Geen denderende familie?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 15:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dit weekend naar het ouderlijk huis. Verjaardagen vieren (jippie... uiteten...)
Het gaat erna uitzien dat ik een half jaar studieverlening ga krijgen (van de behandelaren mag ik niet voltijd aan de bak, dus de stage moet opgerekt worden naar een jaar 20 uur in plaats van een half jaar 40 uur) en ik hoop dat het me lukt om dat te bespreken. Anders moet ik een list gaan verzinnen
Late reactie,quote:Op woensdag 7 januari 2015 07:11 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Het gaat dan weer goed voor een week of 5 en is dan vanuit het niets weer terug. Erg vervelend, heb straks eigenlijk college maar met 4 uur slaap gaat dat het niet worden.
Jij hebt hetzelfde (gehad)? Tips voor als ik weer zo'n aanval krijg?
Ik zit ook aan de Citalopram. Merk dat ik ook geen honger heb maar eet wel gewoon. En anders pak ik gewoon wat meer ongezonde dingen. Eetlust kwam wel terug bij mij maar ben vandaag opgehoogd naar 20mg.quote:Op zondag 11 januari 2015 04:40 schreef Deeltjesversneller het volgende:
sinds 2 weken zit ik aan de citalopram en eet sindsdien constant 500 kcal per dag. heb wel honger, maar het lukt me gewoon niet om te eten. geen zin/geen honger. herkennen mensen dit? want lees juist overal dat AD juist hongerig maakt en veel mensen als gevolg daarvan aankomen.
ik zit nu ook op 20 mg, eet wel gewoon een goede gezonde avondmaaltijd maar verder krijg ik er weinig in. vul het een beetje op met ongezonde dingen idd, maar het is echt veel te weinig en voel me na 2 weken zoveel kcal tekort te hebben gehad nu echt moe en zwak. lastig. vandaag maar andere makkelijke dingen als soep en yoghurt proberen.quote:Op zondag 11 januari 2015 16:05 schreef RBWO het volgende:
[..]
Ik zit ook aan de Citalopram. Merk dat ik ook geen honger heb maar eet wel gewoon. En anders pak ik gewoon wat meer ongezonde dingen. Eetlust kwam wel terug bij mij maar ben vandaag opgehoogd naar 20mg.
Dus weer even geen honger.
Had ik ook ' last' van. Had ik verder geen probleem mee ofzo. Komt wel vaker voor.quote:Op zondag 11 januari 2015 04:40 schreef Deeltjesversneller het volgende:
sinds 2 weken zit ik aan de citalopram en eet sindsdien constant 500 kcal per dag. heb wel honger, maar het lukt me gewoon niet om te eten. geen zin/geen honger. herkennen mensen dit? want lees juist overal dat AD juist hongerig maakt en veel mensen als gevolg daarvan aankomen.
Ik heb hetzelfde. Slik je AD voor depressie of angst?quote:Op zondag 11 januari 2015 16:08 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
ik zit nu ook op 20 mg, eet wel gewoon een goede gezonde avondmaaltijd maar verder krijg ik er weinig in. vul het een beetje op met ongezonde dingen idd, maar het is echt veel te weinig en voel me na 2 weken zoveel kcal tekort te hebben gehad nu echt moe en zwak. lastig. vandaag maar andere makkelijke dingen als soep en yoghurt proberen.
Hoe is het met je gewicht?quote:Op zondag 11 januari 2015 04:40 schreef Deeltjesversneller het volgende:
Yoghurt is idd ook een goede. Neem ook 2 bakken savonds. Savonds heb ik ook bijna geen honger maar dat kwam na 3 weken wel wat terug.quote:Op zondag 11 januari 2015 16:08 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
ik zit nu ook op 20 mg, eet wel gewoon een goede gezonde avondmaaltijd maar verder krijg ik er weinig in. vul het een beetje op met ongezonde dingen idd, maar het is echt veel te weinig en voel me na 2 weken zoveel kcal tekort te hebben gehad nu echt moe en zwak. lastig. vandaag maar andere makkelijke dingen als soep en yoghurt proberen.
ik zat tot ik met AD begon eindelijk weer op een normaal gewicht maar dat is de laatste weken dus wel weer hard omlaag gegaan. is ook wel aan me te zien, waardoor ik weer te onzeker ben om naar buiten te gaan. weeg nu denk ik 65 kg bij 1.80m. heb gister alleen een banaan+avondeten op, vandaag alleen een handje m&msquote:Op zondag 11 januari 2015 16:47 schreef kuolema het volgende:
Escitalopram verhoogd van 15 naar 20 mg. Niet dat ik verwacht dat het gaat werken, maar toch maar proberen.
[..]
Hoe is het met je gewicht?
Bij mij is drinken en fruit eten dan makkelijker dan brood of warm eten, dus misschien kun je fruit-/groenteshakes maken zodat je in elk geval voldoende vitamines binnenkrijgt.
Het komt wel vaker voor dat mensen juist afvallen en/of minder eten door antidepressiva (staat ook als bijwerking in de bijsluiter), maar gewichtstoename komt veel vaker voor, daarom lees je daar meer over.
Heel vervelend als je wel hongergevoel hebt maar geen eetlust, ik weet het
paar jaar terug voor een jaartje genomen samen met vitamine a tot z pillen. leefde toen al wel redelijk gezond, en merkte er ook geen verschil door. richten op goede voeding zelf (gevarieerd, goede hoeveelheden) is toch wel het beste, als je normale dieet niet in orde is kunnen pillen dat niet goedmaken.quote:Op zondag 11 januari 2015 17:06 schreef RBWO het volgende:
[..]
Ben trouwens ook al 2 weken Omega 3 tabletten aan het nemen. Geen idee of het werkt. Iemand ervaring mee?
Mijn eten is wel redelijk in orde. Eet sochtends(brood) smiddags(brood) en savonds(warm). Tussendoor bananen of ander fruit. En savonds voor de antidepressiva 2 bakken vla. Maar dacht baat het niet dan schaad het niet (omega 3).quote:Op zondag 11 januari 2015 17:20 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
paar jaar terug voor een jaartje genomen samen met vitamine a tot z pillen. leefde toen al wel redelijk gezond, en merkte er ook geen verschil door. richten op goede voeding zelf (gevarieerd, goede hoeveelheden) is toch wel het beste, als je normale dieet niet in orde is kunnen pillen dat niet goedmaken.
dat zit wel in orde ja, als je dan ook 1-2 keer per week vis eet lijkt me supplementatie niet nodig.quote:Op zondag 11 januari 2015 17:35 schreef RBWO het volgende:
[..]
Mijn eten is wel redelijk in orde. Eet sochtends(brood) smiddags(brood) en savonds(warm). Tussendoor bananen of ander fruit. En savonds voor de antidepressiva 2 bakken vla. Maar dacht baat het niet dan schaad het niet (omega 3).
ik rook niet, maar dat heb ik sinds de verhoging naar 20 mg bijna constant wel.quote:Op zondag 11 januari 2015 17:37 schreef RBWO het volgende:
Heb trouwens sindskort een 'nare' bijwerking van Citalopram. Ik rook een jaartje of 3 en zo af en toe tijdens een sigaret moet ik 'kokken'. Er komt niets omhoog maar wel die neiging.
Oh. Ik heb het bijna niet. Sowieso waren mijn bijwerkingen op 10mg redelijk verwaarloosbaar. Zweten, droge mond en soms beetje duizelig. That's it. (ging weg na 2 weken)quote:Op zondag 11 januari 2015 17:38 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
ik rook niet, maar dat heb ik sinds de verhoging naar 20 mg bijna constant wel.
Je kunt voor de smetvrees en (sociale) angst die jij ervaart beter eerst therapie proberen bij een psycholoog dan meteen aan de medicatie (wat chemische rotzooi is) te gaan. De medicatie is namelijk geen oplossing voor jouw problemen, het onderdrukt het alleen. Voor beide problemen bestaat medicatie. Die kan alleen jouw huisarts of een psychiater je voorschrijven.quote:Op zondag 11 januari 2015 18:07 schreef Spatieloos het volgende:
Hoi, ik hoorde dat er tegenwoordig veel anti-angst pilletjes zijn. Ik heb dus een of andere 'fobie' voor bepaalde etenswaren en andere dingen die ik vies vind. Zouden die dingen daar tegen werken, of werken die alleen tegen angst-aanvallen ofzoiets, want daar heb ik geen last van.
Ook heb ik moeite met op meisjes afstappen, zou het daar mee helpen. Zo ja, waar vind ik betaalbare pilletjes?
Ik ben al eens naar een psycholoog geweest, en dat had niet echt veel effect. Maar toen was ik nog een kind. Misschien zou ik naar een psychiater moeten. Hmm. Maar, het onderdrukken daarvan lijkt me prima genoeg eigenlijk. Zo erg zijn mijn problemen ook weer niet, en oplossen klinkt lastig en duur.quote:Op zondag 11 januari 2015 19:24 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Je kunt voor de smetvrees en (sociale) angst die jij ervaart beter eerst therapie proberen bij een psycholoog dan meteen aan de medicatie (wat chemische rotzooi is) te gaan. De medicatie is namelijk geen oplossing voor jouw problemen, het onderdrukt het alleen. Voor beide problemen bestaat medicatie. Die kan alleen jouw huisarts of een psychiater je voorschrijven.
Spannend! Veel succesquote:Op zondag 11 januari 2015 19:26 schreef AdoraBelle het volgende:
Oh, wat ik nog vergeten was: Ik mag volgende week woensdag beginnen met therapie.
Ik ben wel een beetje zenuwachtig. Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet verwachten.quote:Op zondag 11 januari 2015 19:48 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Spannend! Veel succes
Hoe sta je er tegenover?
Toppertjequote:Op zondag 11 januari 2015 19:26 schreef AdoraBelle het volgende:
Oh, wat ik nog vergeten was: Ik mag volgende week woensdag beginnen met therapie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'll take a few years of happy over a life time of nothing.
quote:Op zondag 11 januari 2015 23:41 schreef emptiness het volgende:
Stuur hem deze postSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Hij spreekt geen Nederlands.quote:
Noua, dan de vertalingquote:Op maandag 12 januari 2015 00:53 schreef emptiness het volgende:
[..]
Hij spreekt geen Nederlands.
En hem deze post sturen zou nogal pathetic zijn
Ik heb ook gewoon wel eens tegen vriendinnen gezegd dat ik geen puf had om te reagerenquote:Op maandag 12 januari 2015 00:53 schreef emptiness het volgende:
[..]
Hij weet dat ik mentaal niet helemaal in orde ben, en heb m ook al over mijn zelfmoordpoging verteld, ik kan hem vertrouwen.quote:Op maandag 12 januari 2015 00:54 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Noua, dan de vertaling
Maar zo te lezen weet ie (een beetje) waarmee je kamt, dus snapt hij ook wel dat het je soms niet in staat bent om echt te reageren op alles. Geef aan hoe het met je gaat en wat hij van je kan verwachten, of evt zelfs wat je graag van hem zou willen (wel/geen aandacht).
Desnoods in een paar woorden ipv een heel verhaal. Zolang je maar even wat van je laat horen, dat zou hij wel prettig vinden zo te horen en moet toch nog te doen zijn.
Ik heb mijn enige vrienden al vele malen gezegd dat ik geen fut had om te reageren, maar ik kan nu geen excuses meer verzinnen.quote:Op maandag 12 januari 2015 01:00 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ik heb ook gewoon wel eens tegen vriendinnen gezegd dat ik geen puf had om te reagerendat ik ze niet negeer, maar dat ik in een mindere periode zat en daarom even op mezelf wilde zijn. Het was gewoon een korte appje met precies dat en als het een goede vriend is snapt hij dat echt wel
Kan ik me voorstellenquote:Op zondag 11 januari 2015 20:38 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Ik ben wel een beetje zenuwachtig. Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet verwachten.
Maar aan de andere kant vind ik het ook wel fijn dat ik nu weet waar ik aan toe ben en dat ik er nu mee geholpen word.
En ga naar de dokter/psych, want blijkbaar doen de AD niet genoeg voor je. Zo blijven zitten is ook niet goed. Sterkte.quote:Op maandag 12 januari 2015 01:07 schreef emptiness het volgende:
[..]
Hij weet dat ik mentaal niet helemaal in orde ben, en heb m ook al over mijn zelfmoordpoging verteld, ik kan hem vertrouwen.
Ik ben gewoon bang dat ik mijn enige vriend ga kwijtraken.
Ik ga morgen antwoorden op z'n berichten en hem misschien bellen.
[..]
Ik heb mijn enige vrienden al vele malen gezegd dat ik geen fut had om te reageren, maar ik kan nu geen excuses meer verzinnen.
Danjewel voor jullie tips allemaalIk zal morgen actie ondernemen.
Knap hoor!quote:Op maandag 12 januari 2015 08:57 schreef zomertje het volgende:
Ik heb gisteren voor t eerst van mn leven voor t orkest een solo staan spelen (baritonsax, knor). Met zn 2en stonden we daar, het was echt eng maar achteraf ook gaaf. Nu ben ik wel aardig verrot van alle spanningen.
Morgen ga ik omhoog met de fluoxetine, van 20 naar 30mg. Want ondanks bovenstaande positiviteit blijf ik toch een paniekmensje.
Wat ontzettend gaafquote:Op maandag 12 januari 2015 08:57 schreef zomertje het volgende:
Ik heb gisteren voor t eerst van mn leven voor t orkest een solo staan spelen (baritonsax, knor). Met zn 2en stonden we daar, het was echt eng maar achteraf ook gaaf. Nu ben ik wel aardig verrot van alle spanningen.
Morgen ga ik omhoog met de fluoxetine, van 20 naar 30mg. Want ondanks bovenstaande positiviteit blijf ik toch een paniekmensje.
Whoeiiii, wat gaaf. Doe het je niet na.quote:Op maandag 12 januari 2015 08:57 schreef zomertje het volgende:
quote:Op maandag 12 januari 2015 13:45 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Knap hoor!
Ik zou zoiets ook doodeng gevonden hebben!
quote:Op maandag 12 januari 2015 13:50 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Wat ontzettend gaafEn natuurlijk is zoiets eng, maar je mag echt wel heel erg trots zijn op jezelf
Neem je nu een beetje rust na al die heftigheid?
Thanks, het heeft ook vele jaren geduurd om dit te durvenquote:Op maandag 12 januari 2015 15:24 schreef kvd het volgende:
[..]
Whoeiiii, wat gaaf. Doe het je niet na.
Het is echt super dapper van jequote:Op maandag 12 januari 2015 15:37 schreef zomertje het volgende:
[..]
[..]
[..]
Thanks, het heeft ook vele jaren geduurd om dit te durven![]()
En ja, ik probeer nu de rust terug te vinden
Ik moet nog tot 5 februari wachten voor een nieuw gesprek met een psychiater;quote:Op maandag 12 januari 2015 08:54 schreef zomertje het volgende:
[..]
En ga naar de dokter/psych, want blijkbaar doen de AD niet genoeg voor je. Zo blijven zitten is ook niet goed. Sterkte.
ik snap niet waarom je denkt dat dat pathetic zou zijn, het komt zo op me over als iemand die het beste met je voorheeft. zeker omdat ie je uit zichzelf een bericht stuurt dat ie zich ongerust maakt. ik zou het juist fijn vinden als je me dat als vriend gewoon zou vertellen, dan begrijp je tenminste wat de situatie is en kan je er beter naar handelen.quote:Op maandag 12 januari 2015 00:53 schreef emptiness het volgende:
[..]
Hij heeft ook het beste voor mij voor en heeft enorm veel geduld met mij (hij is de enige die contact met mij bleef houden, al mijn andere 'vrienden' lieten me als een baksteen vallen toen ik in depressie nummer 1 geraakte)quote:Op maandag 12 januari 2015 16:29 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
ik snap niet waarom je denkt dat dat pathetic zou zijn, het komt zo op me over als iemand die het beste met je voorheeft. zeker omdat ie je uit zichzelf een bericht stuurt dat ie zich ongerust maakt. ik zou het juist fijn vinden als je me dat als vriend gewoon zou vertellen, dan begrijp je tenminste wat de situatie is en kan je er beter naar handelen.
dat niet reageren op berichten herken ik wel van als ik heb zitten smoken, dan denk ik "reageer wel als ik weer nuchter ben". heb ook een tijdje contact met bepaalde mensen even helemaal stopgezet, maar merkte dat ik toen veel meer ging piekeren omdat ik nog eenzamer werd. nu praat ik weer vaak (al zij het uitsluitend via whatsapp), en dat maakt het voor mij toch een stuk makkelijker om niet in m'n eigen gedachten te verdwalen, dat had alleen maar negatieve effecten.
kan je uitleggen waarom je precies niet wil reageren op berichten? ook niet als het over andere onderwerpen gaat dan jezelf?
Dankjewel!quote:Op maandag 12 januari 2015 08:43 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Kan ik me voorstellen
Veel sterkte, het komt vast goed!
Goed bezig!quote:Op maandag 12 januari 2015 08:57 schreef zomertje het volgende:
RBWO, sounds fucked up. Ik geef je alvast heel veel sterkte!quote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:00 schreef RBWO het volgende:
Vandaag alweer een kut dag.
Naar alle waarschijnlijkheid buurman overleden. Vanochtend ambulance, politie en brandweer geweest om half 8. Ambulance uurtje later weg gereden zonder de buurman. Politie bleef tot half 10 en nu staan er wel 6 auto's van familie op de stoep.. Damn. Blijft gissen maar mooi kut ongeacht
Helpt niet mee qua paniekaanvallen en mijn hypochonder gedrag dit.
En ben ook nog eens alleen thuis. Pff
En gisteren ging het helemaal ff niet meer goed. Het was toch allemaal wat teveel blijkbaar. Vandaag wel begonnen met de ophoging.quote:Op maandag 12 januari 2015 15:49 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Het is echt super dapper van je!
Sterkte man.. Niks aan die onzekerheid..quote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:00 schreef RBWO het volgende:
Vandaag alweer een kut dag.
Naar alle waarschijnlijkheid buurman overleden. Vanochtend ambulance, politie en brandweer geweest om half 8. Ambulance uurtje later weg gereden zonder de buurman. Politie bleef tot half 10 en nu staan er wel 6 auto's van familie op de stoep.. Damn. Blijft gissen maar mooi kut ongeacht
Helpt niet mee qua paniekaanvallen en mijn hypochonder gedrag dit.
En ben ook nog eens alleen thuis. Pff
Thanks!quote:Op dinsdag 13 januari 2015 16:49 schreef emptiness het volgende:
[..]
RBWO, sounds fucked up. Ik geef je alvast heel veel sterkte!
Oordopjes zouden misschien een optie kunnen zijn voor jou, zodat je hun lawaai niet meer moet aanhoren, en pillen als het te erg wordt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |