http://www.at5.nl/artikel(...)dens-avondje-stappenquote:Tore Grodem, een 21-jarige toerist uit Noorwegen, wordt al sinds de nacht van donderdag op vrijdag vermist. Zijn ouders zijn inmiddels vanuit Noorwegen naar Amsterdam gekomen om hem te zoeken.
De jongen was samen met een vriend voor een weekendje naar de stad gekomen. Samen met die vriend was hij in de nacht van donderdag op vrijdag aan het stappen in de Escape. Rond twee uur 's nachts ging hij pinnen, waarbij zijn vriend in de Escape achterbleef. Geld heeft hij echter nooit opgenomen. De Noorse toerist keerde niet meer terug. Sindsdien ontbreekt ieder spoor van hem. Hij is niet meer gezien en zijn telefoon doet het ook niet meer.
De politie heeft de vriend van de verdwenen Noor uitgebreid ondervraagd. De jongens zouden niet onder invloed van drugs geweest zijn, wel hadden zij gedronken. De politie heeft nog geen idee wat er met de jongen gebeurd is, daarom roept zij getuigen op om zich te melden. Tore droeg ten tijde van zijn verdwijning een lichtblauw overhemd en een donkere spijkerbroek en donkerblauwe schoenen van het merk Lacoste. Ook heeft Tore twee tatoeages, dobbelstenen op zijn rechterenkel en op zijn rechterkuit een gorillagezicht met hoed.
quote:Waar is de 21-jarige Tore Grodem?
Een zoektocht in het Vondelpark naar de vermiste Tore Grodem heeft niets uitgehaald. De 21-jarige Noor is op 19 december spoorloos verdwenen na een avondje stappen in Amsterdam.
Twintig vrijwilligers hebben vanmiddag met een bootje en vijftien politiehonden tevergeefs het Vondelpark uitgekamd. Er werd daar gezocht vanwege het laatste signaal dat de telefoon van Grodem uitzond, voordat hij vermist raakte.
Hoe raakte Grodem vermist?
Grodem bezoekt in de nacht van donderdag 18 december op vrijdag 19 december de discotheek Escape. Rond 02.00 uur ’s nachts vertelt hij een goede vriend, met wie hij Amsterdam een aantal dagen bezoekt, dat hij even gaat pinnen. Maar geld heeft hij niet opgenomen.
Om 04.00 uur krijgt de politie een melding dat er een jongen onwel is geworden op het Rembrandtplein. Het blijkt Grodem te zijn. Nadat hij is onderzocht, wordt hij afgezet bij zijn hotel aan de Stadhouderskade. Hij is daar nog op camerabeelden te zien. Omdat hij via de hoofdingang niet meer binnenkomt, moet hij omlopen. Bij de achteringang is hij nooit verschenen.
Omdat Grodem niet meer komt opdagen in de Escape, besluit zijn vriend de politie in te schakelen. Ook zijn ouders worden gebeld. De afgelopen weken komen er meerdere tips binnen nadat er een foto van Grodem is verspreid. Een buschauffeur zou hem op vrijdagochtend 09.00 uur nog gezien hebben op het Centraal Station.
Tatoeages
In de nacht dat Grodem verdwijnt, draagt hij een lichtblauw overhemd, donkere spijkerbroek en donkerblauwe schoenen van het merk Lacoste. Hij heeft geen jas aan. Hij kent verder niemand in Nederland, zijn telefoon is onbereikbaar.
Grodem heeft twee tatoeages. Eentje met de beeltenis van twee dobbelstenen op zijn rechterenkel. Op zijn rechterkuit heeft hij op de dag voor zijn verdwijning een gorillagezicht met hoed laten tatoeëren.
Grodem is slechthorend. Rechts is hij doof, links hoort hij maar voor 30 tot 40 procent. In dat oor draagt hij een gehoorapparaat.
In het water
De vriend van de vermiste Noor is uitgebreid ondervraagd. Ze hadden gedronken, maar er waren volgens de kameraad van Grodem geen drugs in het spel.
De politie houdt er rekening mee dat Grodem in het water is gevallen. Eerder werd aan kapiteins van rondvaartboten gevraagd uit te kijken naar zijn lichaam. Dat leverde geen resultaat op, net als andere zoektochten. Vermoedelijk komt er nog een zoekactie.
Ja, ik vind dat ook nogal schokkend.quote:Op maandag 5 januari 2015 13:59 schreef Bloem84 het volgende:
ik vind het meest bizarre nog wel dat een aantal ex politiemensen blijkbaar de lokatie van een specifieke telefoon kan uitlezen?
Weet je wat zo'n kikvorsmannetje kost jonguh!quote:Op maandag 5 januari 2015 15:00 schreef Nielsch het volgende:
Dus de politie gaat voorlopig geen duikteam de vijver van het Vondelpark laten onderzoeken, terwijl daar waarschijnlijk een stoffelijk overschot in ligt? Dat vind ik pas bizar. Then again, tis de faalpolitie van Amsterdam, dus eigenlijk wel begrijpelijk.
Ach, hoeft niet zo spannend te zijn als het is. Als familie bijvoorbeeld toegang heeft tot zijn account kan je vrij simpel bij bv. Google je location history opzoeken, of zelfs de huidige locatie van het device (bedoelt voor wanneer je het verliest/gestolen wordt).quote:
Als de familie die gegevens gegeven heeft, dan vind ik dat idd een ander verhaal.quote:Op maandag 5 januari 2015 15:30 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ach, hoeft niet zo spannend te zijn als het is. Als familie bijvoorbeeld toegang heeft tot zijn account kan je vrij simpel bij bv. Google je location history opzoeken, of zelfs de huidige locatie van het device (bedoelt voor wanneer je het verliest/gestolen wordt).
Apple heeft iets soortgelijks met z'n 'Zoek mijn iPhone' uiteraard.
Dat lijkt me ook onzin dan, of er zit iemand ergens enorm te falen en verstrekt gegevens zonder gerechtelijke bevel oid.quote:Op maandag 5 januari 2015 15:33 schreef agter het volgende:
[..]
Als de familie die gegevens gegeven heeft, dan vind ik dat idd een ander verhaal.
Het idee dat ex-politie zo makkelijk je locatiegegevens kan achterhalen via je belgegevens, imei etc, vind ik niet prettig en niet gewenst.
voor vandaag... tis ook gewoon erg koud buiten.quote:Op maandag 5 januari 2015 15:38 schreef Skillstorm het volgende:
Maar? Hebben ze eindelijk iets op het spoor en dan kappen ze?
Alsnog wtfquote:Op maandag 5 januari 2015 15:41 schreef Nielsch het volgende:
[..]
voor vandaag... tis ook gewoon erg koud buiten.
Die van de brandweer duiken opzich iedere werkdag en die kun je ook vragen om verloren sleutels op te duiken, zo houden zij hun skills scherp.quote:Op maandag 5 januari 2015 15:05 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Weet je wat zo'n kikvorsmannetje kost jonguh!
Lijkt me niet echt gezond trouwens, iedere werkdag met perslucht duiken.quote:Op maandag 5 januari 2015 16:15 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Die van de brandweer duiken opzich iedere werkdag en die kun je ook vragen om verloren sleutels op te duiken, zo houden zij hun skills scherp.
Wellicht wisselen zij elkaar af, het zijn voornamelijk mensen die in het verleden bij defensie werkten als duiker trouwens.quote:Op maandag 5 januari 2015 16:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Lijkt me niet echt gezond trouwens, iedere werkdag met perslucht duiken.
quote:Waar is de 21-jarige Tore Grodem?
Een zoektocht in het Vondelpark naar de vermiste Tore Grodem heeft niets uitgehaald. De 21-jarige Noor is op 19 december spoorloos verdwenen na een avondje stappen in Amsterdam.
Twintig vrijwilligers hebben vanmiddag met een bootje en vijftien politiehonden tevergeefs het Vondelpark uitgekamd. Er werd daar gezocht vanwege het laatste signaal dat de telefoon van Grodem uitzond, voordat hij vermist raakte.
Hoe raakte Grodem vermist?
Grodem bezoekt in de nacht van donderdag 18 december op vrijdag 19 december de discotheek Escape. Rond 02.00 uur ’s nachts vertelt hij een goede vriend, met wie hij Amsterdam een aantal dagen bezoekt, dat hij even gaat pinnen. Maar geld heeft hij niet opgenomen.
Om 04.00 uur krijgt de politie een melding dat er een jongen onwel is geworden op het Rembrandtplein. Het blijkt Grodem te zijn. Nadat hij is onderzocht, wordt hij afgezet bij zijn hotel aan de Stadhouderskade. Hij is daar nog op camerabeelden te zien. Omdat hij via de hoofdingang niet meer binnenkomt, moet hij omlopen. Bij de achteringang is hij nooit verschenen.
Omdat Grodem niet meer komt opdagen in de Escape, besluit zijn vriend de politie in te schakelen. Ook zijn ouders worden gebeld. De afgelopen weken komen er meerdere tips binnen nadat er een foto van Grodem is verspreid. Een buschauffeur zou hem op vrijdagochtend 09.00 uur nog gezien hebben op het Centraal Station.
Tatoeages
In de nacht dat Grodem verdwijnt, draagt hij een lichtblauw overhemd, donkere spijkerbroek en donkerblauwe schoenen van het merk Lacoste. Hij heeft geen jas aan. Hij kent verder niemand in Nederland, zijn telefoon is onbereikbaar.
Grodem heeft twee tatoeages. Eentje met de beeltenis van twee dobbelstenen op zijn rechterenkel. Op zijn rechterkuit heeft hij op de dag voor zijn verdwijning een gorillagezicht met hoed laten tatoeëren.
Grodem is slechthorend. Rechts is hij doof, links hoort hij maar voor 30 tot 40 procent. In dat oor draagt hij een gehoorapparaat.
In het water
De vriend van de vermiste Noor is uitgebreid ondervraagd. Ze hadden gedronken, maar er waren volgens de kameraad van Grodem geen drugs in het spel.
De politie houdt er rekening mee dat Grodem in het water is gevallen. Eerder werd aan kapiteins van rondvaartboten gevraagd uit te kijken naar zijn lichaam. Dat leverde geen resultaat op, net als andere zoektochten. Vermoedelijk komt er nog een zoekactie.
Zo diep duiken ze ook weer niet.quote:Op maandag 5 januari 2015 16:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Lijkt me niet echt gezond trouwens, iedere werkdag met perslucht duiken.
-> BNWquote:Op maandag 5 januari 2015 15:43 schreef Downwards het volgende:
Het begint erop te lijken dat hij niet gevonden mag worden.
Doel niet zozeer op de politie, maar meer dat het geen ongeluk was en dat derden hem ergens hebben gedumpt. Niet dat daar nou zoveel aanwijzingen voor zijn, maar zeker een mogelijkheid.quote:
je doelt op verzwaard? Omdat ie anders was gaan drijven?quote:Op maandag 5 januari 2015 16:57 schreef Downwards het volgende:
[..]
Doel niet zozeer op de politie, maar meer dat het geen ongeluk was en dat derden hem ergens hebben gedumpt. Niet dat daar nou zoveel aanwijzingen voor zijn, maar zeker een mogelijkheid.
Dat kan, maar het kan ook zijn dat hij nooit in welk water dan ook terecht is gekomen.quote:Op maandag 5 januari 2015 17:02 schreef Marrije het volgende:
[..]
je doelt op verzwaard? Omdat ie anders was gaan drijven?
en dat de honden zijn aangeslagen op zijm kleding?quote:Op maandag 5 januari 2015 17:05 schreef Downwards het volgende:
[..]
Dat kan, maar het kan ook zijn dat hij nooit in welk water dan ook terecht is gekomen.
Dat zou kunnen, maar ik ga er niet direct vanuit dat hij (op welke manier dan ook) in het Vondelpark te water is geraakt 2,5 week geleden en dat hij dus nog niet is gevonden.quote:Op maandag 5 januari 2015 17:08 schreef Marrije het volgende:
[..]
en dat de honden zijn aangeslagen op zijm kleding?
Of dat die 3 honden fout zitten.
quote:Op maandag 5 januari 2015 17:03 schreef Fred0w het volgende:
Ik denk dat met Tore hetzelfde is gebeurd als met deze persoon:
http://www.hln.be/hln/nl/(...)-teruggevonden.dhtml
Ook in Antwerpen verdronken? Heeft 'ie nog een eindje doorgelopen!quote:Op maandag 5 januari 2015 17:03 schreef Fred0w het volgende:
Ik denk dat met Tore hetzelfde is gebeurd als met deze persoon:
http://www.hln.be/hln/nl/(...)-teruggevonden.dhtml
Zijn die honden aangeslagen op z'n kleding of op de geur van een lijk?quote:Op maandag 5 januari 2015 17:08 schreef Marrije het volgende:
[..]
en dat de honden zijn aangeslagen op zijm kleding?
Of dat die 3 honden fout zitten.
Is het toch nog ergens goed voor.quote:Op maandag 5 januari 2015 20:25 schreef Burdie het volgende:
Kennelijk liggen er wel meer lijken in de Amsterdamse grachten, sinds de vermissing van Tore heeft de politie er zo al twee uit geplukt.
En dan lekker met Koningsdag en de Gay Parade de grachten induiken om te zwemmen... Yak!quote:Op maandag 5 januari 2015 20:25 schreef Burdie het volgende:
Kennelijk liggen er wel meer lijken in de Amsterdamse grachten, sinds de vermissing van Tore heeft de politie er zo al twee uit geplukt.
Goed voor de weerstandquote:Op maandag 5 januari 2015 20:36 schreef agter het volgende:
[..]
En dan lekker met Koningsdag en de Gay Parade de grachten induiken om te zwemmen... Yak!
En het zou ook werken als de accu leeg is, kan iemand dit technisch verklaren?quote:'Wij traceren een gsm op het zogenaamde IMEI-nummer, dat is heel specifiek. Voordeel van deze techniek is dat de telefoon langer te traceren is dan wanneer je dit via een zendmast doet'
Oh, haha.quote:Op maandag 5 januari 2015 21:42 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
Was een geintje, omdat het zo mysterieus is.
Ik blijf het vreemd vinden dat ex-agenten dit zomaar kunnen doen.quote:Op maandag 5 januari 2015 21:22 schreef Fer het volgende:
[..]
En het zou ook werken als de accu leeg is, kan iemand dit technisch verklaren?
Edit: Oh hij snapt er zelf geen hout van, pingen is locatie bepalen, uit een berekening van laatste log gegevens van meerdere zendmasten. Dat is inderdaad nauwkeuriger dan alleen het gegeven op welke zendmast je ingelogd bent.
Met toestemming van de ouders gegevens opgevraagd bij de provider en in hun rekenmachine gestopt?quote:Op maandag 5 januari 2015 21:44 schreef agter het volgende:
[..]
Ik blijf het vreemd vinden dat ex-agenten dit zomaar kunnen doen.
Lijkt me meer de taak voor de echte politie.quote:Op maandag 5 januari 2015 21:47 schreef Fer het volgende:
[..]
Met toestemming van de ouders gegevens opgevraagd bij de provider en in hun rekenmachine gestopt?
Die het blijkbaar niet doen...quote:Op maandag 5 januari 2015 21:50 schreef agter het volgende:
[..]
Lijkt me meer de taak voor de echte politie.
ja maar de echte politie is een incompetent inefficiënt achterhaald ineffectief orgaan dus wel mooi dat er alternatieven zijnquote:Op maandag 5 januari 2015 21:50 schreef agter het volgende:
[..]
Lijkt me meer de taak voor de echte politie.
Wacht maar als je verdenken van een "terroristische actie" dan hebben ze de technieken opeens wel ter beschikking.quote:Op maandag 5 januari 2015 21:53 schreef Nielsch het volgende:
[..]
ja maar de echt politie is een incompetent inefficiënt achterhaald ineffectief orgaan dus wel mooi dat er alternatieven zijn
Het is in de Deventer-moordzaak gebruikt om Louwes vrij te pleiten, staat me bij.quote:Op maandag 5 januari 2015 22:17 schreef raptorix het volgende:
Ik heb nog eens lopen zoeken, maar vind niet echt harde feiten, theorie is dat moderne smartphones als ze uit staan in een soort "sleeper" OS modus zitten, kortom welliswaar staat je telefoon niet in standby maar hij is ook niet helemaal uit, dit zou de mogelijkheid geven om de telefoon toch contact te laten maken met bijvoorbeeld een zendmast.
Echter als dit al zo zou zijn dan verbaast het me dat deze vrijwilligers contact hebben weten te leggen met diensten die de lokatie hebben kunnen uitpeilen omdat deze feature hoog convidentieel zou zijn, en bedoeld is voor millitaire en antiterrorisme doeleinden, ik heb bijvoorbeeld nog nooit gehoord dat ze deze data in een strafzaak hebben gebruikt.
Dat waren locatiegegevens uit de billingdata, en hij is er niet mee vrijgepleit.quote:Op maandag 5 januari 2015 22:19 schreef agter het volgende:
[..]
Het is in de Deventer-moordzaak gebruikt om Louwes vrij te pleiten, staat me bij.
Gek dat ik al menig legal intercept systeem heb verkocht maar dit feature niet ken.quote:Op maandag 5 januari 2015 22:17 schreef raptorix het volgende:
Ik heb nog eens lopen zoeken, maar vind niet echt harde feiten, theorie is dat moderne smartphones als ze uit staan in een soort "sleeper" OS modus zitten, kortom welliswaar staat je telefoon niet in standby maar hij is ook niet helemaal uit, dit zou de mogelijkheid geven om de telefoon toch contact te laten maken met bijvoorbeeld een zendmast.
Echter als dit al zo zou zijn dan verbaast het me dat deze vrijwilligers contact hebben weten te leggen met diensten die de lokatie hebben kunnen uitpeilen omdat deze feature hoog convidentieel zou zijn, en bedoeld is voor millitaire en antiterrorisme doeleinden, ik heb bijvoorbeeld nog nooit gehoord dat ze deze data in een strafzaak hebben gebruikt.
Nee dat is gewone celdata, als je telefoon aan staat, en je bent in beweging dan bepaald hij automatisch de meest geschikte mast, in geval van Louwes kan je dan dus een soort traject vast stellen wanneer en waar hij gereden heeft. In geval van Louwes kwam deze data niet overeen met zijn verklaring en dat maakte hem verdacht. De verdeding bepleite dat door weerkundige omstandigheden de telefoon met minder "gunstige" masten contact had (dit is ook feitelijk mogelijk). Echter pas jaren later bleek het nog bizarder en heeft men gewoon een fout gemaakt bij ik meen het overschrijven van de zendmast code.quote:Op maandag 5 januari 2015 22:19 schreef agter het volgende:
[..]
Het is in de Deventer-moordzaak gebruikt om Louwes vrij te pleiten, staat me bij.
Neen, in de tijd van Louwes werden de data van celoverdracht niet bewaard als het niet billing gerelateert was. Alleen als je een gesprek voerde werden destijds de data opgeslagen.quote:Op maandag 5 januari 2015 22:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee dat is gewone celdata, als je telefoon aan staat, en je bent in beweging dan bepaald hij automatisch de meest geschikte mast, in geval van Louwes kan je dan dus een soort traject vast stellen wanneer en waar hij gereden heeft. In geval van Louwes kwam deze data niet overeen met zijn verklaring en dat maakte hem verdacht. De verdeding bepleite dat door weerkundige omstandigheden de telefoon met minder "gunstige" masten contact had (dit is ook feitelijk mogelijk). Echter pas jaren later bleek het nog bizarder en heeft men gewoon een fout gemaakt bij ik meen het overschrijven van de zendmast code.
Ik kom ook niet op echt betrouwbare sites uit, en dat is uiteraard te verwachten, ik kan me voorstellen dat ze zo een OS wel remote kunnen injecten en dat het daarom niet standaard op elke telefoon actief hoeft te zijn. Als het op elke telefoon actief zou zijn zou het denk ik ook wel ontdekt zijn door realtime memory scans met specifieke tooling.quote:Op maandag 5 januari 2015 22:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Gek dat ik al menig legal intercept systeem heb verkocht maar dit feature niet ken.
Ah, okay!quote:Op maandag 5 januari 2015 22:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee dat is gewone celdata, als je telefoon aan staat, en je bent in beweging dan bepaald hij automatisch de meest geschikte mast, in geval van Louwes kan je dan dus een soort traject vast stellen wanneer en waar hij gereden heeft. In geval van Louwes kwam deze data niet overeen met zijn verklaring en dat maakte hem verdacht. De verdeding bepleite dat door weerkundige omstandigheden de telefoon met minder "gunstige" masten contact had (dit is ook feitelijk mogelijk). Echter pas jaren later bleek het nog bizarder en heeft men gewoon een fout gemaakt bij ik meen het overschrijven van de zendmast code.
Dat zou kunnen, zo uit mijn hoofd heeft hij 10 minuten voor aankomst haar gebeld, en was de mast daar te ver af zodat het allibi niet meer zou kloppen,quote:Op maandag 5 januari 2015 22:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Neen, in de tijd van Louwes werden de data van celoverdracht niet bewaard als het niet billing gerelateert was. Alleen als je een gesprek voerde werden destijds de data opgeslagen.
Als je een smartphone zou omprogrammeren zodat hij niet echt uit gaat als je hem uit zet, maar stiekum in de achtergrond actief blijft, zou het OS niet herstarten bij het opstarten. Of je zou een tweede dieper liggend OS moeten hebben. Hoewel je het zou kunnen laten herstarten bij het opstarten.quote:Op maandag 5 januari 2015 22:26 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik kom ook niet op echt betrouwbare sites uit, en dat is uiteraard te verwachten, ik kan me voorstellen dat ze zo een OS wel remote kunnen injecten en dat het daarom niet standaard op elke telefoon actief hoeft te zijn. Als het op elke telefoon actief zou zijn zou het denk ik ook wel ontdekt zijn door realtime memory scans met specifieke tooling.
Het is dan ook niet erkent als bewijs om hem vrij te pleiten. Louwes werd veroordeeldquote:Op maandag 5 januari 2015 22:27 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, zo uit mijn hoofd heeft hij 10 minuten voor aankomst haar gebeld, en was de mast daar te ver af zodat het allibi niet meer zou kloppen,
Dat het technisch kan lijkt me typisch iets wat wel in de verwachting ligt van de NSA praktijken, het is natuurlijk extreem waardevol om juist telefoons die uitgezet worden toch nog te kunnen tracken.quote:Op maandag 5 januari 2015 22:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als je een smartphone zou omprogrammeren zodat hij niet echt uit gaat als je hem uit zet, maar stiekum in de achtergrond actief blijft, zou het OS niet herstarten bij het opstarten. Of je zou een tweede dieper liggend OS moeten hebben. Hoewel je het zou kunnen laten herstarten bij het opstarten.
Hmmm
Technisch interessant maar je moet dan wel de medewerking hebben van de OS fabrikanten, bij een open source OS lijkt me dit lastig.
Gevonden:quote:Op maandag 5 januari 2015 22:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het is dan ook niet erkent als bewijs om hem vrij te pleiten. Louwes werd veroordeeld
quote:Verder is een belangrijke fout gemaakt in het onderzoek. Louwes verklaarde dat hij vlak voor zijn cliënt zou zijn vermoord nog met haar belde, vanaf "de A28, ter hoogte van Harderwijk". Dat is in het politieonderzoek echter geïnterpreteerd als een telefoontje vanaf 't Harde.
Dat verschil van acht kilometer is belangrijk. Louwes werd niet geloofd omdat zijn telefoon op dat moment een zendmast in Deventer aanstraalde en dat is niet mogelijk vanaf 't Harde. Vanaf Harderwijk kan dat echter wel gebeurd zijn.
Getuige-deskundige J. Rijnders van KPN Security heeft op basis van deze informatie zijn belastende verklaring ingetrokken. Volgens hem moeten andere getuige-deskundigen dat ook doen.
Metadata is vaak interessanter dan de data an sichquote:Op maandag 5 januari 2015 22:35 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat het technisch kan lijkt me typisch iets wat wel in de verwachting ligt van de NSA praktijken, het is natuurlijk extreem waardevol om juist telefoons die uitgezet worden toch nog te kunnen tracken.
Overigens ken ik bepaalde figuren die bepaalde gesprekken nooit met hun telefoon uit voeren maar gewoon met batterij eruit
Uiteraard, al was het maar omdat het veel makkelijker te dataminen is dan harde data, het is nogal een tyfus werk om vertalers handmatig alle telefoongesprekken in 1 of ander gek afghaans dialect te laten uitwerken, en dan weet je nog niet eens of er code taal word gebruiktquote:Op maandag 5 januari 2015 22:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Metadata is vaak interessanter dan de data an sich
Gisteren een fijne geit voor je gekocht kan van alles beteken, maar het is veel interessanter wie met wie belt, zo analyseer je netwerken. Ook verplaatsing van mobieltjes, etc.quote:Op maandag 5 januari 2015 22:40 schreef raptorix het volgende:
[..]
Uiteraard, al was het maar omdat het veel makkelijker te dataminen is dan harde data, het is nogal een tyfus werk om vertalers handmatig alle telefoongesprekken in 1 of ander gek afghaans dialect te laten uitwerken, en dan weet je nog niet eens of er code taal word gebruikt
Ja, heb lang in deze buisiness gewerkt, maar ga nu naar bed.quote:Op maandag 5 januari 2015 22:49 schreef raptorix het volgende:
Ik zit nog na te denken over dat pingen van het IMEI, hoewel die kerel in de video me geen technisch licht lijkt, lijkt het me nou ook niet dat hij dat ter plekke verzint, ook al omdat hij aangeeft dat ze met specifieke hardware in de weer zijn, zou dat misschien een eigen omgekatte Femtocell zijn?
Piet weet jij meer van dit soort shit?
Ouwe lulquote:Op maandag 5 januari 2015 22:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja, heb lang in deze buisiness gewerkt, maar ga nu naar bed.
Overigens wel tof dat je er zoveel van weet!quote:Op maandag 5 januari 2015 22:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja, heb lang in deze buisiness gewerkt, maar ga nu naar bed.
Oh, dat is dat bedrijf van Dick Steffens. Daar is al flink over gediscussieerd in het Kris en Lisanne topic.quote:Op maandag 5 januari 2015 23:04 schreef raptorix het volgende:
Overigens wat een rare stichting die dit doet?
Als ik zo hun "diensten" bekijk dan is dat shit welke de gemiddelde veiligheidsdienst nog niet mag/kan toepassen![]()
![]()
![]()
http://simpar.info/nl/sti(...)ar-onderzoekers.html
Zo een vermoeden had ik al, het staat beetje raar op die website, het is bepaald niet duidelijk of dat nu een sponsor of een dienst is.quote:Op maandag 5 januari 2015 23:08 schreef agter het volgende:
[..]
Oh, dat is dat bedrijf van Dick Steffens. Daar is al flink over gediscussieerd in het Kris en Lisanne topic.
Dit bedrijf, met de naam FBI in zich, hoort daar ook bij:
http://www.interludium-fbi.com
Interesting...quote:Op maandag 5 januari 2015 23:04 schreef raptorix het volgende:
Overigens wat een rare stichting die dit doet?
Als ik zo hun "diensten" bekijk dan is dat shit welke de gemiddelde veiligheidsdienst nog niet mag/kan toepassen![]()
![]()
![]()
http://simpar.info/nl/sti(...)ar-onderzoekers.html
zeker! Een gemiste kans wat betreft kris en lisanne, panama wilde geen gebruik maken van de stichting.quote:
at5.nlquote:De 21-jarige Noorse toerist die in de nacht van 18 op 19 december verdween pinde voor zijn verdwijning nog 400 euro.
Dat vertelt de vader van Tore Grodem in gesprek met Het Parool. Tore ging die nacht rond 2.00 uur de Escape uit om geld te pinnen. Op het Rembrandtplein werd hij onwel, waarna de politie een ambulance voor hem belde. Ambulancebroeders troffen 150 euro aan bij Tore. ''Maar het kan zijn dat de rest van het geld in één van zijn zakken zat', stelt zijn vader.
Aanvankelijk werd nog gemeld dat de toerist nooit geld had opgenomen. Naast de politie zoekt ook de stichting Simpar naar Grodem. Deze stichting, die zich onder meer specialiseert in het natrekken van telefonische gegevens en financieel verkeer, deed dit weekend nog uitgebreid onderzoek in het Vondelpark. Volgens Simpar was de telefoon van Grodem voor het laatst actief in de buurt van de Paramaribostraat.
quote:Politie zoekt met hulp van Defensie naar vermiste Noor in Amsterdam
In de zoektocht naar de vermiste Noor Tore Grodem krijgt de Amsterdamse politie deze week hulp van Defensie. Met speciale sonarapparatuur zoeken zij nogmaals in het water van de Singelgracht.
Ook gaat de politie met speurhonden naar de plek in het Vondelpark waar afgelopen zondag mogelijk sporen zijn gevonden.
''We hebben al eerder gezocht bij de Singelgracht met honden en een sonarboot'', vertelde een politiewoordvoerster.
''Maar onze sonarapparatuur zoekt alleen op de bodem. Die van Defensie kan ook horizontaal in het water zoeken.'' In het water liggen woonboten en het zou kunnen zijn dat de Noor is komen vast te zitten.
Bron: http://www.nu.nl/binnenla(...)or-in-amsterdam.html
Een merkwaardig bedrag om te pinnen als je vooruitzicht is om nog een paar uurtjes te dansen @ Escape.quote:
Inderdaad.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 16:04 schreef Downwards het volgende:
[..]
Een merkwaardig bedrag om te pinnen als je vooruitzicht is om nog een paar uurtjes te dansen @ Escape.
Volgens mij zouden ze zondag weer terugvliegen, maar dan alsnog is 400 euro een vreemd bedrag om te pinnen om 2:15 in Amsterdam als toerist.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 16:09 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Inderdaad.
Ze zouden de vrijdag van zijn vermissing toch terug naar Noorwegen vliegen?
Wat zou de opnamelimiet zijn voor buitenlanders die hier pinnen? Ik denk namelijk dat dit het max. bedrag was.
Niet als een stel knapen je in elkaar hebben gerost voor je pin-nummerquote:Op dinsdag 6 januari 2015 16:12 schreef Downwards het volgende:
[..]
Volgens mij zouden ze zondag weer terugvliegen, maar dan alsnog is 400 euro een vreemd bedrag om te pinnen om 2:15 in Amsterdam als toerist.
Doordat het zo vreemd is, moet je inderdaad aan alternatieve scenario's gaan denken.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 16:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Niet als een stel knapen je in elkaar hebben gerost voor je pin-nummer
Ik dacht juist vrijdagochtend te hebben gelezen, maar dan nog is het een vreemd bedrag ja.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 16:12 schreef Downwards het volgende:
[..]
Volgens mij zouden ze zondag weer terugvliegen, maar dan alsnog is 400 euro een vreemd bedrag om te pinnen om 2:15 in Amsterdam als toerist.
quote:Op dinsdag 6 januari 2015 16:19 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik dacht juist vrijdagochtend te hebben gelezen, maar dan nog is het een vreemd bedrag ja.
http://www.politie.nl/nie(...)-noorse-toerist.htmlquote:Sinds vrijdagochtend 19 december 2014 rond 02:00 uur wordt de 21-jarige Tore Grodem uit Noorwegen vermist. Hij was samen met een goede vriend naar Amsterdam gekomen en zou vandaag, zondag 21 december, weer met het vliegtuig terug naar Noorwegen reizen.
quote:Op dinsdag 6 januari 2015 16:21 schreef Downwards het volgende:
[..]
[..]
http://www.politie.nl/nie(...)-noorse-toerist.html
Daar gaan ze van de week zoeken, zie het bericht eerder in dit topic.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 16:43 schreef john2406 het volgende:
Is er nou al gezocht op die plaats waar die drie honden aansloegen?
Of zouden ze willen afwachten of die pinpas gebruikt gaat worden of eventueel die telefoon online komt?
Iets wat ik nog veel vreemder vind is die vriend, die gaat gerust naar bed toe dan?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 16:46 schreef Burdie het volgende:
Ik blijf het maar rare berichtgeving vinden. Prima dat de politie bepaalde dingen niet naar buiten wilt brengen, maar ga dan niet liegen er om.
Die tatoeage van die gorilla lijkt mij bijvoorbeeld ook niet net gezet? En die foto van zijn outfit (achter dat glas) vind ik ook maar vreemd.
Lijkt mij niet (verder geen info over).quote:Op dinsdag 6 januari 2015 16:52 schreef Burdie het volgende:
Is die vriend nog in Nederland eigenlijk?
maar om 4 uur had hij minstens 150e bij zich.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 16:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Niet als een stel knapen je in elkaar hebben gerost voor je pin-nummer
Theorie:quote:Op dinsdag 6 januari 2015 16:12 schreef Downwards het volgende:
[..]
Die foto achter glas is genomen inquote:Op dinsdag 6 januari 2015 16:46 schreef Burdie het volgende:
Ik blijf het maar rare berichtgeving vinden. Prima dat de politie bepaalde dingen niet naar buiten wilt brengen, maar ga dan niet liegen er om.
Die tatoeage van die gorilla lijkt mij bijvoorbeeld ook niet net gezet? En die foto van zijn outfit (achter dat glas) vind ik ook maar vreemd.
In dit artikel hebben ze het dan weer over zijn vlucht op vrijdagochtend naar Noorwegen (dan zou het wel een erg kort tripje zijn geweest, maar niet onmogelijk).quote:Op dinsdag 6 januari 2015 17:26 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
[..]
Die foto achter glas is genomen in
Madame Tussauds, dan kan je met hannibal lecter op de foto in een cel. Je ziet dat hij het masker vast houd. http://m.telegraaf.nl/bin(...)og-afgezet-bij-hotel
Volgens mij is daar al gezocht maar niets gevonden.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 16:47 schreef Burdie het volgende:
[..]
Daar gaan ze van de week zoeken, zie het bericht eerder in dit topic.
Er staat volgens mij ook zo een beetje permanent politie op het Leidseplein, lijkt me dus een kul verhaal.quote:Op donderdag 8 januari 2015 11:23 schreef Burdie het volgende:
Er staan toch wel camera's daar? Kunnen ze zo nagaan dus.
Wat een stel amateurs zijn het ook..
quote:Op donderdag 8 januari 2015 11:01 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
Vermiste Noor gister mogelijk gezien.
http://www.at5.nl/artikel(...)n-op-het-leidseplein
Dit ook ja, je kan wel een beetje volgen.quote:Op donderdag 8 januari 2015 11:12 schreef Downwards het volgende:
Als dat zo was en je hem ook maar een paar minuten had gevolgd en contact had gehouden met de politie, dan was hij al terecht geweest.
Vreemd verhaal en het lijkt mij nog steeds erg onwaarschijnlijk dat hij gisteren bij de Heinekenhoek liep.
Ik zag hem laatst ook. Hij zat in de Bulldog een jointje te roken samen met Elvis en 2Pac, maar hij ging weg toen die roze olifant langs kwam vliegen.quote:Op donderdag 8 januari 2015 11:01 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
Vermiste Noor gister mogelijk gezien.
http://www.at5.nl/artikel(...)n-op-het-leidseplein
400 euro cash trekt nou eenmaal vrouwtjes aan.quote:Op donderdag 8 januari 2015 13:26 schreef Downwards het volgende:
Een slechthorende Noor gaat 'even pinnen' in Amsterdam en belandt op miraculeuze wijze in bed met een meid waar hij vervolgens urenlang seks mee heeft.
Daar zou ik ook vanuit gaan als hij belachelijk lang wegblijft zonder iets van zich te laten horen.
Voor 400 euro kan je in Amsterdam best iemand vinden waar je urenlang seks mee mag hebben.quote:Op donderdag 8 januari 2015 13:26 schreef Downwards het volgende:
Een slechthorende Noor gaat 'even pinnen' in Amsterdam en belandt op miraculeuze wijze in bed met een meid waar hij vervolgens urenlang seks mee heeft.
Daar zou ik ook vanuit gaan als hij belachelijk lang wegblijft zonder iets van zich te laten horen.
Het is te hopen dat het allemaal klopt en dat hij snel wordt gevonden.quote:Op donderdag 8 januari 2015 14:57 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
Diverse tips
http://www.at5.nl/artikel(...)n-naar-vermiste-noor
een drijvend lijk en ook nog op de goede locatiequote:Op donderdag 8 januari 2015 17:22 schreef Downwards het volgende:
Ach, er liggen wel meerdere lichamen her en der in Amsterdam in het water. Als je zoekt, zul je wel een keer iets tegenkomen.
Sempar gezocht pol gezocht en een passagier op een rondvaartboot die spot iets?quote:Op donderdag 8 januari 2015 17:48 schreef fespo het volgende:
[..]
"Het lichaam werd gezien door passagiers op een rondvaartboot en is uiteindelijk bij het Max Euweplein door duikers uit het water gehaald"
Het is nog helemaal niet duidelijk wie dit is.quote:Op donderdag 8 januari 2015 17:59 schreef john2406 het volgende:
[..]
Sempar gezocht pol gezocht en een passagier op een rondvaartboot die spot iets?
Wat kost het systeem eigenlijk allemaal als het zo goed werkt?
Als je alleen dit gelezen heb is je reactie terecht lees de rest ook nog even zeg!quote:Op donderdag 8 januari 2015 18:17 schreef computergirl het volgende:
[..]
Het is nog helemaal niet duidelijk wie dit is.
Mogelijk is deze persoon die nu gevonden is gisteren of vandaag pas te water geraakt
Het is nig niet bekend wie dit waterlijk is dat nu gevonden is, of ben jij door de politie al geinformeerd?quote:Op donderdag 8 januari 2015 18:24 schreef WammesWaggel het volgende:
Het zou wel frappant zijn als hij gisteren in het water is gekukelt.
Inderdaad, ik zou er maar niet te zeker van zijn dat Tore vandaag is gevonden.quote:Op donderdag 8 januari 2015 18:26 schreef computergirl het volgende:
[..]
Het is nig niet bekend wie dit waterlijk is dat nu gevonden is, of ben jij door de politie al geinformeerd?
Nee, ik speculeer gewoon mee.quote:Op donderdag 8 januari 2015 18:26 schreef computergirl het volgende:
[..]
Het is nig niet bekend wie dit waterlijk is dat nu gevonden is, of ben jij door de politie al geinformeerd?
Doe ik ook aan mee, stel je voor er ontwaakt dadelijk iemand uit een coma en die spreekt vloeiend Noors?quote:Op donderdag 8 januari 2015 18:42 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Nee, ik speculeer gewoon mee.
Het spijt me maar dat snap ik niet, door duikers opgedoken of dreef hij boven op het water?quote:Op donderdag 8 januari 2015 19:02 schreef blondetrien het volgende:
Het lichaam dat vanmiddag onder de brug bij het Max Euweplein is gevonden is van de vermiste Noor Tore Grodem, dat maakte de politie aan het begin van de avond bekend. Vanmiddag werd het lichaam aangetroffen in het water.
Een voorbijganger en mensen in een rondvaartboot zagen het lichaam onder de brug bij het Max Euweplein in het water liggen.
Nadat het lichaam werd gevonden, is het door duikers naar boven gehaald en daarna werd het lichaam geïdentificeerd als die van Tore Grodem.
(Door: Redactie)
http://www.parool.nl/paro(...)-Max-Euweplein.dhtml
Sterkte aan de familie :/
Sinds 18 dec.quote:Op donderdag 8 januari 2015 19:06 schreef john2406 het volgende:
[..]
Het spijt me maar dat snap ik niet, door duikers opgedoken of dreef hij boven op het water?
En dan nog ik heb eens ooit gelezen 48 uur boven dan gaat iemand onder en begint te vergassen dan komt deze weer boven en daarnaar naar het vergassen gaat deze weer onder en blijft dan onder?
Ik weet de tijden niet meer maar hoe lang is deze al verdwenen en is dit binnen dit tijdsbestek?
En uiteraard gecondoleerd.
Toch wel een vreemd verhaal vind ik, vlakbij zijn hotel... die ambulancebroeders zullen hem toch niet stomdronken voor een dicht hotel hebben afgezet, waarna hij is gaan rondzwerven, niet helder nadacht en niet veel verder te water is geraakt...? En wat is er gebeurt met dat geld in die paar uur? Ontzettend trieste afloop van dit verhaal in ieder geval.quote:Nadat hij geld ging pinnen werd hij buiten onwel en is hij behandeld door ambulancemedewerkers. Die hebben hem afgezet bij het hotel, toen de deur van het hotel dicht bleek is hij weer weggelopen. Sindsdien was hij spoorloos.
Het lichaam werd onder een brug in het water gevonden op een steenworp afstand van het hotel waar de 21-jarige Tore verbleef.
Doet me denken aan die film Amsterdamned.quote:Op donderdag 8 januari 2015 19:02 schreef blondetrien het volgende:
Het lichaam dat vanmiddag onder de brug bij het Max Euweplein is gevonden is van de vermiste Noor Tore Grodem, dat maakte de politie aan het begin van de avond bekend. Vanmiddag werd het lichaam aangetroffen in het water.
Een voorbijganger en mensen in een rondvaartboot zagen het lichaam onder de brug bij het Max Euweplein in het water liggen.
Nadat het lichaam werd gevonden, is het door duikers naar boven gehaald en daarna werd het lichaam geïdentificeerd als die van Tore Grodem.
(Door: Redactie)
http://www.parool.nl/paro(...)-Max-Euweplein.dhtml
Sterkte aan de familie :/
hij is dronken afgezet ja.quote:Op donderdag 8 januari 2015 19:26 schreef blondetrien het volgende:
[..]
Toch wel een vreemd verhaal vind ik, vlakbij zijn hotel... die ambulancebroeders zullen hem toch niet stomdronken voor een dicht hotel hebben afgezet, waarna hij is gaan rondzwerven, niet helder nadacht en niet veel verder te water is geraakt...? En wat is er gebeurt met dat geld in die paar uur? Ontzettend trieste afloop van dit verhaal in ieder geval.
ja en waar hadden die honden last vanquote:Op donderdag 8 januari 2015 19:28 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ben benieuwd of zijn GSM er ook bij gevonden is.
Een ander lijk...?quote:Op donderdag 8 januari 2015 19:48 schreef fespo het volgende:
[..]
ja en waar hadden die honden last van
En wie heeft die 400 Euro opgenomen?quote:Op donderdag 8 januari 2015 19:48 schreef fespo het volgende:
[..]
ja en waar hadden die honden last van
Dat zou toch eigenlijk op een filmpje staan toch?quote:Op donderdag 8 januari 2015 19:50 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
En wie heeft die 400 Euro opgenomen?
Mogelijk.quote:Op donderdag 8 januari 2015 19:52 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dat zou toch eigenlijk op een filmpje staan toch?
Zou kunnen ja, maar ik zie of heb niks gezien weet dus geeneens of het verotingsproces al plaats gevonden heeft?quote:Op donderdag 8 januari 2015 19:39 schreef de_boswachter het volgende:
Ohja die lulbroek die 'm gisteren nog had gezien
Wat een mongol.
Het lijk heeft al die tijd op de zolderkamer van John2406 gelegen ivm studie over verrottingsproces van lijk.quote:Op donderdag 8 januari 2015 20:12 schreef MMGYMCMB het volgende:
Hoe kan die mobiel aan zijn geweest op 31 dec dan? En hoezo vonden die speurhonden 'm niet eerder?
Hoezo eerder die hebben hem helemaal niet gevonden een toerist geloof ik zag iets onder een brug?quote:Op donderdag 8 januari 2015 20:12 schreef MMGYMCMB het volgende:
Hoe kan die mobiel aan zijn geweest op 31 dec dan? En hoezo vonden die speurhonden 'm niet eerder?
Er zijn de laatste jaren behoorlijk wat mensen weg, ook nog aantal waarvan men sterke vermoedens heeft dat men in de gracht is gevallen, kon zo gauw niet vinden, maar van 1 jonge student waarbij ze schoenen op de brug stonden zo uit me hoofd.quote:Op donderdag 8 januari 2015 20:15 schreef john2406 het volgende:
[..]
Hoezo eerder die hebben hem helemaal niet gevonden een toerist geloof ik zag iets onder een brug?
Ben wel benieuwd of die duikers nog op die plaats waar de honden aansloegen kijken gaan, misschien heeft tore zich wel aan iemand vastgehouden en die mee getrokken.
Zo het gissen is weer begonnen.
Hahahha wil je een rechtzaak aan je kont hebben?quote:Op donderdag 8 januari 2015 20:14 schreef computergirl het volgende:
[..]
Het lijk heeft al die tijd op de zolderkamer van John2406 gelegen ivm studie over verrottingsproces van lijk.
In de drie weken dat Tore vermist was, hebben ze drie lijken opgevist... Zou één lijk per week een beetje representatief zijn?quote:Op donderdag 8 januari 2015 20:17 schreef raptorix het volgende:
[..]
Er zijn de laatste jaren behoorlijk wat mensen weg, ook nog aantal waarvan men sterke vermoedens heeft dat men in de gracht is gevallen, kon zo gauw niet vinden, maar van 1 jonge student waarbij ze schoenen op de brug stonden zo uit me hoofd.
je vindt het vreemd dat een dronken persoon niet helder nadacht en te water is geraakt?quote:Op donderdag 8 januari 2015 19:26 schreef blondetrien het volgende:
[..]
Toch wel een vreemd verhaal vind ik, vlakbij zijn hotel... die ambulancebroeders zullen hem toch niet stomdronken voor een dicht hotel hebben afgezet, waarna hij is gaan rondzwerven, niet helder nadacht en niet veel verder te water is geraakt...? En wat is er gebeurt met dat geld in die paar uur? Ontzettend trieste afloop van dit verhaal in ieder geval.
quote:Lijk in gracht Leiden is vermiste Brit (22)
De politie in Leiden heeft vandaag het stoffelijk overschot van een Britse toerist gevonden. Dat maakte de politie bekend. Het gaat om de 22-jarige Wayne Davies, die sinds vorige week vrijdag werd vermist. Het is nog onduidelijk hoe hij om het leven is gekomen.
Davies ging vorige week uit in Leiden en kwam nooit meer terug bij het hotel waar hij verbleef.
Zo ver wil ik nog niet gaan, maar het feit dat een toerist hem spot en niet al die mensen en dan tevens die andere dingen, dan vraag ik me af heeft iemand berouw of angst gekregen en hem maar snel in een gracht gedumpd?quote:Op donderdag 8 januari 2015 20:27 schreef Fer het volgende:
Ben nu wel nieuwsgierig naar het gegeven day zijn gsm bij de Paramaribostraat zou zikn geweest.
Klinkt bijna als nonsens en die stichting een stel fantasten.
20 a 30 per jaar volgens mij.quote:Op donderdag 8 januari 2015 20:21 schreef Burdie het volgende:
[..]
In de drie weken dat Tore vermist was, hebben ze drie lijken opgevist... Zou één lijk per week een beetje representatief zijn?
Overigens jammer dat hij dood is, je blijft toch hoop houden zo lang er niets is gevonden. Sterkte aan de nabestaanden.
Als je straalbezopen bent is dat niet zo moeilijk. Ik heb zo ook eens staan pissen in december op een brug boven de Seine over de rand met een liter vodka op. Beetje pech en het is einde verhaal voor je. Ik ken ook een kapitein die straalbezopen in een sloot is verdronken met het broek op de knieën.quote:Op donderdag 8 januari 2015 20:30 schreef Pleun2011 het volgende:
Dit soort dingen gebeurt vaker.. begrijp nooit zo goed hoe je in een gracht kan donderen en verdrinken, hoe dronken je ook bent.. Vorig jaar precies zo'n geval in Leiden
[..]
Dat lijkt me helemaal niet vreemd, maar en de pol en het ambulance pers vind ik niet nagedacht hebben.quote:Op donderdag 8 januari 2015 20:29 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
je vindt het vreemd dat een dronken persoon niet helder nadacht en te water is geraakt?
Er was toch al vaker in de buurt van het water rond het Leidseplein gezocht? Het Max Euweplein zit letterlijk op 1 minuut lopen van het Leidseplein.quote:Op donderdag 8 januari 2015 20:15 schreef john2406 het volgende:
[..]
Hoezo eerder die hebben hem helemaal niet gevonden een toerist geloof ik zag iets onder een brug?
Ben wel benieuwd of die duikers nog op die plaats waar de honden aansloegen kijken gaan, misschien heeft tore zich wel aan iemand vastgehouden en die mee getrokken.
Zo het gissen is weer begonnen.
Dan hoop ik toch wel dat ze hem samen met het water om hem heen eruit hebben gehaald, anders zou het een en ander wel eens versneld kunnen gaan, lees ik zonet in een pdf je.quote:Op donderdag 8 januari 2015 20:37 schreef MMGYMCMB het volgende:
[..]
Er was toch al vaker in de buurt van het water rond het Leidseplein gezocht? Het Max Euweplein zit letterlijk op 1 minuut lopen van het Leidseplein.
[ afbeelding ]
Rood - Paramaribostraat, signaal opgevangen op 31 dec
Blauw - Gebied waar is gezocht door de stichting, in een deel van het Vondelpark
Oranje - Uiteindelijke vindplek
Groen - Gebied waar ook is gezocht met speurhonden etc.
Dus ik snap niet hoe dat signaal helemaal vanuit de Paramaribostraat kwam, en ook maar eventjes op 31 dec? Die afstand is zeker wel 20 minuten lopen. En ik snap dus ook niet hoezo er wel is gezocht in het groene gebied (een relatief smalle gracht), maar niet eerder in het oranje gebied (een veel bredere gracht).
Tenzij die gozer vrij recentelijk in de gracht is beland natuurlijk.
Ik vind jouw fascinatie met het ontbindingsproces echt een beetje ranzigquote:Op donderdag 8 januari 2015 20:47 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dan hoop ik toch wel dat ze hem samen met het water om hem heen eruit hebben gehaald, anders zou het een en ander wel eens versneld kunnen gaan, lees ik zonet in een pdf je.
http://www.nederlandsfore(...)08_tcm119-424860.pdf
Ik snap ook niet dat daar niet eerder gezocht is? Het was iig de eerste plek waar ik aan dacht toen ik voor mezelf de route Mariott - Leidseplein voor de geest probeerde te halen, en ik ben niet eens heel bekend in Amsterdam...quote:Op donderdag 8 januari 2015 20:37 schreef MMGYMCMB het volgende:
[..]
Er was toch al vaker in de buurt van het water rond het Leidseplein gezocht? Het Max Euweplein zit letterlijk op 1 minuut lopen van het Leidseplein.
[ afbeelding ]
Rood - Paramaribostraat, signaal opgevangen op 31 dec
Blauw - Gebied waar is gezocht door de stichting, in een deel van het Vondelpark
Oranje - Uiteindelijke vindplek
Groen - Gebied waar ook is gezocht met speurhonden etc.
Dus ik snap niet hoe dat signaal helemaal vanuit de Paramaribostraat kwam, en ook maar eventjes op 31 dec? Die afstand is zeker wel 20 minuten lopen. En ik snap dus ook niet hoezo er wel is gezocht in het groene gebied (een relatief smalle gracht), maar niet eerder in het oranje gebied (een veel bredere gracht).
Tenzij die gozer vrij recentelijk in de gracht is beland natuurlijk.
Dood is hij toch al en dat werk zal ook gedaan moeten worden lijkt mequote:Op donderdag 8 januari 2015 20:53 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ik vind jouw fascinatie met het ontbindingsproces echt een beetje ranzig
Dat ze hem voor een dicht hotel hebben gedropt en achtergelaten vind ik merkwaardig.quote:Op donderdag 8 januari 2015 20:29 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
je vindt het vreemd dat een dronken persoon niet helder nadacht en te water is geraakt?
juist dat denk ik dus ook een kwartiertje tot een half uur langer had ze wel een hoop werk gespaard lijkt me!quote:Op donderdag 8 januari 2015 20:58 schreef blondetrien het volgende:
[..]
Dat ze hem voor een dicht hotel hebben gedropt en achtergelaten vind ik merkwaardig.
Hotel was niet dicht en een ambulance is geen babysit voor dronken toeristenquote:Op donderdag 8 januari 2015 20:58 schreef blondetrien het volgende:
[..]
Dat ze hem voor een dicht hotel hebben gedropt en achtergelaten vind ik merkwaardig.
Goed hij was misschien dronken maar ook ziek teminste zonder hoorapperaat kon hij zijn evenwicht niet houden lees ik of heb ik gelezen.quote:Op donderdag 8 januari 2015 21:01 schreef computergirl het volgende:
[..]
Hotel was niet dicht en een ambulance is geen babysit voor dronken toeristen
Als je iemand belooft af te leveren en die persoon is in (stom)dronken staat (aanname) en je bent hulpverlener in functie dan neem ik aan dat je even wacht tot hij binnen is en hem niet op straat laat rondhangen (ik hoop dat de meeste hulpverleners zo zouden reageren iig). Maar goed, dat is helaas in dit geval blijkbaar inderdaad niet gebeurt.quote:Op donderdag 8 januari 2015 21:01 schreef computergirl het volgende:
[..]
Hotel was niet dicht en een ambulance is geen babysit voor dronken toeristen
Dat hij door een ambulance naar zijn hotel is gebracht hoort niet tot de standaard service. Ze zijn geen taxi en geen oppas.quote:Op donderdag 8 januari 2015 21:54 schreef blondetrien het volgende:
[..]
Als je iemand belooft af te leveren en die persoon is in (stom)dronken staat (aanname) en je bent hulpverlener in functie dan neem ik aan dat je even wacht tot hij binnen is en hem niet op straat laat rondhangen (ik hoop dat de meeste hulpverleners zo zouden reageren iig). Maar goed, dat is helaas in dit geval blijkbaar inderdaad niet gebeurt.
Hoe menselijk zouden ze dan omgaan met die hartaanvallen?quote:Op donderdag 8 januari 2015 21:59 schreef computergirl het volgende:
[..]
Dat hij door een ambulance naar zijn hotel is gebracht hoort niet tot de standaard service. Ze zijn geen taxi en geen oppas.
Enig idee hoeveel dronken toeristen er elk weekend op Rembrandplein rondlopen? Naast dronken provincialen, drugsgebruikers van diverse origine en opgefokte kerels die vechtpartijtjes opzoeken.
En dan kan ook gewoner nog iemand een hartaanval krijgen, aks er dan geen ambu op tijd kan komen omdat ze bezopen toeristen aan het rondrijden zijn?
Ach joh.quote:Op donderdag 8 januari 2015 22:06 schreef john2406 het volgende:
[..]
Hoe menselijk zouden ze dan omgaan met die hartaanvallen?
Nee hoor we hebben nog niet eens stromend water hier!quote:Op donderdag 8 januari 2015 22:09 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ach joh.
Iemand met een hartaanval wordt in ziekenhuis afgeleverd, zoals het hoort. Die hebben nl medische zorg nodig en een dronken toerist niet.
Hebben ze geen medische zorg in limboland?
Dit dus. Komt erg dichtbij zo.quote:Op donderdag 8 januari 2015 19:38 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Doet me denken aan die film Amsterdamned.
Dat denk ik dus ook, dat hij zoveel geld heeft gepind om drugs te kopen. Is van de combi of omdat het slechte troep was, onwel geworden. Orientatie totaal kwijt en dus in het water gevallen. Als dat het geval is, dan vind ik het wel slecht van het ambulancepersoneel om zo'n jongen te droppen en niet of naar het ziekenhuis hebben gebracht of niet het hotel in.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 00:04 schreef Zoev het volgende:
Ik vreesde het al.
Hopelijk komt de waarheid boven water.
Scenariootje:
400 euro gepind, drugs gekocht voor 250 euro. Combi drugs en alcohol de weg kwijt en niet goed geworden. In het water gevallen en verdronken. Wellicht weinig van gemerkt. Maar arme vrienden en fam
Kom nou, ze hebben er zelf voor gekozen die verantwoordelijkheid te nemen; dan hadden ze een taxi voor hem moeten bellen imho.quote:Op donderdag 8 januari 2015 21:59 schreef computergirl het volgende:
[..]
Dat hij door een ambulance naar zijn hotel is gebracht hoort niet tot de standaard service. Ze zijn geen taxi en geen oppas.
en tussendoor beroofd van zn telefoon?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 00:04 schreef Zoev het volgende:
Ik vreesde het al.
Scenariootje:
400 euro gepind, drugs gekocht voor 250 euro. Combi drugs en alcohol de weg kwijt en niet goed geworden. In het water gevallen en verdronken. Wellicht weinig van gemerkt. Maar arme vrienden en fam
¤250,- aan drugs?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 00:04 schreef Zoev het volgende:
Ik vreesde het al.
Scenariootje:
Coke/crackquote:Op vrijdag 9 januari 2015 02:12 schreef PieterJanDeVakman het volgende:
[..]
¤250,- aan drugs?Kan me niets bedenken wat hij dan gekocht zou hebben.
Dan kunnen ze wel bezig blijven, en zelfs als ze hem naar binnen brengen, wie zegt dat ie dan niet weg loopt?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 01:08 schreef blondetrien het volgende:
[..]
Kom nou, ze hebben er zelf voor gekozen die verantwoordelijkheid te nemen; dan hadden ze een taxi voor hem moeten bellen imho.
Je begrijpt vast wel wat ik bedoel.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 02:46 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dan kunnen ze wel bezig blijven, en zelfs als ze hem naar binnen brengen, wie zegt dat ie dan niet weg loopt?
Ambulanceverpleegkundigen hebben geen verantwoordelijkheid voor dronken toeristen.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 02:49 schreef blondetrien het volgende:
[..]
Je begrijpt vast wel wat ik bedoel.
En nee, dan ben je niet eeuwig bezig, je wacht gewoon even tot iemand binnen is. Of je neemt de verantwoordelijkheid niet en belt een taxi. Vind ik wel zo netjes, zo'n afhandeling. Maar goed, het is helaas een irrelevante discussie nu.
Eigen verantwoording is eng voor sommige mensen.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 00:24 schreef Injetta het volgende:
[..]
Dat denk ik dus ook, dat hij zoveel geld heeft gepind om drugs te kopen. Is van de combi of omdat het slechte troep was, onwel geworden. Orientatie totaal kwijt en dus in het water gevallen. Als dat het geval is, dan vind ik het wel slecht van het ambulancepersoneel om zo'n jongen te droppen en niet of naar het ziekenhuis hebben gebracht of niet het hotel in.
laat hem dan lekker op dat plein liggen.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 08:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Eigen verantwoording is eng voor sommige mensen.
Begin een vrijwilligersorganisatie die iedere zuip/drugs toerist die naar Amsterdam komt aan het handje neemt en zorgt dat ie niet een gracht in loopt, met condooms hoeren neukt en hem veilig in zijn bedje brengt, verhaaltje voorleest en naast zijn bed blijft zitten om te zorgen dat ie niet uit het raam springt of in eigen kots stikt.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:14 schreef fespo het volgende:
[..]
laat hem dan lekker op dat plein liggen.
hij had blijkbaar hulp nodig, handel het dan ook goed af.
Ik vind dat ze het, voor zover bekend, prima hebben afgehandeld. Meer dan prima, ze hadden hem niet eens naar zijn hotel hoeven brengen. Een taxichauffeur zet hem ook alleen maar voor de deur af.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:14 schreef fespo het volgende:
[..]
laat hem dan lekker op dat plein liggen.
hij had blijkbaar hulp nodig, handel het dan ook goed af.
Dempen en park van maken (uiteraard verboden voor honden), heb je gelijk heel veel groen in de stadquote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:25 schreef Isegrim het volgende:
Als er zo vaak mensen verzuipen in die grachten, waarom geen hekjes plaatsen?
Ambulances brengen niet elke dronkaard naar hun hotel, er was nu een reden voor, zorg dan ook dat je het goed oplost.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Begin een vrijwilligersorganisatie die iedere zuip/drugs toerist die naar Amsterdam komt aan het handje neemt en zorgt dat ie niet een gracht in loopt, met condooms hoeren neukt en hem veilig in zijn bedje brengt, verhaaltje voorleest en naast zijn bed blijft zitten om te zorgen dat ie niet uit het raam springt of in eigen kots stikt.
Ambulances hebben belangrijker zaken te doen.
Daar dacht ik eerst ook aan, maar volgens mij is dat niet handig voor mensen met een bootje.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:25 schreef Isegrim het volgende:
quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:25 schreef Isegrim het volgende:
Er staan vrij veel hekken, maar kom op, je kunt toch niet overal alles gaan beveiligen? En dan nog: zet je hekjes neer, klimmen ze erover om tóch in de gracht te kunnen pissen.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:25 schreef Isegrim het volgende:
O ja, nou zijn de gevolgen (het feit dat hij dood is) de verantwoordelijkheid van de ambulancebroeders?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:37 schreef fespo het volgende:
[..]
Ambulances brengen niet elke dronkaard naar hun hotel, er was nu een reden voor, zorg dan ook dat je het goed oplost.
en je ziet wat de gevolgen zijn.
Ander probleem is dat het lastig is om uit een gracht in Amsterdam te komen. Je moet maar net de mazzel hebben dat er een voorbijganger is om te helpen. En dan nog is het moeilijk. De gemeente moet er wellicht aan gaan denken wat mogelijkheden zoals trapjes aan te gaan leggen in de grachten.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 00:04 schreef Zoev het volgende:
Ik vreesde het al.
Scenariootje:
Juist bij deze vindplaats heb je een enorme steiger langs het Holland Casino. Kan je zo uit de gracht klimmen. Maar als je al (bijna) bewusteloos bent als je in de plomp gaat helpt dat ook niet.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:01 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ander probleem is dat het lastig is om uit een gracht in Amsterdam te komen. Je moet maar net de mazzel hebben dat er een voorbijganger is om te helpen. En dan nog is het moeilijk. De gemeente moet er wellicht aan gaan denken wat mogelijkheden zoals trapjes aan te gaan leggen in de grachten.
de plek waar hij gevonden is hoeft niet de plek te zijn waar hij te water is geraakt.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:04 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Juist op deze vindplaats heb je een enorme steiger langs het Holland Casino. Kan je zo uit de gracht klimmen. Maar als je al (bijna) bewusteloos bent als je in de plomp gaat helpt dat ook niet.
Maar op veel grachten niet helaas. Deze man is niet de eerste en zeker niet de laatste die in een Amsterdamse gracht zal verdrinken. Voorop gesteld natuurlijk dat dit gebeurd is. Ik heb zelf eens iemand uit de gracht gehaald zonder hulp van een voorbijganger had ik het niet gered.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:04 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Juist op deze vindplaats heb je een enorme steiger langs het Holland Casino. Kan je zo uit de gracht klimmen.
Daarom noemde ik het ook "vindplaats" en niet "tewaterraakplaats".quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:06 schreef computergirl het volgende:
[..]
de plek waar hij gevonden is hoeft niet de plek te zijn waar hij te water is geraakt.
en daarom is het aanwezig zijn van een steiger bij de vindplaats niet relevantquote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:09 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Daarom noemde ik het ook "vindplaats" en niet "tewaterraakplaats".
Blijft eigen verantwoording, niet die van de ambulancequote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:37 schreef fespo het volgende:
[..]
Ambulances brengen niet elke dronkaard naar hun hotel, er was nu een reden voor, zorg dan ook dat je het goed oplost.
en je ziet wat de gevolgen zijn.
Dempen die grachten!quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:25 schreef Isegrim het volgende:
Ik woon niet in Limburg of de Betuwe, je zit er een paar duizend kilometer naast. Helaas! Snap ook niet waarom dat relevant is, maar goed.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 08:24 schreef computergirl het volgende:
[..]
Misschien hebben ze in de Betuwe of Limburg zo weinig te doen dat ze dronken toeristen in hun bed kunnen stoppen en dan handje vasthouden tot hij slaapt maar dat is in het centrum van amsterdam ongewenst omdat anderen ook hulp nodig hebben.
Waarschijnlijk de hoop dat iemand die behoorlijk dronken is, maar eigenlijk niet echt iets mankeert waar je hem echt bij kunt helpen, eenmaal bij het hotel zijn gezond verstand zal gebruiken en naar zijn kamer gaan.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:21 schreef blondetrien het volgende:
[..]
Ik woon niet in Limburg of de Betuwe, je zit er een paar duizend kilometer naast. Helaas! Snap ook niet waarom dat relevant is, maar goed.
Ik vind gewoon dat ze een verantwoordelijkheid hadden hierin, hoef je het van mij ook helemaal niet mee eens te zijn - dat mag ik toch gewoon vinden? Hoef je het niet persoonlijk te maken.Is en blijft wat mij betreft (ik zal het even accentueren voor je) een kwestie van fatsoen en afmaken waar je aan begonnen bent. Ze zullen hem niet voor niets naar zijn hotel hebben gebracht, zoals je al zelf eigenlijk al zegt, dat is geen standaardservice dus daar zal een goede reden voor zijn geweest.
Ik twijfel toch wel zeer sterk aan dit bericht, waarom?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:08 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
http://www.at5.nl/artikel(...)nacht-van-vermissing
Ja, maar daar waren zeker eerst wat vliegtuigen voor nodigquote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:35 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Tja, demp die zooi dan ook, hebben wij ook gedaan, bevalt goed!
http://www.parool.nl/paro(...)ineels-gebeurd.dhtmlquote:Vader van overleden Noorse toerist: 'Er is niets crimineels gebeurd'
De Noor Tore Grødem, die gisteren werd gevonden onder de brug bij het Max Euweplein, is waarschijnlijk in de nacht dat hij vermist raakte, overleden.
Momenteel onderzoekt de politie waarom Grødem te water is geraakt. De politie kon na het onderzoek van de lijkschouwer een misdrijf uitsluiten.
De familie heeft Grødem inmiddels mogen zien. 'Er is niets crimineels gebeurd. Hij is niet gewond en ziet er goed uit. Het was heel fijn om hem te mogen zien', aldus Stein Grødem, zijn vader.
De ouders en tante van Grødem waren de afgelopen dagen in Amsterdam om de intensieve speurtocht van de politie en Simpar, een stichting van oud-politiemensen, op de voet te volgen.
Stein Grødem: 'Ik wil nog graag iedereen bedanken voor alle steun. De politie heeft een waanzinnig werk gedaan, het hotel heeft ons opgevangen en de Nederlandse media waren erg behulpzaam. Iedereen deed zijn best. Dat was een enorme steun voor ons.'
De 21-jarige Grødem werd sinds 18 december vermist. Hij was die nacht op stap met zijn vriend op het Rembrandtplein. Na het pinnen werd hij buiten onwel en is hij behandeld door ambulancemedewerkers. Die hebben hem afgezet bij zijn hotel, maar daar was hij nooit naar binnen gegaan.
staan er ook hekjes langs de havens daar te r'dam? Of piesen daar geen dronken kerelsquote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:35 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Tja, demp die zooi dan ook, hebben wij ook gedaan, bevalt goed!
dat blijkt volgens mij uit het woord 'wereldvreemd'. Wel eens in het weekend s nachts op Rembrandplein of Leidseplein geweest?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:21 schreef blondetrien het volgende:
[..]
Ik woon niet in Limburg of de Betuwe, je zit er een paar duizend kilometer naast. Helaas! Snap ook niet waarom dat relevant is, maar goed.
Nogmaals, waarom is mijn woonlocatie en mijn uitgaansgedrag voor jou zo relevant? Lijkt mij namelijk helemaal niet relevant; zoals ik al meldde - ik vind dat als je aan zoiets begint, je het ook af zou moeten maken. Of begin er niet aan. Dat heeft niets met mijn woon- werk- of uitgaanslocatie te maken, maar met verantwoording en fatsoen.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:52 schreef computergirl het volgende:
[..]
dat blijkt volgens mij uit het woord 'wereldvreemd'. Wel eens in het weekend s nachts op Rembrandplein of Leidseplein geweest?
Nee joh, das veelste ver lopen!quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:49 schreef computergirl het volgende:
[..]
staan er ook hekjes langs de havens daar te r'dam? Of piesen daar geen dronken kerels
Dat is nou net het probleem Piet, ze hebben hem niet naar het hotel gebracht ze hebben hem voor de deur gedropt.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:56 schreef Pietverdriet het volgende:
Breng je als Ambulance een zatte natte noor naar zijn hotel, gaan er mensen roepen dat je niet goed genoeg je werk hebt gedaan. Fuck dat zou ik denken
Ze hebben vast hun werk prima gedaan, maar dit lijkt me een inschattingsfoutje... met zware gevolgen. Als je dat ook al niet meer mag benoemen...? Uiteraard is de situatie an sich niet hun schuld, niemand's schuld zelfs, tragische samenloop van omstandigheden. Maar mijns inziens zeker een inschattingsfout.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:56 schreef Pietverdriet het volgende:
Breng je als Ambulance een zatte natte noor naar zijn hotel, gaan er mensen roepen dat je niet goed genoeg je werk hebt gedaan. Fuck dat zou ik denken
Heb je wel eens naar 112 weekend gekeken? Dan snap je wel waarom het niet te doen is.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 12:00 schreef blondetrien het volgende:
[..]
Nogmaals, waarom is mijn woonlocatie en mijn uitgaansgedrag voor jou zo relevant? Lijkt mij namelijk helemaal niet relevant; zoals ik al meldde - ik vind dat als je aan zoiets begint, je het ook af zou moeten maken. Of begin er niet aan. Dat heeft niets met mijn woon- werk- of uitgaanslocatie te maken, maar met verantwoording en fatsoen.
En de verantwoording en fatsoen van de Noor, die pleit jij nogal vrij daarvan..quote:Op vrijdag 9 januari 2015 12:00 schreef blondetrien het volgende:
[..]
Nogmaals, waarom is mijn woonlocatie en mijn uitgaansgedrag voor jou zo relevant? Lijkt mij namelijk helemaal niet relevant; zoals ik al meldde - ik vind dat als je aan zoiets begint, je het ook af zou moeten maken. Of begin er niet aan. Dat heeft niets met mijn woon- werk- of uitgaanslocatie te maken, maar met verantwoording en fatsoen.
Ze waren al voor de deur. Waarom is het niet te doen? Was de deur open geweest, waar ze vanuit gingen, dan kostte dat misschien een paar seconden extra.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 12:03 schreef Burdie het volgende:
[..]
Heb je wel eens naar 112 weekend gekeken? Dan snap je wel waarom het niet te doen is.
Waar pleit ik die vrij dan?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 12:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En de verantwoording en fatsoen van de Noor, die pleit jij nogal vrij daarvan..
Vind dat, zover ik het in de media heb gelezen de broeders meer dan keurig hebben gehandeld, en hun in de nek zeiken dat ze hem in zijn bed hadden moeten stoppen tamelijk respectloos tegenover hun.
het was al extra.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 12:04 schreef blondetrien het volgende:
[..]
Ze waren al voor de deur. Waarom is het niet te doen? Was de deur open geweest, waar ze vanuit gingen, dan kostte dat misschien een paar seconden extra.
Zoals ik eerder zeiquote:Op vrijdag 9 januari 2015 12:02 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dat is nou net het probleem Piet, ze hebben hem niet naar het hotel gebracht ze hebben hem voor de deur gedropt.
Half dus of op ongeveer!
quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Begin een vrijwilligersorganisatie die iedere zuip/drugs toerist die naar Amsterdam komt aan het handje neemt en zorgt dat ie niet een gracht in loopt, met condooms hoeren neukt en hem veilig in zijn bedje brengt, verhaaltje voorleest en naast zijn bed blijft zitten om te zorgen dat ie niet uit het raam springt of in eigen kots stikt.
Ambulances hebben belangrijker zaken te doen.
Je hebt het de hele tijd over de broeders, niet over de Noor zijn eigen verantwoording.quote:
En ik bedoel het niet respectloos tegen hun persoonlijk, hoor. Ik val ze nergens aan. Het gaat gewoon niet op met wat ik normaal zou vinden in de situatie zoals we die nu kennen / schetsen (gedeeltelijk speculatie natuurlijk aangezien we niet alle feiten kennen), dat mag ik gewoon normaal benoemen in een discussie toch?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 12:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En de verantwoording en fatsoen van de Noor, die pleit jij nogal vrij daarvan..
Vind dat, zover ik het in de media heb gelezen de broeders meer dan keurig hebben gehandeld, en hun in de nek zeiken dat ze hem in zijn bed hadden moeten stoppen tamelijk respectloos tegenover hun.
Dat betekend toch niet dat ik hem 'vrijpleit'? Sowieso is er niks vrij te pleiten, dit is natuurlijk niemand zijn 'schuld' en gun je niemand, kom op zeg.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 12:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je hebt het de hele tijd over de broeders, niet over de Noor zijn eigen verantwoording.
je beantwoord mijn vraag niet, blijkbaar is het antwoord neequote:Op vrijdag 9 januari 2015 12:00 schreef blondetrien het volgende:
[..]
Precies. Kunnen we deze discussie verder niet gewoon sluiten? Blondetrien vindt het onjuist, de rest niet, let's agree tot disagree.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 12:05 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
het was al extra.
iets met 'vinger' en 'hand'. Wie weet werden ze weer opgeroepen voor een wél dringende situatie.
quote:Op vrijdag 9 januari 2015 12:09 schreef Burdie het volgende:
[..]
Precies. Kunnen we deze discussie verder niet gewoon sluiten? Blondetrien vindt het onjuist, de rest niet, let's agree tot disagree.
Ha daar ben ik waar ik wezen moet denk ik, stel ik lig met een hartinfarct en er komt een melding van een arorta die geknapt is, laten ze mij dan maar onverichte zaken liggen om die met die aorta die geknapt is maar snel te gaan helpen.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 12:05 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
het was al extra.
iets met 'vinger' en 'hand'. Wie weet werden ze weer opgeroepen voor een wél dringende situatie.
Toch hoop ik dat ze een berisping krijgen is het niet voor het juist afleveren dan wel voor het meenemen!quote:Op vrijdag 9 januari 2015 12:10 schreef motorbloempje het volgende:
Jij bent niet zo goed met vergelijkingen, John, en ook niet met nadenken, zo te zien.
quote:Op vrijdag 9 januari 2015 12:12 schreef john2406 het volgende:
[..]
Toch hoop ik dat ze een berisping krijgen is het niet voor het juist afleveren dan wel voor het meenemen!
Ik heb je vraag zelfs heel duidelijk beantwoord, het is alleen niet het antwoord waar jij op hoopte. Maar prima, als jij op die manier conclusies wilt trekken moet je dat doen.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 12:09 schreef computergirl het volgende:
[..]
je beantwoord mijn vraag niet, blijkbaar is het antwoord nee
laat ik mijn probleem met jouw logica proberen uit te leggen.
Stel: ik zie een oude dame die slecht ter been is. Ik help haar door haar boodschappen te tillen. op moment dat ze de drempel overstapt struikelt ze over haar eigen benen en ze overlijdt aan de gevolgen van deze valpartij. In jouw logica ben ik verwijtbaar voor haar dood omdat ik haar maar beter niet had moeten helpen.
Dat lijkt me niet nodig, de situatie is al tragisch genoeg.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 12:12 schreef john2406 het volgende:
[..]
Toch hoop ik dat ze een berisping krijgen is het niet voor het juist afleveren dan wel voor het meenemen!
Uiteraard is het al tragisch genoeg, maar eerder word geopperd ze zijn geen taxi bedrijf en als dat zo is horen ze een berisping te krijgen vind ik.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 12:17 schreef blondetrien het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet nodig, de situatie is al tragisch genoeg.
Een berisping straalt imho een totaal verkeerde boodschap uit, namelijk dat ze schuld zouden hebben aan de dood van... dat kun je gewoon niet stellen.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 12:21 schreef john2406 het volgende:
[..]
Uiteraard is het al tragisch genoeg, maar eerder word geopperd ze zijn geen taxi bedrijf en als dat zo is horen ze een berisping te krijgen vind ik.
Het is per slot van rekening door de burger betaald vind ik.
Een berisping is geen ontslag he wel te verstaan, ik weet niet hoe jullie het lezen trouwens.
Als ze die krijgen voor het meenemen van die persoon lijkt me dat niet!quote:Op vrijdag 9 januari 2015 12:25 schreef blondetrien het volgende:
[..]
Een berisping straalt imho een totaal verkeerde boodschap uit, namelijk dat ze schuld zouden hebben aan de dood van... dat kun je gewoon niet stellen.
Ze hebben iemand die onwel is geworden in de ambulance genomen en verzorgd. Kennelijk is hij hiervan voldoende opgeknapt om niet naar het ziekenhuis te hoeven en kon hij weer verder. In de hoop dat hij eenmaal bij het hotel niet verder zou gaan met feesten, zullen ze hem daar afgezet hebben. Einde verhaal.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 12:21 schreef john2406 het volgende:
[..]
Uiteraard is het al tragisch genoeg, maar eerder word geopperd ze zijn geen taxi bedrijf en als dat zo is horen ze een berisping te krijgen vind ik.
Het is per slot van rekening door de burger betaald vind ik.
Een berisping is geen ontslag he wel te verstaan, ik weet niet hoe jullie het lezen trouwens.
Ik weet niet hoe ik dit lezen moet hieronder en wat de voorschriften over zoiets zijn, voor de deur of naar huis, in dit geval hotel.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 12:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ze hebben iemand die onwel is geworden in de ambulance genomen en verzorgd. Kennelijk is hij hiervan voldoende opgeknapt om niet naar het ziekenhuis te hoeven en kon hij weer verder. In de hoop dat hij eenmaal bij het hotel niet verder zou gaan met feesten, zullen ze hem daar afgezet hebben. Einde verhaal.
Het is niet dat ze iemand waarmee niets aan de hand was een lift gegeven hebben ergens heen.
Ik weet niet hoor, maar ik vermoed zomaar dat deze Noorse toerist niet echt aanspraak kan maken op een Nederlandse zorgverzekeringquote:Op vrijdag 9 januari 2015 12:34 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe ik dit lezen moet hieronder en wat de voorschriften over zoiets zijn, voor de deur of naar huis, in dit geval hotel.
http://www.rijksoverheid.(...)zorgverzekering.html
http://www.zorgsaam.org/algemeen/weer-naar-huis
Ik denk niet dat het relevant is, het gaat om dan denk ik eerder de eed of beroepscode die ze hebben afgelegd; ze moeten een zo goed mogelijke kwaliteit van leven realiseren, mensen helpen. Dat hebben ze gedaan. Of ze mensen daarna bij hun huis afzetten is daarbij irrelevant lijkt mij. Dat is het punt: het is een persoonlijke opvatting, dus je kunt het niet netjes vinden maar je kunt het ze ook niet echt kwalijk nemen en je kunt ze er al helemaal niet voor berispen.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 12:34 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe ik dit lezen moet hieronder en wat de voorschriften over zoiets zijn, voor de deur of naar huis, in dit geval hotel.
http://www.rijksoverheid.(...)zorgverzekering.html
Ik kan geen noors nog, en zoek ook niet ernaar, maar naar mijn idee is het in norwegen nog beter geregeld als hier.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 12:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor, maar ik vermoed zomaar dat deze Noorse toerist niet echt aanspraak kan maken op een Nederlandse zorgverzekering
Ik vindhet inderdaad niet netjes, en verwijt hun het ook niet, maar ik denk dat een taxichaufeur hem beter had geholpen al is dat ook maar gissen voor mij.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 12:41 schreef blondetrien het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het relevant is, het gaat om dan denk ik eerder de eed of beroepscode die ze hebben afgelegd; ze moeten een zo goed mogelijke kwaliteit van leven realiseren, mensen helpen. Dat hebben ze gedaan. Of ze mensen daarna bij hun huis afzetten is daarbij irrelevant lijkt mij. Dat is het punt: het is een persoonlijke opvatting, dus je kunt het niet netjes vinden maar je kunt het ze ook niet echt kwalijk nemen en je kunt ze er al helemaal niet voor berispen.
Want wat denk je dat een taxichauffeur zou hebben gedaan? Hem naar bed gebracht?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 12:48 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik vindhet inderdaad niet netjes, en verwijt hun het ook niet, maar ik denk dat een taxichaufeur hem beter had geholpen al is dat ook maar gissen voor mij.
Ik heb er zat vroeger naar binnen geholpen, en daar hing meestal een dikke fooi aanvast.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 12:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Want wat denk je dat een taxichauffeur zou hebben gedaan? Hem naar bed gebracht?
Natuurlijk niet, die gaat ook weer op pad voor de volgende betalende klant.
Een ambulancebroeder doet dat gewoon niet, zo simpel is het. Is 'ie niet voor, die heeft wel wat beters te doen. Jij mag vinden dat hij dat beter wel had kunnen doen, maar dat is dat jammer want het is gewoon niet zo. Klaar. Wat een taxichauffeur allemaal kan doen voor een dikke fooi interesseert me niet, totaal niet relevant.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 12:54 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik heb er zat vroeger naar binnen geholpen, en daar hing meestal een dikke fooi aanvast.
In Limburg niet hoor, dan zijn ze zo blij dat ze eindelijk een klant hebben dat ze ook nog even samen een kopje koffie gaan drinkenquote:Op vrijdag 9 januari 2015 12:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Want wat denk je dat een taxichauffeur zou hebben gedaan? Hem naar bed gebracht?
Natuurlijk niet, die gaat ook weer op pad voor de volgende betalende klant.
twitter:Defensie twitterde op vrijdag 09-01-2015 om 15:17:09#Nieuws Defensie Duikgroep bergt lichaam vermiste Noor: Marineduikers van de Defensie duikgroep (DDG) hebben g... http://t.co/med6i0cxiC reageer retweet
bronquote:Vader overleden Noorse toerist dankbaar voor alle steun
De vader van de overleden Noorse toerist Tore Grodem is dankbaar voor alle steun die hij heeft gekregen in de periode dat zijn 21-jarige zoon vermist was.
Dit laat Stein Grodem weten in gesprek met Het Parool. Tore raakte in de nacht van 18 op 19 december vermist. Het lichaam van de 21-jaar Noor werd donderdagavond, na een intensieve speurtocht, gevonden in het water nabij het Max Euweplein.
'Er is niets crimineels gebeurd. Hij is niet gewond en ziet er goed uit. Het was heel fijn om hem te mogen zien', vertelt Stein Grødem tegen de krant. 'Het is heel moeilijk, maar we kunnen het nu eindelijk afsluiten nu we het definitieve antwoord hebben'.
Dankbaar
Ook neemt Tores vader van de gelegenheid gebruik om iedereen te danken voor de steun die hij de afgelopen weken ontving. 'Ik wil nog graag iedereen bedanken voor alle steun. De politie heeft waanzinnig werk gedaan, het hotel heeft ons opgevangen en de Nederlandse media waren erg behulpzaam. Iedereen deed zijn best. Dat was een enorme steun voor ons'.
Dat zijn bedrijfsterreinen, daar kom je überhaupt niet op.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:49 schreef computergirl het volgende:
[..]
staan er ook hekjes langs de havens daar te r'dam? Of piesen daar geen dronken kerels
Nou, ik heb toch langs allemaal water gelopen te Rotterdam. Zonder hekjes.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 16:38 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dat zijn bedrijfsterreinen, daar kom je überhaupt niet op.
Dan hoop ik dat ze jou de volgende keer in de goot laten liggenquote:Op vrijdag 9 januari 2015 12:12 schreef john2406 het volgende:
[..]
http://www.metronieuws.nl(...)euw-was-rotterdammerquote:Op vrijdag 9 januari 2015 16:45 schreef Pietverdriet het volgende:
En als er al iemand in de nieuwe maas valt dan komt ie daar niet naar boven, maar verdwijnt in de Noordzee
Onderkoeling is een teefquote:Op vrijdag 9 januari 2015 16:50 schreef Isegrim het volgende:
[..]
http://www.metronieuws.nl(...)euw-was-rotterdammer
Dankje wel hetzelfde dubbel terug van mij gewenst en dubbel gelukkig nieuwjaar nog bij deze!quote:Op vrijdag 9 januari 2015 16:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dan hoop ik dat ze jou de volgende keer in de goot laten liggen
Nee.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:34 schreef john2406 het volgende:
Toch nog een vraag bij deze?
Kan ik een zatte, aangedronken of bezopen persoon vergelijken met een kind ja of nee?
Dan komt de hoofd vraag, stel je hebt kinderen op bezoek en die breng je naar huis, dump je die voor de deur en rijd weg zonder te kijken of de ouders thuis zijn of de deur open gaat?
In beschonken toestand ook ?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:42 schreef agter het volgende:
[..]
Nee.
Een kind is minderjarig en kun je niet volledig verantwoordelijk houden voor zijn eigen daden.
Een volwassen man wel.
Ik hoop voor hem van niet!quote:Op zaterdag 10 januari 2015 21:01 schreef Zoev het volgende:
Zal hij nog iets gemerkt hebben voor zijn dood? Als je in dat water ligt hartstikke bezopen?
Ik ook niet. Maar vraag me af of je niet helemaal nuchter bent als je het koude water invalt.quote:
Hij werd onder dwang dronken gevoerd?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:43 schreef john2406 het volgende:
[..]
In beschonken toestand ook ?
http://www.goeievraag.nl/(...)ningsvatbaar-dronken
Hoe zeggen jullie dat boven de rivieren trouwens?
Je hebt dit gelezen? http://www.goeievraag.nl/(...)ningsvatbaar-dronkenquote:Op zondag 11 januari 2015 01:56 schreef agter het volgende:
[..]
Hij werd onder dwang dronken gevoerd?
En iemand die wel naar binnen wordt gebracht kan daarna niet meer zelf naar buiten lopen?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 12:02 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dat is nou net het probleem Piet, ze hebben hem niet naar het hotel gebracht ze hebben hem voor de deur gedropt.
Half dus of op ongeveer!
Als wat hem/haar overhoopt overkomt?quote:Op zondag 11 januari 2015 14:33 schreef john2406 het volgende:
[..]
Hoop dat je er ook nog zo over denkt zou het je onverhoopt gebeuren ooit!
Iemand kan ook weer waker worden en dan ook weer gaan lopen lijkt me?quote:Op zondag 11 januari 2015 17:20 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
En iemand die wel naar binnen wordt gebracht kan daarna niet meer zelf naar buiten lopen?
Of had de ambulance broeder op een stoel in de hotelkamer moeten gaan zitten, of eventueel naast 'm in bed moeten gaan liggen, wachtend tot de jongen in slaap zou vallen?
Exact. Iemand voor de deur afzetten is daarom ook gewoon prima.quote:Op zondag 11 januari 2015 18:54 schreef john2406 het volgende:
[..]
Iemand kan ook weer waker worden en dan ook weer gaan lopen lijkt me?
Lezen en begrijpen he!quote:Op zondag 11 januari 2015 17:21 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Als wat hem/haar overhoopt overkomt?
Ben ik met je eens teminste als deze persoon toerekeningsvatbaat is!quote:Op zondag 11 januari 2015 18:55 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Exact. Iemand voor de deur afzetten is daarom ook gewoon prima.
Gelukkig sommige begrijpen me met een half woord andere weer niet, zou ik er ooit achter komen hoe hoog zijn promillage was?quote:
Waarom zou JIJ dat moeten weten? Echt... afgezien van je soms vrijwel onleesbare posts heb je ook wat vreemde ideeën en bijt je je in rare zaken vast.quote:Op maandag 12 januari 2015 11:49 schreef john2406 het volgende:
[..]
Gelukkig sommige begrijpen me met een half woord andere weer niet, zou ik er ooit achter komen hoe hoog zijn promillage was?
Ongeveer net zo hoog als dat van jou op dit moment, schat ik zo..quote:Op maandag 12 januari 2015 11:49 schreef john2406 het volgende:
[..]
Gelukkig sommige begrijpen me met een half woord andere weer niet, zou ik er ooit achter komen hoe hoog zijn promillage was?
Omdat ik graag zou willen weten of deze toerekingsvatbaar is geweest, met hoeveel promile, of bij hoeveel promile zou ik nog seks mogen hebben met een vrouw zonder zij me kan aanklagen.quote:Op maandag 12 januari 2015 11:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waarom zou JIJ dat moeten weten? Echt... afgezien van je soms vrijwel onleesbare posts heb je ook wat vreemde ideeën en bijt je je in rare zaken vast.
Voor autorijden zijn daar heel duidelijke richtlijnen voor.quote:Op maandag 12 januari 2015 12:10 schreef john2406 het volgende:
[..]
Omdat ik graag zou willen weten of deze toerekingsvatbaar is geweest, met hoeveel promile, of bij hoeveel promile zou ik nog seks mogen hebben met een vrouw zonder zij me kan aanklagen.
Of met hoeveel promile word ik nog geacht een auto te kunnnen besturen b.v.
Zijn dan vragen die bij me opkomen b.v.
Volgens mij is het lichaam direct naar het vinden vrijgegeven en is hij terug naar Noorwegen, maar zo heb ik er niet naar gezocht trouwens.quote:Op maandag 12 januari 2015 12:15 schreef J0kkebr0k het volgende:
Is nu al duidelijk of hij al die tijd in het water heeft gelegen?
Maar heeft ie al die weken in het water gelegen of lag ie er slechts een paar dagen in? Hij zou immers nog op straat gezien zijn in de dagen voor zijn vondst.quote:Op maandag 12 januari 2015 12:17 schreef john2406 het volgende:
[..]
Volgens mij is het lichaam direct naar het vinden vrijgegeven en is hij terug naar Noorwegen, maar zo heb ik er niet naar gezocht trouwens.
Kennis van ons lag toch met een stuk in de hakken in de grepel als voetganger jaren gelden trouwens, misschien wel meer als 30 jr.quote:Op maandag 12 januari 2015 12:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Voor autorijden zijn daar heel duidelijke richtlijnen voor.
http://www.nederlandsfore(...)08_tcm119-424860.pdfquote:Op maandag 12 januari 2015 12:19 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Maar heeft ie al die weken in het water gelegen of lag ie er slechts een paar dagen in? Hij zou immers nog op straat gezien zijn in de dagen voor zijn vondst.
Waarschijnlijk is hij in de nacht van zijn vermissing al verdronken ja, dus hij zal er al die tijd wel gelegen hebben.quote:Op maandag 12 januari 2015 12:15 schreef J0kkebr0k het volgende:
Is nu al duidelijk of hij al die tijd in het water heeft gelegen?
Je verhaal is weer erg warrig, maar het is heel simpel: eigenlijk mag je nooit onder invloed aan het verkeer deelnemen, ook niet als voetganger of fietser. En ja, daar kun je inderdaad een rijontzegging of anderszins een boete voor krijgen.quote:Op maandag 12 januari 2015 12:21 schreef john2406 het volgende:
[..]
Kennis van ons lag toch met een stuk in de hakken in de grepel als voetganger jaren gelden trouwens, misschien wel meer als 30 jr.
Die had zijn rijbewijs op zak maar was voetganger en toch een rijontzegging toen gehad.
Ik weet het niet meer zeker maar die kreeg die ontzegging meen ik omdat een voetganger ook een verkeersdeelnemer is of was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |