abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 december 2014 @ 18:32:09 #151
374533 purebliss
gepromoveerd in weetnietkunde.
pi_147849724
Leuk een jongen!! ( spreek uit ervaring! ;) )
pi_147849803
Gooooodevening!

Cleany, gefeliciteerd met je kleine man. Ik hoop dat je vrouw spoedig herstelt en dat jullie snel als gezinnetje naar huis kunnen.

DJMO, fijn van de goede echo!
Risu ook weer een sticker. :)

Mensen die het verklappen snap ik ook niet. Prima dat je enthousiast bent, maar het is niet jouw nieuws. Hier gelukkig geen last van gehad, mensen hebben braaf niks gezegd of vroegen eerst of ze iets mochten zeggen.

Hormonen. Tja. Ik ben er extreem assertief door. Dingen die ik normaal niet hardop durf te zeggen gooi ik er nu gewoon uit en ik kom voor mezelf op. Soms een beetje fel, maar eigenlijk bevalt het me wel. :P

Wij zijn getrouwd, dus qua erkenning is alles geregeld. Overigens hebben we eerst een geregistreerd partnerschap gehad maar dat hebben we omgezet naar een huwelijk. Heel romantisch, met z'n tweetjes op het gemeentehuis met een beambte die ruzie had met de computer waardoor niks lukte. Gewoon, omdat ik qua gevoel heel graag getrouwd wilde zijn. Overigens dacht ik dat het makkelijker was qua erkenning in gezinnetje, maar tijdens het omzetten vertelden ze dat dat al sowieso geregeld is sinds april. Daarnaast vond ik het persoonlijk belangrijk om als gezin allemaal dezelfde achternaam te hebben.

Ik ben vandaag voor het eerst echt -ECHT- enthousiast over het krijgen van een kindje sinds ik zwanger ben. Sinds de hormonen in zijn gaan slaan had ik best duistere gedachtes en vond ik het moeilijk om blij te zijn dat ik een kindje krijg (hoewel het hartstikke gepland en gewenst was hoor!). Maar vandaag, vandaag ben ik onwijs blij. En het lucht op om te beseffen dat ik donkere gedachtes door de hormonen had en niet ineens een hardcore prenatale depressie ofzo. Daar was ik onbewust toch best wel bang voor.

En jongens, ik heb zoooo'n zin in kerst. *O*
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_147850692
Cleany gefeliciteerd!
Born to Lose, but Built to Win.
pi_147850733
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 20:09 schreef DJMO het volgende:
en wtf doe ik in de top tien?? ik heb me gisteren pas gemeld ofzo ..
Hou hem nog maar even binnen hoor :D
Born to Lose, but Built to Win.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 22 december 2014 @ 19:13:19 #155
147316 crew  DJMO
#trut
pi_147850806
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 19:10 schreef LadyTagliatelle het volgende:

[..]

Hou hem nog maar even binnen hoor :D
dat was ik wel van plan :Y kreeg vanmiddag bij de controle wel te horen dat deze nu al groter geschat wordt dan m'n grootste van de drie tot nu toe .. ben benieuwd bij de volgende afspraak over vier weken :)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_147851356
Minarosa, wat leuk!!! Effe schakelen dus?! Ben ook zo benieuwd maar wacht denk ik toch tot de 20 weken
pi_147851872
Minarosa een jongen, wat leuk! *G*

Krisvc fijn dat je er nu echt van kan genieten! :* O+
  maandag 22 december 2014 @ 20:10:50 #158
327807 Mariposas
יה&#14
pi_147852844
Wat leuk minarosa!!!
Jammer voor mij, ik had gehoopt me te ontpoppen tot Fok-orakel. ;(
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_147853360
Jongetje voor Minarosa! *O*
  maandag 22 december 2014 @ 20:31:47 #160
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_147853660
Minarosa wat leuk, een jongetje!!!
pi_147853790
Ah, helemaal overheen gelezen, maar wat leuk, een jongetje Minarosa!
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_147853950
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 13:28 schreef Selvaria het volgende:
Wow Stippelrientje, wat vroeg al voor de eerste aankopen! Wel supergaaf. O+ Ik ben zelf zo'n mietje dat niks durft te kopen voor de 20-weken-echo omdat jeweetmaarnooit. :')

Maar na 2 januari mag ik los! })
Ik ben ook al begonnen met zaken kopen hoor. Ik koop elke maand iets groots (en kleins ), zodat tegen de tijd dat mijn verlof begint, ik echt van verlof kan genieten en niet nog van alles moet doen.
Maar goed, ik ben dan ook een ontzettende regeltrut.

De ongeboren draak heeft zelfs zijn plek al op het KDV, aangezien ik gewoon 40 uur werk en blijf werken.
Er was een wachtlijst en ik had echt geen week later moeten reageren anders had ik pech.
( ik wilde 'm heel graag op een specifieke plek wat een heerlijke boerderij is, waar het jaren kan blijven )
Voor 3 dagen opvang vind ik dat wel belangrijk.

Dingen als een kolf zou ik denk ik wel pas weer na een bevalling doen. Weet ik veel hoe mijn tieten het doen. Ik vind het hele concept van melk geven al wonderlijk, laat staan dat ik nu in staat zou zijn een apparaat te kiezen.
pi_147854291
Ja KDV hadden wij ook met 12 weken al geregeld. In Haarlem en A'dam kun je het beste met een natte test in je handen gaan aanmelden geloof ik, dan heb je misschien een plekje na je zw.sch.verlof :')
Kwak
pi_147854830
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 20:44 schreef kwakz0r het volgende:
Ja KDV hadden wij ook met 12 weken al geregeld. In Haarlem en A'dam kun je het beste met een natte test in je handen gaan aanmelden geloof ik, dan heb je misschien een plekje na je zw.sch.verlof :')
Utrecht is net zo'n drama. Tenminste, als je een beetje een fijne plek wenst.
Scholen idem. Ik heb 'm al op de wachtlijst staan voor de basisschool die ik zo graag wens. Het is een internationale basisschool met een vrij boeiend curriculum ( programmeren *O* ) , maar de plekken zijn zeer schaars.
Ze worden nog net niet uitgeloot.

Het geeft mij wel rust. Iets zegt me dat ik compleet overdondert ga raken door *het kind* en wat er allemaal bij komt kijken. Ik denk dat ik dan niet de headspace heb om over zulke praktische dingen na te denken.
pi_147855174
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 20:44 schreef kwakz0r het volgende:
KDV hier had het berekend: het liefst 6 weken voor de bevruchting aanmelden, dan ben je op tijd aan de beurt :D
pi_147855721
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 21:05 schreef L-E het volgende:

[..]

KDV hier had het berekend: het liefst 6 weken voor de bevruchting aanmelden, dan ben je op tijd aan de beurt :D
Lol :') Bij ons mag je pas met 12 weken inschrijven, maar plaatsing was elke keer ruim op tijd rond.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_147855808
quote:
9s.gif Op maandag 22 december 2014 20:56 schreef Lushes het volgende:

[..]

Utrecht is net zo'n drama. Tenminste, als je een beetje een fijne plek wenst.
Scholen idem. Ik heb 'm al op de wachtlijst staan voor de basisschool die ik zo graag wens. Het is een internationale basisschool met een vrij boeiend curriculum ( programmeren *O* ) , maar de plekken zijn zeer schaars.
Ze worden nog net niet uitgeloot.

Het geeft mij wel rust. Iets zegt me dat ik compleet overdondert ga raken door *het kind* en wat er allemaal bij komt kijken. Ik denk dat ik dan niet de headspace heb om over zulke praktische dingen na te denken.
Kennis van mij is vestigingsmanager van een (vrij hip geloof ik) kdv in centrum Utrecht. Dat is wel makkelijk, haar baby zit daar dus ook.
Kwak
pi_147855868
KDV ga ik morgen ook regelen... bij Minke had ik een week voor ik weer aan de slag moest eindelijk plek en dat was bij een zeer ongunstig gelegen (maar wel heel leuke) plek in de naast gelegen stad... Beetje jammer alleen dat je er dagelijks een heel druk snelwegkruispunt voor over moest (x2 want brengen en weer naar werk en dus eigenlijk ook bij halen weer). Na 2 jaar was er eindelijk een plek in onze eigen stad/durp... Daar wil ik nu weer terecht, dus snel inschrijven voor het hele feest zich weer herhaalt.
pi_147856283
Oef, wij willen een gastouderbureau, hoop dat het daar wat minder dramatisch is dan bij kdv...
pi_147856777
quote:
1s.gif Op maandag 22 december 2014 21:18 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Kennis van mij is vestigingsmanager van een (vrij hip geloof ik) kdv in centrum Utrecht. Dat is wel makkelijk, haar baby zit daar dus ook.
Lekker hoor, baby mee naar werk <3 zit ze op de springweg toevallig? daar heb ik praktisch naast gewoond.

Bij ons hebben we ook kinderopvang op werk, maar daar ben ik niet zo van onder de indruk. Bovendien kan ik me dan echt niet concentreren vrees ik.

De mijne gaat overigens net buiten de stad, in een dorp. Daar had ik die wachtlijst overigens niet verwacht en toch is ie langer dan in de stad. ( capaciteit is juist groter dan de kdv's in de stad! )
pi_147856810
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 21:37 schreef Lushes het volgende:

[..]

Lekker hoor, baby mee naar werk <3 zit ze op de springweg toevallig? daar heb ik praktisch naast gewoond.

Bij ons hebben we ook kinderopvang op werk, maar daar ben ik niet zo van onder de indruk. Bovendien kan ik me dan echt niet concentreren vrees ik.

De mijne gaat overigens net buiten de stad, in een dorp. Daar had ik die wachtlijst overigens niet verwacht en toch is ie langer dan in de stad. ( capaciteit is juist groter dan de kdv's in de stad! )
Nee aan de maliebaan geloof ik.
Kwak
pi_147857142
quote:
1s.gif Op maandag 22 december 2014 21:38 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Nee aan de maliebaan geloof ik.
Oh daar zitten een hele rits kdv's, allemaal even hippig. Ik zag ze s' ochtends altijd in colonne op peperdure bakfietsen langs de singel rijden.
Utrecht-stad heeft wat dat betreft echt een bizarre kdv-dichtheid en tóch wachtlijsten.
pi_147858110
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 21:43 schreef Lushes het volgende:

[..]

Oh daar zitten een hele rits kdv's, allemaal even hippig. Ik zag ze s' ochtends altijd in colonne op peperdure bakfietsen langs de singel rijden.
Utrecht-stad heeft wat dat betreft echt een bizarre kdv-dichtheid en tóch wachtlijsten.
Uhhuh, klassieke muziek en warme maaltijden enzo. Zij is heel tof overigens hoor! Ze is ook pedagoog.
Kwak
pi_147858375
Minarosa ook al een jongetje, leuk leuk!

Wow, nu al ingeschreven voor het Kdv! :o
Onze spruit zal ws vanaf september 1 dag per week gaan, maar ik weet pas in juni welke dagen ik volgend schooljaar werk, dus ik kan het eigenlijk dan pas aanvragen. Binnenkort eens met Kdv overleggen wat dan wijsheid is.
Anne ging pas met ruim anderhalf naar het Kdv en op woensdag, wat totaal geen populaire dag was, dus nooit problemen gehad.
pi_147858435
quote:
1s.gif Op maandag 22 december 2014 22:02 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Uhhuh, klassieke muziek en warme maaltijden enzo. Zij is heel tof overigens hoor! Ze is ook pedagoog.
Ik vind pedagogen heel leerzaam, de vrouw van mijn baas is een pedagoge. Heel down to earth en praktisch qua adviezen.

Die maaltijden heeft de mijne ook. Rond half 7 krijg je je kind gewassen, gestreken en met een a la carte maaltijd van Bubbles & Blessings weer mee naar huis.

Hopelijk houdt de kleine er niks aan over ^_^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')