abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 1 januari 2015 @ 00:26:39 #151
147316 crew  DJMO
#trut
pi_148205829
gefeliciteerd met de geboorte van koffielepel junior!!

en iedereen een happy new year !!! ~:)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_148206043
Gefeliciteerd. *O*

En allemaal een gelukkig nieuw jaar! *O*
pi_148206223
Gefeliciteerd Koffielepel! *O*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_148206228
Kusjes en knuffels voor jullie allemaal! w/ :* *;
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_148206497
happy new year! Dit jaar worden jullie allemaal (opnieuw) mama O+ of papa O+
S. 2014
J. 2016
pi_148206796
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2015 00:04 schreef koffielepel het volgende:
Dames en heren, gelukkig nieuwjaar namens mijzelf, mevrouw koffielepel en koffielepel junior.

Om acht uur is onze zoon geboren, Daniël. 3000gr. Alles gezond en goed en voorspoedig :Y

Morgen meer, nu terug naar mijn zoon :)

c_/
gefeliciteerd!!
Schudden voor gebruik
pi_148208241
Gefeliciteerd meneer en mevrouw koffielepel! Of is het Vrouwtje Theelepel :) ?

Verder voor iedereen de beste wensen en dat er maar veel mooie kinderen geboren mogen worden!

Ik heb vanavond, in al mijn enthousiasme, de naam van de baby uitgesproken terwijl mijn moeder naast me zat. "Is dat de naam????? Oh wat leuk!!!" *stuiter stuiter*. Ships :( Maar wat was ze blij :) Voor haar een mooi begin van het nieuwe jaar en ach, ze is gelukkig goed in geheimen :)
  donderdag 1 januari 2015 @ 02:43:27 #158
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_148208649
Gefeliciteerd Koffielepel!!

MevrouwCactus, das wel een :@, momentje! Hopelijk kan ze het foed voor zich houden.

Wij hebben weinig meegemaakt van O&N. Buurt is extreem rustig dus Draak sliep er doorheen, manlief en ik zijn op tijd in bed gedoken.

Vraagje voor de medicatiekenners hier: In hoeverre kjn je bijwerkingen hebben van Omeprazol?
Om 20.00uur 1x10mg gepakt en sindsdien misselijk, rillingen, moe en nog steeds veel last van maagzuur.
Pak ik 2 Rennies erbij dan zakt iig het maagzuurgehalte.
De vraag is nu dan ook of dit een bijwerking is of dat ik juist niet reageer op de werkzame stof?
pi_148209269
Gelukkig nieuwjaar!

NTS mij is verteld door de arts de omeprazol een halfuur voor het ontbijt in te nemen. Maar ik ben geen deskundige.
pi_148209972
Gelukkig nieuwjaar allemaal :*

Balen mevrouwCactus! Hier zijn we nog niet uit een naam, scheelt weer dat we ons dan ook niet kunnen verspreken...

Koffielepel gefeliciteerd *O*
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_148209983
NTS geen ervaring mee...
Bij Lola had ik trouwens regelmatig echo's, om de 2 weken ofzo en elke keer gaven ze aan dat ze erg groot was, oa ook een reden om te kiezen voor een kz ipv stuitbevalling, maar achteraf bleek ze maar 47 cm dus het viel echt reuze mee met hoe groot ze was....
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_148210005
NTS, ik gebruik t al jaren maar die bijwerkingen zijn mij niet bekend, ook niet tijdens zwangerschap.
S. 2014
J. 2016
pi_148210066
Koffielepel, gefeliciteerd! Een oliebolletje voor jullie!

Gelukkig nieuwjaar allemaal! Een jaar waarin we (opnieuw) ouder(s) gaan worden! Ineens klinkt april erg dichtbij, haha
pi_148210321
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2015 02:43 schreef NotTheSame het volgende:
Gefeliciteerd Koffielepel!!

MevrouwCactus, das wel een :@, momentje! Hopelijk kan ze het foed voor zich houden.

Wij hebben weinig meegemaakt van O&N. Buurt is extreem rustig dus Draak sliep er doorheen, manlief en ik zijn op tijd in bed gedoken.

Vraagje voor de medicatiekenners hier: In hoeverre kjn je bijwerkingen hebben van Omeprazol?
Om 20.00uur 1x10mg gepakt en sindsdien misselijk, rillingen, moe en nog steeds veel last van maagzuur.
Pak ik 2 Rennies erbij dan zakt iig het maagzuurgehalte.
De vraag is nu dan ook of dit een bijwerking is of dat ik juist niet reageer op de werkzame stof?
copy/paste, de bijwerkingen die bekend zijn van het fk.

quote:
Bijwerkingen

Vaak (1-10%): misselijkheid, braken, diarree, obstipatie, buikpijn en flatulentie. Hoofdpijn. Soms (0,1-1%): verstoring transaminasespiegels, jeuk, huiduitslag, dermatitis, urticaria, perifeer oedeem, malaise.(Draai)duizeligheid, paresthesieën. Slapeloosheid, slaperigheid. Fracturen van heup, pols of wervelkolom. Zelden (0,01-0,1%): toegenomen transpiratie, overgevoeligheidsreacties: verhoogde lichaamstemperatuur, angio-oedeem, bronchoconstrictie, anafylactische shock, allergische vasculitis en koorts. Leukopenie, trombocytopenie. Spierpijn, gewrichtspijn, hyponatriëmie. Rusteloosheid, verwardheid en depressie. Bronchospasme. Visus- en smaakstoornissen, droge mond, stomatitis, gastro-intestinale candidiasis, microscopische colitis. Hepatitis met of zonder geelzucht. Fotosensibilisatie, haaruitval. Interstitiële nefritis. Zeer zelden (< 0,01%): pancytopenie, agranulocytose. Spierzwakte, hypomagnesiëmie die in ernstige gevallen kan leiden tot hypocalciëmie, gynaecomastie. Hallucinaties, agressie. Leverfalen en encefalopathie bij reeds bestaande leverziekte. Erythema multiforme, Stevens-Johnsonsyndroom of toxisch epidermale necrolyse. Bij parenterale toediening zijn geïsoleerde gevallen van blindheid en doofheid gerapporteerd.

Misselijkheid en vermoeidheid kunnen dus bij de bijwerkingen horen net als braken. Rillingen, heb je er ook koorts of iets bij? Dat lijkt me wel een reden om je arts te bellen. Sowieso kun je even overleggen want er zijn best wat andere middelen nog die je kunt gebruiken. Het middel moet niet erger zijn dan de kwaal natuurlijk; )
:)
pi_148210338
Koffielepel en mevrouw, van harte met jullie kleintje O+
:)
  donderdag 1 januari 2015 @ 10:36:13 #166
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_148210488
*MELD*

Het was inderdaad net alsof ik koorts had gisteravond en vannacht. Inmiddels gaat het al wat beter, ben nog wel heel misselijk.
Op de verpakking staat ook dat ik ze 1x pd. 'S ochtends op nuchtere maag moet pakken, maar zowel de gyn als de apothekersassistente gaven aan dat ik ze 's avonds mocht pakken, juist omdat ik 's avonds en 's nachts de meeste problemen heb.
Ik heb zojuist maar de 2e dosering gepakt, op nuchtere maag, misschien dat dit beter werkt (en hopelijk werkt het vannacht dan ook nog). Anders kap ik er per direct mee en zing ik die 2 weken nog wel uit zonder meds.

[ Bericht 1% gewijzigd door NotTheSame op 01-01-2015 11:05:55 ]
pi_148210857
Gefeliciteerd met jullie zoontje koffielepel en mevrouw koffielepel! *O*

Gelukkig nieuwjaar allen! :W
pi_148210895
Oh, naar van je vader NTS! Hopelijk is verder alles goed en kan operatie snel doorgaan! Die rillerigheid en koorts lijkt me niet normaal bij omeprazol.. Misselijk was ik er wel de eerste dagen van (is alweer jaren terug, kwam niet door zwangerschap). Even opletten dat de koorts niet weer terugkomt na het innemen, dan zou ik inderdaad even stoppen en contact opnemen met de arts!
Ik nam het geloof ik ook 's ochtends in, dan werkte het 's avonds ook nog wel. Zie wel op farmacotherapeutisch kompas dat het na 1-4 uur maximaal in je bloed is opgenomen, dus misschien dat 'S avonds innemen toch iets beter helpt dan 's ochtends. Al dacht ik dus dat dat weinig uitmaakt ;).
pi_148210990
*O*. Een klein Koffielepeltje, gefeliciteerd!

Weet uit m'n apotheektijd nog wel dat tussen 4-8 gewoon goed is inderdaad, Kwak :). Heb helemaal niet het idee gehad dat ik zwangerschapsdiabetes zou hebben en kind lag steeds precies op schema qua groei. Schrok alleen dat ie toch in de buurt van de grens kwam, had zelf verwacht dat ie wat lager zou zitten ;).

Wat een rust weer buiten! Kat net lekker weer naar buiten, slaap nu een stuk lichter, dus paar keer wakker geworden van hem. Hij begon onrustig te worden omdat ie weer naar buiten wilde! Arme beest was gister weer helemaal uit z'n doen, het is dan ook best een watje :P. Ook kat van m'n ouders is uiteindelijk nog voor 12 uur teruggekomen, gelukkig!
  Moderator donderdag 1 januari 2015 @ 12:27:24 #170
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_148212211
Ontlurkt om iedereen een heel fijn 2015 te wensen! Dat er maar veel mooie kindjes geboren mogen worden O+ En hopelijk mogen zich hier een aantal van WAHTS gaan melden dit jaar *O*
5 - 28 februari Thailand O+
pi_148213166
Gefeliciteerd met koffielepel junior! *G*

O+ En iedereen een gezond en gelukkig 2015 gewenst! Dat het nieuwe jaar veel mooie kindjes op mag leveren! O+

Oh, da's zonde van het verspreken Cactus! Maar als je moeder goed geheimen kan bewaren, komt het vast goed! Schoonzus had dat ook tijdens haar zwangerschap; die riep ook opeens de naam van hun kleine, terwijl zelfs het geslacht niet algemeen bekend was. Toen wist tante Twist het dus allebei :+ Maar ik heb ook netjes m'n mond gehouden hoor ;)

Ik ben zelf ook heel bang dat ik me een keer verspreek. Dus we zeggen sowieso tegen iedereen dat we nog geen naam hebben, dat helpt al wel wat. En als er andere mensen bij zijn, gebruiken we zoveel mogelijk een andere naam als "werktitel" (een naam die we nooit echt zouden kiezen) :)
  donderdag 1 januari 2015 @ 13:38:23 #172
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_148214480
We hebben onze baby's nu even spekkie en sproet genoemd. Lekker makkelijk als je het er over hebt. Die koosnamen blijven we maar gebruiken. Dan kunnen we ons niet verspreken.
pi_148216279
Hihi, Spekkie en Sproet!

Balen van het verspreken MwCactus! Wij noemen het kind onderling meestal "kleintje" of iets in die richting, dus hoop dat we ons niet zo snel gaan verspreken.
Hoewel m'n vriend op zijn werk wel eens een naam waar we serieus over dachten in de groep heeft gegooid om te zien wat de reacties waren. Inmiddels is dat wel de naam die al behoorlijk vast staat! Maar wel fijn om te weten dat iedereen daar em leuk vond :P
pi_148216337
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2015 12:27 schreef MaJo het volgende:
Ontlurkt om iedereen een heel fijn 2015 te wensen! Dat er maar veel mooie kindjes geboren mogen worden O+ En hopelijk mogen zich hier een aantal van WAHTS gaan melden dit jaar *O*
Dank je! Goede kans dat 1 of meerdere van WOHTS dit jaar zelfs 2 topics op kan schuiven! En dat diegene daar nu nog totaal geen weet van heeft, vind ik wel een grappig idee :)
  donderdag 1 januari 2015 @ 15:20:26 #175
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_148217066
Happy New Year!

Ik denk dat wij maar voor een werktitel gaan. Wat denken jullie: Harry, Delano of Priscilla, waarmee krijg ik mensen het meest op de kast :D :P

Nog een paar dagen, en dan de echo, maar eerst morgen de tweede verjaardag van mijn zoon *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')