abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148239405
Gisteren zo hard gelachen met mijn vader en moeder. We waren bij mijn tante langs gegaan om spelletjes te spelen en daar was ook een andere oom met kids.
Zitten we aan tafel nadat we verteld hadden dat we zwanger zijn en de vreugdetranen gedroogd zijn.. hebben we een super sterke stethoscoop van mijn tante om te kijken of we het hartje kunnen vinden. Mocht mijn moeder luisteren nadat wij hadden geluisterd..
Mijn moeders oren zijn niet zo best geloof ik, maar ze hoorde ook echt niets doordat mijn vader ernaast stond als een soort darth fader.. pffff pfffff pfffff en dan met een hoog stemmetje.. "opa! oooopppa!! "
kirde hij "hoor je dat? de baby roept mij al!"hij had de grootste lol erom :) en mijn moeder vond het zo spannend dus die riep steeds dat hij moest stoppen.. zat mijn vader weer te giebelen.. "pffff pfffff oooopa! opa! "
verschuift mijn moeder de stethoscoop een beetje zegt hij ineens "oooooma! oma!
Ach wat leuk! voor ieder een om te kroelen!"
iedereen moest zo hard lachen om het schouwspel :)

Mijn moeder was ook opgelucht dat haar zusje het wist, want daar kletst ze normaal alles mee. we hebben het er niet meer over gehad over hoe ze laatst deed. Ik wil haar er pas weer over aanspreken als ze weer gek doet.
Mijn oompje (een beetje alla sheldon van tbbt)zei vlak voordat we het vertelde dat hij het zo jammer vond het als allerlaatste te weten van mijn zusje haar zwangerschap. Ik had gelijk hem een foto gegeven op mijn telefoon met de mededeling erbij.. zo nou kan je zeggen dat je de eerste bent die het nu weet. Hij moest het even verwerken en toen kreeg hij toch wel traanoogjes en moest zo hard lachen, waarna iedereen dus wilde zien wat er op de telefoon te zien was :) hihi

We hebben de stethoscoop mee naar huis gekregen om soms te luisteren naar buikgeluiden en het hartje... echt heel leuk :) dat is het eerste wat wij meekrijgen van de baby naast het spugen en pijnlijke borsten :)

Ik heb trouwens wel meegelezen, maar ik ben al een beetje kwijt hoe of wat. Werknamen: wij noemen onze baby wurmpie of baltazar als serieuze naam die we erg leuk vinden :+
meer om mijn zus te plagen :)

ik vind de meldingen van meld, dubbel meld super tof O+ lijkt me super spannend als je aan het einde zit!

dikke:* voor de snotterende, misselijk, verstopte hoofden en de dames die er gewoon graag een kusje willen van deze snottervrije stippel :)
dit weekend hebben we neefjes en nichtjes te logeren. Volle bak O+ dus ik denk zomaar dat ik niet veel tijd heb om dan goed bij te lezen :)
fijn weekend alvast ;)
Schudden voor gebruik
  vrijdag 2 januari 2015 @ 12:35:44 #202
327807 Mariposas
יה&#14
pi_148240308
Klinkt grappig stippelrientje! Leuk dat je familie er ook zo veel plezier aan beleeft en meeleeft. Maar het hartje horen met 8 weken met een stethoscoop? Volgens mij is dat zelfs met een doppler pas op z'n vroegst vanaf 10 weken te horen. Zal wel een ultra supersonische stethoscoop zijn dan! ;)
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_148240315
SEO was goed! *O* Alleen de niertjes waren 1 mm ( }:| ) te groot tijdens de meting dus we moeten als ik 30 weken zwanger ben terugkomen voor de zekerheid. Het betekende waarschijnlijk niks, maar ze moesten de grootte van het moment van meten aanhouden. Ik vind het wel leuk dat we tegen die tijd nog een keer mogen gluren. O+
pi_148242926
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 12:35 schreef Mariposas het volgende:
Klinkt grappig stippelrientje! Leuk dat je familie er ook zo veel plezier aan beleeft en meeleeft. Maar het hartje horen met 8 weken met een stethoscoop? Volgens mij is dat zelfs met een doppler pas op z'n vroegst vanaf 10 weken te horen. Zal wel een ultra supersonische stethoscoop zijn dan! ;)
dat is het ook. Het is een mega mega mega versterker.
Heul goed concentreren en richten dan lukt het soms :)
Schudden voor gebruik
pi_148243675
*O* voor de goede SEO van Selvaria! Fijn!

Da's altijd dubbel met zulke metingen hè? Enerzijds fijn dat ze het zekere voor het onzekere nemen en alles dubbel checken, maar het brengt toch ook altijd wat onzekerheid mee. Nou ja, een keertje extra kijken is geen straf ;)
pi_148244571
Ja inderdaad. Ik maak me niet zo veel zorgen, want toen ze nog een keer ging kijken waren ze alweer iets geslonken. Liever een keer te veel dan te weinig op controle. :)
  vrijdag 2 januari 2015 @ 17:15:02 #207
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_148248187
Een goede SEO Selvaria!

En superdeluxe stethoscoop voor Stippelrientje!

Boodschappen doen was toch niet zo'n goed plan. Veel lopen + kou = AUW aan de onderkant }:| .
En dan was eerst eigenlijk nog de bedoeling dat ik alleen ging want Draak had zich misdragen (die heeft het bijtvirus, vanmorgen 2x bijna gebeten :( ) dus papa had haar gezegd dat ze voor straf thuis moest blijven met hem. Maar daar heb ik toch maar een stokje voor gestoken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_148249468
Ik kon op de echo niet veel meer herkennen Risu! Ga ik over 2 weken vast ook hebben, ben gewent dat ie nog iets kleiner is en goed in beeld komt, zal nu ook wel te groot worden!

Ik gebruik nu Budesonide neusspray, maar vaak om de dag of als ik last heb. Heb geen verkoudheid of holteontsteking, maar allergie en na een tijdje zonder gaat m'n neus toch weer chronisch dichtzitten..

Leuk dat je familie er zo mee bezig is Stippel :D. Met de stethoscoop heb je geen Angelsounds meer nodig dan!

Goede SEO van Selvaria! Zal vast niks zijn als het op 1mm aankomt en de latere meting alweer anders was, maar extra babyspieken blijft leuk!

:* NTS! En sterkte met je vader ;).
pi_148249515
plaatje van de stethoscoop? ik ben wel benieuwd :o
:)
pi_148249640
Heb sinds een paar dagen soms kort een zeurderig gevoel onderin m'n buik, misschien weer m'n darmen.. Maar sinds vandaag ineens ook steekjes onderin m'n buik. Heel laag, achter m'n schaambot of iets erboven. Heeft dat met het groeien te maken? :?
Hoop dat het herkenbaar is voor iemand hier, ik maak me er nu nog niet te druk om!
pi_148251089
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 17:45 schreef Gevalletje het volgende:
Ik kon op de echo niet veel meer herkennen Risu! Ga ik over 2 weken vast ook hebben, ben gewent dat ie nog iets kleiner is en goed in beeld komt, zal nu ook wel te groot worden!

Ik gebruik nu Budesonide neusspray, maar vaak om de dag of als ik last heb. Heb geen verkoudheid of holteontsteking, maar allergie en na een tijdje zonder gaat m'n neus toch weer chronisch dichtzitten..

Leuk dat je familie er zo mee bezig is Stippel :D. Met de stethoscoop heb je geen Angelsounds meer nodig dan!

Goede SEO van Selvaria! Zal vast niks zijn als het op 1mm aankomt en de latere meting alweer anders was, maar extra babyspieken blijft leuk!

:* NTS! En sterkte met je vader ;).
:D Deze twee plaatjes zijn van alleen het hoofd. Eentje van schuin bovenaf en een van opzij. Het is nu ook lastig, ze is zo groot geworden :o
Dat voel ik dan wel aan mijn buik ook. De schoppen zijn langzaamaan veranderd in schuiven. Een schop is nu zo hard dat ik er van schrik. Doet ze dan ook maar eens per dag nog. Naar buiten toe dan, naar beneden wordt volop geduwt. En dan moet ik ineens zoooo plassen. En af en toe voel ik dus een arm of been voorbij schuiven. Heel gaaf, maar best een irritant gevoel. :P

Met mijn man gaat het trouwens weer iets beter. Wel pijn nog, maar slapen scheelt een hoop. Zo uitgerust kun je er weer beter tegen. Pds had ik ook even aan gedacht, maar de symtomen verschillen teveel van wat ik erin herken. Dokter denkt nou misschien parasiet, dus daar wordt nou naar gekeken, duurt een week. Als dat het is, is het binnen 2 dagen over. (Dus we hopen daarop) en dan kan de verzorging eindelijk wat meer mijn kant op. Ik ben nu wel klaar met heen en weer lopen om voor meneer wat te pakken. Pak maar eens iets voor mij. :P
pi_148251210
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 17:50 schreef Gevalletje het volgende:
Heb sinds een paar dagen soms kort een zeurderig gevoel onderin m'n buik, misschien weer m'n darmen.. Maar sinds vandaag ineens ook steekjes onderin m'n buik. Heel laag, achter m'n schaambot of iets erboven. Heeft dat met het groeien te maken? :?
Hoop dat het herkenbaar is voor iemand hier, ik maak me er nu nog niet te druk om!
Ja, volgens mij zijn dan de banden. Die voel ik ook heel duidelijk als mevrouw zich weer eens uitstrekt. Dan zet ze zo haar voeten erin :X naja, beter dan in mijn blaas. Ik merk nu wel het vaker naar de wc gaan. (Van gem. 3 keer pd naar gem 5 tot 6 keer pd. Is volgens mij nog niet erg vaak.)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 2 januari 2015 @ 18:59:57 #213
147316 crew  DJMO
#trut
pi_148252335
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 18:28 schreef Risu het volgende:

[..]

Ja, volgens mij zijn dan de banden. Die voel ik ook heel duidelijk als mevrouw zich weer eens uitstrekt. Dan zet ze zo haar voeten erin :X naja, beter dan in mijn blaas. Ik merk nu wel het vaker naar de wc gaan. (Van gem. 3 keer pd naar gem 5 tot 6 keer pd. Is volgens mij nog niet erg vaak.)
dat moet ik alleen per nacht al :') overdag valt het in verhouding wel mee volgens mij, maar 's nachts wordt ik er simpel van. kan beter op de wc gaan slapen :')
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_148252764
Ja ik moet 1 tot 3 keer per nacht. Ligt er ook aan hoeveel ik nog gedronken heb en hoe mevrouw erbij ligt (beentjes tegen de neus of naar beneden)
Maar moet eerlijk bekenen dat ik eigenlijk veel te weinig drink. Ik probeer er zo vaak mogelijk aan te denken maar het is een eeuwig durend gevecht.
pi_148252863
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 18:25 schreef Risu het volgende:

[..]

:D Deze twee plaatjes zijn van alleen het hoofd. Eentje van schuin bovenaf en een van opzij. Het is nu ook lastig, ze is zo groot geworden :o
Dat voel ik dan wel aan mijn buik ook. De schoppen zijn langzaamaan veranderd in schuiven. Een schop is nu zo hard dat ik er van schrik. Doet ze dan ook maar eens per dag nog. Naar buiten toe dan, naar beneden wordt volop geduwt. En dan moet ik ineens zoooo plassen. En af en toe voel ik dus een arm of been voorbij schuiven. Heel gaaf, maar best een irritant gevoel. :P

Met mijn man gaat het trouwens weer iets beter. Wel pijn nog, maar slapen scheelt een hoop. Zo uitgerust kun je er weer beter tegen. Pds had ik ook even aan gedacht, maar de symtomen verschillen teveel van wat ik erin herken. Dokter denkt nou misschien parasiet, dus daar wordt nou naar gekeken, duurt een week. Als dat het is, is het binnen 2 dagen over. (Dus we hopen daarop) en dan kan de verzorging eindelijk wat meer mijn kant op. Ik ben nu wel klaar met heen en weer lopen om voor meneer wat te pakken. Pak maar eens iets voor mij. :P
:@ vind die late echo's zo lastig te zien.. Dan lijkt alles ineens zo ingezoomd in vergelijking met 20 weken!

Dat schuiven voel ik nu ook vaak, hoewel ie soms ook wel schopt nog. Vanuit het niks zodat ik ervan schrik soms :P. Gelukkig niet zo vaak in m'n blaas meer, maar wie weet komt dat nog!

Fijn dat het beter met hem gaat! Maar hopen op een parasiet dan, niet fijn maar dat is snel op te lossen! En dan heb jij ook weer wat meer rust :)
pi_148253086
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 18:28 schreef Risu het volgende:

[..]

Dacht dat bandenpijn meer aan de zijkant zat? Dit zijn echt ritmische steekjes in het midden, begint best irritant te worden.. Gaat gewoon door als ik rustig zit en baby niet beweegt. Ben nu al een aantal keer naar de wc geweest, iets vaker dan normaal misschien, maar verder niet anders. Heb het idee dat de steekjes in de buurt van m'n blaas zitten juist, ga gelijk weer aan blaasontsteking denken .. Ben ik sinds zwangerschap al 2x op getest, maar was het toen niet. Heb het ook nog nooit gehad dus ik kan het nergens mee vergelijken. Dus hou ik het maar even op groeipijn :P. (Als het zo irritant aanwezig blijft bel ik morgen wel even de vk)
Da's niet erg vaak nee, ik zat voor m'n zwangerschap denk ik al op het dubbele :P
pi_148253197
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 18:59 schreef DJMO het volgende:

[..]

dat moet ik alleen per nacht al :') overdag valt het in verhouding wel mee volgens mij, maar 's nachts wordt ik er simpel van. kan beter op de wc gaan slapen :')
Ik ben overdag juist best een zeikerd :P. Ik hoef er nog steeds maar 1x per nacht uit! (En dan vaak ook nog omdat m'n kat langskomt en ik daar tegenwoordig al wakker van word, dan ga ik gelijk maar even naar de wc omdat ik dan toch al wakker ben :P)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 2 januari 2015 @ 19:31:14 #218
147316 crew  DJMO
#trut
pi_148253394
oh jullie voelen de baby dus ook al minder echt schoppen maar meer schuivend voorbij komen?? ik dacht me te herinneren dat dat pas met een week of 34 begon ofzo. Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik ook minder harde schoppen voel en meer schuivende bewegingen. Ook dat kietelen onderin m'n buik btw. Alsof hij de ruimte daar aan het verbouwen is zodat z'n hoofd er in past ofzo :')
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_148254111
Ik weet niet zeker of ik hem nou echt minder voel trappen.. Voelde eerst alleen die trappen, sinds een paar weken voel ik het langsschuiven ook goed. Soms nu ook dat ie terugduwt tegen m'n hand ipv een schop. Voel em wel vaak wiebelen, weet niet of ie dan echt schopt of meer een beetje duwt, echt harde schoppen krijg ik gelukkig niet heel vaak (schrik dr altijd even van :P). Jammer dat je niet even naar binnen kan kijken, zien wat ie nou precies aan het doen is!

Vind het ook grappig dat ik hem opzij of aan de bovenkant voel en gelijk daarna ook wat gefriemel aan de onderkant, dat verwacht ik dan niet! Gek idee dat ie al zo groot is dat ie dat kan O+
pi_148255825
Selvaria, fijn dat alles goed was. En inderdaad, beter het zekere voor het onzekere.

Risu, ik moest je echo even ontcijferen voordat ik ook maar iets door had. Normaal zie ik het snel, maar deze dit keer niet.

NTS, fijn dat je niet alleen hoefde. Jij hoeft niet gestraft te worden voor Draakjes acties. :P

Gevalletje, zeurderig gevoel onderbuik is hier ook bekend als bandenpijn.

Wat leuk, alle verhalen over bewegen! Daar kijk ik erg naar uit. Nu denk ik af en toe wat te voelen, maar dat lijkt me sterk met 13w3d.

Plassen. Dat is niet zwanger al belachelijk veel. Nu kan ik beter op het toilet blijven zitten denk ik soms. :')

Wanneer komt energie normaal gesproken weer een beetje terug? Met een week of 16 is normaal toch? Ik heb vandaag boodschappen gedaan en de koelkast ontdooid en heb tot 2 keer toe een dutje moeten doen. Ik ben er een beetje klaar mee en wil wel weer een beetje energie hebben. :P
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  vrijdag 2 januari 2015 @ 21:25:05 #221
335643 faptist
Maakt fouten
pi_148258408
*egopost.

Hai hai,
gelukkig nieuwjaar allemaal!

Maandag ga ik alweer mijn 3e semester in. Wat gaat de tijd toch hard!
Ik maak me een beetje druk, maar zie dat mijn klachten toch wel bekend zijn bij jullie..
Ik heb af en toe zo'n pijn linksboven in mn buik. Moet dan echt even hangen aan iets of liggen, maar die luxe heb ik helaas niet altijd.
Zeker nu niet. Het hele huis moet nog aan kant, want m'n man wordt morgen 30.
Normaal doe ik de boodschappen, maar dat trok ik dus niet en nu hebben we de standaard verjaardagboodschappen van NL in huis. Kaas, worst, komkommer, tomaatjes.
Toastjes met kipkerrie, sellery en scharrelei.
Chips.
Taart.
Echt.. mijn man ... nouja.. ik zeg er maar niks van.

Sorry dat ik even niet inhoudelijk reageer. Heb wel bijgelezen, maar Zzzzzzz....
pi_148260616
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 20:33 schreef Krisvc het volgende:
Selvaria, fijn dat alles goed was. En inderdaad, beter het zekere voor het onzekere.

Risu, ik moest je echo even ontcijferen voordat ik ook maar iets door had. Normaal zie ik het snel, maar deze dit keer niet.

NTS, fijn dat je niet alleen hoefde. Jij hoeft niet gestraft te worden voor Draakjes acties. :P

Gevalletje, zeurderig gevoel onderbuik is hier ook bekend als bandenpijn.

Wat leuk, alle verhalen over bewegen! Daar kijk ik erg naar uit. Nu denk ik af en toe wat te voelen, maar dat lijkt me sterk met 13w3d.

Plassen. Dat is niet zwanger al belachelijk veel. Nu kan ik beter op het toilet blijven zitten denk ik soms. :')

Wanneer komt energie normaal gesproken weer een beetje terug? Met een week of 16 is normaal toch? Ik heb vandaag boodschappen gedaan en de koelkast ontdooid en heb tot 2 keer toe een dutje moeten doen. Ik ben er een beetje klaar mee en wil wel weer een beetje energie hebben. :P
Ik wacht nog steeds op de energie terugkeer.... :+
dochter is 5 maanden
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 3 januari 2015 @ 07:50:25 #223
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_148272701
* MELD *
Nog steeds alles binnenboord hier!

En jeutje, wat is het rustig hier! Geen nachtbrakers?

Krisvc ik heb deze keer maar een paar weken geen last gehad van vermoeidheid. Dat was in het tweede trimester. Bij Draak had ik er veel minder last van.

Faptist, joh, de gasten mogen blij zijn dat jullie je sowieso nog zo uitsloven voor een verjaardag! En gefeliciteerd met je man!

Schuiven/schoppen doet er hier ook eentje nog steeds trouw op rustmomenten. Mijn hele familie heeft met Nieuwjaar zo'n buikfeest mogen aanschouwen. Zelfs mijn schoon-nichtje (7wkn geleden bevallen) had het bij haar nog nooit zo erg gezien als bij mij.

Zo, ik ga de rest van de familie eens wakker maken. Mooie tijd vind ik ;) .
pi_148272955
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 22:06 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ik wacht nog steeds op de energie terugkeer.... :+
dochter is 5 maanden
Volgens mij heb ik zeker 2 weken veel/meer energie gehad deze zwangerschap. Dat is nu zo'n 10 weken geleden...

quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 07:50 schreef NotTheSame het volgende:
* MELD *
Nog steeds alles binnenboord hier!

En jeutje, wat is het rustig hier! Geen nachtbrakers?

Krisvc ik heb deze keer maar een paar weken geen last gehad van vermoeidheid. Dat was in het tweede trimester. Bij Draak had ik er veel minder last van.

Faptist, joh, de gasten mogen blij zijn dat jullie je sowieso nog zo uitsloven voor een verjaardag! En gefeliciteerd met je man!

Schuiven/schoppen doet er hier ook eentje nog steeds trouw op rustmomenten. Mijn hele familie heeft met Nieuwjaar zo'n buikfeest mogen aanschouwen. Zelfs mijn schoon-nichtje (7wkn geleden bevallen) had het bij haar nog nooit zo erg gezien als bij mij.

Zo, ik ga de rest van de familie eens wakker maken. Mooie tijd vind ik ;) .
Ik word 's nachts wel wakker, maar ga dan bewust niet op internet. Dan blijf ik wakker. Nu val ik redelijk snel weer in slaap (nadat ik geplast heb vaak).
Trouwens wel vroeg om de rest van de familie wakker te maken hoor, ik vind het gemeen ;)

'Wij' gaan vandaag klussen. Ik mag niets meer doen van vrouwlief (en van mijn lichaam), dus ik ga vooral zitten en kijken, maar er wordt in ieder geval geklust. De huiskamer krijgt een nieuwe vloer en de muren zijn sinds gister weer dicht (we hadden de huiskamer behoorlijk gestript). En dan is het bijna klaar hier in huis voor de baby! Jeuj!
  zaterdag 3 januari 2015 @ 10:00:02 #225
374533 purebliss
gepromoveerd in weetnietkunde.
pi_148273589
Goeiemorgen!

Oudste zoon is vandaag 4 geworden! Wat vliegt de tijd zeg!!

Faptist gefeliciteerd!!

En verder lees ik braaf mee maar even heel druk! Zal later braaf reageren!

Fijne dag iedereen!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')