Volgens mijn vk was rond de 20 weken alles tussen navel en schaambeen baarmoeder, dus als je daar wat voelt zijn het in ieder geval niet je darmen meerquote:Op maandag 22 december 2014 11:43 schreef Selvaria het volgende:
![]()
![]()
Zo te lezen mag vriendlief nog in zijn handjes knijpen. Zal hem volgende keer als hij iets te miepen heeft dit topic laten lezen.
![]()
Dames, vraagje! Ik heb sinds een week of anderhalf ineens regelmatig een vreemd gevoel in m'n onderbuik, alsof er een spiertje trilt. Is dit nou m'n baby () of zit ik sentimenteel over iets anders te doen? Het doet geen pijn, het trilt gewoon heel hyperactief. Ik ben overigens bijna 20 weken nu.
quote:Op maandag 22 december 2014 11:43 schreef Selvaria het volgende:
![]()
![]()
Zo te lezen mag vriendlief nog in zijn handjes knijpen. Zal hem volgende keer als hij iets te miepen heeft dit topic laten lezen.
![]()
Dames, vraagje! Ik heb sinds een week of anderhalf ineens regelmatig een vreemd gevoel in m'n onderbuik, alsof er een spiertje trilt. Is dit nou m'n baby () of zit ik sentimenteel over iets anders te doen? Het doet geen pijn, het trilt gewoon heel hyperactief. Ik ben overigens bijna 20 weken nu.
Is dat nieuw? Ik heb bij de meiden gewoon een SEO gehad... Na de eerste periode bij de gyn en je doorverwijzing naar de vk is het gewoon een normale zwangerschap.quote:Op maandag 22 december 2014 09:21 schreef McLaura het volgende:
SEO gebeurt door een echoscopiste en GUO door een arts.
De GUO doen ze bij verwachte afwijkingen (door afwijkingen in de familie) of na ICSI (oh, dat is dan de reden bij Lijn, denk ik). Bij de GUO kun je gedetailleerder kijken naar organen en bloedstromen.
GUO gebeurt ook wel als de SEO onduidelijkheden geeft.
Zo'n dinges wat je ook bijvoorbeeld boven je oog kunt hebben? Zo'n spastisch spiertje? Dat is de babyquote:Op maandag 22 december 2014 11:43 schreef Selvaria het volgende:
![]()
![]()
![]()
Nou kennelijk zijn de "standaarden" zoals ze hier werden uitgelegd (zowel bij ziekenhuis als bij vlos) niet zo standaard. Nogmaals, mij maakt het geen reet uit, maar ik vond het vooral stom dat moment dat me dat was verteld en de assistent dan moeilijk gaat lopen doen.quote:Op maandag 22 december 2014 12:00 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Is dat nieuw? Ik heb bij de meiden gewoon een SEO gehad... Na de eerste periode bij de gyn en je doorverwijzing naar de vk is het gewoon een normale zwangerschap.
Ach, het is gewoon overal anders. Dat zie je met hormonen spuiten ook.quote:Op maandag 22 december 2014 12:27 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Nou kennelijk zijn de "standaarden" zoals ze hier werden uitgelegd (zowel bij ziekenhuis als bij vlos) niet zo standaard. Nogmaals, mij maakt het geen reet uit, maar ik vond het vooral stom dat moment dat me dat was verteld en de assistent dan moeilijk gaat lopen doen.
Bij de eerste had ik ook nergens last van, behalve een keer een megahuilbui toen we de tekenfilm Up keken. Dit keer heb ik er echt meer last van... Gelukkig weet ik het zelf ook wel, dus ik kies er soms bewust voor om mijn ergernissen voor me te houdenquote:Op maandag 22 december 2014 12:20 schreef twist02 het volgende:
Nikoos, het blijft heerlijk om af en toe dat mannelijke perspectief te lezen hier!
Mijn hormonen zijn echt stuk als ik die verhalen hier zo lees. Heb ook al 12x aan vriend gevraagd of hij echt iets anders aan me merkt behalve dat ik eerder moe ben en daardoor soms een beetje kortaf.
Maar ik heb óf geen last van hormonale buien óf ze zijn zo erg dat hij het niet durft te zeggen!![]()
Selvaria, het klinkt voor mij in elk geval heel bekend, een trillend spiertje!Ik las eerst vooral dat mensen al meteen plopjes voelden, maar bij mij was het ook echt meer een soort trilling of spasme ofzo. Dus ik zou zeggen: gewoon heerlijk sentimenteel doen!
Excuses aan iedereen die nog moet werkenmaar ik heb gewoon 2 weken vakantie!! Zó heerlijk!
Ben een babydekentje aan het haken en heb ook al een idee voor een teddybeer in bijpassende pyjama
Zo'n momentje had ik twee weken geleden. Ik moest een afspraak maken voor een (tweede) groeiecho en daarna een beoordelingsconsult van de gynaecoloog. Assistent: "Is je verloskundige hiervan op de hoogte?" Uhhh ik sta hier niet voor mijn lol neequote:Op maandag 22 december 2014 12:27 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Nou kennelijk zijn de "standaarden" zoals ze hier werden uitgelegd (zowel bij ziekenhuis als bij vlos) niet zo standaard. Nogmaals, mij maakt het geen reet uit, maar ik vond het vooral stom dat moment dat me dat was verteld en de assistent dan moeilijk gaat lopen doen.
Nou dat ja... ben benieuwd hoeveel anders het is als bij Minke 5 jaar geleden... we gaan het zien..quote:Op maandag 22 december 2014 12:37 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ach, het is gewoon overal anders. Dat zie je met hormonen spuiten ook.
Anyway, mooi meegenomen dat je wat langer kunt kijken.
Ik lag er best lang en Bram werkte ook nog eens niet mee.
Mja, mijn vriendin is van zichzelf ook wel redelijk controlerend en ik heb er ook wel een handje van om de kast te plunderen als er iets in huis isquote:Op maandag 22 december 2014 12:20 schreef twist02 het volgende:
Nikoos, het blijft heerlijk om af en toe dat mannelijke perspectief te lezen hier!
Mijn hormonen zijn echt stuk als ik die verhalen hier zo lees. Heb ook al 12x aan vriend gevraagd of hij echt iets anders aan me merkt behalve dat ik eerder moe ben en daardoor soms een beetje kortaf.
Maar ik heb óf geen last van hormonale buien óf ze zijn zo erg dat hij het niet durft te zeggen!![]()
Selvaria, het klinkt voor mij in elk geval heel bekend, een trillend spiertje!Ik las eerst vooral dat mensen al meteen plopjes voelden, maar bij mij was het ook echt meer een soort trilling of spasme ofzo. Dus ik zou zeggen: gewoon heerlijk sentimenteel doen!
Excuses aan iedereen die nog moet werkenmaar ik heb gewoon 2 weken vakantie!! Zó heerlijk!
Ben een babydekentje aan het haken en heb ook al een idee voor een teddybeer in bijpassende pyjama
meer mensen zeggen een meisje. Wij hebben geen idee..quote:Op maandag 22 december 2014 13:28 schreef Cholula het volgende:
Ha! Nog iemand die er van overtuigd is dat je een meisje krijgt! (Dan zal het wel een jongen zijn)
Mijn schoonvader was ook aan het hinten naar zijn omgeving, uiteindelijk bleek dat we niet duidelijk genoeg waren geweest. We hadden moeten specificeren dat we niet wilden dat ze het uberhaupt aan iemand vertelden (niet dat ze moesten wachten voor ze het aan familie vertelden), nu werden we alsnog door alle buren gefeliciteerd. Onnodig om te zeggen dat we daar niet gecharmeerd van waren denk ik?
ahhhw!!quote:Op maandag 22 december 2014 13:55 schreef DJMO het volgende:
Alles goed, genoeg vruchtwater en baby ligt iets voor op groei. Over vier weken nog een groeiecho.
[ link | afbeelding ]
hier roept de andere helft nog dat het een jongen is. We wachten het maar af..quote:Op maandag 22 december 2014 13:48 schreef Risu het volgende:
Bij ons zei iedereen dan het een meisje zou zijn. Klopt ook nog. Ik denk dat ik op andere gewoon als meisjesmoeder overkom ofzo.
Cleany gefeliciteerd. Heftig verhaal, maar je kleine man is er eindelijk.![]()
Ben net terug van de vk, weer een sticker erbij. Nog steeds in stuit, maar dat wist ik al. Nog tijd genoeg in principe, dus wie weet. Vandaag ook precies 30 weken en mijn schoonmoeder vond dat een gelegenheid tot kado. (Ja ze blijft bezig) dus nu heb ik er weer een setje maat 50 bij. Met 35 weken krijg ik een dubbel consult voor het bespreken van het geboorteplan. Lijkt dan ineens ook weer zo dichtbij. Maar de volgende controle is pas volgend jaar, dus dat duurt nog heul lang.![]()
Volgende week groeiecho. Nog 1 keer spieken.
Ik zou een kind van 4 niet iets vertellen dat ik echt geheim wil houdenquote:Op maandag 22 december 2014 14:04 schreef Stippelrientje het volgende:
@Selvira: het is iets wat eventueel veilig in de doos in een kast kan staan. Wij willen nog geen kleertjes en prulletjes kopen voor we een goede echo hebben gezien en weten wat het gaat worden. Praktische dingen zoeken we op ons gemakje, dan houden we de kosten een beetje verspreid
[..]
meer mensen zeggen een meisje. Wij hebben geen idee..
Mijn neefje (4) is helemaal bezig met onze baby. Die van mijn andere zus vindt hij niet zo boeiend.. bij alles.wat hij maakt, eet of doet vraagt hij:"zou de baby van stippel dit ook leuk vinden?"
we hebben het zelf duidelijk gezegd dat ze onderling (met mijn zussen en schoonfam en onze beste vrienden)die het weten mogen kletsen.. maar verder opperste geheim. Dus ook niet de bakker in een ander dorp of de kapster in de stad.
Maar mijn moeder is stront eigenwijs en ik moet eens heel goed boos worden denk ik.
Schijnbaar maakt dat pas indruk.
Sucks dat meer mensen dat hebben. Ik begrijp dat zelf niet zo goed.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |