abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148356343
quote:
Tore Grodem, een 21-jarige toerist uit Noorwegen, wordt al sinds de nacht van donderdag op vrijdag vermist. Zijn ouders zijn inmiddels vanuit Noorwegen naar Amsterdam gekomen om hem te zoeken.

De jongen was samen met een vriend voor een weekendje naar de stad gekomen. Samen met die vriend was hij in de nacht van donderdag op vrijdag aan het stappen in de Escape. Rond twee uur 's nachts ging hij pinnen, waarbij zijn vriend in de Escape achterbleef. Geld heeft hij echter nooit opgenomen. De Noorse toerist keerde niet meer terug. Sindsdien ontbreekt ieder spoor van hem. Hij is niet meer gezien en zijn telefoon doet het ook niet meer.

De politie heeft de vriend van de verdwenen Noor uitgebreid ondervraagd. De jongens zouden niet onder invloed van drugs geweest zijn, wel hadden zij gedronken. De politie heeft nog geen idee wat er met de jongen gebeurd is, daarom roept zij getuigen op om zich te melden. Tore droeg ten tijde van zijn verdwijning een lichtblauw overhemd en een donkere spijkerbroek en donkerblauwe schoenen van het merk Lacoste. Ook heeft Tore twee tatoeages, dobbelstenen op zijn rechterenkel en op zijn rechterkuit een gorillagezicht met hoed.
http://www.at5.nl/artikel(...)dens-avondje-stappen

quote:
Waar is de 21-jarige Tore Grodem?

Een zoektocht in het Vondelpark naar de vermiste Tore Grodem heeft niets uitgehaald. De 21-jarige Noor is op 19 december spoorloos verdwenen na een avondje stappen in Amsterdam.

Twintig vrijwilligers hebben vanmiddag met een bootje en vijftien politiehonden tevergeefs het Vondelpark uitgekamd. Er werd daar gezocht vanwege het laatste signaal dat de telefoon van Grodem uitzond, voordat hij vermist raakte.

Hoe raakte Grodem vermist?

Grodem bezoekt in de nacht van donderdag 18 december op vrijdag 19 december de discotheek Escape. Rond 02.00 uur ’s nachts vertelt hij een goede vriend, met wie hij Amsterdam een aantal dagen bezoekt, dat hij even gaat pinnen. Maar geld heeft hij niet opgenomen.

Om 04.00 uur krijgt de politie een melding dat er een jongen onwel is geworden op het Rembrandtplein. Het blijkt Grodem te zijn. Nadat hij is onderzocht, wordt hij afgezet bij zijn hotel aan de Stadhouderskade. Hij is daar nog op camerabeelden te zien. Omdat hij via de hoofdingang niet meer binnenkomt, moet hij omlopen. Bij de achteringang is hij nooit verschenen.

Omdat Grodem niet meer komt opdagen in de Escape, besluit zijn vriend de politie in te schakelen. Ook zijn ouders worden gebeld. De afgelopen weken komen er meerdere tips binnen nadat er een foto van Grodem is verspreid. Een buschauffeur zou hem op vrijdagochtend 09.00 uur nog gezien hebben op het Centraal Station.

Tatoeages

In de nacht dat Grodem verdwijnt, draagt hij een lichtblauw overhemd, donkere spijkerbroek en donkerblauwe schoenen van het merk Lacoste. Hij heeft geen jas aan. Hij kent verder niemand in Nederland, zijn telefoon is onbereikbaar.

Grodem heeft twee tatoeages. Eentje met de beeltenis van twee dobbelstenen op zijn rechterenkel. Op zijn rechterkuit heeft hij op de dag voor zijn verdwijning een gorillagezicht met hoed laten tatoeëren.

Grodem is slechthorend. Rechts is hij doof, links hoort hij maar voor 30 tot 40 procent. In dat oor draagt hij een gehoorapparaat.

In het water

De vriend van de vermiste Noor is uitgebreid ondervraagd. Ze hadden gedronken, maar er waren volgens de kameraad van Grodem geen drugs in het spel.

De politie houdt er rekening mee dat Grodem in het water is gevallen. Eerder werd aan kapiteins van rondvaartboten gevraagd uit te kijken naar zijn lichaam. Dat leverde geen resultaat op, net als andere zoektochten. Vermoedelijk komt er nog een zoekactie.

Nabij het stadhuis hangt deze poster, ook op andere plaatsen in AMsterdam hangen dergelijke posters.

NWS / 21-jarige toerist vermist in Amsterdam
NWS / 21-jarige toerist vermist in Amsterdam #2

EDIT: Deeltje 3

[ Bericht 29% gewijzigd door Frutsel op 05-01-2015 16:43:20 ]
pi_148356368
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 13:59 schreef Bloem84 het volgende:
ik vind het meest bizarre nog wel dat een aantal ex politiemensen blijkbaar de lokatie van een specifieke telefoon kan uitlezen?
Ja, ik vind dat ook nogal schokkend.
Make my day!
pi_148356431
Dus de politie gaat voorlopig geen duikteam de vijver van het Vondelpark laten onderzoeken, terwijl daar waarschijnlijk een stoffelijk overschot in ligt? Dat vind ik pas bizar. Then again, tis de faalpolitie van Amsterdam, dus eigenlijk wel begrijpelijk.

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 05-01-2015 15:01:23 ]
pi_148356661
quote:
6s.gif Op maandag 5 januari 2015 15:00 schreef Nielsch het volgende:
Dus de politie gaat voorlopig geen duikteam de vijver van het Vondelpark laten onderzoeken, terwijl daar waarschijnlijk een stoffelijk overschot in ligt? Dat vind ik pas bizar. Then again, tis de faalpolitie van Amsterdam, dus eigenlijk wel begrijpelijk.
Weet je wat zo'n kikvorsmannetje kost jonguh!
pi_148356861
Zoektocht naar vermiste Noor ondanks sporen voorlopig niet hervat

beetje misleidende titel "Ondanks mogelijke sporen die stichting Simpar heeft gevonden, wordt de zoektocht naar de vermiste Noorse toerist Tore Grodem (21) maandag door de politie niet hervat. ".
http://www.at5.nl/artikel(...)oorlopig-niet-hervat

er staat gewoon dat deze sporen worden onderzocht, en natuurlijk nemen ze actie als dit kan.
ben benieuwd naar het resultaat en de foutmarge van zulke honden.

bij drie verschillende speurhonden zou je toch bijna denken dat het bingo is.

[ Bericht 5% gewijzigd door fespo op 05-01-2015 15:25:22 ]
pi_148357547
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 14:59 schreef agter het volgende:

[..]

Ja, ik vind dat ook nogal schokkend.
Ach, hoeft niet zo spannend te zijn als het is. Als familie bijvoorbeeld toegang heeft tot zijn account kan je vrij simpel bij bv. Google je location history opzoeken, of zelfs de huidige locatie van het device (bedoelt voor wanneer je het verliest/gestolen wordt).

Apple heeft iets soortgelijks met z'n 'Zoek mijn iPhone' uiteraard.
pi_148357666
quote:
2s.gif Op maandag 5 januari 2015 15:30 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ach, hoeft niet zo spannend te zijn als het is. Als familie bijvoorbeeld toegang heeft tot zijn account kan je vrij simpel bij bv. Google je location history opzoeken, of zelfs de huidige locatie van het device (bedoelt voor wanneer je het verliest/gestolen wordt).

Apple heeft iets soortgelijks met z'n 'Zoek mijn iPhone' uiteraard.
Als de familie die gegevens gegeven heeft, dan vind ik dat idd een ander verhaal. :)
Het idee dat ex-politie zo makkelijk je locatiegegevens kan achterhalen via je belgegevens, imei etc, vind ik niet prettig en niet gewenst.
Make my day!
pi_148357751
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 15:33 schreef agter het volgende:

[..]

Als de familie die gegevens gegeven heeft, dan vind ik dat idd een ander verhaal. :)
Het idee dat ex-politie zo makkelijk je locatiegegevens kan achterhalen via je belgegevens, imei etc, vind ik niet prettig en niet gewenst.
Dat lijkt me ook onzin dan, of er zit iemand ergens enorm te falen en verstrekt gegevens zonder gerechtelijke bevel oid.
pi_148357894
Maar? Hebben ze eindelijk iets op het spoor en dan kappen ze? :')
pi_148358020
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 15:38 schreef Skillstorm het volgende:
Maar? Hebben ze eindelijk iets op het spoor en dan kappen ze? :')
voor vandaag... tis ook gewoon erg koud buiten.
pi_148358105
Het begint erop te lijken dat hij niet gevonden mag worden.
pi_148358473
quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2015 15:41 schreef Nielsch het volgende:

[..]

voor vandaag... tis ook gewoon erg koud buiten.
Alsnog wtf :?
pi_148359393
quote:
12s.gif Op maandag 5 januari 2015 15:05 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Weet je wat zo'n kikvorsmannetje kost jonguh!
Die van de brandweer duiken opzich iedere werkdag en die kun je ook vragen om verloren sleutels op te duiken, zo houden zij hun skills scherp.
  maandag 5 januari 2015 @ 16:19:41 #14
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_148359564
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 16:15 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Die van de brandweer duiken opzich iedere werkdag en die kun je ook vragen om verloren sleutels op te duiken, zo houden zij hun skills scherp.
Lijkt me niet echt gezond trouwens, iedere werkdag met perslucht duiken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_148359614
quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2015 16:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wellicht wisselen zij elkaar af, het zijn voornamelijk mensen die in het verleden bij defensie werkten als duiker trouwens.
Toen ik nog regelmatig viste in het IJ sprak ik ze weleens.
pi_148359899
quote:
Waar is de 21-jarige Tore Grodem?

Een zoektocht in het Vondelpark naar de vermiste Tore Grodem heeft niets uitgehaald. De 21-jarige Noor is op 19 december spoorloos verdwenen na een avondje stappen in Amsterdam.

Twintig vrijwilligers hebben vanmiddag met een bootje en vijftien politiehonden tevergeefs het Vondelpark uitgekamd. Er werd daar gezocht vanwege het laatste signaal dat de telefoon van Grodem uitzond, voordat hij vermist raakte.

Hoe raakte Grodem vermist?

Grodem bezoekt in de nacht van donderdag 18 december op vrijdag 19 december de discotheek Escape. Rond 02.00 uur ’s nachts vertelt hij een goede vriend, met wie hij Amsterdam een aantal dagen bezoekt, dat hij even gaat pinnen. Maar geld heeft hij niet opgenomen.

Om 04.00 uur krijgt de politie een melding dat er een jongen onwel is geworden op het Rembrandtplein. Het blijkt Grodem te zijn. Nadat hij is onderzocht, wordt hij afgezet bij zijn hotel aan de Stadhouderskade. Hij is daar nog op camerabeelden te zien. Omdat hij via de hoofdingang niet meer binnenkomt, moet hij omlopen. Bij de achteringang is hij nooit verschenen.

Omdat Grodem niet meer komt opdagen in de Escape, besluit zijn vriend de politie in te schakelen. Ook zijn ouders worden gebeld. De afgelopen weken komen er meerdere tips binnen nadat er een foto van Grodem is verspreid. Een buschauffeur zou hem op vrijdagochtend 09.00 uur nog gezien hebben op het Centraal Station.

Tatoeages

In de nacht dat Grodem verdwijnt, draagt hij een lichtblauw overhemd, donkere spijkerbroek en donkerblauwe schoenen van het merk Lacoste. Hij heeft geen jas aan. Hij kent verder niemand in Nederland, zijn telefoon is onbereikbaar.

Grodem heeft twee tatoeages. Eentje met de beeltenis van twee dobbelstenen op zijn rechterenkel. Op zijn rechterkuit heeft hij op de dag voor zijn verdwijning een gorillagezicht met hoed laten tatoeëren.

Grodem is slechthorend. Rechts is hij doof, links hoort hij maar voor 30 tot 40 procent. In dat oor draagt hij een gehoorapparaat.

In het water

De vriend van de vermiste Noor is uitgebreid ondervraagd. Ze hadden gedronken, maar er waren volgens de kameraad van Grodem geen drugs in het spel.

De politie houdt er rekening mee dat Grodem in het water is gevallen. Eerder werd aan kapiteins van rondvaartboten gevraagd uit te kijken naar zijn lichaam. Dat leverde geen resultaat op, net als andere zoektochten. Vermoedelijk komt er nog een zoekactie.

Nabij het stadhuis hangt deze poster, ook op andere plaatsen in AMsterdam hangen dergelijke posters.

NWS / 21-jarige toerist vermist in Amsterdam
NWS / 21-jarige toerist vermist in Amsterdam #2
pi_148360548
quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2015 16:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zo diep duiken ze ook weer niet. ;)

Hoe zouden al die duikinstructeurs in tropische gebieden die dagelijks lessen geven dit dan doen?
pi_148360604
quote:
3s.gif Op maandag 5 januari 2015 15:43 schreef Downwards het volgende:
Het begint erop te lijken dat hij niet gevonden mag worden.
-> BNW
pi_148360724
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 16:53 schreef Isegrim het volgende:

[..]

-> BNW
Doel niet zozeer op de politie, maar meer dat het geen ongeluk was en dat derden hem ergens hebben gedumpt. Niet dat daar nou zoveel aanwijzingen voor zijn, maar zeker een mogelijkheid.
  maandag 5 januari 2015 @ 17:02:45 #20
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_148360896
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 16:57 schreef Downwards het volgende:

[..]

Doel niet zozeer op de politie, maar meer dat het geen ongeluk was en dat derden hem ergens hebben gedumpt. Niet dat daar nou zoveel aanwijzingen voor zijn, maar zeker een mogelijkheid.
je doelt op verzwaard? Omdat ie anders was gaan drijven?
  maandag 5 januari 2015 @ 17:03:10 #21
405257 Fred0w
Life is Music
pi_148360909
Ik denk dat met Tore hetzelfde is gebeurd als met deze persoon:
http://www.hln.be/hln/nl/(...)-teruggevonden.dhtml
pi_148360983
Heel bijzonder!
Dennis.
pi_148360986
quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2015 17:02 schreef Marrije het volgende:

[..]

je doelt op verzwaard? Omdat ie anders was gaan drijven?
Dat kan, maar het kan ook zijn dat hij nooit in welk water dan ook terecht is gekomen.
  maandag 5 januari 2015 @ 17:08:37 #24
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_148361072
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 17:05 schreef Downwards het volgende:

[..]

Dat kan, maar het kan ook zijn dat hij nooit in welk water dan ook terecht is gekomen.
en dat de honden zijn aangeslagen op zijm kleding?

Of dat die 3 honden fout zitten.
pi_148361358
quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2015 17:08 schreef Marrije het volgende:

[..]

Dat zou kunnen, maar ik ga er niet direct vanuit dat hij (op welke manier dan ook) in het Vondelpark te water is geraakt 2,5 week geleden en dat hij dus nog niet is gevonden.
pi_148361444
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 17:03 schreef Fred0w het volgende:
pi_148361476
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 17:03 schreef Fred0w het volgende:
Ook in Antwerpen verdronken? Heeft 'ie nog een eindje doorgelopen!
Ja doei.
pi_148364557
quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2015 17:08 schreef Marrije het volgende:

[..]

Zijn die honden aangeslagen op z'n kleding of op de geur van een lijk?

Volgens mij het laatste.
  maandag 5 januari 2015 @ 20:25:15 #29
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_148367644
Kennelijk liggen er wel meer lijken in de Amsterdamse grachten, sinds de vermissing van Tore heeft de politie er zo al twee uit geplukt.
KuikenGuppy
  maandag 5 januari 2015 @ 20:34:14 #30
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_148368023
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 20:25 schreef Burdie het volgende:
Kennelijk liggen er wel meer lijken in de Amsterdamse grachten, sinds de vermissing van Tore heeft de politie er zo al twee uit geplukt.
Is het toch nog ergens goed voor.
pi_148368112
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 20:25 schreef Burdie het volgende:
En dan lekker met Koningsdag en de Gay Parade de grachten induiken om te zwemmen... Yak!
Make my day!
  maandag 5 januari 2015 @ 20:44:14 #32
185640 vrouwtje-theelepel
Vrouwtje-theelepel
pi_148368476
quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2015 20:36 schreef agter het volgende:

[..]

En dan lekker met Koningsdag en de Gay Parade de grachten induiken om te zwemmen... Yak!
Goed voor de weerstand ^O^
pi_148369974
quote:
'Wij traceren een gsm op het zogenaamde IMEI-nummer, dat is heel specifiek. Voordeel van deze techniek is dat de telefoon langer te traceren is dan wanneer je dit via een zendmast doet'
En het zou ook werken als de accu leeg is, kan iemand dit technisch verklaren?

Edit: Oh hij snapt er zelf geen hout van, pingen is locatie bepalen, uit een berekening van laatste log gegevens van meerdere zendmasten. Dat is inderdaad nauwkeuriger dan alleen het gegeven op welke zendmast je ingelogd bent.

[ Bericht 25% gewijzigd door Fer op 05-01-2015 21:30:20 ]
.
  maandag 5 januari 2015 @ 21:41:27 #35
390376 Goldenrush
Everything is a remix.
pi_148370935
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 17:23 schreef Skillstorm het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
...
pi_148370984
quote:
5s.gif Op maandag 5 januari 2015 21:41 schreef Goldenrush het volgende:

[..]

...
Was een geintje, omdat het zo mysterieus is.
  maandag 5 januari 2015 @ 21:42:49 #37
390376 Goldenrush
Everything is a remix.
pi_148371015
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 21:42 schreef Skillstorm het volgende:

[..]

Was een geintje, omdat het zo mysterieus is.
Oh, haha.
pi_148371082
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 21:22 schreef Fer het volgende:

[..]

En het zou ook werken als de accu leeg is, kan iemand dit technisch verklaren?

Edit: Oh hij snapt er zelf geen hout van, pingen is locatie bepalen, uit een berekening van laatste log gegevens van meerdere zendmasten. Dat is inderdaad nauwkeuriger dan alleen het gegeven op welke zendmast je ingelogd bent.
Ik blijf het vreemd vinden dat ex-agenten dit zomaar kunnen doen.
Make my day!
pi_148371236
quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2015 21:44 schreef agter het volgende:

[..]

Ik blijf het vreemd vinden dat ex-agenten dit zomaar kunnen doen.
Met toestemming van de ouders gegevens opgevraagd bij de provider en in hun rekenmachine gestopt?
.
pi_148371374
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 21:47 schreef Fer het volgende:

[..]

Met toestemming van de ouders gegevens opgevraagd bij de provider en in hun rekenmachine gestopt?
Lijkt me meer de taak voor de echte politie.
Make my day!
pi_148371480
quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2015 21:50 schreef agter het volgende:

[..]

Die het blijkbaar niet doen...
Sterkheidsbaas van alles.
pi_148371514
quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2015 21:50 schreef agter het volgende:

[..]

ja maar de echte politie is een incompetent inefficiënt achterhaald ineffectief orgaan dus wel mooi dat er alternatieven zijn

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-01-2015 21:53:33 ]
pi_148371569
quote:
6s.gif Op maandag 5 januari 2015 21:53 schreef Nielsch het volgende:

[..]

ja maar de echt politie is een incompetent inefficiënt achterhaald ineffectief orgaan dus wel mooi dat er alternatieven zijn
Wacht maar als je verdenken van een "terroristische actie" dan hebben ze de technieken opeens wel ter beschikking.
.
pi_148372107
Ik denk dat ze bedoelen dat een IMEI nog te achterhalen is als er een andere sim in zit, misschien dat het in het interview een beetje verkeerd word weer gegeven.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_148372213
hoe dan ook, de amsterdamse popo is weer eens aan het falen
pi_148372824
Ik heb nog eens lopen zoeken, maar vind niet echt harde feiten, theorie is dat moderne smartphones als ze uit staan in een soort "sleeper" OS modus zitten, kortom welliswaar staat je telefoon niet in standby maar hij is ook niet helemaal uit, dit zou de mogelijkheid geven om de telefoon toch contact te laten maken met bijvoorbeeld een zendmast.

Echter als dit al zo zou zijn dan verbaast het me dat deze vrijwilligers contact hebben weten te leggen met diensten die de lokatie hebben kunnen uitpeilen omdat deze feature hoog convidentieel zou zijn, en bedoeld is voor millitaire en antiterrorisme doeleinden, ik heb bijvoorbeeld nog nooit gehoord dat ze deze data in een strafzaak hebben gebruikt.
pi_148372912
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 22:17 schreef raptorix het volgende:
Ik heb nog eens lopen zoeken, maar vind niet echt harde feiten, theorie is dat moderne smartphones als ze uit staan in een soort "sleeper" OS modus zitten, kortom welliswaar staat je telefoon niet in standby maar hij is ook niet helemaal uit, dit zou de mogelijkheid geven om de telefoon toch contact te laten maken met bijvoorbeeld een zendmast.

Echter als dit al zo zou zijn dan verbaast het me dat deze vrijwilligers contact hebben weten te leggen met diensten die de lokatie hebben kunnen uitpeilen omdat deze feature hoog convidentieel zou zijn, en bedoeld is voor millitaire en antiterrorisme doeleinden, ik heb bijvoorbeeld nog nooit gehoord dat ze deze data in een strafzaak hebben gebruikt.
Het is in de Deventer-moordzaak gebruikt om Louwes vrij te pleiten, staat me bij.
Make my day!
  maandag 5 januari 2015 @ 22:23:04 #48
45206 Pietverdriet
pi_148373100
quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2015 22:19 schreef agter het volgende:

[..]

Het is in de Deventer-moordzaak gebruikt om Louwes vrij te pleiten, staat me bij.
Dat waren locatiegegevens uit de billingdata, en hij is er niet mee vrijgepleit.
  maandag 5 januari 2015 @ 22:24:07 #49
45206 Pietverdriet
pi_148373162
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 22:17 schreef raptorix het volgende:

Gek dat ik al menig legal intercept systeem heb verkocht maar dit feature niet ken.
pi_148373174
quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2015 22:19 schreef agter het volgende:

[..]

Nee dat is gewone celdata, als je telefoon aan staat, en je bent in beweging dan bepaald hij automatisch de meest geschikte mast, in geval van Louwes kan je dan dus een soort traject vast stellen wanneer en waar hij gereden heeft. In geval van Louwes kwam deze data niet overeen met zijn verklaring en dat maakte hem verdacht. De verdeding bepleite dat door weerkundige omstandigheden de telefoon met minder "gunstige" masten contact had (dit is ook feitelijk mogelijk). Echter pas jaren later bleek het nog bizarder en heeft men gewoon een fout gemaakt bij ik meen het overschrijven van de zendmast code.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')