Ik was omgedraaid met de mededeling dat ik het pakketje morgen weer aanbiedt en hopelijk dat u dan wellicht een beter taalgebruik hebt.quote:Op dinsdag 2 december 2014 21:27 schreef VixenFromHell het volgende:
Veel!
En dan vraagt een pakketbezorger aan zo'n ontvanger op de 5e verdieping of die misschien naar beneden kan komen, is het antwoord nee en komt ie netjes naar boven... wordt ie vervolgens op twitter een paardelul genoemdwant #luiebezorger #hebkinderen
Juist
Als men toch gaat mierenneuken:quote:
Waarom is het een probleem als een bezorger vraagt of je naar beneden zou willen komen voor een pakket? Dat is toch niet onredelijk? #luieontvangerquote:Op dinsdag 2 december 2014 22:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Sommige mensen zijn het doodschoppen niet waard....
[ link | afbeelding ]
Probleem is dat de bezorger dan ook geen geld voor het pakje krijgt.quote:Op woensdag 3 december 2014 05:47 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh
[..]
Ik was omgedraaid met de mededeling dat ik het pakketje morgen weer aanbiedt en hopelijk dat u dan wellicht een beter taalgebruik hebt.
Maar ik denk eerder dat ik (dat moment of de dag er na) een kennisgeving in de bus zou doen dat ie het pakketje kan komen ophalen op het dichtsbijzijnde ophaalpunt)
Je krijgt als postnl-pakketbezorger toch gewoon betaald voor je werkdag?quote:Op woensdag 3 december 2014 10:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Probleem is dat de bezorger dan ook geen geld voor het pakje krijgt.
Plus natuurlijk een aantekening omdat het pakket niet afgeleverd is, terwijl de persoon in kwestie wel thuis was.
Het ligt er aan op wat voor manier je wordt uitgescholden.quote:Op woensdag 3 december 2014 11:01 schreef Peterselieman het volgende:
Ja, er zit verschil tussen de vaste krachten en de subcontractors. De eerste groep krijgt per uur uitbetaalt en rijdt in een busje van de baas, terwijl de andere groep per afgeleverd pakket geld krijgt en van dat bedrag alles moet betalen.
Uitschelden zou ik in ieder geval een reden vinden om er niet te gaan bezorgen. Pas bij excuses zou ik er weer over na gaan denken.
Eerst het gesprek aan gaan. Niet voor rede vatbaar? Dan houdt het op.quote:Op woensdag 3 december 2014 11:03 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Het ligt er aan op wat voor manier je wordt uitgescholden.
ja, na een melding aan de baas uiteraardquote:Je bedoelt: geen excuses is niet meer/selectief bezorgen?
Ozo, op die manier, nou eigenlijk wat ik dus ook zou doen.quote:Op woensdag 3 december 2014 11:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Eerst het gesprek aan gaan. Niet voor rede vatbaar? Dan houdt het op.
[..]
ja, na een melding aan de baas uiteraard
quote:Op woensdag 3 december 2014 14:43 schreef Pietertje71 het volgende:
Kledingpakket komt (eindelijk) volgende week binnen![]()
Op 2 items moet ik ietsie langer wachten:
Fleece shawl met muts
Verwachte ontvangstdatum: 16-03-2015![]()
Precies op tijd voor de horror lente des doodsquote:Op woensdag 3 december 2014 14:43 schreef Pietertje71 het volgende:
Kledingpakket komt (eindelijk) volgende week binnen![]()
Op 2 items moet ik ietsie langer wachten:
Fleece shawl met muts
Verwachte ontvangstdatum: 16-03-2015![]()
Een vak leren helpt niet altijd. Ik heb een secretaresse diploma en ik kon geen goede baan vinden. Bovendien zit ik nog met een studieschuld.quote:Teringjantje wat een kou, vooral icm met harde wind en mist was het vandaag niet zo leuk op de scooter. Had ik maar een vak geleerd
Is niet de arbo, maar collega-chauffeurs die hiervoor speciaal zijn opgeleid. Ben toch benieuwd hoe ze het willen gaan doen. Als je in het buitengebied constant iemand achter je aan ziet rijden valt 't toch wel op.quote:Op woensdag 3 december 2014 13:49 schreef Pietertje71 het volgende:
Ik kreeg van een chauffeur te horen dat de arbodienst meekijkt/rijdt met sommige chauffeurs en scooterrijders.
Dat vroeg ik mij ook al af. Volgens mij kregen we vorig jaar al veel eerder een berichtje hierover.quote:Op woensdag 3 december 2014 16:24 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Iemand al iets gehoord over het kerstpakket eigenlijk? Daarover kreeg je meestal al een tijdje van te voren bericht. Onder meer of je het niet aan het goede doel wilde doneren. Of zou het zijn afgeschaft?
Schenken aan het goede doel was toch gewoon een optie in dat boekje/die site waar je wat uit kon kiezen? Ik ga er vanuit dat we ergens volgende week wel zo'n boekje thuisgestuurd zullen krijgen, eerst sinterklaas even achter de rug hebben en dan zal het wel komen.quote:Op woensdag 3 december 2014 16:24 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Iemand al iets gehoord over het kerstpakket eigenlijk? Daarover kreeg je meestal al een tijdje van te voren bericht. Onder meer of je het niet aan het goede doel wilde doneren. Of zou het zijn afgeschaft?
Je wordt niet zomaar professioneel gleuvenstopper hoor!quote:Op woensdag 3 december 2014 14:53 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Teringjantje wat een kou, vooral icm met harde wind en mist was het vandaag niet zo leuk op de scooter. Had ik maar een vak geleerd![]()
Volgens de chauffeur was het wel de arbo-dienst gezien de vragen mbt/aan de scooterrijder ivm geen goede/beschikbare kledij.quote:Op woensdag 3 december 2014 16:57 schreef LanaWoef het volgende:
[..]
Is niet de arbo, maar collega-chauffeurs die hiervoor speciaal zijn opgeleid. Ben toch benieuwd hoe ze het willen gaan doen. Als je in het buitengebied constant iemand achter je aan ziet rijden valt 't toch wel op.
quote:Op woensdag 3 december 2014 16:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Precies op tijd voor de horror lente des doods
Gezien de grootte meteen ook voor 2015?quote:Op woensdag 3 december 2014 17:16 schreef gelestipjes het volgende:
Het is natuurlijk ook mogelijk dat die chocoladeletter ter vervanging van ons kerstgeschenk was
Vond je? Het was merkbaar kouder dan gisteren. De echte temperatuur lag iets onder nul, maar de gevoelstemperatuur lag dankzij een snijdende koude wind (en die hardnekkige mist) een stuk lager. Ik had vooral last van ijskoude handen, ondanks de ski-handschoenen die ik droeg en waarmee het overigens verdomd lastig bezorgen is. Maar ik heb ook geen windscherm, dat scheelt allicht ook iets.quote:Op woensdag 3 december 2014 17:23 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Je wordt niet zomaar professioneel gleuvenstopper hoor!
Maar het viel eigenlijk nog wel mee met de kou
Klopt, ze rijden in nieuwe peugeotjes of citroens. Ze letten op je rijgedrag, kledij, klantvriendelijkheid, etc. Ze mogen mij gerust volgen. Naar mijn weten gedraag ik me netjes op de wegquote:Op woensdag 3 december 2014 17:25 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Volgens de chauffeur was het wel de arbo-dienst gezien de vragen mbt/aan de scooterrijder ivm geen goede/beschikbare kledij.
Dan weet ik het ook niet. Ze reden wel in een luxe wagen dus geen PostNL-karretje
Ik had al een vermoeden dat ik telkens een middenklasser donker van kleur zijnde Citroën zo her en der zag.quote:Op woensdag 3 december 2014 17:51 schreef LanaWoef het volgende:
[..]
Klopt, ze rijden in nieuwe peugeotjes of citroens. Ze letten op je rijgedrag, kledij, klantvriendelijkheid, etc. Ze mogen mij gerust volgen. Naar mijn weten gedraag ik me netjes op de weg
Ik vond het echt meevallen. Jas aan, postnl-trui er onder, losse col,thermo-ondergoed, spijkerbroek en regenbroek aan. Oja, wollen handschoenen en werklaarzen met werksokken aan.quote:Op woensdag 3 december 2014 17:43 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Vond je? Het was merkbaar kouder dan gisteren. De echte temperatuur lag iets onder nul, maar de gevoelstemperatuur lag dankzij een snijdende koude wind (en die hardnekkige mist) een stuk lager. Ik had vooral last van ijskoude handen, ondanks de ski-handschoenen die ik droeg en waarmee het overigens verdomd lastig bezorgen is.
quote:Maar ik heb ook geen windscherm, dat scheelt allicht ook iets.
Als het veel kouder wordt ga ik die wijk gewoon op de fiets doen, en ze betalen de uitloop maar gewoon
er zitten hier geen pakketbezorgers maar ik ga er vanuit dat voor hen dezelfde regels gelden als voor andere bezorgers en dan is het aannemen van geld/ geschenken in principe verbodenquote:Op woensdag 3 december 2014 23:21 schreef Travel. het volgende:
Hallo
Mogen jullie, pakketbezorgers, fooi aannemen? Die van mij moet elke dag grote afstanden afleggen om mij te kunnen bereiken.
dat is die bon van een gele brief that s allquote:Op woensdag 3 december 2014 17:15 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Schenken aan het goede doel was toch gewoon een optie in dat boekje/die site waar je wat uit kon kiezen? Ik ga er vanuit dat we ergens volgende week wel zo'n boekje thuisgestuurd zullen krijgen, eerst sinterklaas even achter de rug hebben en dan zal het wel komen.
dat is ook niet helemaal waar er zijn er bij die 50 pakketten of meer rondzeulen(gratis) dus men is terdege wel een pakketboer.quote:Op woensdag 3 december 2014 23:32 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
er zitten hier geen pakketbezorgers maar ik ga er vanuit dat voor hen dezelfde regels gelden als voor andere bezorgers en dan is het aannemen van geld/ geschenken in principe verboden
Ja hoor, stiekem mag alles. Hij levert het zelf wel af bij tante Herna (ceo), om de kerst een beetje door te komen.quote:Op woensdag 3 december 2014 23:21 schreef Travel. het volgende:
Hallo
Mogen jullie, pakketbezorgers, fooi aannemen? Die van mij moet elke dag grote afstanden afleggen om mij te kunnen bereiken.
Die krijgen een extra kopje warme chocomelkquote:Op donderdag 4 december 2014 08:14 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
dat is ook niet helemaal waar er zijn er bij die 50 pakketten of meer rondzeulen(gratis) dus men is terdege wel een pakketboer.
Ik denk dat er nu wel een paar pbz's zijn die jou een chocoladeletter willen geven...toestoppen...ergensquote:Op donderdag 4 december 2014 08:52 schreef dud0r het volgende:
Het is druk vandaag. Zie toch de kerstkaartjes mondjesmaat binnen stromen.
Maar vooral veel dik en zwaar spul. Succes gewenst lieve bezorgers.
Verzin er maar iets op ala Ria Valkquote:Op donderdag 4 december 2014 08:35 schreef posje het volgende:
[..]
Ja hoor, stiekem mag alles. Hij levert het zelf wel af bij tante Herna (ceo), om de kerst een beetje door te komen.
Trouwens, een euro steek je nog wel in je zak, maar waar laat je twee kerststollen als je je handen vol hebt...?Ach, de broodnodige waardering moet van de straat komen, zullen we maar zeggen.
Medeleven wordt zeer gewaardeerdquote:Op donderdag 4 december 2014 08:55 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Die krijgen een extra kopje warme chocomelk
Ik ben benieuwd hoeveel pakketjes Rafierafie er al heeft gehad/nog moet doen.
Ik leef zo met hem mee.....![]()
![]()
Ik heb vorig jaar vingerloze, gevoerde handschoenen met flapje besteld bij een zaak voor jagersbenodigdheden. Als je fatsoenlijke handschoenen zoekt raad ik je aan om bij dat soort zaken te kijken.quote:Op woensdag 3 december 2014 17:43 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Vond je? Het was merkbaar kouder dan gisteren. De echte temperatuur lag iets onder nul, maar de gevoelstemperatuur lag dankzij een snijdende koude wind (en die hardnekkige mist) een stuk lager. Ik had vooral last van ijskoude handen, ondanks de ski-handschoenen die ik droeg en waarmee het overigens verdomd lastig bezorgen is. Maar ik heb ook geen windscherm, dat scheelt allicht ook iets.
Als het veel kouder wordt ga ik die wijk gewoon op de fiets doen, en ze betalen de uitloop maar gewoon
Zeg Elmer, dat zijn idd goede zaken om degelijk ISO-spul te halen.quote:Op donderdag 4 december 2014 09:17 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik heb vorig jaar vingerloze, gevoerde handschoenen met flapje besteld bij een zaak voor jagersbenodigdheden. Als je fatsoenlijke handschoenen zoekt raad ik je aan om bij dat soort zaken te kijken.
Dank voor de tip. Ik had nu zitten kijken naar kleding voor poolexpedities en gletsjerwandelingen, maar dat is allemaal wel heel erg prijzig.quote:Op donderdag 4 december 2014 09:17 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik heb vorig jaar vingerloze, gevoerde handschoenen met flapje besteld bij een zaak voor jagersbenodigdheden. Als je fatsoenlijke handschoenen zoekt raad ik je aan om bij dat soort zaken te kijken.
quote:Het gaat om een brief die ik, uit woede over postdiefstal, ongefrankeerd verstuurd heb. Ze kunnen mijn rug op.
ik krijg ieder jaar weer een aanzienlijk bedrag met kerst,daarom ben ik ook teruggekomenquote:Op donderdag 4 december 2014 08:35 schreef posje het volgende:
[..]
Ja hoor, stiekem mag alles. Hij levert het zelf wel af bij tante Herna (ceo), om de kerst een beetje door te komen.
Trouwens, een euro steek je nog wel in je zak, maar waar laat je twee kerststollen als je je handen vol hebt...?Ach, de broodnodige waardering moet van de straat komen, zullen we maar zeggen.
quote:Op donderdag 4 december 2014 12:49 schreef VixenFromHell het volgende:
Oh oh ik lach me rot, onze grote vriend R heeft een portokaart ontvangen
Zou het toch prachtig vinden als het poststuk toch nog gewoon opduikt met inhoud en al. Heeft het er wel veel te lang over gedaan, maar dan is het toch mooi niet gejat
Oh nevermind
[..]
Spannend! Ik mag toevallig morgen kijken om 10.00 ( sta vijfde nu ) heel veel succes ik duim alvast voor je!quote:Op donderdag 4 december 2014 16:21 schreef VixenFromHell het volgende:
Gelukkig valt er in overleg toch wel het eea te regelen bij het werkkreeg net een uitnodiging binnen voor groepsbezichtiging huurwoning, dinsdag om 14.00. Niet op komen dagen = geen kans op de woning. Was al ingepland voor 2 wijken, maar daar hebben we 1 van kunnen maken
Maar kan dat niet blijven doen zo last minute natuurlijk, wel onhandig dat dat zo gaat. Ben neem ik aan toch niet de enige die gewoon werkt en niet zomaar even weg kan blijven
Leeeuk! Jij ook succes danquote:Op donderdag 4 december 2014 16:33 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Spannend! Ik mag toevallig morgen kijken om 10.00 ( sta vijfde nu ) heel veel succes ik duim alvast voor je!
Mja hier ook zoiets, plus de salarisverhogingen met terugwerkende kracht, nog ff de fiets op laten knappen, cadeaubon scoren... de moeite waard om (in elk geval) december nog even uit te zingenquote:Op donderdag 4 december 2014 15:56 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ik krijg ieder jaar weer een aanzienlijk bedrag met kerst,daarom ben ik ook teruggekomen
quote:Op donderdag 4 december 2014 16:21 schreef VixenFromHell het volgende:
Gelukkig valt er in overleg toch wel het eea te regelen bij het werkkreeg net een uitnodiging binnen voor groepsbezichtiging huurwoning, dinsdag om 14.00. Niet op komen dagen = geen kans op de woning. Was al ingepland voor 2 wijken, maar daar hebben we 1 van kunnen maken
Maar kan dat niet blijven doen zo last minute natuurlijk, wel onhandig dat dat zo gaat. Ben neem ik aan toch niet de enige die gewoon werkt en niet zomaar even weg kan blijven
spannend. Ik ga voor jullie duimenquote:Op donderdag 4 december 2014 16:33 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Spannend! Ik mag toevallig morgen kijken om 10.00 ( sta vijfde nu ) heel veel succes ik duim alvast voor je!
Ik heb even voor je gezocht.quote:Op donderdag 4 december 2014 11:00 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dank voor de tip. Ik had nu zitten kijken naar kleding voor poolexpedities en gletsjerwandelingen, maar dat is allemaal wel heel erg prijzig.
quote:Op donderdag 4 december 2014 19:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
[..]
spannend. Ik ga voor jullie duimen
Op batterijen? Idd, werkt niet altijd. Zonde van je geld. Maar met een kanttekening.quote:Op donderdag 4 december 2014 22:14 schreef Rafierafie het volgende:
Edit: Mocht je dit soort handschoenen niets vinden, neem dan niet de moeite om verwarmde handschoenen aan te schaffen. Been there, done that. Ze zijn het geld niet waard. Geloof me.
Zielig volkquote:Op donderdag 4 december 2014 22:38 schreef Rafierafie het volgende:
Ook fijn dat mensen soms zo vriendelijk en behulpzaam zijn:
Kerel wandelt met de hond op het veldje aan de andere kant van de weg en ziet mij al staan bij mijn fiets. Op dat moment zag ik hem al twijfelen. "Moet ik gauw naar huis gaan vóór de pbz er is, of wacht ik even..."
Terwijl ik aan die straat begin zie ik hem voorbij zijn huis lopen om een eindje verderop te gaan wachten totdat ik bij zijn huis ben geweest en daar met veel moeite een aantal pakketjes door de bus heb gestampt. Op het moment dat ik bij het volgende adres ben begint ie terug te lopen (nog steeds aan de andere kant van de straat) om gauw naar binnen te vluchten zodra ik de hoek om ben.
Zijn vrouw/vriendin rent haast naar huis iedere keer alleen om die pakketjes maar niet van me aan te hoeven nemen.![]()
Die mensen doen er alles aan om mij maar niet te hoeven groeten of pakketjes aan te nemen.
Ik zou echt dit werkelijk waar en op zeker laten hoorquote:Pietertje71; waag het niet om een opmerking te maken over mijn afschrikwekkende uiterlijk oid
Heb ik. Als je een metalen plaatje buigt ontstaan er kristallen waar warmte bij vrijkomt.quote:Op vrijdag 5 december 2014 08:55 schreef posje het volgende:
Er zijn van die kussentjes die warm worden als je erin knijpt. Misschien wel lekker om even te ontdooien onderweg. (Heb ze nog nooit gebruikt)
Sodeknetters zeg ...quote:Op vrijdag 5 december 2014 09:28 schreef superkimmi het volgende:
net een sms dat vandaag de hah al aangeleverd word maar dat die absoluut niet voor morgen bezorgd mag worden. Zal wel zijn omdat we op de heilige sinterklaasdag nog niet over kerst mogen beginnen. Echt genaaid want bezorg veel liever vandaag ff dat hah.
Zou je dan wel morgenochtend vroeger mogen beginnen en vast wat wegbrengen? Heb in totaal namelijk 11 tassen..
dikke kans dat dat de ah kerstspecial is. Die mag ook op woensdag bezorgd worden als zaterdag en dinsdag al te vol zitten met hah...quote:Op vrijdag 5 december 2014 10:38 schreef VixenFromHell het volgende:
Zie net in de mail dat er woensdag HAH is
ja, dat vond ik ook. Nog nooit gehad, zoveel. Daarom wil ik ook eerder beginnen met de hah, want anders moet ik wel hele kleine rondjes gaan lopen met mn post, wat ook allemaal extra tijd kostquote:Op vrijdag 5 december 2014 10:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Sodeknetters zeg ...
Dat is wel veul
Denk dat niemand je tegen gaat houden om zaterdag alvast vroeg wat HAH weg te gaan brengen. De extra tijd eventueel betalen is natuurlijk een ander verhaal. Maar dat spul mag dan gewoon niet eerder als zaterdag bezorgd worden, zaterdagochtend lijkt mij dan iig toegestaanquote:Op vrijdag 5 december 2014 10:42 schreef superkimmi het volgende:
[..]
ja, dat vond ik ook. Nog nooit gehad, zoveel. Daarom wil ik ook eerder beginnen met de hah, want anders moet ik wel hele kleine rondjes gaan lopen met mn post, wat ook allemaal extra tijd kost
Bij mijn wijk van morgen heb ik normaal 2 tassen HAH. Benieuwd of het er meer zijn. Is in ieder geval een wijk waar de verdeling tussen post en HAH behoorlijk scheef verloopt als in een deel veel HAH nodig en weinig post en een ander deel weinig HAH en veel post.quote:Op vrijdag 5 december 2014 10:42 schreef superkimmi het volgende:
[..]
ja, dat vond ik ook. Nog nooit gehad, zoveel. Daarom wil ik ook eerder beginnen met de hah, want anders moet ik wel hele kleine rondjes gaan lopen met mn post, wat ook allemaal extra tijd kost
Hier ook. Ach, lekker extra tijd schrijven toch?quote:Op vrijdag 5 december 2014 10:38 schreef VixenFromHell het volgende:
Zie net in de mail dat er woensdag HAH is
Ja, al heb ik maar 1 klein wijkje dus dat is minder dan een gemiddelde daldagquote:Op vrijdag 5 december 2014 11:26 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Hier ook. Ach, lekker extra tijd schrijven toch?
Dat klinkt "fijn" zeg.quote:Op vrijdag 5 december 2014 09:28 schreef superkimmi het volgende:
net een sms dat vandaag de hah al aangeleverd word maar dat die absoluut niet voor morgen bezorgd mag worden. Zal wel zijn omdat we op de heilige sinterklaasdag nog niet over kerst mogen beginnen. Echt genaaid want bezorg veel liever vandaag ff dat hah.
Zou je dan wel morgenochtend vroeger mogen beginnen en vast wat wegbrengen? Heb in totaal namelijk 11 tassen..
zou toch logischer zijn om dat ah ding dan op donderdag te doen?quote:Op vrijdag 5 december 2014 10:41 schreef superkimmi het volgende:
[..]
dikke kans dat dat de ah kerstspecial is. Die mag ook op woensdag bezorgd worden als zaterdag en dinsdag al te vol zitten met hah...
hij moet uiterlijk woensdag bezorgd worden van AH...quote:Op vrijdag 5 december 2014 12:05 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
zou toch logischer zijn om dat ah ding dan op donderdag te doen?
mag inderdaad vroeger beginnen. En wegens de hoeveelheid krijgen we sowieso extra tijd. Maar ga natuurlijk niet de tijd vragen van 2x het rondje lopen.. Wil het voor mijzelf doen wegens het gewicht...quote:Op vrijdag 5 december 2014 10:44 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Denk dat niemand je tegen gaat houden om zaterdag alvast vroeg wat HAH weg te gaan brengen. De extra tijd eventueel betalen is natuurlijk een ander verhaal. Maar dat spul mag dan gewoon niet eerder als zaterdag bezorgd worden, zaterdagochtend lijkt mij dan iig toegestaan
hm, nou, ben benieuwd waar ze al die extra postbezorgers dan vandaan gaan halen, normaal lopen postbodes hier op daldagen toch wel 3 of 4 wijken, dat gaat natuurlijk niet lukken met hah.quote:Op vrijdag 5 december 2014 13:27 schreef superkimmi het volgende:
[..]
hij moet uiterlijk woensdag bezorgd worden van AH...
hebben jullie hem op woensdag dan? Wij hebben hem namelijk zelf morgen.quote:Op vrijdag 5 december 2014 13:30 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
hm, nou, ben benieuwd waar ze al die extra postbezorgers dan vandaan gaan halen, normaal lopen postbodes hier op daldagen toch wel 3 of 4 wijken, dat gaat natuurlijk niet lukken met hah.
oke, fijn om te horen, want die 3 heb ik ook. Alleen dan wel veeeeel meer tassen, maar misschien zitten ze hier kwartvol en kan ik toch een boel in ene meenemenquote:Op vrijdag 5 december 2014 13:56 schreef swimmie86 het volgende:
Wij hebben de AH kerstspecial morgen erbij. Staat al op het depot. Het viel me eigenlijk best mee.
Het is wel meer gewicht, maar alle tassen zaten halfvol, dus met mijn 2 tassen hah is het dus maar 1 volle.
AH, AHkerstspecial en karwei. Allemaal a5 formaat.
Wij hebben morgen al dat c1000 kerstding en 3 andere folders dus dan zit ie er sowieso niet bijquote:Op vrijdag 5 december 2014 13:34 schreef superkimmi het volgende:
[..]
hebben jullie hem op woensdag dan? Wij hebben hem namelijk zelf morgen.
quote:Op vrijdag 5 december 2014 14:30 schreef houdjemond het volgende:
Hier weten ze nog niet wanneer we hem krijgenheb hem liever morgen dan ben ik er maar vanaf.
( huisje was mooi trouwens, maar sta daar nog 5de, kreeg ik onderweg een belletje dat ik in exact dezelfde straat maar een andere flat eerste sta, volgende week dus nog een bezichtiging! )
Hopelijk is die ook mooi dan! Wel zorgen dat je wel al het papierwerk keurig netjes op orde hebt he, daar zijn ze onverbiddelijk in meestal. Ik ga zo langs de gemeente voor een GBA uittrekselquote:Op vrijdag 5 december 2014 14:30 schreef houdjemond het volgende:
Hier weten ze nog niet wanneer we hem krijgenheb hem liever morgen dan ben ik er maar vanaf.
( huisje was mooi trouwens, maar sta daar nog 5de, kreeg ik onderweg een belletje dat ik in exact dezelfde straat maar een andere flat eerste sta, volgende week dus nog een bezichtiging! )
Heb netjes mijn IB60 uitreksel en alles in een mapje.quote:Op vrijdag 5 december 2014 15:02 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Hopelijk is die ook mooi dan! Wel zorgen dat je wel al het papierwerk keurig netjes op orde hebt he, daar zijn ze onverbiddelijk in meestal. Ik ga zo langs de gemeente voor een GBA uittreksel
Nog 5e... er was niet iemand die al meteen ja heeft gezegd? Hier moeten mensen wel ter plekke ook beslissen, al moet het huurcontract dan wel later nog getekend worden en kan het nog mislopen natuurlijk
Maar als iemand al ja heeft gezegd dan is die kans wel minimaal waarschijnlijk
haha alsof ik daar zo blij mee benquote:Op vrijdag 5 december 2014 15:06 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Heb netjes mijn IB60 uitreksel en alles in een mapje.
Hier moet je na de bezichtiging via Internet aangeven of je intresse hebt. Beetje omslachtig maargoed.
OT ; was gelukkig niet zo koud vandaag en heel weinig, mag ook wel eens een keer.
@superkimmi ; ga je mijn record van 11 tassen gewoon breken !
quote:Op vrijdag 5 december 2014 15:06 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Heb netjes mijn IB60 uitreksel en alles in een mapje.
Dan werk je jezelf toch alleen maar tegen? Als het me vrijdag bevalt ( je weet natuurlijk nooit hoe het er van binnen uitziet ) dan ga ik er nog liever dezelfde dag in bij wijze van dan nog een week moeten wachten op een stom a4tje.quote:Op vrijdag 5 december 2014 15:13 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]Mooi
die heb ik idd ook allang klaar liggen. Veel mensen gaan die pas aanvragen op het moment dat ze gereageerd hebben
Fijn dat het goed ging, heb je het erg gemist?quote:Op vrijdag 5 december 2014 15:34 schreef V__L_N het volgende:
Zo dat was weer werkdag 1. Volgens mij miste ik wat straatdelen, maar wel veel pakketjes.
Ergens in de afgelopen maanden is er een tas van me kar verdwenen. Stond toch wel een beetje maf te kijken daarvan. Hoe dat nou toch kan.
Been doet een beetje zeer, maar viel niks tegen. Nu eerst weer 4 dagen uitrusten.
Vast ook nog wel 30 verlate pakketjes.quote:Op vrijdag 5 december 2014 15:07 schreef superkimmi het volgende:
[..]
haha alsof ik daar zo blij mee benMaar idd, en flink ook, want ik zal vast niet maar 1 tas post hebben
je krijgt er wel wat extra's voor(dat is echt waar)quote:Op vrijdag 5 december 2014 10:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Sodeknetters zeg ...
Dat is wel veul
ja en je wordt afgescheept met 25euro terwijl minima (bww en andere ellende)met kerst 70-100 krijgen van de gemeente, en geen ruk hoeven te doen.quote:Op vrijdag 5 december 2014 11:51 schreef Stoplichtjuh het volgende:
[..]
Dat klinkt "fijn" zeg.![]()
Eventjes @ HaH overzichtje van volgende week gekeken. Op dinsdag hebben de meeste hier "in de buurt" de AH kerstgids van 146 gram, die hem niet op dinsdag hebben, krijgen hem morgen al (dan is er ook een 89gr C1000) of op woensdag een 186 gram versie en op donderdag plaatselijk kans op de Jumbo. Dus al je een beetje pech hebt, loop je vier dagen in een week met die rotzooi.![]()
Ach als het koud is, gewoon een aanstekertje meenemen.![]()
Ja, ik heb het wel gemist. Ik ben dol op betaald sportief zijn. En ik ben blij met me wijkje. Leuk ook dat ze gemist hebben op straat.quote:Fijn dat het goed ging, heb je het erg gemist?
En bedoel je gewoon een van die fietstassen voor op je kar? Wij komen daar in om op het depot
Hier maar 9.50, rare gemeentes ook qua verschil.quote:Op vrijdag 5 december 2014 16:42 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik ga denk ik morgen maar wat eerder naar het depot. Heb een wijk die wel een kar heeft, maar die staat op een ander adres (dit was ooit ook een depot). Dan kan ik het HAH alvast bij de kar neer zetten, hopelijk is de post er dan ook een beetje eerder zodat ik die daarna ook mee kan nemen
Word ook een beetje triest van die mensen die post weg gaan gooien, nadat het al tijden mis gaat qua bezorging. Snap dat het frustrerend is als er niets aan gedaan wordt, maar weggooien![]()
Heb mijn mooie gba uittreksel a 17 euro ook weer binnen, hopelijk gaat mijn zoektocht naar een huisje niet zo lang duren dat ik er nog 1 nodig hebvia internet aanvragen was goedkoper, maar ja bezorging binnen 3 werkdagen....
en @houdjemond: mja, zeker als je gewoon keihard afgewezen wordt zonder de juiste papieren zorg je toch dat je ze ruim op tijd aanvraagt. Dat formulier vd BD kan 2 weken duren, dus dan vraag je dat toch aan voor je begint met reageren lijkt me
Ah dat is fijn om te horen inderdaad! TC misschien even inlichten? Kar heeft ook geen zin als je maar 2 tassen hebt :/quote:Op vrijdag 5 december 2014 17:09 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Ja, ik heb het wel gemist. Ik ben dol op betaald sportief zijn. En ik ben blij met me wijkje. Leuk ook dat ze gemist hebben op straat.
Er staan 2 karren en nu dus nog maar 5 tassen. Echt, hoe een tas kan verdwijnen snap ik niet.
Eentje op twitter gooide het bij het oud papier. Post voor zijn buren, mensen in andere straat etc.quote:Op vrijdag 5 december 2014 17:25 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Hier maar 9.50, rare gemeentes ook qua verschil.
Heb het nu in ieder geval allemaal netjes bij elkaar.
En hoe bedoel je post weggooien? Letterlijk gewoon in de kliko/bosjes/de sloot?
Nice zegquote:Op vrijdag 5 december 2014 14:30 schreef houdjemond het volgende:
Mooi dat het goed gingquote:Op vrijdag 5 december 2014 15:34 schreef V__L_N het volgende:
Zo dat was weer werkdag 1. Volgens mij miste ik wat straatdelen, maar wel veel pakketjes.
Ergens in de afgelopen maanden is er een tas van me kar verdwenen. Stond toch wel een beetje maf te kijken daarvan. Hoe dat nou toch kan.
Been doet een beetje zeer, maar viel niks tegen. Nu eerst weer 4 dagen uitrusten.
volgens mij niet, worden bij ons in ieder geval ook qua voorbereiding nog geen extra mensen ingezet dan op daldagen. Volgens mij verwachten ze dat het een beetje op gang komt in de week na volgende weekquote:Op vrijdag 5 december 2014 18:01 schreef V__L_N het volgende:
TC belt me morgen nog, dus dan kan ik het wel vragen. Volgende week 2 daldagen werken. Verwachten we dan al veel kerstkaarten?
hangt er vanaf waar je vandaan moet komen en waar je moet zijn, maar met anderhalf uur rijden moet je een heel eind kunnen komenquote:Op vrijdag 5 december 2014 18:36 schreef asabeta1 het volgende:
Meh, morgen word mijn oma 70 en dan moet ik om 17 uur in Friesland zijn, ik woon zelf in Zuid Holland. Denk dat ik ook maar vast wat hah ga wegbrengen in de ochtend anders ga ik het nooit redden
Moet je wel een auto hebben, als je van het OV afhankelijk bent kun je er gerust nog een uur bijtellen.quote:Op vrijdag 5 december 2014 19:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
hangt er vanaf waar je vandaan moet komen en waar je moet zijn, maar met anderhalf uur rijden moet je een heel eind kunnen komen
dan wel. Ik ken hetquote:Op vrijdag 5 december 2014 19:14 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Moet je wel een auto hebben, als je van het OV afhankelijk bent kun je er gerust nog een uur bijtellen.
trein valt wel mee hoor, als je naar heereveen oid. Moet. Dokkem is weer een ander verhaalquote:Op vrijdag 5 december 2014 19:14 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Moet je wel een auto hebben, als je van het OV afhankelijk bent kun je er gerust nog een uur bijtellen.
dan krijg je een taxi.quote:Op vrijdag 5 december 2014 19:40 schreef VixenFromHell het volgende:
En dan maar hopen dat er niks mis gaat ook nog! Laatst lekker een vrij zaterdagje in Leeuwarden geweest, redelijk laat terug en toen was er ergens iemand voor de trein gesprongen (wel heel sneu..).
Kon nog net thuis komen uiteindelijk, maar dat scheelde niet veel. Niet fijn die afhankelijkheid
En je kan weer terug als je je paspoort niet bij je hebt!quote:Op vrijdag 5 december 2014 19:14 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik heb familie in Drenthe, dat is altijd een pleurisend rijden. Van deur tot deur al gauw 3,5 uur.quote:Op vrijdag 5 december 2014 19:47 schreef Yreal het volgende:
[..]
trein valt wel mee hoor, als je naar heereveen oid. Moet. Dokkem is weer een ander verhaal
wat wil je ookquote:Op vrijdag 5 december 2014 20:27 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik heb familie in Drenthe, dat is altijd een pleurisend rijden. Van deur tot deur al gauw 3,5 uur.
heereveen zou ik lekker met de trein gaan.quote:Op vrijdag 5 december 2014 20:33 schreef asabeta1 het volgende:
Ik moet inderdaad in Heerenveen wezen en na het lopen wil ik nog even douchen en omkleden. Haasten, haasten en nog eens haasten morgen!
In Heerenveen zit het restaurant waar ze het viert, mijn opa en oma wonen in Nijetrijne dus dan kan je beter met de auto gaan. Er staan in heel Nijetrijne maar 10 huizen, daar komt geen ovquote:Op vrijdag 5 december 2014 20:47 schreef Yreal het volgende:
[..]
heereveen zou ik lekker met de trein gaan.
Friese dorpenquote:Op vrijdag 5 december 2014 21:06 schreef asabeta1 het volgende:
[..]
In Heerenveen zit het restaurant waar ze het viert, mijn opa en oma wonen in Nijetrijne dus dan kan je beter met de auto gaan. Er staan in heel Nijetrijne maar 10 huizen, daar komt geen ov
Dit.. en hier die AH gids nog niet.quote:Op zaterdag 6 december 2014 13:34 schreef Dale__Cooper het volgende:
Weinig post, maar dramatisch gebonden Hah.
TOP!quote:Op zaterdag 6 december 2014 12:39 schreef houdjemond het volgende:
Oeh, contractverlenging voor een jaar binnen, hoppa
Hier ook geen dikke AH. Had het kunnen weten: wordt er weer eens gecommuniceerd, is het ding zelf er niet. Maar ja, je kunt niet alles hebben.quote:Op zaterdag 6 december 2014 13:58 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Dit.. en hier die AH gids nog niet.
Ik heb een goed idee. We worden weer een staatsbedrijf, dan ben je meteen van op winst beluste aandeelhouders en hedgefunds af, en dat geld geven we terug aan de medewerkers (hogere lonen) en de klanten (lagere tarieven). Sandd heeft zich niet gehouden aan de voorwaarden voor de liberalisatie dus die organisatie wordt ontbonden. Ook gaan we flink snijden in het aantal leidinggevenden en hun salaris: een organisatie die krimpt in fte's heeft immers minder leidinggevenden nodig, en het is ook heel marktconform dat leidinggevenden met minder ondergeschikten ook minder verdienen. Verder gaan we, om de samenwerking te bevorderen en de communicatie te vereenvoudigen, de organisatie vereenvoudigen en stroomlijnen. Geen verschillende TC's meer voor binnen en buiten die alleen maar naar hun eigen targets kijken, nee, gewoon weer 1 TC voor binnen EN buiten. Het autobedrijf doeken we op als apart "bedrijf-binnen-het-bedrijf", dat wordt ook weer geïntegreerd binnen de bestaande teams. Alsjeblieft Herna, gratis en voor niets. Doe er je voordeel mee.quote:Op zaterdag 6 december 2014 15:16 schreef V__L_N het volgende:
Hee, maar je mag wel een goed idee inleveren. Zo maakt het bedrijf nog meer winst waar jij nog minder van terug ziet.
En bedankt hè.quote:Op vrijdag 5 december 2014 15:59 schreef ophaling10 het volgende:
terwijl minima (bww en andere ellende)met kerst 70-100 krijgen van de gemeente, en geen ruk hoeven te doen.
Nee hoor. Die hah hebben we gisteren al af laten voeren dus geen last van gehad vandaag.quote:Op zaterdag 6 december 2014 08:49 schreef ophaling10 het volgende:
Chef Dudor ingesneeuwd onder de HaH?Tis zo stil
ja op de centrale site staat dat je ideeën kan insturen,en Kramerica heeft natuurlijk gelijkquote:Op zaterdag 6 december 2014 15:16 schreef V__L_N het volgende:
Hee, maar je mag wel een goed idee inleveren. Zo maakt het bedrijf nog meer winst waar jij nog minder van terug ziet.
ook hier heb je geheel gelijkquote:Op zaterdag 6 december 2014 15:34 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik heb een goed idee. We worden weer een staatsbedrijf, dan ben je meteen van op winst beluste aandeelhouders en hedgefunds af, en dat geld geven we terug aan de medewerkers (hogere lonen) en de klanten (lagere tarieven). Sandd heeft zich niet gehouden aan de voorwaarden voor de liberalisatie dus die organisatie wordt ontbonden. Ook gaan we flink snijden in het aantal leidinggevenden en hun salaris: een organisatie die krimpt in fte's heeft immers minder leidinggevenden nodig, en het is ook heel marktconform dat leidinggevenden met minder ondergeschikten ook minder verdienen. Verder gaan we, om de samenwerking te bevorderen en de communicatie te vereenvoudigen, de organisatie vereenvoudigen en stroomlijnen. Geen verschillende TC's meer voor binnen en buiten die alleen maar naar hun eigen targets kijken, nee, gewoon weer 1 TC voor binnen EN buiten. Het autobedrijf doeken we op als apart "bedrijf-binnen-het-bedrijf", dat wordt ook weer geïntegreerd binnen de bestaande teams. Alsjeblieft Herna, gratis en voor niets. Doe er je voordeel mee.
mocht dat dan?(het afvoeren)quote:Op zaterdag 6 december 2014 16:18 schreef dud0r het volgende:
[..]
Nee hoor. Die hah hebben we gisteren al af laten voeren dus geen last van gehad vandaag.
Wel veel administratieve zaken moeten doen waardoor ik net een half uurtje klaar ben.
Gisteren ook een dag van 11,5 uur gemaakt en dan vandaag 10 uur.
Ik ben blij dat het weekend is.
Zal volgende week wel komen, die brief van het kerstpakket dat je op internet wat uit kunt zoeken. Maar weinig vind je het vast wel, ik ga er althans niet vanuit dat we dit keer duurdere geschenken kunnen kiezen dan vorig jaar of het jaar ervoor, en toen vond je het maar niksquote:Op zaterdag 6 december 2014 18:33 schreef ophaling10 het volgende:
Weet iemand nog hoe het zit met het kerstpakket? of is het een easybon van een gele brief?(als
dat zo is, dan is het bar weinig)
Kerstpakket is een verrassing hè, geen verplichting. Ren je rot en reken je niet rijk, zou ik zeggenquote:Op zaterdag 6 december 2014 18:33 schreef ophaling10 het volgende:
Weet iemand nog hoe het zit met het kerstpakket? of is het een easybon van een gele brief?(als
dat zo is, dan is het bar weinig)
Gefeliciteerdquote:Op zaterdag 6 december 2014 12:39 schreef houdjemond het volgende:
Oeh, contractverlenging voor een jaar binnen, hoppa
Daarom moet ik altijd een beetje lachen stiekem.quote:Op zaterdag 6 december 2014 19:59 schreef V__L_N het volgende:
Ik kreeg ook nog een verjaardagskaart 2 weken geleden.
Mooiste vond ik nog dat die gast mee ging rijden met en brommerwijk en het hem dan ineens opvalt dat brievenbussen op de verkeerde plek staan. Wordt daar niet al jaren over geklaagd!?
Kijk dat is leuk!quote:Op zaterdag 6 december 2014 19:59 schreef Peterselieman het volgende:
Kan me herinneren dat er een wijkje is met maar vijf adressen, maar dat is dan ook in de Biesbosch waar de postbode met een bootje doorheen mag varen
Ja, ik vond het ook een aparte vraag want ik had 2 minuten daarvoor een verjaardagskaartje geopend... van postnlquote:Op zaterdag 6 december 2014 19:56 schreef houdjemond het volgende:
Ik moet altijd een beetje gniffelen om dat blaadje.
350 adressen met 7 man is 50 pp, lijkt me heel sterk inderdaad.
En dan altijd dat kansloze geklaag en gehuilik kreeg wel gewoon een verjaardagskaartje van postnl namens "al mijn collega's" en dat was eind september.
Flyer van het kerstpakket word de 8ste verzonden lees ik net.
haha die bestaat idd, doet ie 4 uur over xD. is ook al 40 jaar dezelfde bode. Denk dat als die met pensioen gaat dat de biesbosch bewoners een postbus moeten nemenquote:Op zaterdag 6 december 2014 19:59 schreef Peterselieman het volgende:
Kan me herinneren dat er een wijkje is met maar vijf adressen, maar dat is dan ook in de Biesbosch waar de postbode met een bootje doorheen mag varen
Gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 6 december 2014 20:07 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Ja, ik vond het ook een aparte vraag want ik had 2 minuten daarvoor een verjaardagskaartje geopend... van postnl
Vroeger waren er veel meer van dat soort wijken, maar die zijn allemaal al lang geleden opgeheven.quote:Op zaterdag 6 december 2014 20:08 schreef superkimmi het volgende:
[..]
haha die bestaat idd, doet ie 4 uur over xD. is ook al 40 jaar dezelfde bode. Denk dat als die met pensioen gaat dat de biesbosch bewoners een postbus moeten nemen
Dankjewelquote:Op zaterdag 6 december 2014 20:09 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!![]()
![]()
Hoe ging het vandaag met je 11 tassen?
En als je idee tot beste wordt verkozen mag je met een team aan de slag om je idee uit te werken.quote:Op zaterdag 6 december 2014 15:16 schreef V__L_N het volgende:
Ik wil het anders graag van hem overnemen hoor. Als het werkelijk zo gaat zoals dat beschreven is in dat boekje dat we toen hebben gekregen.quote:Op zaterdag 6 december 2014 20:08 schreef superkimmi het volgende:
[..]
haha die bestaat idd, doet ie 4 uur over xD. is ook al 40 jaar dezelfde bode. Denk dat als die met pensioen gaat dat de biesbosch bewoners een postbus moeten nemen
Goede vraag.quote:
Met zware ijsgang wordt het minder natuurlijk. Heb zelf zoiets ook al eens meegemaakt. Kon toen een deel van een autoloop niet met de auto bestellen, maar moest toen een kilometer of tien fietsen. Ben je minimaal tweemaal zo lang bezig op dat stukquote:Op zaterdag 6 december 2014 21:25 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik wil het anders graag van hem overnemen hoor. Als het werkelijk zo gaat zoals dat beschreven is in dat boekje dat we toen hebben gekregen.
zoiets jaquote:Op zaterdag 6 december 2014 21:30 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Goede vraag.
Ik denk dat een dergelijke wedstrijd (voor zover je het zo mag noemen) alleen bedoeld is voor mensen met hart voor de zaak (lees: mensen die zich graag door het bedrijf laten naaien door met liefde gratis en voor niets te werken).
een kadobon van een gele briefquote:Op zaterdag 6 december 2014 21:35 schreef V__L_N het volgende:
Ik denk inderdaad dat je leuk met je kop in zo'n blaadje mag staan, maar dat je er verder niks voor krijgt.
Dus denk dat ik mijn geweldige ideeën maar lekker voor mezelf hou. Misschien dat ze ooit geld waard worden.
Ze bedoelen denk ik 7 wijken met in totaal 350 adressen PER WIJK.quote:Op zaterdag 6 december 2014 19:15 schreef ophaling10 het volgende:
in het magazine staat een interview over een depot,er staat 7 wijken met in totaal 350 adressen, dat zal wel een schrijffout zijn.
Een beetje wijk heeft al gauw 350 afgiftepunten
Waarschijnlijk is het dinsdagochtend weg en aan het einde van de middag weer terug.quote:Op zondag 7 december 2014 20:44 schreef VixenFromHell het volgende:
Oh verdorie ik heb last van mijn rughopelijk is dat dinsdag weer weg, want ik loop nu moeilijk en bukken etc is ook geen succes
3 tot 4 dagen met standaardverzending.quote:Op maandag 8 december 2014 12:42 schreef Tism het volgende:
Ik verwacht sinds Vrijdag een pakketje uit Oostenrijk...hoelang duurt zo iets?..
Oh cool, dat valt dan best mee..quote:Op maandag 8 december 2014 12:53 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
3 tot 4 dagen met standaardverzending.
https://www.post.at/tarifrechner/Paket/NL.html
Als alles soepel verloopt. Hou er wel rekening mee dat het iets langer kan duren door de drukke decembermaand.quote:
Zie deze linkquote:Op maandag 8 december 2014 12:54 schreef Rafierafie het volgende:
Weet iemand als wat voor dag (piek/dal) 22 december "betaalbaar wordt gesteld"?
Ik ben het helemaal eens met dit idee.quote:Ik heb een goed idee. We worden weer een staatsbedrijf, dan ben je meteen van op winst beluste aandeelhouders en hedgefunds af, en dat geld geven we terug aan de medewerkers (hogere lonen) en de klanten (lagere tarieven). Sandd heeft zich niet gehouden aan de voorwaarden voor de liberalisatie dus die organisatie wordt ontbonden. Ook gaan we flink snijden in het aantal leidinggevenden en hun salaris: een organisatie die krimpt in fte's heeft immers minder leidinggevenden nodig, en het is ook heel marktconform dat leidinggevenden met minder ondergeschikten ook minder verdienen. Verder gaan we, om de samenwerking te bevorderen en de communicatie te vereenvoudigen, de organisatie vereenvoudigen en stroomlijnen. Geen verschillende TC's meer voor binnen en buiten die alleen maar naar hun eigen targets kijken, nee, gewoon weer 1 TC voor binnen EN buiten. Het autobedrijf doeken we op als apart "bedrijf-binnen-het-bedrijf", dat wordt ook weer geïntegreerd binnen de bestaande teams. Alsjeblieft Herna, gratis en voor niets. Doe er je voordeel mee.
ik neem aan gewoon als piek. In de kerstperiode doen ze niet aan daldagen toch?quote:Op maandag 8 december 2014 12:54 schreef Rafierafie het volgende:
nee, waarom zou dat een werkdag zijn?quote:Op maandag 8 december 2014 14:42 schreef KatrienDuck het volgende:
Bij ons is de 22ste een piekdag.
Hoe zit dat met maandag de 29ste, werkdag of niet?
Het wordt betaalbaar gesteld voor zolang als jij er voor nodig hebt.quote:Op maandag 8 december 2014 12:54 schreef Rafierafie het volgende:
Ho eens even, we gaan niet aan mijn salaris zitten he? Ik vind al dat ik te weinig krijg elke maand.quote:Op maandag 8 december 2014 13:44 schreef allweather het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal eens met dit idee.![]()
![]()
zal net als voorgaande jaren op de maandag voor kerst wel echt vrijwel alleen maar kerstkaarten zijn.quote:Op maandag 8 december 2014 17:45 schreef posje het volgende:
[..]
Bij ons zeggen ze drukke daldag (en de tijd schrijven die je nodig hebt).
Nee maar hier iig wel de 31e een extra piekdag met HAH.quote:Op maandag 8 december 2014 14:42 schreef KatrienDuck het volgende:
Bij ons is de 22ste een piekdag.
Hoe zit dat met maandag de 29ste, werkdag of niet?
Dat is wel erg merkwaardig opeens. Tot voor een paar jaren geleden was de 31e altijd de dag dat er voor gezorgd werd dat je het vroegst de straat op kon. Enkele jaren nog in de ochtend in het donker gelopen.quote:Op maandag 8 december 2014 18:06 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Nee maar hier iig wel de 31e een extra piekdag met HAH.
+1!quote:Ik heb een goed idee. We worden weer een staatsbedrijf, dan ben je meteen van op winst beluste aandeelhouders en hedgefunds af, en dat geld geven we terug aan de medewerkers (hogere lonen) en de klanten (lagere tarieven). Sandd heeft zich niet gehouden aan de voorwaarden voor de liberalisatie dus die organisatie wordt ontbonden. Ook gaan we flink snijden in het aantal leidinggevenden en hun salaris: een organisatie die krimpt in fte's heeft immers minder leidinggevenden nodig, en het is ook heel marktconform dat leidinggevenden met minder ondergeschikten ook minder verdienen. Verder gaan we, om de samenwerking te bevorderen en de communicatie te vereenvoudigen, de organisatie vereenvoudigen en stroomlijnen. Geen verschillende TC's meer voor binnen en buiten die alleen maar naar hun eigen targets kijken, nee, gewoon weer 1 TC voor binnen EN buiten. Het autobedrijf doeken we op als apart "bedrijf-binnen-het-bedrijf", dat wordt ook weer geïntegreerd binnen de bestaande teams. Alsjeblieft Herna, gratis en voor niets. Doe er je voordeel mee.
Ja, dat komt er waarschijnlijk op neer dat sommigen waarschijnlijk onder druk gezet gaan worden om toch maar meerdere wijken te doen. Geloof dat het voor aankomende woensdag ook al niet mogelijk was om van iedereen de dienst in te kortenquote:Op maandag 8 december 2014 19:20 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Dat is wel erg merkwaardig opeens. Tot voor een paar jaren geleden was de 31e altijd de dag dat er voor gezorgd werd dat je het vroegst de straat op kon. Enkele jaren nog in de ochtend in het donker gelopen.
Nu met HAH op een woensdag is wel het tegenovergestelde. Veel bezorgers hier lopen vaak meerdere wijken op een daldag omdat er toch zo weinig post is. Mensen die even extra gaan werken op 31 december ga je niet zo makkelijk vinden denk ik zo.
met de komst van het autobedrijf zat dat vroeg de straat op er toch al niet meer in, want die gaan gewoon op hun vaste tijden rijden, dan kan de post wel een uur eerder klaar staan om afgevoerd te worden, maar hun dienst begint gewoon op een vaste tijd en eerder zullen ze dus ook niet vertrekken. Bij vestigingen waar nog aardig wat postbodes zijn zullen ze die dan wel eerder de straat opsturen zodat die meer weg kunnen brengen terwijl de voorbereiders wat extra wijken voorbereidenquote:Op maandag 8 december 2014 19:20 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Dat is wel erg merkwaardig opeens. Tot voor een paar jaren geleden was de 31e altijd de dag dat er voor gezorgd werd dat je het vroegst de straat op kon. Enkele jaren nog in de ochtend in het donker gelopen.
Nu met HAH op een woensdag is wel het tegenovergestelde. Veel bezorgers hier lopen vaak meerdere wijken op een daldag omdat er toch zo weinig post is. Mensen die even extra gaan werken op 31 december ga je niet zo makkelijk vinden denk ik zo.
Ik ben bang dat ze dat hier ook gaan doen.quote:Op maandag 8 december 2014 17:45 schreef posje het volgende:
[..]
Bij ons zeggen ze drukke daldag (en de tijd schrijven die je nodig hebt).
nou ja, gewoon de tijd betaald krijgen die je werkt is toch niet zo onredelijk?quote:Op maandag 8 december 2014 21:49 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik ben bang dat ze dat hier ook gaan doen.
Waarom niet gewoon betalen als een piekdag? Tenslotte moeten mogen mensen wel weer de straat op op hun vrije dag.
Ik vind die zogenaamde drukke daldagen toch grote onzin. Het is toch óf een piekdag óf een daldag?
quote:Op dinsdag 9 december 2014 05:06 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
nou ja, gewoon de tijd betaald krijgen die je werkt is toch niet zo onredelijk?
Iets meer betalen voor het opofferen van een vrije dag is ook niet onredelijk. Misschien zijn mensen dan ook eerder bereid om die dag daadwerkelijk te komen werken.quote:Op dinsdag 9 december 2014 05:06 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
nou ja, gewoon de tijd betaald krijgen die je werkt is toch niet zo onredelijk?
Nee hoor, maar ik denk dat PostNL dat niet zo ziet. Graag of gedwongen voor dezelfde vergoeding.quote:Op dinsdag 9 december 2014 09:03 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Iets meer betalen voor het opofferen van een vrije dag is ook niet onredelijk. Misschien zijn mensen dan ook eerder bereid om die dag daadwerkelijk te komen werken.
Zo'n vreemde gedachtegang is dit toch niet
Om in en -uit elkaar te halen bedoel je? Ja, ik draag ze gewoon over elkaar heen. Geen zin in dat geprutsquote:Op dinsdag 9 december 2014 06:06 schreef Pietertje71 het volgende:
Zeer goede constructie die 4-seasons-jas.....![]()
![]()
![]()
Kramerica-Industries for President!quote:Op zaterdag 6 december 2014 15:34 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik heb een goed idee. We worden weer een staatsbedrijf, dan ben je meteen van op winst beluste aandeelhouders en hedgefunds af, en dat geld geven we terug aan de medewerkers (hogere lonen) en de klanten (lagere tarieven). Sandd heeft zich niet gehouden aan de voorwaarden voor de liberalisatie dus die organisatie wordt ontbonden. Ook gaan we flink snijden in het aantal leidinggevenden en hun salaris: een organisatie die krimpt in fte's heeft immers minder leidinggevenden nodig, en het is ook heel marktconform dat leidinggevenden met minder ondergeschikten ook minder verdienen. Verder gaan we, om de samenwerking te bevorderen en de communicatie te vereenvoudigen, de organisatie vereenvoudigen en stroomlijnen. Geen verschillende TC's meer voor binnen en buiten die alleen maar naar hun eigen targets kijken, nee, gewoon weer 1 TC voor binnen EN buiten. Het autobedrijf doeken we op als apart "bedrijf-binnen-het-bedrijf", dat wordt ook weer geïntegreerd binnen de bestaande teams. Alsjeblieft Herna, gratis en voor niets. Doe er je voordeel mee.
Als t alleen de ah kerstspecial is heb je wel dikke kans dat je er 2 tassen van kan maken hoor. Zaten vanewge het gewicht bij ons zaterdag (wel icm andere folders) nog niet eens halfvol...quote:Op dinsdag 9 december 2014 11:32 schreef VixenFromHell het volgende:
Jeuj, morgen alleen al 4 tassen HAH voor mijn fietswijkjemaar goed, de post zal alsnog wel weinig voorstellen lijkt me
het is postnl, dan is het best een vreemde gedachtegang. En dan krijg je natuurlijk scheve gezichten, het is immers niet voor iedereen een vrije dag normaal. Postbodes zullen op basis van hun contract vast sowieso wel verplicht moeten werken, de mensen van collectie werken ook gewoon op maandagen, dus dan zouden ze alleen postbezorgers en voorbereiders extra moeten betalen? En je hebt natuurlijk gewoon de keuze om wel of niet je vrije dag op te offeren (al proberen ze het vaak zo te brengen dat het verplicht is).quote:Op dinsdag 9 december 2014 09:03 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Iets meer betalen voor het opofferen van een vrije dag is ook niet onredelijk. Misschien zijn mensen dan ook eerder bereid om die dag daadwerkelijk te komen werken.
Zo'n vreemde gedachtegang is dit toch niet
exact de reden dat ik ook altijd voor een cadeaukaart ga, die zijn het meeste waard.quote:Op dinsdag 9 december 2014 13:28 schreef superkimmi het volgende:
hier issie ook. ga voor de vd cadeaukaart. Die is namelijk 25 euro waard en 9 van de 10 producten die je kan nemen staan bij de v&d voor minder dan 25 euro
En dat paste allemaal in een Volkswagen Up?quote:Op dinsdag 9 december 2014 14:59 schreef houdjemond het volgende:
14 tassen. TC heeft ze naar mijn huis gebracht, komt geen einde aan
Had zelf al het meeste mee, dus het ging netquote:Op dinsdag 9 december 2014 15:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En dat paste allemaal in een Volkswagen Up?
Ook dat. En dan binnenkant is buitenkant jasquote:Op dinsdag 9 december 2014 11:41 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Om in en -uit elkaar te halen bedoel je? Ja, ik draag ze gewoon over elkaar heen. Geen zin in dat gepruts
is er een datum vastgelegd van in dienst Treding waarbij je die krijgt? Ik heb niets gehad nog en overigens de dichtbij afgelopen zaterdag ook nietquote:Op dinsdag 9 december 2014 13:16 schreef gelestipjes het volgende:
de kerstcadeaubrief is binnen! Zitten zo op het eerste gezicht nog wel wat aardige dingen tussen zoals een cadeaubon van de v&d, xenos of intratuin of een bioscard.
wanneer ben je in dienst getreden dan? Ik weet niet precies meer hoe lang je al in dienst moet zijn, maar wel een paar maanden.quote:Op dinsdag 9 december 2014 17:05 schreef Leontje het volgende:
[..]
is er een datum vastgelegd van in dienst Treding waarbij je die krijgt? Ik heb niets gehad nog en overigens de dichtbij afgelopen zaterdag ook niet
Wat voor model zakmes? Zoals onderstaand?quote:Op dinsdag 9 december 2014 16:50 schreef Pietertje71 het volgende:
Nou ik heb al een cadeau uitgekozen. De jongste wilde graag een zakmes hebben.
Blijkbaar vond mijn vrouw mijn oude 'Rambo-knife' iets te veel van het goede
Hm, het kan zijn dat ik niet goed gekeken heb maar volgens mij staat er bij mij geen zakmes tussen. In welke categorie staat die? (niet dat ik een zakmes wil, maar nu ben ik toch wel benieuwd of er verschil is in aanbod qua postbezorgers en postbodes/voorbereiders)quote:Op dinsdag 9 december 2014 16:50 schreef Pietertje71 het volgende:
Nou ik heb al een cadeau uitgekozen. De jongste wilde graag een zakmes hebben.
Blijkbaar vond mijn vrouw mijn oude 'Rambo-knife' iets te veel van het goede
Precies. Daarom heb ik ook voor die cadeaukaart gekozen. Had er vorig jaar eentje van de HEMA. Prima tochquote:Op dinsdag 9 december 2014 13:28 schreef superkimmi het volgende:
hier issie ook. ga voor de vd cadeaukaart. Die is namelijk 25 euro waard en 9 van de 10 producten die je kan nemen staan bij de v&d voor minder dan 25 euro
dat vond ik ook raar ja, ik keek om een uur of 12, dan zijn de meeste collega's nog aan het werk en hebben de meesten hun post nog niet gekregen, en toch stond er al bij aardig wat dingen dat het bijna op was. Hoeveel hadden ze er dan ingekocht van die producten, 5 of zo?quote:Op dinsdag 9 december 2014 17:41 schreef ann3 het volgende:
Vanmiddag stond bij mij het zakmes er ook nog tussen. Nu niet meer. Wat me wel verbaasde was dat er vanmiddag en nu ook al cadeaus zijn die bijna op zijn.
Oh my wat mis ik qua cadeaus?quote:Op dinsdag 9 december 2014 18:00 schreef V__L_N het volgende:
Ik zie ook al dingen die weg zijn sinds 1 uur. Toen keek ik namelijk voor het eerst. Vaag gedoe weer.
Overigens, iemand die de kerstreclame van de postnl heeft gezien? Wat is schiet dat ding weer totaal z'n doel voorbij. Zo nep-klef en nep-sociaal.
quote:Op dinsdag 9 december 2014 18:13 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Dat kun je maar beter niet weten. Voor jou geen flatscreen of een reisje naar de Bahama's
Ik vrees dat er hier weinig mensen zitten die ooit bij de Braziliaanse post gewerkt hebben, lastig in te schatten dus hoe lang een pakje er daar normaal over doet zodra het in Brazilië is aangekomen. Ik zou me nog niet direct zorgen maken, ik kan me zo voorstellen dat ook in Brazilie de decembermaand een drukke maand is qua post en dat er dan wel wat vertraging kan zijn.quote:Op dinsdag 9 december 2014 18:20 schreef kurk_droog het volgende:
2 weken terug op maandag een pakket naar Brazilie verzonden. Vorige week maandag kwam er een melding dat het aangekomen is in het land van bestemming maar nu is het nog niet op het adres aangekomen terwijl vandaag de 15e dag is. Moet ik mij zorgen maken?( het is met T&T ).
quote:Op dinsdag 9 december 2014 18:13 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Dat kun je maar beter niet weten. Voor jou geen flatscreen of een reisje naar de Bahama's
Die laatste stond er bij mij nog wel bij, maar dan had ik de hele reis achter het vliegtuig moeten waterskiën. Dat zag ik niet echt zittenquote:Op dinsdag 9 december 2014 18:13 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ja precies, even niet aan gedacht ook. Hoopte dat het voor Sinterklaas aan zou komen aangezien het ook iets van Sinterklaas is...niet dat ze het vieren maar voor als ze hier komt te wonen alvast wat gewenningquote:Op dinsdag 9 december 2014 18:23 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ik vrees dat er hier weinig mensen zitten die ooit bij de Braziliaanse post gewerkt hebben, lastig in te schatten dus hoe lang een pakje er daar normaal over doet zodra het in Brazilië is aangekomen. Ik zou me nog niet direct zorgen maken, ik kan me zo voorstellen dat ook in Brazilie de decembermaand een drukke maand is qua post en dat er dan wel wat vertraging kan zijn.
Ja dat was hier ook het idee, maar nee we doen het lekker op de hier drukste dagquote:Op dinsdag 9 december 2014 18:29 schreef posje het volgende:
Die AH-zooi krijgen wij er dus morgen bij, lekker op een daldag. De buit zou eerst over drie dagen verdeeld worden, maar dat bleek in de praktijk te ingewikkeld (met bezorgers die niet alle dagen werken, of geen vaste wijk hebben). Jammer dat dat ook niet even gecommuniceerd wordt, bezorgers waren er nu twee dagen voor niks op voorbereid. En alles op de woensdag, dat maakt best veel uit, zeker als je meer wijken loopt. Nee nee, ik loop er maar één![]()
(Maar voel me wel geroepen om zonodig bij te springen. Liever hoor ik van tevoren of dat gewenst is, ik vind het ook ieders eigen verantwoordelijkheid om aan te geven of het teveel wordt, niet de mijne i.i.g.)
TC gelooft niet dat het bijna net zoveel tijd zal kosten als een piekdag (op herladen na). We zullen zien...
Toch wel. Even een voorbeeldje over een willekeurig wijkje uit mijn geheugen opdiepen:quote:Op dinsdag 9 december 2014 18:29 schreef posje het volgende:
Die AH-zooi krijgen wij er dus morgen bij, lekker op een daldag. De buit zou eerst over drie dagen verdeeld worden, maar dat bleek in de praktijk te ingewikkeld (met bezorgers die niet alle dagen werken, of geen vaste wijk hebben). Jammer dat dat ook niet even gecommuniceerd wordt, bezorgers waren er nu twee dagen voor niks op voorbereid. En alles op de woensdag, dat maakt best veel uit, zeker als je meer wijken loopt. Nee nee, ik loop er maar één![]()
(Maar voel me wel geroepen om zonodig bij te springen. Liever hoor ik van tevoren of dat gewenst is, ik vind het ook ieders eigen verantwoordelijkheid om aan te geven of het teveel wordt, niet de mijne i.i.g.)
TC gelooft niet dat het bijna net zoveel tijd zal kosten als een piekdag (op herladen na). We zullen zien...
Mijn ervaring is dat je op een rustige dag MET hah minstens even lang bezig bent als op een drukke dag zonder hah. Dus ik denk dat als je morgen hah hebt (en die Ah-folder is een groot & zwaar ding) dat je dan zeker de donderdagtijd nodig hebt.quote:Op dinsdag 9 december 2014 18:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Toch wel. Even een voorbeeldje over een willekeurig wijkje uit mijn geheugen opdiepen:
Piekdag op zaterdag met HAH: 2 uur en 5 minuten
Daldag met stempassen: 1 uur 40 minuten (dat was er echt op maximaal tempo)
Gewone daldag: 1 uur en 5 minuten
Hoezo geen verschil?
Daar heeft het management geen boodschap meer aan volgens mij. Heb hier de decemberplanning gezien met wanneer er hah is etc. En dit soort problemen zijn er op meer dagen zo te zien. Ik heb namelijk ook nog geen extra decemberbezorger gezien. Op mezelf na zijn er ook geen zaterdagwerkers meer die doordeweeks kunnen bijspringen, en de afgelopen jaren hebben die veel problemen opgelost. Worden nog leuke weken!quote:Op dinsdag 9 december 2014 18:43 schreef gelestipjes het volgende:
Maar als ik dan naar de planning kijk staan mensen nog gewoon ingepland voor 3 wijken.
Zoiets denk ik ook. Donderdag is vaak zwaar en veel, maar minder stops, waardoor je zo klaar bent eigenlijk.quote:Op dinsdag 9 december 2014 19:01 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat je op een rustige dag MET hah minstens even lang bezig bent als op een drukke dag zonder hah. Dus ik denk dat als je morgen hah hebt (en die Ah-folder is een groot & zwaar ding) dat je dan zeker de donderdagtijd nodig hebt.
maar normaal werken niet alle postbezorgers iedere dag, in de kerstperiode gaan ze er wel vanuit dat alle postbezorgers iedere dag kunnen werken, dus daarmee los je een deel van die problemen die je anders op daldagen zou hebben wel op. Op de piekdagen denk ik dat er sowieso niet echt een probleem zal zijn (tenzij sneeuw en zo)quote:Op dinsdag 9 december 2014 19:02 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Daar heeft het management geen boodschap meer aan volgens mij. Heb hier de decemberplanning gezien met wanneer er hah is etc. En dit soort problemen zijn er op meer dagen zo te zien. Ik heb namelijk ook nog geen extra decemberbezorger gezien. Op mezelf na zijn er ook geen zaterdagwerkers meer die doordeweeks kunnen bijspringen, en de afgelopen jaren hebben die veel problemen opgelost. Worden nog leuke weken!
Ben benieuwd, laat je tzt weten wat erin zat?quote:Op dinsdag 9 december 2014 19:12 schreef posje het volgende:
Doe mij de verrassing maar, maar ik typte per ongeluk carrousel met twee essen en kwam op de Makro-site, waar ik zelf de prijs van het kerstpakket mocht kiezen maar niet kon inloggen
Daar gaan ze vanuit idd. Maar zijn hier mensen die op wo en vrijdag gewoon andere bezigheden hebben. Die komen niet opeens werken gok ikquote:Op dinsdag 9 december 2014 19:09 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
maar normaal werken niet alle postbezorgers iedere dag, in de kerstperiode gaan ze er wel vanuit dat alle postbezorgers iedere dag kunnen werken, dus daarmee los je een deel van die problemen die je anders op daldagen zou hebben wel op. Op de piekdagen denk ik dat er sowieso niet echt een probleem zal zijn (tenzij sneeuw en zo)
Nou idd jaquote:Op dinsdag 9 december 2014 19:06 schreef tntster het volgende:
Jeetje, ik vind het steeds zotter worden dat kerstpakket.
Het prijsverschil is zo groot tussen sommige artikelen. Bij de games wordt leuk met grand theft auto geadverteerd maar geen spel dat er op lijkt.
Ze geven iig toe dat het een sfeerafbeelding is lol. Achja, ik heb al wel eens een bon voor een echte game gebruiktquote:Op dinsdag 9 december 2014 19:17 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Lekker een boerderij simulerenGTA V zal wel mogelijk zijn voor de hogere lagen binnen het bedrijf. Maar bij iedereen staat het zelfde plaatje.
Idd. Prima ding. Heb er ook zo eentje. Handigquote:Op dinsdag 9 december 2014 17:09 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Wat voor model zakmes? Zoals onderstaand?
[ afbeelding ]
het is dat jij die gratis kerstkaarten noemde, want ik had ze nog niet eens gezien. Maar wat een lelijke dingen zegquote:Op dinsdag 9 december 2014 19:06 schreef tntster het volgende:
Het prijsverschil is zo groot tussen sommige artikelen. Bij de games wordt leuk met grand theft auto geadverteerd maar geen spel dat er op lijkt. Ook de gratis kerstkaartjes die we krijgen..ik verwachtte eigenlijk dat ze al gefrankeerd zouden zijn, dan was het een extraatje. Nu stuur ik liever een zelf gekochte kerstkaart.
En bij sommige artikelen staat nu al nog beperkt leverbaar.
Wat zat erbij van de Jumbo dan?quote:Op dinsdag 9 december 2014 19:48 schreef Pietertje71 het volgende:
Hier is het nog onduidelijk of hier de AH er bij zit.
Vandaag wel de GAMMA en de JUMBO
[..]
Idd. Prima ding. Heb er ook zo eentje. Handig![]()
Ik vind het sowieso behoorlijk vreemde kaarten. Je bent een masterchef, ik kom je kaalvreten (of iets dergelijks)quote:Op dinsdag 9 december 2014 20:54 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
het is dat jij die gratis kerstkaarten noemde, want ik had ze nog niet eens gezien. Maar wat een lelijke dingen zeg. Dan waren die sinterklaaskaarten die we een paar jaar terug kregen toch een stuk mooier, en daar zaten ook nog postzegels bij.
Deze kaarten zijn te lelijk om te versturen
En die mooie propagandaboodschap aan het begin.quote:Op dinsdag 9 december 2014 19:06 schreef tntster het volgende:
Het prijsverschil is zo groot tussen sommige artikelen. Bij de games wordt leuk met grand theft auto geadverteerd maar geen spel dat er op lijkt. Ook de gratis kerstkaartjes die we krijgen..ik verwachtte eigenlijk dat ze al gefrankeerd zouden zijn, dan was het een extraatje. Nu stuur ik liever een zelf gekochte kerstkaart.
En bij sommige artikelen staat nu al nog beperkt leverbaar.
of het moet 50/uur opleveren(dat zit er helaas niet in)quote:Op dinsdag 9 december 2014 19:15 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Daar gaan ze vanuit idd. Maar zijn hier mensen die op wo en vrijdag gewoon andere bezigheden hebben. Die komen niet opeens werken gok ik
quote:Soms lijkt de decembermaand wel eens puzzelmaand voor postbezorgers. Hierbij een aantal tips om ervoor te zorgen dat jouw post (tijdig) arriveert!
● Ieniemienie kerskaartjes zijn geen goed idee als je zeker er van wil zijn dat je kaarten aankomen. (Deze kunnen blijven hangen in de sorteermachines.)
● Het adres van de geadresseerde schrijven in zilveren letters is sierlijk maar vaak onleesbaar voor de bezorger!
● Je adressenlijst heeft onderhoud nodig. Soms zijn je vrienden verhuisd.
● Zet op de achterkant je eigen naam en adres
● Met alleen 'opa' of 'oma' op de envelop kunnen wij de kaart niet bezorgen
● Doe 3D-kaarten binnenstebuiten in een envelop. (Anders scheurt de envelop in de sorteermachine.)
● Vermeld altijd de correcte postcode
● Plak de envelop dicht
Ik heb mijn moeder een paar jaar terug bijna uitgescholden hoe ze in godsnaam op het idee kwam om van die ieniemieniekutkaartjes te willen versturen.quote:Op dinsdag 9 december 2014 22:27 schreef Rafierafie het volgende:
http://bvpp.nl/index.php/(...)et-begint-bij-jezelf
[..]![]()
Naam en adres op de achterkant van een envelop is wat overdreven. Postcode en huisnummer zijn voldoende.
Maar wel foutgevoelig. Als er ook maar een letter of cijfer van de postcode niet duidelijk leesbaar is, of voor meerdere uitleg vatbaar (is het een 1 of een 7, een L of een C, enzovoort) dan heb je al een probleem. Als naam en adres er extra bijstaan dan heb je als bezorger in elk geval wat om op terug te vallen.quote:Op dinsdag 9 december 2014 22:27 schreef Rafierafie het volgende:
Naam en adres op de achterkant van een envelop is wat overdreven. Postcode en huisnummer zijn voldoende.
Wat zat erin als ik mag vragen?quote:Op woensdag 10 december 2014 00:02 schreef Thomas-sama het volgende:
Geen HEMA cadeaukaart tussen
Vorig jaar het verrassinspakket gekozen, achteraf beetje spijt
Dat weet ik niet meer preciesquote:Op woensdag 10 december 2014 00:06 schreef houdjemond het volgende:
[..]
Wat zat erin als ik mag vragen?
Hallo Voordeel Kerst(aanbiedingskrantje) wat je normaliter in de winkel ziet liggen of thuis krijgt als je in de buurt van een JUMBO woont.quote:Op dinsdag 9 december 2014 20:59 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Wat zat erbij van de Jumbo dan?
Ik leef nogsteeds met je mee, maar dan wel met eenquote:Hier mochten we vanochtend 6 volle rolcontainers met hah en nog eens 4 met post uitladen.
Schijnbaar vonden ze het een goed idee om naast die zware hah ook nog eens de Villa d'arte ertussen te gooien![]()
Dat mocht ik vandaag allemaal fijn rondbrengen op een fiets met een lekke voorband.
Gevolg: Rafierafie heeft af en toe flink staan schelden.
Doe die nul er af en voilàquote:Op dinsdag 9 december 2014 21:38 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
of het moet 50/uur opleveren(dat zit er helaas niet in)
Die folder had ik er dus ook bijquote:Op dinsdag 9 december 2014 22:37 schreef gelestipjes het volgende:
Wat een boekwerk trouwens, dat kerstding van de jumbo, maar goed dat die blijkbaar door een ander werd rondgebracht en dat wij slechts de standaard jumbofolder hoefden te doen.
Idd.quote:Op dinsdag 9 december 2014 22:27 schreef Rafierafie het volgende:
http://bvpp.nl/index.php/(...)et-begint-bij-jezelf
[..]![]()
Ik denk niet dat je dat kerstding van de jumbo erbij gaat krijgen, volgens mij is die echt te zwaar voor ons, heb hem net even gewogen, 325 gram! Daarbij vergeleken stellen de kerstedities van de c1000 en AH-folders weinig meer voorquote:Op woensdag 10 december 2014 05:11 schreef Pietertje71 het volgende:
Die folder had ik er dus ook bij
Het is alleen onduidelijk of ik de (dikkere)kersteditie van de AH of van JUMBO er, deze of volgende week, bij krijg...of beiden
[..]
Ik lees net folders van 186 gram, dus nee geen JUMBO-editiesquote:Op woensdag 10 december 2014 08:29 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je dat kerstding van de jumbo erbij gaat krijgen, volgens mij is die echt te zwaar voor ons, heb hem net even gewogen, 325 gram! Daarbij vergeleken stellen de kerstedities van de c1000 en AH-folders weinig meer voor
Totaal aantal folders in dat postcodegebied.quote:Op woensdag 10 december 2014 08:47 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Ik lees net folders van 186 gram, dus nee geen JUMBO-edities
Voorbeeldje OGS: postcode-jaartal-50Wo(week/dag)-2958(aantal folders?)-186(gewicht)
In dit geval zijn het de pakketjes in jouw gebied.quote:Op woensdag 10 december 2014 09:02 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Totaal aantal folders in dat postcodegebied.![]()
Je begint het al aardig te leren allemaal. Ga zo door!
in de bouwvak hebben er al heel veel mensen vrij meestal, dus ik denk dat dat sowieso al niet echt een optie zou zijnquote:Op woensdag 10 december 2014 09:23 schreef swimmie86 het volgende:
Om half 11 vakantieoverleg. Dat wordt weer ruziemaken.
Ik heb voor de zomer 2 opties, anders hebben vriend en ik geen vakantie samen.
En ik zit ook liever niet vast aan de bouwvak, want dan is alles nog duurder lijkt het wel.
quote:Op woensdag 10 december 2014 09:06 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
In dit geval zijn het de pakketjes in jouw gebied.
*vluchtmodus*
HAH die je op vrijdag aantreft moet je niet diezelfde dag al lopen hoor!quote:Ik heb die uitdraaien nog nooit gezien ofzo. Gewoon pakken wat je die ochtend/middag/avond aan treft en gaan![]()
![]()
![]()
quote:Op woensdag 10 december 2014 09:45 schreef Rafierafie het volgende:
[..]![]()
[..]
HAH die je op vrijdag aantreft moet je niet diezelfde dag al lopen hoor!
Je hebt overduidelijk nog veel te leren.![]()
Je stelt me toch teleur.
Volgens mij in dit geval op het depot.quote:
Oh, dus die tassen met AH-folders die zojuist op mijn depot werden afgeleverd hoef ik niet vandaag mee te nemen?quote:Op woensdag 10 december 2014 09:45 schreef Rafierafie het volgende:
[..]![]()
[..]
HAH die je op vrijdag aantreft moet je niet diezelfde dag al lopen hoor!
Je hebt overduidelijk nog veel te leren.![]()
Je stelt me toch teleur.
Zo word je binnengehaald, maar na een paar weken slaat het om. Dan ben je ineens te langzaam en gaan ze je schaduwen in je eigen wijk. Toch?quote:Op woensdag 10 december 2014 10:49 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Overigens word je als scooterbezorger in de watten gelegd met uitgebreide lunchpakketten, bonussen etc. t.o.v. de lopende of fietsende pbz
Die zijn alvast voor volgend jaar.quote:Op woensdag 10 december 2014 11:07 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Oh, dus die tassen met AH-folders die zojuist op mijn depot werden afgeleverd hoef ik niet vandaag mee te nemen?
Yep. Heb hem ook net binnen.quote:Op woensdag 10 december 2014 11:20 schreef tntster het volgende:
Uhm, krijg volgens mij net mijn "cadeaukaart" van xenos in de mailbox..volgens mij moet ik die gewoon uitprinten?
Blijft vaag...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |