Prima.quote:Op donderdag 27 november 2014 21:38 schreef aloa het volgende:
ECMWF is nu omgedraaid naar anti-winter!
[ afbeelding ]
Saai.quote:Op donderdag 27 november 2014 21:38 schreef aloa het volgende:
ECMWF is nu omgedraaid naar anti-winter!
[ afbeelding ]
Het wordt dit jaar wel een witte kerst.quote:Op donderdag 27 november 2014 23:38 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Weer geen witte kerst, ik voel het
Ga je nou na de zoveelste poging ook je gelijk eisen als het daadwerkelijk gaat vriezen en sneeuwen?quote:Op donderdag 27 november 2014 22:51 schreef quirina het volgende:
Er komt sneeuw. Ik voel t.
Ik ruik ijs.
Hoelang van tevoren ruik je dat wel niet? Je zei het een tijdje terug ook alquote:Op donderdag 27 november 2014 22:51 schreef quirina het volgende:
Er komt sneeuw. Ik voel t.
Ik ruik ijs.
Paar dagen koud maar knmi heeft donderdag alweer maxima rond de 10 graden onder een westelijke stroming niks mis meequote:Op vrijdag 28 november 2014 07:49 schreef aloa het volgende:
Het azorenhoog. Geen winter op lange termijn. Wat een omslag ineens. Dat kan ook alleen in de winter[ afbeelding ]
Lekker inderdaad!quote:Op vrijdag 28 november 2014 11:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Paar dagen koud maar knmi heeft donderdag alweer maxima rond de 10 graden onder een westelijke stroming niks mis mee
Hoezo I know met een schamend smileytje? Je rook toch lekker, sta er dan ook gewoon achter! Al dat gezeur altijd over roken.quote:
Helemaal mee eens zelfs dat weekje kou en snil hoeft niet.quote:Op vrijdag 28 november 2014 11:41 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Lekker inderdaad!
Weet je, ik weet dat ik misschien inmiddels bekend sta als kou en winter hater. Geef ik ook zonder probleem toe.
Maar ook ik kan het best "geinig" vinden als het ergens een weekje flink gaat vriezen en, fuck it.... ook met wat sneeuw erbij, prima....dan zijn alle winterfreaks ook weer even blij.
Maar weet je, doe dat dan gewoon maar in januari. Gewoon een weekje, langer niet! Sneeuwval, paar ijsdagen etc. En daarna klaar, dan de zuidwest wind weer erop en hoppa op naar de lente!
Haha, dat vind ik inderdaad ook altijd hilarisch. Mensen die dan als een complete zot hysterisch worden als het een weekje gevroren heeft en beginnen over de "tocht der tochten" en zou het, zou het?quote:Op vrijdag 28 november 2014 11:59 schreef Elan het volgende:
[..]
En constant zo'n schrale oostenwind op je sodemieter is al helemaal bagger om nog maar te zwijgen van dat gezeik hele dagen over een elfstedentocht die er dan uiteindelijk toch niet komt!
Ben jij een winterhaterquote:Op vrijdag 28 november 2014 11:41 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Lekker inderdaad!
Weet je, ik weet dat ik misschien inmiddels bekend sta als kou en winter hater. Geef ik ook zonder probleem toe.
Maar ook ik kan het best "geinig" vinden als het ergens een weekje flink gaat vriezen en, fuck it.... ook met wat sneeuw erbij, prima....dan zijn alle winterfreaks ook weer even blij.
Maar weet je, doe dat dan gewoon maar in januari. Gewoon een weekje, langer niet! Sneeuwval, paar ijsdagen etc. En daarna klaar, dan de zuidwest wind weer erop en hoppa op naar de lente!
Ja ja..quote:Op vrijdag 28 november 2014 09:14 schreef MaLo het volgende:
Het voelt inderdaad koud (Twenterand). Voor het eerst dat ik echt koude handen had bij het roken van mijn sigaretje vanmorgen.
Sterktequote:Op vrijdag 28 november 2014 22:33 schreef dick_laurent het volgende:
Gvd nee.... ik moet daar elke dag een uur doorheen fietsen.
Klote kou![]()
Met jou kan ik pratenquote:Op vrijdag 28 november 2014 11:41 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Lekker inderdaad!
Van de week al een fles gekocht.quote:Op zaterdag 29 november 2014 11:55 schreef dick_laurent het volgende:
Het wordt weer die tijd van het jaar om jägermeister in te slaan
Mooi, koud en zonnigquote:Op zaterdag 29 november 2014 11:02 schreef Fred0w het volgende:
Die piek volgend weekend blijft er wel inzitten.
[ afbeelding ]
ik zei vanmiddag nog tegen mijn vader: zou koud is het afgelopen winter niet geweestquote:Op zaterdag 29 november 2014 17:11 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Het voelt echt super fris aan vandaag. Heb het gevoel alsof ik al een tijdje niet meer zo'n frisse dag heb meegemaakt
Een pak 'droge' sneeuw, die langzaam sublimeert, en dan geen plakken ijs achterlaatquote:Op zaterdag 29 november 2014 23:03 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Zulk weer heeft alleen nut als er eerst een pak sneeuw is gevallen.
Zweedse sneeuwquote:Op zaterdag 29 november 2014 23:28 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Een pak 'droge' sneeuw, die langzaam sublimeert, en dan geen plakken ijs achterlaat
paar jaar terug hadden we hier toch echt van die mooie poedersneeuw. Kinderen geijk klagen dat je er zo moeilijk sneeuwballen kon maken met die sneeuwquote:Op zondag 30 november 2014 09:06 schreef dick_laurent het volgende:
Wederom, dat krijg je hier in NL toch niet
Als t gaat sneeuwen, in het gunstigste geval blijft het twee dagen 'normaal' liggen. Daarna krijg je grijze gore blubber omdat de temps overdag vaak net boven nul komen.
En met wat pech als t snachts weer gaat vriezen, vriest de platgestampte blubber weer aan waardoor het spekglad wordt en iedereen weer brokken gaat maken.
Echt, wake up. Dit is Nederland. Geen ydillisch zweeds bergdorpje waar de sneeuw er schattig en mooi bij ligt.
Sneeuw geeft hier alleen maar fucking overlast, meer niet.
Midden in de stad wel ja, dat is logisch met al die auto's die er rijden! Als het een dagen/weken onder nul is dan valt dat wel mee. Een paar jaar terug waren hier de weilanden wekenlang wit van de sneeuw! Snelwegen worden vrij rap schoongemaakt en zijn bijna altijd goed berijdbaar!quote:Op zondag 30 november 2014 09:06 schreef dick_laurent het volgende:
Wederom, dat krijg je hier in NL toch niet
Als t gaat sneeuwen, in het gunstigste geval blijft het twee dagen 'normaal' liggen. Daarna krijg je grijze gore blubber omdat de temps overdag vaak net boven nul komen.
En met wat pech als t snachts weer gaat vriezen, vriest de platgestampte blubber weer aan waardoor het spekglad wordt en iedereen weer brokken gaat maken.
Echt, wake up. Dit is Nederland. Geen ydillisch zweeds bergdorpje waar de sneeuw er schattig en mooi bij ligt.
Sneeuw geeft hier alleen maar fucking overlast, meer niet.
Fris? het was ronduit koud gisterenquote:Op zaterdag 29 november 2014 17:11 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Het voelt echt super fris aan vandaag. Heb het gevoel alsof ik al een tijdje niet meer zo'n frisse dag heb meegemaakt
Ik snap niet echt hoe het Hirlam model daar bij komt...quote:Op zondag 30 november 2014 12:02 schreef hangtime het volgende:
Krijgen ze daar in het noord westen nou de eerste fatsoenlijke natte sneeuw?
T giet zoals t giet.quote:Op zondag 30 november 2014 17:52 schreef Ajaxfan het volgende:
Wat lichte natte snil in het noorden signaleert. Iet giet oan!
Het is vooral wennen omdat het een tijd te warm is geweest.quote:Op zondag 30 november 2014 19:57 schreef fotostarter het volgende:
Voorlopig temperaturen van ronde plus 2 en -1 ? Brrrr
Das niet fijn om 4 uur morgen op het fietsje
Klopt. Ik hoop dan ook echt dat de wind wat rustig blijft. Zodra het begint met waaien, dan voelt het gewoon nog kouder dan dat het al isquote:Op zondag 30 november 2014 20:00 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Het is vooral wennen omdat het een tijd te warm is geweest.
Temperatuur mag van mij nog even zo blijven, koelkast is stuk.....balkon is nu koelkastquote:Op zondag 30 november 2014 20:26 schreef INViCTuS het volgende:
Smerig koude en grijze kutweer mag wel weg
Dit is inderdaad echt zelfmoordweer.quote:Op zondag 30 november 2014 20:26 schreef INViCTuS het volgende:
Smerig koude en grijze kutweer mag wel weg
Ideaal weer om onderweg te denken aan een warme douche / de kachel / warme chocomel of erwtensoep.quote:Op zondag 30 november 2014 20:56 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dit is inderdaad echt zelfmoordweer.
https://twitter.com/spoorvertragingquote:Op zondag 30 november 2014 20:56 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dit is inderdaad echt zelfmoordweer.
Komt er dan sneeuwquote:Op zondag 30 november 2014 22:04 schreef RemcoW23 het volgende:
[ afbeelding ]
Haha die control dinsdag/woensdag over een week bij de sneeuwval
Herhaling 3 februari 2012 maar doen?quote:Op zondag 30 november 2014 22:04 schreef RemcoW23 het volgende:
[ afbeelding ]
Haha die control dinsdag/woensdag over een week bij de sneeuwval
Ik had de bus gemist, en heb hetzelfde probleem nuquote:Op maandag 1 december 2014 11:51 schreef dick_laurent het volgende:
Echt he, ik ben inmiddels al zo'n twee uur op kantoor (ja ik was wat laat vanmorgen) en ik heb nog steeds!!! kouwe poten.
Die wind sneed me gewoon echt doormidden op de fiets, en ik had genoeg dikke kleren aan, ging er gewoon doorheen leek het wel. Handschoenen deden ook niks, nog steeds ijskoude vingers.
Snap echt niet dat mensen deze kou leuk vinden....
Dikke kleren helpt niet, thermos dat helpt!quote:Op maandag 1 december 2014 11:51 schreef dick_laurent het volgende:
Echt he, ik ben inmiddels al zo'n twee uur op kantoor (ja ik was wat laat vanmorgen) en ik heb nog steeds!!! kouwe poten.
Die wind sneed me gewoon echt doormidden op de fiets, en ik had genoeg dikke kleren aan, ging er gewoon doorheen leek het wel. Handschoenen deden ook niks, nog steeds ijskoude vingers.
Snap echt niet dat mensen deze kou leuk vinden....
Die opmerkingquote:Op maandag 1 december 2014 12:51 schreef hangtime het volgende:
[..]
Dikke kleren helpt niet, thermos dat helpt!
Tegen kou kun je tenminste kleden, tegen warmte niet, ik vind dit weer heerlijk!
Om 7 uur was het in mijn auto de eerste vijf minuten ook afzien, brrrquote:Op maandag 1 december 2014 12:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik had de bus gemist, en heb hetzelfde probleem nu
Scheelt nog dat ik pas 10u op pad ging.
Met krabben kan je de auto al een minuutje laten voorwarmen.quote:Op maandag 1 december 2014 13:00 schreef MaLo het volgende:
[..]
Om 7 uur was het in mijn auto de eerste vijf minuten ook afzien, brrr
Mij was geleerd tijdens autorijles dat je je motor niet moest starten en dan pas je autoruiten krabben!quote:Op maandag 1 december 2014 13:01 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Met krabben kan je de auto al een minuutje laten voorwarmen.
Dus eerst krabben, en dan met half beslagen ruiten en een bevroren motor meteen wegrijdenquote:Op maandag 1 december 2014 13:24 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Mij was geleerd tijdens autorijles dat je je motor niet moest starten en dan pas je autoruiten krabben!
Slecht voor milieu en voor auto. Schijnt.![]()
Je kunt je niet kleden tegen kou?quote:Op maandag 1 december 2014 12:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die opmerking
Je kan je ook niet kleden tegen kou. Tevens is het verschrikkelijk om helemaal ingepakt op de fiets te gaan zitten of de hele dag binnen moeten blijven omdat op pad gaan een nachtmerrie is.
Warm in Nederland is gewoon 25 graden, wat prima te doen is en makkelijk te omzeilen is in de schaduw.
Wat een gelul idd. Waarschijnlijk hebben ze nog nooit schaatsers gezien (alsof die dik aangekleed zijnquote:Op maandag 1 december 2014 13:28 schreef hangtime het volgende:
[..]
Je kunt je niet kleden tegen kou?
Heb je wel eens thermos kleding geprobeerd?
Als ik ga kitesurfen met dit weer, moet jij toch de fiets op kunnen dacht ik zo?
Dure thermos kleding aanschaffen die mijn gezicht, mijn handen en mijn voeten niet bedekken, er niet uit ziet en meestal ook niet lekker zit? Jaaaaa....nee.quote:Op maandag 1 december 2014 13:28 schreef hangtime het volgende:
[..]
Je kunt je niet kleden tegen kou?
Heb je wel eens thermos kleding geprobeerd?
Als ik ga kitesurfen met dit weer, moet jij toch de fiets op kunnen dacht ik zo?
Ik moest lachenquote:Op maandag 1 december 2014 13:43 schreef Straatcommando. het volgende:
Er is ook wel even een verschil tussen mensen die voor de lol wat gaan doen of mensen die moeten werken in de kou. Het geeft louter overlast, en mijn ervaring is dat alleen "stevige" mensen de kou lekker vinden.![]()
Kou verbieden!!111quote:Op maandag 1 december 2014 13:43 schreef Straatcommando. het volgende:
Het geeft louter overlast, en mijn ervaring is dat alleen "stevige" mensen de kou lekker vinden.![]()
Hoe je eruit ziet verkiezen boven functioneelquote:Op maandag 1 december 2014 13:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dure thermos kleding aanschaffen die mijn gezicht, mijn handen en mijn voeten niet bedekken, er niet uit ziet en meestal ook niet lekker zit? Jaaaaa....nee.
Het is echt niet zo dat ik bibberend van de kou ergens aankom, ik heb echt geen thermoskleding nodig om warm te blijven.
Iets met warmtetranssport van de lichaam naar de huid.quote:Op maandag 1 december 2014 13:52 schreef Coelho het volgende:
Nu we weer het seizoen van de gevoelstemperaturen ingaan ben ik benieuwd hoe die bepaald wordt. Ik weet dat je aan de actuele temperatuur en windsnelheid kunt rekenen om de gevoelstemperatuur te krijgen, maar hoe is ooit bepaald dat -9 en windkracht 4 voelt als -17 (willekeurig niet uitgerekend voorbeeld)? Bij de gewone temperatuur kun je nog zeggen dat er een nulpunt en een kookpunt is bepaald en dat daartussen 100 streepjes op een schaal gezet zijn, maar hoe toets je gevoelstemperatuur?
Vrouwen!!quote:Op maandag 1 december 2014 13:51 schreef Storneren het volgende:
[..]
Hoe je eruit ziet verkiezen boven functioneel
Dat bedoel ik.quote:Op maandag 1 december 2014 14:05 schreef Storneren het volgende:
[..]
Was het maar een vrouw, dan was de opmerking logisch.
Zo te lezen is het koud op Lemmer Beach.quote:Op maandag 1 december 2014 14:08 schreef alors het volgende:
Ik vind dat ook altijd zo’n loze opmerking, dat je je op de kou kunt kleden. Ik heb het altijd koud, al doe ik 6 lagen kleding aan inclusief thermokleding. Fietsen in de kou is ook verschrikkelijk. Je krijgt het warm van het fietsen, maar je kunt je jas niet los of uit doen want dan koel je weer veel te hard af. Bah zo smerigKoude oostenwind die koppijn geeft en ademen is ook kut met koude lucht.
Kou went nooit, warmte wel, je moet je gewoon niet zo druk maken als het warm is.
Je bent niet toevallig een goudvis?quote:Op maandag 1 december 2014 14:08 schreef alors het volgende:
Ik vind dat ook altijd zo’n loze opmerking, dat je je op de kou kunt kleden. Ik heb het altijd koud, al doe ik 6 lagen kleding aan inclusief thermokleding. Fietsen in de kou is ook verschrikkelijk. Je krijgt het warm van het fietsen, maar je kunt je jas niet los of uit doen want dan koel je weer veel te hard af. Bah zo smerigKoude oostenwind die koppijn geeft en ademen is ook kut met koude lucht.
Kou went nooit, warmte wel, je moet je gewoon niet zo druk maken als het warm is.
Niemand ziet dat ik een thermos shirt onder mijn blouse heb hoor?quote:Op maandag 1 december 2014 13:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dure thermos kleding aanschaffen die mijn gezicht, mijn handen en mijn voeten niet bedekken, er niet uit ziet en meestal ook niet lekker zit? Jaaaaa....nee.
Het is echt niet zo dat ik bibberend van de kou ergens aankom, ik heb echt geen thermoskleding nodig om warm te blijven.
maar op je werk zweet je je weer de rambam in een thermoshirt 😛quote:Op maandag 1 december 2014 14:10 schreef hangtime het volgende:
[..]
Niemand ziet dat ik een thermos shirt onder mijn blouse heb hoor?
Als het niet lekker zit, moet je gewoon betere thermos kleding kopen, net als bij 'normale' kleren.
Duur? Ligt er maar net aan waar je het koopt.
Ik koop het gewoon bij de aldi of lidl ofzo als het in de aanbieding is.
Zit als gegoten als je de juiste maat koopt.
Valt me nog mee. Normaal gesproken halen ze alle horror-scenario's uit de kast bij dit soort wintervoorspellingen.quote:Op maandag 1 december 2014 14:13 schreef InverHouse het volgende:
De voorspelling van Piet.
Wintervoorspelling 2014-2015
Vandaag | 12:54 uur - Laatste update Vandaag | 13:05 uur
Normaal, wel (even) op natuurijs!
Vandaag kom ik met mijn definitieve wintervoorspelling. Ik ga er vanuit dat het een normale tot te zachte winter wordt. Hierdoor is het over het algemeen sterk wisselend weer. Maar, in een normale winter past ook een echt koude periode. Dus toch nog (even) op natuurijs!
In december verwacht ik periodiek te hoge temperaturen, maar het kan wel eens de maand worden met de eerste sneeuw. Januari en februari zijn de maanden die nog kunnen zorgen voor in ieder geval een of misschien wel twee kortere of langere perioden met vorst. Nog (even) schaatsen op natuurijs. Met name denk ik dan eerst aan de ijsbanen. De kans daarop lijkt vooral in februari te liggen. Dan is er sprake van een late winter. Ook zal het weer eens wit worden met op meerdere dagen een sneeuwdek.
Verder wordt het een winter met de nodige overlast voor het verkeer. Dit in zowel de koudere als de zachte periode(n).
Over het algemeen zal de komende winter gemiddeld als een normale winter uit de bus komen of zelfs aan de zachte kant.
Hoe tot stand gekomen?
Mijn voorspelling gaat over een lange termijn van meer dan vier maanden en is niet alleen op computermodellen en de meteorologische wetenschap gebaseerd. Ik kijk ook altijd naar het stromingspatroon van de afgelopen anderhalf jaar. Verder vind ik de activiteit van de zon belangrijk en met name ook de ontwikkelingen in de herfst, zoals de opbouw van hogedrukgebieden in het noorden en de daarmee samenhangende opbouw van kou.
Het is dat een thermo aandoen te warm is thuis, maar anders zou ik die van mij iedere dag dragenquote:Op maandag 1 december 2014 13:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wederom eensch met deze man.quote:Op maandag 1 december 2014 14:21 schreef Straatcommando. het volgende:
Wil er wel even een kanttekening bij zetten, niet zo lang geleden lagen we onder invloed van een hogedrukgebied (een jaar of wat geleden) en toen was het stralend weer zonder een zuchtje wind en wolken. Ja, dat is fris, het was onder het vriespunt, maar dat is best wel lekker.
Grijze kutzooi met een vies koud windje en motregen en mist kan wat mij betreft el directo oprotten. Wat een treurig weerbeeld is dat dan, het zuigt alle energie en warmte uit je. Net zoals dat ook mag oprotten als het +20 is. Zon en aangenaam weerbeeld is veel belangrijker dan temperatuur.
Stratus is den duuv'l.
We zijn in de minderheid kerelquote:
-30 met een gure wind uit het Oosten kun je krijgen.quote:Op maandag 1 december 2014 14:21 schreef Straatcommando. het volgende:
Wil er wel even een kanttekening bij zetten, niet zo lang geleden lagen we onder invloed van een hogedrukgebied (een jaar of wat geleden) en toen was het stralend weer zonder een zuchtje wind en wolken. Ja, dat is fris, het was onder het vriespunt, maar dat is best wel lekker.
Grijze kutzooi met een vies koud windje en motregen en mist kan wat mij betreft el directo oprotten. Wat een treurig weerbeeld is dat dan, het zuigt alle energie en warmte uit je. Net zoals dat ook mag oprotten als het +20 is. Zon en aangenaam weerbeeld is veel belangrijker dan temperatuur.
Stratus is den duuv'l.
En 2 meter sneeuwquote:Op maandag 1 december 2014 14:34 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
-30 met een gure wind uit het Oosten kun je krijgen.
Hehe ik weet het. Ik vind je toon best redelijk hoor. En je geeft net nota bene toe dat je ook koud weer kan waarderen zolang het maar mooi helder is met een zonnetje, en daar ben ik het zeer mee eens.quote:Op maandag 1 december 2014 14:25 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
We zijn in de minderheid kerelvraag het de stamgasten hier, ik ben net zo'n fervent winter''hater'' als jij, alleen heb ik mijn toon wat gedempt omdat ik het gevoel kreeg dat het de sfeer niet ten goede kwam. Ik was namelijk nogal hard in mijn bewoordingen
Uiteindelijk ben ik een weerliefhebber, dus ook in de ''mindere'' seizoenen. Ik heb alleen wel zo m'n voorkeuren
Je bent ook een beetje exotisch natuurlijkquote:Op maandag 1 december 2014 14:08 schreef alors het volgende:
Ik vind dat ook altijd zo’n loze opmerking, dat je je op de kou kunt kleden. Ik heb het altijd koud, al doe ik 6 lagen kleding aan inclusief thermokleding. Fietsen in de kou is ook verschrikkelijk. Je krijgt het warm van het fietsen, maar je kunt je jas niet los of uit doen want dan koel je weer veel te hard af. Bah zo smerigen ondertussen blijven je handen, benen en gezicht gewoon ijskoud. Koude oostenwind die koppijn geeft en ademen is ook kut met koude lucht.
Ik zag giser nog iemand in zijn korte broek op de fiets.quote:Op maandag 1 december 2014 14:45 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Je bent ook een beetje exotisch natuurlijkals Groningse boer fiets ik nog vrolijk zonder jas rond maar ik kan weer totaal niet tegen hitte
Ik heb jaren buiten gewerkt, ook in de winter, daardoor redelijk imuumn voor vrieskouquote:Op maandag 1 december 2014 14:45 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Je bent ook een beetje exotisch natuurlijkals Groningse boer fiets ik nog vrolijk zonder jas rond maar ik kan weer totaal niet tegen hitte
Dat zal het zijn idd. Ik hoor gewoon ergens rond de evenaar thuis.quote:Op maandag 1 december 2014 14:45 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Het lijkt mij wel grappig het effect daarvan te zien in Nederland. Gaat natuurlijk never nooit gebeuren helaas.quote:
Echt waarom dat "helaas"quote:Op maandag 1 december 2014 15:23 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Het lijkt mij wel grappig het effect daarvan te zien in Nederland. Gaat natuurlijk never nooit gebeuren helaas.
Elk seizoen heeft zijn nadelen natuurlijk!quote:Op maandag 1 december 2014 15:34 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Echt waarom dat "helaas"![]()
Weet niet of jij ooit naar buiten moet, of dat je leven beperkt is tot een zolderkamertje? Indien dat zo is, kan ik je post nog enigszins begrijpen.....
Maar als je net zoals de rest van ons elke dag naar je werk moet, met de auto/OV of fiets en je boodschappen moet doen, of misschien zelfs kinderen van school moet halen en ga zo maar door, dan zou je kunnen inzien dat twee meter sneeuw de complete infrastructuur in NL zal laten vastlopen met gigantische economische en ook veel letsel schade tot gevolg.
Dus nee, niks helaas.... ik ben zeer blij dat dat tot nu toe nooit gebeurt hier.
Mooi dat je mijn situatie zo goed inschat en ik dus niet een fulltime baan heb en elke dag met het OV moet. Je neemt het wel een beetje te serieus helaas.quote:Op maandag 1 december 2014 15:34 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Echt waarom dat "helaas"![]()
Weet niet of jij ooit naar buiten moet, of dat je leven beperkt is tot een zolderkamertje? Indien dat zo is, kan ik je post nog enigszins begrijpen.....
Maar als je net zoals de rest van ons elke dag naar je werk moet, met de auto/OV of fiets en je boodschappen moet doen, of misschien zelfs kinderen van school moet halen en ga zo maar door, dan zou je kunnen inzien dat twee meter sneeuw de complete infrastructuur in NL zal laten vastlopen met gigantische economische en ook veel letsel schade tot gevolg.
Dus nee, niks helaas.... ik ben zeer blij dat dat tot nu toe nooit gebeurt hier.
bij 20 cm sneeuw is dat al...quote:Op maandag 1 december 2014 16:08 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Mooi dat je mijn situatie zo goed inschat en ik dus niet een fulltime baan heb en elke dag met het OV moet. Je neemt het wel een beetje te serieus helaas.Ik snap ook wel dat de pleuris echt uitbreekt als in Nederland zoiets zou gebeuren.
Ik zei "indien" je een zolderkamer persoon was dat ik het nog enigszins begreep. Dat betekent dus dat ik het in het midden liet omdat ik je situatie inderdaad niet ken.quote:Op maandag 1 december 2014 16:08 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Mooi dat je mijn situatie zo goed inschat en ik dus niet een fulltime baan heb en elke dag met het OV moet. Je neemt het wel een beetje te serieus helaas.Ik snap ook wel dat de pleuris echt uitbreekt als in Nederland zoiets zou gebeuren.
Dat komt meer bij blinde paniek onder automobilisten en een chronisch gebrek aan fatsoenlijk spoor toch?quote:
Moet even op gang komen weer na de vakantie.quote:Op maandag 1 december 2014 16:13 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik zei "indien" je een zolderkamer persoon was dat ik het nog enigszins begreep. Dat betekent dus dat ik het in het midden liet omdat ik je situatie inderdaad niet ken.
Wel blijven lezen heen zo superserieus ben ik ook weer niet hoor
Je mist mijn punt.quote:Op maandag 1 december 2014 14:10 schreef hangtime het volgende:
[..]
Niemand ziet dat ik een thermos shirt onder mijn blouse heb hoor?
Als het niet lekker zit, moet je gewoon betere thermos kleding kopen, net als bij 'normale' kleren.
Duur? Ligt er maar net aan waar je het koopt.
Ik koop het gewoon bij de aldi of lidl ofzo als het in de aanbieding is.
Zit als gegoten als je de juiste maat koopt.
Dat zegt de enkhuizer almanak ook.quote:Op maandag 1 december 2014 14:13 schreef InverHouse het volgende:
De voorspelling van Piet.
Wintervoorspelling 2014-2015
Vandaag | 12:54 uur - Laatste update Vandaag | 13:05 uur
Normaal, wel (even) op natuurijs!
Vandaag kom ik met mijn definitieve wintervoorspelling. Ik ga er vanuit dat het een normale tot te zachte winter wordt. Hierdoor is het over het algemeen sterk wisselend weer. Maar, in een normale winter past ook een echt koude periode. Dus toch nog (even) op natuurijs!
In december verwacht ik periodiek te hoge temperaturen, maar het kan wel eens de maand worden met de eerste sneeuw. Januari en februari zijn de maanden die nog kunnen zorgen voor in ieder geval een of misschien wel twee kortere of langere perioden met vorst. Nog (even) schaatsen op natuurijs. Met name denk ik dan eerst aan de ijsbanen. De kans daarop lijkt vooral in februari te liggen. Dan is er sprake van een late winter. Ook zal het weer eens wit worden met op meerdere dagen een sneeuwdek.
Verder wordt het een winter met de nodige overlast voor het verkeer. Dit in zowel de koudere als de zachte periode(n).
Over het algemeen zal de komende winter gemiddeld als een normale winter uit de bus komen of zelfs aan de zachte kant.
Hoe tot stand gekomen?
Mijn voorspelling gaat over een lange termijn van meer dan vier maanden en is niet alleen op computermodellen en de meteorologische wetenschap gebaseerd. Ik kijk ook altijd naar het stromingspatroon van de afgelopen anderhalf jaar. Verder vind ik de activiteit van de zon belangrijk en met name ook de ontwikkelingen in de herfst, zoals de opbouw van hogedrukgebieden in het noorden en de daarmee samenhangende opbouw van kou.
quote:Op maandag 1 december 2014 14:34 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
-30 met een gure wind uit het Oosten kun je krijgen.
Gelukkig heb ik een goede uitvaartverzekeringquote:
Het ken vriezen 't ken dooien.quote:Op maandag 1 december 2014 19:48 schreef Basekid_NZ het volgende:
Hoe betrouwbaar is zoiets van die Piet dan?
Zon? Hier is het zo grijs als een olifant.quote:
quote:Op dinsdag 2 december 2014 10:23 schreef MaLo het volgende:
[..]
Zon? Hier is het zo grijs als een olifant.
Gelukkig dan zijn we af van dit rustige droge weer en krijgen we wind en regenquote:Op dinsdag 2 december 2014 10:38 schreef INViCTuS het volgende:
Komend weekend eindelijk een verandering in het stromingspatroon
Dat is erger dan 2 gradenquote:Op dinsdag 2 december 2014 10:44 schreef aloa het volgende:
[..]
Gelukkig dan zijn we af van dit rustige droge weer en krijgen we wind en regen
Niet dat ik dat per se wil, maar dit dagenlange depressieve, saaie en koude wolkendek vind ik erger.quote:Op dinsdag 2 december 2014 10:44 schreef aloa het volgende:
[..]
Gelukkig dan zijn we af van dit rustige droge weer en krijgen we wind en regen
Echt he! En die zonnige dag wordt ook maar steeds uitgesteld godvrquote:Op dinsdag 2 december 2014 10:46 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Niet dat ik dat per se wil, maar dit dagenlange depressieve, saaie en koude wolkendek vind ik erger.
Dat is dan ook weer waar ja. Maar de zon gaan we nu ook niet uitgebreid zien, denk ik.quote:Op dinsdag 2 december 2014 10:46 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Niet dat ik dat per se wil, maar dit dagenlange depressieve, saaie en koude wolkendek vind ik erger.
Vraag me af wat erger is? Uur op de fiets door de kou of een uur op de fiets met veel wind, regen en een graad of 7/8...quote:Op dinsdag 2 december 2014 10:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is erger dan 2 graden
Alhoewel het niet veel grijzer kan dan dit en de wind flink vervelend kan zijn...
Er is hoop voor de zonaanbiddersquote:Op dinsdag 2 december 2014 11:18 schreef Koelkastje het volgende:
Wat zeuren jullie toch allemaal. Met dit zonnetje erbij is het best goed te doen!
Nou, maar een héél klein zonnetje hoor.quote:Op dinsdag 2 december 2014 11:18 schreef Koelkastje het volgende:
Wat zeuren jullie toch allemaal. Met dit zonnetje erbij is het best goed te doen!
Maakt niks uit, zon is zonquote:Op dinsdag 2 december 2014 11:22 schreef aloa het volgende:
[..]
Er is hoop voor de zonaanbidders![]()
[ afbeelding ]
Zon is zonquote:Op dinsdag 2 december 2014 11:25 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Nou, maar een héél klein zonnetje hoor.![]()
En al meer dan een etmaal niet boven nul geweest, brrr.
Maak je niet zo druk! Slecht voor je hartquote:Op dinsdag 2 december 2014 14:31 schreef dick_laurent het volgende:
Inderdaad, het fucked echt met je gevoel.... laat het maar gaan stormen, waaien, regenen, whatever....IETS.... want deze dode grijze soep waar we ons nu al dagen in bevinden is echt waar-de-loos
Wie zegt dat ik me druk maakquote:Op dinsdag 2 december 2014 14:58 schreef aloa het volgende:
[..]
Maak je niet zo druk! Slecht voor je hart
Een dag niet gezweten is een dag niet geleefdquote:Op maandag 1 december 2014 22:25 schreef Kutjelik het volgende:
Vandaag voor het eerst dit jaar heb ik niet gezweten op de fiets
Hier is het al zo sinds zaterdag middag. Vind het maar saai...quote:Op dinsdag 2 december 2014 14:29 schreef Ajaxfan het volgende:
Ben compleet mijn gevoel voor tijd kwijt als het zoals vandaag en gisteren de hele dag schemerig / donker blijft.
Nog ff een week volhouden. Daarna wordt het smiddags weer een stukje langer lichtquote:Op dinsdag 2 december 2014 14:29 schreef Ajaxfan het volgende:
Ben compleet mijn gevoel voor tijd kwijt als het zoals vandaag en gisteren de hele dag schemerig / donker blijft.
Ik word er zo gaar van omdat ik steeds in de half wakker modus blijf hangen.quote:Op dinsdag 2 december 2014 15:27 schreef WEST het volgende:
[..]
Nog ff een week volhouden. Daarna wordt het smiddags weer een stukje langer licht
Geen last van. Alleen smorgens heb ik een probleem om wakker te worden nu het zo laat licht wordt.quote:Op dinsdag 2 december 2014 15:37 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Ik word er zo gaar van omdat ik steeds in de half wakker modus blijf hangen.
Truequote:Op dinsdag 2 december 2014 14:29 schreef Ajaxfan het volgende:
Ik mag gelukkig nog een klein beetje daglicht opvangen. Duurt alleen niet lang meerquote:Op dinsdag 2 december 2014 16:47 schreef Apotheose het volgende:
[..]
TrueIk vertrek met donker en kom met donker thuis. Dus de gordijnen kunnen wel gewoon dicht blijven
http://www.earthcam.com/brazil/riodejaneiro/?cam=rio_copacabanaquote:Op dinsdag 2 december 2014 19:38 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik ben dit kille grauwe weer compleet zat
Ik kots even met je meequote:Op dinsdag 2 december 2014 19:38 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik ben dit kille grauwe weer compleet zat
Vanuit welke richting.quote:Op dinsdag 2 december 2014 19:47 schreef aloa het volgende:
Volgende week storm als dit uitkomt. EC komt met 950 mb bij Schotland. Zeer lage druk.
[ afbeelding ]
Als ik het goed zie volgende week dus even doorbijten en daarna weer echt winters?quote:Op dinsdag 2 december 2014 22:27 schreef INViCTuS het volgende:
Hier een interessant stukje over de jetstream en de gevolgen voor het weer de komende tijd. Geschreven door johann:
http://www.alpenweerman.nl/2014/12/jetstream-beschouwingen/
Fix'dquote:Op woensdag 3 december 2014 09:48 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Als ik het goed zie volgende week dus even genieten zo ver mogelijk en daarna weer echt winters?
Oostenwindquote:Op woensdag 3 december 2014 10:03 schreef haags_kwartiertje het volgende:
En het is wederom compleet grauw en grijs buiten......
Kou en frisse wind is helemaal niet erg, maar dat grauwe... dagenlang...quote:Op woensdag 3 december 2014 10:05 schreef alors het volgende:
[..]
Oostenwindaltijd heerlijke 'frisse' fijnstoflucht én zon!
aldus vele winterliefhebbers hier.___________________________________!
Met als extraatje een gevoelstemperatuur van -3 ( in het Westen) tot bijna -10 (in het Oosten).quote:Op woensdag 3 december 2014 10:03 schreef haags_kwartiertje het volgende:
En het is wederom compleet grauw en grijs buiten......
ik kop hem vast inquote:Op woensdag 3 december 2014 10:17 schreef Jor_Dii het volgende:
Aardig sneeuwgebiedje van Duitsland richting Limburg en Brabant aan het trekken
quote:Op woensdag 3 december 2014 10:31 schreef Frutsel het volgende:
[..]
ik kop hem vast in
ALTIJD WEER LIMBURG
Ja, dat is deprimerend. Ideale winter voor mij is eerst sneeuwval en daarna mooie zonnige koude winterdagen met een mooi besneeuwd landschap.quote:Op woensdag 3 december 2014 10:08 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Kou en frisse wind is helemaal niet erg, maar dat grauwe... dagenlang...
Snap ik, word een mens niet vrolijk vanquote:Op woensdag 3 december 2014 11:04 schreef Blik het volgende:
[..]
Ja, dat is deprimerend. Ideale winter voor mij is eerst sneeuwval en daarna mooie zonnige koude winterdagen met een mooi besneeuwd landschap.
Vorig jaar zat ik rond deze tijd in Finland, lag geen sneeuw, regende heel de dag, slechts 4 uur daglicht. Was blij toen ik weer thuis was.
Hmmm 4 uur per dag licht, dat sux.quote:Op woensdag 3 december 2014 11:04 schreef Blik het volgende:
[..]
Ja, dat is deprimerend. Ideale winter voor mij is eerst sneeuwval en daarna mooie zonnige koude winterdagen met een mooi besneeuwd landschap.
Vorig jaar zat ik rond deze tijd in Finland, lag geen sneeuw, regende heel de dag, slechts 4 uur daglicht. Was blij toen ik weer thuis was.
Nee, niet maximaal. Ik zat een paar uur boven Helsinki en dan is het "licht" van 10:30 - 14:30 ongeveer rond deze periode (ik zat er echt de week voor kerst, wat gewoon de donkerste periode is van het jaar). Helsinki heeft een uurtje meer, maar het blijft gewoon schemerig de hele dag omdat de zon nauwelijks boven de horizon uitkomt. Maar voor wintersport zou ik niet in december/januari gaan maar meer richting eind februari/maart, dat scheelt toch aardig qua daglicht.quote:Op woensdag 3 december 2014 11:25 schreef hangtime het volgende:
[..]
Hmmm 4 uur per dag licht, dat sux.
Ik wou begin volgend jaar naar Noorwegen gaan wintersporten... majah dat betekent dus max 4 uur per dag?
Ja he, het voelt hier HEEL koud. Ben nu nog bij school, dochter ophalen, maar daarna kom ik niet meer buitenquote:Op woensdag 3 december 2014 13:52 schreef Koelkastje het volgende:
Twente heeft gevoelstemperatuur van -7,9, en dat is te merken!
quote:Op woensdag 3 december 2014 14:23 schreef INViCTuS het volgende:
Over minder dan 3 maand begint de lente
ik had het al ergens gelezen jaquote:Op woensdag 3 december 2014 14:25 schreef Mani89 het volgende:
Zijn er al weer waarzeggers gesignaleerd die de koudste winter ALLER TIJDEN OOIT voorspellen? Dan kan de Telegraaf dat ook weer mooi overnemen.
Lente 2013 was geen lente man, dat was meer een soort voortzetting van de winter tot diep in mei...quote:
hij bedoelt gewoon herhaling winter 78/79 die tot diep in maart duurdequote:Op woensdag 3 december 2014 14:46 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Lente 2013 was geen lente man, dat was meer een soort voortzetting van de winter tot diep in mei...vreselijk was dat.
Zeg dan gewoon gelijk dat je hoopt dat het het hele jaar koud blijft, of dat er een ijstijd aanbreekt ofzo
Was sarcastisch bedoeltquote:Op woensdag 3 december 2014 14:46 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Lente 2013 was geen lente man, dat was meer een soort voortzetting van de winter tot diep in mei...vreselijk was dat.
Zeg dan gewoon gelijk dat je hoopt dat het het hele jaar koud blijft, of dat er een ijstijd aanbreekt ofzo
Ok. Hier kan ik wat meequote:Op woensdag 3 december 2014 15:03 schreef aloa het volgende:
[..]
Was sarcastisch bedoelt![]()
De winter mag van mij steenkoud zijn, maar halverwege maart mag de lente losbreken wat mij betreft. Lente warm en de zomer bloedheet.
Pics or it didn't happenquote:Op woensdag 3 december 2014 15:13 schreef Ajaxfan het volgende:
Die opwarming volgende week lijkt wel iets af te zwakken weer.
Die stormdepressie neemt ook nog flink wat kou mee. Die straalstroom zakt wat naar het zuiden waardoor Nederland aan de koude kant ervan terecht komt.quote:Op woensdag 3 december 2014 15:13 schreef Ajaxfan het volgende:
Die opwarming volgende week lijkt wel iets af te zwakken weer.
Sneeuwstormen.quote:Op woensdag 3 december 2014 15:27 schreef aloa het volgende:
[..]
Die stormdepressie neemt ook nog flink wat kou mee. Die straalstroom zakt wat naar het zuiden waardoor Nederland aan de koude kant ervan terecht komt.
Ze kunnen met moeite een dag verder voorspellen dus nu al definitief het weer van volgende week zeker is bijna onmogelijk lijkt mij?quote:Op woensdag 3 december 2014 15:44 schreef dick_laurent het volgende:
Kweenie hoor maar alle modellen gaan voor volgende week de hele week temps van een graad of 7 overdag en rond de 3 snachts. Dus waar zien jullie de kou dan?
Ja maar goed, dat kan ik dan net zo goed zeggen over jouw 'voorspelling' dat het toch koud zal blijvenquote:Op woensdag 3 december 2014 15:49 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Ze kunnen met moeite een dag verder voorspellen dus nu al definitief het weer van volgende week zeker is bijna onmogelijk lijkt mij?
Dit inderdaad. De temperaturen van vandaag vielen ook veel lager uit dan verwacht.quote:Op woensdag 3 december 2014 15:49 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Ze kunnen met moeite een dag verder voorspellen dus nu al definitief het weer van volgende week zeker is bijna onmogelijk lijkt mij?
Doe ik om te pesten.quote:Op woensdag 3 december 2014 15:50 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja maar goed, dat kan ik dan net zo goed zeggen over jouw 'voorspelling' dat het toch koud zal blijven
De pluim is zeker wel kouder alweer, dus ik moet het nog zien.quote:Op woensdag 3 december 2014 15:44 schreef dick_laurent het volgende:
Kweenie hoor maar alle modellen gaan voor volgende week de hele week temps van een graad of 7 overdag en rond de 3 snachts. Dus waar zien jullie de kou dan?
Nee. Dan voelt het nog kouder ben ik bangquote:Op woensdag 3 december 2014 16:21 schreef Ajaxfan het volgende:
Kan interessant gaan worden als het inderdaad fris word en er zoveel vocht in de lucht hangt.
Voorhet eerst sinds eeuwigheid weer witte vingers, ik vond het echt naar koud op de fietsquote:Op woensdag 3 december 2014 16:16 schreef MaLo het volgende:
Ik heb het de hele vorige winter niet zo koud gehad als vandaag
Wat dat betreft staan we al boven 2014, met zijn 0,0quote:Op woensdag 3 december 2014 17:30 schreef pfaf het volgende:
De eerste Hellmannen lijken me ruim binnen.
Die wind er ook bij, venijnig.quote:Op woensdag 3 december 2014 18:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Zeg dat!
Even wennen weer na twee jaar geen of nauwelijks vorst.
Die depressie ontstaat boven het noordelijkste deel van Canada en neemt zeer koude lucht mee richting Europa. Schotland etc kan rekenen op sneeuw en hier misschien ook buien met (natte) sneeuw.quote:Op woensdag 3 december 2014 15:44 schreef dick_laurent het volgende:
Extreme seizoenenquote:Op woensdag 3 december 2014 15:03 schreef aloa het volgende:
[..]
Was sarcastisch bedoelt![]()
De winter mag van mij steenkoud zijn, maar halverwege maart mag de lente losbreken wat mij betreft. Lente warm en de zomer bloedheet.
2014 was toch wel meer dan 0,0?quote:Op woensdag 3 december 2014 17:39 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Wat dat betreft staan we al boven 2014, met zijn 0,0
Ik heb bakjes water staan op alle radiatoren, en alsnog vind ik overal verdroogde spinnen . En ook een huilend gezichtje bij de luchtvochtigheids meter .(als ie ver beneden ideaal aangeeft)quote:Op woensdag 3 december 2014 20:14 schreef Rabieluh het volgende:
De luchtvochtigheid is op het moment in huis ook weer Lo%.
Dom huis wat dat betreft.
Doet je baas expres zodat jullie harder gaan werkenquote:Op donderdag 4 december 2014 10:38 schreef byah het volgende:
doe mij de zomer maar, het is hier op kantoor al de hele week onder de 20 graden
Wow, dat is wel snel ja... wat rijd je dan? Ik ben heel blij dat ik een parkeergarage onder mijn flat hebquote:Op donderdag 4 december 2014 11:03 schreef MaLo het volgende:
Mijn accu had het vanmorgen al begeven![]()
Dat wordt nog wat
Een oude Atosquote:Op donderdag 4 december 2014 11:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wow, dat is wel snel ja... wat rijd je dan? Ik ben heel blij dat ik een parkeergarage onder mijn flat heb
Ruilen met een werkplek waar de kachel helemaal niets meer doet?quote:Op donderdag 4 december 2014 10:38 schreef byah het volgende:
doe mij de zomer maar, het is hier op kantoor al de hele week onder de 20 graden
Werken in een loods is ook niet niks natuurlijk.quote:Op donderdag 4 december 2014 10:38 schreef byah het volgende:
Echte mannen werken in de havenquote:Op donderdag 4 december 2014 12:35 schreef Happel het volgende:
[..]
Werken in een loods is ook niet niks natuurlijk.
Alsof het vriest dat het kraakt, komop zegquote:Op donderdag 4 december 2014 13:39 schreef Straatcommando. het volgende:
Mijn gaskabel zat vastgevroren. Ben er nu alweer helemaal klaar met dit nutteloze kutseizoen.
Wat een bagger kwaliteit van die kabel dan. Dat gaat nog wat worden bij <-10.quote:Op donderdag 4 december 2014 13:39 schreef Straatcommando. het volgende:
Mijn gaskabel zat vastgevroren. Ben er nu alweer helemaal klaar met dit nutteloze kutseizoen.
De versnelling van mijn fiets zat ook vastgevrorenquote:Op donderdag 4 december 2014 13:39 schreef Straatcommando. het volgende:
bij mij stroomt t van t raam afquote:Op woensdag 3 december 2014 20:14 schreef Rabieluh het volgende:
De luchtvochtigheid is op het moment in huis ook weer Lo%.
Dom huis wat dat betreft.
U is niet buiten geweest gisteren? Een windchill van -9 is gewoon koud, de kabel was overduidelijk al niet meer goed maar dit zijn can die ongemakken die je alleen in de winter hebt.quote:Op donderdag 4 december 2014 14:02 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Alsof het vriest dat het kraakt, komop zeg
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |