Waarom zou dat gek zijnquote:Op maandag 29 december 2014 15:21 schreef Danaa het volgende:
Faptist en Zomerzon, hier een juich van mijn kant voor jullie!
Risu wat vervelend! Een maagzweer misschien of is hij daar al op getest?
Ik zie net in de folder van Etos dat de vitamine D, tweede gratis is. Is het gek om dat al gewoon in huis te halen?
Nee hoor, dat spul is (mits ongeopend) vrij lang houdbaar. Ik heb dat toevallig in augustus al gekocht (ook vitamine K) toen het Etos vitamine assortiment 1+1 gratis was.quote:Op maandag 29 december 2014 15:21 schreef Danaa het volgende:
Faptist en Zomerzon, hier een juich van mijn kant voor jullie!
Risu wat vervelend! Een maagzweer misschien of is hij daar al op getest?
Ik zie net in de folder van Etos dat de vitamine D, tweede gratis is. Is het gek om dat al gewoon in huis te halen?
Daar hoor ik iets nieuws...quote:Op maandag 29 december 2014 15:26 schreef NotTheSame het volgende:
[..]
Nee hoor, dat spul is (mits ongeopend) vrij lang houdbaar. Ik heb dat toevallig in augustus al gekocht (ook vitamine K) toen het Etos vitamine assortiment 1+1 gratis was.
Risu beterschap met je man!
Ik werk op een woongroep met zeven oudere mannen met een zeer ernstig verstandelijke beperking. Alle zorg moet worden overgenomen, tussen 7.00u en 10.30u zijn we aan het wassen, aankleden, eten geven etc. Lichamelijk is dat best wel zwaar, blijkt nuquote:Op maandag 29 december 2014 16:58 schreef Fuente het volgende:
MevrouwCactus, wat voor werk doe jij in de zorg? Ik ben benieuwd omdat ik Vig'er ben op een gesloten pg afdeling. Bij ons is het heel wisselend hoe lang zwangeren de (toch wel zware) zorg volhouden.
Dat is eigenlijk net als bij ons dus! Lijkt me pittig verderop in de zwangerschap. Hier vandaag een onwijs drukke dienst gehad (9 uur gewerkt en geen tijd voor pauze door crisisopname etc). Dan ben ik dus echt stuk,quote:Op maandag 29 december 2014 18:43 schreef MevrouwCactus het volgende:
een woongroep met zeven oudere mannen met een zeer ernstig verstandelijke beperking. Alle zorg moet worden overgenomen, tussen 7.00u en 10.30u zijn we aan het wasse
Zulke dagen ken ik ook. Als ik daarna kan bijkomen, vind ik het geen probleem. Maar onze roosteraar roostert raar... 1 week vrij, 5 dagen achter elkaar werken, weer een week vrij... Dan heb ik geen hersteltijd tussen mijn werkdagen.quote:Op maandag 29 december 2014 19:42 schreef Fuente het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk net als bij ons dus! Lijkt me pittig verderop in de zwangerschap. Hier vandaag een onwijs drukke dienst gehad (9 uur gewerkt en geen tijd voor pauze door crisisopname etc). Dan ben ik dus echt stuk,
Ik weet dat de wereld zonder mij doordraait, maar ik ben gewoon slecht in hulp vragen en toegeven dat het niet gaat zoals ik wil. Je hebt ook helemaal gelijk hoorquote:Op maandag 29 december 2014 20:33 schreef faptist het volgende:
haha @50 tinten grijs
Slecht geschreven boek, maar omdat er zo veel commotie om was wilde ik het toch perse uitlezen en opeens zat ik in het verhaal en las ik de andere 2 boeken ook in een zucht uit. Gek hoe dat kan gaan.
Nu ook wel benieuwd naar de film *bloos*.
@mevrouwcactus,
Als ik jouw klachten zo lees zou ik denken dat je zelf al heel goed weet wat het meest verstandige is om te doen. Mocht een vriendin van jou in zo'n positie zitten zou je ook een ander advies geven dan dat je dat nu aan jezelf doet.. denk ik zo.
Minder werken lijkt me echt heel verstandig. Je moet aan jezelf en aan je kleine denken.
En het klinkt altijd lullig (en tevens ook hoopgevend) de wereld draait gewoon door zonder jouw inspanningen. Echt waar.
+1!!!!quote:Op maandag 29 december 2014 21:39 schreef purebliss het volgende:
@vlindur Ja maar wel een heule mooie zwoele blik![]()
bij haar twee andere kleinkids was ze bij de geboorte en kraamverzorgster. Ze is met echo's meegeweest.quote:Op maandag 29 december 2014 21:53 schreef twist02 het volgende:
Ook eens met de rest Stippel! Denk dat je juist al veel verteld hebt!
Zou ook zo duidelijk mogelijk maken dat het jouw/jullie zwangerschap is, en dat ze het vanzelf hoort als er iets te vertellen valt (en als jullie dat dus willen delen!). Als ze blijft zeuren, zou ik elke keer heel nadrukkelijk zeggen dat er niets veranderd is t.o.v. de vorige keer (en ik zou het dan ook met zo'n gezicht doen -->).
Denk dat je dit ook het best zo snel mogelijk duidelijk kunt maken, want als het met 8 weken al zo gaat, weet ik niet wil ik niet weten wat je kunt verwachten zodra je richting UD gaat...
Jezusquote:Op maandag 29 december 2014 22:08 schreef purebliss het volgende:
Ik86 oh jeetje, dat lijkt me ook niet leuk dat je gewoon dingen niet kunt vertellen om zo'n reden.
Nou had ik wel een sm die het maar egoistisch vond dat ik bv gaf want dat kon zij geen fles geven. Maar verder eigenlijk niet..
Jep! Ik kan niet zeggen dat bij mij nou bepaald eten het maagzuur tegen gaat. Ik eet nu gewoon na 17.00uur niet meer en drink sloten water, Aangezien water sneller afbreekt krijgt maagzuur ook minder kans volgens mij.quote:Op maandag 29 december 2014 22:07 schreef Vlindur het volgende:
Meer vrouwen met maagzuur hier? Overdag gaat het wel, maar savonds heb ik er gewoon een zere keel vanrennies helpen wel wat, maar is er nou eten en/of drinken wat ook helpt?
(ik drink geen prik (tenzij in drank)en cola vind ik ronduit smerig)
nu wil ik toch eens weten wat kv nou isquote:Op maandag 29 december 2014 15:41 schreef L-E het volgende:
Vitamine K geef je bij bv, bij kv zit het er al bij.
ah thanks! Dacht dat dat weer fv was maar dat kun je natuurlijk weer vullen met gekolfde melkquote:Op maandag 29 december 2014 23:21 schreef purebliss het volgende:
Kunstvoeding! Haha, dus poedermelk in een fles
quote:Op maandag 29 december 2014 20:54 schreef purebliss het volgende:
*knip*
Vind nog steeds dat Ian Somerhalder hem had moeten spelen hahaha
Geen eten, maar wel iets wat bij mij erg goed helpt.quote:Op maandag 29 december 2014 22:07 schreef Vlindur het volgende:
Meer vrouwen met maagzuur hier? Overdag gaat het wel, maar savonds heb ik er gewoon een zere keel vanrennies helpen wel wat, maar is er nou eten en/of drinken wat ook helpt?
(ik drink geen prik (tenzij in drank)en cola vind ik ronduit smerig)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
gewoon stomen met rhinocaps:quote:Op dinsdag 30 december 2014 09:51 schreef klumsy het volgende:
Iemand nog tips tegen een mega snotkop inclusief knallende koppijn
Ga straks wel stomen met warm water, want begreep dat met eucalyptus weer niet mag...
Je zou ook dennenolie (Kneipp) kunnen proberen Klumsy? Of van die baby-eucalyptus badschuim?quote:Op dinsdag 30 december 2014 10:24 schreef klumsy het volgende:
Lekker dan... Ik kom dus net bij de apotheek vandaan en die gaven dus aan dat het alleen met water mochtkan ik straks dus weer terug om wat te halen
quote:Op dinsdag 30 december 2014 02:09 schreef Gevalletje het volgende:
Het is vrijwilligerswerk! En zelfs al was dat het niet, als zwangere kan je best wat eisen stellen, al helemaal bij vrijwilligerswerk. Ga gewoon eens met de leidinggevende om de tafel zitten. Ik neem aan dat ze liever een medewerker hebben die geen kassa draait, dan helemaal geen medewerker. Is van dag switchen anders een optie?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
nou je kunt niet te weinig info krijgen, het is jouw lijf, jouw baby, jouw zwangerschap - en die van je man/vriend/vriendin geen idee wat jouw situatie is -quote:Op maandag 29 december 2014 21:26 schreef Stippelrientje het volgende:
Vraagje: wat voor info kan je je zeurende moeder geven als je bijna acht weken ver bent?
schijnbaar geef ik haar te weinig updates over haar kleinkind en voelt ze zich tekort gedaan.
We hebben nog geen echo of iets in die geest. Overigens wil ik die niet whappen, want ze gaat daarmee aan de haal. En we willen wel de kans krijgen om het de rest zelf te vertellen rond twaalf weken.
Ze weet dat ik kotsmisselijk ben, voor MvM plas en alleen maar fruit en boterhammen cravings heb. Heeft foto's gehad van mvmstreepjes en cadeautjes en een aankoop. Dat we denken aan wasbare luiers. Ik heb haar meegevraagd naar een babywinkel en naar de beurs.. maar ze kon en kan niet. Dat we zenuwachtigachtig naar de echo uitkijken om het hartje te zien kloppen of dat het niet goed gaat.
Als ik vraag wat ze dan precies verwacht van mij als ik te weinig zeg of doe en aangeef dat wij zelf ook moeten wachten op meer info.. zegt ze:WACHTEN DOEN WE MET ZIJN ALLEN!
Wie heeft hier nou de hormonen?ik raak er alleen maar geirriteerder van, maar ik weet niet zo goed is of ik nou echt Echt ECHT te weinig deel aan info of dat ze een grandmazilla aan het worden is.
twee uur is zo om hoorquote:Op dinsdag 30 december 2014 13:09 schreef Risu het volgende:
Gelijk heb je twist. Jouw kind hoor. En bij mij komen ze het zkh ook niet in hoor. Ik bel als ik 'klaar' ben en dan mogen ze komen als we weer thuis zijn en ik er weer fris en fruitig bij zit. (Voor zover mogelijk)
Eerst zei sm met een beteuterd stemmetje dat ze toch wel even mocht komen kijken zeker. Maar omdat ik zei na 2 uur wel weer thuis te zijn, en zo niet, dan kijken we wel, vond ze het al snel best.
Echt, jij geeft meer informatie dan ik aan 10 verschillende mensen zou geven. Ik ben net iets minder ver dan jij, en hier weet niemand ook nog maar dat ik zwanger ben, en dat blijft zeker zo tot na de echo. Ik was er allang klaar mee hoor...quote:Op maandag 29 december 2014 21:26 schreef Stippelrientje het volgende:
Vraagje: wat voor info kan je je zeurende moeder geven als je bijna acht weken ver bent?
schijnbaar geef ik haar te weinig updates over haar kleinkind en voelt ze zich tekort gedaan.
We hebben nog geen echo of iets in die geest. Overigens wil ik die niet whappen, want ze gaat daarmee aan de haal. En we willen wel de kans krijgen om het de rest zelf te vertellen rond twaalf weken.
Ze weet dat ik kotsmisselijk ben, voor MvM plas en alleen maar fruit en boterhammen cravings heb. Heeft foto's gehad van mvmstreepjes en cadeautjes en een aankoop. Dat we denken aan wasbare luiers. Ik heb haar meegevraagd naar een babywinkel en naar de beurs.. maar ze kon en kan niet. Dat we zenuwachtigachtig naar de echo uitkijken om het hartje te zien kloppen of dat het niet goed gaat.
Als ik vraag wat ze dan precies verwacht van mij als ik te weinig zeg of doe en aangeef dat wij zelf ook moeten wachten op meer info.. zegt ze:WACHTEN DOEN WE MET ZIJN ALLEN!
Wie heeft hier nou de hormonen?ik raak er alleen maar geirriteerder van, maar ik weet niet zo goed is of ik nou echt Echt ECHT te weinig deel aan info of dat ze een grandmazilla aan het worden is.
thanksquote:Op dinsdag 30 december 2014 16:16 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
nou je kunt niet te weinig info krijgen, het is jouw lijf, jouw baby, jouw zwangerschap - en die van je man/vriend/vriendin geen idee wat jouw situatie is -
ik vind het echt erg dat iemand zoiets doet, kom op, je bent ''pas'' 8 weken.. ze moet blij zijn dat ze het überhaupt al weet hoor!
ga je nou niet schuldig voelen, zeg gewoon dat je niet wil dat ze zo tegen je doet, en dat je echt wel dingen laat weten als ze het moet weten of wanneer je wil dat ze het weet. Duidelijk je grenzen aangeven, snapt ze dit na een aantal keer nog niet, dan negeren. Of gewoon zeggen dat je het niet weet.
Klote he? Beter kunnen we het niet maken.quote:Op dinsdag 30 december 2014 19:37 schreef Phaidra het volgende:
Vervelend om te lezen al die (schoon)ouderperikelen. Hier weinig last van, schoonouders zijn schatten die gelukkig wel weten wanneer ze gewoon even pas op de plaats moeten maken. Eigen ouders heb ik helaas niet meer, maar waarschijnlijk staat nog steeds mijn moeders foto bij het woord 'nuchter' in het woordenboek(en soms grijpt het me zo naar de keel, dat zij dit kindje niet meer zal kunnen ontmoeten
).
+1!quote:Op dinsdag 30 december 2014 22:13 schreef Cholula het volgende:
voor Phaidra en Roomsnoes. Ik denk dat we vaak niet doorhebben hoe gelukkig we ons mogen prijzen dat we kunnen zeuren en zaniken op onze ouders/schoonouders.
van dirty jobs heb ik geleerd dat je een oor tot oor glimlach moet maken. Erg overdreven lachen, dat overtreft je kokhalzen.....quote:Op woensdag 31 december 2014 00:53 schreef coccinelle het volgende:
Over een paar weken heb ik een gesprek met mijn leidinggevende over het uitbreiden van uren (van 0 naar 20-uurs contract). Is het dan wijs om haar voor de tijd in te lichten over de zwangerschap? Ik ben dan bijna 8 weken zwanger.
(En iemand tips tegen continue misselijkheid? Ik hoef niet over te geven, maar soms wel braakneigingen in rare situaties).
Oh begrijp me niet verkeerd, ik kan me goed voorstellen dat er irritaties ontstaan bij dit soort acties van ouders. Ik heb een behoorlijke tijd gemantelzorgd voor mijn moeder en dat was echt niet altijd leukquote:Op dinsdag 30 december 2014 22:13 schreef Cholula het volgende:
voor Phaidra en Roomsnoes. Ik denk dat we vaak niet doorhebben hoe gelukkig we ons mogen prijzen dat we kunnen zeuren en zaniken op onze ouders/schoonouders.
Ik zou het niet vertellen en me daar ook niet schuldig over voelen.quote:Op woensdag 31 december 2014 00:53 schreef coccinelle het volgende:
Over een paar weken heb ik een gesprek met mijn leidinggevende over het uitbreiden van uren (van 0 naar 20-uurs contract). Is het dan wijs om haar voor de tijd in te lichten over de zwangerschap? Ik ben dan bijna 8 weken zwanger.
(En iemand tips tegen continue misselijkheid? Ik hoef niet over te geven, maar soms wel braakneigingen in rare situaties).
Ik zou niks vertellen. Uitbreiding van de uren staat los van de zwangerschap lijkt me, plus dat je het anders met deze termijn ook nog niet verteld zou hebben.quote:Op woensdag 31 december 2014 00:53 schreef coccinelle het volgende:
Precies. Je hebt op twee fronten wettelijke bescherming: je bent niet verplicht het te vertellen tot je zwangerschap behoorlijk ver gevorderd is, en je baas mag er geen consequenties wat betreft uren of contractstatus aan verbinden. Maar van de eerste bescherming gebruik maken is (in de meeste gevallen) véél makkelijker dan de eerste, dus doe dat vooral.quote:Op woensdag 31 december 2014 11:20 schreef FlyingFish het volgende:
En eerder iets zeggen zou er zomaar voor kunnen zorgen dat het nieuwe contract er toch maar niet komt en dat moeten aanvechten heb ik geen zin in.
Gefeliciteerd!! Wordt het een maandagochtend op het stadhuis, of iets groters?quote:Op woensdag 31 december 2014 11:05 schreef Selvaria het volgende:
Oh jongens, ik ben de laatste tijd echt niet van mijn roze wolk af te slaan.Ik voel me beter dan ooit! Ik heb al een tijdje geen last van kwaaltjes gehad, ik voel m'n baby dagelijks koprollen (of wat dat kind ook aan het doen is
) en als kers op de taart gaan vriend en ik nog voor de bevalling trouwen, zodat we dan echt de familie XXXX zijn.
![]()
![]()
Oef, wij toevallig ook! Wat zijn die krengen duur! Maar nu ik zulke mooie opties heb bekeken is het moeilijk terug te vallen op simpelere / goedkopere ringen.quote:Op woensdag 31 december 2014 11:19 schreef twist02 het volgende:
Toevallig gisteren voor ringen rondgekeken, maar blijkbaar hebben we nogal een dure smaak
Ja, dat is het inderdaad... Ik weet dat het ook echt wel goedkoper kan, maar nu heb ik echt iets gezien waar ik verliefd op benquote:Op woensdag 31 december 2014 12:38 schreef Selvaria het volgende:
[..]
Oef, wij toevallig ook! Wat zijn die krengen duur! Maar nu ik zulke mooie opties heb bekeken is het moeilijk terug te vallen op simpelere / goedkopere ringen.![]()
Zoiets lijkt mij wel wat, zo groots hoeft van mij allemaal niet, liever wat intiemer met mensen die je daadwerkelijk regelmatig ziet en spreekt. En ik vind het eerlijk gezegd nogal geldverspillingquote:Op woensdag 31 december 2014 12:32 schreef Selvaria het volgende:
Wij trouwen klein, maar compleet.Wel op een vrijdagmiddag omdat veel mensen van ver moeten komen en dit toch handiger is. We trouwen 's middags op locatie en gaan aansluitend dineren en borrelen met een gezelschap van ongeveer 30 mensen. We houden verder geen feest, dat verwacht ik dan (met 32 weken) niet meer vol te houden. Lekker intiem dus, maar toch volledig genoeg.
Ik ben zo blij!
hoe groot was draak?quote:Op woensdag 31 december 2014 13:45 schreef NotTheSame het volgende:
* DUBBELMELD * voordat jullie straks denken dat ze me in het zkh hebben gehouden.
Alles was goed, geschatte grootte gaat nu richting de 8 pond uiterlijk![]()
!
Nu ff bij de kapper, m'n coupe troep laten fatsoeneren.
Iedereen alvast een fijn uiteinde en dat we in 2015 allemaal supermooie baby's mogen baren!
Ja maar... Als je het wel vertelt, mogen ze toch niks met die info...quote:Op woensdag 31 december 2014 14:34 schreef Phaidra het volgende:
Als tegenwicht: ik zou de zwangerschap denk ik niet voor me kunnen houden bij contractbesprekingen. Je moet hopelijk nog een tijdje met leidinggevend samenwerken en ik zou bang zijn om een goede relatie op het spel te zetten. Maar ik heb altijd fijne en meedenkende leidinggevenden gehad, dat speelt ook wel mee natuurlijk.
Gisteren.quote:Op woensdag 31 december 2014 13:39 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Zoiets lijkt mij wel wat, zo groots hoeft van mij allemaal niet, liever wat intiemer met mensen die je daadwerkelijk regelmatig ziet en spreekt. En ik vind het eerlijk gezegd nogal geldverspillingWanneer zijn jullie begonnen met regelen/plannen?
2520gram en 46cm ongeveer met 38.0quote:
Gefeliciteerd! 1,5 uur is zeker lang, maar vast geen straf om zo lang te mogen kijkenquote:Op woensdag 31 december 2014 16:12 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Jeej vandaag goede GUO gehad. Wel lang gelegen zeg. Bijna 1,5 uur. Maar de baby's bewogen ook veel. Vanavond dus maar eens een glaasje op drinken. K3 bubbels it is!
Nja, dat is op zich nog netjes voor deze termijn natuurlijk, maar er moeten niet nog 2 kilo's bij komenquote:Op woensdag 31 december 2014 16:16 schreef NotTheSame het volgende:
[..]
2520gram en 46cm ongeveer met 38.0
Piranha gaat nu al over de 3200gram en geschatte lengte zit op 50cm ongeveer bij 37.6.
Er komt nu gemiddeld nog zo'n 30 gram per dag bij dus als ik de 40 weken vol zou maken zou ik op 3600 gram uitkomen, maar ik moest er niet van schrikken als het meer zou zijn omdat Piranha langer is dan gemiddeld volgens de gyn.quote:Op woensdag 31 december 2014 16:19 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! 1,5 uur is zeker lang, maar vast geen straf om zo lang te mogen kijken
[..]
Nja, dat is op zich nog netjes voor deze termijn natuurlijk, maar er moeten niet nog 2 kilo's bij komen
Qua lengte is hij wel enthousiast aan het groeien jaquote:Op woensdag 31 december 2014 16:50 schreef NotTheSame het volgende:
[..]
Er komt nu gemiddeld nog zo'n 30 gram per dag bij dus als ik de 40 weken vol zou maken zou ik op 3600 gram uitkomen, maar ik moest er niet van schrikken als het meer zou zijn omdat Piranha langer is dan gemiddeld volgens de gyn.
Lijkt me niet waarschijnlijk. Ik krijg wekelijks groeiecho's, en de curve loopt netjes op. 4cm ernaast zou betekenen dat ze er al 6 weken behoorlijk langs zitten met hun metingen:).quote:Op woensdag 31 december 2014 17:00 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Qua lengte is hij wel enthousiast aan het groeien jaMaar weet je, ze kunnen er ook zomaar 4cm naast zitten en dan is het weer een normale lengte.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vind ik helemaal niet cheesy hoor Fuente! Heb ook wel eens dat gevoel gehad dat iemand nog erg dichtbij leek. Mooi gevoel dat je dat hebt
Roze wolk voor Selvaria, wat fijn!!
Hier gaat de trouwerij ook klein en vooral formeel zijn. Het hoeft voor ons niet zo groot en hebben maar een kleine familie. Dachten erover dat nog voor de baby te doen, maar geen zin om nu snel alles te moeten regelen nog, dus doen het liever relaxed erna. Zijn al bij gemeentehuis geweest voor de erkenning, fijn dat dat al rond is.
Alles goed bij NTS! Altijd maar afwachten hoe dicht ze inderdaad bij het verwachte gewicht zaten
Goede GUO Shopaholic![]()
Fijne vakantie Mariposas! Ik zat al snel aan de positiebroeken. Wilde "vast even kijken" bij Prenatal en kwam na het passen toch met een broek thuis. En die zat zoveel prettiger op m'n buik dat ik die alleen nog maar droeg!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
GOOOOOO mevrouw koffielepelquote:Op woensdag 31 december 2014 18:21 schreef koffielepel het volgende:
ondertussen is in huize koffielepel een geboorte gaande
Mevrouw koffielepel is nogal in zichzelf gekeerd dus ik zit nu naast de douche actief mijn mond te houden en toch aanwezig te zijn![]()
Als het goed is komt over een half uurtje de vk weer terug en dan gaan we ervoor
Vanmorgen even na 11 braken de vliezen op even ruim 37 weken. We zetten in op een thuisbevalling en dat lijkt goed te gaan.
Normaal zit ik alleen in k&w maar stomtoevallig kwam ik dit topic tegen, en uiteindelijk is dit ook een aardig klus project
hatsekidee!!quote:Op woensdag 31 december 2014 18:21 schreef koffielepel het volgende:
ondertussen is in huize koffielepel een geboorte gaande
Mevrouw koffielepel is nogal in zichzelf gekeerd dus ik zit nu naast de douche actief mijn mond te houden en toch aanwezig te zijn![]()
Als het goed is komt over een half uurtje de vk weer terug en dan gaan we ervoor
Vanmorgen even na 11 braken de vliezen op even ruim 37 weken. We zetten in op een thuisbevalling en dat lijkt goed te gaan.
Normaal zit ik alleen in k&w maar stomtoevallig kwam ik dit topic tegen, en uiteindelijk is dit ook een aardig klus project
Ik weet niet wat ik moet verwachten, maar mijn vader is normaal van het model 'koude kikker' en hij was er toch flink van ondersteboven. We horen het vrijdag allemaal wel, en maar die stress die erbij komt kijkenquote:Op woensdag 31 december 2014 18:32 schreef twist02 het volgende:
Jeetje NTS, dat kan er ook nog wel bij..!![]()
Veel sterkte met de onzekerheid de komende dagen. Niet dat je er nu echt iets aan hebt, maar het hoeft niks te betekenen hè? Bij mij is het ook ooit geconstateerd, maar bleek volledig loos alarm!
Het valt me nu pas op dat jij als enige een UD in januari hebt!Wel grappig, als je ziet hoe vol sommige andere maanden zijn!
En ook maar 2 in februari trouwens! Dat worden spaarzame baby-momenten de komende maanden!
Wijze oet-'t-oosten-boksquote:Op woensdag 31 december 2014 20:25 schreef AwayTL het volgende:
Selvaria, hee eens iemand uut t oosten!
*bokst vanuit -net nog- achterhoek terug*quote:
quote:Op woensdag 31 december 2014 17:34 schreef Gevalletje het volgende:
Vanmorgen sticker gehaald bij de vk! Alles goed, bloeddruk laag en z'n hartslag was weer in 1seconde gevonden en duidelijk. Uitslag GTT was goed, want "alles onder de 7.8 is gewoon goed!". Ik zat dus wel op 7.4, vind ik nog best hoog.. Over 2 weken krijg ik nog een groeiecho. Uit voorzorg, want geen vermoeden dat hij groter of kleiner dan gemiddeld wordt (hij was precies op schema bij 3-D echo bij 25 weken). Leek haar ook goed voor m'n gemoedsrust, want die stress vond ook zij niet goed.. Volgende afspraak wordt ook wat langer om te zien hoe het dan gaat. Heb een briefje meegekregen voor baas waarop staat dat ze aanraden dat ik op zeer korte termijn daar stop. Heb het vandaag even achterwege gelaten op m'n werk, was nu een drukke en korte dag waarbij baas heen en weer moest rennen. Ik kon gewoon lekker m'n gang gaan dus voelde me gewoon goed.
Ik heb geen re-integratiearts meer, traject liep half jaar terug af. En ik mocht wel een dag minder werken hoorde ik maandag, maar dan net die dag die wel rustig en fijn is dus daar heb ik niks aan. Dan stop ik liever helemaal en is dit gewoon klaar, nu nog even over m'n schuldgevoel heen stappen
Nu zit ik heerlijk ontspannen op de bank onder een warm dekentje, met m'n kat veilig naast me. Door de knallen wil ie ook niet eens naar buiten! Helaas waren m'n ouders net te laat thuis en is hun kat niet meer binnen gekomen.. Is jaren geleden ook eens gebeurd en toen stond ie de volgende ochtend weer voor de deur, dus daar gaan we gewoon weer van uit!
Voel me goed vandaag en relaxed, heerlijk
Iedereen vast een hele fijne avond en een goed nieuwjaar, met mooie en gezonde baby's!
Is dat nieuw? >4-<8 is het, voor zover ik weet.quote:Op woensdag 31 december 2014 22:31 schreef kwakz0r het volgende:
Breekt in: 7.4 is echt gewoon goed. De grens voor een niet-zwangere is zelfs 9.0 voor diabetes.
[..]
Ligt eraan of het provocatietest of ogtt is toch?quote:Op woensdag 31 december 2014 23:05 schreef McLaura het volgende:
[..]
Is dat nieuw? >4-<8 is het, voor zover ik weet.
gefeliciteerd!!quote:Op donderdag 1 januari 2015 00:04 schreef koffielepel het volgende:
Dames en heren, gelukkig nieuwjaar namens mijzelf, mevrouw koffielepel en koffielepel junior.
Om acht uur is onze zoon geboren, Daniël. 3000gr. Alles gezond en goed en voorspoedig
Morgen meer, nu terug naar mijn zoon![]()
copy/paste, de bijwerkingen die bekend zijn van het fk.quote:Op donderdag 1 januari 2015 02:43 schreef NotTheSame het volgende:
Gefeliciteerd Koffielepel!!
MevrouwCactus, das wel een, momentje! Hopelijk kan ze het foed voor zich houden.
Wij hebben weinig meegemaakt van O&N. Buurt is extreem rustig dus Draak sliep er doorheen, manlief en ik zijn op tijd in bed gedoken.
Vraagje voor de medicatiekenners hier: In hoeverre kjn je bijwerkingen hebben van Omeprazol?
Om 20.00uur 1x10mg gepakt en sindsdien misselijk, rillingen, moe en nog steeds veel last van maagzuur.
Pak ik 2 Rennies erbij dan zakt iig het maagzuurgehalte.
De vraag is nu dan ook of dit een bijwerking is of dat ik juist niet reageer op de werkzame stof?
Misselijkheid en vermoeidheid kunnen dus bij de bijwerkingen horen net als braken. Rillingen, heb je er ook koorts of iets bij? Dat lijkt me wel een reden om je arts te bellen. Sowieso kun je even overleggen want er zijn best wat andere middelen nog die je kunt gebruiken. Het middel moet niet erger zijn dan de kwaal natuurlijk; )quote:Bijwerkingen
Vaak (1-10%): misselijkheid, braken, diarree, obstipatie, buikpijn en flatulentie. Hoofdpijn. Soms (0,1-1%): verstoring transaminasespiegels, jeuk, huiduitslag, dermatitis, urticaria, perifeer oedeem, malaise.(Draai)duizeligheid, paresthesieën. Slapeloosheid, slaperigheid. Fracturen van heup, pols of wervelkolom. Zelden (0,01-0,1%): toegenomen transpiratie, overgevoeligheidsreacties: verhoogde lichaamstemperatuur, angio-oedeem, bronchoconstrictie, anafylactische shock, allergische vasculitis en koorts. Leukopenie, trombocytopenie. Spierpijn, gewrichtspijn, hyponatriëmie. Rusteloosheid, verwardheid en depressie. Bronchospasme. Visus- en smaakstoornissen, droge mond, stomatitis, gastro-intestinale candidiasis, microscopische colitis. Hepatitis met of zonder geelzucht. Fotosensibilisatie, haaruitval. Interstitiële nefritis. Zeer zelden (< 0,01%): pancytopenie, agranulocytose. Spierzwakte, hypomagnesiëmie die in ernstige gevallen kan leiden tot hypocalciëmie, gynaecomastie. Hallucinaties, agressie. Leverfalen en encefalopathie bij reeds bestaande leverziekte. Erythema multiforme, Stevens-Johnsonsyndroom of toxisch epidermale necrolyse. Bij parenterale toediening zijn geïsoleerde gevallen van blindheid en doofheid gerapporteerd.
Dank je! Goede kans dat 1 of meerdere van WOHTS dit jaar zelfs 2 topics op kan schuiven! En dat diegene daar nu nog totaal geen weet van heeft, vind ik wel een grappig ideequote:Op donderdag 1 januari 2015 12:27 schreef MaJo het volgende:
Ontlurkt om iedereen een heel fijn 2015 te wensen! Dat er maar veel mooie kindjes geboren mogen wordenEn hopelijk mogen zich hier een aantal van WAHTS gaan melden dit jaar
Dai-Jentley... Wat verschrikkelijk! Ik heb het net hardop uitgesproken en ik kan gewoon geen manier bedenken waarop het mooi klinkt...quote:Op donderdag 1 januari 2015 18:24 schreef Selvaria het volgende:
Wij hebben nog geen naam, maar wel een werknaam. Ik hoop tzt ook de echte namen (we willen zelf het geslacht niet weten) niet per ongeluk te verklappen.
Zag vandaag in een babynamen app de naam Dai-Jentley. Zouden die ouders dat van tevoren wel eens hardop uitgesproken hebben?
quote:Op donderdag 1 januari 2015 17:14 schreef Risu het volgende:
Eerste echo stond 'kindje achternaam' en dat is er hier in blijven hangen, later werd het 'meisje achternaam'
De naam hardop zeggen durf ik niet, straks verraad ik het. Maar mijn zusje heeft het al geraden (al weet ze dat zelf niet)
Nog 9 weken, dan mag het echt hardop.
Rust die de vk me voorschreef is een beetje scheef gelopen. Man werd weer zieker en heeft met mij de hele nacht wakker gelegen overdag had ik ook mijn dutje niet gepakt, dus was toen ineens bijna 24 uur wakker. We 'sliepen' bij zusje, en we zijn om 6 uur maar opgestaan, gegeten en naar huis. Was niet het plan, maar ja. Thuis nog van 10 tot 3 geslapen, ben nog steeds moe, dus vanavond ook weer vroeg erin. Morgen weer huisarts, want ze vonden niks in het bloedonderzoek en ook niks op de echo. Gek vind ik dat. Misschien is het wel deels in zijn hoofd nu, dat hij zich onbewust druk maakt om de komst van de baby ofzo. Maar we zien wel. Ik stuur hem overigens met zijn moeder naar de huisarts, dan kan ik langer liggen. Even egoistisch zijn voor ons kindje, die moet nu wel gaan groeien.Goed dat je op het laatst toch nog je rust hebt gepakt, heel slim van je! 24 uur wakker is ook wel veel te lang, ook zonder zwanger te zijnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben toch echt wel benieuwd wat er mis is met je man hoor... Misschien zijn het ook hormonen of inderdaad spanning.
Ik ook!quote:Op donderdag 1 januari 2015 20:07 schreef Moppert het volgende:
Ik ben zo benieuwd naar jullie ventje
Geweldige namenquote:Op donderdag 1 januari 2015 20:24 schreef lunapuella het volgende:
Wij grapten al ver vóór we überhaupt aan het proberen waren over de vreselijke namen die we onze kinderen willen geven. Lekker de schoonouders op de kast jagen.Dus mijn vent gebruikt nu de werknaam Kanwulf, en mochten we over een paar weken horen dat het een meisje wordt gaan we denk ik Brunhilde gebruiken.
not sure if serious....quote:
Ik vind ze als werknamen bijzonder geweldig jaquote:Op donderdag 1 januari 2015 23:43 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
not sure if serious....
hier was de werktitel, draakje/muppet of saar als we thuis waren
Ok, geweldige werknamen. Zoiets zou ik mijn kinderen nooit aandoen.quote:Op donderdag 1 januari 2015 23:43 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
not sure if serious....
hier was de werktitel, draakje/muppet of saar als we thuis waren
Werktitel hier: Destiny & Cheronyquote:Op vrijdag 2 januari 2015 00:20 schreef kwakz0r het volgende:
Onze werknaam wasnoverigens Chantasmeralda/Jaydendelano
(Op z'n Engels) Die gently.quote:Op donderdag 1 januari 2015 20:16 schreef MevrouwCactus het volgende:
Dai-Jentley... Wat verschrikkelijk! Ik heb het net hardop uitgesproken en ik kan gewoon geen manier bedenken waarop het mooi klinkt...
ik kreeg van de huisarts beclometason voorgeschreven maar dat haalde bij mij niets uit. Via de kno werd ik teruggezet naar de avamys, al is dat niet het eerste middel wat ze bij zwangerschap voorschrijven. Volgens de KNO is de kans dat de baby daar iets van binnenkrijgt minder dan minimaal, en aangezien ik op de avamys meteen reageerde, houd ik het daar maar bij.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 10:31 schreef klumsy het volgende:
Spannend selvaria! Succes zo
Iemand ervaring met voorhoofdholte ontsteking tijdens zwanger zijn?
Vanmiddag bij de huisarts langs, ben benieuwd of ze wat voor kunnen schrijven, want lig nu al een paar dagen plat met snotkop en knallende hoofdpijn
dat is het ook. Het is een mega mega mega versterker.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 12:35 schreef Mariposas het volgende:
Klinkt grappig stippelrientje! Leuk dat je familie er ook zo veel plezier aan beleeft en meeleeft. Maar het hartje horen met 8 weken met een stethoscoop? Volgens mij is dat zelfs met een doppler pas op z'n vroegst vanaf 10 weken te horen. Zal wel een ultra supersonische stethoscoop zijn dan!
quote:Op vrijdag 2 januari 2015 17:45 schreef Gevalletje het volgende:
Ik kon op de echo niet veel meer herkennen Risu! Ga ik over 2 weken vast ook hebben, ben gewent dat ie nog iets kleiner is en goed in beeld komt, zal nu ook wel te groot worden!
Ik gebruik nu Budesonide neusspray, maar vaak om de dag of als ik last heb. Heb geen verkoudheid of holteontsteking, maar allergie en na een tijdje zonder gaat m'n neus toch weer chronisch dichtzitten..
Leuk dat je familie er zo mee bezig is Stippel. Met de stethoscoop heb je geen Angelsounds meer nodig dan!
Goede SEO van Selvaria! Zal vast niks zijn als het op 1mm aankomt en de latere meting alweer anders was, maar extra babyspieken blijft leuk!NTS! En sterkte met je vader
.
Ja, volgens mij zijn dan de banden. Die voel ik ook heel duidelijk als mevrouw zich weer eens uitstrekt. Dan zet ze zo haar voeten erinquote:Op vrijdag 2 januari 2015 17:50 schreef Gevalletje het volgende:
Heb sinds een paar dagen soms kort een zeurderig gevoel onderin m'n buik, misschien weer m'n darmen.. Maar sinds vandaag ineens ook steekjes onderin m'n buik. Heel laag, achter m'n schaambot of iets erboven. Heeft dat met het groeien te maken?![]()
Hoop dat het herkenbaar is voor iemand hier, ik maak me er nu nog niet te druk om!
dat moet ik alleen per nacht alquote:Op vrijdag 2 januari 2015 18:28 schreef Risu het volgende:
[..]
Ja, volgens mij zijn dan de banden. Die voel ik ook heel duidelijk als mevrouw zich weer eens uitstrekt. Dan zet ze zo haar voeten erinnaja, beter dan in mijn blaas. Ik merk nu wel het vaker naar de wc gaan. (Van gem. 3 keer pd naar gem 5 tot 6 keer pd. Is volgens mij nog niet erg vaak.)
quote:Op vrijdag 2 januari 2015 18:25 schreef Risu het volgende:
[..]Deze twee plaatjes zijn van alleen het hoofd. Eentje van schuin bovenaf en een van opzij. Het is nu ook lastig, ze is zo groot geworden
![]()
Dat voel ik dan wel aan mijn buik ook. De schoppen zijn langzaamaan veranderd in schuiven. Een schop is nu zo hard dat ik er van schrik. Doet ze dan ook maar eens per dag nog. Naar buiten toe dan, naar beneden wordt volop geduwt. En dan moet ik ineens zoooo plassen. En af en toe voel ik dus een arm of been voorbij schuiven. Heel gaaf, maar best een irritant gevoel.![]()
Met mijn man gaat het trouwens weer iets beter. Wel pijn nog, maar slapen scheelt een hoop. Zo uitgerust kun je er weer beter tegen. Pds had ik ook even aan gedacht, maar de symtomen verschillen teveel van wat ik erin herken. Dokter denkt nou misschien parasiet, dus daar wordt nou naar gekeken, duurt een week. Als dat het is, is het binnen 2 dagen over. (Dus we hopen daarop) en dan kan de verzorging eindelijk wat meer mijn kant op. Ik ben nu wel klaar met heen en weer lopen om voor meneer wat te pakken. Pak maar eens iets voor mij.
Dacht dat bandenpijn meer aan de zijkant zat? Dit zijn echt ritmische steekjes in het midden, begint best irritant te worden.. Gaat gewoon door als ik rustig zit en baby niet beweegt. Ben nu al een aantal keer naar de wc geweest, iets vaker dan normaal misschien, maar verder niet anders. Heb het idee dat de steekjes in de buurt van m'n blaas zitten juist, ga gelijk weer aan blaasontsteking denken .. Ben ik sinds zwangerschap al 2x op getest, maar was het toen niet. Heb het ook nog nooit gehad dus ik kan het nergens mee vergelijken. Dus hou ik het maar even op groeipijnquote:Op vrijdag 2 januari 2015 18:28 schreef Risu het volgende:
[..]
Ja, volgens mij zijn dan de banden. Die voel ik ook heel duidelijk als mevrouw zich weer eens uitstrekt. Dan zet ze zo haar voeten erinnaja, beter dan in mijn blaas. Ik merk nu wel het vaker naar de wc gaan. (Van gem. 3 keer pd naar gem 5 tot 6 keer pd. Is volgens mij nog niet erg vaak.)
Ik ben overdag juist best een zeikerdquote:Op vrijdag 2 januari 2015 18:59 schreef DJMO het volgende:
[..]
dat moet ik alleen per nacht aloverdag valt het in verhouding wel mee volgens mij, maar 's nachts wordt ik er simpel van. kan beter op de wc gaan slapen
Ik wacht nog steeds op de energie terugkeer....quote:Op vrijdag 2 januari 2015 20:33 schreef Krisvc het volgende:
Selvaria, fijn dat alles goed was. En inderdaad, beter het zekere voor het onzekere.
Risu, ik moest je echo even ontcijferen voordat ik ook maar iets door had. Normaal zie ik het snel, maar deze dit keer niet.
NTS, fijn dat je niet alleen hoefde. Jij hoeft niet gestraft te worden voor Draakjes acties.
Gevalletje, zeurderig gevoel onderbuik is hier ook bekend als bandenpijn.
Wat leuk, alle verhalen over bewegen! Daar kijk ik erg naar uit. Nu denk ik af en toe wat te voelen, maar dat lijkt me sterk met 13w3d.
Plassen. Dat is niet zwanger al belachelijk veel. Nu kan ik beter op het toilet blijven zitten denk ik soms.
Wanneer komt energie normaal gesproken weer een beetje terug? Met een week of 16 is normaal toch? Ik heb vandaag boodschappen gedaan en de koelkast ontdooid en heb tot 2 keer toe een dutje moeten doen. Ik ben er een beetje klaar mee en wil wel weer een beetje energie hebben.
Volgens mij heb ik zeker 2 weken veel/meer energie gehad deze zwangerschap. Dat is nu zo'n 10 weken geleden...quote:Op vrijdag 2 januari 2015 22:06 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ik wacht nog steeds op de energie terugkeer....
dochter is 5 maanden
Ik word 's nachts wel wakker, maar ga dan bewust niet op internet. Dan blijf ik wakker. Nu val ik redelijk snel weer in slaap (nadat ik geplast heb vaak).quote:Op zaterdag 3 januari 2015 07:50 schreef NotTheSame het volgende:
* MELD *
Nog steeds alles binnenboord hier!
En jeutje, wat is het rustig hier! Geen nachtbrakers?
Krisvc ik heb deze keer maar een paar weken geen last gehad van vermoeidheid. Dat was in het tweede trimester. Bij Draak had ik er veel minder last van.
Faptist, joh, de gasten mogen blij zijn dat jullie je sowieso nog zo uitsloven voor een verjaardag! En gefeliciteerd met je man!
Schuiven/schoppen doet er hier ook eentje nog steeds trouw op rustmomenten. Mijn hele familie heeft met Nieuwjaar zo'n buikfeest mogen aanschouwen. Zelfs mijn schoon-nichtje (7wkn geleden bevallen) had het bij haar nog nooit zo erg gezien als bij mij.
Zo, ik ga de rest van de familie eens wakker maken. Mooie tijd vind ik.
Is dat er inmiddels? Mijn familie-deskundige op dit gebied is ook zeer benieuwd!quote:Op vrijdag 2 januari 2015 17:47 schreef mignonne het volgende:
plaatje van de stethoscoop? ik ben wel benieuwd
Dat je dat durftquote:Op zondag 4 januari 2015 08:12 schreef Krisvc het volgende:
En vandaag gaan we op geheime missie. Of nouja, man gaat op zijn werk een echo bij me doen. Voordeel van een man die met echoapparatuur werkt. Gewoon even spieken.
Ik heb er absoluut geen probleem mee. Heb ongegeneerd liggen staren en me liggen verwonderen over dat bewegende wezentje. Enige wat ik spannend vond was of collega's er niet over zouden vallen mochten die spontaan binnen komen lopen.quote:Op zondag 4 januari 2015 09:45 schreef McLaura het volgende:
[..]
Dat je dat durft![]()
Ik durf me al niet te laten echo-en door mijn zusje
Bijzonder is dat he?quote:Op zondag 4 januari 2015 10:10 schreef Selvaria het volgende:
Hier heeft vriend vandaag voor het eerst de baby gevoeld, zo'n mooi moment!![]()
Ik heb zelf alleen pijnstilling gehad met tabletten na 2x ks, maar het infuus moeten ze hoe dan ook aanprikken. Vermoed dat ze je die sowieso een tijdje laten zitten, want altijd handig bij een operatie (mocht er iets toegediend moeten worden bijvoorbeeld). Mgoed, leek hier, dit is puur wat ik denkquote:Op zondag 4 januari 2015 11:56 schreef NotTheSame het volgende:
Spiek ze Krisvc!
Selvaria lekker geshopt!
Melliemuis ook lekker aan de shop geweest!
Risu, goed van dat weekschema. Dan hou je er ook een beetje inzicht in.
En dat rustig blijven zitten terwijl de rest aan de gang is, herkenbaar, ik kan het eigenlijk ook niet. Heb ze nu al regelmatig op m'n falie gehad van iedereen dat ik nog veel te veel doe.
Net de oven, magnetron, en vaatwasser schoongemaakt, en de wasmachine ontkalkt. Gisteren de Senseo en waterkoker ontkalkt. Kan het er weer een maandje (of 2) vooruit.
Ik las gisteravond ineens dat ze na de ks je de optie geven om via een infuus of via tabletten pijnstillers te geven. Vorige keer was ik binnen een paar uur van het vochtinfuus af, maar moest de naald blijven zitten zodat ik misschien nog morfine kon spuiten, maar daf heb ik nooit gedaan ivm bv. Ik had alleen paracetamol (en naproxen, maar ook die pakte ik niet) voor de naweeën.
Dus ik ga nu aankaarten dat ik bij voorbaat al geen morfinepomp aangesloten wil hebben, des te eerder ben ik ook weer van die stomme naald af.
17-weken-boks!quote:Op zondag 4 januari 2015 13:09 schreef Minarosa het volgende:
Welkom stoel!
Vandaag 17 weken! En Lijnloos ook!
Ik heb hem nog niet gevoeld, ik probeer het elke avond, maar volgens mij voel ik andere dingen die niet de baby zijn. Ik heb wel de indruk dat ik hem aan de buitenkant kan voelen, als ik op mijn rug lig dan voel ik soms wat hardere bobbels links onderin mijn buik, soms rechts en soms hoger of lager. Is dat de baby..?
Komende maand wordt een drukke maand, ik denk dat ik na twintig weken eens concreet aan het kamertje ga werken (oftewel we moeten eerst heel veel eruit halen...). Mijn SEO is trouwens met 18+5, stelde ziekenhuis zelf voor, lijkt mij behoorlijk vroeg..? Maar dat is dus al volgende week![]()
Ik heb gelukkig nog steeds bijna nergens last van, alleen met hardlopen heb ik enorme druk op mijn blaas, bij elke stap. Plassen van tevoren helpt niet echt, hoeveelheid drinken maakt niet uit. Zo jammer, want hardlopen gaat verder sinds de misselijkheid weg is weer prima, maar aandrang bij elke stap is vervelend. Ik kan iets anders gaan doen, I know, maar rennen maakt zo goed mijn hoofd leeg... en een half jaar is wel heel lang om te stoppen. Misschien moet ik variëren met het tijdstip, gaat het 's avonds beter.
Ik ben op zich niet bang voor die naalden, en onder de operatie mogen ze ook echt wel erin zitten, maar na de operatie zat die rommel me alleen maar in de weg.quote:Op zondag 4 januari 2015 14:15 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ik heb zelf alleen pijnstilling gehad met tabletten na 2x ks, maar het infuus moeten ze hoe dan ook aanprikken. Vermoed dat ze je die sowieso een tijdje laten zitten, want altijd handig bij een operatie (mocht er iets toegediend moeten worden bijvoorbeeld). Mgoed, leek hier, dit is puur wat ik denkBenieuwd wat ze gaan zeggen.
Wel veel ervaring met infusen, en je merkt overigens bijna niks van zo'n naald, mocht je je daar zorgen over maken.
Oh, dan is het infuus volgens mij echt niet goed geprikt idd (wat Kyara ook al zegt). Ik krijg iedere 6 weken een infuus, en voel er eigenlijk nooit iets van. Behalve soms, dan zit 't ding me echt in de weg en is het pijnlijk etc, maar dan is het 'gewoon' niet goed gezet. En dat is irritant idd!!quote:Op zondag 4 januari 2015 15:13 schreef NotTheSame het volgende:
[..]
Ik ben op zich niet bang voor die naalden, en onder de operatie mogen ze ook echt wel erin zitten, maar na de operatie zat die rommel me alleen maar in de weg.
Het vochtinfuus was ik al snel kwijt en morfinepomp die aan dezelfde naald hing, heb ik nooit gebruikt. Maar ik kon gewoon niet bewegen en slapen met die naald in m'n hand, dus ik vroeg 's avonds aan de verpleging of hij eruit mocht want ik gebruikte hem toch niet.
En dat mocht dus niet want 'stel dat ik toch nog morfine wilde spuiten.'.
Met als gevolg dat de eerste slapeloze nacht door het infuus kwam ipv door Draak.
In t kort:quote:Op zondag 4 januari 2015 18:25 schreef Melliemuis het volgende:
Cygne, welkom! Ken je verhaal niet maar hoop op een plakker!
MM, kun je niet in een potje piesen na de echo? Zo doe ik dat wel altijd. Alleen zo zitten met een volle blaas is natuurlijk niet heel prettig..
Zo ging het bij nr 1 ook bij mijquote:Op zondag 4 januari 2015 18:54 schreef Mariposas het volgende:
Bij mijn eerste echo had ik een volle blaas een uur van te voren. Maar ik hield het echt niet meer en toch maar naar de wc gegaan. Daarna snel 5 grote glazen water achterover gegoten. Tegen de tijd dat ik aan de beurt was stond m'n blaas weer op knappen, je zag ook echt een enorme zwarte vlek van m'n blaas op de echo.![]()
ik zet in zo'n geval het potje de avond van te voren al klaar op de stortbak van de wc. dan vergeet ik het meestal niet.quote:Op zondag 4 januari 2015 19:08 schreef mousemicky het volgende:
Komt wel goed hoor, maar ik ben in staat t morgenochtend te vergeten (moet er ook al aan denken zoon een dag extra naar KDV te brengen), dus heb vriend al geinstrueerd me er aan te herinneren.
Oh, hoe gaaf, ik ga duimen!quote:Op zondag 4 januari 2015 17:57 schreef Cygne het volgende:
Ja hoi, ik ben er weer. Ik weet nog niet voor hoe lang, maar dat zien we wel.
Wat weinig! Mogelijkheid om eerder een pretecho te doen in Zweden of anders als jullie in NL zijn?quote:Op zondag 4 januari 2015 19:30 schreef Jagärtrut het volgende:
Ook ik kom me maar melden. Op 3 januari positief getest. (Gister dus
). Het is allemaal nog erg onwerkelijk en ook nog heel erg pril, denk dat ik nu rond de 4 weken ben.
Als ik het goed begrepen heb krijg ik maar 1 echo tijdens m'n zwangerschap, tussen de 18-20 weken. Duurt nog heeeeeel lang dus. Ik woon in Zweden, trouwens.
Tussen de 10 en 12 weken is standaard voor de eerste echo bij mijn vk. Er was alleen wat twijfel over mijn termijn vanwege een erg lange cyclus de keer ervoor gevolgd door een korte hevige ongesteldheid, daarom een extra vroege termijn echo. Maar 11/12 weken is wel erg laat, als je dan de combinatietest wil doen moet je dezelfde week nog terug komen ofzo? Ik moet bij 10.1 (en 11.2) daarvoor al langs komen.quote:Op zondag 4 januari 2015 19:24 schreef Starbuck_ het volgende:
Hallo, ik kom me hier ook melden! Zwanger van m'n eerste kindje, op 1 jan positief getest en volgens m'n eigen berekening nu bijna 6 weken.
Gelijk een vraagje: ik zie hierboven een aantal dames zeggen dat ze een eerste echo kregen bij 7 of 8 weken. Is dat normaal? Want ik krijg er pas 1 bij 11/12 weken en dat duurt nog zo laaaaaang![]()
Ja, ik geloof dat we wel eerder een echo zouden kunnen doen. Ik vind het ook erg weinig. Wellicht doet de vk er independent ook nog een ofzo, maar daar heb ik nog niets over gelezen. De echo bij 18-20 weken gaat ook in het ziekenhuis..quote:Op zondag 4 januari 2015 19:44 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Wat weinig! Mogelijkheid om eerder een pretecho te doen in Zweden of anders als jullie in NL zijn?
Welkom![]()
Ook meteen voor gestreeptestoel, starbuck en Cygne (och meis wat spannend!
)!
Meest gangbare is volgens mij een termijnecho rond de 10 weken. Eerder is meestal in geval van bloedverlies of bij medisch traject.
Welkom!quote:Op zondag 4 januari 2015 19:24 schreef Starbuck_ het volgende:
Hallo, ik kom me hier ook melden! Zwanger van m'n eerste kindje, op 1 jan positief getest en volgens m'n eigen berekening nu bijna 6 weken.
Gelijk een vraagje: ik zie hierboven een aantal dames zeggen dat ze een eerste echo kregen bij 7 of 8 weken. Is dat normaal? Want ik krijg er pas 1 bij 11/12 weken en dat duurt nog zo laaaaaang![]()
Oh! Hoi!quote:Op zondag 4 januari 2015 17:57 schreef Cygne het volgende:
Ja hoi, ik ben er weer. Ik weet nog niet voor hoe lang, maar dat zien we wel.
En of er geen afwijkingen zichtbaar zijn?quote:Op zondag 4 januari 2015 21:00 schreef -ik86- het volgende:
Welkom nieuwe zwangeren![]()
Ik heb morgen de SEO, spannend maar heb er ook wel zin in, weer even naar de kleine kijken en hopelijk zien of het een jongetje of meisje is.
Ja daarom ook t spannende, het geslacht zien zou een mooie bijkomstigheid zijn.quote:Op zondag 4 januari 2015 21:02 schreef L-E het volgende:
[..]
En of er geen afwijkingen zichtbaar zijn?
Welkom nieuwe zwangeren! Cygne, wat extra spannend voor jullie moet dit zijn. Ik duim voor een goede zwangerschap en een gezond kindje
Just curious, ben je niet bang voor evt nadelige effecten van zo vaak/zo veel echo's?quote:Op zondag 4 januari 2015 21:18 schreef purebliss het volgende:
Zit best wel met verbazig te lezen over hoe weinig echo's iedereen krijgt. Wij krijgen standaard gewoon bij elke afspraak bij de vk een echo. Leukk elke keer baby kijken
Ik zou tussen 10 en 12 weken doen, als ze dan ook een meting doen, kunnen ze meteen vrij accuraat je termijn vaststellen. Ook al weet je het wellicht wel met de lengte van je cyclus, het kan toch altijd net iets afwijken van je berekende termijn (vroege of latere eisprong, lengte luteale fase).quote:Op zondag 4 januari 2015 21:14 schreef Jagärtrut het volgende:
wat ik nu lees is dat ik privé een echo zou kunnen doen. Kost tussen de 35 en 50 euro. Ik kan me voorstellen dat tussen de 8 en 11 weken te doen. Toch fijn om te weten dat er iets leeft en groeit....
Ik heb t nog even gecheckt, en in het informatieboekje worden alle 4 de echo's standaard genoemd. Voor mijn praktijk dus. Er staat ook bij dat ze allemaal worden vergoed door de basisverzekering, dus da's ook wel prettig te weten...quote:Op zondag 4 januari 2015 21:31 schreef mignonne het volgende:
Groeiecho's en liggingsecho's horen in principe alleen op indicatie te gebeuren. Net als vroege echo's. In de praktijk gebeurd het echter heel vaak dat praktijken die echo's wel min of meer standaard maken zonder dat daar aanleiding voor is.
die moet ik van de bekkenfysio eigenlijk zonder kussen doen (als ik op de tafel lig, duwt ze ook echt mn knieen naar de tafel toe en moet ik tegendruk gevenquote:Op zondag 4 januari 2015 21:33 schreef Risu het volgende:
Ik lig nu overigens een tijdje in bed in de bekkenreset modus zoals ik het noem (knieen uit elkaar op voedingskussen en voeten bij elkaar op matras tussen kussen) en dat helpt best goed. Ongemakkelijk, maar pijnloos. Echt een aanrader voor als je last hebt. Wel zorgen dat je knieen ondersteund zijn als je het probeert. Mijn heup is nog steeds wel gevoelig, maar een stuk minder dan eerst.
Auw, zonder kussen? In het begin vond ik het met al pijnlijk af en toe. Maar nu is het echt relaxed. Moet ook eigenlijk mijn oefeningen gewoon beter doen. Maar die decemberdagen waren zo afleidend, elke dag ergens anders enzo. Morgen ga ik er eens echt voor zitten, want het scheelt echt enorm.quote:Op zondag 4 januari 2015 21:46 schreef DJMO het volgende:
[..]
die moet ik van de bekkenfysio eigenlijk zonder kussen doen (als ik op de tafel lig, duwt ze ook echt mn knieen naar de tafel toe en moet ik tegendruk geven) maar s avonds in bed lig ik idd vaak hoe jij beschrijft. Alleen het normaal gaan liggen is dan even vrij pijnlijk
mja ze worden vergoed omdat de verloskundige ze declareert bij de zorgverzekeraar alsof er aanleiding voor is. Anders worden ze niet vergoed namelijkquote:Op zondag 4 januari 2015 21:46 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Ik heb t nog even gecheckt, en in het informatieboekje worden alle 4 de echo's standaard genoemd. Voor mijn praktijk dus. Er staat ook bij dat ze allemaal worden vergoed door de basisverzekering, dus da's ook wel prettig te weten...
Aanleiding is er bij mij iig niet, al krijg ik wrs wel extra controles ivm hellp bij de eerste.
De eerste boetes zijn al uitgedeeld en dat loopt in de duizenden euro's...quote:Op zondag 4 januari 2015 21:58 schreef mignonne het volgende:
[..]
mja ze worden vergoed omdat de verloskundige ze declareert bij de zorgverzekeraar alsof er aanleiding voor is. Anders worden ze niet vergoed namelijk
ye ik wilde er al bij zeggen dat er sinds vorig jaar flink strikter gecontroleerd wordt maar goed daar heb je als cliënt (terecht) niet zoveel mee te maken verder.quote:Op zondag 4 januari 2015 21:59 schreef WupWup het volgende:
[..]
De eerste boetes zijn al uitgedeeld en dat loopt in de duizenden euro's...
Hier ook inderdaad elke keer even snel kijkenquote:Op zondag 4 januari 2015 21:18 schreef purebliss het volgende:
Zit best wel met verbazig te lezen over hoe weinig echo's iedereen krijgt. Wij krijgen standaard gewoon bij elke afspraak bij de vk een echo. Leukk elke keer baby kijken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |