abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 november 2014 @ 20:18:42 #1
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_146819921

Zoals je ziet is deze reeks al vele topics lang. Om ieders topic-ervaring zo prettig mogelijk te laten verlopen, verzoeken we je voor het posten in dit topic eerst de gehele OP (OpeningsPost) door te nemen en vooral ook de geldende huisregels onderaan deze post in acht te nemen. Now let's get started!

SPOILER: Meer webshops...
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER: Discount
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER: Trading markets

SPOILER: Taobao/Tmall
SPOILER: Bestellen d.m.v. een agent (MisterTao-voorbeeld)

SPOILER: Free shipping
SPOILER: Free registered shipping
SPOILER: Express shipping
SPOILER: Tracking
SPOILER: Trackstatus legenda
SPOILER: Tracking van 'free registered shipping' binnen Nederland
SPOILER: Verzendduur gedurende (Chinese) feestdagen
SPOILER: Verpakking en transporthandling
SPOILER: Douane

Dollarkoers - (Waarde 1 EUR -> USD)

PayPal-koers
PayPal verandert dagelijks de wisselkoers. Deze wisselkoers bevat ook een klein percentage, ongeveer 3,4%, dat naar PayPal gaat als onkostenvergoeding. Dit zorgt voor 3 á 4 eurocent verschil met de huidige koers. Houd er dus rekening mee dat bovenstaande grafiek niet één-op-één is met de PayPal-wisselkoers.

Betaalwijzen
SPOILER: PayPal en aankoopbescherming. Hoe gaat dat te werk?
SPOILER: Ik kan ergens alleen met creditcard betalen, deze heb ik echter niet. Hellup!?
SPOILER: Een verkoper wil dat ik geld stort via Western Union. Goed idee?
Webshops/producten
SPOILER: Wat is dat 'dropshipping'?
SPOILER: 1 cent-deals. Hoe, wie, wat, waar?
SPOILER: Ik heb zin om iets te kopen, maar ik weet niet wat?
DON'Ts
SPOILER: Zijn BBGuns, messen en krachtige lasers legaal in Nederland?
SPOILER: Hoe weet ik of iets echt of 'fake' is?

Topicreeks: [gadgets] Chinese webshops reviewtopic
Het reviewtopic biedt veel inspiratie en informatie. Tevens zetten sommige users adviezen uiteen over wat je bijvoorbeeld het beste kunt kopen op het gebied van oordopjes.

Sommige product(groep)en zijn zo populair dat ze een eigen plekje op FOK! hebben verdiend. De topics bestaan voor een reden en daar concentreert zich alle informatie rondom het onderwerp dat ze behandelen. Heb je een vraag over een van deze producten ben je waarschijnlijk beter af ze daar te stellen.

Topicreeks: Chinese Smartphones #1 - Real smart
Topicreeks: Android tablet discussie topic
DIG / [Het Chinese Windows tablet topic] #1 Windows tablets vanaf ¤80!
Topicreeks: Android Sticks en Mediacenters #1 - Making ordinary tv's smart
DIG / [Het Grote Audio Gear Topic #1] Het begin!

User stats: http://www.thuisserver.net/fokdagcijfers (Top 100 (reeks) > Chinese Webshops)

Huisregels (ons anti-Sjonnie-beleid) - Respecteer ze, dan is deze topicreeks nog een lang leven beschoren

• Lui die spullen willen importeren voor doorverkoop zijn hier niet welkom

• Het volgende dient niet te worden besproken: namaak (van merkkleding, schoenen, zonnebrillen, horloges, audio-producten (headphones/oordopjes), et cetera), wapens en andere verboden producten zoals >5mW lasers
Ook niet gaan bedelen om berichtjes van users om je buiten het topic (via DM/PM) hiermee te helpen

First google, then ask. We zijn hier in dit topic geen customer service die op jouw commando alles voor je doen. We gaan geen moeite voor je doen als je die moeite zelf al niet eens op kunt brengen. Wil je ergens ondanks je eigen pogingen toch niet uitkomen, dan kun je, onder vermelding van wat je zelf allemaal al geprobeerd hebt om aan het antwoord te geraken, het natuurlijk altijd vriendelijk vragen
Tip: vele zaken zijn al besproken; duik de archieven in! Voeg je zoekterm(en) toe aan deze search

• Niet bitchen naar elkaar; houd het constructief

Heb je aanvullingen/aparte vragen?
PM (Personal message) of DM (Direct message) dan even de vaste gebruikers in dit topic:
Shiznuts, Tokko1, RobertNL, Downstar, Monkeybrain e.a.

Veel plezier met bestellen!

OP Redesign V3.0 by shiznuts

[ Bericht 0% gewijzigd door tokko1 op 19-11-2014 20:32:53 ]
Check mijn china reviews op <a href="http://reviewblog.tweakblogs.net" rel="nofollow" target="_blank">Reviewblog.tweakers.net</a>
pi_146820414
Ik zie bij banggood erg leuk spul qua kleren...

Hoe is daar de kwaliteit van? Is het het proberen waard?
Groot fan van User Wotte
pi_146820439
Jeuj, weer even shoppen:

M'n telefoonhouder is kapot gegaan.
Had deze en beviel prima, lekker simpel en stevig.
(met zo'n hals beweegt telefoon veel meer). Gewoon deze maar weer bestellen of is er tegenwoordig iets geniaals wat nog beter is?

Lamp met bewegingsmelder. Nu het weer zo snel donker is (t*fushekel aan winter :r ) zien wij achter ons huis niets bij bijvoorbeeld de containers.
Ik dacht zoiets te nemen. Iemand ervaring met dit spul? Is het wat?
10 watt lijkt me prima; we hoeven alleen licht, geen stadion verlichten...

We moeten eigenlijk ook wat verlichting hebben voor aan andere kant van schuur langs het pad, maar daar is zoiets wellicht ietwat overdreven. Moet ook met bewegingsmelder...
  woensdag 19 november 2014 @ 20:34:34 #4
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_146820561
Ik zat van de week ook te kijken om 2x een witte spot te kopen, maar meer om af en toe productfoto's te kunnen maken met goed veel (en wit) licht.
Dus met zoiets: http://www.banggood.com/1(...)85-265V-p-83657.html
Iemand daar ervaring mee?
pi_146820697
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 20:31 schreef Iemand91 het volgende:
Jeuj, weer even shoppen:[ afbeelding ]

(met zo'n hals beweegt telefoon veel meer). Gewoon deze maar weer bestellen of is er tegenwoordig iets geniaals wat nog beter is?

Lamp met bewegingsmelder. Nu het weer zo snel donker is (t*fushekel aan winter :r ) zien wij achter ons huis niets bij bijvoorbeeld de containers.

[ afbeelding ]

We moeten eigenlijk ook wat verlichting hebben voor aan andere kant van schuur langs het pad, maar daar is zoiets wellicht ietwat overdreven. Moet ook met bewegingsmelder...
die tel houder hebben ze bij de action voor 2¤ ofzo
:]
pi_146822833
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2014 20:37 schreef wootahH het volgende:

[..]

YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
  woensdag 19 november 2014 @ 21:52:10 #7
181242 Gunny
Blijf es ff stilzitten ja.
pi_146824134
quote:

[ afbeelding ]

10 Watt schijnt toch te weinig te zijn om goed te verlichten. De bundel is niet sterk genoeg om over een redelijke afstand te komen, en heeft ook niet genoeg spreiding. Bij verscheidene reviews wordt deze dan ook niet echt aangeraden.

Ik zit zelf ook al tijden te kijken, maar neig inmiddels meer naar 20 of 30W. Mijn tuin is zo'n 25 mtr diep, en ik wil dan eigenlijk ook wel wat achterin kunnen zien ipv nog niet op de helft. Maar dan zijn de prijzen al een stuk minder. Twijfels, twijfels... :Y :Y
pi_146825097
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 20:34 schreef Goddelijker het volgende:
Ik zat van de week ook te kijken om 2x een witte spot te kopen, maar meer om af en toe productfoto's te kunnen maken met goed veel (en wit) licht.
Aputure LED paneltje, niks?
Toevallig drie stuks van onderweg. Een AL-198, een AL-198C (AliExpress) en een AL-H160 ( Amazon.co.uk ). :P

Over lampen gesproken. :D Toch maar eens voor de MT-G2 BIN gaan. Crelant 7G5MT onderweg.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  woensdag 19 november 2014 @ 22:26:16 #9
314372 Goddelijker
pi_146825618
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 22:14 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Aputure LED paneltje, niks?
Toevallig drie stuks van onderweg. Een AL-198, een AL-198C (AliExpress) en een AL-H160 ( Amazon.co.uk ). :P

Over lampen gesproken. :D Toch maar eens voor de MT-G2 BIN gaan. Crelant 7G5MT onderweg.
Ja, vind ik ook mooi.
Maar dan zou ik er eigenlijk voor twee moeten gaan, zodat je van twee kanten belicht om geen schaduw te krijgen.
pi_146825761
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 22:26 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Ja, vind ik ook mooi.
Maar dan zou ik er eigenlijk voor twee moeten gaan, zodat je van twee kanten belicht om geen schaduw te krijgen.
Of nog beter... drie dus. :+ Key light. Fill light. Back light.
Stands heb ik de afgelopen dagen al binnengekregen (again: Amazon.co.uk).
Ring light diffuser onderweg van eBay (China). :Y
Volgende week een bruiloft schieten. Eigenlijk gezegd dat ik nooit bruiloften wil coveren, maar ja, zeg maar eens nee tegen vrienden, hè. :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  woensdag 19 november 2014 @ 22:31:29 #11
314372 Goddelijker
pi_146825843
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 22:29 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Volgende week een bruiloft schieten. Eigenlijk gezegd dat ik nooit bruiloften wil coveren, maar ja, zeg maar eens nee tegen vrienden, hè. :P
Precies. Maar het zijn niet héel veel foto's die gemaakt worden en vaak.
Nu worden vaak de foto's geschoten met TL-/Dag-licht.
Maar dit geeft niet altijd prettige foto's (om na te bewerken).
Vandaar dat ik dus zat te denken aan wat LED Flood-lichten.

Vrienden en nee zeggen is soms lastiger inderdaad.
Hetzelfde als iets doen wat geld oplevert, maar je het liever niet zou doen. :')
pi_146826226
Ja, werk eigenlijk verder alleen met practical lights en availlable light. Dus een lichtsetje is weleens geinig lijkt me. :Y Flashgun heb ik ook nog niet (behalve meegeleverde meuk of pop-up flash, die ik vanzelfsprekend niet gebruik). Heb je ook genoeg keuzes in China voor. Yongnuo, Nissin, enzo. Maar voor M43rd geloof ik eerder een Metz...

Iets wat geld oplevert en ik liever niet zou doen, doe ik niet. :P
Social ertoe verplicht voelen toch te doen een tweede. :+

- Oh en nog meer uit China... De ZY Optics lenzen waar dit op geschoten is:
Pre-orders van rond Photokina (september) zijn eindelijk opgestuurd.
pi_146826371
Morgen even naar de action, kijken of er nog wat leuks te vinden is :)
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_146826398
o|O Je kunt ook ff bij de Chinese webshops langsgaan bij de 'New Arrivals', hè. O-)
  woensdag 19 november 2014 @ 22:46:30 #15
434955 dodge_911
Test wel 'ns wat
pi_146826520
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 20:34 schreef Goddelijker het volgende:
Dan zou ik sowieso al gaan voor neutraal wit, niet dat blauwe koudwit en dat gele warmwit.
Of je doet dit :
:: Not an expert, but I play one on the web ::
:: Dodgereviews @ YouTube ::
pi_146826542
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 22:43 schreef shiznuts het volgende:
o|O Je kunt ook ff bij de Chinese webshops langsgaan bij de 'New Arrivals', hè. O-)
Ja maar jij zegt altijd als ik iets heb gekocht van de new arrivals dat het ook bij de action ligt :(
Top 5 China producten
pi_146826672
Zeg ík dat? :P :@ O-)
  woensdag 19 november 2014 @ 22:55:09 #18
287364 verbraakje
🚦www.juniorverkeer
pi_146826932
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 22:46 schreef dodge_911 het volgende:

[..]

Dan zou ik sowieso al gaan voor neutraal wit, niet dat blauwe koudwit en dat gele warmwit.
Of je doet dit :
Dit ziet er wel beun uit zeg.
  woensdag 19 november 2014 @ 23:19:55 #19
314372 Goddelijker
pi_146828079
Getipt als de nieuwe Psy:
_O-
pi_146828122
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2014 20:37 schreef wootahH het volgende:
Thanks. Toch maar even kijken daar dan. Tips blijven overigens welkom. Geen idee wat voor soort houders nou rondgaan en populair zijn.
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 21:52 schreef Gunny het volgende:
10 Watt schijnt toch te weinig te zijn om goed te verlichten. De bundel is niet sterk genoeg om over een redelijke afstand te komen, en heeft ook niet genoeg spreiding. Bij verscheidene reviews wordt deze dan ook niet echt aangeraden.

Ik zit zelf ook al tijden te kijken, maar neig inmiddels meer naar 20 of 30W. Mijn tuin is zo'n 25 mtr diep, en ik wil dan eigenlijk ook wel wat achterin kunnen zien ipv nog niet op de helft. Maar dan zijn de prijzen al een stuk minder. Twijfels, twijfels... :Y :Y
Zoals gezegd; we hebben niet veel licht nodig. Gaat om een oppervlak van maximaal zo'n 4 bij 4 meter, direct onder de lamp. Is puur omdat het 's avonds wel héél erg donker is bij de schuur en de containers niet te onderscheiden zijn (groen/grijs). :P
De 20W is wel weer ¤25 i.p.v. ¤15.

Nog eens rondkijken of ze in China ook iets hebben voor PIR verlichting langs een looppad....
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 22:29 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Ring light diffuser onderweg van eBay (China). :Y
Video of foto?
Succes in ieder geval, lijkt me geen erg prettige opdracht namelijk.
Tenzij je je videograaf-ervaring goed voor ons verborgen hebt ;)

Als ze mij nog een keer voor zoiets vragen heb ik voor mezelf een goed excuus om de Canon 6D te kopen; of zo'n Sony A7. :P
  woensdag 19 november 2014 @ 23:30:33 #21
385966 N22
Ditmael niet tevergeefs
pi_146828561
Banggood maar even gemaild over mijn pakketje van 07-10 dat nog niet binnen is (Earson), terwijl de 2 andere orders van dezelfde dag wel al lang en breed binnen zijn.
De 45-dagen termijn van paypal is overmorgen voorbij, moet ik de laatste dag een dispute starten als 'stok achter de deur'? Ik heb niets dan goede ervaringen met BG verder, dus ik vraag me af of dat niet wat te drastisch is. Ik heb overigens nog nooit een dispute geopend.
Op de dementie-afdeling bestaat elke avondmaaltijd uit vergeten groenten
  woensdag 19 november 2014 @ 23:31:52 #22
327191 RobertNL
For your gear.
pi_146828621
quote:
Lamp met bewegingsmelder. Nu het weer zo snel donker is (t*fushekel aan winter ) zien wij achter ons huis niets bij bijvoorbeeld de containers.

Prima ding. 10 euro bij de action ;)!
Heb hem zelf ook, ter vervanging van een 150 watt halogeen :'). Geeft deze wel minder licht maar goed die straal die we eerst hadden was ook niet nodig :+
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_146829891
Duidelijk. Morgen eerst dus maar eens een bezoekje aan de Action brengen. :')
pi_146830966
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 23:20 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Video of foto?

Als ze mij nog een keer voor zoiets vragen heb ik voor mezelf een goed excuus om de Canon 6D te kopen; of zo'n Sony A7. :P
Nou ja, de eigenlijke (sier)bruiloft is in februari op Curacao. Maar het officiële huwelijk voor de burgerlijke stand is dus volgende week al. Wilden ze eigenlijk niet speciaal een fotograaf voor inhuren, maar wat foto's zouden wel zo leuk zijn en i.p.v. iemand een compact in de handen te drukken leek het ze natuurlijk een idee om mr. Gear met een fotohobby die ook van de partij is even te vragen in te springen. :P

Ach ja, zij blij en ik wat praktische ervaring opdoen op onbekend terrein. Wat cliché sfeerfoto's van de ringen e.d., wat portraits, wat groepfoto's... Heb toch wel wat gave lenzen die de helft van het werk al doen. Dus komt wel goed. Video kan natuurlijk ook. GH4 video in 4K Photo mode en dan 8MP stills eruithalen (hoeft toch niet in posterformaat, misschien in een albumpje en online). Heb natuurlijk ook meerdere bodies en een zooitje lenzen. Endless possibilities. Je kunt alleen zo lastig zeggen 'shit, m'n kaart geeft een error. Jongens, pauze! Wacht ff'... of weet ik veel wat voor doomscenarios er zijn. Daarom liever niet. Maar goed, meerdere camera's, spare accu's, kaartjes vers geformatteerd, moet eigenlijk geen wolkje aan de lucht zijn. Dus we zien wel. :D

Anyhoezels... :P
quote:
16s.gif Op dinsdag 18 november 2014 19:25 schreef tokko1 het volgende:
[ afbeelding ]

Deze bij een Aliexpress shop besteld, ben benieuwd hoe het hier aan de muur staat :)

(en of 't er een beetje op te plakken valt, niet te veel knipwerk etc. voor het plakken )

https://www.kickstarter.com/projects/1521543395/wallz?ref=popular Coolo. :D

[ Bericht 2% gewijzigd door shiz op 20-11-2014 00:57:55 ]
pi_146832845
Hoppaa, disputes van chinabuye opgewaardeerd naar een claim (eindelijk :'))
You can't be late if you don't show up.
  donderdag 20 november 2014 @ 08:41:50 #26
262852 monkeybrain
High door Nescafé
pi_146833301
Muurstickers, echt ruft lelijk :D
Ik snap niet waarom die potsierlijke dingen steeds weer langskomen.

Heel Nederland koopt ook Buddah beelden, plastic steen made in China -O-
pi_146833315
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 08:41 schreef monkeybrain het volgende:
Muurstickers, echt ruft lelijk :D
Ik snap niet waarom die potsierlijke dingen steeds weer langskomen.

Heel Nederland koopt ook Buddah beelden, plastic steen made in China -O-
Het Action "HOME" gehalte.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  Moderator donderdag 20 november 2014 @ 09:10:56 #28
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_146833681
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 23:20 schreef Iemand91 het volgende:

Video of foto?

niet echt te vergelijken die twee :D
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
  donderdag 20 november 2014 @ 09:38:09 #29
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_146834178
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 23:30 schreef N22 het volgende:
Banggood maar even gemaild over mijn pakketje van 07-10 dat nog niet binnen is (Earson), terwijl de 2 andere orders van dezelfde dag wel al lang en breed binnen zijn.
De 45-dagen termijn van paypal is overmorgen voorbij, moet ik de laatste dag een dispute starten als 'stok achter de deur'? Ik heb niets dan goede ervaringen met BG verder, dus ik vraag me af of dat niet wat te drastisch is. Ik heb overigens nog nooit een dispute geopend.
Hey, mijn Earson is ook de 7e besteld bij Banggood en ik heb zojuist een geschil gestart omdat ze maar blijven roepen dat ik een week moet wachten. Het is niet anders....
Ze liggen vast naast elkaar op Urumqi of bij een medewerker van het vliegveld thuis. ;)
I am just a dreamer, but you are just a dream
  donderdag 20 november 2014 @ 09:39:22 #30
45722 Dromer
pi_146834216
quote:
1s.gif Op donderdag 20 november 2014 09:10 schreef Jimbo het volgende:

[..]

En spullen waar op staat geschreven wat het is of wat erin moet. :r
(consumptieartikelen daargelaten)

pi_146834707
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 09:39 schreef Dromer het volgende:

[..]

En spullen waar op staat geschreven wat het is of wat erin moet. :r
(consumptieartikelen daargelaten)

[ afbeelding ]
Het is me niet echt duidelijk, in welke moet nu de rode of witte wijn?

:') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')
  donderdag 20 november 2014 @ 10:09:25 #32
327191 RobertNL
For your gear.
pi_146834783
De volgende serie krijgt dan ook de volgende opdrukken:
Witte Wine
rode Wine
krean Water
Spa Water
pi_146834853
En de nederlandse huisvrouwen zijn geobserdeerd over houten prul wat wit is geverfd en waar een hart ofzo in is geboord en wit is geverfd :')

Trouwens, chinabuye heeft op de claim een neppe trackingcode opgegeven die aangeeft dat het al aangekomen is :')
pi_146834886
quote:
1s.gif Op donderdag 20 november 2014 10:13 schreef l0lownkill het volgende:
En de nederlandse huisvrouwen zijn geobserdeerd over houten prul wat wit is geverfd en waar een hart ofzo in is geboord en wit is geverfd :')

Trouwens, chinabuye heeft op de claim een neppe trackingcode opgegeven die aangeeft dat het al aangekomen is :')
In Spanje? :')
pi_146837751
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 10:14 schreef P4tje het volgende:

[..]

In Spanje? :')
Wel NL, maar er zat sws geen tracking bij
pi_146838564
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 00:45 schreef shiznuts het volgende:
Heb toch wel wat gave lenzen die de helft van het werk al doen.
:N

Maar wel gaaf. :Y
quote:
1s.gif Op donderdag 20 november 2014 09:10 schreef Jimbo het volgende:
Voor mij wel.

En ik geloof dat jullie maar even in dit topic moeten verder gaan (lezen): Topicreeks: Freubelen met Gerda, Ria en Annie: van meuk maken wij nog meer meuk
  donderdag 20 november 2014 @ 13:03:39 #37
327191 RobertNL
For your gear.
pi_146838920
quote:
1s.gif Op donderdag 20 november 2014 10:13 schreef l0lownkill het volgende:

even een verklaring vragen bij PostNL waar hij bezorgd is (on officieel via Twitter) . Heeft mij een keer gered in zo'n geval.
pi_146840230
Hey jongens, lang niks gepost, wel meegelezen.

Bij mij komen er langzaamaan weer pakketjes binnen. Net een refund gekregen van een Ebay-seller die steeds vroeg om een paar daagjes uitstel voor een order die op 6 oktober geshipped was (zoveelste Earson die ik voor vrienden moest bestellen).

Earson van Banggood kreeg ik vandaag, na precies een maand tegelijk binnen met twee Awei 800ESM's en deze speaker van MP4nation :9 http://www.mp4nation.net/nationite-bq1-ultra-portable-bluetooth-speaker-with-sound-performance-speaker-black

Verder is dit nog onderweg:
Bling-bling iPhone hoesje - http://www.banggood.com/Hybrid-Plated-PC-Soft-Silicon-Double-Layer-Case-For-iPhone-4-4S-5-5S-p-941420.html

Wat minder bling-bling bamboo iPhone hoesje - http://www.banggood.com/Environmental-Bamboo-Case-Cover-With-Buttons-For-iPhone-4-4S-p-925651.html

Ultra coole spionage Bluetooth headset - http://www.tmart.com/Universal-Type-Button-Style-1-to-2-High-fidelity-Bluetooth-Stereo-Headset-Black_p289996.html

Oerlelijk Iron Man Cello Knickknacks Art Crafts Decoration Fashion Ornaments (voor een mattie van me die contrabas speelt, ja het is een cello, I know - http://www.ebay.com/itm/161464404940

En tot slot: de Brainwavz HM9 via de actie die iemand hier tipte, voor 100 dollar inclusief de nieuwe AP001 versterker van Brainwavz *O* . Hij stond eerst op backorder en via de livechat kreeg ik te horen dat ze aan het eind van november geshipped zouden worden, tot mijn verbazing was het de 14e al zover. ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door Chefkruiden op 20-11-2014 14:38:41 ]
  donderdag 20 november 2014 @ 14:01:11 #39
314372 Goddelijker
pi_146840325
Ik had laatst een nieuwe Excel-lijst gemaakt die ook alle bestellingen bij elkaar optelt, vanaf 01-10 besteld:
Totaal aantal bestellingen: 52

:X O-)
pi_146840393
Ohja, heb ook nog zo'n clicker voor in het audio jack van je telefoon, besteld voor 1 cent, nog steeds onderweg. Heeft iemand al zo'n ding? Is het wat?

quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 14:01 schreef Goddelijker het volgende:
Ik had laatst een nieuwe Excel-lijst gemaakt die ook alle bestellingen bij elkaar optelt, vanaf 01-10 besteld:
Totaal aantal bestellingen: 52

:X O-)
Zou je mij dat Excel-bestand kunnen pm'en? :)
  donderdag 20 november 2014 @ 14:05:35 #41
314372 Goddelijker
pi_146840457
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 14:03 schreef Chefkruiden het volgende:
Ohja, heb ook nog zo'n clicker voor in het audio jack van je telefoon, besteld voor 1 cent, nog steeds onderweg. Heeft iemand al zo'n ding? Is het wat?

[..]

Even een momentje, dan gooi ik hem even leeg! :)
pi_146840488
quote:

[..]

neuh, vond het maar niks. Zat best wat vertraging tussen het klikken en het opstarten van iets.
Top 5 China producten
  donderdag 20 november 2014 @ 14:21:07 #43
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_146840877
quote:
Date Location Activity
2014-10-07 CN Acceptance, CHINA
2014-10-14 CN Processed Through Sort Facility, CHINA , Origin Post is Preparing Shipment
2014-10-26 CN Departure from outward office of exchange
2014-10-31 CN PVG Ready to depart
2014-11-17 Arrival at inward office of exchange, held by import Customs, NL
Teringjantje zeg.....
Held by customs ook, gaat om een microUSB-ladertje van $1,21...
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  donderdag 20 november 2014 @ 14:24:49 #44
314372 Goddelijker
pi_146840980
quote:
15s.gif Op donderdag 20 november 2014 14:21 schreef MacorgaZ het volgende:

[..]

Teringjantje zeg.....
Held by customs ook, gaat om een microUSB-ladertje van $1,21...
Zo hebben ze wel minder tijd voor andere pakketten.
pi_146841011
Heb al veel gezocht, ook in Nederland, naar een niet-tweedehandse iPod radio remote, zal wel uit de productie zijn gehaald want overal niet op voorraad. Is er iemand die hem in China kan vinden? Is mij niet gelukt helaas.

quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 14:05 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Even een momentje, dan gooi ik hem even leeg! :)
Dankjewel, heb 'm ontvangen, ziet er goed uit!
pi_146841287
Dm 'm mij dan ook gelijk maar :)
De vorige excel zaten veel fouten in en ik ben op dit moment het overzicht even compleet kwijt :')
  donderdag 20 november 2014 @ 15:00:27 #48
45722 Dromer
pi_146842075
quote:
Whaha.. die eikels met hun keurmerk waar je precies niks aan hebt: de aangesloten bedrijven betalen goed, dus een geschil wordt niet snel in jouw voordeel beslist.
pi_146842107
  donderdag 20 november 2014 @ 15:20:44 #50
385966 N22
Ditmael niet tevergeefs
pi_146842653
quote:
"Het is niet eerlijk :'( :'( "
pi_146842675
quote:
door alle ophef zal de douane wel meer en beter gaan controleren denk ik haast :')
  donderdag 20 november 2014 @ 15:37:39 #52
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_146843163
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
pi_146843615
Thuiswinkel.org dat is een soort Brein? En waar halen de beconcurreerde Nederlandse webshops hun producten vandaan, direct of indirect China.
  donderdag 20 november 2014 @ 15:52:47 #54
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_146843668
quote:
Deze alinea ook:
quote:
Sinds de beursgang van de grote Chinese webwinkel Alibaba neemt het aantal Chinese webshops dat zich op Nederland richt toe. Naast Thuiswinkel.org is ook de Consumentenbond daar niet blij mee. In plaats van blij te zijn met voordelige alternatieven, klaagt de bond liever over 'onverwachte' invoerheffingen. "Bestellen levert in de praktijk nauwelijks voordeel op door de bijkomende douane- en invoerkosten. Maar consumenten zien die kosten niet als ze bestellen; daar komen ze pas achter als de spullen worden bezorgd," luidt het commentaar waarmee de Consumentenbond de Nederlandse winkels de hand boven het hoofd houdt.
:')

Alsof er daarvoor niet gedropshipped werd door webshops die een nederlandse vertaling van dingen maken alleen dan 30 dagen verzending hadden :|W

:p wij blijven wel bestellen bij de "niet op nederland" maar internationaal gerichte shops _O-
Check mijn china reviews op <a href="http://reviewblog.tweakblogs.net" rel="nofollow" target="_blank">Reviewblog.tweakers.net</a>
  donderdag 20 november 2014 @ 16:19:43 #55
262852 monkeybrain
High door Nescafé
pi_146844486
Voor straf ga ik extra bestellen! oO/

De consumentenbond maakt ons natuurlijk bang omdat ze irrelevant worden in de toekomst. Die lul van het keurmerk wilt gewoon geld binnen harken en schreeuwt af en toe iets.
pi_146844950
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 15:51 schreef P4tje het volgende:
Thuiswinkel.org dat is een soort Brein? En waar halen de beconcurreerde Nederlandse webshops hun producten vandaan, direct of indirect China.
allemaal indirect buiten europa, het importeren is aan regels gebonden en daar branden de meeste zaken zich dus niet aan i guess...
pi_146845010
Google translate :') status van mijn pakket:

quote:
Export totaalpakket zegel zegel steil haar
pi_146845219
Vandaag 2 pakketjes van TinyDeal ontvangen die al langer dan 2 maanden onderweg waren. (sinds halverwege september)
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
pi_146845518
Dus ik moet alle (vaak exact dezelfde) artikelen hier bestellen voor tien keer de prijs in China? Schei toch uit :r
pi_146846523
https://www.dropbox.com/s(...)a-aankopen.xlsx?dl=0
Ben je hier iets mee?

Trouwens, die click heb ik niet meer. Dat ding zuipt batterijen voor de weinige keren dzt je hem gebruikt. Daarom de app eraf gesmeten en nu laat ik hem gewoon zitten. Houdt hij mijn jack toch stofvrij en ik gebruik toch nooit oortjes :)

quote:

[..]

pi_146847774
Ik wil leren solderen voor de gein, weet iemand toevallig of dit een goede soldeerijzer is?

http://www.aliexpress.com(...)0737/1725758533.html

Hij is erg goedkoop namelijk :P
Ja.
pi_146847993
Om een beetje te proberen zal het wel werken, zo heb ik ook lang gesoldeerd.
Voor serieuze soldeer klussen aan printen of zo heb je een temperatuur geregelde bout nodig.
Overigens zijn er veel artikelen in China verkrijgbaar die je hier gewoon niet kan kopen.
  Moderator donderdag 20 november 2014 @ 18:40:03 #63
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_146848138
Voor degene die zo'n unit uit China hebben laten komen:

Dit is best tof :)
Tijdens een optreden van Paul mcCartney meekijken
pi_146848652
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 18:40 schreef noodgang het volgende:
[ afbeelding ]

Leuk gemaakt, kende m nog niet, vind dit tot nu toe de beste voor de bril Crazy Swring VR
  donderdag 20 november 2014 @ 20:36:28 #65
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_146851765
quote:
14s.gif Op donderdag 20 november 2014 16:44 schreef chroestjov het volgende:
Vandaag 2 pakketjes van TinyDeal ontvangen die al langer dan 2 maanden onderweg waren. (sinds halverwege september)
Jep, ik heb mijn TinyDeal Google Cardboard ook eindelijk binnen, was pas een maand na bestelling verstuurd o.i.d. maar nu eindelijk binnen.
Vet ding trouwens :D maar had zelf al met een duikbril en insect-vergrootglazen een wannabe-Cardboard/Rift gemaakt :P
pi_146852570
Het lijkt erop dat er een propaganda campagne op gang gezet word. Die opmerkingen van de consumentenbond slaat natuurlijk helemaal nergens op.

Die knakker van dat thuiswinkel keurmerk wil import uit China gaan verbieden. Lekker realistische instelling :')
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
pi_146853205
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 20:36 schreef MacorgaZ het volgende:

[..]

Jep, ik heb mijn TinyDeal Google Cardboard ook eindelijk binnen, was pas een maand na bestelling verstuurd o.i.d. maar nu eindelijk binnen.
Vet ding trouwens :D maar had zelf al met een duikbril en insect-vergrootglazen een wannabe-Cardboard/Rift gemaakt :P
Hopen dat die van mij ook binnenkomt, 25-9 besteld

Ik heb trouwens een probleem met de orico lader; met die rode kabeltjes komt er soms rook uit het poortje van de telefoon, vertrouw hem eigenlijk niet echt meer nu. Meer mensen met dit probleem?
pi_146853268
quote:

Koop een brodit, ipv chinameuk.
  donderdag 20 november 2014 @ 21:46:24 #69
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_146854081
http://www.kenu.com/products/airframe

Ik heb daar een clone van van eBay. Werkt prima
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_146854305
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 18:22 schreef Xu het volgende:
Ik wil leren solderen voor de gein, weet iemand toevallig of dit een goede soldeerijzer is?

Ik heb bij Lidl/aldi een setje gekocht,

Koffertje, bout, 2 tips, soldeertin, houder voor de bout en 2 "handjes" om je spullen vast te houden. En met geaarde stekker. Kosten: 8 euro.
pi_146854497
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 21:46 schreef Catch22- het volgende:

Slap ding
  donderdag 20 november 2014 @ 21:59:19 #72
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_146854586
quote:
1s.gif Op donderdag 20 november 2014 21:57 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Slap ding
werkt prima :P telefoon zit er strak in en hij blijft goed zitten. Meer verlang ik niet. Als ik hem elke dag zou gebruiken haalde ik wel een brodit, maar voor die halve keer per maand
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 20 november 2014 @ 22:03:08 #73
262852 monkeybrain
High door Nescafé
pi_146854722
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 18:22 schreef Xu het volgende:

Lidl, Aldi, Conrad etc.
Daar kun je voor <10 euro leuke pakketjes vinden.

Ik kan aan de foto al zien dat het niets is, zelfs gevaarlijk.
pi_146856985
quote:

[ afbeelding ]

Ik heb een 30watter genomen: superding! Voordeel is dat ze vaak wat minder lomp zijn qua uiterlijk ;)
pi_146857534
Hier heb je zon leuke troll :')
DIG / Goedkope producten website?
  donderdag 20 november 2014 @ 23:23:31 #76
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_146857606
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 23:21 schreef Miniem het volgende:
Hier heb je zon leuke troll :')
DIG / Goedkope producten website?
check zijn pohi eens
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_146857653
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 18:40 schreef noodgang het volgende:
[ afbeelding ]

Paul McCartney _O_

Wel erg tof gedaan overigens. Het totale plaatsje is boutkwaliteit, maar toch. Gaaf perspectief.
Heeft die cardboard van mij ook even z'n one minute of use gehad :') ...
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 21:03 schreef piekartz87 het volgende:
Die knakker van dat thuiswinkel keurmerk wil import uit China gaan verbieden. Lekker realistische instelling :')
Zal je verbazen hoe makkelijk er doorgedrukt kan worden. Kijk maar naar het zonnepanelen-verhaal.
Productie in EU en in China. China produceert goedkoper waardoor producenten in EU failliet gaan.
Maar door lage prijzen van China-panelen zijn ze aantrekkelijk voor consument waardoor installatiebedrijven floreerden.
En dan worden de Chinese panelen tegengehouden door de EU en stort deze markt ook weer in...
Uiteindelijk delven zowel de EU producenten als de installateurs het onderspit...

Wel lekkere timing overigens met het nieuws over Valse aanbiedingen op Nederlandse webwinkels. _O-
quote:
1s.gif Op donderdag 20 november 2014 21:22 schreef kikoooooo het volgende:
Koop een brodit, ipv chinameuk.
Mwah, voor die paar keer dat ik 'm gebruik is chinameuk prima. Ding is lang meegegaan. Waarschijnlijk was iets te ruig deze keer.
quote:
1s.gif Op donderdag 20 november 2014 23:05 schreef marco_sire het volgende:
Ik heb een 30watter genomen: superding! Voordeel is dat ze vaak wat minder lomp zijn qua uiterlijk ;)
Hier is iemand met de een 10W versie van de Action thuisgekomen. Nog niet kunnen installeren (die wartel is onmogelijk klein voor een 3-aderig snoer) maar 10W moet voldoende zijn lijkt me.

En inderdaad, ding was héél wat kleiner dan ik had verwacht. :D
  donderdag 20 november 2014 @ 23:39:32 #78
327191 RobertNL
For your gear.
pi_146858105
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 23:24 schreef Iemand91 het volgende:
(die wartel is onmogelijk klein voor een 3-aderig snoer)
Oh, was dus niet de enige met dat probleem _O-
Kan natuurlijk ook een relatief snoer heen gezien hij 10 watt is :P. Dikke geïsoleerde draden heb je wat weinig ruimte voor.

Goed, dan maar geen moer er op dan past het wel O-)
pi_146858367
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 23:39 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Kan natuurlijk ook een relatief snoer heen gezien hij 10 watt is :P. Dikke geïsoleerde draden heb je wat weinig ruimte voor.

quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 23:39 schreef RobertNL het volgende:

True, maar je krijgt er geloof ik amper de 3 aders erdoor, laat staan inclusief mantel.
En we willen wel aarde, zonder beginnen we er niet aan.

Zat net m'n cameraspul ook weer op te ruimen (dat lag nog op een hoop sinds Schiphol vorige week dinsdag) maar ik moet geloof ik onderhand écht eens een grotere tas halen :') ...
pi_146861145
Niet in China besteld, maar dat maakt het plezier er niet minder om. Heb deze week een paar pebblebees besteld(Bluetooth trackers) omdat ik weer m'n beurs kwijt ben.

Zo'n mooie USPS Tracking code erbij gekregen en betrap mezelf er op dat ik elke 2 uur wel even kijk of hij niet wat verder is :')
  vrijdag 21 november 2014 @ 11:27:19 #81
172072 JiePieWie
Mechcommander for life!
pi_146865063
quote:
1s.gif Op donderdag 20 november 2014 23:23 schreef Catch22- het volgende:

[..]

check zijn pohi eens
Slightly off-topic: lees dit topic maar eens _O-
pi_146865154
Ik heb het al eens eerder voorbij zien komen, maar in de pp claims is er nu actie van mijn kant nodig: hoe doe ik dit?
  vrijdag 21 november 2014 @ 11:40:27 #83
314372 Goddelijker
pi_146865341
In het Actiecentrum op de website van Paypal. :)
pi_146865870
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 11:40 schreef Goddelijker het volgende:
In het Actiecentrum op de website van Paypal. :)
Dat snap ik, maar het enige wat ik kan doen is de reden van de claim veranderen of hem verwijderen..
  vrijdag 21 november 2014 @ 12:47:54 #85
314372 Goddelijker
pi_146866924
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 november 2014 12:00 schreef l0lownkill het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar het enige wat ik kan doen is de reden van de claim veranderen of hem verwijderen..
Je kan ook contact opnemen met Paypal? Misschien dat zij er meer van weten dan wij. :)
  vrijdag 21 november 2014 @ 15:24:59 #86
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_146870554
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 15:21 schreef mschol het volgende:

[..]

door alle ophef zal de douane wel meer en beter gaan controleren denk ik haast :')
Ik ken iemand die bij PostNL in de distributie zit. Ze zouden wel graag meer willen controleren, maar het gaat gewoon niet.

Er komen iedere maand nu 80.000 pakketten via alleen al China Post binnen.
  vrijdag 21 november 2014 @ 15:27:13 #87
45722 Dromer
pi_146870601
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 november 2014 15:24 schreef JortK het volgende:

[..]

Ik ken iemand die bij PostNL in de distributie zit. Ze zouden wel graag meer willen controleren, maar het gaat gewoon niet.

Er komen iedere maand nu 80.000 pakketten via alleen al China Post binnen.
Aha. Meer bestellen, jongens! :P
  vrijdag 21 november 2014 @ 15:34:04 #88
385966 N22
Ditmael niet tevergeefs
pi_146870781
Antwoord van BG, ze vragen of mijn adres klopt (ja dus) of ik bij het lokale postkantoor wil checken of het niet al in NL is en anders nog 1-2 weken wil wachten.
Dat wordt denk ik dus een geschil openen vanavond als stok achter de deur (laatste dag dat t kan).
pi_146871705
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 15:34 schreef N22 het volgende:
Antwoord van BG, ze vragen of mijn adres klopt (ja dus) of ik bij het lokale postkantoor wil checken of het niet al in NL is en anders nog 1-2 weken wil wachten.
Dat wordt denk ik dus een geschil openen vanavond als stok achter de deur (laatste dag dat t kan).
heb ik ook gedaan bij DX, met 43 dagen een geschil gemaakt bij PayPal, ze willen telkens dat ik nog 10 dagen wacht, nu weer 7 werkdagen.
Ook willen ze dat ik het geschil sluit omdat ze anders niks kunnen doen.
Heeft nu 20 dagen opengestaan bij PayPal en nu heb ik het opgewaardeerd tot een claim (moest voor de 24ste actie ondernemen)
Contact tussen DX en mij is via DX - Ticket "afdeling" gegaan.
Ben benieuwd wat PayPal gaat beslissen.
(wacht nu bijna 60 dagen op het pakketje, floater voor de SJ4000)
pi_146873893
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 21:46 schreef Catch22- het volgende:

Die clone heb ik ook gekocht en binnen gekregen. Werkt prima wat mij betreft, telefoon blijft er goed in zitten en blijft ook prima in rooster hangen. Enige nadeel is dat je hem niet heel vloeiend erin en eruit kan doen. Maar goed, voor korte ritten doe ik hem er nooit in dus geen probleem.

Prima aankoop geweest.

quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 16:38 schreef Downstar het volgende:
Ben ook een week of 8 aan het wachten op een Jiayu G4s hoesje.
zal ook wel op urumqi liggen dan :(
G4s hoesje zal wel gelijk zijn aan G4 Advanced hoesjes toch? Heb je een linkje? Ben op zoek naar een leuk hoesje voor mijn G4.
pi_146874302
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 17:30 schreef Skiet het volgende:

[..]

Die clone heb ik ook gekocht en binnen gekregen. Werkt prima wat mij betreft, telefoon blijft er goed in zitten en blijft ook prima in rooster hangen. Enige nadeel is dat je hem niet heel vloeiend erin en eruit kan doen. Maar goed, voor korte ritten doe ik hem er nooit in dus geen probleem.

Prima aankoop geweest.

[..]

G4s hoesje zal wel gelijk zijn aan G4 Advanced hoesjes toch? Heb je een linkje? Ben op zoek naar een leuk hoesje voor mijn G4.
DIG / Chinese Smartphones #38 - Jiayu, Jia-me
pi_146874355
quote:
Ik heb dat plakding ook, doet het prima maar alleen weet ik niet zeker dat als ik het er ooit afhaal, het niet vol troep zit.
Trouwens, glazen screen protectors zijn nu op BG :D
pi_146876860
Ben nu 1 maand aan het wachten op pakketje van BangGood. Normaal kreeg ik pakjes van banggood in ongeveer 2 weken. Weet iemand waarom dit is? Ik ben beetje bang.
pi_146877310
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 19:15 schreef hafez1234 het volgende:
Ben nu 1 maand aan het wachten op pakketje van BangGood. Normaal kreeg ik pakjes van banggood in ongeveer 2 weken. Weet iemand waarom dit is? Ik ben beetje bang.
Hier hetzelfde... heb een aantal pakketten besteld en deze zijn op tijd gekomen.
1 pakket daarentegen is dus verloren gegaan.
Pakketjes die daarna zijn besteld (veel later) zijn al aangekomen.

nu willen ze dat ik tóch nog twee week wacht, terwijl ze hiervoor over een refund spraken.

Mijn antwoord:

SPOILER
Simpeler dan dit kan ik het niet voor hun verwoorden.
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_146878221
quote:
Omdat ze niet meer via China post verzenden maar met Malaysia post. Via China post gingen er teveel pakketjes zoek.
Top 5 China producten
  zaterdag 22 november 2014 @ 03:07:36 #96
385966 N22
Ditmael niet tevergeefs
pi_146891224
Geschil geopend over BG, dit ook meteen duidelijk en concreet gezegd tegen de contactpersoon van BG in een mail. Ik heb ook meteen gezegd dat ik over 19 dagen ga claimen als ik het pakket nog niet heb en uiteraard het geschil intrek als ik mijn Earson ontvang binnen 19 dagen, iets wat ze wel oké vinden als ik de respons zo lees.
Opvallend genoeg snapt 'Sunny' nog steeds niet dat ik 2 van de 3 orders WEL heb ontvangen, zij denken dat ik alle 3 de orders niet heb ontvangen ondanks expliciet aangeven :')
pi_146893566
SPOILER: Vanwege de kassa mensen die dit anders kopiëren
YouTube
pi_146893628

Sades binnen ^O^
11-11 verzonden, vanmorgen binnen. Wederom niet bij hoeven lappen.
1e indruk: het uiterlijk is wel goed, maar het comfort moet ik nog aan wennen. Deze irriteert mij nog wat aangezien het niet zo goed aansluit als de turtle beach p11.
Het geluid: Ik weet niet of ik gek ben, maar ik schijn half-doof te zijn aan mijn linkeroor :?
De surround sound ervaar ik ook niet, ook al heb ik de driver geinstalleerd. Eerst maar eens een andere driver proberen dus..
Ik zal nu eerst eens AC Unity proberen te spelen

[ Bericht 3% gewijzigd door l0lownkill op 22-11-2014 11:15:12 ]
  zaterdag 22 november 2014 @ 11:39:29 #99
45722 Dromer
pi_146894101
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 11:09 schreef l0lownkill het volgende:
Het geluid: Ik weet niet of ik gek ben, maar ik schijn half-doof te zijn aan mijn linkeroor
Had ik ook, maar sinds ik met m'n vrouw van plaats ben gewisseld op de bank, is links en rechts weer aardig gelijk. ^O^

Heb je dat ook als je 'm andersom opzet? Dan zal het je gehoor wel zijn..
pi_146894272
quote:
12s.gif Op zaterdag 22 november 2014 11:39 schreef Dromer het volgende:

[..]

Had ik ook, maar sinds ik met m'n vrouw van plaats ben gewisseld op de bank, is links en rechts weer aardig gelijk. ^O^

_O-
YouTube
pi_146894324
quote:

[..]

Heb je dat ook als je 'm andersom opzet? Dan zal het je gehoor wel zijn..
Nee, dan heb ik het niet.. Ach, eerst maar even laten inspelen denk ik
pi_146894946
Iemand ervaring met 1949deal.com? Ze hebben mooie aanbiedingen daar maar zie nauwelijks voorbij komen en op google zijn ze er niet al te positief over :')
pi_146896069
N.a.v. tips in het Action-topic had ik een powerbank aangeschaft, die kwam net binnen.
Althans, ik vond hem halverwege de gang, hij was kennelijk door de postbezorger door de brievenbus heen gelanceerd.
Ik hoop dat hij het nog doet :{
Mokkel met stuntstok
  zaterdag 22 november 2014 @ 13:42:09 #104
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_146896777
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 november 2014 13:13 schreef Mord_Sith het volgende:
N.a.v. tips in het Action-topic had ik een powerbank aangeschaft, die kwam net binnen.
Althans, ik vond hem halverwege de gang, hij was kennelijk door de postbezorger door de brievenbus heen gelanceerd.
Ik hoop dat hij het nog doet :{
Ik heb nu echt zo'n beeld van een postbode die een powerbank door de brievenbus torpedeert, 8)7 :D

Die dingen kunnen wel tegen een stootje, heb ik gemerkt. Al een paar keer laten vallen, heeft ie ook overleefd :)
Koekje d'r bij?
pi_146896848
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 13:42 schreef eleganza het volgende:

[..]

Ik heb nu echt zo'n beeld van een postbode die een powerbank door de brievenbus torpedeert, 8)7 :D

Die dingen kunnen wel tegen een stootje, heb ik gemerkt. Al een paar keer laten vallen, heeft ie ook overleefd :)
Ja ik dus ook, hij lag serieus bijna bij de kamerdeur en da's best een eind :D :@

Het is een xiamoi (?) powerbank.
Zit een fantastische Chinese gebruikersaanwijzing bij :D
Is die ook in het Engels te vinden? :@
Mokkel met stuntstok
  zaterdag 22 november 2014 @ 13:47:42 #106
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_146896893
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 13:45 schreef Mord_Sith het volgende:

[..]

Ja ik dus ook, hij lag serieus bijna bij de kamerdeur en da's best een eind :D :@

Het is een xiamoi (?) powerbank.
Zit een fantastische Chinese gebruikersaanwijzing bij :D
Is die ook in het Engels te vinden? :@
er is weinig te weten. Grote knop is testen.
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_146896955
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 november 2014 13:47 schreef Catch22- het volgende:

[..]

er is weinig te weten. Grote knop is testen.
Maar hoe lang moet hij laden voor de eerste keer gebruik?
Of is dat een achterhaald iets? :@
Mokkel met stuntstok
pi_146897452
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 12:22 schreef Riot- het volgende:
Iemand ervaring met 1949deal.com? Ze hebben mooie aanbiedingen daar maar zie nauwelijks voorbij komen en op google zijn ze er niet al te positief over :')
Ze leveren er in ieder geval wel, zelf daar een telefoon besteld en was snel binnen, heb geen idee hoe de afterservice is.
pi_146897986
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 13:50 schreef Mord_Sith het volgende:

[..]

Maar hoe lang moet hij laden voor de eerste keer gebruik?
Of is dat een achterhaald iets? :@
Tot de 4 lampjes allemaal continu branden. Dan is hij helemaal vol. De eerste keer moet je niet langer opladen. Is inderdaad al niet iets meer van de moderne tijd^^
  zaterdag 22 november 2014 @ 15:00:50 #110
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_146898766
Bij mij naderde een eBay-bestelling ook einde bescherming na een maand. Dus ik maar ff informatie gaderen bij de verkoper. Of ik nog een weekje kon wachten, ach ja, prima, is goed, zal duimen en alles. Drie dagen later binnen! :D
  zaterdag 22 november 2014 @ 15:15:36 #111
296378 SanAnt
Monica_l_Sigaar
pi_146899133
quote:
Hier nu ook al ruim 20 werkdagen onderweg ,jammer zij stonden er om bekend om altijd snel te leveren ..
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 19:50 schreef rene90 het volgende:

[..]

Omdat ze niet meer via China post verzenden maar met Malaysia post. Via China post gingen er teveel pakketjes zoek.
Das k*t Mp post is erg langzaam ,die sturen ook gewoon pakjes met de boot ,kan dan wel een paar maanden duren .
Hoop dat ze bij BG snel een andere postbode hebben .
pi_146899345
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 november 2014 15:15 schreef SanAnt het volgende:

[..]

Hier nu ook al ruim 20 werkdagen onderweg ,jammer zij stonden er om bekend om altijd snel te leveren ..

[..]

Das k*t Mp post is erg langzaam ,die sturen ook gewoon pakjes met de boot ,kan dan wel een paar maanden duren .
Hoop dat ze bij BG snel een andere postbode hebben .
Heb ook al gezegd dat dit de oplossing niet is omdat er nu al hier veel mensen zijn die het merken. Ze zijn ook op zoek naar een andere postbode maar ja...
Top 5 China producten
  zaterdag 22 november 2014 @ 15:25:02 #113
385966 N22
Ditmael niet tevergeefs
pi_146899402
quote:

[..]

_O-

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 11:05 schreef ManageTheAnger het volgende:
SPOILER: Vanwege de kassa mensen die dit anders kopiëren
Dat laatste geldt ook voor mij :Y
  zaterdag 22 november 2014 @ 15:40:28 #114
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_146899856
BG stuurt het op tijd weg. Alleen denkt de postdienst wat anders over stipt afleveren. ;(
Mij bevalt Singapore Post eigenlijk het beste. Consistent 10~21 dagen. Of PostNL natuurlijk.
Hong Kong, China, Swiss... meh. Sweden & Malysian Post... :'( :') !
  zaterdag 22 november 2014 @ 16:24:33 #115
327191 RobertNL
For your gear.
pi_146900881
Hier komt de laatste 3 keer dat ik zou claimen alles consequent op dag 45 aan :P. Opzich wel fijn, scheelt weer gezeur :D
__
Moet nu op aliexpress maar eens zeuren. Eerst duurt het 45 dagen voordat het product binnen is (pech, was wel snel verzonden maar stond 6x op depature).
Vervolgens blijkt de lamp alles behalve 15 Watt :
SPOILER

[ Bericht 43% gewijzigd door RobertNL op 22-11-2014 16:30:32 ]
pi_146904346
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 november 2014 16:24 schreef RobertNL het volgende:
Hier komt de laatste 3 keer dat ik zou claimen alles consequent op dag 45 aan :P. Opzich wel fijn, scheelt weer gezeur :D
__
Moet nu op aliexpress maar eens zeuren. Eerst duurt het 45 dagen voordat het product binnen is (pech, was wel snel verzonden maar stond 6x op depature).
SPOILER
is dat ding wat het aangeeft van de aldi?
:]
pi_146904636
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 november 2014 14:29 schreef Jonmen het volgende:

[..]

Tot de 4 lampjes allemaal continu branden. Dan is hij helemaal vol. De eerste keer moet je niet langer opladen. Is inderdaad al niet iets meer van de moderne tijd^^
Thanks!
En waarom de eerste keer niet langer?
Mokkel met stuntstok
pi_146905210
Vandaag na 30 dagen mijn Xiaomi MiBand binnen gekregen via CSSbuy, van de Xiaomi Tmall. Heeft me in totaal inclusief verzenden etc. ongeveer 15 euro gekost. In eerste instantie dacht ik (Toen het bandje net verzonden was) dat het een beetje een miskoop zou zijn, aangezien je er alleen je stappen mee kan tellen, maar dit bleek absoluut niet het geval! :)
Op de Xiaomi site is een gemodificeerde MiBand app te downloaden, welke het mogelijk maakt om realtime notificaties (Whatsapp, berichten, Facebook etc.) via de MiBand te laten lopen. Je kunt dus instellen hoevaak en hoe lang de band trilt, en welke kleur ledjes gaan branden als je een Whatsapp-/Facebookberichtje binnenkrijgt. Tevens is het mogelijk om met mijn Sony (Xperia Z2, android 4.4.4) de MiBand zo in te stellen, dat als de band in de buurt van de telefoon is, deze geen code nodig heeft om te unlocken. Op internet stond dat dit alleen met een MiUI rom kon.
Al met al best leuk! :D

Hier de app voor de geïnteresseerden: http://en.miui.com/thread-53761-1-1.html
pi_146906113
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 18:39 schreef Mord_Sith het volgende:

[..]

Thanks!
Waarom weet ik niet. Maar het zorgt er niet voor dat de batterij beter of slechter wordt. Het kan ook wel geen kwaad om deze langer in te laten steken hoor. Als je deze nu s'avonds insteekt en s'morgens uithaalt is zeker geen probleem :)
  zaterdag 22 november 2014 @ 20:25:40 #120
327191 RobertNL
For your gear.
pi_146907633
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 november 2014 18:28 schreef wootahH het volgende:

[..]

is dat ding wat het aangeeft van de aldi?
Nee deze is van de Duitse vrienden van de conrad.
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 18:39 schreef Mord_Sith het volgende:

[..]

Thanks!
Lithium baterijen hebben geen geheugen iit oude batterijen. Het enige wat schadelijk is is ver ontladen. Als het goed is is een powerbank daar tegen beschermd.
  zaterdag 22 november 2014 @ 21:12:58 #121
262852 monkeybrain
High door Nescafé
pi_146908963
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 november 2014 16:24 schreef RobertNL het volgende:
__
SPOILER
My fliend, this is new technology. 15w light but just 7w power. You save money!
pi_146909201
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 19:04 schreef roflcat het volgende:
Vandaag na 30 dagen mijn Xiaomi MiBand binnen gekregen via CSSbuy, van de Xiaomi Tmall. Heeft me in totaal inclusief verzenden etc. ongeveer 15 euro gekost. In eerste instantie dacht ik (Toen het bandje net verzonden was) dat het een beetje een miskoop zou zijn, aangezien je er alleen je stappen mee kan tellen, maar dit bleek absoluut niet het geval! :)
Op de Xiaomi site is een gemodificeerde MiBand app te downloaden, welke het mogelijk maakt om realtime notificaties (Whatsapp, berichten, Facebook etc.) via de MiBand te laten lopen. Je kunt dus instellen hoevaak en hoe lang de band trilt, en welke kleur ledjes gaan branden als je een Whatsapp-/Facebookberichtje binnenkrijgt. Tevens is het mogelijk om met mijn Sony (Xperia Z2, android 4.4.4) de MiBand zo in te stellen, dat als de band in de buurt van de telefoon is, deze geen code nodig heeft om te unlocken. Op internet stond dat dit alleen met een MiUI rom kon.
Al met al best leuk! :D

Hier de app voor de geïnteresseerden: http://en.miui.com/thread-53761-1-1.html
Thanks alvast voor de link!
Mijn MiBand is nu 12 dagen onderweg, fijn om te horen dat hij niet tegenvalt :P
pi_146909651
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 19:36 schreef Jonmen het volgende:

[..]

Waarom weet ik niet. Maar het zorgt er niet voor dat de batterij beter of slechter wordt. Het kan ook wel geen kwaad om deze langer in te laten steken hoor. Als je deze nu s'avonds insteekt en s'morgens uithaalt is zeker geen probleem :)
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 november 2014 20:25 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Nee deze is van de Duitse vrienden van de conrad.

[..]

Lithium baterijen hebben geen geheugen iit oude batterijen. Het enige wat schadelijk is is ver ontladen. Als het goed is is een powerbank daar tegen beschermd.
Thanks!
Mokkel met stuntstok
pi_146912995
Hoe groot is de kans over het algemeen om je geld terug te krijgen na een paypal claim? Ik heb het nooit eerder moeten doen.
  zaterdag 22 november 2014 @ 23:13:15 #125
327191 RobertNL
For your gear.
pi_146913159
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 21:12 schreef monkeybrain het volgende:

[..]

My fliend, this is new technology. 15w light but just 7w power. You save money!
Oh, sjank you my fliend. I did not knlow that.

Ze sturen er maar mooi nog 1 of ze refunden. Met zo'n E27 splitter kan het op die plek ook prima werken :P
pi_146914444
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 23:08 schreef hafez1234 het volgende:
Hoe groot is de kans over het algemeen om je geld terug te krijgen na een paypal claim? Ik heb het nooit eerder moeten doen.
Onder normale omstandigheden wanneer jij in het gelijk gesteld bent 99%.
YouTube
pi_146914961
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2014 23:54 schreef ManageTheAnger het volgende:

[..]

Onder normale omstandigheden wanneer jij in het gelijk gesteld bent 99%.
Hoe vaak wordt men onder normale omstandigheden in het gelijk gesteld?
pi_146914981
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 00:12 schreef hafez1234 het volgende:

[..]

Hoe vaak wordt men onder normale omstandigheden in het gelijk gesteld?
Ga weg stomme troll.
pi_146915320
quote:
1s.gif Op zondag 23 november 2014 00:13 schreef Miniem het volgende:

[..]

Ga weg stomme troll.
Denk dat ie zijn vuurwerk niet op tijd binnen krijgt ;)
pi_146915349
Henk undercover :7 ?
pi_146915508
quote:
1s.gif Op zondag 23 november 2014 00:13 schreef Miniem het volgende:

[..]

Ga weg stomme troll.
Doe normaal mafkees. Dit topic is voor iedereen ook voor mensen die niet veel weten.
  zondag 23 november 2014 @ 01:44:28 #132
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_146917256
quote:
1s.gif Op zondag 23 november 2014 00:24 schreef l0lownkill het volgende:
Henk undercover :7 ?
Zie nu pas zijn naam inderdaad :')
YouTube
pi_146926660
ik ben op zoek naar leuke dac maar op mp4nation na zie ik niet veel Chinese webshops die dac verkopen?
Fiio zie ik veel is dat wat leuk spul?
  zondag 23 november 2014 @ 15:22:53 #134
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_146927182
pi_146928019
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 00:29 schreef hafez1234 het volgende:

[..]

Doe normaal mafkees. Dit topic is voor iedereen ook voor mensen die niet veel weten.
Hij geeft je antwoord op de vraag die jij stelt.
Wie is er nou een mafkees! :')
  zondag 23 november 2014 @ 15:55:34 #136
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_146928164
mafhenk dan eigenlijk, hè.
  zondag 23 november 2014 @ 17:45:26 #137
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_146931143
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 15:07 schreef Athlon64x het volgende:
ik ben op zoek naar leuke dac maar op mp4nation na zie ik niet veel Chinese webshops die dac verkopen?
Fiio zie ik veel is dat wat leuk spul?
Komende week zal ik een review van de "nieuwe" AMP van Brainwavz online knallen. Tot nu toe eigenlijk precies wat ik van een AMP verwacht zonder veel poespas.
Check mijn china reviews op &lt;a href="http://reviewblog.tweakblogs.net" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Reviewblog.tweakers.net&lt;/a&gt;
pi_146932100
ik wil mijn led strip aan me raam plakken met tape voor kerst versiering, maar is dat wel veilig ivm brand?
warmte en tape??
  zondag 23 november 2014 @ 19:04:13 #139
434955 dodge_911
Test wel 'ns wat
pi_146933210
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 18:24 schreef Chunees het volgende:
ik wil mijn led strip aan me raam plakken met tape voor kerst versiering, maar is dat wel veilig ivm brand?
warmte en tape??
Heb je 12 dagen geleden ook al gevraagd :p
Antwoord is nog steeds hetzelfde hoor.
pi_146936253
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 18:24 schreef Chunees het volgende:
warmte en tape??
Tape is wel brandgevaarlijk joh!
gewoon met secondenlijm doen, dan heb je in iedergeval niet de kans dat het in brand vliegt! })
pi_146938013
Hoi
loop al een enige tjd mee met china shopping op dit forum en op tweakers.
Misschien kan ik wat aanvullen soms.
pi_146938538
quote:
thx heb jij beetje verstand van dac's? Ze zeggen dat op mp3 speler een dac geen nut heeft omdat meeste geen digitale output hebben? Is het verstandiger om smartphone te zetten ?
pi_146938569
quote:
16s.gif Op zondag 23 november 2014 17:45 schreef tokko1 het volgende:

[..]

Komende week zal ik een review van de "nieuwe" AMP van Brainwavz online knallen. Tot nu toe eigenlijk precies wat ik van een AMP verwacht zonder veel poespas.
http://www.mp4nation.net/(...)-with-dual-audio-out die bedoel je?

Is geen dac he :P
  zondag 23 november 2014 @ 22:13:49 #144
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_146940403
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 21:27 schreef Athlon64x het volgende:

[..]

thx heb jij beetje verstand van dac's? Ze zeggen dat op mp3 speler een dac geen nut heeft omdat meeste geen digitale output hebben? Is het verstandiger om smartphone te zetten ?
Wait... wat wil je precies doen? Een DAC op de uitgang van een mp3-speler zetten? Whut? :?
Wat wil je met je smartphone zetten? Koffie? c_/

Je computer of laptop heeft natuurlijk wel een DAC, maar die is waarschijnlijk vrij prutjes. Kun je vergelijken met het schieten van foto's in JPEG of RAW. Wil je mooie schone audio leveren aan een headphone, je oordopjes of speakerset, dan sluit je een USB DAC aan op je desk-/laptop. Kan nog wel baten van versterking, dus ik zou er wel een versterker bijhalen. Een versterker brengt wat leven in het vrij vlakke profiel en drijft vooral headphones aangenaam effectief aan. Je hebt natuurlijk ook versterkers die een DAC ingebouwd hebben, denk: FiiO E17, of zelfs portable players als de FiiO X3, die als DAC kunnen fungeren. Belangrijk is natuurlijk dat je DAC direct het bronbestand aanspreekt. Het heeft weinig zin om een DAC op een of andere manier te willen aansluiten op een analoge uitgang van iets... dan is het namelijk al omgezet geweest door een DAC.
pi_146940987
DAC op Sandisk sana aansluiten aangezien die FLAC kan afspelen (heb een Audio-Technica ATH-M50) of merk je amper verschil?
  zondag 23 november 2014 @ 22:30:36 #146
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_146941277
1. Sansa's zijn van zichzelf best goed :Y (verder ook http://rockbox.org indien je daar nog niet bekend mee was)
2. Weet niet hoe je dat had bedacht, maar een USB DAC gebruik je niet op de door jou voorgestelde manier? :P
pi_146941595
Fiio E7 heb ik op het oog zit aansluiting voor 3.5/USB/apple aansluiting. Dus 3.5 van Sandisk naar 3.5 aansluiting van Fiio toch?
  zondag 23 november 2014 @ 22:57:47 #148
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_146942323
Ja, kan ook wel, maar die werkt dan niet als DAC, dan werkt 'ie alleen als amplifier.
  zondag 23 november 2014 @ 23:23:41 #149
385966 N22
Ditmael niet tevergeefs
pi_146943274
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 20:30 schreef Downstar het volgende:

[..]

Tape is wel brandgevaarlijk joh!
gewoon met secondenlijm doen, dan heb je in iedergeval niet de kans dat het in brand vliegt! })
Ach, zo lang die secondelijm onder de 130 graden blijft is er vrij weinig aan de hand :P
  zondag 23 november 2014 @ 23:49:26 #150
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_146944068
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2014 22:30 schreef shiznuts het volgende:
1. Sansa's zijn van zichzelf best goed :Y (verder ook http://rockbox.org indien je daar nog niet bekend mee was)
2. Weet niet hoe je dat had bedacht, maar een USB DAC gebruik je niet op de door jou voorgestelde manier? :P
Nou ja.. Bij sommige MP3 spelers kan je de ingebouwde DAC via de line out bypassen, en gebruik je dus een externe DAC. Maar je hebt een punt, bij een Sansa kan dat dus niet echt, heeft geen digitale uitgang dus schiet allemaal niet zoveel op..
Voordeel bij de Sansa's is inderdaad: als je er Rockbox op knalt, dan heb je leuke EQ settings op het device zelf, waar je aardig mee kan rommelen en geeft je spelertje echt een 2e leven. ;) Geluid wordt naar mijn idee ook echt beter. :)
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
pi_146944894
Heeft smartphone wel digitale output ? :@
  maandag 24 november 2014 @ 00:37:08 #152
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_146945117
Je moet niet rekenen op externe magie. Als je een betere luisterervaring wil, dan moet je beginnen bij de bron. Dus lossless muziek inderdaad (tipjun: http://nzbsearch.net/search.aspx?q=hdtracks+24-192&st=1 ) en dan afspelen met een wat higher-end apparaat. Tegenwoordig zijn er ook hele capabele smartphones om dat mee te doen (denk: LG G3, Sony Xperia Z3 en Samsung Galaxy Note 4). Die zijn al geoptimaliseerd voor high-end audio. Maar je kunt ook gewoon een FiiO X1 halen bijvoorbeeld. Of als je wat meer geld hebt een Astell & Kern. :9~ Misschien heb je nog wat aan m'n latenight research toen in april:
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 02:17 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Heb net ff wat research zitten doen. :P Kan ik hier wel delen in principe. ;)

Ging namelijk ff kijken naar alternatieven voor zo'n Porno playa: https://www.kickstarter.c(...)ul-rediscovers-music .

Dan kom je uit bij...

FiiO. Zeer tof merk. Waarschijnlijk komt de beste high-end bang-for-buck van hen met de FiiO X5: http://www.fiio.com.cn/pr(...)771&MenuID=105026016 , wauwowiewa!
De X3 is natuurlijk ook geinig: http://www.fiio.com.cn/pr(...)475&MenuID=105026016

Van Sony heb je de Sony NW-ZX1: http://www.sony.de/electr(...)-musikplayer/nwz-zx1
Ook de NW-F886 (ook de F885 en F887 gezien hier en daar) maakt een goede indruk: http://www.sony.at/electr(...)musikplayer/nwz-f886

MP3 Player fabrikant iRiver werkt samen met Astell & Kern: de AK100 (Mark II), AK120 (Titan) und AK240 zijn best wel gaaf. http://www.astell-kern.de , http://www.astellnkern.com , http://www.iriverinc.com/product/productMain.asp

HiFiMAN heb je dan ook nog, HM-901 bijvoorbeeld: http://hifiman.com/Products/?pid=165
iBasso is er ook nog bij! http://www.ibasso.com/en/products/show.asp?ID=81
Colorfly heeft de Pocket HiFi C4 Pro: http://www.colorfly.eu/product_index.html
Misschien ook interessant, HiFi E.T http://en.hifi-et.com

Van Cowon heb je de 9+ und E3: http://www.cowonglobal.com . Alleen niet zo zeker wat voor een kwaliteit afspelen, of dat überhaupt wel high-res 24Bit/192kHz is.
Van Hisoundaudio heb je de 'goedkope' Nova N1, Nova N3 en Studio: http://www.hisoundaudio.com/en/pro_list.asp?id=27 . Of dat dan wat is, weet ik ook niet.
Misschien is dat ook geen centimeter beter dan de Teclast X30SE die ik heb: http://www.teclast.com/zhuanti/x30se/ . Die kan zowaar wel Flac-files abspielen, maar niet 200MB pro Nummer in 24B/192K.

Voor sport en buiten wat leuks en goedkoops, maar nicht so high-tech heb je zB. de SanDisk Sport: http://www.sandisk.de/products/music-video-players/ -> http://www.sandisk.de/pro(...)-sport/?capacity=8GB -> http://geizhals.eu/?cat=mmp&asd=on&asuch=Clip%20Sport . SanDisk Sansa Spielers zijn vrij populair. Kun je ook Rockbox eropknallen: http://www.rockbox.org .

Kijk ook eens ff naar:
- http://www.sony.at/hub/high-resolution-audio
- http://www.head-fi.org/f/15/portable-source-gear
- https://www.google.com/we(...)100%2Cppr_max%3A1500
- http://www.mp4nation.net/(...)igital-audio-players
- http://s.taobao.com/searc(...)search_radio_all%3A1
- http://www.whathifi.com/n(...)ing-you-need-to-know
- http://www.stuff.tv/search/node/high-resolution%20music
- http://www.hdtracks.com & ripped: http://nzbsearch.net/search.aspx?q=24-192&st=5
- https://www.google.com/we(...)y+ibasso+astell+kern
- http://headfonics.com/category/sources/

Sorry dat er wat Duitse links enz tussenzitten. Heb min of meer dit praatje in het Duits naar iemand gestuurd, vandaar. :P

[..]
.
pi_146945375
Moeten jullie nou telkens over die spelers beginnen?
Ik wordt bijna verleidt om zo'n ding te bestellen, maar m'n antieke Philips met barsten blijft het maar volhouden...en die heeft maar 1GB geheugen. :P

Terwijl ik ook al verlekkerd kijk naar nieuwe fotografiespul. Dure hobby's zo :( ...
  maandag 24 november 2014 @ 01:13:01 #154
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_146945581
En dan heb je tegenwoordig de Hidizs AP100 en de iHIFI770(C) ook nog. Laatste ziet er ook wel geinig uit. Dan nog goede IEMs voor erbij. Gezien dat 1964 een kickstarter-project heeft lopen? https://www.kickstarter.c(...)-your-hearing-and-yo :9 Of een ziek goede headphone. Wil ook nog weleens een Grado proberen eigenlijk. Maar op dit moment ff genoeg audiogear aan m'n hoofd. Misschien volgend jaar op dat gebied weer wat uitgeven (momenteel ook veel geld naar foto/video idd, LED panels, stands, glas: o.a. Nikon 28-70mm f/2.8 ED lens (o.a. gebruikt in de Bourne films)). Als ik dan ga verhuizen, dan wil ik wel een concerthalletje, dus dan eens naar speakersystems kijken enzo. Iesch mooi.
pi_146945589
nvm, verkeerde topic :)
pi_146947137
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 00:37 schreef shiznuts het volgende:
Je moet niet rekenen op externe magie. Als je een betere luisterervaring wil, dan moet je beginnen bij de bron. Dus lossless muziek inderdaad (tipjun: http://nzbsearch.net/search.aspx?q=hdtracks+24-192&st=1 ) en dan afspelen met een wat higher-end apparaat. Tegenwoordig zijn er ook hele capabele smartphones om dat mee te doen (denk: LG G3, Sony Xperia Z3 en Samsung Galaxy Note 4). Die zijn al geoptimaliseerd voor high-end audio. Maar je kunt ook gewoon een FiiO X1 halen bijvoorbeeld. Of als je wat meer geld hebt een Astell & Kern. :9~ Misschien heb je nog wat aan m'n latenight research toen in april:

[..]

.
Bedankt ik ga denk ik voor eentje die op je pc kan aansluiten gebruik vaak Ableton onderweg of op school en thuis heb ik ook computer staan die stuk sneller is. Dan kan je het best voor losse dac gaan neem ik aan.
  maandag 24 november 2014 @ 08:57:16 #157
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_146947143
Zaterdag ook mijn Sades A60 (in zwart-wit) binnen :) Klinkt erg goed, maar kon de surround driver nog niet installeren omdat ik dankzij het "geweldige" Telfort thuis nog geen internet heb... }:|
Don't let my username fool you...
  maandag 24 november 2014 @ 10:31:13 #158
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_146948685
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 08:57 schreef Metalfreak het volgende:
Zaterdag ook mijn Sades A60 (in zwart-wit) binnen :) Klinkt erg goed, maar kon de surround driver nog niet installeren omdat ik dankzij het "geweldige" Telfort thuis nog geen internet heb... }:|
Neem aan dat je er een CDtje bij gekregen hebt? :) die doet het bij mij ook prima..
Check mijn china reviews op &lt;a href="http://reviewblog.tweakblogs.net" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Reviewblog.tweakers.net&lt;/a&gt;
pi_146949440
Ik wil een paar laders en kabels bestellen om mobiele telefoons mee op te laden. Micro usb dus.
Heeft iemand tips voor laders die niet gevaarlijk zijn? :P
as well as infernal
  maandag 24 november 2014 @ 11:28:59 #160
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_146949967
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 11:09 schreef piekartz87 het volgende:
Ik wil een paar laders en kabels bestellen om mobiele telefoons mee op te laden. Micro usb dus.
Ja, ga voor opladers naar de Mediamarkt, Dixon etc. in dit topic zijn al verschillende gebruikers met letterlijk ontplofte en/of ontbrandende opladers uit china geweest. Dus begin daar niet aan :{

Kabeltjes kan prima uit china, maar zijn niet allemaal van dezelfde kwaliteit. Als je in het review topic kijkt staat er in een van de laatste posts een review van verschillende kabeltjes ^O^

[edit] Linkje naar de kabelreview van Goddelijker
  maandag 24 november 2014 @ 11:32:37 #161
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_146950087
quote:
16s.gif Op maandag 24 november 2014 10:31 schreef tokko1 het volgende:

[..]

Neem aan dat je er een CDtje bij gekregen hebt? :) die doet het bij mij ook prima..
Hmm, kan zijn dat ik die over het hoofd gezien heb. Maar heb 'm net hier op het werk al gedownload en op USB stick gezet, dat werkt ook ;)
pi_146950262
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 11:09 schreef piekartz87 het volgende:
quote:
16s.gif Op maandag 24 november 2014 11:28 schreef tokko1 het volgende:
Ja, ga voor opladers naar de Mediamarkt, Dixon etc. in dit topic zijn al verschillende gebruikers met letterlijk ontplofte en/of ontbrandende opladers uit china geweest. Dus begin daar niet aan :{

Kabeltjes kan prima uit china, maar zijn niet allemaal van dezelfde kwaliteit. Als je in het review topic kijkt staat er in een van de laatste posts een review van verschillende kabeltjes ^O^
Als het toch China moet worden; deze lader en deze kabel lijkt vooralsnog de beste combinatie te zijn.

Of pak anders de Anker lader met 5 USB-poorten van Amazon.de.
quote:
[edit] Linkje naar de kabelreview van Goddelijker
Dat zijn Lighting-kabels ;)
pi_146950332
Bedankt voor de tips
as well as infernal
  maandag 24 november 2014 @ 18:54:56 #164
434955 dodge_911
Test wel 'ns wat
pi_146962725
Lol, die Anker is écht populair :) *you're welcome* :)
pi_146963285

Na een extra grote power bank nu ook juiste een extra kleine van Xiaomi.
49 Yuan dus $8.
pi_146963473
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 19:07 schreef Iemand91 het volgende:

Na een extra grote power bank nu ook juiste een extra kleine van Xiaomi.
49 Yuan dus $8.
Dat is een mooi dingetje
Top 5 China producten
  maandag 24 november 2014 @ 19:18:39 #167
314372 Goddelijker
pi_146963685
Hij kost 19 dollar bij BG in de pre-sale.
  maandag 24 november 2014 @ 19:31:24 #168
327191 RobertNL
For your gear.
pi_146964205
Die zetten prijs soms wel wat hoog in.
  maandag 24 november 2014 @ 20:31:32 #169
434955 dodge_911
Test wel 'ns wat
pi_146966841
'k Vraag me af wat voor cellen daarin zitten...
*wacht op de eerste teardown*
  maandag 24 november 2014 @ 21:15:56 #170
45722 Dromer
pi_146969214
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 23:30 schreef N22 het volgende:
De mijne, ook de 7e besteld bij BG, is binnen!
Geschil netjes gesloten uiteraard.

Nu mis ik alleen nog een batterijtje van 5 euro.
pi_146971714
Wat houdt 'Local mail tracking' in? Dat het in Nederland is of iets anders?
  maandag 24 november 2014 @ 22:15:27 #172
434955 dodge_911
Test wel 'ns wat
pi_146972053
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 22:05 schreef hafez1234 het volgende:
Wat houdt 'Local mail tracking' in? Dat het in Nederland is of iets anders?
Yep.
We verwachten nu wel op zijn minst unboxingpics enzo van je, hé, nadat je elke freakin' statusupdate met ons hebt gedeeld :p Videootje met wat production value is beter.
pi_146973307
Zou deze verkoper betrouwbaar genoeg zijn. 't is geen enorm bedrag though...

Op Tweakers worden deze aangeraden maar ik kan ze nergens anders vinden voor een mooie prijs.
Want ik vind die Xiaomi Pistons nou niet bepaald fijn zitten, minder dan de Awei ES800M.

maandag 24 november 2014 @ 22:55:30 #174
385966 N22
Ditmael niet tevergeefs
pi_146973412
quote:
14s.gif Op maandag 24 november 2014 21:15 schreef Dromer het volgende:
[..]

Hopen dat het bij mij dan ook niet al te lang duurt.
  maandag 24 november 2014 @ 22:56:05 #175
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_146973436
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 00:23 schreef Athlon64x het volgende:
Heeft smartphone wel digitale output ? :@
Hangt helemaal af van de smartphone. Nieuwere Android releases hebben support in de kernel ingebouwd schijnbaar. Zou in theorie daarbij iig moeten helpen. Als je WP of IOS hebt ben je shit outta luck. Kleine kanttekening: omdat een telefoon langs allerlei manieren signaal zit te verzenden en ontvangen maakt dit um bij uitstek heel erg geschikt voor interferentie. Ergo; je bent beter af met een dedicated mp3 speler die niet allerlei mogelijk slecht afgeschermde componentjes heeft die ook nog eens de hele tijd mogelijk je mooie geluid verstoren. :P

quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 00:37 schreef shiznuts het volgende:
Je moet niet rekenen op externe magie. Als je een betere luisterervaring wil, dan moet je beginnen bij de bron. Dus lossless muziek inderdaad (tipjun: http://nzbsearch.net/search.aspx?q=hdtracks+24-192&st=1 ) en dan afspelen met een wat higher-end apparaat.
Ik denk dat het voor een hoop mensen al zou helpen om uberhaubt FLAC te downloaden in plaats van 128 bit youtube audio rip kwaliteit hokkie tokkie mp3's om eerlijk te zijn.
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
pi_146974871
Liebe herren, habt ihr auch das Problem das die Gadgets auf dem China-gadgets.de app nicht mehr laden werden? Das ist sehr komisch..
pi_146978276
iemand ervaring met Arduino-boards uit China?
Zag bij DX dat ze een hoop hebben, maar ik vraag me af of het de originele zijn of namaak
pi_146978481
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 07:00 schreef MrNiles het volgende:
Zag bij DX dat ze een hoop hebben, maar ik vraag me af of het de originele zijn of namaak
Boardjes zijn vrij te maken onder bepaalde voorwaarden, merknaam is gewoon beschermt.
"Orginele" zijn rond de 15 euro in NL en beter geproduceerd, wel zo makkelijk als
je net dat pinnetje nodig hebt na een paar dagen progammeren dat slecht is gesoldeert.
Zou zelf niet het risico nemen en gewoon hier bestellen.
Onderdelen zijn misschien wel intressant maar geen ervaring mee.
pi_146979858

[ Bericht 100% gewijzigd door Kenzi op 25-11-2014 09:46:07 (dubbel) ]
pi_146979871
quote:
Over de Arduino zelf geen idee maar onderdelen heb ik hier vandaan, en nooit geen problemen mee gehad

http://www.tinydeal.com/i(...)_id=&cat_change=true
pi_146980219
Ik heb 2 ardunio bordjes besteld in china, de Due is niet van echt te onderscheiden en op de andere lijkt ook origineel.
Alleen de resetknop was niet 100% maar voor de rest degelijk gebouwd.
werking is prima en kwaliteit gewoon goed.
Er zullen best slechte kopien in omloop zijn maar daar heb ik nog niks van gewmerkt.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  dinsdag 25 november 2014 @ 10:01:01 #182
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_146980337
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 09:55 schreef longinus het volgende:
Ik heb 2 ardunio bordjes besteld in china, de Due is niet van echt te onderscheiden en op de andere lijkt ook origineel.
Alleen de resetknop was niet 100% maar voor de rest degelijk gebouwd.
werking is prima en kwaliteit gewoon goed.
Er zullen best slechte kopien in omloop zijn maar daar heb ik nog niks van gewmerkt.
Hier ook gewoon verschillende arduino bordjes uit china gehaald en werken allemaal prima.

Je kan het 'referentie' design, dus waar alle onderdelen zitten, hoe de paden lopen etc gewoon legaal downloaden en na-maken. Dus het is eigenlijk gewoon 1:1 kopie, zonder het logotje ;) (en misschien iets minder goede componeneten.. maar 't werkt :P )
  dinsdag 25 november 2014 @ 10:06:40 #183
434955 dodge_911
Test wel 'ns wat
pi_146980479
Whoohoooo! 3 orders van me die in het gat lagen zijn nu op BEBRUA :)
pi_146980625
quote:
Heb er nu zo'n klein tiental besteld, allemaal perfect in orde. Meeste van deze types:

http://www.banggood.com/U(...)rduino-p-907441.html

en

http://www.banggood.com/A(...)-Cable-p-933647.html

Soldeerwerk is prima verder, nog 0,0 uitval of problemen met deze bordjes gehad. Verder ook RFID tags/scanners, lichtsensoren etc. laten komen. Prima spul :)
pi_146981731
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 10:12 schreef Yngwie het volgende:

[..]

Heb er nu zo'n klein tiental besteld, allemaal perfect in orde. Meeste van deze types:

http://www.banggood.com/U(...)rduino-p-907441.html

en

http://www.banggood.com/A(...)-Cable-p-933647.html

Soldeerwerk is prima verder, nog 0,0 uitval of problemen met deze bordjes gehad. Verder ook RFID tags/scanners, lichtsensoren etc. laten komen. Prima spul :)
het proberen waard dus,
ik ben helemaal nog nieuw in Arduino, dus wil wat gaan bestellen om te gaan knutselen.
Je hebt wel al wat ervaring neem ik aan als je er al tientallen hebt besteld, waar gebruik je het voor??
Ik wil een uitlezer maken voor een gasmeter met telwerk, denk je dat die nano daargeschikt voor is?
Contact via PM wellicht?
  dinsdag 25 november 2014 @ 10:58:51 #186
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_146981781
quote:
14s.gif Op maandag 24 november 2014 21:15 schreef Dromer het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd, ik heb gister me refund gehad. Zou wat zijn als me order alsnog binnenkomt :D
  dinsdag 25 november 2014 @ 11:27:06 #187
181242 Gunny
Blijf es ff stilzitten ja.
pi_146982682
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 10:58 schreef JortK het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd, ik heb gister me refund gehad. Zou wat zijn als me order alsnog binnenkomt :D
Tja, ik heb nu 2x een P4. :+
  dinsdag 25 november 2014 @ 11:34:40 #188
287364 verbraakje
&#128678;www.juniorverkeer
pi_146982961
Ik heb ongeveer 30 arduino's uit china en ze werken allemaal. Ze zijn echter niet allemaal even netjes gesoldeerd. Maarja een Nano voor 2 euro of een uno voor 4 is natuurlijk geen geld.
De goedkoopste heb ik op ebay gevonden.
pi_146983346
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 11:34 schreef verbraakje het volgende:
Ik heb ongeveer 30 arduino's uit china en ze werken allemaal. Ze zijn echter niet allemaal even netjes gesoldeerd. Maarja een Nano voor 2 euro of een uno voor 4 is natuurlijk geen geld.
De goedkoopste heb ik op ebay gevonden.
Geld zat? :D
  dinsdag 25 november 2014 @ 11:52:37 #190
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_146983713
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2014 07:42 schreef dottpuntcom het volgende:

[..]

Boardjes zijn vrij te maken onder bepaalde voorwaarden, merknaam is gewoon beschermt.
"Orginele" zijn rond de 15 euro in NL en beter geproduceerd, wel zo makkelijk als
je net dat pinnetje nodig hebt na een paar dagen progammeren dat slecht is gesoldeert.
Zou zelf niet het risico nemen en gewoon hier bestellen.
Onderdelen zijn misschien wel intressant maar geen ervaring mee.
Voor die prijs heb je er in China bijna 3... Ook ik heb nog nooit problemen gehad met die Arduino's uit China.
  dinsdag 25 november 2014 @ 12:36:07 #191
314372 Goddelijker
pi_146985248
Ik zat laatst ook eens naar die Arduino's te kijken, maar kon niet echt een nuttige toepassing bedenken. Iemand die mij op andere gedachten kan brengen waardoor ik er toch een koop? :')
pi_146985608
Waar gebruiken jullie al die bordjes voor?

Ik had een tijdje geleden contact met ik meen tmart of lightake ofzo,
die vroeg of arduino in het chinese webshop topic nog populair was..
Destijd maar nee gezegd :@, aangezien ik nooit iemand over zag praten..

maar ze wouden destijds geloof ik speciale acties/coupons maken geldig op arduino items voor dit topic ofzo
pi_146985717
ik heb hier 2x een raspberry, 1 functioneert als test webserver en de andere wilde ik met camera inzetten wat er nooit van gekomen is :D :X
pi_146985732
WAUW.

Pakketje van Banggood inmiddels 45 dagen onderweg. Dispute geopend, krijg ik net antwoord: zet het maar om naar "niet als omschreven", dan kunnen we meteen het geld terug storten.
Ik heb het geld nog niet binnen, maar het klinkt allemaal goed. Mocht het verlopen zoals ze zeggen, vind ik dit een geweldige service van BG! :)
Leef met vlag en wimpel, maar houdt het simpel.
pi_146986330
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 12:44 schreef Downstar het volgende:
Waar gebruiken jullie al die bordjes voor?

Ik had een tijdje geleden contact met ik meen tmart of lightake ofzo,
die vroeg of arduino in het chinese webshop topic nog populair was..
Destijd maar nee gezegd :@, aangezien ik nooit iemand over zag praten..

maar ze wouden destijds geloof ik speciale acties/coupons maken geldig op arduino items voor dit topic ofzo
je kan een eigen domotica systeem bouwen om via je smartphone verlichting te schakelen bijvoorbeeld.
Ik ga het gebruiken om mijn gasmeter / electriciteitsmeter uit te lezen

meer info
www.adafruit.com
www.iprototype.nl
pi_146986514
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 13:04 schreef MrNiles het volgende:

[..]

je kan een eigen domotica systeem bouwen om via je smartphone verlichting te schakelen bijvoorbeeld.
Ik ga het gebruiken om mijn gasmeter / electriciteitsmeter uit te lezen

meer info
www.adafruit.com
www.iprototype.nl
Weet wel wat je er mee kan doen, maar was meer benieuwd naar jullie projectjes :)
  dinsdag 25 november 2014 @ 13:14:09 #197
314372 Goddelijker
pi_146986658
Ik ben alleen niet bekend met scripten, dat houdt me beetje tegen. :P
pi_146987321
Ik heb hier nog alle materialen staan voor een 4x4 led cube, alleen het komt er niet van (alles bij mekaar kostte nog geen 15 euro)

Trouwens, 1 van de claims verloren door te weinig bewijs. Wat nu?
pi_146987447
ik heb net de 6a 12v adapter binnen gekregen, voor mijn led strip 5050, maar als ik hem aandoe word de strip heel warm en reageert de strip niet goed op de ab.
is dit normaal?

[ Bericht 1% gewijzigd door Chunees op 25-11-2014 13:54:07 ]
  dinsdag 25 november 2014 @ 14:24:05 #200
314372 Goddelijker
pi_146988784
Lijkt me niet, hè. :')
  dinsdag 25 november 2014 @ 15:17:34 #201
314372 Goddelijker
pi_146990695
Voorlopig geen troep meer van BIC voor mij.
Laatst die LED-strip: slechte connectie halverwege de strip, twee draden omgedraaid... En gisteren geeft de controller nog steeds stroom door aan R(ed), terwijl hij uit staat. :')
En ze kunnen niet meer refunden, want dat hebben ze al gedaan (zeggen ze, omdat hij vorige keer al niet goed was, terwijl dit een nieuw probleem is).
pi_146990944
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 14:24 schreef Goddelijker het volgende:
Lijkt me niet, hè. :')
goh, hier heb ik wat aan zeg
  dinsdag 25 november 2014 @ 15:27:37 #203
314372 Goddelijker
pi_146991134
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 15:22 schreef Chunees het volgende:

[..]

Wat wil je horen dan? :')
Probeer eens een andere stroombron. Kijk of de problemen er dan alsnog zijn.
  dinsdag 25 november 2014 @ 15:49:49 #204
287364 verbraakje
&#128678;www.juniorverkeer
pi_146991966
Momenteel met een draadloos stoplicht project bezig! verder heb ik 2 banana pi's uit china om te testen en 1 om de Sunnyboy TL3000 uit te lezen (zonnepanelen)
  dinsdag 25 november 2014 @ 15:52:53 #205
434955 dodge_911
Test wel 'ns wat
pi_146992081
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 15:22 schreef Chunees het volgende:

[..]

Welke ledstrip, welke controller, welke voeding...
Moeten wij allemaal maar zelf uitzoeken of wat?
Je geeft geen ene fuck informatie, en gaat dan ook nog bijdehand gaan doen?
Voor mij in ieder geval al reden genoeg om je zelf je shit laten op te lossen :
pak een multimeter en begin maar te meten waar het probleem zit, kan de voeding zijn of de controller.
  dinsdag 25 november 2014 @ 15:56:58 #206
314372 Goddelijker
pi_146992257
Komend weekend: Black Friday en Cyber Monday!
Dus dat worden weer veel kortingen! :)
  dinsdag 25 november 2014 @ 17:02:34 #207
262852 monkeybrain
High door Nescafé
pi_146994449
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 15:56 schreef Goddelijker het volgende:
Komend weekend: Black Friday en Cyber Monday!
Dus dat worden weer veel kortingen! :)
Dat was toch afgelopen vrijdag en maandag?
  Moderator dinsdag 25 november 2014 @ 17:06:57 #208
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_146994564
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 17:02 schreef monkeybrain het volgende:

[..]

Dat was toch afgelopen vrijdag en maandag?
nee.
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
pi_146996094
wat raar,
ik doe mijn led strip aan en hij begint opeens te roken?
hoe kan dit?

adapter die ik gebruik is 12v en 6a
led strip is een 5050

led strip http://www.ebay.com/itm/1(...)e=STRK%3AMEBIDX%3AIT
adapter http://www.ebay.com/itm/2(...)e=STRK%3AMEBIDX%3AIT
pi_146996661
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 17:56 schreef Chunees het volgende:
wat raar,
ik doe mijn led strip aan en hij begint opeens te roken?
hoe kan dit?

adapter die ik gebruik is 12v en 6a
led strip is een 5050

led strip http://www.ebay.com/itm/1(...)e=STRK%3AMEBIDX%3AIT
adapter http://www.ebay.com/itm/2(...)e=STRK%3AMEBIDX%3AIT
Dan moet je zijn sigaretten afpakken, dit is puberaal gedrag. Laat hem gewoon even groeien :+

Ff ontopic: Ik koop waarschijnlijk een PS4, dan kan ik de sades daar wel even op testen ;)
  dinsdag 25 november 2014 @ 18:28:45 #211
327191 RobertNL
For your gear.
pi_146996925
Mijn gok, meet het voltage van de supply eens :P
pi_146996941
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2014 18:17 schreef l0lownkill het volgende:

[..]

Dan moet je zijn sigaretten afpakken, dit is puberaal gedrag. Laat hem gewoon even groeien :+

Ff ontopic: Ik koop waarschijnlijk een PS4, dan kan ik de sades daar wel even op testen ;)
wat bedoel je met ''sigaretten afpakken, dit is puberaal gedrag. Laat hem gewoon even groeien :+''
ik stel een normale vraag en dan krijg ik dit nutteloze antwoord?
  dinsdag 25 november 2014 @ 18:30:24 #213
385966 N22
Ditmael niet tevergeefs
pi_146996973
_O-
pi_146996988
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 18:28 schreef RobertNL het volgende:
Mijn gok, meet het voltage van de supply eens :P
helaas heb ik niet zon voeding tester, maar op de adapter staat wel 12v en 6a
  dinsdag 25 november 2014 @ 18:33:42 #215
327191 RobertNL
For your gear.
pi_146997070
pi_146997149
Weer een henk :')
  dinsdag 25 november 2014 @ 20:44:30 #217
314372 Goddelijker
pi_147001769
MisterTao, CSSBuy, Mallaid of tóch een ander? :{
  dinsdag 25 november 2014 @ 21:03:33 #218
434955 dodge_911
Test wel 'ns wat
pi_147002578
quote:
11s.gif Op dinsdag 25 november 2014 09:41 schreef Kenzi het volgende:

:W dude!
Hier is 't ook leuker!
pi_147004893
Hoe groot is de kans dat Banggood een neppe tracking info geeft?
  dinsdag 25 november 2014 @ 21:53:39 #220
314372 Goddelijker
pi_147004909
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 21:53 schreef hafez1234 het volgende:
Ik acht de kans niet groot.
Hoezo?
pi_147004942
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 21:53 schreef hafez1234 het volgende:
99%.
pi_147005128
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 21:53 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Ik acht de kans niet groot.
Hoezo?
Mijn tracking info slaat nergens op. En ik had een mail gestuurd naar banggood waarin ik klaagde dat mijn pakket na 1 maand nog niet was aangekomen. Ze zeiden dat ik moest wachten en daarna kreeg mijn tracking een nieuwe status wat nogal verdacht over komt. Ik denk dat banggood erachter is gekomen dat hun reputatie sterk genoeg is om paar mensen te belazeren zonder grote gevolgen.
  dinsdag 25 november 2014 @ 21:59:14 #223
314372 Goddelijker
pi_147005167
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 21:58 schreef hafez1234 het volgende:

[..]

Mijn tracking info slaat nergens op. En ik had een mail gestuurd naar banggood waarin ik klaagde dat mijn pakket na 1 maand nog niet was aangekomen. Ze zeiden dat ik moest wachten en daarna kreeg mijn tracking een nieuwe status wat nogal verdacht over komt. Ik denk dat banggood erachter is gekomen dat hun reputatie sterk genoeg is om paar mensen te belazeren zonder grote gevolgen.
Waarmee is het verzonden? SwedenPost zeker?
pi_147005469
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 21:59 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Waarmee is het verzonden? SwedenPost zeker?
Ja, maar is niet registreerd bij swedenpost na 1 maand. Dus banggood liegt.
  dinsdag 25 november 2014 @ 22:07:51 #225
327191 RobertNL
For your gear.
pi_147005577
Ja, dat denk ik ook. Tevens heeft de Illuminati hier een handje in.
  dinsdag 25 november 2014 @ 22:09:54 #226
314372 Goddelijker
pi_147005657
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 22:05 schreef hafez1234 het volgende:

[..]

Zeker.
pi_147005934
Wat een heerlijk dom volk komt hier af en toe voorbij zweven |:( _O-
  dinsdag 25 november 2014 @ 22:15:30 #228
327191 RobertNL
For your gear.
pi_147005959
@Andy, op tweakers kom je enkele van deze mensen ook tegen helaas :'). Af en toe heb je hier eens een weekje dat deze mensen weer langs komen.

Maar weer eens een Abo nemen. Kan je tenminste mensen blokkeren :P
pi_147005988
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 22:05 schreef hafez1234 het volgende:

[..]

Ben jij Henk1234?
Top 5 China producten
  dinsdag 25 november 2014 @ 22:22:53 #230
385966 N22
Ditmael niet tevergeefs
pi_147006369
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 21:58 schreef hafez1234 het volgende:

[..]

Hebben ze jou ook al te pakken?! Het is een complot, ik heb niks anders dan goede ervaringen met banggood en nu maken ze daar misbruik van. Ik heb Alberto stegeman al gebeld, dat dit kan in Nederl.. eh China!!!111EINZ
pi_147006466
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 22:15 schreef rene90 het volgende:

[..]

Ben jij Henk1234?
Nee. Jullie moeten ophouden met jullie elitair gedrag het is storend en onfatsoenlijk. Mensen die nieuw zijn met china webshopping worden ontmoedigd om in dit topic te posten door jullie gedrag.
pi_147006654
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 22:24 schreef hafez1234 het volgende:

[..]

Nee. Jullie moeten ophouden met jullie elitaire gedrag het is storend en onfatsoenlijk. Mensen die nieuw zijn met china webshopping worden ontmoedigd om in dit topic te posten door jullie gedrag.
Sorry Henk.
pi_147006675
quote:

[..]

Nee. Jullie moeten ophouden met jullie elitaire gedrag het is storend en onfatsoenlijk. Mensen die nieuw zijn met china webshopping worden ontmoedigd om in dit topic te posten door jullie gedrag.
Ik was gewoon even benieuwd, een nee is voldoende ;)

Ontopic: weer een slechte ervaring met aliexpress, had een verkoper met 4 diamantjes en gewoon niks ontvangen. Tracking werkt opeens gister trouwens (20 oktober besteld) en heeft als bestemming Rusland. Waarschijnlijk dus een fake tracking nummer. Refund wel gekregen maar nu kan ik geen feedback achterlaten, erg jammer dat systeem van aliexpress omdat je zo in negatieve gevallen niks kan melden.
Top 5 China producten
pi_147006676
quote:

[..]

Rustig maar hoor.. Er wordt hier gewoon een beetje verwacht dat het topic wordt door gelezen voordat er vragen gesteld worden.

OT: Had 10-11 een bestelling bij BG geplaatst, maar om de een of andere manier hebben ze mn bestelling gesplitst. Ene onderdeel is al binnen, maar dat andere nog niet. Wel zelfde dag verzonden? Wat daar nou het verhaal achter is?
  dinsdag 25 november 2014 @ 22:29:55 #235
314372 Goddelijker
pi_147006753
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 22:28 schreef rene90 het volgende:

[..]

Ontopic: weer een slechte ervaring met aliexpress, had een verkoper met 4 diamantjes en gewoon niks ontvangen. Tracking werkt opeens gister trouwens (20 oktober besteld) en heeft als bestemming Rusland. Waarschijnlijk dus een fake tracking nummer. Refund wel gekregen maar nu kan ik geen feedback achterlaten, erg jammer dat systeem van aliexpress omdat je zo in negatieve gevallen niks kan melden.
Ik word ook steeds minder enthousiast over AE.
Vaak is alles vanaf eBay eerder binnen dan vanaf AE, die verzenden het vaak wel, maar dan duurt het vaak nog lang voor de tracking werkt.

Ik zag trouwens dat Xiaomi tegenwoordig zelfs drinkbekers verkoopt! :+
  dinsdag 25 november 2014 @ 22:32:33 #236
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_147006872
Dus... :7

Maarre.. het hoesje voor mn tel is binnen...
Doe mn tel erin, klap het hoesje dicht, en spontaan komt de tijd en datum voor het glazen venstertje te staan...
Doe ik hem open dan gaat het scherm aan...

WTF?
Its magic..!! *O* :D *O*

Zal wel met een magneetje werken lijkt me..?

One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_147006892
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 22:28 schreef tharonny het volgende:
OT: Had 10-11 een bestelling bij BG geplaatst, maar om de een of andere manier hebben ze mn bestelling gesplitst. Ene onderdeel is al binnen, maar dat andere nog niet. Wel zelfde dag verzonden? Wat daar nou het verhaal achter is?
2 verschillende warehouses? Kon ik wel zien bij mijn order dat het ene uit HK kwam en de andere uit CN
Top 5 China producten
pi_147006978
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 22:28 schreef rene90 het volgende:

[..]

Kan wel, maar ligt aan de wijze van de dispute die je opent. Weet even zo de wijze niet hoe het wel moet, maar het kan wel.
pi_147007115
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2014 22:34 schreef Shefkee het volgende:

[..]

Kan wel, maar ligt aan de wijze van de dispute die je opent. Weet even zo de wijze niet hoe het wel moet, maar het kan wel.
Ahh oke, had nu 'niet ontvangen' gedaan. Een vorige keer heb ik AE nog gemaild dat de verkoper neppe powerbanks verkocht, daar kreeg ik een paar weken later een reactie op dat ze er niks mee gaan doen omdat de seller zegt dat ze wel echt zijn :') (ik had gewoon een foto erbij gedaan maar oké..)
Top 5 China producten
  dinsdag 25 november 2014 @ 22:40:10 #240
314372 Goddelijker
pi_147007247
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 november 2014 22:32 schreef Snowballed het volgende:

Doe mn tel erin, klap het hoesje dicht, en spontaan komt de tijd en datum voor het glazen venstertje te staan...

WTF?

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Xiaomi Mi3? Mi4?
  dinsdag 25 november 2014 @ 22:41:28 #241
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_147007294
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 22:15 schreef rene90 het volgende:

[..]

Ben jij Henk1234?
quote:

[..]

Nee. Jullie moeten ophouden met jullie elitair gedrag het is storend en onfatsoenlijk. Mensen die nieuw zijn met china webshopping worden ontmoedigd om in dit topic te posten door jullie gedrag.
Ja dus...
YouTube
  dinsdag 25 november 2014 @ 22:41:59 #242
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_147007314
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 22:40 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Xiaomi Mi3? Mi4?
Zoveel geld heb ik heul niet... :P
Leagoo lead 2 it is..
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_147007816
Weet iemand wat de laatste update betekent? (misrouting)

dinsdag 25 november 2014 @ 22:54:01 #244
314372 Goddelijker
pi_147007835
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 november 2014 22:41 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Zoveel geld heb ik heul niet... :P
Leagoo lead 2 it is..
Is anders ook een hele mooie telefoon! :)
  dinsdag 25 november 2014 @ 22:55:56 #245
314372 Goddelijker
pi_147007913
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 22:53 schreef Giel_gssl het volgende:

[ afbeelding ]
Dat je gewoon nog paar dagen moet wachten.
Of hem even hierin moet mikken:
www.internationalparceltracking.com
pi_147008271
Beetje nutteloos dus dat misrouting, zie via die site dat hij in NL is, meer staat er niet bij, thanks! ;)
  dinsdag 25 november 2014 @ 23:05:08 #247
327191 RobertNL
For your gear.
pi_147008338
quote:

WTF?

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jup klopt :D. Zie zelf niet 100% de meerwaarde maar grappig is het wel :P.

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 22:32 schreef rene90 het volgende:

[..]

2 verschillende warehouses? Kon ik wel zien bij mijn order dat het ene uit HK kwam en de andere uit CN
Wel meer dan 2 dacht ik. Eerder een stuk of 4 (exclusief US/EU)
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 22:37 schreef rene90 het volgende:

[..]

Ahh oke, had nu 'niet ontvangen' gedaan. Een vorige keer heb ik AE nog gemaild dat de verkoper neppe powerbanks verkocht, daar kreeg ik een paar weken later een reactie op dat ze er niks mee gaan doen omdat de seller zegt dat ze wel echt zijn :') (ik had gewoon een foto erbij gedaan maar oké..)
Als het gaat over een item wat stuk is kan het wel. Idee is iets van niet ontvangen = geen beoordeling over product. Goed, nadeel van het systeem :Y.

Feedbacksysteem op Ebay is ook verre van goed ze hebben mij al 2 keer proberen om te kopen :')!
_____
quote:

[..]

Iedereen is welkom om te posten. Ik moedig het zelfs aan (Ik weet dat jullie meelezen mensen :W ).
Heeft zelf bij mij ook een poosje geduurd voordat ik de stap maakte en natuurlijk waren ook mijn vragen in het begin niet altijd bijster inteligent.

Wat wij (hier en bij de buren zelfs nog meer) verwachten is een klein beetje inzet bovenop het maken van een post in het topic. Raadpleeg een zoekmachine (bijvoorbeeld).

Even kort zoeken op SWE post zorgt al voor de volgende zoekresulaten binnen een paar seconden:
GC / [Chinese Webshops] Topic #297 Duurde lang!

Staat dat het vaak minimaal een maand duurt. Mocht je dat niet kunnen vinden dan kan je natuurlijk ook een post maken met de volgende inhoud:
quote:
Ik heb via Banggood een pakketje via sweden post onderweg. Nu heeft deze na een maand nog geen updates gehad. Is dat normaal voor deze verzendmethode?
Ik heb al contact gehad met Banggood maar daar ben ik niet veel wijzer van geworden.
De te verwachten antwoorden zijn nog niet 100% positief maar zeker een stuk beter dan de dingen die je nu over je af roept. Daarnaast is er vrijwel zeker een user die iets gaat zeggen over de methode en dat die inderdaad traag is.
__
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 13:39 schreef een persoon het volgende:
ik heb net de 6a 12v adapter binnen gekregen, voor mijn led strip 5050, maar als ik hem aandoe word de strip heel warm en reageert de strip niet goed op de ab.
is dit normaal?
Ook zo'n goed voorbeeld van een post waar niet meer werk in is gestopt dan nodig.
Met een minimale inzet kan je zelf toch ook wat gaan googelen? En/of dingen uitsluiten? of ben ik nu gek. En mocht je dat dan niet willen/kunnen dan kan je toch minimaal de producten even vermelden (evt met een foto / video?) en een wat uitgebreidere informatie.
__
Dat er negatief (ook door mij) gereageerd is komt doordat dit soort vragen / dingen steeds maar weer voorbij komen en aantonen dat er geen enkele inzet is gepleegd door de persoon in kwestie.
Als ik maar minimale inzet kan zien probeer ik te antwoorden, anders ga ik ook zeker geen moeite doen.

Daarnaast valt het op dat het ook nog eens steeds de zelfde users (lijken) te zijn die er geen moeite voor willen doen. Als je steeds geen constructief antwoord krijgt kan je natuurlijk ook eens aan wat zelfreflectie proberen te doen ^O^ .
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 22:53 schreef Giel_gssl het volgende:

[ afbeelding ]
Denk dat dit de Engelse tegenhanger is van het wat op de NL'se tracking iets is van:
In verkeerde afleverroute, onderweg naar juiste DC / bezorger. Als het goed is heb je hem morgen dus ^O^
  dinsdag 25 november 2014 @ 23:25:36 #248
327191 RobertNL
For your gear.
pi_147009159
Op Banggood nu wel een mooie deal voor een schroevendraai setje. (thanks voor de tip ^O^ ):
http://www.banggood.com/K(...)ol-Kit-p-947138.html ~ $7.99

Geen (zeer) zachte bitjes
Mooie stevige schroevendraaier waar de bitjes in kunnen (kop van metaal)
Magnetische bitjes in alle meest voorkomende maten voor kleine electronica.

Must have setje als je graag dingen sloopt open maakt.
  dinsdag 25 november 2014 @ 23:30:44 #249
314372 Goddelijker
pi_147009344
Vind het wel grappig dat als ik op YouTube kijk, de filmpjes over een Arduino gaan over een LED 3x laten knipperen of meteen over een heel bouwwerk gaan. :')
pi_147011705
quote:

WTF?

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Proximity sensor denk ik, zit wss naast je front camera.
Die meet of er wat voor het sensortje zit.
Wordt ook gebruikt om je scherm 'zwart' te maken wanneer je met je hoofd/oor naar de telefoon gaat tijdens het bellen, zodat je niet perongeluk even wat aanklikt met je oor.
pi_147012038
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 21:03 schreef dodge_911 het volgende:

[..]

:W dude!
Hier is 't ook leuker!
*O* ik lurk hier al jaren, kan mijn oude account alleen geen leven meer inblazen..
stuk vrolijker hier.

ontopic :P

Mi Band voor 14,75 nog 24 uur
gegarandeerd origineel B-)

en voor de Arduino bouwers hier 8% off op de Arduino / accs. met
SPOILER
pi_147012205
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 02:16 schreef Downstar het volgende:

[..]

Wordt ook gebruikt om je scherm 'zwart' te maken wanneer je met je hoofd/oor naar de telefoon gaat tijdens het bellen, zodat je niet perongeluk even wat aanklikt met je oor.
Nee, dit werkt echt door een magneet, ala je de sensor afdekt gebeurt er niet, erg mooi gedaan door Leagoo. ;)
pi_147012552
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 02:16 schreef Downstar het volgende:

[..]

Nope, werkt met een magneetje. Volgensmij zie je als je gebeld wordt dat ook op dat kleine scherm en kun je zo opnemen, zonder het hoesje te openen.
pi_147014214
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 22:32 schreef rene90 het volgende:

[..]

Zie het niet staan, maar dat zou wel wat verklaren inderdaad. Niet aan gedacht, dank :)
pi_147017668
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2014 06:52 schreef krissie100 het volgende:

[..]

Nee, dit werkt echt door een magneet, ala je de sensor afdekt gebeurt er niet, erg mooi gedaan door Leagoo. ;)
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2014 08:06 schreef Andydewit het volgende:

[..]

Nope, werkt met een magneetje. Volgensmij zie je als je gebeld wordt dat ook op dat kleine scherm en kun je zo opnemen, zonder het hoesje te openen.
Ah oké, ik dacht dat het altijd door die sensor kwam.
Ipad heeft dat namelijk ook met die smartcovers, alleen meende ik dat daar geen magneetje in de flap zat, maar ik kan me vergissen :)
  woensdag 26 november 2014 @ 12:31:43 #256
314372 Goddelijker
pi_147017858
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 12:25 schreef Downstar het volgende:

[..]

[..]

Ah oké, ik dacht dat het altijd door die sensor kwam.
Ipad heeft dat namelijk ook met die smartcovers, alleen meende ik dat daar geen magneetje in de flap zat, maar ik kan me vergissen :)
iPad heeft ook magneetjes, zelfs had ik een iPad van iemand in mijn handen met een hoesje van de Xenos, daarvan waren de magneetjes zo sterk dat wanneer je de cover naar achteren sloeg, het scherm ook uit ging. :')!
pi_147017985
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 12:31 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

iPad heeft ook magneetjes, zelfs had ik een iPad van iemand in mijn handen met een hoesje van de Xenos, daarvan waren de magneetjes zo sterk dat wanneer je de cover naar achteren sloeg, het scherm ook uit ging. :')!
Hahah :D
  woensdag 26 november 2014 @ 13:08:13 #258
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_147019093
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 10:58 schreef JortK het volgende:

[..]

En ja hoor, net binnengekomen! _O- _O-
pi_147019874
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 04:46 schreef Kenzi het volgende:

[..]

*O* ik lurk hier al jaren, kan mijn oude account alleen geen leven meer inblazen..
stuk vrolijker hier.

ontopic :P

Mi Band voor 14,75 nog 24 uur
gegarandeerd origineel B-)

en voor de Arduino bouwers hier 8% off op de Arduino / accs. met
SPOILER
Nou, de MiBand is besteld hoor. Ben benieuwd.
  woensdag 26 november 2014 @ 13:43:03 #260
314372 Goddelijker
pi_147020383
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 12:36 schreef Downstar het volgende:

[..]

Hahah :D
Erg leuk :')

Iemand nog een lekker warm overhemd voor de winter? 8-)
pi_147021709
http://www.tinydeal.com/Black-Friday-Watch-Jewelry-si-2869.html

Silicone horloge voor 8 cent, kost niets maar dan heb je ook niet veel, wel gekocht.
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
pi_147022238
Iemand een idee waar ik een goedkoop betrouwbaar keukenweegschaaltje kan vinden?
pi_147022508
2014-11-18 14:00, Order in transit, nu zie ik op 17track niks veranderen order staat nog steeds in transit. Aangezien dit de 1e keer is dat ik iets bij Banggood heb besteld vraag ik me af of dit normaal is :) Dat het nog niet geleverd is vind ik prima maar ik wil wel graag af en toe een update waar het pakketje nu is.
  woensdag 26 november 2014 @ 15:01:29 #264
314372 Goddelijker
pi_147022988
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 14:44 schreef Questular het volgende:
2014-11-18 14:00, Order in transit, nu zie ik op 17track niks veranderen order staat nog steeds in transit. Aangezien dit de 1e keer is dat ik iets bij Banggood heb besteld vraag ik me af of dit normaal is :) Dat het nog niet geleverd is vind ik prima maar ik wil wel graag af en toe een update waar het pakketje nu is.
Maar wat jij wilt, moet kiezen voor levering met DHL of vanuit NL. ;)
En hij staat ook wel al -zes- dagen op in transit, wow!
  woensdag 26 november 2014 @ 15:02:05 #265
314372 Goddelijker
pi_147022999
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 14:36 schreef larry_flynt het volgende:
Iemand een idee waar ik een goedkoop betrouwbaar keukenweegschaaltje kan vinden?
Pep? Sos?

BangGood heeft nu ook de Nillkin Micro-USB-kabels: http://www.tinydeal.com/n(...)-cable-p-141741.html
pi_147023575
quote:
10s.gif Op woensdag 26 november 2014 15:02 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Pep? Sos?

BangGood heeft nu ook de Nillkin Micro-USB-kabels: http://www.tinydeal.com/n(...)-cable-p-141741.html
Nee voor het koken :D
  woensdag 26 november 2014 @ 15:34:57 #267
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_147023877
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 12:31 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Hehe, dat heb ik met de PiPO P4. Ausgezeichnet. :')
pi_147024802
tmart Down. Tjah komt ervan als je 3 cubot s168's te koop hebt staan voor $11

[ Bericht 1% gewijzigd door Fasroslis op 26-11-2014 16:44:27 ]
  woensdag 26 november 2014 @ 17:37:46 #269
262852 monkeybrain
High door Nescafé
pi_147027930
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 14:36 schreef larry_flynt het volgende:
Action, zo'n roestvrij staal ding met blauw display en tiptoetsen. 7 euro geloof ik.
pi_147028687
Mijn MiBand vandaag binnen gekregen van Tinydeal (16 dagen in totaal)

Ik krijg mijn telefoon nummer niet met de app gekoppeld (krijg geen SMS/ bevestigings code)
Iemand hier ervaring mee? Heb nu gewoon met een Xiaomi account ingelogd.

edit:op deze site is een goede app te vinden (meer engelse tekst) en wat meer info, thanks to roflcat

[ Bericht 19% gewijzigd door Giel_gssl op 26-11-2014 18:43:50 ]
  woensdag 26 november 2014 @ 18:16:14 #271
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_147029005
Komt NL Direct Mail van Banggood hier aan via PostNL met als afzender Maleisië?
Pakketbezorger gemist terwijl ik de hele dag thuis was ;(
pi_147029541
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 17:37 schreef monkeybrain het volgende:

[..]

Action, zo'n roestvrij staal ding met blauw display en tiptoetsen. 7 euro geloof ik.
Ja maar die was zo onbetrouwbaar als maar zijn kan!
pi_147030382
Vandaag de Sades A60 al ontvangen van Lighttake :)
in één woord: GE-WEL-DIG
echt heel degelijk en top geluidskwaliteit.
thx voor het melden van de mooie korting fokkers ;)

overigens deze sport oordjes: http://www.gearbest.com/earphones/pp_81592.html
nu met code S530 voor $13.99

[ Bericht 26% gewijzigd door krissie100 op 27-11-2014 07:19:39 ]
pi_147030542
Chinese logica:

SPOILER
de zwarte was niet op voorraad dus ik had gezegd dat het prima was om de witte te sturen. Sturen ze nu wit en zwart... maar goed, het gaat om het innerlijk nietwaar...:')
YouTube
pi_147032766
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 18:59 schreef krissie100 het volgende:
Vandaag de Sades A60 al ontvangen van Lighttake :)
in één woord: GE-WEL-DIG
echt heel degelijk en top geluidskwaliteit.
thx voor het melden van de mooie korting fokkers ;)

overigens deze sport oordjes: http://www.gearbest.com/earphones/pp_81592.html
nu met code S530 voor $13.99
Is er ook een Sades alternatief die op Playstation 4 werkt? Die Bluetooth headset zit voor geen meter :(
pi_147034465
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 19:59 schreef Athlon64x het volgende:

[..]

Is er ook een Sades alternatief die op Playstation 4 werkt? Die Bluetooth headset zit voor geen meter :(
Ik zal morgen even voor je kijken of de sades werkt, dan krijg ik nanelijk mijn ps4 binnen.
pi_147034767
O-)
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 22:52 schreef Iemand91 het volgende:
Zou deze verkoper betrouwbaar genoeg zijn. 't is geen enorm bedrag though...

Op Tweakers worden deze aangeraden maar ik kan ze nergens anders vinden voor een mooie prijs.
Want ik vind die Xiaomi Pistons nou niet bepaald fijn zitten, minder dan de Awei ES800M.

pi_147034789
Xiaomi powerbank 5000 mah is trouwens te koop bij pandawill, 13.99 dollar
http://www.pandawill.com/(...)e-tablet-p95830.html

(is out of stock, zou 3-8 dagen duren voor nieuwe lading en het zouden originele moeten zijn).

ook bij banggood, maar bij banggood is hij 18.99

Die van pandawill besteld in ieder geval, niet dat ik het echt nodig heb maar ik raak het toch wel weer kwijt als ik het niet veel gebruik.

[ Bericht 14% gewijzigd door rene90 op 26-11-2014 21:03:43 ]
Top 5 China producten
pi_147035261
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2014 20:44 schreef l0lownkill het volgende:

[..]

Ik zal morgen even voor je kijken of de sades werkt, dan krijg ik nanelijk mijn ps4 binnen.
^O^ Die van Sony zijn 100 Euro maar kwaliteit schijnt nogal matig te zijn
  woensdag 26 november 2014 @ 22:07:42 #280
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_147038423

De Brainwavz AP001 is het eerste niet koplefoon/earphone product van Brainwavz. Natuurlijk nog wel in de audiomarkt en volgens mij een goede uitbreiding van het assortiment.
Ik was al een tijdje op zoek naar een kleine en simpele versterker. Heb al een FiiO E7, maar dit is best een groot een multifunctionele, complexe versterker. Dus toen Brainwavz zijn “AP001 Portable Headphone Amplifier With Dual Audio Out” aankondigde heb ik meteen maar een pre-order geplaatst. Qua prijs is hij ook niet zo groot, dus een prima alternatief voormijn E7, en eigenlijk een mooi instapmodel voor iedereen die wat meer into-audio is.
De mini amp kwam ook in een voor Brainwavz mini doosje, tenminste kleiner dan ik van ze gewend ben. Maar simple does it, dat geldt trouwens voor alles aan de mini versterker.

De AP001 wordt geleverd met een klein 3.5mm verleng kabel en een stroomkabeltje.

De versterker van Brainwavz heeft eigenlijk maar een core functie, versterken.
Dus zorgen dat het geluid wat aangeleverd wordt vanuit je ‘audio’ device doorgegeven wordt alleen dan met wat meer vermogen. Wat dit voor effect heeft op je oortjes, dat lees je onder het kopje Versterken.

De AP001 opladen kan met de bijgeleverde micro usb kabel of elke andere micro usb oplader die je zelf al hebt. Tijden het opladen is er een oranje indicatie ledje aan de binnenkant van het ‘gat’, deze wordt blauw tijdens gebruik. Leuke gimmick die niet storend is en goed weergeeft hoe de status is. Om de versterker in gebruik te nemen sluit je jou audio-out aan op de audio in met het bijgeleverde kabeltje. Dan je koptelefoon en eventueel die van je buurman op de audio-out poorten en je gaat hard! Deze best wel handige feature maakt het dus ook een splitter, maar zonder de nadelen hiervan (verlies in volume, geluidskwaliteit en altijd maar zwakke connecties en gedoe).
Er zitten dus geen aan/uit knoppen of wat dan ook nog meer voor fancy features op deze versterker. Het is koptelefoon in pluggen en gaan, simpel en puur waar de AP001 voor ontworpen is, versterken (hij gaat automatisch aan wanneer er een input signaal is, en uit wanneer dit er niet is).

En een niet Tech feature, maar design feature is de rare opening in het midden van de amp. Deze is zo gemaakt dat je kabeltjes doorheen kan wikkelen, van de amp zelf of van je koptelefoon. Niet iets wat je vaak ziet en toch best een leuke feature is die in werkelijkheid ook prima werkt.

Nog even een lijstje specs:
SPOILER

De AP001 versterker doet wat hij moet doen, een goeie boost geven aan het geluid uit je audio source. En dat doet hij naar mijn mening met name in de mid-range en bss. Alhoewel de hogere tonen en treble niet verdwijnen dus daar moet zeker die worden zeker ook beter aangestuurd. Maar de nadruk ligt dus wel op mid-range en bas. De bas boost kan niet uit en dit kan soms storend zijn, maar het geeft bij de meeste IEM oortjes toch wat meer uhmph die sommige missen. Deze versterker geeft redelijk duidelijk een extra eigen karakter aan het doorgegeven geluid, iets wat sommige audiocritici niet willen. Maar ik denk dat de meeste mensen het een niet storende verbetering zullen vinden qua geluids signature. Een minpuntje wat ik soms wel storend vond was het pop geluid als je de stekker er uit trekt, maar ja dit is denk ik lastig te voorkomen.
Bij de wat betere, duurdere oortjes als de Brainwavz R3 merk je dat je audio bron ze net iets lekkerder aan kan sturen. Maar ook bij de S0 ervaar je het verschil goed.

Deze versterker van Brainwavz kan je omschrijven als simpel maar effectief. Het imput geluid wordt goed versterkt, weliswaar met wat extra karakter. Maar eigenlijk vond ik dit zelden storend. De AP001 is een prima instapmodel voor mensen die net wat meer ‘audio’ willen en hun oortjes wat beter willen kunnen aansturen. Maar voor mij is deze versterker echt een welkome verademing qua formaat en gewicht om mee te nemen en toch mijn audio wat op te boosten. Leuke bijkomende feature is dat je je muziek ook met de buurman kan sharen door de twee uitgangen.

Wil je de Brainwavz AP001 ook kopen?
Bij MP4Nation hebben ze hem voor $29,50 dat is z’n ¤23,60.
Voor meer informatie kan je nog kijken op de officiële site van Brainwavz.

[ Bericht 0% gewijzigd door tokko1 op 26-11-2014 22:31:59 ]
pi_147040088
Hmm, en nu zo te zien ook nog met gratis in-ear's. :) Interessant voor in de auto. (Android tablet --> AMP --> RCA aansluiting van de radio. ) Krijg ik misschien nog net een wat beter geluid uit de tablet.
Maar even over na gaan denken :D
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_147040511
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 22:41 schreef Marco001 het volgende:
Hmm, en nu zo te zien ook nog met gratis in-ear's. :) Interessant voor in de auto. (Android tablet --> AMP --> RCA aansluiting van de radio. ) Krijg ik misschien nog net een wat beter geluid uit de tablet.
Free Brainwavz Delta Earphones krijg je dus bij :P
pi_147040664
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 22:41 schreef Marco001 het volgende:
Nee denk t niet.

Versterker zal tussen HU en je speakers moeten.
  Moderator woensdag 26 november 2014 @ 23:15:22 #284
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_147041801
Mooi, 9 items besteld bij 1 shop

heb 1 tracking nummer
er komen vandaag 2 items aan
1 is er kapot :')

Nu maar even een dispute geopend en gevraagd waar de rest blijft :')
jammer weer jongens.
  woensdag 26 november 2014 @ 23:27:14 #285
434955 dodge_911
Test wel 'ns wat
pi_147042273

Vandaag deze twee binnengekregen vanuit het zwarte gat :)
Wat zijn het? 2 10W COB led's, beetje zoals in die bulbs zit, maar dan groter :)
Gehaald bij BangGood in een ver verleden )
http://www.banggood.com/1(...)12-24V-p-937444.html
http://www.banggood.com/1(...)12-24V-p-937811.html

Komt me een bak licht vanaf!
  Moderator donderdag 27 november 2014 @ 00:28:09 #286
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_147044235
Net wat E-Shisha besteld, kosten in nl 8eur, en voor tussendoor zijn ze wel chill.

heb nu 3eur p/s betaald op e-bay. Erg benieuwd naar de kwaliteit
  donderdag 27 november 2014 @ 00:32:32 #287
314372 Goddelijker
pi_147044329
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 23:27 schreef dodge_911 het volgende:
[ afbeelding ]
Wat zijn het? 2 10W COB led's, beetje zoals in die bulbs zit, maar dan groter :)

Wat zijn de plannen er mee? :)
pi_147044377
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 00:28 schreef Jimbo het volgende:
Net wat E-Shisha besteld, kosten in nl 8eur, en voor tussendoor zijn ze wel chill.

heb nu 3eur p/s betaald op e-bay. Erg benieuwd naar de kwaliteit
Ik heb die wel eens van Chinabuye gekocht voor de grap en die waren helemaal identiek aan die in Nederland op de toonbank van de lokale Primera prijken.
  Moderator donderdag 27 november 2014 @ 00:36:49 #289
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_147044425
quote:
1s.gif Op donderdag 27 november 2014 00:34 schreef Chefkruiden het volgende:

[..]

Ik heb die wel eens van Chinabuye gekocht voor de grap en die waren helemaal identiek aan die in Nederland op de toonbank van de lokale Primera prijken.
klinkt goed.

net voor 2 eur ook nog een met litchi smaak gekocht :') zo ranzig dat ik hem weg moet geven
  donderdag 27 november 2014 @ 00:40:45 #290
385966 N22
Ditmael niet tevergeefs
pi_147044494
quote:
1s.gif Op donderdag 27 november 2014 00:34 schreef Chefkruiden het volgende:

[..]

Denk je niet dat de controle van de ingrediënten van die van de Primera wat beter is?
Of kun je zelf er (vertrouwde) vloeistof in doen zoals een e-sigaret?

[ Bericht 5% gewijzigd door N22 op 27-11-2014 01:56:13 ]
  donderdag 27 november 2014 @ 01:54:03 #291
385966 N22
Ditmael niet tevergeefs
pi_147045530
Even wat dingen besteld :)
Tinydeal:
- 2x Awei ES800M

BG:
- 1x Xiaomi 10400 mAh power bank, silver
- 1x Siliconen hoesje voor bovengenoemde powerbank, zwart
- 2x Orange peel cutter

De powerbank is voor mijn broer die over een paar weken jarig is, bij het zien van mijn power bank wilde hij er meteen ook een :P

Gearbest:
- 1x Cree Q5 300lm torch

Ebay:
- 1x weegschaal

[ Bericht 3% gewijzigd door N22 op 27-11-2014 02:02:25 ]
pi_147045900
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 23:27 schreef dodge_911 het volgende:
[ afbeelding ]

hoe sluit je zoiets nou aan?
pi_147045930
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 02:45 schreef mschol het volgende:

[..]

hoe sluit je zoiets nou aan?
solderen meestal :P

Overigens nog een paar uur pre-Black Friday Deals bij Tinydeal
pi_147046740
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 00:40 schreef N22 het volgende:

[..]

Denk je niet dat de controle van de ingrediënten van die van de Primera wat beter is?
Of kun je zelf er (vertrouwde) vloeistof in doen zoals een e-sigaret?
Nee het is een vaste smaak (meestal fruit). De controle door Primera zal niet beter zijn maar in Nederlandse havens lopen wel speciale teams rond die hele containers goederen onder de loep nemen, mocht het blijken dat ze niet voldoen aan Europese regelgeving zullen ze in Nederland eerder uit de handen worden gehaald dan in China. Maar zoals ik al zei, ze zijn identiek en ik durf er m'n hand voor in het vuur te steken dat ze uit dezelfde fabriek komen.

Verder is er geen reet aan, er komt een soort waterdamp uit met een smaakje, erg gangster ziet het er ook niet uit.
pi_147046754
Een beetje een beginnersvraag maar normaal hou ik me nooit bezig met tracking, ik zie wel wanneer die zooi binnenkomt. Nu is het wel belangrijk, zodra een pakket arriveert in Nederland met Singapore post, hoeveel dagen ongeveer? Twee, vijf, tien?

[ Bericht 98% gewijzigd door Chefkruiden op 27-11-2014 08:52:59 ]
  donderdag 27 november 2014 @ 09:07:15 #296
388071 funky_fart
What do I smell here?
pi_147047515
quote:
1s.gif Op donderdag 27 november 2014 07:54 schreef Chefkruiden het volgende:
Een beetje een beginnersvraag maar normaal hou ik me nooit bezig met tracking, ik zie wel wanneer die zooi binnenkomt. Nu is het wel belangrijk, zodra een pakket arriveert in Nederland met Singapore post, hoeveel dagen ongeveer? Twee, vijf, tien?
Tussen twee en vijf zou ik zeggen
pi_147047554
quote:
1s.gif Op donderdag 27 november 2014 07:54 schreef Chefkruiden het volgende:
Lastig te zeggen. Na aankomst in NL gaat het het inklaringsproces in, als je pakketje eruit gepikt word kan dat langer duren. Daarna gaat het de TNT Post kanalen in, distributie centrum etc, dat duurt meestal maar een paar dagen.
Je kan op TNT Post twitter een 3S-code opvragen met je Singapore tracking nummer. Dan krijg je wat meer inzicht in hoe lang het gaat duren.
pi_147047581
Zoals beloofd aan tokko1, de foto's van mijn Sades A60 in zwart-wit:

Maar: er zit dus geen driver CD'tje bij en de drivers van website sades.us werken niet en sades.cc is under construction... Windows herkent 'm gewoon als Stereo headset, maar surround kan ik dus nog niet gebruiken.

Als ik kijk naar het ID van het apparaat:

Dan zie ik dat deze product ID 0139 heeft, ga ik in de inf files in de drivers gedownload van sades.us kijken, gaat die driver maar toto 0138, dus hij herkent 'm daarmee niet. Heb de juiste drivers tot nu toe nog niet kunnen vinden.
pi_147047960
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 09:09 schreef Kenzi het volgende:

[..]

Lastig te zeggen. Na aankomst in NL gaat het het inklaringsproces in, als je pakketje eruit gepikt word kan dat langer duren. Daarna gaat het de TNT Post kanalen in, distributie centrum etc, dat duurt meestal maar een paar dagen.
Je kan op TNT Post twitter een 3S-code opvragen met je Singapore tracking nummer. Dan krijg je wat meer inzicht in hoe lang het gaat duren.
Ik begrijp echt niet dat dat wel via Twitter kan en niet via de Post NL site, maar bedankt voor de tip!
pi_147048092
quote:
1s.gif Op donderdag 27 november 2014 09:33 schreef Chefkruiden het volgende:

[..]

Ik begrijp echt niet dat dat wel via Twitter kan en niet via de Post NL site, maar bedankt voor de tip!
de power van social media :P tegenwoordig een klantenservice benaderen kan je het beste doen via twitter of facebook want dan reageren ze het snelst.
  donderdag 27 november 2014 @ 09:41:47 #301
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_147048097
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')