Ja, ik geloof dat we wel eerder een echo zouden kunnen doen. Ik vind het ook erg weinig. Wellicht doet de vk er independent ook nog een ofzo, maar daar heb ik nog niets over gelezen. De echo bij 18-20 weken gaat ook in het ziekenhuis..quote:Op zondag 4 januari 2015 19:44 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Wat weinig! Mogelijkheid om eerder een pretecho te doen in Zweden of anders als jullie in NL zijn?
Welkom![]()
Ook meteen voor gestreeptestoel, starbuck en Cygne (och meis wat spannend!
)!
Meest gangbare is volgens mij een termijnecho rond de 10 weken. Eerder is meestal in geval van bloedverlies of bij medisch traject.
Welkom!quote:Op zondag 4 januari 2015 19:24 schreef Starbuck_ het volgende:
Hallo, ik kom me hier ook melden! Zwanger van m'n eerste kindje, op 1 jan positief getest en volgens m'n eigen berekening nu bijna 6 weken.
Gelijk een vraagje: ik zie hierboven een aantal dames zeggen dat ze een eerste echo kregen bij 7 of 8 weken. Is dat normaal? Want ik krijg er pas 1 bij 11/12 weken en dat duurt nog zo laaaaaang![]()
Oh! Hoi!quote:Op zondag 4 januari 2015 17:57 schreef Cygne het volgende:
Ja hoi, ik ben er weer. Ik weet nog niet voor hoe lang, maar dat zien we wel.
En of er geen afwijkingen zichtbaar zijn?quote:Op zondag 4 januari 2015 21:00 schreef -ik86- het volgende:
Welkom nieuwe zwangeren![]()
Ik heb morgen de SEO, spannend maar heb er ook wel zin in, weer even naar de kleine kijken en hopelijk zien of het een jongetje of meisje is.
Ja daarom ook t spannende, het geslacht zien zou een mooie bijkomstigheid zijn.quote:Op zondag 4 januari 2015 21:02 schreef L-E het volgende:
[..]
En of er geen afwijkingen zichtbaar zijn?
Welkom nieuwe zwangeren! Cygne, wat extra spannend voor jullie moet dit zijn. Ik duim voor een goede zwangerschap en een gezond kindje
Just curious, ben je niet bang voor evt nadelige effecten van zo vaak/zo veel echo's?quote:Op zondag 4 januari 2015 21:18 schreef purebliss het volgende:
Zit best wel met verbazig te lezen over hoe weinig echo's iedereen krijgt. Wij krijgen standaard gewoon bij elke afspraak bij de vk een echo. Leukk elke keer baby kijken
Ik zou tussen 10 en 12 weken doen, als ze dan ook een meting doen, kunnen ze meteen vrij accuraat je termijn vaststellen. Ook al weet je het wellicht wel met de lengte van je cyclus, het kan toch altijd net iets afwijken van je berekende termijn (vroege of latere eisprong, lengte luteale fase).quote:Op zondag 4 januari 2015 21:14 schreef Jagärtrut het volgende:
wat ik nu lees is dat ik privé een echo zou kunnen doen. Kost tussen de 35 en 50 euro. Ik kan me voorstellen dat tussen de 8 en 11 weken te doen. Toch fijn om te weten dat er iets leeft en groeit....
Ik heb t nog even gecheckt, en in het informatieboekje worden alle 4 de echo's standaard genoemd. Voor mijn praktijk dus. Er staat ook bij dat ze allemaal worden vergoed door de basisverzekering, dus da's ook wel prettig te weten...quote:Op zondag 4 januari 2015 21:31 schreef mignonne het volgende:
Groeiecho's en liggingsecho's horen in principe alleen op indicatie te gebeuren. Net als vroege echo's. In de praktijk gebeurd het echter heel vaak dat praktijken die echo's wel min of meer standaard maken zonder dat daar aanleiding voor is.
die moet ik van de bekkenfysio eigenlijk zonder kussen doen (als ik op de tafel lig, duwt ze ook echt mn knieen naar de tafel toe en moet ik tegendruk gevenquote:Op zondag 4 januari 2015 21:33 schreef Risu het volgende:
Ik lig nu overigens een tijdje in bed in de bekkenreset modus zoals ik het noem (knieen uit elkaar op voedingskussen en voeten bij elkaar op matras tussen kussen) en dat helpt best goed. Ongemakkelijk, maar pijnloos. Echt een aanrader voor als je last hebt. Wel zorgen dat je knieen ondersteund zijn als je het probeert. Mijn heup is nog steeds wel gevoelig, maar een stuk minder dan eerst.
Auw, zonder kussen? In het begin vond ik het met al pijnlijk af en toe. Maar nu is het echt relaxed. Moet ook eigenlijk mijn oefeningen gewoon beter doen. Maar die decemberdagen waren zo afleidend, elke dag ergens anders enzo. Morgen ga ik er eens echt voor zitten, want het scheelt echt enorm.quote:Op zondag 4 januari 2015 21:46 schreef DJMO het volgende:
[..]
die moet ik van de bekkenfysio eigenlijk zonder kussen doen (als ik op de tafel lig, duwt ze ook echt mn knieen naar de tafel toe en moet ik tegendruk geven) maar s avonds in bed lig ik idd vaak hoe jij beschrijft. Alleen het normaal gaan liggen is dan even vrij pijnlijk
mja ze worden vergoed omdat de verloskundige ze declareert bij de zorgverzekeraar alsof er aanleiding voor is. Anders worden ze niet vergoed namelijkquote:Op zondag 4 januari 2015 21:46 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Ik heb t nog even gecheckt, en in het informatieboekje worden alle 4 de echo's standaard genoemd. Voor mijn praktijk dus. Er staat ook bij dat ze allemaal worden vergoed door de basisverzekering, dus da's ook wel prettig te weten...
Aanleiding is er bij mij iig niet, al krijg ik wrs wel extra controles ivm hellp bij de eerste.
De eerste boetes zijn al uitgedeeld en dat loopt in de duizenden euro's...quote:Op zondag 4 januari 2015 21:58 schreef mignonne het volgende:
[..]
mja ze worden vergoed omdat de verloskundige ze declareert bij de zorgverzekeraar alsof er aanleiding voor is. Anders worden ze niet vergoed namelijk
ye ik wilde er al bij zeggen dat er sinds vorig jaar flink strikter gecontroleerd wordt maar goed daar heb je als cliënt (terecht) niet zoveel mee te maken verder.quote:Op zondag 4 januari 2015 21:59 schreef WupWup het volgende:
[..]
De eerste boetes zijn al uitgedeeld en dat loopt in de duizenden euro's...
Hier ook inderdaad elke keer even snel kijkenquote:Op zondag 4 januari 2015 21:18 schreef purebliss het volgende:
Zit best wel met verbazig te lezen over hoe weinig echo's iedereen krijgt. Wij krijgen standaard gewoon bij elke afspraak bij de vk een echo. Leukk elke keer baby kijken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |