Hoezo eerder die hebben hem helemaal niet gevonden een toerist geloof ik zag iets onder een brug?quote:Op donderdag 8 januari 2015 20:12 schreef MMGYMCMB het volgende:
Hoe kan die mobiel aan zijn geweest op 31 dec dan? En hoezo vonden die speurhonden 'm niet eerder?
Er zijn de laatste jaren behoorlijk wat mensen weg, ook nog aantal waarvan men sterke vermoedens heeft dat men in de gracht is gevallen, kon zo gauw niet vinden, maar van 1 jonge student waarbij ze schoenen op de brug stonden zo uit me hoofd.quote:Op donderdag 8 januari 2015 20:15 schreef john2406 het volgende:
[..]
Hoezo eerder die hebben hem helemaal niet gevonden een toerist geloof ik zag iets onder een brug?
Ben wel benieuwd of die duikers nog op die plaats waar de honden aansloegen kijken gaan, misschien heeft tore zich wel aan iemand vastgehouden en die mee getrokken.
Zo het gissen is weer begonnen.
Hahahha wil je een rechtzaak aan je kont hebben?quote:Op donderdag 8 januari 2015 20:14 schreef computergirl het volgende:
[..]
Het lijk heeft al die tijd op de zolderkamer van John2406 gelegen ivm studie over verrottingsproces van lijk.
In de drie weken dat Tore vermist was, hebben ze drie lijken opgevist... Zou één lijk per week een beetje representatief zijn?quote:Op donderdag 8 januari 2015 20:17 schreef raptorix het volgende:
[..]
Er zijn de laatste jaren behoorlijk wat mensen weg, ook nog aantal waarvan men sterke vermoedens heeft dat men in de gracht is gevallen, kon zo gauw niet vinden, maar van 1 jonge student waarbij ze schoenen op de brug stonden zo uit me hoofd.
je vindt het vreemd dat een dronken persoon niet helder nadacht en te water is geraakt?quote:Op donderdag 8 januari 2015 19:26 schreef blondetrien het volgende:
[..]
Toch wel een vreemd verhaal vind ik, vlakbij zijn hotel... die ambulancebroeders zullen hem toch niet stomdronken voor een dicht hotel hebben afgezet, waarna hij is gaan rondzwerven, niet helder nadacht en niet veel verder te water is geraakt...? En wat is er gebeurt met dat geld in die paar uur? Ontzettend trieste afloop van dit verhaal in ieder geval.
quote:Lijk in gracht Leiden is vermiste Brit (22)
De politie in Leiden heeft vandaag het stoffelijk overschot van een Britse toerist gevonden. Dat maakte de politie bekend. Het gaat om de 22-jarige Wayne Davies, die sinds vorige week vrijdag werd vermist. Het is nog onduidelijk hoe hij om het leven is gekomen.
Davies ging vorige week uit in Leiden en kwam nooit meer terug bij het hotel waar hij verbleef.
Zo ver wil ik nog niet gaan, maar het feit dat een toerist hem spot en niet al die mensen en dan tevens die andere dingen, dan vraag ik me af heeft iemand berouw of angst gekregen en hem maar snel in een gracht gedumpd?quote:Op donderdag 8 januari 2015 20:27 schreef Fer het volgende:
Ben nu wel nieuwsgierig naar het gegeven day zijn gsm bij de Paramaribostraat zou zikn geweest.
Klinkt bijna als nonsens en die stichting een stel fantasten.
20 a 30 per jaar volgens mij.quote:Op donderdag 8 januari 2015 20:21 schreef Burdie het volgende:
[..]
In de drie weken dat Tore vermist was, hebben ze drie lijken opgevist... Zou één lijk per week een beetje representatief zijn?
Overigens jammer dat hij dood is, je blijft toch hoop houden zo lang er niets is gevonden. Sterkte aan de nabestaanden.
Als je straalbezopen bent is dat niet zo moeilijk. Ik heb zo ook eens staan pissen in december op een brug boven de Seine over de rand met een liter vodka op. Beetje pech en het is einde verhaal voor je. Ik ken ook een kapitein die straalbezopen in een sloot is verdronken met het broek op de knieën.quote:Op donderdag 8 januari 2015 20:30 schreef Pleun2011 het volgende:
Dit soort dingen gebeurt vaker.. begrijp nooit zo goed hoe je in een gracht kan donderen en verdrinken, hoe dronken je ook bent.. Vorig jaar precies zo'n geval in Leiden
[..]
Dat lijkt me helemaal niet vreemd, maar en de pol en het ambulance pers vind ik niet nagedacht hebben.quote:Op donderdag 8 januari 2015 20:29 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
je vindt het vreemd dat een dronken persoon niet helder nadacht en te water is geraakt?
Er was toch al vaker in de buurt van het water rond het Leidseplein gezocht? Het Max Euweplein zit letterlijk op 1 minuut lopen van het Leidseplein.quote:Op donderdag 8 januari 2015 20:15 schreef john2406 het volgende:
[..]
Hoezo eerder die hebben hem helemaal niet gevonden een toerist geloof ik zag iets onder een brug?
Ben wel benieuwd of die duikers nog op die plaats waar de honden aansloegen kijken gaan, misschien heeft tore zich wel aan iemand vastgehouden en die mee getrokken.
Zo het gissen is weer begonnen.
Dan hoop ik toch wel dat ze hem samen met het water om hem heen eruit hebben gehaald, anders zou het een en ander wel eens versneld kunnen gaan, lees ik zonet in een pdf je.quote:Op donderdag 8 januari 2015 20:37 schreef MMGYMCMB het volgende:
[..]
Er was toch al vaker in de buurt van het water rond het Leidseplein gezocht? Het Max Euweplein zit letterlijk op 1 minuut lopen van het Leidseplein.
[ afbeelding ]
Rood - Paramaribostraat, signaal opgevangen op 31 dec
Blauw - Gebied waar is gezocht door de stichting, in een deel van het Vondelpark
Oranje - Uiteindelijke vindplek
Groen - Gebied waar ook is gezocht met speurhonden etc.
Dus ik snap niet hoe dat signaal helemaal vanuit de Paramaribostraat kwam, en ook maar eventjes op 31 dec? Die afstand is zeker wel 20 minuten lopen. En ik snap dus ook niet hoezo er wel is gezocht in het groene gebied (een relatief smalle gracht), maar niet eerder in het oranje gebied (een veel bredere gracht).
Tenzij die gozer vrij recentelijk in de gracht is beland natuurlijk.
Ik vind jouw fascinatie met het ontbindingsproces echt een beetje ranzigquote:Op donderdag 8 januari 2015 20:47 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dan hoop ik toch wel dat ze hem samen met het water om hem heen eruit hebben gehaald, anders zou het een en ander wel eens versneld kunnen gaan, lees ik zonet in een pdf je.
http://www.nederlandsfore(...)08_tcm119-424860.pdf
Ik snap ook niet dat daar niet eerder gezocht is? Het was iig de eerste plek waar ik aan dacht toen ik voor mezelf de route Mariott - Leidseplein voor de geest probeerde te halen, en ik ben niet eens heel bekend in Amsterdam...quote:Op donderdag 8 januari 2015 20:37 schreef MMGYMCMB het volgende:
[..]
Er was toch al vaker in de buurt van het water rond het Leidseplein gezocht? Het Max Euweplein zit letterlijk op 1 minuut lopen van het Leidseplein.
[ afbeelding ]
Rood - Paramaribostraat, signaal opgevangen op 31 dec
Blauw - Gebied waar is gezocht door de stichting, in een deel van het Vondelpark
Oranje - Uiteindelijke vindplek
Groen - Gebied waar ook is gezocht met speurhonden etc.
Dus ik snap niet hoe dat signaal helemaal vanuit de Paramaribostraat kwam, en ook maar eventjes op 31 dec? Die afstand is zeker wel 20 minuten lopen. En ik snap dus ook niet hoezo er wel is gezocht in het groene gebied (een relatief smalle gracht), maar niet eerder in het oranje gebied (een veel bredere gracht).
Tenzij die gozer vrij recentelijk in de gracht is beland natuurlijk.
Dood is hij toch al en dat werk zal ook gedaan moeten worden lijkt mequote:Op donderdag 8 januari 2015 20:53 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ik vind jouw fascinatie met het ontbindingsproces echt een beetje ranzig
Dat ze hem voor een dicht hotel hebben gedropt en achtergelaten vind ik merkwaardig.quote:Op donderdag 8 januari 2015 20:29 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
je vindt het vreemd dat een dronken persoon niet helder nadacht en te water is geraakt?
juist dat denk ik dus ook een kwartiertje tot een half uur langer had ze wel een hoop werk gespaard lijkt me!quote:Op donderdag 8 januari 2015 20:58 schreef blondetrien het volgende:
[..]
Dat ze hem voor een dicht hotel hebben gedropt en achtergelaten vind ik merkwaardig.
Hotel was niet dicht en een ambulance is geen babysit voor dronken toeristenquote:Op donderdag 8 januari 2015 20:58 schreef blondetrien het volgende:
[..]
Dat ze hem voor een dicht hotel hebben gedropt en achtergelaten vind ik merkwaardig.
Goed hij was misschien dronken maar ook ziek teminste zonder hoorapperaat kon hij zijn evenwicht niet houden lees ik of heb ik gelezen.quote:Op donderdag 8 januari 2015 21:01 schreef computergirl het volgende:
[..]
Hotel was niet dicht en een ambulance is geen babysit voor dronken toeristen
Als je iemand belooft af te leveren en die persoon is in (stom)dronken staat (aanname) en je bent hulpverlener in functie dan neem ik aan dat je even wacht tot hij binnen is en hem niet op straat laat rondhangen (ik hoop dat de meeste hulpverleners zo zouden reageren iig). Maar goed, dat is helaas in dit geval blijkbaar inderdaad niet gebeurt.quote:Op donderdag 8 januari 2015 21:01 schreef computergirl het volgende:
[..]
Hotel was niet dicht en een ambulance is geen babysit voor dronken toeristen
Dat hij door een ambulance naar zijn hotel is gebracht hoort niet tot de standaard service. Ze zijn geen taxi en geen oppas.quote:Op donderdag 8 januari 2015 21:54 schreef blondetrien het volgende:
[..]
Als je iemand belooft af te leveren en die persoon is in (stom)dronken staat (aanname) en je bent hulpverlener in functie dan neem ik aan dat je even wacht tot hij binnen is en hem niet op straat laat rondhangen (ik hoop dat de meeste hulpverleners zo zouden reageren iig). Maar goed, dat is helaas in dit geval blijkbaar inderdaad niet gebeurt.
Hoe menselijk zouden ze dan omgaan met die hartaanvallen?quote:Op donderdag 8 januari 2015 21:59 schreef computergirl het volgende:
[..]
Dat hij door een ambulance naar zijn hotel is gebracht hoort niet tot de standaard service. Ze zijn geen taxi en geen oppas.
Enig idee hoeveel dronken toeristen er elk weekend op Rembrandplein rondlopen? Naast dronken provincialen, drugsgebruikers van diverse origine en opgefokte kerels die vechtpartijtjes opzoeken.
En dan kan ook gewoner nog iemand een hartaanval krijgen, aks er dan geen ambu op tijd kan komen omdat ze bezopen toeristen aan het rondrijden zijn?
Ach joh.quote:Op donderdag 8 januari 2015 22:06 schreef john2406 het volgende:
[..]
Hoe menselijk zouden ze dan omgaan met die hartaanvallen?
Nee hoor we hebben nog niet eens stromend water hier!quote:Op donderdag 8 januari 2015 22:09 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ach joh.
Iemand met een hartaanval wordt in ziekenhuis afgeleverd, zoals het hoort. Die hebben nl medische zorg nodig en een dronken toerist niet.
Hebben ze geen medische zorg in limboland?
Dit dus. Komt erg dichtbij zo.quote:Op donderdag 8 januari 2015 19:38 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Doet me denken aan die film Amsterdamned.
Dat denk ik dus ook, dat hij zoveel geld heeft gepind om drugs te kopen. Is van de combi of omdat het slechte troep was, onwel geworden. Orientatie totaal kwijt en dus in het water gevallen. Als dat het geval is, dan vind ik het wel slecht van het ambulancepersoneel om zo'n jongen te droppen en niet of naar het ziekenhuis hebben gebracht of niet het hotel in.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 00:04 schreef Zoev het volgende:
Ik vreesde het al.
Hopelijk komt de waarheid boven water.
Scenariootje:
400 euro gepind, drugs gekocht voor 250 euro. Combi drugs en alcohol de weg kwijt en niet goed geworden. In het water gevallen en verdronken. Wellicht weinig van gemerkt. Maar arme vrienden en fam
Kom nou, ze hebben er zelf voor gekozen die verantwoordelijkheid te nemen; dan hadden ze een taxi voor hem moeten bellen imho.quote:Op donderdag 8 januari 2015 21:59 schreef computergirl het volgende:
[..]
Dat hij door een ambulance naar zijn hotel is gebracht hoort niet tot de standaard service. Ze zijn geen taxi en geen oppas.
en tussendoor beroofd van zn telefoon?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 00:04 schreef Zoev het volgende:
Ik vreesde het al.
Scenariootje:
400 euro gepind, drugs gekocht voor 250 euro. Combi drugs en alcohol de weg kwijt en niet goed geworden. In het water gevallen en verdronken. Wellicht weinig van gemerkt. Maar arme vrienden en fam
¤250,- aan drugs?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 00:04 schreef Zoev het volgende:
Ik vreesde het al.
Scenariootje:
Coke/crackquote:Op vrijdag 9 januari 2015 02:12 schreef PieterJanDeVakman het volgende:
[..]
¤250,- aan drugs?Kan me niets bedenken wat hij dan gekocht zou hebben.
Dan kunnen ze wel bezig blijven, en zelfs als ze hem naar binnen brengen, wie zegt dat ie dan niet weg loopt?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 01:08 schreef blondetrien het volgende:
[..]
Kom nou, ze hebben er zelf voor gekozen die verantwoordelijkheid te nemen; dan hadden ze een taxi voor hem moeten bellen imho.
Je begrijpt vast wel wat ik bedoel.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 02:46 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dan kunnen ze wel bezig blijven, en zelfs als ze hem naar binnen brengen, wie zegt dat ie dan niet weg loopt?
Ambulanceverpleegkundigen hebben geen verantwoordelijkheid voor dronken toeristen.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 02:49 schreef blondetrien het volgende:
[..]
Je begrijpt vast wel wat ik bedoel.
En nee, dan ben je niet eeuwig bezig, je wacht gewoon even tot iemand binnen is. Of je neemt de verantwoordelijkheid niet en belt een taxi. Vind ik wel zo netjes, zo'n afhandeling. Maar goed, het is helaas een irrelevante discussie nu.
Eigen verantwoording is eng voor sommige mensen.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 00:24 schreef Injetta het volgende:
[..]
Dat denk ik dus ook, dat hij zoveel geld heeft gepind om drugs te kopen. Is van de combi of omdat het slechte troep was, onwel geworden. Orientatie totaal kwijt en dus in het water gevallen. Als dat het geval is, dan vind ik het wel slecht van het ambulancepersoneel om zo'n jongen te droppen en niet of naar het ziekenhuis hebben gebracht of niet het hotel in.
laat hem dan lekker op dat plein liggen.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 08:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Eigen verantwoording is eng voor sommige mensen.
Begin een vrijwilligersorganisatie die iedere zuip/drugs toerist die naar Amsterdam komt aan het handje neemt en zorgt dat ie niet een gracht in loopt, met condooms hoeren neukt en hem veilig in zijn bedje brengt, verhaaltje voorleest en naast zijn bed blijft zitten om te zorgen dat ie niet uit het raam springt of in eigen kots stikt.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:14 schreef fespo het volgende:
[..]
laat hem dan lekker op dat plein liggen.
hij had blijkbaar hulp nodig, handel het dan ook goed af.
Ik vind dat ze het, voor zover bekend, prima hebben afgehandeld. Meer dan prima, ze hadden hem niet eens naar zijn hotel hoeven brengen. Een taxichauffeur zet hem ook alleen maar voor de deur af.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:14 schreef fespo het volgende:
[..]
laat hem dan lekker op dat plein liggen.
hij had blijkbaar hulp nodig, handel het dan ook goed af.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |