abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport maandag 1 december 2014 @ 12:59:25 #101
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_147180794
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 12:51 schreef hangtime het volgende:

[..]

Dikke kleren helpt niet, thermos dat helpt!

Tegen kou kun je tenminste kleden, tegen warmte niet, ik vind dit weer heerlijk!
Die opmerking :')

Je kan je ook niet kleden tegen kou. Tevens is het verschrikkelijk om helemaal ingepakt op de fiets te gaan zitten of de hele dag binnen moeten blijven omdat op pad gaan een nachtmerrie is.

Warm in Nederland is gewoon 25 graden, wat prima te doen is en makkelijk te omzeilen is in de schaduw.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_147180825

Dagtemperatuur bijna onder 0
🐱
pi_147180828
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2014 12:07 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik had de bus gemist, en heb hetzelfde probleem nu :')

Scheelt nog dat ik pas 10u op pad ging.
Om 7 uur was het in mijn auto de eerste vijf minuten ook afzien, brrr
pi_147180844
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 13:00 schreef MaLo het volgende:

[..]

Om 7 uur was het in mijn auto de eerste vijf minuten ook afzien, brrr
Met krabben kan je de auto al een minuutje laten voorwarmen.
🐱
  Moderator maandag 1 december 2014 @ 13:24:38 #105
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_147181440
quote:
7s.gif Op maandag 1 december 2014 13:01 schreef GekkePoes het volgende:

[..]

Met krabben kan je de auto al een minuutje laten voorwarmen.
Mij was geleerd tijdens autorijles dat je je motor niet moest starten en dan pas je autoruiten krabben!
Slecht voor milieu en voor auto. Schijnt. O-) :P
pi_147181515
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 13:24 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Mij was geleerd tijdens autorijles dat je je motor niet moest starten en dan pas je autoruiten krabben!
Slecht voor milieu en voor auto. Schijnt. O-) :P
Dus eerst krabben, en dan met half beslagen ruiten en een bevroren motor meteen wegrijden :D
🐱
pi_147181573
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2014 12:59 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Die opmerking :')

Je kan je ook niet kleden tegen kou. Tevens is het verschrikkelijk om helemaal ingepakt op de fiets te gaan zitten of de hele dag binnen moeten blijven omdat op pad gaan een nachtmerrie is.

Warm in Nederland is gewoon 25 graden, wat prima te doen is en makkelijk te omzeilen is in de schaduw.
Je kunt je niet kleden tegen kou?
Heb je wel eens thermos kleding geprobeerd?

Als ik ga kitesurfen met dit weer, moet jij toch de fiets op kunnen dacht ik zo?
pi_147181917
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 13:28 schreef hangtime het volgende:

[..]

Als ik ga kitesurfen met dit weer, moet jij toch de fiets op kunnen dacht ik zo?
Wat een gelul idd. Waarschijnlijk hebben ze nog nooit schaatsers gezien (alsof die dik aangekleed zijn :') ).
pi_147182058
Er is ook wel even een verschil tussen mensen die voor de lol wat gaan doen of mensen die moeten werken in de kou. Het geeft louter overlast, en mijn ervaring is dat alleen "stevige" mensen de kou lekker vinden. :') :D

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 01-12-2014 13:44:04 ]
  Moderator / Redactie Sport maandag 1 december 2014 @ 13:49:18 #110
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_147182227
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 13:28 schreef hangtime het volgende:

[..]

Dure thermos kleding aanschaffen die mijn gezicht, mijn handen en mijn voeten niet bedekken, er niet uit ziet en meestal ook niet lekker zit? Jaaaaa....nee.

Het is echt niet zo dat ik bibberend van de kou ergens aankom, ik heb echt geen thermoskleding nodig om warm te blijven.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator maandag 1 december 2014 @ 13:50:12 #111
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_147182261
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2014 13:43 schreef Straatcommando. het volgende:
Er is ook wel even een verschil tussen mensen die voor de lol wat gaan doen of mensen die moeten werken in de kou. Het geeft louter overlast, en mijn ervaring is dat alleen "stevige" mensen de kou lekker vinden. :') :D
Ik moest lachen :D
pi_147182274
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2014 13:43 schreef Straatcommando. het volgende:
Het geeft louter overlast, en mijn ervaring is dat alleen "stevige" mensen de kou lekker vinden. :') :D
Kou verbieden!!111
Onterechte automatische incasso
pi_147182300
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2014 13:49 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dure thermos kleding aanschaffen die mijn gezicht, mijn handen en mijn voeten niet bedekken, er niet uit ziet en meestal ook niet lekker zit? Jaaaaa....nee.

Het is echt niet zo dat ik bibberend van de kou ergens aankom, ik heb echt geen thermoskleding nodig om warm te blijven.
Hoe je eruit ziet verkiezen boven functioneel :')
  maandag 1 december 2014 @ 13:52:11 #114
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_147182324
Nu we weer het seizoen van de gevoelstemperaturen ingaan ben ik benieuwd hoe die bepaald wordt. Ik weet dat je aan de actuele temperatuur en windsnelheid kunt rekenen om de gevoelstemperatuur te krijgen, maar hoe is ooit bepaald dat -9 en windkracht 4 voelt als -17 (willekeurig niet uitgerekend voorbeeld)? Bij de gewone temperatuur kun je nog zeggen dat er een nulpunt en een kookpunt is bepaald en dat daartussen 100 streepjes op een schaal gezet zijn, maar hoe toets je gevoelstemperatuur?
pi_147182451
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 13:52 schreef Coelho het volgende:
Nu we weer het seizoen van de gevoelstemperaturen ingaan ben ik benieuwd hoe die bepaald wordt. Ik weet dat je aan de actuele temperatuur en windsnelheid kunt rekenen om de gevoelstemperatuur te krijgen, maar hoe is ooit bepaald dat -9 en windkracht 4 voelt als -17 (willekeurig niet uitgerekend voorbeeld)? Bij de gewone temperatuur kun je nog zeggen dat er een nulpunt en een kookpunt is bepaald en dat daartussen 100 streepjes op een schaal gezet zijn, maar hoe toets je gevoelstemperatuur?
Iets met warmtetranssport van de lichaam naar de huid.

Water in een leiding bevriest immers ook sneller als het waait.
pi_147182558
Die pluim schiet ook alle kanten op. Nu is het een grote groene vlek boven de 0 graden (5 tot 10 zelfs).

:)
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_147182674
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 13:51 schreef Storneren het volgende:

[..]

Hoe je eruit ziet verkiezen boven functioneel :')
Vrouwen!! :')
pi_147182754
quote:
3s.gif Op maandag 1 december 2014 14:03 schreef InverHouse het volgende:

[..]

Vrouwen!! :')
Was het maar een vrouw, dan was de opmerking logisch.
pi_147182775
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 14:05 schreef Storneren het volgende:

[..]

Was het maar een vrouw, dan was de opmerking logisch.
Dat bedoel ik.
  maandag 1 december 2014 @ 14:08:08 #120
123170 alors
zlata1234
pi_147182822
Ik vind dat ook altijd zo’n loze opmerking, dat je je op de kou kunt kleden. Ik heb het altijd koud, al doe ik 6 lagen kleding aan inclusief thermokleding. Fietsen in de kou is ook verschrikkelijk. Je krijgt het warm van het fietsen, maar je kunt je jas niet los of uit doen want dan koel je weer veel te hard af. Bah zo smerig :r en ondertussen blijven je handen, benen en gezicht gewoon ijskoud. Koude oostenwind die koppijn geeft en ademen is ook kut met koude lucht.

Kou went nooit, warmte wel, je moet je gewoon niet zo druk maken als het warm is.
know'm sayin?
word? word.
pi_147182840
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2014 14:08 schreef alors het volgende:
Ik vind dat ook altijd zo’n loze opmerking, dat je je op de kou kunt kleden. Ik heb het altijd koud, al doe ik 6 lagen kleding aan inclusief thermokleding. Fietsen in de kou is ook verschrikkelijk. Je krijgt het warm van het fietsen, maar je kunt je jas niet los of uit doen want dan koel je weer veel te hard af. Bah zo smerig :r Koude oostenwind die koppijn geeft en ademen is ook kut met koude lucht.

Kou went nooit, warmte wel, je moet je gewoon niet zo druk maken als het warm is.
Zo te lezen is het koud op Lemmer Beach.
  maandag 1 december 2014 @ 14:10:19 #122
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_147182891
quote:
Ik vind dat ook altijd zo’n loze opmerking, dat je je op de kou kunt kleden. Ik heb het altijd koud, al doe ik 6 lagen kleding aan inclusief thermokleding. Fietsen in de kou is ook verschrikkelijk. Je krijgt het warm van het fietsen, maar je kunt je jas niet los of uit doen want dan koel je weer veel te hard af. Bah zo smerig :r Koude oostenwind die koppijn geeft en ademen is ook kut met koude lucht.

Je bent niet toevallig een goudvis?
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_147182914
quote:
1s.gif Op maandag 1 december 2014 13:49 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Niemand ziet dat ik een thermos shirt onder mijn blouse heb hoor?
Als het niet lekker zit, moet je gewoon betere thermos kleding kopen, net als bij 'normale' kleren.

Duur? Ligt er maar net aan waar je het koopt.
Ik koop het gewoon bij de aldi of lidl ofzo als het in de aanbieding is.
Zit als gegoten als je de juiste maat koopt.
pi_147182931
quote:
Ik heb het altijd koud,
Hoi vrouw :W
pi_147183030
De voorspelling van Piet.

Wintervoorspelling 2014-2015
Vandaag | 12:54 uur - Laatste update Vandaag | 13:05 uur
Normaal, wel (even) op natuurijs!
Vandaag kom ik met mijn definitieve wintervoorspelling. Ik ga er vanuit dat het een normale tot te zachte winter wordt. Hierdoor is het over het algemeen sterk wisselend weer. Maar, in een normale winter past ook een echt koude periode. Dus toch nog (even) op natuurijs!
In december verwacht ik periodiek te hoge temperaturen, maar het kan wel eens de maand worden met de eerste sneeuw. Januari en februari zijn de maanden die nog kunnen zorgen voor in ieder geval een of misschien wel twee kortere of langere perioden met vorst. Nog (even) schaatsen op natuurijs. Met name denk ik dan eerst aan de ijsbanen. De kans daarop lijkt vooral in februari te liggen. Dan is er sprake van een late winter. Ook zal het weer eens wit worden met op meerdere dagen een sneeuwdek.
Verder wordt het een winter met de nodige overlast voor het verkeer. Dit in zowel de koudere als de zachte periode(n).
Over het algemeen zal de komende winter gemiddeld als een normale winter uit de bus komen of zelfs aan de zachte kant.

Hoe tot stand gekomen?
Mijn voorspelling gaat over een lange termijn van meer dan vier maanden en is niet alleen op computermodellen en de meteorologische wetenschap gebaseerd. Ik kijk ook altijd naar het stromingspatroon van de afgelopen anderhalf jaar. Verder vind ik de activiteit van de zon belangrijk en met name ook de ontwikkelingen in de herfst, zoals de opbouw van hogedrukgebieden in het noorden en de daarmee samenhangende opbouw van kou.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')