Temperaturen kunnen onder invloed van natte sneeuw ook nog verder dalen en dan overgaan in droge sneeuw.. die kans is best aanwezig.quote:Op maandag 22 december 2014 10:44 schreef quirina het volgende:
[..]
Eerder natte sneeuw als het überhaupt als sneeuw gaat vallen.
Ook boven nul kan de sneeuw prima droog zijn en blijven liggen. 27 oktober is het hier niet onder nul geweest maar toch lag er daarna dagenlang een halve meter sneeuw op straat.quote:Op maandag 22 december 2014 11:08 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Temperaturen kunnen onder invloed van natte sneeuw ook nog verder dalen en dan overgaan in droge sneeuw.. die kans is best aanwezig.
Ik vind het hier leuker, alleen is het wel een stuk rustiger. Hier heb je tenminste nog mensen van alle soorten zitten, met onze eigen huisbulgaar (oke, niet helemaal maar Dven snapt me) en mensen die zich niet blindstaren op 1 facet van het weer.quote:
quote:
Ik land zaterdag weer in Sofia, -2 en kans op sneeuw daar toch? Daarna met de auto naar Plovdiv.quote:
Klopt ja. Weer gaat volledig omslaan. Afgelopen week vaak aangenaam, komende dagen zelfs warm. En dan kakt het weer helemaal inquote:Op maandag 22 december 2014 13:24 schreef JDx het volgende:
[..]
Ik land zaterdag weer in Sofia, -2 en kans op sneeuw daar toch? Daarna met de auto naar Plovdiv.
Ja, ik zat net na het boodschappen doen voor de hele week (want no way dat ik na vandaag nog een supermarkt in wil gaanquote:Op maandag 22 december 2014 13:02 schreef Straatcommando. het volgende:
Man. Ik werd net van de ene rijstrook naar de andere geblazenlinke soep.
Voor het eerst sinds een beste tijd dat het ook hier echt stevig door aan het waaien is. Grappig ook dat er op weerwoord een klein draadje over is.. de rest gaat .. ja laat ook maar
En 't ziet ernaar uit dat het de rest van de week ook nog blijft doorwaaien. Bweuh...quote:Op maandag 22 december 2014 14:47 schreef J0kkebr0k het volgende:
Het blijft ook maar waaien ook he. Al een week harde wind of zo.
Ga lekker naar Zweden voor een beetje kou en sneeuw (en daar is alles er ook voor aangepast)quote:Op maandag 22 december 2014 15:03 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja, ik zat net na het boodschappen doen voor de hele week (want no way dat ik na vandaag nog een supermarkt in wil gaan) in de auto te wachten op mijn vrouwlief die het karretje nog aan het wegzetten was, en ik voelde dat ik een beetje heen en weer deinsde alsof ik op een boot zat.
Conclusie, het waait fucking hard en de veren van mijn auto zijn vrij soft blijkbaar
En weerwoord, ik heb daar ook eens gekeken ja, echt te sneu voor woorden hoe iedereen daar wanhopig hoopt dat er meters sneeuw gaat vallen en het wekenlang -30 gaat worden.
Ten eerste, is dat superkut als dat zou gebeuren voor de infrastructuur van Nederland (iets wat die sukkels ook blijkbaar niet inzien, want sneeuw is fucking heilig blijkbaar) en ten tweede, de kans dat dat gebeurt in ons klimaat is even groot als hopen dat het in de zomer twee maanden non stop zonnig blijft met een temperatuur van 30 graden.
Iets met plank en hoofd....
Nog een week en daarna volop winterweerquote:Op maandag 22 december 2014 15:03 schreef Gwywen het volgende:
[..]
En 't ziet ernaar uit dat het de rest van de week ook nog blijft doorwaaien. Bweuh...
Ja, vervelend. Harde wind sucks blows.quote:Op maandag 22 december 2014 15:03 schreef Gwywen het volgende:
[..]
En 't ziet ernaar uit dat het de rest van de week ook nog blijft doorwaaien. Bweuh...
Kan weleens een heftig stormpje worden. Vooral omdat een langdurige noord/west stroming in gang zet, wat voor hoog water kan zorgen.quote:Op maandag 22 december 2014 15:18 schreef Adrie072 het volgende:
En van het weekend nog een stormpje om het startsein te geven!
welke voorspellingen bedoel je dan?quote:Op maandag 22 december 2014 15:20 schreef dick_laurent het volgende:
Not gonna happenAlle voorspellingen neigen voor temps van rond de 4/5 graden en snachts rond 0 na het weekend. Noem ik niet volop winter (en gelukkig maar)
Hoop overigens wel oprecht dat de zon weer wat vaker gaat meedoen dan, want de eeuwige grijsheid begint echt killing te worden.
Alles na 27-12 is op dit moment onmogelijk om te voorspellen, aangezien de modellen alle kanten op schieten. Van een (sneeuw)storm tot zachte omstandigheden met relatief hoge temperaturen.quote:Op maandag 22 december 2014 15:20 schreef dick_laurent het volgende:
Not gonna happenAlle voorspellingen neigen voor temps van rond de 4/5 graden en snachts rond 0 na het weekend. Noem ik niet volop winter (en gelukkig maar)
Hoop overigens wel oprecht dat de zon weer wat vaker gaat meedoen dan, want de eeuwige grijsheid begint echt killing te worden.
http://knmi.nl/waarschuwi(...)luimijsaangroei.htmlquote:
Alles kan.quote:Op maandag 22 december 2014 15:35 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
http://knmi.nl/waarschuwi(...)luimijsaangroei.html
Vind dit er nog niet bepaald diep winters uitzien. Eerder 'normaal' nederlands winterweer.
Maar ja, kan inderdaad nog omslaan naar -40 en ijs stormen enzo
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |