http://www.at5.nl/artikel(...)dens-avondje-stappenquote:Tore Grodem, een 21-jarige toerist uit Noorwegen, wordt al sinds de nacht van donderdag op vrijdag vermist. Zijn ouders zijn inmiddels vanuit Noorwegen naar Amsterdam gekomen om hem te zoeken.
De jongen was samen met een vriend voor een weekendje naar de stad gekomen. Samen met die vriend was hij in de nacht van donderdag op vrijdag aan het stappen in de Escape. Rond twee uur 's nachts ging hij pinnen, waarbij zijn vriend in de Escape achterbleef. Geld heeft hij echter nooit opgenomen. De Noorse toerist keerde niet meer terug. Sindsdien ontbreekt ieder spoor van hem. Hij is niet meer gezien en zijn telefoon doet het ook niet meer.
De politie heeft de vriend van de verdwenen Noor uitgebreid ondervraagd. De jongens zouden niet onder invloed van drugs geweest zijn, wel hadden zij gedronken. De politie heeft nog geen idee wat er met de jongen gebeurd is, daarom roept zij getuigen op om zich te melden. Tore droeg ten tijde van zijn verdwijning een lichtblauw overhemd en een donkere spijkerbroek en donkerblauwe schoenen van het merk Lacoste. Ook heeft Tore twee tatoeages, dobbelstenen op zijn rechterenkel en op zijn rechterkuit een gorillagezicht met hoed.
quote:Waar is de 21-jarige Tore Grodem?
Een zoektocht in het Vondelpark naar de vermiste Tore Grodem heeft niets uitgehaald. De 21-jarige Noor is op 19 december spoorloos verdwenen na een avondje stappen in Amsterdam.
Twintig vrijwilligers hebben vanmiddag met een bootje en vijftien politiehonden tevergeefs het Vondelpark uitgekamd. Er werd daar gezocht vanwege het laatste signaal dat de telefoon van Grodem uitzond, voordat hij vermist raakte.
Hoe raakte Grodem vermist?
Grodem bezoekt in de nacht van donderdag 18 december op vrijdag 19 december de discotheek Escape. Rond 02.00 uur ’s nachts vertelt hij een goede vriend, met wie hij Amsterdam een aantal dagen bezoekt, dat hij even gaat pinnen. Maar geld heeft hij niet opgenomen.
Om 04.00 uur krijgt de politie een melding dat er een jongen onwel is geworden op het Rembrandtplein. Het blijkt Grodem te zijn. Nadat hij is onderzocht, wordt hij afgezet bij zijn hotel aan de Stadhouderskade. Hij is daar nog op camerabeelden te zien. Omdat hij via de hoofdingang niet meer binnenkomt, moet hij omlopen. Bij de achteringang is hij nooit verschenen.
Omdat Grodem niet meer komt opdagen in de Escape, besluit zijn vriend de politie in te schakelen. Ook zijn ouders worden gebeld. De afgelopen weken komen er meerdere tips binnen nadat er een foto van Grodem is verspreid. Een buschauffeur zou hem op vrijdagochtend 09.00 uur nog gezien hebben op het Centraal Station.
Tatoeages
In de nacht dat Grodem verdwijnt, draagt hij een lichtblauw overhemd, donkere spijkerbroek en donkerblauwe schoenen van het merk Lacoste. Hij heeft geen jas aan. Hij kent verder niemand in Nederland, zijn telefoon is onbereikbaar.
Grodem heeft twee tatoeages. Eentje met de beeltenis van twee dobbelstenen op zijn rechterenkel. Op zijn rechterkuit heeft hij op de dag voor zijn verdwijning een gorillagezicht met hoed laten tatoeëren.
Grodem is slechthorend. Rechts is hij doof, links hoort hij maar voor 30 tot 40 procent. In dat oor draagt hij een gehoorapparaat.
In het water
De vriend van de vermiste Noor is uitgebreid ondervraagd. Ze hadden gedronken, maar er waren volgens de kameraad van Grodem geen drugs in het spel.
De politie houdt er rekening mee dat Grodem in het water is gevallen. Eerder werd aan kapiteins van rondvaartboten gevraagd uit te kijken naar zijn lichaam. Dat leverde geen resultaat op, net als andere zoektochten. Vermoedelijk komt er nog een zoekactie.
Ja, ik vind dat ook nogal schokkend.quote:Op maandag 5 januari 2015 13:59 schreef Bloem84 het volgende:
ik vind het meest bizarre nog wel dat een aantal ex politiemensen blijkbaar de lokatie van een specifieke telefoon kan uitlezen?
Weet je wat zo'n kikvorsmannetje kost jonguh!quote:Op maandag 5 januari 2015 15:00 schreef Nielsch het volgende:
Dus de politie gaat voorlopig geen duikteam de vijver van het Vondelpark laten onderzoeken, terwijl daar waarschijnlijk een stoffelijk overschot in ligt? Dat vind ik pas bizar. Then again, tis de faalpolitie van Amsterdam, dus eigenlijk wel begrijpelijk.
Ach, hoeft niet zo spannend te zijn als het is. Als familie bijvoorbeeld toegang heeft tot zijn account kan je vrij simpel bij bv. Google je location history opzoeken, of zelfs de huidige locatie van het device (bedoelt voor wanneer je het verliest/gestolen wordt).quote:
Als de familie die gegevens gegeven heeft, dan vind ik dat idd een ander verhaal.quote:Op maandag 5 januari 2015 15:30 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ach, hoeft niet zo spannend te zijn als het is. Als familie bijvoorbeeld toegang heeft tot zijn account kan je vrij simpel bij bv. Google je location history opzoeken, of zelfs de huidige locatie van het device (bedoelt voor wanneer je het verliest/gestolen wordt).
Apple heeft iets soortgelijks met z'n 'Zoek mijn iPhone' uiteraard.
Dat lijkt me ook onzin dan, of er zit iemand ergens enorm te falen en verstrekt gegevens zonder gerechtelijke bevel oid.quote:Op maandag 5 januari 2015 15:33 schreef agter het volgende:
[..]
Als de familie die gegevens gegeven heeft, dan vind ik dat idd een ander verhaal.
Het idee dat ex-politie zo makkelijk je locatiegegevens kan achterhalen via je belgegevens, imei etc, vind ik niet prettig en niet gewenst.
voor vandaag... tis ook gewoon erg koud buiten.quote:Op maandag 5 januari 2015 15:38 schreef Skillstorm het volgende:
Maar? Hebben ze eindelijk iets op het spoor en dan kappen ze?
Alsnog wtfquote:Op maandag 5 januari 2015 15:41 schreef Nielsch het volgende:
[..]
voor vandaag... tis ook gewoon erg koud buiten.
Die van de brandweer duiken opzich iedere werkdag en die kun je ook vragen om verloren sleutels op te duiken, zo houden zij hun skills scherp.quote:Op maandag 5 januari 2015 15:05 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Weet je wat zo'n kikvorsmannetje kost jonguh!
Lijkt me niet echt gezond trouwens, iedere werkdag met perslucht duiken.quote:Op maandag 5 januari 2015 16:15 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Die van de brandweer duiken opzich iedere werkdag en die kun je ook vragen om verloren sleutels op te duiken, zo houden zij hun skills scherp.
Wellicht wisselen zij elkaar af, het zijn voornamelijk mensen die in het verleden bij defensie werkten als duiker trouwens.quote:Op maandag 5 januari 2015 16:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Lijkt me niet echt gezond trouwens, iedere werkdag met perslucht duiken.
quote:Waar is de 21-jarige Tore Grodem?
Een zoektocht in het Vondelpark naar de vermiste Tore Grodem heeft niets uitgehaald. De 21-jarige Noor is op 19 december spoorloos verdwenen na een avondje stappen in Amsterdam.
Twintig vrijwilligers hebben vanmiddag met een bootje en vijftien politiehonden tevergeefs het Vondelpark uitgekamd. Er werd daar gezocht vanwege het laatste signaal dat de telefoon van Grodem uitzond, voordat hij vermist raakte.
Hoe raakte Grodem vermist?
Grodem bezoekt in de nacht van donderdag 18 december op vrijdag 19 december de discotheek Escape. Rond 02.00 uur ’s nachts vertelt hij een goede vriend, met wie hij Amsterdam een aantal dagen bezoekt, dat hij even gaat pinnen. Maar geld heeft hij niet opgenomen.
Om 04.00 uur krijgt de politie een melding dat er een jongen onwel is geworden op het Rembrandtplein. Het blijkt Grodem te zijn. Nadat hij is onderzocht, wordt hij afgezet bij zijn hotel aan de Stadhouderskade. Hij is daar nog op camerabeelden te zien. Omdat hij via de hoofdingang niet meer binnenkomt, moet hij omlopen. Bij de achteringang is hij nooit verschenen.
Omdat Grodem niet meer komt opdagen in de Escape, besluit zijn vriend de politie in te schakelen. Ook zijn ouders worden gebeld. De afgelopen weken komen er meerdere tips binnen nadat er een foto van Grodem is verspreid. Een buschauffeur zou hem op vrijdagochtend 09.00 uur nog gezien hebben op het Centraal Station.
Tatoeages
In de nacht dat Grodem verdwijnt, draagt hij een lichtblauw overhemd, donkere spijkerbroek en donkerblauwe schoenen van het merk Lacoste. Hij heeft geen jas aan. Hij kent verder niemand in Nederland, zijn telefoon is onbereikbaar.
Grodem heeft twee tatoeages. Eentje met de beeltenis van twee dobbelstenen op zijn rechterenkel. Op zijn rechterkuit heeft hij op de dag voor zijn verdwijning een gorillagezicht met hoed laten tatoeëren.
Grodem is slechthorend. Rechts is hij doof, links hoort hij maar voor 30 tot 40 procent. In dat oor draagt hij een gehoorapparaat.
In het water
De vriend van de vermiste Noor is uitgebreid ondervraagd. Ze hadden gedronken, maar er waren volgens de kameraad van Grodem geen drugs in het spel.
De politie houdt er rekening mee dat Grodem in het water is gevallen. Eerder werd aan kapiteins van rondvaartboten gevraagd uit te kijken naar zijn lichaam. Dat leverde geen resultaat op, net als andere zoektochten. Vermoedelijk komt er nog een zoekactie.
Zo diep duiken ze ook weer niet.quote:Op maandag 5 januari 2015 16:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Lijkt me niet echt gezond trouwens, iedere werkdag met perslucht duiken.
-> BNWquote:Op maandag 5 januari 2015 15:43 schreef Downwards het volgende:
Het begint erop te lijken dat hij niet gevonden mag worden.
Doel niet zozeer op de politie, maar meer dat het geen ongeluk was en dat derden hem ergens hebben gedumpt. Niet dat daar nou zoveel aanwijzingen voor zijn, maar zeker een mogelijkheid.quote:
je doelt op verzwaard? Omdat ie anders was gaan drijven?quote:Op maandag 5 januari 2015 16:57 schreef Downwards het volgende:
[..]
Doel niet zozeer op de politie, maar meer dat het geen ongeluk was en dat derden hem ergens hebben gedumpt. Niet dat daar nou zoveel aanwijzingen voor zijn, maar zeker een mogelijkheid.
Dat kan, maar het kan ook zijn dat hij nooit in welk water dan ook terecht is gekomen.quote:Op maandag 5 januari 2015 17:02 schreef Marrije het volgende:
[..]
je doelt op verzwaard? Omdat ie anders was gaan drijven?
en dat de honden zijn aangeslagen op zijm kleding?quote:Op maandag 5 januari 2015 17:05 schreef Downwards het volgende:
[..]
Dat kan, maar het kan ook zijn dat hij nooit in welk water dan ook terecht is gekomen.
Dat zou kunnen, maar ik ga er niet direct vanuit dat hij (op welke manier dan ook) in het Vondelpark te water is geraakt 2,5 week geleden en dat hij dus nog niet is gevonden.quote:Op maandag 5 januari 2015 17:08 schreef Marrije het volgende:
[..]
en dat de honden zijn aangeslagen op zijm kleding?
Of dat die 3 honden fout zitten.
quote:Op maandag 5 januari 2015 17:03 schreef Fred0w het volgende:
Ik denk dat met Tore hetzelfde is gebeurd als met deze persoon:
http://www.hln.be/hln/nl/(...)-teruggevonden.dhtml
Ook in Antwerpen verdronken? Heeft 'ie nog een eindje doorgelopen!quote:Op maandag 5 januari 2015 17:03 schreef Fred0w het volgende:
Ik denk dat met Tore hetzelfde is gebeurd als met deze persoon:
http://www.hln.be/hln/nl/(...)-teruggevonden.dhtml
Zijn die honden aangeslagen op z'n kleding of op de geur van een lijk?quote:Op maandag 5 januari 2015 17:08 schreef Marrije het volgende:
[..]
en dat de honden zijn aangeslagen op zijm kleding?
Of dat die 3 honden fout zitten.
Is het toch nog ergens goed voor.quote:Op maandag 5 januari 2015 20:25 schreef Burdie het volgende:
Kennelijk liggen er wel meer lijken in de Amsterdamse grachten, sinds de vermissing van Tore heeft de politie er zo al twee uit geplukt.
En dan lekker met Koningsdag en de Gay Parade de grachten induiken om te zwemmen... Yak!quote:Op maandag 5 januari 2015 20:25 schreef Burdie het volgende:
Kennelijk liggen er wel meer lijken in de Amsterdamse grachten, sinds de vermissing van Tore heeft de politie er zo al twee uit geplukt.
Goed voor de weerstandquote:Op maandag 5 januari 2015 20:36 schreef agter het volgende:
[..]
En dan lekker met Koningsdag en de Gay Parade de grachten induiken om te zwemmen... Yak!
En het zou ook werken als de accu leeg is, kan iemand dit technisch verklaren?quote:'Wij traceren een gsm op het zogenaamde IMEI-nummer, dat is heel specifiek. Voordeel van deze techniek is dat de telefoon langer te traceren is dan wanneer je dit via een zendmast doet'
Oh, haha.quote:Op maandag 5 januari 2015 21:42 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
Was een geintje, omdat het zo mysterieus is.
Ik blijf het vreemd vinden dat ex-agenten dit zomaar kunnen doen.quote:Op maandag 5 januari 2015 21:22 schreef Fer het volgende:
[..]
En het zou ook werken als de accu leeg is, kan iemand dit technisch verklaren?
Edit: Oh hij snapt er zelf geen hout van, pingen is locatie bepalen, uit een berekening van laatste log gegevens van meerdere zendmasten. Dat is inderdaad nauwkeuriger dan alleen het gegeven op welke zendmast je ingelogd bent.
Met toestemming van de ouders gegevens opgevraagd bij de provider en in hun rekenmachine gestopt?quote:Op maandag 5 januari 2015 21:44 schreef agter het volgende:
[..]
Ik blijf het vreemd vinden dat ex-agenten dit zomaar kunnen doen.
Lijkt me meer de taak voor de echte politie.quote:Op maandag 5 januari 2015 21:47 schreef Fer het volgende:
[..]
Met toestemming van de ouders gegevens opgevraagd bij de provider en in hun rekenmachine gestopt?
Die het blijkbaar niet doen...quote:Op maandag 5 januari 2015 21:50 schreef agter het volgende:
[..]
Lijkt me meer de taak voor de echte politie.
ja maar de echte politie is een incompetent inefficiënt achterhaald ineffectief orgaan dus wel mooi dat er alternatieven zijnquote:Op maandag 5 januari 2015 21:50 schreef agter het volgende:
[..]
Lijkt me meer de taak voor de echte politie.
Wacht maar als je verdenken van een "terroristische actie" dan hebben ze de technieken opeens wel ter beschikking.quote:Op maandag 5 januari 2015 21:53 schreef Nielsch het volgende:
[..]
ja maar de echt politie is een incompetent inefficiënt achterhaald ineffectief orgaan dus wel mooi dat er alternatieven zijn
Het is in de Deventer-moordzaak gebruikt om Louwes vrij te pleiten, staat me bij.quote:Op maandag 5 januari 2015 22:17 schreef raptorix het volgende:
Ik heb nog eens lopen zoeken, maar vind niet echt harde feiten, theorie is dat moderne smartphones als ze uit staan in een soort "sleeper" OS modus zitten, kortom welliswaar staat je telefoon niet in standby maar hij is ook niet helemaal uit, dit zou de mogelijkheid geven om de telefoon toch contact te laten maken met bijvoorbeeld een zendmast.
Echter als dit al zo zou zijn dan verbaast het me dat deze vrijwilligers contact hebben weten te leggen met diensten die de lokatie hebben kunnen uitpeilen omdat deze feature hoog convidentieel zou zijn, en bedoeld is voor millitaire en antiterrorisme doeleinden, ik heb bijvoorbeeld nog nooit gehoord dat ze deze data in een strafzaak hebben gebruikt.
Dat waren locatiegegevens uit de billingdata, en hij is er niet mee vrijgepleit.quote:Op maandag 5 januari 2015 22:19 schreef agter het volgende:
[..]
Het is in de Deventer-moordzaak gebruikt om Louwes vrij te pleiten, staat me bij.
Gek dat ik al menig legal intercept systeem heb verkocht maar dit feature niet ken.quote:Op maandag 5 januari 2015 22:17 schreef raptorix het volgende:
Ik heb nog eens lopen zoeken, maar vind niet echt harde feiten, theorie is dat moderne smartphones als ze uit staan in een soort "sleeper" OS modus zitten, kortom welliswaar staat je telefoon niet in standby maar hij is ook niet helemaal uit, dit zou de mogelijkheid geven om de telefoon toch contact te laten maken met bijvoorbeeld een zendmast.
Echter als dit al zo zou zijn dan verbaast het me dat deze vrijwilligers contact hebben weten te leggen met diensten die de lokatie hebben kunnen uitpeilen omdat deze feature hoog convidentieel zou zijn, en bedoeld is voor millitaire en antiterrorisme doeleinden, ik heb bijvoorbeeld nog nooit gehoord dat ze deze data in een strafzaak hebben gebruikt.
Nee dat is gewone celdata, als je telefoon aan staat, en je bent in beweging dan bepaald hij automatisch de meest geschikte mast, in geval van Louwes kan je dan dus een soort traject vast stellen wanneer en waar hij gereden heeft. In geval van Louwes kwam deze data niet overeen met zijn verklaring en dat maakte hem verdacht. De verdeding bepleite dat door weerkundige omstandigheden de telefoon met minder "gunstige" masten contact had (dit is ook feitelijk mogelijk). Echter pas jaren later bleek het nog bizarder en heeft men gewoon een fout gemaakt bij ik meen het overschrijven van de zendmast code.quote:Op maandag 5 januari 2015 22:19 schreef agter het volgende:
[..]
Het is in de Deventer-moordzaak gebruikt om Louwes vrij te pleiten, staat me bij.
Neen, in de tijd van Louwes werden de data van celoverdracht niet bewaard als het niet billing gerelateert was. Alleen als je een gesprek voerde werden destijds de data opgeslagen.quote:Op maandag 5 januari 2015 22:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee dat is gewone celdata, als je telefoon aan staat, en je bent in beweging dan bepaald hij automatisch de meest geschikte mast, in geval van Louwes kan je dan dus een soort traject vast stellen wanneer en waar hij gereden heeft. In geval van Louwes kwam deze data niet overeen met zijn verklaring en dat maakte hem verdacht. De verdeding bepleite dat door weerkundige omstandigheden de telefoon met minder "gunstige" masten contact had (dit is ook feitelijk mogelijk). Echter pas jaren later bleek het nog bizarder en heeft men gewoon een fout gemaakt bij ik meen het overschrijven van de zendmast code.
Ik kom ook niet op echt betrouwbare sites uit, en dat is uiteraard te verwachten, ik kan me voorstellen dat ze zo een OS wel remote kunnen injecten en dat het daarom niet standaard op elke telefoon actief hoeft te zijn. Als het op elke telefoon actief zou zijn zou het denk ik ook wel ontdekt zijn door realtime memory scans met specifieke tooling.quote:Op maandag 5 januari 2015 22:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Gek dat ik al menig legal intercept systeem heb verkocht maar dit feature niet ken.
Ah, okay!quote:Op maandag 5 januari 2015 22:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee dat is gewone celdata, als je telefoon aan staat, en je bent in beweging dan bepaald hij automatisch de meest geschikte mast, in geval van Louwes kan je dan dus een soort traject vast stellen wanneer en waar hij gereden heeft. In geval van Louwes kwam deze data niet overeen met zijn verklaring en dat maakte hem verdacht. De verdeding bepleite dat door weerkundige omstandigheden de telefoon met minder "gunstige" masten contact had (dit is ook feitelijk mogelijk). Echter pas jaren later bleek het nog bizarder en heeft men gewoon een fout gemaakt bij ik meen het overschrijven van de zendmast code.
Dat zou kunnen, zo uit mijn hoofd heeft hij 10 minuten voor aankomst haar gebeld, en was de mast daar te ver af zodat het allibi niet meer zou kloppen,quote:Op maandag 5 januari 2015 22:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Neen, in de tijd van Louwes werden de data van celoverdracht niet bewaard als het niet billing gerelateert was. Alleen als je een gesprek voerde werden destijds de data opgeslagen.
Als je een smartphone zou omprogrammeren zodat hij niet echt uit gaat als je hem uit zet, maar stiekum in de achtergrond actief blijft, zou het OS niet herstarten bij het opstarten. Of je zou een tweede dieper liggend OS moeten hebben. Hoewel je het zou kunnen laten herstarten bij het opstarten.quote:Op maandag 5 januari 2015 22:26 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik kom ook niet op echt betrouwbare sites uit, en dat is uiteraard te verwachten, ik kan me voorstellen dat ze zo een OS wel remote kunnen injecten en dat het daarom niet standaard op elke telefoon actief hoeft te zijn. Als het op elke telefoon actief zou zijn zou het denk ik ook wel ontdekt zijn door realtime memory scans met specifieke tooling.
Het is dan ook niet erkent als bewijs om hem vrij te pleiten. Louwes werd veroordeeldquote:Op maandag 5 januari 2015 22:27 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, zo uit mijn hoofd heeft hij 10 minuten voor aankomst haar gebeld, en was de mast daar te ver af zodat het allibi niet meer zou kloppen,
Dat het technisch kan lijkt me typisch iets wat wel in de verwachting ligt van de NSA praktijken, het is natuurlijk extreem waardevol om juist telefoons die uitgezet worden toch nog te kunnen tracken.quote:Op maandag 5 januari 2015 22:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als je een smartphone zou omprogrammeren zodat hij niet echt uit gaat als je hem uit zet, maar stiekum in de achtergrond actief blijft, zou het OS niet herstarten bij het opstarten. Of je zou een tweede dieper liggend OS moeten hebben. Hoewel je het zou kunnen laten herstarten bij het opstarten.
Hmmm
Technisch interessant maar je moet dan wel de medewerking hebben van de OS fabrikanten, bij een open source OS lijkt me dit lastig.
Gevonden:quote:Op maandag 5 januari 2015 22:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het is dan ook niet erkent als bewijs om hem vrij te pleiten. Louwes werd veroordeeld
quote:Verder is een belangrijke fout gemaakt in het onderzoek. Louwes verklaarde dat hij vlak voor zijn cliënt zou zijn vermoord nog met haar belde, vanaf "de A28, ter hoogte van Harderwijk". Dat is in het politieonderzoek echter geïnterpreteerd als een telefoontje vanaf 't Harde.
Dat verschil van acht kilometer is belangrijk. Louwes werd niet geloofd omdat zijn telefoon op dat moment een zendmast in Deventer aanstraalde en dat is niet mogelijk vanaf 't Harde. Vanaf Harderwijk kan dat echter wel gebeurd zijn.
Getuige-deskundige J. Rijnders van KPN Security heeft op basis van deze informatie zijn belastende verklaring ingetrokken. Volgens hem moeten andere getuige-deskundigen dat ook doen.
Metadata is vaak interessanter dan de data an sichquote:Op maandag 5 januari 2015 22:35 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat het technisch kan lijkt me typisch iets wat wel in de verwachting ligt van de NSA praktijken, het is natuurlijk extreem waardevol om juist telefoons die uitgezet worden toch nog te kunnen tracken.
Overigens ken ik bepaalde figuren die bepaalde gesprekken nooit met hun telefoon uit voeren maar gewoon met batterij eruit
Uiteraard, al was het maar omdat het veel makkelijker te dataminen is dan harde data, het is nogal een tyfus werk om vertalers handmatig alle telefoongesprekken in 1 of ander gek afghaans dialect te laten uitwerken, en dan weet je nog niet eens of er code taal word gebruiktquote:Op maandag 5 januari 2015 22:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Metadata is vaak interessanter dan de data an sich
Gisteren een fijne geit voor je gekocht kan van alles beteken, maar het is veel interessanter wie met wie belt, zo analyseer je netwerken. Ook verplaatsing van mobieltjes, etc.quote:Op maandag 5 januari 2015 22:40 schreef raptorix het volgende:
[..]
Uiteraard, al was het maar omdat het veel makkelijker te dataminen is dan harde data, het is nogal een tyfus werk om vertalers handmatig alle telefoongesprekken in 1 of ander gek afghaans dialect te laten uitwerken, en dan weet je nog niet eens of er code taal word gebruikt
Ja, heb lang in deze buisiness gewerkt, maar ga nu naar bed.quote:Op maandag 5 januari 2015 22:49 schreef raptorix het volgende:
Ik zit nog na te denken over dat pingen van het IMEI, hoewel die kerel in de video me geen technisch licht lijkt, lijkt het me nou ook niet dat hij dat ter plekke verzint, ook al omdat hij aangeeft dat ze met specifieke hardware in de weer zijn, zou dat misschien een eigen omgekatte Femtocell zijn?
Piet weet jij meer van dit soort shit?
Ouwe lulquote:Op maandag 5 januari 2015 22:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja, heb lang in deze buisiness gewerkt, maar ga nu naar bed.
Overigens wel tof dat je er zoveel van weet!quote:Op maandag 5 januari 2015 22:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja, heb lang in deze buisiness gewerkt, maar ga nu naar bed.
Oh, dat is dat bedrijf van Dick Steffens. Daar is al flink over gediscussieerd in het Kris en Lisanne topic.quote:Op maandag 5 januari 2015 23:04 schreef raptorix het volgende:
Overigens wat een rare stichting die dit doet?
Als ik zo hun "diensten" bekijk dan is dat shit welke de gemiddelde veiligheidsdienst nog niet mag/kan toepassen![]()
![]()
![]()
http://simpar.info/nl/sti(...)ar-onderzoekers.html
Zo een vermoeden had ik al, het staat beetje raar op die website, het is bepaald niet duidelijk of dat nu een sponsor of een dienst is.quote:Op maandag 5 januari 2015 23:08 schreef agter het volgende:
[..]
Oh, dat is dat bedrijf van Dick Steffens. Daar is al flink over gediscussieerd in het Kris en Lisanne topic.
Dit bedrijf, met de naam FBI in zich, hoort daar ook bij:
http://www.interludium-fbi.com
Interesting...quote:Op maandag 5 januari 2015 23:04 schreef raptorix het volgende:
Overigens wat een rare stichting die dit doet?
Als ik zo hun "diensten" bekijk dan is dat shit welke de gemiddelde veiligheidsdienst nog niet mag/kan toepassen![]()
![]()
![]()
http://simpar.info/nl/sti(...)ar-onderzoekers.html
zeker! Een gemiste kans wat betreft kris en lisanne, panama wilde geen gebruik maken van de stichting.quote:
at5.nlquote:De 21-jarige Noorse toerist die in de nacht van 18 op 19 december verdween pinde voor zijn verdwijning nog 400 euro.
Dat vertelt de vader van Tore Grodem in gesprek met Het Parool. Tore ging die nacht rond 2.00 uur de Escape uit om geld te pinnen. Op het Rembrandtplein werd hij onwel, waarna de politie een ambulance voor hem belde. Ambulancebroeders troffen 150 euro aan bij Tore. ''Maar het kan zijn dat de rest van het geld in één van zijn zakken zat', stelt zijn vader.
Aanvankelijk werd nog gemeld dat de toerist nooit geld had opgenomen. Naast de politie zoekt ook de stichting Simpar naar Grodem. Deze stichting, die zich onder meer specialiseert in het natrekken van telefonische gegevens en financieel verkeer, deed dit weekend nog uitgebreid onderzoek in het Vondelpark. Volgens Simpar was de telefoon van Grodem voor het laatst actief in de buurt van de Paramaribostraat.
quote:Politie zoekt met hulp van Defensie naar vermiste Noor in Amsterdam
In de zoektocht naar de vermiste Noor Tore Grodem krijgt de Amsterdamse politie deze week hulp van Defensie. Met speciale sonarapparatuur zoeken zij nogmaals in het water van de Singelgracht.
Ook gaat de politie met speurhonden naar de plek in het Vondelpark waar afgelopen zondag mogelijk sporen zijn gevonden.
''We hebben al eerder gezocht bij de Singelgracht met honden en een sonarboot'', vertelde een politiewoordvoerster.
''Maar onze sonarapparatuur zoekt alleen op de bodem. Die van Defensie kan ook horizontaal in het water zoeken.'' In het water liggen woonboten en het zou kunnen zijn dat de Noor is komen vast te zitten.
Bron: http://www.nu.nl/binnenla(...)or-in-amsterdam.html
Een merkwaardig bedrag om te pinnen als je vooruitzicht is om nog een paar uurtjes te dansen @ Escape.quote:
Inderdaad.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 16:04 schreef Downwards het volgende:
[..]
Een merkwaardig bedrag om te pinnen als je vooruitzicht is om nog een paar uurtjes te dansen @ Escape.
Volgens mij zouden ze zondag weer terugvliegen, maar dan alsnog is 400 euro een vreemd bedrag om te pinnen om 2:15 in Amsterdam als toerist.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 16:09 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Inderdaad.
Ze zouden de vrijdag van zijn vermissing toch terug naar Noorwegen vliegen?
Wat zou de opnamelimiet zijn voor buitenlanders die hier pinnen? Ik denk namelijk dat dit het max. bedrag was.
Niet als een stel knapen je in elkaar hebben gerost voor je pin-nummerquote:Op dinsdag 6 januari 2015 16:12 schreef Downwards het volgende:
[..]
Volgens mij zouden ze zondag weer terugvliegen, maar dan alsnog is 400 euro een vreemd bedrag om te pinnen om 2:15 in Amsterdam als toerist.
Doordat het zo vreemd is, moet je inderdaad aan alternatieve scenario's gaan denken.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 16:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Niet als een stel knapen je in elkaar hebben gerost voor je pin-nummer
Ik dacht juist vrijdagochtend te hebben gelezen, maar dan nog is het een vreemd bedrag ja.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 16:12 schreef Downwards het volgende:
[..]
Volgens mij zouden ze zondag weer terugvliegen, maar dan alsnog is 400 euro een vreemd bedrag om te pinnen om 2:15 in Amsterdam als toerist.
quote:Op dinsdag 6 januari 2015 16:19 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik dacht juist vrijdagochtend te hebben gelezen, maar dan nog is het een vreemd bedrag ja.
http://www.politie.nl/nie(...)-noorse-toerist.htmlquote:Sinds vrijdagochtend 19 december 2014 rond 02:00 uur wordt de 21-jarige Tore Grodem uit Noorwegen vermist. Hij was samen met een goede vriend naar Amsterdam gekomen en zou vandaag, zondag 21 december, weer met het vliegtuig terug naar Noorwegen reizen.
quote:Op dinsdag 6 januari 2015 16:21 schreef Downwards het volgende:
[..]
[..]
http://www.politie.nl/nie(...)-noorse-toerist.html
Daar gaan ze van de week zoeken, zie het bericht eerder in dit topic.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 16:43 schreef john2406 het volgende:
Is er nou al gezocht op die plaats waar die drie honden aansloegen?
Of zouden ze willen afwachten of die pinpas gebruikt gaat worden of eventueel die telefoon online komt?
Iets wat ik nog veel vreemder vind is die vriend, die gaat gerust naar bed toe dan?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 16:46 schreef Burdie het volgende:
Ik blijf het maar rare berichtgeving vinden. Prima dat de politie bepaalde dingen niet naar buiten wilt brengen, maar ga dan niet liegen er om.
Die tatoeage van die gorilla lijkt mij bijvoorbeeld ook niet net gezet? En die foto van zijn outfit (achter dat glas) vind ik ook maar vreemd.
Lijkt mij niet (verder geen info over).quote:Op dinsdag 6 januari 2015 16:52 schreef Burdie het volgende:
Is die vriend nog in Nederland eigenlijk?
maar om 4 uur had hij minstens 150e bij zich.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 16:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Niet als een stel knapen je in elkaar hebben gerost voor je pin-nummer
Theorie:quote:Op dinsdag 6 januari 2015 16:12 schreef Downwards het volgende:
[..]
Die foto achter glas is genomen inquote:Op dinsdag 6 januari 2015 16:46 schreef Burdie het volgende:
Ik blijf het maar rare berichtgeving vinden. Prima dat de politie bepaalde dingen niet naar buiten wilt brengen, maar ga dan niet liegen er om.
Die tatoeage van die gorilla lijkt mij bijvoorbeeld ook niet net gezet? En die foto van zijn outfit (achter dat glas) vind ik ook maar vreemd.
In dit artikel hebben ze het dan weer over zijn vlucht op vrijdagochtend naar Noorwegen (dan zou het wel een erg kort tripje zijn geweest, maar niet onmogelijk).quote:Op dinsdag 6 januari 2015 17:26 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
[..]
Die foto achter glas is genomen in
Madame Tussauds, dan kan je met hannibal lecter op de foto in een cel. Je ziet dat hij het masker vast houd. http://m.telegraaf.nl/bin(...)og-afgezet-bij-hotel
Volgens mij is daar al gezocht maar niets gevonden.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 16:47 schreef Burdie het volgende:
[..]
Daar gaan ze van de week zoeken, zie het bericht eerder in dit topic.
Er staat volgens mij ook zo een beetje permanent politie op het Leidseplein, lijkt me dus een kul verhaal.quote:Op donderdag 8 januari 2015 11:23 schreef Burdie het volgende:
Er staan toch wel camera's daar? Kunnen ze zo nagaan dus.
Wat een stel amateurs zijn het ook..
quote:Op donderdag 8 januari 2015 11:01 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
Vermiste Noor gister mogelijk gezien.
http://www.at5.nl/artikel(...)n-op-het-leidseplein
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |