SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.#viesdik
#bierentieten
#lekkerewijvenopdefiets
#prachtigekleuren
#zoalshethoort
[ Bericht 20% gewijzigd door kanovinnie op 08-01-2015 13:53:58 ]
En moet je elke x koken en z'n schoenen drogen..:Dquote:Op woensdag 7 januari 2015 20:28 schreef Gripper het volgende:
Ik ga niet samenwonen met Patty hoor! Dan kan ik telkens het huishouden doen terwijl hij ff lekker gaat trainen.
Kom ik zelf nooit meer aan fietsen toe.
Popje toch?quote:Op woensdag 7 januari 2015 20:28 schreef Gripper het volgende:
Ik ga niet samenwonen met Patty hoor! Dan kan ik telkens het huishouden doen terwijl hij ff lekker gaat trainen.
Kom ik zelf nooit meer aan fietsen toe.
ander xje mss niet dit jaarquote:Op woensdag 7 januari 2015 20:56 schreef Oksel het volgende:
Ik denk nu toch weer na over de Giro Sardegna Medio. Dus niet de Grand.
Mooi man, veel plezier met je aankoop.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:29 schreef Levitas het volgende:
Nou, de Canyon zit in elkaar hoorWas natuurlijk woest enthousiast toen ik begon, kom ik erachter dat er geen montagepasta bij zat. Lichte paniek
helemaal niet nodig natuurlijk, want handige buurman met van alles in nog wat in huis.
Kan niet wachten om er een goede rit op te doen. Mega geil ding![]()
![]()
Moet nog wel ff m`n voorderrie goed afstellen, want de ketting loopt er dik tegenaan op het grootste verzet, maar dat zou een fluitje van een cent moeten zijn.
Picsquote:Op woensdag 7 januari 2015 21:29 schreef Levitas het volgende:
Nou, de Canyon zit in elkaar hoorWas natuurlijk woest enthousiast toen ik begon, kom ik erachter dat er geen montagepasta bij zat. Lichte paniek
helemaal niet nodig natuurlijk, want handige buurman met van alles in nog wat in huis.
Kan niet wachten om er een goede rit op te doen. Mega geil ding![]()
![]()
Moet nog wel ff m`n voorderrie goed afstellen, want de ketting loopt er dik tegenaan op het grootste verzet, maar dat zou een fluitje van een cent moeten zijn.
quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:29 schreef Levitas het volgende:
Nou, de Canyon zit in elkaar hoorWas natuurlijk woest enthousiast toen ik begon, kom ik erachter dat er geen montagepasta bij zat. Lichte paniek
helemaal niet nodig natuurlijk, want handige buurman met van alles in nog wat in huis.
Kan niet wachten om er een goede rit op te doen. Mega geil ding![]()
![]()
Moet nog wel ff m`n voorderrie goed afstellen, want de ketting loopt er dik tegenaan op het binnenblad, maar dat zou een fluitje van een cent moeten zijn.
Gelijk heb je. Veel plezier!quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:39 schreef Levitas het volgende:
Doe ik vandeweek, in daglicht zodat 'ie in volle glorie te zien is
quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:39 schreef Levitas het volgende:
Doe ik vandeweek, in daglicht zodat 'ie in volle glorie te zien is
Daar zal weinig motivatie voor nodig zijn. Zelfs met het voor dit weekend voospelde weer. 32 graden dus, maar dat is in Singapore.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:32 schreef Levitas het volgende:
Nu moet ik natuurlijk wel flink wat kilometers gaan maken. Geen excuses meer - Veel geld neergeteld, nu rije met me kutje
Met wie ben jij samen?quote:
Geen Chinarello of Chinalized?quote:Op woensdag 7 januari 2015 23:40 schreef Oksel het volgende:
Bij ons rijden er ook een zooi op Canyon. Niemand op een NEP COLNAGO of Bianchi. dat is beter.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.People assume too much.
Hee maar Okkelario, je hebt toch niet de hele oude OP kwijtgemaakt he?quote:
Nou, eigenlijk wel, je kent me toch. Maar deze had ik vorige keer:quote:Op donderdag 8 januari 2015 10:06 schreef Gripper het volgende:
[..]
Hee maar Okkelario, je hebt toch niet de hele oude OP kwijtgemaakt he?
quote:Op vrijdag 26 december 2014 14:02 schreef Oksel het volgende:
Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.
Eerstvolgende meet:
* 200km Citadelroute op zondag 1 maart
* 300km Ardennendriehoek (de beruchte) op zaterdag 28 maart
* 400km Maas-Ourthe op zaterdagavond 25 april
* 600km Rondom de Eifel op zaterdagochtend 13 juni
* 200km Vennbahn op zondag 20 september
* zo 5 juli 2015, Tour de Frans meet bij Gripper in Vreeswijk
Wij doen aan Strava
Nuttige links:
Algemene info • Fok! fietsers op de kaart• Wielersportinfo • Teamwebs fietsagenda van de FOK!kers
Toertochten • Toertochten (komende week) in NL • Toertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling Tour • Toertochten in Frankrijk • Toertochten in Dld • Toertochten in Engeland
Cyclo's • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk • Jedermannrennen in Dld • Granfondo's in Italië • Cyclo's in SpanjeSPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.#viesdik
[ afbeelding ]
#bierentieten
[ afbeelding ]
#lekkerewijvenopdefiets
[ afbeelding ]
#prachtigekleuren
[ afbeelding ]
#zoalshethoort
[ afbeelding ]
Ik wist dat jullie het konden waarderen.quote:
Dan valt het bij jou nog mee! Ik werd wakker met gladgeschoren benenquote:Op donderdag 8 januari 2015 09:33 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik merkte trouwens dat ik allemaal rare strakke kleren in m'n kast heb liggen, lycra enzo, waarin je echt elk detail van m'n lichaam doorheen ziet. Ik vraag me af of ik een rare seks fetish heb in m'n slaap ofzo. dat ik dingen bestel op internet, en dan dat soort dingen aantrek. Zal het mevr Fab eens vragen, of ze iets gemerkt heeft aan me.
Toen ik wakker werd hing ik aan een infuus en stond de bloedcentrifuge vol te draaien, dat is pas raarquote:Op donderdag 8 januari 2015 10:50 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dan valt het bij jou nog mee! Ik werd wakker met gladgeschoren benen
Ik zou professionele hulp zoeken als ik jou wasquote:Op donderdag 8 januari 2015 10:50 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dan valt het bij jou nog mee! Ik werd wakker met gladgeschoren benen
Die Campa units? Aërodynamica.quote:Op donderdag 8 januari 2015 12:31 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Wat is het voordeel van delta-remmen?
Goedzo Knut de Offtopicbeerquote:Op donderdag 8 januari 2015 12:59 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[ afbeelding ]
Offtopic GODVERDOMME
Steekt op die manier wel minder uit. Ook een glade ronde vorm ipv allerlei tunneltjes enzo wat toch meer weerstand oplevert.quote:Op donderdag 8 januari 2015 13:44 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
FSA brengt dit jaar nieuwe uit
[ afbeelding ]
Kan alleen nergens vinden waaromLijken me ook vrij fors voor aero.
Wel erg weinig speling. En dan is dit zelfs nog een 23 mm bandquote:Op donderdag 8 januari 2015 13:46 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Steekt op die manier wel minder uit. Ook een glade ronde vorm ipv allerlei tunneltjes enzo wat toch meer weerstand oplevert.
Zeker. En je hebt er een speciale vork voor nodig denk ik.quote:Op donderdag 8 januari 2015 13:50 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Wel erg weinig speling. En dan is dit zelfs nog een 23 mm band
Kan, maar de nieuwe remmen van shimano zijn ook direct mount en die hebben gewoon klassiek uiterlijk. Lijkt me dus niet dat ze deze vorm hebben gekozen met als reden direct mount.quote:Op donderdag 8 januari 2015 13:50 schreef MarcoD het volgende:
Dat zijn toch direct mount remmen? Zoja betere remkracht ofzo
Raar ontwerp. De ene arm is nu heel lang en de andere niet. Lijkt mij dat je zo ongelijk remt.quote:Op donderdag 8 januari 2015 14:01 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Volgens mij is dat het idee ja.
shimano versie:
[ afbeelding ]
Volgens mij is het ontwerp precies hetzelfde als de niet-directmount versie op de bevestigingspunten na.quote:Op donderdag 8 januari 2015 14:05 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Raar ontwerp. De ene arm is nu heel lang en de andere niet. Lijkt mij dat je zo ongelijk remt.
Maar om die boutjes scharniert ie toch? Dan word de hefboomwerking anders lijkt me.quote:Op donderdag 8 januari 2015 14:11 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Volgens mij is het ontwerp precies hetzelfde als de niet-directmount versie op de bevestigingspunten na.
Klopt ja.quote:Op donderdag 8 januari 2015 14:16 schreef Tommeke het volgende:
Zijn de twee scharnierpunten nu ook niet meteen de bevestigingen?
Ik vind het wel een mooi systeem.
Ja, dat hangt er een beetje vanaf wat je wil he? Ik vind fietsen in de ardennen/eifel/vlaanderen leuk, maar je hoeft daar natuurlijk geen alpencol te verwachten. Als je alleen dat leuk vindt dan moet je inderdaad richting de alpenquote:Op donderdag 8 januari 2015 14:33 schreef Fretwork het volgende:
Als ik met vrienden een lang weekend wil gaan fietsen, welke gebieden raden jullie dan aan? Zijn er mensen met goede tips? Vogezen, Duitsland, of zal je voor het leuke werk toch al richting de Franse Alpen moeten?
Ik heb wel het idee dat je ineens weer allemaal verschillende standaarden krijgt. 5 jaar terug had je gewoon Shimano/Sram of Campa.quote:Op donderdag 8 januari 2015 14:20 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Klopt ja.
Op de niet direct mount versie heb je die 2 schiernierpunten ook nog kano:
[ afbeelding ]
Jup. Geruchten gaan dat in 2015 FSA en Magura/Rotor allebei met een eigen groepset komen.quote:Op donderdag 8 januari 2015 14:53 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik heb wel het idee dat je ineens weer allemaal verschillende standaarden krijgt. 5 jaar terug had je gewoon Shimano/Sram of Campa.
Nu heb je dus allemaal verschillende systemen trapassen/cranks, remmen, balhoofdlagers en diameters... Alsof we weer een stukje terug in de tijd gaan.
Is vooral een keuze tussen schijf- en direct mount remmen denk ik.quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:02 schreef kanovinnie het volgende:
Leuk ook voor framebouwers. Sowieso met die dubbele bout erin verandert er in je frame ook het een en ander.
geen idee welke kaarten garmin mee levert bij de 810, maar er zijn in elk geval diverse soorten osm kaarten die speciaal voor fietsen zijn. http://www.openfietsmap.nl/quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:57 schreef luc.sken het volgende:
Vraagje, ik zou graag de Garmin Edge 810 willen bestellen. Nu heb je een performance- en een navigation bundel, maar zie ook een performance bundel met OSM kaarten. Klopt het dat wanneer je een open source map op zo'n ding zet/hebt dat je dan pas beter kunt navigeren ivm fietspaden?
Gratis kaarten op internet zijn prima om mee te navigeren. Zou dus nooit extra betalen voor een kaartenpakket. Als het er toch gratis bij zit is het mooi meegenomen natuurlijk.quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:57 schreef luc.sken het volgende:
Vraagje, ik zou graag de Garmin Edge 810 willen bestellen. Nu heb je een performance- en een navigation bundel, maar zie ook een performance bundel met OSM kaarten. Klopt het dat wanneer je een open source map op zo'n ding zet/hebt dat je dan pas beter kunt navigeren ivm fietspaden?
Jep.quote:Op donderdag 8 januari 2015 16:32 schreef luc.sken het volgende:
Oke, dan moet dit genoeg zijn in combinatie met een mircoSD waar ik OSM kaarten op zet? In ieder geval bedankt!
Lelijk man heb die lompe dingen al gezien echt geen pan.quote:Op donderdag 8 januari 2015 13:44 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
FSA brengt dit jaar nieuwe uit
[ afbeelding ]
Kan alleen nergens vinden waaromLijken me ook vrij fors voor aero.
Klopt, de Garmin kaarten zijn gaar. gewoon de Benelux/Duitsland fietskaart laden, dan heb je voor je meeste ritten genoeg.quote:Op donderdag 8 januari 2015 16:27 schreef Gripper het volgende:
Sterker nog, ik heb een paar OSM kaarten die beter zijn dan originele garmin kaarten: beter gedetailleerd, prettiger kleuren om op een garmin scherm te bekijken, meer up to date met POI 's en straten/wegen. Niks betalen dus, lekker graties gebruiken!
En met schijfremmen krijg je weer allerlei verschillende steekassystemenquote:Op donderdag 8 januari 2015 14:53 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik heb wel het idee dat je ineens weer allemaal verschillende standaarden krijgt. 5 jaar terug had je gewoon Shimano/Sram of Campa.
Nu heb je dus allemaal verschillende systemen trapassen/cranks, remmen, balhoofdlagers en diameters... Alsof we weer een stukje terug in de tijd gaan.
Dat ook nog ja... En verschillende diameters qua schijven.quote:Op donderdag 8 januari 2015 22:09 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
En met schijfremmen krijg je weer allerlei verschillende steekassystemen
En een wiel met schijfremmen is zwaarder dan normale wielen, dus dat is ook al niet een reden om het te nemen.quote:Op donderdag 8 januari 2015 22:23 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dat ook nog ja... En verschillende diameters qua schijven.
Ik vind dat hele schijfremgebeuren op racefietsen zo'n onzin en marketing geblaat om maar nieuwe fietsen te verkopen. Vooral dat geblaat dat het de toekomst is... Een wiel wisselen gaat zonder schijven beter, dus je zal het in koersen nooit zien.
Daarbij remmen racefietsen nu al goed genoeg, want als ik vol rem blokkeert alles al.
Wielen die specifiek gemaakt zijn voor schijfremmen zijn juist lichter omdat er minder carbon nodig Is voor het verstevigen van de remrand.quote:Op donderdag 8 januari 2015 22:31 schreef Patroon het volgende:
[..]
En een wiel met schijfremmen is zwaarder dan normale wielen, dus dat is ook al niet een reden om het te nemen.
En het is gewoon ontzettend lelijk.
Denk extra batterijruimte nodig.quote:Op donderdag 8 januari 2015 20:31 schreef ddx het volgende:
Doen ze volgens mij bij de edge 1000.
Maar waarom ze die dan formaat smartphone moeten maken terwijl scherm zelf niet echt groter is dan de edge 800.....
Hoezo?quote:Op donderdag 8 januari 2015 22:37 schreef Tommeke het volgende:
Ik vind het op crossfietsen wel mooier staan, al had ik achteraf gezien toch liever een frame met gewone remmen gehad.
Wel eens filmpjes gezien waarin ze demonstreren dat wielwissel niet langer hoeft te duren. Ik denk dat t in de regen in heuvels of bergen wel toegevoegde waarde heeft.quote:Op donderdag 8 januari 2015 22:23 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dat ook nog ja... En verschillende diameters qua schijven.
Ik vind dat hele schijfremgebeuren op racefietsen zo'n onzin en marketing geblaat om maar nieuwe fietsen te verkopen. Vooral dat geblaat dat het de toekomst is... Een wiel wisselen gaat zonder schijven beter, dus je zal het in koersen nooit zien.
Daarbij remmen racefietsen nu al goed genoeg, want als ik vol rem blokkeert alles al.
Minder gedonder met afstellen (hoewel ik eigenlijk vergeten ben dat dat met cantilevers een crime is). Met schijfremmen moet je dat iets vaker doen, maar is het vrij simpel.quote:
Ik heb gelezen dat dat wordt opgeheven door de schijven en remklauwen.quote:Op donderdag 8 januari 2015 22:38 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Wielen die specifiek gemaakt zijn voor schijfremmen zijn juist lichter omdat er minder carbon nodig Is voor het verstevigen van de remrand.
Ja Herygers zei laatst dat een disc fiets ong. 6/9 ons zwaarder is alles bij elkaar.quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:08 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik heb gelezen dat dat wordt opgeheven door de schijven en remklauwen.
Succes in de wind vandaag. Ik heb nu 18.8 gemiddeld en moet nog een stukkiequote:Op vrijdag 9 januari 2015 06:19 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja Herygers zei laatst dat een disc fiets ong. 6/9 ons zwaarder is alles bij elkaar.
Wielen worden ook niet lichter door de naaf en 't feit dat je geen 16 spaaks radiaal voorwiel erin kan planten.
Maak je een disc systeem zo licht mogelijk zal dat ook ten koste gaan van je remvermogen, denk aan kleinere schijven of 2 remzuigers ipv 4.
Bij mechanische schijven moet je inderdaad aardig vaak afstellen. Met zelfstellende hydraulische schijven valt dat gewoon helemaal weg. Blokjes vervangen en 1x in de zoveel tijd bleeden.quote:Op donderdag 8 januari 2015 22:48 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Minder gedonder met afstellen (hoewel ik eigenlijk vergeten ben dat dat met cantilevers een crime is). Met schijfremmen moet je dat iets vaker doen, maar is het vrij simpel.
Maar die zitten natuurlijk wel dichter bij het center van het wiel. Lichte velg heeft meer effect.quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:08 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik heb gelezen dat dat wordt opgeheven door de schijven en remklauwen.
Ik ben maar met de auto gegaan vandaag.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 06:50 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Succes in de wind vandaag. Ik heb nu 18.8 gemiddeld en moet nog een stukkie
Dat is niet het wielquote:Op donderdag 8 januari 2015 23:08 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik heb gelezen dat dat wordt opgeheven door de schijven en remklauwen.
Ken die man verder niet maar lijkt me nogal een simpele uitspraak. Dat gaat misschien op als je schijf of velgremmen op exact hetzelfde frame monteert, maar dat is dan ook niet de ideale manier. Giant heeft met de Defy keuze gemaakt om alleen nog voor schijfremmen te gaan en daardoor juist wat gewicht kunnen besparen, oa door het ontbreken van een achterbrug.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 06:19 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja Herygers zei laatst dat een disc fiets ong. 6/9 ons zwaarder is alles bij elkaar.
Wielen worden ook niet lichter door de naaf en 't feit dat je geen 16 spaaks radiaal voorwiel erin kan planten.
Maak je een disc systeem zo licht mogelijk zal dat ook ten koste gaan van je remvermogen, denk aan kleinere schijven of 2 remzuigers ipv 4.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |