SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Vanaf wanneer stemmen?
Stemmen vanaf 21 November t/m 28 November
Wanneer wordt de lijst bekend?
Op 19 december wordt de lijst-der-lijsten bekend gemaakt
Check vanaf 2 december of jouw nummer erin staat via: http://staatieindetop2000.nl/
Top2000-Quiz
21 November 20:30 op NPO 3
Grappen over Ringo van de Beatless slaan we dit jaar overSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor uitgebreide statistieken:
http://pino112.nl/top2000/
Pino, held!
"The greatest distance in the universe is that between two minds"
Ofquote:Op vrijdag 21 november 2014 15:29 schreef satecl het volgende:
[..]
Beatles - A Day In The Life is gewoon de beste afsluiten
Sommige tradities moet je in ere houden...quote:Op vrijdag 21 november 2014 15:32 schreef laxus13 het volgende:
Ja ik had in het vorige topic deel ff de banner terug gezet
Child In Time natuurlijk.quote:Op vrijdag 21 november 2014 15:31 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Of
Stairway To Heaven
Of
Innuendo
1 2 3 | Wanneer wordt de lijst bekend? Op 19 december wordt de lijst-der-lijsten bekend gemaakt Check vanaf 2 december of jouw nummer erin staat via: http://staatieindetop2000.nl/ |
quote:Op vrijdag 21 november 2014 15:34 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Waarom niet Bridge over Troubled Water, of nog beter gewoon God Only Knows, zoals het hoort?
Ik vind die veel mooier dan the sound of silencequote:Op vrijdag 21 november 2014 15:35 schreef FritsFlits het volgende:
[..]Bridge Over Troubled Water is zeker een top10 waard
Trouwen?quote:Op vrijdag 21 november 2014 15:38 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ik vind die veel mooier dan the sound of silence
Doet bij mij geen enkel belletje rinkelen, is 't een classic?quote:Op vrijdag 21 november 2014 15:42 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik ga dat verhaal niet meer vertellen...
Het verhaal in deze context op zich wel, we hebben The Boxer gedraaid tijdens de uitvaart van mijn vader...quote:Op vrijdag 21 november 2014 15:43 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Doet bij mij geen enkel belletje rinkelen, is 't een classic?
Ah, dus als je de zombie-apocalypse wilt beginnen moet je gewoon niet dat liedje draaien op jouw begrafenis?quote:Op vrijdag 21 november 2014 15:45 schreef FritsFlits het volgende:
Bridge Over Troubled Water wil ik op m'n begrafenis. Als ze dat niet doen, sta ik op uit de kist en zet ik hem zelf op.
Yarrrquote:Op vrijdag 21 november 2014 15:48 schreef essnhills het volgende:
[..]
Ah, dus als je de zombie-apocalypse wilt beginnen moet je gewoon niet dat liedje draaien op jouw begrafenis?
Ahja, altijd minder, die connecties met liedjes...quote:Op vrijdag 21 november 2014 15:47 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Het verhaal in deze context op zich wel, we hebben The Boxer gedraaid tijdens de uitvaart van mijn vader...
quote:Op vrijdag 21 november 2014 15:42 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik ga dat verhaal niet meer vertellen...
De Top2000 is soms inderdaad net 'Alle 13 Dood'.quote:Op vrijdag 21 november 2014 15:50 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ahja, altijd minder, die connecties met liedjes...
Maar daar komen er nogal wat van langs tijdens de lijst, dus dat valt wat minder op tussen de anderen, dus vergeef mij m'n geheugen.
Ik dacht dat jij over het algemeen een supergeheugen hebt?quote:Op vrijdag 21 november 2014 15:50 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ahja, altijd minder, die connecties met liedjes...
Maar daar komen er nogal wat van langs tijdens de lijst, dus dat valt wat minder op tussen de anderen, dus vergeef mij m'n geheugen.
Dat bedoel ik dusquote:Op vrijdag 21 november 2014 15:54 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik onthou dan weer wel wat cafca allemaal uitspookte op Still Loving You van de Scorpions
quote:Op vrijdag 21 november 2014 15:56 schreef MadMaster het volgende:
Zo zal ik het verhaal rond 'Kleine Jongen' nooit meer vergeten...
Korte anekdote welquote:Op vrijdag 21 november 2014 15:56 schreef MadMaster het volgende:
Zo zal ik het verhaal rond 'Kleine Jongen' nooit meer vergeten...
Waarom?quote:Op vrijdag 21 november 2014 16:00 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik had begin dit jaar eerlijk gezegd het idee dat ik op zou zien tegen de feestdagen, met name oudjaar, maar gelukkig heelt de tijd..
ik ben er wel weer klaar voor
Vorig jaar is er op oudjaarsavond een kennis van me overleden. Vuurwerkslachtoffer.quote:
Kutquote:Op vrijdag 21 november 2014 16:01 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Vorig jaar is er op oudjaarsavond een kennis van me overleden. Vuurwerkslachtoffer.
Thanks, hoop 't ookquote:Op vrijdag 21 november 2014 16:02 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Kutsterkte man, hoop dat je dit jaar weer kan genieten van deze dagen
Poeh...quote:Op vrijdag 21 november 2014 16:01 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Vorig jaar is er op oudjaarsavond een kennis van me overleden. Vuurwerkslachtoffer.
Goede PI ook man.quote:Op vrijdag 21 november 2014 16:01 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
ja, is m'n standaard, vergeten te veranderenquote:
Maar dat nummer komt uit 2012quote:Op vrijdag 21 november 2014 16:14 schreef FritsFlits het volgende:
Trouwens, ik lees net de FAQ van de website:
"2. Waarom zijn de nummers in de keuzelijst minimaal een jaar oud?
De platen zijn minimaal een jaar oud omdat Radio 2 hiermee wil voorkomen dat actuele hits een onevenredig grote voorsprong krijgen, omdat ze nog vers in het geheugen zitten."
Dat klopte vorig jaar dus niet met Skyfall. Ben dan benieuwd hoe het dit jaar zit.
Om dan toch even m'n ei kwijt te raken hier: Vriend van mij is verongelukt waar ik zelf bij was. Ik was 22, hij 20. Op zijn begrafenis werd dit nummer gedraaid. Ik het het nummer daarna nooit meer gehoord. ik speel m nu ook niet af.quote:Op vrijdag 21 november 2014 16:04 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Poeh...![]()
Mijn vader overleed op 29 december 2001, tijdens de Top 2000 en Kerst uitzendingen op Sky Radio, wat 'ie vaak op had staan...
Kon daardoor sommige songs eerst niet horen en zeker geen kerstliedjes, maar daar kom je toch wel weer overheen en, wat ik eerder aangaf, vaak geeft een song een mooie herinnering aan betere tijden...
Bløfquote:Op vrijdag 21 november 2014 16:27 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Alvast sterkte aan iedereen hier die zich in die week door lastige nummer heen moet worstelen.
En dan heb ik 't niet over die ellenlange Yes-nummers, uiteraard. U weet wel wat ik bedoel..
Ohja, die zijn tekstueel lastig..quote:
Joke met de karaokequote:Op vrijdag 21 november 2014 16:28 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik hoop dit jaar iig minder Lenny Kuhr en Tatjana te horen..
Niks mis met Gloria. Helaas kon ik daar niet op stemmen.quote:Op vrijdag 21 november 2014 16:33 schreef satecl het volgende:
Het liefst gewoon geen U2. Ook niet een beetje. Nee! Gewoon geen U2!!
Sorryquote:Op vrijdag 21 november 2014 16:33 schreef satecl het volgende:
Het liefst gewoon geen U2. Ook niet een beetje. Nee! Gewoon geen U2!!
quote:Op vrijdag 21 november 2014 16:34 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Frits, je hebt me op een idee gebracht
MUZ / n00bie's same title, different song shoot out #6
Where the streets have no namequote:Op vrijdag 21 november 2014 16:37 schreef FritsFlits het volgende:
Er zijn weinig mensen pro Bono hier
Dat heb ik bij heel veel artiesten. Mijn enige wens is dat de nummers overdag of 's avonds komen en dan maakt het mij niet uit of het op eerste kerstdag of op 31 december isquote:Op vrijdag 21 november 2014 16:40 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik luister de laatste tijd veel Beatles, maar kan geen keuze maken en ze hebben mijn steun ook niet echt nodig
Men krijgt hier geen boners door Bono?quote:Op vrijdag 21 november 2014 16:37 schreef FritsFlits het volgende:
Bij de meesten op Fok groeit hij bij Bono naar binnenquote:Op vrijdag 21 november 2014 17:34 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Men krijgt hier geen boners door Bono?
Inmiddels ben ik niet meer anti-Bono, dat vond ik al een hele stap.quote:Op vrijdag 21 november 2014 16:37 schreef FritsFlits het volgende:
Bronsonquote:Op vrijdag 21 november 2014 16:37 schreef FritsFlits het volgende:
Culthit enzo. Zelfde reden als Joy Division erin staat, maar dan voor een andere doelgroep.quote:Op vrijdag 21 november 2014 19:11 schreef Fred_B het volgende:
Wat doet dit nou weer in de keuzelijst?
[ afbeelding ]
Omdat ie ooit in de top 2000 stondquote:Op vrijdag 21 november 2014 19:11 schreef Fred_B het volgende:
[ afbeelding ]
Liever dit dan Frans Bauerquote:Op vrijdag 21 november 2014 19:11 schreef Fred_B het volgende:
[ afbeelding ]
Toen kon je er nog niet op stemmen, stond alleen in 1999 in de lijst.quote:Op vrijdag 21 november 2014 19:19 schreef Momo... het volgende:
Mensen die daar serieus op stemmen, kun je beter eruit filteren voor de rest van hun stemmen
Bij de eerste editie had je toch alleen een (heel beperkte) keuzelijst?quote:Op vrijdag 21 november 2014 19:19 schreef laxus13 het volgende:
[..]
Toen kon je er nog niet op stemmen, stond alleen in 1999 in de lijst.
Dacht dat de eerste twee jaren vrije keuze warenquote:Op vrijdag 21 november 2014 19:22 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Bij de eerste editie had je toch alleen een (heel beperkte) keuzelijst?
Volgens mij ook jaquote:Op vrijdag 21 november 2014 19:23 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Dacht dat de eerste twee jaren vrije keuze waren
Het zou kunnen. Er stond me iets bij van een lijst met codes bij elke plaat op Teletekst.quote:Op vrijdag 21 november 2014 19:23 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Dacht dat de eerste twee jaren vrije keuze waren
Dat is een grote pagina geweestquote:Op vrijdag 21 november 2014 19:27 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het zou kunnen. Er stond me iets bij van een lijst met codes bij elke plaat op Teletekst.
Het zit er blijkbaar tussenin. Radio 2-luisteraars mochten in 1999 hun favoriete plaat insturen, waar Radio 2 er dan 2000 uit selecteerde, die vervolgens weer in de volgorde van populariteit mochten worden gezet door de stemmers:quote:Op vrijdag 21 november 2014 19:29 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Dat is een grote pagina geweest
Bron:Wikipediaquote:De Top 2000 was oorspronkelijk bedoeld als eenmalig initiatief rond de millenniumwisseling[2]. Het idee was om het jaar 1999 uit en 2000 in te luiden met de beste 2000 platen ooit gemaakt. Aan de Radio 2-luisteraars werd vanaf begin 1999 gevraagd om een plaat met herinnering in te sturen (via post of internet). In de loop van 1999 werden op die manier 2000 zogenaamde millenniumplaten verzameld. Begin november 1999 werden deze 2000 platen in alfabetische volgorde op internet (en teletekst) geplaatst en mochten mensen stemmen voor de volgorde.
Als de trend zich doorzet dan wordt het lastig. Zakte vorig jaar al van 476 naar 1311.quote:Op vrijdag 21 november 2014 19:24 schreef Momo... het volgende:
Ben benieuwd of Gangam Style er nog in zal staan dit jaar
Nieuwe nummer 1 jeweetzzzquote:
Ik had hem van de week ook al in een aflevering zitten die ik monteerdequote:
wel ook hier plaatsen zodat het ook op 1 komt in de FOK!lijstquote:
Nope Blur stond er nooit inquote:Op vrijdag 21 november 2014 20:08 schreef HPLC het volgende:
al 4 keer Song 2. Heeft ie er ooit wel eens ingestaan?
Edit: kan het niet vinden m.b.v. pino's site
Op 1quote:Op vrijdag 21 november 2014 20:19 schreef laxus13 het volgende:
Die gaat dus sowieso binnenkomen in de lijst
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |