En StarDust? Of niet? Weet het niet meer zo goed..quote:Op zaterdag 20 december 2014 18:33 schreef Cholula het volgende:
Volgens mij mag Crumpette ook uit de lijst.
Ik dacht echt precies hetzelfde 1 seconde geleden!quote:Op zaterdag 20 december 2014 19:57 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Oeh ik roep wel 1 maart maar dat is al na jouw UD.. Bizar!
hier nietquote:Op zaterdag 20 december 2014 19:59 schreef Krisvc het volgende:
Zeg eens, ervaren mamma's, Chinese kalender, klopte die?
Tuurlijk! Graag zelfs want al mijn onderwijscollega's en vriendinnen willen in de kerstvakantie ineens langskomen, die hadden eerder geen tijdquote:Op zaterdag 20 december 2014 19:59 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik dacht echt precies hetzelfde 1 seconde geleden!
Na 8 januari heb ik verlof, dus denk dat ik daar nog heel even op wacht, goed?
Nope! Ik had nu een meisje moeten krijgenquote:Op zaterdag 20 december 2014 19:59 schreef Krisvc het volgende:
Nope!quote:Op zaterdag 20 december 2014 19:59 schreef Krisvc het volgende:
De helft van de tijd welquote:Op zaterdag 20 december 2014 19:59 schreef Krisvc het volgende:
Dus statistisch gezien heb ik 50% kans dat 'ie goed zit?quote:
Sowieso. Jongen of meisje, meer opties zijn er niet hequote:Op zaterdag 20 december 2014 21:05 schreef Krisvc het volgende:
[..]
Dus statistisch gezien heb ik 50% kans dat 'ie goed zit?
Het lijkt zo'n ijzersterke methode he!quote:Op zaterdag 20 december 2014 21:09 schreef Krisvc het volgende:
Nahhh, dat had ik nou nooit verwacht.
Hé hé, je hebt ook nog intersex, qua lichamelijk geslacht. Om het over de grote variatie in genderidentiteiten nog niet te hebben... /mierenneukerquote:Op zaterdag 20 december 2014 21:08 schreef L-E het volgende:
[..]
Sowieso. Jongen of meisje, meer opties zijn er niet he
Die staan niet genoemd in die kalender hoorquote:Op zaterdag 20 december 2014 21:20 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Hé hé, je hebt ook nog intersex, qua lichamelijk geslacht. Om het over de grote variatie in genderidentiteiten nog niet te hebben... /mierenneuker
Dan is de kans dat 'ie klopt dus nog minder dan 50%quote:Op zaterdag 20 december 2014 21:22 schreef L-E het volgende:
[..]
Die staan niet genoemd in die kalender hoor
Iemand zou een nieuwe moeten maken!quote:Op zaterdag 20 december 2014 21:25 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Dan is de kans dat 'ie klopt dus nog minder dan 50%
Ik weet gewoon nu al dat dit bij ons ook gaat gebeuren, haha.quote:Op vrijdag 19 december 2014 16:27 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Wacht maar tot die kleine er is... dat je dan een keer langskomt en de motor van de auto nog niet uit is en je hoort de achterdeuren klapperen en ziet je ouders met je kind naar binnen huppelen zonder ook maar gedag gehoord te hebben
Neequote:Op zaterdag 20 december 2014 19:59 schreef Krisvc het volgende:
Kwalen enzo weet ik eerlijk gezegd niet, maar het pendelen met mijn trouwring werkte welquote:Op zaterdag 20 december 2014 21:20 schreef purebliss het volgende:
Nou andere vraag dan. Klopten alle bakerpraatjes bij jullie?
Bij mij het grootste gedeelte van de 'jongenskwalen' wel.
(Blijft onzin natuurlijk maar wel grappig om te lezen)
Leuk he, de hikquote:Op zaterdag 20 december 2014 21:37 schreef Risu het volgende:
Oh ja, ik las hier nog iemand die de hik had gevoeld bij de kleine (cactus geloof ik)
Zo grappig, ik voelde gisteren ook voor het eerst ineens een ritmisch getik. Nou zijn wij wel muzikaal aangelegd, maar zo ritmisch kan alleen de hik zijn. Super grappig gevoel en heel subtiel nog. Ik wilde het aan man laten voelen maar het was toch te subtiel nog. En de stuitligging maakt het tot nu toe ook lastiger iets te voelen aan de buitenkant. De meeste schoppen gaan naar beneden of richting darmen. Gelukkig voel ik haar zelf wel volop.
Mooie UDquote:Op zaterdag 20 december 2014 18:30 schreef Krisvc het volgende:
Thanks Kwak. Dat hou ik mezelf ook voor. Het is allemaal niet niks en ik mag af en toe best even panieken. Fijn dat je zo snel aan je mannetje gewend bent.
Mag mijn uitgerekende datum naar 7 juli Phaidra?
Want in genderidentiteiten zijn er meer opties dan jongen of meisje?quote:Op zaterdag 20 december 2014 21:20 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Hé hé, je hebt ook nog intersex, qua lichamelijk geslacht. Om het over de grote variatie in genderidentiteiten nog niet te hebben... /mierenneuker
Dankje, ik vind hem ook erg leukquote:Op zaterdag 20 december 2014 22:09 schreef faptist het volgende:
McLaura,
Wat een leuk zoontje heb jij! En wat een leuke manier om het wereldkundig te maken> Veel leuke reacties gehad?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://www.thedailybeast.(...)-gender-options.htmlquote:Op zondag 21 december 2014 16:34 schreef McLaura het volgende:
[..]
Want in genderidentiteiten zijn er meer opties dan jongen of meisje?
quote:Op zondag 21 december 2014 16:36 schreef NotTheSame het volgende:
Wat is het stil hier? Iedereen bezig met de voorbereiding voor Kerst?
Hier gaat het z'n gangetje. Oftewel, ik kan niet zoveel.
Gisteren Draak's (en mijn) verjaardag gevierd maar zelfs 25 man serveren was me nog teveel. Thank god dat mijn moeder en manlief het in de gaten hadden dus die hadden het al vrij snel overgenomen.
Inmiddels ook maar een beslissing gemaakt wat betreft het ks verhaal. Nu nog kijken of mijn wensen gehonoreerd kunnen worden.
Daarnaast (zoals gewoonlijk, want ja, het zou hier ook eens een keer meezitten) weer slecht nieuws gehad.Het zit echt niet mee he... Ik hoop toch maar zo dat je straks kunt 'genieten' van de bevalling en alles wat erna komt!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier is het stil omdat we de hele dag geklust hebben. Ik heb weer wat nieuwe dingen gedaan die ik nog nooit had gedaan. Een hanglamp opgehangen en gipsplaat tegen de muur gezet. Het huis ziet er weer een beetje toonbaarder uit, maar het is nog steeds een ontiegelijke zooi. Morgen intake kraamzorg en ik wilde het graag wat netjes hebben daarvoor. Of krijg je daar niet echt commentaar op?
Ohquote:Op zondag 21 december 2014 16:47 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
http://www.thedailybeast.(...)-gender-options.html
Een heleboel zelfs, en niet perse omdat FB ze als optie geeft maar dit artikel is vrij begrijpelijk geschreven itt andere bronnen die ik vond.
+1 op het chagrijnig zijn. Al ben ik voornamelijk chagerijnig omdat mijn lijf vandaag niet wil meewerken terwijl ik een opruimdag in gedachten had. Dus loop ik te zeuren en zaniken tegen mijn lief en heb ik vijf minuten daarna een rotgevoel omdat ik naar doe tegen hem. Gaat lekker hier dusquote:Op zondag 21 december 2014 16:40 schreef Krisvc het volgende:
He gatver wat een rotnieuws NTS.
Is het een sector waar wel uitzicht in is?
Hier stil vandaag omdat ik gewoon gigantisch sago ben. Zonder goede reden.
Herkenbaar. Sago omdat man zijn muziek zo hard aan heeft staan en dan net zo lang zuchten tot hij vraagt wat er is in plaats van gewoon zeggen dat hij z'n muziek wat zachter moet zetten. En last van stomme bandenpijn waardoor ik me nu al immobiel voel en hoogzwanger gedraag terwijl ik tegelijk vind dat ik daar nog geen recht op heb met 11 weken.quote:Op zondag 21 december 2014 16:57 schreef Cholula het volgende:
[..]
+1 op het chagrijnig zijn. Al ben ik voornamelijk chagerijnig omdat mijn lijf vandaag niet wil meewerken terwijl ik een opruimdag in gedachten had. Dus loop ik te zeuren en zaniken tegen mijn lief en heb ik vijf minuten daarna een rotgevoel omdat ik naar doe tegen hem. Gaat lekker hier dus
+1.quote:Op zondag 21 december 2014 16:57 schreef Cholula het volgende:
[..]
+1 op het chagrijnig zijn. Al ben ik voornamelijk chagerijnig omdat mijn lijf vandaag niet wil meewerken terwijl ik een opruimdag in gedachten had. Dus loop ik te zeuren en zaniken tegen mijn lief en heb ik vijf minuten daarna een rotgevoel omdat ik naar doe tegen hem. Gaat lekker hier dus
Helaas een sector met moeilijke vooruitzichten (transportsector). Maar hij heeft in zijn werkcarriere zich gelukkig veel disciplines aan kunnen leren en hij is ook een van de weinigen die z'n cursussen al up-to-date heeft dus hij heeft meestal een streepje voor op de rest van de sollicitanten.quote:Op zondag 21 december 2014 16:40 schreef Krisvc het volgende:
He gatver wat een rotnieuws NTS.
Is het een sector waar wel uitzicht in is?
Hier stil vandaag omdat ik gewoon gigantisch sago ben. Zonder goede reden.
Veilig is het nog niet echt, met electriciteitsdraden die los hangen en afstapjes omdat de vloer er half uit ligtquote:Op zondag 21 december 2014 17:09 schreef NotTheSame het volgende:
[..]
Helaas een sector met moeilijke vooruitzichten (transportsector). Maar hij heeft in zijn werkcarriere zich gelukkig veel disciplines aan kunnen leren en hij is ook een van de weinigen die z'n cursussen al up-to-date heeft dus hij heeft meestal een streepje voor op de rest van de sollicitanten.
En sago zijn zonder reden hoort erbij hoor.
MevrouwCactus lekker productief dagje dus!
Kraamzorg kijkt volgens mij alleen naar of het veilig is voor haar en voor je baby, anders heeft ze hier ook een probleem, want nog geen gordijnen en geen lamp hier.
Cholula hier ook nog niet gebeld!quote:Op zondag 21 december 2014 17:00 schreef Cholula het volgende:
Wat een rotnieuws NTS! Ik hoop dat het nieuwe jaar jullie meer rust gaat geven!![]()
Zeg die kraamzorg, hadden ze mij ondertussen ook niet moeten bellen voor een intake?
Ik was vergeten dat ik het al een keer had opgezochtquote:Op zondag 21 december 2014 18:24 schreef Danaa het volgende:
[..]
Cholula hier ook nog niet gebeld!
Meen bij week 34-37 dat ze contact opnemen?
Die dus inderdaadquote:Op maandag 22 december 2014 09:21 schreef McLaura het volgende:
SEO gebeurt door een echoscopiste en GUO door een arts.
De GUO doen ze bij verwachte afwijkingen (door afwijkingen in de familie) of na ICSI (oh, dat is dan de reden bij Lijn, denk ik). Bij de GUO kun je gedetailleerder kijken naar organen en bloedstromen.
GUO gebeurt ook wel als de SEO onduidelijkheden geeft.
Thnx, ik snapte al niks van dat geneuzel omtrend samen slapen. Mijn moeder deed het bij ons alledrie.quote:Op zaterdag 20 december 2014 21:53 schreef mignonne het volgende:
Mogelijk voor de dames hier ook interessant om te lezen, als voorbereiding op het leven met baby
http://commonhealth.wbur.(...)ed-sharing-backfired
Ik heb gewoon een normale seo gehadquote:Op maandag 22 december 2014 09:35 schreef Lijnloos het volgende:
Overigens maakte het mij geen reet uit hoor, SEO vind ik ook prima, maar volgens de vlos is dat gewoon standaard na ICSI dus vond ze dat dat gewoon moest![]()
Het idee was dat er vroeger nog niet te veel bekend was over ICSI en de gevolgen... tegenwoordig is de kans op afwijkingen ongeveer even groot als bij gewone/natuurlijke bevruchtingen maar doen ze toch nog een GUO.
Kennelijk dan ja.... Het werd ons bij de fertitliteits arts al aangegeven en ook de vlos was op de hoogte. Misschien inderdaad toch weer verschillende richtlijnen per ziekenhuis.quote:Op maandag 22 december 2014 10:30 schreef snoenk het volgende:
[..]
Ik heb gewoon een normale seo gehad
Heb alleen bij 7 weken een echo bij gyn gehad en verder helemaal niets meer. Zou dat ook weer per ziekenhuis verschillen?
Ik zou vooral zelf heel slecht slapen omdat ik bang zou zijn om op de baby te rollen. Dat heb ik nu al als de kat een keertje bij ons op bed komt slapenquote:Op maandag 22 december 2014 09:49 schreef Lushes het volgende:
[..]
Thnx, ik snapte al niks van dat geneuzel omtrend samen slapen. Mijn moeder deed het bij ons alledrie.
Ik overweeg zelf een co-sleeper aan te schaffen.
Ja, volgens mij begint ze weer wat bij te draaien, dus ik wil het niet weer oplaaienquote:Op maandag 22 december 2014 11:30 schreef Cholula het volgende:
Dat is inderdaad een gegronde reden Nikoos! Je weet ook dat je evt een nieuwe zak chips kan halen, maar dat de kans aanwezig is dat je het opnieuw helemaal fout doet?
Sorry, maar dat is ook echt HEEL ERG NAAR EN LELIJK!quote:Op maandag 22 december 2014 11:16 schreef Nikooos het volgende:
Heftig Cleany! Maar gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! Dat verdient natuurlijk gewoon een gouden glitterbabysticker!
[ afbeelding ]
Mooi om die posts te lezen over sago zonder reden. Hier krijg ik al 2 dagen de 'silent treatment', omdat ik de chips heb opgegeten waar zijn later die avond trek in had.
Maar dat is natuurlijk wel gewoon een gegronde reden. Dus een heel ander verhaal...
Herkenbaarquote:Op maandag 22 december 2014 11:38 schreef Lushes het volgende:
[..]
Sorry, maar dat is ook echt HEEL ERG NAAR EN LELIJK!
Ik kan ook pislink worden over het feit dat hij al mijn chocola opeet ( die ik niet lust, maar voor de zekerheid wel in huis heb omdat mijn buien compleet onvoorspelbaar zijn )
Daarbij flikt ie het ook nog eens om MIJN cranberries door zijn yoghurt te doen omdat ik heb gezegd dat hij ze ook zou moeten eten omdat ze gezond zijn en hij geen fruit lust.
Mijn advies is géén vrijbrief om aan mijn bessen te zitten.
Volgende keer ga ik gewoon huilen, dan weet ie tenminste dat het menens is.
Och al die mannen heb het ook maar zwaar... Ik was ook niet geheel redelijk toen bleek dat onze nieuwe kamer écht niet af gaat komen voor de geboorte van onze tweede. Vorige keer zaten we een maand na geboorte in een verbouwing door slechte planning en een faillissement en dat wilde ik dit keer pertinent niet. Faalquote:Op maandag 22 december 2014 11:16 schreef Nikooos het volgende:
Mooi om die posts te lezen over sago zonder reden. Hier krijg ik al 2 dagen de 'silent treatment', omdat ik de chips heb opgegeten waar zijn later die avond trek in had.
Maar dat is natuurlijk wel gewoon een gegronde reden. Dus een heel ander verhaal...
Volgens mijn vk was rond de 20 weken alles tussen navel en schaambeen baarmoeder, dus als je daar wat voelt zijn het in ieder geval niet je darmen meerquote:Op maandag 22 december 2014 11:43 schreef Selvaria het volgende:
![]()
![]()
Zo te lezen mag vriendlief nog in zijn handjes knijpen. Zal hem volgende keer als hij iets te miepen heeft dit topic laten lezen.
![]()
Dames, vraagje! Ik heb sinds een week of anderhalf ineens regelmatig een vreemd gevoel in m'n onderbuik, alsof er een spiertje trilt. Is dit nou m'n baby () of zit ik sentimenteel over iets anders te doen? Het doet geen pijn, het trilt gewoon heel hyperactief. Ik ben overigens bijna 20 weken nu.
quote:Op maandag 22 december 2014 11:43 schreef Selvaria het volgende:
![]()
![]()
Zo te lezen mag vriendlief nog in zijn handjes knijpen. Zal hem volgende keer als hij iets te miepen heeft dit topic laten lezen.
![]()
Dames, vraagje! Ik heb sinds een week of anderhalf ineens regelmatig een vreemd gevoel in m'n onderbuik, alsof er een spiertje trilt. Is dit nou m'n baby () of zit ik sentimenteel over iets anders te doen? Het doet geen pijn, het trilt gewoon heel hyperactief. Ik ben overigens bijna 20 weken nu.
Is dat nieuw? Ik heb bij de meiden gewoon een SEO gehad... Na de eerste periode bij de gyn en je doorverwijzing naar de vk is het gewoon een normale zwangerschap.quote:Op maandag 22 december 2014 09:21 schreef McLaura het volgende:
SEO gebeurt door een echoscopiste en GUO door een arts.
De GUO doen ze bij verwachte afwijkingen (door afwijkingen in de familie) of na ICSI (oh, dat is dan de reden bij Lijn, denk ik). Bij de GUO kun je gedetailleerder kijken naar organen en bloedstromen.
GUO gebeurt ook wel als de SEO onduidelijkheden geeft.
Zo'n dinges wat je ook bijvoorbeeld boven je oog kunt hebben? Zo'n spastisch spiertje? Dat is de babyquote:Op maandag 22 december 2014 11:43 schreef Selvaria het volgende:
![]()
![]()
![]()
Nou kennelijk zijn de "standaarden" zoals ze hier werden uitgelegd (zowel bij ziekenhuis als bij vlos) niet zo standaard. Nogmaals, mij maakt het geen reet uit, maar ik vond het vooral stom dat moment dat me dat was verteld en de assistent dan moeilijk gaat lopen doen.quote:Op maandag 22 december 2014 12:00 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Is dat nieuw? Ik heb bij de meiden gewoon een SEO gehad... Na de eerste periode bij de gyn en je doorverwijzing naar de vk is het gewoon een normale zwangerschap.
Ach, het is gewoon overal anders. Dat zie je met hormonen spuiten ook.quote:Op maandag 22 december 2014 12:27 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Nou kennelijk zijn de "standaarden" zoals ze hier werden uitgelegd (zowel bij ziekenhuis als bij vlos) niet zo standaard. Nogmaals, mij maakt het geen reet uit, maar ik vond het vooral stom dat moment dat me dat was verteld en de assistent dan moeilijk gaat lopen doen.
Bij de eerste had ik ook nergens last van, behalve een keer een megahuilbui toen we de tekenfilm Up keken. Dit keer heb ik er echt meer last van... Gelukkig weet ik het zelf ook wel, dus ik kies er soms bewust voor om mijn ergernissen voor me te houdenquote:Op maandag 22 december 2014 12:20 schreef twist02 het volgende:
Nikoos, het blijft heerlijk om af en toe dat mannelijke perspectief te lezen hier!
Mijn hormonen zijn echt stuk als ik die verhalen hier zo lees. Heb ook al 12x aan vriend gevraagd of hij echt iets anders aan me merkt behalve dat ik eerder moe ben en daardoor soms een beetje kortaf.
Maar ik heb óf geen last van hormonale buien óf ze zijn zo erg dat hij het niet durft te zeggen!![]()
Selvaria, het klinkt voor mij in elk geval heel bekend, een trillend spiertje!Ik las eerst vooral dat mensen al meteen plopjes voelden, maar bij mij was het ook echt meer een soort trilling of spasme ofzo. Dus ik zou zeggen: gewoon heerlijk sentimenteel doen!
Excuses aan iedereen die nog moet werkenmaar ik heb gewoon 2 weken vakantie!! Zó heerlijk!
Ben een babydekentje aan het haken en heb ook al een idee voor een teddybeer in bijpassende pyjama
Zo'n momentje had ik twee weken geleden. Ik moest een afspraak maken voor een (tweede) groeiecho en daarna een beoordelingsconsult van de gynaecoloog. Assistent: "Is je verloskundige hiervan op de hoogte?" Uhhh ik sta hier niet voor mijn lol neequote:Op maandag 22 december 2014 12:27 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Nou kennelijk zijn de "standaarden" zoals ze hier werden uitgelegd (zowel bij ziekenhuis als bij vlos) niet zo standaard. Nogmaals, mij maakt het geen reet uit, maar ik vond het vooral stom dat moment dat me dat was verteld en de assistent dan moeilijk gaat lopen doen.
Nou dat ja... ben benieuwd hoeveel anders het is als bij Minke 5 jaar geleden... we gaan het zien..quote:Op maandag 22 december 2014 12:37 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ach, het is gewoon overal anders. Dat zie je met hormonen spuiten ook.
Anyway, mooi meegenomen dat je wat langer kunt kijken.
Ik lag er best lang en Bram werkte ook nog eens niet mee.
Mja, mijn vriendin is van zichzelf ook wel redelijk controlerend en ik heb er ook wel een handje van om de kast te plunderen als er iets in huis isquote:Op maandag 22 december 2014 12:20 schreef twist02 het volgende:
Nikoos, het blijft heerlijk om af en toe dat mannelijke perspectief te lezen hier!
Mijn hormonen zijn echt stuk als ik die verhalen hier zo lees. Heb ook al 12x aan vriend gevraagd of hij echt iets anders aan me merkt behalve dat ik eerder moe ben en daardoor soms een beetje kortaf.
Maar ik heb óf geen last van hormonale buien óf ze zijn zo erg dat hij het niet durft te zeggen!![]()
Selvaria, het klinkt voor mij in elk geval heel bekend, een trillend spiertje!Ik las eerst vooral dat mensen al meteen plopjes voelden, maar bij mij was het ook echt meer een soort trilling of spasme ofzo. Dus ik zou zeggen: gewoon heerlijk sentimenteel doen!
Excuses aan iedereen die nog moet werkenmaar ik heb gewoon 2 weken vakantie!! Zó heerlijk!
Ben een babydekentje aan het haken en heb ook al een idee voor een teddybeer in bijpassende pyjama
meer mensen zeggen een meisje. Wij hebben geen idee..quote:Op maandag 22 december 2014 13:28 schreef Cholula het volgende:
Ha! Nog iemand die er van overtuigd is dat je een meisje krijgt! (Dan zal het wel een jongen zijn)
Mijn schoonvader was ook aan het hinten naar zijn omgeving, uiteindelijk bleek dat we niet duidelijk genoeg waren geweest. We hadden moeten specificeren dat we niet wilden dat ze het uberhaupt aan iemand vertelden (niet dat ze moesten wachten voor ze het aan familie vertelden), nu werden we alsnog door alle buren gefeliciteerd. Onnodig om te zeggen dat we daar niet gecharmeerd van waren denk ik?
ahhhw!!quote:Op maandag 22 december 2014 13:55 schreef DJMO het volgende:
Alles goed, genoeg vruchtwater en baby ligt iets voor op groei. Over vier weken nog een groeiecho.
[ link | afbeelding ]
hier roept de andere helft nog dat het een jongen is. We wachten het maar af..quote:Op maandag 22 december 2014 13:48 schreef Risu het volgende:
Bij ons zei iedereen dan het een meisje zou zijn. Klopt ook nog. Ik denk dat ik op andere gewoon als meisjesmoeder overkom ofzo.
Cleany gefeliciteerd. Heftig verhaal, maar je kleine man is er eindelijk.![]()
Ben net terug van de vk, weer een sticker erbij. Nog steeds in stuit, maar dat wist ik al. Nog tijd genoeg in principe, dus wie weet. Vandaag ook precies 30 weken en mijn schoonmoeder vond dat een gelegenheid tot kado. (Ja ze blijft bezig) dus nu heb ik er weer een setje maat 50 bij. Met 35 weken krijg ik een dubbel consult voor het bespreken van het geboorteplan. Lijkt dan ineens ook weer zo dichtbij. Maar de volgende controle is pas volgend jaar, dus dat duurt nog heul lang.![]()
Volgende week groeiecho. Nog 1 keer spieken.
Ik zou een kind van 4 niet iets vertellen dat ik echt geheim wil houdenquote:Op maandag 22 december 2014 14:04 schreef Stippelrientje het volgende:
@Selvira: het is iets wat eventueel veilig in de doos in een kast kan staan. Wij willen nog geen kleertjes en prulletjes kopen voor we een goede echo hebben gezien en weten wat het gaat worden. Praktische dingen zoeken we op ons gemakje, dan houden we de kosten een beetje verspreid
[..]
meer mensen zeggen een meisje. Wij hebben geen idee..
Mijn neefje (4) is helemaal bezig met onze baby. Die van mijn andere zus vindt hij niet zo boeiend.. bij alles.wat hij maakt, eet of doet vraagt hij:"zou de baby van stippel dit ook leuk vinden?"
we hebben het zelf duidelijk gezegd dat ze onderling (met mijn zussen en schoonfam en onze beste vrienden)die het weten mogen kletsen.. maar verder opperste geheim. Dus ook niet de bakker in een ander dorp of de kapster in de stad.
Maar mijn moeder is stront eigenwijs en ik moet eens heel goed boos worden denk ik.
Schijnbaar maakt dat pas indruk.
Sucks dat meer mensen dat hebben. Ik begrijp dat zelf niet zo goed.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
als hij het verklapt kan ik dat begrijpen, mijn moeder van tegen de 60 niet.quote:Op maandag 22 december 2014 14:07 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Ik zou een kind van 4 niet iets vertellen dat ik echt geheim wil houden![]()
Mijn neefje en nichtje weten ook nog niks. Na morgen als alles goed is.
Zijn vast niet stuk hoor, ik heb er ook geen last van. Soms denk ik ook dat een zwangerschap een excuus voor sommige mensen is om zich helemaal te laten gaan, emotioneel gezien en ook qua (vr)eten. Net zoals bridezilla's, dat idee.quote:Op maandag 22 december 2014 12:20 schreef twist02 het volgende:
Je kan je geregistreerd partnerschap laten omzetten naar huwelijk. Dat is een soort schijnakte, want voor de wet, zeker met kind, is er geen verschil tussen beiden.quote:Op maandag 22 december 2014 14:56 schreef Minarosa het volgende:
Haha Risu zwangerschap is het perfecte excuus voor alles!
Ongetrouwde ouders-to-be, hoe hebben jullie erkenning etc. geregeld? Wij willen ooit trouwen maar nu niet (met platte buik en champagne graag). We hebben nu ewn afspraak gemaakt voor erkenning, maar nu twijfelt vriend over geregistreerd partnerschap, dat lijkt hem praktisch. Ik wil sowieso nog een keer trouwen (voelt romantischer), maar is het handig om tot die tijd een partnerschap te hebben? Ik weet dat het juridisch gezien hetzelfde is als trouwen en dat trouwen daarna overbodig is, maar het voelt zo anders.
Wij doen ook niet aan eigen eten. Behalve als de ene iets niet lust natuurlijk.quote:Op maandag 22 december 2014 14:54 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Zijn vast niet stuk hoor, ik heb er ook geen last van. Soms denk ik ook dat een zwangerschap een excuus voor sommige mensen is om zich helemaal te laten gaan, emotioneel gezien en ook qua (vr)eten. Net zoals bridezilla's, dat idee.
Ik wist trouwens niet dat jullie aan eigen eten doen.Al het eten wat wij hier in huis hebben is net zo goed voor mijn man als voor mij, ongeacht wie het gekocht heeft...
Borstkolven en flesjes zijn met 10 weken echt nog een ver van mijn bed show.Nu ik een goede echo heb gehad kan ik er wel wat meer van genieten, hiervoor plakte ik bij alles wat met zwanger/kindje te maken had een dikke disclaimer erachter. Heb hier een beetje te veel meegelurk, denk ik, te veel miskramen/missed abortions/blighted ovums voorbij zien komen.
Maar op de een of andere manier heb ik nog steeds niet heel erg de behoefte om dingen te kopen, terwijl ik dat van te voren wel had verwacht. Ik denk dat ik pas na de geslachtsbepaling koopdrang krijg.
Ja, sommige mensen gebruiken een zwangerschap zeker als excuus. Ik heb ook het idee dat het samenhangt met je emotionele stabiliteit voor de zwangerschap; bij mensen die altijd al emotioneler zijn heb ik het idee dat die hormonen harder aankomen ofzo.quote:Op maandag 22 december 2014 14:54 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Zijn vast niet stuk hoor, ik heb er ook geen last van. Soms denk ik ook dat een zwangerschap een excuus voor sommige mensen is om zich helemaal te laten gaan, emotioneel gezien en ook qua (vr)eten. Net zoals bridezilla's, dat idee.
Ik wist trouwens niet dat jullie aan eigen eten doen.Al het eten wat wij hier in huis hebben is net zo goed voor mijn man als voor mij, ongeacht wie het gekocht heeft...
Borstkolven en flesjes zijn met 10 weken echt nog een ver van mijn bed show.Nu ik een goede echo heb gehad kan ik er wel wat meer van genieten, hiervoor plakte ik bij alles wat met zwanger/kindje te maken had een dikke disclaimer erachter. Heb hier een beetje te veel meegelurk, denk ik, te veel miskramen/missed abortions/blighted ovums voorbij zien komen.
Maar op de een of andere manier heb ik nog steeds niet heel erg de behoefte om dingen te kopen, terwijl ik dat van te voren wel had verwacht. Ik denk dat ik pas na de geslachtsbepaling koopdrang krijg.
Ik ben dan wel getrouwd, maar ik kan wel wat voor- en nadelen van het een of het ander opnoemen.quote:Op maandag 22 december 2014 14:56 schreef Minarosa het volgende:
Ongetrouwde ouders-to-be, hoe hebben jullie erkenning etc. geregeld? Wij willen ooit trouwen maar nu niet (met platte buik en champagne graag). We hebben nu ewn afspraak gemaakt voor erkenning, maar nu twijfelt vriend over geregistreerd partnerschap, dat lijkt hem praktisch. Ik wil sowieso nog een keer trouwen (voelt romantischer), maar is het handig om tot die tijd een partnerschap te hebben? Ik weet dat het juridisch gezien hetzelfde is als trouwen en dat trouwen daarna overbodig is, maar het voelt zo anders.
quote:Op maandag 22 december 2014 14:12 schreef Risu het volgende:
Ooh echofotoKijk hoe groot al, past zeker niet meer in een keer op de echo.
![]()
Fijn dat alles goed was. Krijg je standaard die extra groeiecho? ik krijg er maar 1 en alleen meer als dat nodig is. (Hopen van niet natuurlijk) en die ene is volgens mij al uitzonderlijk.over vier weken (met ongeveer 31/32weken en met 36 weken krijg ik er nog eentje. Ze houden de groei in de gaten omdat m'n jongste klem zat tijdens de bevalling ..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.thnxquote:Op maandag 22 december 2014 14:37 schreef Nikooos het volgende:
Een glitter YingYang voor DJMO's mooie echo!
[ afbeelding ]![]()
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
hier denken we helemaal verschillend over, maar dat geeft nietsquote:Op maandag 22 december 2014 14:59 schreef kwakz0r het volgende:
kolf raden ze sowieso aan om pas na de geboorte te kopen, als je in de kraamweek een kolf nodig hebt is dat vrijwel altijd zo'n grote elektrische van de thuiszorg. En voor later gebruik hangt t zo af van wat je dan wilt (hoe vaak, enkel of dubbel, elektrisch of hand) dat t raadzaam is je gied voor te laten lichten en evt iets te testen/huren vooraf
![]()
Ik snap t enthousiasme wel overigens...
Ik heb t niet over mijn eigen mening maar over een algemeen advies. Sorry hoor.quote:Op maandag 22 december 2014 17:01 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
hier denken we helemaal verschillend over, maar dat geeft niets
Eens met kwak.quote:Op maandag 22 december 2014 17:01 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
hier denken we helemaal verschillend over, maar dat geeft niets
Dat kan alsnog. De rechter kijkt of de aangewezen voogd ook geschikt is voor zijn taak, na advies van de Raad van Kinderbescherming. Als je destijds keurige broer op dat moment een verslaafde is, zal de rechtbank dit afwijzen (even een extreem voorbeeld. Of misschien heeft die broer dan inmiddels 4 kinderen en ziet zijn partner het niet zitten). Als er niets is geregeld zal door BJZ of Nidos altijd eerst worden gekeken of familie voogd kan worden. Een 'vreemd' pleeggezin is niet zo snel aan de orde. Desalniettemin is het wel heel verstandig om een voogd aan te wijzen.quote:Op maandag 22 december 2014 16:31 schreef Ticootje het volgende:
Oh nu we het toch over doom scenario's hebben: Denk ook aan wat er met je kind gebeurd als jullie beiden komen te overlijden. Tegenwoordig is dit zo enorm simpel te regelen wie de voogd of voogden worden, dat je het je kind en familie gewoon niet kan aandoen niets te regelen en je kind onder jeugdzorg komt te vallen.
http://voorelkaardesk.del(...)ank-zonder-testament
Het voorkomt wel dat opa's en oma's van beide zijden gaan bekvechten terwijl jij veel liever hebt dat je beste vriendin de opvoeding op zich neemt.quote:Op maandag 22 december 2014 17:13 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Dat kan alsnog. De rechter kijkt of de aangewezen voogd ook geschikt is voor zijn taak, na advies van de Raad van Kinderbescherming. Als je destijds keurige broer op dat moment een verslaafde is, zal de rechtbank dit afwijzen. Als er niets is geregeld zal door BJZ of Nidos altijd eerst worden gekeken of familie voogd kan worden. Een 'vreemd' pleeggezin is niet zo snel aan de orde. Desalniettemin is het wel heel verstandig om een voogd aan te wijzen.
Daarom is het ook zo verstandig om voogdij te regelen idd, het is meer dat het familieruzie voorkomt, of dat je familie echt geen idee heeft wat ze nu moeten doen.quote:Op maandag 22 december 2014 17:15 schreef laziness het volgende:
[..]
Het voorkomt wel dat opa's en oma's van beide zijden gaan bekvechten terwijl jij veel liever hebt dat je beste vriendin de opvoeding op zich neemt.
Een voogd kan trouwens ook iemand zijn die op dat moment gaat bekijken wat de beste situatie voor jouw kindje is om in geplaatst te worden.
Als mijn aangewezen voogd een verslaafde wordt of het niet meer ziet zitten dan update ik natuurlijk wel de papieren en wijs iemand anders aan en verslaafde wordt je niet van de één op de andere dag dus die ongeschiktheid zie ik niet zo snel gebeuren![]()
Het is zelfs zo dat ik Puregon kreeg, en mijn buurvrouw Gonal-F. Dat zij wel aan de pil moest en ik niet snapte ik wel, omdat ik een hele regelmatige cyclus heb en zijn niet. Dat we allebei iets anders spoten om de eierstokken te stimuleren terwijl we bij dezelfde arts kwamen, vond ik bijzonder.quote:Op maandag 22 december 2014 12:37 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ach, het is gewoon overal anders. Dat zie je met hormonen spuiten ook.
Anyway, mooi meegenomen dat je wat langer kunt kijken.
Ik lag er best lang en Bram werkte ook nog eens niet mee.
Hou hem nog maar even binnen hoorquote:Op zaterdag 20 december 2014 20:09 schreef DJMO het volgende:
en wtf doe ik in de top tien?? ik heb me gisteren pas gemeld ofzo ..
dat was ik wel van planquote:Op maandag 22 december 2014 19:10 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
Hou hem nog maar even binnen hoor
Ik ben ook al begonnen met zaken kopen hoor. Ik koop elke maand iets groots (en kleins ), zodat tegen de tijd dat mijn verlof begint, ik echt van verlof kan genieten en niet nog van alles moet doen.quote:Op maandag 22 december 2014 13:28 schreef Selvaria het volgende:
Wow Stippelrientje, wat vroeg al voor de eerste aankopen! Wel supergaaf.Ik ben zelf zo'n mietje dat niks durft te kopen voor de 20-weken-echo omdat jeweetmaarnooit.
Maar na 2 januari mag ik los!![]()
Utrecht is net zo'n drama. Tenminste, als je een beetje een fijne plek wenst.quote:Op maandag 22 december 2014 20:44 schreef kwakz0r het volgende:
Ja KDV hadden wij ook met 12 weken al geregeld. In Haarlem en A'dam kun je het beste met een natte test in je handen gaan aanmelden geloof ik, dan heb je misschien een plekje na je zw.sch.verlof
KDV hier had het berekend: het liefst 6 weken voor de bevruchting aanmelden, dan ben je op tijd aan de beurtquote:Op maandag 22 december 2014 20:44 schreef kwakz0r het volgende:
Ja KDV hadden wij ook met 12 weken al geregeld. In Haarlem en A'dam kun je het beste met een natte test in je handen gaan aanmelden geloof ik, dan heb je misschien een plekje na je zw.sch.verlof
Lolquote:Op maandag 22 december 2014 21:05 schreef L-E het volgende:
[..]
KDV hier had het berekend: het liefst 6 weken voor de bevruchting aanmelden, dan ben je op tijd aan de beurt
Kennis van mij is vestigingsmanager van een (vrij hip geloof ik) kdv in centrum Utrecht. Dat is wel makkelijk, haar baby zit daar dus ook.quote:Op maandag 22 december 2014 20:56 schreef Lushes het volgende:
[..]
Utrecht is net zo'n drama. Tenminste, als je een beetje een fijne plek wenst.
Scholen idem. Ik heb 'm al op de wachtlijst staan voor de basisschool die ik zo graag wens. Het is een internationale basisschool met een vrij boeiend curriculum ( programmeren) , maar de plekken zijn zeer schaars.
Ze worden nog net niet uitgeloot.
Het geeft mij wel rust. Iets zegt me dat ik compleet overdondert ga raken door *het kind* en wat er allemaal bij komt kijken. Ik denk dat ik dan niet de headspace heb om over zulke praktische dingen na te denken.
Lekker hoor, baby mee naar werk <3 zit ze op de springweg toevallig? daar heb ik praktisch naast gewoond.quote:Op maandag 22 december 2014 21:18 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Kennis van mij is vestigingsmanager van een (vrij hip geloof ik) kdv in centrum Utrecht. Dat is wel makkelijk, haar baby zit daar dus ook.
Nee aan de maliebaan geloof ik.quote:Op maandag 22 december 2014 21:37 schreef Lushes het volgende:
[..]
Lekker hoor, baby mee naar werk <3 zit ze op de springweg toevallig? daar heb ik praktisch naast gewoond.
Bij ons hebben we ook kinderopvang op werk, maar daar ben ik niet zo van onder de indruk. Bovendien kan ik me dan echt niet concentreren vrees ik.
De mijne gaat overigens net buiten de stad, in een dorp. Daar had ik die wachtlijst overigens niet verwacht en toch is ie langer dan in de stad. ( capaciteit is juist groter dan de kdv's in de stad! )
Oh daar zitten een hele rits kdv's, allemaal even hippig. Ik zag ze s' ochtends altijd in colonne op peperdure bakfietsen langs de singel rijden.quote:
Uhhuh, klassieke muziek en warme maaltijden enzo. Zij is heel tof overigens hoor! Ze is ook pedagoog.quote:Op maandag 22 december 2014 21:43 schreef Lushes het volgende:
[..]
Oh daar zitten een hele rits kdv's, allemaal even hippig. Ik zag ze s' ochtends altijd in colonne op peperdure bakfietsen langs de singel rijden.
Utrecht-stad heeft wat dat betreft echt een bizarre kdv-dichtheid en tóch wachtlijsten.
Ik vind pedagogen heel leerzaam, de vrouw van mijn baas is een pedagoge. Heel down to earth en praktisch qua adviezen.quote:Op maandag 22 december 2014 22:02 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Uhhuh, klassieke muziek en warme maaltijden enzo. Zij is heel tof overigens hoor! Ze is ook pedagoog.
quote:Op maandag 22 december 2014 22:08 schreef Lushes het volgende:
[..]
Ik vind pedagogen heel leerzaam, de vrouw van mijn baas is een pedagoge. Heel down to earth en praktisch qua adviezen.
Die maaltijden heeft de mijne ook. Rond half 7 krijg je je kind gewassen, gestreken en met een a la carte maaltijd van Bubbles & Blessings weer mee naar huis.
Hopelijk houdt de kleine er niks aan over ^_^
Wij hebben er geen problemen mee gehad wat betreft een wachtlijst.quote:Op maandag 22 december 2014 21:27 schreef lunapuella het volgende:
Oef, wij willen een gastouderbureau, hoop dat het daar wat minder dramatisch is dan bij kdv...
Ik heb ook flexibel, want wil pas om 9uur brengen ( ik ben niet zo goed in de ochtend )quote:Op maandag 22 december 2014 22:12 schreef kwakz0r het volgende:
[..]M gaat vanaf 1 maart op maandag en donderdag. Ik heb een flexibel kdv contract dus ik heb gekozen voor 44 weken en dan van 7.30 tot 17.30. (Werk zelf in het onderwijs dus hoef niet zo'n lange dag).
Mijn man werkt ook in het onderwijs en weet pas laat welke dagen nodig zullen zijn, lastig inderdaad.quote:Op maandag 22 december 2014 22:07 schreef Fannetje het volgende:
Minarosa ook al een jongetje, leuk leuk!
Wow, nu al ingeschreven voor het Kdv!![]()
Onze spruit zal ws vanaf september 1 dag per week gaan, maar ik weet pas in juni welke dagen ik volgend schooljaar werk, dus ik kan het eigenlijk dan pas aanvragen. Binnenkort eens met Kdv overleggen wat dan wijsheid is.
Anne ging pas met ruim anderhalf naar het Kdv en op woensdag, wat totaal geen populaire dag was, dus nooit problemen gehad.
Mijn vriend is vrijdag vrij, ik dinsdag en in elk geval dit schooljaar ook op woensdag (ouderschapsverlof).quote:Op maandag 22 december 2014 22:26 schreef Lushes het volgende:
[..]
Ik heb ook flexibel, want wil pas om 9uur brengen ( ik ben niet zo goed in de ochtend )
Hoe doe jij de overige dagen?
Ik vermoed dat het hier in het oosten van het land wel een beetje meevalt.quote:Op dinsdag 23 december 2014 10:05 schreef Selvaria het volgende:
Wij gaan ook op zoek naar een gastouder. Ook ik sta voor de klas en weet met een beetje geluk mijn nieuwe rooster de vrijdag voor het nieuwe schooljaar begint, anders op de dag zelf.Wel krijgen we vanaf januari (direct na de kerstvakantie) een nieuwe roostermaker, misschien dat ik wel een dag kan 'reserveren'. Ben nu al twee jaar elke woensdag uitgeroosterd en dat bevalt me eigenlijk wel prima. Welke dag ik er dan bij ga krijgen ivm ouderschapsverlof moet ik even zien, het liefst geen dinsdag want dan zijn de meeste vergaderingen / scholingen.
Ik ga zo eens kijken of ik me kan aanmelden voor een intakegesprek bij een GO-bureau, krijg door dit topic het idee dat ik erg laat ben.Iemand enig idee of dat zo is (regio Enschede)?
Ik sta voor de klas, en weet idd een week voor het begin van het nieuwe schooljaar mijn rooster. Maar omdat ik nu maar 3 dagen werk, heb ik wel gewoon 2 vaste dagen vrij. Daar kan heel af en toe (lees, max. 1 keer per 10 weken) een uitzondering op komen (studiedag, of als de roostermaker er echt niet uit komt), maar dat is dan vaak wel op te lossen met oppasoma, of een extra dagje KDV.quote:Op dinsdag 23 december 2014 08:54 schreef faptist het volgende:
@fannetje,
Werken in het onderwijs en in juni 'pas' je nieuwe rooster weten?
Ik noem dat geen pas, maar al!
Ik sta ook voor de klas, maar zal het pas eind augustus (2 weken voor de start) te weten krijgen. Echt shit!
Maar m'n kdv is er al op voorbereid.
Hier ook flexibel contract, want veel vakanties die ik niet wens door te betalen
Tiramisu kan ook zonder alcoholquote:Op dinsdag 23 december 2014 11:29 schreef Limone het volgende:
Wat een leuk moment om een SEO te hebben, twist!
Zouden jullie mij kunnen helpen? Ik moet voor kerst het toetje maken. Het thema is Italiaans en ik had eerst tiramisu bedacht, maar nu wil ik een toetje zonder drank.Ik ben nu inspiratieloos.
Iemand een goed idee?
Ja, is zeker lekker! Gewoon met vanille kan ook. En dan wat aardbeien in stukjes snijden en even verwarmen met een klein beetje suiker. En dat over de panna cotta lepelen.quote:Op dinsdag 23 december 2014 11:35 schreef Limone het volgende:
Ja, is dat lekker? Ik heb dat eigenlijk nog nooit gegeten..
Ja en nee. Eerst dacht ik ook vooral: dan horen we hopelijk dat alles goed is met mini, kunnen we lekker lang kijken en weten we hopelijk het geslacht ook, dus dan worden het echt hele toffe feestdagen.quote:Op dinsdag 23 december 2014 11:29 schreef Limone het volgende:
Wat een leuk moment om een SEO te hebben, twist!
Ik ben overtuigd! Dank, ook IMA!quote:Op dinsdag 23 december 2014 11:49 schreef Krisvc het volgende:
Ik word er altijd erg blij van. Vooral met rode vruchtjes. Maar er is eindeloos mee te variëren. En zolang je het goed gekoeld houdt kan je het ruim van tevoren maken
Dat is helemaal erg! Maar ik werk in het basisonderwijs en weet het dus wel een aantal weken voor de zomervakantie. Gelukkig maar.quote:Op dinsdag 23 december 2014 08:54 schreef faptist het volgende:
@fannetje,
Werken in het onderwijs en in juni 'pas' je nieuwe rooster weten?
Ik noem dat geen pas, maar al!
Ik sta ook voor de klas, maar zal het pas eind augustus (2 weken voor de start) te weten krijgen. Echt shit!
Maar m'n kdv is er al op voorbereid.
Hier ook flexibel contract, want veel vakanties die ik niet wens door te betalen
Heb jij bij de eerste een aparte geslachtsecho gedaan? Wij namelijk niet (gewoon tijdens het SEO). Ik zie namelijk dat er hier in het dorp een praktijk zit die voor ¤30 een korte geslachtsbepalingsecho doet vanaf 15 weken. Da's niet duur toch?quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:05 schreef Limone het volgende:
Ohja, Twist. Daar heb je helemaal gelijk in. Dat is ook precies de reden dat we, mocht het allemaal goed gaan, we voor een zo vroeg mogelijke geslachtsecho gaan.
Nee, juist daarom. Wij zaten bij de SEO zo: "jaja, twee hersenhelften... ja leuk hartkamers...gesloten lip, buik, jadieda EEN MEISJE?!?! "quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:47 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Heb jij bij de eerste een aparte geslachtsecho gedaan? Wij namelijk niet (gewoon tijdens het SEO). Ik zie namelijk dat er hier in het dorp een praktijk zit die voor ¤30 een korte geslachtsbepalingsecho doet vanaf 15 weken. Da's niet duur toch?
Dat ook, hopelijk weet ik iets meer na 5 januari. Wanneer mag jij voor de eerste afspraak?quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:50 schreef Limone het volgende:
[..]
Nee, juist daarom. Wij zaten bij de SEO zo: "jaja, twee hersenhelften... ja leuk hartkamers...gesloten lip, buik, jadieda EEN MEISJE?!?! "
Terwijl het natuurlijk in eerste instantie een medische aangelegenheid is..
Welk dorp is dat? (mag ook in dm). Ik heb nog niets gezocht. Eerst maar eens zeker weten dat er een baby in mij zit.
Het is mijn vierde, en ja, ik vond het een stuk spannender allemaal. Ik was/ben me een stuk beter bewust van de risico's dan toen ik in verwachting was van m'n dochter. Ik ben er ook een stuk bewuster mee bezig allemaal. Zo heb ik ook heel bewust de combinatietest laten doen inderdaad.quote:Op dinsdag 23 december 2014 13:04 schreef mousemicky het volgende:
Voor degenen die voor al een kindje (of meer) hebben: vinden jullie het nu net zo spannend als de eerste keer, of minder/ meer? Ik vind t juist allemaal juist nog spannender denk ik. De eerste keer had ik gewoon het 'komt wel goed' gevoel, maar nu wil ik t toch eerst zien, dan geloven... Maar misschien komt dat bij ons dus door het krijgen van een prematuur kindje + HELLP?
En waar we de eerste keer niet voor de combinatietest zijn gegaan, wil ik (en vriend) dat nu wel. Als er iets mis is, wil ik me kunnen voorbereiden/ goed nadenken over wat gaat komen...
Oh thanks! Tzt even een rondje bellenquote:Op dinsdag 23 december 2014 12:56 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Dat ook, hopelijk weet ik iets meer na 5 januari. Wanneer mag jij voor de eerste afspraak?
http://www.echowonder.nl/ Ze zitten in verschillende plaatsen. Bij de prijslijst staat ¤60 voor een standaard echo, maar je kunt ook een snelle (10-15 min) nemen van ¤30. Ik heb ook niet actief gezocht, ik kom er langs als ik naar vrienden fiets
En toch gewoon een glittereekhoorn voor je goeie groefecho, ondanks dat he niet helemaal ging zoals je wilde. En je glucosetest gaat ook gewoon prima zijnquote:Op dinsdag 23 december 2014 13:58 schreef faptist het volgende:
Baby met oorbellen.. Heeft wel een klein beetje een tokkie gehalte toch?
Ik ga het pas doen als ze er zelf om vraagt en ook beseft dat het pijn doet.
Ik heb net m'n groei echo gehad op 26 weken. Vond t stukken minder leuk dan op het echo centrum ( lang kijken en veel zien).
Baby lag er niet goed voor dus gezichtje niet kunnen zien en ook geen bevestiging van een meisje. Zucht..
Was allemaal zo zakelijk. Ik had juist enorm de behoefte om even het gezichtje te zien. Baal er echt van dat dit niet kon.
Wel het hartje gehoord *smelt* en te horen gekregn dat de baby bovengemiddeld groot is. Ze wilde niet vertellen wat dat inhoudt. "Vraag maar aan je verloskundige en wacht even je glucose test af".
Die glucose test ben ik As we speak aan het doorlopen dus ben hartstikke zenuwachtig.
Geen goor drankje, maar gewoon m'n eigen boterhammetjes
En dan krijg je nu dus gewoon nóg een glittersticker. Een mooie ijsbloem dit keer.quote:Op dinsdag 23 december 2014 14:01 schreef Minarosa het volgende:
Balen faptist! Hopelijk is de uitslag van je glucosetest goed.
Helemaal blij met m'n jongetjesglitteregel van Nikooos!
En we zijn net ook nog goedgekeurd door de vk, fijn. Mijn baarmoeder zat al bijna tot aan mijn navel, gaat hard! (15+2 vandaag) En we hebben een afspraak voor de twintigwekenecho gemaakt, half januari. Het gaat zooo snel opeens na de eerste tien weken.
Dus meteen zijn eerste pakje gekocht bij kinderwinkeltje in de buurt(deze: http://fresk.nl/portfolio/romper-lange-mouw-ekhorn-blue/?tp=68)
Kdv: we hebben ons vorige week bij vijf kinderdagverblijven ingeschreven, dan is er in september/oktober vast ergens plek... wachtlijsten
Waarom oh waarom las ik hier 'achteruitgang'?quote:Op dinsdag 23 december 2014 14:10 schreef NotTheSame het volgende:
Niet bijgelezen want nog in het ziekenhuis: We hebben een uiterste houdbaarheidsdatum! Als hij zich voor UD niet uit zichzelf meldt, gebruiken we de nooduitgang nog een keer
.
Ik ging er vanuit dat mijn mannelijke brein de nooduitgang totaal verkeerd opvatte en hield mijn mond maar wijselijk dichtquote:Op dinsdag 23 december 2014 14:52 schreef Selvaria het volgende:
[..]
Waarom oh waarom las ik hier 'achteruitgang'?![]()
Maar fijn, een datum om naar uit te kijken!![]()
Zojuist een positiewinterjas gescoord voor 5 euro.Wilde eigenlijk voor tweedehands gaan ivm kort dragen, maar deze was 50 euro bij de H&M en ook nog eens met 50% afgeprijsd en ik had nog een cadeaukaart van 20 euro liggen.
quote:Op dinsdag 23 december 2014 14:52 schreef Selvaria het volgende:
[..]
Waarom oh waarom las ik hier 'achteruitgang'?![]()
Maar fijn, een datum om naar uit te kijken!![]()
Geweldigquote:Op dinsdag 23 december 2014 14:56 schreef Nikooos het volgende:
[..]
Ik ging er vanuit dat mijn mannelijke brein de nooduitgang totaal verkeerd opvatte en hield mijn mond maar wijselijk dicht
Ik zat ook met een watzegtzenou-hoofd te lezenquote:Op dinsdag 23 december 2014 16:22 schreef NotTheSame het volgende:
[..]
[..]
Geweldig![]()
!
Nou, even voor de duidelijkheid dan. Draak is geboren met een ks, dus ik heb al een mooi litteken (gekscherend ritssluiting of nooduitgang genoemd), dus als Piranha zich niet voor de UD aandient, gaan we óp de UD wederom voor een ks
! 15-01-15
!
thnx, google zegt dat dit zou moeten helpen. Maakt het nog uit of het gebroken of heel is?quote:Op dinsdag 23 december 2014 17:44 schreef mousemicky het volgende:
Lijnzaad door je yoghurt/ vla/ muesli!
's Ochtends voor het ontbijten twee glazen lauw water drinken zou ook moeten helpen, bij mij doet dat inderdaad wel wat voor ene betere stoelgangquote:Op dinsdag 23 december 2014 17:41 schreef Lushes het volgende:
Ik vind oorbellen bij een baby/kleuter/peuter echt ontzettend kamp. Ik kreeg ze pas toen ik 16! was ( eerder vond mijn moeder ordinair)
Maar misschien ben ik daarin dan truttig ( en hypocriet, want ik liet daarna ook meteen mijn buik en tong piercen om mijn moeder te sarren en heb ze beiden welgeteld 2 maanden gedragen )
Anyway; ik heb een probleem. Mijn gang naar het toilet is een drama.
Ik wil niet over de details uitwijden, maar laten we het er op houden dat er van een soepele uitdrijving geen sprake meer is.
Bovendien heb ik persangst. Ik ben bang dat als ik teveel druk zet, ik mijn zeepaardje losdruk.
Kan iemand mij vertellen wat ik eraan kan doen? Ik heb al zakken gedroogde pruimen weggewerkt maar dat helpt voor geen meter! En ik eet echt hypergezond.
Geen idee, wij hebben hier gewoon een zak van de biowinkel...quote:Op dinsdag 23 december 2014 17:50 schreef Lushes het volgende:
[..]
thnx, google zegt dat dit zou moeten helpen. Maakt het nog uit of het gebroken of heel is?
Herkenbaar. Totaal geen eetlust door misselijkheid, maar als je niet eet wordt het nóg erger..quote:Op dinsdag 23 december 2014 18:11 schreef Minarosa het volgende:
Irritant kris![]()
Bij mij hielp het om overdag boterhammen met kaas te eten, lekker grof brood dat goed vult en kaas omdat ik daar constant cravings naar had. Honger versterkte mijn misselijkheid.
is het geen maagzuur? Ik heb er daar wel meer over gehoord hier ...quote:Op dinsdag 23 december 2014 18:25 schreef Krisvc het volgende:
Ja, ik eet sowieso veel kleine beetje overdag, maar als het dan op echt avondeten aankomt waar ik al de hele dag naar uitkijk heb ik geen honger meer en word ik onwijs misselijk. Dus dan heb ik geen zin om uitgebreid te koken en maak ik maar weer iets makkelijks. Brood met kaas is inderdaad favoriet. Terwijl de echte misselijkheid wel weg is. Het is meer een niet helemaal lekker voelen ofzo.
Ik hoop wel op een beetje eetlust met kerst.
Fijn!!quote:Op dinsdag 23 december 2014 18:03 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
De termijnecho was helemaal goed!
Daarom heb ik 44 wk genomen terwijl ik doorgaans 40 weken werk. In de zomer en een weekje mer kerst ofzo is hij dan gewoon wel thuis en in de kortere vakanties gaat hij idd wel lekker naar het kdv.quote:Op dinsdag 23 december 2014 10:33 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Ik sta voor de klas, en weet idd een week voor het begin van het nieuwe schooljaar mijn rooster. Maar omdat ik nu maar 3 dagen werk, heb ik wel gewoon 2 vaste dagen vrij. Daar kan heel af en toe (lees, max. 1 keer per 10 weken) een uitzondering op komen (studiedag, of als de roostermaker er echt niet uit komt), maar dat is dan vaak wel op te lossen met oppasoma, of een extra dagje KDV.
Hebben de andere docenten geen recht op vaste roostervrije dagen dan?
Wij hebben trouwens bij J. niet gekozen voor een flexibel KDV (er is er wel een hier), want het is zoooo fijn om in je vakantie ook een dagje echt vrij te hebben zonder kind, waarin je dan alles kunt doen waar je anders niet aan toe komt... Maar het 'flexibele' KDV hier noemt het ook het onderwijscontract, en dat betekent dat je kind in de basisschoolvakanties niet MAG komen. Nu lopen mijn schoolvakanties (HBO) niet precies gelijk met die van de basisscholen, dus dat zou toch onhandig uitkomen...
Wat een opluchting dan. Heb je mooie foto's gekregen?quote:Op dinsdag 23 december 2014 19:48 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Heel fijn! Vond het zo spannend!!
Ja! En vriend heeft ook nog een kort filmpje opgenomen van het wuppen!quote:Op dinsdag 23 december 2014 20:16 schreef Limone het volgende:
[..]
Wat een opluchting dan. Heb je mooie foto's gekregen?
Cute!quote:Op dinsdag 23 december 2014 20:18 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Ja! En vriend heeft ook nog een kort filmpje opgenomen van het wuppen!
Ja, vandaag heeft echt veel goed gedaan. Nu zijn we al zo'n eind!quote:Op dinsdag 23 december 2014 20:19 schreef Limone het volgende:
[..]
Cute!Voel je je al zekerder over de zwangerschap?
Ah fijn! Het duurde wel even na mijn miskraam voordat ik niet meer zo angstig was. Op een gegeven moment dacht ik bij mijzelf: "Fuck it. Dit kindje verdient ook dat vertrouwen dat het goed komt." Dat hielp voor mijquote:Op dinsdag 23 december 2014 20:21 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Ja, vandaag heeft echt veel goed gedaan. Nu zijn we al zo'n eind!
Wat fijn!!!quote:Op dinsdag 23 december 2014 18:03 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
Hier is tie dan! Een domboglitter!quote:Op dinsdag 23 december 2014 18:03 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Niks ruilen! Genieten!!quote:Op woensdag 24 december 2014 10:04 schreef Mariposas het volgende:
Ook mijn termijnecho was helemaal goed en m'n berekende datum klopt precies!![]()
Morgen ga ik mijn vader het mooiste verjaardagscadeau ooit geven, voor mijn moeder natuurlijk ook het mooiste kerstcadeau.![]()
Of misschien vinden ze het niets en willen ze ruilen.
Ja, dat kan ik me voorstellen! Ik ben er pas twee keer geweest, maar ik vind het echt allemaal onwijs prettige mensen! En het is ook heel modern en leuk aangekleed allemaal, ik twijfelde nog tussen deze en een ander, maar die andere viel af vanwege matig vormgegeven website en shabby uitstraling van de gevel (tja, moest ergens mijn keuze op baserenquote:Op woensdag 24 december 2014 14:31 schreef Krisvc het volgende:
Hee, leuk dat je daar ook zit! Collega van man gaf gister aan daar ook heen te gaan. Op de een of andere manier vind ik het geruststellend dat er ook andere mensen die ik 'ken' naar dezelfde praktijk gaan.
Geen roze wolk, maar een roze glitterhart dan maarquote:Op woensdag 24 december 2014 14:08 schreef Krisvc het volgende:
Stippel, ik heb geen enge dromen, maar wel bizarre dromen. Nou heb ik die sowieso wel, maar sinds ik zwanger ben spannen ze echt de kroon.
Fijn dat je een bekkenband voor de treinreizen hebt gekregen DJMO. Ik hoop dat het verlichting geeft.
Twist, wat heerlijk dat alles goed was. Onbekommerd de feestdagen in! En ik gok op een jongetje.
MevrouwCactus, beterschap! Heb je iets verkeerds gegeten of heb je er zomaar last van? Enne, dat is weer het andere uiterste op de constipatietips die we gister aan het geven waren.
Ik kom net terug van de verloskundige. Bloeddruk goed, hartje gehoord. Ze liet zelfs horen dat baby aan het bewegen en schoppen was. Sinds die donkere wolk boven m'n hoofd is verdwenen ben ik op een enorme roze wolk terecht gekomen. Incluis de bijbehorende ik-ben-zo-gelukkig-jankbuien.
quote:Op woensdag 24 december 2014 15:07 schreef Cholula het volgende:
Ik heb mijn vk deels uitgezocht op hoe de website eruit zag (en op ervaringen van anderen en omdat mijn moeder twee bevallingen heeft gehad bij verloskundigen die daar nu nog werken)
Verder zag ik veel goede echo'sen ben ik stiekem de rest al vergeten, sorry!
Ik heb net twee uur in de keuken gestaan voor het dessert van morgen. Nu een klein beetje last van mijn heupen en rug, maar mijn moussetaart is bijna klaar!
Overigens begint mijn buik er echt zwanger eruit te zien!Moussetaart!!??!! Kunnen we nog aanschuiven?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
mooie buik
Schudden voor gebruik
quote:Op woensdag 24 december 2014 15:07 schreef Cholula het volgende:
Ik heb mijn vk deels uitgezocht op hoe de website eruit zag (en op ervaringen van anderen en omdat mijn moeder twee bevallingen heeft gehad bij verloskundigen die daar nu nog werken)
Verder zag ik veel goede echo'sen ben ik stiekem de rest al vergeten, sorry!
Ik heb net twee uur in de keuken gestaan voor het dessert van morgen. Nu een klein beetje last van mijn heupen en rug, maar mijn moussetaart is bijna klaar!
Overigens begint mijn buik er echt zwanger eruit te zien!Schort is bijna net zo schattig als het buikje!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |