abonnement Unibet Coolblue
pi_148389423
Originele OP:

quote:
Op zondag 3 januari 2010 01:17 schreef Quickie_Butt het volgende:
Het viel me op dat er nog geen centraal topic is voor depressies en/of angstklachten. Wel een topic over medicatie bij psychische problemen en een hoe voel je je nu topic, maar die dekken naar mijn mening niet helemaal de lading.

Ik denk dat dit topic wel kan bijdragen in dit subforum. Veel mensen kampen namelijk met depressieve of angstklachten en zo kunnen we een beetje steun bij elkaar zoeken en elkaar van adviezen en tips voorzien :)
Korte omschrijving depressie:

quote:
Depressie
Iemand met een depressie heeft last van een hevige neerslachtigheid.

Die neerslachtigheid klaart niet na een paar dagen vanzelf op, maar duurt minimaal twee weken. Depressie moet niet verward worden met 'gewone' neerslachtigheid die iedereen wel eens heeft. Bij een depressie is deze heviger en tast het dagelijks functioneren aan.

Bron: http://www.trimbos.nl/onderwerpen/psychische-gezondheid/depressie
Korte uitleg van angststoornissen:

quote:
Angststoornissen
Angststoornissen zijn in de psychiatrie de meest voorkomende aandoeningen. Sommige van deze aandoeningen worden fobie genoemd. Het gemeenschappelijke kenmerk van angststoornissen, is dat er sprake is van angst. Mensen kunnen zo angstig zijn dat het hun leven ontregelt.

Wanneer spreken we van een angststoornis?

Angst is een gevoel dat optreedt bij dreigend gevaar. De emotie ontstaat als het welzijn van een persoon direct wordt bedreigd, maar ook als een persoon een situatie als bedreigend ervaart. Als een angst geen reële grond heeft en de betrokken persoon er sociale of beroepsmatige problemen door ondervindt, is er sprake van een stoornis.

In het diagnostisch classificatiesysteem DSM-IV worden de volgende angststoornissen onderscheiden:

Paniekstoornis met of zonder agorafobie
Sociale fobie of angststoornis
Specifieke of enkelvoudige fobie
Obsessief-compulsieve stoornis of dwangstoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Hypochondrie
Angststoornis door een lichamelijke aandoening
Acute stressstoornis
Angststoornis door alcohol of drugs

Voor de Multidisciplinaire Richtlijn Angststoornissen is de indeling van de DSM-IV als uitgangspunt genomen. Van de onderscheiden angststoornissen zijn de volgende aandoeningen opgenomen in de richtlijnen:

Paniekstoornis met en zonder agorafobie
Sociale fobie
Specifieke fobie
Obsessief-compulsieve stoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis

Bron: http://www.trimbos.nl/ond(...)stoornissen-algemeen
Toepasselijke plaatjes:





"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_148389442
En een nieuwe deel :)
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_148390896
Kan helaas je laatste post niet quoten op telefoon.

Maar klopt inderdaad, de angst word wel iets minder (antidepressiva en oxazepam helpen daar beiden mee) dan eerst.. Alleen ben ik geneigd nogal 'vast te houden' aan die ene paniekaanval per dag.. Terwijl 3 weken geleden ik gewoon niet eens buiten kwam.

Tegenwoordig lekker uurtje buiten, weer eens wat huishoudelijke taken. Straks een extra half uurtje lopen (leen de hond van de buren :')) en zo naar de caesar therapeut ga ik ook lopen (15m).

Toevallig sinds tijden afgelopen vrijdag naar de kapper geweest (spannend! Normaal niet maar nu :')). Toen savonds naar vrienden even.

Verschil is er al zeker. En iedereen heeft mindere dagen op AD. Lekker de AD doorslikken dus :D

(Nu zal ik vanavond vast weer wat negatiever denken.. Maarja.. Hoort erbij :'))
pi_148394762
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 10:55 schreef duracellkonijntje het volgende:
Vanavond weer uit met dat meisje, naar de bios (Interstellar, eindelijk). Heel erg zin in en wil haar graag weer zien, maar oh wat doet dit mijn angst allemaal toch opspelen. De laatste dagen racet mijn hoofd van links naar rechts en alle horroscenario's schieten door mijn hoofd. Gelukkig slaap ik nog wel goed. Ik ben gewoon zo, zo bang dat ze me om een of andere reden afkeurt om mijn libido. Ook al weet ik dat die scenario's in mijn hoofd meestal een stuk positiever uitpakken, toch is het erg vervelend dit.
Veel plezier!

quote:
Ik laat het allemaal gewoon maar over me heen komen en ga gewoon door met wat ik doe. Wat gebeurt, dat gebeurt.
Die strategie probeer ik nu ook te hanteren, maar wat heb ik hier nog een moeite mee. :') Is ook wel logisch gezien ik het een hele tijd heel anders heb geprobeerd.
pi_148394795
Hoe merkten jullie eigenlijk dat de medicatie zijn werk deed? Ben laatst overgestapt omdat de eerste medicatie niks deed, maar heb het idee dat de nieuwe ook niks doet. Ja, me gejaagder maken (en tegelijkertijd meer lui), maar iets positiefs nog niet.
pi_148395551
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 17:17 schreef kvd het volgende:
Hoe merkten jullie eigenlijk dat de medicatie zijn werk deed? Ben laatst overgestapt omdat de eerste medicatie niks deed, maar heb het idee dat de nieuwe ook niks doet. Ja, me gejaagder maken (en tegelijkertijd meer lui), maar iets positiefs nog niet.
Ik denk dat ik niet mee kan praten hierover. Enige wat ik merk na 3 weken is dat het niet allemaal zo negatief meer Is.. Natuurlijk heb ik mijn momentjes gedurende de dag nog wel.. Maar het Is niet 24/7 compleet kut. Daar merkte ik het aan (kan ook zijn dat juist IK Denk dat het wat beter gaat)

Ik slik het tegen een angststoornis.. Maar ben pas 3 weken onderweg dus zal vast nog niet volledig werken.
pi_148395667
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 17:35 schreef RBWO het volgende:

[..]

Ik denk dat ik niet mee kan praten hierover. Enige wat ik merk na 3 weken is dat het niet allemaal zo negatief meer Is.. Natuurlijk heb ik mijn momentjes gedurende de dag nog wel.. Maar het Is niet 24/7 compleet kut. Daar merkte ik het aan (kan ook zijn dat juist IK Denk dat het wat beter gaat)

Ik slik het tegen een angststoornis.. Maar ben pas 3 weken onderweg dus zal vast nog niet volledig werken.
Ik vind dus dat het bij jou al zo snel werkt, je was al snel positieve veranderingen aan het melden hier. Maar goed, bij mij sloeg de citalopram dan ook niet aan.
pi_148396036
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 17:17 schreef kvd het volgende:
Hoe merkten jullie eigenlijk dat de medicatie zijn werk deed? Ben laatst overgestapt omdat de eerste medicatie niks deed, maar heb het idee dat de nieuwe ook niks doet. Ja, me gejaagder maken (en tegelijkertijd meer lui), maar iets positiefs nog niet.
Ik merkte dat vooral aan de bijwerkingen die ik in het begin had (bewegend been o.a.) en dat mn depressieve klachten begonnen te minderen (ik dacht de 1e maanden dat dit toeval was en het besef dat dit gebeurde kwam niet ineens, maar begon heel langzaam door te sijpelen)
  dinsdag 6 januari 2015 @ 18:06:33 #9
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_148396585
Oké, dit had ik niet verwacht.

Ik had vandaag mijn afspraak met die psychiater hier in de buurt. Het was een gesprek met de psychiater en een psychologe. Het gesprek was eigenlijk wel fijn. Ze hadden al redelijk wat gegevens van me omdat ik al eerder naar hun doorverwezen ben, maar ze mij vanwege mijn genderdysforie niet goed durfden te behandelen, en naar het UMCG doorgestuurd hebben. Nu ben ik hier weer, omdat mijn problemen niet gender-gerelateerd bleken te zijn.

Volgens de psychiater heb ik borderline. Het komt volgens hem grotendeels overeen met de classificatie in de DSM bijbel. Ik kon me er op zich wel in vinden, omdat hij de relevante punten opnoemde en daarbij voorbeelden gaf van dingen die ik gezegd had. Dus het klonk wel geloofwaardig voor me.
Daarna is er een behandelingsplan gemaakt en dat heb ik getekend, en als het goed is neemt er zeer binnenkort een psychologe contact met me op waarbij ik dan in persoonlijke therapie kan.

Ik vind het aan de ene kant wel heel wat, zo'n diagnose. Maar aan de andere kant vind ik het wel fijn dat er nu dus iets van duidelijkheid is. En dat ik behandeld kan worden.
pi_148397040
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 17:49 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik merkte dat vooral aan de bijwerkingen die ik in het begin had (bewegend been o.a.) en dat mn depressieve klachten begonnen te minderen (ik dacht de 1e maanden dat dit toeval was en het besef dat dit gebeurde kwam niet ineens, maar begon heel langzaam door te sijpelen)
Wat merkte je dan qua depressieve klachten? Ik heb het idee dat ik me gelukkiger moet gaan voelen en dingen makkelijker aan moet kunnen en me meer tot dingen moet zetten, maar geen van allen gebeurde/gebeurt nu. Misschien stel ik me er te veel van voor en moet ik meer letten op de kleine dingen. Alleen weet ik niet wat de kleine dingen zijn.

Heb morgen weer een gesprek met de psycholoog over de medicijnen en begin er een beetje moedeloos van te worden dat ik alweer moet zeggen dat er geen positieve verandering is.
pi_148398250
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 18:19 schreef kvd het volgende:

[..]

Wat merkte je dan qua depressieve klachten? Ik heb het idee dat ik me gelukkiger moet gaan voelen en dingen makkelijker aan moet kunnen en me meer tot dingen moet zetten, maar geen van allen gebeurde/gebeurt nu. Misschien stel ik me er te veel van voor en moet ik meer letten op de kleine dingen. Alleen weet ik niet wat de kleine dingen zijn.

Heb morgen weer een gesprek met de psycholoog over de medicijnen en begin er een beetje moedeloos van te worden dat ik alweer moet zeggen dat er geen positieve verandering is.
Excuus dat ik mij niet helemaal ingelezen heb op jou. Mag ik vragen wat je slikt en hoelang al?

Als ik op dit moment de verschillen moet benoemen voor en na de antidepressiva (3 weken 10mg Citalopram precies vandaag) is het volgende voor mij IETS/WAT verbeterd.

Voor:
Lag de hele dag in bed.
At slecht
Zag het enorm somber in.
Kwam niet meer buiten.
Was (naar mijn mening) enorm depressief. Geen licht aan het einde van de tunnel.
3-4 full blown paniekaanvallen per dag.
Kon normale huishoudelijke taken niet meer doen.
Piekerde me suf.
Vermeed sociaal contact.

Nu na 3 weken:
Lig niet meer de hele dag in bed. (max een uurtje per dag)
Eet gewoon normaal (ook al heb ik soms geen honger!)
Ga nu elke dag een half uurtje hardlopen en een uurtje buiten lopen.
Zie het allemaal iets positiever in.
Er schijnt wel een klein lampje aan het einde van de tunnel.
Pieker iets minder (of wellicht accepteer ik het ietsje?)
Ben afgelopen week naar de kapper en naar vrienden geweest.
Doe nu wel wat huishoudelijke taken.
Heb max 1-2 'halve' paniekaanvallen (kan ze soms zelf stoppen)

Ik ben er zeker nog niet. En heb zeker slechte dagen. Zelf heb ik ook niet het idee dat er überhaupt verandering in zit. Maar als ik bovenstaande dingen terug lees merk ik dat er toch al wat verbetert Is.

Ben ik gelukkiger dan 3 weken geleden? Nee nog niet.. Want heb nog last van mijn angst en paniek.

Vind ik huishoudelijke taken / buiten lopen leuk om te doen? Nee want dan heb ik ook last van angst. Liefst blijf ik binnen en doe ik nog steeds niet. Maarja binnen zitten lost het ook niet op dus 'doe ik het maar'

Word het beter? Mmm ja blijkbaar wel.

Dat zijn voor mij de 'kleine' dingen.
pi_148398814
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 18:06 schreef AdoraBelle het volgende:
Oké, dit had ik niet verwacht.

Ik had vandaag mijn afspraak met die psychiater hier in de buurt. Het was een gesprek met de psychiater en een psychologe. Het gesprek was eigenlijk wel fijn. Ze hadden al redelijk wat gegevens van me omdat ik al eerder naar hun doorverwezen ben, maar ze mij vanwege mijn genderdysforie niet goed durfden te behandelen, en naar het UMCG doorgestuurd hebben. Nu ben ik hier weer, omdat mijn problemen niet gender-gerelateerd bleken te zijn.

Volgens de psychiater heb ik borderline. Het komt volgens hem grotendeels overeen met de classificatie in de DSM bijbel. Ik kon me er op zich wel in vinden, omdat hij de relevante punten opnoemde en daarbij voorbeelden gaf van dingen die ik gezegd had. Dus het klonk wel geloofwaardig voor me.
Daarna is er een behandelingsplan gemaakt en dat heb ik getekend, en als het goed is neemt er zeer binnenkort een psychologe contact met me op waarbij ik dan in persoonlijke therapie kan.

Ik vind het aan de ene kant wel heel wat, zo'n diagnose. Maar aan de andere kant vind ik het wel fijn dat er nu dus iets van duidelijkheid is. En dat ik behandeld kan worden.
Hoi Adora.

Sterkte! (of klinkt dat raar? Ik bedoel het goed). Het is zeker voor je gevoel 'heel wat' maar inderdaad fijn dat er een diagnose Is. Ik ben benieuwd hoe het behandelplan Is!

:*
pi_148399037
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 18:19 schreef kvd het volgende:

[..]

Wat merkte je dan qua depressieve klachten? Ik heb het idee dat ik me gelukkiger moet gaan voelen en dingen makkelijker aan moet kunnen en me meer tot dingen moet zetten, maar geen van allen gebeurde/gebeurt nu. Misschien stel ik me er te veel van voor en moet ik meer letten op de kleine dingen. Alleen weet ik niet wat de kleine dingen zijn.

Heb morgen weer een gesprek met de psycholoog over de medicijnen en begin er een beetje moedeloos van te worden dat ik alweer moet zeggen dat er geen positieve verandering is.
Wat ik merkte is dat mijn depressieve gevoelens verdwenen als sneeuw voor de zon (al verliep het smeltproces wel langzaam, in de loop van maanden).
pi_148399250
Iemand trouwens met een paniekstoornis die het volgende herkend?

In plaats van de angst voor een paniekaanval heb ik nu ineens de angst om 'door te draaien' of zelfs 'psychotisch' te worden. Terwijl er geen reden voor is.. (die verdomde angst!) :')
pi_148400277
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 18:53 schreef RBWO het volgende:

[..]

Excuus dat ik mij niet helemaal ingelezen heb op jou. Mag ik vragen wat je slikt en hoelang al?

Als ik op dit moment de verschillen moet benoemen voor en na de antidepressiva (3 weken 10mg Citalopram precies vandaag) is het volgende voor mij IETS/WAT verbeterd.

Voor:
Lag de hele dag in bed.
At slecht
Zag het enorm somber in.
Kwam niet meer buiten.
Was (naar mijn mening) enorm depressief. Geen licht aan het einde van de tunnel.
3-4 full blown paniekaanvallen per dag.
Kon normale huishoudelijke taken niet meer doen.
Piekerde me suf.
Vermeed sociaal contact.

Nu na 3 weken:
Lig niet meer de hele dag in bed. (max een uurtje per dag)
Eet gewoon normaal (ook al heb ik soms geen honger!)
Ga nu elke dag een half uurtje hardlopen en een uurtje buiten lopen.
Zie het allemaal iets positiever in.
Er schijnt wel een klein lampje aan het einde van de tunnel.
Pieker iets minder (of wellicht accepteer ik het ietsje?)
Ben afgelopen week naar de kapper en naar vrienden geweest.
Doe nu wel wat huishoudelijke taken.
Heb max 1-2 'halve' paniekaanvallen (kan ze soms zelf stoppen)

Ik ben er zeker nog niet. En heb zeker slechte dagen. Zelf heb ik ook niet het idee dat er überhaupt verandering in zit. Maar als ik bovenstaande dingen terug lees merk ik dat er toch al wat verbetert Is.

Ben ik gelukkiger dan 3 weken geleden? Nee nog niet.. Want heb nog last van mijn angst en paniek.

Vind ik huishoudelijke taken / buiten lopen leuk om te doen? Nee want dan heb ik ook last van angst. Liefst blijf ik binnen en doe ik nog steeds niet. Maarja binnen zitten lost het ook niet op dus 'doe ik het maar'

Word het beter? Mmm ja blijkbaar wel.

Dat zijn voor mij de 'kleine' dingen.
Geloof me,dat zijn geen 'kleine' dingen, dat zijn best wel grote vooruitgangen! Tuurlijk is het nog wat wankel, want natuurlijk net begonnen, maar als startresultaat is het best wel een heel goed resultaat. Vooral als je je bedenkt dat er vaak de eerste maand tot 6 weken geen vooruitgang in zit en dingen juist erger worden.

Ik ben ook niet echt een fanatieke poster meer, dus je zal me daarom wel niet kennen. Ben in mei gestart met citalopram (10 mg) voor depressieve klachten, is in een half jaar tijd verhoogd naar de 50 mg, maar het gaf allemaal niet het gewenste resultaat (ofwel, geen resultaat). Dus in december gaan afbouwen en gestart met sertraline (10 mg). Zit daar nu ongeveer een maandje aan, dus het zou mogelijkerwijs nog alle kanten op kunnen gaan. Alleen lijkt het nu allemaal de verkeerde kant op te gaan. En das natuurlijk niet de bedoeling.
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 19:15 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Wat ik merkte is dat mijn depressieve gevoelens verdwenen als sneeuw voor de zon (al verliep het smeltproces wel langzaam, in de loop van maanden).
Pffff....dus ik moet het weer een paar maanden de tijd geven. Die depressie duurt me nu al veel te lang...
  dinsdag 6 januari 2015 @ 21:15:12 #16
47102 Elvi
miemkwien
pi_148404840
Pfff ik ben geloof ik aan mn tweede winterdip begonnen :')
Ik ben moe, suf, zou zo de hele dag kunnen slapen, nergens zin in.... Niet leuk -O-
pi_148412925
Op dit moment weer angstaanvallen, al weer de 4e nacht op rij. Kan niet slapen en tril als een gek... Wanneer houdt dit nou eens op :'(
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_148413184
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 00:43 schreef Donnie-Brasco het volgende:
Op dit moment weer angstaanvallen, al weer de 4e nacht op rij. Kan niet slapen en tril als een gek... Wanneer houdt dit nou eens op :'(
Als je het antwoord daarop weet, zou ik het ook graag horen. Vooral na drukke dagen veel last van, al is er gek genoeg geen sprake van angst of paniek. Het trillen lijkt wel enorm veel op het trillen wat ik doe tijdens een paniekaanval, klappertanden, dit dat alles. Erg vaag...

Heb je iets rustgevends in huis? Iets wat eindigt op pam bijvoorbeeld? Of Melatonine? Dat laatste werkt hier goed om in slaap te komen!
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_148413424
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 00:55 schreef minthy het volgende:

[..]

Als je het antwoord daarop weet, zou ik het ook graag horen. Vooral na drukke dagen veel last van, al is er gek genoeg geen sprake van angst of paniek. Het trillen lijkt wel enorm veel op het trillen wat ik doe tijdens een paniekaanval, klappertanden, dit dat alles. Erg vaag...

Heb je iets rustgevends in huis? Iets wat eindigt op pam bijvoorbeeld? Of Melatonine? Dat laatste werkt hier goed om in slaap te komen!
Melatonine had ik al genomen, voor de rest niks in huis. Ik had er een poos geen last van, na de jaarwisseling is het weer helemaal terug.

Ik maak morgen een afspraak bij de dokter, want begin er echt schijtziek van te worden. Ik ben een emotioneel wrak eigenlijk de laatste paar jaren, maar het wordt alleen maar erger.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
  woensdag 7 januari 2015 @ 01:45:24 #20
436346 Mika-Mika
dadasdasdadgasdggdw312312
pi_148414264
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 00:43 schreef Donnie-Brasco het volgende:
Op dit moment weer angstaanvallen, al weer de 4e nacht op rij. Kan niet slapen en tril als een gek... Wanneer houdt dit nou eens op :'(
houd meestal een aantal jaar aan is mijn ervaring, en plots is het weg. Maar natuurlijk dit zoek hulp daarin, maar dat doe je al geloof ik.
pi_148415745
quote:
17s.gif Op woensdag 7 januari 2015 01:45 schreef Mika-Mika het volgende:

[..]

houd meestal een aantal jaar aan is mijn ervaring, en plots is het weg. Maar natuurlijk dit zoek hulp daarin, maar dat doe je al geloof ik.
Het gaat dan weer goed voor een week of 5 en is dan vanuit het niets weer terug. Erg vervelend, heb straks eigenlijk college maar met 4 uur slaap gaat dat het niet worden.

Jij hebt hetzelfde (gehad)? Tips voor als ik weer zo'n aanval krijg?
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_148418658
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 17:17 schreef kvd het volgende:
Hoe merkten jullie eigenlijk dat de medicatie zijn werk deed? Ben laatst overgestapt omdat de eerste medicatie niks deed, maar heb het idee dat de nieuwe ook niks doet. Ja, me gejaagder maken (en tegelijkertijd meer lui), maar iets positiefs nog niet.
Minder depri voelen. Dat je zo af en toe weer zin in wat hebt en je tot meer dingen kan zetten. Minder paniekaanvallen of korter van duur.
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 19:20 schreef RBWO het volgende:
Iemand trouwens met een paniekstoornis die het volgende herkend?

In plaats van de angst voor een paniekaanval heb ik nu ineens de angst om 'door te draaien' of zelfs 'psychotisch' te worden. Terwijl er geen reden voor is.. (die verdomde angst!) :')
Heb je t nog te druk? Ik merk dat mn klachten toenemen als de stress toeneemt.

quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 00:43 schreef Donnie-Brasco het volgende:
Op dit moment weer angstaanvallen, al weer de 4e nacht op rij. Kan niet slapen en tril als een gek... Wanneer houdt dit nou eens op :'(
Zoek hulp en zorg voor voldoende rust/ontspanning als dat mogelijk is.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_148419617
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 10:33 schreef zomertje het volgende:

[..]

Minder depri voelen. Dat je zo af en toe weer zin in wat hebt en je tot meer dingen kan zetten. Minder paniekaanvallen of korter van duur.


Heb je t nog te druk? Ik merk dat mn klachten toenemen als de stress toeneemt.


Ik voel me wel iets minder depri en heb 'af en toe' wel zin om iets te doen. Gisteren had ik bv ineens zin om een serie te gaan kijken. (ook gedaan)!

Ik heb het voor mijn gevoel minder druk, maar ik maak mezelf heel druk met piekeren over alle klachten die ik heb of over alle lichamelijke symptomen die ik voel. Dan ervaar ik zeker stress en moet ik de rem op mijn gedachten proberen te zetten anders gaan de gedachten 'draai ik niet door, word ik niet psychotisch'.

Die gedachten heb ik niet (of bijna niet!) als ik wat 'rustiger' ben. En bijvoorbeeld een film/serie aan het kijken ben.

Het is dus echt de angst voor iets, en mijzelf daarbij gek maken. :')
  woensdag 7 januari 2015 @ 11:13:04 #24
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_148419765
Ik worstel ook een beetje met het gevoel dat het zo 'nep' is met de meds. Dat het alleen maar mijn echte ik bedekt ofzo..
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_148420036
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 11:13 schreef missbehavin het volgende:
Ik worstel ook een beetje met het gevoel dat het zo 'nep' is met de meds. Dat het alleen maar mijn echte ik bedekt ofzo..
Snap ik, heb ik ook wel. Maar zonder medicijnen krijg ik het gewoon zelf even niet voor elkaar. Het zijn geen wonderpillen maar zorgen er gewoon voor dat je wat 'makkelijker' aan jezelf kan gaan werken. Het is dus gewoon een hulpmiddel. :-)
pi_148420563
Bij mij gooien we de meds maar weer eens omhoog...
  woensdag 7 januari 2015 @ 11:41:11 #27
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_148420693
Met alle shit die atm aan de gang is, heb ik weer sterk de neiging helemaal te stoppen met de meds. What's the point enzo...
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
  woensdag 7 januari 2015 @ 11:47:20 #28
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_148420882
Ik doe het niet zomaar hoor, maar vind het wel lastig...
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_148420988
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 11:41 schreef missbehavin het volgende:
Met alle shit die atm aan de gang is, heb ik weer sterk de neiging helemaal te stoppen met de meds. What's the point enzo...
Hoelang slik je het al? En wat slik je?
pi_148421040
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 11:37 schreef kvd het volgende:
Bij mij gooien we de meds maar weer eens omhoog...
Hopelijk slaat het aan!

Wat Is jullie kijk op ophogen? Wanneer doe je dat? Slik het nog geen maand maar ga morgen naar de huisarts (praten over oxazepam (slik het nu 4 weken max 20mg per dag) en ga dan ook vragen of ik moet ophogen met Citalopram.
  woensdag 7 januari 2015 @ 11:56:07 #31
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_148421138
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 11:51 schreef RBWO het volgende:

[..]

Hoelang slik je het al? En wat slik je?
Oj, ik en mijn geheugen... Eh, nu sertraline, een paar maanden, daarvoor zoloft, ook enkele maanden geprobeerd, man wat een kutspul. Bij elkaar denk ik zo'n maand of 8/9?
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_148421145
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 11:52 schreef RBWO het volgende:

[..]

Hopelijk slaat het aan!

Wat Is jullie kijk op ophogen? Wanneer doe je dat? Slik het nog geen maand maar ga morgen naar de huisarts (praten over oxazepam (slik het nu 4 weken max 20mg per dag) en ga dan ook vragen of ik moet ophogen met Citalopram.
Dat doe je in overleg met de behandelend arts. Er wordt gekeken naar de 'vooruitgang' die wordt geboekt, naar het verschil tussen toen en nu. Geen verschil is bij mij meestal verhogen. Een verschil is meestal nog even aanzien of ze nog meer aan gaan slaan.
pi_148421163
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 11:41 schreef missbehavin het volgende:
Met alle shit die atm aan de gang is, heb ik weer sterk de neiging helemaal te stoppen met de meds. What's the point enzo...
Helpt het je nu niet om deze periode door te komen?
pi_148421175
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 11:13 schreef missbehavin het volgende:
Ik worstel ook een beetje met het gevoel dat het zo 'nep' is met de meds. Dat het alleen maar mijn echte ik bedekt ofzo..
Je kunt het ook zo zien dat de negatieve gevoelens die je hebt, het nep maken voor jou en je door die negatieve gevoelens jouw echte "ik" niet kan bloeien :P
  woensdag 7 januari 2015 @ 11:59:46 #35
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_148421238
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 11:57 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Je kunt het ook zo zien dat de negatieve gevoelens die je hebt, het nep maken voor jou en je door die negatieve gevoelens jouw echte "ik" niet kan bloeien :P
Nee, dat kan ik niet :')
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_148421247
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 11:56 schreef kvd het volgende:

[..]

Dat doe je in overleg met de behandelend arts. Er wordt gekeken naar de 'vooruitgang' die wordt geboekt, naar het verschil tussen toen en nu. Geen verschil is bij mij meestal verhogen. Een verschil is meestal nog even aanzien of ze nog meer aan gaan slaan.
Dan zal de kans groot zijn dat ik niet 'mag' ophogen. Want toen ik haar bovenstaande vertelde (over de verschillen voor en na 3 weken antidepressiva) kreeg ik te horen: 'Wow, dit Had ik zeker niet verwacht in 3 weken tijd. Normaal moet je zeker een weekje of 5-6 slikken'

Nu alleen maar hopen dat ik wel even door mag gaan met de oxazepam. Zonder dat is de angst nog wel behoorlijk aanwezig.
  woensdag 7 januari 2015 @ 12:00:31 #37
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_148421266
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 11:56 schreef kvd het volgende:

[..]

Helpt het je nu niet om deze periode door te komen?
Ja dat weet ik dus niet he... Het is ms ook mijn koppigheid hoor, dat ik het niet wil accepteren
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_148421328
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 11:59 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Nee, dat kan ik niet :')
Was jij niet diegene wiens leven ook verpest werd door een bepaald iemand? (vorige topic geloof ik, je wou er niet veel over zeggen)
Hoe zou je leven nu lopen als die bepaalde iemand geen rol meer in jouw leven speelt?
  woensdag 7 januari 2015 @ 12:03:56 #39
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_148421362
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 12:02 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Was jij niet diegene wiens leven ook verpest werd door een bepaald iemand? (vorige topic geloof ik, je wou er niet veel over zeggen)
Hoe zou je leven nu lopen als die bepaalde iemand geen rol meer in jouw leven speelt?
Wat minder stressvol ;)
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_148421374
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 12:00 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Ja dat weet ik dus niet he... Het is ms ook mijn koppigheid hoor, dat ik het niet wil accepteren
*knuffel*

Helpen de medicijnen wel? Of heb je het idee dat het helemaal niets doet?
pi_148421380
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 12:00 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Ja dat weet ik dus niet he... Het is ms ook mijn koppigheid hoor, dat ik het niet wil accepteren
Waarschijnlijk had je je zonder nog veel kloteriger gevoeld. Maar dat zeg ik zonder de situatie te kennen....

quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 12:00 schreef RBWO het volgende:

[..]

Dan zal de kans groot zijn dat ik niet 'mag' ophogen. Want toen ik haar bovenstaande vertelde (over de verschillen voor en na 3 weken antidepressiva) kreeg ik te horen: 'Wow, dit Had ik zeker niet verwacht in 3 weken tijd. Normaal moet je zeker een weekje of 5-6 slikken'

Nu alleen maar hopen dat ik wel even door mag gaan met de oxazepam. Zonder dat is de angst nog wel behoorlijk aanwezig.
Denk dat je wel met de oxa door mag gaan. Bij mij werd het zelfs preventief aangeraden omdat de angst juist door de AD kon toenemen. Alleen heb ik dat advies in de wind geslagen :+
  woensdag 7 januari 2015 @ 12:05:05 #42
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_148421405
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 12:04 schreef RBWO het volgende:

[..]

*knuffel*

Helpen de medicijnen wel? Of heb je het idee dat het helemaal niets doet?
Ja dat wel, de scherpe kantjes zijn er wat af
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_148421430
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 12:03 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Wat minder stressvol ;)
Stress kan ook depressieve gevoelens veroorzaken. Het zou best eens kunnen dat (een deel van) jouw depressieve gevoelens die persoon als oorzaak hebben en dan kan ik me voorstellen dat medicatie niet of minder werkt, omdat de oorzaak elders ligt dan waarvoor die medicatie bedoeld is. Kan dat kloppen??
  woensdag 7 januari 2015 @ 12:09:06 #44
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_148421536
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 12:05 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Stress kan ook depressieve gevoelens veroorzaken. Het zou best eens kunnen dat (een deel van) jouw depressieve gevoelens die persoon als oorzaak hebben en dan kan ik me voorstellen dat medicatie niet of minder werkt, omdat de oorzaak elders ligt dan waarvoor die medicatie bedoeld is. Kan dat kloppen??
Het is één van de oorzaken, en die meds lossen in de basis niks op natuurlijk... Ach, ms ben ik gewoon een moeilijk mens :')
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_148421712
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 12:09 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Het is één van de oorzaken, en die meds lossen in de basis niks op natuurlijk... Ach, ms ben ik gewoon een moeilijk mens :')
Hmm, misschien dat het daarom minder bij jou aanslaat (omdat niet alle oorzaken worden weggenomen, blijft het dwijlen met de kraan open).
  woensdag 7 januari 2015 @ 12:14:47 #46
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_148421757
Zou kunnen ja
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_148422014
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 11:52 schreef RBWO het volgende:

[..]

Hopelijk slaat het aan!

Wat Is jullie kijk op ophogen? Wanneer doe je dat? Slik het nog geen maand maar ga morgen naar de huisarts (praten over oxazepam (slik het nu 4 weken max 20mg per dag) en ga dan ook vragen of ik moet ophogen met Citalopram.
Bij mij lijkt de optimale werking pas na 8 weken bereikt te zijn. Maar ik wil eigenlijk nog wat ophogen omdat t nog niet helemaal naar mn zin is.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_148422102
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 12:09 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Het is één van de oorzaken, en die meds lossen in de basis niks op natuurlijk... Ach, ms ben ik gewoon een moeilijk mens :')
Soms heb je er ook gewoon aanleg voor, zou dat kunnen?
Ik merk dat ik wel 'anders' ben met de meds maar zeker nog wel mezelf. Ik ben nog even creatief en muzikaal. En zelfs minder angst bij t muziek maken helpt me om beter te spelen, ipv compleet in blackout te gaan als t solistisch wordt. Zondag de vuurproef, een solostuk met zn 2en voor een lading publiek....
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_148422262
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 12:25 schreef zomertje het volgende:

[..]

Soms heb je er ook gewoon aanleg voor, zou dat kunnen?
Ik merk dat ik wel 'anders' ben met de meds maar zeker nog wel mezelf. Ik ben nog even creatief en muzikaal. En zelfs minder angst bij t muziek maken helpt me om beter te spelen, ipv compleet in blackout te gaan als t solistisch wordt. Zondag de vuurproef, een solostuk met zn 2en voor een lading publiek....
Dit heb ik dus helaas niet. Mijn reactievermogen, snelle denken (ik noem het het ADHD-denken :+ ) en mn reactievermogen zijn allen afgenomen, evenals mijn creativiteit (dit tegelijk met bijvoorbeeld mijn piekeren enzo).
Jammer wel, maar ik heb liever niet die kutgevoelens terug _O-
pi_148422778
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 12:29 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dit heb ik dus helaas niet. Mijn reactievermogen, snelle denken (ik noem het het ADHD-denken :+ ) en mn reactievermogen zijn allen afgenomen, evenals mijn creativiteit (dit tegelijk met bijvoorbeeld mijn piekeren enzo).
Jammer wel, maar ik heb liever niet die kutgevoelens terug _O-
Dat is balen, ik ben niet zozeer minder snel. Ik kon toch al niet tegen werkdruk, dus tja, snel....
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
  woensdag 7 januari 2015 @ 12:46:23 #51
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_148422881
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 12:25 schreef zomertje het volgende:

[..]

Soms heb je er ook gewoon aanleg voor, zou dat kunnen?
Ik merk dat ik wel 'anders' ben met de meds maar zeker nog wel mezelf. Ik ben nog even creatief en muzikaal. En zelfs minder angst bij t muziek maken helpt me om beter te spelen, ipv compleet in blackout te gaan als t solistisch wordt. Zondag de vuurproef, een solostuk met zn 2en voor een lading publiek....
Ja dat denk ik ook wel..
Ik ben vergeten wat je speelt :@
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_148422901
is er een vrijwilliger die me even een schop onder mijn kont wil geven? Moet de kerstboom aftuigen maar kan me er niet toe zetten (ben het al 2 uur aan het uitstellen...)
  woensdag 7 januari 2015 @ 12:48:31 #53
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_148422979
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 12:46 schreef kvd het volgende:
is er een vrijwilliger die me even een schop onder mijn kont wil geven? Moet de kerstboom aftuigen maar kan me er niet toe zetten (ben het al 2 uur aan het uitstellen...)
:D Ik hikte er ook zo tegenaan. Tot ik over iets anders erg gefrustreerd was en me toen maar op de boom richtte. Er sneuvelde maar één bal :+
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_148422981
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 12:46 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Ja dat denk ik ook wel..
Ik ben vergeten wat je speelt :@
Saxofoon :) Het meest op de baritonsax, lekker laag knorgeluid zoals in de muziek van Caro Emerald :)
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_148422999
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 12:48 schreef missbehavin het volgende:

[..]

:D Ik hikte er ook zo tegenaan. Tot ik over iets anders erg gefrustreerd was en me toen maar op de boom richtte. Er sneuvelde maar één bal :+
_O-
  woensdag 7 januari 2015 @ 12:49:10 #56
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_148423001
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 12:48 schreef zomertje het volgende:

[..]

Saxofoon :) Het meest op de baritonsax, lekker laag knorgeluid zoals in de muziek van Caro Emerald :)
Oh ja, had je al eens verteld. Caro is geen goed voorbeeld :r
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
  woensdag 7 januari 2015 @ 12:50:55 #57
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_148423084
Over creatief zijn gesproken, ik heb zowaar een pop gehaakt :') Man man, ik ben geen natuurtalent...
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_148423379
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 12:50 schreef missbehavin het volgende:
Over creatief zijn gesproken, ik heb zowaar een pop gehaakt :') Man man, ik ben geen natuurtalent...
Ik toevallig een schilderij gemaakt net :') (nog nooit gedaan trouwens!).
pi_148423455
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 12:50 schreef missbehavin het volgende:
Over creatief zijn gesproken, ik heb zowaar een pop gehaakt :') Man man, ik ben geen natuurtalent...
Begin dan ook niet met het moeilijkste ;)
  woensdag 7 januari 2015 @ 13:03:03 #60
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_148423565
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 13:00 schreef kvd het volgende:

[..]

Begin dan ook niet met het moeilijkste ;)
Hehe, dat zei mijn vriend ook al.. Maar eigenwijs he, het was of die #%$£* pop of alle haakspullen ritueel verbranden. :+
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_148424098
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 12:46 schreef kvd het volgende:
is er een vrijwilliger die me even een schop onder mijn kont wil geven? Moet de kerstboom aftuigen maar kan me er niet toe zetten (ben het al 2 uur aan het uitstellen...)
*geeft zachtaardige schop*

Doen! Straks is die boom weg en is het weer goed! Plus je bent dan toch even lekker je gedachten aan het verzetten!
pi_148424183
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 13:16 schreef RBWO het volgende:

[..]

*geeft zachtaardige schop*

Doen! Straks is die boom weg en is het weer goed! Plus je bent dan toch even lekker je gedachten aan het verzetten!
de ballen zijn er al uit B-)
pi_148424429
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 13:18 schreef kvd het volgende:

[..]

de ballen zijn er al uit B-)
Toppertje :* lampjes en boom gewoon naar buiten. Volgend jaar nieuwe lampjes :-)
pi_148424531
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 13:24 schreef RBWO het volgende:

[..]

Toppertje :* lampjes en boom gewoon naar buiten. Volgend jaar nieuwe lampjes :-)
Zelfs de lampjes zijn al opgeborgen :@
Vriend mag hem naar buiten mikken, hij is mij te zwaar.
pi_148425855
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 13:27 schreef kvd het volgende:

[..]

Zelfs de lampjes zijn al opgeborgen :@
Vriend mag hem naar buiten mikken, hij is mij te zwaar.
Goed gedaan! Ik ben net een half uurtje wezen lopen/joggen/hard lopen. Moet er nog wel even aan wennen qua angst. Maar het voelt ergens toch wel lekker om te doen. (normaal sport ik 2x per week. Nu al 2 maanden helemaal niets!). Sinds afgelopen week toch maar begonnen met wandelen/joggen. Baat het niet dan schaad het niet!
pi_148426494
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 13:56 schreef RBWO het volgende:

[..]

Goed gedaan! Ik ben net een half uurtje wezen lopen/joggen/hard lopen. Moet er nog wel even aan wennen qua angst. Maar het voelt ergens toch wel lekker om te doen. (normaal sport ik 2x per week. Nu al 2 maanden helemaal niets!). Sinds afgelopen week toch maar begonnen met wandelen/joggen. Baat het niet dan schaad het niet!
Bij mij is nu alles weg. Besloten niet op vriend te wachten, dus ik zal het vanavond wel aan mijn lichaam gaan merken dat ik weer eens grenzen over ben gegaan. Mis hem nu al....de boom bedoel ik dan
  woensdag 7 januari 2015 @ 14:17:01 #67
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_148426786
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 14:10 schreef kvd het volgende:

[..]

Bij mij is nu alles weg. Besloten niet op vriend te wachten, dus ik zal het vanavond wel aan mijn lichaam gaan merken dat ik weer eens grenzen over ben gegaan. Mis hem nu al....de boom bedoel ik dan
Aah, arm vriendje! ;) Mis die van mij ook (vriendje, niet de boom :+ ). Nog 2 dagen uitzitten... ;(
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_148427599
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 14:17 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Aah, arm vriendje! ;) Mis die van mij ook (vriendje, niet de boom :+ ). Nog 2 dagen uitzitten... ;(
Ach, vriendje heb ik niet buiten het huis bij de vuilnis gezet, die komt straks 'gewoon' weer binnenlopen ;)
pi_148427874
Even voor mezelf (kan ik het ook weer teruglezen! :)). Vanaf 10:00 op en pas 2x een momentje van paniek gehad! Yeah! (normaal zat ik op 1 hele paniekaanval en 6 a 7 kleine paniek gedachten.
pi_148433734
Shit. Te snel geroepen. Het ging zo lekker vandaag maar de angst / paniek is weer even terug.. Merk het omdat ik wat nerveus word en een beetje wankel met lopen :').
pi_148434154
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 12:48 schreef zomertje het volgende:

[..]

Saxofoon :) Het meest op de baritonsax, lekker laag knorgeluid zoals in de muziek van Caro Emerald :)
Saxofoon _O_ Muziek is zo`n verschrikkelijk fijne uitlaatklep hé?
pi_148434188
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 12:49 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Oh ja, had je al eens verteld. Caro is geen goed voorbeeld :r
Dit inderdaad, zeg dan "Zoals de muziek van James Brown" _O_ Maceo _O_ _O_ _O_ O+
pi_148435193
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 17:19 schreef Stratman het volgende:

[..]

Saxofoon _O_ Muziek is zo`n verschrikkelijk fijne uitlaatklep hé?
Muziek kan me uit mijn depri stemming trekken. Zelfs als ik daar al lang in zit. Spelen is toch iets bijzonders :)
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_148436421
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 17:46 schreef zomertje het volgende:

[..]

Muziek kan me uit mijn depri stemming trekken. Zelfs als ik daar al lang in zit. Spelen is toch iets bijzonders :)
Heb ik dus ook, geef me een gitaar of een keyboard en met 1 uurtje spelen ben ik weer opgevrolijkt.
pi_148437130
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 18:21 schreef Stratman het volgende:

[..]

Heb ik dus ook, geef me een gitaar of een keyboard en met 1 uurtje spelen ben ik weer opgevrolijkt.
Het lukt me niet altijd, maar als t lukt is het heel fijn. Maar ik zit ook niet voor niks in dit topic...
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
  woensdag 7 januari 2015 @ 19:05:36 #76
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_148438143
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 17:16 schreef TvhN het volgende:

[..]

Veel plezier!

[..]

Die strategie probeer ik nu ook te hanteren, maar wat heb ik hier nog een moeite mee. :') Is ook wel logisch gezien ik het een hele tijd heel anders heb geprobeerd.
Ja het is lastig om een nieuwe strategie te proberen he, maar oefening baart kunst. :)

Op zich ook logisch. Je nervositeit wordt veroorzaakt door overbelaste zenuwen, kun je ze beter rust geven door het je maar te laten gebeuren.
Ignorance is bliss
pi_148439250
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 19:05 schreef duracellkonijntje het volgende:

[..]

Ja het is lastig om een nieuwe strategie te proberen he, maar oefening baart kunst. :)

Op zich ook logisch. Je nervositeit wordt veroorzaakt door overbelaste zenuwen, kun je ze beter rust geven door het je maar te laten gebeuren.
Ik ga dat boek maar eens bestellen. Gisteren ging het erg matig, vandaag weer een stuk beter. Ik probeer nu niet te veel te analyseren waarom het gisteren matig ging en vandaag goed, maar dat is lastig. :')

Hoe is het gisteravond bij jou gegaan?
pi_148456395
Even een vraagje, wat doen jullie om beter te slapen. Momenteel slaap ik gemiddeld vier á vijf uur en ben inmiddels weer helemaal uitgeput. Ik heb een tijdje temazapan geslikt (maar na een week mee gestopt ivm gewenning) en heb nu melatonine gekregen: hierbij heb ik het idee nog slechter te slapen :S Ik ben inmiddels half dood van vermoeidheid
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_148457716
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 07:26 schreef ChildoftheStars het volgende:
Even een vraagje, wat doen jullie om beter te slapen. Momenteel slaap ik gemiddeld vier á vijf uur en ben inmiddels weer helemaal uitgeput. Ik heb een tijdje temazapan geslikt (maar na een week mee gestopt ivm gewenning) en heb nu melatonine gekregen: hierbij heb ik het idee nog slechter te slapen :S Ik ben inmiddels half dood van vermoeidheid
Mijn psychiater zei dat je ook een teveel aan melatonine kan slikken waardoor je een averechts effect hebt. Misschien een lagere dosis proberen?
pi_148457784
Na een aantal dagen weer eens een nacht gehad waar ik geen last had van angst. Lekker geslapen en dat scheelt toch wel een hoop.

quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 07:26 schreef ChildoftheStars het volgende:
Even een vraagje, wat doen jullie om beter te slapen. Momenteel slaap ik gemiddeld vier á vijf uur en ben inmiddels weer helemaal uitgeput. Ik heb een tijdje temazapan geslikt (maar na een week mee gestopt ivm gewenning) en heb nu melatonine gekregen: hierbij heb ik het idee nog slechter te slapen :S Ik ben inmiddels half dood van vermoeidheid
Melatonine gebruik ik om snel in te slapen, echter als ik wakker wordt ben ik wel altijd heel erg duf. 4 tot 5 uur is ook erg weinig, dat is het absolute minimum. Probeer gewoon wat eerder naar bed te gaan.

Alle tablets en mobiels wegleggen en kopje thee drinken voor je gaat slapen. Dat zijn dingen die mij rustiger maken en helpen in slaap te vallen. Misschien een beetje lezen terwijl je in bed ligt, maar geen serieuze dingen... Gewoon ontspanning.

Ik heb wel eens oxazepam genomen, maar ook dit moet je niet teveel nemen (krijg je alleen op voorschrift natuurlijk)
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
  donderdag 8 januari 2015 @ 10:06:02 #81
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_148458496
quote:
7s.gif Op woensdag 7 januari 2015 19:27 schreef TvhN het volgende:

[..]

Ik ga dat boek maar eens bestellen. Gisteren ging het erg matig, vandaag weer een stuk beter. Ik probeer nu niet te veel te analyseren waarom het gisteren matig ging en vandaag goed, maar dat is lastig. :')

Hoe is het gisteravond bij jou gegaan?
Het is wel leuk om te lezen en bevestigt eigenlijk de hele gedachte achter mediteren, namelijk dat die zaken toch wel komen en gaan, waarom druk maken? Als je je goed voelt vraag je je ook niet angstvallig af waarom, maar om een of andere reden wel als je je slecht voelt.

Het was erg leuk, ga vanavond weer naar haar toe. Toch denk ik dat ik me pas echt goed voel als ik me meer heb geopend over mezelf en ze me nog niet gedumpt heeft, hoe deprimerend dat ook klinkt. Ik slaap wel, maar enorm onrustig en als ik vaak wakkerword hangt er zo'n enorm neerslachtig gevoel over me heen. Het is ook niet gek, want ik doe nu echt iets waar ik al maanden tegenop kijk.

Er kunnen zo veel redenen zijn waarom je je de ene dag veel slechter voelt dan de andere. Wanneer zijn die klachten bij jou eigenlijk begonnen?
Ignorance is bliss
pi_148459043
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 07:26 schreef ChildoftheStars het volgende:
Even een vraagje, wat doen jullie om beter te slapen. Momenteel slaap ik gemiddeld vier á vijf uur en ben inmiddels weer helemaal uitgeput. Ik heb een tijdje temazapan geslikt (maar na een week mee gestopt ivm gewenning) en heb nu melatonine gekregen: hierbij heb ik het idee nog slechter te slapen :S Ik ben inmiddels half dood van vermoeidheid
Ik gebruik al 5 jaar Seroquel/Quatiapine voor het inslapen/doorslapen. Werkt als een tiet ^O^
Ik lag hiervoor rond 20.00/21.00 op bed, zodat ik rond 01.00 ongeveer sliep en toch ''nog'' 6 uurtjes slaap had per nacht.
Mijn psychiater is een groot voorstander van Seroquel gebruik als slaapmiddel.
Wel de kortdurende versie, niet de XR.
pi_148459617
quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:25 schreef kvd het volgende:

[..]

Mijn psychiater zei dat je ook een teveel aan melatonine kan slikken waardoor je een averechts effect hebt. Misschien een lagere dosis proberen?
Het is voorgeschreven door mijn psychiater, omdat ik in eerste instantie inslaapproblemen had en een lagere dosis niet werkte. Maar een averechts effect heeft het zeker, voor mijn gevoel word ik er alleen maar meer wakker van :') Dank je :)

quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:29 schreef Donnie-Brasco het volgende:
Na een aantal dagen weer eens een nacht gehad waar ik geen last had van angst. Lekker geslapen en dat scheelt toch wel een hoop.

[..]
Dat is wel heel erg fijn voor je! Slapen is echt een wondermiddel soms :)
quote:
Melatonine gebruik ik om snel in te slapen, echter als ik wakker wordt ben ik wel altijd heel erg duf. 4 tot 5 uur is ook erg weinig, dat is het absolute minimum. Probeer gewoon wat eerder naar bed te gaan.

Alle tablets en mobiels wegleggen en kopje thee drinken voor je gaat slapen. Dat zijn dingen die mij rustiger maken en helpen in slaap te vallen. Misschien een beetje lezen terwijl je in bed ligt, maar geen serieuze dingen... Gewoon ontspanning.
Voor mijn idee ga ik al vroeg naar bed (meestal klim ik er tegen tien uur, half elf in), eerder heb ik ook een tijdje geprobeerd wat later te gaan, zodat ik echt moe was (uur of één), maar het maakt beide niet uit. Voor het slapen gaan, gaan inderdaad de beeldschermen uit, boekje erbij...
Ik faal gewoon een beetje in slapen :'), maar goed; zowel inslapen als doorslapen lukt niet echt.
quote:
Ik heb wel eens oxazepam genomen, maar ook dit moet je niet teveel nemen (krijg je alleen op voorschrift natuurlijk)
Oxazepam heb ik ook gehad: wondermiddel, iets te sterk voor me ;)
Ik ben wel fan van temazepam, alleen de gewennig was niet handig.

quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 10:30 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ik gebruik al 5 jaar Seroquel/Quatiapine voor het inslapen/doorslapen. Werkt als een tiet ^O^
Ik lag hiervoor rond 20.00/21.00 op bed, zodat ik rond 01.00 ongeveer sliep en toch ''nog'' 6 uurtjes slaap had per nacht.
Mijn psychiater is een groot voorstander van Seroquel gebruik als slaapmiddel.
Wel de kortdurende versie, niet de XR.
Over seroquel heb ik het inderdaad al gehad met de psychiater. Zij vond het een minder goed idee omdat ik al veel last heb van nachtmerries en je blijkt ervan te kunnen gaan dromen en ik omdat je ervan kan aankomen. Al heb ik van anderen inderdaad goede verhalen gehad.

Maar ik ben ook een beetje moeilijk met slaapmiddelen. Inmiddels zijn meerdere geprobeerd, maar ik blijf dan de hele dag moe ervan; ze werken iets te goed en te lang bij me.

Ik moet gewoon niet zeuren dus en doorgaan.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_148459984
quote:
Over seroquel heb ik het inderdaad al gehad met de psychiater. Zij vond het een minder goed idee omdat ik al veel last heb van nachtmerries en je blijkt ervan te kunnen gaan dromen en ik omdat je ervan kan aankomen. Al heb ik van anderen inderdaad goede verhalen gehad.

Maar ik ben ook een beetje moeilijk met slaapmiddelen. Inmiddels zijn meerdere geprobeerd, maar ik blijf dan de hele dag moe ervan; ze werken iets te goed en te lang bij me.

Ik moet gewoon niet zeuren dus en doorgaan.
Geen idee, ik gebruik het ook tegen de nachtmerries :+ Ik kan niet zeggen dat dat erger is geworden. Alleen de hypnagogische hallucinaties zijn er door geremd, dat is weer de ''anti psychotica'' kant van het middel.

Gewichtstoename kan ik me ook niet meer herinneren, maar dat zal wel hebben meegevallen.
De enige flinke bijwerking is het verlaagd libido, bij mij zeg maar 0,0 :')

Maar zonder slaap ik niet, dus ik ben er blij mee en neem de bijwerkingen maar op de koop toe.
  donderdag 8 januari 2015 @ 11:46:32 #85
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_148461415
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 11:02 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Geen idee, ik gebruik het ook tegen de nachtmerries :+ Ik kan niet zeggen dat dat erger is geworden. Alleen de hypnagogische hallucinaties zijn er door geremd, dat is weer de ''anti psychotica'' kant van het middel.

Gewichtstoename kan ik me ook niet meer herinneren, maar dat zal wel hebben meegevallen.
De enige flinke bijwerking is het verlaagd libido, bij mij zeg maar 0,0 :')

Maar zonder slaap ik niet, dus ik ben er blij mee en neem de bijwerkingen maar op de koop toe.
Welkom bij het matig libido clubje. *O*
Ignorance is bliss
pi_148461513
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 11:46 schreef duracellkonijntje het volgende:

[..]

Welkom bij het matig libido clubje. *O*
:D :')
Nu heb ik gelukkig geen partner en/of behoefte aan seks, dat scheelt enorm ;)
pi_148462068
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 11:46 schreef duracellkonijntje het volgende:

[..]

Welkom bij het matig libido clubje. *O*
Mag ik daar ook bij? :'). 'Gelukkig' geen vriendin dus erg veel last heb ik er niet van.

Net bij de huisarts vandaan. Toch weer wat oxazepam voorgeschreven gekregen.

Verder mag ik zelf besluiten of ik mijn Citalopram ophoog naar 20mg. Dit omdat ik voor mijn gevoel sinds begin deze week een 'extra' dipje heb. Dit kan er mee te maken hebben dat ik een maand lang extreem veel angst, hyperventilatie, onwerkelijk gevoel had en ik nu iets kalmer word dus dat ik daaraan moet wennen oid.

Slik nu 3,5 week 10mg.

Dus mag kiezen, of toch even doorgaan met 10mg of ophogen. Keus Is aan mij.. Wat nu :')
pi_148462942
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 11:46 schreef duracellkonijntje het volgende:

[..]

Welkom bij het matig libido clubje. *O*
Is er ook een clubje voor mensen die er geen (meer) hebben :')
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_148466181
Ik heb net de uitslag van het autismeonderzoek gekregen. Ik heb nu de diagnose ASS, die die van persoonlijkheidsstoornis vervangt. Dat betekent dat ik stop bij de psycholoog waar ik nu gesprekken mee heb, wat ik wel jammer vind want ik mag hem wel. Weer andere hulpverleners :( Qua behandeling staat psycho-educatie bij een spv op de planning ... nadat de 15 wachtenden voor mij aan de beurt zijn geweest :')

quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 07:26 schreef ChildoftheStars het volgende:
Even een vraagje, wat doen jullie om beter te slapen. Momenteel slaap ik gemiddeld vier á vijf uur en ben inmiddels weer helemaal uitgeput. Ik heb een tijdje temazapan geslikt (maar na een week mee gestopt ivm gewenning) en heb nu melatonine gekregen: hierbij heb ik het idee nog slechter te slapen :S Ik ben inmiddels half dood van vermoeidheid
Breng je veel tijd door op je bed of in je kamer (overdag)? Het schijnt zo te zijn dat als je bijvoorbeeld veel op je bed zit, je lichaam eraan gewend raakt dat dat niet is om in te slapen. Als je alleen slaapt in je bed, is het liggen in je bed een cue voor bedtijd. Dus ook lang wakker liggen in bed wordt afgeraden. Beter kun je dan even uit je bed stappen en gaan lezen of iets anders doen dat niet te intensief is.
Dat doe ik zelf dus helemaal fout, want ik breng sommige dagen zo'n 22 uur op mijn bed door :') Ondanks deze kennis. Maar heb verder geen plek om te zitten in mijn kamer en naar beneden wil ik niet.

Ik heb ook al mijn hele leven moeite met slapen. Benzodiazepines werkten allemaal niet, niet in de voorgeschreven dosis tenminste :P
Wat bij mij wel hielp zijn zopiclon (werkt kort, voor inslapen - maar door gewenning werkte het na een week of zo al niet meer), olanzapine (antipsychoticum - werkt wel lang door, dus als je daar gevoelig voor bent zou ik het toch niet aanraden.) en nu slik ik af en toe mirtazapine in lage dosis.
Seroquel vond ik heel naar en ik kon er niet van slapen.

Kun je misschien, om gewenning tegen te gaan, bijvoorbeeld drie dagen per week temazepam slikken (zodat je in elk geval die dagen goed slaapt) en de rest van de week niets, of iets anders?

Ik kom net dit tegen:
quote:
Hoewel Z-slaapmiddelen, zoals zolpidem en zopiclon de meest voorgeschreven slaapmiddelen ter wereld zijn, werken deze middelen nauwelijks beter dan een placebo. De effectiviteit van deze groep slaapmiddelen is overschat geweest en de bijwerkingen onderschat door publicatiebias.
Ben ik erin getrapt? :o
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_148466289
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 12:26 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Is er ook een clubje voor mensen die er geen (meer) hebben :')
Dan wil ik ook lid worden :@
pi_148466332
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 13:57 schreef kuolema het volgende:
Ik heb net de uitslag van het autismeonderzoek gekregen. Ik heb nu de diagnose ASS, die die van persoonlijkheidsstoornis vervangt. Dat betekent dat ik stop bij de psycholoog waar ik nu gesprekken mee heb, wat ik wel jammer vind want ik mag hem wel. Weer andere hulpverleners :( Qua behandeling staat psycho-educatie bij een spv op de planning ... nadat de 15 wachtenden voor mij aan de beurt zijn geweest :')
Wel goed dat je nu de juiste diagnose hebt (hopelijk dan). Vetgedrukte overkwam mij ook _O-
Ik stopte bij mn psycholoog en werd doorgestuurd naar een FACT (alleen psycho-educatie kreeg ik pas nadat ik zelf op zoek was gegaan, dus wel beter dat jij dat 'automatisch' krijgt. En welkom in de wereld van de wachtlijsten :( )

Edit: Ik weet niet wat ik heb, maar ik ben zo rete-moe de afgelopen dagen :')
Weet van gekheid niet wat ik daaraan moet doen, loop een beetje vast in mn hoofd (maar misschien dat dit meer in het autismetopic thuis hoort)
pi_148466365
quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2015 12:04 schreef RBWO het volgende:

[..]

Mag ik daar ook bij? :'). 'Gelukkig' geen vriendin dus erg veel last heb ik er niet van.

Net bij de huisarts vandaan. Toch weer wat oxazepam voorgeschreven gekregen.

Verder mag ik zelf besluiten of ik mijn Citalopram ophoog naar 20mg. Dit omdat ik voor mijn gevoel sinds begin deze week een 'extra' dipje heb. Dit kan er mee te maken hebben dat ik een maand lang extreem veel angst, hyperventilatie, onwerkelijk gevoel had en ik nu iets kalmer word dus dat ik daaraan moet wennen oid.

Slik nu 3,5 week 10mg.

Dus mag kiezen, of toch even doorgaan met 10mg of ophogen. Keus Is aan mij.. Wat nu :')
Ik zou wachten tot de 6 weken gebruiken en dan 'evalueren'. Meestal zie je dan pas wat voor effect het heeft.
pi_148466546
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 14:01 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Wel goed dat je nu de juiste diagnose hebt (hopelijk dan). Vetgedrukte overkwam mij ook _O-
Ik stopte bij mn psycholoog en werd doorgestuurd naar een FACT (alleen psycho-educatie kreeg ik pas nadat ik zelf op zoek was gegaan, dus wel beter dat jij dat 'automatisch' krijgt. En welkom in de wereld van de wachtlijsten :( )

Edit: Ik weet niet wat ik heb, maar ik ben zo rete-moe de afgelopen dagen :')
Weet van gekheid niet wat ik daaraan moet doen, loop een beetje vast in mn hoofd (maar misschien dat dit meer in het autismetopic thuis hoort)
Misschien heb ik over een half jaar toch ineens weer borderline, wie weet :P
Wat houdt FACT in? Wachtlijsten ben ik gewend hoor :P

Als je te veel doet: lekker lang slapen. Als je te weinig doet, waar je soms ook moe van wordt: gaan wandelen of sporten. Als je niets anders doet dan normaal: probeer allebei?
Why are you wearing that stupid man suit?
  donderdag 8 januari 2015 @ 14:29:20 #94
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_148467282
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 11:49 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

:D :')
Nu heb ik gelukkig geen partner en/of behoefte aan seks, dat scheelt enorm ;)
Heb ik ook heel lang uitgesteld, maar heb er nu wel weer zin in, dus stress hem behoorlijk hierom. Maarja, ik ben niet perfect, dat zal ze maar moeten accepteren. :P

quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2015 12:04 schreef RBWO het volgende:

[..]

Mag ik daar ook bij? :'). 'Gelukkig' geen vriendin dus erg veel last heb ik er niet van.

Welkom bij het clubje! :P

quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 12:26 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Is er ook een clubje voor mensen die er geen (meer) hebben :')
Wat niet is kan nog komen, maar we kunnen het huidige clubje wel wat verbreden. :')
Ignorance is bliss
pi_148467291
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 14:09 schreef kuolema het volgende:

[..]

Misschien heb ik over een half jaar toch ineens weer borderline, wie weet :P
Wat houdt FACT in? Wachtlijsten ben ik gewend hoor :P

Als je te veel doet: lekker lang slapen. Als je te weinig doet, waar je soms ook moe van wordt: gaan wandelen of sporten. Als je niets anders doet dan normaal: probeer allebei?
Het FACT is er zeg maar voor de wat meer "hopeloze gevallen" (zoals ik dus _O- ), ze zijn multi-disciplinair (het is als het ware net een soort huisartsenpraktijk, maar dan ipv een HA met spv-ers, een psycholoog, een psychiater, een maatschappelijk werker (zoiets) en nog een paar anderen, alles onder 1 dak zodat de lijnen kort zijn en er snel ingegrepen kan worden mocht het mis gaan).
Das eigenlijk ook vooral voor mensen bij wie de problemen multi-disciplinaire zorg vereisen (zoiets :P ) omdat de problematiek zich over meerdere gebieden uitstrekt.

Ik denk trouwens dat ik moe word van al dat gedenk van mij ofzo, ik moet nog zoveel (kleine) dingetjes doen maar weet niet waar te beginnen.
  donderdag 8 januari 2015 @ 14:30:16 #96
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_148467328
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 14:29 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Het FACT is er zeg maar voor de wat meer "hopeloze gevallen" (zoals ik dus _O- ), ze zijn multi-disciplinair (het is als het ware net een soort huisartsenpraktijk, maar dan ipv een HA met spv-ers, een psycholoog, een psychiater, een maatschappelijk werker (zoiets) en nog een paar anderen, alles onder 1 dak zodat de lijnen kort zijn en er snel ingegrepen kan worden mocht het mis gaan).
Das eigenlijk ook vooral voor mensen bij wie de problemen multi-disciplinaire zorg vereisen (zoiets :P ) omdat de problematiek zich over meerdere gebieden uitstrekt.

Ik denk trouwens dat ik moe word van al dat gedenk van mij ofzo, ik moet nog zoveel (kleine) dingetjes doen maar weet niet waar te beginnen.
Lijstjes doen wonderen ^O^
Ignorance is bliss
pi_148467447
Ja, lijstjes. Dan hoef je het niet meer allemaal in je hoofd te onthouden maar heb je het op papier.
Why are you wearing that stupid man suit?
  vrijdag 9 januari 2015 @ 09:47:52 #98
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_148495332
Right, vannacht bij dat meisje geslapen. Nog niks 'gedaan', kon totaal niet slapen (misschien een dik uur ofzo), maar voel me toch wel lekker. Wonderbaarlijk hoe mijn nervositeit en gejaagdheid verdwijnt als ik bij haar ben, gekte.

Waarom ik niet sliep, wellicht een combi van nervositeit en een nieuw bed. Ik denk dat door een paar mindere ervaringen door mijn kutlibido en hoe die angst gegroeid is over de tijd dit erg diep zit momenteel. Het voelt echt als een aanslag op mijn mannelijkheid ofzo. Maar zoals gebruikelijk is de kans groot dat het reuze meevalt. Ik hoop het. Ik weet wel dat de enige manier om er overheen te komen het gewoon doen is en er eerlijk tegen haar over zijn. Of ze accepteert het, of niet.. Anders zijn er altijd nog andere opties. Nu eerst maar met project bezig op 1.5 uur pitten. Genieten. :P
Ignorance is bliss
pi_148504166
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 09:47 schreef duracellkonijntje het volgende:
Right, vannacht bij dat meisje geslapen. Nog niks 'gedaan', kon totaal niet slapen (misschien een dik uur ofzo), maar voel me toch wel lekker. Wonderbaarlijk hoe mijn nervositeit en gejaagdheid verdwijnt als ik bij haar ben, gekte.

Waarom ik niet sliep, wellicht een combi van nervositeit en een nieuw bed. Ik denk dat door een paar mindere ervaringen door mijn kutlibido en hoe die angst gegroeid is over de tijd dit erg diep zit momenteel. Het voelt echt als een aanslag op mijn mannelijkheid ofzo. Maar zoals gebruikelijk is de kans groot dat het reuze meevalt. Ik hoop het. Ik weet wel dat de enige manier om er overheen te komen het gewoon doen is en er eerlijk tegen haar over zijn. Of ze accepteert het, of niet.. Anders zijn er altijd nog andere opties. Nu eerst maar met project bezig op 1.5 uur pitten. Genieten. :P
Goed bezig, hoor. Ik zou inderdaad binnenkort eerlijk vertellen over de angst. Kans is groot dat ze er begrip voor heeft.
pi_148509368
Dit weekend naar het ouderlijk huis. Verjaardagen vieren (jippie... uiteten...)
Het gaat erna uitzien dat ik een half jaar studieverlening ga krijgen (van de behandelaren mag ik niet voltijd aan de bak, dus de stage moet opgerekt worden naar een jaar 20 uur in plaats van een half jaar 40 uur) en ik hoop dat het me lukt om dat te bespreken. Anders moet ik een list gaan verzinnen
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  vrijdag 9 januari 2015 @ 22:07:34 #101
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_148525502
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 15:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dit weekend naar het ouderlijk huis. Verjaardagen vieren (jippie... uiteten...)
Het gaat erna uitzien dat ik een half jaar studieverlening ga krijgen (van de behandelaren mag ik niet voltijd aan de bak, dus de stage moet opgerekt worden naar een jaar 20 uur in plaats van een half jaar 40 uur) en ik hoop dat het me lukt om dat te bespreken. Anders moet ik een list gaan verzinnen
Geen denderende familie?

Ah vervelend man. Ik weet hoe irritant het kan zijn om studievertraging op te lopen. Maar beter dingen goed doen op je eigen tempo, dan jezelf kapot maken niet?
Ignorance is bliss
  zaterdag 10 januari 2015 @ 22:47:18 #102
436346 Mika-Mika
dadasdasdadgasdggdw312312
pi_148553273
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 07:11 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

Het gaat dan weer goed voor een week of 5 en is dan vanuit het niets weer terug. Erg vervelend, heb straks eigenlijk college maar met 4 uur slaap gaat dat het niet worden.

Jij hebt hetzelfde (gehad)? Tips voor als ik weer zo'n aanval krijg?
Late reactie,

niks anders dan accepteren dat het gebeurd, en zoveel mogelijk van jezelf af laten glijden. Zoals nu voel ik me totaal niet goed in mij vel, goede kennis blijkt bijna om het leven te zijn geholpen en dan komt mijn problematiek ook weer wat op de voorgrond. Is nu eenmaal zo, verander je niets aan...
pi_148559798
sinds 2 weken zit ik aan de citalopram en eet sindsdien constant 500 kcal per dag. heb wel honger, maar het lukt me gewoon niet om te eten. geen zin/geen honger. herkennen mensen dit? want lees juist overal dat AD juist hongerig maakt en veel mensen als gevolg daarvan aankomen.
pi_148570081
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 04:40 schreef Deeltjesversneller het volgende:
sinds 2 weken zit ik aan de citalopram en eet sindsdien constant 500 kcal per dag. heb wel honger, maar het lukt me gewoon niet om te eten. geen zin/geen honger. herkennen mensen dit? want lees juist overal dat AD juist hongerig maakt en veel mensen als gevolg daarvan aankomen.
Ik zit ook aan de Citalopram. Merk dat ik ook geen honger heb maar eet wel gewoon. En anders pak ik gewoon wat meer ongezonde dingen. Eetlust kwam wel terug bij mij maar ben vandaag opgehoogd naar 20mg.
Dus weer even geen honger.
pi_148570224
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 16:05 schreef RBWO het volgende:

[..]

Ik zit ook aan de Citalopram. Merk dat ik ook geen honger heb maar eet wel gewoon. En anders pak ik gewoon wat meer ongezonde dingen. Eetlust kwam wel terug bij mij maar ben vandaag opgehoogd naar 20mg.
Dus weer even geen honger.
ik zit nu ook op 20 mg, eet wel gewoon een goede gezonde avondmaaltijd maar verder krijg ik er weinig in. vul het een beetje op met ongezonde dingen idd, maar het is echt veel te weinig en voel me na 2 weken zoveel kcal tekort te hebben gehad nu echt moe en zwak. lastig. vandaag maar andere makkelijke dingen als soep en yoghurt proberen.
pi_148571070
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 04:40 schreef Deeltjesversneller het volgende:
sinds 2 weken zit ik aan de citalopram en eet sindsdien constant 500 kcal per dag. heb wel honger, maar het lukt me gewoon niet om te eten. geen zin/geen honger. herkennen mensen dit? want lees juist overal dat AD juist hongerig maakt en veel mensen als gevolg daarvan aankomen.
Had ik ook ' last' van. Had ik verder geen probleem mee ofzo. Komt wel vaker voor.
pi_148571112
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 16:08 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

ik zit nu ook op 20 mg, eet wel gewoon een goede gezonde avondmaaltijd maar verder krijg ik er weinig in. vul het een beetje op met ongezonde dingen idd, maar het is echt veel te weinig en voel me na 2 weken zoveel kcal tekort te hebben gehad nu echt moe en zwak. lastig. vandaag maar andere makkelijke dingen als soep en yoghurt proberen.
Ik heb hetzelfde. Slik je AD voor depressie of angst?
Slikte 10mg voor 3,5 week, verbetering was al merkbaar maar toch omhoog naar de 'normale' dosis van 20mg.

Ik slik het voor angst en paniek klachten. En daarbij een milde depressie. Moest dus wel ophogen want moet gaan stoppen met oxazepam (15mg per dag).

Positief nieuws :
Eerste dag ophogen en weinig last van de bijwerkingen. Ook ben ik gisteren voor 90m naar een verjaardag geweest! Lastig.. Maar stapjes maken!
pi_148571515
depressie hier, mild denk ik. ook al voelt het voor mezelf soms extreem en ben ik op momenten echt helemaal radeloos. zit pas sinds 2 januari aan de AD, dus het is nog niet aangeslagen ofzo. gisteravond weer even hard gedipt.

ik heb geen last van angsten (alleen onzekerheid), en als ik hier soms verhalen lees lijkt het echt alsof ik eigenlijk helemaal geen recht van spreken heb om zoveel te klagen.
  zondag 11 januari 2015 @ 16:47:38 #109
399061 kuolema
vermaledijd
pi_148571634
Escitalopram verhoogd van 15 naar 20 mg. Niet dat ik verwacht dat het gaat werken, maar toch maar proberen.
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 04:40 schreef Deeltjesversneller het volgende:
sinds 2 weken zit ik aan de citalopram en eet sindsdien constant 500 kcal per dag. heb wel honger, maar het lukt me gewoon niet om te eten. geen zin/geen honger. herkennen mensen dit? want lees juist overal dat AD juist hongerig maakt en veel mensen als gevolg daarvan aankomen.
Hoe is het met je gewicht?
Bij mij is drinken en fruit eten dan makkelijker dan brood of warm eten, dus misschien kun je fruit-/groenteshakes maken zodat je in elk geval voldoende vitamines binnenkrijgt.
Het komt wel vaker voor dat mensen juist afvallen en/of minder eten door antidepressiva (staat ook als bijwerking in de bijsluiter), maar gewichtstoename komt veel vaker voor, daarom lees je daar meer over.
Heel vervelend als je wel hongergevoel hebt maar geen eetlust, ik weet het :(
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_148572362
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 16:08 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

ik zit nu ook op 20 mg, eet wel gewoon een goede gezonde avondmaaltijd maar verder krijg ik er weinig in. vul het een beetje op met ongezonde dingen idd, maar het is echt veel te weinig en voel me na 2 weken zoveel kcal tekort te hebben gehad nu echt moe en zwak. lastig. vandaag maar andere makkelijke dingen als soep en yoghurt proberen.
Yoghurt is idd ook een goede. Neem ook 2 bakken savonds. Savonds heb ik ook bijna geen honger maar dat kwam na 3 weken wel wat terug.

Nu een pizza in de oven, zal ik vast niet helemaal opeten. Maar ach!

Ben trouwens ook al 2 weken Omega 3 tabletten aan het nemen. Geen idee of het werkt :'). Iemand ervaring mee?
pi_148572760
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 16:47 schreef kuolema het volgende:
Escitalopram verhoogd van 15 naar 20 mg. Niet dat ik verwacht dat het gaat werken, maar toch maar proberen.

[..]

Hoe is het met je gewicht?
Bij mij is drinken en fruit eten dan makkelijker dan brood of warm eten, dus misschien kun je fruit-/groenteshakes maken zodat je in elk geval voldoende vitamines binnenkrijgt.
Het komt wel vaker voor dat mensen juist afvallen en/of minder eten door antidepressiva (staat ook als bijwerking in de bijsluiter), maar gewichtstoename komt veel vaker voor, daarom lees je daar meer over.
Heel vervelend als je wel hongergevoel hebt maar geen eetlust, ik weet het :(
ik zat tot ik met AD begon eindelijk weer op een normaal gewicht maar dat is de laatste weken dus wel weer hard omlaag gegaan. is ook wel aan me te zien, waardoor ik weer te onzeker ben om naar buiten te gaan. weeg nu denk ik 65 kg bij 1.80m. heb gister alleen een banaan+avondeten op, vandaag alleen een handje m&ms :') zo gaat het dus al bijna 2 weken

[ Bericht 3% gewijzigd door Deeltjesversneller op 11-01-2015 17:28:13 ]
pi_148572895
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 17:06 schreef RBWO het volgende:

[..]

Ben trouwens ook al 2 weken Omega 3 tabletten aan het nemen. Geen idee of het werkt :'). Iemand ervaring mee?
paar jaar terug voor een jaartje genomen samen met vitamine a tot z pillen. leefde toen al wel redelijk gezond, en merkte er ook geen verschil door. richten op goede voeding zelf (gevarieerd, goede hoeveelheden) is toch wel het beste, als je normale dieet niet in orde is kunnen pillen dat niet goedmaken.
pi_148573525
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 17:20 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

paar jaar terug voor een jaartje genomen samen met vitamine a tot z pillen. leefde toen al wel redelijk gezond, en merkte er ook geen verschil door. richten op goede voeding zelf (gevarieerd, goede hoeveelheden) is toch wel het beste, als je normale dieet niet in orde is kunnen pillen dat niet goedmaken.
Mijn eten is wel redelijk in orde. Eet sochtends(brood) smiddags(brood) en savonds(warm). Tussendoor bananen of ander fruit. En savonds voor de antidepressiva 2 bakken vla. Maar dacht baat het niet dan schaad het niet (omega 3).
pi_148573613
Heb trouwens sindskort een 'nare' bijwerking van Citalopram. Ik rook een jaartje of 3 en zo af en toe tijdens een sigaret moet ik 'kokken'. Er komt niets omhoog maar wel die neiging.

Huisarts gebelt en die geeft aan dat wanneer men wilt stoppen met roken Citalopram ook gegeven word. Nice :')
pi_148573629
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 17:35 schreef RBWO het volgende:

[..]

Mijn eten is wel redelijk in orde. Eet sochtends(brood) smiddags(brood) en savonds(warm). Tussendoor bananen of ander fruit. En savonds voor de antidepressiva 2 bakken vla. Maar dacht baat het niet dan schaad het niet (omega 3).
dat zit wel in orde ja, als je dan ook 1-2 keer per week vis eet lijkt me supplementatie niet nodig.
pi_148573671
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 17:37 schreef RBWO het volgende:
Heb trouwens sindskort een 'nare' bijwerking van Citalopram. Ik rook een jaartje of 3 en zo af en toe tijdens een sigaret moet ik 'kokken'. Er komt niets omhoog maar wel die neiging.
ik rook niet, maar dat heb ik sinds de verhoging naar 20 mg bijna constant wel.
pi_148574166
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 17:38 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

ik rook niet, maar dat heb ik sinds de verhoging naar 20 mg bijna constant wel.
Oh. Ik heb het bijna niet. Sowieso waren mijn bijwerkingen op 10mg redelijk verwaarloosbaar. Zweten, droge mond en soms beetje duizelig. That's it. (ging weg na 2 weken)
Gisteren voor de eerste keer 20mg genomen, zelfde bijwerkingen weer. Hoef gedurende de dag niet te kokken oid, alleen na het roken. :').

Om even terug te komen op je eerdere post. Soms heb ik ook een dip, ben ik radeloos en heb ik het idee dat het nooit overgaat. Dit icm angst en paniek klachten is dat behoorlijk verrot. Dag erna valt alles wel weer mee. Irritant maar het zal vanzelf beter gaan :)
  zondag 11 januari 2015 @ 18:07:09 #118
331651 Spatieloos
Het komt wel goed, watje
pi_148574717
Hoi, ik hoorde dat er tegenwoordig veel anti-angst pilletjes zijn. Ik heb dus een of andere 'fobie' voor bepaalde etenswaren en andere dingen die ik vies vind. Zouden die dingen daar tegen werken, of werken die alleen tegen angst-aanvallen ofzoiets, want daar heb ik geen last van.

Ook heb ik moeite met op meisjes afstappen, zou het daar mee helpen. Zo ja, waar vind ik betaalbare pilletjes?
Spatieboos
pi_148577759
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 18:07 schreef Spatieloos het volgende:
Hoi, ik hoorde dat er tegenwoordig veel anti-angst pilletjes zijn. Ik heb dus een of andere 'fobie' voor bepaalde etenswaren en andere dingen die ik vies vind. Zouden die dingen daar tegen werken, of werken die alleen tegen angst-aanvallen ofzoiets, want daar heb ik geen last van.

Ook heb ik moeite met op meisjes afstappen, zou het daar mee helpen. Zo ja, waar vind ik betaalbare pilletjes?
Je kunt voor de smetvrees en (sociale) angst die jij ervaart beter eerst therapie proberen bij een psycholoog dan meteen aan de medicatie (wat chemische rotzooi is) te gaan. De medicatie is namelijk geen oplossing voor jouw problemen, het onderdrukt het alleen. Voor beide problemen bestaat medicatie. Die kan alleen jouw huisarts of een psychiater je voorschrijven.
  zondag 11 januari 2015 @ 19:26:35 #120
331651 Spatieloos
Het komt wel goed, watje
pi_148577852
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 19:24 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Je kunt voor de smetvrees en (sociale) angst die jij ervaart beter eerst therapie proberen bij een psycholoog dan meteen aan de medicatie (wat chemische rotzooi is) te gaan. De medicatie is namelijk geen oplossing voor jouw problemen, het onderdrukt het alleen. Voor beide problemen bestaat medicatie. Die kan alleen jouw huisarts of een psychiater je voorschrijven.
Ik ben al eens naar een psycholoog geweest, en dat had niet echt veel effect. Maar toen was ik nog een kind. Misschien zou ik naar een psychiater moeten. Hmm. Maar, het onderdrukken daarvan lijkt me prima genoeg eigenlijk. Zo erg zijn mijn problemen ook weer niet, en oplossen klinkt lastig en duur.
Spatieboos
  zondag 11 januari 2015 @ 19:26:39 #121
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_148577860
Oh, wat ik nog vergeten was: Ik mag volgende week woensdag beginnen met therapie :) .
pi_148578695
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 19:26 schreef AdoraBelle het volgende:
Oh, wat ik nog vergeten was: Ik mag volgende week woensdag beginnen met therapie :) .
Spannend! Veel succes :*
Hoe sta je er tegenover?
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  zondag 11 januari 2015 @ 20:38:44 #123
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_148581168
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 19:48 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Spannend! Veel succes :*
Hoe sta je er tegenover?
Ik ben wel een beetje zenuwachtig. Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet verwachten.
Maar aan de andere kant vind ik het ook wel fijn dat ik nu weet waar ik aan toe ben en dat ik er nu mee geholpen word.
pi_148583573
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 19:26 schreef AdoraBelle het volgende:
Oh, wat ik nog vergeten was: Ik mag volgende week woensdag beginnen met therapie :) .
Toppertje :*

Wens je veel succes!
  zondag 11 januari 2015 @ 21:17:07 #125
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_148583643
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:15 schreef RBWO het volgende:

[..]

Toppertje :*

Wens je veel succes!
Dankjewel! :* .
pi_148583704
Ik ga mezelf eens laten testen op Chronisch hyperventilatie Denk ik. Al wel vaker last van hyperventilatie gehad en dat ging met behulp van de caesar therapeut over.

Nu is mijn angst en paniek getriggerd door een ongelukkige bad-trip (en depressie door een enorm kut jaar) waar ik mezelf natuurlijk helemaal over de zeik heb geholpen qua ademhaling voor een paar uur lang.. Wellicht dus een optie dat maar eens uit te sluiten.
pi_148591824
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I'll take a few years of happy over a life time of nothing.
  maandag 12 januari 2015 @ 00:50:25 #128
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_148593494
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 23:41 schreef emptiness het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Stuur hem deze post :)
pi_148593563
quote:
7s.gif Op maandag 12 januari 2015 00:50 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Stuur hem deze post :)
Hij spreekt geen Nederlands.
En hem deze post sturen zou nogal pathetic zijn ;(
I'll take a few years of happy over a life time of nothing.
  maandag 12 januari 2015 @ 00:54:52 #130
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_148593598
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 00:53 schreef emptiness het volgende:

[..]

Hij spreekt geen Nederlands.
En hem deze post sturen zou nogal pathetic zijn ;(
Noua, dan de vertaling ;)
Maar zo te lezen weet ie (een beetje) waarmee je kamt, dus snapt hij ook wel dat het je soms niet in staat bent om echt te reageren op alles. Geef aan hoe het met je gaat en wat hij van je kan verwachten, of evt zelfs wat je graag van hem zou willen (wel/geen aandacht).

Desnoods in een paar woorden ipv een heel verhaal. Zolang je maar even wat van je laat horen, dat zou hij wel prettig vinden zo te horen en moet toch nog te doen zijn.
  maandag 12 januari 2015 @ 01:00:47 #131
47102 Elvi
miemkwien
pi_148593726
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 00:53 schreef emptiness het volgende:

[..]

Hij spreekt geen Nederlands.
En hem deze post sturen zou nogal pathetic zijn ;(
Ik heb ook gewoon wel eens tegen vriendinnen gezegd dat ik geen puf had om te reageren ;) dat ik ze niet negeer, maar dat ik in een mindere periode zat en daarom even op mezelf wilde zijn. Het was gewoon een korte appje met precies dat en als het een goede vriend is snapt hij dat echt wel :)
  maandag 12 januari 2015 @ 01:05:00 #132
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_148593830
Idd, destijds vaak tegen vriendin gezegd "sorry, gaat (weer) kut, laat me maar even"
pi_148593873
quote:
7s.gif Op maandag 12 januari 2015 00:54 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Noua, dan de vertaling ;)
Maar zo te lezen weet ie (een beetje) waarmee je kamt, dus snapt hij ook wel dat het je soms niet in staat bent om echt te reageren op alles. Geef aan hoe het met je gaat en wat hij van je kan verwachten, of evt zelfs wat je graag van hem zou willen (wel/geen aandacht).

Desnoods in een paar woorden ipv een heel verhaal. Zolang je maar even wat van je laat horen, dat zou hij wel prettig vinden zo te horen en moet toch nog te doen zijn.
Hij weet dat ik mentaal niet helemaal in orde ben, en heb m ook al over mijn zelfmoordpoging verteld, ik kan hem vertrouwen.
Ik ben gewoon bang dat ik mijn enige vriend ga kwijtraken.

Ik ga morgen antwoorden op z'n berichten en hem misschien bellen.

quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 01:00 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ik heb ook gewoon wel eens tegen vriendinnen gezegd dat ik geen puf had om te reageren ;) dat ik ze niet negeer, maar dat ik in een mindere periode zat en daarom even op mezelf wilde zijn. Het was gewoon een korte appje met precies dat en als het een goede vriend is snapt hij dat echt wel :)
Ik heb mijn enige vrienden al vele malen gezegd dat ik geen fut had om te reageren, maar ik kan nu geen excuses meer verzinnen.

Danjewel voor jullie tips allemaal :) Ik zal morgen actie ondernemen.
I'll take a few years of happy over a life time of nothing.
pi_148596370
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:38 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Ik ben wel een beetje zenuwachtig. Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet verwachten.
Maar aan de andere kant vind ik het ook wel fijn dat ik nu weet waar ik aan toe ben en dat ik er nu mee geholpen word.
Kan ik me voorstellen :)
Veel sterkte, het komt vast goed!
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_148596485
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 01:07 schreef emptiness het volgende:

[..]

Hij weet dat ik mentaal niet helemaal in orde ben, en heb m ook al over mijn zelfmoordpoging verteld, ik kan hem vertrouwen.
Ik ben gewoon bang dat ik mijn enige vriend ga kwijtraken.

Ik ga morgen antwoorden op z'n berichten en hem misschien bellen.

[..]

Ik heb mijn enige vrienden al vele malen gezegd dat ik geen fut had om te reageren, maar ik kan nu geen excuses meer verzinnen.

Danjewel voor jullie tips allemaal :) Ik zal morgen actie ondernemen.
En ga naar de dokter/psych, want blijkbaar doen de AD niet genoeg voor je. Zo blijven zitten is ook niet goed. Sterkte.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_148596537
Ik heb gisteren voor t eerst van mn leven voor t orkest een solo staan spelen (baritonsax, knor :P ). Met zn 2en stonden we daar, het was echt eng maar achteraf ook gaaf. Nu ben ik wel aardig verrot van alle spanningen.

Morgen ga ik omhoog met de fluoxetine, van 20 naar 30mg. Want ondanks bovenstaande positiviteit blijf ik toch een paniekmensje.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_148603547
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 08:57 schreef zomertje het volgende:
Ik heb gisteren voor t eerst van mn leven voor t orkest een solo staan spelen (baritonsax, knor :P ). Met zn 2en stonden we daar, het was echt eng maar achteraf ook gaaf. Nu ben ik wel aardig verrot van alle spanningen.

Morgen ga ik omhoog met de fluoxetine, van 20 naar 30mg. Want ondanks bovenstaande positiviteit blijf ik toch een paniekmensje.
Knap hoor! :D

Ik zou zoiets ook doodeng gevonden hebben! _O-
pi_148603720
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 08:57 schreef zomertje het volgende:
Ik heb gisteren voor t eerst van mn leven voor t orkest een solo staan spelen (baritonsax, knor :P ). Met zn 2en stonden we daar, het was echt eng maar achteraf ook gaaf. Nu ben ik wel aardig verrot van alle spanningen.

Morgen ga ik omhoog met de fluoxetine, van 20 naar 30mg. Want ondanks bovenstaande positiviteit blijf ik toch een paniekmensje.
Wat ontzettend gaaf :) En natuurlijk is zoiets eng, maar je mag echt wel heel erg trots zijn op jezelf :*

Neem je nu een beetje rust na al die heftigheid?
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_148606958
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 08:57 schreef zomertje het volgende:
Ik heb gisteren voor t eerst van mn leven voor t orkest een solo staan spelen (baritonsax, knor :P ). Met zn 2en stonden we daar, het was echt eng maar achteraf ook gaaf. Nu ben ik wel aardig verrot van alle spanningen.

Morgen ga ik omhoog met de fluoxetine, van 20 naar 30mg. Want ondanks bovenstaande positiviteit blijf ik toch een paniekmensje.
Whoeiiii, wat gaaf. Doe het je niet na.
pi_148607479
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 13:45 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Knap hoor! :D

Ik zou zoiets ook doodeng gevonden hebben! _O-
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 13:50 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Wat ontzettend gaaf :) En natuurlijk is zoiets eng, maar je mag echt wel heel erg trots zijn op jezelf :*

Neem je nu een beetje rust na al die heftigheid?
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 15:24 schreef kvd het volgende:

[..]

Whoeiiii, wat gaaf. Doe het je niet na.
Thanks, het heeft ook vele jaren geduurd om dit te durven :P

En ja, ik probeer nu de rust terug te vinden :)
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_148607787
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 15:37 schreef zomertje het volgende:

[..]

[..]

[..]

Thanks, het heeft ook vele jaren geduurd om dit te durven :P

En ja, ik probeer nu de rust terug te vinden :)
Het is echt super dapper van je :)!

__________________

O... jee... hier heeft er iemand veel stress en gelijk schiet ik weer helemaal uit de bocht met sporten :S Soms heb ik echt een beetje een hekel aan mezelf en mijn domme gedrag
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_148608665
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 08:54 schreef zomertje het volgende:

[..]

En ga naar de dokter/psych, want blijkbaar doen de AD niet genoeg voor je. Zo blijven zitten is ook niet goed. Sterkte.
Ik moet nog tot 5 februari wachten voor een nieuw gesprek met een psychiater;
Nog een paar weken proberen doorbijten.
I'll take a few years of happy over a life time of nothing.
pi_148608849
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 00:53 schreef emptiness het volgende:

[..]

Hij spreekt geen Nederlands.
En hem deze post sturen zou nogal pathetic zijn ;(
ik snap niet waarom je denkt dat dat pathetic zou zijn, het komt zo op me over als iemand die het beste met je voorheeft. zeker omdat ie je uit zichzelf een bericht stuurt dat ie zich ongerust maakt. ik zou het juist fijn vinden als je me dat als vriend gewoon zou vertellen, dan begrijp je tenminste wat de situatie is en kan je er beter naar handelen.

dat niet reageren op berichten herken ik wel van als ik heb zitten smoken, dan denk ik "reageer wel als ik weer nuchter ben". heb ook een tijdje contact met bepaalde mensen even helemaal stopgezet, maar merkte dat ik toen veel meer ging piekeren omdat ik nog eenzamer werd. nu praat ik weer vaak (al zij het uitsluitend via whatsapp), en dat maakt het voor mij toch een stuk makkelijker om niet in m'n eigen gedachten te verdwalen, dat had alleen maar negatieve effecten.

kan je uitleggen waarom je precies niet wil reageren op berichten? ook niet als het over andere onderwerpen gaat dan jezelf?

[ Bericht 12% gewijzigd door Deeltjesversneller op 12-01-2015 16:44:15 ]
pi_148626098
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 16:29 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

ik snap niet waarom je denkt dat dat pathetic zou zijn, het komt zo op me over als iemand die het beste met je voorheeft. zeker omdat ie je uit zichzelf een bericht stuurt dat ie zich ongerust maakt. ik zou het juist fijn vinden als je me dat als vriend gewoon zou vertellen, dan begrijp je tenminste wat de situatie is en kan je er beter naar handelen.

dat niet reageren op berichten herken ik wel van als ik heb zitten smoken, dan denk ik "reageer wel als ik weer nuchter ben". heb ook een tijdje contact met bepaalde mensen even helemaal stopgezet, maar merkte dat ik toen veel meer ging piekeren omdat ik nog eenzamer werd. nu praat ik weer vaak (al zij het uitsluitend via whatsapp), en dat maakt het voor mij toch een stuk makkelijker om niet in m'n eigen gedachten te verdwalen, dat had alleen maar negatieve effecten.

kan je uitleggen waarom je precies niet wil reageren op berichten? ook niet als het over andere onderwerpen gaat dan jezelf?
Hij heeft ook het beste voor mij voor en heeft enorm veel geduld met mij (hij is de enige die contact met mij bleef houden, al mijn andere 'vrienden' lieten me als een baksteen vallen toen ik in depressie nummer 1 geraakte)
Maar deze persoon heeft al zo z'n best gedaan om mij te helpen, als ik nu weeral eens terugschrijf dat het extreem slecht met mij gaat en hulp nodig heb ben ik bang dat ik alleen maar een blok aan z'n been ga zijn, en dat wil ik absoluut niet.

Sommige mensen (inclusief familie) denken ook dat ik hun bewust negeer als ik na een paar weken nog niet heb geantwoord op hun berichten, maar dat is totaal niet het geval.
Soms heb ik geen energie om te antwoorden en zou ik het liefst in slaap vallen en nooit meer wakker worden.

En dat "ik reageer wel als ik weer nuchter ben" herken ik heel goed, ik heb precies hetzelfde. Ik stel alles alsmaar uit.

Ik kan wel goed praten over dingen die niets met mezelf te maken hebben, maar als iemand mij IRL iets vraagt over mijn persoonlijke leven sla ik dicht.
I'll take a few years of happy over a life time of nothing.
  dinsdag 13 januari 2015 @ 01:39:33 #145
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_148630703
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 08:43 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Kan ik me voorstellen :)
Veel sterkte, het komt vast goed!
Dankjewel!
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 08:57 schreef zomertje het volgende:
Ik heb gisteren voor t eerst van mn leven voor t orkest een solo staan spelen (baritonsax, knor :P ). Met zn 2en stonden we daar, het was echt eng maar achteraf ook gaaf. Nu ben ik wel aardig verrot van alle spanningen.

Morgen ga ik omhoog met de fluoxetine, van 20 naar 30mg. Want ondanks bovenstaande positiviteit blijf ik toch een paniekmensje.
Goed bezig! :) .
pi_148639768
Vandaag alweer een kut dag.
Naar alle waarschijnlijkheid buurman overleden. Vanochtend ambulance, politie en brandweer geweest om half 8. Ambulance uurtje later weg gereden zonder de buurman. Politie bleef tot half 10 en nu staan er wel 6 auto's van familie op de stoep.. Damn. Blijft gissen maar mooi kut ongeacht :(

Helpt niet mee qua paniekaanvallen en mijn hypochonder gedrag dit.

En ben ook nog eens alleen thuis. Pff
pi_148645229
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 14:00 schreef RBWO het volgende:
Vandaag alweer een kut dag.
Naar alle waarschijnlijkheid buurman overleden. Vanochtend ambulance, politie en brandweer geweest om half 8. Ambulance uurtje later weg gereden zonder de buurman. Politie bleef tot half 10 en nu staan er wel 6 auto's van familie op de stoep.. Damn. Blijft gissen maar mooi kut ongeacht :(

Helpt niet mee qua paniekaanvallen en mijn hypochonder gedrag dit.

En ben ook nog eens alleen thuis. Pff
RBWO, sounds fucked up. Ik geef je alvast heel veel sterkte!
Oordopjes zouden misschien een optie kunnen zijn voor jou, zodat je hun lawaai niet meer moet aanhoren, en pillen als het te erg wordt.
I'll take a few years of happy over a life time of nothing.
pi_148646643
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 15:49 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Het is echt super dapper van je :)!

__________________

O... jee... hier heeft er iemand veel stress en gelijk schiet ik weer helemaal uit de bocht met sporten :S Soms heb ik echt een beetje een hekel aan mezelf en mijn domme gedrag
En gisteren ging het helemaal ff niet meer goed. Het was toch allemaal wat teveel blijkbaar. Vandaag wel begonnen met de ophoging.

En jij niet boos op jezelf worden maar analyseren waarom je wanneer wat doet en kijken of dat te veranderen valt.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_148646667
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 14:00 schreef RBWO het volgende:
Vandaag alweer een kut dag.
Naar alle waarschijnlijkheid buurman overleden. Vanochtend ambulance, politie en brandweer geweest om half 8. Ambulance uurtje later weg gereden zonder de buurman. Politie bleef tot half 10 en nu staan er wel 6 auto's van familie op de stoep.. Damn. Blijft gissen maar mooi kut ongeacht :(

Helpt niet mee qua paniekaanvallen en mijn hypochonder gedrag dit.

En ben ook nog eens alleen thuis. Pff
Sterkte man.. Niks aan die onzekerheid..
pi_148646891
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 16:49 schreef emptiness het volgende:

[..]

RBWO, sounds fucked up. Ik geef je alvast heel veel sterkte!
Oordopjes zouden misschien een optie kunnen zijn voor jou, zodat je hun lawaai niet meer moet aanhoren, en pillen als het te erg wordt.
Thanks!

Begrafenis auto staat voor de deur. Man heeft een hartstilstand gekregen in zijn slaap. 59 jaar. Damn.
pi_148646970
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 17:47 schreef RBWO het volgende:

[..]

Thanks!

Begrafenis auto staat voor de deur. Man heeft een hartstilstand gekregen in zijn slaap. 59 jaar. Damn.
;( Wat triest..
pi_148647222
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 17:50 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

;( Wat triest..
Ja, moet ook eerlijk zeggen dat ik behoorlijk aangeslagen ben. Of dat komt van mijn angstklachten en depressie of ergens anders van weet ik niet. Had niet heel veel contact maar toch maakt het een flinke impact :(.
pi_148647320
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 17:57 schreef RBWO het volgende:

[..]

Ja, moet ook eerlijk zeggen dat ik behoorlijk aangeslagen ben. Of dat komt van mijn angstklachten en depressie of ergens anders van weet ik niet. Had niet heel veel contact maar toch maakt het een flinke impact :(.
Dit verhaal doet mij denken aan mijn oom die op 55-jarige leeftijd overleden is aan een hartaderbreuk.
Hij was al jaren gestopt met roken en was zogezegd weer kerngezond...

Iedereen kan dood gaan.
I'll take a few years of happy over a life time of nothing.
pi_148647412
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 18:01 schreef emptiness het volgende:

[..]

Dit verhaal doet mij denken aan mijn oom die op 55-jarige leeftijd overleden is aan een hartaderbreuk.
Hij was al jaren gestopt met roken en was zogezegd weer kerngezond...

Iedereen kan dood gaan.
Ja dat Is ook zeker waar. Voelt gewoon wat raar. Met oud en nieuw even gedag gezegt. Van de week even over de schutting gepraat. En nu ineens 'weg'.
pi_148686700
Knoop doorgehakt. Geen voltijd stage voor mij, volgend jaar. Ik ga een jaar lang 20 uur lopen, in plaats van een half jaar 40 uur. Mijn ego vindt dit heel erg niet oké... :N ;(
Maar misschien wel de beste oplossing
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_148687233
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 19:57 schreef ChildoftheStars het volgende:
Knoop doorgehakt. Geen voltijd stage voor mij, volgend jaar. Ik ga een jaar lang 20 uur lopen, in plaats van een half jaar 40 uur. Mijn ego vindt dit heel erg niet oké... :N ;(
Maar misschien wel de beste oplossing
Goed besluit!
pi_148687619
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 18:03 schreef RBWO het volgende:

[..]

Ja dat Is ook zeker waar. Voelt gewoon wat raar. Met oud en nieuw even gedag gezegt. Van de week even over de schutting gepraat. En nu ineens 'weg'.
Hoe gaat het nu met je? Bekomen van de schrik en het nare bericht?

quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 19:57 schreef ChildoftheStars het volgende:
Knoop doorgehakt. Geen voltijd stage voor mij, volgend jaar. Ik ga een jaar lang 20 uur lopen, in plaats van een half jaar 40 uur. Mijn ego vindt dit heel erg niet oké... :N ;(
Maar misschien wel de beste oplossing
Heel strak plan ^O^ Vertel je ego maar dat je het beste met jezelf voor hebt ;)
pi_148687780
Ik ben blij dat m'n moeder me heeft laten leven ;)
Al vindt zij dat al mijn problemen gewoon hormonaal bepaald zijn (haar perfecte dochter zal eens iets zwaks mankeren)

Dit moet ik echt eventjes verwerken... ben er zo niet blij mee. Anderzijds, het is niet anders.
Bij mijn vorige opleiding had ik mezelf ook door een voltijd stage heen geduwd en toen heb ik meer dan een jaar in opname gezeten: wil ik niet weer
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_148687942
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 20:23 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik ben blij dat m'n moeder me heeft laten leven ;)
Al vindt zij dat al mijn problemen gewoon hormonaal bepaald zijn (haar perfecte dochter zal eens iets zwaks mankeren)

Dit moet ik echt eventjes verwerken... ben er zo niet blij mee. Anderzijds, het is niet anders.
Bij mijn vorige opleiding had ik mezelf ook door een voltijd stage heen geduwd en toen heb ik meer dan een jaar in opname gezeten: wil ik niet weer
Ehhhrr je moeder ziet toch hoe je er aan toe bent?! En dan nog durven beweren dat er niks aan de hand is? :{

Ik vind het een knap besluit, mag je trots op zijn!
  woensdag 14 januari 2015 @ 20:28:34 #160
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_148687998
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 20:23 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik ben blij dat m'n moeder me heeft laten leven ;)
Al vindt zij dat al mijn problemen gewoon hormonaal bepaald zijn (haar perfecte dochter zal eens iets zwaks mankeren)

Dit moet ik echt eventjes verwerken... ben er zo niet blij mee. Anderzijds, het is niet anders.
Bij mijn vorige opleiding had ik mezelf ook door een voltijd stage heen geduwd en toen heb ik meer dan een jaar in opname gezeten: wil ik niet weer
Nu eerst jezelf op de eerste plaats zetten en dan pas weer je stage en studie.
pi_148688365
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 20:27 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ehhhrr je moeder ziet toch hoe je er aan toe bent?! En dan nog durven beweren dat er niks aan de hand is? :{

Ik vind het een knap besluit, mag je trots op zijn!
Mijn moeder vindt me enkel wat dunnetjes en stopt dan een doos chocola in de tas
Verder kan ik niet psychisch ziek zijn, maar goed... als ze het zo accepteerd en het zo voor zichzelf recht kan breien heb ik er vrede mee

Soms moeten dingen niet leuk zijn oid

Dank je wel :)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_148688388
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 20:28 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Nu eerst jezelf op de eerste plaats zetten en dan pas weer je stage en studie.
Volgens mij heb ik dat wel met dit besluit gedaan, al is het niet van harte
Financieel komt dit sowieso goed, dus dat scheelt een boel stress

Misschien kan ik volgend jaar ook nog genieten van mijn stage
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_148688482
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 20:38 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Mijn moeder vindt me enkel wat dunnetjes en stopt dan een doos chocola in de tas
Verder kan ik niet psychisch ziek zijn, maar goed... als ze het zo accepteerd en het zo voor zichzelf recht kan breien heb ik er vrede mee

Soms moeten dingen niet leuk zijn oid

Dank je wel :)
Respect dat je daar mee om kunt gaan.. :{
  woensdag 14 januari 2015 @ 21:28:46 #164
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_148690571
Even een update hier. Het gaat best goed met dat meisje. We doen regelmatig dingen samen, hebben leuk contact en voor zover ik weet voelen we wel echt wat voor elkaar. Ik zeker wel voor haar. Het goede gevoel is zelfs zo sterk dat mijn angstklachten bijna verdwenen zijn. Kwestie van de juiste stofjes in het lichaam blijkt maar weer. Zelfs het 'nachtwerk', waar ik zo enorm tegenop keek gaat wel aardig. Ik ben in ieder geval eerlijk tegen haar geweest over alles, ook al was het niet makkelijk. Ik kan zelfs soms nog niet eens geloven dat ik deze dingen waar ik jaren tegenop keek weer doe. :)

Ik maak me nog geen beloftes verder. Ik zie allemaal wel hoe het gaat. Nogsteeds spoken er hier en daar van de angtgedachten door mijn hoofd. Over dat ze wel zat van me gaat worden, dat ik iets verpruts, maar die gedachten laat ik maar voor wat ze zijn. Het lijkt de trend te zijn dat de ervaring leert dat die dingen meestal toch niet kloppen, dus daar ben ik erg blij mee. Hopelijk zet deze boel zich door. :)
Ignorance is bliss
pi_148691172
Superlief! O+

Wat fijn dat je irreële angsten écht irreëel bleken te zijn ;) Hier kun je weer van leren.

Zo heb ik een heel verhelderende EMDR sessie gehad over mijn angsten en paranoïde gedrag wbt m'n ex en z'n familie. Wat ze allemaal wel niet over mij zeggen en beroddelen.
Kort; conclusie was dat ik me er helemaal van moet afsluiten. De grootste angst is dat gezamenlijke vrienden mij gaan 'dumpen' om deze leugens en onzin. Dat is afgelopen jaar niet gebeurd (op 2 na) en zal dus komend jaar ook niet gebeuren.
Het obsessieve gedrag moet ik nu loslaten, ik heb alleen mezelf ermee.

EMDR is echt topspul, doe mij nog maar een dosis ^O^
pi_148691476
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 20:41 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Respect dat je daar mee om kunt gaan.. :{
Tja... geen keuze he
Duw er zo een slaappil in en dan even niet meer denken en voelen. Morgen weer een dag

quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 21:28 schreef duracellkonijntje het volgende:
Even een update hier. Het gaat best goed met dat meisje. We doen regelmatig dingen samen, hebben leuk contact en voor zover ik weet voelen we wel echt wat voor elkaar. Ik zeker wel voor haar. Het goede gevoel is zelfs zo sterk dat mijn angstklachten bijna verdwenen zijn. Kwestie van de juiste stofjes in het lichaam blijkt maar weer. Zelfs het 'nachtwerk', waar ik zo enorm tegenop keek gaat wel aardig. Ik ben in ieder geval eerlijk tegen haar geweest over alles, ook al was het niet makkelijk. Ik kan zelfs soms nog niet eens geloven dat ik deze dingen waar ik jaren tegenop keek weer doe. :)

Ik maak me nog geen beloftes verder. Ik zie allemaal wel hoe het gaat. Nogsteeds spoken er hier en daar van de angtgedachten door mijn hoofd. Over dat ze wel zat van me gaat worden, dat ik iets verpruts, maar die gedachten laat ik maar voor wat ze zijn. Het lijkt de trend te zijn dat de ervaring leert dat die dingen meestal toch niet kloppen, dus daar ben ik erg blij mee. Hopelijk zet deze boel zich door. :)
Dat klinkt heel erg positief... Goed bezig en ik hoop dat dit goed gaat doorzetten (al klinkt dit heel erg positief). Zet hem op :* 'k Ben blij voor je :)

quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 21:41 schreef Poesopstokje het volgende:
Superlief! O+

Wat fijn dat je irreële angsten écht irreëel bleken te zijn ;) Hier kun je weer van leren.

Zo heb ik een heel verhelderende EMDR sessie gehad over mijn angsten en paranoïde gedrag wbt m'n ex en z'n familie. Wat ze allemaal wel niet over mij zeggen en beroddelen.
Kort; conclusie was dat ik me er helemaal van moet afsluiten. De grootste angst is dat gezamenlijke vrienden mij gaan 'dumpen' om deze leugens en onzin. Dat is afgelopen jaar niet gebeurd (op 2 na) en zal dus komend jaar ook niet gebeuren.
Het obsessieve gedrag moet ik nu loslaten, ik heb alleen mezelf ermee.

EMDR is echt topspul, doe mij nog maar een dosis ^O^
Wow... die laatste zin... Ik haat EMDR vanuit mijn tenen (ben eind van deze maand weer het bokje). Fijn om te horen dat het je zo geod heeft geholpen.
En als ik het zo lees zal dat inderdaad wel goed komen (en anders kun je die mensen ook moeilijk echte vrienden noemen toch).
Succes met het loslaten :* Lastig, maar zo te lezen wel een verstandig is.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_148691575
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 21:28 schreef duracellkonijntje het volgende:
Even een update hier. Het gaat best goed met dat meisje. We doen regelmatig dingen samen, hebben leuk contact en voor zover ik weet voelen we wel echt wat voor elkaar. Ik zeker wel voor haar. Het goede gevoel is zelfs zo sterk dat mijn angstklachten bijna verdwenen zijn. Kwestie van de juiste stofjes in het lichaam blijkt maar weer. Zelfs het 'nachtwerk', waar ik zo enorm tegenop keek gaat wel aardig. Ik ben in ieder geval eerlijk tegen haar geweest over alles, ook al was het niet makkelijk. Ik kan zelfs soms nog niet eens geloven dat ik deze dingen waar ik jaren tegenop keek weer doe. :)

Ik maak me nog geen beloftes verder. Ik zie allemaal wel hoe het gaat. Nogsteeds spoken er hier en daar van de angtgedachten door mijn hoofd. Over dat ze wel zat van me gaat worden, dat ik iets verpruts, maar die gedachten laat ik maar voor wat ze zijn. Het lijkt de trend te zijn dat de ervaring leert dat die dingen meestal toch niet kloppen, dus daar ben ik erg blij mee. Hopelijk zet deze boel zich door. :)
Lekker hoor. _O_
pi_148691605
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 21:48 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Tja... geen keuze he
Duw er zo een slaappil in en dan even niet meer denken en voelen. Morgen weer een dag

[..]

Dat klinkt heel erg positief... Goed bezig en ik hoop dat dit goed gaat doorzetten (al klinkt dit heel erg positief). Zet hem op :* 'k Ben blij voor je :)

[..]

Wow... die laatste zin... Ik haat EMDR vanuit mijn tenen (ben eind van deze maand weer het bokje). Fijn om te horen dat het je zo geod heeft geholpen.
En als ik het zo lees zal dat inderdaad wel goed komen (en anders kun je die mensen ook moeilijk echte vrienden noemen toch).
Succes met het loslaten :* Lastig, maar zo te lezen wel een verstandig is.
Nou ik ben nog niet zo lang bezig, dus de echte shit hebben we nog niet gehad :@ Dan ga ik het ook niet meer leuk vinden hoor..

Ik weet niet hoe oud je bent en wat je financiële status is; maar is uit huis gaan geen optie?
pi_148692279
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 21:50 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Nou ik ben nog niet zo lang bezig, dus de echte shit hebben we nog niet gehad :@ Dan ga ik het ook niet meer leuk vinden hoor..

Ik weet niet hoe oud je bent en wat je financiële status is; maar is uit huis gaan geen optie?
Ze begonnen bij mij met het ergste en toen ik ongewenst iemand over me heen kreeg besloten zee dat het weer nodig was.
Misschien ben ik gewoon wat overgevoelig. Het is alleen maar goed dat je therapie als zinvol beschouwd toch? Niet te druk maken om mijn ervaring, de jouwe is belangrijker.

Ik woon sinds mijn 21ste op mezelf en ben financieel onafhankelijk (ben nu 27). Of laat ik het anders zeggen, zou me kunnen redden met steun. Alleen mijn moeder steunt me wel, alleen is op emotioneel vlak soms iets wat lomp, maar ze doet haar best en het is al een stuk beter dan het was
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_148692415
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2015 22:04 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ze begonnen bij mij met het ergste en toen ik ongewenst iemand over me heen kreeg besloten zee dat het weer nodig was.
Misschien ben ik gewoon wat overgevoelig. Het is alleen maar goed dat je therapie als zinvol beschouwd toch? Niet te druk maken om mijn ervaring, de jouwe is belangrijker.

Ik woon sinds mijn 21ste op mezelf en ben financieel onafhankelijk (ben nu 27). Of laat ik het anders zeggen, zou me kunnen redden met steun. Alleen mijn moeder steunt me wel, alleen is op emotioneel vlak soms iets wat lomp, maar ze doet haar best en het is al een stuk beter dan het was
Sorry, ik was in de veronderstelling dat je nog thuis woonde :@

Hier begonnen met het heden, omdat ik mezelf enorm in de weg zit met het ''nu''. Anders functioneer ik straks helemaal niet meer, als ik nu de rust niet heb om me goed te focussen op EMDR.
Het is wel heftig hoor, ik zit er ook elke keer te janken. Maar dat is de reactie van m'n lichaam, ik kan het ook niet tegenhouden, iets wat met een normaal gesprek prima lukt.
pi_148693281
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 20:19 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Hoe gaat het nu met je? Bekomen van de schrik en het nare bericht?

[..]

Heel lief dat je aan me denkt! :*.

Ben inderdaad wel van de schrik bekomen! Vandaag ging het al veel beter dan gisteren! :-).

Ik las dat je bezig bent met EMDR. Fijn dat het je helpt! Ik heb ook 2x EMDR gehad. Huilen dat ik toen deed! (terwijl ik normaal gesproken niet huil!). Rare therapie maar het werkt wel!
pi_148693353
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2015 22:33 schreef RBWO het volgende:

[..]

Heel lief dat je aan me denkt! :*.

Ben inderdaad wel van de schrik bekomen! Vandaag ging het al veel beter dan gisteren! :-).

Ik las dat je bezig bent met EMDR. Fijn dat het je helpt! Ik heb ook 2x EMDR gehad. Huilen dat ik toen deed! (terwijl ik normaal gesproken niet huil!). Rare therapie maar het werkt wel!
:* Fijn dat je bekomen bent. Ga je ook naar de begrafenis?

EMDR is maar een vage therapie hoor, maar het werkt als een tiet.
pi_148695295
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 22:36 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

:* Fijn dat je bekomen bent. Ga je ook naar de begrafenis?

EMDR is maar een vage therapie hoor, maar het werkt als een tiet.
Weet ik nog niet. Had niet zo enorm veel contact met de buren. Verder is het nog niet bekend wanneer de begrafenis is. Ik wacht het allemaal wel even af.

Hoe is het nu met jou? Beetje goede dag gehad?
pi_148699402
Ik had vorige week de laatste afspraak met de arts, omdat ik nu naar een andere afdeling ga. Eind van de maand eerste afspraak bij de psychiater. En vrijdag laatste afspraak met de psycholoog (denk ik). Ik vind het best wel vervelend allemaal :(
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 21:41 schreef Poesopstokje het volgende:
Superlief! O+

Wat fijn dat je irreële angsten écht irreëel bleken te zijn ;) Hier kun je weer van leren.

Zo heb ik een heel verhelderende EMDR sessie gehad over mijn angsten en paranoïde gedrag wbt m'n ex en z'n familie. Wat ze allemaal wel niet over mij zeggen en beroddelen.
Kort; conclusie was dat ik me er helemaal van moet afsluiten. De grootste angst is dat gezamenlijke vrienden mij gaan 'dumpen' om deze leugens en onzin. Dat is afgelopen jaar niet gebeurd (op 2 na) en zal dus komend jaar ook niet gebeuren.
Het obsessieve gedrag moet ik nu loslaten, ik heb alleen mezelf ermee.

EMDR is echt topspul, doe mij nog maar een dosis ^O^
De vorige keer dat ik in therapie was, zo'n 4 jaar geleden, werd mij ook EMDR aangeboden. Vanwege pesten geloof ik. Maar ik kreeg informatie mee, las dat en dacht: wtf is dit dan? _O- Iemand zwiept met een vinger heen en weer voor je gezicht? Eh .. okee? Vond het heel raar en heb geen zielige trauma's dus wilde het niet. Later las ik erover in mijn studie, dus dat gaf me een ander beeld, maar het lijkt me nog steeds gek :P
Psycholoog van ASS onderzoek begon er nu ook over, maar dan vanwege een gebeurtenis die misschien mijn smetvrees heeft getriggerd. Maar dat is naar mijn mening niet nodig.
Hoe dan ook, fijn dat het jou helpt :)

Trouwens, nu me weer nieuwe mogelijkheden worden voorgelegd wat betreft behandeling en ik het meeste daarvan echt niet zie zitten (groepstherapie, internetbehandeling, EMDR) voel ik me echt zo'n vervelende 'ikvroegzelfomhulpmaarwijsvervolgensallesaf- cliënt' :( Dat heb ik ook tijdens gesprekken gehad, wanneer me werd voorgesteld iets te doen dat ik gewoon echt niet kan/wil, ook al zou het kunnen helpen. Zijn er meer mensen die dit hebben?

quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 19:57 schreef ChildoftheStars het volgende:
Knoop doorgehakt. Geen voltijd stage voor mij, volgend jaar. Ik ga een jaar lang 20 uur lopen, in plaats van een half jaar 40 uur. Mijn ego vindt dit heel erg niet oké... :N ;(
Maar misschien wel de beste oplossing
Verstandig van je. Sterkte, ik hoop dat je goed onthoudt waarom je dit hebt besloten :*
Je doet me denken aan een vriendin van mij (eerder al). Die is altijd heel druk bezig, met een geneeskundestudie, verenigingen, sociale afspraken en trips naar het buitenland, maar kampt ondertussen wel met een flinke eetstoornis. Wat extra zwaar wordt zodra ze minder te doen heeft.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_148700888
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 20:38 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Mijn moeder vindt me enkel wat dunnetjes en stopt dan een doos chocola in de tas
Verder kan ik niet psychisch ziek zijn, maar goed... als ze het zo accepteerd en het zo voor zichzelf recht kan breien heb ik er vrede mee

Soms moeten dingen niet leuk zijn oid

Dank je wel :)
Toch is dat mede bepalend voor jouw ego, dat ze je niet accepteert zoals je bent maar een 'perfecte' dochter wil. Jij gaat harder werken om vooral de liefde en acceptatie te krijgen die je graag van je ouders wil. (ik spreek voor een deel uit ervaring hier...)
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_148701720
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 03:14 schreef kuolema het volgende:
Ik had vorige week de laatste afspraak met de arts, omdat ik nu naar een andere afdeling ga. Eind van de maand eerste afspraak bij de psychiater. En vrijdag laatste afspraak met de psycholoog (denk ik). Ik vind het best wel vervelend allemaal :(

[..]
Dat soort dingen zijn irritant spannend.. Hopelijk kunnen ze je op een andere afdeling beter helpen :)
quote:
De vorige keer dat ik in therapie was, zo'n 4 jaar geleden, werd mij ook EMDR aangeboden. Vanwege pesten geloof ik. Maar ik kreeg informatie mee, las dat en dacht: wtf is dit dan? _O- Iemand zwiept met een vinger heen en weer voor je gezicht? Eh .. okee? Vond het heel raar en heb geen zielige trauma's dus wilde het niet. Later las ik erover in mijn studie, dus dat gaf me een ander beeld, maar het lijkt me nog steeds gek :P
Psycholoog van ASS onderzoek begon er nu ook over, maar dan vanwege een gebeurtenis die misschien mijn smetvrees heeft getriggerd. Maar dat is naar mijn mening niet nodig.
Hoe dan ook, fijn dat het jou helpt :)

Trouwens, nu me weer nieuwe mogelijkheden worden voorgelegd wat betreft behandeling en ik het meeste daarvan echt niet zie zitten (groepstherapie, internetbehandeling, EMDR) voel ik me echt zo'n vervelende 'ikvroegzelfomhulpmaarwijsvervolgensallesaf- cliënt' :( Dat heb ik ook tijdens gesprekken gehad, wanneer me werd voorgesteld iets te doen dat ik gewoon echt niet kan/wil, ook al zou het kunnen helpen. Zijn er meer mensen die dit hebben?

[..]
Je hebt het recht om een kritische cliënt te zijn. Waarom zou je elke behandeling moeten accepteren? Je bent toch samen op zoek naar wat voor jou het beste is? Natuurlijk is een beetje naar hun advies luisteren fijn, maar als jij voor jezelf goede redenen hebt waarom je iets niet wilt en dit ook bespreekt, is het volgens mij alleen maar goed.

Zelf ben ik soms veel te volgzaam in de therapie en dat is ook lang niet altijd prettig (jeeej... weer EMDR en ik weet niet of ik dat nu wel aankan om eerlijk te zijn)...
quote:
Verstandig van je. Sterkte, ik hoop dat je goed onthoudt waarom je dit hebt besloten :*
Je doet me denken aan een vriendin van mij (eerder al). Die is altijd heel druk bezig, met een geneeskundestudie, verenigingen, sociale afspraken en trips naar het buitenland, maar kampt ondertussen wel met een flinke eetstoornis. Wat extra zwaar wordt zodra ze minder te doen heeft.
Het komt vast wel goed. Net een gesprek met de decaan gehad, en financieel hoeft dit gelukkig geen probleem te worden.

Als ik je zo je vriendin hoor beschrijven zijn de overeenkomsten inderdaad enorm... Het enige verschil is dat ik aan de faculteit letteren twee studies doe (maar geneeskunde is ook veel moeilijker).
Een eetstoornis is het toppunt van vluchten
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_148701743
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 08:51 schreef zomertje het volgende:

[..]

Toch is dat mede bepalend voor jouw ego, dat ze je niet accepteert zoals je bent maar een 'perfecte' dochter wil. Jij gaat harder werken om vooral de liefde en acceptatie te krijgen die je graag van je ouders wil. (ik spreek voor een deel uit ervaring hier...)
Dat klopt wel. Ik zou heel graag emotionele steun willen, maar zodra ik erom vraag wordt het weg gerationaliseerd en word ik materialistisch ontzettend verwend (afgekocht). Daar voel ik me vervolgens weer schuldig over. Ik zou gewoon goed willen zijn in haar ogen zoals ik ben. En niet nachten wakker moeten liggen omdat ik haar moet uitleggen dat iets niet lukt.

Maar anderzijds moet ik me er maar overheen zetten, inmiddels ben ik een volwassen vrouw :')
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_148706566
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 09:41 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Maar anderzijds moet ik me er maar overheen zetten, inmiddels ben ik een volwassen vrouw :')
Ondanks dat je een volwassen vrouw bent hoef je je er niet 'zomaar' overheen te zetten.

Ik heb ook (pas 24 :')) jaren lang dingen maar gewoon geaccepteerd of 'als ik er niet over praat is het er niet'. Had ik dat wel gedaan zat ik nu niet depressief thuis

*knuffel* :*
pi_148712374
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 09:41 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Dat klopt wel. Ik zou heel graag emotionele steun willen, maar zodra ik erom vraag wordt het weg gerationaliseerd en word ik materialistisch ontzettend verwend (afgekocht). Daar voel ik me vervolgens weer schuldig over. Ik zou gewoon goed willen zijn in haar ogen zoals ik ben. En niet nachten wakker moeten liggen omdat ik haar moet uitleggen dat iets niet lukt.

Maar anderzijds moet ik me er maar overheen zetten, inmiddels ben ik een volwassen vrouw :')
Ik ben hier op mn 44e nog mee bezig, dus tja, volwassen... Maar ik leer nu dat je alleen jezelf kan veranderen en die ander niet. Dus moet je leren op een andere manier ermee om te gaan. En nee, t is niet makkelijk.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_148712469
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2015 23:29 schreef RBWO het volgende:

[..]

Weet ik nog niet. Had niet zo enorm veel contact met de buren. Verder is het nog niet bekend wanneer de begrafenis is. Ik wacht het allemaal wel even af.

Hoe is het nu met jou? Beetje goede dag gehad?
Meh, ben verschrikkelijk vermoeid en lusteloos. Therapie viel zwaar, dreunt nog wel even na ook.
Psychiater wil wederom geen Oxazepam voorschrijven, dus nu ga ik het bij de huisarts proberen.

Morgenavond gaat m'n zoon weer naar z'n vader en heb ik weer even twee dagen rust. De week die volgt zit stampvol, ik hoop dat ik het allemaal trek :@
pi_148712585
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 03:14 schreef kuolema het volgende:
Niet geschoten is altijd mis ;) EMDR vergt veel van je, maar je hoeft er niet zoveel mee te doen zelf.
Ik heb eens zo'n therapievorm gehad waarin je alles moest analyseren dmv ''pannetjes''. :') Ik ben daar veel te nuchter voor, dus dat werkte niet voor mij.
Groepstherapie heb ik altijd afgewezen, dat is wel het laatste wat bij mij past.

Ik moet nú hulp en het hoeft geen jaren te duren voordat ik wat bereikt heb. Dus ja, je mag best kritisch zijn op wat je wilt of niet. Zolang je zelf maar in je achterhoofd iets achter de hand hebt. Zo stond ik dus op EMDR, terwijl meerdere psychologen dit afwezen. Wat doe je dan? Dan ga je gewoon naar de volgende ;)
pi_148714404
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 15:21 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Meh, ben verschrikkelijk vermoeid en lusteloos. Therapie viel zwaar, dreunt nog wel even na ook.
Psychiater wil wederom geen Oxazepam voorschrijven, dus nu ga ik het bij de huisarts proberen.

Morgenavond gaat m'n zoon weer naar z'n vader en heb ik weer even twee dagen rust. De week die volgt zit stampvol, ik hoop dat ik het allemaal trek :@
Oef :( *knuffel*.

Ik ben juist begonnen met zo min mogelijk oxazepam te nemen. Zat op 2x 10mg per dag en neem nu nog 5mg (of 10 als het echt een rot dag is!). Ben daar nu ongeveer 3 dagen mee bezig en bevalt opzich goed. Hoeveel neem jij in?

Verder ben ik ook behoorlijk vermoeid en rusteloos terwijl ik echt weinig doe op een dag. (10:00 eruit, eten, wandelen, hardlopen, ipad film kijken, eten halen, eten maken, wandelen, ipad, en nog wat huishoudelijke taken.. Dan heb ik de dag wel weer gehad). Angst en paniek is gelukkig wel een stukje minder geworden.

Wel gedurende de hele dag een beetje een 'zwaar' gevoel.

Doe wel rustig aan en pak je rust momenten heh? :)
pi_148715093
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 16:06 schreef RBWO het volgende:

[..]

Oef :( *knuffel*.

Ik ben juist begonnen met zo min mogelijk oxazepam te nemen. Zat op 2x 10mg per dag en neem nu nog 5mg (of 10 als het echt een rot dag is!). Ben daar nu ongeveer 3 dagen mee bezig en bevalt opzich goed. Hoeveel neem jij in?

Verder ben ik ook behoorlijk vermoeid en rusteloos terwijl ik echt weinig doe op een dag. (10:00 eruit, eten, wandelen, hardlopen, ipad film kijken, eten halen, eten maken, wandelen, ipad, en nog wat huishoudelijke taken.. Dan heb ik de dag wel weer gehad). Angst en paniek is gelukkig wel een stukje minder geworden.

Wel gedurende de hele dag een beetje een 'zwaar' gevoel.

Doe wel rustig aan en pak je rust momenten heh? :)
Ik heb 1x een voorschrift gekregen van 50 stuks à 10mg. De bedoeling was om 2x per dag een te nemen, maar ik heb ze alleen gebruikt als m'n hoofd overstroomde en ik er in bleef hangen. Misschien 2/3 per week?
Vandaar dat ik het ook zo'n naaistreek vind dat ik geen nieuwe krijg, ik ga er hartstikke verantwoord mee om :(
pi_148715846
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 16:20 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ik heb 1x een voorschrift gekregen van 50 stuks à 10mg. De bedoeling was om 2x per dag een te nemen, maar ik heb ze alleen gebruikt als m'n hoofd overstroomde en ik er in bleef hangen. Misschien 2/3 per week?
Vandaar dat ik het ook zo'n naaistreek vind dat ik geen nieuwe krijg, ik ga er hartstikke verantwoord mee om :(
Ah dat is zeker een naaistreek. Ik heb denk ik al 4x een herhaal recept van 20 gehad. (heb er 80 in totaal genomen oid, iedere dag 2).

Maar krijg nu natuurlijk geen herhaalrecept meer vanwege 'verslavinginsgevaar' dus moest ook wel gaan afbouwen :-). Valt me tot nu toe wel mee dat afbouwen. (wel in 1x gestopt met 10mg per dag.. Maarja)

Jij ging er veel beter mee om in ieder geval!
pi_148715993
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 16:37 schreef RBWO het volgende:

[..]

Ah dat is zeker een naaistreek. Ik heb denk ik al 4x een herhaal recept van 20 gehad. (heb er 80 in totaal genomen oid, iedere dag 2).

Maar krijg nu natuurlijk geen herhaalrecept meer vanwege 'verslavinginsgevaar' dus moest ook wel gaan afbouwen :-). Valt me tot nu toe wel mee dat afbouwen. (wel in 1x gestopt met 10mg per dag.. Maarja)

Jij ging er veel beter mee om in ieder geval!
Vond het sowieso raar dat hij adviseerde om 2x per dag 1 te nemen.. Omdat ik ook aangegeven heb het alleen te willen gebruiken als ik overloop. Afbouwen was dus niet nodig gelukkig.
pi_148716687
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 16:40 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Vond het sowieso raar dat hij adviseerde om 2x per dag 1 te nemen.. Omdat ik ook aangegeven heb het alleen te willen gebruiken als ik overloop. Afbouwen was dus niet nodig gelukkig.
Dat is waar. Ik moest het gewoon nemen anders kreeg ik gedurende de dag 4 a 5x een full blown paniekaanval. Daarom vind ik het ergens wel moeilijk te stoppen. Maar gelukkig gaat het redelijk.

Wel een nare (of positieve?) bijwerking van mijn citalopram. Ik kan sinds vandaag niet meer roken zonder te moeten kokhalzen.. Het is echt alleen bij een sigaret.. Maar ik wilde nog niet stoppen met roken.. Wellicht nu wel want dit Is geen doen :')
pi_148717349
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 16:57 schreef RBWO het volgende:

[..]

Dat is waar. Ik moest het gewoon nemen anders kreeg ik gedurende de dag 4 a 5x een full blown paniekaanval. Daarom vind ik het ergens wel moeilijk te stoppen. Maar gelukkig gaat het redelijk.

Wel een nare (of positieve?) bijwerking van mijn citalopram. Ik kan sinds vandaag niet meer roken zonder te moeten kokhalzen.. Het is echt alleen bij een sigaret.. Maar ik wilde nog niet stoppen met roken.. Wellicht nu wel want dit Is geen doen :')
Oh ja nee, dan is het een ander verhaal :@
Hoe gaat het nu komen dan? Ben je van de paniekaanvallen af, dat je zonder kunt? Of moet je echt stoppen vanwege het verslavingsgevaar?

En als je kúnt stoppen moet je het zeker doen ;) Met roken dan hè.
pi_148717603
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 17:14 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Oh ja nee, dan is het een ander verhaal :@
Hoe gaat het nu komen dan? Ben je van de paniekaanvallen af, dat je zonder kunt? Of moet je echt stoppen vanwege het verslavingsgevaar?

En als je kúnt stoppen moet je het zeker doen ;) Met roken dan hè.
*klopt af* thuis, onderweg en in de supermarkt ben ik wel redelijk van de paniekaanvallen af. Wel krijg ik het soms ineens 'heet' en begin ik te zweten. Roep dan in gedachten 'STOP' en ga meteen iets doen. Tot nu toe helpt dat!

3 weken geleden Had ik niet verwacht dat ik 'zo snel' minder paniekaanvallen zou krijgen. Tuurlijk helpt de oxazepam ook wel tegen de ergste angst.. Maarja die bouw ik nu ook af.

Ik wilde met oxazepam stoppen vanwege de 'gewenning' maar ook omdat zoveel nooit goed kan zijn..

Als ik bij vrienden ben is het nog wel lastig.. Soort van 'teveel prikkels' lijkt het dan wel.. Maar thuis gaat het zeker beter.
pi_148721544
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 17:21 schreef RBWO het volgende:

[..]

*klopt af* thuis, onderweg en in de supermarkt ben ik wel redelijk van de paniekaanvallen af. Wel krijg ik het soms ineens 'heet' en begin ik te zweten. Roep dan in gedachten 'STOP' en ga meteen iets doen. Tot nu toe helpt dat!

3 weken geleden Had ik niet verwacht dat ik 'zo snel' minder paniekaanvallen zou krijgen. Tuurlijk helpt de oxazepam ook wel tegen de ergste angst.. Maarja die bouw ik nu ook af.

Ik wilde met oxazepam stoppen vanwege de 'gewenning' maar ook omdat zoveel nooit goed kan zijn..

Als ik bij vrienden ben is het nog wel lastig.. Soort van 'teveel prikkels' lijkt het dan wel.. Maar thuis gaat het zeker beter.
Hoe lang zit je nu al aan de medicijnen? Bij mij is de paniek ook wel een stuk minder nu, maar ik heb toch wel 8 weken moeten wachten.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_148723443
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 19:08 schreef zomertje het volgende:

[..]

Hoe lang zit je nu al aan de medicijnen? Bij mij is de paniek ook wel een stuk minder nu, maar ik heb toch wel 8 weken moeten wachten.
3,5 weken op 10mg en 5 dagen op 20mg.

Maar iets te hard geroepen net. Kreeg een 'gewone' paniekaanval die ik zelf weer kon stoppen. (begon te zweten en werd wat duizelig en dacht 'ja hoor gaan we weer :')) Kwam omdat ik toen straks ben gaan wandelen en net even rustig op de bank zat en dacht 'Hmm ik Herriner me niet heel goed meer welke stukjes ik gelopen heb' en bam, paniek. :').

(Terwijl ik wel weet waar ik gelopen heb etc.. Tis gewoon even de 'onwerkelijke' gedachten die paniek veroorzaken .. Pff)
pi_148726478
Wellicht iets raars maar ben benieuwd of iemand dit ook doet. Ik ga het ook compleet verkeerd uitleggen gok ik, maar toe maar.

Vaak doe ik mijn dagelijkse bezigheden 'automatisch'. Eten halen, eten, douchen zonder er überhaupt bij na te denken.

Maar wanneer ik (in mezelf!) zeg 'Ik ga maar eens even douchen' of 'O half 12 alweer, tijd voor brood' voel ik een stuk 'minder' angst.

Normaal gesproken zit ik op de bank en ga ik gewoon brood maken zonder het daadwerkelijk te beslissen of bij na te denken..

Wellicht beetje warrig uitgelegd maar het komt er op neer dat ik 'vertel' in mezelf wat ik ga doen voordat ik het doe en dit minder angst geeft.

Iemand die dit herkent?

[ Bericht 1% gewijzigd door RBWO op 15-01-2015 21:05:52 ]
pi_148738220
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 20:53 schreef RBWO het volgende:
Wellicht iets raars maar ben benieuwd of iemand dit ook doet. Ik ga het ook compleet verkeerd uitleggen gok ik, maar toe maar.

Vaak doe ik mijn dagelijkse bezigheden 'automatisch'. Eten halen, eten, douchen zonder er überhaupt bij na te denken.

Maar wanneer ik (in mezelf!) zeg 'Ik ga maar eens even douchen' of 'O half 12 alweer, tijd voor brood' voel ik een stuk 'minder' angst.

Normaal gesproken zit ik op de bank en ga ik gewoon brood maken zonder het daadwerkelijk te beslissen of bij na te denken..

Wellicht beetje warrig uitgelegd maar het komt er op neer dat ik 'vertel' in mezelf wat ik ga doen voordat ik het doe en dit minder angst geeft.

Iemand die dit herkent?
Heel herkenbaar: ik heb ook alles perfect ingepland en mezelf uitleg geven over wat er gaat komen doe ik ook. Alleen ik ben niet autistisch, maar ik heb het nodig om voor mezelf te zorgen, andere zit ik de hele dag te studeren en zo
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_148747012
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 07:18 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Heel herkenbaar: ik heb ook alles perfect ingepland en mezelf uitleg geven over wat er gaat komen doe ik ook. Alleen ik ben niet autistisch, maar ik heb het nodig om voor mezelf te zorgen, andere zit ik de hele dag te studeren en zo
Fijn dat je reageert! :*

Ik zeg nu wat vaker tegen mezelf dingen. Normaal gesproken doe ik dat niet. Maar 'schrik' ik daardoor af en toe.

- Ik zit op de bank, ga brood smeren, ga eten en ineens denk ik 'huh, heb ik nou besloten brood te gaan smeren' (teveel in gedachten juist)

Terwijl als ik op de bank zit en daadwerkelijk zeg (in mezelf) 'Oké tijd om brood te gaan smeren' is dat voor mijn gedachten veel fijner ofzo.. Op een rare manier beslis ik het dan met mijn volle aandacht.
pi_148747099
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 14:02 schreef RBWO het volgende:

[..]

Fijn dat je reageert! :*

Ik zeg nu wat vaker tegen mezelf dingen. Normaal gesproken doe ik dat niet. Maar 'schrik' ik daardoor af en toe.

- Ik zit op de bank, ga brood smeren, ga eten en ineens denk ik 'huh, heb ik nou besloten brood te gaan smeren' (teveel in gedachten juist)

Terwijl als ik op de bank zit en daadwerkelijk zeg (in mezelf) 'Oké tijd om brood te gaan smeren' is dat voor mijn gedachten veel fijner ofzo.. Op een rare manier beslis ik het dan met mijn volle aandacht.
Heel herkenbaar
En ik schrijf het op lijstjes en dan is het "het is nu 13:00, dus ik moet nu brood smeren" en zo de hele dag door

Maar als het rust geeft, is het toch prima?
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_148749749
Hoi!

Ik heb al heel lang niet meer gepost hier. Na een jaar fluoxetine genomen te hebben, ben ik sinds deze week aan het afbouwen en ik vind het best wel spannend :). Met mij gaat het vrij goed op dit moment. Ik heb de indruk dat ik, na bijna 2 jaar therapie, best wel veel ontwikkeling heb doorgemaakt. Het is nog steeds wel zo dat bepaalde dingen me nog steeds triggeren, maar ik er beter mee om weet te gaan en het ook eerder herken. Ik sta nu dichter bij mezelf qua gevoelens en emoties. Ik heb ook niet meer zoveel doem / negatieve gedachtes die zich de hele tijd herhalen. En ik ben al vrij lang vrij stabiel. Tussendoor is er nog wel iets vervelends gebeurd (mijn vriend had een hersenbloeding... gelukkig gaat het weer goed met hem!), maar zelfs daardoor ben ik niet weer in een zware depressie beland. Ook heb ik qua werk ook nieuwe keuzes gemaakt, waardoor ik ook minder gestresst ben.

Ik volg nog tot ongeveer september therapie. Dus helemaal alleen sta ik er gelukkig nog niet voor ;).
pi_148750894
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 15:31 schreef rainbowwarrior het volgende:
Hoi!

Ik heb al heel lang niet meer gepost hier. Na een jaar fluoxetine genomen te hebben, ben ik sinds deze week aan het afbouwen en ik vind het best wel spannend :). Met mij gaat het vrij goed op dit moment. Ik heb de indruk dat ik, na bijna 2 jaar therapie, best wel veel ontwikkeling heb doorgemaakt. Het is nog steeds wel zo dat bepaalde dingen me nog steeds triggeren, maar ik er beter mee om weet te gaan en het ook eerder herken. Ik sta nu dichter bij mezelf qua gevoelens en emoties. Ik heb ook niet meer zoveel doem / negatieve gedachtes die zich de hele tijd herhalen. En ik ben al vrij lang vrij stabiel. Tussendoor is er nog wel iets vervelends gebeurd (mijn vriend had een hersenbloeding... gelukkig gaat het weer goed met hem!), maar zelfs daardoor ben ik niet weer in een zware depressie beland. Ook heb ik qua werk ook nieuwe keuzes gemaakt, waardoor ik ook minder gestresst ben.

Ik volg nog tot ongeveer september therapie. Dus helemaal alleen sta ik er gelukkig nog niet voor ;).
Positief allemaal ^O^ Mag je trots op zijn, je hebt er zo te horen hard voor gewerkt.

Wat erg van je vriend, is hij helemaal hersteld?
pi_148753162
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 14:04 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Heel herkenbaar
En ik schrijf het op lijstjes en dan is het "het is nu 13:00, dus ik moet nu brood smeren" en zo de hele dag door

Maar als het rust geeft, is het toch prima?
Zeker! :*

Vandaag bij de psycholoog geweest en die vond mij er al veel beter bij zitten. Verder de auto gewassen en zelfs even bij de McDonald's wat gegeten! Had ik niet verwacht van mezelf! :)
pi_148753556
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 15:31 schreef rainbowwarrior het volgende:
Hoi!

Ik heb al heel lang niet meer gepost hier. Na een jaar fluoxetine genomen te hebben, ben ik sinds deze week aan het afbouwen en ik vind het best wel spannend :). Met mij gaat het vrij goed op dit moment. Ik heb de indruk dat ik, na bijna 2 jaar therapie, best wel veel ontwikkeling heb doorgemaakt. Het is nog steeds wel zo dat bepaalde dingen me nog steeds triggeren, maar ik er beter mee om weet te gaan en het ook eerder herken. Ik sta nu dichter bij mezelf qua gevoelens en emoties. Ik heb ook niet meer zoveel doem / negatieve gedachtes die zich de hele tijd herhalen. En ik ben al vrij lang vrij stabiel. Tussendoor is er nog wel iets vervelends gebeurd (mijn vriend had een hersenbloeding... gelukkig gaat het weer goed met hem!), maar zelfs daardoor ben ik niet weer in een zware depressie beland. Ook heb ik qua werk ook nieuwe keuzes gemaakt, waardoor ik ook minder gestresst ben.

Ik volg nog tot ongeveer september therapie. Dus helemaal alleen sta ik er gelukkig nog niet voor ;).
Goed verhaal :)

Ik ben er net 2 maanden mee bezig, denk dat ik forever aan die meuk vast zit. Maargoed, als t helpt....
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
  vrijdag 16 januari 2015 @ 18:46:59 #199
399061 kuolema
vermaledijd
pi_148754987
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 15:31 schreef rainbowwarrior het volgende:
Hoi!

Ik heb al heel lang niet meer gepost hier. Na een jaar fluoxetine genomen te hebben, ben ik sinds deze week aan het afbouwen en ik vind het best wel spannend :). Met mij gaat het vrij goed op dit moment. Ik heb de indruk dat ik, na bijna 2 jaar therapie, best wel veel ontwikkeling heb doorgemaakt. Het is nog steeds wel zo dat bepaalde dingen me nog steeds triggeren, maar ik er beter mee om weet te gaan en het ook eerder herken. Ik sta nu dichter bij mezelf qua gevoelens en emoties. Ik heb ook niet meer zoveel doem / negatieve gedachtes die zich de hele tijd herhalen. En ik ben al vrij lang vrij stabiel. Tussendoor is er nog wel iets vervelends gebeurd (mijn vriend had een hersenbloeding... gelukkig gaat het weer goed met hem!), maar zelfs daardoor ben ik niet weer in een zware depressie beland. Ook heb ik qua werk ook nieuwe keuzes gemaakt, waardoor ik ook minder gestresst ben.

Ik volg nog tot ongeveer september therapie. Dus helemaal alleen sta ik er gelukkig nog niet voor ;).
Hey! Ik dacht laatst nog aan je. Laserregenboogogenassociatie *O* Leuk dat je een update geeft, en vooral dat die zo positief is. :)
Wat erg van je vriend :o

Succes met afbouwen, ik hoop voor je dat het zonder ad ook goed blijft gaan (of ga je niet helemaal stoppen?). Heb je al last van onttrekkingsverschijnselen?
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_148763669
Ik heb vandaag mijn eerste dag zonder oxazepam doorgebracht! Top momentje voor mij want ik zat aan 2-3 x 10mg per dag vanwege de enorme paniekaanvallen!
  zaterdag 17 januari 2015 @ 00:31:15 #201
399061 kuolema
vermaledijd
pi_148766653
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 09:40 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Dat soort dingen zijn irritant spannend.. Hopelijk kunnen ze je op een andere afdeling beter helpen :)
Het voelt wel soort van goed afgesloten nu denk ik. Thanks, ik hoop het ook.
quote:
[..]

Je hebt het recht om een kritische cliënt te zijn. Waarom zou je elke behandeling moeten accepteren? Je bent toch samen op zoek naar wat voor jou het beste is? Natuurlijk is een beetje naar hun advies luisteren fijn, maar als jij voor jezelf goede redenen hebt waarom je iets niet wilt en dit ook bespreekt, is het volgens mij alleen maar goed.

Zelf ben ik soms veel te volgzaam in de therapie en dat is ook lang niet altijd prettig (jeeej... weer EMDR en ik weet niet of ik dat nu wel aankan om eerlijk te zijn)...

[..]
Als het gaat om dingen die nuttig zouden zijn maar die ik niet wil doen uit angst, kom ik natuurlijk niet verder. Want dit is o.a. waarom ik in therapie ben. Maar ik kan het gewoon niet.
quote:
Het komt vast wel goed. Net een gesprek met de decaan gehad, en financieel hoeft dit gelukkig geen probleem te worden.

Als ik je zo je vriendin hoor beschrijven zijn de overeenkomsten inderdaad enorm... Het enige verschil is dat ik aan de faculteit letteren twee studies doe (maar geneeskunde is ook veel moeilijker).
Een eetstoornis is het toppunt van vluchten
Krijg je nog studiefinanciering?
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 15:24 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Niet geschoten is altijd mis ;) EMDR vergt veel van je, maar je hoeft er niet zoveel mee te doen zelf.
Ik heb eens zo'n therapievorm gehad waarin je alles moest analyseren dmv ''pannetjes''. :') Ik ben daar veel te nuchter voor, dus dat werkte niet voor mij.
Groepstherapie heb ik altijd afgewezen, dat is wel het laatste wat bij mij past.

Ik moet nú hulp en het hoeft geen jaren te duren voordat ik wat bereikt heb. Dus ja, je mag best kritisch zijn op wat je wilt of niet. Zolang je zelf maar in je achterhoofd iets achter de hand hebt. Zo stond ik dus op EMDR, terwijl meerdere psychologen dit afwezen. Wat doe je dan? Dan ga je gewoon naar de volgende ;)
Bij mij is het juist andersom, ik durf/wil niks, omdat het zo moeilijk is en omdat ik vaak denk 'het heeft toch geen zin.'
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_148768011
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 00:31 schreef kuolema het volgende:

[..]

Het voelt wel soort van goed afgesloten nu denk ik. Thanks, ik hoop het ook.

[..]

Als het gaat om dingen die nuttig zouden zijn maar die ik niet wil doen uit angst, kom ik natuurlijk niet verder. Want dit is o.a. waarom ik in therapie ben. Maar ik kan het gewoon niet.

[..]

Krijg je nog studiefinanciering?

[..]

Bij mij is het juist andersom, ik durf/wil niks, omdat het zo moeilijk is en omdat ik vaak denk 'het heeft toch geen zin.'
Ik ben ook al jaren aan het steggelen, zodra het te moeilijk werd kapte ik het weer af.
Vorig jaar ben ik op een punt gekomen dat ik gewoon niet meer mág stoppen. Ik moet en zal beter worden, voor mezelf én voor m'n zoon. Die verdient een lieve relaxte moeder.
Dus ja, het is en wordt zwaar, maar ik moet er toch een keer doorheen. Leven zoals nu kan óók niet.

Het is een afweging die je moet maken :)
pi_148806473
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 16:09 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Positief allemaal ^O^ Mag je trots op zijn, je hebt er zo te horen hard voor gewerkt.

Wat erg van je vriend, is hij helemaal hersteld?
:)! Ja ik heb er veel voor gedaan, dat doe ik nog steeds trouwens. Ik merk dat het echt loont, zo'n lange therapie!

Mijn vriend is zo goed als hersteld. Hij hinkt een klein beetje bij het lopen en heeft nog een beetje problemen met zijn rechter hand / arm, maar kan eigenlijk alles weer helemaal zelfstandig doen. Net na de hersenbloeding was dat allemaal maar de vraag, want hij was aan zijn rechterzijde bijna helemaal verlamd en had in het begin ook spraakproblemen... Gelukkig ziet dat er allemaal weer goed uit :).

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 17:47 schreef zomertje het volgende:

[..]

Goed verhaal :)

Ik ben er net 2 maanden mee bezig, denk dat ik forever aan die meuk vast zit. Maargoed, als t helpt....
Waarom denk je dat je voor altijd fluoxetine moet nemen? Merk je ook een verschil?

Ik heb het genomen om uit mijn zware depressie te komen waarin ik ben beland doordat er (te)veel heftige dingen tijdens de therapie naar boven zijn gekomen (daarvoor was ik ook depressief, maar niet zo heftig...). Daar alles zich nu weer gestabiliseerd heeft bij mij wordt gekeken of ik ook zonder fluoxetine stabiel genoeg blijf en me goed voel...

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 18:46 schreef kuolema het volgende:

[..]

Hey! Ik dacht laatst nog aan je. Laserregenboogogenassociatie *O* Leuk dat je een update geeft, en vooral dat die zo positief is. :)
Wat erg van je vriend :o

Succes met afbouwen, ik hoop voor je dat het zonder ad ook goed blijft gaan (of ga je niet helemaal stoppen?). Heb je al last van onttrekkingsverschijnselen?
:D! Lief :).

Ik ben van plan om helemaal te stoppen. Ik weet op dit moment niet zo goed of ik (al) onttrekkingsverschijnselen heb of niet. Ik ben iemand die in zulke gevallen heel erg op zichzelf let en alles wat een beetje anders voelt als normaal uitvergroot ;). Eergisteren voelde ik me wel een beetje raar. Ik voelde helemaal niets en alles kwam stomp op me over. Ook heb ik me aan heel veel mensen geërgerd :'). Gisteren en vandaag voel ik me wel ok. Ik heb wel rare / heftige dromen gehad de afgelopen nachten. Dat schijnt ook met het afbouwen samen te hangen.

Ik probeer in ieder geval rustig aan te doen de komende weken (wat niet helemaal gaat lukken, maar goed). Maar tot nu toe gaat het wel goed eigenlijk!

Ik heb net gelezen dat bij jou ook weer veel verandert... Echt vervelend dat je alweer moet wisselen zeg. Lijkt me lastig wanneer diagnoses vaak veranderen en dan de hulp en ondersteuning ook :-/.
pi_148818411
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2015 15:10 schreef rainbowwarrior het volgende:

[..]
Waarom denk je dat je voor altijd fluoxetine moet nemen? Merk je ook een verschil?

Ik heb het genomen om uit mijn zware depressie te komen waarin ik ben beland doordat er (te)veel heftige dingen tijdens de therapie naar boven zijn gekomen (daarvoor was ik ook depressief, maar niet zo heftig...). Daar alles zich nu weer gestabiliseerd heeft bij mij wordt gekeken of ik ook zonder fluoxetine stabiel genoeg blijf en me goed voel...
Ik denk dat ik voor een deel aanleg heb voor depressieachtige zaken. Al vanaf jongs af aan gaat t af en aan minder goed. Ook vanwege veel meegemaakt hebben. En ik heb paniekaanvallen, daartegen werkt het gelukkig ook.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_148829635
T is weer Januari...kloterige winterdip... ;(
S. 2014
J. 2016
pi_148830006
Arbeit macht frei is mijn credo geworden. :D
pi_148839383
Iemand ervaring met Citalopram PHC (Pharmacy oid?). Deze had ik eerst maar heb nu Citalopram Actavis meegekregen omdat die andere niet meer gegeven word hier.

Werkt dit hetzelfde? Huisarts zegt van wel (alleen andere fabrikant) maar ik twijfel nogal :')
pi_148839544
Citalopram = citalopram
pi_148839596
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 14:16 schreef RBWO het volgende:
Iemand ervaring met Citalopram PHC (Pharmacy oid?). Deze had ik eerst maar heb nu Citalopram Actavis meegekregen omdat die andere niet meer gegeven word hier.

Werkt dit hetzelfde? Huisarts zegt van wel (alleen andere fabrikant) maar ik twijfel nogal :')
Hulp-en vulstoffen zullen hoogstens anders zijn, maar de werkzame stof is altijd hetzelfde, evenals de dosering.
Mokkel met stuntstok
  Beste/leukste mod 2022 maandag 19 januari 2015 @ 14:29:45 #210
319979 Fok-it
All is well
pi_148839855
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 14:16 schreef RBWO het volgende:
Iemand ervaring met Citalopram PHC (Pharmacy oid?). Deze had ik eerst maar heb nu Citalopram Actavis meegekregen omdat die andere niet meer gegeven word hier.

Werkt dit hetzelfde? Huisarts zegt van wel (alleen andere fabrikant) maar ik twijfel nogal :')
Ik heb een jaar Citalopram geslikt, voor mij werkt het niet, maar misschien voor jou wel. Dat is voor iedereen anders.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_148839966
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 14:20 schreef Deeltjesversneller het volgende:
Citalopram = citalopram
Ja in principe wel.. toch wel huiverig omdat ik al 4 weken de PCH slikte en ik zeker wat begin te merken van deze AD.
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 14:22 schreef Mord_Sith het volgende:

[..]

Hulp-en vulstoffen zullen hoogstens anders zijn, maar de werkzame stof is altijd hetzelfde, evenals de dosering.
Hmm oké.. gewoon verrot dat ze PCH niet meer hebben :')
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 14:29 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Ik heb een jaar Citalopram geslikt, voor mij werkt het niet, maar misschien voor jou wel. Dat is voor iedereen anders.
Citalopram werkt voor mij al wel. Daarom vind ik het juist vervelend dat ik nu van een andere fabrikant "dezelfde" pillen krijg.

Of ben jij ook gewisseld van Citalopram en werkte de andere juist niet?
  Beste/leukste mod 2022 maandag 19 januari 2015 @ 14:37:51 #212
319979 Fok-it
All is well
pi_148840133
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 14:32 schreef RBWO het volgende:

[..]

Ja in principe wel.. toch wel huiverig omdat ik al 4 weken de PCH slikte en ik zeker wat begin te merken van deze AD.

[..]

Hmm oké.. gewoon verrot dat ze PCH niet meer hebben :')

[..]

Citalopram werkt voor mij al wel. Daarom vind ik het juist vervelend dat ik nu van een andere fabrikant "dezelfde" pillen krijg.

Of ben jij ook gewisseld van Citalopram en werkte de andere juist niet?
Ik heb Citalopram als tweede antidepressia geslikt ja, eerst sertraline geslikt. Maar dat werkte nog minder
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_148840377
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 14:32 schreef RBWO het volgende:

[..]

Hmm oké.. gewoon verrot dat ze PCH niet meer hebben :')

dat zit gewoon in je hoofd, het is hetzelfde molecuul
pi_148847168
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 14:45 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

dat zit gewoon in je hoofd, het is hetzelfde molecuul
Ben ik het helemaal mee eens dat het in mijn hoofd zit. Slik het voor angst en paniekaanvallen dus zat me 'natuurlijk' alweer druk te maken.
  maandag 19 januari 2015 @ 17:38:36 #215
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_148847354
quote:
1s.gif Op maandag 19 januari 2015 02:02 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
T is weer Januari...kloterige winterdip... ;(
Die begint bij mij altijd al in oktober zo'n beetje
pi_148847537
quote:
1s.gif Op maandag 19 januari 2015 17:33 schreef RBWO het volgende:

[..]

Ben ik het helemaal mee eens dat het in mijn hoofd zit. Slik het voor angst en paniekaanvallen dus zat me 'natuurlijk' alweer druk te maken.
ja begreep ik, maar je hoeft dus niet bang te zijn dat de werking anders zal zijn :)
pi_148847663
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2015 17:43 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

ja begreep ik, maar je hoeft dus niet bang te zijn dat de werking anders zal zijn :)
Inderdaad. Gewoon innemen zoals altijd en daarna lekker gaan slapen! Thanks voor de 'niet zeuren gewoon nemen' reactie. Heb ik soms ook nodig haha.
  dinsdag 20 januari 2015 @ 22:05:54 #218
47102 Elvi
miemkwien
pi_148890813
Mini update... ik heb te lang signalen geneerd met "het is maar een dipje, het is stress" maar na 2 dagen waarin het allemaal verkeerd liep ben ik toch bang dat mn depressie terug is -O- ik ga morgen mn psych even mailen voor een afspraak (bellen werkt toch niet bij m :') )
  dinsdag 20 januari 2015 @ 22:29:51 #219
399061 kuolema
vermaledijd
pi_148892036
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 22:05 schreef Elvi het volgende:
Mini update... ik heb te lang signalen geneerd met "het is maar een dipje, het is stress" maar na 2 dagen waarin het allemaal verkeerd liep ben ik toch bang dat mn depressie terug is -O- ik ga morgen mn psych even mailen voor een afspraak (bellen werkt toch niet bij m :') )
Oh :{
Maar het is ook niet goed om bij elk 'dipje' meteen in de stress te schieten en zeker te weten dat je weer depressief wordt, want dat is juist deprimerend. Verstandig dat je een mail gaat sturen.

Heb je geen regelmatige afspraken met je psycholoog?
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_148892815
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 22:31 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

Relaxed, ik zit daar nu 9 maanden op. Ik durf niet zomaar te stoppen
Ik slik momenteel per dag tussen de 0 - 2,5 mg. Ben gewoon 'ineens' gestopt na 6 weken 20-30mg.

Slik jij het ook voor angst en paniek?

Wilde wel eens kijken hoe het met de angst en paniekaanvallen zou zijn.. Eerste paar dagen waren echt verrot. Maar merk dat het steeds beter gaat zonder! (slik wel antidepressiva dus wellicht begint dat ook te werken tegen angstgedachten)
  dinsdag 20 januari 2015 @ 22:49:42 #221
47102 Elvi
miemkwien
pi_148892914
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 22:29 schreef kuolema het volgende:

[..]

Oh :{
Maar het is ook niet goed om bij elk 'dipje' meteen in de stress te schieten en zeker te weten dat je weer depressief wordt, want dat is juist deprimerend. Verstandig dat je een mail gaat sturen.

Heb je geen regelmatige afspraken met je psycholoog?
Ik had eigenlijk een afspraak vorige week maar die heb ik afgezegd omdat ik naar vriendlief ging :P maar er zit nu soms wel een maand tussen de afspraken en dat vind ik ook noet fijn.
  dinsdag 20 januari 2015 @ 22:57:56 #222
399061 kuolema
vermaledijd
pi_148893253
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 22:49 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ik had eigenlijk een afspraak vorige week maar die heb ik afgezegd omdat ik naar vriendlief ging :P maar er zit nu soms wel een maand tussen de afspraken en dat vind ik ook noet fijn.
En niet meteen een nieuwe afspraak gemaakt? Een maand is wel lang ja, waar heb je behoefte aan?

Ik heb trouwens ook maar één keer in de 3 weken een afspraak, ter overbrugging, totdat ik psycho-educatie kan gaan doen.

Had jij nou ook een autismeonderzoek gehad?
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_148894531
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 23:07 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

Zes weken is wel anders dan 9 maanden ivm receptoren die eraan gewend zijn..

Ik slik het voor angst en anti depressiva voor depressie..

Beide gevolg van ptss
Daar ben ik het zeker mee eens. Vandaar dat ik maar gestopt ben nu het nog kan.

Vervelend! Werkt de antidepressiva al goed bij jou?
  woensdag 21 januari 2015 @ 00:19:41 #224
47102 Elvi
miemkwien
pi_148896178
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 22:57 schreef kuolema het volgende:

[..]

En niet meteen een nieuwe afspraak gemaakt? Een maand is wel lang ja, waar heb je behoefte aan?

Ik heb trouwens ook maar één keer in de 3 weken een afspraak, ter overbrugging, totdat ik psycho-educatie kan gaan doen.

Had jij nou ook een autismeonderzoek gehad?
Nee hier is het zo dat je bij de receptie afbelt en dat de psych je dan zelf belt voor een nieuwe afspraak. maar die van mij is niet zo van het bellen :P
Het liefst zou ik wel 1x per 2 weken willen.

Ik heb (nog) geen autismeonderzoek gehad. Ik heb niet zo'n zin om mn ouders erbij te betrekken en ik geloof dat de prioriteit er ook niet ligt.
pi_148896599
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 23:33 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

Ja de depressie is weg, otss ook al. Alleen nog de oxa gaan afbouwen :)
Goed om te horen! Hoelang slik je AD? Of ben je daar ook mee gestopt? :)
pi_148898990
Gisteren een gesprek gehad (welke dag niet eigenlijk) en benoemd dat voor mezelf zorgen lastig is (douchen, tandenpoetsen, drinken, eten). Krijg ik het advies dat ik er een routine van te maken... No shit sherlock

Inmiddels ga ik half dood van de tentamenstress, ik hoop de komende weken goed door te komen
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_148904095
Ik kreeg vandaag even te horen dat ik een dwangneurose heb :')

Werkelijk álles wat ik normaal vind blijkt niet normaal te zijn. Ik ben té hygiënisch, en dat belemmert mij en m'n zoon.

Huiswerk voor deze week; elke dag naar buiten en vies worden. Daarna met vieze handjes een koekje eten :')

Werkelijk..
pi_148904559
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 11:56 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik kreeg vandaag even te horen dat ik een dwangneurose heb :')

Werkelijk álles wat ik normaal vind blijkt niet normaal te zijn. Ik ben té hygiënisch, en dat belemmert mij en m'n zoon.

Huiswerk voor deze week; elke dag naar buiten en vies worden. Daarna met vieze handjes een koekje eten :')

Werkelijk..
Serieus... Vind je zelf ook dat dit klopt qua dwang? Wat een huiswerk :')
pi_148904573
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 07:23 schreef ChildoftheStars het volgende:
Gisteren een gesprek gehad (welke dag niet eigenlijk) en benoemd dat voor mezelf zorgen lastig is (douchen, tandenpoetsen, drinken, eten). Krijg ik het advies dat ik er een routine van te maken... No shit sherlock

Inmiddels ga ik half dood van de tentamenstress, ik hoop de komende weken goed door te komen
En je bent al zo goed bezig met een routine.. Dus lekker dan.

:*
pi_148904628
quote:
1s.gif Op woensdag 21 januari 2015 12:11 schreef RBWO het volgende:

[..]

Serieus... Vind je zelf ook dat dit klopt qua dwang? Wat een huiswerk :')
Nou ja, ik heb vooral m'n zoon er mee te pakken. Die wordt straks net zo'n ''ieehww'' als mij, wat weer voor pesterijen en uitsluiting op school gaat zorgen. Dat moet ik niet willen!

Het hele euvel is is dat ik vies ben van zichtbare viezigheid. Kleren moeten schoonblijven, na het eten gauw een doekje over de snoet en de handen etc. M'n kind kan op deze manier helemaal geen weerstand opbouwen, als ik hem maar krampachtig schoon probeer te houden. Hij komt dus ook niet zo vaak buiten, want daar is de bron van alle viezigheid :')

Dus ja, het is allemaal heel reëel. Het moet er bij mij nu écht uitgestampt worden, anders zit het er straks ook bij m'n zoon in.
pi_148906411
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 12:13 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Nou ja, ik heb vooral m'n zoon er mee te pakken. Die wordt straks net zo'n ''ieehww'' als mij, wat weer voor pesterijen en uitsluiting op school gaat zorgen. Dat moet ik niet willen!

Het hele euvel is is dat ik vies ben van zichtbare viezigheid. Kleren moeten schoonblijven, na het eten gauw een doekje over de snoet en de handen etc. M'n kind kan op deze manier helemaal geen weerstand opbouwen, als ik hem maar krampachtig schoon probeer te houden. Hij komt dus ook niet zo vaak buiten, want daar is de bron van alle viezigheid :')

Dus ja, het is allemaal heel reëel. Het moet er bij mij nu écht uitgestampt worden, anders zit het er straks ook bij m'n zoon in.
Het klinkt naar mijn mening niet heel raar. Als ik vieze handen heb veeg ik ze ook gewoon af. Het is niet omdat het 'moet' maar omdat het vies Is en ik anders andere dingen ook vies maak :').

Wel goed van je dat je inziet dat het moet veranderen!
  woensdag 21 januari 2015 @ 13:17:02 #232
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_148906524
quote:
1s.gif Op woensdag 21 januari 2015 13:13 schreef RBWO het volgende:

[..]

Het klinkt naar mijn mening niet heel raar. Als ik vieze handen heb veeg ik ze ook gewoon af. Het is niet omdat het 'moet' maar omdat het vies Is en ik anders andere dingen ook vies maak :').

Wel goed van je dat je inziet dat het moet veranderen!
Het is wel "raar" als het dus inderdaad dwangmatig is.
pi_148907014
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 13:17 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Het is wel "raar" als het dus inderdaad dwangmatig is.
Als het echt dwangmatig is ben ik het zeker met je eens. Maar dat stond er niet bij. Alleen dat die diagnose gesteld Is.

Ik doelde er juist op dat hygiënisch zijn niet 'raar' Is. (raar woord trouwens hygiënisch.. Zeg dat woord eens 5x en dan klinkt het zo stom :'))
pi_148907420
Zijn er mensen die Acceptance & Commitment Therapie (ACT) volgen?
Ik ben al een heel eind, maar het lukt me niet om negatieve sensaties te accepteren.
Continu een gespannen gevoel, wat me constant laat malen....

Iemand tips?
  woensdag 21 januari 2015 @ 14:07:17 #235
399061 kuolema
vermaledijd
pi_148908066
Ik had vannacht een vreselijke nachtmerrie over zelfmoord ... man,het blijft maar door mijn hoofd spoken :{
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 00:19 schreef Elvi het volgende:

[..]

Nee hier is het zo dat je bij de receptie afbelt en dat de psych je dan zelf belt voor een nieuwe afspraak. maar die van mij is niet zo van het bellen :P
Het liefst zou ik wel 1x per 2 weken willen.

Ik heb (nog) geen autismeonderzoek gehad. Ik heb niet zo'n zin om mn ouders erbij te betrekken en ik geloof dat de prioriteit er ook niet ligt.
Is bij deze GGZ ook zo geloof ik. Lijkt me vervelend, zo'n psycholoog, voor mensen die moeite hebben met hulp vragen, bellen en mailen. Hoe zijn de gesprekken?
Ga je dat ook aangeven, dat je een keer in de twee weken zou willen?

De prioriteit is je stemming? Het kán ook zonder ouders.
Ik vind het ook lastig met ouders. Mijn moeder heeft in november de vragenlijst ingevuld maar er nog niet naar gevraagd, dus dat vind ik wel fijn. Ouders hebben geen idee dat ik nu de diagnose heb.
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 12:13 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Nou ja, ik heb vooral m'n zoon er mee te pakken. Die wordt straks net zo'n ''ieehww'' als mij, wat weer voor pesterijen en uitsluiting op school gaat zorgen. Dat moet ik niet willen!

Het hele euvel is is dat ik vies ben van zichtbare viezigheid. Kleren moeten schoonblijven, na het eten gauw een doekje over de snoet en de handen etc. M'n kind kan op deze manier helemaal geen weerstand opbouwen, als ik hem maar krampachtig schoon probeer te houden. Hij komt dus ook niet zo vaak buiten, want daar is de bron van alle viezigheid :')

Dus ja, het is allemaal heel reëel. Het moet er bij mij nu écht uitgestampt worden, anders zit het er straks ook bij m'n zoon in.
Dat klinkt niet meteen als dwang of abnormaal. Niets mis met dingen/kindjes schoon willen houden. Het is wel goed om het een keer niet te doen, kijken hoe dat gaat.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_148908261
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 14:07 schreef kuolema het volgende:
Ik had vannacht een vreselijke nachtmerrie over zelfmoord ... man,het blijft maar door mijn hoofd spoken :{
Als in de roosvicee reclame. 'Komt wel goed schatje' :*. (hoop dat je de reclame kent anders komt dit nogal raar over :')).
Denk je er veel aan? Of kwam het toevallig voor in deze nachtmerrie?
pi_148908343
Het is hier dus niet ''afvegen'' maar poetsen totdat het helemaal schoon is :@
Vieze kleding (lees; vlekje of beetje modder) gaan gelijk in de wasmachine.

Volgens mij heeft m'n zoon nog nooit modder/zand gevroten.
Oftewel; weerstand bouwen doet hij zo niet op.

Ook belemmert het mij om naar buiten te gaan, want een logisch gevolg is dan dat hij vies wordt.

Het is dus wel degelijk een probleem :@
pi_148908485
Hallo.
Sterkheidsbaas van alles.
  woensdag 21 januari 2015 @ 14:40:50 #239
399061 kuolema
vermaledijd
pi_148909174
quote:
1s.gif Op woensdag 21 januari 2015 14:12 schreef RBWO het volgende:

[..]

Als in de roosvicee reclame. 'Komt wel goed schatje' :*. (hoop dat je de reclame kent anders komt dit nogal raar over :')).
Denk je er veel aan? Of kwam het toevallig voor in deze nachtmerrie?
Natuurlijk ken ik die reclame :P.
Ik denk er veel aan maar dit was wel extreem. Ga het nog wel uitschrijven voor mezelf, voor zover dat lukt.
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 14:14 schreef Poesopstokje het volgende:
Het is hier dus niet ''afvegen'' maar poetsen totdat het helemaal schoon is :@
Vieze kleding (lees; vlekje of beetje modder) gaan gelijk in de wasmachine.

Volgens mij heeft m'n zoon nog nooit modder/zand gevroten.
Oftewel; weerstand bouwen doet hij zo niet op.

Ook belemmert het mij om naar buiten te gaan, want een logisch gevolg is dan dat hij vies wordt.

Het is dus wel degelijk een probleem :@
Die weerstand krijgt hij wel van de onzichtbare viezigheid hoor. Maar ik denk dat het je veel rust kan geven als je het wat meer loslaat, dus ik zou zeggen, volg het advies van je behandelaar op, voor een dagje, om mee te beginnen.
Ik heb zelf ocd en vooral moeite met onzichtbare viezigheid, bacteriën. Ik pas regelmatig op en dat is soms heel lastig. Gelukkig vraagt mijn oppaskindje van drie nu steeds zelf om mijn antibacteriële handgel _O- Ik gebruik het veel dus wil zij het ook, ideaal. Mijn andere oppaskindje is er nog te jong voor.
quote:
2s.gif Op woensdag 21 januari 2015 14:19 schreef Lonaa het volgende:
Hallo.
Goedendag.
Why are you wearing that stupid man suit?
  woensdag 21 januari 2015 @ 14:42:39 #240
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_148909228
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 14:40 schreef kuolema het volgende:
Ik pas regelmatig op en dat is soms heel lastig. Gelukkig vraagt mijn oppaskindje van drie nu steeds zelf om mijn antibacteriële handgel _O-
De vraag is dus of dat iets goeds is. Voor jou natuurlijk wel, maar in hetzelfde geval van Poesopstokje kan dat negatieve gevolgen hebben op het kind later...
  woensdag 21 januari 2015 @ 14:48:57 #241
399061 kuolema
vermaledijd
pi_148909413
quote:
15s.gif Op woensdag 21 januari 2015 14:42 schreef Cue_ het volgende:

[..]

De vraag is dus of dat iets goeds is. Voor jou natuurlijk wel, maar in hetzelfde geval van Poesopstokje kan dat negatieve gevolgen hebben op het kind later...
Ze wil het niet omdat ze denkt dat haar handen vies zijn, maar gewoon omdat ze het leuk vindt. Ik ga niet hysterisch doen en dring haar ook niets op.
Why are you wearing that stupid man suit?
  woensdag 21 januari 2015 @ 14:52:09 #242
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_148909532
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 14:48 schreef kuolema het volgende:

Ze wil het niet omdat ze denkt dat haar handen vies zijn, maar gewoon omdat ze het leuk vindt. Ik ga niet hysterisch doen en dring haar ook niets op.
Zolang dat erachter blijft steken, dan is het geen probleem natuurlijk :)
pi_148909783
Caesar therapeut denkt trouwens dat ik chronisch hyperventileer door de angst en paniekaanvallen. Moet nu ieder uur ademhalingsoefeningen doen. Raak ik behoorlijk duizelig van maar daarna heb ik wel het idee dat het weer wat beter is..

Ik adem blijkbaar 5 seconden in, houd dit 1-2 seconden vast en blaas in 1-2 seconden uit. Constant :')
pi_148910115
quote:
15s.gif Op woensdag 21 januari 2015 14:42 schreef Cue_ het volgende:

[..]

De vraag is dus of dat iets goeds is. Voor jou natuurlijk wel, maar in hetzelfde geval van Poesopstokje kan dat negatieve gevolgen hebben op het kind later...
Dit dus.
Dingen die voor mij heel normaal zijn blijken toch best wel bijzonder te zijn. Op het dwangmatige af.

Psychologe zei nog; je kunt er een jaar over doen om dit terug te draaien, een jaar op jouw leven is niks. Maar een jaar op m'n zoon z'n leven is enorm! Voor hem is het straks moeilijker terug te draaien, als ik zo blijf doorgaan..

En ik wééét ook wel dat mijn gedrag niet normaal is, maar het is zo moeilijk loslaten ;(
pi_148910446
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 15:07 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Dit dus.
Dingen die voor mij heel normaal zijn blijken toch best wel bijzonder te zijn. Op het dwangmatige af.

Psychologe zei nog; je kunt er een jaar over doen om dit terug te draaien, een jaar op jouw leven is niks. Maar een jaar op m'n zoon z'n leven is enorm! Voor hem is het straks moeilijker terug te draaien, als ik zo blijf doorgaan..

En ik wééét ook wel dat mijn gedrag niet normaal is, maar het is zo moeilijk loslaten ;(
Je hoeft het toch niet in 1x te doen? Heeft de psycholoog ook verteld hoe je het 't beste kan aanpakken?

Laat je zoontje anders een keer met 1 hand in zand gaan en dan niet meteen schoonpoetsen maar alleen even afvegen? Daarna met 2 oid.

Ik heb trouwens geen idee hoe het voelt om die dwang te hebben. Dus excuus als ik met een'dom' idee aankwam :*
pi_148910812
Ik kom hier maar weer eens buurten, oude kliekje kent mij wel een beetje :P
Met mij gaat het erg goed, mede dankzij ik nu op beschermd wonen zit, en omdat ik nu enorm veel structuur heb in mijn leven.
Alles is weer behapbaar en haalbaar.
Gelukkig zit ik niet meer op school, en ook niet meer aan het werk. Ik ben nu heel gelukkig met hoe het nu gaat.
Slik nog wel medicijnen, en behoorlijk wat ook, maar ben aan het afbouwen, heel langzaam en voorzichtig allemaal.
Ik heb ook nog mijn slechte dagen die moeilijk zijn en nachten waar ik veel angst heb. Maar door de begeleiding die ik nu krijg kan ik het allemaal weer aan de volgende dag.
Ik kan de bomen weer in het bos zien.

Ik ga deze thread uit mijn myat gooien, ik post er niet meer, en het is ook niet meer nodig.
Toch wil ik iedereen enorm bedanken die mij door de enorm moeilijke jaren hebben geholpen door te praten met mij toen ik niemand had.
Ik wens jullie het alle beste en hoop dat jullie ook een keer weer van jullie depressie afkomen.
:*
Twiddel
pi_148911084
quote:
1s.gif Op woensdag 21 januari 2015 15:17 schreef RBWO het volgende:

[..]

Je hoeft het toch niet in 1x te doen? Heeft de psycholoog ook verteld hoe je het 't beste kan aanpakken?

Laat je zoontje anders een keer met 1 hand in zand gaan en dan niet meteen schoonpoetsen maar alleen even afvegen? Daarna met 2 oid.

Ik heb trouwens geen idee hoe het voelt om die dwang te hebben. Dus excuus als ik met een'dom' idee aankwam :*
Het zit hem dus in het feit dat m'n zoon nu aan het ontwikkelen is, als ik zo door blijf gaan dan wordt hij ook een ''ieuw bah!'' figuur, vandaar dat er haast bij zit om het te veranderen. Om dát dus te voorkomen.
pi_148911109
*O* Voor Summer!
pi_148912878
quote:
2s.gif Op woensdag 21 januari 2015 14:19 schreef Lonaa het volgende:
Hallo.
Hoi :*
pi_148913618
quote:
1s.gif Op woensdag 21 januari 2015 16:36 schreef RBWO het volgende:

[..]

Hoi :*
Ik heb het idee dat ik af en toe m'n ei kwijt wil en dat dat hier kan. :)
Sterkheidsbaas van alles.
pi_148914182
quote:
2s.gif Op woensdag 21 januari 2015 17:01 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat ik af en toe m'n ei kwijt wil en dat dat hier kan. :)
Zeker! Als je iets wilt vertellen of lekker van je af wilt schrijven gewoon doen! :*
pi_148915598
Mja, nou, uhm. Ik kamp al jaren met depressies en narigheid.
Sinds begin december voor het eerst in jaren weer eens begonnen met Prozac. Nu wel serieus en met geduld. :')

Eerste week super moe, tot in m'n botten. En na een tijdje ging ik me beter voelen. Ik werd rustiger, gemakkelijker met dingen en ik had er weer zin in.
Nu, na 6 weken stabiliseert het en is het wat gezakt. Ik heb weer een paar keer een huilbui/dip gehad, ik slaap rustig 11 uur per nacht, heb nog steeds weinig eetlust (maar dat vind ik niet heel erg)

De volgende afspraak bij de psychiater is pas over 4 weken. Denk wel dat ik dan ga vragen om een hogere dosis.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_148915709
quote:
2s.gif Op woensdag 21 januari 2015 18:04 schreef Lonaa het volgende:
Mja, nou, uhm. Ik kamp al jaren met depressies en narigheid.
Sinds begin december voor het eerst in jaren weer eens begonnen met Prozac. Nu wel serieus en met geduld. :')

Eerste week super moe, tot in m'n botten. En na een tijdje ging ik me beter voelen. Ik werd rustiger, gemakkelijker met dingen en ik had er weer zin in.
Nu, na 6 weken stabiliseert het en is het wat gezakt. Ik heb weer een paar keer een huilbui/dip gehad, ik slaap rustig 11 uur per nacht, heb nog steeds weinig eetlust (maar dat vind ik niet heel erg)

De volgende afspraak bij de psychiater is pas over 4 weken. Denk wel dat ik dan ga vragen om een hogere dosis.
Welkom. Ik zit aan het zelfde fijne spulletje. Na 2 maanden heb ik om verhoging gevraagd. Het kan misschien nog wat beter worden, bij mij was t na 8 weken wel redelijk stabiel. Bij mijn psych hebben ze telefonisch spreekuur. Dat vind ik fijn om vragen te kunnen stellen, dan hoef je niet zoveel weken te wachten.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_148915893
quote:
2s.gif Op woensdag 21 januari 2015 18:04 schreef Lonaa het volgende:
Mja, nou, uhm. Ik kamp al jaren met depressies en narigheid.
Sinds begin december voor het eerst in jaren weer eens begonnen met Prozac. Nu wel serieus en met geduld. :')

Eerste week super moe, tot in m'n botten. En na een tijdje ging ik me beter voelen. Ik werd rustiger, gemakkelijker met dingen en ik had er weer zin in.
Nu, na 6 weken stabiliseert het en is het wat gezakt. Ik heb weer een paar keer een huilbui/dip gehad, ik slaap rustig 11 uur per nacht, heb nog steeds weinig eetlust (maar dat vind ik niet heel erg)

De volgende afspraak bij de psychiater is pas over 4 weken. Denk wel dat ik dan ga vragen om een hogere dosis.
Welkom in het juiste topic! :-). Goed om te horen dat de AD wel effect heeft! Slik je het al 6 weken of al iets langer? Wellicht dat het over 2 weken gewoon beter aanslaat! :).

Zelf slik ik AD voor angst en paniekaanvallen (en daarbij maak ik mezelf depressief). Slikte 3,5 week 10mg Citalopram en nu iets meer dan een week 20mg. Merk dat de ophoging inderdaad wel iets meer gaat doen nu na een tijdje. Moet het gewoon tijd geven heb ik geleerd hier haha.
pi_148915914
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 18:08 schreef zomertje het volgende:

[..]

Welkom. Ik zit aan het zelfde fijne spulletje. Na 2 maanden heb ik om verhoging gevraagd. Het kan misschien nog wat beter worden, bij mij was t na 8 weken wel redelijk stabiel. Bij mijn psych hebben ze telefonisch spreekuur. Dat vind ik fijn om vragen te kunnen stellen, dan hoef je niet zoveel weken te wachten.
Moest toevallig vanmiddag denken aan je hoe het met je ging! Hoe is de ophoging tot nu toe?

Ps: krijg multiquoten niet voor elkaar via de telefoon vandaar 2 posts ;-).
pi_148915989
Ik slik het nu 6 weken.

Heb in het verleden heel veel gekloot met medicatie en alles. Vond het ook best een stap weer te proberen of het wat voor me zou doen, en het doet dus wel wat, alleen voelt het de afgelopen week alsof ik weer wat 'terugzak ' ofzo

En ik heb het libido van een dooie opa, dat is ook kut.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_148916588
quote:
2s.gif Op woensdag 21 januari 2015 18:18 schreef Lonaa het volgende:
Ik slik het nu 6 weken.

Heb in het verleden heel veel gekloot met medicatie en alles. Vond het ook best een stap weer te proberen of het wat voor me zou doen, en het doet dus wel wat, alleen voelt het de afgelopen week alsof ik weer wat 'terugzak ' ofzo

En ik heb het libido van een dooie opa, dat is ook kut.
Ah oké! Ik hoorde van zomertje dat het ook na 8 weken beter kan werken dan 6. Maar inderdaad overleg tegen die tijd met de psychiater!

Ook ik (na 5 weken) heb mindere dagen, over het algemeen word het wel wat beter qua angst en paniek.

En dat libido herken ik :'). 'Gelukkig' single dus heb er niet extreem last van haha.
pi_148917015
quote:
1s.gif Op woensdag 21 januari 2015 18:15 schreef RBWO het volgende:

[..]

Moest toevallig vanmiddag denken aan je hoe het met je ging! Hoe is de ophoging tot nu toe?

Ps: krijg multiquoten niet voor elkaar via de telefoon vandaar 2 posts ;-).
Het gaat redelijk nu, maar de ophoging heeft nog niet zn werk gedaan na een week zo lijkt t. Ik moet geduld hebben.... (net als jullie...) Tegen mij zeiden ze ooit: als je de bijwerkingen hebt, dan is de kans groot dat t gaat werken. Libido valt hier wel mee :)
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_148917601
Libido? Wassdah? (Lastig als je in een relatie zit :@ )

En ik hoop dat de medicijnen dan ondanks de enorm negatieve bijwerkingen uiteindelijk zullen werken. Heb een erge dip in zowel stemming als motivatie sinds het begin van deze medicatie.
pi_148919513
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 19:06 schreef kvd het volgende:
Libido? Wassdah? (Lastig als je in een relatie zit :@ )

En ik hoop dat de medicijnen dan ondanks de enorm negatieve bijwerkingen uiteindelijk zullen werken. Heb een erge dip in zowel stemming als motivatie sinds het begin van deze medicatie.
Heeft je partner er begrip voor?

Ik ben nu op zo'n punt beland dat ik eerst geen nieuwe relatie aan wil gaan, voornamelijk omdat bij nieuwe relaties hééél veel seks vereist is. No thank you :N
pi_148920940
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 19:58 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Heeft je partner er begrip voor?

Ik ben nu op zo'n punt beland dat ik eerst geen nieuwe relatie aan wil gaan, voornamelijk omdat bij nieuwe relaties hééél veel seks vereist is. No thank you :N
Gelukkig wel. Beetje schipperen altijd, maar we komen er tot nu toe goed uit. Komt wel goed uit dat we al een aantal jaar een relatie hadden toen de depressie en verlaagd libido begonnen. Weet niet hoe het geweest zou zijn als het een prille relatie zou zijn.
pi_148922726
quote:
1s.gif Op woensdag 21 januari 2015 20:32 schreef kvd het volgende:

[..]

Gelukkig wel. Beetje schipperen altijd, maar we komen er tot nu toe goed uit. Komt wel goed uit dat we al een aantal jaar een relatie hadden toen de depressie en verlaagd libido begonnen. Weet niet hoe het geweest zou zijn als het een prille relatie zou zijn.
Lijkt me héél moeilijk eerlijk gezegd :@ Het hoort er toch bij, vooral in het begin. Ik denk dat de meeste mannen gauw weg zijn als je verteld dat je geen of weinig libido hebt.
pi_148925500
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 21:05 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Lijkt me héél moeilijk eerlijk gezegd :@ Het hoort er toch bij, vooral in het begin. Ik denk dat de meeste mannen gauw weg zijn als je verteld dat je geen of weinig libido hebt.
Niet als je die persoon echt leuk vind. Dan kun je er altijd wel wat op verzinnen! :). (dat Is mijn mening in iedergeval)

@zomertje
Vaak duurt de verhoging toch wel even eer dat het werkt? Ik begin zelf nu wel te merken dat de angst en paniek ietsje minder word.. Het is er wel.. Maar zet niet zo 'keihard' meer door.
pi_148926201
quote:
1s.gif Op woensdag 21 januari 2015 22:08 schreef RBWO het volgende:

[..]

Niet als je die persoon echt leuk vind. Dan kun je er altijd wel wat op verzinnen! :). (dat Is mijn mening in iedergeval)

@zomertje
Vaak duurt de verhoging toch wel even eer dat het werkt? Ik begin zelf nu wel te merken dat de angst en paniek ietsje minder word.. Het is er wel.. Maar zet niet zo 'keihard' meer door.
Ja, na verhoging moet je weer wachten of t werkt. Maar het lijkt ietsje rustiger te worden hier. Fingers crossed dus.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_148941674
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 21:05 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Lijkt me héél moeilijk eerlijk gezegd :@ Het hoort er toch bij, vooral in het begin. Ik denk dat de meeste mannen gauw weg zijn als je verteld dat je geen of weinig libido hebt.
Ik denk dat het heel erg afhangt van de ander. Er zijn heus wel mensen die er rekening mee willen houden. Het draait natuurlijk niet alleen om de sex, het draait om Veel meer.
pi_148945682
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 13:41 schreef kvd het volgende:

[..]

Ik denk dat het heel erg afhangt van de ander. Er zijn heus wel mensen die er rekening mee willen houden. Het draait natuurlijk niet alleen om de sex, het draait om Veel meer.
Dat dus! Dan maar wat meer knuffelen en dergelijk :)
pi_148950878
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 15:38 schreef RBWO het volgende:

[..]

Dat dus! Dan maar wat meer knuffelen en dergelijk :)
Sowieso, een intieme relatie is meer dan alleen maar sex :P
pi_148950976
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 13:41 schreef kvd het volgende:

[..]

Ik denk dat het heel erg afhangt van de ander. Er zijn heus wel mensen die er rekening mee willen houden. Het draait natuurlijk niet alleen om de sex, het draait om Veel meer.
Ja, maar ik heb het er echt wel moeilijk mee. :{
Hij begrijpt het wel, gelukkig. :)
Sterkheidsbaas van alles.
pi_148953258
quote:
2s.gif Op donderdag 22 januari 2015 18:18 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ja, maar ik heb het er echt wel moeilijk mee. :{
Hij begrijpt het wel, gelukkig. :)
Ik vind het ook helemaal niet leuk hoor. En word er zelf ook onzeker van :@
pi_148953833
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 19:27 schreef kvd het volgende:

[..]

Ik vind het ook helemaal niet leuk hoor. En word er zelf ook onzeker van :@
Ik insinueerde ook niet dat je het niet erg zou vinden. :)
Sterkheidsbaas van alles.
pi_148954601
Meh ik weet het niet hoor :@

Maar sowieso heb ik nu de puf niet om een relatie te onderhouden. Eerst maar eens beter worden :Y
pi_148954943
Een bestaande relatie die goed zit kan een depressie wel aan, Wel meerdere ook, tenminste dat was hier gelukkig wel zo.

Als je een depressie hebt en.vrijgezel bent zou ik (vooral voor jezelf) eerst beter worden....

Overigens is mijn ervaring met fluoxetine (prozac) dat het libido wel terugkeert.... :+
S. 2014
J. 2016
pi_148957686
Hier een kleine update van mijn kant: angst en paniek (even afkloppen!) begint zeker minder te worden dan voorheen. (1ste week 4-5 paniekaanvallen per dag) Wel heb ik nog wat moeite met 'prikkels' zoals in een vol McDonald's restaurant zitten.. Verder merk ik wel dat dingen die ik voorheen leuk vond, niet heel leuk zijn op dit moment. Dat begint wel met vlagen terug te komen gelukkig. (5,5 week AD waarvan 1,5 week op de normale dosis)
pi_148958321
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 20:12 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

Als je een depressie hebt en.vrijgezel bent zou ik (vooral voor jezelf) eerst beter worden....

Mee eens :Y
Ik heb nu gewoon niks te bieden :@
pi_148958348
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2015 21:19 schreef RBWO het volgende:
Hier een kleine update van mijn kant: angst en paniek (even afkloppen!) begint zeker minder te worden dan voorheen. (1ste week 4-5 paniekaanvallen per dag) Wel heb ik nog wat moeite met 'prikkels' zoals in een vol McDonald's restaurant zitten.. Verder merk ik wel dat dingen die ik voorheen leuk vond, niet heel leuk zijn op dit moment. Dat begint wel met vlagen terug te komen gelukkig. (5,5 week AD waarvan 1,5 week op de normale dosis)
*O* Goede ontwikkelingen! Houden zo.
pi_148967470
:)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  vrijdag 23 januari 2015 @ 06:58:10 #277
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_148969086
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 21:05 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Lijkt me héél moeilijk eerlijk gezegd :@ Het hoort er toch bij, vooral in het begin. Ik denk dat de meeste mannen gauw weg zijn als je verteld dat je geen of weinig libido hebt.
Er zijn wel mannen die daar mee om kunnen gaan. Spreek uit ervaring.
pi_148971661
quote:
0s.gif Op donderdag 22 januari 2015 21:33 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Mee eens :Y
Ik heb nu gewoon niks te bieden :@
Nog afgezien daarvan, t kost energie en die is in n depressie al spaarzaam
S. 2014
J. 2016
pi_148971852
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 10:14 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Nog afgezien daarvan, t kost energie en die is in n depressie al spaarzaam
Absoluut!
Tel daarbij een slaapstoornis op en het is helemaal prut :')

Oh en een hyperactieve zoon ;)

Dus nee, ik heb alle energie nodig voor onszelf, anders houd ik het niet vol.
  vrijdag 23 januari 2015 @ 20:19:29 #280
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_148989361
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 19:58 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Heeft je partner er begrip voor?

Ik ben nu op zo'n punt beland dat ik eerst geen nieuwe relatie aan wil gaan, voornamelijk omdat bij nieuwe relaties hééél veel seks vereist is. No thank you :N
Ja dat was/is ook mijn grootste angst. Mijn eerste relatie van voor mijn burnout was echt belachelijk. Kon ik de hele dag doorgaan, was net een konijntje. Is nu weinig van over. Maar ik weet ook niet of het gezond is om het dan maar niet te doen. Niet geschoten is immers altijd mis en tja, confronteren is imo beter dan weglopen.

Wel grappig dat het nu ineens allemaal over libido gaat haha. Support group! *O*

Egopost(je):

Gaat hier wel aardig. Nu een tijdje met dat meisje bezig en al aardig eerlijk geweest over alles, inclusief mijn lage libido. Ze accepteert het heeft ze me verteld en ze is er heel lief over. Ben altijd nog bang dat het zo'n facade is, maarja, als dat zo is, kan ik daar alsnog weinig aan doen. Ze accepteert het of niet. Ik weet nog niet waar het naar toe gaat maar ben wel super blij met haar. Samen naar Rotterdam morgen. :)

Wel heeft ze veel jongensvrienden en had ze al afgesproken om samen met een vriend van haar naar Lissabon te gaan eind februari. Nu, als man zijnde, zit dit me wel wat dwars, maar ik wil daar nog niet over beginnen zo lang we niks afgesproken exclusiefs hebben zegmaar. Mijn vorige vriendin was een extreme plakker en zo ben ik zelf totaal niet en wil ik ook niet worden. De hele situatie is wel een grote nieuwe stap voor me en ik merk dan ook dat mijn nog wat aangeslagen maar herstellende zenuwstelsel er wisselend op reageert. Maar ik probeer hetzelfde te doen als ik tot nu toe doe: niet TE veel nadenken, loslaten en open en eerlijk de situatie in gaan op basis van intuïtie. Wat een controlefreak zin is dit ook. Ik moet mezelf echt tegenhouden om dit soort dingen niet continu in mijn hoofd te halen want dan ben ik weer terug bij af. :')

Spannende tijden, maar het wisselt zich zo af. Nooit te lang in een bepaald gevoel blijven hangen, denkend dat het permanent is..
Ignorance is bliss
pi_148989525
@Durcacellkonijntje; ''Ik was net een konijntje'' _O-

Verder; vraag haar gewoon hoe het zit :) Je weet inmiddels dat ál je angsten mbt haar irreëel waren, dus hier hoef je ook niet bang voor te zijn. Als ik het zo hoor is het een enorm lieve vrouw O+ Eentje die voor jou gaat, en niet voor de seks.
pi_148997606
ben mezelf niet meer

helemaal radeloos ;( ;( kutzooi
pi_148998942
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 23:50 schreef Deeltjesversneller het volgende:
ben mezelf niet meer

helemaal radeloos ;( ;( kutzooi
Ook dat trekt wel weer bij. Nog een oorzaak aan te wijzen? Misschien even van je afschrijven hier? (als ik niet meer reageer, dan slaap ik...)
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_148998981
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 23:50 schreef Deeltjesversneller het volgende:
ben mezelf niet meer

helemaal radeloos ;( ;( kutzooi
Wat scheelt er?
I'll take a few years of happy over a life time of nothing.
pi_148999104


[ Bericht 100% gewijzigd door Deeltjesversneller op 24-01-2015 02:07:31 ]
pi_149002648
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 23:50 schreef Deeltjesversneller het volgende:
ben mezelf niet meer

helemaal radeloos ;( ;( kutzooi
*knuffel*
Heel veel sterkte :*
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_149004299
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 januari 2015 23:50 schreef Deeltjesversneller het volgende:
ben mezelf niet meer

helemaal radeloos ;( ;( kutzooi
Sterkte ;(
pi_149006084
quote:
Hoi Deeltjesversneller!

Jammer dat je je post Had weggehaald gisterenavond. Mag ik vragen waarom?

Ik las volgens mij iets over AD? (3 weken of 5 ofzo?). Was te moe om te reageren dus wilde vanochtend doen. Schroom niet om je verhaal te plaatsen *knuffel* :*
pi_149009444
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 12:21 schreef RBWO het volgende:

[..]

Hoi Deeltjesversneller!

Jammer dat je je post Had weggehaald gisterenavond. Mag ik vragen waarom?

Ik las volgens mij iets over AD? (3 weken of 5 ofzo?). Was te moe om te reageren dus wilde vanochtend doen. Schroom niet om je verhaal te plaatsen *knuffel* :*
AD heeft ook tijd nodig om te gaan werken, en in het begin kan het de klachten verergeren. Daar moet je doorheen. Desnoods met wat oxazepam of iets dergelijks. Ik weet er alles van, deze week was niet zo goed voor mij. Gelukkig heb ik wat hulplijnen die ik in kan schakelen. Ik hoop dat je je nu beter voelt Deeltjesversneller.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_149010164
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 14:27 schreef zomertje het volgende:

[..]

AD heeft ook tijd nodig om te gaan werken, en in het begin kan het de klachten verergeren. Daar moet je doorheen. Desnoods met wat oxazepam of iets dergelijks. Ik weet er alles van, deze week was niet zo goed voor mij. Gelukkig heb ik wat hulplijnen die ik in kan schakelen. Ik hoop dat je je nu beter voelt Deeltjesversneller.
Fijn dat je wat hulplijnen kan inschakelen! Weet je ook waarom deze week minder ging? Of gewoon 'bluh'

Merk nu dat langzaamaan de 20mg zijn werk gaat doen. Gedurende de dag ben ik minder angstig dus minder paniekaanvallen. Savonds iets meer maar heb nu al 4 dagen (klopt af) niet heel veel meer gehad dan een 'beetje' angst/paniek dat binnen 10-15min weg is! Depressie is er trouwens nog wel :'). Ene dag gaat het beter dan de andere dag, globaal stukken beter! Komt omdat de AD tijd krijgt van mij nu!
pi_149011243
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 14:27 schreef zomertje het volgende:

[..]

AD heeft ook tijd nodig om te gaan werken, en in het begin kan het de klachten verergeren. Daar moet je doorheen. Desnoods met wat oxazepam of iets dergelijks. Ik weet er alles van, deze week was niet zo goed voor mij. Gelukkig heb ik wat hulplijnen die ik in kan schakelen. Ik hoop dat je je nu beter voelt Deeltjesversneller.
denk t wel, thx allen ^O^
pi_149011531
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 14:54 schreef RBWO het volgende:

[..]

Fijn dat je wat hulplijnen kan inschakelen! Weet je ook waarom deze week minder ging? Of gewoon 'bluh'

Merk nu dat langzaamaan de 20mg zijn werk gaat doen. Gedurende de dag ben ik minder angstig dus minder paniekaanvallen. Savonds iets meer maar heb nu al 4 dagen (klopt af) niet heel veel meer gehad dan een 'beetje' angst/paniek dat binnen 10-15min weg is! Depressie is er trouwens nog wel :'). Ene dag gaat het beter dan de andere dag, globaal stukken beter! Komt omdat de AD tijd krijgt van mij nu!
Ik ben omhoog gegaan in de AD, dat maakt mijn klachten erger ipv beter in eerste instantie.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_149011551
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 15:51 schreef zomertje het volgende:

[..]

Ik ben omhoog gegaan in de AD, dat maakt mijn klachten erger ipv beter in eerste instantie.
Gatver wat naar voor je :*
Heb je een plan om de dagen een beetje door te komen?
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_149011597
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 15:51 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Gatver wat naar voor je :*
Heb je een plan om de dagen een beetje door te komen?
overdag gaat het wel, het zijn de avonden die vaak lastig zijn. Gelukkig heb ik regelmatig afleiding in de vorm van muziek maken, en anders heb ik ook nog wat pammetjes :P En ik kan 24/7 bellen met n afdeling om ff van me af te praten enz.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_149012828
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 15:53 schreef zomertje het volgende:

[..]

overdag gaat het wel, het zijn de avonden die vaak lastig zijn. Gelukkig heb ik regelmatig afleiding in de vorm van muziek maken, en anders heb ik ook nog wat pammetjes :P En ik kan 24/7 bellen met n afdeling om ff van me af te praten enz.
Oh dat is zeker fijn dat je die 24/7 kunt bellen. Is dat een instantie gevonden via internet of? (kan iedereen die bellen bedoel ik haha :))
pi_149014361
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 15:53 schreef zomertje het volgende:

[..]

overdag gaat het wel, het zijn de avonden die vaak lastig zijn. Gelukkig heb ik regelmatig afleiding in de vorm van muziek maken, en anders heb ik ook nog wat pammetjes :P En ik kan 24/7 bellen met n afdeling om ff van me af te praten enz.
Oké :) "gelukkig" maar.
Avonden vind ik persoonlijk ook erg moeilijk: meestal probeer ik dan sociaal contact te zoeken en wanneer dat niet mogelijk is maak ik een lijst met dingen die ik moet doen, zodat ik bezig blijf, is dat misschien een idee voor jou?
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_149017517
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 januari 2015 16:37 schreef RBWO het volgende:

[..]

Oh dat is zeker fijn dat je die 24/7 kunt bellen. Is dat een instantie gevonden via internet of? (kan iedereen die bellen bedoel ik haha :))
Nee, ik heb een zogenaamde crisisregeling, preventief.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')