Islamisten zijn extremisten.quote:
Nee hoor. Enkel door een cartoon draaien mensen niet zo door dat ze twaalf mensen vermoorden.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:09 schreef betyar het volgende:
[..]
Zonder die spotprenten keer op keer was dit niet gebeurd. Dus ja. De spreekwoordelijke druppel is bereikt bij sommige.
Van welke cartoons kun je je voorstellen dat een ander die te ver vindt gaan?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:02 schreef Samson het volgende:
[..]
Het gaat hier niet om mij maar om wat een ander te ver vind gaan en blijkbaar was dat zo..... ik stoor me er persoonlijk niet aan maar kan me voorstellen dat een ander dat wel doet.
Tuurlijk heb je die keus maar waarom zou je het niet mogen doen ? Er zijn ook heel veel mensen die zo'n cartoon wel erg leuk vinden. Ik vind dat dit echt wel moet kunnen hoor.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:00 schreef Samson het volgende:
Ik vind het vreselijk wat er gebeurd is en niets rechtvaardigt dit geweld. Maar ook vind ik dat niet zomaar alles gewoon zou moeten kunnen onder het mom van persvrijheid. Waarom spotprenten maken waar je anderen mee kwetst? Je hebt ook de keus om dat niet te doen lijkt me.
Dat klinkt als: boontje komt om zijn loontje. 'Ik doe het zelf niet maar zo is het nu eenmaal.'quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:00 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat is in het verleden gebeurd, het gebeurt hedendaags en zal in de toekomst nog steeds gebeuren. Of ik het goedkeur? Nooit.
Spotprenten die puur bedoeld zijn om te kwetsen vind ik ook onzinnig. Maar als je met een spotprent de absurditeit kunt aantonen van een bepaalde religie dan vind ik het meer dan prima.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:00 schreef Samson het volgende:
Ik vind het vreselijk wat er gebeurd is en niets rechtvaardigt dit geweld. Maar ook vind ik dat niet zomaar alles gewoon zou moeten kunnen onder het mom van persvrijheid. Waarom spotprenten maken waar je anderen mee kwetst? Je hebt ook de keus om dat niet te doen lijkt me.
En ik heb je gewezen op het leven van de profeet. Het leven dat jij niet bestudeerd hebt. De manier waarop de profeet zijn leven leefde, in combinatie met een bepaalde stroming van de islam waarvan de aanhangers het leven van de profeet zoveel mogelijk proberen te imiteren in de 21ste eeuw, gaat niet goed samen met de pseudo-vrijheid van meningsuiting van Charlie Hebdo.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:09 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Psies dat zeg ik toch al de hele tijd : die mensen maken zich druk. Niet de profeet want die is er allang niet meer.
Heb je daar bewijs voor? een bron?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:13 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja sorry, maar islamisme is per definitie extreem.
Je weet het verschil tussen een moslim en een islamist?quote:
Ja. De definitie van islamisme.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:14 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Heb je daar bewijs voor? een bron?
Moest idd ook meteen denken aan vergelijking verkrachte vrouwen.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:13 schreef JerryWesterby het volgende:
[..]
Dat klinkt als: boontje komt om zijn loontje. 'Ik doe het zelf niet maar zo is het nu eenmaal.'
Dat argument lijkt erg op wat vroeger soms tegen verkrachtte vrouwen werd gezegd: had je maar niet zulke kleren aan moeten hebben, want dan vraag je erom.
Het slachtoffer verwijten maken in plaats van de dader. Want de dader, die is nu eenmaal zo.
quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:13 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja sorry, maar islamisme is per definitie extreem.
quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:15 schreef Bittere_Ernst. het volgende:
[..]Wat ben jij.... Nee, laat maar ook.
Precies.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:15 schreef Re het volgende:
Hoe meer cartoons hoe beter, laat de wet en niet het zwaard maar bepalen wat wel en niet nag
Je hebt een ban op Google of zo?quote:
Met een beetje mazzel zijn de fanatiekelingen het dan straks zo zat dat ze allemaal naar de Arabische wereld verhuizen, en we alleen de moslims overhouden die zich wel kunnen identificeren met de westerse cultuur.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:15 schreef Re het volgende:
Hoe meer cartoons hoe beter, laat de wet en niet het zwaard maar bepalen wat wel en niet nag
Vrouwe justitia heeft een zwaardquote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:15 schreef Re het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |