abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147876514
quote:
Tore Grodem, een 21-jarige toerist uit Noorwegen, wordt al sinds de nacht van donderdag op vrijdag vermist. Zijn ouders zijn inmiddels vanuit Noorwegen naar Amsterdam gekomen om hem te zoeken.

De jongen was samen met een vriend voor een weekendje naar de stad gekomen. Samen met die vriend was hij in de nacht van donderdag op vrijdag aan het stappen in de Escape. Rond twee uur 's nachts ging hij pinnen, waarbij zijn vriend in de Escape achterbleef. Geld heeft hij echter nooit opgenomen. De Noorse toerist keerde niet meer terug. Sindsdien ontbreekt ieder spoor van hem. Hij is niet meer gezien en zijn telefoon doet het ook niet meer.

De politie heeft de vriend van de verdwenen Noor uitgebreid ondervraagd. De jongens zouden niet onder invloed van drugs geweest zijn, wel hadden zij gedronken. De politie heeft nog geen idee wat er met de jongen gebeurd is, daarom roept zij getuigen op om zich te melden. Tore droeg ten tijde van zijn verdwijning een lichtblauw overhemd en een donkere spijkerbroek en donkerblauwe schoenen van het merk Lacoste. Ook heeft Tore twee tatoeages, dobbelstenen op zijn rechterenkel en op zijn rechterkuit een gorillagezicht met hoed.
http://www.at5.nl/artikel(...)dens-avondje-stappen

Het is bizar dat iemand zo kan 'verdwijnen' in een drukke stad. In de gracht gevallen tijdens het pissen?

EDIT: Deeltje 2
pi_147876676
quote:
In de Stadiongracht vlakbij het Olympisch Stadion heeft de politie vanochtend een lichaam gevonden

Iets na 9.00 uur kwam de melding binnen van een lichaam in het water bij de Jan Wilsbrug. Een boot van Waternet is inmiddels ter plaatse om te assisteren, ook is er een duikteam van de brandweer gearriveerd.

De politie kan nog niet melden of het om de vermiste Noor gaat.

Update 11.54 uur: Het stoffelijk overschot is zojuist in een lijkenwagen weggevoerd, het blijkt om het lichaam van een man te gaan. In het water is ook een rode plastic zak en een rugzak gevonden. Het is onduidelijk of die bij het lichaam horen.
bron
pi_147876715
Het zou toevallig zijn als hij het niet was.
  dinsdag 23 december 2014 @ 12:39:06 #4
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_147876719
Is de huid dan al weg ofzo? Ze kunnen toch zo aan die tattoos zien of hij het is?

En shotty, bedankt voor het openen :)
  dinsdag 23 december 2014 @ 12:41:30 #5
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_147876777
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 12:39 schreef Marrije het volgende:
Is de huid dan al weg ofzo? Ze kunnen toch zo aan die tattoos zien of hij het is?
Ze laten dat aan de patholoog anatoom over, lijkt me wel zo zuiver, niet?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_147876829
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 12:37 schreef Mylene het volgende:

[..]

bron
Het zou best nog wel 's die vermiste jongen kunnen zijn helemaal i.c.m. die rugzak.
Maar goed dat is nog even afwachten natuurlijk.
Ook in moeilijke tijden.
  dinsdag 23 december 2014 @ 12:45:57 #7
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_147876889
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 12:41 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ze laten dat aan de patholoog anatoom over, lijkt me wel zo zuiver, niet?
Mja, vanmorgen om 9 uur is die man in het water gezien, zouden we nu wel uitsluitsel kunnen hebben dacht ik? Daar heeft een patholoog anatoom ook geen uren voor nodig? Voor een dna test wellicht wel, maar ze hadden, wat mij betreft, best kunnen melden of betreffende tattoos te zien zijn.
pi_147876929
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 12:43 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:

[..]

Het zou best nog wel 's die vermiste jongen kunnen zijn helemaal i.c.m. die rugzak.
Maar goed dat is nog even afwachten natuurlijk.

Waarom "helemaal i.c.m. die rugzak"?
  dinsdag 23 december 2014 @ 12:47:36 #9
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_147876948
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 12:45 schreef Marrije het volgende:

[..]

Mja, vanmorgen om 9 uur is die man in het water gezien, zouden we nu wel uitsluitsel kunnen hebben dacht ik? Daar heeft een patholoog anatoom ook geen uren voor nodig? Voor een dna test wellicht wel, maar ze hadden, wat mij betreft, best kunnen melden of betreffende tattoos te zien zijn.
Waarom, omdat jij geen geduld hebt?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 23 december 2014 @ 12:48:25 #10
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_147876967
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 12:47 schreef Downwards het volgende:

[..]

Begrijp ik ook niet, die zal hij bij het verlaten van escape ook niet om hebben gehad en als hij die toch had opgehaald uit zn hotel dan zouden daar wel beelden van zijn.
  dinsdag 23 december 2014 @ 12:48:47 #11
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_147876978
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 12:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waarom, omdat jij geen geduld hebt?
zoiets ja
pi_147877036
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 12:48 schreef Marrije het volgende:

[..]

Begrijp ik ook niet, die zal hij bij het verlaten van escape ook niet om hebben gehad en als hij die toch had opgehaald uit zn hotel dan zouden daar wel beelden van zijn.
Zie ook geen reden om aan te nemen dat hij een rugzak bij zich had toen hij de Escape verliet. En nog onwaarschijnlijker is het dat hij er een heeft opgehaald die nacht in het hotel.
pi_147877744
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 12:47 schreef Downwards het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 12:48 schreef Marrije het volgende:

[..]

Omdat er geen beelden van zijn en het mij aannemelijk lijkt dat die rugzak bij hem hoort.
Wat is daar niet aan te begrijpen ? Zo raar is dat toch niet.
Ook in moeilijke tijden.
  dinsdag 23 december 2014 @ 13:19:18 #14
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_147877930
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 13:12 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:

[..]

[..]

Omdat er geen beelden van zijn en het mij aannemelijk lijkt dat die rugzak bij hem hoort.
Ik kom al heel lang niet meer in zaken als escape, maar mag je daar met je rugzak rondlopen? Hij droeg geen jas. En dan zou hij wel zijn rugzak om hebben gehad? Dat vind ik wel een beetje raar.
Ook omdat uitgebreid is aangegeven wat hij droeg en de rugzak niet genoemd is, als het ambulancepersoneel die rugzak had gezien of het staat ook op die videobeelden die men heeft gezien, dan zou mij dat wel noemenswaardig lijken, zo van, misschien als die rugzak wordt gevonden maar hij niet dat we dan een aanknopingspunt kunnen hebben. Maar nergens is die rugzak genoemd. Dus ik zou verbaasd zijn als nu opeens blijkt dat hij een rugzak bij zich had.
pi_147877970
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 13:12 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:

[..]

[..]

Niemand rept over een rugzak, maar jij gaat er vanuit dat hij er een bij zich had toen hij de Escape verliet of er later een heeft opgehaald. Vandaar de vraag waarom je daar vanuit gaat.. Enkel en alleen omdat er bij het lijk ook ergens een rugzak in het water is gevonden? Naast andere spullen.
pi_147878021
Volgens het nieuwsbericht:

quote:
...
In het water is ook een rode plastic zak en een rugzak gevonden. Het is onduidelijk of die bij het lichaam horen.
pi_147878307
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 13:19 schreef Marrije het volgende:

[..]

Ik kom al heel lang niet meer in zaken als escape, maar mag je daar met je rugzak rondlopen? Hij droeg geen jas. En dan zou hij wel zijn rugzak om hebben gehad? Dat vind ik wel een beetje raar.
Ook omdat uitgebreid is aangegeven wat hij droeg en de rugzak niet genoemd is, als het ambulancepersoneel die rugzak had gezien of het staat ook op die videobeelden die men heeft gezien, dan zou mij dat wel noemenswaardig lijken, zo van, misschien als die rugzak wordt gevonden maar hij niet dat we dan een aanknopingspunt kunnen hebben. Maar nergens is die rugzak genoemd. Dus ik zou verbaasd zijn als nu opeens blijkt dat hij een rugzak bij zich had.
Kijk nog eens goed in mijn post. Waar zeg ik dat hij die rugzak bij zich had in Escape ?

Ik vind het aannemelijk dat deze zaken bij hem kunnen horen omdat hij mogelijk nog gezien is door een buschauffeur ( of wat was het) bij zijn hostel.

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 13:21 schreef Downwards het volgende:

[..]

Niemand rept over een rugzak, maar jij gaat er vanuit dat hij er een bij zich had toen hij de Escape verliet of er later een heeft opgehaald. Vandaar de vraag waarom je daar vanuit gaat.. Enkel en alleen omdat er bij het lijk ook ergens een rugzak in het water is gevonden? Naast andere spullen.
Zie mijn reactie op Marije.

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 13:22 schreef DonJames het volgende:
Volgens het nieuwsbericht:

[..]

Maar daarom nog niet onmogelijk.
Ook in moeilijke tijden.
pi_147878412
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 13:30 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:

[..]

Kijk nog eens goed in mijn post. Waar zeg ik dat hij die rugzak bij zich had in Escape ?

Ik vind het aannemelijk dat deze zaken bij hem kunnen horen omdat hij mogelijk nog gezien is door een buschauffeur ( of wat was het) bij zijn hostel.

[..]

Zie mijn reactie op Marije.

[..]

Dan zou hij die rugzak, nadat hij bij het hotel was afgezet door de ambulance, moeten hebben opgehaald. Maar uit de camerabeelden blijkt juist dat hij het hotel niet ingaat (hij wordt voor een dichte ingang afgezet en is ook nooit gezien bij de zijingang.)
pi_147878439
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 13:30 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
"Niet onmogelijk" is niet echt hetzelfde als "aannemelijk"..
pi_147878559
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 13:33 schreef Downwards het volgende:

[..]

Dan zou hij die rugzak, nadat hij bij het hotel was afgezet door de ambulance, moeten hebben opgehaald. Maar uit de camerabeelden blijkt juist dat hij het hotel niet ingaat (hij wordt voor een dichte ingang afgezet en is ook nooit gezien bij de andere ingang.)
Zoiets, of er moet plotseling nog een toerist/iemand verdwenen zijn en een rugzak.
Ook in moeilijke tijden.
  dinsdag 23 december 2014 @ 13:39:57 #21
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_147878582
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 13:33 schreef Downwards het volgende:

[..]

Dan zou hij die rugzak, nadat hij bij het hotel was afgezet door de ambulance, moeten hebben opgehaald. Maar uit de camerabeelden blijkt juist dat hij het hotel niet ingaat (hij wordt voor een dichte ingang afgezet en is ook nooit gezien bij de zijingang.)
zoiets zei ik ook, hij wandelt uit beeld, de andere kant op. Als hij het later nog zou hebben opgehaald, of iemand anders, dan zou daar toch beeldmateriaal van zijn.
pi_147878599
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 13:38 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:

[..]

Zoiets, of er moet plotseling nog een toerist/iemand verdwenen zijn en een rugzak.
Daar kom je van alles tegen in het water. O.a. rugzakken en (plastic) tassen. Maar dat betekent niet dat ze verband houden met een lijk dat daar ook ergens in het water ligt.
  dinsdag 23 december 2014 @ 13:40:55 #23
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_147878605
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 13:38 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:

[..]

of het hoort niet bij elkaar
pi_147878659
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 december 2014 13:39 schreef Marrije het volgende:

[..]

zoiets zei ik ook, hij wandelt uit beeld, de andere kant op. Als hij het later nog zou hebben opgehaald, of iemand anders, dan zou daar toch beeldmateriaal van zijn.
Als hij later weer eens via de hoofd- of zijingang van het hotel naar binnen is gegaan, is daar zeker beeldmateriaal van. Hij is dus gezien bij de dichte hoofdingang en dat is waarsch. het dichst dat hij nog bij dat hotel is geweest.
pi_147878695
Wat ik trouwens heb bedoeld met 'aannemelijk' is niet om een confusie te trekken dat het zo is, maar dat het redelijk is om te denken dat. Wellicht dat ik daarin een andere woordkeuze had moeten toepassen.

A fijn. Het kan van alles zijn. Wat dat betreft kan ik jullie ook prima begrijpen. Het kan er niet bij horen maar ook wel. En ligt en drijft van alles in die grachten.
Ook in moeilijke tijden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')