quote:Wat weten we over de aanslag op Charlie Hebdo? Een overzicht
Op de burelen van het Franse satirische blad Charlie Hebdo is rond half twaalf een schietpartij losgebarsten. In elk geval hoofdredacteur Stéphane ‘Charb’ Charbonnier en de controversiële cartoonist Cabu kwamen daarbij om het leven. De daders, bewapend met Kalasjnikovs, zijn nog niet gepakt. Wat weten we nu?
Het parket van Parijs spreekt van zeker twaalf doden. Volgens persbureau Reuters zijn ten minste tien mensen gewond, van wie vijf ernstig.
De Franse politie is op zoek naar drie daders, schrijft persdienst ANP. Eerder werd gesproken van twee, maar volgens minister Cazeneuve van Binnenlandse Zaken zijn het er drie.
De daders, gemaskerd, zwart gekleed en bewapend met Kalasjnikovs, zouden tegen ooggetuigen hebben gezegd: “Zeg maar tegen de media dat we van Al-Qaeda Jemen zijn”, meldt 20 Minutes. Volgens de politie riepen ze verder: “Wij wreken de profeet”.
Volgens The Guardian zijn drie aanvallers in een ontsnappingswagen gesprongen, een vierde man zat achter het stuur. Hun auto, een zwarte Citroën, is teruggevonden in het centrum van Parijs. De daders zouden richting het noordoosten van Parijs zijn gevlucht.
De Franse krant Le Parisien spreekt van een goed voorbereide aanslag. De daders vielen binnen tijdens een redactievergadering, waardoor veel redacteuren en tekenaars van Charlie Hebdo (hier een kort profiel) in één ruimte waren. Ook zouden ze slachtoffers bij hun voornaam hebben genoemd.
Volgens Le Monde zijn in het plaatje rechts beelden van de vluchtende daders.
Charlie Hebdo zou de laatste weken zijn beveiligd wegens nieuwe bedreigingen. Eerder kreeg de redactie bedreigingen nadat het blad controversiële columns en spotprenten over de profeet Mohammed publiceerde.
Cartooniste Corinne ‘Coco’ Rey van Charlie Hebdo zou de schutters onder bedreiging hebben binnengelaten. Volgens Rey spraken de daders perfect Frans en zeiden ze dat ze “van Al-Qaeda” waren. De schietpartij zou vijf minuten hebben geduurd.
In de laatste (wrange) cartoon van hoofdredacteur Charb stond de tekst: “Nog steeds geen aanslagen in Frankrijk.” “Wacht eens! We hebben nog tot het eind van januari om onze beste wensen over te brengen.
In de Charlie Hebdo van vandaag, de laatste uitgave, stond een artikel over de Franse schrijver Michel Houellebecq. In zijn boek Soumission beschrijft hij het jaar 2022 onder een eerste islamitische president. De laatste tweet van het blad ging over IS-leider al-Baghdadi.
quote:Charlie Hebdo, satirisch blad met heel wat vijanden
De aanslag op het redactiekantoor van het Franse satirische weekblad Charlie Hebdo in Parijs, waarbij vandaag doden vielen, staat niet op zichzelf. Het provocerende blad wordt al lang achtervolgd door processen en bedreigingen. Wat voor blad is Charlie Hebdo?
Het Franse satirische weekblad Charlie Hebdo publiceerde in 2012, midden in de golf van protest tegen de anti-islam film Innocence of Muslims, spotprenten van de profeet Mohammed. 'De beelden zullen degenen choqueren die gechoqueerd willen worden', liet hoofdredacteur Charb weten.
Op de cover van de editie van 19 september 2012 staat een moslim in een rolstoel afgebeeld die wordt voortgeduwd door een orthodoxe jood, met de titel Intouchables 2, verwijzend naar de film Intouchables, de Franse inzending voor de Oscars dat jaar.
Franse humor
Het blad staat in een lange Franse traditie. De wortels daarvan liggen bij maandblad Hara-Kiri, in 1960 opgericht door François Cavanna. Hara-Kiri kende God noch gebod, en liet zich ook aan politiek niets gelegen liggen. Na een lange reeks processen en verschijningsverboden legde het blad in 1985 het loodje. Intussen had Charlie Hebdo zich al warmgelopen. Het nam de rol van satirische voorpost moeiteloos over.
Franse humor valt uiteen in twee uitersten. Je hebt de zeer zorgvuldig uitgewerkte grap die is gebaseerd op gewone types die uit de rails lopen; filmmakers Jacques Tati en Louis de Funès beheersten de finesses daarvan. Dany Boon - van de film Bienvenue chez les ch'tis- is hun verre nazaat. Haaks daarop staat een inktzwarte variant, waarvoor niets heilig is. Dat is zeg maar de lijn Céline, Houellebecq en Hara-Kiri. Bij de presentatie van een boek over Hara-Kiri werd het een jaar geleden nog eens uitgelegd. 'Kun je lachen om een kind dat sterft', vroeg de een. 'Ja, maar het gaat beter als het er meer zijn', was het antwoord.
Humor buiten alle perken dus. Die lijn wordt in Charlie Hebdo voortgezet, even scherp, nietsontziend en bruut soms als in Hara-Kiri. Net als Hara-Kiri moet het blad zien rond te komen zonder advertenties - adverteerders denken dat je idioot bent, had Cavanna gedicteerd. Charlie Hebdo verkeert met zijn oplage van ongeveer 50 duizend exemplaren financieel dan ook doorgaans in de gevarenzone.
Blad van tekenaars
Maar er zijn ook verschillen. Anders dan Hara-Kiri, dat veel fotografie en collages bevatte, is Charlie Hebdo een blad van tekenaars. Zij maken er de dienst uit. Dat begint al met de naam: Charlie is een verwijzing naar Charlie Brown, het Amerikaanse stripfiguurtje dat wordt bewonderd door oprichters Wolinski en Cabu (Hebdo staat trouwens voor hebdomodaire - weekblad).
En Charlie Hebdo is een politiek blad. Het kiest positie op de linkerzijde, bestrijdt kerncentrales lang voordat het woord ecologie gemunt is en heeft een deskundige in de gelederen die extreem rechts met argusogen volgt. 'Maar we zijn vrijdenkers', vult Coma aan. 'Als links ons op de zenuwen werkt, tikken we ze net zo hard op de vingers.'
Met die dwarse stellingname maakt het blad heel wat vijanden. Al in 1993 wordt een editie met koning Boudewijn op de omslag in België verboden, het nummer van 19 september 2001 mag de Verenigde Staten niet in. Veruit de grootste klap komt op 8 februari 2006, als Charlie Hebdo de Deense Mohammed-cartoons afdrukt, en er zelf nog een paar aan toevoegt.
Processen
Een regen van processen daalt op de redactie neer, hoofdredacteur Philippe Val krijgt intensieve beveiliging. Het eind van het liedje is dat Charlie Hebdo door de rechter wordt vrijgesproken. 'Dan zie je wat onze rol is', zei destijds tekenaar en redactiechef Riss (de tekenaars van Charlie Hebdo hebben allemaal een geuzennaam). 'De andere Franse media durfden het niet aan de cartoons af te drukken. Ze hebben van onze houding iets opgestoken. Dit keer is de solidariteit daardoor groter.'
Blijft de vraag waarom een blad dat al zo lang achtervolgd wordt door processen en bedreigingen geen beveiliging in de arm neemt als het een Sharia Hebdo uitbrengt. 'Daar raak je de kern van Charlie Hebdo', zegt Coma. 'Als redactie deelden we de euforie rond de Arabische opstanden en waren we diep teleurgesteld door het vervolg. Toen zei iemand - ik weet niet eens meer wie - we maken een Sharia Hebdo. Nooit hebben we gedacht dat dit de reactie kon zijn.'
Molotovcocktail
De beveiliging van het kantoor van Charlie Hebdo is inmiddels opgevoerd. Vorig jaar moest de redactie van het blad op zoek naar een andere werkplek, nadat in november een molotovcocktail naar binnen werd gegooid. De redactielokalen brandden uit, computers en archieven gingen verloren. Dat allemaal omdat het weekblad een nummer aankondigde met Mohammed als gasthoofdredacteur en zich voor de gelegenheid omdoopte tot Sharia Hebdo.
'Wij gaan door waar anderen halt houden', zei tekenaar en redactiechef Riss. 'Als een soort verkenners zoeken we de grenzen op. Dat wij dat doen, maakt voor de andere media het speelveld groter; het voorkomt dat ze te voorzichtig worden. We tekenen niet alleen om te amuseren, maar ook om die vrijheid te bevechten.'
'We weten nu weer precies waarom we het blad maken', zei Riss, die er sinds de oprichting in 1992 werkt. Hij is opgeleid als jurist. Het opzoeken van de grenzen van de vrijheid van meningsuiting was voor hem een belangrijke reden om hier te gaan werken. 'We willen de mechanismen blootleggen die mensen dom kunnen houden. Dat kan religie zijn, maar ook media, politiek en economie. En daarbij nemen we inderdaad risico's.'
Linkjesquote:Charlie Hebdo zal volgende week gewoon verschijnen
Het door een terroristische aanslag getroffen weekblad Charlie Hebdo zal volgende week gewoon verschijnen.
Dat meldt een journalist van het Franse persbureau AFP, die zegt zich te baseren op een medewerker van Charlie Hebdo.
Eerder gaven enkele grote Franse mediabedrijven aan, de handen ineen te slaan om de toekomst van het weekblad veilig te stellen. Woensdag werden onder meer tien werknemers van het Franse satireblad doodgeschoten, tijdens een terroristische aanslag op de hoofdredactie van Charlie Hebdo.
Steun
Radio France, France Televisions (beiden onderdeel van de Franse publieke omroep) en de krant Le Monde hebben een gezamenlijke verklaring naar buiten gebracht, waarin de media aangeven het blad persoonlijke en materiële steun te verlenen.
Er werd in de verklaring niet in detail uitgelegd welke goederen er klaar zouden staan.
Het satirische weekblad Charlie Hebdo is oorspronkelijk opgericht in 1969. Het linkse blad ageert met behulp van spotprenten, humor, tirades, essays en nieuwsverhalen tegen extreemrechts, religies en de traditionele politiek
Uiteraard, maar het heeft wel een bijzonder apart effect op hoe ik doe, merk ik.quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:28 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
weet je zeker dat het een slaappilletje was?
Open een topic in KLB.quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:30 schreef Nammie het volgende:
[..]
Uiteraard, maar het heeft wel een bijzonder apart effect op hoe ik doe, merk ik.
In welke zin?quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:28 schreef Downwards het volgende:
[..]
Hell no, daar ben ik niet tegen verzekerd.
Doe niet zo flauw. Ik doe niets met een complottheorie, stelde alleen een domme vraag.quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:29 schreef RingBewoner het volgende:
Zouden de mensen die rare pillen hebben geslikt, complottheorieën aanhangen en plaatjes posten van Breivik even kunnen uitloggen?
Daar hoef je toch niet zo gek veel voor te kunnen?quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:30 schreef Ryan3 het volgende:
Hoe kan die Broertjes nou burgemeester van Hilversum worden hè, vroeg ik me al hele tijd af...
Jawel, maar RTL is geen nieuws.quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:24 schreef Inolvidable het volgende:
[..]
Oh, ik wist niet dat jij het nieuws niet volgde, sorry!
Dat sloeg dan ook niet op jou.quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:30 schreef Nammie het volgende:
[..]
Doe niet zo flauw. Ik doe niets met een complottheorie, stelde alleen een domme vraag.
Dus...quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:30 schreef Nammie het volgende:
[..]
Uiteraard, maar het heeft wel een bijzonder apart effect op hoe ik doe, merk ik.
http://www.powned.tv/nieu(...)erschijnt_1_mln.htmlquote:Nieuwe Hebdo heeft oplage van 1 miljoen
Charlie Hebdo heeft onderdak gevonden bij de krant Libération. De redactie zal daar de editie van komende week maken, die in plaats van de gebruikelijke 30.000 keer, 1 miljoen keer moet verschijnen.
Het kantoor van Charlie Hebdo zelf is momenteel nog onbegaanbaar na de aanslag van gisteren. "Voor Libération was de uitnodiging vanzelfsprekend. Wij hebben ze al eerder opgevangen na de aanslag van 2011. We zullen ze in alles voorzien wat ze nodig hebben om hun krant te maken", valt te lezen op de website van het dagblad.
Het satirische Charlie Hebdo zal morgen al haar intrek nemen in het gebouw van Libération, om daar te werken aan de editie van komende week, weet De Telegraaf. Het blad heeft de hulp ingeroepen van cartoonisten van over de hele wereld om cartoons te maken voor die editie. Om de grote oplage te kunnen drukken hebben verschillende bedrijven, waaronder Google, geld gedoneerd aan het tijdschrift. Ook zullen verschillende bedrijven die betrokken zijn bij het productieproces, zoals de drukker, hun werk gratis doen.
Yup, nadat hij een DUI had gekregen.quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:30 schreef JCats het volgende:
Was Bush jr. geen born again christian?
Heul oud nieuwsquote:Op donderdag 8 januari 2015 23:31 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
http://www.powned.tv/nieu(...)erschijnt_1_mln.html
Bedankt Hans.quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:31 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
http://www.powned.tv/nieu(...)erschijnt_1_mln.html
KLB is alleen daarvoor, ja?quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:31 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
is het weer die tijd van de maand?
quote:
Wijntje bij drinken, ultieme shit (nee dan Vodka maar goed).quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:27 schreef Nammie het volgende:
[..]
19, maar het probleem is dat ik een halfuur geleden een slaappilletje heb genomen en daar doe ik echt heel erg apart van (serieus).
Ja echt...quote:
he, kutquote:Op donderdag 8 januari 2015 23:29 schreef RingBewoner het volgende:
Zouden de mensen die rare pillen hebben geslikt, complottheorieën aanhangen en plaatjes posten van Breivik even kunnen uitloggen?
Dat is de democratisch gekozen burgemeester van Hquote:Op donderdag 8 januari 2015 23:30 schreef Ryan3 het volgende:
Hoe kan die Broertjes nou burgemeester van Hilversum worden hè, vroeg ik me al hele tijd af...
Maar het ligt niet in elkaars verlengde, hoofd-redacteur VK en burgemeester.quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:30 schreef Downwards het volgende:
[..]
Daar hoef je toch niet zo gek veel voor te kunnen?
Geen goede combi zeker?:pquote:Op donderdag 8 januari 2015 23:32 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Wijntje bij drinken, ultieme shit (nee dan Vodka maar goed).
http://www.encyclo.nl/begrip/Gesignaleerdquote:Op donderdag 8 januari 2015 23:32 schreef Nammie het volgende:
[..]
Ja echt...
Maar ik blijf het raar vinden dat het mogelijk is dat ze nog niet gepakt zijn, terwijl ze gesignaleerd zijn. Ben dus benieuwd waar ze nu zijn, maar dat horen we vanzelf dan
Hij heeft blijkbaar op plaats X de juiste vriendjes gemaakt destijds.quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:33 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar het ligt niet in elkaars verlengde, hoofd-redacteur VK en burgemeester.
Komt een vacature, iedereen kan solliciteren, gemeenteraad draagt voor.quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:32 schreef JCats het volgende:
[..]
Dat is de democratisch gekozen burgemeester van H
Oh W8
geen vrijheid van kiezen, dat dan weer niet
Waren al bekend?quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:33 schreef IsaacCuenca het volgende:
namen van de 3 jongens zijn bekend gemaakt!
Meen je niet?!quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:33 schreef IsaacCuenca het volgende:
namen van de 3 jongens zijn bekend gemaakt!
driving under influence?quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:31 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Yup, nadat hij een DUI had gekregen.
Dat kan goed idd.quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:33 schreef Downwards het volgende:
[..]
Hij heeft blijkbaar op plaats X de juiste vriendjes gemaakt destijds.
Ze kunnen natuurlijk al lang de kanaaltunnel door zijnquote:
Maar het is een situatie waar ze er bovenop moeten zitten.quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:33 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
http://www.encyclo.nl/begrip/Gesignaleerd
Ze zijn dus gezien. Maar politie kan er niet altijd bovenop zitten he?
O dat is erg democratisch....quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:34 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Komt een vacature, iedereen kan solliciteren, gemeenteraad draagt voor.
We hebben het toch hierover he?quote:
Of moskee.quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:35 schreef matthijst het volgende:
Oh. Het grote bangmaken begint weer. Kut.
Dus binnenkort ook eerst je schoenen uit en riem af als je in de auto wilt stappen
Las net dat dit die damschreeuwer is.quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:35 schreef sonnyspek het volgende:
http://instagram.com/p/xm(...)ign=video&modal=true
Toch ironisch.
Tja, dan ben je geestelijk ook niet helemaal volwaardig hoor.quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:35 schreef sonnyspek het volgende:
http://instagram.com/p/xm(...)ign=video&modal=true
Toch ironisch.
Menigtes trekken altijd een bepaald soort gekken aanquote:Op donderdag 8 januari 2015 23:36 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Tja, dan ben je geestelijk ook niet helemaal volwaardig hoor.
Moet je eens zien als ze te hard rijden of een kapot achterlicht hebben.quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:33 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
http://www.encyclo.nl/begrip/Gesignaleerd
Ze zijn dus gezien. Maar politie kan er niet altijd bovenop zitten he?
Als het waar is dat dit "de damschreeuwer" is zou mij niet verbazen.quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:37 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Menigtes trekken altijd een bepaald soort gekken aan
Bron?quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:36 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Las net dat dit die damschreeuwer is.
Dan opeens wel ja, terwijl echte problematiek niet word aangepakt. Maar daar gaat het niet over, straks heb ik weer IsaacCuenca in mijn DM zitten.quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:37 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Moet je eens zien als ze te hard rijden of een kapot achterlicht hebben.
Heeft hij pas sinds vanmiddag over nagedacht. Dat merk je aan alles.quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:37 schreef marcodej het volgende:
"Leve de humor! Alleen domoren zien in humor een belediging." - Soundos El Amhadi.
Wat is dit nou weer voor domme mening.
Waar haal je dat weg dan?quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:37 schreef marcodej het volgende:
"Leve de humor! Alleen domoren zien in humor een belediging." - Soundos El Amhadi.
Wat is dit nou weer voor domme mening.
ja, eerste hit op Google.quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:38 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ff zoeken , dacht de nos live blog maar die wil die oudere berichten niet laden.
Artikel op AD. Schijnt cabaretiere te zijn.quote:
Ok, ik weet het goed gemaakt. Jij stuurt mij voortaan iedere avond een PM met al het geplaatste nieuws zodat ik kan checken of het al geplaatst is. Deal?quote:
Man man Marcouch. Dat deze gevaarlijke gek nog een podium krijgt in dit land.quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:39 schreef Ryan3 het volgende:
Marcouch berijdt een stokpaardje meer moslims onder journalisten en politie..... te gek voor woorden dat daar nog autochtonen werken...
'Arrestant Amsterdam is Damschreeuwer'quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:40 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Kun je em ff hier plaatsten voor Timmmmmmmmmmmmmm ?
Nouja, dit was vanmiddag al bekend. dus het lijkt me logies dat dat hier al bekend was gemaakt.quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:39 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
Ok, ik weet het goed gemaakt. Jij stuurt mij voortaan iedere avond een PM met al het geplaatste nieuws zodat ik kan checken of het al geplaatst is. Deal?
Ze gooit meer vrouwelijkheid de studio in dan echte inhoud. Ze geeft van die typische spreekbeurt vragen.quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:39 schreef Fokker89 het volgende:
Jinek vind ik trouwens ook niet zo geweldig
Maar best een rake mening toch?quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:39 schreef marcodej het volgende:
[..]
Artikel op AD. Schijnt cabaretiere te zijn.
Meldpuntmoslimhaat invoeren.quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:40 schreef Downwards het volgende:
[..]
Man man Marcouch. Dat deze gevaarlijke gek nog een podium krijgt in dit land.
Lekkere heupen, daar houdt het wel op.quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:39 schreef Fokker89 het volgende:
Jinek vind ik trouwens ook niet zo geweldig
Denk dat hij vooral mollen wil binnenloodsen.quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:41 schreef matthijst het volgende:
Mooie truc van Marcouch: neem vooral moslims aan, dan heb je tenminste kenners in huis als het over aanslagen gaat?
Europa staat stil, klopjacht gaat verder | NOSquote:Op donderdag 8 januari 2015 23:40 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Kun je em ff hier plaatsten voor Timmmmmmmmmmmmmm ?
Stokpaardje van hem.quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:41 schreef matthijst het volgende:
Mooie truc van Marcouch: neem vooral moslims aan, dan heb je tenminste kenners in huis als het over aanslagen gaat?
Houdinkje dit dat.quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:41 schreef RingBewoner het volgende:
Waarom heeft die vrouw in dat limoenkleurige vest een leeg glas vast?
Omdat ze een nieuw drankje wilt?quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:41 schreef RingBewoner het volgende:
quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:41 schreef Downwards het volgende:
[..]
Denk dat hij vooral mollen wil binnenloodsen.
Max. 1 glas per uitzending, gesprek is zo saai dat ze uit verveling maar is gaan drinken?quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:41 schreef RingBewoner het volgende:
kotst ze steeds vol door Marcouchquote:Op donderdag 8 januari 2015 23:41 schreef RingBewoner het volgende:
Nee. Humor kan absoluut een belediging zijn. En je bent geen domoor als je beledigd bent door een grap.quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:41 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Maar best een rake mening toch?
Veel succes dan, Al Qaeda strijders zijn toch wel één van de best getrainde terroristen van de wereld.quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:42 schreef Nibb-it het volgende:
Suspect Said to Have Trained With Al Qaeda in Yemen
WASHINGTON — One of the two brothers suspected of killing 12 people at a satirical newspaper in Paris traveled to Yemen in 2011 and received terrorist training from Al Qaeda’s affiliate there before returning to France, a senior American official said on Thursday. (New York Times).
Geen goeie kleur trouwens met die blauwe achtergrond.quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:41 schreef RingBewoner het volgende:
Bedenk je ook dat een van hen ook in 2005 al in Jemen was.quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:43 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Veel succes dan, Al Qaeda strijders zijn toch wel één van de best getrainde terroristen van de wereld.
Anders bij betalen?quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:42 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Max. 1 glas per uitzending, gesprek is zo saai dat ze uit verveling maar is gaan drinken?
Precies. Maak eens een paar goede grappen over kanker. Dan blijkt het vrije woord opeens niet zo vrij meer.quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:43 schreef marcodej het volgende:
[..]
Nee. Humor kan absoluut een belediging zijn. En je bent geen domoor als je beledigd bent door een grap.
Dit komt een beetje over alsof je nooit beledigd mag zijn door humor. Alsof humor iets absoluuts is. In een vrije democratie mag je juist beledigd zijn door een grap. Het gaat erom hoe je met die belediging omgaat: met een kalashnikov of met woorden.
Eerder om serveersters in beeld te voorkomenquote:
Ik zag een kort stukje van een documentaire van 1 van de daders en daar schrok ik toch wel van omdat hij eerst een normaal leven had, maar toen een soort van werd geronseld door een man die allemaal van dat soort jongens ronselde. En hij is erin gaan geloven.quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:44 schreef Downwards het volgende:
[..]
Bedenk je ook dat een van hen ook in 2005 al in Jemen was.
Grappen over kanker kunnen ook gewoon hoor?quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:44 schreef matthijst het volgende:
[..]
Precies. Maak eens een paar goede grappen over kanker. Dan blijkt het vrije woord opeens niet zo vrij meer.
Oh mijn ID-kaart heb ik laten liggen in mijn auto in Parijstwitter:alexanderbakker twitterde op donderdag 08-01-2015 om 23:40:34Net bij vertrek uit Longpont paspoortcontrole. Politie doorzocht auto met hond. reageer retweet
Beangstigd he hoe snel het dan kan gaan?quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:45 schreef Nammie het volgende:
[..]
Ik zag een kort stukje van een documentaire van 1 van de daders en daar schrok ik toch wel van omdat hij eerst een normaal leven had, maar toen een soort van werd geronseld door een man die allemaal van dat soort jongens ronselde. En hij is erin gaan geloven.
Normaler dan zo extreem zijn, je begrijpt mijn punt. Hij was een normale straatjongen.quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:46 schreef matthijst het volgende:
Een normaal leven? Als blowende pizzabezorger?
Lijkt me normaler dan radicale terrorist toch?quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:46 schreef matthijst het volgende:
Ja, ik ben er een beetje bezorgd door geworden.quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:46 schreef Downwards het volgende:
[..]
Beangstigd he hoe snel het dan kan gaan?
Dan val je in die wijk in ieder geval niet op. Al is het werken wat vreemd.quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:46 schreef matthijst het volgende:
80% van t volk dat nu op de dam staat voor het vrije woord gaat over de pis als je wat lompe k-grappen maakt. Ze zullen je niet afschieten ws.quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:45 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Grappen over kanker kunnen ook gewoon hoor?
Wel zwarte humor en sommige mensen zullen het niet appreciëren maar verder er niet veel aan doen.
Hitler was een schilder.quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:46 schreef Nammie het volgende:
[..]
Normaler dan zo extreem zijn, je begrijpt mijn punt. Hij was een normale straatjongen.
Een moslimhond?quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:46 schreef Houtenbeen het volgende:
Oh mijn ID-kaart heb ik laten liggen in mijn auto in Parijstwitter:alexanderbakker twitterde op donderdag 08-01-2015 om 23:40:34Net bij vertrek uit Longpont paspoortcontrole. Politie doorzocht auto met hond. reageer retweet
Dat is ook weer een beetje overdreven.quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:47 schreef Nammie het volgende:
[..]
Ja, ik ben er een beetje bezorgd door geworden.
quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:47 schreef Downwards het volgende:
[..]
Dan val je in die wijk in ieder geval niet op. Al is het werken wat vreemd.
Nee dat denk ik niet.quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:48 schreef Downwards het volgende:
[..]
Dat is ook weer een beetje overdreven.
Zijn ook zeer goed in hide&seek, zoals we nu wel zien.quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:44 schreef Downwards het volgende:
[..]
Bedenk je ook dat een van hen ook in 2005 al in Jemen was.
Adolfje begon als striptekenaar.quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:50 schreef JCats het volgende:
Ontopic graag; tekenen, niet schilderen
Dat recht had hij!quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:50 schreef Downwards het volgende:
[..]
Adolfje begon als striptekenaar.
quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:47 schreef Downwards het volgende:
[..]
Dan val je in die wijk in ieder geval niet op. Al is het werken wat vreemd.
Dat kan je nauwelijks volk noemen.quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:47 schreef matthijst het volgende:
[..]
80% van t volk dat nu op de dam staat voor het vrije woord gaat over de pis als je wat lompe k-grappen maakt. Ze zullen je niet afschieten ws.
Weer een overeenkomstquote:Op donderdag 8 januari 2015 23:51 schreef Downwards het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar er werd zelden om gelachen.
truequote:Op donderdag 8 januari 2015 23:52 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dat kan je nauwelijks volk noemen.
Dat dacht ik ook. En hij heeft ook geen invloed op je tool als het goed is. Dat is wel zo prettig.quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:51 schreef Fokker89 het volgende:
Neh, doe mij dan maar Pauw met dit soort dingen.
Dit, volgende week gaat het pas echt los.quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:48 schreef Downwards het volgende:
[..]
Dat is ook weer een beetje overdreven.
'Het ergste moet nog komen'.quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:53 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dit, volgende week gaat het pas echt los.
Wat ik niet snap he. De ene is naar jemen geweest om die training te volgen, de ander is betrapt op openbaar ronselen voor de jihad. EN nog laten ze dit soort mafklappers vrij in de maatschappij rondlopen.quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:43 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Veel succes dan, Al Qaeda strijders zijn toch wel één van de best getrainde terroristen van de wereld.
Aightquote:Op donderdag 8 januari 2015 23:53 schreef Inolvidable het volgende:
"Een bron bij de politie heeft tegenover AFP gemeld dat de zoektocht ook in de nacht van donderdag op vrijdag nog zal doorgaan. Daarbij zullen vijf helikopters worden ingezet."
Ja want standaard PvdA en D66 daar aan tafel is vernieuwend.quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:51 schreef Fokker89 het volgende:
Neh, doe mij dan maar Pauw met dit soort dingen.
Amerika kwamen ze al niet meer binnen. Die hadden de zaken beter op orde.quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:53 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat ik niet snap he. De ene is naar jemen geweest om die training te volgen, de ander is betrapt op openbaar ronselen voor de jihad. EN nog laten ze dit soort mafklappers vrij in de maatschappij rondlopen.
Vervolgens doen ze een aanslag en zeggen de veiligheidsdiensten 'we willen meer mogelijkheden kunnen hebben om terroristen op te sporen'..
Die varkens had je al lang van de straat af kunnen plukken met die praktijken.
Wat bedoel je?quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:53 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dit, volgende week gaat het pas echt los.
Aight? 5 heli's dat wordt niet slapen voor de zwager van bansheeboyquote:
Maar hier in NL heb je toch ook een stuk of 100 Jihad strijders?quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:53 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat ik niet snap he. De ene is naar jemen geweest om die training te volgen, de ander is betrapt op openbaar ronselen voor de jihad. EN nog laten ze dit soort mafklappers vrij in de maatschappij rondlopen.
Vervolgens doen ze een aanslag en zeggen de veiligheidsdiensten 'we willen meer mogelijkheden kunnen hebben om terroristen op te sporen'..
Wat snap je daar niet aan? Je begrijpt dat het enige fucking verschil tussen "ons" (het vrije westen), en barbaarse staten het feit is dat we wel een rechtstaat kennen? Hoop dat je het belang hiervan inziet.quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:53 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Enzo Knol was er ook een keer hoorquote:Op donderdag 8 januari 2015 23:54 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ja want standaard PvdA en D66 daar aan tafel is vernieuwend.
Ga er gewoon maar vanuit dat alles al gepost is, dat is het makkelijkst. Het gaat hier doorgaans sneller dan bij de MSM door al die zolderkamerautisten hierquote:Op donderdag 8 januari 2015 23:39 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
Ok, ik weet het goed gemaakt. Jij stuurt mij voortaan iedere avond een PM met al het geplaatste nieuws zodat ik kan checken of het al geplaatst is. Deal?
Die gezochte 2 lopen ertussen!quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:53 schreef LTVDK het volgende:
Fear, paranoia in wooded area where Paris attack suspects hunted
http://usa.news.net/article/2617927/
[ afbeelding ]
Achtergrondartikel
Straks zitten ze nog in zijn winkelquote:Op donderdag 8 januari 2015 23:55 schreef matthijst het volgende:
[..]
Aight? 5 heli's dat wordt niet slapen voor de zwager van bansheeboy
Maar dan wel een strakke leren broekquote:Op donderdag 8 januari 2015 23:55 schreef Ryan3 het volgende:
Heeft ze nou een broek aan omdat er zoveel moslim gasten zijn?
Niet snappen, dat is niet correct.quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:53 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Fuck de zwager van Bansheeboy.quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:55 schreef matthijst het volgende:
[..]
Aight? 5 heli's dat wordt niet slapen voor de zwager van bansheeboy
Nee, 2: appa en die rij instructeur.quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:55 schreef Nammie het volgende:
[..]
Maar hier in NL heb je toch ook een stuk of 100 Jihad strijders?
"Meisje, met die mooie benen zo verleidelijk over elkaar, zo ga je toch niet mensen interviewen met een ballpoint in je hand?" zo vroeg Tineke de Nooij zich af op haar Facebookpagina.quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:55 schreef Ryan3 het volgende:
Heeft ze nou een broek aan omdat er zoveel moslim gasten zijn?
quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:56 schreef BansheeBoy het volgende:
Wat ik best raar vind is dat het woordje Banlieu zo weinig valt.²
Blijkbaar niet.quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:53 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wie?quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:55 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Enzo Knol was er ook een keer hoor
!!quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:56 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]²:{²:{²:{²:{²:{²:{²:{²:{²:{²:{²:{²
²:{²
Ronselen voor jihad en terrorismetraining.. Wat stond daar ook alweer op in de terroristenwetgevingen? Genoeg bewijs om ze van de straat af te plukken was bekend bij de autoriteiten. Wat ik daar niet aan snap? Waarom die varkens dan nog mochten lopen.quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:55 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Wat snap je daar niet aan? Je begrijpt dat het enige fucking verschil tussen "ons" het vrije westen, en barbaarse staten het feit is dat we een rechtstaat kennen? Hoop dat je het belang hiervan ook inziet.
Het had wel gekund, maar ze stonden betrekkelijk laag op de prioriteitenlijst van de Franse diensten.quote:
Gefixt.quote:
quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:56 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Maar dan wel een strakke leren broek
Volgens mij ook ja.quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:55 schreef Nammie het volgende:
[..]
Maar hier in NL heb je toch ook een stuk of 100 Jihad strijders?
Brugklas, vmbo?quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:58 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Volgens mij ook ja.
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:58 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Volgens mij ook ja.
[ afbeelding ]
Zou zeer goed mogelijk zijn. Als wij gaan moeten we dus ons eigen krat meenemen.quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:42 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Max. 1 glas per uitzending, gesprek is zo saai dat ze uit verveling maar is gaan drinken?
quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:42 schreef matthijst het volgende:
[..]
kotst ze steeds vol door Marcouch
quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:58 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Ben jij ook zo benieuwd naar de mening van Enzo Knol omtrent deze verschrikking?
Toen was het nog overheidsbeleid om in Syrië Jihadtje te spelen, alles om Assad weg te krijgen.quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ronselen voor jihad en terrorismetraining.. Wat stond daar ook alweer op in de terroristenwetgevingen? Genoeg bewijs om ze van de straat af te plukken was bekend bij de autoriteiten. Wat ik daar niet aan snap? Waarom die varkens dan nog mochten lopen.
Pardon?quote:
Zijn broer mag er terecht een mening over hebben.quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:58 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Ben jij ook zo benieuwd naar de mening van Enzo Knol omtrent deze verschrikking?
Belediging is nogal een breed woord, iedereen word dagelijks wel beledigd door dingen die je hoort of ziet, sommige mensen missen gewoon een schild om te kunnen functioneren in deze samenleving. Soms is een mening een waarheid die mensen liever niet willen horen. Als je toch al door wat plaatjes word beledigd dan is het wel zeer triest met je gesteld.quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:43 schreef marcodej het volgende:
[..]
Nee. Humor kan absoluut een belediging zijn. En je bent geen domoor als je beledigd bent door een grap.
Dit komt een beetje over alsof je nooit beledigd mag zijn door humor. Alsof humor iets absoluuts is. In een vrije democratie mag je juist beledigd zijn door een grap. Het gaat erom hoe je met die belediging omgaat: met een kalashnikov of met woorden.
Deed ook al pijn aan mijn ogen.quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:43 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Geen goeie kleur trouwens met die blauwe achtergrond.
marcouch is niet goed bij zijn hoofd. Al sinds dat hij in Amsterdam in de gemeenteraad zat.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 00:01 schreef Irakees het volgende:
Marcouch wil een Islamitische Staat. Ik wist het
Welkom in Nederland.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 00:02 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zat net nog even een fragment uit DWDD terug te kijken over de vrijheid van meningsuiting en aanzetten tot haat. Die vreselijke Sywert v/d Lienden zit er uit te leggen waarom Wilders vervolgd moet worden vanwege aanzetten tot haat. Diezelfde Sywert zat vandaag in DWDD het belang van de vrijheid van meningsuiting te verkondigen (o.a. door Gregorius Nekschot erbij te halen).
We hebben allerlei smoesjes in ons rechtssysteem ingebouwd om die vrijheid in te perken, zoals 'aanzetten tot haat' (Wijnberg vraagt zich in het fragment terecht af of het kan dat aanzetten tot haat strafbaar is terwijl het hebben van haat dat niet is) en 'bedreiging van een ambtenaar' (in het geval van de ISIS-foto met Van Aartsen). Ik vind het niet zo verbazingwekkend dat moslims zich afvragen: En ons beledigen mag wél?
Ach ja, Sander van Lucky TV zit nog niet in het gevang vanwege belediging van het koningshuis. Dat valt me dan weer mee.
Het schijnt zo idd.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 00:01 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Hipsters zijn nog erger dan ISIS leden.
Omdat ze daar gestraft voor zijn. In een rechtstaat krijgen mensen nieuwe kansen. Ben je het daar niet mee eens? Kijk eens in het MO rond, daar zijn ze niet zo van wetten, grondrechten en tweede kansen.quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ronselen voor jihad en terrorismetraining.. Wat stond daar ook alweer op in de terroristenwetgevingen? Genoeg bewijs om ze van de straat af te plukken was bekend bij de autoriteiten. Wat ik daar niet aan snap? Waarom die varkens dan nog mochten lopen.
Vervelende van hipsters is dat je ze hier in de stad tegenkomt.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 00:01 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Hipsters zijn nog erger dan ISIS leden.
quote:Op vrijdag 9 januari 2015 00:01 schreef Blaadjes het volgende:
Is er niet iemand met familie ofzo daar in de buurt?
Je weet wat je moet doen.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 00:04 schreef Downwards het volgende:
[..]
Vervelende van hipsters is dat je ze hier in de stad tegenkomt.
AIVD leest u mee?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 00:06 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Als ik een hipster zie, dan grijp ik naar mijn revolver?
Een zgn. Breath Madow kaliber .37quote:
Aan zijn blik te zien, een BB-gunquote:
Die wilde ik net makenquote:Op vrijdag 9 januari 2015 00:08 schreef Downwards het volgende:
[..]
Met dat rechter wapen wordt veel in schiettenten op kermissen geschoten.
Positieve daaraan is dat ze doorgaans niet met kalashnikov's op pad gaanquote:Op vrijdag 9 januari 2015 00:04 schreef Downwards het volgende:
[..]
Vervelende van hipsters is dat je ze hier in de stad tegenkomt.
Ja, ik lees gewoon meequote:
Weer een slaappil gehad?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 00:13 schreef Nammie het volgende:
Wat bedoelen ze eigenlijk met de dood van een martelaar?
Dacht ik vannacht ook ....quote:Op vrijdag 9 januari 2015 00:13 schreef RingBewoner het volgende:
Moet eigenlijk zo op bed maar wil dit eigenlijk we blijven volgen. Je zal beleven dat de verdachten worden opgepakt als ik net een halfuur slaap.
jesus nou goed,quote:Op vrijdag 9 januari 2015 00:13 schreef Nammie het volgende:
Wat bedoelen ze eigenlijk met de dood van een martelaar?
Daar hoef je gezien de staat van de Franse diensten en politie niet bang voor te zijn.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 00:13 schreef RingBewoner het volgende:
Moet eigenlijk zo op bed maar wil dit eigenlijk we blijven volgen. Je zal beleven dat de verdachten worden opgepakt als ik net een halfuur slaap.
Echt werken doen ze schijnbaar nietquote:
Je weet maar nooit he.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 00:14 schreef Downwards het volgende:
[..]
Daar hoef je gezien de staat van de Franse diensten en politie niet bang voor te zijn.
In Nederland, het westen, kan meer gezegd worden dan in menig ander land. Maar vrijheid van meningsuiting blijft relatief.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 00:09 schreef Claudia_x het volgende:
Dit is overigens een mooi stuk over het einde van Gregorius Nekschot. Met daarin onder andere:
"Je moet je altijd bewust zijn dat je een pion kunt zijn in een groter spel, zegt hij, op zachte toon. De ene keer neemt een partij als de VVD het voor je op, vanuit het idee van de vrijheid van meningsuiting, en lijkt het een principiële kwestie te zijn en de andere keer blijkt dit van voorbijgaande aard en laten ze je vallen als een baksteen."
Ghehe nee.. Maar even serieus. Dat las ik in dit topic ook al en wat is de bedoeling daar nou van in de ogen van dat soort mensen/quote:
Nee, maar jou wel.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 00:15 schreef BansheeBoy het volgende:
Zijn jullie die cliché oneliners ook zo zat?²
Volgens de verhalen is IS ontstaan in Abu Graib, dus technisch gesproken is het Bush junior.quote:
van jou? jaquote:Op vrijdag 9 januari 2015 00:15 schreef BansheeBoy het volgende:
Dat zou mij toch wel verbazen.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 00:15 schreef Downwards het volgende:
[..]
Ik verwacht voor het weekend geen noemenswaardige ontwikkelingen.
Nee.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 00:15 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik wel, je zwager niet zei hij netquote:Op vrijdag 9 januari 2015 00:15 schreef BansheeBoy het volgende:
Op bepaalde momenten ben je geneigd te denken dat die misschien nog wel het ergste zijn van dit alles.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 00:15 schreef BansheeBoy het volgende:
Google anders even. Heb jij eigenlijk wel een lagere school afgemaakt?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 00:15 schreef Nammie het volgende:
[..]
Ghehe nee.. Maar even serieus. Dat las ik in dit topic ook al en wat is de bedoeling daar nou van in de ogen van dat soort mensen/
Wat?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 00:16 schreef Nammie het volgende:
[..]
Niet zo lullig, ik wilde gaan slapen maar ik bedacht me opeens iets.
Wat dan?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 00:16 schreef Nammie het volgende:
[..]
Niet zo lullig, ik wilde gaan slapen maar ik bedacht me opeens iets.
Deal.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 00:16 schreef Downwards het volgende:
[..]
Over 24 uur komen we er op terug.
Relatief aan wat de machtshebbers op dat moment gepast vinden?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 00:15 schreef luxerobots het volgende:
[..]
In Nederland, het westen, kan meer gezegd worden dan in menig ander land. Maar vrijheid van meningsuiting blijft relatief.
Ben je al aan het radicaliseren ?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 00:17 schreef BansheeBoy het volgende:
Dit is dus de vreselijke vicieuze cirkel. Iemand die zich niet welkom voelt gaat radicaliseren.²
Je staat genoteerd als staatsgevaarlijk, bedankt voor je medewerking!quote:Op vrijdag 9 januari 2015 00:17 schreef BansheeBoy het volgende:
Dit is dus de vreselijke vicieuze cirkel. Iemand die zich niet welkom voelt gaat radicaliseren.²
'Kijk mij eens betrokken zijn'quote:Op vrijdag 9 januari 2015 00:17 schreef matthijst het volgende:
Wow, echt mensen uit NL janken op TV. Waarom in godsnaam?
Nou zeg.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 00:16 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Google anders even. Heb jij eigenlijk wel een lagere school afgemaakt?
"kijk mij meeleven"quote:Op vrijdag 9 januari 2015 00:17 schreef matthijst het volgende:
Whut ?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 00:18 schreef Nammie het volgende:
[..]
Nou zeg.Ik studeer journalistiek, dat is meteen de reden dat ik hier gisteren fanatiek mee ben gaan postten (tentamenweken, dus niet heel erg veel te doen
). Ik wil een documentaire maken en ik wilde wat meningen peilen, vragen stellen.
Je hebt in ieder geval al de nodige research gepleegd.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 00:18 schreef Nammie het volgende:
[..]
Nou zeg.Ik studeer journalistiek, dat is meteen de reden dat ik hier gisteren fanatiek mee ben gaan postten (tentamenweken, dus niet heel erg veel te doen
). Ik wil een documentaire maken en ik wilde wat meningen peilen, vragen stellen.
Doe maar, radicaliseer maar. Ben voor jou niet bang.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 00:17 schreef BansheeBoy het volgende:
is dit het niveau van de hedendaagse journalistiek? OMGquote:Op vrijdag 9 januari 2015 00:18 schreef Nammie het volgende:
[..]
Neem nog eens een slaappil.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 00:18 schreef Nammie het volgende:
[..]
Ze hebben vast bij de speld wel een baan voor jou.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 00:18 schreef Nammie het volgende:
[..]
Hoe naïef. Denken dat je de eerste bent.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 00:18 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Je staat genoteerd als staatsgevaarlijk, bedankt voor je medewerking!
Hoort erbij.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 00:19 schreef Eenskijken het volgende:
ben ik de enige die weer een beetje moe van al die talloze talkshows over programma's die het alleen maar over moslims en vrijheid van meningsuiting kunnen hebben? ik hoor letterlijk niets anders meer...
Heb net een episode van True Detective gekeken en er geen last van gehad.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 00:19 schreef Eenskijken het volgende:
ben ik de enige die weer een beetje moe van al die talloze talkshows over programma's die het alleen maar over moslims en vrijheid van meningsuiting kunnen hebben? ik hoor letterlijk niets anders meer...
Ja ik vind dit vrij triest allemaal. Gebeurde dit met de aanslagen in Londen of Madrid ook? Volgens mij niet.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 00:17 schreef matthijst het volgende:
Another day at the office.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 00:19 schreef Abed het volgende:
Geen stormlooptopic over Boko Haram die net 100 mensen geslacht hebben, vreemd.
quote:Op vrijdag 9 januari 2015 00:19 schreef Abed het volgende:
Roemerquote:Op vrijdag 9 januari 2015 00:20 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Ga lekker op Roemer stemmen joh linkse mongool
Probeer het te negeren.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 00:19 schreef Eenskijken het volgende:
Is te ver weg. Parijs is lekker dichtbij.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 00:19 schreef Abed het volgende:
Als je maar geen enquêtes komt droppenquote:Op vrijdag 9 januari 2015 00:18 schreef Nammie het volgende:
[..]
Ik ben niet afgestudeerd ofzo.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 00:19 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
is dit het niveau van de hedendaagse journalistiek? OMG
afrika he, ebola,oorlog en boko, niets nieuwsquote:Op vrijdag 9 januari 2015 00:19 schreef Abed het volgende:
Nah, ongevaarlijke troll. Ik maak me meer zorgen om Meki, die is al een lange tijd off the grid...trainingskamp ergens?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 00:18 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Je staat genoteerd als staatsgevaarlijk, bedankt voor je medewerking!
Deze aanslag komt toch dichterbij he, een aanslag op de vrijheid van meningsuiting..quote:Op vrijdag 9 januari 2015 00:20 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Ja ik vind dit vrij triest allemaal. Gebeurde dit met de aanslagen in Londen of Madrid ook? Volgens mij niet.
vergeet aids en honger niet.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 00:21 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
afrika he, ebola,oorlog en boko, niets nieuws
Eng idee ook dat er rechtstreeks treinen naar Parijs vertrekken vanuit Nederland.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 00:20 schreef superniger het volgende:
[..]
Is te ver weg. Parijs is lekker dichtbij.
Roemer een nog grotere kneus.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 00:20 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Ga lekker op Roemer stemmen joh linkse mongool
Brrr, en wat te denken van al die wijn die uit dat lan hierheen komtquote:Op vrijdag 9 januari 2015 00:21 schreef Downwards het volgende:
[..]
Eng idee ook dat er rechtstreeks treinen naar Parijs vertrekken vanuit Nederland.
Thalysquote:Op vrijdag 9 januari 2015 00:21 schreef Downwards het volgende:
[..]
Eng idee ook dat er rechtstreeks treinen naar Parijs vertrekken vanuit Nederland.
Nee. Ik keek alleen maar naar meningen van mensen. Meer niet.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 00:21 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Als je maar geen enquêtes komt droppen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |