Volgens mij staat er dat de telefoon actief was, niet noodzakelijk met z'n eigen simkaartquote:Op zondag 4 januari 2015 15:29 schreef Marrije het volgende:
[..]
Ja. Raar want als de telefoon toen is doorverkocht en iemand haalt de sim eruit om zn eigen erin te stoppen dan krijg je toch geen signaal op het oude nr?
Is dat toestel dan ook te traceren met een andere sim, als je dat nummer dus niet hebt?quote:Op zondag 4 januari 2015 15:38 schreef Merkie het volgende:
[..]
Ligt eraan op basis van wat ze de telefoon hebben kunnen identificeren.
Ah dat is een antwoord op mijn vraag, ok. Maar daarna was de telefoon dus niet meer te traceren. Dan is doorverkocht ook geen logische optie.quote:Op zondag 4 januari 2015 15:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Volgens mij staat er dat de telefoon actief was, niet noodzakelijk met z'n eigen simkaart
Als jij jouw sim in mijn telefoon stopt dan is het signaal van mijn telefoon ook weer te achterhalen.
IMEI is technisch mogelijk volgens mij.quote:Op zondag 4 januari 2015 15:43 schreef Marrije het volgende:
[..]
Is dat toestel dan ook te traceren met een andere sim, als je dat nummer dus niet hebt?
Of hij stond daarna niet meer aan.... maar je kunt een telefoon zelf ook gewoon op imei zoeken, het is niet alsof een telefoon onvindbaar wordt door er een andere sim in te stoppen.quote:Op zondag 4 januari 2015 15:45 schreef Marrije het volgende:
[..]
Ah dat is een antwoord op mijn vraag, ok. Maar daarna was de telefoon dus niet meer te traceren. Dan is doorverkocht ook geen logische optie.
imei wel...quote:Op zondag 4 januari 2015 15:29 schreef Marrije het volgende:
[..]
Ja. Raar want als de telefoon toen is doorverkocht en iemand haalt de sim eruit om zn eigen erin te stoppen dan krijg je toch geen signaal op het oude nr?
ehm wifi is niet straat gefixeerd normaal gesproken. lijkt me ook onwaarschijnlijk dat ze de wifi netwerken van de buurt hebben kunnen scannen. meer waarschijnlijk lijkt me dat ze op de 1 of andere manier toegang hebben tot een netwerk / resource waarmee ze kunnen checken of het imei actief is geweest en / of nummer.quote:Op zondag 4 januari 2015 18:44 schreef raptorix het volgende:
Omdat dit niet door overheidsdiensten bekend is gemaakt vermoed ik dat ze iets anders hebben geprobeerd, ook met een andere sim of geen sim maakt je telefoon evengoed contact met WIFI hotspots, en dus ook die met van de grote aanbieders, de kans is groot dat men zijn MAC adres heeft weten te halen uit de logs van een modem waar hij zeker contact mee heeft gehad, bijvoorbeeld bij zijn ouders thuis, ik ben vrij zeker dat de grote aanbieders op basis van gesharede modems kunnen achterhalen of zijn telefoon is aangestraald, kortom men heeft mogelijk buiten justitie om contact gezocht met deze providers en op die manier een aanzendpunt kunnen bepalen, vandaar dat men ook zo exact de straat weet en niet een regio met straal heeft gecommuniceerd zoals dat het geval is met een GSM netwerk.
het lijkt me dat ze dit altijd doen maar misschien ben ik te optimistisch. maar het communiceren dat ze het kunnen en doen in de media gaat niet helpen bij toekomstige gevallen.quote:Op zondag 4 januari 2015 14:44 schreef Pietverdriet het volgende:
de grote datastofzuiger overheid was nog niet op het idee gekomen dit te doen?
detective roman waardigquote:
Nee, ik zal het misschien wat anders uitleggen, zijn MAC adres van zijn telefoon is redelijk makkelijk te achterhalen, dat kan door in de logs te kijken waar hij zeker geauthoriseerd is ingelogt, een andere manier is dat te achterhalen via zijn aankoopgegevens van zijn telefoon (volgens mij staat het vaak zelfs op de verpakking). Als je nu een modem hebt wat bijvoorbeeld KPN FON aan heeft staan, dan zal de telefoon wanneer deze in de buurt is contact zoeken met het modem. Deze modems houden zeer waarschijnlijk ook centraal bij welke MAC adressen contact hebben gezocht, en op die manier is het ook te achterhalen.quote:Op zondag 4 januari 2015 18:52 schreef SuperFood het volgende:
[..]
ehm wifi is niet straat gefixeerd normaal gesproken. lijkt me ook onwaarschijnlijk dat ze de wifi netwerken van de buurt hebben kunnen scannen. meer waarschijnlijk lijkt me dat ze op de 1 of andere manier toegang hebben tot een netwerk / resource waarmee ze kunnen checken of het imei actief is geweest en / of nummer.
Ik woon er kilometer vandaan, het is geen slechte buurt, maar wel een plek waar je beroofd kan wordenquote:Op zondag 4 januari 2015 18:58 schreef SuperFood het volgende:
[..]
detective roman waardigff snel gegoogled op die straat maar lijkt me niet een typische pauperstraat iig.
je kijkt teveel televisie manquote:Op zondag 4 januari 2015 19:13 schreef betyar het volgende:
Het is gewoon orgaanhandel, zoals bij elke vermiste.
Zou het?quote:Op zondag 4 januari 2015 19:22 schreef SuperFood het volgende:
[..]
ik wel maar misschien dat jij een grapje maakte toenet?
ook van je leven?quote:Op zondag 4 januari 2015 19:04 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik woon er kilometer vandaan, het is geen slechte buurt, maar wel een plek waar je beroofd kan worden
Die is hier ondertussen ook al een week vermistquote:Op zondag 4 januari 2015 19:13 schreef betyar het volgende:
Heeft El_Detective deze zaak nog niet opgelost?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |