abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147841314
quote:
1s.gif Op maandag 22 december 2014 14:07 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Ik zou een kind van 4 niet iets vertellen dat ik echt geheim wil houden :@

Mijn neefje en nichtje weten ook nog niks. Na morgen als alles goed is.
als hij het verklapt kan ik dat begrijpen, mijn moeder van tegen de 60 niet.

Overigens ziet hij voorlopig niemand buiten onze gezinnen om die we gezamelijk kennen tot we het verder vertellen.
Schudden voor gebruik
  maandag 22 december 2014 @ 14:37:06 #127
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_147842050
Een glitter YingYang voor DJMO's mooie echo!

maandag 22 december 2014 @ 14:54:45 #128
327807 Mariposas
יה&#14
pi_147842770
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 12:20 schreef twist02 het volgende:
Nikoos, het blijft heerlijk om af en toe dat mannelijke perspectief te lezen hier! :D

Mijn hormonen zijn echt stuk als ik die verhalen hier zo lees. Heb ook al 12x aan vriend gevraagd of hij echt iets anders aan me merkt behalve dat ik eerder moe ben en daardoor soms een beetje kortaf.
Maar ik heb óf geen last van hormonale buien óf ze zijn zo erg dat hij het niet durft te zeggen! ;)
Zijn vast niet stuk hoor, ik heb er ook geen last van. Soms denk ik ook dat een zwangerschap een excuus voor sommige mensen is om zich helemaal te laten gaan, emotioneel gezien en ook qua (vr)eten. Net zoals bridezilla's, dat idee.

Ik wist trouwens niet dat jullie aan eigen eten doen. :') Al het eten wat wij hier in huis hebben is net zo goed voor mijn man als voor mij, ongeacht wie het gekocht heeft...

Borstkolven en flesjes zijn met 10 weken echt nog een ver van mijn bed show. :D Nu ik een goede echo heb gehad kan ik er wel wat meer van genieten, hiervoor plakte ik bij alles wat met zwanger/kindje te maken had een dikke disclaimer erachter. Heb hier een beetje te veel meegelurk, denk ik, te veel miskramen/missed abortions/blighted ovums voorbij zien komen. :{ Maar op de een of andere manier heb ik nog steeds niet heel erg de behoefte om dingen te kopen, terwijl ik dat van te voren wel had verwacht. Ik denk dat ik pas na de geslachtsbepaling koopdrang krijg.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_147842855
Haha Risu zwangerschap is het perfecte excuus voor alles!

Ongetrouwde ouders-to-be, hoe hebben jullie erkenning etc. geregeld? Wij willen ooit trouwen maar nu niet (met platte buik en champagne graag :+). We hebben nu ewn afspraak gemaakt voor erkenning, maar nu twijfelt vriend over geregistreerd partnerschap, dat lijkt hem praktisch. Ik wil sowieso nog een keer trouwen (voelt romantischer), maar is het handig om tot die tijd een partnerschap te hebben? Ik weet dat het juridisch gezien hetzelfde is als trouwen en dat trouwen daarna overbodig is, maar het voelt zo anders.
  maandag 22 december 2014 @ 14:57:28 #130
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_147842884
Heftig verhaal maar toch gefeliciteerd Cleany *O*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_147842942
:@ kolf raden ze sowieso aan om pas na de geboorte te kopen, als je in de kraamweek een kolf nodig hebt is dat vrijwel altijd zo'n grote elektrische van de thuiszorg. En voor later gebruik hangt t zo af van wat je dan wilt (hoe vaak, enkel of dubbel, elektrisch of hand) dat t raadzaam is je gied voor te laten lichten en evt iets te testen/huren vooraf :@

Ik snap t enthousiasme wel overigens...
Kwak
pi_147843075
quote:
1s.gif Op maandag 22 december 2014 14:56 schreef Minarosa het volgende:
Haha Risu zwangerschap is het perfecte excuus voor alles!

Ongetrouwde ouders-to-be, hoe hebben jullie erkenning etc. geregeld? Wij willen ooit trouwen maar nu niet (met platte buik en champagne graag :+). We hebben nu ewn afspraak gemaakt voor erkenning, maar nu twijfelt vriend over geregistreerd partnerschap, dat lijkt hem praktisch. Ik wil sowieso nog een keer trouwen (voelt romantischer), maar is het handig om tot die tijd een partnerschap te hebben? Ik weet dat het juridisch gezien hetzelfde is als trouwen en dat trouwen daarna overbodig is, maar het voelt zo anders.
Je kan je geregistreerd partnerschap laten omzetten naar huwelijk. Dat is een soort schijnakte, want voor de wet, zeker met kind, is er geen verschil tussen beiden.
Erkenning en daarna het aanvragen van gezag is gewoon gratis en totaal geen moeite. Het is eigenlijk net zoveel moeite als een huwelijk aangaan.
Je zet je handtekening en klaar ben je.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 22 december 2014 @ 15:05:49 #133
396469 Nikooos
huizenlol.nl
pi_147843204
quote:
10s.gif Op maandag 22 december 2014 14:54 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Zijn vast niet stuk hoor, ik heb er ook geen last van. Soms denk ik ook dat een zwangerschap een excuus voor sommige mensen is om zich helemaal te laten gaan, emotioneel gezien en ook qua (vr)eten. Net zoals bridezilla's, dat idee.

Ik wist trouwens niet dat jullie aan eigen eten doen. :') Al het eten wat wij hier in huis hebben is net zo goed voor mijn man als voor mij, ongeacht wie het gekocht heeft...

Borstkolven en flesjes zijn met 10 weken echt nog een ver van mijn bed show. :D Nu ik een goede echo heb gehad kan ik er wel wat meer van genieten, hiervoor plakte ik bij alles wat met zwanger/kindje te maken had een dikke disclaimer erachter. Heb hier een beetje te veel meegelurk, denk ik, te veel miskramen/missed abortions/blighted ovums voorbij zien komen. :{ Maar op de een of andere manier heb ik nog steeds niet heel erg de behoefte om dingen te kopen, terwijl ik dat van te voren wel had verwacht. Ik denk dat ik pas na de geslachtsbepaling koopdrang krijg.
Wij doen ook niet aan eigen eten. Behalve als de ene iets niet lust natuurlijk.
Daarom sloeg dit ook nergens op :+
pi_147843500
quote:
10s.gif Op maandag 22 december 2014 14:54 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Ja, sommige mensen gebruiken een zwangerschap zeker als excuus. Ik heb ook het idee dat het samenhangt met je emotionele stabiliteit voor de zwangerschap; bij mensen die altijd al emotioneler zijn heb ik het idee dat die hormonen harder aankomen ofzo.
Disclaimer: nee, ik bedoel hiermee niet dat iedereen die wat emotioneler is tijdens de zwangerschap normaal gesproken ook een wrak is :*

Hier heb ik wel eigen eten, maar da's i.v.m. medisch dieet (maar dat eet je ook niet voor je lol :') dus hoef niet bang te zijn dat vriend ermee vandoor gaat)

Hier ruim 21 weken en ook nog niet echt koopdrang hoor ;) Kinderkamer en -wagen zijn al wel besteld, maar verder eigenlijk weinig spulletjes. We worden door anderen wel bedolven onder de spullen, dus stiekem toch al best wat in huis. Ik schat dat ik na as. woensdag misschien wel los ga :+

@Minarosa: hier ook (nog) ongetrouwd, maar vanwege de kleine op komst, chronische luiheid om dingen te regelen en een missend romanticus-gen bij beiden besloten om nog tijdens de zwangerschap te gaan trouwen ^) maar dan dus ook echt alleen handtekening zetten en misschien uit eten.
  maandag 22 december 2014 @ 15:29:06 #135
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_147844110
Minarosa, hier ongetrouwd, enkel samenlevingscontract. Erkennen van het ongeboren vrucht en na de geboorte aangeven en bij het eerste kindje de ouderlijke macht op gezamelijk laten zetten is het enige wat wij tot nu toe doen/gedaan hebben.
Ja dan kom je nog in het 'wat als 1 van beide overlijdt'-stadium, maar dat kan opgelost worden met een testament. Hebben wij overigens (nog) niet gedaan. Ik denk dat hier na de geboorte een keertje getrouwd word voor de papieren en that's it. Ik wil sowieso m'n eigen naam houden want ik baal er eigenlijk al van dat Draak en Piranha manliefs naam hebben (ivm familieperikelen, en omdat Piranha straks als enige de naam door gaat geven).

Verder kruip ik weer even onder een steen. Zit een beetje in een neerwaartse spiraal qua psyche. Nergens geen zin in en lichamelijk gaat het ook steeds harder achteruit waar ik dus ook niet zo goed mee kan dealen.

Jullie hebben het trouwens over hormonen in de zwangerschap. Ik heb er nu bijna 2 achter de rug en ik kan zeggen dat ik 2 totaal verschillende zwangerschappen heb gehad. Bij Draak was ik veel minder labiel, veel minder vreetlustig en had ik lichamelijk amper klagen. Nu ben ik echt veel labieler, vrat ik alles wat los en vast zat totdat het maagzuurverhaal begon en ben ik lichamelijk ook veel slechter af.
Het kan dus per zwangerschap verschillen ;).
pi_147844401
Oh, dat is ook zeker zo, dat dat heel erg kan verschillen. Net zo goed als de puur lichamelijke klachten. Maar als ik zo eens heb gelezen wat jij (NTS) deze zwangerschap allemaal al voor je kiezen hebt gekregen, kan ik het me -ook los van hormonen- wel voorstellen dat het nu wat minder lekker gaat :*
  maandag 22 december 2014 @ 16:17:37 #137
327807 Mariposas
יה&#14
pi_147845979
quote:
1s.gif Op maandag 22 december 2014 14:56 schreef Minarosa het volgende:

Ik ben dan wel getrouwd, maar ik kan wel wat voor- en nadelen van het een of het ander opnoemen.
Geregistreerd partners:
- Jouw partner is automatisch je erfgenaam, andersom natuurlijk ook.
- als je niets regelt, ben je geregistreerd partners in gemeenschap van goederen. Dat kan een voordeel of nadeel zijn, maar het is vaak een heel persoonlijke keuze. Wil je dit niet, dan moet je partnerschapsvoorwaarden opstellen. Dit kost zo'n 600 euro. Volgens mij hoef je de voorwaarden niet opnieuw te regelen als het partnerschap wordt omgezet in huwelijk, maar dat zou je moeten navragen.

Erkenning:
- jullie kind is jullie beider erfgenaam. In principe kan je vriend daar geen enkele aanspraak op doen. Je zou dan bij een notaris een testament kunnen laten opstellen ("langstlevende testament"). Jullie kind is dan nog steeds de enige erfgenaam, maar kan pas over het erfdeel beschikken na de voorwaarde in het testament (bv. overlijden langstlevende partner). Testament kost ongeveer 250 euro.
- als jullie uit elkaar zouden gaan, kan je geen aanspraak doen op partneralimentatie of een deel partnerpensioen. Dit kan een issue zijn in het geval jij veel minder (of helemaal niet) werkt dan je vriend.

Dat wij nu getrouwd zijn, stond niet per se in de planning, door bepaalde gebeurtenissen vonden wij dat belangrijk om nu te doen. Maar anders hadden wij denk ik ook voor geregistreerd partnerschap gekozen en waren wij op een later moment met een feest getrouwd.
  maandag 22 december 2014 @ 16:26:15 #138
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_147846261
Minarosa wij hebben ook een geregistreerd partnerschap met toen de bedoeling om ooit te trouwen maar hier gaat dat niet meer gebeuren omdat het ger. Partnerschap gewoon als getrouwd aanvoelt.

En ik ben weer goedgekeurd bij vk. Mag het weekend bellen om gestript te worden als ik het helemaal zat ben en anders maandag weer terugkomen. Ik blijf nog steeds heel erg hopen dat ze ee voor de kerst gewoon is.
pi_147846455
Oh nu we het toch over doom scenario's hebben: Denk ook aan wat er met je kind gebeurd als jullie beiden komen te overlijden. Tegenwoordig is dit zo enorm simpel te regelen wie de voogd of voogden worden, dat je het je kind en familie gewoon niet kan aandoen niets te regelen en je kind onder jeugdzorg komt te vallen.

http://voorelkaardesk.del(...)ank-zonder-testament
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 22 december 2014 @ 16:32:19 #140
147316 crew  DJMO
#trut
pi_147846464
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 14:12 schreef Risu het volgende:
Ooh echofoto O+ Kijk hoe groot al, past zeker niet meer in een keer op de echo. :D
Fijn dat alles goed was. Krijg je standaard die extra groeiecho? ik krijg er maar 1 en alleen meer als dat nodig is. (Hopen van niet natuurlijk) en die ene is volgens mij al uitzonderlijk.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
over vier weken (met ongeveer 31/32weken en met 36 weken krijg ik er nog eentje. Ze houden de groei in de gaten omdat m'n jongste klem zat tijdens de bevalling ..

quote:
99s.gif Op maandag 22 december 2014 14:37 schreef Nikooos het volgende:
Een glitter YingYang voor DJMO's mooie echo!

[ afbeelding ]
thnx O+ :*
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_147847366
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 14:59 schreef kwakz0r het volgende:
:@ kolf raden ze sowieso aan om pas na de geboorte te kopen, als je in de kraamweek een kolf nodig hebt is dat vrijwel altijd zo'n grote elektrische van de thuiszorg. En voor later gebruik hangt t zo af van wat je dan wilt (hoe vaak, enkel of dubbel, elektrisch of hand) dat t raadzaam is je gied voor te laten lichten en evt iets te testen/huren vooraf :@

Ik snap t enthousiasme wel overigens...
hier denken we helemaal verschillend over, maar dat geeft niets :)
Schudden voor gebruik
pi_147847445
quote:
1s.gif Op maandag 22 december 2014 17:01 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Ik heb t niet over mijn eigen mening maar over een algemeen advies. Sorry hoor.
Kwak
  maandag 22 december 2014 @ 17:12:34 #143
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_147847665
quote:
1s.gif Op maandag 22 december 2014 17:01 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Eens met kwak.
Een kolf is niet goedkoop.
Wacht tot na de kraamweek. Dan is er nog tijd genoeg om er eentje te kopen maar heb je veel meer een idee van wat je wilt/nodig hebt.
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 22 december 2014 @ 17:13:22 #144
327807 Mariposas
יה&#14
pi_147847688
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 16:31 schreef Ticootje het volgende:
Oh nu we het toch over doom scenario's hebben: Denk ook aan wat er met je kind gebeurd als jullie beiden komen te overlijden. Tegenwoordig is dit zo enorm simpel te regelen wie de voogd of voogden worden, dat je het je kind en familie gewoon niet kan aandoen niets te regelen en je kind onder jeugdzorg komt te vallen.

http://voorelkaardesk.del(...)ank-zonder-testament
Dat kan alsnog. De rechter kijkt of de aangewezen voogd ook geschikt is voor zijn taak, na advies van de Raad van Kinderbescherming. Als je destijds keurige broer op dat moment een verslaafde is, zal de rechtbank dit afwijzen (even een extreem voorbeeld. Of misschien heeft die broer dan inmiddels 4 kinderen en ziet zijn partner het niet zitten). Als er niets is geregeld zal door BJZ of Nidos altijd eerst worden gekeken of familie voogd kan worden. Een 'vreemd' pleeggezin is niet zo snel aan de orde. Desalniettemin is het wel heel verstandig om een voogd aan te wijzen.
  maandag 22 december 2014 @ 17:15:41 #145
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_147847758
quote:
1s.gif Op maandag 22 december 2014 17:13 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Dat kan alsnog. De rechter kijkt of de aangewezen voogd ook geschikt is voor zijn taak, na advies van de Raad van Kinderbescherming. Als je destijds keurige broer op dat moment een verslaafde is, zal de rechtbank dit afwijzen. Als er niets is geregeld zal door BJZ of Nidos altijd eerst worden gekeken of familie voogd kan worden. Een 'vreemd' pleeggezin is niet zo snel aan de orde. Desalniettemin is het wel heel verstandig om een voogd aan te wijzen.
Het voorkomt wel dat opa's en oma's van beide zijden gaan bekvechten terwijl jij veel liever hebt dat je beste vriendin de opvoeding op zich neemt.
Een voogd kan trouwens ook iemand zijn die op dat moment gaat bekijken wat de beste situatie voor jouw kindje is om in geplaatst te worden.

Als mijn aangewezen voogd een verslaafde wordt of het niet meer ziet zitten dan update ik natuurlijk wel de papieren en wijs iemand anders aan en verslaafde wordt je niet van de één op de andere dag dus die ongeschiktheid zie ik niet zo snel gebeuren ;)
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_147847891
Ohja, da's ook wel een goeie! Eens bedenken wie we als voogd willen aanwijzen. Zoveelste luxe probleem hier, omdat we in principe 3 paar ooms en tantes hebben die we dat wel toevertrouwen :+

2 daarvan hebben ons andersom ook aangewezen (en de derde staat op het punt van bevallen en zou me ook niet verbazen als ze daar nog mee komen).

[ Bericht 2% gewijzigd door twist02 op 22-12-2014 17:33:44 ]
  maandag 22 december 2014 @ 17:39:42 #147
327807 Mariposas
יה&#14
pi_147848329
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 17:15 schreef laziness het volgende:

[..]

Het voorkomt wel dat opa's en oma's van beide zijden gaan bekvechten terwijl jij veel liever hebt dat je beste vriendin de opvoeding op zich neemt.
Een voogd kan trouwens ook iemand zijn die op dat moment gaat bekijken wat de beste situatie voor jouw kindje is om in geplaatst te worden.

Als mijn aangewezen voogd een verslaafde wordt of het niet meer ziet zitten dan update ik natuurlijk wel de papieren en wijs iemand anders aan en verslaafde wordt je niet van de één op de andere dag dus die ongeschiktheid zie ik niet zo snel gebeuren ;)
Daarom is het ook zo verstandig om voogdij te regelen idd, het is meer dat het familieruzie voorkomt, of dat je familie echt geen idee heeft wat ze nu moeten doen. :)
Natuurlijk kan je het updaten maar mensen kunnen soms laks zijn. Of heel onwetend.
pi_147848422
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 12:37 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ach, het is gewoon overal anders. Dat zie je met hormonen spuiten ook.
Anyway, mooi meegenomen dat je wat langer kunt kijken. :)

Ik lag er best lang en Bram werkte ook nog eens niet mee. :D
Het is zelfs zo dat ik Puregon kreeg, en mijn buurvrouw Gonal-F. Dat zij wel aan de pil moest en ik niet snapte ik wel, omdat ik een hele regelmatige cyclus heb en zijn niet. Dat we allebei iets anders spoten om de eierstokken te stimuleren terwijl we bij dezelfde arts kwamen, vond ik bijzonder.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 22 december 2014 @ 18:19:28 #149
147316 crew  DJMO
#trut
pi_147849422
vraagje over dat voogdij he. Kun je ook tijdens de zwangerschap al iemand aanwijzen als voogd mocht er iets met mij gebeuren? Ik bedoel, m'n jongens gaan dan automatisch naar hun vader, maar ik wil dus iemand aanwijzen die de voogdij krijgt over spekkie mocht er tijdens de bevalling (of daarna) iets gebeurt met mij ... iemand daar een antwoord op? let wel .. het gaat hier dus niet om een erkenning of gezag !
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_147849619
Dank voor de reacties! Kunnen we mee vooruit. Ik voel niet zoveel voor geregistreerd partnerschap 'automatisch' in gemeenschap van goederen, dat zou ik voor een huwelijk ook niet doen, goed om te weten. Denk dat we het bij erkenning en alle zaken rondom voogdij houden.

Ennnnnnn... het is een jongen! O+ Vriend was helemaal verbaasd, maar wel heel blij. Hij had zich al ingesteld op een meisje :D Nu zijn we jongensnamen aan het zoeken O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')