Die opmerkingquote:Op maandag 1 december 2014 12:51 schreef hangtime het volgende:
[..]
Dikke kleren helpt niet, thermos dat helpt!
Tegen kou kun je tenminste kleden, tegen warmte niet, ik vind dit weer heerlijk!
Om 7 uur was het in mijn auto de eerste vijf minuten ook afzien, brrrquote:Op maandag 1 december 2014 12:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik had de bus gemist, en heb hetzelfde probleem nu
Scheelt nog dat ik pas 10u op pad ging.
Met krabben kan je de auto al een minuutje laten voorwarmen.quote:Op maandag 1 december 2014 13:00 schreef MaLo het volgende:
[..]
Om 7 uur was het in mijn auto de eerste vijf minuten ook afzien, brrr
Mij was geleerd tijdens autorijles dat je je motor niet moest starten en dan pas je autoruiten krabben!quote:Op maandag 1 december 2014 13:01 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Met krabben kan je de auto al een minuutje laten voorwarmen.
Dus eerst krabben, en dan met half beslagen ruiten en een bevroren motor meteen wegrijdenquote:Op maandag 1 december 2014 13:24 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Mij was geleerd tijdens autorijles dat je je motor niet moest starten en dan pas je autoruiten krabben!
Slecht voor milieu en voor auto. Schijnt.![]()
Je kunt je niet kleden tegen kou?quote:Op maandag 1 december 2014 12:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die opmerking
Je kan je ook niet kleden tegen kou. Tevens is het verschrikkelijk om helemaal ingepakt op de fiets te gaan zitten of de hele dag binnen moeten blijven omdat op pad gaan een nachtmerrie is.
Warm in Nederland is gewoon 25 graden, wat prima te doen is en makkelijk te omzeilen is in de schaduw.
Wat een gelul idd. Waarschijnlijk hebben ze nog nooit schaatsers gezien (alsof die dik aangekleed zijnquote:Op maandag 1 december 2014 13:28 schreef hangtime het volgende:
[..]
Je kunt je niet kleden tegen kou?
Heb je wel eens thermos kleding geprobeerd?
Als ik ga kitesurfen met dit weer, moet jij toch de fiets op kunnen dacht ik zo?
Dure thermos kleding aanschaffen die mijn gezicht, mijn handen en mijn voeten niet bedekken, er niet uit ziet en meestal ook niet lekker zit? Jaaaaa....nee.quote:Op maandag 1 december 2014 13:28 schreef hangtime het volgende:
[..]
Je kunt je niet kleden tegen kou?
Heb je wel eens thermos kleding geprobeerd?
Als ik ga kitesurfen met dit weer, moet jij toch de fiets op kunnen dacht ik zo?
Ik moest lachenquote:Op maandag 1 december 2014 13:43 schreef Straatcommando. het volgende:
Er is ook wel even een verschil tussen mensen die voor de lol wat gaan doen of mensen die moeten werken in de kou. Het geeft louter overlast, en mijn ervaring is dat alleen "stevige" mensen de kou lekker vinden.![]()
Kou verbieden!!111quote:Op maandag 1 december 2014 13:43 schreef Straatcommando. het volgende:
Het geeft louter overlast, en mijn ervaring is dat alleen "stevige" mensen de kou lekker vinden.![]()
Hoe je eruit ziet verkiezen boven functioneelquote:Op maandag 1 december 2014 13:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dure thermos kleding aanschaffen die mijn gezicht, mijn handen en mijn voeten niet bedekken, er niet uit ziet en meestal ook niet lekker zit? Jaaaaa....nee.
Het is echt niet zo dat ik bibberend van de kou ergens aankom, ik heb echt geen thermoskleding nodig om warm te blijven.
Iets met warmtetranssport van de lichaam naar de huid.quote:Op maandag 1 december 2014 13:52 schreef Coelho het volgende:
Nu we weer het seizoen van de gevoelstemperaturen ingaan ben ik benieuwd hoe die bepaald wordt. Ik weet dat je aan de actuele temperatuur en windsnelheid kunt rekenen om de gevoelstemperatuur te krijgen, maar hoe is ooit bepaald dat -9 en windkracht 4 voelt als -17 (willekeurig niet uitgerekend voorbeeld)? Bij de gewone temperatuur kun je nog zeggen dat er een nulpunt en een kookpunt is bepaald en dat daartussen 100 streepjes op een schaal gezet zijn, maar hoe toets je gevoelstemperatuur?
Vrouwen!!quote:Op maandag 1 december 2014 13:51 schreef Storneren het volgende:
[..]
Hoe je eruit ziet verkiezen boven functioneel
Dat bedoel ik.quote:Op maandag 1 december 2014 14:05 schreef Storneren het volgende:
[..]
Was het maar een vrouw, dan was de opmerking logisch.
Zo te lezen is het koud op Lemmer Beach.quote:Op maandag 1 december 2014 14:08 schreef alors het volgende:
Ik vind dat ook altijd zo’n loze opmerking, dat je je op de kou kunt kleden. Ik heb het altijd koud, al doe ik 6 lagen kleding aan inclusief thermokleding. Fietsen in de kou is ook verschrikkelijk. Je krijgt het warm van het fietsen, maar je kunt je jas niet los of uit doen want dan koel je weer veel te hard af. Bah zo smerigKoude oostenwind die koppijn geeft en ademen is ook kut met koude lucht.
Kou went nooit, warmte wel, je moet je gewoon niet zo druk maken als het warm is.
Je bent niet toevallig een goudvis?quote:Op maandag 1 december 2014 14:08 schreef alors het volgende:
Ik vind dat ook altijd zo’n loze opmerking, dat je je op de kou kunt kleden. Ik heb het altijd koud, al doe ik 6 lagen kleding aan inclusief thermokleding. Fietsen in de kou is ook verschrikkelijk. Je krijgt het warm van het fietsen, maar je kunt je jas niet los of uit doen want dan koel je weer veel te hard af. Bah zo smerigKoude oostenwind die koppijn geeft en ademen is ook kut met koude lucht.
Kou went nooit, warmte wel, je moet je gewoon niet zo druk maken als het warm is.
Niemand ziet dat ik een thermos shirt onder mijn blouse heb hoor?quote:Op maandag 1 december 2014 13:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dure thermos kleding aanschaffen die mijn gezicht, mijn handen en mijn voeten niet bedekken, er niet uit ziet en meestal ook niet lekker zit? Jaaaaa....nee.
Het is echt niet zo dat ik bibberend van de kou ergens aankom, ik heb echt geen thermoskleding nodig om warm te blijven.
maar op je werk zweet je je weer de rambam in een thermoshirt 😛quote:Op maandag 1 december 2014 14:10 schreef hangtime het volgende:
[..]
Niemand ziet dat ik een thermos shirt onder mijn blouse heb hoor?
Als het niet lekker zit, moet je gewoon betere thermos kleding kopen, net als bij 'normale' kleren.
Duur? Ligt er maar net aan waar je het koopt.
Ik koop het gewoon bij de aldi of lidl ofzo als het in de aanbieding is.
Zit als gegoten als je de juiste maat koopt.
Valt me nog mee. Normaal gesproken halen ze alle horror-scenario's uit de kast bij dit soort wintervoorspellingen.quote:Op maandag 1 december 2014 14:13 schreef InverHouse het volgende:
De voorspelling van Piet.
Wintervoorspelling 2014-2015
Vandaag | 12:54 uur - Laatste update Vandaag | 13:05 uur
Normaal, wel (even) op natuurijs!
Vandaag kom ik met mijn definitieve wintervoorspelling. Ik ga er vanuit dat het een normale tot te zachte winter wordt. Hierdoor is het over het algemeen sterk wisselend weer. Maar, in een normale winter past ook een echt koude periode. Dus toch nog (even) op natuurijs!
In december verwacht ik periodiek te hoge temperaturen, maar het kan wel eens de maand worden met de eerste sneeuw. Januari en februari zijn de maanden die nog kunnen zorgen voor in ieder geval een of misschien wel twee kortere of langere perioden met vorst. Nog (even) schaatsen op natuurijs. Met name denk ik dan eerst aan de ijsbanen. De kans daarop lijkt vooral in februari te liggen. Dan is er sprake van een late winter. Ook zal het weer eens wit worden met op meerdere dagen een sneeuwdek.
Verder wordt het een winter met de nodige overlast voor het verkeer. Dit in zowel de koudere als de zachte periode(n).
Over het algemeen zal de komende winter gemiddeld als een normale winter uit de bus komen of zelfs aan de zachte kant.
Hoe tot stand gekomen?
Mijn voorspelling gaat over een lange termijn van meer dan vier maanden en is niet alleen op computermodellen en de meteorologische wetenschap gebaseerd. Ik kijk ook altijd naar het stromingspatroon van de afgelopen anderhalf jaar. Verder vind ik de activiteit van de zon belangrijk en met name ook de ontwikkelingen in de herfst, zoals de opbouw van hogedrukgebieden in het noorden en de daarmee samenhangende opbouw van kou.
Het is dat een thermo aandoen te warm is thuis, maar anders zou ik die van mij iedere dag dragenquote:Op maandag 1 december 2014 13:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wederom eensch met deze man.quote:Op maandag 1 december 2014 14:21 schreef Straatcommando. het volgende:
Wil er wel even een kanttekening bij zetten, niet zo lang geleden lagen we onder invloed van een hogedrukgebied (een jaar of wat geleden) en toen was het stralend weer zonder een zuchtje wind en wolken. Ja, dat is fris, het was onder het vriespunt, maar dat is best wel lekker.
Grijze kutzooi met een vies koud windje en motregen en mist kan wat mij betreft el directo oprotten. Wat een treurig weerbeeld is dat dan, het zuigt alle energie en warmte uit je. Net zoals dat ook mag oprotten als het +20 is. Zon en aangenaam weerbeeld is veel belangrijker dan temperatuur.
Stratus is den duuv'l.
We zijn in de minderheid kerelquote:
-30 met een gure wind uit het Oosten kun je krijgen.quote:Op maandag 1 december 2014 14:21 schreef Straatcommando. het volgende:
Wil er wel even een kanttekening bij zetten, niet zo lang geleden lagen we onder invloed van een hogedrukgebied (een jaar of wat geleden) en toen was het stralend weer zonder een zuchtje wind en wolken. Ja, dat is fris, het was onder het vriespunt, maar dat is best wel lekker.
Grijze kutzooi met een vies koud windje en motregen en mist kan wat mij betreft el directo oprotten. Wat een treurig weerbeeld is dat dan, het zuigt alle energie en warmte uit je. Net zoals dat ook mag oprotten als het +20 is. Zon en aangenaam weerbeeld is veel belangrijker dan temperatuur.
Stratus is den duuv'l.
En 2 meter sneeuwquote:Op maandag 1 december 2014 14:34 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
-30 met een gure wind uit het Oosten kun je krijgen.
Hehe ik weet het. Ik vind je toon best redelijk hoor. En je geeft net nota bene toe dat je ook koud weer kan waarderen zolang het maar mooi helder is met een zonnetje, en daar ben ik het zeer mee eens.quote:Op maandag 1 december 2014 14:25 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
We zijn in de minderheid kerelvraag het de stamgasten hier, ik ben net zo'n fervent winter''hater'' als jij, alleen heb ik mijn toon wat gedempt omdat ik het gevoel kreeg dat het de sfeer niet ten goede kwam. Ik was namelijk nogal hard in mijn bewoordingen
Uiteindelijk ben ik een weerliefhebber, dus ook in de ''mindere'' seizoenen. Ik heb alleen wel zo m'n voorkeuren
Je bent ook een beetje exotisch natuurlijkquote:Op maandag 1 december 2014 14:08 schreef alors het volgende:
Ik vind dat ook altijd zo’n loze opmerking, dat je je op de kou kunt kleden. Ik heb het altijd koud, al doe ik 6 lagen kleding aan inclusief thermokleding. Fietsen in de kou is ook verschrikkelijk. Je krijgt het warm van het fietsen, maar je kunt je jas niet los of uit doen want dan koel je weer veel te hard af. Bah zo smerigen ondertussen blijven je handen, benen en gezicht gewoon ijskoud. Koude oostenwind die koppijn geeft en ademen is ook kut met koude lucht.
Ik zag giser nog iemand in zijn korte broek op de fiets.quote:Op maandag 1 december 2014 14:45 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Je bent ook een beetje exotisch natuurlijkals Groningse boer fiets ik nog vrolijk zonder jas rond maar ik kan weer totaal niet tegen hitte
Ik heb jaren buiten gewerkt, ook in de winter, daardoor redelijk imuumn voor vrieskouquote:Op maandag 1 december 2014 14:45 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Je bent ook een beetje exotisch natuurlijkals Groningse boer fiets ik nog vrolijk zonder jas rond maar ik kan weer totaal niet tegen hitte
Dat zal het zijn idd. Ik hoor gewoon ergens rond de evenaar thuis.quote:Op maandag 1 december 2014 14:45 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Het lijkt mij wel grappig het effect daarvan te zien in Nederland. Gaat natuurlijk never nooit gebeuren helaas.quote:
Echt waarom dat "helaas"quote:Op maandag 1 december 2014 15:23 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Het lijkt mij wel grappig het effect daarvan te zien in Nederland. Gaat natuurlijk never nooit gebeuren helaas.
Elk seizoen heeft zijn nadelen natuurlijk!quote:Op maandag 1 december 2014 15:34 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Echt waarom dat "helaas"![]()
Weet niet of jij ooit naar buiten moet, of dat je leven beperkt is tot een zolderkamertje? Indien dat zo is, kan ik je post nog enigszins begrijpen.....
Maar als je net zoals de rest van ons elke dag naar je werk moet, met de auto/OV of fiets en je boodschappen moet doen, of misschien zelfs kinderen van school moet halen en ga zo maar door, dan zou je kunnen inzien dat twee meter sneeuw de complete infrastructuur in NL zal laten vastlopen met gigantische economische en ook veel letsel schade tot gevolg.
Dus nee, niks helaas.... ik ben zeer blij dat dat tot nu toe nooit gebeurt hier.
Mooi dat je mijn situatie zo goed inschat en ik dus niet een fulltime baan heb en elke dag met het OV moet. Je neemt het wel een beetje te serieus helaas.quote:Op maandag 1 december 2014 15:34 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Echt waarom dat "helaas"![]()
Weet niet of jij ooit naar buiten moet, of dat je leven beperkt is tot een zolderkamertje? Indien dat zo is, kan ik je post nog enigszins begrijpen.....
Maar als je net zoals de rest van ons elke dag naar je werk moet, met de auto/OV of fiets en je boodschappen moet doen, of misschien zelfs kinderen van school moet halen en ga zo maar door, dan zou je kunnen inzien dat twee meter sneeuw de complete infrastructuur in NL zal laten vastlopen met gigantische economische en ook veel letsel schade tot gevolg.
Dus nee, niks helaas.... ik ben zeer blij dat dat tot nu toe nooit gebeurt hier.
bij 20 cm sneeuw is dat al...quote:Op maandag 1 december 2014 16:08 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Mooi dat je mijn situatie zo goed inschat en ik dus niet een fulltime baan heb en elke dag met het OV moet. Je neemt het wel een beetje te serieus helaas.Ik snap ook wel dat de pleuris echt uitbreekt als in Nederland zoiets zou gebeuren.
Ik zei "indien" je een zolderkamer persoon was dat ik het nog enigszins begreep. Dat betekent dus dat ik het in het midden liet omdat ik je situatie inderdaad niet ken.quote:Op maandag 1 december 2014 16:08 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Mooi dat je mijn situatie zo goed inschat en ik dus niet een fulltime baan heb en elke dag met het OV moet. Je neemt het wel een beetje te serieus helaas.Ik snap ook wel dat de pleuris echt uitbreekt als in Nederland zoiets zou gebeuren.
Dat komt meer bij blinde paniek onder automobilisten en een chronisch gebrek aan fatsoenlijk spoor toch?quote:
Moet even op gang komen weer na de vakantie.quote:Op maandag 1 december 2014 16:13 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik zei "indien" je een zolderkamer persoon was dat ik het nog enigszins begreep. Dat betekent dus dat ik het in het midden liet omdat ik je situatie inderdaad niet ken.
Wel blijven lezen heen zo superserieus ben ik ook weer niet hoor
Je mist mijn punt.quote:Op maandag 1 december 2014 14:10 schreef hangtime het volgende:
[..]
Niemand ziet dat ik een thermos shirt onder mijn blouse heb hoor?
Als het niet lekker zit, moet je gewoon betere thermos kleding kopen, net als bij 'normale' kleren.
Duur? Ligt er maar net aan waar je het koopt.
Ik koop het gewoon bij de aldi of lidl ofzo als het in de aanbieding is.
Zit als gegoten als je de juiste maat koopt.
Dat zegt de enkhuizer almanak ook.quote:Op maandag 1 december 2014 14:13 schreef InverHouse het volgende:
De voorspelling van Piet.
Wintervoorspelling 2014-2015
Vandaag | 12:54 uur - Laatste update Vandaag | 13:05 uur
Normaal, wel (even) op natuurijs!
Vandaag kom ik met mijn definitieve wintervoorspelling. Ik ga er vanuit dat het een normale tot te zachte winter wordt. Hierdoor is het over het algemeen sterk wisselend weer. Maar, in een normale winter past ook een echt koude periode. Dus toch nog (even) op natuurijs!
In december verwacht ik periodiek te hoge temperaturen, maar het kan wel eens de maand worden met de eerste sneeuw. Januari en februari zijn de maanden die nog kunnen zorgen voor in ieder geval een of misschien wel twee kortere of langere perioden met vorst. Nog (even) schaatsen op natuurijs. Met name denk ik dan eerst aan de ijsbanen. De kans daarop lijkt vooral in februari te liggen. Dan is er sprake van een late winter. Ook zal het weer eens wit worden met op meerdere dagen een sneeuwdek.
Verder wordt het een winter met de nodige overlast voor het verkeer. Dit in zowel de koudere als de zachte periode(n).
Over het algemeen zal de komende winter gemiddeld als een normale winter uit de bus komen of zelfs aan de zachte kant.
Hoe tot stand gekomen?
Mijn voorspelling gaat over een lange termijn van meer dan vier maanden en is niet alleen op computermodellen en de meteorologische wetenschap gebaseerd. Ik kijk ook altijd naar het stromingspatroon van de afgelopen anderhalf jaar. Verder vind ik de activiteit van de zon belangrijk en met name ook de ontwikkelingen in de herfst, zoals de opbouw van hogedrukgebieden in het noorden en de daarmee samenhangende opbouw van kou.
quote:Op maandag 1 december 2014 14:34 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
-30 met een gure wind uit het Oosten kun je krijgen.
Gelukkig heb ik een goede uitvaartverzekeringquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |