Volgens mij staat er dat de telefoon actief was, niet noodzakelijk met z'n eigen simkaartquote:Op zondag 4 januari 2015 15:29 schreef Marrije het volgende:
[..]
Ja. Raar want als de telefoon toen is doorverkocht en iemand haalt de sim eruit om zn eigen erin te stoppen dan krijg je toch geen signaal op het oude nr?
Is dat toestel dan ook te traceren met een andere sim, als je dat nummer dus niet hebt?quote:Op zondag 4 januari 2015 15:38 schreef Merkie het volgende:
[..]
Ligt eraan op basis van wat ze de telefoon hebben kunnen identificeren.
Ah dat is een antwoord op mijn vraag, ok. Maar daarna was de telefoon dus niet meer te traceren. Dan is doorverkocht ook geen logische optie.quote:Op zondag 4 januari 2015 15:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Volgens mij staat er dat de telefoon actief was, niet noodzakelijk met z'n eigen simkaart
Als jij jouw sim in mijn telefoon stopt dan is het signaal van mijn telefoon ook weer te achterhalen.
IMEI is technisch mogelijk volgens mij.quote:Op zondag 4 januari 2015 15:43 schreef Marrije het volgende:
[..]
Is dat toestel dan ook te traceren met een andere sim, als je dat nummer dus niet hebt?
Of hij stond daarna niet meer aan.... maar je kunt een telefoon zelf ook gewoon op imei zoeken, het is niet alsof een telefoon onvindbaar wordt door er een andere sim in te stoppen.quote:Op zondag 4 januari 2015 15:45 schreef Marrije het volgende:
[..]
Ah dat is een antwoord op mijn vraag, ok. Maar daarna was de telefoon dus niet meer te traceren. Dan is doorverkocht ook geen logische optie.
imei wel...quote:Op zondag 4 januari 2015 15:29 schreef Marrije het volgende:
[..]
Ja. Raar want als de telefoon toen is doorverkocht en iemand haalt de sim eruit om zn eigen erin te stoppen dan krijg je toch geen signaal op het oude nr?
ehm wifi is niet straat gefixeerd normaal gesproken. lijkt me ook onwaarschijnlijk dat ze de wifi netwerken van de buurt hebben kunnen scannen. meer waarschijnlijk lijkt me dat ze op de 1 of andere manier toegang hebben tot een netwerk / resource waarmee ze kunnen checken of het imei actief is geweest en / of nummer.quote:Op zondag 4 januari 2015 18:44 schreef raptorix het volgende:
Omdat dit niet door overheidsdiensten bekend is gemaakt vermoed ik dat ze iets anders hebben geprobeerd, ook met een andere sim of geen sim maakt je telefoon evengoed contact met WIFI hotspots, en dus ook die met van de grote aanbieders, de kans is groot dat men zijn MAC adres heeft weten te halen uit de logs van een modem waar hij zeker contact mee heeft gehad, bijvoorbeeld bij zijn ouders thuis, ik ben vrij zeker dat de grote aanbieders op basis van gesharede modems kunnen achterhalen of zijn telefoon is aangestraald, kortom men heeft mogelijk buiten justitie om contact gezocht met deze providers en op die manier een aanzendpunt kunnen bepalen, vandaar dat men ook zo exact de straat weet en niet een regio met straal heeft gecommuniceerd zoals dat het geval is met een GSM netwerk.
het lijkt me dat ze dit altijd doen maar misschien ben ik te optimistisch. maar het communiceren dat ze het kunnen en doen in de media gaat niet helpen bij toekomstige gevallen.quote:Op zondag 4 januari 2015 14:44 schreef Pietverdriet het volgende:
de grote datastofzuiger overheid was nog niet op het idee gekomen dit te doen?
detective roman waardigquote:
Nee, ik zal het misschien wat anders uitleggen, zijn MAC adres van zijn telefoon is redelijk makkelijk te achterhalen, dat kan door in de logs te kijken waar hij zeker geauthoriseerd is ingelogt, een andere manier is dat te achterhalen via zijn aankoopgegevens van zijn telefoon (volgens mij staat het vaak zelfs op de verpakking). Als je nu een modem hebt wat bijvoorbeeld KPN FON aan heeft staan, dan zal de telefoon wanneer deze in de buurt is contact zoeken met het modem. Deze modems houden zeer waarschijnlijk ook centraal bij welke MAC adressen contact hebben gezocht, en op die manier is het ook te achterhalen.quote:Op zondag 4 januari 2015 18:52 schreef SuperFood het volgende:
[..]
ehm wifi is niet straat gefixeerd normaal gesproken. lijkt me ook onwaarschijnlijk dat ze de wifi netwerken van de buurt hebben kunnen scannen. meer waarschijnlijk lijkt me dat ze op de 1 of andere manier toegang hebben tot een netwerk / resource waarmee ze kunnen checken of het imei actief is geweest en / of nummer.
Ik woon er kilometer vandaan, het is geen slechte buurt, maar wel een plek waar je beroofd kan wordenquote:Op zondag 4 januari 2015 18:58 schreef SuperFood het volgende:
[..]
detective roman waardigff snel gegoogled op die straat maar lijkt me niet een typische pauperstraat iig.
je kijkt teveel televisie manquote:Op zondag 4 januari 2015 19:13 schreef betyar het volgende:
Het is gewoon orgaanhandel, zoals bij elke vermiste.
Zou het?quote:Op zondag 4 januari 2015 19:22 schreef SuperFood het volgende:
[..]
ik wel maar misschien dat jij een grapje maakte toenet?
ook van je leven?quote:Op zondag 4 januari 2015 19:04 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik woon er kilometer vandaan, het is geen slechte buurt, maar wel een plek waar je beroofd kan worden
Die is hier ondertussen ook al een week vermistquote:Op zondag 4 januari 2015 19:13 schreef betyar het volgende:
Heeft El_Detective deze zaak nog niet opgelost?
De Schinkelquote:Op maandag 5 januari 2015 01:50 schreef Marrije het volgende:
[..]
ook van je leven?
En wat is dan de plek waar je gedumpt kan worden?
Niet echt, het is bepaald geen buurt waar je iemand ongezien even om het leven brengt, daar is het veel te druk voor, al afgezien dat dat in combinatie met een beroving erg lastig is. Ik heb ook nog nooit gehoort dat daarna iemand in de gracht gegooid is. Dan acht ik het waarschijnlijker dat hij in slaap is gevallen en toen gezakkenrolt, dat is iets wat ik wel vaker gehoord heb. Of je daar kunt komen vanaf het punt waar hij afgezet is? Ja dat is vrij goed mogelijk, als je de ingang neemt bij het Vondelpark aan de Mariott kant neemt (tegenover Leidseplein) en je loopt naar de West kant, dan is kans groot dat je bij 1 van de Noordelijke ingangen van het Vondelpark komt, ik kan me goed voorstellen dat je dan best gedesorienteerd bent, zelfs mensen die enigzins bekend zijn kunnen daar nog wel eens in de war raken. Ik acht echter logischer dat hij gewoon al eerder van zijn spullen beroofd is en gewoon te water is geraakt, maar goed er zijn wel meer toeristen verdwenen in Amsterdam de afgelopen paar jaar, en er zijn gevallen dat ze nooit meer opduiken.quote:Op maandag 5 januari 2015 01:50 schreef Marrije het volgende:
[..]
ook van je leven?
En wat is dan de plek waar je gedumpt kan worden?
Probeer jij maar tegen iemands zin in een persoon te water te gooien, is nog best lastig.quote:
ook als iemand stomdronken en/of onder invloed van drugs is?quote:Op maandag 5 januari 2015 06:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
Probeer jij maar tegen iemands zin in een persoon te water te gooien, is nog best lastig.
Zelfs dan, maar dan blijft de vraag, waarom zou je dat als berover doen?quote:Op maandag 5 januari 2015 09:10 schreef computergirl het volgende:
[..]
ook als iemand stomdronken en/of onder invloed van drugs is?
Als dat onverwachts gebeurt lijkt het mij vrij makkelijk, vraag me natuurlijk wel af wat daar voor plezier aan te halen is.quote:Op maandag 5 januari 2015 06:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
Probeer jij maar tegen iemands zin in een persoon te water te gooien, is nog best lastig.
Als je iemand te water duwt heb je zijn telefoon weer niet he.quote:Op maandag 5 januari 2015 09:17 schreef john2406 het volgende:
[..]
Als dat onverwachts gebeurt lijkt het mij vrij makkelijk, vraag me natuurlijk wel af wat daar voor plezier aan te halen is.
Ik zou het niet weten ik heb er geen ervaring mee niet met of zonder telefoon gelukkig.quote:Op maandag 5 januari 2015 09:18 schreef raptorix het volgende:
[..]
Als je iemand te water duwt heb je zijn telefoon weer niet he.
Ik bedoelde dat het niet logisch is dat iemand beroofd is en dan te water word gegooid, aangezien zijn telefoon het na zijn vermissing nog heeft gedaan lijkt het me dus onlogisch dat hij tijdens een beroving te water is gegooid.quote:Op maandag 5 januari 2015 09:20 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik zou het niet weten ik heb er geen ervaring mee niet met of zonder telefoon gelukkig.
Waar zou iemand zijn telefoon duwen als deze alleen in een hempie gekleed over straat gaat?quote:Op maandag 5 januari 2015 09:21 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat het niet logisch is dat iemand beroofd is en dan te water word gegooid, aangezien zijn telefoon het na zijn vermissing nog heeft gedaan lijkt het me dus onlogisch dat hij tijdens een beroving te water is gegooid.
Hij had een broek aan waar vrij makkelijk een telefoon in past, ging om een samsung galaxy.quote:Op maandag 5 januari 2015 09:25 schreef john2406 het volgende:
[..]
Waar zou iemand zijn telefoon duwen als deze alleen in een hempie gekleed over straat gaat?
Ik wil er niet aan denken dat deze in het water beland is trouwens, en hoop voor de ouders dat hij elders is, al twijfel ik wel naar zoveel dagen?
Wat was het trouwens voor een telefoon bedoel dus hoeveel inch, dan zal die als deze iets groter is niet overal in passen lijkt me?
het is jammer dat we niet weten of daar aanleiding voor is.quote:Op maandag 5 januari 2015 09:40 schreef Nielsch het volgende:
hoe langer deze man weg is hoe groter ik de kans acht dat hij nog leeft maar gewoon niet gevonden wil worden.
quote:Speurhonden slaan aan in zoektocht Noor
AMSTERDAM -
Drie speurhonden zijn zondag onafhankelijk van elkaar aangeslagen in de zoektocht naar de Noorse Tore Grodem. De 21-jarige man wordt sinds 18 december vermist in Amsterdam. De honden, die waren ingezet door de stichting Simpar, blaften alle drie op dezelfde plek op het water in het Vondelpark.
Foto: EPA
Juul van der Linden van Simpar, een initiatief van drie oud-politieagenten, heeft de informatie overgedragen aan de politie, liet hij maandag weten. Een politiewoordvoerster zei dat momenteel naar deze bevindingen wordt gekeken. „Het onderzoek is nog in volle gang en we werken nauw samen met Simpar.”
http://nos.nl/artikel/201(...)ige-tore-grodem.htmlquote:
Dat de honden zijn aangeslagen is een nieuwer artikel. Echt duidelijk zijn ze allemaal niet met hun berichtgeving...quote:Op maandag 5 januari 2015 13:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
http://nos.nl/artikel/201(...)ige-tore-grodem.html
Zoektocht heeft in het Vondelpark niets opgeleverd, kennelijk?
Je kan de simkaart peilen in een ingeschakelde telefoon, maar ook een bepaalde telefoon onafhankelijk van welke simkaart erin zit. Ze hebben elk hun unieke nummerquote:Op maandag 5 januari 2015 13:22 schreef WammesWaggel het volgende:
Deze stichting heeft de telefoon op een andere manier gepeild dan de politie via het buitenland, opzich ookwel intressant.
Tja, nu gaat de bureaucratie weer in werking.quote:Op maandag 5 januari 2015 13:29 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
http://www.at5.nl/artikel(...)oorlopig-niet-hervat
Dat kunnen ze niet, dat kunnen de operators van de telefoonnetwerken (binnen bepaalde grenzen). Let wel, dit is wat anders dan de locatie van een spec simkaart in een active telefoon combi. Maar voor bv apple producten kan je een dienst abonneren die jou als eigenaar van de account wel kan laten zien waar je HW is.quote:Op maandag 5 januari 2015 13:59 schreef Bloem84 het volgende:
ik vind het meest bizarre nog wel dat een aantal ex politiemensen blijkbaar de lokatie van een specifieke telefoon kan uitlezen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |