abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148583704
Ik ga mezelf eens laten testen op Chronisch hyperventilatie Denk ik. Al wel vaker last van hyperventilatie gehad en dat ging met behulp van de caesar therapeut over.

Nu is mijn angst en paniek getriggerd door een ongelukkige bad-trip (en depressie door een enorm kut jaar) waar ik mezelf natuurlijk helemaal over de zeik heb geholpen qua ademhaling voor een paar uur lang.. Wellicht dus een optie dat maar eens uit te sluiten.
pi_148591824
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I'll take a few years of happy over a life time of nothing.
  maandag 12 januari 2015 @ 00:50:25 #128
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_148593494
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 23:41 schreef emptiness het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Stuur hem deze post :)
pi_148593563
quote:
7s.gif Op maandag 12 januari 2015 00:50 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Stuur hem deze post :)
Hij spreekt geen Nederlands.
En hem deze post sturen zou nogal pathetic zijn ;(
  maandag 12 januari 2015 @ 00:54:52 #130
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_148593598
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 00:53 schreef emptiness het volgende:

[..]

Noua, dan de vertaling ;)
Maar zo te lezen weet ie (een beetje) waarmee je kamt, dus snapt hij ook wel dat het je soms niet in staat bent om echt te reageren op alles. Geef aan hoe het met je gaat en wat hij van je kan verwachten, of evt zelfs wat je graag van hem zou willen (wel/geen aandacht).

Desnoods in een paar woorden ipv een heel verhaal. Zolang je maar even wat van je laat horen, dat zou hij wel prettig vinden zo te horen en moet toch nog te doen zijn.
  maandag 12 januari 2015 @ 01:00:47 #131
47102 Elvi
miemkwien
pi_148593726
quote:

[..]

Ik heb ook gewoon wel eens tegen vriendinnen gezegd dat ik geen puf had om te reageren ;) dat ik ze niet negeer, maar dat ik in een mindere periode zat en daarom even op mezelf wilde zijn. Het was gewoon een korte appje met precies dat en als het een goede vriend is snapt hij dat echt wel :)
  maandag 12 januari 2015 @ 01:05:00 #132
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_148593830
Idd, destijds vaak tegen vriendin gezegd "sorry, gaat (weer) kut, laat me maar even"
pi_148593873
quote:
7s.gif Op maandag 12 januari 2015 00:54 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Noua, dan de vertaling ;)
Maar zo te lezen weet ie (een beetje) waarmee je kamt, dus snapt hij ook wel dat het je soms niet in staat bent om echt te reageren op alles. Geef aan hoe het met je gaat en wat hij van je kan verwachten, of evt zelfs wat je graag van hem zou willen (wel/geen aandacht).

Desnoods in een paar woorden ipv een heel verhaal. Zolang je maar even wat van je laat horen, dat zou hij wel prettig vinden zo te horen en moet toch nog te doen zijn.
Hij weet dat ik mentaal niet helemaal in orde ben, en heb m ook al over mijn zelfmoordpoging verteld, ik kan hem vertrouwen.
Ik ben gewoon bang dat ik mijn enige vriend ga kwijtraken.

Ik ga morgen antwoorden op z'n berichten en hem misschien bellen.

quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 01:00 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ik heb ook gewoon wel eens tegen vriendinnen gezegd dat ik geen puf had om te reageren ;) dat ik ze niet negeer, maar dat ik in een mindere periode zat en daarom even op mezelf wilde zijn. Het was gewoon een korte appje met precies dat en als het een goede vriend is snapt hij dat echt wel :)
Ik heb mijn enige vrienden al vele malen gezegd dat ik geen fut had om te reageren, maar ik kan nu geen excuses meer verzinnen.

Danjewel voor jullie tips allemaal :) Ik zal morgen actie ondernemen.
pi_148596370
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:38 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Ik ben wel een beetje zenuwachtig. Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet verwachten.
Maar aan de andere kant vind ik het ook wel fijn dat ik nu weet waar ik aan toe ben en dat ik er nu mee geholpen word.
Kan ik me voorstellen :)
Veel sterkte, het komt vast goed!
pi_148596485
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 01:07 schreef emptiness het volgende:

[..]

Hij weet dat ik mentaal niet helemaal in orde ben, en heb m ook al over mijn zelfmoordpoging verteld, ik kan hem vertrouwen.
Ik ben gewoon bang dat ik mijn enige vriend ga kwijtraken.

Ik ga morgen antwoorden op z'n berichten en hem misschien bellen.

[..]

Ik heb mijn enige vrienden al vele malen gezegd dat ik geen fut had om te reageren, maar ik kan nu geen excuses meer verzinnen.

Danjewel voor jullie tips allemaal :) Ik zal morgen actie ondernemen.
En ga naar de dokter/psych, want blijkbaar doen de AD niet genoeg voor je. Zo blijven zitten is ook niet goed. Sterkte.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_148596537
Ik heb gisteren voor t eerst van mn leven voor t orkest een solo staan spelen (baritonsax, knor :P ). Met zn 2en stonden we daar, het was echt eng maar achteraf ook gaaf. Nu ben ik wel aardig verrot van alle spanningen.

Morgen ga ik omhoog met de fluoxetine, van 20 naar 30mg. Want ondanks bovenstaande positiviteit blijf ik toch een paniekmensje.
-Albert Camus.
pi_148603547
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 08:57 schreef zomertje het volgende:
Ik heb gisteren voor t eerst van mn leven voor t orkest een solo staan spelen (baritonsax, knor :P ). Met zn 2en stonden we daar, het was echt eng maar achteraf ook gaaf. Nu ben ik wel aardig verrot van alle spanningen.

Morgen ga ik omhoog met de fluoxetine, van 20 naar 30mg. Want ondanks bovenstaande positiviteit blijf ik toch een paniekmensje.
Knap hoor! :D

Ik zou zoiets ook doodeng gevonden hebben! _O-
pi_148603720
quote:

Wat ontzettend gaaf :) En natuurlijk is zoiets eng, maar je mag echt wel heel erg trots zijn op jezelf :*

Neem je nu een beetje rust na al die heftigheid?
pi_148606958
quote:

Whoeiiii, wat gaaf. Doe het je niet na.
pi_148607479
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 13:45 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Knap hoor! :D

Ik zou zoiets ook doodeng gevonden hebben! _O-
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 13:50 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Wat ontzettend gaaf :) En natuurlijk is zoiets eng, maar je mag echt wel heel erg trots zijn op jezelf :*

Neem je nu een beetje rust na al die heftigheid?
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2015 15:24 schreef kvd het volgende:

[..]

Whoeiiii, wat gaaf. Doe het je niet na.
Thanks, het heeft ook vele jaren geduurd om dit te durven :P

En ja, ik probeer nu de rust terug te vinden :)
-Albert Camus.
pi_148607787
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 15:37 schreef zomertje het volgende:

[..]

[..]

[..]

Thanks, het heeft ook vele jaren geduurd om dit te durven :P

En ja, ik probeer nu de rust terug te vinden :)
Het is echt super dapper van je :)!

O... jee... hier heeft er iemand veel stress en gelijk schiet ik weer helemaal uit de bocht met sporten :S Soms heb ik echt een beetje een hekel aan mezelf en mijn domme gedrag
pi_148608665
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 08:54 schreef zomertje het volgende:

[..]

En ga naar de dokter/psych, want blijkbaar doen de AD niet genoeg voor je. Zo blijven zitten is ook niet goed. Sterkte.
Ik moet nog tot 5 februari wachten voor een nieuw gesprek met een psychiater;
Nog een paar weken proberen doorbijten.
pi_148608849
quote:

[..]

ik snap niet waarom je denkt dat dat pathetic zou zijn, het komt zo op me over als iemand die het beste met je voorheeft. zeker omdat ie je uit zichzelf een bericht stuurt dat ie zich ongerust maakt. ik zou het juist fijn vinden als je me dat als vriend gewoon zou vertellen, dan begrijp je tenminste wat de situatie is en kan je er beter naar handelen.

dat niet reageren op berichten herken ik wel van als ik heb zitten smoken, dan denk ik "reageer wel als ik weer nuchter ben". heb ook een tijdje contact met bepaalde mensen even helemaal stopgezet, maar merkte dat ik toen veel meer ging piekeren omdat ik nog eenzamer werd. nu praat ik weer vaak (al zij het uitsluitend via whatsapp), en dat maakt het voor mij toch een stuk makkelijker om niet in m'n eigen gedachten te verdwalen, dat had alleen maar negatieve effecten.

kan je uitleggen waarom je precies niet wil reageren op berichten? ook niet als het over andere onderwerpen gaat dan jezelf?

[ Bericht 12% gewijzigd door Deeltjesversneller op 12-01-2015 16:44:15 ]
pi_148626098
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 16:29 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

ik snap niet waarom je denkt dat dat pathetic zou zijn, het komt zo op me over als iemand die het beste met je voorheeft. zeker omdat ie je uit zichzelf een bericht stuurt dat ie zich ongerust maakt. ik zou het juist fijn vinden als je me dat als vriend gewoon zou vertellen, dan begrijp je tenminste wat de situatie is en kan je er beter naar handelen.

dat niet reageren op berichten herken ik wel van als ik heb zitten smoken, dan denk ik "reageer wel als ik weer nuchter ben". heb ook een tijdje contact met bepaalde mensen even helemaal stopgezet, maar merkte dat ik toen veel meer ging piekeren omdat ik nog eenzamer werd. nu praat ik weer vaak (al zij het uitsluitend via whatsapp), en dat maakt het voor mij toch een stuk makkelijker om niet in m'n eigen gedachten te verdwalen, dat had alleen maar negatieve effecten.

kan je uitleggen waarom je precies niet wil reageren op berichten? ook niet als het over andere onderwerpen gaat dan jezelf?
Hij heeft ook het beste voor mij voor en heeft enorm veel geduld met mij (hij is de enige die contact met mij bleef houden, al mijn andere 'vrienden' lieten me als een baksteen vallen toen ik in depressie nummer 1 geraakte)
Maar deze persoon heeft al zo z'n best gedaan om mij te helpen, als ik nu weeral eens terugschrijf dat het extreem slecht met mij gaat en hulp nodig heb ben ik bang dat ik alleen maar een blok aan z'n been ga zijn, en dat wil ik absoluut niet.

Sommige mensen (inclusief familie) denken ook dat ik hun bewust negeer als ik na een paar weken nog niet heb geantwoord op hun berichten, maar dat is totaal niet het geval.
Soms heb ik geen energie om te antwoorden en zou ik het liefst in slaap vallen en nooit meer wakker worden.

En dat "ik reageer wel als ik weer nuchter ben" herken ik heel goed, ik heb precies hetzelfde. Ik stel alles alsmaar uit.

Ik kan wel goed praten over dingen die niets met mezelf te maken hebben, maar als iemand mij IRL iets vraagt over mijn persoonlijke leven sla ik dicht.
  dinsdag 13 januari 2015 @ 01:39:33 #145
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_148630703
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 08:43 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Kan ik me voorstellen :)
Veel sterkte, het komt vast goed!
Dankjewel!
quote:

Goed bezig! :) .
pi_148639768
Vandaag alweer een kut dag.
Naar alle waarschijnlijkheid buurman overleden. Vanochtend ambulance, politie en brandweer geweest om half 8. Ambulance uurtje later weg gereden zonder de buurman. Politie bleef tot half 10 en nu staan er wel 6 auto's van familie op de stoep.. Damn. Blijft gissen maar mooi kut ongeacht :(

Helpt niet mee qua paniekaanvallen en mijn hypochonder gedrag dit.

En ben ook nog eens alleen thuis. Pff
pi_148645229
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 14:00 schreef RBWO het volgende:
Naar alle waarschijnlijkheid buurman overleden. Vanochtend ambulance, politie en brandweer geweest om half 8. Ambulance uurtje later weg gereden zonder de buurman. Politie bleef tot half 10 en nu staan er wel 6 auto's van familie op de stoep.. Damn. Blijft gissen maar mooi kut ongeacht :(

RBWO, sounds fucked up. Ik geef je alvast heel veel sterkte!
Oordopjes zouden misschien een optie kunnen zijn voor jou, zodat je hun lawaai niet meer moet aanhoren, en pillen als het te erg wordt.
pi_148646643
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 15:49 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Het is echt super dapper van je :)!

O... jee... hier heeft er iemand veel stress en gelijk schiet ik weer helemaal uit de bocht met sporten :S Soms heb ik echt een beetje een hekel aan mezelf en mijn domme gedrag
En gisteren ging het helemaal ff niet meer goed. Het was toch allemaal wat teveel blijkbaar. Vandaag wel begonnen met de ophoging.

En jij niet boos op jezelf worden maar analyseren waarom je wanneer wat doet en kijken of dat te veranderen valt.
-Albert Camus.
pi_148646667
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 14:00 schreef RBWO het volgende:

Sterkte man.. Niks aan die onzekerheid..
pi_148646891
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 16:49 schreef emptiness het volgende:

[..]

RBWO, sounds fucked up. Ik geef je alvast heel veel sterkte!
Oordopjes zouden misschien een optie kunnen zijn voor jou, zodat je hun lawaai niet meer moet aanhoren, en pillen als het te erg wordt.
Thanks!

Begrafenis auto staat voor de deur. Man heeft een hartstilstand gekregen in zijn slaap. 59 jaar. Damn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')