SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Vanaf wanneer stemmen?
Stemmen vanaf 21 November t/m 28 November
Wanneer wordt de lijst bekend?
Op 19 december wordt de lijst-der-lijsten bekend gemaakt
Check vanaf 2 december of jouw nummer erin staat via: http://staatieindetop2000.nl/
Top2000-Quiz
21 November 20:30 op NPO 3
Grappen over Ringo van de Beatless slaan we dit jaar overSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor uitgebreide statistieken:
http://pino112.nl/top2000/
Pino, held!
"The greatest distance in the universe is that between two minds"
Ofquote:Op vrijdag 21 november 2014 15:29 schreef satecl het volgende:
[..]
Beatles - A Day In The Life is gewoon de beste afsluiten
Sommige tradities moet je in ere houden...quote:Op vrijdag 21 november 2014 15:32 schreef laxus13 het volgende:
Ja ik had in het vorige topic deel ff de banner terug gezet
Child In Time natuurlijk.quote:Op vrijdag 21 november 2014 15:31 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Of
Stairway To Heaven
Of
Innuendo
1 2 3 | Wanneer wordt de lijst bekend? Op 19 december wordt de lijst-der-lijsten bekend gemaakt Check vanaf 2 december of jouw nummer erin staat via: http://staatieindetop2000.nl/ |
quote:Op vrijdag 21 november 2014 15:34 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Waarom niet Bridge over Troubled Water, of nog beter gewoon God Only Knows, zoals het hoort?
Ik vind die veel mooier dan the sound of silencequote:Op vrijdag 21 november 2014 15:35 schreef FritsFlits het volgende:
[..]Bridge Over Troubled Water is zeker een top10 waard
Trouwen?quote:Op vrijdag 21 november 2014 15:38 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ik vind die veel mooier dan the sound of silence
Doet bij mij geen enkel belletje rinkelen, is 't een classic?quote:Op vrijdag 21 november 2014 15:42 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik ga dat verhaal niet meer vertellen...
Het verhaal in deze context op zich wel, we hebben The Boxer gedraaid tijdens de uitvaart van mijn vader...quote:Op vrijdag 21 november 2014 15:43 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Doet bij mij geen enkel belletje rinkelen, is 't een classic?
Ah, dus als je de zombie-apocalypse wilt beginnen moet je gewoon niet dat liedje draaien op jouw begrafenis?quote:Op vrijdag 21 november 2014 15:45 schreef FritsFlits het volgende:
Bridge Over Troubled Water wil ik op m'n begrafenis. Als ze dat niet doen, sta ik op uit de kist en zet ik hem zelf op.
Yarrrquote:Op vrijdag 21 november 2014 15:48 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ah, dus als je de zombie-apocalypse wilt beginnen moet je gewoon niet dat liedje draaien op jouw begrafenis?
Ahja, altijd minder, die connecties met liedjes...quote:Op vrijdag 21 november 2014 15:47 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Het verhaal in deze context op zich wel, we hebben The Boxer gedraaid tijdens de uitvaart van mijn vader...
quote:Op vrijdag 21 november 2014 15:42 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik ga dat verhaal niet meer vertellen...
De Top2000 is soms inderdaad net 'Alle 13 Dood'.quote:Op vrijdag 21 november 2014 15:50 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ahja, altijd minder, die connecties met liedjes...
Maar daar komen er nogal wat van langs tijdens de lijst, dus dat valt wat minder op tussen de anderen, dus vergeef mij m'n geheugen.
Ik dacht dat jij over het algemeen een supergeheugen hebt?quote:Op vrijdag 21 november 2014 15:50 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ahja, altijd minder, die connecties met liedjes...
Maar daar komen er nogal wat van langs tijdens de lijst, dus dat valt wat minder op tussen de anderen, dus vergeef mij m'n geheugen.
Dat bedoel ik dusquote:Op vrijdag 21 november 2014 15:54 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik onthou dan weer wel wat cafca allemaal uitspookte op Still Loving You van de Scorpions
quote:Op vrijdag 21 november 2014 15:56 schreef MadMaster het volgende:
Zo zal ik het verhaal rond 'Kleine Jongen' nooit meer vergeten...
Korte anekdote welquote:Op vrijdag 21 november 2014 15:56 schreef MadMaster het volgende:
Zo zal ik het verhaal rond 'Kleine Jongen' nooit meer vergeten...
Waarom?quote:Op vrijdag 21 november 2014 16:00 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik had begin dit jaar eerlijk gezegd het idee dat ik op zou zien tegen de feestdagen, met name oudjaar, maar gelukkig heelt de tijd..
ik ben er wel weer klaar voor
Vorig jaar is er op oudjaarsavond een kennis van me overleden. Vuurwerkslachtoffer.quote:
Kutquote:Op vrijdag 21 november 2014 16:01 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Vorig jaar is er op oudjaarsavond een kennis van me overleden. Vuurwerkslachtoffer.
Thanks, hoop 't ookquote:Op vrijdag 21 november 2014 16:02 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Kutsterkte man, hoop dat je dit jaar weer kan genieten van deze dagen
Poeh...quote:Op vrijdag 21 november 2014 16:01 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Vorig jaar is er op oudjaarsavond een kennis van me overleden. Vuurwerkslachtoffer.
Goede PI ook man.quote:Op vrijdag 21 november 2014 16:01 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
ja, is m'n standaard, vergeten te veranderenquote:
Maar dat nummer komt uit 2012quote:Op vrijdag 21 november 2014 16:14 schreef FritsFlits het volgende:
Trouwens, ik lees net de FAQ van de website:
"2. Waarom zijn de nummers in de keuzelijst minimaal een jaar oud?
De platen zijn minimaal een jaar oud omdat Radio 2 hiermee wil voorkomen dat actuele hits een onevenredig grote voorsprong krijgen, omdat ze nog vers in het geheugen zitten."
Dat klopte vorig jaar dus niet met Skyfall. Ben dan benieuwd hoe het dit jaar zit.
Om dan toch even m'n ei kwijt te raken hier: Vriend van mij is verongelukt waar ik zelf bij was. Ik was 22, hij 20. Op zijn begrafenis werd dit nummer gedraaid. Ik het het nummer daarna nooit meer gehoord. ik speel m nu ook niet af.quote:Op vrijdag 21 november 2014 16:04 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Poeh...![]()
Mijn vader overleed op 29 december 2001, tijdens de Top 2000 en Kerst uitzendingen op Sky Radio, wat 'ie vaak op had staan...
Kon daardoor sommige songs eerst niet horen en zeker geen kerstliedjes, maar daar kom je toch wel weer overheen en, wat ik eerder aangaf, vaak geeft een song een mooie herinnering aan betere tijden...
Bløfquote:Op vrijdag 21 november 2014 16:27 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Alvast sterkte aan iedereen hier die zich in die week door lastige nummer heen moet worstelen.
En dan heb ik 't niet over die ellenlange Yes-nummers, uiteraard. U weet wel wat ik bedoel..
Ohja, die zijn tekstueel lastig..quote:
Joke met de karaokequote:Op vrijdag 21 november 2014 16:28 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik hoop dit jaar iig minder Lenny Kuhr en Tatjana te horen..
Niks mis met Gloria. Helaas kon ik daar niet op stemmen.quote:Op vrijdag 21 november 2014 16:33 schreef satecl het volgende:
Het liefst gewoon geen U2. Ook niet een beetje. Nee! Gewoon geen U2!!
Sorryquote:Op vrijdag 21 november 2014 16:33 schreef satecl het volgende:
Het liefst gewoon geen U2. Ook niet een beetje. Nee! Gewoon geen U2!!
quote:Op vrijdag 21 november 2014 16:34 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Frits, je hebt me op een idee gebracht
MUZ / n00bie's same title, different song shoot out #6
Where the streets have no namequote:Op vrijdag 21 november 2014 16:37 schreef FritsFlits het volgende:
Er zijn weinig mensen pro Bono hier
Dat heb ik bij heel veel artiesten. Mijn enige wens is dat de nummers overdag of 's avonds komen en dan maakt het mij niet uit of het op eerste kerstdag of op 31 december isquote:Op vrijdag 21 november 2014 16:40 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik luister de laatste tijd veel Beatles, maar kan geen keuze maken en ze hebben mijn steun ook niet echt nodig
Men krijgt hier geen boners door Bono?quote:Op vrijdag 21 november 2014 16:37 schreef FritsFlits het volgende:
Bij de meesten op Fok groeit hij bij Bono naar binnenquote:Op vrijdag 21 november 2014 17:34 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Men krijgt hier geen boners door Bono?
Inmiddels ben ik niet meer anti-Bono, dat vond ik al een hele stap.quote:Op vrijdag 21 november 2014 16:37 schreef FritsFlits het volgende:
Bronsonquote:Op vrijdag 21 november 2014 16:37 schreef FritsFlits het volgende:
Culthit enzo. Zelfde reden als Joy Division erin staat, maar dan voor een andere doelgroep.quote:Op vrijdag 21 november 2014 19:11 schreef Fred_B het volgende:
Wat doet dit nou weer in de keuzelijst?
[ afbeelding ]
Omdat ie ooit in de top 2000 stondquote:Op vrijdag 21 november 2014 19:11 schreef Fred_B het volgende:
[ afbeelding ]
Liever dit dan Frans Bauerquote:Op vrijdag 21 november 2014 19:11 schreef Fred_B het volgende:
[ afbeelding ]
Toen kon je er nog niet op stemmen, stond alleen in 1999 in de lijst.quote:Op vrijdag 21 november 2014 19:19 schreef Momo... het volgende:
Mensen die daar serieus op stemmen, kun je beter eruit filteren voor de rest van hun stemmen
Bij de eerste editie had je toch alleen een (heel beperkte) keuzelijst?quote:Op vrijdag 21 november 2014 19:19 schreef laxus13 het volgende:
[..]
Toen kon je er nog niet op stemmen, stond alleen in 1999 in de lijst.
Dacht dat de eerste twee jaren vrije keuze warenquote:Op vrijdag 21 november 2014 19:22 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Bij de eerste editie had je toch alleen een (heel beperkte) keuzelijst?
Volgens mij ook jaquote:Op vrijdag 21 november 2014 19:23 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Dacht dat de eerste twee jaren vrije keuze waren
Het zou kunnen. Er stond me iets bij van een lijst met codes bij elke plaat op Teletekst.quote:Op vrijdag 21 november 2014 19:23 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Dacht dat de eerste twee jaren vrije keuze waren
Dat is een grote pagina geweestquote:Op vrijdag 21 november 2014 19:27 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het zou kunnen. Er stond me iets bij van een lijst met codes bij elke plaat op Teletekst.
Het zit er blijkbaar tussenin. Radio 2-luisteraars mochten in 1999 hun favoriete plaat insturen, waar Radio 2 er dan 2000 uit selecteerde, die vervolgens weer in de volgorde van populariteit mochten worden gezet door de stemmers:quote:Op vrijdag 21 november 2014 19:29 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Dat is een grote pagina geweest
Bron:Wikipediaquote:De Top 2000 was oorspronkelijk bedoeld als eenmalig initiatief rond de millenniumwisseling[2]. Het idee was om het jaar 1999 uit en 2000 in te luiden met de beste 2000 platen ooit gemaakt. Aan de Radio 2-luisteraars werd vanaf begin 1999 gevraagd om een plaat met herinnering in te sturen (via post of internet). In de loop van 1999 werden op die manier 2000 zogenaamde millenniumplaten verzameld. Begin november 1999 werden deze 2000 platen in alfabetische volgorde op internet (en teletekst) geplaatst en mochten mensen stemmen voor de volgorde.
Als de trend zich doorzet dan wordt het lastig. Zakte vorig jaar al van 476 naar 1311.quote:Op vrijdag 21 november 2014 19:24 schreef Momo... het volgende:
Ben benieuwd of Gangam Style er nog in zal staan dit jaar
Nieuwe nummer 1 jeweetzzzquote:
Ik had hem van de week ook al in een aflevering zitten die ik monteerdequote:
wel ook hier plaatsen zodat het ook op 1 komt in de FOK!lijstquote:
Nope Blur stond er nooit inquote:Op vrijdag 21 november 2014 20:08 schreef HPLC het volgende:
al 4 keer Song 2. Heeft ie er ooit wel eens ingestaan?
Edit: kan het niet vinden m.b.v. pino's site
Op 1quote:Op vrijdag 21 november 2014 20:19 schreef laxus13 het volgende:
Die gaat dus sowieso binnenkomen in de lijst
Wat liefquote:Op vrijdag 21 november 2014 20:27 schreef Fred_B het volgende:
Andrea Bocelli - Vivo Per Lei
Celine Dion - Pour Que Tu M'Aimes Encore
Drs. P - Dodenrit
Electric Light Orchestra - Mr. Blue Sky
Fleetwood Mac - Oh Well - Part 1
Jacques Brel - Ne me Quitte Pas
Jefferson Airplane - White Rabbit
Laura Pausini - Strani Amori
Loreen - Euphoria
Michel Sardou - Les Lacs Du Connemara
Mocedades - Eres Tu
Paolo Conte - Max
Pink - Sober
Robert Miles - Children
The Dizzy Man's Band - The Opera
Air - All I Need
Al Bano & Romina Power - Felicita
Alice&Battiato - I Treni Di Tozeur
Common Linnets - Calm After The Storm
Michel Sardou - La Maladie D'Amour
Wat een liefde hierquote:
Nooit in de stemlijstquote:Op vrijdag 21 november 2014 20:08 schreef HPLC het volgende:
al 4 keer Song 2. Heeft ie er ooit wel eens ingestaan?
Edit: kan het niet vinden m.b.v. pino's site
Ik kijk het via de UPC app. Volgens mij kan het ook op de NPO-site zelfquote:
niet per sé bij Dotan, maar bij sommige liedjes vraag ik me echt wel af, wie die mensen zijn die daar op stemmen.quote:Op vrijdag 21 november 2014 20:35 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Omdat daar genoeg mensen op stemmen.
En dat terwijl ze naast zuurkoolhaar er toch als beste uit zou moeten komen.quote:Op vrijdag 21 november 2014 20:37 schreef FritsFlits het volgende:
Laura ziet er beter uit dan vorig jaar in Het Huis
Van mij wel.quote:Op vrijdag 21 november 2014 20:38 schreef FritsFlits het volgende:
[ afbeelding ]
Krijg ik nu een punt?
Je bent m'n held van de avondquote:
M'n stream loopt duidelijk achterquote:
ze heeft een dikke pukkel bij haar oogquote:Op vrijdag 21 november 2014 20:37 schreef FritsFlits het volgende:
Laura ziet er beter uit dan vorig jaar in Het Huis
Hoeveel vogels staan er in je lijst?quote:
Dat is gewoon haar hoofd op d'r nekquote:Op vrijdag 21 november 2014 20:40 schreef glittertje39 het volgende:
[..]
ze heeft een dikke pukkel bij haar oog
Gelukkig ws het niet de vraagquote:Op vrijdag 21 november 2014 20:40 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
M'n stream loopt duidelijk achter
Ja nog geen, maar ze willen liever hun eigen liedjes, maar dat betekent dat ik André Hazes er in moet zetten.quote:Op vrijdag 21 november 2014 20:40 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Hoeveel vogels staan er in je lijst?
Bob Saget?quote:
Nee, die van cut-it-out!quote:Op vrijdag 21 november 2014 20:41 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Bob Saget?
Oh, was dat een strikvraag?
Bloed, Zweet en Vogelzaad?quote:Op vrijdag 21 november 2014 20:41 schreef Uccie het volgende:
[..]
Ja nog geen, maar ze willen liever hun eigen liedjes, maar dat betekent dat ik André Hazes er in moet zetten.
quote:
Hoax, Boudewijn de Groot heeft geen platen gemaakt die niet in de Top 2000 staan.quote:
Die stonden er bij mij als eerste op en is de enige die ik niet al 5x gewisseld heb.quote:Op vrijdag 21 november 2014 20:46 schreef ieniminimuis het volgende:
Fok, Spandau Ballet vergeten op mijn lijst
Het is nog geen eind december als ik echt met sabbatical gaquote:
Dus je blijft hier hangen tot de Top begint?quote:Op vrijdag 21 november 2014 20:50 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Het is nog geen eind december als ik echt met sabbatical ga
Oh jij leeft ook nogquote:
Zoiets, toevallig dat ik er nu ben. Ziek thuis, dus had tijd om te stembusdagopening mee te makenquote:Op vrijdag 21 november 2014 20:50 schreef D. het volgende:
[..]
Dus je blijft hier hangen tot de Top begint?
Ik ben er blij om!quote:
dat laatste natuurlijk!quote:Op vrijdag 21 november 2014 20:53 schreef D. het volgende:
[..]
Je kunt onkruid waarderen, of dat ik er ben?
Ik ga weer schrappenquote:
Ik doe 'm steeds gewoon weer helemaal van scrap. En elk jaar zijn het weer 90% dezelfde nummersquote:Op vrijdag 21 november 2014 20:57 schreef D. het volgende:
Ik twijfel nog over mijn lijst
Ik overweeg die van vorig jaar te recyclen
Ik heb vandaag de eerste lijst gedaan, ben al bij versie 7 en ik denk dat ik versie 23 ga insturenquote:Op vrijdag 21 november 2014 20:59 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik doe 'm steeds gewoon weer helemaal van scrap. En elk jaar zijn het weer 90% dezelfde nummers
Ik had veel duwnummers erbij, dus zou nu andere nummers duwenquote:Op vrijdag 21 november 2014 20:59 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik doe 'm steeds gewoon weer helemaal van scrap. En elk jaar zijn het weer 90% dezelfde nummers
Post je ze wel allemaal?quote:Op vrijdag 21 november 2014 20:59 schreef Uccie het volgende:
[..]
Ik heb vandaag de eerste lijst gedaan, ben al bij versie 7 en ik denk dat ik versie 23 ga insturen
Neequote:
Ik wist wel dat ie niet dood was...of negerquote:
Beetje bleekjes alleenquote:Op vrijdag 21 november 2014 21:07 schreef D. het volgende:
[..]
Voor iemand die al bijna 20 jaar dood is ziet ie er best goed uit
Hij moest onderaan beginnenquote:Op vrijdag 21 november 2014 21:07 schreef Uccie het volgende:
Roel van Velzen steekt er ook niet bovenuit.
Davy Jones was lang naast Van Velzenquote:Op vrijdag 21 november 2014 21:07 schreef Uccie het volgende:
Roel van Velzen steekt er ook niet bovenuit.
quote:
Ja ergens die periode iddquote:Op vrijdag 21 november 2014 21:09 schreef D. het volgende:
[..]
Nee, '95 of '96 ofzo, weet nog waar ik toen werkte
Stond op Hitzone 3 ookquote:Op vrijdag 21 november 2014 21:10 schreef D. het volgende:
Ow wacht, '97, want had mijn rijbewijs toen net
Nee, gaan ze niet in komen ook.quote:
ja vastquote:Op vrijdag 21 november 2014 21:15 schreef D. het volgende:
[..]
Maar goed dat ze niet meelezen, anders zouden ze er wakker van liggen vannacht
Ik vind het ook best aardige muziek hoor, maar 20 betere platen heb ik wel.quote:
oh die bruce isquote:Op vrijdag 21 november 2014 21:18 schreef D. het volgende:
[..]
The way it is, die ze bijna gingen draaien tot hij zich bedacht
quote:Op vrijdag 21 november 2014 23:22 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Voor kwaliteit moet je naar de snob2000 gaan.
Lol, als je het over de duivel hebtquote:Op zaterdag 22 november 2014 00:04 schreef Slobeend het volgende:
Ik verbaas me ieder jaar weer over bepaalde keuzes, maar dat Nick Drake er niet tussen staat blijft debiel
Common Linnets staan bij je vrije keuzes vermeld, betekent dat dat hij niet in de keuzelijst staat? Zou me enigszins verbazen.quote:Op vrijdag 21 november 2014 23:58 schreef AnnaNiem het volgende:
Mijn lijstje;
The Common Linnets - Calm after the storm
Sarah MacLachlan - Angel
Chloe Agnew - Walking in the air
Trijntje Oosterhuis - Ken je mij
The broken circle breakdown - If i needed you
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De platen uit de keuzelijst zijn minstens 1 jaar oud geloof ik.quote:Op zaterdag 22 november 2014 08:56 schreef Cee het volgende:
[..]
Common Linnets staan bij je vrije keuzes vermeld, betekent dat dat hij niet in de keuzelijst staat? Zou me enigszins verbazen.
Lana Del Reyquote:Op zaterdag 22 november 2014 08:41 schreef chansadres het volgende:
Ik heb veel Top 2000 verzamelalbums in de kast staan maar die van dit jaar sla ik over. Als je deze rommel er op durft te zetten...
Avicii- Wake Me Up
Carly Rae Jepsen- Call Me Maybe
Maroon 5/Christina Aguilera- Moves Like Jagger/Radio Edit
Lady Gaga- Bad Romance
Niels Geusebroek - Take Your Time Girl / Live @ Ruud De Wild
Maroon 5 - She Will Be Loved (Alweer Maroon 5?)
Lana Del Rey - Video Games
Will And The People - Lion In The Morning Sun
Nielson/Miss Montreal - Hoe
Gers Pardoel - Ik Neem Je Mee
De cd durven ze "Het gevoel van de Top 2000" te noemen, maar ik word er voornamelijk triest van
Vreemd genoeg niet. Bij zijn laatste concert was het publiek ook goed verdeeld over de leeftijden.quote:Op zaterdag 22 november 2014 10:50 schreef cafca het volgende:
Stond Andy Burrows niet in de keuzelijst?
Is wel echt radio 2 muziek
Dat kan echt niet. Niet eens zozeer omdat het baanbrekende muziek was, maar het was ook gewoon een hele grote stadionvullende band.quote:Op vrijdag 21 november 2014 21:22 schreef kipknots het volgende:
Nog steeds geen funkadelic / parliament in de lijst. Wanneer leren ze het nou.
Waarom verbaast het je? Absolute klassieker. Van die lijst verbazen de Manics me het meest. Niche bandje, niet echt een grote speler in 3fm-alternative wereld (niet zoals Oasis, Blur, The Verve ed, nooit een echte HIT gehad, zelfs niet met Motorycle Emptiness en ook niet bekend door andere media) en ook niet in bijvoorbeeld de indiescene die hier op FOK! leeft, of een MuMe/RYM. Toch best aardige muziek, maar nooit echt groot genoeg om ergens een serieuze speler te zijn. Maar toch een naam waar ze op gekomen zijn blijkbaar.quote:Op zaterdag 22 november 2014 12:07 schreef FritsFlits het volgende:
Blur verbaast me het meest. Hoor het relatief vaak ("buiten de deur") en populair onder jongeren, mede dankzij Fifa.
Ik dacht dat Blur dood was na Parklife, maar zie ze hier in zoveel lijsten verschijnen dat ik een groot vraagteken boven m'n hoofd had, dus wat is dat FIFA verhaal precies?quote:Op zaterdag 22 november 2014 12:07 schreef FritsFlits het volgende:
Blur verbaast me het meest. Hoor het relatief vaak ("buiten de deur") en populair onder jongeren, mede dankzij Fifa.
quote:Queen - Bohemian Rhapsody
Foo Fighters - Learn To Fly
Metallica - Enter Sandman
Rage Against The Machine - Killing In The Name Of
Otis Redding - (Sittin' On) The Dock Of The Bay
Dire Straits - Telegraph Road
Simon & Garfunkel - Bridge Over Troubled Water
Pink Floyd - Wish You Were Here
Queen - The Show Must Go On
Pearl Jam - Black
Klein Orkest - Over De Muur
Green Day - Basket Case
Ilse DeLange - Next To Me
Johnny Cash - Hurt
John Lennon - Imagine
Clouseau - Nobelprijs
Puddle Of Mudd - She Hates Me
Volbeat - Guitar Gangsters & Cadillac Blood
Dream Theater - Scene Eight The Spirit Carries On
Metallica - Master Of Puppets
Samen met Chumawamba (Tumbthumping) toch wel de bekenste nummers gebruikt in een FIFA-spel. Blur was van Fifa 98 geloof ik.quote:Op zaterdag 22 november 2014 12:28 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik dacht dat Blur dood was na Parklife, maar zie ze hier in zoveel lijsten verschijnen dat ik een groot vraagteken boven m'n hoofd had, dus wat is dat FIFA verhaal precies?
Och, er zijn ergere liedjes, volgend jaar als je niet eerst het hele jaar met dat liedje bent doodgegooid is het gerust een leuk liedje om tegen te komen.quote:Op zaterdag 22 november 2014 12:34 schreef Morpheus2002 het volgende:
Ohja! Laten we bidden dat Pharrell - Happyy nooit in de lijst komt
Volgens mij ook ja, die heb ik namelijk ook nog gespeeld.quote:Op zaterdag 22 november 2014 12:34 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Samen met Chumawamba (Tumbthumping) toch wel de bekenste nummers gebruikt in een FIFA-spel. Blur was van Fifa 98 geloof ik.
Nee. Wel nogmaals stemmen met een ander e-mailadres.quote:Op zaterdag 22 november 2014 12:56 schreef KolonelBroodje het volgende:
DIRE STRAITS - BROTHERS IN ARMS
DIRE STRAITS -SULTANS OF SWING
OF MONSTERS AND MEN - LITTLE TALKS
DIDO - THANK YOU
THE KOOKS - SHE MOVES IN HER OWN WAY
THE KILLERS - HUMAN
IS OOK SCHITTEREND - VOLTOOID VERLEDEN TIJD
PAUL DE LEEUW - IK WIL NIET DAT JE LIEGT
BLØF - DONKER HART
3JS - GELOVEN IN HET LEVEN
THE NEW SHINING - CAN'T MAKE UP MY MIND
DIRE STRAITS - TELEGRAPH ROAD
ACDA EN DE MUNNIK - HET REGENT ZONNESTRALEN
JOHN MAYER - WHO SAYS
YOUSSOU N'DOUR & NENEH CHERRY - 7 SECONDS
Vrije keuzes
KEITH URBAN - FOR YOU
FIVE FOR FIGHTING - NOBODY
NICKELBACK - WHEN WE STAND TOGETHER
KT TUNSTALL - OTHER SIDE OF THE WORLD
Gisteren gestemd, achteraf denk ik bijvoorbeeld waarom heb ik niet 'Im on fire' er in gezet?
Kun je je lijst nog wijzigen?
Alles beter als Katie Melua.... die 9 miljoen fietsen alla, maar die andere nummers die er door radio2 ingeduwd zijn... over hypen gesproken. Happy is in ieder geval een echte wereldhit.quote:Op zaterdag 22 november 2014 12:34 schreef Morpheus2002 het volgende:
Dat 'nooit' kun je al vergeten, hij stond er vorig jaar al in.quote:Op zaterdag 22 november 2014 12:34 schreef Morpheus2002 het volgende:
Ik verwacht geen top 100 maar wel in de top 200, zo op 156 ofzo.quote:Op zaterdag 22 november 2014 14:29 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Dat 'nooit' kun je al vergeten, hij stond er vorig jaar al in.
(en ik verwacht een behooorlijke stijging..)
Shittt, helemaal over t hoofd gezienquote:Op zaterdag 22 november 2014 15:49 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Jammer van dat enkelvoud bij Killers, nu telt 'ie niet mee
quote:Op zaterdag 22 november 2014 15:50 schreef AnnaNiem het volgende:
Zit nu Agnes Obel te luisteren. Staat ook niet in de keuzelijst en Smoke and Mirrors is zo mooi.... toch maar even het emailaccount van mijn werk gebruiken... Kan ik ook nog een keer op Happy stemmen![]()
Niet Happenquote:
Via de site van nporadio2quote:Op zaterdag 22 november 2014 01:30 schreef asco het volgende:
Is dat cafe nou eindelijk eens 24/7 open? Zo nee, wat dan? En waar kan ik tickets bestellen?
quote:Op vrijdag 21 november 2014 23:22 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Voor kwaliteit moet je naar de snob2000 gaan.
Vreemd argumentquote:Op zaterdag 22 november 2014 00:10 schreef AnnaNiem het volgende:
[..]
Omdat het de klassieker voor de toekomst is. Iedereen kent het over 10 jaar nog.
Met een aantal mensen van een ander Forum ook zo'n actie op gericht, om Rebellion de lijst in te krijgenquote:Op zaterdag 22 november 2014 20:24 schreef MaJo het volgende:
Ik heb een facebook groep aangemaakt om Arcade Fire in de top2000 te krijgen![]()
https://www.facebook.com/arcadefiretop2000 Check, like en deel
Serieus?quote:Op zaterdag 22 november 2014 20:29 schreef laxus13 het volgende:
[..]
Met een aantal mensen van een ander Forum ook zo'n actie op gericht, om Rebellion de lijst in te krijgen
Gecheckt. 13 in een dozijn zeurnummer.quote:Op zaterdag 22 november 2014 20:24 schreef MaJo het volgende:
Ik heb een facebook groep aangemaakt om Arcade Fire in de top2000 te krijgen![]()
Arcade Fire 13 in een dozijn noemenquote:Op zaterdag 22 november 2014 20:31 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Gecheckt. 13 in een dozijn zeurnummer.
Dat wordt niet liken en niet delen.
Dat heb ik ook een keer gehad, ik wist toen niet dat die keuzelijst los van het aantal stondquote:Op zaterdag 22 november 2014 20:41 schreef D. het volgende:
Ik zie net dat ik vorig jaar maar 10+5 liedjes had
Ik weet niet meer wat ik wistquote:Op zaterdag 22 november 2014 20:43 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat heb ik ook een keer gehad, ik wist toen niet dat die keuzelijst los van het aantal stond
Gebruikt in Chuck toen er een moest bevallenquote:
Ik zal kijken wat ik kan doen maar de meeste daar hebben ook dat nummer in hun ijst gestoptquote:Op zaterdag 22 november 2014 20:30 schreef MaJo het volgende:
[..]
Serieus?Kun je mijn Facebook daar delen? Wie weet lukt het
Ik heb niks tegen Arcade Fire, maar ik vind het toch erger dat Ace of Spades niet in de keuzelijst staat.quote:Op zaterdag 22 november 2014 20:24 schreef MaJo het volgende:
Die sample is toch ook gebruikt in 'The Way I are' van Timbaland en Keri Hilson?quote:Op zaterdag 22 november 2014 21:04 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Gebruikt in Chuck toen er een moest bevallen
Spoilers voor als je de serie niet kent
Watquote:Op zaterdag 22 november 2014 20:31 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Gecheckt. 13 in een dozijn zeurnummer.
Dat wordt niet liken en niet delen.
Nee hoor, Nederland heeft vele smaken, die helaas voor jou niet allemaal met jouw smaak overeenkomen (of die van de zelfbenoemde muziek-elite)quote:
arcade fire niet leuk vinden heb ik geen problemen mee. Maar het 13 in een dozijn noemen? Dat is gewoon niet waar. De band heeft zo'n eigen stijl, dat valt moeilijk te vergelijken met anderen.quote:
Waar ik vooral problemen mee heb, is dat een wat kleinere groep vindt dat zij meer smaak hebben dan de grote grijze massa, en dat mensen die daarvan afwijken geen smaak hebben.quote:Op zondag 23 november 2014 10:15 schreef MaJo het volgende:
[..]
arcade fire niet leuk vinden heb ik geen problemen mee. Maar het 13 in een dozijn noemen? Dat is gewoon niet waar. De band heeft zo'n eigen stijl, dat valt moeilijk te vergelijken met anderen.
quote:The Beatles - Michelle
The Beatles - Baby's In Black
Jimi Hendrix - All Along The Watchtower
The Rolling Stones - Midnight Rambler
Crosby, Stills, Nash & Young - Almost Cut My Hair
Pink Floyd - Arnold Layne
Joy Division - Love Will Tear Us Apart
The Who - Won't Get Fooled Again
The Who - Who Are You
The Cure - Boys Don't Cry
U2 - I Will Follow
Talk Talk - Such A Shame
R.E.M. - Drive
Pearl Jam - Jeremy
Dire Straits - On Every Street
The Jimi Hendrix Experience - Castles Made Of Sand
Band Of Gypsys - Who Knows
Eric Clapton - Promises
Nirvana - About A Girl
Oasis - She's Electric
Mooie lijst ja, jij bent Camiel toch?quote:Op zondag 23 november 2014 10:26 schreef cafca het volgende:
Ik zit nu overigens de verrukkelijke 500 te luisteren op Orinoco radio, een onafhankelijke lijst zonder voorkeuzelijst, die lijst is inderdaad wel afwisselender dan de top 2000. Nu the Smiths, best aardig
Natuurlijk. Het is toch allemaal subjectief?quote:Op zondag 23 november 2014 10:22 schreef cafca het volgende:
[..]
Waar ik vooral problemen mee heb, is dat een wat kleinere groep vindt dat zij meer smaak hebben dan de grote grijze massa, en dat mensen die daarvan afwijken geen smaak hebben.
Terwijl het met zijn allen vinden dat Arcade Fire in de top 2000 hoort eigenlijk hetzelfde is als vinden dat Bohemian Rhapsody op nr. 1 hoort.
Ik noem dat het "China-Crisis-syndroom". Het begint aardig en je wacht en wacht maar totdat het nummer een keer loskomt, maar het blijft maar doorzeuren met van die jengelende gitaren die steeds hetzelfde riedeltje herkauwen en een melodramatische zanger die doet alsof hij het woord van God verkondigt, terwijl het niets meer is dan een goedkoop- en bombastisch aftreksel van iets wat al honderdduizend keer gedaan is. Pretentieuze rommel met een hoog gemaaktheidsgehalte waar extreem goed over nagedacht is door een stel uitgekiende producers die precies weten wat de zichzelf hippe medemens noemende luisteraar wil horen. Beetje voor de Gerda's en Annie's van deze wereld die zichzelf enorm modern vinden als ze creatief bezig zijn met Action-meuk.quote:
Nou ja....dat dus.quote:
Reflektor? Of een ander liedje?quote:Op zondag 23 november 2014 11:01 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik noem dat het "China-Crisis-syndroom". Het begint aardig en je wacht en wacht maar totdat het nummer een keer loskomt, maar het blijft maar doorzeuren met van die jengelende gitaren die steeds hetzelfde riedeltje herkauwen en een melodramatische zanger die doet alsof hij het woord van God verkondigt, terwijl het niets meer is dan een goedkoop- en bombastisch aftreksel van iets wat al honderdduizend keer gedaan is. Pretentieuze rommel met een hoog gemaaktheidsgehalte waar extreem goed over nagedacht is door een stel uitgekiende producers die precies weten wat de zichzelf hippe medemens noemende luisteraar wil horen. Beetje voor de Gerda's en Annie's van deze wereld die zichzelf enorm modern vinden als ze creatief bezig zijn met Action-meuk.
Man, man, man, wat een doffe ellende.... Sinterklaas wordt hier helemaal niet blij van.
[ afbeelding ]
Na een minuut gaan de tenen krom staan, na 2 minuten ga je schreeuwen "begin nou eens een keer! ", na 3 minuten haal je een dubbelloops jachtgeweer uit de kelder en aan het einde van het nummer flikker je de LP het raam uit. Met de platenspeler er achteraan. Geen bezieling, niet oprecht en geen sprankje originaliteit. Nico Haak is beter te verdragen.
Heb na het beluisteren de spoedeisende dienst moeten bellen om erger te voorkomen.
[..]
Nou ja....dat dus.
Het was schertsend bedoeld beste cafca, natuurlijk mag je Arcade Fire niks vinden. Los daarvan, in België wordt bijv. Arcade Fire meer gewaardeerd, lijkt alsof daar meer oor is naar de wat (alternatieve) nieuwere Amerikaanse en Britse muziek, ook op radiozenders. Radio 2 mag best ietsje breder kijken, Arcade Fire is inmiddels aardig mainstream namelijk.quote:Op zondag 23 november 2014 10:22 schreef cafca het volgende:
[..]
Waar ik vooral problemen mee heb, is dat een wat kleinere groep vindt dat zij meer smaak hebben dan de grote grijze massa, en dat mensen die daarvan afwijken geen smaak hebben.
Terwijl het met zijn allen vinden dat Arcade Fire in de top 2000 hoort eigenlijk hetzelfde is als vinden dat Bohemian Rhapsody op nr. 1 hoort.
Juist jaquote:Op zondag 23 november 2014 11:01 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik noem dat het "China-Crisis-syndroom". Het begint aardig en je wacht en wacht maar totdat het nummer een keer loskomt, maar het blijft maar doorzeuren met van die jengelende gitaren die steeds hetzelfde riedeltje herkauwen en een melodramatische zanger die doet alsof hij het woord van God verkondigt, terwijl het niets meer is dan een goedkoop- en bombastisch aftreksel van iets wat al honderdduizend keer gedaan is. Pretentieuze rommel met een hoog gemaaktheidsgehalte waar extreem goed over nagedacht is door een stel uitgekiende producers die precies weten wat de zichzelf hippe medemens noemende luisteraar wil horen. Beetje voor de Gerda's en Annie's van deze wereld die zichzelf enorm modern vinden als ze creatief bezig zijn met Action-meuk.
Man, man, man, wat een doffe ellende.... Sinterklaas wordt hier helemaal niet blij van.
[ afbeelding ]
Na een minuut gaan de tenen krom staan, na 2 minuten ga je schreeuwen "begin nou eens een keer! ", na 3 minuten haal je een dubbelloops jachtgeweer uit de kelder en aan het einde van het nummer flikker je de LP het raam uit. Met de platenspeler er achteraan. Geen bezieling, niet oprecht en geen sprankje originaliteit. Nico Haak is beter te verdragen.
Heb na het beluisteren de spoedeisende dienst moeten bellen om erger te voorkomen.
[..]
Nou ja....dat dus.
Als het schertsend bedoeld was, kwam het misschien net iets te serieus overquote:Op zondag 23 november 2014 11:18 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Het was schertsend bedoeld beste cafca, natuurlijk mag je Arcade Fire niks vinden. Los daarvan, in België wordt bijv. Arcade Fire meer gewaardeerd, lijkt alsof daar meer oor is naar de wat (alternatieve) nieuwere Amerikaanse en Britse muziek, ook op radiozenders. Radio 2 mag best ietsje breder kijken, Arcade Fire is inmiddels aardig mainstream namelijk.
Het mag iets breder qua muziek van na 1992. Dat ondervang je hiermee mager. Zet Blur en de Arctic Monkeys erbij en het voldoet helemaal aan die breedte.quote:Op zondag 23 november 2014 11:39 schreef cafca het volgende:
[..]
Als het schertsend bedoeld was, kwam het misschien net iets te serieus over
Voor een mainstream radiostation met doelgroep 55+ denk ik dat de top2000 best breed is met Anneke Gronloh, Frans Bauer, Rage Against the Machine en Slayer in de lijst.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |