Je kan wel een 38 blad monteren. Zelf ook gedaan. Niet voor de looks thoughquote:Op vrijdag 9 januari 2015 12:15 schreef Levitas het volgende:
Over mooie onderdelen gesproken. Vind het best jammer dat er een 50/34 op mn Canyon zit. 39/52 vind ik er toch iets mooier uit zien, dat binnenblad is zo.... Klein?
Enneh, die lange achterderrie... Ketting loopt van beneden naar boven, zelfs op het buitenblad
Naja, kleinigheidjes...
Gisteren mooi de voorderrie in orde gekregen, dus van 't weekend een eerste rit doen. Inbusje maar mee, zodat ik onderweg de positie van het zadel nog kan tweaken.
Sram?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 12:20 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Godsamme wat een autistisch topic dit...zolang zagen over hoeveel gram een discbrake is, en hoe kut alle wt niet Campa is, en zo, en zo....kan merken dat het winter is. Wisten jullie trouwens dat er een heilge vrouwe van Campa en 1 van Shimano is?
Hier beiden zodat niemand zich achtergesteld hoeft te voelen, uitprinten en boven je bed zodat je pas echt een goede fanboy bent.
Campa eerst maar, omdat Kaas in deze wind aan het fietsen is:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Daar wilde geen enkele vrouw zich denk ik voor lenen. Ook vrouwen hebben principes.quote:
ik!quote:Op vrijdag 9 januari 2015 13:57 schreef Gripper het volgende:
Hoe gaan we het nou volgende week zaterdag doen?
Wie gaat er mee naar de Velofollies en dan cross kijken?
Een maat van me wil ook wel mee, dus de kans is wel aanwezig dat we met 2 auto's onderweg zijn.
Ik kan niet meerquote:Op vrijdag 9 januari 2015 13:57 schreef Gripper het volgende:
Hoe gaan we het nou volgende week zaterdag doen?
Wie gaat er mee naar de Velofollies en dan cross kijken?
Een maat van me wil ook wel mee, dus de kans is wel aanwezig dat we met 2 auto's onderweg zijn.
Is er een madame?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 14:01 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik kan niet meerMijn agenda is min of meer buiten mijn macht om volgepland voor die dag
Hier ontzettend harde wind.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 12:25 schreef kaasplankje het volgende:
Ik doe administratie vandaag heb wel stukje gefietst maar het viel wel mee.
Jammer maar soms moet je keuzes maken.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 17:49 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Hier ontzettend harde wind.
Nog twee weekjes koerieren en dan kap ik ermee, het kost me teveel energie naast m'n andere job, studie en trainen.
Ja, ga vooral de gezelligheid missen.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 17:51 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Jammer maar soms moet je keuzes maken.
Lijkt me idd ook niet zo relaxed als je op zo'n lompe fiets moet rijden die eiks te klein is voor je. Die shirts zijn ook een beetje drama vind ik. Naja ik zou ze wel te vriend houden dan kan je mss nog eens bijspringen als het uitkomt.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 17:54 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ja, ga vooral de gezelligheid missen.
Het drie keer per week half 7 opstaan en fietsen op een lompe mountainbike in oude kleding niet. Ik merkte dat de goesting daardoor wel minder werd de laatste tijd. Ik vind fietsen geweldig, maar dan wel in gesoigneerde kleding en op een gesoigneerde, goed werkende en lekker fietsende fiets
Dus ik ben straks geen prof meer
Mooi hoor!quote:Op zaterdag 10 januari 2015 10:34 schreef Levitas het volgende:
Dit is 'r. M`n liefjeIk kan niet wachten om zo samen lekker een tochtje door die wind te gaan maken
![]()
[ afbeelding ]
Nog even dat stomme plasticje achter de cassette weghalen en t.z.t gaan de spacers er ook tussenuit denk ik. Nu zo`n 7cm drop, zonder spacers 9 á 10cm.
Die DT Swiss wieltjes vind ik in het echt nog mooier dan op 't web. Iets hogere velg
Straks denk ik nog even nieuwe pedaaltjes en schoenen halen. En ik kan ook weer online shoppen want gisteren tegoedbonnen van Futurumshop gekregen.
Mooi fietsje , welke maat ? M?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 10:34 schreef Levitas het volgende:
Dit is 'r. M`n liefjeIk kan niet wachten om zo samen lekker een tochtje door die wind te gaan maken
![]()
[ afbeelding ]
Nog even dat stomme plasticje achter de cassette weghalen en t.z.t gaan de spacers er ook tussenuit denk ik. Nu zo`n 7cm drop, zonder spacers 9 á 10cm.
Die DT Swiss wieltjes vind ik in het echt nog mooier dan op 't web. Iets hogere velg
Straks denk ik nog even nieuwe pedaaltjes en schoenen halen. En ik kan ook weer online shoppen want gisteren tegoedbonnen van Futurumshop gekregen.
Je zadelpen is gebarsten!quote:Op zaterdag 10 januari 2015 10:34 schreef Levitas het volgende:
![]()
[ afbeelding ]
Er komen nieuwe shirts, wordt wel mooier!quote:Op zaterdag 10 januari 2015 09:09 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Lijkt me idd ook niet zo relaxed als je op zo'n lompe fiets moet rijden die eiks te klein is voor je. Die shirts zijn ook een beetje drama vind ik. Naja ik zou ze wel te vriend houden dan kan je mss nog eens bijspringen als het uitkomt.
btw:
Moest mijn licentie 2015 nog aanvragen, glad vergeten en net meteen gedaan.
Nicequote:Op zaterdag 10 januari 2015 10:34 schreef Levitas het volgende:
![]()
[ afbeelding ]
Harde klappen?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 12:15 schreef Andyy het volgende:
[..]
Nice![]()
Nu alleen nog 50mm carbon wielen eronder en wat de rest heeft gezegd.
Kan je zelf ook de zadelpen induwen of heb je daar echt harde klappen voor nodig?
Mooi hoor, het carbon zusje van mijn fiets.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 10:34 schreef Levitas het volgende:
![]()
[ afbeelding ]
Puur toeval ja, heb in ieder geval geen vet of olie gebruikt op deze fietsquote:Op zaterdag 10 januari 2015 11:15 schreef the_critic het volgende:
(en ik zie onder je achterwiel een hele grote ronde cirkel op de stenen, hoop dat dit toeval is.. en niet dat je daar extreem veel vet oid op je ketting hebt staan sprayen.. want dan heb je ook je hele velg meegenomen en remt ie niet meer )
Induwen? Als in vering? Nah, dat lukt echt niet met de handquote:Op zaterdag 10 januari 2015 12:15 schreef Andyy het volgende:
Kan je zelf ook de zadelpen induwen of heb je daar echt harde klappen voor nodig?
Gebakken lucht. Zat helemaal niks extra's bijquote:Op zaterdag 10 januari 2015 12:31 schreef Tourniquet het volgende:
Wat was eigenlijk de "verrassing" die je zou krijgen voor de extra wachttijd?
De rem kan wat scheef gaan zitten bij het wisselen van een wiel. Die kan je met de hand zo terug buigen. Beste zet je dan de bout, waarmee de rem aan het frame zit, wat strakker vast. Zodat de rem beter in het midden blijft zitten.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 12:58 schreef Levitas het volgende:
Nou, heb een heel kort ritje gedaan. Eigenlijk te kort om een fatsoenlijk oordeel te hebben, maar genoeg voor een eerste indruk: Wauw! Heb nu tenminste het gevoel alsof ik op een fiets zit. Een stuk comfortabeler (ook al zal dat pas echt moeten blijken bij langere ritten). Die 25mm banden (+ wat bredere velgen) zijn wel echt een heel verschil vergeleken met de 23mm die ik eerst had.
Wel een probleempje denk ik.. Toen ik net terug kwam even een vochtige doek over de fiets gehaald, om wat spettertjes weg te poetsen. Achterwiel eruit gehaald, maar toen ik het wiel er weer terug in deed liep opeens de rem tegen de velg (dat vond ik sowieso al raar, want daarvoor geen problemen gehad) Wilde dus de calipers wat losser schroeven zodat ik de remblokjes weer mooi in het midden kon krijgen, maar toen schoot opeens een veertje los. Nu remt 'ie dus helemaal niet meer
Laten we hopen dat ik dit met wat geduld en gekloot weer terug krijg, want anders jank ik toch wel ff
Dat dacht ik ook ja, maar kreeg `m dus niet met de hand terug gezet. Dus ik dacht 'als ik die kleine schroefjes van de calipers een klein beetje los draai met een platte steeksleutel en imbus, dan kan ik die rem zo terug buigen (niet dusquote:Op zaterdag 10 januari 2015 13:05 schreef Patroon het volgende:
[..]
De rem kan wat scheef gaan zitten bij het wisselen van een wiel. Die kan je met de hand zo terug buigen. Beste zet je dan de bout, waarmee de rem aan het frame zit, wat strakker vast. Zodat de rem beter in het midden blijft zitten.
Denken dat je weet wat je aan het doen bent, terwijl dat niet zo is...quote:Op zaterdag 10 januari 2015 13:12 schreef Patroon het volgende:
Ik snap werkelijk waar niet hoe je dat voor elkaar krijgt.
quote:Op zaterdag 10 januari 2015 13:10 schreef Levitas het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook ja, maar kreeg `m dus niet met de hand terug gezet. Dus ik dacht 'als ik die kleine schroefjes van de calipers een klein beetje los draai met een platte steeksleutel en imbus, dan kan ik die rem zo terug buigen (niet dus), maar daarbij schoot het veertje eruit, en nu zit 'ie dus zo (net boven het remblokje):
[ afbeelding ]
volgens mij eerst de gebogen kant aan de kant van de vork/brug vast zetten en dan het recht opstaande deel met een punttang langs het nokje werkenquote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:44 schreef Levitas het volgende:
Ik heb nu door hoe die terug moet, maar die weerstand gaat nog ff leuk worden ja
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |