SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.#viesdik
#bierentieten
#lekkerewijvenopdefiets
#prachtigekleuren
#zoalshethoort
[ Bericht 20% gewijzigd door kanovinnie op 08-01-2015 13:53:58 ]
En moet je elke x koken en z'n schoenen drogen..:Dquote:Op woensdag 7 januari 2015 20:28 schreef Gripper het volgende:
Ik ga niet samenwonen met Patty hoor! Dan kan ik telkens het huishouden doen terwijl hij ff lekker gaat trainen.
Kom ik zelf nooit meer aan fietsen toe.
Popje toch?quote:Op woensdag 7 januari 2015 20:28 schreef Gripper het volgende:
Ik ga niet samenwonen met Patty hoor! Dan kan ik telkens het huishouden doen terwijl hij ff lekker gaat trainen.
Kom ik zelf nooit meer aan fietsen toe.
ander xje mss niet dit jaarquote:Op woensdag 7 januari 2015 20:56 schreef Oksel het volgende:
Ik denk nu toch weer na over de Giro Sardegna Medio. Dus niet de Grand.
Mooi man, veel plezier met je aankoop.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:29 schreef Levitas het volgende:
Nou, de Canyon zit in elkaar hoorWas natuurlijk woest enthousiast toen ik begon, kom ik erachter dat er geen montagepasta bij zat. Lichte paniek
helemaal niet nodig natuurlijk, want handige buurman met van alles in nog wat in huis.
Kan niet wachten om er een goede rit op te doen. Mega geil ding![]()
![]()
Moet nog wel ff m`n voorderrie goed afstellen, want de ketting loopt er dik tegenaan op het grootste verzet, maar dat zou een fluitje van een cent moeten zijn.
Picsquote:Op woensdag 7 januari 2015 21:29 schreef Levitas het volgende:
Nou, de Canyon zit in elkaar hoorWas natuurlijk woest enthousiast toen ik begon, kom ik erachter dat er geen montagepasta bij zat. Lichte paniek
helemaal niet nodig natuurlijk, want handige buurman met van alles in nog wat in huis.
Kan niet wachten om er een goede rit op te doen. Mega geil ding![]()
![]()
Moet nog wel ff m`n voorderrie goed afstellen, want de ketting loopt er dik tegenaan op het grootste verzet, maar dat zou een fluitje van een cent moeten zijn.
quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:29 schreef Levitas het volgende:
Nou, de Canyon zit in elkaar hoorWas natuurlijk woest enthousiast toen ik begon, kom ik erachter dat er geen montagepasta bij zat. Lichte paniek
helemaal niet nodig natuurlijk, want handige buurman met van alles in nog wat in huis.
Kan niet wachten om er een goede rit op te doen. Mega geil ding![]()
![]()
Moet nog wel ff m`n voorderrie goed afstellen, want de ketting loopt er dik tegenaan op het binnenblad, maar dat zou een fluitje van een cent moeten zijn.
Gelijk heb je. Veel plezier!quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:39 schreef Levitas het volgende:
Doe ik vandeweek, in daglicht zodat 'ie in volle glorie te zien is
quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:39 schreef Levitas het volgende:
Doe ik vandeweek, in daglicht zodat 'ie in volle glorie te zien is
Daar zal weinig motivatie voor nodig zijn. Zelfs met het voor dit weekend voospelde weer. 32 graden dus, maar dat is in Singapore.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:32 schreef Levitas het volgende:
Nu moet ik natuurlijk wel flink wat kilometers gaan maken. Geen excuses meer - Veel geld neergeteld, nu rije met me kutje
Met wie ben jij samen?quote:
Geen Chinarello of Chinalized?quote:Op woensdag 7 januari 2015 23:40 schreef Oksel het volgende:
Bij ons rijden er ook een zooi op Canyon. Niemand op een NEP COLNAGO of Bianchi. dat is beter.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.People assume too much.
Hee maar Okkelario, je hebt toch niet de hele oude OP kwijtgemaakt he?quote:
Nou, eigenlijk wel, je kent me toch. Maar deze had ik vorige keer:quote:Op donderdag 8 januari 2015 10:06 schreef Gripper het volgende:
[..]
Hee maar Okkelario, je hebt toch niet de hele oude OP kwijtgemaakt he?
quote:Op vrijdag 26 december 2014 14:02 schreef Oksel het volgende:
Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.
Eerstvolgende meet:
* 200km Citadelroute op zondag 1 maart
* 300km Ardennendriehoek (de beruchte) op zaterdag 28 maart
* 400km Maas-Ourthe op zaterdagavond 25 april
* 600km Rondom de Eifel op zaterdagochtend 13 juni
* 200km Vennbahn op zondag 20 september
* zo 5 juli 2015, Tour de Frans meet bij Gripper in Vreeswijk
Wij doen aan Strava
Nuttige links:
Algemene info • Fok! fietsers op de kaart• Wielersportinfo • Teamwebs fietsagenda van de FOK!kers
Toertochten • Toertochten (komende week) in NL • Toertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling Tour • Toertochten in Frankrijk • Toertochten in Dld • Toertochten in Engeland
Cyclo's • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk • Jedermannrennen in Dld • Granfondo's in Italië • Cyclo's in SpanjeSPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.#viesdik
[ afbeelding ]
#bierentieten
[ afbeelding ]
#lekkerewijvenopdefiets
[ afbeelding ]
#prachtigekleuren
[ afbeelding ]
#zoalshethoort
[ afbeelding ]
Ik wist dat jullie het konden waarderen.quote:
Dan valt het bij jou nog mee! Ik werd wakker met gladgeschoren benenquote:Op donderdag 8 januari 2015 09:33 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik merkte trouwens dat ik allemaal rare strakke kleren in m'n kast heb liggen, lycra enzo, waarin je echt elk detail van m'n lichaam doorheen ziet. Ik vraag me af of ik een rare seks fetish heb in m'n slaap ofzo. dat ik dingen bestel op internet, en dan dat soort dingen aantrek. Zal het mevr Fab eens vragen, of ze iets gemerkt heeft aan me.
Toen ik wakker werd hing ik aan een infuus en stond de bloedcentrifuge vol te draaien, dat is pas raarquote:Op donderdag 8 januari 2015 10:50 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dan valt het bij jou nog mee! Ik werd wakker met gladgeschoren benen
Ik zou professionele hulp zoeken als ik jou wasquote:Op donderdag 8 januari 2015 10:50 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dan valt het bij jou nog mee! Ik werd wakker met gladgeschoren benen
Die Campa units? Aërodynamica.quote:Op donderdag 8 januari 2015 12:31 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Wat is het voordeel van delta-remmen?
Goedzo Knut de Offtopicbeerquote:Op donderdag 8 januari 2015 12:59 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[ afbeelding ]
Offtopic GODVERDOMME
Steekt op die manier wel minder uit. Ook een glade ronde vorm ipv allerlei tunneltjes enzo wat toch meer weerstand oplevert.quote:Op donderdag 8 januari 2015 13:44 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
FSA brengt dit jaar nieuwe uit
[ afbeelding ]
Kan alleen nergens vinden waaromLijken me ook vrij fors voor aero.
Wel erg weinig speling. En dan is dit zelfs nog een 23 mm bandquote:Op donderdag 8 januari 2015 13:46 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Steekt op die manier wel minder uit. Ook een glade ronde vorm ipv allerlei tunneltjes enzo wat toch meer weerstand oplevert.
Zeker. En je hebt er een speciale vork voor nodig denk ik.quote:Op donderdag 8 januari 2015 13:50 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Wel erg weinig speling. En dan is dit zelfs nog een 23 mm band
Kan, maar de nieuwe remmen van shimano zijn ook direct mount en die hebben gewoon klassiek uiterlijk. Lijkt me dus niet dat ze deze vorm hebben gekozen met als reden direct mount.quote:Op donderdag 8 januari 2015 13:50 schreef MarcoD het volgende:
Dat zijn toch direct mount remmen? Zoja betere remkracht ofzo
Raar ontwerp. De ene arm is nu heel lang en de andere niet. Lijkt mij dat je zo ongelijk remt.quote:Op donderdag 8 januari 2015 14:01 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Volgens mij is dat het idee ja.
shimano versie:
[ afbeelding ]
Volgens mij is het ontwerp precies hetzelfde als de niet-directmount versie op de bevestigingspunten na.quote:Op donderdag 8 januari 2015 14:05 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Raar ontwerp. De ene arm is nu heel lang en de andere niet. Lijkt mij dat je zo ongelijk remt.
Maar om die boutjes scharniert ie toch? Dan word de hefboomwerking anders lijkt me.quote:Op donderdag 8 januari 2015 14:11 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Volgens mij is het ontwerp precies hetzelfde als de niet-directmount versie op de bevestigingspunten na.
Klopt ja.quote:Op donderdag 8 januari 2015 14:16 schreef Tommeke het volgende:
Zijn de twee scharnierpunten nu ook niet meteen de bevestigingen?
Ik vind het wel een mooi systeem.
Ja, dat hangt er een beetje vanaf wat je wil he? Ik vind fietsen in de ardennen/eifel/vlaanderen leuk, maar je hoeft daar natuurlijk geen alpencol te verwachten. Als je alleen dat leuk vindt dan moet je inderdaad richting de alpenquote:Op donderdag 8 januari 2015 14:33 schreef Fretwork het volgende:
Als ik met vrienden een lang weekend wil gaan fietsen, welke gebieden raden jullie dan aan? Zijn er mensen met goede tips? Vogezen, Duitsland, of zal je voor het leuke werk toch al richting de Franse Alpen moeten?
Ik heb wel het idee dat je ineens weer allemaal verschillende standaarden krijgt. 5 jaar terug had je gewoon Shimano/Sram of Campa.quote:Op donderdag 8 januari 2015 14:20 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Klopt ja.
Op de niet direct mount versie heb je die 2 schiernierpunten ook nog kano:
[ afbeelding ]
Jup. Geruchten gaan dat in 2015 FSA en Magura/Rotor allebei met een eigen groepset komen.quote:Op donderdag 8 januari 2015 14:53 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik heb wel het idee dat je ineens weer allemaal verschillende standaarden krijgt. 5 jaar terug had je gewoon Shimano/Sram of Campa.
Nu heb je dus allemaal verschillende systemen trapassen/cranks, remmen, balhoofdlagers en diameters... Alsof we weer een stukje terug in de tijd gaan.
Is vooral een keuze tussen schijf- en direct mount remmen denk ik.quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:02 schreef kanovinnie het volgende:
Leuk ook voor framebouwers. Sowieso met die dubbele bout erin verandert er in je frame ook het een en ander.
geen idee welke kaarten garmin mee levert bij de 810, maar er zijn in elk geval diverse soorten osm kaarten die speciaal voor fietsen zijn. http://www.openfietsmap.nl/quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:57 schreef luc.sken het volgende:
Vraagje, ik zou graag de Garmin Edge 810 willen bestellen. Nu heb je een performance- en een navigation bundel, maar zie ook een performance bundel met OSM kaarten. Klopt het dat wanneer je een open source map op zo'n ding zet/hebt dat je dan pas beter kunt navigeren ivm fietspaden?
Gratis kaarten op internet zijn prima om mee te navigeren. Zou dus nooit extra betalen voor een kaartenpakket. Als het er toch gratis bij zit is het mooi meegenomen natuurlijk.quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:57 schreef luc.sken het volgende:
Vraagje, ik zou graag de Garmin Edge 810 willen bestellen. Nu heb je een performance- en een navigation bundel, maar zie ook een performance bundel met OSM kaarten. Klopt het dat wanneer je een open source map op zo'n ding zet/hebt dat je dan pas beter kunt navigeren ivm fietspaden?
Jep.quote:Op donderdag 8 januari 2015 16:32 schreef luc.sken het volgende:
Oke, dan moet dit genoeg zijn in combinatie met een mircoSD waar ik OSM kaarten op zet? In ieder geval bedankt!
Lelijk man heb die lompe dingen al gezien echt geen pan.quote:Op donderdag 8 januari 2015 13:44 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
FSA brengt dit jaar nieuwe uit
[ afbeelding ]
Kan alleen nergens vinden waaromLijken me ook vrij fors voor aero.
Klopt, de Garmin kaarten zijn gaar. gewoon de Benelux/Duitsland fietskaart laden, dan heb je voor je meeste ritten genoeg.quote:Op donderdag 8 januari 2015 16:27 schreef Gripper het volgende:
Sterker nog, ik heb een paar OSM kaarten die beter zijn dan originele garmin kaarten: beter gedetailleerd, prettiger kleuren om op een garmin scherm te bekijken, meer up to date met POI 's en straten/wegen. Niks betalen dus, lekker graties gebruiken!
En met schijfremmen krijg je weer allerlei verschillende steekassystemenquote:Op donderdag 8 januari 2015 14:53 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik heb wel het idee dat je ineens weer allemaal verschillende standaarden krijgt. 5 jaar terug had je gewoon Shimano/Sram of Campa.
Nu heb je dus allemaal verschillende systemen trapassen/cranks, remmen, balhoofdlagers en diameters... Alsof we weer een stukje terug in de tijd gaan.
Dat ook nog ja... En verschillende diameters qua schijven.quote:Op donderdag 8 januari 2015 22:09 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
En met schijfremmen krijg je weer allerlei verschillende steekassystemen
En een wiel met schijfremmen is zwaarder dan normale wielen, dus dat is ook al niet een reden om het te nemen.quote:Op donderdag 8 januari 2015 22:23 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dat ook nog ja... En verschillende diameters qua schijven.
Ik vind dat hele schijfremgebeuren op racefietsen zo'n onzin en marketing geblaat om maar nieuwe fietsen te verkopen. Vooral dat geblaat dat het de toekomst is... Een wiel wisselen gaat zonder schijven beter, dus je zal het in koersen nooit zien.
Daarbij remmen racefietsen nu al goed genoeg, want als ik vol rem blokkeert alles al.
Wielen die specifiek gemaakt zijn voor schijfremmen zijn juist lichter omdat er minder carbon nodig Is voor het verstevigen van de remrand.quote:Op donderdag 8 januari 2015 22:31 schreef Patroon het volgende:
[..]
En een wiel met schijfremmen is zwaarder dan normale wielen, dus dat is ook al niet een reden om het te nemen.
En het is gewoon ontzettend lelijk.
Denk extra batterijruimte nodig.quote:Op donderdag 8 januari 2015 20:31 schreef ddx het volgende:
Doen ze volgens mij bij de edge 1000.
Maar waarom ze die dan formaat smartphone moeten maken terwijl scherm zelf niet echt groter is dan de edge 800.....
Hoezo?quote:Op donderdag 8 januari 2015 22:37 schreef Tommeke het volgende:
Ik vind het op crossfietsen wel mooier staan, al had ik achteraf gezien toch liever een frame met gewone remmen gehad.
Wel eens filmpjes gezien waarin ze demonstreren dat wielwissel niet langer hoeft te duren. Ik denk dat t in de regen in heuvels of bergen wel toegevoegde waarde heeft.quote:Op donderdag 8 januari 2015 22:23 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dat ook nog ja... En verschillende diameters qua schijven.
Ik vind dat hele schijfremgebeuren op racefietsen zo'n onzin en marketing geblaat om maar nieuwe fietsen te verkopen. Vooral dat geblaat dat het de toekomst is... Een wiel wisselen gaat zonder schijven beter, dus je zal het in koersen nooit zien.
Daarbij remmen racefietsen nu al goed genoeg, want als ik vol rem blokkeert alles al.
Minder gedonder met afstellen (hoewel ik eigenlijk vergeten ben dat dat met cantilevers een crime is). Met schijfremmen moet je dat iets vaker doen, maar is het vrij simpel.quote:
Ik heb gelezen dat dat wordt opgeheven door de schijven en remklauwen.quote:Op donderdag 8 januari 2015 22:38 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Wielen die specifiek gemaakt zijn voor schijfremmen zijn juist lichter omdat er minder carbon nodig Is voor het verstevigen van de remrand.
Ja Herygers zei laatst dat een disc fiets ong. 6/9 ons zwaarder is alles bij elkaar.quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:08 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik heb gelezen dat dat wordt opgeheven door de schijven en remklauwen.
Succes in de wind vandaag. Ik heb nu 18.8 gemiddeld en moet nog een stukkiequote:Op vrijdag 9 januari 2015 06:19 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja Herygers zei laatst dat een disc fiets ong. 6/9 ons zwaarder is alles bij elkaar.
Wielen worden ook niet lichter door de naaf en 't feit dat je geen 16 spaaks radiaal voorwiel erin kan planten.
Maak je een disc systeem zo licht mogelijk zal dat ook ten koste gaan van je remvermogen, denk aan kleinere schijven of 2 remzuigers ipv 4.
Bij mechanische schijven moet je inderdaad aardig vaak afstellen. Met zelfstellende hydraulische schijven valt dat gewoon helemaal weg. Blokjes vervangen en 1x in de zoveel tijd bleeden.quote:Op donderdag 8 januari 2015 22:48 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Minder gedonder met afstellen (hoewel ik eigenlijk vergeten ben dat dat met cantilevers een crime is). Met schijfremmen moet je dat iets vaker doen, maar is het vrij simpel.
Maar die zitten natuurlijk wel dichter bij het center van het wiel. Lichte velg heeft meer effect.quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:08 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik heb gelezen dat dat wordt opgeheven door de schijven en remklauwen.
Ik ben maar met de auto gegaan vandaag.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 06:50 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Succes in de wind vandaag. Ik heb nu 18.8 gemiddeld en moet nog een stukkie
Dat is niet het wielquote:Op donderdag 8 januari 2015 23:08 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik heb gelezen dat dat wordt opgeheven door de schijven en remklauwen.
Ken die man verder niet maar lijkt me nogal een simpele uitspraak. Dat gaat misschien op als je schijf of velgremmen op exact hetzelfde frame monteert, maar dat is dan ook niet de ideale manier. Giant heeft met de Defy keuze gemaakt om alleen nog voor schijfremmen te gaan en daardoor juist wat gewicht kunnen besparen, oa door het ontbreken van een achterbrug.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 06:19 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja Herygers zei laatst dat een disc fiets ong. 6/9 ons zwaarder is alles bij elkaar.
Wielen worden ook niet lichter door de naaf en 't feit dat je geen 16 spaaks radiaal voorwiel erin kan planten.
Maak je een disc systeem zo licht mogelijk zal dat ook ten koste gaan van je remvermogen, denk aan kleinere schijven of 2 remzuigers ipv 4.
Geen simpele uitspraak en beetje simpel dat jij niet weet wie Herygers is Knut, had jou toch hoger zitten. Velgen op een disc fiets met clinchers kunnen ook niet lichter geconstrueerd worden denk ik, met tubes zal dat wel gaan, al moeten er wel meer spaken in dus wordt het toch zwaarder.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 07:45 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dat is niet het wielEn beter gewicht rond de as dan in je velg natuurlijk..
[..]
Ken die man verder niet maar lijkt me nogal een simpele uitspraak. Dat gaat misschien op als je schijf of velgremmen op exact hetzelfde frame monteert, maar dat is dan ook niet de ideale manier. Giant heeft met de Defy keuze gemaakt om alleen nog voor schijfremmen te gaan en daardoor juist wat gewicht kunnen besparen, oa door het ontbreken van een achterbrug.
Uiteindelijk zal een systeem met schijfremmen iig de komende tijd nog wel wat zwaarder zijn, maar ik denk dat dat minder relevant voor de wel/niet keuze is dan bv het extra onderhoud, niet meer kunnen gebruiken oude wielen of de looks. Net als veel mensen het extra gewicht van elektronisch schakelen voor lief nemen omdat ze veel andere voordelen zien.
Als het regent sowieso de schijfremmen.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:39 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Geen simpele uitspraak en beetje simpel dat jij niet weet wie Herygers is Knut, had jou toch hoger zitten. Velgen op een disc fiets met clinchers kunnen ook niet lichter geconstrueerd worden denk ik, met tubes zal dat wel gaan, al moeten er wel meer spaken in dus wordt het toch zwaarder.
Denk dat Herygers aardig spot on is met die 6/9 ons verschil op een complete fiets.
Maar goed, we gaan even uit van 6 ons verschil.
Casus voor vandaag:
2 identieke renners rijden op 2 identieke fietsen met als verschil ene discs en andere mechanische velgremmen, uiteraard op een aangepast frame daarvoor. Ze rijden de Marmotte want in de bergen heb je pas echt voordeel van discs natuurlijk.
Welke renner zal de snelste tijd neerzetten denk je? Die met discs omdat hij later en harder kan remmen of die met de mechanische velgrem vanwege het gewichtsvoordeel?
Motiveer je antwoord.
Zo ongeveer iedereen die met die dingen heeft gereden is enthousiast over het remvermogen, zeker in de regen. Als je profs in een regenachtige bergrit de keuze geeft tussen schijf en velgremmen denk ik dat er niet veel zullen twijfelen, zeker omdat het extra gewicht toch niet meespeelt met de 6.8 uci limiet.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:47 schreef kaasplankje het volgende:
Mja alst regent heb je toch minder grip dus kan je wel betere remmen hebben maar dat extra remvermogen is dan ook niet te benutten.
Tja ik heb zelf ook 2 fietsen met discs erop. Het remt idd beter maar zal op een koersfiets alleen op de voorrem voordeel geven. Het achterwiel slipt toch al heel snel door. Wielen wisselen met discs is gewoon een geklooi.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:50 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Zo ongeveer iedereen die met die dingen heeft gereden is enthousiast over het remvermogen, zeker in de regen. Als je profs in een regenachtige bergrit de keuze geeft tussen schijf en velgremmen denk ik dat er niet veel zullen twijfelen, zeker omdat het extra gewicht toch niet meespeelt met de 6.8 uci limiet.
Voor Jan de Toerder kan je minder snelle wielwissels of 600 gr extra gewicht ook moeilijk een nadeel noemen dan.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:58 schreef kaasplankje het volgende:
En een prof is een prof, maar 't gaat hier vooral erover of Jan de Toerder er voordeel aan heeft. Ik denk amper.
quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:03 schreef dop het volgende:
zolang campagnolo geen schijfremmen maakt zal kaasbaas geen schijfremmen willen Knut
nostalgisch baasje die kaas
Ik ook, maar het doet er sowieso niet echt toe.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:06 schreef dop het volgende:
heb me trouwnes laten vertellen dat de fiets van lars van der haar slechts 200 gram zwaarder is met schijfremmen.
ik betwijfel die 600 tot 900 gram toch wel een beetje
Nee we lopen hier te mierenneuken over 10 gram pakken op je zadel en 20 gram op je bidonhouders maar als die remmen dan ineens een pond zwaarder zijn maakt dat niks uit.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:07 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik ook, maar het doet er sowieso niet echt toe.
De functionaliteit van een bidonhouder of een zadel verandert niet met meer of minder gewicht.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:12 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nee we lopen hier te mierenneuken over 10 gram pakken op je zadel en 20 gram op je bidonhouders maar als die remmen dan ineens een pond zwaarder zijn maakt dat niks uit.
Wat een verrassing, de 2 meest traditionele userts in dit topic zien niets in een nieuwe ontwikkeling.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:17 schreef kaasplankje het volgende:
Ben het verder met Ivo eens. Op een koersfiets heb je heel geen extra remvermogen nodig. Rijje mot je.
Euh, hoezo kan dat met schijf of dual pivot niet? Juist schijfremmen zijn beter doseerbaar.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:12 schreef ultra_ivo het volgende:
(lees remmen die niet direct op de max zitten) kun je in de bocht bijremmen.
Ik heb XLC cartridges nu die kosten geen drol.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:23 schreef Leonos het volgende:
Ik wil nieuwe remblokjes, wat zijn goeie?
True.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:24 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Euh, hoezo kan dat met schijf of dual pivot niet? Juist schijfremmen zijn beter doseerbaar.
Ik had eerder schakelaars aan het stuur dan de meesten. Maar dan niet van Shimano maar van een andere Japanse firma, Suntour.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:20 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Wat een verrassing, de 2 meest traditionele userts in dit topic zien niets in een nieuwe ontwikkeling.
Vond jij schakelen aan het stuur in 1e instantie ook kut en stom kaas? Is tenslotte ook een stuk zwaarder, verdomme
Wielen dan niet meegerekend.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:55 schreef dop het volgende:
ff gewichten opgezocht maar kom op 315 gram gewicht verschil tussen een complete groep di2 met of zonder schijfremmen. (r785)
Lichter frame ook nie.quote:
Ik heb bij dual pivot en Magura het tegendeel gemerkt. Kan natuurlijk ook zijn dat mijn handen ingesteld zijn op single pivotquote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:24 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Euh, hoezo kan dat met schijf of dual pivot niet? Juist schijfremmen zijn beter doseerbaar.
wel disks maar niet spaken velgen en framequote:
frame word niet lichter , de remkracht word op een ander punt overgebracht op het frame , dus waar je het op de ene plek lichter maakt zul je het op een ander sterker moeten makenquote:
ik heb geen crosser , maar dergelijk profiel wel op de atb gereden , kan er zelf goed mee uit de voetenquote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:00 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nah das mss net een beetje te glad voor een allround crossband?
Deze derailleurquote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:56 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Ik had eerder schakelaars aan het stuur dan de meesten. Maar dan niet van Shimano maar van een andere Japanse firma, Suntour.
De Suntour Command schakelaars. Helaas nooit verder ontwikkeld omdat Suntour over de kop ging.
[ afbeelding ]
Tuurlijk wel tis shimano he das zwz pleuriszwaar.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:12 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Kom je nooit aan die 300 gram.
Wat heeft shimano met je wielkeuze te makenquote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:16 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Tuurlijk wel tis shimano he das zwz pleuriszwaar.
Het ging toch hierover?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:17 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Wat heeft shimano met je wielkeuze te maken
quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:55 schreef dop het volgende:
ff gewichten opgezocht maar kom op 315 gram gewicht verschil tussen een complete groep di2 met of zonder schijfremmen. (r785)
Dus komt dat er ook nog bij want disc wielen zijn zwaarderder. En nu houd ik erover op.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:21 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ja, het gewicht van een groep is toch nooit inclusief wielen?
Eensch! rijd ik ook mee. Prima band.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:33 schreef Tommeke het volgende:
@kaasjebaasje; Gewoon die Grifos. Zijn het meest allround en soignee!
Hmm ja ze zijn idd alleen om mee te crossen al kan ik ze ook monteren met sneeuw voor in de stad. Dat is toch maar een handvol dagen per jaar.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:36 schreef Gripper het volgende:
Ik heb die Grifo's kaas, prima banden hoor!
De Fango is geloof ik nog net iets grover, met nog hogere noppen.
t is natuurlijk wel een echt wedstrijd /racebandje. Dus alleen voor de cross gebruiken, zonde om die noppen plat te rije op de Boompjes.
Ik rijd er uiteraard ook meequote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:37 schreef janatwork het volgende:
[..]
Eensch! rijd ik ook mee. Prima band.
Je kan wel een 38 blad monteren. Zelf ook gedaan. Niet voor de looks thoughquote:Op vrijdag 9 januari 2015 12:15 schreef Levitas het volgende:
Over mooie onderdelen gesproken. Vind het best jammer dat er een 50/34 op mn Canyon zit. 39/52 vind ik er toch iets mooier uit zien, dat binnenblad is zo.... Klein?
Enneh, die lange achterderrie... Ketting loopt van beneden naar boven, zelfs op het buitenblad
Naja, kleinigheidjes...
Gisteren mooi de voorderrie in orde gekregen, dus van 't weekend een eerste rit doen. Inbusje maar mee, zodat ik onderweg de positie van het zadel nog kan tweaken.
Sram?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 12:20 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Godsamme wat een autistisch topic dit...zolang zagen over hoeveel gram een discbrake is, en hoe kut alle wt niet Campa is, en zo, en zo....kan merken dat het winter is. Wisten jullie trouwens dat er een heilge vrouwe van Campa en 1 van Shimano is?
Hier beiden zodat niemand zich achtergesteld hoeft te voelen, uitprinten en boven je bed zodat je pas echt een goede fanboy bent.
Campa eerst maar, omdat Kaas in deze wind aan het fietsen is:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Daar wilde geen enkele vrouw zich denk ik voor lenen. Ook vrouwen hebben principes.quote:
ik!quote:Op vrijdag 9 januari 2015 13:57 schreef Gripper het volgende:
Hoe gaan we het nou volgende week zaterdag doen?
Wie gaat er mee naar de Velofollies en dan cross kijken?
Een maat van me wil ook wel mee, dus de kans is wel aanwezig dat we met 2 auto's onderweg zijn.
Ik kan niet meerquote:Op vrijdag 9 januari 2015 13:57 schreef Gripper het volgende:
Hoe gaan we het nou volgende week zaterdag doen?
Wie gaat er mee naar de Velofollies en dan cross kijken?
Een maat van me wil ook wel mee, dus de kans is wel aanwezig dat we met 2 auto's onderweg zijn.
Is er een madame?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 14:01 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik kan niet meerMijn agenda is min of meer buiten mijn macht om volgepland voor die dag
Hier ontzettend harde wind.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 12:25 schreef kaasplankje het volgende:
Ik doe administratie vandaag heb wel stukje gefietst maar het viel wel mee.
Jammer maar soms moet je keuzes maken.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 17:49 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Hier ontzettend harde wind.
Nog twee weekjes koerieren en dan kap ik ermee, het kost me teveel energie naast m'n andere job, studie en trainen.
Ja, ga vooral de gezelligheid missen.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 17:51 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Jammer maar soms moet je keuzes maken.
Lijkt me idd ook niet zo relaxed als je op zo'n lompe fiets moet rijden die eiks te klein is voor je. Die shirts zijn ook een beetje drama vind ik. Naja ik zou ze wel te vriend houden dan kan je mss nog eens bijspringen als het uitkomt.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 17:54 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ja, ga vooral de gezelligheid missen.
Het drie keer per week half 7 opstaan en fietsen op een lompe mountainbike in oude kleding niet. Ik merkte dat de goesting daardoor wel minder werd de laatste tijd. Ik vind fietsen geweldig, maar dan wel in gesoigneerde kleding en op een gesoigneerde, goed werkende en lekker fietsende fiets
Dus ik ben straks geen prof meer
Mooi hoor!quote:Op zaterdag 10 januari 2015 10:34 schreef Levitas het volgende:
Dit is 'r. M`n liefjeIk kan niet wachten om zo samen lekker een tochtje door die wind te gaan maken
![]()
[ afbeelding ]
Nog even dat stomme plasticje achter de cassette weghalen en t.z.t gaan de spacers er ook tussenuit denk ik. Nu zo`n 7cm drop, zonder spacers 9 á 10cm.
Die DT Swiss wieltjes vind ik in het echt nog mooier dan op 't web. Iets hogere velg
Straks denk ik nog even nieuwe pedaaltjes en schoenen halen. En ik kan ook weer online shoppen want gisteren tegoedbonnen van Futurumshop gekregen.
Mooi fietsje , welke maat ? M?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 10:34 schreef Levitas het volgende:
Dit is 'r. M`n liefjeIk kan niet wachten om zo samen lekker een tochtje door die wind te gaan maken
![]()
[ afbeelding ]
Nog even dat stomme plasticje achter de cassette weghalen en t.z.t gaan de spacers er ook tussenuit denk ik. Nu zo`n 7cm drop, zonder spacers 9 á 10cm.
Die DT Swiss wieltjes vind ik in het echt nog mooier dan op 't web. Iets hogere velg
Straks denk ik nog even nieuwe pedaaltjes en schoenen halen. En ik kan ook weer online shoppen want gisteren tegoedbonnen van Futurumshop gekregen.
Je zadelpen is gebarsten!quote:Op zaterdag 10 januari 2015 10:34 schreef Levitas het volgende:
Dit is 'r. M`n liefjeIk kan niet wachten om zo samen lekker een tochtje door die wind te gaan maken
![]()
[ afbeelding ]
Nog even dat stomme plasticje achter de cassette weghalen en t.z.t gaan de spacers er ook tussenuit denk ik. Nu zo`n 7cm drop, zonder spacers 9 á 10cm.
Die DT Swiss wieltjes vind ik in het echt nog mooier dan op 't web. Iets hogere velg
Straks denk ik nog even nieuwe pedaaltjes en schoenen halen. En ik kan ook weer online shoppen want gisteren tegoedbonnen van Futurumshop gekregen.
Er komen nieuwe shirts, wordt wel mooier!quote:Op zaterdag 10 januari 2015 09:09 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Lijkt me idd ook niet zo relaxed als je op zo'n lompe fiets moet rijden die eiks te klein is voor je. Die shirts zijn ook een beetje drama vind ik. Naja ik zou ze wel te vriend houden dan kan je mss nog eens bijspringen als het uitkomt.
btw:
Moest mijn licentie 2015 nog aanvragen, glad vergeten en net meteen gedaan.
Nicequote:Op zaterdag 10 januari 2015 10:34 schreef Levitas het volgende:
Dit is 'r. M`n liefjeIk kan niet wachten om zo samen lekker een tochtje door die wind te gaan maken
![]()
[ afbeelding ]
Nog even dat stomme plasticje achter de cassette weghalen en t.z.t gaan de spacers er ook tussenuit denk ik. Nu zo`n 7cm drop, zonder spacers 9 á 10cm.
Die DT Swiss wieltjes vind ik in het echt nog mooier dan op 't web. Iets hogere velg
Straks denk ik nog even nieuwe pedaaltjes en schoenen halen. En ik kan ook weer online shoppen want gisteren tegoedbonnen van Futurumshop gekregen.
Harde klappen?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 12:15 schreef Andyy het volgende:
[..]
Nice![]()
Nu alleen nog 50mm carbon wielen eronder en wat de rest heeft gezegd.
Kan je zelf ook de zadelpen induwen of heb je daar echt harde klappen voor nodig?
Mooi hoor, het carbon zusje van mijn fiets.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 10:34 schreef Levitas het volgende:
Dit is 'r. M`n liefjeIk kan niet wachten om zo samen lekker een tochtje door die wind te gaan maken
![]()
[ afbeelding ]
Nog even dat stomme plasticje achter de cassette weghalen en t.z.t gaan de spacers er ook tussenuit denk ik. Nu zo`n 7cm drop, zonder spacers 9 á 10cm.
Die DT Swiss wieltjes vind ik in het echt nog mooier dan op 't web. Iets hogere velg
Straks denk ik nog even nieuwe pedaaltjes en schoenen halen. En ik kan ook weer online shoppen want gisteren tegoedbonnen van Futurumshop gekregen.
Puur toeval ja, heb in ieder geval geen vet of olie gebruikt op deze fietsquote:Op zaterdag 10 januari 2015 11:15 schreef the_critic het volgende:
(en ik zie onder je achterwiel een hele grote ronde cirkel op de stenen, hoop dat dit toeval is.. en niet dat je daar extreem veel vet oid op je ketting hebt staan sprayen.. want dan heb je ook je hele velg meegenomen en remt ie niet meer )
Induwen? Als in vering? Nah, dat lukt echt niet met de handquote:Op zaterdag 10 januari 2015 12:15 schreef Andyy het volgende:
Kan je zelf ook de zadelpen induwen of heb je daar echt harde klappen voor nodig?
Gebakken lucht. Zat helemaal niks extra's bijquote:Op zaterdag 10 januari 2015 12:31 schreef Tourniquet het volgende:
Wat was eigenlijk de "verrassing" die je zou krijgen voor de extra wachttijd?
De rem kan wat scheef gaan zitten bij het wisselen van een wiel. Die kan je met de hand zo terug buigen. Beste zet je dan de bout, waarmee de rem aan het frame zit, wat strakker vast. Zodat de rem beter in het midden blijft zitten.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 12:58 schreef Levitas het volgende:
Nou, heb een heel kort ritje gedaan. Eigenlijk te kort om een fatsoenlijk oordeel te hebben, maar genoeg voor een eerste indruk: Wauw! Heb nu tenminste het gevoel alsof ik op een fiets zit. Een stuk comfortabeler (ook al zal dat pas echt moeten blijken bij langere ritten). Die 25mm banden (+ wat bredere velgen) zijn wel echt een heel verschil vergeleken met de 23mm die ik eerst had.
Wel een probleempje denk ik.. Toen ik net terug kwam even een vochtige doek over de fiets gehaald, om wat spettertjes weg te poetsen. Achterwiel eruit gehaald, maar toen ik het wiel er weer terug in deed liep opeens de rem tegen de velg (dat vond ik sowieso al raar, want daarvoor geen problemen gehad) Wilde dus de calipers wat losser schroeven zodat ik de remblokjes weer mooi in het midden kon krijgen, maar toen schoot opeens een veertje los. Nu remt 'ie dus helemaal niet meer
Laten we hopen dat ik dit met wat geduld en gekloot weer terug krijg, want anders jank ik toch wel ff
Dat dacht ik ook ja, maar kreeg `m dus niet met de hand terug gezet. Dus ik dacht 'als ik die kleine schroefjes van de calipers een klein beetje los draai met een platte steeksleutel en imbus, dan kan ik die rem zo terug buigen (niet dusquote:Op zaterdag 10 januari 2015 13:05 schreef Patroon het volgende:
[..]
De rem kan wat scheef gaan zitten bij het wisselen van een wiel. Die kan je met de hand zo terug buigen. Beste zet je dan de bout, waarmee de rem aan het frame zit, wat strakker vast. Zodat de rem beter in het midden blijft zitten.
Denken dat je weet wat je aan het doen bent, terwijl dat niet zo is...quote:Op zaterdag 10 januari 2015 13:12 schreef Patroon het volgende:
Ik snap werkelijk waar niet hoe je dat voor elkaar krijgt.
quote:Op zaterdag 10 januari 2015 13:10 schreef Levitas het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook ja, maar kreeg `m dus niet met de hand terug gezet. Dus ik dacht 'als ik die kleine schroefjes van de calipers een klein beetje los draai met een platte steeksleutel en imbus, dan kan ik die rem zo terug buigen (niet dus), maar daarbij schoot het veertje eruit, en nu zit 'ie dus zo (net boven het remblokje):
[ afbeelding ]
volgens mij eerst de gebogen kant aan de kant van de vork/brug vast zetten en dan het recht opstaande deel met een punttang langs het nokje werkenquote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:44 schreef Levitas het volgende:
Ik heb nu door hoe die terug moet, maar die weerstand gaat nog ff leuk worden ja
quote:Op zaterdag 10 januari 2015 10:34 schreef Levitas het volgende:
Dit is 'r. M`n liefjeIk kan niet wachten om zo samen lekker een tochtje door die wind te gaan maken
![]()
[ afbeelding ]
Ik had ff op Google gezocht, en toen las ik dit:quote:Op zaterdag 10 januari 2015 17:26 schreef kanovinnie het volgende:
Volgende meer effe op youtube kijken naar een hulpfilmpje
Waarschijnlijk zat/zit je wiel er gewoon scheef in
Alleen las ik niet steeksleutel OF inbussleutel, maar EN. En de enige combinatie van die 2 schroefjes zijn diegene die ik los heb gedraaid en waar die veer tussen zit.quote:Wanneer bij het aantrekken van de rem, de remblokjes niet gelijktijdig aangrijpen op de velg, moeten de remhoeven worden afgesteld zodat deze aan beide kanten een gelijkmatige afstand hebben. Dit kun je met een platte steeksleutel of imbussleutel afstellen.
Joh.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:26 schreef Levitas het volgende:
En de enige combinatie van die 2 schroefjes zijn diegene die ik los heb gedraaid en waar die veer tussen zit.
TIP: NOOIT DOEN!
Flink aan 't klussen geweest ja. Sweetquote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:25 schreef kaasplankje het volgende:
Ben ook aant knutselen geweest vandaag.
Lorini heeft nieuwe:
-ketting
-cassette
-derriewieltjes
-remblokjes
Verder met de Gios slopen, en cranks gemonteerd, remmen, derries, nieuw stuurbocht en pen, nieuw zadeltje ook. Ben nog niet klaar maar morgen maar weer verder ermee. Tis nu toch boutweer dus kan ik dat mooi effe fixen.
[ afbeelding ]
Manual gedownload
[ afbeelding ]
nieuwe derrie
[ afbeelding ]
Cranks eraf en cups ook
[ afbeelding ]
Stuur met minder reach, iets korter en 10mm kortere stuurnok
[ afbeelding ]
Nieuw zadeltje
[ afbeelding ]
Cranks gemonteerd
heb nog wel een setje liggen allleen iets meer gebruiktquote:
quote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:12 schreef Andyy het volgende:
Ook ik ben aan het klussen, heb een nieuw stuurtje. Alles losgehaald van m'n vorige stuur, gemonteerd op de nieuwe, shifters erop geplaatst en tape erop. Nu blijken de shifters niet evenhoog te staanStomme chinezen.
Niet gekocht, stond nog een oude duell op de zolder bij schoonmoederlief.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 20:31 schreef Z het volgende:
Muzas, wat heb jij voor "opknappertje" gekocht?
Duellquote:Op zaterdag 10 januari 2015 21:27 schreef muzas het volgende:
[..]
Niet gekocht, stond nog een oude duell op de zolder bij schoonmoederlief.
Heeft ie al eens gepost. Was een oranje dacht ik. Ook nog een andere zat erbij maar dat was niet zo'n beste.quote:
Mooi klushok kaasquote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:25 schreef kaasplankje het volgende:
Ben ook aant knutselen geweest vandaag.
Lorini heeft nieuwe:
-ketting
-cassette
-derriewieltjes
-remblokjes
Verder met de Gios slopen, en cranks gemonteerd, remmen, derries, nieuw stuurbocht en pen, nieuw zadeltje ook. Ben nog niet klaar maar morgen maar weer verder ermee. Tis nu toch boutweer dus kan ik dat mooi effe fixen.
[ afbeelding ]
Manual gedownload
[ afbeelding ]
nieuwe derrie
[ afbeelding ]
Cranks eraf en cups ook
[ afbeelding ]
Stuur met minder reach, iets korter en 10mm kortere stuurnok
[ afbeelding ]
Nieuw zadeltje
[ afbeelding ]
Cranks gemonteerd
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik kan 't mis hebben...
quote:Op zondag 11 januari 2015 15:26 schreef Patroon het volgende:
Ik was vandaag blij met mijn triple op mijn wintefiets.
Hoe hard fiets je dan qua wattage? Ik heb vandaag wel een paar keer de 24 ofzo gebruikt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb geen pm op de winterfiets, maar qua gevoel ik er nu bij heb kan je tegen zo'n windkracht 8 intrappen met zo'n 15km/h, qua wattage wel vergelijken met 26-28 kmh met neutrale wind*quote:Op zondag 11 januari 2015 15:51 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Hoe hard fiets je dan qua wattage? Ik heb vandaag wel een paar keer de 24 ofzo gebruikt.
Ik denk wel met 30 per uur. Hier waaide het ook hard, heb afgezien.quote:Op zondag 11 januari 2015 15:53 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik heb geen pm op de winterfiets, maar qua gevoel ik er nu bij heb kan je tegen zo'n windkracht 8 intrappen met zo'n 15km/h, qua wattage wel vergelijken met 26-28 kmh met neutrale wind*
*schatting op basis van het gevoel wat ik nu heb bij verschillende wattages
Ja zou ook kunnen. Lastig om hf laag te houden. cadans is dan ook veel te laag met die lage snelheid. Moest ook 6x 3min op treshold. Die heb ik op een industrieterrein, tussen de gebouwen, afgewerkt. Dat ging prima. Tegen de wind in beuken, omdraaien en freewheelend herstellen.quote:Op zondag 11 januari 2015 15:55 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik denk wel met 30 per uur. Hier waaide het ook hard, heb afgezien.
En nog faut, doppie toch......quote:Op zondag 11 januari 2015 16:52 schreef dop het volgende:
wat een bagger cross met verrasende winnaar
Tis gewoon kut als je een zooi nieuwe spullen besteld en er dan achter komt dat je een nieuwe body moet kopen en zoals nu dat je pedaal stuk isquote:Op zondag 11 januari 2015 19:05 schreef Gripper het volgende:
Alles gaat altijd stuk. Klotesport is t. En dure hobby ook.
Ja meeste wel denk ik anders ff goed afspoelen na de training dan kan het best.quote:Op zondag 11 januari 2015 19:27 schreef Oksel het volgende:
Is 't zout al beetje van de weg? Mn viesweerfiets is kapot.
Vandaag niet getraind, Jan Glorie (die eerst fietsen op maat liet maken voor je, bedrijfsmatig) heeft vanochtend een training gegeven. Bewust niet gegaan omdat ik a.s. dinsdag maximaal test heb, en gisteren m'n poten nog pijn deden van andere trainingen.
Bwoah als je maar ruim spoelt je kan 'm ook ff voorzichtig bij de pomp afspuiten als die vlakbij je huis is en dan nog ff thuis een warm sopje erover.quote:
Ja dat denk ik ook, ik houd het aantal km's bij per ketting maar dat zegt niks over de omstandigheden waarmee gereden is. Op mijn Lorini maak ik km's aan 20 avg en alleen maar remmen en optrekken vaak in slechte weersomstandigheden. Dan slijt het veel harder.quote:Op zondag 11 januari 2015 19:40 schreef Oksel het volgende:
Moet alleen nog even zo'n kettingchecker hebben. Daarmee bespaar je volgens mij echt veel geld op cassettes
Das waar maar meer dan 500 km moet toch wel gaan.....quote:Op zondag 11 januari 2015 19:19 schreef kaasplankje het volgende:
Tja als je veel in slecht weer rijdt gaat het zwz hard met de lagers enzo. Verder ben jij ook wel type "sloper" kano. Vraag me af of je binnenkort nog een x een crank in 2 breekt ofzo.
Hou je je trainingen weer geheim?quote:Op zondag 11 januari 2015 20:07 schreef Patroon het volgende:
Wegen waren bij mij vandaag droog. Dan hoef ik niet schoon te maken toch?
Heb vanochtend nieuwe 105 achter derailleur gemonteerd op de winterfiets. De ander was teveel speling op gekomen, kon ik niet meer goed afstellen.
Nu met nieuw binnenblad, cassette, ketting en derailleur voor kleine 100eur, fiets weer als nieuw.
Je denkt uiteindelijk op talent bij de elites terecht te komen?quote:Op zondag 11 januari 2015 20:34 schreef Patroon het volgende:
Nee, heb nog niks gedaan sinds ik terug ben.
Patroon probeert de concurrentie te laten denken dat hij niet traint...quote:Op zondag 11 januari 2015 20:25 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hou je je trainingen weer geheim?
Ik ook.quote:Op zondag 11 januari 2015 21:05 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb vandaag met een concurrent van Patroon getraind. Die jongen fietst hard.
Die jongen fietst altijd hard van november tot einde van de trainingskoersenquote:Op zondag 11 januari 2015 21:05 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb vandaag met een concurrent van Patroon getraind. Die jongen fietst hard.
Hij heeft twee keer het DK Tijdrijden Elite en een paar mooie amateurkoersen op z'n palmares staan. Trainingskoersen heeft ie nog nooit gewonnen zelfsquote:Op zondag 11 januari 2015 21:08 schreef Patroon het volgende:
[..]
Die jongen fietst altijd hard van november tot einde van de trainingskoersen
Ja mag gezegd, hij is goed!quote:Op zondag 11 januari 2015 21:44 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Hij heeft twee keer het DK Tijdrijden Elite en een paar mooie amateurkoersen op z'n palmares staan. Trainingskoersen heeft ie nog nooit gewonnen zelfs
gefeliciteerd , nu nog een foto dat mevrouw helemaal onder de taart zitquote:
Hebben we een keer geen topic vol babyfoto's, ga je er om vragenquote:Op maandag 12 januari 2015 06:42 schreef dop het volgende:
[..]
gefeliciteerd , nu nog een foto dat mevrouw helemaal onder de taart zit
quote:Op maandag 12 januari 2015 07:58 schreef dop het volgende:
zo af en toe wat baby spam stoort me totaal niet
zijn vast en zeker de mannen zonder kids, en vrouw met klapperende eierstokken die zich er wat ongemakkelijk bij voelen
quote:Op maandag 12 januari 2015 07:58 schreef dop het volgende:
zo af en toe wat baby spam stoort me totaal niet
zijn vast en zeker de mannen zonder kids, en vrouw met klapperende eierstokken die zich er wat ongemakkelijk bij voelen
Fok zou die facebook app moeten invoeren dat automatisch iedere baby foto wordt vervangen door een foto van bier, voetbal of tieten.quote:Op maandag 12 januari 2015 08:07 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Mij stoort het niet heel erg hoor, maar dit is natuurlijk wel een topic voor wielrenners. Voor de babyfoto's is er OUD. Natuurlijk is zo nu en dan een foto niet erg.
Ik heb er laatst ook op geoefend. Ik voorspel dat ik de Nederlands kampioen van 2015 ga wordenquote:Op maandag 12 januari 2015 08:36 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[ afbeelding ]
Nationaal kampioen worden zonder ketting
quote:Op maandag 12 januari 2015 08:35 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Fok zou die facebook app moeten invoeren dat automatisch iedere baby foto wordt vervangen door een foto van bier, voetbal wielrennen of tieten.
Waarom niet?quote:Op zondag 11 januari 2015 22:43 schreef ultra_ivo het volgende:
De eerste 200 van het jaar zit erop. Tussen heen en terug zat een uur verschil, terug sneller. Ben ff naar de Citadel gefietst. Grote stukken hetzelfde als bij het brevet, alleen de aanloop dwars door Luik (dat doe ik jullie niet aan op 1 maart).
Sodemieters, <20 km/uur gemiddeld.... Natuurlijk wel hoogtemeters maar dan nog, ik zou niet graag 10 uur op de fiets zitten met zo'n snelheidquote:Op zondag 11 januari 2015 22:43 schreef ultra_ivo het volgende:
De eerste 200 van het jaar zit erop. Tussen heen en terug zat een uur verschil, terug sneller. Ben ff naar de Citadel gefietst. Grote stukken hetzelfde als bij het brevet, alleen de aanloop dwars door Luik (dat doe ik jullie niet aan op 1 maart).
Doe ik elk jaar tijdens het vakantiefietsen...gemiddelde van 15 km vaak. Alleen rijdt ivo in die 10 uur een stuk verder dan ikquote:Op maandag 12 januari 2015 10:18 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Sodemieters, <20 km/uur gemiddeld.... Natuurlijk wel hoogtemeters maar dan nog, ik zou niet graag 10 uur op de fiets zitten met zo'n snelheid
Oh dus van een Brooks zadel ga je langzaam fietsen?quote:Op maandag 12 januari 2015 10:39 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Doe ik elk jaar tijdens het vakantiefietsen...gemiddelde van 15 km vaak. Alleen rijdt ivo in die 10 uur een stuk verder dan ik![]()
Brooks, baby, Brooks.
Gaan we met 1 auto naar de VF/Kasteelcross? Heb er wel weer zin in. Klaas aanmoedigen in zijn nieuwe trui. Wat wil je graag bekijken op de beurs?quote:Op maandag 12 januari 2015 10:50 schreef Gripper het volgende:
[..]
Oh dus van een Brooks zadel ga je langzaam fietsen?
http://ilovechrisbaker.com/unbaby-me/quote:Op maandag 12 januari 2015 12:06 schreef Tommeke het volgende:
Hoe kan je die facebook app installeren? Ik zit een beetje in zo'n leeftijd dat je kinderen gaat krijgen, dus ik zie een hoop facebookvriendjes constant hun kroost online zetten
Dinges heeft 56 fotos geplaatst:quote:Op maandag 12 januari 2015 12:06 schreef Tommeke het volgende:
Hoe kan je die facebook app installeren? Ik zit een beetje in zo'n leeftijd dat je kinderen gaat krijgen, dus ik zie een hoop facebookvriendjes constant hun kroost online zetten
Als iedereen mee gaat die mee wil, dan zullen we misschien met 2 auto's moeten rijden. Zijn ook 2 niet-foks fietsmaatjes van me.quote:Op maandag 12 januari 2015 11:01 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Gaan we met 1 auto naar de VF/Kasteelcross? Heb er wel weer zin in. Klaas aanmoedigen in zijn nieuwe trui. Wat wil je graag bekijken op de beurs?
Lekker Tongerlo prior ook nadien in dat fraaie café.
Uurtje factuurtjequote:Op maandag 12 januari 2015 13:20 schreef kaasplankje het volgende:
Belt oude kennis van me op. Hij wil een nieuwe groep op zijn fiets. Wil veloce maar heeft oude 105 groep.
Paar vragen gesteld over hoeveel speed hij nu heeft, wist hij niet eens, ook niet lengte cranks, voorderrie, dubbel of compact, etc.
Lang verhaal kort gemaakt ik ga die fiets voor hem ombouwen met veloce en khamsin wielset.
Mijn auto doet het weer dus ik kan ook rijden ik kan alleen maar 1 iemand meenemen.quote:Op maandag 12 januari 2015 12:44 schreef Gripper het volgende:
[..]
Als iedereen mee gaat die mee wil, dan zullen we misschien met 2 auto's moeten rijden. Zijn ook 2 niet-foks fietsmaatjes van me.
Ik ben zelf nog steeds snotterig en niet topfit. Wil er graag heen, maar niet als ik een groen spoor achterlaat op die beursvloer.
Je hebt toch al een slechtweerfiets?quote:Op maandag 12 januari 2015 13:43 schreef very het volgende:
Kent iemand deze fiets? Het is een Red Bull Pro-SL3000.
Ik ben op zoek naar een "slecht-weer-fiets" voor pakweg 300 euro.
Iemand die me kan vertellen of dit een goede zou zijn?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hard frame, stuurt strak, Full Carbon voorvork. Afmontage is meerendeel Ultegra (remmen, achterderailleur), FSA crankset 53-39, en Dura-Ace bar-end shifters.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |