Wat zijn we in hemelsnaam aan het doen in dit land?quote:
PVV-Kamerlid Graus is hard in botsing gekomen met de Kamer. Hij diende een motie in die erop neerkwam dat er geen moslims mogen werken in de veiligheidszone van Schiphol.
De indiening van de motie leek onvoldoende steun te krijgen, waardoor die niet in de Kamer behandeld zou kunnen worden. Dat komt bijna nooit voor, omdat Kamerleden het indienen van een motie als een democratisch recht beschouwen.
Graus noemde de aarzeling om de indiening te ondersteunen bijzonder onbeschoft en zei dat hij Kamerleden erop zal aanspreken als er een aanslag op de luchthaven wordt gepleegd. "Dan zijn ze medeverantwoordelijk."
Strafbaar
Een aantal Kamerleden vond dat Graus te ver ging, zowel met de motie als met die beschuldiging aan hun adres. D66-Kamerlid Van Veldhoven zei dat hij zich "onnodig kwetsend" had uitgelaten. "U scheert mensen over één kam en ik vind dat dat niet kan."
VVD'er Elias stelde dat Graus "belangrijke grenzen" had overschreden. Hij zei dat de PVV'er niet vervolgd kon worden omdat hij in de Tweede Kamer politieke immuniteit heeft, maar dat hij discriminatoire uitlatingen had gedaan die buiten "het huis van de democratie" strafbaar zijn.
http://nos.nl/artikel/200(...)kwetsende-motie.html
nah, graus is nog iets vollediger de weg kwijt, vandaar zijn oranje antidepressiebrilquote:Op vrijdag 19 december 2014 13:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Maar serieus, we gaan de verkeerde kant op.
Dat is echt teveel.quote:Op vrijdag 19 december 2014 13:35 schreef Fok-it het volgende:
Wat we in hemelsnaam aan het doen zijn? Op dit moment steunt like 30 procent van Nederland deze fascistische bende. Dat zijn we aan het doen
Er zijn mensen die het met hem eens zijn.quote:Op vrijdag 19 december 2014 13:36 schreef Re het volgende:
[..]
nah, graus is nog iets vollediger de weg kwijt, vandaar zijn oranje antidepressiebril
Er zijn ook mensen moslim. Je hebt altijd idioten. Deal with it.quote:Op vrijdag 19 december 2014 13:39 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Er zijn mensen die het met hem eens zijn.
die zijn ook de weg kwijt, om er een lekker fallacy tegenaan te gooien, iedereen die het met hem eens is slaat zijn vrouw, dus achquote:Op vrijdag 19 december 2014 13:39 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Er zijn mensen die het met hem eens zijn.
Dat doe ik dan ook niet, ik zeg alleen dat het argument dat men het niet wist nergens op slaat.quote:Ik KAN wel oordelen, maar ik ga dat niet doen.
En ik ga die mensen zeker niet veroordelen
PVV-stemmer gespotquote:Op vrijdag 19 december 2014 13:40 schreef ems. het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen moslim. Je hebt altijd idioten. Deal with it.
Oh ja die dooddoener hadden we nog niet gehad.quote:Op vrijdag 19 december 2014 13:56 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Hij zegt wat miljoenen mensen denken en vinden.
Klopt.quote:Op vrijdag 19 december 2014 13:56 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Hij zegt wat miljoenen mensen denken en vinden.
Zo is het.quote:Op vrijdag 19 december 2014 13:40 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat doe ik dan ook niet, ik zeg alleen dat het argument dat men het niet wist nergens op slaat.
Ik kan er begrip voor hebben dat mensen niet tegen durfde te werken, weet ook niet hoe ik zelf zal handelen in zo'n situatie.
Maar dat is wat anders dan niet weten wat er gebeurd. En nogmaals, de hele situatie had niet kunnen ontstaan zonder een voedingsbodem.
Erodome heeft helemaal geen gelijk. Erodome steekt een hele generatie mensen die vijf jaar lang onder een bezettingsmacht hebben moeten leven een mes in de rug door te suggereren dat ze het allemaal wel best vonden wat er met de Joden gebeurde. Met de nodige grammaticale fouten erbij, maar dat even terzijde.quote:Op vrijdag 19 december 2014 13:55 schreef Kosmoproleet het volgende:
Erodome heeft gewoon keihard gelijk.
Het gaat niet alleen over Nederland. Jodenhaat was Europabreed. Hier ook alom vertegenwoordigd.
Stiekem vond de meerderheid dat het zonder hun wel 'beter zou zijn'. Precies zoals nu.
Nee, erodome beschrijft een proces van onderliggend anti-semitisme in de samenleving die de Jodenvervolging mogelijk heeft gemaakt.quote:Op vrijdag 19 december 2014 14:04 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Erodome heeft helemaal geen gelijk. Erodome steekt een hele generatie mensen die vijf jaar lang onder een bezettingsmacht hebben moeten leven een mes in de rug door te suggereren dat ze het allemaal wel best vonden wat er met de Joden gebeurde. Met de nodige grammaticale fouten erbij, maar dat even terzijde.
Maar joden hadden destijds geen enkel toevluchtsoord en stonden totaal machteloos.quote:Op vrijdag 19 december 2014 13:55 schreef Kosmoproleet het volgende:
Erodome heeft gewoon keihard gelijk.
Het gaat niet alleen over Nederland. Jodenhaat was Europabreed. Hier ook alom vertegenwoordigd.
Stiekem vond de meerderheid dat het zonder hun wel 'beter zou zijn'. Precies zoals nu.
Ach, de Bosniakken konden ook nergens heen uiteindelijk.quote:Op vrijdag 19 december 2014 14:12 schreef waht het volgende:
[..]
Maar joden hadden destijds geen enkel toevluchtsoord en stonden totaal machteloos.
Voor moslims geldt dat echt niet. Als Dion en z'n geestelijk beperkte achterban iets van plan zijn zullen vrij snel van het strijdtoneel verdwijnen.
Dus 70 procent nietquote:Op vrijdag 19 december 2014 13:35 schreef Fok-it het volgende:
Wat we in hemelsnaam aan het doen zijn? Op dit moment steunt like 30 procent van Nederland deze fascistische bende. Dat zijn we aan het doen
Ik weet niet of die mensen het wisten .quote:Op vrijdag 19 december 2014 13:40 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat doe ik dan ook niet, ik zeg alleen dat het argument dat men het niet wist nergens op slaat.
Ik kan er begrip voor hebben dat mensen niet tegen durfde te werken, weet ook niet hoe ik zelf zal handelen in zo'n situatie.
Maar dat is wat anders dan niet weten wat er gebeurd. En nogmaals, de hele situatie had niet kunnen ontstaan zonder een voedingsbodem.
Daar zijn toch veel onderzoeken naar gedaan.quote:Op vrijdag 19 december 2014 14:15 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik weet niet of die mensen het wisten .
naar analogie zijn de PVVers dus de huidige verzetsstrijdersquote:Op vrijdag 19 december 2014 14:04 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Erodome heeft helemaal geen gelijk. Erodome steekt een hele generatie mensen die vijf jaar lang onder een bezettingsmacht hebben moeten leven een mes in de rug door te suggereren dat ze het allemaal wel best vonden wat er met de Joden gebeurde. Met de nodige grammaticale fouten erbij, maar dat even terzijde.
Het gewone volk was absoluut niet op de hoogte van de schaal van de massavernietigingskampen. De endlosung (met trema's) kwam pas ver na de bezetting.
Toch behoorlijk relevant.quote:Op vrijdag 19 december 2014 14:16 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Daar zijn toch veel onderzoeken naar gedaan.
Het blijkt dat heel veel mensen het wel wisten, ze wisten alleen niet hoe gruwelijk het was.
Even zoeken, maar volgens mij was het algemeen bekend dat de bedoeling was dat ze zouden omkomen.quote:
Zo zien ze zichzelf wel ja.quote:Op vrijdag 19 december 2014 14:22 schreef Re het volgende:
[..]
naar analogie zijn de PVVers dus de huidige verzetsstrijders
'Holocaust al in 1942 in Nederland bekend'quote:Volgens onderzoeker Ies Vuijsje wisten veel Nederlanders in 1942 al dat het nazi-regime van Adolf Hitler de Joden aan het uitroeien was. In zijn nieuwe boek 'Tegen beter weten in' toont Vuijsje aan dat legale en illegale bladen in '42 al heel geregeld schreven dat de Joden naar het oosten werden afgevoerd om te worden vermoord.
Dus kan je ook niet concluderen dat men vanuit een diepe anti-Semitische inborst samenwerkte met de Duitser. Pogroms e.d. waren een Oost-Europees fenomeen en in o.a. België bestond de Joodse gemeenschap veelal uit vluchtelingen vanuit die contreien. In West-Europa leefden Joden sowieso veel meer geïntegreerd, niet in aparte wijken zoals in Oost-Europa waar ze alleen Yiddisch spraken en veel religieuzer waren dan in West-Europa. Hier vervulden ze ook allerlei ambachten daar waar ze in Oost-Europa veel meer buiten de samenleving stonden. Het is simpelweg niet waar dat West-Europa massaal anti-Semitisch was. Op haar hoogtepunt in 1943 had de NSB (overigens gematigder dan de radicalere NSNAP) 100.000 leden, velen daarvan waarschijnlijk ook vanuit een verderfelijk opportunisme. Waar was de rest van de Anti-semitische bevolking dan?quote:Op vrijdag 19 december 2014 14:16 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Daar zijn toch veel onderzoeken naar gedaan.
Het blijkt dat heel veel mensen het wel wisten, ze wisten alleen niet hoe gruwelijk het was.
Hmm, interessant.quote:Op vrijdag 19 december 2014 14:27 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
'Holocaust al in 1942 in Nederland bekend'
Dat zei ik ook ja. Maar de meeste Joden waren daarvoor al opgepakt als vergelding voor het Nederlandse verzet ten tijde van de invasie.quote:Op vrijdag 19 december 2014 14:27 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
'Holocaust al in 1942 in Nederland bekend'
Waar het omgaat is dat er veel de andere kant werd opgekeken volgens dat onderzoek, dat is behoorlijk schandalig natuurlijk.quote:Op vrijdag 19 december 2014 14:29 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat zei ik ook ja. Maar de meeste Joden waren daarvoor al opgepakt als vergelding voor het Nederlandse verzet ten tijde van de invasie.
Je weet alles wat krom is wel recht te lullen zeg. "waarschijnlijk uit opportunisme".quote:Op vrijdag 19 december 2014 14:27 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dus kan je ook niet concluderen dat men vanuit een diepe anti-Semitische inborst samenwerkte met de Duitser. Pogroms e.d. waren een Oost-Europees fenomeen en in o.a. België bestond de Joodse gemeenschap veelal uit vluchtelingen vanuit die contreien. In West-Europa leefden Joden sowieso veel meer geïntegreerd, niet in aparte wijken zoals in Oost-Europa waar ze alleen Yiddisch spraken en veel religieuzer waren dan in West-Europa. Hier vervulden ze ook allerlei ambachten daar waar ze in Oost-Europa veel meer buiten de samenleving stonden. Het is simpelweg niet waar dat West-Europa massaal anti-Semitisch was. Op haar hoogtepunt in 1943 had de NSB (overigens gematigder dan de radicalere NSNAP) 100.000 leden, velen daarvan waarschijnlijk ook vanuit een verderfelijk opportunisme. Waar was de rest van de Anti-semitische bevolking dan?
Staat dat niet, in het geheel los van de onderstroom in de samenleving?quote:Op vrijdag 19 december 2014 14:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
Richestorags heeft hier wel gelijk. Er was van een antisemitische 'voedingsbodem' zoals die er waren in vooral Polen en Roemenië totaal geen sprake in Nederland.
Sterker nog: Mussert was oorspronkelijk niet eens antisemiet, en een aanhanger van Mussolini. Er waren zelfs Joodse NSB-leden. Pas met de omwenteling, de bezetting, nam Mussert de harde toon aan die eerder geuit werd door leiden als Kruijt, Rost van Tonningen en Ridder Rappard-van Reim.
Veelzeggend ook dat elk kerkverband in Nederland zich uitsprak tegen de jodenvervolging. Bij katholieken werd zelfs gedreigd met excommunicatie als men NSB stemde.
Je weet dat Churchill een bipolaire zuiplap was?quote:Op vrijdag 19 december 2014 14:32 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Je weet alles wat krom is wel recht te lullen zeg. "waarschijnlijk uit opportunisme".
Waarom is het zo lastig om toe te geven dat West-Europa zo antisemitistisch was als de neten.
De opkomst van de NSDAP, de Dreyfus-affaire in Frankrijk en nog talloze andere gebeurtenissen zijn al het ultieme bewijs hiervoor.
Zelfs hoe Churchill over de Joden sprak "ze lokten het ook wel een beetje uit, want ze integreren niet in de samenleving" sprak boekdelen.
In Amsterdam, Rotterdam en dergelijke vervullen moslims nu ook talloze eervolle functies. Betekent dit dat er nu in Nederland geel algemene onderstroom is voor afkeer tegen moslims? Nee.
Nogal irrelevant. Dat soort ideeën waren er gewoon. Hij is een kind van zijn tijd.quote:Op vrijdag 19 december 2014 14:36 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je weet dat Churchill een bipolaire zuiplap was?
Duitsland had een vernederende nederlaag achter de rug, kende economisch gezien zeer zware tijd en voelde zich verraden en vernederd door Frankrijk. Dat is een perfecte voedingsbodem voor anti-Semitisme. Overigens was Denemarken absoluut niet anti-Semitisch: zij hebben juist met alle macht geprobeerd de Jodenvervolging tegen te werken. Het is gewoon feitelijk onjuist dat West-Europa massaal anti-Semitisch was ten tijde van WO2 en ik ga het zeker niet toegeven aan iemand als Erodome die overduidelijk historische kennis mist op dit gebied.quote:Op vrijdag 19 december 2014 14:36 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Staat dat niet, in het geheel los van de onderstroom in de samenleving?
Ik weet vrij zeker dat kerken in Nederland zich nu zouden uitspreken tegen anti-moslim wetten.
Neemt niet weg dat een groot deel van de mensen, waarschijnlijk deels nog onbewust ook, het allemaal stiekem niet zo erg zou vinden, want "ze veroorzaken ook veel problemen". Zoals je veel mensen hier ziet reageren.
En hoe zie jij West-Europa als geheel dan? Nederland is inderdaad altijd toleranter geweest dan Duitsland (is nog steeds zo). Maar de NSDAP wist het anti-semitisme daar zo goed te mobiliseren, dat ik mij niet kan voorstellen dat het niet eerder alom aanwezig was.
En in Frankrijk evenzeer.
Het was sowieso een onuitstaanbare man met woede- en schreeuwbuien.quote:Op vrijdag 19 december 2014 14:37 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Nogal irrelevant. Dat soort ideeën waren er gewoon. Hij is een kind van zijn tijd.
Iemand zegt niet zomaar dat "Joden slecht integreren".
Door de eeuwen heen was Europa nou niet bepaald vies van een beetje antisemitisme.quote:Op vrijdag 19 december 2014 14:39 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Duitsland had een vernederende nederlaag achter de rug, kende economisch gezien zeer zware tijd en voelde zich verraden en vernederd door Frankrijk. Dat is een perfecte voedingsbodem voor anti-Semitisme. Overigens was Denemarken absoluut niet anti-Semitisch: zij hebben juist met alle macht geprobeerd de Jodenvervolging tegen te werken. Het is gewoon feitelijk onjuist dat West-Europa massaal anti-Semitisch was ten tijde van WO2 en ik ga het zeker niet toegeven aan iemand als Erodome die overduidelijk historische kennis mist op dit gebied.
Juist. Overigens is het m.b.t. de Katholieke Kerk ook een historische misvatting dat deze altijd zo anti-Semitisch was. De aartsbisschop van Mainz heeft zelfs een keer het woedende volk moeten ontsnappen omdat hij bescherming bood aan Joden. Veel executies die aan de kerk worden toegeschreven zijn overigens ook vaak volksgerichten geweest of de kerk die om de vrede te bewaren van het woedende volk het soms oogluikend toestond.quote:Op vrijdag 19 december 2014 14:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
Richestorags heeft hier wel gelijk. Er was van een antisemitische 'voedingsbodems' zoals die er waren in vooral Polen en Roemenië totaal geen sprake in Nederland.
Sterker nog: Mussert was oorspronkelijk niet eens antisemiet, en een aanhanger van Mussolini. Er waren zelfs Joodse NSB-leden. Pas met de omwenteling, de bezetting, nam Mussert de harde toon aan die eerder geuit werd door lieden als Kruijt, Rost van Tonningen en Ridder Rappard-van Reim.
Veelzeggend ook dat elk kerkverband in Nederland zich uitsprak tegen de jodenvervolging. Bij katholieken werd zelfs gedreigd met excommunicatie als men NSB stemde.
Je kan alles verklaren met historische gebeurtenissen en psychologie. De Armeense genocide komt ook niet geheel toevallig na een vernederende nederlaag in WOI voor de Ottomanen. Maakt het niet minder erg.quote:Op vrijdag 19 december 2014 14:39 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Duitsland had een vernederende nederlaag achter de rug, kende economisch gezien zeer zware tijd en voelde zich verraden en vernederd door Frankrijk. Dat is een perfecte voedingsbodem voor anti-Semitisme. Overigens was Denemarken absoluut niet anti-Semitisch: zij hebben juist met alle macht geprobeerd de Jodenvervolging tegen te werken. Het is gewoon feitelijk onjuist dat West-Europa massaal anti-Semitisch was ten tijde van WO2 en ik ga het zeker niet toegeven aan iemand als Erodome die overduidelijk historische kennis mist op dit gebied.
Met name Oost-Europa en Zuid-Europa. West-Europa heeft nooit grootschalig anti-Semitisme gekend zoals dat in Oost-Europa plaatsvond. En ten tijde van WO2 was de rest van West-Europa niet anti-Semitisch op de schaal dat Polen en Duitsland het waren.quote:Op vrijdag 19 december 2014 14:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Door de eeuwen heen was Europa nou niet bepaald vies van een beetje antisemitisme.
Wat jij beschrijft is gewoon anti-semitisme.quote:Op vrijdag 19 december 2014 14:42 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Juist. Overigens is het m.b.t. de Katholieke Kerk ook een historische misvatting dat deze altijd zo anti-Semitisch was. De aartsbisschop van Mainz heeft zelfs een keer het woedende volk moeten ontsnappen omdat hij bescherming bood aan Joden. Veel executies die aan de kerk worden toegeschreven zijn overigens ook vaak volksgerichten geweest of de kerk die om de vrede te bewaren van het woedende volk het soms oogluikend toestond.
Dat was in de Middeleeuwen vriend. Een hele andere tijd. Ik zeg alleen dat de rol van de kerk historisch gezien in het anti-Semitisme nogal wel eens wordt overdreven, het was eerder het volk. En ten tijde van WO2 kende West-Europa niet het grootschalige anti-Semitisme wat in Oost-Europa aanwezig was en vele Joden naar West-Europa dreef (of Amerika, of Islamitische landen).quote:Op vrijdag 19 december 2014 14:43 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Wat jij beschrijft is gewoon anti-semitisme.
Met een verklaring. Ja alles heeft een verklaring. Maakt het niet minder anti-semitisch.
Dat klopt, dus kan je ook niet zeggen dat "DE KERK" erbij betrokken was. De kerk draaide toen veel meer om macht en kerklui waren vaak van adellijke families, dus de ene Katholiek was de ander niet.quote:Op vrijdag 19 december 2014 14:45 schreef Kosmoproleet het volgende:
Waarom was het volk woedend, misschien omdat ze steeds hoorden dat de joden Jezus hadden vermoord, en gniepig en onbetrouwbaar waren van dezelfde kerk ?
De Katholieke Kerk is niet een persoon. Er zaten net zo goed ophitsers bij.
De Kerk had een enorme greep op het volk in de Middeleeuwen.quote:Op vrijdag 19 december 2014 14:45 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat was in de Middeleeuwen vriend. Een hele andere tijd. Ik zeg alleen dat de rol van de kerk historisch gezien in het anti-Semitisme nogal wel eens wordt overdreven, het was eerder het volk. En ten tijde van WO2 kende West-Europa niet het grootschalige anti-Semitisme wat in Oost-Europa aanwezig was en vele Joden naar West-Europa dreef (of Amerika, of Islamitische landen).
Ten tijden van de Kruistochten zijn duizenden joden vermoord in Duitsland. En vergeet niet dat de joden Spanje uit werden gejaagd door de inquisitie.quote:Op vrijdag 19 december 2014 14:43 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Met name Oost-Europa en Zuid-Europa. West-Europa heeft nooit grootschalig anti-Semitisme gekend zoals dat in Oost-Europa plaatsvond. En ten tijde van WO2 was de rest van West-Europa niet anti-Semitisch op de schaal dat Polen en Duitsland het waren.
Hoe lang is dat geleden? Dat was in 1200-1400 gastquote:Op vrijdag 19 december 2014 14:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ten tijden van de Kruistochten zijn duizenden joden vermoord in Duitsland. En vergeet niet dat de joden Spanje uit werden gejaagd door de inquisitie.
Vergeet Rusland niet, waar Stalin vrolijk doorging.quote:Op vrijdag 19 december 2014 14:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
Men moet toch echt wel een onderscheid maken tussen het algehele klimaat in West-Europa en Centraal- en Oost-Europa in de vroege 20e eeuw.
Alleen al het feit dat het in het Westen sinds de Middeleeuwen niet meer tot pogroms is gekomen, terwijl in het Oosten (in Polen zelfs nog NA de Tweede Wereldoorlog, Kielce 1946) een fenomeen was dat tot diep in de 20e eeuw plaatshad, zegt wel iets.
Overigens is het helemaal waar dat de wortels van het antisemitisme in Europa in de zowel door de katholieke als protestantse kerk lange tijd uitgedragen boodschap van de Joden als 'godsmoordenaars' gezocht moet worden.
Ik vind het heel fijn dat je mensen nu wel als individuen kunt zien.quote:Op vrijdag 19 december 2014 14:46 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat klopt, dus kan je ook niet zeggen dat "DE KERK" erbij betrokken was. De kerk draaide toen veel meer om macht en kerklui waren vaak van adellijke families, dus de ene Katholiek was de ander niet.
Ja, en?quote:Op vrijdag 19 december 2014 14:49 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Hoe lang is dat geleden? Dat was in 1200-1400 gast
Toen was ik aan het trollenquote:Op vrijdag 19 december 2014 14:49 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ik vind het heel fijn dat je mensen nu wel als individuen kunt zijn.
Buiten Europa of met minderheden in Europa lukt dat je echt niet.
Zo riep je laatst dat goedwillende Nederlanders met Marokkaanse roots zelf schuldig waren aan het feit ze worden gediscrimineerd omdat ze niet alle andere mensen met Marokkaanse roots niet weerhouden van crimineel gedrag.
Nu ben je ineens de Koning van individualisme, relativeringsvermogen en de mantel der liefde.
"Ja het moest van het volk, daarom deed hij het, was verder lieve jongen"
Communisten in Oost-Europa konden er inderdaad wat van, alle mooie verhalen over 'vrijheid, gelijkheid, broederschap' ten spijt... Ceaucescu (Roemenië) was een ras-antisemiet, zo ook Gomulka (Polen).quote:Op vrijdag 19 december 2014 14:49 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Vergeet Rusland niet, waar Stalin vrolijk doorging.
Zoals Etto zegt, na de Middeleeuwen rap afgenomen in West-Europa. In Oost-Europa vrolijk doorgegaan.quote:Op vrijdag 19 december 2014 14:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, en?
Was alleen maar even om aan te geven dat Europa een rijke traditie van antisemitisme kent.
Nah ik merk wel vaker dat individualisme alleen lijkt te gelden voor "ons soort mensen"quote:
Buiten die opleving in de eerste helft van de 20e eeuw dan.quote:Op vrijdag 19 december 2014 14:51 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Zoals Etto zegt, na de Middeleeuwen rap afgenomen in West-Europa. In Oost-Europa vrolijk doorgegaan.
quote:Op vrijdag 19 december 2014 14:57 schreef Re het volgende:
hadden ze trouwens als vliegvelden in de middeleeuwen?
http://www.kristallnachth(...)chteducatietekst.pdfquote:Op vrijdag 19 december 2014 13:52 schreef Richestorags het volgende:
Erodome heeft wel lekker uit haar onderbuikje lopen braken in het vorige topic. Pas in Juli 1941 werd door Goering de opdracht gegeven om te beginnen aan het uitwerken van een oplossing voor het Joodse probleem en in december 1941 begon men op een grote schaal voor het eerst met de Jodenvergassingen, nadat in augustus 1941 men het Zyklon B had getest op Poolse en Russische krijgsgevangenen in Auschwitz.
Het grote publiek heeft dus minimaal twee jaar hier niet vanaf geweten maar wel twee jaar al onder een bezettingsmacht moeten leven waarbij 7 gulden 50 voor sommigen erg goed uitkomt. Het denken dat het verraden van Joden gebeurde omdat men die Joden stiekem wel dood wilde hebben is dan ook bespottelijk, dat gedrag is voorbehouden aan Mussert en de zijnen. Oorlog haalt verschrikkelijke dingen in de mens naar boven en verraad en opportunisme is daar een voorbeeld van. Het is echter zeer gemakkelijk om daar vanachter je veilige computertje over te oordelen, in ogenschouw nemend dat het dichtstbevolkte land van Europa zonder bergen, uitgestrekte bossen en afgelegen / onbegaanbare gebieden niet eens in de top 5 van vervolgingen staat.
quote:Ongeveer 12.000 joden sneuvelden in de
vuurlinie op het slagveld van de Eerste Wereldoorlog. Desalniettemin leidde
de oorlog tot een opleving van antisemitische vooroordelen in Duitsland en
tot een escalatie van de hevigheid van dat antisemitisme. Eind 1916 leidde
beschuldigingen over joodse soldaten die hun plicht ontdoken en
gevechtshandelingen vermeden tot een telling van joodse soldaten in het
Duitse leger. Voor de Duitse joden was dit een diep vernederende ervaring.
De resultaten van de telling zijn nooit openbaar gemaakt
quote:Walter Rathenau werd vermoord in
1922, een paar maanden na benoemd te zijn tot minister van Buitenlandse
Zaken. Het motief van de moordenaars lag grotendeels bij het feit dat
Rathenau een jood was. Radicale antisemitische partijen groeiden in sterkte
en de activiteiten van extreem nationalistische organisaties bereikten vaak
het punt van openlijke geweldpleging.
quote:De eerste directe anti-joodse actie, die het begin aankondigde van de
invoering van een landelijk anti-joodse politiek, vond plaats in april 1933.
Hitlers' regering besloot het initiatief te nemen tot een boycot van joodse
winkels. Dit vormde een antwoord op de anti-Duitse “gruwel propaganda”
waarvan beweerd werd, dat het verspreid werd door joden. De regering
werd hiertoe in het bijzonder toe aangezet door de minister van propaganda
Joseph Goebbels. Niet een regeringsorgaan werd verantwoordelijkheid
gehouden voor de actie, maar een afdeling van de partij waar Julius
Streicher, uitgever van de antisemitische krant Der Stürmer, aan het hoofd
stond.
Nog een paar kleine andere dingetjes, gewoon om eens te laten zien wat er zowel in de kranten e.d. kwam...quote:De anti-joodse politiek, die werd gekarakteriseerd door afwisselende
periodes van toenemend en afnemend geweld had een diepe uitwerking in
de omvang van joodse emigratie vanuit Duitsland. Ongeveer 37.000 joden
emigreerden vanuit Duitsland in 1933. In 1934 emigreerden zo'n 24.000
joden en in 1935 vertrokken er 21.000.
Maar nee hoor, niemand zag aankomen dat het fout zou gaan, eigenlijk waren die west europeanen poeslief voor joden en kwam dit zomaar ineens uit de lucht vallen.quote:01-07-1940 Verbod voor Joden om in de luchtbeschermingsdienst te werken.
06-09-1940 Verbod om Joden in overheidsdienst aan te nemen. Joden die al in dienst zijn mogen niet bevorderd worden. Kort daarop wordt dit uitgebreid van departementen en universiteiten naar alle gesubsidieerde instellingen.
26-09-1940 Verbod op publicatie van Joodse kranten, met uitzondering van Het Joodsche Weekblad.
05-10-1940 Alle medewerkers aan universiteiten, departementen en gesubsidieerde instellingen moeten een Ariërverklaring invullen over hun afstamming.
22-10-1940 Alle Joodse zakenlieden moeten hun onderneming laten registreren. Deze verordening regelt in grote lijnen ook wie wel en wie niet als Jood beschouwd dient te worden. Hier is deze omschrijving bedoeld om ervoor te zorgen dat de bedrijven niet te makkelijk op naam kunnen worden gezet van anderen. De definitie zal echter later bij de deportaties veelvuldig worden toegepast: Joods is iedereen met drie of meer Joodse grootouders en zelf lid is van een Joodse kerkelijke gemeente of met een Jood is getrouwd.
04-11-1940 Aankondiging dat per 21 november alle Joodse ambtenaren zullen worden geschorst en later ontslagen.
19-12-1940 Verbod voor Joden om Duits huishoudelijk personeel in dienst te hebben.
09-01-1941 Verbod voor Joden om bioscopen te bezoeken.
quote:Op vrijdag 19 december 2014 16:15 schreef erodome het volgende:
[..]
http://www.kristallnachth(...)chteducatietekst.pdf
Wat citaatjes eruit, maar lees vooral alles even...
[..]
[..]
[..]
[..]
Nog een paar kleine andere dingetjes, gewoon om eens te laten zien wat er zowel in de kranten e.d. kwam...
http://www.jhm.nl/collectie/documenten/00000795
http://www.go2war2.nl/art(...)rland-vanaf-1940.htm
[..]
Maar nee hoor, niemand zag aankomen dat het fout zou gaan, eigenlijk waren die west europeanen poeslief voor joden en kwam dit zomaar ineens uit de lucht vallen.
Er zijn geen vele jaren van steeds verder oplopende problemen te vinden, duitsland was tot 41 gewoon hartstikke schattig met joden, helemaal geen gebruik van geweld, helemaal geen retoriek dat de joden het grote kwaad waren die uitgeschakeld moesten worden.
Compleet logisch dat al die arme burgers dachten dat de joden naar lalaland gingen en ze helemaal geen haar gekrenkt zou gaan worden.
Er was ook helemaal geen nieuwsgaring in die tijd, hier konden we helemaal niet weten wat er in ons buurland en eigen land gebeurde.
Hoe je het ook wend of keert, men wist heel prima dat hitler en co geen schatjes waren, er was ook al meer dan genoeg zwaar geweld tegen joden gebruikt om te weten hoe het zat. Men wist heel prima dat de joden niet naar de kampen werden gestuurd om de rest van hun leven in vrede bloemen in elkaars haar te mogen vlechten.
Het vergassen wisten veel mensen niet letterlijk, maar dat het een kort en ellendig bestaan zou worden wel.
Nee. Is de schuld van de allochtonen.quote:Op vrijdag 19 december 2014 16:33 schreef Kanjer het volgende:
Is de tweede wereldoorlog en de joden vervolging nu ook al de schuld van Wilders en de PVV?
Vroeg het ook al in het topic in Politiek.quote:Op vrijdag 19 december 2014 16:33 schreef Kanjer het volgende:
Is de tweede wereldoorlog en de joden vervolging nu ook al de schuld van Wilders en de PVV?
Anders snap ik niet zo goed wat al dat gereutel hier doet eigenlijk.
Laat hem.quote:Op vrijdag 19 december 2014 16:37 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee. Is de schuld van de allochtonen.
Een newbie die niet kan lezen en niet kan discussiëren!quote:Op vrijdag 19 december 2014 17:02 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Laat hem.
Hij heeft een column van fantast en racist Joost Niemoller gelezen en denkt dat er een grote boze samenzwering tegen Wilders is.
Terwijl wij hier onderstromen van vreemdelingenhaat in Europa door de eeuwen heen bespreken, denkt hij dat alles om Geert gaat.
Intussen eist Graus een berufsverbot voor moslims.
Ik zit hier al sinds 2006. Jammer joh.quote:Op vrijdag 19 december 2014 17:58 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Een newbie die niet kan lezen en niet kan discussiëren!
Ik probeer het al tien+ jaren uit te leggen en er een beetje verstand in te pompen bij de pc's, je hebt geen idee pik.
Durft hij niet te zeggen. Laf wel.quote:Op vrijdag 19 december 2014 18:00 schreef Yasmin23 het volgende:
Kan iemand anders aan Kanjer vragen wat die van het voorstel van Graus vindt ?
Nah denk eerder dat hij mij niet wil antwoorden.quote:Op vrijdag 19 december 2014 18:24 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Durft hij niet te zeggen. Laf wel.
Die vind hij top.quote:Op vrijdag 19 december 2014 18:27 schreef Kosmoproleet het volgende:
Hé Kanjer, wat vind je van Graus zijn nazi-idee?
Jij moet rechtsextremisten wat minder lastig vallen.quote:Op vrijdag 19 december 2014 18:30 schreef Yasmin23 het volgende:
Jongens laat hem nou even de kans geven om een antwoord te kunnen geven. Ben er al 2 dagen mee bezig
Hoezo. We weten dat hij pvv stemt en afgezien van wat idioten en trollen hebben we nog geen antwoorden gehad waarom dit nou een goed is.quote:Op vrijdag 19 december 2014 18:31 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij moet rechtsextremisten wat minder lastig vallen.
Zou ik je een geheimpje verklappen?quote:Op vrijdag 19 december 2014 18:32 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hoezo. We weten dat hij pvv stemt en afgezien van wat idioten en trollen hebben we nog geen antwoorden gehad waarom dit nou een goed is.
Nou ?quote:Op vrijdag 19 december 2014 18:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zou ik je een geheimpje verklappen?
Het antwoord staat dus al vast, dan hoeft hij dat toch niet nog een keer te bevestigen?quote:Op vrijdag 19 december 2014 18:34 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Waarom niet? Het is toch een pvv stemmer ?
Mag ik het telefoonnummer van je vader?quote:Op vrijdag 19 december 2014 18:34 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Waarom niet? Het is toch een pvv stemmer ?
Nee jij hebt het antwoord gegevenquote:Op vrijdag 19 december 2014 18:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het antwoord staat dus al vast, dan hoeft hij dat toch niet nog een keer te bevestigen?
Haar vader is dood.quote:Op vrijdag 19 december 2014 18:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Mag ik het telefoonnummer van je vader?
Misschien, waarom ?quote:Op vrijdag 19 december 2014 18:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Mag ik het telefoonnummer van je vader?
Ik heb het bevestigd.quote:Op vrijdag 19 december 2014 18:36 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee jij hebt het antwoord gegeven
Die is ziek.quote:Op vrijdag 19 december 2014 18:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dan het telefoonnummer van haar moeder.
Hij denkt dat je lekker bent.quote:Op vrijdag 19 december 2014 18:37 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Waarom zou je dat eigenlijk willen?
Waarom niet?quote:Op vrijdag 19 december 2014 18:37 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Waarom zou je dat eigenlijk willen?
Ja laat hem dat lekker denken.quote:Op vrijdag 19 december 2014 18:37 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hij denkt dat je lekker bent.
Hij gaat sowieso niet reageren.quote:Op vrijdag 19 december 2014 18:42 schreef Yasmin23 het volgende:
Maar ontopic. Nu gaat Kanjer al helemaal niet meer reageren.
Jammer.quote:Op vrijdag 19 december 2014 18:43 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Hij gaat sowieso niet reageren.
Ik doe het wel voor ze.quote:Op vrijdag 19 december 2014 18:47 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Jammer.
Andere pvv stemmers dan ?
Gehehehhquote:Op vrijdag 19 december 2014 18:49 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ik doe het wel voor ze.
Eens! Ben het zat met de moslims.
Ik zou het niet zo zeggen, maar hij heeft wel een punt!
Nah dat is natuurlijk niet serieus, dat zeggen ze om aandacht te krijgen. Tevens zijn moslims de echte racisten.
Ja maar moslims zijn veel erger!!quote:Op vrijdag 19 december 2014 18:58 schreef Yasmin23 het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.facebook.com/PVVAanhangers?fref=ts
Dit zijn ook moslims ...quote:Op vrijdag 19 december 2014 19:07 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ja maar moslims zijn veel erger!!
Ja.quote:Op vrijdag 19 december 2014 13:35 schreef Fok-it het volgende:
Nou vooruit, wat ik van het voorstel van Graus vind...quote:Op vrijdag 19 december 2014 18:30 schreef Yasmin23 het volgende:
Jongens laten we hem nou even de kans geven om een antwoord te kunnen geven. Ben er al 2 dagen mee bezig
Toe nou. Ik ben oprecht benieuwd wat je er van vindt.quote:Op vrijdag 19 december 2014 19:47 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Nou vooruit, wat ik van het voorstel van Graus vind...
Oh, wacht even, een hele rits zelfverklaarde superieuren, politiek correcten hebben al voor mij antwoorden geplaatst.
Nou, als zulke wijze mensen het zeggen zal dat het wel zijn wat ik vind of denk he?
Zonder één woord te typen de domme onnozelheid van de pc's alhier aangetoond.
quote:Op vrijdag 19 december 2014 19:48 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Toe nou. Ik ben oprecht benieuwd wat je er van vindt.
Net of het mij zoveel boeit wat jij zegt.quote:Op vrijdag 19 december 2014 19:47 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Nou vooruit, wat ik van het voorstel van Graus vind...
Oh, wacht even, een hele rits zelfverklaarde superieuren, politiek correcten hebben al voor mij antwoorden geplaatst.
Nou, als zulke wijze mensen het zeggen zal dat het wel zijn wat ik vind of denk he?
Zonder één woord te typen de domme onnozelheid van de pc's alhier aangetoond.
Je vrienden hebben, in al hun wijsheid, voor mij de ahtwoorden gegeven, dat is voldoende toch? Feiten controleren is so overratedquote:Op vrijdag 19 december 2014 19:48 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Heb je ook mijn reactie daar over gezien ?quote:Op vrijdag 19 december 2014 19:50 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Je vrienden hebben, in al hun wijsheid, voor mij de ahtwoorden gegeven, dat is voldoende toch? Feiten controleren is so overrated
Dit soort figuren vinden het geweldig dat jij iets heel graag van hem wilt en dat hij de macht heeft om dat niet aan jou te geven.quote:Op vrijdag 19 december 2014 19:48 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Net of het mij wat boeit dat jij een kneus bent.quote:Op vrijdag 19 december 2014 19:49 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Net of het mij zoveel boeit wat jij zegt.
Waarschijnlijk stond het inderdaad al in mijn antwoorden wat je zou zeggen
Ik ben gewoon haar echtgenoot.quote:Op vrijdag 19 december 2014 19:50 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Je vrienden hebben, in al hun wijsheid, voor mij de ahtwoorden gegeven, dat is voldoende toch? Feiten controleren is so overrated
Ga door!! Je zakt dieper en dieper in het moeras weg.quote:Op vrijdag 19 december 2014 19:50 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Dit soort figuren vinden het geweldig dat jij iets heel graag van hem wilt en dat hij de macht heeft om dat niet aan jou te geven.
Hoe harder je smeekt, hoe minder antwoord en meer genot voor hem.
Serieus, ik lach ook.quote:Op vrijdag 19 december 2014 19:52 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Ga door!! Je zakt dieper en dieper in het moeras weg.
Lach me dood hier!
Onze Kanjer...quote:Op vrijdag 19 december 2014 19:53 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Serieus, ik lach ook.
Vind het grappig dat jij denkt dat ook maar iemand behalve Yasmin is geïnteresseerd in jouw visie.
Gewoon zoveelste voorspelbare "pc-ogenopener". OPEN JE OGEN. 👀
Dat allah of mohamed het lekker vinden om met 9 jarigen te trouwen zegt nog niet dat dat in Nederland ook mag.quote:Op vrijdag 19 december 2014 19:51 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ik ben gewoon haar echtgenoot.
Naaah.quote:Op vrijdag 19 december 2014 19:54 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Dat allah of mohamed het lekker vinden om met 9 jarigen te trouwen zegt nog niet dat dat in Nederland ook mag.
Goeie man. Nu nog iets over Opsporing Verzocht! Je kan het.quote:Op vrijdag 19 december 2014 19:54 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Dat allah of mohamed het lekker vinden om met 9 jarigen te trouwen zegt nog niet dat dat in Nederland ook mag.
Echt he. Totaal onnodig. Stel hem al 2 dagen dezelfde vraag op een nette manier en dan ben ik ineens een 9 jarige.quote:
Niet aardig.quote:Op vrijdag 19 december 2014 19:57 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Echt he. Totaal onnodig. Stel hem al 2 dagen dezelfde vraag op een nette manier en dan ben ik ineens een 9 jarige.
volgens mij zijn die al een tijdje dood althans die laatste, Dion daarentegen ramt zijn vrouw tot moes zoals een ware moslim betaamt, toch?quote:Op vrijdag 19 december 2014 19:54 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Tijd om je verwachtingspatroon van Kanjer bij te stellen.quote:Op vrijdag 19 december 2014 19:57 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Echt he. Totaal onnodig. Stel hem al 2 dagen dezelfde vraag op een nette manier en dan ben ik ineens een 9 jarige.
Ben een hoopvol persoon. En vind deze vraag toch echt niet zo moeilijk.quote:Op vrijdag 19 december 2014 19:58 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Tijd om je verwachtingspatroon van Kanjer bij te stellen.
Duidelijk geen innemende persoonlijkheid waar je normaal gedrag kunt verwachten.
Waarom proberen tegen beter weten in?
quote:Op vrijdag 19 december 2014 19:59 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ben een hoopvol persoon. En vind deze vraag toch echt niet zo moeilijk.
Ja iedereen heeft het daar over. Weet er niks van af. Wanneer was dit ?quote:Op vrijdag 19 december 2014 19:58 schreef Re het volgende:
[..]
volgens mij zijn die al een tijdje dood althans die laatste, Dion daarentegen ramt zijn vrouw tot moes zoals een ware moslim betaamt, toch?
Ik begrijp allah of mohamed niet zo goed, zijn dat twee willekeurig gekozen namen? Allah is namelijk behoorlijk wat anders dan de persoon Mohammed in de islam.quote:Op vrijdag 19 december 2014 19:54 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Waarom wil je een antwoord terwijl je het antwoord al weet?quote:Op vrijdag 19 december 2014 20:02 schreef Yasmin23 het volgende:
Nja misschien krijg ik morgen dan een antwoord.
Iemand die met dodelijke ziektes gaat schelden en dan vervolgens, tot op heden, blijft weigeren om excuus aan te bieden op een normale manier, krijgt van mij niet veel bonuspunten nee.quote:Op vrijdag 19 december 2014 19:57 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
....................................................quote:Op vrijdag 19 december 2014 20:04 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Iemand die met dodelijke ziektes gaat schelden en dan vervolgens, tot op heden, blijft weigeren om excuus aan te bieden op een normale manier, krijgt van mij niet veel bonuspunten nee.
Zo netjes ben je niet.
Nevermind...quote:Op vrijdag 19 december 2014 20:03 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom wil je een antwoord terwijl je het antwoord al weet?
Dat het een huilie is.quote:Op vrijdag 19 december 2014 20:05 schreef Kosmoproleet het volgende:
Oeh. Plottwist.
Wat heb je daar op te zeggen Yasmin?
Ten onrechte was ik hoopvol dat hij zich een keer als een volwassen man ging gedragen. Vrij naïef.quote:
Erken je fouten en je krijgt een stuk meer respect, je had er allang vanaf kunnen zijn, jij kiest ervoor je eigen fouten niet te erkennen. Niet ik.quote:Op vrijdag 19 december 2014 20:06 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ten onrechte was ik hoopvol dat hij zich een keer als een volwassen man ging gedragen. Vrij naïef.
Heb echt al duizend keer gezegd dat het een typefout was.quote:Op vrijdag 19 december 2014 20:26 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Erken je fouten en je krijgt een stuk meer respect, je had er allang vanaf kunnen zijn, jij kiest ervoor je eigen fouten niet te erkennen. Niet ik.
Om maar weer even ontopic te gaan,
Nee, Graus heeft geen gelijk.
Ik, als Nederlander, moet erop vertrouwen dat de veiligheidsdiensten hun werk goed doen, ik moet aannemen dat op belangrijke en/of kwetsbare plekken niet iedere jodokus zomaar te werk kan worden gesteld, ongeacht afkomst of geloof.
Wel vind ik dat mensen met een dubbele nationaliteit geen openbare hoge functie, bv burgemeester of kamerlid. zouden mogen uitoefenen, dan hoort je hart volledig bij Nederland te liggen, zonder enige spoor van twijfel.
Voor de rest werkt iedereen, overal zijn goddelijke gang maar, je kan toch niet alles voor wezen.
quote:Op vrijdag 19 december 2014 20:31 schreef Kosmoproleet het volgende:
Toch antwoord eruit gekregen. Nice.
Roeptoeteren dat het een typefout was is niet hetzelfde als een oprecht excuses, misschien leer je dat nog eens een keer.quote:Op vrijdag 19 december 2014 20:28 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Heb echt al duizend keer gezegd dat het een typefout was.
Maar zie je , zo moeilijk was die vraag niet toch ?
Als je doorvraagt waarom hij Geert stemt krijg je toch wel weer zoiets.quote:Op vrijdag 19 december 2014 20:32 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
trouwens niet een van de antwoorden die jij had gegeven.
Vooroordelen, het komt bij jouw uit alle gaten naar buiten stromen.quote:Op vrijdag 19 december 2014 20:34 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Als je doorvraagt waarom hij Geert stemt krijg je toch wel weer zoiets.
Vertel. Waarom stem je nog een partij die zulke extreme standpunten uitdraagt?quote:Op vrijdag 19 december 2014 20:35 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Vooroordelen, het komt bij jouw uit alle gaten naar buiten stromen.
Oke Kanjer. bij deze mijn oprechte excuses voor de gemaakte typefout. Er is geen enkele reden voor mij om users hier uit te schelden met deze woorden. Schijnbaar typ ik het bewuste woord vaker dan jouw naam. En in the heat of the moment is mij dit ontgaan en heb ik op verzenden gedrukt.quote:Op vrijdag 19 december 2014 20:33 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Roeptoeteren dat het een typefout was is niet hetzelfde als een oprecht excuses, misschien leer je dat nog eens een keer.
En ja, ik kan over mijn schaduw heenstappen, jij ook?
Maar eens of oneens ?quote:Op vrijdag 19 december 2014 20:59 schreef Ryan3 het volgende:
Tja, kwestie die ook even aan bod is geweest in Vlaanderen, met kerncentrale Doel en de mogelijke sabotage van een pijpleiding en een werknemer die "op jihad ging"........ hoe dat precies is afgelopen btw, is nog steeds een beetje duister, geloof ik.
Wat zijn de argumenten voor dan ?quote:Op vrijdag 19 december 2014 21:02 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Tja, moeilijke kwestie, ik begrijp de argumentatie voor en tegen.
Als er een verdwaasde moslim rondloopt, of iemand die na verloop van tijd verdwaasd wordt, die denkt dat de Islam zijn gram moet halen op onschuldige westerse burgers dan kan hij behoorlijk veel leed/schade veroorzaken/berokkenen.quote:Op vrijdag 19 december 2014 21:03 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Wat zijn de argumenten voor dan ?
Bij iedereen kan dit gebeuren.quote:Op vrijdag 19 december 2014 21:06 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Als er een verdwaasde moslim rondloopt, of iemand die na verloop van tijd verdwaasd wordt, die denkt dat de Islam zijn gram moet halen op onschuldige westerse burgers dan kan hij behoorlijk veel leed/schade veroorzaken/berokkenen.
Klopt, alleen de combinatie verdwaasde moslims/vliegtuigen is natuurlijk buitengewoon precair. In de zin van 1. verdwaasde moslims zijn er nu eenmaal in overvloed en 2. altijd leuk om een soort 9/11je te herhalen/evenaren/verbeteren...quote:Op vrijdag 19 december 2014 21:08 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Bij iedereen kan dit gebeuren.
http://nos.nl/artikel/200(...)mauto-in-madrid.html
Hoeveel vliegtuigen heb jij de laatste jaren gebouwen in zien gaan ?quote:Op vrijdag 19 december 2014 21:11 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Klopt, alleen de combinatie verdwaasde moslims/vliegtuigen is natuurlijk buitengewoon precair. In de zin van 1. verdwaasde moslims zijn er nu eenmaal in overvloed en 2. altijd leuk om een soort 9/11je te herhalen/evenaren/verbeteren...
Dat lijkt me een andere kwestie. Het gaat erom om dat op nul te houden iig.quote:Op vrijdag 19 december 2014 21:12 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hoeveel vliegtuigen heb jij de laatste jaren gebouwen in zien gaan ?
Dus moslims gewoon weren uit het openbare leven dan maar Ryan?quote:Op vrijdag 19 december 2014 21:11 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Klopt, alleen de combinatie verdwaasde moslims/vliegtuigen is natuurlijk buitengewoon precair. In de zin van 1. verdwaasde moslims zijn er nu eenmaal in overvloed en 2. altijd leuk om een soort 9/11je te herhalen/evenaren/verbeteren...
Ja snap je toch niks van. De enige reden waarom je voor dit voorstel kan zijn is omdat je een pleuris hekel hebt aan moslims en niet veel verder na kan denken dan een krop sla.quote:Op vrijdag 19 december 2014 21:14 schreef Kosmoproleet het volgende:
In een Albert Heijn of in de metro kan dat ook.
Gewoon moslims overal een beroepsverbod dan?
Jammer dat anno 2014 een user als Ryan3 zover wegzakt dat hij "beide kanten kan begrijpen".
En alweer gebaseerd op mediaberichten waar hij bang door is geworden.
Nee je haalt het zelf aan als argument.quote:Op vrijdag 19 december 2014 21:16 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat lijkt me een andere kwestie. Het gaat erom om dat op nul te houden iig.
quote:Op vrijdag 19 december 2014 21:14 schreef Kosmoproleet het volgende:
In een Albert Heijn of in de metro kan dat ook.
Gewoon moslims overal een beroepsverbod dan?
Jammer dat anno 2014 een user als Ryan3 zover wegzakt dat hij "beide kanten kan begrijpen".
En alweer gebaseerd op mediaberichten waar hij bang door is geworden.
Dat staat er niet, dat is ook onmogelijk.quote:Op vrijdag 19 december 2014 21:16 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Dus moslims gewoon weren uit het openbare leven dan maar Ryan?
Sorry ik bedoel mensen met een "islamitisch paspoort", dus bekeerlingen mogen wel
Alle mannen van 15 tot 49 uit het openbare leven is dan slimmer. Gezien Tristan, Karst etc.quote:Op vrijdag 19 december 2014 21:16 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat lijkt me een andere kwestie. Het gaat erom om dat op nul te houden iig.
Is prima mogelijk.quote:Op vrijdag 19 december 2014 21:16 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
[..]
Dat staat er niet, dat is ook onmogelijk.
Hoezo wel een beroepsverbod op schiphol maar niet de rest?quote:Op vrijdag 19 december 2014 21:16 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
[..]
Dat staat er niet, dat is ook onmogelijk.
Ja, klopt verreweg de beste optie. Ik bepleit die optie ook daadwerkelijk al meerdere jaren op dit forum.quote:Op vrijdag 19 december 2014 21:16 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Alle mannen van 15 tot 49 uit het openbare leven is dan slimmer. Gezien Tristan, Karst etc.
Ik zit eerder te denken aan een antecedenten onderzoek, wat ook gebruikelijk is voor andere beroepen die met veiligheid te maken hebben.quote:Op vrijdag 19 december 2014 21:17 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hoezo wel een beroepsverbod op schiphol maar niet de rest?
Je denkt dat mensen nu geen screening krijgen?quote:Op vrijdag 19 december 2014 21:19 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik zit eerder te denken aan een antecedenten onderzoek, wat ook gebruikelijk is voor andere beroepen die met veiligheid te maken hebben.
Ik zal je vertellen dat ik in mijn studententijd op Schiphol heb gewerkt, en toen in de jaren 80 met 1 kaartje overal bij kon, tot aan een bezoekje in vliegtuigen aan toe...
Onzin alles draait om veiligheid. Dat zijn rationele overwegingen die genomen moeten worden.quote:Op vrijdag 19 december 2014 21:18 schreef Kosmoproleet het volgende:
Gewoon onvervalste NSDAP retoriek. Niks "ik snap beide kanten"
Ja maar dan is het ergens anders ook niet veilig met die moslims.quote:Op vrijdag 19 december 2014 21:20 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Onzin alles draait om veiligheid. Dat zijn rationele overwegingen die genomen moeten worden.
Dat weet ik niet. Als het zo gaat als in de jaren 80, wat me niet eens zou verbazen, dan is dat niet rationeel.quote:Op vrijdag 19 december 2014 21:20 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Je denkt dat mensen nu geen screening krijgen?
In de kerncentrale Doel niet nee. Lijkt me, of maakt dat ook allemaal niets uit en ben je maar een fascist als het voorstelt?quote:Op vrijdag 19 december 2014 21:20 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja maar dan is het ergens anders ook niet veilig met die moslims.
Ik kan uit ervaring vertellen dat mensen een screening krijgen en alleen in gebieden mogen komen die met hun functie te maken heeft. Iemand die bij de bagage werkt heeft geen toegang tot bv de vertrekhallen. En de meeste mensen die in de vertrekhallen werken hebben geen toegang tot de bagage ruimtes. Uitgezonderd mensen met een leidinggevende functie etc.quote:Op vrijdag 19 december 2014 21:21 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Als het zo gaat als in de jaren 80, wat me niet eens zou verbazen, dan is dat niet rationeel.
Voor wie een belediging ? Voor jou of voor de gehele islamitische bevolking in Nederland?quote:Op vrijdag 19 december 2014 21:22 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
In de kerncentrale Doel niet nee. Lijkt me, of maakt dat ook allemaal niets uit en ben je maar een fascist als het voorstelt?
Het is ook een behoorlijke belediging wmb weer.
Zou het werkelijk? In de jaren 00 is er nog een reportage geweest dat ze dat nog steeds niet op orde hadden toen... zou me niets verbazen dat ze nog steeds laks zijn daarin. Ik ken die organisatie wel een beetje.quote:Op vrijdag 19 december 2014 21:23 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik kan uit ervaring vertellen dat mensen een screening krijgen en alleen in gebieden mogen komen die met hun functie te maken heeft. Iemand die bij de bagage werkt heeft geen toegang tot bv de vertrekhallen. En de meeste mensen die in de vertrekhallen werken hebben geen toegang tot de bagage ruimtes. Uitgezonderd mensen met een leidinggevende functie etc.
Uiteraard zijn er zwakke plekken. Er werken mensen..... Maar het is niet zo dat je overal kan komen met dezelfde pas.quote:Op vrijdag 19 december 2014 21:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zou het werkelijk? In de jaren 00 is er nog een reportage geweest dat ze dat nog steeds niet op orde hadden toen... zou me niets verbazen dat ze nog steeds laks zijn daarin. Ik ken die organisatie wel een beetje.
Mij een beetje voor fascist uit maken joh, dat is een belediging.quote:Op vrijdag 19 december 2014 21:23 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Voor wie een belediging ? Voor jou of voor de gehele islamitische bevolking in Nederland?
Welke moslim heeft jouw hier beledigt ?quote:Op vrijdag 19 december 2014 21:25 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Mij een beetje voor fascist uit maken joh, dat is een belediging.
Omdat je krenkt bent als moslim.
Wat moet je dan doen, maar een beetje meehuilen met de gekrenkte moslim?
Of bij voorbaat al weer excuses maken, elhamdulillah....
Nou sorry, ik heb gewoon in vliegtuigen gestaan, waar ik niets te zoeken had, ik reed onder de pieren rond, 15 jaar later was het nog niet in orde, ben gewoon benieuwd hoe het nu is.quote:Op vrijdag 19 december 2014 21:25 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Uiteraard zijn er zwakke plekken. Er werken mensen..... Maar het is niet zo dat je overal kan komen met dezelfde pas.
Hierboven word ik voor fascist uitgemaakt...quote:Op vrijdag 19 december 2014 21:26 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Welke moslim heeft jouw hier beledigt ?
Ja en ik vertel je net hoe het nu is. In de tijd dat ik er werkte had ik echt geen toegang tot vliegtuigen of de ruimtes waar de bagage terecht kwam.quote:Op vrijdag 19 december 2014 21:28 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou sorry, ik heb gewoon in vliegtuigen gestaan, waar ik niets te zoeken had, ik reed onder de pieren rond, 15 jaar later was het nog niet in orde, ben gewoon benieuwd hoe het nu is.
Ja, als El Al binnenkomt of vertrekt dan lopen ze wel met karabijnen rond ja, maar daarna niet meer.
Dat is toch geen moslim?quote:Op vrijdag 19 december 2014 21:28 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hierboven word ik voor fascist uitgemaakt...
Dank, aanvaard.quote:Op vrijdag 19 december 2014 20:36 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Oke Kanjer. bij deze mijn oprechte excuses voor de gemaakte typefout. Er is geen enkele reden voor mij om users hier uit te schelden met deze woorden. Schijnbaar typ ik het bewuste woord vaker dan jouw naam. En in the heat of the moment is mij dit ontgaan en heb ik op verzenden gedrukt.
Zijn ze nogal vlot mee hier.quote:Op vrijdag 19 december 2014 21:28 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hierboven word ik voor fascist uitgemaakt...
Cool.quote:Op vrijdag 19 december 2014 21:30 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Dank, aanvaard.
De kerst gedachte zullen we maar zeggen, vrede op aarde enzo.
Fijn dat we dit achter ons kunnen laten.
Berufsverboten hebben nou eenmaal een nare bijsmaak.quote:
En dat wordt althans door mij niet bepleit, wel voor veiligheid in een nogal gevoelige bedrijfstak.quote:Op vrijdag 19 december 2014 21:32 schreef Monolith het volgende:
[..]
Berufsverboten hebben nou eenmaal een nare bijsmaak.
Nou je was het wel eens met beide kanten. Maar toen dacht je nog dat mensen geen screening kregen op schipholquote:Op vrijdag 19 december 2014 21:33 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
En dat wordt althans door mij niet bepleit, wel voor veiligheid in een nogal gevoelige bedrijfstak.
En ik wel, 15 jaar later was de boel nog steeds niet op orde en ik vraag me af hoe het nu is. Zeker voor iemand die er vast werkt en alle paadjes en gangetjes wel kent.quote:Op vrijdag 19 december 2014 21:29 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja en ik vertel je net hoe het nu is. In de tijd dat ik er werkte had ik echt geen toegang tot vliegtuigen of de ruimtes waar de bagage terecht kwam.
Ja dit schiet niet op. Jij blijft dit zien vanuit je eigen ervaring.quote:Op vrijdag 19 december 2014 21:35 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
En ik wel, 15 jaar later was de boel nog steeds niet op orde en ik vraag me af hoe het nu is. Zeker voor iemand die er vast werkt en alle paadjes en gangetjes wel kent.
Toen was ook alles veilig hoor, daarom werd dat ook breed uitgemeten in een reportage. Volgens mij werden er zelfs kamervragen gesteld.quote:Op vrijdag 19 december 2014 21:37 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja dit schiet niet op. Jij blijft dit zien vanuit je eigen ervaring.
Het is selectieve kolder. Zoals al eerder aangehaald in dit topic, waarom geen beroepsverbod voor mannen? Dat is ook een 'risicogroep'. En waarom enkel op Schiphol? Er zijn legio andere plaatsen waar men met een aanslag flinke schade kan aanrichten.quote:Op vrijdag 19 december 2014 21:33 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
En dat wordt althans door mij niet bepleit, wel voor veiligheid in een nogal gevoelige bedrijfstak.
Ontwikkeling is je vreemd ?quote:Op vrijdag 19 december 2014 21:39 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Toen was ook alles veilig hoor, daarom werd dat ook breed uitgemeten in een reportage. Volgens mij werden er zelfs kamervragen gesteld.
Sinds 9/11 kun je tegenwoordig als moslim inderdaad gewoon een toer bij een reisbureau boeken om met een vliegtuig een gebouw binnen te boren.quote:Op vrijdag 19 december 2014 21:11 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Klopt, alleen de combinatie verdwaasde moslims/vliegtuigen is natuurlijk buitengewoon precair.
Die daders waren toch ook helemaal geen luchthavenmedewerkers ?quote:Op vrijdag 19 december 2014 21:42 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Sinds 9/11 kun je tegenwoordig als moslim inderdaad gewoon een toer bij een reisbureau boeken om met een vliegtuig een gebouw binnen te boren.
Ga maar kijken bij Doel dan... uiteraard bepleit ik eerder screening.quote:Op vrijdag 19 december 2014 21:40 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is selectieve kolder. Zoals al eerder aangehaald in dit topic, waarom geen beroepsverbod voor mannen? Dat is ook een 'risicogroep'. En waarom enkel op Schiphol? Er zijn legio andere plaatsen waar men met een aanslag flinke schade kan aanrichten.
Wil je iets doen aan het verkleinen van de kans op een aanslag, richt je dan op de individuele screenings, niet op het uitsluiten van gehele groepen.
De PVV laat een steeds onvervalster NSDAP-geluid horen, ook al mag je dat niet zeggen van de nieuwe politiek correcten.
Klopt.quote:Op vrijdag 19 december 2014 21:43 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Die daders waren toch ook helemaal geen luchthavenmedewerkers ?
ER VINDEN AL SCREENINGEN PLAATSquote:Op vrijdag 19 december 2014 21:43 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ga maar kijken bij Doel dan... uiteraard bepleit ik eerder screening.
Ben je nou serieus ?quote:Op vrijdag 19 december 2014 21:45 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zou het? Voor ordinaire baantjes als uitzendkracht?
Ja leuk, maar daar gaat het topic dus niet over. Dion wil een berufsverbot voor mensen met een paspoort uit een 'islamitisch land'. Jij claimt daar begrip voor te hebben.quote:Op vrijdag 19 december 2014 21:43 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ga maar kijken bij Doel dan... uiteraard bepleit ik eerder screening.
Gohquote:Op vrijdag 19 december 2014 21:25 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Mij een beetje voor fascist uit maken joh, dat is een belediging.
Omdat je gekrenkt bent als moslim?
Wat moet je dan doen, maar een beetje meehuilen met de gekrenkte moslim?
Of bij voorbaat al weer excuses maken, elhamdulillah....
Ik dacht dat je het had op gegevenquote:Op vrijdag 19 december 2014 21:47 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Goh
Alleen niemand is hier moslim.
En jouw persoontje is gekrenkt, terwijl jij een hele bevolkingsgroep wil uitsluiten omdat ze in jouw ogen voor een aanzienlijk deel geflipt zijn.
Zelfs in jouw "reactie" naar percieved moslims op fok komt deze irrationele angst naar voren.
Wel kort door de bocht ditquote:Op vrijdag 19 december 2014 21:49 schreef theunderdog het volgende:
Als je begrip hebt voor de deze uitlating van Graus dan ben je zwakbegaafd of psychopaat, en niet anders.
Zoek hulp met je bakkes.
Nee hoor, als je mensen wil weigeren puur op wat ze zijn dan ben je niet goed in je bovenkamer.quote:
Nja hij heeft wel zo'n hoofd idd.quote:Op vrijdag 19 december 2014 21:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee hoor, als je mensen wil weigeren puur op wat ze zijn dan ben je niet goed in je bovenkamer.
Graus sloeg niet voor niets zijn vrouw.
Je zou bijna een dier gaan martelen puur om hem te pesten. Grausje, onze rechtse dierenvriend.quote:Op vrijdag 19 december 2014 21:51 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nja hij heeft wel zo'n hoofd idd.
Als het rationeel was dan had je die argumentatie op alle andere incidenten losgelaten. Dat heb je niet gedaan. Niet bij de damschreeuwer, niet bij Tristan, niet bij Karst, niet bij Volkert.quote:Op vrijdag 19 december 2014 21:20 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Onzin alles draait om veiligheid. Dat zijn rationele overwegingen die genomen moeten worden.
En waren dat moslims ?quote:Op vrijdag 19 december 2014 21:53 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als het rationeel was dan had je die argumentatie op alle andere incidenten losgelaten. Dat heb je niet gedaan. Niet bij de damschreeuwer, niet bij Tristan, niet bij Karst, niet bij Volkert.
Precies - dat waren geen moslims dus Ryan3 is een beetje selectief. Niet dat dat heel vreemd is trouwens. Maar van enige vorm van rationaliteit is geen sprake. Maar hey, wat wil je van een verzuurde lageloonarbeider. Kan het niet verteren dat er moslims zijn die een betere baan hebben dan hij.quote:
Niet zo he.quote:Op vrijdag 19 december 2014 21:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Precies - dat waren geen moslims dus Ryan3 is een beetje selectief. Niet dat dat heel vreemd is trouwens. Maar van enige vorm van rationaliteit is geen sprake. Maar hey, wat wil je van een verzuurde lageloonarbeider. Kan het niet verteren dat er moslims zijn die een betere baan hebben dan hij.
Oh die reacties heb ik nog nooit gelezen.quote:Op vrijdag 19 december 2014 22:00 schreef Mutant01 het volgende:
Overigens vertelt hij zelf wat voor werk hij doet - en dat hij daar altijd in aanraking komt met achterlijke allochtonen (als collega's) enzo. En dat kan hij dan lekker extrapoleren, zoals hij dat ook altijd doet.
Ik loop hier dan ook wat langer rond.quote:Op vrijdag 19 december 2014 22:00 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Oh die reacties heb ik nog nooit gelezen.
Dat lijkt mij sterkquote:Op vrijdag 19 december 2014 22:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik loop hier dan ook wat langer rond.
Jezus zolang al...quote:Op vrijdag 19 december 2014 22:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik loop hier dan ook wat langer rond.
No man, maar one love ...quote:Op vrijdag 19 december 2014 22:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je bent zeker een moslim. Met je Taqqiyah.
1.43m.quote:Op vrijdag 19 december 2014 22:04 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe lang Mutant is.
Geloof d'r niks van.quote:Op vrijdag 19 december 2014 22:04 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Echt heel jammer.
Wilde je net het nummer gaan geven.
Ja is beter zo. Het voelde gewoon niet meer goed weet je. Het ligt echt niet aan jou... Hoop dat we vrienden kunnen blijven.quote:
Uiteraard.quote:Op vrijdag 19 december 2014 22:05 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Maar jij bent wel moslim? soenniet?
Ja sinds hij wat ervaringen heeft afgedaan met allochtonen op werk is hij een beetje full-retard gegaan.quote:Op vrijdag 19 december 2014 22:00 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Oh die reacties heb ik nog nooit gelezen.
Nee salafistquote:Op vrijdag 19 december 2014 22:05 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Maar jij bent wel moslim? soenniet?
quote:Op vrijdag 19 december 2014 22:06 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja is beter zo. Het voelde gewoon niet meer goed weet je. Het ligt echt niet aan jou... Hoop dat we vrienden kunnen blijven.
x
Echt heel jammer dat hij weg is. Zoveel voorstemmers zijn er niet.quote:Op vrijdag 19 december 2014 22:06 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ja sinds hij wat ervaringen heeft afgedaan met allochtonen op werk is hij een beetje full-retard gegaan.
Bij gebrek aan beter. Ga je gang.quote:Op vrijdag 19 december 2014 22:08 schreef theunderdog het volgende:
Ik wil wel doen alsof ik een voorstemmer ben?![]()
Nee, zelfs ik heb mijn grenzen. Ga varkenskop Graus niet verdedigen.quote:Op vrijdag 19 december 2014 22:08 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Bij gebrek aan beter. Ga je gang.
Wat spreek je dan?quote:Op vrijdag 19 december 2014 22:09 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja ergens wel ja. Spreek geen Arabisch.
Hou toch op. Dat kan jij prima.quote:Op vrijdag 19 december 2014 22:09 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, zelfs ik heb mijn grenzen. Ga varkenskop Graus niet verdedigen.
Hoe lang ben je dan ?quote:Op vrijdag 19 december 2014 22:09 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Ik het langst van jullie allemaal.
Ik heb daar verschillende baantjes gehad tijdens mijn studententijd in de jaren 80, als uitzendkracht. Ik kreeg zo'n pasje met een fotootje en daarmee ben ik overal geweest. In de alle kantines, de bagage-afhandeling, achter de pieren, cargo terrein, in vliegtuigen die werden schoongemaakt en voorzien van voedsel, in cockpits, aan de rand van landingsbanen, alle pieren (toen 3 volgens mij en 1 in aanbouw). Zal zeker 15 jaar later zijn geweest werd er een reportage over gemaakt en toen was die situatie nog steeds zo, ondanks dat men de verzekering gaf dat alles op en top was mbt de veiligheid op Schiphol.quote:
Ja dat zei je net ook al. Maar we zitten nu bijna in 2015.quote:Op vrijdag 19 december 2014 22:26 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik heb daar verschillende baantjes gehad tijdens mijn studententijd in de jaren 80, als uitzendkracht. Ik kreeg zo'n pasje met een fotootje en daarmee ben ik overal geweest. In de alle kantines, de bagage-afhandeling, achter de pieren, cargo terrein, in vliegtuigen die werden schoongemaakt en voorzien van voedsel, in cockpits, aan de rand van landingsbanen, alle pieren (toen 3 volgens mij en 1 in aanbouw). Zal zeker 15 jaar later zijn geweest werd er een reportage over gemaakt en toen was die situatie nog steeds zo, ondanks dat men de verzekering gaf dat alles op en top was mbt de veiligheid op Schiphol.
Als het soort figuren zoals die jij hier noemt (behalve misschien Volkert) bijv. werkzaam zijn bij een kerncentrale in een functie waarbij je behoorlijke schade kunt berokkenen dan word je ook niet blij, je moet daarbij wel een bepaalde screening hanteren. Volkert zal wrs een dergelijke screening te slim af zijn geweest.quote:Op vrijdag 19 december 2014 21:53 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als het rationeel was dan had je die argumentatie op alle andere incidenten losgelaten. Dat heb je niet gedaan. Niet bij de damschreeuwer, niet bij Tristan, niet bij Karst, niet bij Volkert.
Als Volkert nog niks op zijn kerfstok had was die idd door de screening gekomen....quote:Op vrijdag 19 december 2014 22:30 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Als het soort figuren als die jij hier noemt (behalve misschien Volkert) bijv. werkzaam zijn bij een kerncentrale in een functie waarbij je behoorlijke schade kunt berokkenen dan word je ook niet blij, je moet daarbij wel een bepaalde screening hanteren. Volkert zal wrs een dergelijke screening te slim af zijn geweest.
Maw? Screening zegt ook niet veel?quote:Op vrijdag 19 december 2014 22:32 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Als Volkert nog niks op zijn kerfstok had was die idd door de screening gekomen....
Voor sommige mensen wel jaquote:Op vrijdag 19 december 2014 22:36 schreef Kosmoproleet het volgende:
Want screening is hetzelfde als alle moslims weigeren.
Dat hoeft niet perse aan de screening te liggen.quote:Op vrijdag 19 december 2014 22:36 schreef remlof het volgende:
Het punt is gewoon dat iedereen een gevaarlijke gek kan zijn die een baan kan krijgen op een gevoelige positie als de screening niet op orde is.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je dan maar gewoon geen moslims of Limburgers moet aannemen op dat soort posities.
Nee, die kan ook nooit waterdicht zijn.quote:Op vrijdag 19 december 2014 22:37 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dat hoeft niet perse aan de screening te liggen.
Klopt, maar dan doen we het maar helemaal niet, want dan stoten we moslims niet tegen het hoofd...?quote:Op vrijdag 19 december 2014 22:36 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Screening zegt niet alles nee. Een screening voorspelt niet de toekomst.
Wat doen we hier helemaal niet ?quote:Op vrijdag 19 december 2014 22:39 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Klopt, maar dan doen we het maar helemaal niet, want dan stoten we moslims niet tegen het hoofd...?
Het zijn allemaal geen moslims, dus dan hadden ze in jouw ogen wel allemaal bij schiphol kunnen werken. Immers je begrijpt de redenering van Graus..quote:Op vrijdag 19 december 2014 22:30 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Als het soort figuren zoals die jij hier noemt (behalve misschien Volkert) bijv. werkzaam zijn bij een kerncentrale in een functie waarbij je behoorlijke schade kunt berokkenen dan word je ook niet blij, je moet daarbij wel een bepaalde screening hanteren. Volkert zal wrs een dergelijke screening te slim af zijn geweest.
Wat heeft dit te maken met mensen tegen het hoofd stoten?quote:Op vrijdag 19 december 2014 22:39 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Klopt, maar dan doen we het maar helemaal niet, want dan stoten we moslims niet tegen het hoofd...?
Tuurlijk moet je screenen, je wil bijvoorbeeld geen pvv'er op zo'n positie op de luchthaven.quote:Op vrijdag 19 december 2014 22:39 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
??????quote:Op vrijdag 19 december 2014 22:39 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |