quote:
Op donderdag 1 januari 2015 02:43 schreef NotTheSame het volgende:Gefeliciteerd Koffielepel!!
MevrouwCactus, das wel een

, momentje! Hopelijk kan ze het foed voor zich houden.
Wij hebben weinig meegemaakt van O&N. Buurt is extreem rustig dus Draak sliep er doorheen, manlief en ik zijn op tijd in bed gedoken.
Vraagje voor de medicatiekenners hier: In hoeverre kjn je bijwerkingen hebben van Omeprazol?
Om 20.00uur 1x10mg gepakt en sindsdien misselijk, rillingen, moe en nog steeds veel last van maagzuur.
Pak ik 2 Rennies erbij dan zakt iig het maagzuurgehalte.
De vraag is nu dan ook of dit een bijwerking is of dat ik juist niet reageer op de werkzame stof?
copy/paste, de bijwerkingen die bekend zijn van het fk.
quote:
Bijwerkingen
Vaak (1-10%): misselijkheid, braken, diarree, obstipatie, buikpijn en flatulentie. Hoofdpijn. Soms (0,1-1%): verstoring transaminasespiegels, jeuk, huiduitslag, dermatitis, urticaria, perifeer oedeem, malaise.(Draai)duizeligheid, paresthesieën. Slapeloosheid, slaperigheid. Fracturen van heup, pols of wervelkolom. Zelden (0,01-0,1%): toegenomen transpiratie, overgevoeligheidsreacties: verhoogde lichaamstemperatuur, angio-oedeem, bronchoconstrictie, anafylactische shock, allergische vasculitis en koorts. Leukopenie, trombocytopenie. Spierpijn, gewrichtspijn, hyponatriëmie. Rusteloosheid, verwardheid en depressie. Bronchospasme. Visus- en smaakstoornissen, droge mond, stomatitis, gastro-intestinale candidiasis, microscopische colitis. Hepatitis met of zonder geelzucht. Fotosensibilisatie, haaruitval. Interstitiële nefritis. Zeer zelden (< 0,01%): pancytopenie, agranulocytose. Spierzwakte, hypomagnesiëmie die in ernstige gevallen kan leiden tot hypocalciëmie, gynaecomastie. Hallucinaties, agressie. Leverfalen en encefalopathie bij reeds bestaande leverziekte. Erythema multiforme, Stevens-Johnsonsyndroom of toxisch epidermale necrolyse. Bij parenterale toediening zijn geïsoleerde gevallen van blindheid en doofheid gerapporteerd.
Misselijkheid en vermoeidheid kunnen dus bij de bijwerkingen horen net als braken. Rillingen, heb je er ook koorts of iets bij? Dat lijkt me wel een reden om je arts te bellen. Sowieso kun je even overleggen want er zijn best wat andere middelen nog die je kunt gebruiken. Het middel moet niet erger zijn dan de kwaal natuurlijk; )