Ik zou het niet vertellen en me daar ook niet schuldig over voelen.quote:Op woensdag 31 december 2014 00:53 schreef coccinelle het volgende:
Over een paar weken heb ik een gesprek met mijn leidinggevende over het uitbreiden van uren (van 0 naar 20-uurs contract). Is het dan wijs om haar voor de tijd in te lichten over de zwangerschap? Ik ben dan bijna 8 weken zwanger.
(En iemand tips tegen continue misselijkheid? Ik hoef niet over te geven, maar soms wel braakneigingen in rare situaties).
Ik zou niks vertellen. Uitbreiding van de uren staat los van de zwangerschap lijkt me, plus dat je het anders met deze termijn ook nog niet verteld zou hebben.quote:Op woensdag 31 december 2014 00:53 schreef coccinelle het volgende:
Over een paar weken heb ik een gesprek met mijn leidinggevende over het uitbreiden van uren (van 0 naar 20-uurs contract). Is het dan wijs om haar voor de tijd in te lichten over de zwangerschap? Ik ben dan bijna 8 weken zwanger.
(En iemand tips tegen continue misselijkheid? Ik hoef niet over te geven, maar soms wel braakneigingen in rare situaties).
Precies. Je hebt op twee fronten wettelijke bescherming: je bent niet verplicht het te vertellen tot je zwangerschap behoorlijk ver gevorderd is, en je baas mag er geen consequenties wat betreft uren of contractstatus aan verbinden. Maar van de eerste bescherming gebruik maken is (in de meeste gevallen) véél makkelijker dan de eerste, dus doe dat vooral.quote:Op woensdag 31 december 2014 11:20 schreef FlyingFish het volgende:
En eerder iets zeggen zou er zomaar voor kunnen zorgen dat het nieuwe contract er toch maar niet komt en dat moeten aanvechten heb ik geen zin in.
Gefeliciteerd!! Wordt het een maandagochtend op het stadhuis, of iets groters?quote:Op woensdag 31 december 2014 11:05 schreef Selvaria het volgende:
Oh jongens, ik ben de laatste tijd echt niet van mijn roze wolk af te slaan.Ik voel me beter dan ooit! Ik heb al een tijdje geen last van kwaaltjes gehad, ik voel m'n baby dagelijks koprollen (of wat dat kind ook aan het doen is
) en als kers op de taart gaan vriend en ik nog voor de bevalling trouwen, zodat we dan echt de familie XXXX zijn.
![]()
![]()
Oef, wij toevallig ook! Wat zijn die krengen duur! Maar nu ik zulke mooie opties heb bekeken is het moeilijk terug te vallen op simpelere / goedkopere ringen.quote:Op woensdag 31 december 2014 11:19 schreef twist02 het volgende:
Toevallig gisteren voor ringen rondgekeken, maar blijkbaar hebben we nogal een dure smaak
Ja, dat is het inderdaad... Ik weet dat het ook echt wel goedkoper kan, maar nu heb ik echt iets gezien waar ik verliefd op benquote:Op woensdag 31 december 2014 12:38 schreef Selvaria het volgende:
[..]
Oef, wij toevallig ook! Wat zijn die krengen duur! Maar nu ik zulke mooie opties heb bekeken is het moeilijk terug te vallen op simpelere / goedkopere ringen.![]()
Zoiets lijkt mij wel wat, zo groots hoeft van mij allemaal niet, liever wat intiemer met mensen die je daadwerkelijk regelmatig ziet en spreekt. En ik vind het eerlijk gezegd nogal geldverspillingquote:Op woensdag 31 december 2014 12:32 schreef Selvaria het volgende:
Wij trouwen klein, maar compleet.Wel op een vrijdagmiddag omdat veel mensen van ver moeten komen en dit toch handiger is. We trouwen 's middags op locatie en gaan aansluitend dineren en borrelen met een gezelschap van ongeveer 30 mensen. We houden verder geen feest, dat verwacht ik dan (met 32 weken) niet meer vol te houden. Lekker intiem dus, maar toch volledig genoeg.
Ik ben zo blij!
hoe groot was draak?quote:Op woensdag 31 december 2014 13:45 schreef NotTheSame het volgende:
* DUBBELMELD * voordat jullie straks denken dat ze me in het zkh hebben gehouden.
Alles was goed, geschatte grootte gaat nu richting de 8 pond uiterlijk![]()
!
Nu ff bij de kapper, m'n coupe troep laten fatsoeneren.
Iedereen alvast een fijn uiteinde en dat we in 2015 allemaal supermooie baby's mogen baren!
Ja maar... Als je het wel vertelt, mogen ze toch niks met die info...quote:Op woensdag 31 december 2014 14:34 schreef Phaidra het volgende:
Als tegenwicht: ik zou de zwangerschap denk ik niet voor me kunnen houden bij contractbesprekingen. Je moet hopelijk nog een tijdje met leidinggevend samenwerken en ik zou bang zijn om een goede relatie op het spel te zetten. Maar ik heb altijd fijne en meedenkende leidinggevenden gehad, dat speelt ook wel mee natuurlijk.
Gisteren.quote:Op woensdag 31 december 2014 13:39 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Zoiets lijkt mij wel wat, zo groots hoeft van mij allemaal niet, liever wat intiemer met mensen die je daadwerkelijk regelmatig ziet en spreekt. En ik vind het eerlijk gezegd nogal geldverspillingWanneer zijn jullie begonnen met regelen/plannen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |