abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 30 december 2014 @ 09:55:27 #76
147316 crew  DJMO
#trut
pi_148129152
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 09:51 schreef klumsy het volgende:
Iemand nog tips tegen een mega snotkop inclusief knallende koppijn :(
Ga straks wel stomen met warm water, want begreep dat met eucalyptus weer niet mag...
gewoon stomen met rhinocaps:
http://www.apotheek.nl/Me(...)x?mId=10704&rId=2893
kan volgens de bijsluiter veilig gebruikt worden.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_148129220
Oh pfieuw... laatst nog zitten stomen met van die bolletjes. Maar gelukkig kan dat dus gewoon. Lekker doen Klums, en beterschap!
  dinsdag 30 december 2014 @ 10:10:11 #78
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_148129537
Gevalletje, ik heb je spoiler gelezen, en dit klinkt echt niet goed. Zeker niet omdat je zelf aangeeft dat het al eerder mis is gegaan. En dan in het ook nog vrijwilligerswerk, daar moet je toch niet zelf aan onderdoor gaan? Ik weet, vrijwillig, niet vrijblijvend, maar dit klinkt niet alsof het goed gaat. Denk aan jezelf, ze vinden ook zonder jou wel een oplossing daar hoor ;). Maar als jeze niet dwingt, gebeurt er misschien niks...
pi_148129934
Lekker dan... Ik kom dus net bij de apotheek vandaan en die gaven dus aan dat het alleen met water mocht :') kan ik straks dus weer terug om wat te halen
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
  dinsdag 30 december 2014 @ 10:26:54 #80
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_148130006
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 10:24 schreef klumsy het volgende:
Lekker dan... Ik kom dus net bij de apotheek vandaan en die gaven dus aan dat het alleen met water mocht :') kan ik straks dus weer terug om wat te halen
Je zou ook dennenolie (Kneipp) kunnen proberen Klumsy? Of van die baby-eucalyptus badschuim?
pi_148130714
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 december 2014 02:09 schreef Gevalletje het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is vrijwilligerswerk! En zelfs al was dat het niet, als zwangere kan je best wat eisen stellen, al helemaal bij vrijwilligerswerk. Ga gewoon eens met de leidinggevende om de tafel zitten. Ik neem aan dat ze liever een medewerker hebben die geen kassa draait, dan helemaal geen medewerker. Is van dag switchen anders een optie?
pi_148131918
Gevalletje :* ook aan jezelf denken he. Ik heb net gezien dat rust wel belangrijk is. Dus als je geen rust in je hoofd krijgt, doe dan iets waardoor dat wel is. Van mij part ziek melden.

Groeiecho was in principe goed (schoonouders ook superblij dat ze mee mochten) alleen ik mag toch nog even terug over 3 weken, want het buikje is aan de kleine kant. Ze willen weten of het op deze curve blijft, wat goed is, want dan wordt het gewoon een 6 pond kindje, of dat het naar beneden afwijkt. De rest zat mooi op schema. Het hoofdje wat langerekt, want stuit. Ze lag ook helemaal opgevouwen met de voetjes tegen de neus. Grappig om te zien, maar het lijkt me niet lekker liggen. Vooralsnog maak ik me geen zorgen. Rustig aan doen en tussendoor een uurtje of 2 liggen. Ik heb nog niks rondlopen hier, dus dat scheelt.

Man voelt zich duidelijk niet goed. Het is vooral psychisch aan het worden nou. Wat me niet heel gek lijkt, want als je al een maand ergens last van hebt, maak je je natuurlijk steeds drukker. Het bloedprikken was nog een heel gedoe, ik wist helemaal niet dat hij daar slecht tegen kon, maar blijkbaar vond ie het verschrikkelijk. Gelukkig nu voorbij dan, morgen misschien al uitslag. Straks gaan we samen even plat.

Klumsy, fijn dat de baby het goed lijkt te doen, wel vervelend dat je zelf nou ziek bent. Extra vervelend omdat je helemaal niks mag. Zou een lange warme douche helpen? Ik doe dat weleens als ik verkouden ben en ook al is het maar tijdelijk, het is toch wel even lekker.

NTS, klinkt lekker zo'n draaikont :P Lijkt me ook nogal pijnlijk met die termijn. Ruimte is nogal beperkt aan het worden (stond ik net ook al verbaasd naar te kijken, ze is groter dan ik dacht.)
  dinsdag 30 december 2014 @ 11:47:52 #83
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_148132530
Risu, fijn dat ze het goed in de gaten willen houden.
Momenteel ijken ze hun curves alleen maar met de buikgroei, in Draaks tijd (3 jaar geleden) gingen ze ook uit van hoofd-diameter en bovenbeenlengte. Als je dan 2 van de 3 in het gemiddelde lag, was het goed genoeg.
Ik zou me dus niet heel erg zorgen maken om de buikdiameter als de rest wel mooi op groei ligt, maar extra controle is natuurlijk nooit weg.
En hopelijk wil jouw stuitekindje zich nog wel even draaien ;).
pi_148135179
Sorry dames, maar ik moet zeggen dat al die (schoon)moeder verhalen me wel een klein beetje goed doen :@ Het kan dus nog erger! :o
Iets met gedeelde smart? :*

Ben hier ook wel benieuwd, aangezien schoonouders bij beide schoonzussen ook al in het ziekenhuis langs geweest zijn (vorige week heeft schoonmoeder zelfs een nacht in het ziekenhuis geslapen toen schoonzus aan het bevallen was :{ ). Tenzij ik echt langer moet blijven (meer dan 1 nacht ofzo), hoef ik behalve mijn vriend dus ook echt niemand aan m'n bed hoor! Ze horen het wel als het kind er is (en liefst als we al weer lekker thuis zijn :) ).

En ik ben volgens bovenstaande normen helemaal egoïstisch, want ga fv geven (kv vind ik een domme term :6 ), maar de eerste weken geeft niemand anders dan ik of mijn vriend de fles en daar kan iedereen het mee doen >:)
pi_148135343
Gelijk heb je twist. Jouw kind hoor. En bij mij komen ze het zkh ook niet in hoor. Ik bel als ik 'klaar' ben en dan mogen ze komen als we weer thuis zijn en ik er weer fris en fruitig bij zit. (Voor zover mogelijk)
Eerst zei sm met een beteuterd stemmetje dat ze toch wel even mocht komen kijken zeker. Maar omdat ik zei na 2 uur wel weer thuis te zijn, en zo niet, dan kijken we wel, vond ze het al snel best.
pi_148136597
:* voor klumsy en je snotkop. Fijn dat het hartje er goed uitziet!

Gevalletje, ik sluit me aan bij wat de anderen zeggen. Ga om de tafel zitten met je leidinggevende en klop anders aan bij de arts die je reintegratietraject begeleidt. Nu ik dat zo schrijf weet ik niet meer zeker of jij dat ook was. Maar ik dacht van wel.

Fijn dat ze de groei in de gaten houden Risu. Ik begreep vandaag dat er altijd twee groeiecho's gemaakt worden om zo een de curve vast te kunnen stellen. (Mignonne of wup kunnen dat vast beamen of ontkennen).
Ik hoop dat je je eigen grenzen goed in de gaten houdt. :*

Ik ben weer goedgekeurd bij de vk. Bloeddruk nog steeds laag, HB prima en Frits zit nog netjes op zijn eigen groeicurve in vergelijking met de 20 weken echo. Over drie weken mag ik weer een groeiecho.
pi_148143865
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 21:26 schreef Stippelrientje het volgende:
Vraagje: wat voor info kan je je zeurende moeder geven als je bijna acht weken ver bent?
schijnbaar geef ik haar te weinig updates over haar kleinkind en voelt ze zich tekort gedaan.

We hebben nog geen echo of iets in die geest. Overigens wil ik die niet whappen, want ze gaat daarmee aan de haal. En we willen wel de kans krijgen om het de rest zelf te vertellen rond twaalf weken.

Ze weet dat ik kotsmisselijk ben, voor MvM plas en alleen maar fruit en boterhammen cravings heb. Heeft foto's gehad van mvmstreepjes en cadeautjes en een aankoop. Dat we denken aan wasbare luiers. Ik heb haar meegevraagd naar een babywinkel en naar de beurs.. maar ze kon en kan niet. Dat we zenuwachtigachtig naar de echo uitkijken om het hartje te zien kloppen of dat het niet goed gaat.

Als ik vraag wat ze dan precies verwacht van mij als ik te weinig zeg of doe en aangeef dat wij zelf ook moeten wachten op meer info.. zegt ze:WACHTEN DOEN WE MET ZIJN ALLEN!

Wie heeft hier nou de hormonen? :') ik raak er alleen maar geirriteerder van, maar ik weet niet zo goed is of ik nou echt Echt ECHT te weinig deel aan info of dat ze een grandmazilla aan het worden is.
nou je kunt niet te weinig info krijgen, het is jouw lijf, jouw baby, jouw zwangerschap - en die van je man/vriend/vriendin geen idee wat jouw situatie is -

ik vind het echt erg dat iemand zoiets doet, kom op, je bent ''pas'' 8 weken.. ze moet blij zijn dat ze het überhaupt al weet hoor!

ga je nou niet schuldig voelen, zeg gewoon dat je niet wil dat ze zo tegen je doet, en dat je echt wel dingen laat weten als ze het moet weten of wanneer je wil dat ze het weet. Duidelijk je grenzen aangeven, snapt ze dit na een aantal keer nog niet, dan negeren. Of gewoon zeggen dat je het niet weet.
Born to Lose, but Built to Win.
pi_148143949
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 13:09 schreef Risu het volgende:
Gelijk heb je twist. Jouw kind hoor. En bij mij komen ze het zkh ook niet in hoor. Ik bel als ik 'klaar' ben en dan mogen ze komen als we weer thuis zijn en ik er weer fris en fruitig bij zit. (Voor zover mogelijk)
Eerst zei sm met een beteuterd stemmetje dat ze toch wel even mocht komen kijken zeker. Maar omdat ik zei na 2 uur wel weer thuis te zijn, en zo niet, dan kijken we wel, vond ze het al snel best.
twee uur is zo om hoor :@ toen lag ik nog in mn eigen bloed te baden. :X

Maar goed punt, laat ze lekker weg blijven. En anders zeg je het tegen het verplegend personeel dat je niemand om je bed wil behalve je partner. Dan houden ze ze echt wel tegen :Y
Born to Lose, but Built to Win.
  dinsdag 30 december 2014 @ 16:47:11 #89
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_148145454
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 21:26 schreef Stippelrientje het volgende:
Vraagje: wat voor info kan je je zeurende moeder geven als je bijna acht weken ver bent?
schijnbaar geef ik haar te weinig updates over haar kleinkind en voelt ze zich tekort gedaan.

We hebben nog geen echo of iets in die geest. Overigens wil ik die niet whappen, want ze gaat daarmee aan de haal. En we willen wel de kans krijgen om het de rest zelf te vertellen rond twaalf weken.

Ze weet dat ik kotsmisselijk ben, voor MvM plas en alleen maar fruit en boterhammen cravings heb. Heeft foto's gehad van mvmstreepjes en cadeautjes en een aankoop. Dat we denken aan wasbare luiers. Ik heb haar meegevraagd naar een babywinkel en naar de beurs.. maar ze kon en kan niet. Dat we zenuwachtigachtig naar de echo uitkijken om het hartje te zien kloppen of dat het niet goed gaat.

Als ik vraag wat ze dan precies verwacht van mij als ik te weinig zeg of doe en aangeef dat wij zelf ook moeten wachten op meer info.. zegt ze:WACHTEN DOEN WE MET ZIJN ALLEN!

Wie heeft hier nou de hormonen? :') ik raak er alleen maar geirriteerder van, maar ik weet niet zo goed is of ik nou echt Echt ECHT te weinig deel aan info of dat ze een grandmazilla aan het worden is.
Echt, jij geeft meer informatie dan ik aan 10 verschillende mensen zou geven. Ik ben net iets minder ver dan jij, en hier weet niemand ook nog maar dat ik zwanger ben, en dat blijft zeker zo tot na de echo. Ik was er allang klaar mee hoor...

Geef aan dat ze je irriteert, en ze als ze zo doorgaat helemaal niets meer hoort, anders vrees ik dat het alleen nog maar erger wordt.

Ps. Hormonen zijn een goed excuus om eens lekker assertief te zijn ;)
pi_148151413
Fijn van de goede echo en de goede zorgen Risu. En sterkte met je man. :*

Gevalletje en klumsy ook een :*

Hier vandaag weer goedgekeurd door de vk, alles groeit nog goed en bloeddruk nog steeds netjes. Nu op naar vrijdag, SEO, spannend! :o
  dinsdag 30 december 2014 @ 19:18:42 #91
335643 faptist
Maakt fouten
pi_148153147
Hier werd net een pakket voor mij bezorgd.
Niets besteld, man niets voor mij besteld (jammer:P)..
Blijkt in die mega doos mijn kraampakket te zitten van de zorgverzekeraar (zilveren kruis achmea).
Wat een tof pakket!
In een grote curverbak op wieltjes met leuke dieren print zaten allerlei dingen die ik liever nog even niet zie. Kraamverband enzo.
Gauw weggestopt bij de rest van de babyspullen, maar wel super relaxed dat het al in huis is :)

NTS,
Al vorderingen?
pi_148153755
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 16:16 schreef LadyTagliatelle het volgende:

[..]

nou je kunt niet te weinig info krijgen, het is jouw lijf, jouw baby, jouw zwangerschap - en die van je man/vriend/vriendin geen idee wat jouw situatie is -

ik vind het echt erg dat iemand zoiets doet, kom op, je bent ''pas'' 8 weken.. ze moet blij zijn dat ze het überhaupt al weet hoor!

ga je nou niet schuldig voelen, zeg gewoon dat je niet wil dat ze zo tegen je doet, en dat je echt wel dingen laat weten als ze het moet weten of wanneer je wil dat ze het weet. Duidelijk je grenzen aangeven, snapt ze dit na een aantal keer nog niet, dan negeren. Of gewoon zeggen dat je het niet weet.
thanks O+

getrouwd met een meneer, trouwens :D
Schudden voor gebruik
pi_148153953
Vervelend om te lezen al die (schoon)ouderperikelen. Hier weinig last van, schoonouders zijn schatten die gelukkig wel weten wanneer ze gewoon even pas op de plaats moeten maken. Eigen ouders heb ik helaas niet meer, maar waarschijnlijk staat nog steeds mijn moeders foto bij het woord 'nuchter' in het woordenboek :P (en soms grijpt het me zo naar de keel, dat zij dit kindje niet meer zal kunnen ontmoeten ;().

Urineverlies klinkt bekend helaas. Vooral vervelend bij twee weken aanhoudende hoest :').

Antagel bij maagzuur is de bom!

Risu, een maand met pijn rondlopen en niet weten wat er is, lijkt me heel naar. Sterkte! En fijn dat de groeiecho voor nu in orde was. 6 pond zou ook een prima gewicht zijn!

Vandaag weer een sticker bij de vk! Baby ligt netjes bibi, fijn!
Venus in pocketformaat
© loveli
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 30 december 2014 @ 19:53:18 #94
147316 crew  DJMO
#trut
pi_148154678
sorry dames dat ik even nauwelijks reageer. ik leef momenteel een beetje onder een steen, kan heel weinig hebben. Derde kerstdag én jan z'n verjaardag vieren hebben toch iets meer van me gevraagd dan ik dacht, ik kon 's avonds alleen nog maar huilen van vermoeidheid en overprikkeld zijn :@ Verder hebben niet alleen de kinderen vakantie, maar hun oren ook :X :') Morgenavond nog oud en nieuw en dan ik het weer klaar met de ellende tot maart (hoop ik :Y )
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_148162242
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 19:37 schreef Phaidra het volgende:
Vervelend om te lezen al die (schoon)ouderperikelen. Hier weinig last van, schoonouders zijn schatten die gelukkig wel weten wanneer ze gewoon even pas op de plaats moeten maken. Eigen ouders heb ik helaas niet meer, maar waarschijnlijk staat nog steeds mijn moeders foto bij het woord 'nuchter' in het woordenboek :P (en soms grijpt het me zo naar de keel, dat zij dit kindje niet meer zal kunnen ontmoeten ;().

Klote he? Beter kunnen we het niet maken.
:*
Gelukkig zijn de feestdagen bijna weer achter de rug. Mijn keel zit al weken dichtgeknepen.
pi_148162821
:* voor Phaidra en Roomsnoes. Ik denk dat we vaak niet doorhebben hoe gelukkig we ons mogen prijzen dat we kunnen zeuren en zaniken op onze ouders/schoonouders.
pi_148165767
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 22:13 schreef Cholula het volgende:
:* voor Phaidra en Roomsnoes. Ik denk dat we vaak niet doorhebben hoe gelukkig we ons mogen prijzen dat we kunnen zeuren en zaniken op onze ouders/schoonouders.
+1! :*

Relativeren is inderdaad altijd wel goed bij zulke dingen! :@ :Y
pi_148170893
Over een paar weken heb ik een gesprek met mijn leidinggevende over het uitbreiden van uren (van 0 naar 20-uurs contract). Is het dan wijs om haar voor de tijd in te lichten over de zwangerschap? Ik ben dan bijna 8 weken zwanger.

(En iemand tips tegen continue misselijkheid? Ik hoef niet over te geven, maar soms wel braakneigingen in rare situaties).
pi_148172203
quote:
1s.gif Op woensdag 31 december 2014 00:53 schreef coccinelle het volgende:
Over een paar weken heb ik een gesprek met mijn leidinggevende over het uitbreiden van uren (van 0 naar 20-uurs contract). Is het dan wijs om haar voor de tijd in te lichten over de zwangerschap? Ik ben dan bijna 8 weken zwanger.

(En iemand tips tegen continue misselijkheid? Ik hoef niet over te geven, maar soms wel braakneigingen in rare situaties).
van dirty jobs heb ik geleerd dat je een oor tot oor glimlach moet maken. Erg overdreven lachen, dat overtreft je kokhalzen.....
Maar lastig hoor als het uit het niets komt.

Wat bij mij helpt is diep inademen en focussen op je ademhaling. Dan heb ik het sneller onder controle.

Tegen het continue misselijk zijn is een beetje uitvogelen wat werkt. Kleinere beetjes eten en dat de gehele dag door kan helpen. Of iets van crackertjes knabbelen. Niet te pittig en/of te vet eten, zodat je niet nog meer maagsappen produceert dan dat je al doet.
Bepaalde luchtjes een beetje omzeilen en hetgeen waar je gelijk van gaat kokhalzen natuurlijk ook even uit de weg gaan.

Succes!
Schudden voor gebruik
pi_148174678
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 22:13 schreef Cholula het volgende:
Oh begrijp me niet verkeerd, ik kan me goed voorstellen dat er irritaties ontstaan bij dit soort acties van ouders. Ik heb een behoorlijke tijd gemantelzorgd voor mijn moeder en dat was echt niet altijd leuk ;). Maar ze was zo trots als oma, ik vond het geweldig om haar in die rol te zien. Ik ben dankbaar dat ze het eerste jaar van mijn zoon nog heeft meegemaakt, dat was eigenlijk al een klein wonder. Mijn zoontje was ook wel op haar gesteld, maar nu weet hij daar niks meer van. Oma en opa zijn mijn schoonouders, en that's it. Gelukkig zijn ze zo geweldig leuk met hem O+.

Room, jij ook een knuffel. Met de feestdagen iemand moeten missen is stom :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')