Eens kijken hoe de kaarten komende donderdag zullen zijn.quote:
Eens, wat mij betreft nog iets te ver weg om al in jubelstemming te geraken. Het staat al wel een paar dagen in de modellen, maar allemaal nog heel erg ver weg en onzekerquote:Op vrijdag 19 december 2014 13:32 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Eens kijken hoe de kaarten komende donderdag zullen zijn.
quote:Op vrijdag 19 december 2014 15:25 schreef Bienelientjee het volgende:
Ik wil best wel wat sneeuw hoor!Maar het zal wel overal vallen, behalve hier
Blijft wel boeiend om in de gaten te houden komende dagen.quote:Op vrijdag 19 december 2014 13:34 schreef Blik het volgende:
[..]
Eens, wat mij betreft nog iets te ver weg om al in jubelstemming te geraken. Het staat al wel een paar dagen in de modellen, maar allemaal nog heel erg ver weg en onzeker
quote:Op vrijdag 19 december 2014 18:01 schreef Fred0w het volgende:
Wat is dit dan voor kaart joh:
[ afbeelding ]
En dat met lage temperaturen...quote:Op vrijdag 19 december 2014 18:01 schreef Fred0w het volgende:
[ afbeelding ]
Eentje met weinig zuurstofquote:Op vrijdag 19 december 2014 18:01 schreef Fred0w het volgende:
[ afbeelding ]
Wel vreemd dat je een redelijk geclusterde hoeveelheid koude leden hebt maar tegelijkertijd een erg brede spreiding.quote:
De 18Z run van gfs gaf een hele lading sneeuw, waar vervolgens in de 0Z run niks meer van terug te vinden is.quote:Op zaterdag 20 december 2014 08:08 schreef Beauke het volgende:
Wat sneeuw deze winter zou wel weer leuk zijn.
M'n zoon blijft maar vragen: 'mama, wanneer krijgen we sneeuw, wanneer gaat het sneeuwen.'
Kan nog steedsquote:Op zaterdag 20 december 2014 09:23 schreef Resistor het volgende:
Vorig jaar Sinterklaasstorm, nu kerststorm? (hoewel het wel een beetje te laat is)
En ik wilde zaterdag nog wel gaan vissen
Ik heb dat een keer meegemaakt op de canarische eilanden... gingen we met een boot de zee op.... 95% van die boot zeeziekquote:Op zaterdag 20 december 2014 09:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kan nog steeds
Gewoon tegen de wind in
Lekker windje hoor. Zou surfen.quote:Op zaterdag 20 december 2014 09:47 schreef Fred0w het volgende:
Flinke storm op de kaarten inderdaad:
[ afbeelding ]
Als je echt kotsmisselijk bent en plots moet overgeven ga je niet nog eerst nadenken over de windrichting denk ik.quote:Op zaterdag 20 december 2014 09:42 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ik heb dat een keer meegemaakt op de canarische eilanden... gingen we met een boot de zee op.... 95% van die boot zeeziek. Was er 1 dumb ass die tegen de wind over boord ging zitten kotsen, die kreeg alles meteen terug in haar eigen smoel
.
Overigens hoorde ik bij de 5% die nergens last van had die boot trip
'Wit' is eigenlijk ook maar een tint van grijs.quote:Op zaterdag 20 december 2014 10:16 schreef dick_laurent het volgende:
Hier is het grijs... En morgen? Grijs. En overmorgen? Grijs. En de dagen daarna?
.... Grijs.
http://www.wetteronline.de/wetter/utrecht
Pff ja weet je ik ben dit grijze weer inmiddels ZO fucking zat, dat ik het prima zou vinden als het zou gaan sneeuwen, alleen al omdat het gewoon eens wat anders zou zijn dan de grijze depri soep waar we min of meer al wekenlang in zitten.quote:Op zaterdag 20 december 2014 10:23 schreef Resistor het volgende:
[..]
'Wit' is eigenlijk ook maar een tint van grijs.
Witte kerst, grijze kerst... volgens mij niet veel verschil
Ik ben het met je eensquote:Op zaterdag 20 december 2014 10:24 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Pff ja weet je ik ben dit grijze weer inmiddels ZO fucking zat, dat ik het prima zou vinden als het zou gaan sneeuwen, alleen al omdat het gewoon eens wat anders zou zijn dan de grijze depri soep waar we min of meer al wekenlang in zitten.
Gisteren was er ook een zonnetje hoorquote:Op zaterdag 20 december 2014 10:24 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Pff ja weet je ik ben dit grijze weer inmiddels ZO fucking zat, dat ik het prima zou vinden als het zou gaan sneeuwen, alleen al omdat het gewoon eens wat anders zou zijn dan de grijze depri soep waar we min of meer al wekenlang in zitten.
Er werd van te voren nog gewaarschuwd, niet over boordquote:Op zaterdag 20 december 2014 10:05 schreef Beauke het volgende:
[..]
Als je echt kotsmisselijk bent en plots moet overgeven ga je niet nog eerst nadenken over de windrichting denk ik.
quote:Op zaterdag 20 december 2014 09:47 schreef Fred0w het volgende:
[ afbeelding ]
Zoquote:Op zaterdag 20 december 2014 12:39 schreef GekkePoes het volgende:
mooie golven hier http://www.scheveningenlive.nl/surf-webcam/
De stormdepressies volgen elkaar lekker op zo. volgens mij heeft het nu al een hele maand stevig gewaaidquote:Op zaterdag 20 december 2014 12:44 schreef Dven het volgende:
Twee weken geleden lag de verwachting voor kerst onder het vriespunt en met sneeuw. Vandaag de dag is het wat anders. De 20 graden kan gehaald worden
Die eindigt ongeveer ter hoogte van Engeland als hij een goede windvlaag heeft.quote:
Winderigste december ooitquote:Op zaterdag 20 december 2014 12:47 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
De stormdepressies volgen elkaar lekker op zo. volgens mij heeft het nu al een hele maand stevig gewaaid
En bijna de warmste eerste kerstdag, maar we hebben nog 5 dagenquote:
Zal wel een leuke candid camera grap zijn, om op het engelse strand te lopen met een kitesurf pak aan, en als er dan politie komt,tegen ze zeggen dat je uit Nederland komt en door een windvlaag vanuit Schevenigen daar op het strand bent aangespoeldquote:Op zaterdag 20 december 2014 12:55 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Die eindigt ongeveer ter hoogte van Engeland als hij een goede windvlaag heeft.
Haha sorry hoor maar dat boerentaaltje daar in drenthe lijkt ook net Duitsquote:Op zaterdag 20 december 2014 13:07 schreef Djeez het volgende:
Het Noorden is, wederom, weer de hoek waar de klappen vallen. Gisteren was bij RTL Weer al te zien dat Assen deze maand weer eens de natste plek van het land is. Denk dat ik maar ga emigreren naar Limburg, maar dan mag ik eerst wel een cursus Duits volgen
Kan zomaar in de buurt komen ja. Hier zal het ook tot de warmere kerstdagen gaan behorenquote:Op zaterdag 20 december 2014 12:58 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
En bijna de warmste eerste kerstdag, maar we hebben nog 5 dagen
http://www.nu.nl/binnenla(...)an-warmste-ooit.html (artikel 2012)
Het is dan ook geen voorspelling maar verwachting.quote:Op zaterdag 20 december 2014 17:15 schreef gebrokenglas het volgende:
Net even 'tussen de buien door' naar de supermarkt gesjeest. Helaas zat buienradar er wel naast met de voorspelling.
*kleding uitwring...*
De Dinkel is nu een meer van een kilometer breed, reed er vanmiddag nog langs (bij keetnzwart)quote:Op zaterdag 20 december 2014 19:35 schreef MaLo het volgende:
In Overijssel zijn twee rivieren buiten hun oevers getreden: de Vecht en de Dinkel. Was te verwachten.
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=206690
Das toevallig, wij zijn vandaag ook langs keet'n zwart gekomenquote:Op zaterdag 20 december 2014 20:44 schreef Gwywen het volgende:
[..]
De Dinkel is nu een meer van een kilometer breed, reed er vanmiddag nog langs (bij keetnzwart)
quote:Op zaterdag 20 december 2014 20:44 schreef Gwywen het volgende:
[..]
De Dinkel is nu een meer van een kilometer breed, reed er vanmiddag nog langs (bij keetnzwart)
Sinds wanneer is die weg weer open danquote:Op zaterdag 20 december 2014 20:45 schreef MaLo het volgende:
[..]
Das toevallig, wij zijn vandaag ook langs keet'n zwart gekomen.
De oorspronkelijke Dinkel was alleen nog aan het bruggetje te herkennen
Geinigquote:Op zaterdag 20 december 2014 09:47 schreef Fred0w het volgende:
[ afbeelding ]
Eind november.quote:Op zondag 21 december 2014 01:55 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
[..]
Sinds wanneer is die weg weer open dan? Morgen dan zelf eens kijken hoe het er daar bij staat
!
twitter:weerslagnl twitterde op zondag 21-12-2014 om 10:03:11Hoog water in de Hollandse IJssel bij Moordrecht. Komende dagen blijft wisselvallig. Foto: Hans Kasbergen http://t.co/LvSOdbozJr reageer retweet
Geen springtij, anders was het echt gevaarlijk geworden.quote:Op zondag 21 december 2014 10:59 schreef Nattekat het volgende:
Prachtige hoek
Jammer dat ik weer moet werken
Dat zeker, dat zou ook een van de zeldzame gevallen zijn dat ik er iets minder blij mee was.quote:Op zondag 21 december 2014 11:01 schreef aloa het volgende:
[..]
Geen springtij, anders was het echt gevaarlijk geworden.
972 in Denemarkenquote:
quote:Op zondag 21 december 2014 08:20 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Eind november.
Ga je foto's maken voor dit topic?
Ik ga zo even op meerdere plekken kijken hoe het er voor staatquote:
Wat is dat rare grijze 'gat' in het midden?quote:
Windstil.quote:Op zondag 21 december 2014 13:03 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Wat is dat rare grijze 'gat' in het midden?
quote:Op zondag 21 december 2014 13:06 schreef Gwywen het volgende:
Ik vind dat roze stuk op zee merkwaardiger. Bestaat dat wel, 15 Beaufort?
Ja. Gaat tot en met 17.quote:Op zondag 21 december 2014 13:06 schreef Gwywen het volgende:
Ik vind dat roze stuk op zee merkwaardiger. Bestaat dat wel, 15 Beaufort?
Ah las verkeerd. Dat is 5 Bft ongeveer.quote:
Wij in Twente blijven levenquote:Op zondag 21 december 2014 12:26 schreef aloa het volgende:
We gaan er aan![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
helaas houdt dat niet in dat het gelijk ook warmer wordtquote:Op zondag 21 december 2014 13:31 schreef dick_laurent het volgende:
Hey maar vandaag.... is het de kortste dag van het jaar!
Dat betekent dat we vanaf morgen gaan beginnen met elke dag weer wat daglengte te winnen
Dus, op naar de lente!!!
I know. Maar aangezien de winter mijn minst favoriete seizoen is moet ik me toch ergens aan vastklampenquote:Op zondag 21 december 2014 13:34 schreef Dven het volgende:
[..]
helaas houdt dat niet in dat het gelijk ook warmer wordt
Integendeel zelfs. Althans, als ik de uitspraak "als de dagen lengre word de winter strenger" mag geloven.quote:Op zondag 21 december 2014 13:34 schreef Dven het volgende:
[..]
helaas houdt dat niet in dat het gelijk ook warmer wordt
Heb al een half uur de lampen aan in de kamerquote:Op zondag 21 december 2014 13:44 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Integendeel zelfs. Althans, als ik de uitspraak "als de dagen lengre word de winter strenger" mag geloven.
Vind het wel fijn dat het langer licht word uiteindelijk, ik haat die korte donkere dagen.
Inderdaad. Ik weet nog dat ik afgelopen juni pas rond 16:00 vanonder mijn parasol vandaan kwam op vakantie in Slovenië omdat vanaf dat moment het enigszins draaglijk werd om in de zon te liggenquote:Op zondag 21 december 2014 16:42 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Heb al een half uur de lampen aan in de kamer![]()
Leuk om op een zomerdag om tien over vier nog eens aan terug te denken
Waar is die prachtige hoek gebleven?quote:Op zondag 21 december 2014 12:26 schreef aloa het volgende:
We gaan er aan![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Beste dump met sneeuw als dat zo uitkomt.quote:
Een heerlijke dag om thuis te blijven lijkt me zoquote:
Perfect afgelopen.quote:Op zondag 21 december 2014 18:56 schreef Snowsquall het volgende:
Het zal allemaal best wel meevallen tegenvallen zoals gewoonlijk want er heeft vorige winter ook al heel wat lekkers op de LT gestaan en we weten hoe die winter afliep......
Leuke foto's van al die bekende plekkenquote:Op zondag 21 december 2014 19:41 schreef Koelkastje het volgende:
Hierbij dan mijn spannende avontuur langs de Dinkel in het prachtige Twente.
Eerst locatie: Losser
[ afbeelding ]
De schaapjes hielden het maar net droog, evacuatie vind plaats bij verdere stijging van het water.
[ afbeelding ]
Mocht je nu onder de brug door willen heb je goede limboskills hebben.
[ afbeelding ]
Klein overzichtje.
Tweede locatie: De Lutte (Grens met Duitsland)
[ afbeelding ]
Hier stond het water zeer hoog, dat kun je zien.
[ afbeelding ]
Polderlandschap in Twente, toch een keer wat anders.
[ afbeelding ]
Ook hier weer een klein overzichtje.
Derde locatie: De Lutte (Het Luttezand)
[ afbeelding ]
Op de voorgrond de Dinkel, op de achtergrond de tijdelijke uitbreiding.
[ afbeelding ]
Gewoon omdat het kan.
[ afbeelding ]
Al dat water in de verte hoort daar niet.
Vierde locatie: Omleidingskanaal Twente (Geen idee onder welke gemeente het valt.)
[ afbeelding ]
Daar waar je de golven ziet zit normaal een opblaasbare 'dijk', maar de doet bij deze hoge waterstand perfect zijn werk.
Nog niets op te zeggen denk ik, elke run is het weer anders.quote:Op zondag 21 december 2014 21:08 schreef capuchon_jongen het volgende:
Domme vraag van iemand die niets van weerkaarten kent:
Krijgen we nu een witte Nieuwjaarsdag?
Ik hoop hetquote:Op zondag 21 december 2014 23:05 schreef Elan het volgende:
januari krijgen we gewoon 2 volle maanden winter
Het vervelendste van de winter zijn eigenlijk nog al die zeikerds gelijk jou.quote:Op zondag 21 december 2014 23:36 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Wat vinden jullie nu zo fijn aan die winter?
Winter ben ik dol op.quote:Op zondag 21 december 2014 23:40 schreef Dven het volgende:
[..]
Het vervelendste van de winter zijn eigenlijk nog al die zeikerds gelijk jou.
Sinds wanneer duurt januari twee maanden?quote:Op zondag 21 december 2014 23:05 schreef Elan het volgende:
januari krijgen we gewoon 2 volle maanden winter
Wel vermakelijk om te zien hoe ze elkaar gek maken met voorspellingen op zeer onbetrouwbare termijn, waardoor het altijd tegenvalt. En de realisten krijgen vaak de wind van voren.quote:Op zondag 21 december 2014 23:26 schreef Rabieluh het volgende:
Wat zijn ze nou op weerwoord aan het doen, werkelijke iedere kaart van alle outputs zijn ze aan het posten en er dan over aan het brullen.
Eh... Hij stelt gewoon een vraag, volgens mij ben jij hier de zeikerd.quote:Op zondag 21 december 2014 23:40 schreef Dven het volgende:
[..]
Het vervelendste van de winter zijn eigenlijk nog al die zeikerds gelijk jou.
Vanaf januari, zeur.quote:Op zondag 21 december 2014 23:43 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Sinds wanneer duurt januari twee maanden?
oke hansquote:Op zondag 21 december 2014 23:45 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Eh... Hij stelt gewoon een vraag, volgens mij ben jij hier de zeikerd.
Hallo vriend. Beetje lekker weer in de Hoeksche Waard?quote:
Nee, het waait vies hier in de polder al dagen.quote:Op zondag 21 december 2014 23:56 schreef Dven het volgende:
[..]
Hallo vriend. Beetje lekker weer in de Hoeksche Waard?
Vandaag was wat minder maar alsnog wel redelijk weer met een graadje of 10. Verbazingwekkend was de vele wind. Toch wel windkracht 5 zo gemiddeld. Heb ik hier nog niet vaak meegemaaktquote:Op zondag 21 december 2014 23:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Nee, het waait vies hier in de polder al dagen.
En daar? Terrasweer las ik ergens
20 graden met kerstquote:Op maandag 22 december 2014 00:02 schreef Dven het volgende:
[..]
Vandaag was wat minder maar alsnog wel redelijk weer met een graadje of 10. Verbazingwekkend was de vele wind. Toch wel windkracht 5 zo gemiddeld. Heb ik hier nog niet vaak meegemaakt
Komende dagen warmt het weer op, eerste kerstdag een kleine twintig graden. IPV gourmetten gaan we dus maar BBQ'en
Das erg mild uitgedrukt nog. Als je niet meegaat in de hypetrain moet je je kaak houden, alleen maar "leuke" kaartjes en ensembles posten. Vind je het gek dat de echte kundigen vertrokken zijn.quote:Op zondag 21 december 2014 23:44 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Wel vermakelijk om te zien hoe ze elkaar gek maken met voorspellingen op zeer onbetrouwbare termijn, waardoor het altijd tegenvalt. En de realisten krijgen vaak de wind van voren.
Gebruikelijk is het niet maar twee jaar geleden was het ook 18 graden. Het kan vriezen het kan dooien zeg maarquote:Op maandag 22 december 2014 00:04 schreef Elan het volgende:
[..]
20 graden met kerst, dat moet zelfs voor daar redelijk uniek zijn toch zeker? De weergoden zijn een beetje van slag inderdaad, vriendin van mij moest zijn wintersport verzetten, er is geen sneeuw.
Voor het eerst in 40-45 jaar ligt er niks en de prognoses zijn louter regen.
In de Alpen is het, zeker op lager gelegen pistes, kommer en kwelquote:Op maandag 22 december 2014 00:06 schreef Dven het volgende:
[..]
Gebruikelijk is het niet maar twee jaar geleden was het ook 18 graden. Het kan vriezen het kan dooien zeg maar
Zo slecht gesteld met de wintersportgebieden? Het is hier redelijk warm de afgelopen week maar zelfs hier ligt op 2 KM nog sneeuw?
Delen van Oostenrijk en met name Frankrijk zijn niet al te best, lijkt me wel wat hopen dat de wind gaat liggen dan kun je idd op terras kerst vieren in je t-shirtquote:Op maandag 22 december 2014 00:06 schreef Dven het volgende:
[..]
Gebruikelijk is het niet maar twee jaar geleden was het ook 18 graden. Het kan vriezen het kan dooien zeg maar
Zo slecht gesteld met de wintersportgebieden? Het is hier redelijk warm de afgelopen week maar zelfs hier ligt op 2 KM nog sneeuw?
Dan is het inderdaad zuur als je voor nu wintersport geboekt hebt. Daar gaat je geldquote:Op maandag 22 december 2014 00:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Delen van Oostenrijk en met name Frankrijk zijn niet al te best, lijkt me wel wat hopen dat de wind gaat liggen dan kun je idd op terras kerst vieren in je t-shirt
Waait goed door sinds gisteravond inderdaad.quote:
Okequote:
Overal in europa lijkt 2015 winters te beginnenquote:Op maandag 22 december 2014 08:12 schreef LaCatastrophe het volgende:
EC loopt nu, ziet er tot nu toe prima uit. Ook GFS evolueert weer naar winters, de mogelijke sneeuw blijft regelmatig terug keren op de kaarten. Het is in ieder geval weer leuk om de afzonderlijke runs te bekijken!
Hebben jullie inmiddels de winderigste december ooit bereikt?quote:
quote:Sneeuwbom en windstoten
Bij het zien van het Europees weermodel was het even schrikken vanmorgen. Er is op de operationele run een ware sneeuwinvasie te zien voor aanstaande zaterdag. Naast de sneeuw moeten we ook rekening gaan houden met de windstoten, we weten allemaal dat sneeuw in combinatie met windstoten sneeuwjacht betekend!!! We geven nog geen garantie dat het ook daadwerkelijk zal vallen, maar de termijn van 4 à 5 dagen geeft ons toch hoop.
Wat is sneeuwjacht:
Sneeuw levert de grootste problemen ook als het ook hard waait en vooral als het vriest. Bij een krachtige tot harde wind, windkracht 6 of 7, is tijdens sneeuwval met minder dan 200 meter zicht sprake van een ware sneeuwjacht. De stuifsneeuw, die bij temperaturen onder nul in kieren en gaten doordringt, leidt tot grote overlast: het verkeer en openbaar vervoer worden ontwricht en wegen raken versperd door ophopingen en duinen van sneeuw. In een sneeuwjacht is het zeer onaangenaam, zeker bij temperaturen ver onder nul. Bovendien vermindert het het zicht, afhankelijk van de intensiteit van de sneeuw.
Sneeuw en zeker een sneeuwjacht is zeer belemmerend voor het verkeer. Het KNMI geeft bij sneeuw extra waarschuwingen uit. Bij een sneeuwjacht of sneeuwstorm, waarin minstens windkracht 6 wordt bereikt en het zicht minder dan 200 meter is, gaat een Weeralarm uit, zo mogelijk voorafgegaan door een voorwaarschuwing. Sneeuwval of driftsneeuw bij windkracht 8 of meer wordt een sneeuwstorm genoemd
Hallo vriendquote:
Met jouw username zou je wat anders verwachten.quote:
Idd denk ook zoiets, misschien wel dat t effe een paar uurtjes wit wordt op sommige plekken. Kunnen alle sneeuw enthousiasten ook effe met hun stijve tampeloeris naar buitenquote:Op maandag 22 december 2014 10:44 schreef quirina het volgende:
[..]
Eerder natte sneeuw als het überhaupt als sneeuw gaat vallen.
Die daling van de temperatuur ook in drie dagen tijd.quote:
Zit even de kaartjes te bekijken. Maar dat lijkt overal in Europa te geldenquote:Op maandag 22 december 2014 10:56 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Die daling van de temperatuur ook in drie dagen tijd.
quote:Op maandag 22 december 2014 10:51 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Idd denk ook zoiets, misschien wel dat t effe een paar uurtjes wit wordt op sommige plekken. Kunnen alle sneeuw enthousiasten ook effe met hun stijve tampeloeris naar buiten
Temperaturen kunnen onder invloed van natte sneeuw ook nog verder dalen en dan overgaan in droge sneeuw.. die kans is best aanwezig.quote:Op maandag 22 december 2014 10:44 schreef quirina het volgende:
[..]
Eerder natte sneeuw als het überhaupt als sneeuw gaat vallen.
Ook boven nul kan de sneeuw prima droog zijn en blijven liggen. 27 oktober is het hier niet onder nul geweest maar toch lag er daarna dagenlang een halve meter sneeuw op straat.quote:Op maandag 22 december 2014 11:08 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Temperaturen kunnen onder invloed van natte sneeuw ook nog verder dalen en dan overgaan in droge sneeuw.. die kans is best aanwezig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |