abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148328713
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 19:44 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Wat weinig! Mogelijkheid om eerder een pretecho te doen in Zweden of anders als jullie in NL zijn?

Welkom *O* *O* Ook meteen voor gestreeptestoel, starbuck en Cygne (och meis wat spannend! :* )!

Meest gangbare is volgens mij een termijnecho rond de 10 weken. Eerder is meestal in geval van bloedverlies of bij medisch traject.
Ja, ik geloof dat we wel eerder een echo zouden kunnen doen. Ik vind het ook erg weinig. Wellicht doet de vk er independent ook nog een ofzo, maar daar heb ik nog niets over gelezen. De echo bij 18-20 weken gaat ook in het ziekenhuis..

En bedankt voor de welkom's! :) Ik kan het nog niet helemaal geloven, geloof ik.
  zondag 4 januari 2015 @ 19:57:56 #277
327807 Mariposas
יה&#14
pi_148328797
quote:
7s.gif Op zondag 4 januari 2015 19:24 schreef Starbuck_ het volgende:
Hallo, ik kom me hier ook melden! Zwanger van m'n eerste kindje, op 1 jan positief getest en volgens m'n eigen berekening nu bijna 6 weken.

Gelijk een vraagje: ik zie hierboven een aantal dames zeggen dat ze een eerste echo kregen bij 7 of 8 weken. Is dat normaal? Want ik krijg er pas 1 bij 11/12 weken en dat duurt nog zo laaaaaang -O- :')
Welkom!
Ik kreeg pas rond 11 weken de echo, alleen ik had een lange cyclus dus was iets minder ver. Het verschilt een beetje per praktijk, sommige doen wel iets eerder. Maar in principe niet, tenzij je al bij een gyn liep, bloedverlies hebt of ooit miskramen hebt gehad.
Het duurt inderdaad tergend lang. -O- maar ergens ook wel prettig want naar mijn gevoel was ik rond de 10 weken een beetje uit de cruciale fase, zou het vreselijk hebben gevonden hebben als het na een goede vroege echo was gestopt met ontwikkelen. Aan de andere kant durfde ik niet blij te zijn of te denken aan de toekomst voor dat ik de echo gezien had.

[ Bericht 3% gewijzigd door Mariposas op 04-01-2015 20:17:52 (:D :x) ]
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_148331249
Welkom aan alle nieuwelingen! Cygne, hopelijk blijf je hier nu een maand of acht!

Hier na twee weken vakantie morgen weer aan het werk. Maar zie er wel een beetje tegenop, de drukte vooral. Komt vast weer goed. Nog 8 weekjes werken.
pi_148331355
Oh ja en hier kreeg ik een standaard echo bij 8 weken en bij 11 weken. En natuurlijk met de 20 weken de SEO en met 30 weken is er nog een standaard liggingsecho.
Bij mijn dochter (2010) waren alleen de 11 en 20 weken echo's al standaard.
  zondag 4 januari 2015 @ 20:56:42 #280
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_148331528
Hier is een echobij de intake standaard, da's dus tussen 7 en 9 weken, gewoon om te checken of er wel een kloppend hartje is. Daarna volgen standaard termijnecho (12 weken), SEO en groeiecho bij 32 weken. Ik ben er wel blij mee, wachten tot 12 weken lijkt me erg lang.

O, en wacht, nog meer nieuwen! Wordt een leuke babyboom dan eind augustus/ begin september *O*
pi_148331680
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 17:57 schreef Cygne het volgende:
Ja hoi, ik ben er weer. Ik weet nog niet voor hoe lang, maar dat zien we wel. :P
Oh! Hoi! O+ Ik ga echt zo gigantisch voor je duimen dat je hier voorlopig nog lang niet weggaat! :*

En aan de andere nieuwen, welkom!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_148331798
Welkom nieuwe zwangeren *O*

Ik heb morgen de SEO, spannend maar heb er ook wel zin in, weer even naar de kleine kijken en hopelijk zien of het een jongetje of meisje is.
pi_148331953
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 21:00 schreef -ik86- het volgende:
Welkom nieuwe zwangeren *O*

Ik heb morgen de SEO, spannend maar heb er ook wel zin in, weer even naar de kleine kijken en hopelijk zien of het een jongetje of meisje is.
En of er geen afwijkingen zichtbaar zijn? ;)

Welkom nieuwe zwangeren! Cygne, wat extra spannend voor jullie moet dit zijn. Ik duim voor een goede zwangerschap en een gezond kindje :)
pi_148332220
Hier is 8 en 11 weken ook standaard. Door de mk hebben we nu echo's gehad bij 8w2d, 9w3d, 11w1d, en 12w4d :)
pi_148332437
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 21:02 schreef L-E het volgende:

[..]

En of er geen afwijkingen zichtbaar zijn? ;)

Welkom nieuwe zwangeren! Cygne, wat extra spannend voor jullie moet dit zijn. Ik duim voor een goede zwangerschap en een gezond kindje :)
Ja daarom ook t spannende, het geslacht zien zou een mooie bijkomstigheid zijn.
pi_148332791
wat ik nu lees is dat ik privé een echo zou kunnen doen. Kost tussen de 35 en 50 euro. Ik kan me voorstellen dat tussen de 8 en 11 weken te doen. Toch fijn om te weten dat er iets leeft en groeit....

Gek hoor, die verschillen tussen de landen. Ik denk dat ik hier een goede kwaliteit zorg zal krijgen, maar tis toch vreemd. Ik zal me binnenkort inschrijven bij een VK, dan zal ik ook nogwel meer informatie over het systeem hier krijgen. Gezien m'n partner (op andere plekken op fok! ook wel bekend als de Duutser) ook niet hier vandaan komt moeten we het systeem nog uitvinden..
  zondag 4 januari 2015 @ 21:18:05 #287
374533 purebliss
gepromoveerd in weetnietkunde.
pi_148332995
Zit best wel met verbazig te lezen over hoe weinig echo's iedereen krijgt. Wij krijgen standaard gewoon bij elke afspraak bij de vk een echo. Leukk elke keer baby kijken :)
  zondag 4 januari 2015 @ 21:20:48 #288
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_148333157
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 21:18 schreef purebliss het volgende:
Zit best wel met verbazig te lezen over hoe weinig echo's iedereen krijgt. Wij krijgen standaard gewoon bij elke afspraak bij de vk een echo. Leukk elke keer baby kijken :)
Just curious, ben je niet bang voor evt nadelige effecten van zo vaak/zo veel echo's?
KuikenGuppy
  zondag 4 januari 2015 @ 21:23:56 #289
374533 purebliss
gepromoveerd in weetnietkunde.
pi_148333361
Nee, heb er wel eens over gelezen, maar kan vrijwel nooit bewezen schadelijke effecten vinden. Bovendien zijn het elke keer echo's van +\- 3 minuten. Vorige keer was het even kijken hoe uk er voor lag, hartje luisteren en klaar.
  zondag 4 januari 2015 @ 21:28:59 #290
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_148333618
Nadelig effect zou ook kunnen zijn dat ze van alles zien op de echo wat nader onderzoek vereist (met bijbehorende stress) en uiteindelijk niks blijkt te zijn. Mij zou je iig geen plezier doen met zoveel echo's.
KuikenGuppy
pi_148333753
Echo rond 10 weken voor termijn en echo rond 20 weken voor SEO zijn enige standaard echo's, however, vrijwillig.

Nekplooimeting is optioneel.
Groeiecho's en liggingsecho's horen in principe alleen op indicatie te gebeuren. Net als vroege echo's. In de praktijk gebeurd het echter heel vaak dat praktijken die echo's wel min of meer standaard maken zonder dat daar aanleiding voor is.
:)
  zondag 4 januari 2015 @ 21:33:01 #292
327807 Mariposas
יה&#14
pi_148333832
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 21:14 schreef Jagärtrut het volgende:
wat ik nu lees is dat ik privé een echo zou kunnen doen. Kost tussen de 35 en 50 euro. Ik kan me voorstellen dat tussen de 8 en 11 weken te doen. Toch fijn om te weten dat er iets leeft en groeit....

Ik zou tussen 10 en 12 weken doen, als ze dan ook een meting doen, kunnen ze meteen vrij accuraat je termijn vaststellen. Ook al weet je het wellicht wel met de lengte van je cyclus, het kan toch altijd net iets afwijken van je berekende termijn (vroege of latere eisprong, lengte luteale fase).
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_148333848
Hier standaard een echo bij 7/8 (intakt) 11/12 (termijn) 20 (seo) en 30 (groei).
Wij hebben een pretecho gedaan bij 24 als extra voor ouders.
En we krijgen nu dus eentje extra bij 34 weken wegens groei extra checken (weekje achter)

Wat ik begrepen heb, is termijn en seo altijd standaard, de rest verschilt per praktijk.

Ik lig nu overigens een tijdje in bed in de bekkenreset modus zoals ik het noem (knieen uit elkaar op voedingskussen en voeten bij elkaar op matras tussen kussen) en dat helpt best goed. Ongemakkelijk, maar pijnloos. Echt een aanrader voor als je last hebt. Wel zorgen dat je knieen ondersteund zijn als je het probeert. Mijn heup is nog steeds wel gevoelig, maar een stuk minder dan eerst.
  zondag 4 januari 2015 @ 21:46:16 #294
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_148334507
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 21:31 schreef mignonne het volgende:
Groeiecho's en liggingsecho's horen in principe alleen op indicatie te gebeuren. Net als vroege echo's. In de praktijk gebeurd het echter heel vaak dat praktijken die echo's wel min of meer standaard maken zonder dat daar aanleiding voor is.
Ik heb t nog even gecheckt, en in het informatieboekje worden alle 4 de echo's standaard genoemd. Voor mijn praktijk dus. Er staat ook bij dat ze allemaal worden vergoed door de basisverzekering, dus da's ook wel prettig te weten...

Aanleiding is er bij mij iig niet, al krijg ik wrs wel extra controles ivm hellp bij de eerste.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 4 januari 2015 @ 21:46:40 #295
147316 crew  DJMO
#trut
pi_148334533
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 21:33 schreef Risu het volgende:
Ik lig nu overigens een tijdje in bed in de bekkenreset modus zoals ik het noem (knieen uit elkaar op voedingskussen en voeten bij elkaar op matras tussen kussen) en dat helpt best goed. Ongemakkelijk, maar pijnloos. Echt een aanrader voor als je last hebt. Wel zorgen dat je knieen ondersteund zijn als je het probeert. Mijn heup is nog steeds wel gevoelig, maar een stuk minder dan eerst.
die moet ik van de bekkenfysio eigenlijk zonder kussen doen (als ik op de tafel lig, duwt ze ook echt mn knieen naar de tafel toe en moet ik tegendruk geven :X ) maar s avonds in bed lig ik idd vaak hoe jij beschrijft. Alleen het normaal gaan liggen is dan even vrij pijnlijk :')
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_148334979
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 21:46 schreef DJMO het volgende:

[..]

die moet ik van de bekkenfysio eigenlijk zonder kussen doen (als ik op de tafel lig, duwt ze ook echt mn knieen naar de tafel toe en moet ik tegendruk geven :X ) maar s avonds in bed lig ik idd vaak hoe jij beschrijft. Alleen het normaal gaan liggen is dan even vrij pijnlijk :')
Auw, zonder kussen? In het begin vond ik het met al pijnlijk af en toe. Maar nu is het echt relaxed. Moet ook eigenlijk mijn oefeningen gewoon beter doen. Maar die decemberdagen waren zo afleidend, elke dag ergens anders enzo. Morgen ga ik er eens echt voor zitten, want het scheelt echt enorm.
pi_148335131
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 21:46 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Ik heb t nog even gecheckt, en in het informatieboekje worden alle 4 de echo's standaard genoemd. Voor mijn praktijk dus. Er staat ook bij dat ze allemaal worden vergoed door de basisverzekering, dus da's ook wel prettig te weten...

Aanleiding is er bij mij iig niet, al krijg ik wrs wel extra controles ivm hellp bij de eerste.
mja ze worden vergoed omdat de verloskundige ze declareert bij de zorgverzekeraar alsof er aanleiding voor is. Anders worden ze niet vergoed namelijk ;)
pi_148335184
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 21:58 schreef mignonne het volgende:

[..]

mja ze worden vergoed omdat de verloskundige ze declareert bij de zorgverzekeraar alsof er aanleiding voor is. Anders worden ze niet vergoed namelijk ;)
De eerste boetes zijn al uitgedeeld en dat loopt in de duizenden euro's...
pi_148335253
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2015 21:59 schreef WupWup het volgende:

[..]

De eerste boetes zijn al uitgedeeld en dat loopt in de duizenden euro's...
ye ik wilde er al bij zeggen dat er sinds vorig jaar flink strikter gecontroleerd wordt maar goed daar heb je als cliënt (terecht) niet zoveel mee te maken verder.

terechte boetes imho.
pi_148335295
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 21:18 schreef purebliss het volgende:
Hier ook inderdaad elke keer even snel kijken :Y Wist ik vooraf niet en had niet per se gehoeven, maar ik vind het wel leuk om elke keer even te zien hoe de kleine ligt.

Standaard 'echte' (lees: langere) echo's zijn hier bij intake (8 weken), termijnecho (10-12 weken), SEO (20 weken) en een groei-/liggingsecho (30-32 weken).

Oh, lees nu de berichten van mignonne en Wup :o zijn echo's zo duur dan? Als in: kan het niet zo zijn dat de praktijk zelf de kosten draagt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')