Eens kijken hoe de kaarten komende donderdag zullen zijn.quote:
Eens, wat mij betreft nog iets te ver weg om al in jubelstemming te geraken. Het staat al wel een paar dagen in de modellen, maar allemaal nog heel erg ver weg en onzekerquote:Op vrijdag 19 december 2014 13:32 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Eens kijken hoe de kaarten komende donderdag zullen zijn.
quote:Op vrijdag 19 december 2014 15:25 schreef Bienelientjee het volgende:
Ik wil best wel wat sneeuw hoor!Maar het zal wel overal vallen, behalve hier
Blijft wel boeiend om in de gaten te houden komende dagen.quote:Op vrijdag 19 december 2014 13:34 schreef Blik het volgende:
[..]
Eens, wat mij betreft nog iets te ver weg om al in jubelstemming te geraken. Het staat al wel een paar dagen in de modellen, maar allemaal nog heel erg ver weg en onzeker
quote:Op vrijdag 19 december 2014 18:01 schreef Fred0w het volgende:
Wat is dit dan voor kaart joh:
[ afbeelding ]
En dat met lage temperaturen...quote:Op vrijdag 19 december 2014 18:01 schreef Fred0w het volgende:
[ afbeelding ]
Eentje met weinig zuurstofquote:Op vrijdag 19 december 2014 18:01 schreef Fred0w het volgende:
[ afbeelding ]
Wel vreemd dat je een redelijk geclusterde hoeveelheid koude leden hebt maar tegelijkertijd een erg brede spreiding.quote:
De 18Z run van gfs gaf een hele lading sneeuw, waar vervolgens in de 0Z run niks meer van terug te vinden is.quote:Op zaterdag 20 december 2014 08:08 schreef Beauke het volgende:
Wat sneeuw deze winter zou wel weer leuk zijn.
M'n zoon blijft maar vragen: 'mama, wanneer krijgen we sneeuw, wanneer gaat het sneeuwen.'
Kan nog steedsquote:Op zaterdag 20 december 2014 09:23 schreef Resistor het volgende:
Vorig jaar Sinterklaasstorm, nu kerststorm? (hoewel het wel een beetje te laat is)
En ik wilde zaterdag nog wel gaan vissen
Ik heb dat een keer meegemaakt op de canarische eilanden... gingen we met een boot de zee op.... 95% van die boot zeeziekquote:Op zaterdag 20 december 2014 09:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kan nog steeds
Gewoon tegen de wind in
Lekker windje hoor. Zou surfen.quote:Op zaterdag 20 december 2014 09:47 schreef Fred0w het volgende:
Flinke storm op de kaarten inderdaad:
[ afbeelding ]
Als je echt kotsmisselijk bent en plots moet overgeven ga je niet nog eerst nadenken over de windrichting denk ik.quote:Op zaterdag 20 december 2014 09:42 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ik heb dat een keer meegemaakt op de canarische eilanden... gingen we met een boot de zee op.... 95% van die boot zeeziek. Was er 1 dumb ass die tegen de wind over boord ging zitten kotsen, die kreeg alles meteen terug in haar eigen smoel
.
Overigens hoorde ik bij de 5% die nergens last van had die boot trip
'Wit' is eigenlijk ook maar een tint van grijs.quote:Op zaterdag 20 december 2014 10:16 schreef dick_laurent het volgende:
Hier is het grijs... En morgen? Grijs. En overmorgen? Grijs. En de dagen daarna?
.... Grijs.
http://www.wetteronline.de/wetter/utrecht
Pff ja weet je ik ben dit grijze weer inmiddels ZO fucking zat, dat ik het prima zou vinden als het zou gaan sneeuwen, alleen al omdat het gewoon eens wat anders zou zijn dan de grijze depri soep waar we min of meer al wekenlang in zitten.quote:Op zaterdag 20 december 2014 10:23 schreef Resistor het volgende:
[..]
'Wit' is eigenlijk ook maar een tint van grijs.
Witte kerst, grijze kerst... volgens mij niet veel verschil
Ik ben het met je eensquote:Op zaterdag 20 december 2014 10:24 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Pff ja weet je ik ben dit grijze weer inmiddels ZO fucking zat, dat ik het prima zou vinden als het zou gaan sneeuwen, alleen al omdat het gewoon eens wat anders zou zijn dan de grijze depri soep waar we min of meer al wekenlang in zitten.
Gisteren was er ook een zonnetje hoorquote:Op zaterdag 20 december 2014 10:24 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Pff ja weet je ik ben dit grijze weer inmiddels ZO fucking zat, dat ik het prima zou vinden als het zou gaan sneeuwen, alleen al omdat het gewoon eens wat anders zou zijn dan de grijze depri soep waar we min of meer al wekenlang in zitten.
Er werd van te voren nog gewaarschuwd, niet over boordquote:Op zaterdag 20 december 2014 10:05 schreef Beauke het volgende:
[..]
Als je echt kotsmisselijk bent en plots moet overgeven ga je niet nog eerst nadenken over de windrichting denk ik.
quote:Op zaterdag 20 december 2014 09:47 schreef Fred0w het volgende:
[ afbeelding ]
Zoquote:Op zaterdag 20 december 2014 12:39 schreef GekkePoes het volgende:
mooie golven hier http://www.scheveningenlive.nl/surf-webcam/
De stormdepressies volgen elkaar lekker op zo. volgens mij heeft het nu al een hele maand stevig gewaaidquote:Op zaterdag 20 december 2014 12:44 schreef Dven het volgende:
Twee weken geleden lag de verwachting voor kerst onder het vriespunt en met sneeuw. Vandaag de dag is het wat anders. De 20 graden kan gehaald worden
Die eindigt ongeveer ter hoogte van Engeland als hij een goede windvlaag heeft.quote:
Winderigste december ooitquote:Op zaterdag 20 december 2014 12:47 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
De stormdepressies volgen elkaar lekker op zo. volgens mij heeft het nu al een hele maand stevig gewaaid
En bijna de warmste eerste kerstdag, maar we hebben nog 5 dagenquote:
Zal wel een leuke candid camera grap zijn, om op het engelse strand te lopen met een kitesurf pak aan, en als er dan politie komt,tegen ze zeggen dat je uit Nederland komt en door een windvlaag vanuit Schevenigen daar op het strand bent aangespoeldquote:Op zaterdag 20 december 2014 12:55 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Die eindigt ongeveer ter hoogte van Engeland als hij een goede windvlaag heeft.
Haha sorry hoor maar dat boerentaaltje daar in drenthe lijkt ook net Duitsquote:Op zaterdag 20 december 2014 13:07 schreef Djeez het volgende:
Het Noorden is, wederom, weer de hoek waar de klappen vallen. Gisteren was bij RTL Weer al te zien dat Assen deze maand weer eens de natste plek van het land is. Denk dat ik maar ga emigreren naar Limburg, maar dan mag ik eerst wel een cursus Duits volgen
Kan zomaar in de buurt komen ja. Hier zal het ook tot de warmere kerstdagen gaan behorenquote:Op zaterdag 20 december 2014 12:58 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
En bijna de warmste eerste kerstdag, maar we hebben nog 5 dagen
http://www.nu.nl/binnenla(...)an-warmste-ooit.html (artikel 2012)
Het is dan ook geen voorspelling maar verwachting.quote:Op zaterdag 20 december 2014 17:15 schreef gebrokenglas het volgende:
Net even 'tussen de buien door' naar de supermarkt gesjeest. Helaas zat buienradar er wel naast met de voorspelling.
*kleding uitwring...*
De Dinkel is nu een meer van een kilometer breed, reed er vanmiddag nog langs (bij keetnzwart)quote:Op zaterdag 20 december 2014 19:35 schreef MaLo het volgende:
In Overijssel zijn twee rivieren buiten hun oevers getreden: de Vecht en de Dinkel. Was te verwachten.
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=206690
Das toevallig, wij zijn vandaag ook langs keet'n zwart gekomenquote:Op zaterdag 20 december 2014 20:44 schreef Gwywen het volgende:
[..]
De Dinkel is nu een meer van een kilometer breed, reed er vanmiddag nog langs (bij keetnzwart)
quote:Op zaterdag 20 december 2014 20:44 schreef Gwywen het volgende:
[..]
De Dinkel is nu een meer van een kilometer breed, reed er vanmiddag nog langs (bij keetnzwart)
Sinds wanneer is die weg weer open danquote:Op zaterdag 20 december 2014 20:45 schreef MaLo het volgende:
[..]
Das toevallig, wij zijn vandaag ook langs keet'n zwart gekomen.
De oorspronkelijke Dinkel was alleen nog aan het bruggetje te herkennen
Geinigquote:Op zaterdag 20 december 2014 09:47 schreef Fred0w het volgende:
[ afbeelding ]
Eind november.quote:Op zondag 21 december 2014 01:55 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
[..]
Sinds wanneer is die weg weer open dan? Morgen dan zelf eens kijken hoe het er daar bij staat
!
twitter:weerslagnl twitterde op zondag 21-12-2014 om 10:03:11Hoog water in de Hollandse IJssel bij Moordrecht. Komende dagen blijft wisselvallig. Foto: Hans Kasbergen http://t.co/LvSOdbozJr reageer retweet
Geen springtij, anders was het echt gevaarlijk geworden.quote:Op zondag 21 december 2014 10:59 schreef Nattekat het volgende:
Prachtige hoek
Jammer dat ik weer moet werken
Dat zeker, dat zou ook een van de zeldzame gevallen zijn dat ik er iets minder blij mee was.quote:Op zondag 21 december 2014 11:01 schreef aloa het volgende:
[..]
Geen springtij, anders was het echt gevaarlijk geworden.
972 in Denemarkenquote:
quote:Op zondag 21 december 2014 08:20 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Eind november.
Ga je foto's maken voor dit topic?
Ik ga zo even op meerdere plekken kijken hoe het er voor staatquote:
Wat is dat rare grijze 'gat' in het midden?quote:
Windstil.quote:Op zondag 21 december 2014 13:03 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Wat is dat rare grijze 'gat' in het midden?
quote:Op zondag 21 december 2014 13:06 schreef Gwywen het volgende:
Ik vind dat roze stuk op zee merkwaardiger. Bestaat dat wel, 15 Beaufort?
Ja. Gaat tot en met 17.quote:Op zondag 21 december 2014 13:06 schreef Gwywen het volgende:
Ik vind dat roze stuk op zee merkwaardiger. Bestaat dat wel, 15 Beaufort?
Ah las verkeerd. Dat is 5 Bft ongeveer.quote:
Wij in Twente blijven levenquote:Op zondag 21 december 2014 12:26 schreef aloa het volgende:
We gaan er aan![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
helaas houdt dat niet in dat het gelijk ook warmer wordtquote:Op zondag 21 december 2014 13:31 schreef dick_laurent het volgende:
Hey maar vandaag.... is het de kortste dag van het jaar!
Dat betekent dat we vanaf morgen gaan beginnen met elke dag weer wat daglengte te winnen
Dus, op naar de lente!!!
I know. Maar aangezien de winter mijn minst favoriete seizoen is moet ik me toch ergens aan vastklampenquote:Op zondag 21 december 2014 13:34 schreef Dven het volgende:
[..]
helaas houdt dat niet in dat het gelijk ook warmer wordt
Integendeel zelfs. Althans, als ik de uitspraak "als de dagen lengre word de winter strenger" mag geloven.quote:Op zondag 21 december 2014 13:34 schreef Dven het volgende:
[..]
helaas houdt dat niet in dat het gelijk ook warmer wordt
Heb al een half uur de lampen aan in de kamerquote:Op zondag 21 december 2014 13:44 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Integendeel zelfs. Althans, als ik de uitspraak "als de dagen lengre word de winter strenger" mag geloven.
Vind het wel fijn dat het langer licht word uiteindelijk, ik haat die korte donkere dagen.
Inderdaad. Ik weet nog dat ik afgelopen juni pas rond 16:00 vanonder mijn parasol vandaan kwam op vakantie in Slovenië omdat vanaf dat moment het enigszins draaglijk werd om in de zon te liggenquote:Op zondag 21 december 2014 16:42 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Heb al een half uur de lampen aan in de kamer![]()
Leuk om op een zomerdag om tien over vier nog eens aan terug te denken
Waar is die prachtige hoek gebleven?quote:Op zondag 21 december 2014 12:26 schreef aloa het volgende:
We gaan er aan![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Beste dump met sneeuw als dat zo uitkomt.quote:
Een heerlijke dag om thuis te blijven lijkt me zoquote:
Perfect afgelopen.quote:Op zondag 21 december 2014 18:56 schreef Snowsquall het volgende:
Het zal allemaal best wel meevallen tegenvallen zoals gewoonlijk want er heeft vorige winter ook al heel wat lekkers op de LT gestaan en we weten hoe die winter afliep......
Leuke foto's van al die bekende plekkenquote:Op zondag 21 december 2014 19:41 schreef Koelkastje het volgende:
Hierbij dan mijn spannende avontuur langs de Dinkel in het prachtige Twente.
Eerst locatie: Losser
[ afbeelding ]
De schaapjes hielden het maar net droog, evacuatie vind plaats bij verdere stijging van het water.
[ afbeelding ]
Mocht je nu onder de brug door willen heb je goede limboskills hebben.
[ afbeelding ]
Klein overzichtje.
Tweede locatie: De Lutte (Grens met Duitsland)
[ afbeelding ]
Hier stond het water zeer hoog, dat kun je zien.
[ afbeelding ]
Polderlandschap in Twente, toch een keer wat anders.
[ afbeelding ]
Ook hier weer een klein overzichtje.
Derde locatie: De Lutte (Het Luttezand)
[ afbeelding ]
Op de voorgrond de Dinkel, op de achtergrond de tijdelijke uitbreiding.
[ afbeelding ]
Gewoon omdat het kan.
[ afbeelding ]
Al dat water in de verte hoort daar niet.
Vierde locatie: Omleidingskanaal Twente (Geen idee onder welke gemeente het valt.)
[ afbeelding ]
Daar waar je de golven ziet zit normaal een opblaasbare 'dijk', maar de doet bij deze hoge waterstand perfect zijn werk.
Nog niets op te zeggen denk ik, elke run is het weer anders.quote:Op zondag 21 december 2014 21:08 schreef capuchon_jongen het volgende:
Domme vraag van iemand die niets van weerkaarten kent:
Krijgen we nu een witte Nieuwjaarsdag?
Ik hoop hetquote:Op zondag 21 december 2014 23:05 schreef Elan het volgende:
januari krijgen we gewoon 2 volle maanden winter
Het vervelendste van de winter zijn eigenlijk nog al die zeikerds gelijk jou.quote:Op zondag 21 december 2014 23:36 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Wat vinden jullie nu zo fijn aan die winter?
Winter ben ik dol op.quote:Op zondag 21 december 2014 23:40 schreef Dven het volgende:
[..]
Het vervelendste van de winter zijn eigenlijk nog al die zeikerds gelijk jou.
Sinds wanneer duurt januari twee maanden?quote:Op zondag 21 december 2014 23:05 schreef Elan het volgende:
januari krijgen we gewoon 2 volle maanden winter
Wel vermakelijk om te zien hoe ze elkaar gek maken met voorspellingen op zeer onbetrouwbare termijn, waardoor het altijd tegenvalt. En de realisten krijgen vaak de wind van voren.quote:Op zondag 21 december 2014 23:26 schreef Rabieluh het volgende:
Wat zijn ze nou op weerwoord aan het doen, werkelijke iedere kaart van alle outputs zijn ze aan het posten en er dan over aan het brullen.
Eh... Hij stelt gewoon een vraag, volgens mij ben jij hier de zeikerd.quote:Op zondag 21 december 2014 23:40 schreef Dven het volgende:
[..]
Het vervelendste van de winter zijn eigenlijk nog al die zeikerds gelijk jou.
Vanaf januari, zeur.quote:Op zondag 21 december 2014 23:43 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Sinds wanneer duurt januari twee maanden?
oke hansquote:Op zondag 21 december 2014 23:45 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Eh... Hij stelt gewoon een vraag, volgens mij ben jij hier de zeikerd.
Hallo vriend. Beetje lekker weer in de Hoeksche Waard?quote:
Nee, het waait vies hier in de polder al dagen.quote:Op zondag 21 december 2014 23:56 schreef Dven het volgende:
[..]
Hallo vriend. Beetje lekker weer in de Hoeksche Waard?
Vandaag was wat minder maar alsnog wel redelijk weer met een graadje of 10. Verbazingwekkend was de vele wind. Toch wel windkracht 5 zo gemiddeld. Heb ik hier nog niet vaak meegemaaktquote:Op zondag 21 december 2014 23:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Nee, het waait vies hier in de polder al dagen.
En daar? Terrasweer las ik ergens
20 graden met kerstquote:Op maandag 22 december 2014 00:02 schreef Dven het volgende:
[..]
Vandaag was wat minder maar alsnog wel redelijk weer met een graadje of 10. Verbazingwekkend was de vele wind. Toch wel windkracht 5 zo gemiddeld. Heb ik hier nog niet vaak meegemaakt
Komende dagen warmt het weer op, eerste kerstdag een kleine twintig graden. IPV gourmetten gaan we dus maar BBQ'en
Das erg mild uitgedrukt nog. Als je niet meegaat in de hypetrain moet je je kaak houden, alleen maar "leuke" kaartjes en ensembles posten. Vind je het gek dat de echte kundigen vertrokken zijn.quote:Op zondag 21 december 2014 23:44 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Wel vermakelijk om te zien hoe ze elkaar gek maken met voorspellingen op zeer onbetrouwbare termijn, waardoor het altijd tegenvalt. En de realisten krijgen vaak de wind van voren.
Gebruikelijk is het niet maar twee jaar geleden was het ook 18 graden. Het kan vriezen het kan dooien zeg maarquote:Op maandag 22 december 2014 00:04 schreef Elan het volgende:
[..]
20 graden met kerst, dat moet zelfs voor daar redelijk uniek zijn toch zeker? De weergoden zijn een beetje van slag inderdaad, vriendin van mij moest zijn wintersport verzetten, er is geen sneeuw.
Voor het eerst in 40-45 jaar ligt er niks en de prognoses zijn louter regen.
In de Alpen is het, zeker op lager gelegen pistes, kommer en kwelquote:Op maandag 22 december 2014 00:06 schreef Dven het volgende:
[..]
Gebruikelijk is het niet maar twee jaar geleden was het ook 18 graden. Het kan vriezen het kan dooien zeg maar
Zo slecht gesteld met de wintersportgebieden? Het is hier redelijk warm de afgelopen week maar zelfs hier ligt op 2 KM nog sneeuw?
Delen van Oostenrijk en met name Frankrijk zijn niet al te best, lijkt me wel wat hopen dat de wind gaat liggen dan kun je idd op terras kerst vieren in je t-shirtquote:Op maandag 22 december 2014 00:06 schreef Dven het volgende:
[..]
Gebruikelijk is het niet maar twee jaar geleden was het ook 18 graden. Het kan vriezen het kan dooien zeg maar
Zo slecht gesteld met de wintersportgebieden? Het is hier redelijk warm de afgelopen week maar zelfs hier ligt op 2 KM nog sneeuw?
Dan is het inderdaad zuur als je voor nu wintersport geboekt hebt. Daar gaat je geldquote:Op maandag 22 december 2014 00:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Delen van Oostenrijk en met name Frankrijk zijn niet al te best, lijkt me wel wat hopen dat de wind gaat liggen dan kun je idd op terras kerst vieren in je t-shirt
Waait goed door sinds gisteravond inderdaad.quote:
Okequote:
Overal in europa lijkt 2015 winters te beginnenquote:Op maandag 22 december 2014 08:12 schreef LaCatastrophe het volgende:
EC loopt nu, ziet er tot nu toe prima uit. Ook GFS evolueert weer naar winters, de mogelijke sneeuw blijft regelmatig terug keren op de kaarten. Het is in ieder geval weer leuk om de afzonderlijke runs te bekijken!
Hebben jullie inmiddels de winderigste december ooit bereikt?quote:
quote:Sneeuwbom en windstoten
Bij het zien van het Europees weermodel was het even schrikken vanmorgen. Er is op de operationele run een ware sneeuwinvasie te zien voor aanstaande zaterdag. Naast de sneeuw moeten we ook rekening gaan houden met de windstoten, we weten allemaal dat sneeuw in combinatie met windstoten sneeuwjacht betekend!!! We geven nog geen garantie dat het ook daadwerkelijk zal vallen, maar de termijn van 4 à 5 dagen geeft ons toch hoop.
Wat is sneeuwjacht:
Sneeuw levert de grootste problemen ook als het ook hard waait en vooral als het vriest. Bij een krachtige tot harde wind, windkracht 6 of 7, is tijdens sneeuwval met minder dan 200 meter zicht sprake van een ware sneeuwjacht. De stuifsneeuw, die bij temperaturen onder nul in kieren en gaten doordringt, leidt tot grote overlast: het verkeer en openbaar vervoer worden ontwricht en wegen raken versperd door ophopingen en duinen van sneeuw. In een sneeuwjacht is het zeer onaangenaam, zeker bij temperaturen ver onder nul. Bovendien vermindert het het zicht, afhankelijk van de intensiteit van de sneeuw.
Sneeuw en zeker een sneeuwjacht is zeer belemmerend voor het verkeer. Het KNMI geeft bij sneeuw extra waarschuwingen uit. Bij een sneeuwjacht of sneeuwstorm, waarin minstens windkracht 6 wordt bereikt en het zicht minder dan 200 meter is, gaat een Weeralarm uit, zo mogelijk voorafgegaan door een voorwaarschuwing. Sneeuwval of driftsneeuw bij windkracht 8 of meer wordt een sneeuwstorm genoemd
Hallo vriendquote:
Met jouw username zou je wat anders verwachten.quote:
Idd denk ook zoiets, misschien wel dat t effe een paar uurtjes wit wordt op sommige plekken. Kunnen alle sneeuw enthousiasten ook effe met hun stijve tampeloeris naar buitenquote:Op maandag 22 december 2014 10:44 schreef quirina het volgende:
[..]
Eerder natte sneeuw als het überhaupt als sneeuw gaat vallen.
Die daling van de temperatuur ook in drie dagen tijd.quote:
Zit even de kaartjes te bekijken. Maar dat lijkt overal in Europa te geldenquote:Op maandag 22 december 2014 10:56 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Die daling van de temperatuur ook in drie dagen tijd.
quote:Op maandag 22 december 2014 10:51 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Idd denk ook zoiets, misschien wel dat t effe een paar uurtjes wit wordt op sommige plekken. Kunnen alle sneeuw enthousiasten ook effe met hun stijve tampeloeris naar buiten
Temperaturen kunnen onder invloed van natte sneeuw ook nog verder dalen en dan overgaan in droge sneeuw.. die kans is best aanwezig.quote:Op maandag 22 december 2014 10:44 schreef quirina het volgende:
[..]
Eerder natte sneeuw als het überhaupt als sneeuw gaat vallen.
Ook boven nul kan de sneeuw prima droog zijn en blijven liggen. 27 oktober is het hier niet onder nul geweest maar toch lag er daarna dagenlang een halve meter sneeuw op straat.quote:Op maandag 22 december 2014 11:08 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Temperaturen kunnen onder invloed van natte sneeuw ook nog verder dalen en dan overgaan in droge sneeuw.. die kans is best aanwezig.
Ik vind het hier leuker, alleen is het wel een stuk rustiger. Hier heb je tenminste nog mensen van alle soorten zitten, met onze eigen huisbulgaar (oke, niet helemaal maar Dven snapt me) en mensen die zich niet blindstaren op 1 facet van het weer.quote:
quote:
Ik land zaterdag weer in Sofia, -2 en kans op sneeuw daar toch? Daarna met de auto naar Plovdiv.quote:
Klopt ja. Weer gaat volledig omslaan. Afgelopen week vaak aangenaam, komende dagen zelfs warm. En dan kakt het weer helemaal inquote:Op maandag 22 december 2014 13:24 schreef JDx het volgende:
[..]
Ik land zaterdag weer in Sofia, -2 en kans op sneeuw daar toch? Daarna met de auto naar Plovdiv.
Ja, ik zat net na het boodschappen doen voor de hele week (want no way dat ik na vandaag nog een supermarkt in wil gaanquote:Op maandag 22 december 2014 13:02 schreef Straatcommando. het volgende:
Man. Ik werd net van de ene rijstrook naar de andere geblazenlinke soep.
Voor het eerst sinds een beste tijd dat het ook hier echt stevig door aan het waaien is. Grappig ook dat er op weerwoord een klein draadje over is.. de rest gaat .. ja laat ook maar
En 't ziet ernaar uit dat het de rest van de week ook nog blijft doorwaaien. Bweuh...quote:Op maandag 22 december 2014 14:47 schreef J0kkebr0k het volgende:
Het blijft ook maar waaien ook he. Al een week harde wind of zo.
Ga lekker naar Zweden voor een beetje kou en sneeuw (en daar is alles er ook voor aangepast)quote:Op maandag 22 december 2014 15:03 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja, ik zat net na het boodschappen doen voor de hele week (want no way dat ik na vandaag nog een supermarkt in wil gaan) in de auto te wachten op mijn vrouwlief die het karretje nog aan het wegzetten was, en ik voelde dat ik een beetje heen en weer deinsde alsof ik op een boot zat.
Conclusie, het waait fucking hard en de veren van mijn auto zijn vrij soft blijkbaar
En weerwoord, ik heb daar ook eens gekeken ja, echt te sneu voor woorden hoe iedereen daar wanhopig hoopt dat er meters sneeuw gaat vallen en het wekenlang -30 gaat worden.
Ten eerste, is dat superkut als dat zou gebeuren voor de infrastructuur van Nederland (iets wat die sukkels ook blijkbaar niet inzien, want sneeuw is fucking heilig blijkbaar) en ten tweede, de kans dat dat gebeurt in ons klimaat is even groot als hopen dat het in de zomer twee maanden non stop zonnig blijft met een temperatuur van 30 graden.
Iets met plank en hoofd....
Nog een week en daarna volop winterweerquote:Op maandag 22 december 2014 15:03 schreef Gwywen het volgende:
[..]
En 't ziet ernaar uit dat het de rest van de week ook nog blijft doorwaaien. Bweuh...
Ja, vervelend. Harde wind sucks blows.quote:Op maandag 22 december 2014 15:03 schreef Gwywen het volgende:
[..]
En 't ziet ernaar uit dat het de rest van de week ook nog blijft doorwaaien. Bweuh...
Kan weleens een heftig stormpje worden. Vooral omdat een langdurige noord/west stroming in gang zet, wat voor hoog water kan zorgen.quote:Op maandag 22 december 2014 15:18 schreef Adrie072 het volgende:
En van het weekend nog een stormpje om het startsein te geven!
welke voorspellingen bedoel je dan?quote:Op maandag 22 december 2014 15:20 schreef dick_laurent het volgende:
Not gonna happenAlle voorspellingen neigen voor temps van rond de 4/5 graden en snachts rond 0 na het weekend. Noem ik niet volop winter (en gelukkig maar)
Hoop overigens wel oprecht dat de zon weer wat vaker gaat meedoen dan, want de eeuwige grijsheid begint echt killing te worden.
Alles na 27-12 is op dit moment onmogelijk om te voorspellen, aangezien de modellen alle kanten op schieten. Van een (sneeuw)storm tot zachte omstandigheden met relatief hoge temperaturen.quote:Op maandag 22 december 2014 15:20 schreef dick_laurent het volgende:
Not gonna happenAlle voorspellingen neigen voor temps van rond de 4/5 graden en snachts rond 0 na het weekend. Noem ik niet volop winter (en gelukkig maar)
Hoop overigens wel oprecht dat de zon weer wat vaker gaat meedoen dan, want de eeuwige grijsheid begint echt killing te worden.
http://knmi.nl/waarschuwi(...)luimijsaangroei.htmlquote:
Alles kan.quote:Op maandag 22 december 2014 15:35 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
http://knmi.nl/waarschuwi(...)luimijsaangroei.html
Vind dit er nog niet bepaald diep winters uitzien. Eerder 'normaal' nederlands winterweer.
Maar ja, kan inderdaad nog omslaan naar -40 en ijs stormen enzo
Weet je, als het daadwerkelijk -40 wordt dan kom ik persoonlijk een jägermeistertje met je drinkenquote:
Drie dagen -40 en we kunnen een Elfstedentocht rijdenquote:Op maandag 22 december 2014 15:49 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Weet je, als het daadwerkelijk -40 wordt dan kom ik persoonlijk een jägermeistertje met je drinken
(al drink ik hem dan waarschijnlijk wel huilend en jij lachend)
Tja, je zei zelf net: 'alles kan'quote:Op maandag 22 december 2014 15:55 schreef aloa het volgende:
[..]
Drie dagen -40 en we kunnen een Elfstedentocht rijden![]()
Uiteraard gaat het dat niet worden. De -30 is zelfs nog niet gehaald in Nederland.
rare temperatuur schommeling de ene dag nog 19 graden en 3 dagen later plots 0 graden. Gebeurd zoiets in de BeNeLux, denken ze dat de wereld zou vergaanquote:Op maandag 22 december 2014 13:27 schreef Dven het volgende:
[..]
Klopt ja. Weer gaat volledig omslaan. Afgelopen week vaak aangenaam, komende dagen zelfs warm. En dan kakt het weer helemaal in
[ afbeelding ]
Och, heb gekker meegemaakt. 20 januari 26 graden, nog geen week later -13 overdagquote:Op maandag 22 december 2014 18:52 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
rare temperatuur schommeling de ene dag nog 19 graden en 3 dagen later plots 0 graden. Gebeurd zoiets in de BeNeLux, denken ze dat de wereld zou vergaan
Flauwekul altijd dat NL niet voor winterweer gemaakt isquote:Op maandag 22 december 2014 15:09 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Ga lekker naar Zweden voor een beetje kou en sneeuw (en daar is alles er ook voor aangepast)
Als ik zin heb in een weekje sneeuw,dan leen ik de auto van mijn pa wel , die kart er met een enkele tank diesel heen. en dan heb je bijna een kwart tank over. daar kan je geen buil aan vallen
Precies ja, ik vraag me wel af hoe het gaat als je b.v. een herhaling krijgt van februari 1956.quote:Op maandag 22 december 2014 19:17 schreef Dven het volgende:
[..]
Flauwekul altijd dat NL niet voor winterweer gemaakt isAlles tussen een x-aantal graden onder nul en een kleine tien graden boven nul met redelijk wat wind en een aanzienlijke hoeveelheid neerslag is precies wat Nederlands winterweer is.
Daar bestaat er geen Herfst zeker? Van zomer naar winter..quote:Op maandag 22 december 2014 19:14 schreef Dven het volgende:
[..]
Och, heb gekker meegemaakt. 20 januari 26 graden, nog geen week later -13 overdag
Zulk hevig winterweer legt dr maatschappij van tegenwoordig helemaal.plat joh.quote:Op maandag 22 december 2014 19:30 schreef aloa het volgende:
[..]
Precies ja, ik vraag me wel af hoe het gaat als je b.v. een herhaling krijgt van februari 1956.
Vorig jaar was het, s avonds in elk geval, ook aardig fris. Hoort er bij vind ik.quote:Op maandag 22 december 2014 21:26 schreef aloa het volgende:
Winter tijdens de jaarwisseling
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
S'nachts dan?quote:Op maandag 22 december 2014 21:26 schreef aloa het volgende:
Winter tijdens de jaarwisseling
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Achquote:Op maandag 22 december 2014 21:35 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
's Nachts. De jaarwisseling is niet in de middag nee.
Moet er eerst sneeuw komen voordat er een ijsvloer ligt.quote:Op maandag 22 december 2014 21:51 schreef bedachtzaam het volgende:
Een herhaling van 2010 vind ik wel iets, een flinke laag sneeuw en koude voor de hele maand Januari graag
Ja, dat zou hemels zijn. Eerst forse sneeuwbuien en daarna de diepvries inquote:Op maandag 22 december 2014 23:10 schreef WEST het volgende:
[..]
Moet er eerst sneeuw komen voordat er een ijsvloer ligt.
Dan 24 cm ijs, en verder blijft de sneeuw alleen liggen in de weilanden en grasveldjes, met af en toe een verdwaalde sneeuwhoopquote:Op maandag 22 december 2014 23:42 schreef Blik het volgende:
[..]
Ja, dat zou hemels zijn. Eerst forse sneeuwbuien en daarna de diepvries in
Graagquote:Op maandag 22 december 2014 23:42 schreef Blik het volgende:
[..]
Huilenquote:Op maandag 22 december 2014 20:26 schreef VacaLoca het volgende:
Ben er helemaal klaar mee, wat een kutmaand. Bijna elke dag natgeregent. Kan me niet herinneren ooit eerder zo chagrijnig geweest te zijn puur door het weer. Ik zou de weergoden graag paar tikken geven nu als dat kon. Fuck deze shit.
Het is maar net wat je zomer en herfst vindt hequote:Op maandag 22 december 2014 20:59 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Daar bestaat er geen Herfst zeker? Van zomer naar winter..
Ziet er niet verkeerd uit. Ben benieuwd wat de nieuwe run doet! GFS gelooft er voor wat betreft NL niet in. Hier wel met -7quote:Op maandag 22 december 2014 21:46 schreef aloa het volgende:
De oper is wel een koude variant. Gemiddelde ligt iets boven nul.
[ afbeelding ]
Als er maar een zonnetje bij komtquote:Op maandag 22 december 2014 23:42 schreef Blik het volgende:
[..]
Zelfs ik ben het daar op dit moment mee eens. Echt genoeg grijsheid gezien de laatste weken, klaar nu.quote:Op dinsdag 23 december 2014 10:06 schreef StateOfMind het volgende:
Idd, liever 10 graden vorst met een kraakheldere zonnige lucht, dan een graad of 13 met grijs en vochtig weer.
Als het sneeuwt moet het snachts zijn van mij... Wat gaat er boven een prachtig besneeuwd landschap met zon?quote:Op dinsdag 23 december 2014 10:22 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Zelfs ik ben het daar op dit moment mee eens. Echt genoeg grijsheid gezien de laatste weken, klaar nu.
En nee sneeuw mag ook wegblijven want als het sneeuwt is het ook grijs!
Sneeuwstorm des doodsquote:
Uiterste puntje van Limburg pakt nog een vleugje rood mee.quote:
Blijft goed in de kaarten staan de laatste dagenquote:
Wie doet er hier nou aan wishfull thinking alleen dan andersom.quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:19 schreef dick_laurent het volgende:
Peh.... ik heb n beetje het idee dat de kou/sneeuwliefhebbers hier de boel aardig lopen te overdrijven.
(wishful thinking enzo)
Ik zie sowieso geen ijsdagen in de voorspellingen en ja op zaterdag/zondag zou het inderdaad wel eens voor het eerst dit jaar echt kunnen gaan sneeuwen.... wooptidoo![]()
Daarna gaan we gewoon naar normale temps van rond de 5 graden overdag. Dus weet niet waar jullie die diepvriestemperaturen vandaan halen, maarehhh, aint gonna happen!
quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:26 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Wie doet er hier nou aan wishfull thinking alleen dan andersom.
Laat maar komen! Toch pas 5 januari weer in de file.quote:
Dit dus. Vanaf die datum mag het weer warm water regenen.quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:34 schreef JDude het volgende:
[..]
Laat maar komen! Toch pas 5 januari weer in de file.
Nu wel ja, de temperatuur gaat drastisch zakken.quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vergeet sneeuw, het is daar veel te warm voor.
Heppie wel gekeken wat de pluim als prognose heeft komende dagen?quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vergeet sneeuw, het is daar veel te warm voor.
KNMI heeft de natuurlijk de juiste mensen in dienst, maar zijn ook wel conservatief in het oppikken van veranderingen op de middellange termijn. Zeg rond de 5 dagen. Ik denk zelf dat die 4-7 graden aan de hoge kant is kijkende naar de laatste pluimen.quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:43 schreef Elan het volgende:
Volgens het KNMI, en die hebben het vaak wel aardig voor elkaar (tevens de beste spullen, BullX B500-cluster) gewoon weer 4-7 graden maandag overdag, wel "iets" kouder dan "normaal" dus wellicht geen 12 graden meer overdag maar echt heel koud is het nu ook weer niet.
http://www.knmi.nl/waarschuwingen_en_verwachtingen/
Dit.quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:48 schreef Elan het volgende:
O ja en een zuidwestelijke stroming, als je echt kou wilt hebben moet je een oostelijke of noordelijke stroming hebben.
Zitten er i.t.t. tot weerplaza en weeronline altijd wel goed bij is mijn ervaring , wel iets conservatiever inderdaad maar dat geeft niet vaak is het daardoor ook realistischer.quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:54 schreef Blik het volgende:
[..]
KNMI heeft de natuurlijk de juiste mensen in dienst, maar zijn ook wel conservatief in het oppikken van veranderingen op de middellange termijn. Zeg rond de 5 dagen. Ik denk zelf dat die 4-7 graden aan de hoge kant is kijkende naar de laatste pluimen.
Ik denk dat niemand verwacht dat er veel sneeuw gaat vallen en dat het echt kouder gaat worden dan -10. Veel mensen hopen gewoon op wat meer kou en meer zon dan nu het geval isquote:Op dinsdag 23 december 2014 12:54 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dit.
Maar goed, als mensen willen geloven dat er een meter sneeuw gaat vallen met temperaturen van -20 dan be my guest
IEK! Herstel, ook weerstatistieken.nl heeft de verwachting flink omlaag gegooid. Max temps van rond het vriespunt de laatste week van december en eerste dagen van januari.
GODVER. Naja, leuk voor de kou lovers iig...
Dat meen je niet. Dat wist ik nietquote:Op dinsdag 23 december 2014 12:48 schreef Elan het volgende:
O ja en een zuidwestelijke stroming, als je echt kou wilt hebben moet je een oostelijke of noordelijke stroming hebben.
Heppie wel eens gevoeld hoe warm het nu buiten is? Zo'n omslag is onmogelijk, sneeuw blijft nooit liggen.quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:38 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Heppie wel gekeken wat de pluim als prognose heeft komende dagen?
Het weer heeft nog 4 dagen.quote:Op dinsdag 23 december 2014 13:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Heppie wel eens gevoeld hoe warm het nu buiten is? Zo'n omslag is onmogelijk, sneeuw blijft nooit liggen.
Dat maakt niet uit. Treinen vallen uit. Verkeersinfarct want 1 cm sneeuw.quote:Op dinsdag 23 december 2014 13:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Heppie wel eens gevoeld hoe warm het nu buiten is? Zo'n omslag is onmogelijk, sneeuw blijft nooit liggen.
Ik vind het zelf ook vaag maar de kans is er dus wel.quote:Op dinsdag 23 december 2014 13:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Grond is nog behoorlijk warm zal dus wel lekker smelten en aanvriezen met als resultaat dat het spekglad word.quote:Op dinsdag 23 december 2014 13:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat het van 12 naar 2 kan gaan is prima mogelijk ja, maar al die winterfetischmensen die hopen op 10cm sneeuw kan ik gewoon bijna niet serieus nemen...quote:Op dinsdag 23 december 2014 13:11 schreef Storneren het volgende:
[..]
Het weer heeft nog 4 dagen.
En zo'n omslag is zeker wel mogelijk.
Wie hier hoopt hier precies op 10 cm sneeuw?quote:Op dinsdag 23 december 2014 13:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat het van 12 naar 2 kan gaan is prima mogelijk ja, maar al die winterfetischmensen die hopen op 10cm sneeuw kan ik gewoon bijna niet serieus nemen...
quote:Op dinsdag 23 december 2014 13:14 schreef Storneren het volgende:
[..]
Wie hier hoopt hier precies op 10 cm sneeuw?
quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:26 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Wie doet er hier nou aan wishfull thinking alleen dan andersom.
30 cm mag dat ook?quote:Op dinsdag 23 december 2014 13:14 schreef Storneren het volgende:
[..]
Wie hier hoopt hier precies op 10 cm sneeuw?
10 cm niet van dan breekt in heel Nederland meteen de pleuris uit. Wat vliegende vlokjes die even blijven liggen en snel weg gaan smelten meer.quote:
Als die troep valt dan maar gelijk goed.quote:
Dat dan wel, ja. Overlast geeft het toch wel, laat het dan maar full blow gaanquote:Op dinsdag 23 december 2014 13:30 schreef Storneren het volgende:
[..]
Als die troep valt dan meer gelijk goed.
UKMO en EC echter wel, GFS is wel vaker traag. Ik verwacht wel wat winterse dagen na de kerst met hopelijk wat sneeuw op zaterdag en lichte vorst de dagen erna. Geen 10 cm sneeuw en geen -10 of kouder. Hooguit een paar cm sneeuw (max 5 cm) en overdag rond of boven het vriespunt, 's nachts lichte vorst.quote:Op dinsdag 23 december 2014 13:21 schreef Straatcommando. het volgende:
Weet niet hoor, alles valt en staat met een lagedrukgbied wat al dan niet onder ons langs gaat. Vanwaar die euforie? Gfs gaat voorlopig niet mee. Verder een erg groot de wens is de vader van de gedachte gehalte hier.
twitter:onwukaa twitterde op dinsdag 23-12-2014 om 13:25:25#Winterse kaarten voor dit weekend! De nieuwste weermodellen laten het in het hele land sneeuwen... #tijdzalhetleren http://t.co/WkPrq3oIWw reageer retweet
quote:Op dinsdag 23 december 2014 13:57 schreef Jor_Dii het volgende:
twitter:onwukaa twitterde op dinsdag 23-12-2014 om 13:25:25#Winterse kaarten voor dit weekend! De nieuwste weermodellen laten het in het hele land sneeuwen... #tijdzalhetleren http://t.co/WkPrq3oIWw reageer retweet
Waarschijnlijk bedoelen ze "in De Bilt".quote:Op dinsdag 23 december 2014 14:58 schreef haags_kwartiertje het volgende:
In het hele land sneeuwen..... ze bedoelen, in het hele land met uitzondering van de kustprovincies waar het gewoon de hele dag gaat regenen. As usual
winter in nederland is gewoon een iets koudere verlenging van de herfstquote:Op dinsdag 23 december 2014 14:58 schreef haags_kwartiertje het volgende:
In het hele land sneeuwen..... ze bedoelen, in het hele land met uitzondering van de kustprovincies waar het gewoon de hele dag gaat regenen. As usual
2009 en 2010!quote:Op dinsdag 23 december 2014 15:00 schreef wise het volgende:
Waar zijn de lange witte wintermaanden gebleven¿
sneeuw zat gehad de laatste jaren. Mijn kinderen waren afgelopen winter terleurgesteld dat er geen sneeuw viel.quote:Op dinsdag 23 december 2014 15:00 schreef wise het volgende:
[..]
winter in nederland is gewoon een iets koudere verlenging van de herfst![]()
Waar zijn de lange witte wintermaanden gebleven¿
Ja:quote:Op dinsdag 23 december 2014 17:00 schreef Againzender het volgende:
[..]
sneeuw zat gehad de laatste jaren. Mijn kinderen waren afgelopen winter terleurgesteld dat er geen sneeuw viel.
Maar goed, heeft de telegraf al in chocoladeletters gemeld dat we gaan insneeuwen dit weekeinde
Als De Telegraaf het schrijft, dan zal het wel waar zijn.quote:Op dinsdag 23 december 2014 17:07 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ja:
[ afbeelding ]
http://www.telegraaf.nl/b(...)eeuw_op_komst__.html
pics van je chickquote:Op dinsdag 23 december 2014 17:37 schreef Dven het volgende:
Voor de winter ook hier binnenvalt nog even snel een pintje met mevrouw dven op het bierbankje drinken
Zon scheen altijd tussen de wolken door en het was een aangename 17 graden. Zelfs een beetje verbrand
[ afbeelding ]
Het nieuwe exemplaarquote:Op dinsdag 23 december 2014 17:46 schreef Elan het volgende:
[..]
pics van je chick
dacht dat het uit was.
Zuidelijker is niet altijd warmer. Als het koud is, is die regio vrij vaak nog het koudst van allemaal.quote:Op dinsdag 23 december 2014 18:17 schreef Djeez het volgende:
Hopelijk wordt het rond de jaarwisseling wat warmer en droog. Ik ga Oud en Nieuw vieren in Antwerpen, en dat is toch bijna 300 km vanuit Assen...
Ach, je champagne blijft in elk geval wel koud danquote:Op dinsdag 23 december 2014 18:17 schreef Djeez het volgende:
Hopelijk wordt het rond de jaarwisseling wat warmer en droog. Ik ga Oud en Nieuw vieren in Antwerpen, en dat is toch bijna 300 km vanuit Assen...
Weerkaarten staan er als je inlogt.twitter:Jantje_ twitterde op dinsdag 23-12-2014 om 20:17:08Update adhv weermodel UKMO door @Alpenweerman te lezen op: http://t.co/bYYJSoQ5wV Noorden 12-14cm sneeuw reageer retweet
Het kan vriezen het kan dooienquote:Op dinsdag 23 december 2014 20:54 schreef RiKe het volgende:
Leiden meld zich, ik verwacht dat het een verhaal met kaplaarzen wordt ipv snowboots.
Wie geeft mij (graag) ongelijk met een andere waarheid?
godverquote:Op dinsdag 23 december 2014 17:07 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ja:
[ afbeelding ]
http://www.telegraaf.nl/b(...)eeuw_op_komst__.html
En daar kom je nu achterquote:Op dinsdag 23 december 2014 21:27 schreef Againzender het volgende:
[..]
godverwat een kutbladis het toch ook
het was meer de zoveelste bevestiging in 40 jaarquote:Op dinsdag 23 december 2014 21:33 schreef Klonk het volgende:
[..]
En daar kom je nu achter
Beter laat dan nooit
quote:Op dinsdag 23 december 2014 21:34 schreef Againzender het volgende:
[..]
het was meer de zoveelste bevestiging in 40 jaar
in de UK heb je er ook wel een paar hoorquote:Op dinsdag 23 december 2014 21:36 schreef Klonk het volgende:
[..]
Er is maar 1 krant erger dan de Telegraaf, en dat is Bild
Als die doorkrijgen dat er een kleine kans op sneeuw is staat de hele voorpagina vol met overlevingstips
Owww inderdaad jaquote:Op dinsdag 23 december 2014 21:39 schreef Againzender het volgende:
[..]
in de UK heb je er ook wel een paar hoormaar Bild is zeker een stap erger dan de telegraaf.
maar feit is wel dat er een trendbreuk lijkt te zitten in de langere termijn. Ben benieuwd, maar de spreiding is groot vooralsnog.quote:Op dinsdag 23 december 2014 21:39 schreef Klonk het volgende:
[..]
Owww inderdaad jaHelemaal vergeten.
Pluimen lijken elke paar uur meer en meer te kelderen. Als dit zo doorgaat is het vanaf aanstaand weekend hardcore diepvriesweer met min 10 overdagquote:
Ik huil met je mee. Ik hou wel van dit herfstige weerquote:Op dinsdag 23 december 2014 22:11 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Pluimen lijken elke paar uur meer en meer te kelderen. Als dit zo doorgaat is het vanaf aanstaand weekend hardcore diepvriesweer met min 10 overdag
Het valt of staat met de koers van het lagendrukgebied wat er aan komt. Verder heeft sneeuw ook een invloed op de temperatuur, als we geen sneeuw krijgen word het ook minder koud. We kunnen ook gewoon nog steeds een dikke plens met regen op ons dak krijgen.quote:Op dinsdag 23 december 2014 22:17 schreef Againzender het volgende:
Ik vind er nog veel spreiding in zitten. Wat op zich als je sneeuw wilt wel een goed scenario is. Maar nog zeer onzeker.
Het kan beter stevig vriezen (stookkosten buiten beschouwing gelaten) dan dat het halfzacht weer is met flinke wind. Zolang het maar niet sneeuwt. Dat is allemaal leuk voor de sfeer, maar verder vooral onhandig qua verkeer/openbaar vervoer.quote:Op dinsdag 23 december 2014 22:14 schreef Straatcommando. het volgende:
Ach zie het zo, de wind gaat in elk geval liggen. Die begint me wel een beetje te irriteren
Mja, alleen met de almaar kouder wordende pluimen, die overdag nauwelijks meer boven nul gaan komen en de steeds korter wordende termijn heb ik daar weinig vertrouwen meer in.quote:Op dinsdag 23 december 2014 22:20 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het valt of staat met de koers van het lagendrukgebied wat er aan komt. Verder heeft sneeuw ook een invloed op de temperatuur, als we geen sneeuw krijgen word het ook minder koud. We kunnen ook gewoon nog steeds een dikke plens met regen op ons dak krijgen.
Het is toch een kortstondig iets, het is allemaal fragiel.quote:Op dinsdag 23 december 2014 22:27 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Mja, alleen met de almaar kouder wordende pluimen, die overdag nauwelijks meer boven nul gaan komen en de steeds korter wordende termijn heb ik daar weinig vertrouwen meer in.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |