abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147837058
quote:
99s.gif Op maandag 22 december 2014 11:16 schreef Nikooos het volgende:
Mooi om die posts te lezen over sago zonder reden. Hier krijg ik al 2 dagen de 'silent treatment', omdat ik de chips heb opgegeten waar zijn later die avond trek in had. :')
Maar dat is natuurlijk wel gewoon een gegronde reden. Dus een heel ander verhaal... O-)
Och al die mannen heb het ook maar zwaar... Ik was ook niet geheel redelijk toen bleek dat onze nieuwe kamer écht niet af gaat komen voor de geboorte van onze tweede. Vorige keer zaten we een maand na geboorte in een verbouwing door slechte planning en een faillissement en dat wilde ik dit keer pertinent niet. Faal :'). Precies op dat moment besloot een vrachtwagen om onze (lease)auto te beschadigen en vriendlief vond dat natuurlijk Veel Erger, wat bij mij natuurlijk helemaal in het verkeerde keelgat schoot. Later maakte hij het wel weer een beetje goed door te zeggen dat een baby toch niet meer nodig heeft dan een bedje en onze liefde en dat het allemaal goed zou komen *;. Maar ik blijf het zooo stom vinden dat we nooit eens op tijd ergens aan beginnen en alles dan in het honderd loopt. We weten verdorie al 7,5 maand dat er een baby aankomt.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_147837105
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 11:43 schreef Selvaria het volgende:
:D _O- :D Zo te lezen mag vriendlief nog in zijn handjes knijpen. Zal hem volgende keer als hij iets te miepen heeft dit topic laten lezen. O+

Dames, vraagje! Ik heb sinds een week of anderhalf ineens regelmatig een vreemd gevoel in m'n onderbuik, alsof er een spiertje trilt. Is dit nou m'n baby ( O+ ) of zit ik sentimenteel over iets anders te doen? Het doet geen pijn, het trilt gewoon heel hyperactief. Ik ben overigens bijna 20 weken nu.
Volgens mijn vk was rond de 20 weken alles tussen navel en schaambeen baarmoeder, dus als je daar wat voelt zijn het in ieder geval niet je darmen meer :7.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_147837224
quote:
:D _O- :D Zo te lezen mag vriendlief nog in zijn handjes knijpen. Zal hem volgende keer als hij iets te miepen heeft dit topic laten lezen. O+

Dames, vraagje! Ik heb sinds een week of anderhalf ineens regelmatig een vreemd gevoel in m'n onderbuik, alsof er een spiertje trilt. Is dit nou m'n baby ( O+ ) of zit ik sentimenteel over iets anders te doen? Het doet geen pijn, het trilt gewoon heel hyperactief. Ik ben overigens bijna 20 weken nu.
:Y Zo leuk!!!
pi_147837311
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 09:21 schreef McLaura het volgende:
SEO gebeurt door een echoscopiste en GUO door een arts.

De GUO doen ze bij verwachte afwijkingen (door afwijkingen in de familie) of na ICSI (oh, dat is dan de reden bij Lijn, denk ik). Bij de GUO kun je gedetailleerder kijken naar organen en bloedstromen.

GUO gebeurt ook wel als de SEO onduidelijkheden geeft.
Is dat nieuw? Ik heb bij de meiden gewoon een SEO gehad... Na de eerste periode bij de gyn en je doorverwijzing naar de vk is het gewoon een normale zwangerschap.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_147837431
quote:

Zo'n dinges wat je ook bijvoorbeeld boven je oog kunt hebben? Zo'n spastisch spiertje? Dat is de baby :Y :Y
pi_147837599
Precies dat inderdaad! :D

Fijn, zoveel herkenning! Ik vermoed dat het dan wel de hele baby is die aan het breakdancen is, losse armpjes en beentjes zal ik wel nog niet kunnen voelen toch?
pi_147837780
Nikoos, het blijft heerlijk om af en toe dat mannelijke perspectief te lezen hier! :D

Mijn hormonen zijn echt stuk als ik die verhalen hier zo lees. Heb ook al 12x aan vriend gevraagd of hij echt iets anders aan me merkt behalve dat ik eerder moe ben en daardoor soms een beetje kortaf.
Maar ik heb óf geen last van hormonale buien óf ze zijn zo erg dat hij het niet durft te zeggen! ;)

Selvaria, het klinkt voor mij in elk geval heel bekend, een trillend spiertje! :Y Ik las eerst vooral dat mensen al meteen plopjes voelden, maar bij mij was het ook echt meer een soort trilling of spasme ofzo. Dus ik zou zeggen: gewoon heerlijk sentimenteel doen! O+

Excuses aan iedereen die nog moet werken :* maar ik heb gewoon 2 weken vakantie!! Zó heerlijk! ~:) Ben een babydekentje aan het haken en heb ook al een idee voor een teddybeer in bijpassende pyjama O+
pi_147838011
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 12:00 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Is dat nieuw? Ik heb bij de meiden gewoon een SEO gehad... Na de eerste periode bij de gyn en je doorverwijzing naar de vk is het gewoon een normale zwangerschap.
Nou kennelijk zijn de "standaarden" zoals ze hier werden uitgelegd (zowel bij ziekenhuis als bij vlos) niet zo standaard. Nogmaals, mij maakt het geen reet uit, maar ik vond het vooral stom dat moment dat me dat was verteld en de assistent dan moeilijk gaat lopen doen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 22 december 2014 @ 12:29:09 #108
147316 crew  DJMO
#trut
pi_147838048
Ik leer het echt niet, klokkijken :') ben dik een uur te vroeg voor de echo..
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_147838315
quote:
17s.gif Op maandag 22 december 2014 12:27 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Nou kennelijk zijn de "standaarden" zoals ze hier werden uitgelegd (zowel bij ziekenhuis als bij vlos) niet zo standaard. Nogmaals, mij maakt het geen reet uit, maar ik vond het vooral stom dat moment dat me dat was verteld en de assistent dan moeilijk gaat lopen doen.
Ach, het is gewoon overal anders. Dat zie je met hormonen spuiten ook.
Anyway, mooi meegenomen dat je wat langer kunt kijken. :)

Ik lag er best lang en Bram werkte ook nog eens niet mee. :D
pi_147838348
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 12:20 schreef twist02 het volgende:
Nikoos, het blijft heerlijk om af en toe dat mannelijke perspectief te lezen hier! :D

Mijn hormonen zijn echt stuk als ik die verhalen hier zo lees. Heb ook al 12x aan vriend gevraagd of hij echt iets anders aan me merkt behalve dat ik eerder moe ben en daardoor soms een beetje kortaf.
Maar ik heb óf geen last van hormonale buien óf ze zijn zo erg dat hij het niet durft te zeggen! ;)

Selvaria, het klinkt voor mij in elk geval heel bekend, een trillend spiertje! :Y Ik las eerst vooral dat mensen al meteen plopjes voelden, maar bij mij was het ook echt meer een soort trilling of spasme ofzo. Dus ik zou zeggen: gewoon heerlijk sentimenteel doen! O+

Excuses aan iedereen die nog moet werken :* maar ik heb gewoon 2 weken vakantie!! Zó heerlijk! ~:) Ben een babydekentje aan het haken en heb ook al een idee voor een teddybeer in bijpassende pyjama O+
Bij de eerste had ik ook nergens last van, behalve een keer een megahuilbui toen we de tekenfilm Up keken. Dit keer heb ik er echt meer last van... Gelukkig weet ik het zelf ook wel, dus ik kies er soms bewust voor om mijn ergernissen voor me te houden :+.

Geen excuses nodig hoor! Ik werk nog 2 weken en dan gaat mijn verlof in, dat is nog veel beter dan 2 weken vrij :6 ;).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_147838484
quote:
17s.gif Op maandag 22 december 2014 12:27 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Zo'n momentje had ik twee weken geleden. Ik moest een afspraak maken voor een (tweede) groeiecho en daarna een beoordelingsconsult van de gynaecoloog. Assistent: "Is je verloskundige hiervan op de hoogte?" Uhhh ik sta hier niet voor mijn lol nee :'). Een half uurtje eerder vroeg ik haar nog of ze mijn verwijsbrief wilde hebben of dat ik die aan de echoscopist moest afgeven (dat laatste dus) 8)7.

DJMO :D. Liever te vroeg dan te laat, zullen we maar zeggen?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_147838493
Hier trouwens ook 2 weken vakantie. *O* Was er dit jaar wel érg aan toe, normaal gesproken nooit zo extreem. :Z
pi_147838874
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 12:37 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nou dat ja... ben benieuwd hoeveel anders het is als bij Minke 5 jaar geleden... we gaan het zien..

Oh vakantie... wat zou ik dat graag hebben, ben er echt wel aan toe, maar helaas... :{ Misschien in het nieuwe jaar ergens als het werk het toelaat...
  maandag 22 december 2014 @ 13:10:10 #114
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_147839283
quote:

Mja, mijn vriendin is van zichzelf ook wel redelijk controlerend en ik heb er ook wel een handje van om de kast te plunderen als er iets in huis is :@
Maar in dit geval stond er nog een volle zak in de kast en had ik de chips gepakt die zij nou net graag wilde hebben. Maar het is allemaal iets versterkt :+

Mijn vriendin beschreef het ook als een trillend spiertje of een soort van bellen blazen wat ze voelde.

Vanavond om 18:00 weer afspraak bij de vk. Even zorgen dat m'n vriendin wel verteld over haar pijn aan haar bekken, want het is bijna pijnlijk om haar te horen jammeren als ze probeert om te draaien in bed. ;(
pi_147839464
Hier merk ik eigenlijk nog geen verschil afgezien van fysiek verschil, maar ik merk wel dat ik ineens nul creatief ben. Normaal knutsel, haak, klus ik mij suf en nu is echt niets leuk genoeg...

Ik heb last van mijn moeder. Zij verprutst onze vertelmomenten door nu al een week te gaan zitten hinten naar iedereen. Wij zijn van plan het over drie weken te gaan vertellen aan mijn tantes, ooms nichten,neven en oma en daarna pas aan de rest.zelf bijten wij enorm op onze lippen om het niet eerder te vertellen.. mja we zitten pas in week zes.

Ik heb mijn ongenoegen al geuit tegen mijn moeder en aan mijn zussen die mijn moeder er ook nog eens extra op attendeerde, maar ze haalt haar schouders op . "Dan moeten ze maar opschieten met het vertellen, want ik kan niet wachten"

Iets over achter het behang plakken..

Ik en mijn zwangere zus zijn naar een babyshop geweest afgelopen zaterdag. Ik heb haar geholpen een draagdoek te proberen. Eerst was ze super anti (teveel gedoe) en nu heeft ze hem op haar verlanglijstje gezet :) super leuk en melig om te stunten met zo een enge babypop :p Er was een "afgezant" van nuby en daar raakte wij mee aan de praat over borstvoeding, kolven en speentjes. Hij was heilig overtuigd dat ik een meid krijg en ik kreeg een roze speen van hem mee. Mocht het zo zijn dat het een jongen gaat worden, dan mag ik hem omruilen :)

Fijn dagje en onze eerste aankoop gedaan voor een leuke prijs. Flesjes, schoonmaakgerei en toebehoren, borstkolf en toebehoren:check!

*O*

k heb trouw bijgelezen en vanalles opgeslagen in mijn brein, maar alles kwijt.. sorry!!!!
Schudden voor gebruik
pi_147839904
Wow Stippelrientje, wat vroeg al voor de eerste aankopen! Wel supergaaf. O+ Ik ben zelf zo'n mietje dat niks durft te kopen voor de 20-weken-echo omdat jeweetmaarnooit. :')

Maar na 2 januari mag ik los! })
pi_147839911
Ha! Nog iemand die er van overtuigd is dat je een meisje krijgt! (Dan zal het wel een jongen zijn :+ )

Mijn schoonvader was ook aan het hinten naar zijn omgeving, uiteindelijk bleek dat we niet duidelijk genoeg waren geweest. We hadden moeten specificeren dat we niet wilden dat ze het uberhaupt aan iemand vertelden (niet dat ze moesten wachten voor ze het aan familie vertelden), nu werden we alsnog door alle buren gefeliciteerd :X . Onnodig om te zeggen dat we daar niet gecharmeerd van waren denk ik?
pi_147840537
Bij ons zei iedereen dan het een meisje zou zijn. Klopt ook nog. Ik denk dat ik op andere gewoon als meisjesmoeder overkom ofzo.

Cleany gefeliciteerd. Heftig verhaal, maar je kleine man is er eindelijk. *O*

Ben net terug van de vk, weer een sticker erbij. Nog steeds in stuit, maar dat wist ik al. Nog tijd genoeg in principe, dus wie weet. Vandaag ook precies 30 weken en mijn schoonmoeder vond dat een gelegenheid tot kado. (Ja ze blijft bezig) dus nu heb ik er weer een setje maat 50 bij. Met 35 weken krijg ik een dubbel consult voor het bespreken van het geboorteplan. Lijkt dan ineens ook weer zo dichtbij. Maar de volgende controle is pas volgend jaar, dus dat duurt nog heul lang. O-)
Volgende week groeiecho. Nog 1 keer spieken. O+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 22 december 2014 @ 13:55:27 #119
147316 crew  DJMO
#trut
pi_147840724
Alles goed, genoeg vruchtwater en baby ligt iets voor op groei. Over vier weken nog een groeiecho.

"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_147840843
Fijn DJMO!

Gefeliciteerd cleany! Hopelijk weer snel met z'n allen samen :*

Mariposas: je sluit aan in de rij met mensen die denken dat het een meisje wordt :). Echt bijna iedereen denkt dat, zo grappig! Nog anderhalf uur en ik ben prettig gespannen, leuk om ons kindje weer even te zien O+
pi_147840983
@Selvira: het is iets wat eventueel veilig in de doos in een kast kan staan. Wij willen nog geen kleertjes en prulletjes kopen voor we een goede echo hebben gezien en weten wat het gaat worden. Praktische dingen zoeken we op ons gemakje, dan houden we de kosten een beetje verspreid :)
quote:
1s.gif Op maandag 22 december 2014 13:28 schreef Cholula het volgende:
Ha! Nog iemand die er van overtuigd is dat je een meisje krijgt! (Dan zal het wel een jongen zijn :+ )

Mijn schoonvader was ook aan het hinten naar zijn omgeving, uiteindelijk bleek dat we niet duidelijk genoeg waren geweest. We hadden moeten specificeren dat we niet wilden dat ze het uberhaupt aan iemand vertelden (niet dat ze moesten wachten voor ze het aan familie vertelden), nu werden we alsnog door alle buren gefeliciteerd :X . Onnodig om te zeggen dat we daar niet gecharmeerd van waren denk ik?
meer mensen zeggen een meisje. Wij hebben geen idee..

Mijn neefje (4) is helemaal bezig met onze baby. Die van mijn andere zus vindt hij niet zo boeiend.. bij alles.wat hij maakt, eet of doet vraagt hij:"zou de baby van stippel dit ook leuk vinden?" O+

we hebben het zelf duidelijk gezegd dat ze onderling (met mijn zussen en schoonfam en onze beste vrienden)die het weten mogen kletsen.. maar verder opperste geheim. Dus ook niet de bakker in een ander dorp of de kapster in de stad.
Maar mijn moeder is stront eigenwijs en ik moet eens heel goed boos worden denk ik.
Schijnbaar maakt dat pas indruk.

Sucks dat meer mensen dat hebben. Ik begrijp dat zelf niet zo goed.
Schudden voor gebruik
pi_147841023
quote:
1s.gif Op maandag 22 december 2014 13:55 schreef DJMO het volgende:
Alles goed, genoeg vruchtwater en baby ligt iets voor op groei. Over vier weken nog een groeiecho.

[ link | afbeelding ]
ahhhw!!
mooie echo!
Schudden voor gebruik
pi_147841051
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 13:48 schreef Risu het volgende:
Bij ons zei iedereen dan het een meisje zou zijn. Klopt ook nog. Ik denk dat ik op andere gewoon als meisjesmoeder overkom ofzo.

Cleany gefeliciteerd. Heftig verhaal, maar je kleine man is er eindelijk. *O*

Ben net terug van de vk, weer een sticker erbij. Nog steeds in stuit, maar dat wist ik al. Nog tijd genoeg in principe, dus wie weet. Vandaag ook precies 30 weken en mijn schoonmoeder vond dat een gelegenheid tot kado. (Ja ze blijft bezig) dus nu heb ik er weer een setje maat 50 bij. Met 35 weken krijg ik een dubbel consult voor het bespreken van het geboorteplan. Lijkt dan ineens ook weer zo dichtbij. Maar de volgende controle is pas volgend jaar, dus dat duurt nog heul lang. O-)
Volgende week groeiecho. Nog 1 keer spieken. O+
hier roept de andere helft nog dat het een jongen is. We wachten het maar af..

Yeah *O* voor je sticker
Schudden voor gebruik
pi_147841094
quote:
1s.gif Op maandag 22 december 2014 14:04 schreef Stippelrientje het volgende:
@Selvira: het is iets wat eventueel veilig in de doos in een kast kan staan. Wij willen nog geen kleertjes en prulletjes kopen voor we een goede echo hebben gezien en weten wat het gaat worden. Praktische dingen zoeken we op ons gemakje, dan houden we de kosten een beetje verspreid :)

[..]

meer mensen zeggen een meisje. Wij hebben geen idee..

Mijn neefje (4) is helemaal bezig met onze baby. Die van mijn andere zus vindt hij niet zo boeiend.. bij alles.wat hij maakt, eet of doet vraagt hij:"zou de baby van stippel dit ook leuk vinden?" O+

we hebben het zelf duidelijk gezegd dat ze onderling (met mijn zussen en schoonfam en onze beste vrienden)die het weten mogen kletsen.. maar verder opperste geheim. Dus ook niet de bakker in een ander dorp of de kapster in de stad.
Maar mijn moeder is stront eigenwijs en ik moet eens heel goed boos worden denk ik.
Schijnbaar maakt dat pas indruk.

Sucks dat meer mensen dat hebben. Ik begrijp dat zelf niet zo goed.
Ik zou een kind van 4 niet iets vertellen dat ik echt geheim wil houden :@

Mijn neefje en nichtje weten ook nog niks. Na morgen als alles goed is.
pi_147841221
Ooh echofoto O+ Kijk hoe groot al, past zeker niet meer in een keer op de echo. :D
Fijn dat alles goed was. Krijg je standaard die extra groeiecho? ik krijg er maar 1 en alleen meer als dat nodig is. (Hopen van niet natuurlijk) en die ene is volgens mij al uitzonderlijk.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_147841314
quote:
1s.gif Op maandag 22 december 2014 14:07 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Ik zou een kind van 4 niet iets vertellen dat ik echt geheim wil houden :@

Mijn neefje en nichtje weten ook nog niks. Na morgen als alles goed is.
als hij het verklapt kan ik dat begrijpen, mijn moeder van tegen de 60 niet.

Overigens ziet hij voorlopig niemand buiten onze gezinnen om die we gezamelijk kennen tot we het verder vertellen.
Schudden voor gebruik
  maandag 22 december 2014 @ 14:37:06 #127
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_147842050
Een glitter YingYang voor DJMO's mooie echo!

maandag 22 december 2014 @ 14:54:45 #128
327807 Mariposas
יה&#14
pi_147842770
quote:

Zijn vast niet stuk hoor, ik heb er ook geen last van. Soms denk ik ook dat een zwangerschap een excuus voor sommige mensen is om zich helemaal te laten gaan, emotioneel gezien en ook qua (vr)eten. Net zoals bridezilla's, dat idee.

Ik wist trouwens niet dat jullie aan eigen eten doen. :') Al het eten wat wij hier in huis hebben is net zo goed voor mijn man als voor mij, ongeacht wie het gekocht heeft...

Borstkolven en flesjes zijn met 10 weken echt nog een ver van mijn bed show. :D Nu ik een goede echo heb gehad kan ik er wel wat meer van genieten, hiervoor plakte ik bij alles wat met zwanger/kindje te maken had een dikke disclaimer erachter. Heb hier een beetje te veel meegelurk, denk ik, te veel miskramen/missed abortions/blighted ovums voorbij zien komen. :{ Maar op de een of andere manier heb ik nog steeds niet heel erg de behoefte om dingen te kopen, terwijl ik dat van te voren wel had verwacht. Ik denk dat ik pas na de geslachtsbepaling koopdrang krijg.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_147842855
Haha Risu zwangerschap is het perfecte excuus voor alles!

Ongetrouwde ouders-to-be, hoe hebben jullie erkenning etc. geregeld? Wij willen ooit trouwen maar nu niet (met platte buik en champagne graag :+). We hebben nu ewn afspraak gemaakt voor erkenning, maar nu twijfelt vriend over geregistreerd partnerschap, dat lijkt hem praktisch. Ik wil sowieso nog een keer trouwen (voelt romantischer), maar is het handig om tot die tijd een partnerschap te hebben? Ik weet dat het juridisch gezien hetzelfde is als trouwen en dat trouwen daarna overbodig is, maar het voelt zo anders.
  maandag 22 december 2014 @ 14:57:28 #130
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_147842884
Heftig verhaal maar toch gefeliciteerd Cleany *O*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_147842942
:@ kolf raden ze sowieso aan om pas na de geboorte te kopen, als je in de kraamweek een kolf nodig hebt is dat vrijwel altijd zo'n grote elektrische van de thuiszorg. En voor later gebruik hangt t zo af van wat je dan wilt (hoe vaak, enkel of dubbel, elektrisch of hand) dat t raadzaam is je gied voor te laten lichten en evt iets te testen/huren vooraf :@

Ik snap t enthousiasme wel overigens...
Kwak
pi_147843075
quote:
1s.gif Op maandag 22 december 2014 14:56 schreef Minarosa het volgende:
Haha Risu zwangerschap is het perfecte excuus voor alles!

Ongetrouwde ouders-to-be, hoe hebben jullie erkenning etc. geregeld? Wij willen ooit trouwen maar nu niet (met platte buik en champagne graag :+). We hebben nu ewn afspraak gemaakt voor erkenning, maar nu twijfelt vriend over geregistreerd partnerschap, dat lijkt hem praktisch. Ik wil sowieso nog een keer trouwen (voelt romantischer), maar is het handig om tot die tijd een partnerschap te hebben? Ik weet dat het juridisch gezien hetzelfde is als trouwen en dat trouwen daarna overbodig is, maar het voelt zo anders.
Je kan je geregistreerd partnerschap laten omzetten naar huwelijk. Dat is een soort schijnakte, want voor de wet, zeker met kind, is er geen verschil tussen beiden.
Erkenning en daarna het aanvragen van gezag is gewoon gratis en totaal geen moeite. Het is eigenlijk net zoveel moeite als een huwelijk aangaan.
Je zet je handtekening en klaar ben je.
  maandag 22 december 2014 @ 15:05:49 #133
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_147843204
quote:
10s.gif Op maandag 22 december 2014 14:54 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Zijn vast niet stuk hoor, ik heb er ook geen last van. Soms denk ik ook dat een zwangerschap een excuus voor sommige mensen is om zich helemaal te laten gaan, emotioneel gezien en ook qua (vr)eten. Net zoals bridezilla's, dat idee.

Ik wist trouwens niet dat jullie aan eigen eten doen. :') Al het eten wat wij hier in huis hebben is net zo goed voor mijn man als voor mij, ongeacht wie het gekocht heeft...

Borstkolven en flesjes zijn met 10 weken echt nog een ver van mijn bed show. :D Nu ik een goede echo heb gehad kan ik er wel wat meer van genieten, hiervoor plakte ik bij alles wat met zwanger/kindje te maken had een dikke disclaimer erachter. Heb hier een beetje te veel meegelurk, denk ik, te veel miskramen/missed abortions/blighted ovums voorbij zien komen. :{ Maar op de een of andere manier heb ik nog steeds niet heel erg de behoefte om dingen te kopen, terwijl ik dat van te voren wel had verwacht. Ik denk dat ik pas na de geslachtsbepaling koopdrang krijg.
Wij doen ook niet aan eigen eten. Behalve als de ene iets niet lust natuurlijk.
Daarom sloeg dit ook nergens op :+
pi_147843500
quote:
10s.gif Op maandag 22 december 2014 14:54 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Ja, sommige mensen gebruiken een zwangerschap zeker als excuus. Ik heb ook het idee dat het samenhangt met je emotionele stabiliteit voor de zwangerschap; bij mensen die altijd al emotioneler zijn heb ik het idee dat die hormonen harder aankomen ofzo.
Disclaimer: nee, ik bedoel hiermee niet dat iedereen die wat emotioneler is tijdens de zwangerschap normaal gesproken ook een wrak is :*

Hier heb ik wel eigen eten, maar da's i.v.m. medisch dieet (maar dat eet je ook niet voor je lol :') dus hoef niet bang te zijn dat vriend ermee vandoor gaat)

Hier ruim 21 weken en ook nog niet echt koopdrang hoor ;) Kinderkamer en -wagen zijn al wel besteld, maar verder eigenlijk weinig spulletjes. We worden door anderen wel bedolven onder de spullen, dus stiekem toch al best wat in huis. Ik schat dat ik na as. woensdag misschien wel los ga :+

@Minarosa: hier ook (nog) ongetrouwd, maar vanwege de kleine op komst, chronische luiheid om dingen te regelen en een missend romanticus-gen bij beiden besloten om nog tijdens de zwangerschap te gaan trouwen ^) maar dan dus ook echt alleen handtekening zetten en misschien uit eten.
  maandag 22 december 2014 @ 15:29:06 #135
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_147844110
Minarosa, hier ongetrouwd, enkel samenlevingscontract. Erkennen van het ongeboren vrucht en na de geboorte aangeven en bij het eerste kindje de ouderlijke macht op gezamelijk laten zetten is het enige wat wij tot nu toe doen/gedaan hebben.
Ja dan kom je nog in het 'wat als 1 van beide overlijdt'-stadium, maar dat kan opgelost worden met een testament. Hebben wij overigens (nog) niet gedaan. Ik denk dat hier na de geboorte een keertje getrouwd word voor de papieren en that's it. Ik wil sowieso m'n eigen naam houden want ik baal er eigenlijk al van dat Draak en Piranha manliefs naam hebben (ivm familieperikelen, en omdat Piranha straks als enige de naam door gaat geven).

Verder kruip ik weer even onder een steen. Zit een beetje in een neerwaartse spiraal qua psyche. Nergens geen zin in en lichamelijk gaat het ook steeds harder achteruit waar ik dus ook niet zo goed mee kan dealen.

Jullie hebben het trouwens over hormonen in de zwangerschap. Ik heb er nu bijna 2 achter de rug en ik kan zeggen dat ik 2 totaal verschillende zwangerschappen heb gehad. Bij Draak was ik veel minder labiel, veel minder vreetlustig en had ik lichamelijk amper klagen. Nu ben ik echt veel labieler, vrat ik alles wat los en vast zat totdat het maagzuurverhaal begon en ben ik lichamelijk ook veel slechter af.
Het kan dus per zwangerschap verschillen ;).
pi_147844401
Oh, dat is ook zeker zo, dat dat heel erg kan verschillen. Net zo goed als de puur lichamelijke klachten. Maar als ik zo eens heb gelezen wat jij (NTS) deze zwangerschap allemaal al voor je kiezen hebt gekregen, kan ik het me -ook los van hormonen- wel voorstellen dat het nu wat minder lekker gaat :*
  maandag 22 december 2014 @ 16:17:37 #137
327807 Mariposas
יה&#14
pi_147845979
quote:
1s.gif Op maandag 22 december 2014 14:56 schreef Minarosa het volgende:

Ik ben dan wel getrouwd, maar ik kan wel wat voor- en nadelen van het een of het ander opnoemen.
Geregistreerd partners:
- Jouw partner is automatisch je erfgenaam, andersom natuurlijk ook.
- als je niets regelt, ben je geregistreerd partners in gemeenschap van goederen. Dat kan een voordeel of nadeel zijn, maar het is vaak een heel persoonlijke keuze. Wil je dit niet, dan moet je partnerschapsvoorwaarden opstellen. Dit kost zo'n 600 euro. Volgens mij hoef je de voorwaarden niet opnieuw te regelen als het partnerschap wordt omgezet in huwelijk, maar dat zou je moeten navragen.

Erkenning:
- jullie kind is jullie beider erfgenaam. In principe kan je vriend daar geen enkele aanspraak op doen. Je zou dan bij een notaris een testament kunnen laten opstellen ("langstlevende testament"). Jullie kind is dan nog steeds de enige erfgenaam, maar kan pas over het erfdeel beschikken na de voorwaarde in het testament (bv. overlijden langstlevende partner). Testament kost ongeveer 250 euro.
- als jullie uit elkaar zouden gaan, kan je geen aanspraak doen op partneralimentatie of een deel partnerpensioen. Dit kan een issue zijn in het geval jij veel minder (of helemaal niet) werkt dan je vriend.

Dat wij nu getrouwd zijn, stond niet per se in de planning, door bepaalde gebeurtenissen vonden wij dat belangrijk om nu te doen. Maar anders hadden wij denk ik ook voor geregistreerd partnerschap gekozen en waren wij op een later moment met een feest getrouwd.
  maandag 22 december 2014 @ 16:26:15 #138
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_147846261
Minarosa wij hebben ook een geregistreerd partnerschap met toen de bedoeling om ooit te trouwen maar hier gaat dat niet meer gebeuren omdat het ger. Partnerschap gewoon als getrouwd aanvoelt.

En ik ben weer goedgekeurd bij vk. Mag het weekend bellen om gestript te worden als ik het helemaal zat ben en anders maandag weer terugkomen. Ik blijf nog steeds heel erg hopen dat ze ee voor de kerst gewoon is.
pi_147846455
Oh nu we het toch over doom scenario's hebben: Denk ook aan wat er met je kind gebeurd als jullie beiden komen te overlijden. Tegenwoordig is dit zo enorm simpel te regelen wie de voogd of voogden worden, dat je het je kind en familie gewoon niet kan aandoen niets te regelen en je kind onder jeugdzorg komt te vallen.

http://voorelkaardesk.del(...)ank-zonder-testament
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 22 december 2014 @ 16:32:19 #140
147316 crew  DJMO
#trut
pi_147846464
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 14:12 schreef Risu het volgende:
Ooh echofoto O+ Kijk hoe groot al, past zeker niet meer in een keer op de echo. :D
Fijn dat alles goed was. Krijg je standaard die extra groeiecho? ik krijg er maar 1 en alleen meer als dat nodig is. (Hopen van niet natuurlijk) en die ene is volgens mij al uitzonderlijk.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
over vier weken (met ongeveer 31/32weken en met 36 weken krijg ik er nog eentje. Ze houden de groei in de gaten omdat m'n jongste klem zat tijdens de bevalling ..

quote:
99s.gif Op maandag 22 december 2014 14:37 schreef Nikooos het volgende:
Een glitter YingYang voor DJMO's mooie echo!

[ afbeelding ]
thnx O+ :*

pi_147847366
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 14:59 schreef kwakz0r het volgende:
:@ kolf raden ze sowieso aan om pas na de geboorte te kopen, als je in de kraamweek een kolf nodig hebt is dat vrijwel altijd zo'n grote elektrische van de thuiszorg. En voor later gebruik hangt t zo af van wat je dan wilt (hoe vaak, enkel of dubbel, elektrisch of hand) dat t raadzaam is je gied voor te laten lichten en evt iets te testen/huren vooraf :@

Ik snap t enthousiasme wel overigens...
hier denken we helemaal verschillend over, maar dat geeft niets :)
Schudden voor gebruik
pi_147847445
quote:
1s.gif Op maandag 22 december 2014 17:01 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Ik heb t niet over mijn eigen mening maar over een algemeen advies. Sorry hoor.
Kwak
  maandag 22 december 2014 @ 17:12:34 #143
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_147847665
quote:
1s.gif Op maandag 22 december 2014 17:01 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Eens met kwak.
Een kolf is niet goedkoop.
Wacht tot na de kraamweek. Dan is er nog tijd genoeg om er eentje te kopen maar heb je veel meer een idee van wat je wilt/nodig hebt.
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 22 december 2014 @ 17:13:22 #144
327807 Mariposas
יה&#14
pi_147847688
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 16:31 schreef Ticootje het volgende:
Oh nu we het toch over doom scenario's hebben: Denk ook aan wat er met je kind gebeurd als jullie beiden komen te overlijden. Tegenwoordig is dit zo enorm simpel te regelen wie de voogd of voogden worden, dat je het je kind en familie gewoon niet kan aandoen niets te regelen en je kind onder jeugdzorg komt te vallen.

http://voorelkaardesk.del(...)ank-zonder-testament
Dat kan alsnog. De rechter kijkt of de aangewezen voogd ook geschikt is voor zijn taak, na advies van de Raad van Kinderbescherming. Als je destijds keurige broer op dat moment een verslaafde is, zal de rechtbank dit afwijzen (even een extreem voorbeeld. Of misschien heeft die broer dan inmiddels 4 kinderen en ziet zijn partner het niet zitten). Als er niets is geregeld zal door BJZ of Nidos altijd eerst worden gekeken of familie voogd kan worden. Een 'vreemd' pleeggezin is niet zo snel aan de orde. Desalniettemin is het wel heel verstandig om een voogd aan te wijzen.
  maandag 22 december 2014 @ 17:15:41 #145
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_147847758
quote:
1s.gif Op maandag 22 december 2014 17:13 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Dat kan alsnog. De rechter kijkt of de aangewezen voogd ook geschikt is voor zijn taak, na advies van de Raad van Kinderbescherming. Als je destijds keurige broer op dat moment een verslaafde is, zal de rechtbank dit afwijzen. Als er niets is geregeld zal door BJZ of Nidos altijd eerst worden gekeken of familie voogd kan worden. Een 'vreemd' pleeggezin is niet zo snel aan de orde. Desalniettemin is het wel heel verstandig om een voogd aan te wijzen.
Het voorkomt wel dat opa's en oma's van beide zijden gaan bekvechten terwijl jij veel liever hebt dat je beste vriendin de opvoeding op zich neemt.
Een voogd kan trouwens ook iemand zijn die op dat moment gaat bekijken wat de beste situatie voor jouw kindje is om in geplaatst te worden.

Als mijn aangewezen voogd een verslaafde wordt of het niet meer ziet zitten dan update ik natuurlijk wel de papieren en wijs iemand anders aan en verslaafde wordt je niet van de één op de andere dag dus die ongeschiktheid zie ik niet zo snel gebeuren ;)
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_147847891
Ohja, da's ook wel een goeie! Eens bedenken wie we als voogd willen aanwijzen. Zoveelste luxe probleem hier, omdat we in principe 3 paar ooms en tantes hebben die we dat wel toevertrouwen :+

2 daarvan hebben ons andersom ook aangewezen (en de derde staat op het punt van bevallen en zou me ook niet verbazen als ze daar nog mee komen).

[ Bericht 2% gewijzigd door twist02 op 22-12-2014 17:33:44 ]
  maandag 22 december 2014 @ 17:39:42 #147
327807 Mariposas
יה&#14
pi_147848329
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 17:15 schreef laziness het volgende:

[..]

Het voorkomt wel dat opa's en oma's van beide zijden gaan bekvechten terwijl jij veel liever hebt dat je beste vriendin de opvoeding op zich neemt.
Een voogd kan trouwens ook iemand zijn die op dat moment gaat bekijken wat de beste situatie voor jouw kindje is om in geplaatst te worden.

Als mijn aangewezen voogd een verslaafde wordt of het niet meer ziet zitten dan update ik natuurlijk wel de papieren en wijs iemand anders aan en verslaafde wordt je niet van de één op de andere dag dus die ongeschiktheid zie ik niet zo snel gebeuren ;)
Daarom is het ook zo verstandig om voogdij te regelen idd, het is meer dat het familieruzie voorkomt, of dat je familie echt geen idee heeft wat ze nu moeten doen. :)
Natuurlijk kan je het updaten maar mensen kunnen soms laks zijn. Of heel onwetend.
pi_147848422
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 12:37 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Het is zelfs zo dat ik Puregon kreeg, en mijn buurvrouw Gonal-F. Dat zij wel aan de pil moest en ik niet snapte ik wel, omdat ik een hele regelmatige cyclus heb en zijn niet. Dat we allebei iets anders spoten om de eierstokken te stimuleren terwijl we bij dezelfde arts kwamen, vond ik bijzonder.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 22 december 2014 @ 18:19:28 #149
147316 crew  DJMO
#trut
pi_147849422
vraagje over dat voogdij he. Kun je ook tijdens de zwangerschap al iemand aanwijzen als voogd mocht er iets met mij gebeuren? Ik bedoel, m'n jongens gaan dan automatisch naar hun vader, maar ik wil dus iemand aanwijzen die de voogdij krijgt over spekkie mocht er tijdens de bevalling (of daarna) iets gebeurt met mij ... iemand daar een antwoord op? let wel .. het gaat hier dus niet om een erkenning of gezag !

pi_147849619
Dank voor de reacties! Kunnen we mee vooruit. Ik voel niet zoveel voor geregistreerd partnerschap 'automatisch' in gemeenschap van goederen, dat zou ik voor een huwelijk ook niet doen, goed om te weten. Denk dat we het bij erkenning en alle zaken rondom voogdij houden.

Ennnnnnn... het is een jongen! O+ Vriend was helemaal verbaasd, maar wel heel blij. Hij had zich al ingesteld op een meisje :D Nu zijn we jongensnamen aan het zoeken O+
  maandag 22 december 2014 @ 18:32:09 #151
374533 purebliss
gepromoveerd in weetnietkunde.
pi_147849724
Leuk een jongen!! ( spreek uit ervaring! ;) )
pi_147849803
Gooooodevening!

Cleany, gefeliciteerd met je kleine man. Ik hoop dat je vrouw spoedig herstelt en dat jullie snel als gezinnetje naar huis kunnen.

DJMO, fijn van de goede echo!
Risu ook weer een sticker. :)

Mensen die het verklappen snap ik ook niet. Prima dat je enthousiast bent, maar het is niet jouw nieuws. Hier gelukkig geen last van gehad, mensen hebben braaf niks gezegd of vroegen eerst of ze iets mochten zeggen.

Hormonen. Tja. Ik ben er extreem assertief door. Dingen die ik normaal niet hardop durf te zeggen gooi ik er nu gewoon uit en ik kom voor mezelf op. Soms een beetje fel, maar eigenlijk bevalt het me wel. :P

Wij zijn getrouwd, dus qua erkenning is alles geregeld. Overigens hebben we eerst een geregistreerd partnerschap gehad maar dat hebben we omgezet naar een huwelijk. Heel romantisch, met z'n tweetjes op het gemeentehuis met een beambte die ruzie had met de computer waardoor niks lukte. Gewoon, omdat ik qua gevoel heel graag getrouwd wilde zijn. Overigens dacht ik dat het makkelijker was qua erkenning in gezinnetje, maar tijdens het omzetten vertelden ze dat dat al sowieso geregeld is sinds april. Daarnaast vond ik het persoonlijk belangrijk om als gezin allemaal dezelfde achternaam te hebben.

Ik ben vandaag voor het eerst echt -ECHT- enthousiast over het krijgen van een kindje sinds ik zwanger ben. Sinds de hormonen in zijn gaan slaan had ik best duistere gedachtes en vond ik het moeilijk om blij te zijn dat ik een kindje krijg (hoewel het hartstikke gepland en gewenst was hoor!). Maar vandaag, vandaag ben ik onwijs blij. En het lucht op om te beseffen dat ik donkere gedachtes door de hormonen had en niet ineens een hardcore prenatale depressie ofzo. Daar was ik onbewust toch best wel bang voor.

En jongens, ik heb zoooo'n zin in kerst. *O*
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_147850692
Cleany gefeliciteerd!
Born to Lose, but Built to Win.
pi_147850733
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 20:09 schreef DJMO het volgende:
en wtf doe ik in de top tien?? ik heb me gisteren pas gemeld ofzo ..
Hou hem nog maar even binnen hoor :D
Born to Lose, but Built to Win.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 22 december 2014 @ 19:13:19 #155
147316 crew  DJMO
#trut
pi_147850806
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 19:10 schreef LadyTagliatelle het volgende:

[..]

Hou hem nog maar even binnen hoor :D
dat was ik wel van plan :Y kreeg vanmiddag bij de controle wel te horen dat deze nu al groter geschat wordt dan m'n grootste van de drie tot nu toe .. ben benieuwd bij de volgende afspraak over vier weken :)

pi_147851356
Minarosa, wat leuk!!! Effe schakelen dus?! Ben ook zo benieuwd maar wacht denk ik toch tot de 20 weken
pi_147851872
Minarosa een jongen, wat leuk! *G*

Krisvc fijn dat je er nu echt van kan genieten! :* O+
  maandag 22 december 2014 @ 20:10:50 #158
327807 Mariposas
יה&#14
pi_147852844
Wat leuk minarosa!!!
Jammer voor mij, ik had gehoopt me te ontpoppen tot Fok-orakel. ;(
pi_147853360
Jongetje voor Minarosa! *O*
  maandag 22 december 2014 @ 20:31:47 #160
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_147853660
Minarosa wat leuk, een jongetje!!!
pi_147853790
Ah, helemaal overheen gelezen, maar wat leuk, een jongetje Minarosa!
pi_147853950
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 13:28 schreef Selvaria het volgende:
Wow Stippelrientje, wat vroeg al voor de eerste aankopen! Wel supergaaf. O+ Ik ben zelf zo'n mietje dat niks durft te kopen voor de 20-weken-echo omdat jeweetmaarnooit. :')

Maar na 2 januari mag ik los! })
Ik ben ook al begonnen met zaken kopen hoor. Ik koop elke maand iets groots (en kleins ), zodat tegen de tijd dat mijn verlof begint, ik echt van verlof kan genieten en niet nog van alles moet doen.
Maar goed, ik ben dan ook een ontzettende regeltrut.

De ongeboren draak heeft zelfs zijn plek al op het KDV, aangezien ik gewoon 40 uur werk en blijf werken.
Er was een wachtlijst en ik had echt geen week later moeten reageren anders had ik pech.
( ik wilde 'm heel graag op een specifieke plek wat een heerlijke boerderij is, waar het jaren kan blijven )
Voor 3 dagen opvang vind ik dat wel belangrijk.

Dingen als een kolf zou ik denk ik wel pas weer na een bevalling doen. Weet ik veel hoe mijn tieten het doen. Ik vind het hele concept van melk geven al wonderlijk, laat staan dat ik nu in staat zou zijn een apparaat te kiezen.
pi_147854291
Ja KDV hadden wij ook met 12 weken al geregeld. In Haarlem en A'dam kun je het beste met een natte test in je handen gaan aanmelden geloof ik, dan heb je misschien een plekje na je zw.sch.verlof :')
Kwak
pi_147854830
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 20:44 schreef kwakz0r het volgende:
Ja KDV hadden wij ook met 12 weken al geregeld. In Haarlem en A'dam kun je het beste met een natte test in je handen gaan aanmelden geloof ik, dan heb je misschien een plekje na je zw.sch.verlof :')
Utrecht is net zo'n drama. Tenminste, als je een beetje een fijne plek wenst.
Scholen idem. Ik heb 'm al op de wachtlijst staan voor de basisschool die ik zo graag wens. Het is een internationale basisschool met een vrij boeiend curriculum ( programmeren *O* ) , maar de plekken zijn zeer schaars.
Ze worden nog net niet uitgeloot.

Het geeft mij wel rust. Iets zegt me dat ik compleet overdondert ga raken door *het kind* en wat er allemaal bij komt kijken. Ik denk dat ik dan niet de headspace heb om over zulke praktische dingen na te denken.
pi_147855174
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 20:44 schreef kwakz0r het volgende:
KDV hier had het berekend: het liefst 6 weken voor de bevruchting aanmelden, dan ben je op tijd aan de beurt :D
pi_147855721
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 21:05 schreef L-E het volgende:

[..]

KDV hier had het berekend: het liefst 6 weken voor de bevruchting aanmelden, dan ben je op tijd aan de beurt :D
Lol :') Bij ons mag je pas met 12 weken inschrijven, maar plaatsing was elke keer ruim op tijd rond.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_147855808
quote:
9s.gif Op maandag 22 december 2014 20:56 schreef Lushes het volgende:

[..]

Utrecht is net zo'n drama. Tenminste, als je een beetje een fijne plek wenst.
Scholen idem. Ik heb 'm al op de wachtlijst staan voor de basisschool die ik zo graag wens. Het is een internationale basisschool met een vrij boeiend curriculum ( programmeren *O* ) , maar de plekken zijn zeer schaars.
Ze worden nog net niet uitgeloot.

Het geeft mij wel rust. Iets zegt me dat ik compleet overdondert ga raken door *het kind* en wat er allemaal bij komt kijken. Ik denk dat ik dan niet de headspace heb om over zulke praktische dingen na te denken.
Kennis van mij is vestigingsmanager van een (vrij hip geloof ik) kdv in centrum Utrecht. Dat is wel makkelijk, haar baby zit daar dus ook.
Kwak
pi_147855868
KDV ga ik morgen ook regelen... bij Minke had ik een week voor ik weer aan de slag moest eindelijk plek en dat was bij een zeer ongunstig gelegen (maar wel heel leuke) plek in de naast gelegen stad... Beetje jammer alleen dat je er dagelijks een heel druk snelwegkruispunt voor over moest (x2 want brengen en weer naar werk en dus eigenlijk ook bij halen weer). Na 2 jaar was er eindelijk een plek in onze eigen stad/durp... Daar wil ik nu weer terecht, dus snel inschrijven voor het hele feest zich weer herhaalt.
pi_147856283
Oef, wij willen een gastouderbureau, hoop dat het daar wat minder dramatisch is dan bij kdv...
pi_147856777
quote:
1s.gif Op maandag 22 december 2014 21:18 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Kennis van mij is vestigingsmanager van een (vrij hip geloof ik) kdv in centrum Utrecht. Dat is wel makkelijk, haar baby zit daar dus ook.
Lekker hoor, baby mee naar werk <3 zit ze op de springweg toevallig? daar heb ik praktisch naast gewoond.

Bij ons hebben we ook kinderopvang op werk, maar daar ben ik niet zo van onder de indruk. Bovendien kan ik me dan echt niet concentreren vrees ik.

De mijne gaat overigens net buiten de stad, in een dorp. Daar had ik die wachtlijst overigens niet verwacht en toch is ie langer dan in de stad. ( capaciteit is juist groter dan de kdv's in de stad! )
pi_147856810
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 21:37 schreef Lushes het volgende:

[..]

Lekker hoor, baby mee naar werk <3 zit ze op de springweg toevallig? daar heb ik praktisch naast gewoond.

Bij ons hebben we ook kinderopvang op werk, maar daar ben ik niet zo van onder de indruk. Bovendien kan ik me dan echt niet concentreren vrees ik.

De mijne gaat overigens net buiten de stad, in een dorp. Daar had ik die wachtlijst overigens niet verwacht en toch is ie langer dan in de stad. ( capaciteit is juist groter dan de kdv's in de stad! )
Nee aan de maliebaan geloof ik.
Kwak
pi_147857142
quote:
1s.gif Op maandag 22 december 2014 21:38 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Nee aan de maliebaan geloof ik.
Oh daar zitten een hele rits kdv's, allemaal even hippig. Ik zag ze s' ochtends altijd in colonne op peperdure bakfietsen langs de singel rijden.
Utrecht-stad heeft wat dat betreft echt een bizarre kdv-dichtheid en tóch wachtlijsten.
pi_147858110
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 21:43 schreef Lushes het volgende:

[..]

Oh daar zitten een hele rits kdv's, allemaal even hippig. Ik zag ze s' ochtends altijd in colonne op peperdure bakfietsen langs de singel rijden.
Utrecht-stad heeft wat dat betreft echt een bizarre kdv-dichtheid en tóch wachtlijsten.
Uhhuh, klassieke muziek en warme maaltijden enzo. Zij is heel tof overigens hoor! Ze is ook pedagoog.
Kwak
pi_147858375
Minarosa ook al een jongetje, leuk leuk!

Wow, nu al ingeschreven voor het Kdv! :o
Onze spruit zal ws vanaf september 1 dag per week gaan, maar ik weet pas in juni welke dagen ik volgend schooljaar werk, dus ik kan het eigenlijk dan pas aanvragen. Binnenkort eens met Kdv overleggen wat dan wijsheid is.
Anne ging pas met ruim anderhalf naar het Kdv en op woensdag, wat totaal geen populaire dag was, dus nooit problemen gehad.
pi_147858435
quote:
1s.gif Op maandag 22 december 2014 22:02 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Uhhuh, klassieke muziek en warme maaltijden enzo. Zij is heel tof overigens hoor! Ze is ook pedagoog.
Ik vind pedagogen heel leerzaam, de vrouw van mijn baas is een pedagoge. Heel down to earth en praktisch qua adviezen.

Die maaltijden heeft de mijne ook. Rond half 7 krijg je je kind gewassen, gestreken en met een a la carte maaltijd van Bubbles & Blessings weer mee naar huis.

Hopelijk houdt de kleine er niks aan over ^_^
pi_147858658
quote:
12s.gif Op maandag 22 december 2014 22:08 schreef Lushes het volgende:

[..]

Ik vind pedagogen heel leerzaam, de vrouw van mijn baas is een pedagoge. Heel down to earth en praktisch qua adviezen.

Die maaltijden heeft de mijne ook. Rond half 7 krijg je je kind gewassen, gestreken en met een a la carte maaltijd van Bubbles & Blessings weer mee naar huis.

Hopelijk houdt de kleine er niks aan over ^_^
:o M gaat vanaf 1 maart op maandag en donderdag. Ik heb een flexibel kdv contract dus ik heb gekozen voor 44 weken en dan van 7.30 tot 17.30. (Werk zelf in het onderwijs dus hoef niet zo'n lange dag).
Kwak
pi_147858679
Ons KDV heeft ook warme maaltijden en draait bandjes van de Leidse Sleuteltjes. Super hip. :P
pi_147858784
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 21:27 schreef lunapuella het volgende:
Oef, wij willen een gastouderbureau, hoop dat het daar wat minder dramatisch is dan bij kdv...
Wij hebben er geen problemen mee gehad wat betreft een wachtlijst.
pi_147859412
quote:
1s.gif Op maandag 22 december 2014 22:12 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

:o M gaat vanaf 1 maart op maandag en donderdag. Ik heb een flexibel kdv contract dus ik heb gekozen voor 44 weken en dan van 7.30 tot 17.30. (Werk zelf in het onderwijs dus hoef niet zo'n lange dag).
Ik heb ook flexibel, want wil pas om 9uur brengen ( ik ben niet zo goed in de ochtend )

Hoe doe jij de overige dagen?
  maandag 22 december 2014 @ 22:28:57 #180
335643 faptist
Maakt fouten
pi_147859547
Mariposa,
Wat leuk, een jongen!
Gefeliciteerd.

#inschrijven kdv
Hier staat ze al ingeschreven sinds dat ze 12 weken was. Ik wist waar ik haar naar toe wilde brengen. Voelde gewoon een beetje aan als 'thuis'. Ze zal er toch 3 dagen p.w. heen gaan op de dagen van oma, tante na. Zelf hoop ik ook een daagje vrij te hebben, maar dat krijg ik dan pas te horen of dat lukt ivm rooster school (sta fulltime voor de klas). Ook daar hippe stelletjes met babboe bakfietsen met elek. ondersteuning en een warme maaltijd. Chique de friemel ;)
Ik wil gewoon iets waar ik mezelf ook goed voel en dus liever geen kdv in een ander deel van de stad waar ze haar omgeving moet delen met Michelangelo's, Djovannah's, etc..

Morgen mn groei echo (11:45) op 26 weken en 's-morgens mijn glucosetest. Spannend daagje dus! Stiekem ben ik zo nerveus dat ik al sinds vanmorgen 7 uur aan het aftellen ben.
Kan DJMO's gevoel dan ook heel goed begrijpen ;)

En oh.. morgen gewoon 6 maanden zwanger. Zit op dit moment echt even op een roze wolk. Wat is dit toch bijzonder om mee te maken!
pi_147861034
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 22:07 schreef Fannetje het volgende:
Minarosa ook al een jongetje, leuk leuk!

Wow, nu al ingeschreven voor het Kdv! :o
Onze spruit zal ws vanaf september 1 dag per week gaan, maar ik weet pas in juni welke dagen ik volgend schooljaar werk, dus ik kan het eigenlijk dan pas aanvragen. Binnenkort eens met Kdv overleggen wat dan wijsheid is.
Anne ging pas met ruim anderhalf naar het Kdv en op woensdag, wat totaal geen populaire dag was, dus nooit problemen gehad.
Mijn man werkt ook in het onderwijs en weet pas laat welke dagen nodig zullen zijn, lastig inderdaad.
pi_147861087
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 22:26 schreef Lushes het volgende:

[..]

Ik heb ook flexibel, want wil pas om 9uur brengen ( ik ben niet zo goed in de ochtend )

Hoe doe jij de overige dagen?
Mijn vriend is vrijdag vrij, ik dinsdag en in elk geval dit schooljaar ook op woensdag (ouderschapsverlof).
Kwak
  dinsdag 23 december 2014 @ 08:29:55 #183
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_147871331
Ik zag dat ik een sticker voor Risu vergeten was! Excuus en daarom een megagave glittersticker van een disney prinses!! *O*

Minarosa een jongen! Daarom een hele stoere, blauwe glitteregel. *O*

'Wij' zijn gister weer goedgekeurd. Groeit goed, hartje klonk prima. Wel een doorverwijzing naar de fysio vanwege wat bekkenklachten.
  dinsdag 23 december 2014 @ 08:54:15 #184
335643 faptist
Maakt fouten
pi_147871506
@fannetje,
Werken in het onderwijs en in juni 'pas' je nieuwe rooster weten?
Ik noem dat geen pas, maar al!
Ik sta ook voor de klas, maar zal het pas eind augustus (2 weken voor de start) te weten krijgen. Echt shit!
Maar m'n kdv is er al op voorbereid.
Hier ook flexibel contract, want veel vakanties die ik niet wens door te betalen ;)
pi_147871883
*O* *O* *O* 12 weken!!! *O* *O* *O*
En geen zin om te werken. 8-)
  dinsdag 23 december 2014 @ 09:43:56 #186
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_147872151
Zo, na een aantal drukke dagen zal ik weer eens reageren.
@ Cholula; het brengt inderdaad ongerustheid mee dat we nu op 2e kerstdag terug moeten naar het ziekenhuis om te kijken of het goed gaat met het vruchtwater of dat het verschil groter wordt.
@ Minarosa; Het kan zijn dat een tweeling in hetzelfde vruchtwater zit, maar dat is bij een eeneiige tweeling die de buitenste en de binnenste vlies delen. Mijn tweeling is ook eeneiig, maar deelt alleen de buitenste vlies. Ze hebben allebei een eigen binnenste vlies. Ze delen ook de placenta.
@ Nikooos; bedankt voor de mooie glitterstickers
@ Cleany; gefeliciteerd met jullie zoon. Hopelijk mogen ze snel naar huis.

Voor de rest, sorry niet echt goed bijgelegen. Erg druk gehad en erg moe! Blij dat ik vakantie heb!
Vandaag wel op meubeljacht :)
pi_147872247
Wij zoeken dit keer ook een gastouder. De meisjes zijn altijd naar een kdv geweest maar er is hier haast geen flexibele opvang (die zijn allemaal failliet gegaan :( ).
Ik werk 24 uur per week in de zorg, onregelmatig, ik weet mijn rooster soms pas 3 weken van tevoren. Vriend staat voor de klas, fulltime en moet 80 km rijden voor zijn werk, is dus eigenlijk elke dag van 7 tot 18 weg.
Een gastouder lijkt ons de meest flexibele oplossing. Voor onze oudste kinderen hebben we andere opvang geregeld (moeder van hun vriendinnen werkt in de zorg en we passen op elkaars kinderen na schooltijd wanneer nodig).
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_147872491
Wij gaan ook op zoek naar een gastouder. Ook ik sta voor de klas en weet met een beetje geluk mijn nieuwe rooster de vrijdag voor het nieuwe schooljaar begint, anders op de dag zelf. }:| Wel krijgen we vanaf januari (direct na de kerstvakantie) een nieuwe roostermaker, misschien dat ik wel een dag kan 'reserveren'. Ben nu al twee jaar elke woensdag uitgeroosterd en dat bevalt me eigenlijk wel prima. Welke dag ik er dan bij ga krijgen ivm ouderschapsverlof moet ik even zien, het liefst geen dinsdag want dan zijn de meeste vergaderingen / scholingen.

Ik ga zo eens kijken of ik me kan aanmelden voor een intakegesprek bij een GO-bureau, krijg door dit topic het idee dat ik erg laat ben. :@ Iemand enig idee of dat zo is (regio Enschede)?
pi_147872546
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 10:05 schreef Selvaria het volgende:
Wij gaan ook op zoek naar een gastouder. Ook ik sta voor de klas en weet met een beetje geluk mijn nieuwe rooster de vrijdag voor het nieuwe schooljaar begint, anders op de dag zelf. }:| Wel krijgen we vanaf januari (direct na de kerstvakantie) een nieuwe roostermaker, misschien dat ik wel een dag kan 'reserveren'. Ben nu al twee jaar elke woensdag uitgeroosterd en dat bevalt me eigenlijk wel prima. Welke dag ik er dan bij ga krijgen ivm ouderschapsverlof moet ik even zien, het liefst geen dinsdag want dan zijn de meeste vergaderingen / scholingen.

Ik ga zo eens kijken of ik me kan aanmelden voor een intakegesprek bij een GO-bureau, krijg door dit topic het idee dat ik erg laat ben. :@ Iemand enig idee of dat zo is (regio Enschede)?
Ik vermoed dat het hier in het oosten van het land wel een beetje meevalt.
pi_147872571
Ja, dat dacht ik eigenlijk ook, vandaar dat we er nu pas mee bezig zijn.. Hopelijk valt het nog mee!
  dinsdag 23 december 2014 @ 10:33:33 #191
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_147873102
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 08:54 schreef faptist het volgende:
@fannetje,
Werken in het onderwijs en in juni 'pas' je nieuwe rooster weten?
Ik noem dat geen pas, maar al!
Ik sta ook voor de klas, maar zal het pas eind augustus (2 weken voor de start) te weten krijgen. Echt shit!
Maar m'n kdv is er al op voorbereid.
Hier ook flexibel contract, want veel vakanties die ik niet wens door te betalen ;)
Ik sta voor de klas, en weet idd een week voor het begin van het nieuwe schooljaar mijn rooster. Maar omdat ik nu maar 3 dagen werk, heb ik wel gewoon 2 vaste dagen vrij. Daar kan heel af en toe (lees, max. 1 keer per 10 weken) een uitzondering op komen (studiedag, of als de roostermaker er echt niet uit komt), maar dat is dan vaak wel op te lossen met oppasoma, of een extra dagje KDV.

Hebben de andere docenten geen recht op vaste roostervrije dagen dan?

Wij hebben trouwens bij J. niet gekozen voor een flexibel KDV (er is er wel een hier), want het is zoooo fijn om in je vakantie ook een dagje echt vrij te hebben zonder kind, waarin je dan alles kunt doen waar je anders niet aan toe komt... Maar het 'flexibele' KDV hier noemt het ook het onderwijscontract, en dat betekent dat je kind in de basisschoolvakanties niet MAG komen. Nu lopen mijn schoolvakanties (HBO) niet precies gelijk met die van de basisscholen, dus dat zou toch onhandig uitkomen...
  dinsdag 23 december 2014 @ 10:35:44 #192
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_147873149
O, en sorry, ik ben heel slecht in bijlezen en dan op iedereen reageren :@
Met mijn geheugen is het de afgelopen 2 jaar niet meer helemaal goed gekomen, en het wordt nu alweer minder :'( .

En nou ja, stickers en glitters zijn denk ik niet zo mijn ding.... (maar ik vind het wel top dat Nikooos zo attent is ^O^ )

[ Bericht 0% gewijzigd door mousemicky op 23-12-2014 11:14:06 ]
pi_147874099
Pfoe, zenuwachtige dagen hier voor Kerst :X

Zelf morgen de SEO, wat ik stiekem toch wel heel erg spannend vind. En schoonzus die op het punt van bevallen staat (van ons neefje O+ ); ze was de 13e uitgerekend, dus nu 10 dagen over tijd en met de Kerst voor de deur kan het volgens mij nooit lang meer duren.

Oh, en hier ook een gastouder, maar da's m'n eigen zus, dus ideaal O+
pi_147874531
Wat een leuk moment om een SEO te hebben, twist!

Zouden jullie mij kunnen helpen? Ik moet voor kerst het toetje maken. Het thema is Italiaans en ik had eerst tiramisu bedacht, maar nu wil ik een toetje zonder drank. :+ Ik ben nu inspiratieloos. -O- Iemand een goed idee?
pi_147874572
Panna Cotta?
pi_147874630
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 11:31 schreef Krisvc het volgende:
Panna Cotta?
Ja, nomnom! Ook lekker: koffiepannacotta. Beetje sterke koffie door het mengsel doen.
pi_147874670
Ja, is dat lekker? Ik heb dat eigenlijk nog nooit gegeten.. :@
pi_147875075
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 11:29 schreef Limone het volgende:
Wat een leuk moment om een SEO te hebben, twist!

Zouden jullie mij kunnen helpen? Ik moet voor kerst het toetje maken. Het thema is Italiaans en ik had eerst tiramisu bedacht, maar nu wil ik een toetje zonder drank. :+ Ik ben nu inspiratieloos. -O- Iemand een goed idee?
Tiramisu kan ook zonder alcohol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')