als hij het verklapt kan ik dat begrijpen, mijn moeder van tegen de 60 niet.quote:Op maandag 22 december 2014 14:07 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Ik zou een kind van 4 niet iets vertellen dat ik echt geheim wil houden![]()
Mijn neefje en nichtje weten ook nog niks. Na morgen als alles goed is.
Zijn vast niet stuk hoor, ik heb er ook geen last van. Soms denk ik ook dat een zwangerschap een excuus voor sommige mensen is om zich helemaal te laten gaan, emotioneel gezien en ook qua (vr)eten. Net zoals bridezilla's, dat idee.quote:Op maandag 22 december 2014 12:20 schreef twist02 het volgende:
Nikoos, het blijft heerlijk om af en toe dat mannelijke perspectief te lezen hier!
Mijn hormonen zijn echt stuk als ik die verhalen hier zo lees. Heb ook al 12x aan vriend gevraagd of hij echt iets anders aan me merkt behalve dat ik eerder moe ben en daardoor soms een beetje kortaf.
Maar ik heb óf geen last van hormonale buien óf ze zijn zo erg dat hij het niet durft te zeggen!![]()
Je kan je geregistreerd partnerschap laten omzetten naar huwelijk. Dat is een soort schijnakte, want voor de wet, zeker met kind, is er geen verschil tussen beiden.quote:Op maandag 22 december 2014 14:56 schreef Minarosa het volgende:
Haha Risu zwangerschap is het perfecte excuus voor alles!
Ongetrouwde ouders-to-be, hoe hebben jullie erkenning etc. geregeld? Wij willen ooit trouwen maar nu niet (met platte buik en champagne graag). We hebben nu ewn afspraak gemaakt voor erkenning, maar nu twijfelt vriend over geregistreerd partnerschap, dat lijkt hem praktisch. Ik wil sowieso nog een keer trouwen (voelt romantischer), maar is het handig om tot die tijd een partnerschap te hebben? Ik weet dat het juridisch gezien hetzelfde is als trouwen en dat trouwen daarna overbodig is, maar het voelt zo anders.
Wij doen ook niet aan eigen eten. Behalve als de ene iets niet lust natuurlijk.quote:Op maandag 22 december 2014 14:54 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Zijn vast niet stuk hoor, ik heb er ook geen last van. Soms denk ik ook dat een zwangerschap een excuus voor sommige mensen is om zich helemaal te laten gaan, emotioneel gezien en ook qua (vr)eten. Net zoals bridezilla's, dat idee.
Ik wist trouwens niet dat jullie aan eigen eten doen.Al het eten wat wij hier in huis hebben is net zo goed voor mijn man als voor mij, ongeacht wie het gekocht heeft...
Borstkolven en flesjes zijn met 10 weken echt nog een ver van mijn bed show.Nu ik een goede echo heb gehad kan ik er wel wat meer van genieten, hiervoor plakte ik bij alles wat met zwanger/kindje te maken had een dikke disclaimer erachter. Heb hier een beetje te veel meegelurk, denk ik, te veel miskramen/missed abortions/blighted ovums voorbij zien komen.
Maar op de een of andere manier heb ik nog steeds niet heel erg de behoefte om dingen te kopen, terwijl ik dat van te voren wel had verwacht. Ik denk dat ik pas na de geslachtsbepaling koopdrang krijg.
Ja, sommige mensen gebruiken een zwangerschap zeker als excuus. Ik heb ook het idee dat het samenhangt met je emotionele stabiliteit voor de zwangerschap; bij mensen die altijd al emotioneler zijn heb ik het idee dat die hormonen harder aankomen ofzo.quote:Op maandag 22 december 2014 14:54 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Zijn vast niet stuk hoor, ik heb er ook geen last van. Soms denk ik ook dat een zwangerschap een excuus voor sommige mensen is om zich helemaal te laten gaan, emotioneel gezien en ook qua (vr)eten. Net zoals bridezilla's, dat idee.
Ik wist trouwens niet dat jullie aan eigen eten doen.Al het eten wat wij hier in huis hebben is net zo goed voor mijn man als voor mij, ongeacht wie het gekocht heeft...
Borstkolven en flesjes zijn met 10 weken echt nog een ver van mijn bed show.Nu ik een goede echo heb gehad kan ik er wel wat meer van genieten, hiervoor plakte ik bij alles wat met zwanger/kindje te maken had een dikke disclaimer erachter. Heb hier een beetje te veel meegelurk, denk ik, te veel miskramen/missed abortions/blighted ovums voorbij zien komen.
Maar op de een of andere manier heb ik nog steeds niet heel erg de behoefte om dingen te kopen, terwijl ik dat van te voren wel had verwacht. Ik denk dat ik pas na de geslachtsbepaling koopdrang krijg.
Ik ben dan wel getrouwd, maar ik kan wel wat voor- en nadelen van het een of het ander opnoemen.quote:Op maandag 22 december 2014 14:56 schreef Minarosa het volgende:
Ongetrouwde ouders-to-be, hoe hebben jullie erkenning etc. geregeld? Wij willen ooit trouwen maar nu niet (met platte buik en champagne graag). We hebben nu ewn afspraak gemaakt voor erkenning, maar nu twijfelt vriend over geregistreerd partnerschap, dat lijkt hem praktisch. Ik wil sowieso nog een keer trouwen (voelt romantischer), maar is het handig om tot die tijd een partnerschap te hebben? Ik weet dat het juridisch gezien hetzelfde is als trouwen en dat trouwen daarna overbodig is, maar het voelt zo anders.
quote:Op maandag 22 december 2014 14:12 schreef Risu het volgende:
Ooh echofotoKijk hoe groot al, past zeker niet meer in een keer op de echo.
![]()
Fijn dat alles goed was. Krijg je standaard die extra groeiecho? ik krijg er maar 1 en alleen meer als dat nodig is. (Hopen van niet natuurlijk) en die ene is volgens mij al uitzonderlijk.over vier weken (met ongeveer 31/32weken en met 36 weken krijg ik er nog eentje. Ze houden de groei in de gaten omdat m'n jongste klem zat tijdens de bevalling ..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.thnxquote:Op maandag 22 december 2014 14:37 schreef Nikooos het volgende:
Een glitter YingYang voor DJMO's mooie echo!
[ afbeelding ]![]()
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
hier denken we helemaal verschillend over, maar dat geeft nietsquote:Op maandag 22 december 2014 14:59 schreef kwakz0r het volgende:
kolf raden ze sowieso aan om pas na de geboorte te kopen, als je in de kraamweek een kolf nodig hebt is dat vrijwel altijd zo'n grote elektrische van de thuiszorg. En voor later gebruik hangt t zo af van wat je dan wilt (hoe vaak, enkel of dubbel, elektrisch of hand) dat t raadzaam is je gied voor te laten lichten en evt iets te testen/huren vooraf
![]()
Ik snap t enthousiasme wel overigens...
Ik heb t niet over mijn eigen mening maar over een algemeen advies. Sorry hoor.quote:Op maandag 22 december 2014 17:01 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
hier denken we helemaal verschillend over, maar dat geeft niets
Eens met kwak.quote:Op maandag 22 december 2014 17:01 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
hier denken we helemaal verschillend over, maar dat geeft niets
Dat kan alsnog. De rechter kijkt of de aangewezen voogd ook geschikt is voor zijn taak, na advies van de Raad van Kinderbescherming. Als je destijds keurige broer op dat moment een verslaafde is, zal de rechtbank dit afwijzen (even een extreem voorbeeld. Of misschien heeft die broer dan inmiddels 4 kinderen en ziet zijn partner het niet zitten). Als er niets is geregeld zal door BJZ of Nidos altijd eerst worden gekeken of familie voogd kan worden. Een 'vreemd' pleeggezin is niet zo snel aan de orde. Desalniettemin is het wel heel verstandig om een voogd aan te wijzen.quote:Op maandag 22 december 2014 16:31 schreef Ticootje het volgende:
Oh nu we het toch over doom scenario's hebben: Denk ook aan wat er met je kind gebeurd als jullie beiden komen te overlijden. Tegenwoordig is dit zo enorm simpel te regelen wie de voogd of voogden worden, dat je het je kind en familie gewoon niet kan aandoen niets te regelen en je kind onder jeugdzorg komt te vallen.
http://voorelkaardesk.del(...)ank-zonder-testament
Het voorkomt wel dat opa's en oma's van beide zijden gaan bekvechten terwijl jij veel liever hebt dat je beste vriendin de opvoeding op zich neemt.quote:Op maandag 22 december 2014 17:13 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Dat kan alsnog. De rechter kijkt of de aangewezen voogd ook geschikt is voor zijn taak, na advies van de Raad van Kinderbescherming. Als je destijds keurige broer op dat moment een verslaafde is, zal de rechtbank dit afwijzen. Als er niets is geregeld zal door BJZ of Nidos altijd eerst worden gekeken of familie voogd kan worden. Een 'vreemd' pleeggezin is niet zo snel aan de orde. Desalniettemin is het wel heel verstandig om een voogd aan te wijzen.
Daarom is het ook zo verstandig om voogdij te regelen idd, het is meer dat het familieruzie voorkomt, of dat je familie echt geen idee heeft wat ze nu moeten doen.quote:Op maandag 22 december 2014 17:15 schreef laziness het volgende:
[..]
Het voorkomt wel dat opa's en oma's van beide zijden gaan bekvechten terwijl jij veel liever hebt dat je beste vriendin de opvoeding op zich neemt.
Een voogd kan trouwens ook iemand zijn die op dat moment gaat bekijken wat de beste situatie voor jouw kindje is om in geplaatst te worden.
Als mijn aangewezen voogd een verslaafde wordt of het niet meer ziet zitten dan update ik natuurlijk wel de papieren en wijs iemand anders aan en verslaafde wordt je niet van de één op de andere dag dus die ongeschiktheid zie ik niet zo snel gebeuren![]()
Het is zelfs zo dat ik Puregon kreeg, en mijn buurvrouw Gonal-F. Dat zij wel aan de pil moest en ik niet snapte ik wel, omdat ik een hele regelmatige cyclus heb en zijn niet. Dat we allebei iets anders spoten om de eierstokken te stimuleren terwijl we bij dezelfde arts kwamen, vond ik bijzonder.quote:Op maandag 22 december 2014 12:37 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ach, het is gewoon overal anders. Dat zie je met hormonen spuiten ook.
Anyway, mooi meegenomen dat je wat langer kunt kijken.
Ik lag er best lang en Bram werkte ook nog eens niet mee.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |