abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 december 2014 @ 12:56:11 #1
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_148090764
Zwangerschap en Geboorte!

2015

15 januari: NotTheSame

21 februari: Danaa (jongen)
22 februari: Phaidra

2 maart: Risu (meisje)
14 maart: Cholula (jongen)
23 maart: DJMO (Zusje met een piem0l)
23 maart: Gevalletje (jongen)
31 maart: faptist (meisje)

12 april: MevrouwCactus (jongen)
16 april: Fannetje (jongen)

1 mei: Nikooos (papa) (meisje)
2 mei: twist02 (meisje)
4 mei: Melliemuis (jongen)
7 mei: Vlindur (Jonkje)
10 mei: Klumsy (jongen)
11 mei: Rawedni
12 mei: Ehhe en Kentekenplaat
14 mei: Selvaria
17 mei: Shopaholic1984 (twee meiden)
28 mei: -ik86-

3 juni: -Spring (meisje)
5 juni: Purebliss
7 juni: Lunapuella
14 juni: Lijnloos
Medio juni: Minarosa

1 juli: McLaura
7 juli: Krisvc
*** 8 juli: L-E & fokking.fokker ***
13 juli: IsabellaMariaAnna
18 juli: Mariposas
28 juli: Zomerzon01
29 juli: Fuente
*** 29 juli: LuDann & Black_Ninja***

3 augustus: Lushes
3 augustus: Flying Fish
15 augustus: Stippelrientje
26 augustus: Coccinelle

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

[ Bericht 0% gewijzigd door NotTheSame op 29-12-2014 13:11:11 ]
  maandag 29 december 2014 @ 12:57:17 #2
348178 NotTheSame
pi_148090790
Wijzigingen? PM of DM please ;).
pi_148092687
Mn uitslagen zijn goed!
Van de glucosetest scoorde ik nuchter 4.0, na het ontbijt 4.4 en na de lunch 4.7.
Helemaal binnen de perken dus.
Ook ben ik niet aangekomen, maar zelfs een kg afgevallen sinds vorige keer. heerlijk!
En de uitslag met de waarden was ook goed. De verloskundige zei dat ik me nergens zorgen over hoefde te maken. Alles lag nog binnen de bolletjes dus dat was perfect.
Ze zei dat ik me pas zorgen hoefde te maken wanneer de bolletjes allemaal links stonden (te klein -> kans op onderontwikkeld lichaam) of tegen de rechterkant (hoe moet je dan bevallen..)

Dus ik ben weer helemaal gerust gesteld.
Over 3 weken weer naar het ziekenhuis voor groeiecho en nogmaals de glucosetest.
pi_148092839
Ff vlug bijgelezen na 2 weekjes vakantie.
Gefeliciteerd voor alle goede echo's en het mooie meisje O.livia!

Ook de alcoholdiscussie meegekregen en hier ook totaal 0.0 vanaf dat de twee streepjes zichtbaar waren. Daarvoor dronk ik ook nooit veel, dus dat was niet zo moeilijk.

Zelf 18 december eerste echo gehad bij 8 weken en 2 dagen. Het was super spannend omdat we de vorige keer bij de eerste echo te horen kregen dat er geen hartslag was. Die was er nu gelukkig wel. En hoe! Heel duidelijk te horen. O+
Meteen dikke tranen bij mij natuurlijk van spanning, opluchting en hormoonpeil wat tot aan het plafond kwam.
Echt superblij met de echo en meteen ook leuke kerstkadotjes gegeven aan de ouders en schoonouders. Ik had voor ieder een paar kleine babysokjes ingepakt. Iedereen huilen, en ik dan natuurlijk ook weer. (Stomme hormonen.) En nu langzaam vrienden inlichten en met nieuwjaar de familie. Nu zien we toch iedereen dus dat is alleen maar makkelijk.

Ook hier Facebook problemen. Wij proberen het eigenlijk helemaal van FB te houden dus iedereen op het hart gedrukt om niks op FB te zetten. Ook zodat we zelf de kans krijgen om het mensen te vertellen. Zet mijn schoonmoeder op 3e kerstdag op FB "Leukste kerstkado ooit gehad.". Wij boos natuurlijk want bij haar hadden we het extra duidelijk gezegd omdat die alles zo op FB gooit. Zij boos op ons omdat ze blijkbaar nog een ander kado had gehad. Blijkbaar was dat leuker dan haar eerste kleinkind... :{ Maar door haar actie kregen wij meteen appjes om te vissen of ik zwanger ben omdat sommige mensen al vermoedens hebben... }:|
Moeders boos, enorm drama. Echt goed uitgevonden dat Facebook... -O-

Maargoed. Alles goed met de kleine dit keer, volgende week vrijdag termijnecho. Dus weer baby spieken en hartje luisteren. :D
Oost west, mij best.
pi_148093573
Wat fijn faptist! *O*

En goede echo voor Zomerzon! *O*
Haha, ja kan me wel voorstellen dat je dacht dat die fb-vermelding daar over ging, zou ik ook gedacht hebben. Dan is het zo mogelijk nog erger als dat niet het geval blijkt :{w
pi_148094917
Ik heb het mijn moeder (enige met fb) duidelijk gezegd dat ik het zelf wilde melden met de tweede echo. Daar heeft ze zich beide keren (ook bij de miskraam, daar weet, als het goed is, niemand van af) aan gehouden. Daarna mocht ze van mij de hele wereld inlichten. En dat deed ze dan ook.

Bij de bevalling hetzelfde verhaal. En daar gaat ze zich ook aan houden, dat vertrouwen heb ik nu.

Verder gaat het hier wat minder. Met mij prima, maar man heeft al een maand buikpijn. Nou maar eens vervolgonderzoeken doen. Bloedtest en echo. Helemaal zenuwachtig werd hij ervan en hij wist ineens niet meer wat een echo was. Hij heeft er toch bij mij al 3 meegemaakt. Arm ding is helemaal van slag. En daardoor moet ik dus voor mezelf zorgen en voor hem. Wat het geheel er dus niet makkelijk op maakt. Maar ik ben een harde, het lukt nog. En alles wat niet lukt, laat ik liggen.

Oh ja, 31 weken vandaag, nog 9 weken te gaan, een kleine 2 maanden (februari is maar kort). Morgen groeiecho, best spannend nog. Zwangerschapstechnisch gezien is het nog een roze wolk. Ondanks BI, en gekke nachten *O*
pi_148095591
Bedankt Twist!

Veel beterschap voor je man Risu! Hopen dat hij snel duidelijkheid krijgt waar de klachten vandaan komen.
Oost west, mij best.
pi_148096972
Faptist en Zomerzon, hier een juich van mijn kant voor jullie!

Risu wat vervelend! Een maagzweer misschien of is hij daar al op getest?

Ik zie net in de folder van Etos dat de vitamine D, tweede gratis is. Is het gek om dat al gewoon in huis te halen?
  maandag 29 december 2014 @ 15:24:05 #9
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_148097101
quote:
1s.gif Op maandag 29 december 2014 15:21 schreef Danaa het volgende:

Ik zie net in de folder van Etos dat de vitamine D, tweede gratis is. Is het gek om dat al gewoon in huis te halen?
Waarom zou dat gek zijn :D? Je hebt het straks toch nodig!
pi_148097107
21-2-15 duurt nog 'lang', om nu al tweede te staan voelt best gek :)
  maandag 29 december 2014 @ 15:26:23 #11
348178 NotTheSame
pi_148097219
quote:
1s.gif Op maandag 29 december 2014 15:21 schreef Danaa het volgende:

Nee hoor, dat spul is (mits ongeopend) vrij lang houdbaar. Ik heb dat toevallig in augustus al gekocht (ook vitamine K) toen het Etos vitamine assortiment 1+1 gratis was.

Risu beterschap met je man!
pi_148097920
quote:
1s.gif Op maandag 29 december 2014 15:26 schreef NotTheSame het volgende:

[..]

Nee hoor, dat spul is (mits ongeopend) vrij lang houdbaar. Ik heb dat toevallig in augustus al gekocht (ook vitamine K) toen het Etos vitamine assortiment 1+1 gratis was.

Risu beterschap met je man!
Daar hoor ik iets nieuws...
Vitamine K?

Welke vitamines dienen er na geboorte extra gegeven te worden?

Ga sowieso morgen de vitamine D halen.
pi_148098018
Vitamine K geef je bij bv, bij kv zit het er al bij.
pi_148098171
Bedankt!
pi_148099111
Risu, ik hoop dat ze iets vinden bij je man, maar dan wel iets wat heel makkelijk op te lossen is. Want als ze niets vinden is dat altijd vervelend en als ze iets vinden wat heel erg is, dan is dat ook niet tof. Je snapt-um denk ik wel...

Faptist, fijn dat alle waarden goed waren! Scheelt weer een zorg, volgens mij.

Zomerzon, gefeliciteerd met de goede echo!!

Ik kreeg weer een sticker van de VK, maar moet toch maar eens gaan denken om minder te gaan werken. Veel bandenpijn, harde buiken, heel gevoelige onderbuik, carpaal tunnelsyndroom wat een beetje beginnend is... Dan is werken in de zorg niet heel tof. Maar ik ben er zo slecht in om hulp te vragen en om te zeggen dat ik minder wil gaan werken. De fysio zei het vanmorgen ook al, door mijn bekken- en rugpijn is het niet slim om veel te werken. Moeilijk!
Baby en baarmoeder-ligging lopen een week voor op groei, het is nu ineens heel hard gegaan. Ben 25+1 nu en al in de top 10 hier! Spannend hoor :)
pi_148101140
MevrouwCactus, wat voor werk doe jij in de zorg? Ik ben benieuwd omdat ik Vig'er ben op een gesloten pg afdeling. Bij ons is het heel wisselend hoe lang zwangeren de (toch wel zware) zorg volhouden.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_148103182
Hello ladies!

Ik ben te uitgeput om uitgebreid te reageren. :') Heb behoefte aan vakantie van de feestdagen. Maargoed, nog maar 2 daagjes werken en dan weer weekend.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_148105328
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 16:58 schreef Fuente het volgende:
MevrouwCactus, wat voor werk doe jij in de zorg? Ik ben benieuwd omdat ik Vig'er ben op een gesloten pg afdeling. Bij ons is het heel wisselend hoe lang zwangeren de (toch wel zware) zorg volhouden.
Ik werk op een woongroep met zeven oudere mannen met een zeer ernstig verstandelijke beperking. Alle zorg moet worden overgenomen, tussen 7.00u en 10.30u zijn we aan het wassen, aankleden, eten geven etc. Lichamelijk is dat best wel zwaar, blijkt nu :D
pi_148107642
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 18:43 schreef MevrouwCactus het volgende:
een woongroep met zeven oudere mannen met een zeer ernstig verstandelijke beperking. Alle zorg moet worden overgenomen, tussen 7.00u en 10.30u zijn we aan het wasse
Dat is eigenlijk net als bij ons dus! Lijkt me pittig verderop in de zwangerschap. Hier vandaag een onwijs drukke dienst gehad (9 uur gewerkt en geen tijd voor pauze door crisisopname etc). Dan ben ik dus echt stuk,
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_148108416
Ik werk ook in de zorg maar ben na sommige diensten ook helemaal stuk. De ene keer doodmoe en zere buik, bekken en heupen en de andere keer gaat t wel goed.
pi_148108826
Risu sterkte voor je man, hopelijk zijn ze er snel achter wat het is (en is het inderdaad niets ergs)! :*

Ook een dikke :* voor alle dames met zwaar werk! Kan me voorstellen dat je graag door wilt blijven werken, maar niet ten koste van alles hè?

Net een rondje bouwmarkten gedaan voor verf-kleurstalen. We willen de muren in de babykamer (licht)grijs verven, dus heb een flink stapeltje kleurstalen gescoord :)
Vriend grapte al dat ik aan m'n eigen versie van '50 tinten grijs' bezig was :') :D
  maandag 29 december 2014 @ 20:33:01 #22
335643 faptist
Maakt fouten
pi_148109862
haha @50 tinten grijs :D
Slecht geschreven boek, maar omdat er zo veel commotie om was wilde ik het toch perse uitlezen en opeens zat ik in het verhaal en las ik de andere 2 boeken ook in een zucht uit. Gek hoe dat kan gaan.
Nu ook wel benieuwd naar de film *bloos*.

@mevrouwcactus,
Als ik jouw klachten zo lees zou ik denken dat je zelf al heel goed weet wat het meest verstandige is om te doen. Mocht een vriendin van jou in zo'n positie zitten zou je ook een ander advies geven dan dat je dat nu aan jezelf doet.. denk ik zo.
Minder werken lijkt me echt heel verstandig. Je moet aan jezelf en aan je kleine denken.
En het klinkt altijd lullig (en tevens ook hoopgevend) de wereld draait gewoon door zonder jouw inspanningen. Echt waar.

Risu,
Hoop dat er snel duidelijk wordt waar je man last van heeft. Het lijkt me geen aansteller als ik je zo lees dus dan is het altijd spannend.
Er heerst momenteel wel van alles op buikgebied merk ik om me heen.

Bedankt voor alle high fives/juichjes en andere jubelgeluiden voor mn goede waardes. Ben zelf ook zo opgelucht!
Morgen alweer 27 weken *O*
pi_148110475
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 19:42 schreef Fuente het volgende:

[..]

Dat is eigenlijk net als bij ons dus! Lijkt me pittig verderop in de zwangerschap. Hier vandaag een onwijs drukke dienst gehad (9 uur gewerkt en geen tijd voor pauze door crisisopname etc). Dan ben ik dus echt stuk,
Zulke dagen ken ik ook. Als ik daarna kan bijkomen, vind ik het geen probleem. Maar onze roosteraar roostert raar... 1 week vrij, 5 dagen achter elkaar werken, weer een week vrij... Dan heb ik geen hersteltijd tussen mijn werkdagen.

quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 20:33 schreef faptist het volgende:
haha @50 tinten grijs :D
Slecht geschreven boek, maar omdat er zo veel commotie om was wilde ik het toch perse uitlezen en opeens zat ik in het verhaal en las ik de andere 2 boeken ook in een zucht uit. Gek hoe dat kan gaan.
Nu ook wel benieuwd naar de film *bloos*.

@mevrouwcactus,
Als ik jouw klachten zo lees zou ik denken dat je zelf al heel goed weet wat het meest verstandige is om te doen. Mocht een vriendin van jou in zo'n positie zitten zou je ook een ander advies geven dan dat je dat nu aan jezelf doet.. denk ik zo.
Minder werken lijkt me echt heel verstandig. Je moet aan jezelf en aan je kleine denken.
En het klinkt altijd lullig (en tevens ook hoopgevend) de wereld draait gewoon door zonder jouw inspanningen. Echt waar.
Ik weet dat de wereld zonder mij doordraait, maar ik ben gewoon slecht in hulp vragen en toegeven dat het niet gaat zoals ik wil. Je hebt ook helemaal gelijk hoor :) Dat weet ik allemaal donders goed. En als ik morgen mijn manager bel zegt ze ook meteen dat het geen probleem is enzo. Dus dat ga ik morgen doen ^O^ Ook beter voor mezelf.

@50 tinten grijs: Ik wilde eerst niet lezen (want het was een hype en ik probeer daar niet aan mee te doen), maar toch gedaan uit nieuwsgierigheid. Inderdaad slecht geschreven, maar je legt het niet neer he... Heel irritant. De film lijkt me niets, want het is Amerikaans en dus niets te zien.
  maandag 29 december 2014 @ 20:54:03 #24
374533 purebliss
gepromoveerd in weetnietkunde.
pi_148111028
@50 tinten grijs. Ik was ook benieuwd dus de ebooks gedownload. Ben ik nou de enige die zich op een gegeven moment zo begon te ergeren aan die innerlijke godin en op een gegeven moment de sexscenes maar oversloeg? :@

Ben ook wel benieuwd naar de film. Voral naar die acteur die christian grey speelt, dat is dezelfde acteur als graham in once upon a time toch?
Vind nog steeds dat Ian Somerhalder hem had moeten spelen hahaha
pi_148111808
En al die explosies :{w

Doe mij de Crossfire boeken maar *)

Hij speelde inderdaad de sherrif :Y Ben juist blij dat het Ian niet is geworden. Die heeft ook maar 1 blik aan zwoel kijken ;)

♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_148113036
Vraagje: wat voor info kan je je zeurende moeder geven als je bijna acht weken ver bent?
schijnbaar geef ik haar te weinig updates over haar kleinkind en voelt ze zich tekort gedaan.

We hebben nog geen echo of iets in die geest. Overigens wil ik die niet whappen, want ze gaat daarmee aan de haal. En we willen wel de kans krijgen om het de rest zelf te vertellen rond twaalf weken.

Ze weet dat ik kotsmisselijk ben, voor MvM plas en alleen maar fruit en boterhammen cravings heb. Heeft foto's gehad van mvmstreepjes en cadeautjes en een aankoop. Dat we denken aan wasbare luiers. Ik heb haar meegevraagd naar een babywinkel en naar de beurs.. maar ze kon en kan niet. Dat we zenuwachtigachtig naar de echo uitkijken om het hartje te zien kloppen of dat het niet goed gaat.

Als ik vraag wat ze dan precies verwacht van mij als ik te weinig zeg of doe en aangeef dat wij zelf ook moeten wachten op meer info.. zegt ze:WACHTEN DOEN WE MET ZIJN ALLEN!

Wie heeft hier nou de hormonen? :') ik raak er alleen maar geirriteerder van, maar ik weet niet zo goed is of ik nou echt Echt ECHT te weinig deel aan info of dat ze een grandmazilla aan het worden is.
Schudden voor gebruik
pi_148113100
Kun je het niet gewoon negeren? Continu over iets anders beginnen?
pi_148113225
Pittig beroep hebben sommige dames! petje af dat je nog steeds knalt @cactus, maar goed dat andere voor je aan de bel trekken dat je misschien niet onverstandig er aan doet minder te werken.

Over de tinten grijs kan ik niet meepraten.. ik herkende de sherrif trouwens niet ^^, once is lang geleden dat ik dat heb gezien. Misschien weer eens bijkijken :)
Schudden voor gebruik
pi_148113324
Je moeder mag blij zijn dat ze het al mocht weten en moet het maar doen met de info die ze krijgt. Punt.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  maandag 29 december 2014 @ 21:34:18 #30
348178 NotTheSame
pi_148113514
Zo'n moeder zou ik dus ook idd negeren. Jeutje, hoezo aandachtsgeil? En haar duidelijk maken dat het JULLIE zwangerschap is, en dat JULLIE beslissen hoe ermee om te gaan en als ze het daar niet mee eens is, jammerdebammer.

Valt het op dat ik mega hormonaal ben momenteel :')?
pi_148113547
Nee, NTS, ik begrijp je helemaal! Alsof ze deelgenoot is van de zwangerschap in plaats van publiek.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_148113696
JIJ bent toch zwanger stippel? Begrijpelijk dat je moeder graag wil weten hoe het met je gaat, maar dat is alleen informatie die JIJ (of je man, vooruit) wil delen. Als ze dat niet begrijpt is het dikke vette pech voor haar. Misschien nog één keer duidelijk aangeven hoe jij dit ervaart?
  maandag 29 december 2014 @ 21:39:39 #33
374533 purebliss
pi_148113783
@vlindur Ja maar wel een heule mooie zwoele blik O+ _O-
  maandag 29 december 2014 @ 21:39:43 #34
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_148113788
Je moeder weet al heel veel! Ze moet blij zijn dat ze dat allemaal mag weten. Grr, ik zou er ook gek van worden als mijn ouders zo zouden zeuren.
Ik denk niet dat je meer info kan geven. Ze weet eigenlijk alles al.
  maandag 29 december 2014 @ 21:40:20 #35
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_148113831
quote:
1s.gif Op maandag 29 december 2014 21:39 schreef purebliss het volgende:
@vlindur Ja maar wel een heule mooie zwoele blik O+ _O-
+1!!!!
  maandag 29 december 2014 @ 21:44:05 #36
374533 purebliss
pi_148114063
Ben het eigenlijk wel eens met de andere dames stippel, je hebt al zoveel verteld, wat wil ze nog meer weten? In dit stadium weet je gewoon nog niet zoveel!
pi_148114448
Hormonenboks NTS! En je staat op 1!!

Verder nog even bij gelezen:

Faptist fijn dat de waardes van je glucosetest goed zijn!

Zomerzon heeft een knipper! *O* Echt een opluchting is dat hè?

Vervelend dat je man al zo'n tijd beroerd is. Ik hoop dat er snel duidelijkheid is.

Goede van de vitamines Danaa! Ik ga zo even kijken tot wanneer die actie is. En volgens mij is 21-2 al best vlot toch? ;)

Cactus zijn er eventueel andere werkzaamheden voor je? Ik word namelijk na de kerst achter een bureau geparkeerd. Misschien is er ook zoiets mogelijk voor jou?

Gaaf om de muren grijs te maken twist. Dat wilde ik ook, maar mijn man dacht er anders over. Dus nu worden de meubels grijs.

Ik heb net het behang van de babykamer afgehaald. Morgen komt er glasweefselbehang op en daarna een kleurtje. Eindelijk een begin met de babykamer!
pi_148114526
Dit is voor het eerst dat we helemaal geen nieuwe babykamer maken :o
J gaat bij R op de kamer en dan gaat B5 naar J's kamer :)

Dan zetten we het dus weer zo neer.
*knip*

Past precies :)

[ Bericht 40% gewijzigd door Vlinder op 30-12-2014 20:02:37 ]
pi_148114622
Ook eens met de rest Stippel! Denk dat je juist al veel verteld hebt! :Y

Zou ook zo duidelijk mogelijk maken dat het jouw/jullie zwangerschap is, en dat ze het vanzelf hoort als er iets te vertellen valt (en als jullie dat dus willen delen!). Als ze blijft zeuren, zou ik elke keer heel nadrukkelijk zeggen dat er niets veranderd is t.o.v. de vorige keer (en ik zou het dan ook met zo'n gezicht doen --> }:| ).

Denk dat je dit ook het best zo snel mogelijk duidelijk kunt maken, want als het met 8 weken al zo gaat, weet ik niet wil ik niet weten wat je kunt verwachten zodra je richting UD gaat... :X
pi_148114704
Ik kan wel aan het einde van de avond een opsomming geven van het aantal keer kotsen :P

Dat is het enige nog wat ik kan verzinnen..

Gelukkig dat ik veel lees wat ik eigenlijk wel dacht. Ik deel al info aan ook nog eens aan iemand die haar mond amper kan houden.

Nou is de band met mijn moeder niet je-van-het. Daarom vind ik het denk ik nog lastiger.

Zucht..

Maar eens goed slapen en kijken hoe ik er dan tegen aan kijk.
Thanks allen voor the feedback :*
Schudden voor gebruik
  maandag 29 december 2014 @ 21:57:32 #41
374533 purebliss
pi_148114837
Ja vlindur, hier hetzelfde, jongens bij elkaar op de kamer en baby op de babykamer.

Ik twijfel alleen, we willen het geslacht niet weten (ok vriend twijfelt dus kan nog veranderen) maar is het dan handiger om een unisex kamer te maken, of na de geboorte de kamer evt nog te schilderen. Het is namelijk nu wel echt een heeeeeeele gave jongens kamer. En de baby slaapt eerst toch nog bij ons.
pi_148114943
Ziet er leuk uit Vlindur!

Als de band met je moeder al niet super is, zou ik het helemaal bespreekbaar maken! :*
pi_148114969
Hier was het het plan dat wij naar Rienk zijn kamer zouden gaan en dat we van Rienk zijn kamer de jongenskamer zouden maken. Maar misschien laten we het ook wel zo. We weten het nog niet :)

Rienk zijn kamer is qua ruimte groter, want hij heeft een dakkapel over zn hele breedte. Onze is een meter langer, maar wij hebben scheefdak :)
pi_148114975
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 21:53 schreef twist02 het volgende:
Ook eens met de rest Stippel! Denk dat je juist al veel verteld hebt! :Y

Zou ook zo duidelijk mogelijk maken dat het jouw/jullie zwangerschap is, en dat ze het vanzelf hoort als er iets te vertellen valt (en als jullie dat dus willen delen!). Als ze blijft zeuren, zou ik elke keer heel nadrukkelijk zeggen dat er niets veranderd is t.o.v. de vorige keer (en ik zou het dan ook met zo'n gezicht doen --> }:| ).

Denk dat je dit ook het best zo snel mogelijk duidelijk kunt maken, want als het met 8 weken al zo gaat, weet ik niet wil ik niet weten wat je kunt verwachten zodra je richting UD gaat... :X
bij haar twee andere kleinkids was ze bij de geboorte en kraamverzorgster. Ze is met echo's meegeweest.

Flink eerste rang dus.

Ik denk dat ze beseft dat ze bij ons gewoon oma is net zoals de andere oma moet wachten..
Ik heb haar nog niet verteld dat ik haar niet bij de bevalling wil zien :') dat gaat me wat worden ..
Schudden voor gebruik
  maandag 29 december 2014 @ 22:00:30 #45
374533 purebliss
pi_148114996
Trouwend stippel, mijn opa en oma waren zo aan het einde van de zws van de eerste. Dus toen heb ik ze gewoon elke keer alle vreselijk gore details verteld : 'ja ik verloor net mijn slijmprop, beetje geel doorzichtig kwakkieachtig met bloed! Njam' nou was snel afgelopen _O-
pi_148115264
Stippel, ik denk dat je genoeg deelt, helaas heb ik een moeder wiens hele leven nu ook alleen nog maar bestaat uit haar kleinkind. Vandaag moest ik oppassen op een meisje van 3 maanden oud en stuurde een foto dat ik haar de fles gaf. Dan komt er ook meteen de reactie dat zij dat over een tijd ook mag doen.
Ik negeer dit alles zoveel mogelijk en benadruk regelmatig dat het in eerste instantie ons kind is en daarna een keer pas haar kleinkind. Ik heb nu ook al een paar dagen het idee dat ik de kleine af en toe voel, maar dat vertel ik echt nog niet, gewoon omdat ik er door haar "gezeur" geen zin in heb het te vertellen.
  maandag 29 december 2014 @ 22:06:58 #47
348178 NotTheSame
pi_148115393
Ziet er gezellig uit Vlindur! Gaat dat wel goed, met z'n tweetjes op een kamer? Houden ze elkaar niet wakker dan?

Cholula *hormonenboks*
Ik sta op 1 ja, OMGWTF! En misschien sta ik nog wel 2 weken op 1 ;)!

McLaura ik heb gewoon af en toe het gevoel dat ik compleet doorsla van de hormonen, maar het valt dus wel mee :+ .

Ik heb mijn (en manliefs) wall op FB nu afgesloten voor anderen. Taggen kon al niet zonder controle. Nu maar hopen dat de familie de aankondiging aan ons over laat.

Ik heb trouwens medelijden met mijn ouders...
Waar je normaliter hoort dat een hoogzwangere vaak te horen krijgt of je aan het bevallen bent als je ergens 2 minuten niet op reageert, is dat nu bij mijn ouders het geval.
Mijn vader belt stiefopa dat hij een afspraak niet haalt -> Heule familie in rep en roer want 'het zal toch niet?'). Kreeg ie bij aankomst al meteen de vraag of ik bevallen was :').
Vriend van mijn ouders krijgt een keertje geen gehoor aan de telefoon -> Whoppa, volgende stresskip die denkt dat ik bevallen ben :') .

Gelukkig weten mijn ouders de UD (ivm opvang Draak) dus ze weten dat ze hier nog 2 weken mee moeten dealen _O- .
pi_148115397
Meer vrouwen met maagzuur hier? Overdag gaat het wel, maar savonds heb ik er gewoon een zere keel van :( rennies helpen wel wat, maar is er nou eten en/of drinken wat ook helpt?

(ik drink geen prik (tenzij in drank :P )en cola vind ik ronduit smerig)
  maandag 29 december 2014 @ 22:08:32 #49
374533 purebliss
pi_148115474
Ik86 oh jeetje, dat lijkt me ook niet leuk dat je gewoon dingen niet kunt vertellen om zo'n reden.

Nou had ik wel een sm die het maar egoistisch vond dat ik bv gaf want dat kon zij geen fles geven. Maar verder eigenlijk niet..
pi_148115498
NTS, Jelte slaapt nu ook al niet op zn eigen kamer, die valt al maaaaaaaanden in ons bed in slaap. Zn eigen bed/kamer was drama. Dus geen idee. We leggen hem nu over op zn eigen bed als wij gaan slapen :)

(Als ik eerder dan mn man ga kruip ik er gezellig naast O+, manlief verhuist hem later dan. Werkt prima. :Y )
pi_148115520
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 22:08 schreef purebliss het volgende:
Ik86 oh jeetje, dat lijkt me ook niet leuk dat je gewoon dingen niet kunt vertellen om zo'n reden.

Nou had ik wel een sm die het maar egoistisch vond dat ik bv gaf want dat kon zij geen fles geven. Maar verder eigenlijk niet..
Jezus :o _O-
  maandag 29 december 2014 @ 22:09:36 #52
374533 purebliss
pi_148115522
Vlindur, gaviscon deed hier wonderen! En vla
  maandag 29 december 2014 @ 22:11:04 #53
374533 purebliss
pi_148115599
Haha vlindur, zo gaat het hier ook, de jongste weigert in zijn eigen bed in slaap te vallen, dus knuffel wat tot hij slaapt en gooi hem in zijn bed!
  maandag 29 december 2014 @ 22:13:11 #54
348178 NotTheSame
pi_148115716
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 22:07 schreef Vlindur het volgende:
Meer vrouwen met maagzuur hier? Overdag gaat het wel, maar savonds heb ik er gewoon een zere keel van :( rennies helpen wel wat, maar is er nou eten en/of drinken wat ook helpt?

Jep! Ik kan niet zeggen dat bij mij nou bepaald eten het maagzuur tegen gaat. Ik eet nu gewoon na 17.00uur niet meer en drink sloten water, Aangezien water sneller afbreekt krijgt maagzuur ook minder kans volgens mij.
Ik heb in het begin Antagel gebruikt, zit nu weer aan de Rennies maar ik kan woensdag als het goed is een recept halen via de gyn. Was ze vorige keer vergeten mee te geven.

Wel spannend dan, als ze straks samen moeten slapen! Hoop dat het goed gaat!
pi_148116876
Ik ben heel blij dat mijn moeder begrijpt dat ze niet bij de bevalling zal zijn. Dat ze hopelijk een tijd moet wachten voor ze de fles kan geven ( want ik wil borstvoeding geven) en dat Frits ons kind is en niet alleen haar kleinzoon. Tenminste, voor nu begrijpt ze dat, ik hoop dat dat zo zal blijven.

Vanillevla werkt hier soms goed, misschien bij jou ook Vlindur?

NTS ik hoop dat je een dag voor je UD zonder keizersnede van je zoon bevalt!
pi_148116933
Hoe egoistisch zeg...bv :)
Schudden voor gebruik
pi_148117104
Purebliss serieus?? Al zie ik mijn schoonmoeder er ook wel voor aan dat ze daarover gaat klagen tegen haar vriendinnen.
Overigens vonden mijn oma en moeder het onzin dat mijn nichtje haar pas geboren dochter niet direct in de armen van haar moeder en schoonmoeder gooide. Ik heb ze (toen nog niet zwanger) verteld dat ze daar maar aan moesten wennen en dat dat soort zaken in mijn tempo gaan en niet in het tempo wat zij willen.
  maandag 29 december 2014 @ 22:44:27 #58
327807 Mariposas
יה&#14
pi_148117463
Stippel, de enige die bepaalt of jij genoeg informatie geeft, ben jij zelf. Ik zou er snel klaar mee zijn en kortaf appjes beantwoorden. Als het niet meer prettig voor jou voelt ben je al je grens over. Geef haar een Babyborn ofzo. _O-
Mijn moeder en zusje zijn ook vrij enthousiast maar gelukkig niet opdringerig of vragerig. Ik ben ook niet iemand die alles bespreekt met familie, dus ze verwachten het ook niet echt. Ze waren wel enthousiast een paar keer aan het vertellen dat ze van alles van plan waren te kopen, hoop maar dat het nog een beetje onze smaak is (als in: geen Disney pakjes enzo, geen :r Zwitsal :r ).
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  maandag 29 december 2014 @ 22:48:22 #59
374533 purebliss
pi_148117657
Chocula ja serieus. Heb daarom maar lekker vaak in haar bijzijn gevoed :@ haha

Nee maar ze vond het belachelijk dat ze bij de eerste niet welkom was in het zkh. Dus ze is gewoon gekomen en liep constant de kamer in en uit. Kind was nog geen 5 min oud en ze was wr alweer ;( en constant had ze het erover dat haar eigen dochter geen kik had gegeven en dat ze het toch wel raar vond dat ik dat wel deed (na 3 dagen weeen, helemaal uitgeput... Kon haar wel schieten)

Dus ze heeft goed te horen gekregen dat ze bij de volgende niet welkom was in het zkh.

Verder is ze wel lief hoor.. Haha
  maandag 29 december 2014 @ 22:50:55 #60
374533 purebliss
pi_148117798
Mariposas hahaha herkenbaar! Mijn 15 jarige schoonzusje stuurde net een foto van een balletachtigpakje met tutu en een leger onesie. Welke we dachten dat ze zou moeten meenemen _O-
  Moderator maandag 29 december 2014 @ 23:12:33 #61
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_148118991
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 15:41 schreef L-E het volgende:
Vitamine K geef je bij bv, bij kv zit het er al bij.
nu wil ik toch eens weten wat kv nou is :D ik dacht altijd kolfvoeding maar dat lijkt me door deze reactie toch niet _O- dus wat is het nou? Wel lastig hoor die afkortingen voor een noob :@
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  maandag 29 december 2014 @ 23:21:32 #62
374533 purebliss
pi_148119533
Kunstvoeding! Haha, dus poedermelk in een fles
  Moderator maandag 29 december 2014 @ 23:26:07 #63
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_148119797
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 23:21 schreef purebliss het volgende:
Kunstvoeding! Haha, dus poedermelk in een fles
ah thanks! Dacht dat dat weer fv was maar dat kun je natuurlijk weer vullen met gekolfde melk :)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  maandag 29 december 2014 @ 23:33:40 #64
374533 purebliss
pi_148120234
Haha ja klopt!
pi_148120706
Thnx voor de vla tip. Gewoon vanillevla? Dan zal ik dat morgen eerst eens kopen ;)
  maandag 29 december 2014 @ 23:52:36 #66
335643 faptist
Maakt fouten
pi_148121332
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 20:54 schreef purebliss het volgende:
*knip*
Vind nog steeds dat Ian Somerhalder hem had moeten spelen hahaha
:Y

Al droomde ik altijd over Matthew Bomer

Oeh la laaaaaaa.....

@ Vlinder
Wat een leuk kamertje en een lief zoontje die daar ligt te slapen zeg :)
En over je maagzuur.. zo herkenbaar. Ik ben bij tijd en wijlen ook kotsmisselijk. Het wil er alleen niet uit. Zit ik daar voor het toilet en niks.. grrr...
Gooi het er liever uit en dat het dan klaar is.

@stippel,
Kun je niet een gesprek met haar aangaan waarin je verteld dat je erg onzeker van haar wordt?
Ik zei destijds tegen mijn moeder dat ik heel erg bang was voor een miskraam dus dat ik echt niet wilde dat ze het met anderen ging bespreken. Gezien mijn medische voorgeschiedenis ging het toen wel een beetje landen. Sinds mn 20 weken echo en mn steeds groter wordende buik gaat ze helemaal los, maar dat trekt mij ook weer uit mijn onzekerheid. Ik geniet er wel van. Soms is het gênant.... Echt heel erg gênant.. maaar andere keren vind ik het vooral erg lief. Ik hoop dat ze een beetje bij draait.

Ik ga even heel eerlijk zijn en het kost me moeite..
maar..
tyfus. ik heb mijn eerste zwangerschapskwaal. Ik kan het niet anders noemen. Al het andere nam ik voor lief, maar dit .. *huilie*..
ik heb vandaag 3 keer geniest en tot 3 keer toe was het een druppel urine in mn onderbroek.
Wat voel ik me ongemakkelijk zeg. Morgen maar inlegkruisjes halen ofzo.
pi_148122371
Fijn zwangerschapskwaaltje faptist! :')

War betreft het maagzuur, ik moest er veel van overgeven. Ik hield niets meer binnen. Uiteindelijk heeft de huisarts me medicijnen voorgeschreven. 14 dagen ingenomen en nu is het weer vol te houden. Nu ben ik weer vriendjes met de vla. O+
pi_148123933
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 22:07 schreef Vlindur het volgende:

Geen eten, maar wel iets wat bij mij erg goed helpt.
Antagel O+. Kun je bij de apotheek kopen zonder recept (sowieso bij de apotheek daar bij de c1000).
pi_148125318
wat hier uiteindelijk goed werkte waren de nijntje koekjes :@ die absorbeerde het n soort ofzo...
S. 2014
J. 2016
pi_148125622
Als ik dit zo lees ben ik heel blij met mijn ouders en schoonouders! M'n ouders gaan er heel normaal mee om, vinden het leuk om over m'n zwangerschap te horen en om een paar echo's meegemaakt te hebben. Alleen m'n vader heeft Facebook en die post haast nooit iets. Sowieso heeft niemand van familie of vrienden die het wisten iets erover op Facebook gezet. Sm kan wat enthousiaster zijn met dingen soms, maar loopt ook niet te pushen. Sv zien we minder vaak, laatste tijd wel iets vaker en het gaat gelukkig goed. Met iets van 10 weken langsgeweest en toen had ie gepland dat we gingen kanoën :'). Ja, hij wist het al en ik voelde me goed dus gewoon maar even gedaan dan!

:* Faptist! Ik heb het gelukkig (nog) niet en ontken dat het kan gebeuren. Net als poepen tijdens de bevalling, in mijn wereld bestaat dat gewoon even niet :P. Mocht het toch gebeuren, dan zie ik het dan wel, is niks tegen te doen!
Ergste vind ik nu de ontzettende striae rondom m'n tepels..

Verder *O* voor goede echo's en uitslagen! Mijn GTT na drankje was 7.1, rest hoor ik woensdag wel bij controle. Was laatst paar dagen erg moe, vroeg of ze ook Hb hadden gecontroleerd, dat was zo en die was goed, toen kreeg ik gelijk te horen dat de GTT ook goed was.

Hopelijk niks ergs bij je vriend Risu en vinden ze wel iets wat goed te behandelen is!

Hier nog niet veel last van vuurwerk gelukkig. Maak me alvast wat zorgen over m'n kat, wanneer voor het laatst naar buiten. Te vroeg = heel irritante kat die, tot de hardere knallen, niet snapt dat ie niet naar buiten mag. Te laat.. Wil ik niet aan denken, dit is jaren geleden bij de kat van m'n ouders gebeurd. Beest kwam niet meer terug, wij de hele middag/avond in tranen naar hem gezocht. Wat een opluchting dat ie de volgende ochtend weer voor de deur stond! Wel met losse plukken in z'n vacht..
pi_148126148
Ook nog even een :* voor LuDann, lastig al die onderzoeken en keuzes! Je hebt het qua aandoeningen ook niet getroffen zeg! Hoop dat je zwangerschap gewoon voorspoedig gaat verlopen ;)

Hier werkte de vanillevla ook goed! Heb er maar even last van gehad, nu alleen heel af en toe. gister nog even toen ik bukte en iets van de grond opraapte, was m'n maagzuur het niet echt mee eens..

Verder even een *O* voor mezelf (en DJMO) want was 28 weken vandaag! Begin van het 3e trimester, dat kan toch nog niet?! Gedeelde 6e plek nu, wat is dat nu?? :P

Ik vind het knap dat een aantal van jullie zulke zware beroepen nog uitvoeren! Zit ik met m'n vrijwilligerswerk te miepen.. Jank dr zo ongeveer elke werkdag nu, gaat lekker :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_148128010
Man is as we speak bloed gaan prikken met zijn moeder. Ik maak me klaar voor straks, want na bloedprikken halen ze zijn vader van zijn werk en komen ze mee voor de groeiecho.
Ze zijn ook heel erg betrokken bij de zwangerschap, willen alles weten enzo. Maar heel erg vind ik het niet, want ze laten me ook gewoon vrij. Ze weten dat het ons kind is. En logisch dat ze er betrokken bij zijn, het is hun eerste (en voorlopig enige, tot ik weer wil) kleinkind.

Volgens mij hoor ik de deur.. Tijd om op te schieten.
  dinsdag 30 december 2014 @ 09:11:51 #73
374533 purebliss
pi_148128286
Succes risu!
  dinsdag 30 december 2014 @ 09:13:16 #74
348178 NotTheSame
pi_148128310
*MELD*

Risu succes!

Gevalletje, je miept niet, het is toch jouw beleving? En als jij je er niet prettig bij voelt mag je dat best uiten hoor. Het zou niet goed zijn als iedereen dezelfde grenzen zou hebben.

Verder niks zwangerschapsgerelateerd te melden hiero. Ja, gisteravond heeft Piranha een poging gedaan tot een 180° draai maar toen ie na een uur z'n hoofd niet uit m'n bekken geramd kreeg, heeft ie maar opgegeven.

En vandaag komen ze m'n nieuwe booglamp brengen *O* ! En m'n nieuwe doek O+ !
pi_148129061
Succes risu!

Verder weinig tot niet bijgelezen :@
Lola was vorige week ziek en heeft me behoorlijk aangestoken waardoor ik sinds vrijdag ziek ben... Vanmorgen voor de 4e keer terug gekomen om het hartje te bekijken want dat kregen ze steeds niet goed in beeld, maar alles zag er goed uit O+

Iemand nog tips tegen een mega snotkop inclusief knallende koppijn :(
Ga straks wel stomen met warm water, want begreep dat met eucalyptus weer niet mag...
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')