboek liggen wat ik erg mooi vind. Als iemand anders net zo'n boek heeft en zijn eigen exemplaar in de fik steekt omdat hij het een kutboek vindt dan mag dat. Het recht om dat te vinden en te uiten is veel belangrijker dan het feit dat ik me misschien gekwetst voel omdat ik het wel een mooi boek vind.
Zolang dit soort dingen een issue blijft moeten we misschien maar elke avond op live TV een koran in de fik steken net zolang tot men dit principe eindelijk begrijpt.
In een aantal landen is "vlagschennis" (zoals oa verbranden) verboden. Westerse landen: Oostenrijk, Denemarken (enkel vlaggen van andere landen), Finland, Frankrijk (ook het verspreiden van beelden ervan is verboden), Duitsland, Japan (enkel vreemde vlaggen, enkel na klacht van het betreffende land), Portugal, Roemeni.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:39 schreef Operc het volgende:
[..]
Mja, dat het voor sommige mensen bij sommige boeken blijkbaar anders ligt is wel duidelijk (Ik heb nooit iemand van KPN door zien flippen omdat iemand probeerde een telefoongids in tween te scheuren.)
Maar waarom dat is, is mij ook een raadsel. Tegelijkertijd vinden sommige Moslims het verbranden van vlaggen ook een heel beledigende actie (zoals je soms ziet als ze een Amerikaanse vlag verbranden uit boosheid ofzo) terwijl ik me ook niet kan voorstellen dat iemand in Nederland er wakker van ligt als er een Nederlandse vlag in brand wordt gestoken.
Het gaat ook niet om het van mening laten veranderen over het boek. Het gaat om mensen te leren dat vrijheid van meningsuiting veel belangrijker is dan of iemand zich al dan niet beledigd of gekwetst voelt. En tevens dat middeleeuwse blasfemie wetten over jouw geloof niet op mij van toepassing zijn.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:47 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Het enige wat ze bereikt is dat iedereen weet dat zij het boek haat. Niemand zal door zo'n filmpje van mening veranderen over het boek.
Ik bedoelde de vlag van dat land. Uit het nieuws blijkt dat moslims beledigd zijn als die vlag verbrand wordt, maar ik heb geen idee of bijvoorbeeld Christelijke minderheden daar ook zo over denken. (Dus in hoeverre het bij de cultuur van dat land hoort, of bij de religie van de bevolking.)quote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:48 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Hebben Christenen in Moslimlanden een eigen vlag?
Of bedoel je nu gewoon een bijbel?
[Haatbaard mode]quote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:51 schreef Scrummie het volgende:
Wanneer gaan we Zwarte Piet in deze discussie mengen?
Absoluut het alleronderste stukje van de samenleving daar op dat forum.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:53 schreef Immerdebestebob het volgende:
Dat Marokkoforum is wel vermakelijkHet gaat er om wie nu wel en niet een echte moslim is
En iedereen wordt lekker afgetroefd elke keer. Nog erger dan Fok.
Hehe.. daar was het niet ver vanaf afgelopen Novemberquote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:53 schreef SeLang het volgende:
[..]
[Haatbaard mode]
Als jij niet in Sinterklaas gelooft dan moet jij worden onthoofd!!!!111EINZ
[/Haatbaard mode]
Heb net even zitten lezen, maar vind het nog meevallen eigenlijk.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:55 schreef DeJori het volgende:
[..]
Absoluut het alleronderste stukje van de samenleving daar op dat forum.
Af en toe zit er inderdaad een licht tussen, maar die springen er vooral tussenuit door het belabberde gemiddelde.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:56 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Heb net even zitten lezen, maar vind het nog meevallen eigenlijk.
Er is een hoop onzin te lezen, net als hier, maar ook veel wijze dingen.
Zitten ook wel gematigde mensen, maar hen wordt telkens verweten dat geen echte moslim zijn (maar Tofik Dibi's). En ik las net dat het doodschieten van een andere moslim ook geen probleem is zolang het per ongeluk is.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:55 schreef DeJori het volgende:
[..]
Absoluut het alleronderste stukje van de samenleving daar op dat forum.
Dat is zo. Van mij mogen ze ook zo veel zeggen als ze willen dat de holocaust een leugen is hoor.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:56 schreef agter het volgende:
Overigens, bij die hele discussie over "vrijheid van meningsuiting" en dat je alles maar moet kunnen zeggen, moet ik denken aan het feit dat holocaustontkenning (en het bagataliseren daarvan) ook strafbaar is in Nederland.
Zo absoluut en heilig is die vrijheid van meningsuiting dus niet.
Dat vind ik ook raar. Als iemand zich met geschiedenisontkenning belachelijk wil maken, dan vind ik dat zo iemand daar alle ruimte voor moet krijgen.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:56 schreef agter het volgende:
Overigens, bij die hele discussie over "vrijheid van meningsuiting" en dat je alles maar moet kunnen zeggen, moet ik denken aan het feit dat holocaustontkenning (en het bagataliseren daarvan) ook strafbaar is in Nederland.
Het is dan ook op zijn zachtst gezegd schandalig dat holocaustontkenning strafbaar is.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:56 schreef agter het volgende:
Daar valt niets aan te ontkennen en bovendien zijn de Duitsers onze beste handelspartner.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:56 schreef agter het volgende:
Gras is groen, en het zou me echt worst wezen als m'n buurman zegt dat het rood is.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:58 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Daar valt niets aan te ontkennen en bovendien zijn de Duitsers onze beste handelspartner.
Daar ben ik het dus ook niet mee eens en ik vind dat de wet op dat punt zou moeten worden aangepast. Mein Kampf is volgens mij ook nog steeds verboden. Dat is belachelijk.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:56 schreef agter het volgende:
...maar volgend jaar vervalt het auteursrecht. Benieuwd wat er dan gebeurt.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 20:00 schreef SeLang het volgende:
[..]
Daar ben ik het dus ook niet mee eens en ik vind dat de wet op dat punt zou moeten worden aangepast. Mein Kampf is volgens mij ook nog steeds verboden. Dat is belachelijk.
Zij vind het wel nodig. Dat is voldoende.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:21 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Het animo om dat soort verboden te schrappen groeit. Het verbod op godslastering was ooit ook onaantastbaar.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:56 schreef agter het volgende:
Dit.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 20:01 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Zij vind het wel nodig. Dat is voldoende.
Ben ik het wel mee eens, dat sommige eraan twijfelen is jammer, maar hun mening.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:56 schreef agter het volgende:
Vindt je?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 20:02 schreef SeLang het volgende:
[..]
En daarnaast heeft ze best mooie tietjes.
Ze zijn niet slechtquote:
Mooi formaat, geen nep, etcquote:
Dit zie je de laatste dagen vaker. Alles moet kunnen en elke vorm van nuance wordt beschouwd als collaboreren.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 20:01 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Zij vind het wel nodig. Dat is voldoende.
Waarom zou ik onzeker zijn over HAAR borsten?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 20:05 schreef SeLang het volgende:
[..]
Mooi formaat, geen nep, etc
Jij bent vast een vrouw, die zijn altijd onzeker over die dingen
En die klacht horen we ook steeds vaker. Maar kom eens met een suggestie richting een oplossing dan?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 20:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit zie je de laatste dagen vaker. Alles moet kunnen en elke vorm van nuance wordt beschouwd als collaboreren.
Vrijheid heet dat. En dat tweede zit in je eigen hoofd.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 20:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit zie je de laatste dagen vaker. Alles moet kunnen en elke vorm van nuance wordt beschouwd als collaboreren.
Hm..ik word er niet zo warm van.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 20:05 schreef SeLang het volgende:
[..]
Mooi formaat, geen nep, etc
Jij bent vast een vrouw, die zijn altijd onzeker over die dingen
Met deze post zie ik in jouw UI ook opeens helemaal geen vlinder meerquote:Op zaterdag 10 januari 2015 20:06 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Waarom zou ik onzeker zijn over HAAR borsten?
Je bedoelt kritisch. Vrouwen zijn kritisch op elkaar
Dat je alles mag zeggen, betekent niet dat je ook altijd maar alles moet zeggen.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 20:07 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Vrijheid heet dat. En dat tweede zit in je eigen hoofd.
Je kunt er drie dingen in zien.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 20:08 schreef Strani het volgende:
[..]
Met deze post zie ik in jouw UI ook opeens helemaal geen vlinder meer
quote:And incase YOU didnt know, he DIDNT shoot him. So HE isnt DEAD.
http://www.telegraaf.nl/tv/nieuws/bu...t__.html?vp=33
ik zag er altijd een BH inquote:Op zaterdag 10 januari 2015 20:08 schreef Strani het volgende:
[..]
Met deze post zie ik in jouw UI ook opeens helemaal geen vlinder meer
Je hebt mensen die denken dat de maanlanding nooit heeft plaatsgevonden, dus zullen er ook mensen zijn die oprecht geloven dat de holocaust een hoax is. Beetje vreemd om zoiets strafbaar te stellen onder het mom van "negationisme is slechts een excuus voor antisemitisme".quote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:58 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Daar valt niets aan te ontkennen en bovendien zijn de Duitsers onze beste handelspartner.
Ik heb daar net ook even zitten lezen en vind het ook heel erg meevallenquote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:56 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Heb net even zitten lezen, maar vind het nog meevallen eigenlijk.
Er is een hoop onzin te lezen, net als hier, maar ook veel wijze dingen.
Er zijn ook mensen die oprecht geloven dat ze mogen stelen en moorden dus dat is geen argument.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 20:10 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Je hebt mensen die denken dat de maanlanding nooit heeft plaatsgevonden, dus zullen er ook mensen zijn die oprecht geloven dat de holocaust een hoax is. Beetje vreemd om zoiets strafbaar te stellen onder het mom van "negationisme is slechts een excuus voor antisemitisme".
Dat ik er een BH in zag zegt waarschijnlijk veel over m'n psychequote:Op zaterdag 10 januari 2015 20:10 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Je kunt er drie dingen in zien.
Een vlinder dus, of een oogmasker, of een bh.
Ik denk dat we gewoon moeten gaan accepteren dat mensen de holocaust kunnen ontkennen. Het zou hypocriet zijn dat niet te doen als we wel onze eigen meningen willen kunnen uiten.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 20:12 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen die oprecht geloven dat ze mogen stelen en moorden dus dat is geen argument.
Die is toch doodgeschoten, alleen mevrouw Piet leeft nogquote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:51 schreef Scrummie het volgende:
Wanneer gaan we Zwarte Piet in deze discussie mengen?
Dacht dat die al gedood werden bij het begin van de gijzeling.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 20:10 schreef Grutsk het volgende:
Is het al bekend of de vier gijzelaars zijn gedood door de gijzelnemer of zijn geraakt in het vuurgevecht? Ben ik wel benieuwd naar.
Nou rustig maar. Schijnt al eerder door de gijzelnemer te zijn gebeurd.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 20:14 schreef Grutsk het volgende:
Hallo, iemand een antwoord op mijn vraag in plaats van geleuter over bh's?
Ah ok, 'gelukkig maar'.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 20:15 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Dacht dat die al gedood werden bij het begin van de gijzeling.
quote:Ik ben hier al wat langer dan jij...ik ren helemaal nergens naar toe. Ik ben echter wel MOSLIM, en ik heb nooit niet-moslim vrienden gehad in mijn leven en ik haat alleen al een gesprek te voeren met een niet-moslim. Kom je aanpappen met ren maar weg, en je hebt geen argumenten. Nee corrie, die heb jij niet. Je bent hier als niet moslim en niet marokkaan en de waarheid is dat als wij konden stemmen, niemand je hier zou houden. Je bent ongewild, we mogen jullie niet. Wel sneu dat je toch blijft...
JK Wat gebeurt er morgen om 9 uur? De internetgemeenschap vraagt het zich af nu er een mysterieuze site opgedoken is met een aftelklok. De hashtag doet vermoeden dat Anonymous er iets mee te maken heeft, maar op haar Twitterkanaal neemt het hackerscollectief er expliciet afstand van.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 20:17 schreef D. het volgende:
Is er al nieuws over de beloofde aanslagen van vandaag?
Ik dacht dat Anonymous Belgi wel een operatie had aangekondigd, en Anonymous is voor zover ik weet niet een grote organisatie met n leiderschap.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 20:14 schreef Poepz0r het volgende:
De internetgemeenschap vraagt het zich af nu er een mysterieuze site opgedoken is met een aftelklok. De hashtag doet vermoeden dat Anonymous er iets mee te maken heeft, maar op haar Twitterkanaal neemt het hackerscollectief er expliciet afstand van.
Dat moeten we gewoon niet doen.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 20:14 schreef SeLang het volgende:
In dit geval is het verbranden van een koran uiterst functioneel als demonstratie dat het kan en niet strafbaar is. Een groot deel van de moslims vindt dat het wel strafbaar zou moeten zijn dus dit is een stuk opvoeding over de waarden in dit land. En als ze dat niet bevalt dan zijn er genoeg andere landen waar ze naar toe kunnen waar een boekje verbranden wel strafbaar is.
Daarom stelde ik eerder al voor dat we eigenlijk vanaf vandaag elke dag een koran live op TV moeten gaan verbranden, net zolang totdat het concept vrijheid van meningsuiting wordt begrepen. Zodra dat is ingezonken kunnen we weer gaan discussieren over minder belangrijke zaken zoals goede smaak e.d.
Ironisch ja.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 20:17 schreef Immerdebestebob het volgende:
Mooi citaat op het Marokkoforum:
[..]
Bizar dit inderdaad. Ga lekker verder met die groep excommuniceren zou ik zeggen. Iedereen is welkom hoor, behalve als je die mening hebt.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:28 schreef incoherent het volgende:
[..]
Grootspraak uiteraard.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 20:17 schreef D. het volgende:
Leer even lezen. Ze geven aan er niets mee te maken te hebben.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 20:18 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik dacht dat Anonymous Belgi wel een operatie had aangekondigd, en Anonymous is voor zover ik weet niet een grote organisatie met n leiderschap.
Sowieso is aftellen naar het begin van een hack-operatie logischer dan naar een aanslag.
Ja, prima. Er is helemaal niemand die vindt dat je ook maar iets moet zeggen. Je verdedigd je tegen een niet bestaande mening.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 20:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat je alles mag zeggen, betekent niet dat je ook altijd maar alles moet zeggen.
Persoonlijk vind ik het nergens voor nodig om moslims, christenen, joden of wie dan ook tot in het diepst van hun ziel te krenken.
Maar goed, dat ben ik.
Je leest zelf niet. Ik geef aan dat voor zo ver ik weet Anonymous helemaal niet n grote organisatie is. Zou prima een subgroep kunnen zijn.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 20:19 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Leer even lezen. Ze geven aan er niets mee te maken te hebben.
Damn!!quote:Op zaterdag 10 januari 2015 20:17 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Nee, dan gaat een stelletje hersenloze mafklappers er een extreme versie van op na houden.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:32 schreef JerryWesterby het volgende:
Dan gaan anderen het verbranden.
Is dat serieus? Wat een stel nepperts dan.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:28 schreef incoherent het volgende:
[..]
Zo ongeveer elke dag plegen moslims wel 1 of meerdere aanslagen. Vandaag zal niet anders zijn vermoed ik. Voor de laatste stand van zaken kun je deze link gebruiken.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 20:17 schreef D. het volgende:
Mooi citaat maar op fok ook genoeg mongolenquote:Op zaterdag 10 januari 2015 20:17 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ze is niet uitgenodigd, maar deelname is vrij...quote:Op zaterdag 10 januari 2015 20:21 schreef SeLang het volgende:
[..]
Is dat serieus? Wat een stel nepperts dan.
Mag aannemen dat waar ze op doelden weer 'het' nieuws van de dag zal zijnquote:Op zaterdag 10 januari 2015 20:21 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Zo ongeveer elke dag plegen moslims wel 1 of meerdere aanslagen. Vandaag zal niet anders zijn vermoed ik. Voor de laatste stand van zaken kun je deze link gebruiken.
En weer een extremist gespot. Wat doet dat volk nog hier?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 20:17 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Goed Nederlands wel. Kan me nauwelijks voorstellen dat het van een Marokkaan is die op die site thuishoort.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 20:17 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Okee, dat verandert de zaak een beetje...quote:Op zaterdag 10 januari 2015 20:22 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Ze is niet uitgenodigd, maar deelname is vrij...
Als iemand ruzie zoekt met mij en dreigt, en daarna niet op komt dagen dan zie ik dat als winst voor mijquote:Op zaterdag 10 januari 2015 20:21 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Iedereen kan wel roepen dat hij aanslagen gaat plegen, het ook doen is wat anders.
Dat is ook absurd. En zo vreselijk makkelijk te ontkrachten.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:56 schreef agter het volgende:
Als het aan onze media ligt is een aanslag gepleegd door moslims nooit het nieuws van de dag, de meeste media durven niet eens het woord islam of moslim in de mond te nemen als het gaat om de motieven van de ¨terroristen¨.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 20:22 schreef D. het volgende:
[..]
Mag aannemen dat waar ze op doelden weer 'het' nieuws van de dag zal zijn
wat een naargeestige site. islam is vrede dus die mensen die die mensen doden zijn geen echte moslim man.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 20:21 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Zo ongeveer elke dag plegen moslims wel 1 of meerdere aanslagen. Vandaag zal niet anders zijn vermoed ik. Voor de laatste stand van zaken kun je deze link gebruiken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |