Ik zou het niet vertellen en me daar ook niet schuldig over voelen.quote:Op woensdag 31 december 2014 00:53 schreef coccinelle het volgende:
Over een paar weken heb ik een gesprek met mijn leidinggevende over het uitbreiden van uren (van 0 naar 20-uurs contract). Is het dan wijs om haar voor de tijd in te lichten over de zwangerschap? Ik ben dan bijna 8 weken zwanger.
(En iemand tips tegen continue misselijkheid? Ik hoef niet over te geven, maar soms wel braakneigingen in rare situaties).
Ik zou niks vertellen. Uitbreiding van de uren staat los van de zwangerschap lijkt me, plus dat je het anders met deze termijn ook nog niet verteld zou hebben.quote:Op woensdag 31 december 2014 00:53 schreef coccinelle het volgende:
Over een paar weken heb ik een gesprek met mijn leidinggevende over het uitbreiden van uren (van 0 naar 20-uurs contract). Is het dan wijs om haar voor de tijd in te lichten over de zwangerschap? Ik ben dan bijna 8 weken zwanger.
(En iemand tips tegen continue misselijkheid? Ik hoef niet over te geven, maar soms wel braakneigingen in rare situaties).
Precies. Je hebt op twee fronten wettelijke bescherming: je bent niet verplicht het te vertellen tot je zwangerschap behoorlijk ver gevorderd is, en je baas mag er geen consequenties wat betreft uren of contractstatus aan verbinden. Maar van de eerste bescherming gebruik maken is (in de meeste gevallen) véél makkelijker dan de eerste, dus doe dat vooral.quote:Op woensdag 31 december 2014 11:20 schreef FlyingFish het volgende:
En eerder iets zeggen zou er zomaar voor kunnen zorgen dat het nieuwe contract er toch maar niet komt en dat moeten aanvechten heb ik geen zin in.
Gefeliciteerd!! Wordt het een maandagochtend op het stadhuis, of iets groters?quote:Op woensdag 31 december 2014 11:05 schreef Selvaria het volgende:
Oh jongens, ik ben de laatste tijd echt niet van mijn roze wolk af te slaan.Ik voel me beter dan ooit! Ik heb al een tijdje geen last van kwaaltjes gehad, ik voel m'n baby dagelijks koprollen (of wat dat kind ook aan het doen is
) en als kers op de taart gaan vriend en ik nog voor de bevalling trouwen, zodat we dan echt de familie XXXX zijn.
![]()
![]()
Oef, wij toevallig ook! Wat zijn die krengen duur! Maar nu ik zulke mooie opties heb bekeken is het moeilijk terug te vallen op simpelere / goedkopere ringen.quote:Op woensdag 31 december 2014 11:19 schreef twist02 het volgende:
Toevallig gisteren voor ringen rondgekeken, maar blijkbaar hebben we nogal een dure smaak
Ja, dat is het inderdaad... Ik weet dat het ook echt wel goedkoper kan, maar nu heb ik echt iets gezien waar ik verliefd op benquote:Op woensdag 31 december 2014 12:38 schreef Selvaria het volgende:
[..]
Oef, wij toevallig ook! Wat zijn die krengen duur! Maar nu ik zulke mooie opties heb bekeken is het moeilijk terug te vallen op simpelere / goedkopere ringen.![]()
Zoiets lijkt mij wel wat, zo groots hoeft van mij allemaal niet, liever wat intiemer met mensen die je daadwerkelijk regelmatig ziet en spreekt. En ik vind het eerlijk gezegd nogal geldverspillingquote:Op woensdag 31 december 2014 12:32 schreef Selvaria het volgende:
Wij trouwen klein, maar compleet.Wel op een vrijdagmiddag omdat veel mensen van ver moeten komen en dit toch handiger is. We trouwen 's middags op locatie en gaan aansluitend dineren en borrelen met een gezelschap van ongeveer 30 mensen. We houden verder geen feest, dat verwacht ik dan (met 32 weken) niet meer vol te houden. Lekker intiem dus, maar toch volledig genoeg.
Ik ben zo blij!
hoe groot was draak?quote:Op woensdag 31 december 2014 13:45 schreef NotTheSame het volgende:
* DUBBELMELD * voordat jullie straks denken dat ze me in het zkh hebben gehouden.
Alles was goed, geschatte grootte gaat nu richting de 8 pond uiterlijk![]()
!
Nu ff bij de kapper, m'n coupe troep laten fatsoeneren.
Iedereen alvast een fijn uiteinde en dat we in 2015 allemaal supermooie baby's mogen baren!
Ja maar... Als je het wel vertelt, mogen ze toch niks met die info...quote:Op woensdag 31 december 2014 14:34 schreef Phaidra het volgende:
Als tegenwicht: ik zou de zwangerschap denk ik niet voor me kunnen houden bij contractbesprekingen. Je moet hopelijk nog een tijdje met leidinggevend samenwerken en ik zou bang zijn om een goede relatie op het spel te zetten. Maar ik heb altijd fijne en meedenkende leidinggevenden gehad, dat speelt ook wel mee natuurlijk.
Gisteren.quote:Op woensdag 31 december 2014 13:39 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Zoiets lijkt mij wel wat, zo groots hoeft van mij allemaal niet, liever wat intiemer met mensen die je daadwerkelijk regelmatig ziet en spreekt. En ik vind het eerlijk gezegd nogal geldverspillingWanneer zijn jullie begonnen met regelen/plannen?
2520gram en 46cm ongeveer met 38.0quote:
Gefeliciteerd! 1,5 uur is zeker lang, maar vast geen straf om zo lang te mogen kijkenquote:Op woensdag 31 december 2014 16:12 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Jeej vandaag goede GUO gehad. Wel lang gelegen zeg. Bijna 1,5 uur. Maar de baby's bewogen ook veel. Vanavond dus maar eens een glaasje op drinken. K3 bubbels it is!
Nja, dat is op zich nog netjes voor deze termijn natuurlijk, maar er moeten niet nog 2 kilo's bij komenquote:Op woensdag 31 december 2014 16:16 schreef NotTheSame het volgende:
[..]
2520gram en 46cm ongeveer met 38.0
Piranha gaat nu al over de 3200gram en geschatte lengte zit op 50cm ongeveer bij 37.6.
Er komt nu gemiddeld nog zo'n 30 gram per dag bij dus als ik de 40 weken vol zou maken zou ik op 3600 gram uitkomen, maar ik moest er niet van schrikken als het meer zou zijn omdat Piranha langer is dan gemiddeld volgens de gyn.quote:Op woensdag 31 december 2014 16:19 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! 1,5 uur is zeker lang, maar vast geen straf om zo lang te mogen kijken
[..]
Nja, dat is op zich nog netjes voor deze termijn natuurlijk, maar er moeten niet nog 2 kilo's bij komen
Qua lengte is hij wel enthousiast aan het groeien jaquote:Op woensdag 31 december 2014 16:50 schreef NotTheSame het volgende:
[..]
Er komt nu gemiddeld nog zo'n 30 gram per dag bij dus als ik de 40 weken vol zou maken zou ik op 3600 gram uitkomen, maar ik moest er niet van schrikken als het meer zou zijn omdat Piranha langer is dan gemiddeld volgens de gyn.
Lijkt me niet waarschijnlijk. Ik krijg wekelijks groeiecho's, en de curve loopt netjes op. 4cm ernaast zou betekenen dat ze er al 6 weken behoorlijk langs zitten met hun metingen:).quote:Op woensdag 31 december 2014 17:00 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Qua lengte is hij wel enthousiast aan het groeien jaMaar weet je, ze kunnen er ook zomaar 4cm naast zitten en dan is het weer een normale lengte.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vind ik helemaal niet cheesy hoor Fuente! Heb ook wel eens dat gevoel gehad dat iemand nog erg dichtbij leek. Mooi gevoel dat je dat hebt
Roze wolk voor Selvaria, wat fijn!!
Hier gaat de trouwerij ook klein en vooral formeel zijn. Het hoeft voor ons niet zo groot en hebben maar een kleine familie. Dachten erover dat nog voor de baby te doen, maar geen zin om nu snel alles te moeten regelen nog, dus doen het liever relaxed erna. Zijn al bij gemeentehuis geweest voor de erkenning, fijn dat dat al rond is.
Alles goed bij NTS! Altijd maar afwachten hoe dicht ze inderdaad bij het verwachte gewicht zaten
Goede GUO Shopaholic![]()
Fijne vakantie Mariposas! Ik zat al snel aan de positiebroeken. Wilde "vast even kijken" bij Prenatal en kwam na het passen toch met een broek thuis. En die zat zoveel prettiger op m'n buik dat ik die alleen nog maar droeg!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
GOOOOOO mevrouw koffielepelquote:Op woensdag 31 december 2014 18:21 schreef koffielepel het volgende:
ondertussen is in huize koffielepel een geboorte gaande
Mevrouw koffielepel is nogal in zichzelf gekeerd dus ik zit nu naast de douche actief mijn mond te houden en toch aanwezig te zijn![]()
Als het goed is komt over een half uurtje de vk weer terug en dan gaan we ervoor
Vanmorgen even na 11 braken de vliezen op even ruim 37 weken. We zetten in op een thuisbevalling en dat lijkt goed te gaan.
Normaal zit ik alleen in k&w maar stomtoevallig kwam ik dit topic tegen, en uiteindelijk is dit ook een aardig klus project
hatsekidee!!quote:Op woensdag 31 december 2014 18:21 schreef koffielepel het volgende:
ondertussen is in huize koffielepel een geboorte gaande
Mevrouw koffielepel is nogal in zichzelf gekeerd dus ik zit nu naast de douche actief mijn mond te houden en toch aanwezig te zijn![]()
Als het goed is komt over een half uurtje de vk weer terug en dan gaan we ervoor
Vanmorgen even na 11 braken de vliezen op even ruim 37 weken. We zetten in op een thuisbevalling en dat lijkt goed te gaan.
Normaal zit ik alleen in k&w maar stomtoevallig kwam ik dit topic tegen, en uiteindelijk is dit ook een aardig klus project
Ik weet niet wat ik moet verwachten, maar mijn vader is normaal van het model 'koude kikker' en hij was er toch flink van ondersteboven. We horen het vrijdag allemaal wel, en maar die stress die erbij komt kijkenquote:Op woensdag 31 december 2014 18:32 schreef twist02 het volgende:
Jeetje NTS, dat kan er ook nog wel bij..!![]()
Veel sterkte met de onzekerheid de komende dagen. Niet dat je er nu echt iets aan hebt, maar het hoeft niks te betekenen hè? Bij mij is het ook ooit geconstateerd, maar bleek volledig loos alarm!
Het valt me nu pas op dat jij als enige een UD in januari hebt!Wel grappig, als je ziet hoe vol sommige andere maanden zijn!
En ook maar 2 in februari trouwens! Dat worden spaarzame baby-momenten de komende maanden!
Wijze oet-'t-oosten-boksquote:Op woensdag 31 december 2014 20:25 schreef AwayTL het volgende:
Selvaria, hee eens iemand uut t oosten!
*bokst vanuit -net nog- achterhoek terug*quote:
quote:Op woensdag 31 december 2014 17:34 schreef Gevalletje het volgende:
Vanmorgen sticker gehaald bij de vk! Alles goed, bloeddruk laag en z'n hartslag was weer in 1seconde gevonden en duidelijk. Uitslag GTT was goed, want "alles onder de 7.8 is gewoon goed!". Ik zat dus wel op 7.4, vind ik nog best hoog.. Over 2 weken krijg ik nog een groeiecho. Uit voorzorg, want geen vermoeden dat hij groter of kleiner dan gemiddeld wordt (hij was precies op schema bij 3-D echo bij 25 weken). Leek haar ook goed voor m'n gemoedsrust, want die stress vond ook zij niet goed.. Volgende afspraak wordt ook wat langer om te zien hoe het dan gaat. Heb een briefje meegekregen voor baas waarop staat dat ze aanraden dat ik op zeer korte termijn daar stop. Heb het vandaag even achterwege gelaten op m'n werk, was nu een drukke en korte dag waarbij baas heen en weer moest rennen. Ik kon gewoon lekker m'n gang gaan dus voelde me gewoon goed.
Ik heb geen re-integratiearts meer, traject liep half jaar terug af. En ik mocht wel een dag minder werken hoorde ik maandag, maar dan net die dag die wel rustig en fijn is dus daar heb ik niks aan. Dan stop ik liever helemaal en is dit gewoon klaar, nu nog even over m'n schuldgevoel heen stappen
Nu zit ik heerlijk ontspannen op de bank onder een warm dekentje, met m'n kat veilig naast me. Door de knallen wil ie ook niet eens naar buiten! Helaas waren m'n ouders net te laat thuis en is hun kat niet meer binnen gekomen.. Is jaren geleden ook eens gebeurd en toen stond ie de volgende ochtend weer voor de deur, dus daar gaan we gewoon weer van uit!
Voel me goed vandaag en relaxed, heerlijk
Iedereen vast een hele fijne avond en een goed nieuwjaar, met mooie en gezonde baby's!
Is dat nieuw? >4-<8 is het, voor zover ik weet.quote:Op woensdag 31 december 2014 22:31 schreef kwakz0r het volgende:
Breekt in: 7.4 is echt gewoon goed. De grens voor een niet-zwangere is zelfs 9.0 voor diabetes.
[..]
Ligt eraan of het provocatietest of ogtt is toch?quote:Op woensdag 31 december 2014 23:05 schreef McLaura het volgende:
[..]
Is dat nieuw? >4-<8 is het, voor zover ik weet.
gefeliciteerd!!quote:Op donderdag 1 januari 2015 00:04 schreef koffielepel het volgende:
Dames en heren, gelukkig nieuwjaar namens mijzelf, mevrouw koffielepel en koffielepel junior.
Om acht uur is onze zoon geboren, Daniël. 3000gr. Alles gezond en goed en voorspoedig
Morgen meer, nu terug naar mijn zoon![]()
copy/paste, de bijwerkingen die bekend zijn van het fk.quote:Op donderdag 1 januari 2015 02:43 schreef NotTheSame het volgende:
Gefeliciteerd Koffielepel!!
MevrouwCactus, das wel een, momentje! Hopelijk kan ze het foed voor zich houden.
Wij hebben weinig meegemaakt van O&N. Buurt is extreem rustig dus Draak sliep er doorheen, manlief en ik zijn op tijd in bed gedoken.
Vraagje voor de medicatiekenners hier: In hoeverre kjn je bijwerkingen hebben van Omeprazol?
Om 20.00uur 1x10mg gepakt en sindsdien misselijk, rillingen, moe en nog steeds veel last van maagzuur.
Pak ik 2 Rennies erbij dan zakt iig het maagzuurgehalte.
De vraag is nu dan ook of dit een bijwerking is of dat ik juist niet reageer op de werkzame stof?
Misselijkheid en vermoeidheid kunnen dus bij de bijwerkingen horen net als braken. Rillingen, heb je er ook koorts of iets bij? Dat lijkt me wel een reden om je arts te bellen. Sowieso kun je even overleggen want er zijn best wat andere middelen nog die je kunt gebruiken. Het middel moet niet erger zijn dan de kwaal natuurlijk; )quote:Bijwerkingen
Vaak (1-10%): misselijkheid, braken, diarree, obstipatie, buikpijn en flatulentie. Hoofdpijn. Soms (0,1-1%): verstoring transaminasespiegels, jeuk, huiduitslag, dermatitis, urticaria, perifeer oedeem, malaise.(Draai)duizeligheid, paresthesieën. Slapeloosheid, slaperigheid. Fracturen van heup, pols of wervelkolom. Zelden (0,01-0,1%): toegenomen transpiratie, overgevoeligheidsreacties: verhoogde lichaamstemperatuur, angio-oedeem, bronchoconstrictie, anafylactische shock, allergische vasculitis en koorts. Leukopenie, trombocytopenie. Spierpijn, gewrichtspijn, hyponatriëmie. Rusteloosheid, verwardheid en depressie. Bronchospasme. Visus- en smaakstoornissen, droge mond, stomatitis, gastro-intestinale candidiasis, microscopische colitis. Hepatitis met of zonder geelzucht. Fotosensibilisatie, haaruitval. Interstitiële nefritis. Zeer zelden (< 0,01%): pancytopenie, agranulocytose. Spierzwakte, hypomagnesiëmie die in ernstige gevallen kan leiden tot hypocalciëmie, gynaecomastie. Hallucinaties, agressie. Leverfalen en encefalopathie bij reeds bestaande leverziekte. Erythema multiforme, Stevens-Johnsonsyndroom of toxisch epidermale necrolyse. Bij parenterale toediening zijn geïsoleerde gevallen van blindheid en doofheid gerapporteerd.
Dank je! Goede kans dat 1 of meerdere van WOHTS dit jaar zelfs 2 topics op kan schuiven! En dat diegene daar nu nog totaal geen weet van heeft, vind ik wel een grappig ideequote:Op donderdag 1 januari 2015 12:27 schreef MaJo het volgende:
Ontlurkt om iedereen een heel fijn 2015 te wensen! Dat er maar veel mooie kindjes geboren mogen wordenEn hopelijk mogen zich hier een aantal van WAHTS gaan melden dit jaar
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dai-Jentley... Wat verschrikkelijk! Ik heb het net hardop uitgesproken en ik kan gewoon geen manier bedenken waarop het mooi klinkt...quote:Op donderdag 1 januari 2015 18:24 schreef Selvaria het volgende:
Wij hebben nog geen naam, maar wel een werknaam. Ik hoop tzt ook de echte namen (we willen zelf het geslacht niet weten) niet per ongeluk te verklappen.
Zag vandaag in een babynamen app de naam Dai-Jentley. Zouden die ouders dat van tevoren wel eens hardop uitgesproken hebben?
quote:Op donderdag 1 januari 2015 17:14 schreef Risu het volgende:
Eerste echo stond 'kindje achternaam' en dat is er hier in blijven hangen, later werd het 'meisje achternaam'
De naam hardop zeggen durf ik niet, straks verraad ik het. Maar mijn zusje heeft het al geraden (al weet ze dat zelf niet)
Nog 9 weken, dan mag het echt hardop.
Rust die de vk me voorschreef is een beetje scheef gelopen. Man werd weer zieker en heeft met mij de hele nacht wakker gelegen overdag had ik ook mijn dutje niet gepakt, dus was toen ineens bijna 24 uur wakker. We 'sliepen' bij zusje, en we zijn om 6 uur maar opgestaan, gegeten en naar huis. Was niet het plan, maar ja. Thuis nog van 10 tot 3 geslapen, ben nog steeds moe, dus vanavond ook weer vroeg erin. Morgen weer huisarts, want ze vonden niks in het bloedonderzoek en ook niks op de echo. Gek vind ik dat. Misschien is het wel deels in zijn hoofd nu, dat hij zich onbewust druk maakt om de komst van de baby ofzo. Maar we zien wel. Ik stuur hem overigens met zijn moeder naar de huisarts, dan kan ik langer liggen. Even egoistisch zijn voor ons kindje, die moet nu wel gaan groeien.Goed dat je op het laatst toch nog je rust hebt gepakt, heel slim van je! 24 uur wakker is ook wel veel te lang, ook zonder zwanger te zijnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben toch echt wel benieuwd wat er mis is met je man hoor... Misschien zijn het ook hormonen of inderdaad spanning.
Ik ook!quote:Op donderdag 1 januari 2015 20:07 schreef Moppert het volgende:
Ik ben zo benieuwd naar jullie ventje
Geweldige namenquote:Op donderdag 1 januari 2015 20:24 schreef lunapuella het volgende:
Wij grapten al ver vóór we überhaupt aan het proberen waren over de vreselijke namen die we onze kinderen willen geven. Lekker de schoonouders op de kast jagen.Dus mijn vent gebruikt nu de werknaam Kanwulf, en mochten we over een paar weken horen dat het een meisje wordt gaan we denk ik Brunhilde gebruiken.
not sure if serious....quote:
Ik vind ze als werknamen bijzonder geweldig jaquote:Op donderdag 1 januari 2015 23:43 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
not sure if serious....
hier was de werktitel, draakje/muppet of saar als we thuis waren
Ok, geweldige werknamen. Zoiets zou ik mijn kinderen nooit aandoen.quote:Op donderdag 1 januari 2015 23:43 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
not sure if serious....
hier was de werktitel, draakje/muppet of saar als we thuis waren
Werktitel hier: Destiny & Cheronyquote:Op vrijdag 2 januari 2015 00:20 schreef kwakz0r het volgende:
Onze werknaam wasnoverigens Chantasmeralda/Jaydendelano
(Op z'n Engels) Die gently.quote:Op donderdag 1 januari 2015 20:16 schreef MevrouwCactus het volgende:
Dai-Jentley... Wat verschrikkelijk! Ik heb het net hardop uitgesproken en ik kan gewoon geen manier bedenken waarop het mooi klinkt...
ik kreeg van de huisarts beclometason voorgeschreven maar dat haalde bij mij niets uit. Via de kno werd ik teruggezet naar de avamys, al is dat niet het eerste middel wat ze bij zwangerschap voorschrijven. Volgens de KNO is de kans dat de baby daar iets van binnenkrijgt minder dan minimaal, en aangezien ik op de avamys meteen reageerde, houd ik het daar maar bij.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 10:31 schreef klumsy het volgende:
Spannend selvaria! Succes zo
Iemand ervaring met voorhoofdholte ontsteking tijdens zwanger zijn?
Vanmiddag bij de huisarts langs, ben benieuwd of ze wat voor kunnen schrijven, want lig nu al een paar dagen plat met snotkop en knallende hoofdpijn
dat is het ook. Het is een mega mega mega versterker.quote:Op vrijdag 2 januari 2015 12:35 schreef Mariposas het volgende:
Klinkt grappig stippelrientje! Leuk dat je familie er ook zo veel plezier aan beleeft en meeleeft. Maar het hartje horen met 8 weken met een stethoscoop? Volgens mij is dat zelfs met een doppler pas op z'n vroegst vanaf 10 weken te horen. Zal wel een ultra supersonische stethoscoop zijn dan!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |