Toch wel. Even een voorbeeldje over een willekeurig wijkje uit mijn geheugen opdiepen:quote:Op dinsdag 9 december 2014 18:29 schreef posje het volgende:
Die AH-zooi krijgen wij er dus morgen bij, lekker op een daldag. De buit zou eerst over drie dagen verdeeld worden, maar dat bleek in de praktijk te ingewikkeld (met bezorgers die niet alle dagen werken, of geen vaste wijk hebben). Jammer dat dat ook niet even gecommuniceerd wordt, bezorgers waren er nu twee dagen voor niks op voorbereid. En alles op de woensdag, dat maakt best veel uit, zeker als je meer wijken loopt. Nee nee, ik loop er maar één![]()
(Maar voel me wel geroepen om zonodig bij te springen. Liever hoor ik van tevoren of dat gewenst is, ik vind het ook ieders eigen verantwoordelijkheid om aan te geven of het teveel wordt, niet de mijne i.i.g.)
TC gelooft niet dat het bijna net zoveel tijd zal kosten als een piekdag (op herladen na). We zullen zien...
Mijn ervaring is dat je op een rustige dag MET hah minstens even lang bezig bent als op een drukke dag zonder hah. Dus ik denk dat als je morgen hah hebt (en die Ah-folder is een groot & zwaar ding) dat je dan zeker de donderdagtijd nodig hebt.quote:Op dinsdag 9 december 2014 18:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Toch wel. Even een voorbeeldje over een willekeurig wijkje uit mijn geheugen opdiepen:
Piekdag op zaterdag met HAH: 2 uur en 5 minuten
Daldag met stempassen: 1 uur 40 minuten (dat was er echt op maximaal tempo)
Gewone daldag: 1 uur en 5 minuten
Hoezo geen verschil?
Daar heeft het management geen boodschap meer aan volgens mij. Heb hier de decemberplanning gezien met wanneer er hah is etc. En dit soort problemen zijn er op meer dagen zo te zien. Ik heb namelijk ook nog geen extra decemberbezorger gezien. Op mezelf na zijn er ook geen zaterdagwerkers meer die doordeweeks kunnen bijspringen, en de afgelopen jaren hebben die veel problemen opgelost. Worden nog leuke weken!quote:Op dinsdag 9 december 2014 18:43 schreef gelestipjes het volgende:
Maar als ik dan naar de planning kijk staan mensen nog gewoon ingepland voor 3 wijken.
Zoiets denk ik ook. Donderdag is vaak zwaar en veel, maar minder stops, waardoor je zo klaar bent eigenlijk.quote:Op dinsdag 9 december 2014 19:01 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat je op een rustige dag MET hah minstens even lang bezig bent als op een drukke dag zonder hah. Dus ik denk dat als je morgen hah hebt (en die Ah-folder is een groot & zwaar ding) dat je dan zeker de donderdagtijd nodig hebt.
maar normaal werken niet alle postbezorgers iedere dag, in de kerstperiode gaan ze er wel vanuit dat alle postbezorgers iedere dag kunnen werken, dus daarmee los je een deel van die problemen die je anders op daldagen zou hebben wel op. Op de piekdagen denk ik dat er sowieso niet echt een probleem zal zijn (tenzij sneeuw en zo)quote:Op dinsdag 9 december 2014 19:02 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Daar heeft het management geen boodschap meer aan volgens mij. Heb hier de decemberplanning gezien met wanneer er hah is etc. En dit soort problemen zijn er op meer dagen zo te zien. Ik heb namelijk ook nog geen extra decemberbezorger gezien. Op mezelf na zijn er ook geen zaterdagwerkers meer die doordeweeks kunnen bijspringen, en de afgelopen jaren hebben die veel problemen opgelost. Worden nog leuke weken!
Ben benieuwd, laat je tzt weten wat erin zat?quote:Op dinsdag 9 december 2014 19:12 schreef posje het volgende:
Doe mij de verrassing maar, maar ik typte per ongeluk carrousel met twee essen en kwam op de Makro-site, waar ik zelf de prijs van het kerstpakket mocht kiezen maar niet kon inloggen
Daar gaan ze vanuit idd. Maar zijn hier mensen die op wo en vrijdag gewoon andere bezigheden hebben. Die komen niet opeens werken gok ikquote:Op dinsdag 9 december 2014 19:09 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
maar normaal werken niet alle postbezorgers iedere dag, in de kerstperiode gaan ze er wel vanuit dat alle postbezorgers iedere dag kunnen werken, dus daarmee los je een deel van die problemen die je anders op daldagen zou hebben wel op. Op de piekdagen denk ik dat er sowieso niet echt een probleem zal zijn (tenzij sneeuw en zo)
Nou idd jaquote:Op dinsdag 9 december 2014 19:06 schreef tntster het volgende:
Jeetje, ik vind het steeds zotter worden dat kerstpakket.
Het prijsverschil is zo groot tussen sommige artikelen. Bij de games wordt leuk met grand theft auto geadverteerd maar geen spel dat er op lijkt.
Ze geven iig toe dat het een sfeerafbeelding is lol. Achja, ik heb al wel eens een bon voor een echte game gebruiktquote:Op dinsdag 9 december 2014 19:17 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Lekker een boerderij simulerenGTA V zal wel mogelijk zijn voor de hogere lagen binnen het bedrijf. Maar bij iedereen staat het zelfde plaatje.
Idd. Prima ding. Heb er ook zo eentje. Handigquote:Op dinsdag 9 december 2014 17:09 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Wat voor model zakmes? Zoals onderstaand?
[ afbeelding ]
het is dat jij die gratis kerstkaarten noemde, want ik had ze nog niet eens gezien. Maar wat een lelijke dingen zegquote:Op dinsdag 9 december 2014 19:06 schreef tntster het volgende:
Het prijsverschil is zo groot tussen sommige artikelen. Bij de games wordt leuk met grand theft auto geadverteerd maar geen spel dat er op lijkt. Ook de gratis kerstkaartjes die we krijgen..ik verwachtte eigenlijk dat ze al gefrankeerd zouden zijn, dan was het een extraatje. Nu stuur ik liever een zelf gekochte kerstkaart.
En bij sommige artikelen staat nu al nog beperkt leverbaar.
Wat zat erbij van de Jumbo dan?quote:Op dinsdag 9 december 2014 19:48 schreef Pietertje71 het volgende:
Hier is het nog onduidelijk of hier de AH er bij zit.
Vandaag wel de GAMMA en de JUMBO
[..]
Idd. Prima ding. Heb er ook zo eentje. Handig![]()
Ik vind het sowieso behoorlijk vreemde kaarten. Je bent een masterchef, ik kom je kaalvreten (of iets dergelijks)quote:Op dinsdag 9 december 2014 20:54 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
het is dat jij die gratis kerstkaarten noemde, want ik had ze nog niet eens gezien. Maar wat een lelijke dingen zeg. Dan waren die sinterklaaskaarten die we een paar jaar terug kregen toch een stuk mooier, en daar zaten ook nog postzegels bij.
Deze kaarten zijn te lelijk om te versturen
En die mooie propagandaboodschap aan het begin.quote:Op dinsdag 9 december 2014 19:06 schreef tntster het volgende:
Het prijsverschil is zo groot tussen sommige artikelen. Bij de games wordt leuk met grand theft auto geadverteerd maar geen spel dat er op lijkt. Ook de gratis kerstkaartjes die we krijgen..ik verwachtte eigenlijk dat ze al gefrankeerd zouden zijn, dan was het een extraatje. Nu stuur ik liever een zelf gekochte kerstkaart.
En bij sommige artikelen staat nu al nog beperkt leverbaar.
of het moet 50/uur opleveren(dat zit er helaas niet in)quote:Op dinsdag 9 december 2014 19:15 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Daar gaan ze vanuit idd. Maar zijn hier mensen die op wo en vrijdag gewoon andere bezigheden hebben. Die komen niet opeens werken gok ik
quote:Soms lijkt de decembermaand wel eens puzzelmaand voor postbezorgers. Hierbij een aantal tips om ervoor te zorgen dat jouw post (tijdig) arriveert!
● Ieniemienie kerskaartjes zijn geen goed idee als je zeker er van wil zijn dat je kaarten aankomen. (Deze kunnen blijven hangen in de sorteermachines.)
● Het adres van de geadresseerde schrijven in zilveren letters is sierlijk maar vaak onleesbaar voor de bezorger!
● Je adressenlijst heeft onderhoud nodig. Soms zijn je vrienden verhuisd.
● Zet op de achterkant je eigen naam en adres
● Met alleen 'opa' of 'oma' op de envelop kunnen wij de kaart niet bezorgen
● Doe 3D-kaarten binnenstebuiten in een envelop. (Anders scheurt de envelop in de sorteermachine.)
● Vermeld altijd de correcte postcode
● Plak de envelop dicht
Ik heb mijn moeder een paar jaar terug bijna uitgescholden hoe ze in godsnaam op het idee kwam om van die ieniemieniekutkaartjes te willen versturen.quote:Op dinsdag 9 december 2014 22:27 schreef Rafierafie het volgende:
http://bvpp.nl/index.php/(...)et-begint-bij-jezelf
[..]![]()
Naam en adres op de achterkant van een envelop is wat overdreven. Postcode en huisnummer zijn voldoende.
Maar wel foutgevoelig. Als er ook maar een letter of cijfer van de postcode niet duidelijk leesbaar is, of voor meerdere uitleg vatbaar (is het een 1 of een 7, een L of een C, enzovoort) dan heb je al een probleem. Als naam en adres er extra bijstaan dan heb je als bezorger in elk geval wat om op terug te vallen.quote:Op dinsdag 9 december 2014 22:27 schreef Rafierafie het volgende:
Naam en adres op de achterkant van een envelop is wat overdreven. Postcode en huisnummer zijn voldoende.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |