abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 11:50:29 #1
327191 RobertNL
For your gear.
pi_146028009

Een volledige Windows tablet vanaf 80 euro! Kan dat wel? Is dat Illegaal? Wat is het addertje? En waar koop ik er één? Vragen die je in dit topic kan stellen en deels in deze Openingspost kan lezen.
Om op de eerste twee vragen terug te komen: Ja dat kan en ja het is legaal.
Het gaat hier om tablets met een zeer goedkope Intel Atom processor en een licentie van Windows die gratis aan de fabrikanten is gegeven. Daardoor kunnen deze tablets (extreem) goedkoop geleverd worden.

In deze openingspost zijn hier een aantal dingen op een rij gezet waar je op kan letten bij aankoop van je Windows tablet uit het verre oosten. Voor ervaringen kan je dan ook in dit topic terecht.Mocht je hulp nodig hebben met je keuze, bestelling of de tablet zelf dan ben je hier natuurlijk welkom


SPOILER: Scherm
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Processor & Grafische kaart
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: RAM
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Flash (ROM)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER: Windows 8.1 With Bing
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: (Gratis) Office 365
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER: Kwaliteit
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Klinkt goed, wat is de prijs en nog belangrijker waar koop ik er één?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.




SPOILER: SD koppelen als systeemschijf
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 1% gewijzigd door RobertNL op 28-10-2014 14:42:02 ]
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 11:51:51 #2
327191 RobertNL
For your gear.
pi_146028048
Openingspost is work in progress :Y.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_146028355
Heel tof gedaan RobertNL en Shiz! _O_

Ik zal vast dit topic inluiden:

Net de Onda v891w gekocht op TinyDeal voor $178, en dan heb je een windows 8.9" tablet met een Full HD scherm *O*. Het is wel een halve pre-order dus ik ben benieuwd of het een beetje opschiet :)

Linkje -> http://www.tinydeal.com/o(...)etooth-p-139549.html
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 13:10:48 #4
388071 funky_fart
What do I smell here?
pi_146031182
Mooi wark! _O_ Ik rits dit topic vast aan m'n lijstje
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 13:37:31 #5
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_146032138
Ik vind 1920 dichter bij 2k dan 2560, maargoed dat zijn mijn mieren

Ziet er goed uit verder, heb zelf zo'n 12' medion hybride en na een korte wenperiode gebruik ik mijn Android niet meer eigenlijk
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 14:07:03 #6
327191 RobertNL
For your gear.
pi_146033238
Nog mensen die nog 2 redelijke merken kunnen noemen? colorflysm.tmall.com staat al op de lijjst.

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 11:59 schreef igi0n het volgende:
Heel tof gedaan RobertNL en Shiz! _O_

Ik zal vast dit topic inluiden:

Net de Onda v891w gekocht op TinyDeal voor $178, en dan heb je een windows 8.9" tablet met een Full HD scherm *O*. Het is wel een halve pre-order dus ik ben benieuwd of het een beetje opschiet :)

Linkje -> http://www.tinydeal.com/o(...)etooth-p-139549.html
Ben benieuwd, staat hier ook op de lijst :D. 8,9'' lijkt mij een mooie afmeting :Y
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_146033986
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 11:59 schreef igi0n het volgende:
Heel tof gedaan RobertNL en Shiz! _O_

Ik zal vast dit topic inluiden:

Net de Onda v891w gekocht op TinyDeal voor $178, en dan heb je een windows 8.9" tablet met een Full HD scherm *O*. Het is wel een halve pre-order dus ik ben benieuwd of het een beetje opschiet :)

Linkje -> http://www.tinydeal.com/o(...)etooth-p-139549.html
Mooi ding. Ben zelf niet van de pre-order dus kun je update geven als ze daadwerkelijk shippen?
pi_146034641
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 14:07 schreef RobertNL het volgende:
Nog mensen die nog 2 redelijke merken kunnen noemen? colorflysm.tmall.com staat al op de lijjst.

[..]

Ben benieuwd, staat hier ook op de lijst :D. 8,9'' lijkt mij een mooie afmeting :Y
Ramos, Teclast, Ployer, IFive, Chuwi
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 14:56:41 #9
327191 RobertNL
For your gear.
pi_146034827
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 14:51 schreef Fasroslis het volgende:

[..]

Ramos, Teclast, Ployer, IFive, Chuwi
Oke, zetten we die eerst in de OP :Y
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_146035184
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 14:07 schreef RobertNL het volgende:
Nog mensen die nog 2 redelijke merken kunnen noemen? colorflysm.tmall.com staat al op de lijjst.

[..]

Ben benieuwd, staat hier ook op de lijst :D. 8,9'' lijkt mij een mooie afmeting :Y
Vind ik dus ook! 7 en 8 inch zijn net te klein, en 10 inch is weer te groot. We gaan het meemaken :D
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 14:30 schreef Shefkee het volgende:

[..]

Mooi ding. Ben zelf niet van de pre-order dus kun je update geven als ze daadwerkelijk shippen?
Had TD van te voren gevraagd hoelang het ongeveer zou duren, en ze zeiden dat ze hem gelijk zouden bestellen en dat hij binnen 3 dagen bij hun binnen zou zijn (Of je dat gelooft is natuurlijk een 2e). Dus hopelijk binnen paar daagjes! :9~
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 22:20:33 #11
327191 RobertNL
For your gear.
pi_146054142
Heel-half-Chinees:
https://www.cyberport.de/?DEEP=1H02-226&APID

¤212,99 inclusief verzenden.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_146074588
quote:
Windows 8.1 With Bing
Bij de nieuwe Chinese Windows tablets wordt veelal Windows 8.1 with Bing meegeleverd. Dit is tevens de reden dat de 8’’ en 8.9’’ tablets zo goedkoop zijn. Windows geeft deze licentie namelijk vooralsnog gratis weg. Voor de grotere 10’’ devices is dit niet het geval. Ook deze zijn door de goedkope licentie gunstig geprijsd, maar helaas niet zo gunstig als de kleinere broertjes.

De windows die met deze Chinese tablets is meegeleverd is veelal in het Engels of Chinees, vaak zijn er vrij makkelijk taalpakketen te installeren (Engels is vaak al standaard). Soms zal je overigens wel ‘’vergeten’’ vertalingen tegenkomen. Zo zie je bij de Pipo W2 bij het updaten steeds weer Chinees terugkomen. Of dit onoverkomelijk is moet je zelf beslissen. Maar in de dagelijkse praktijk zijn alle menu’s prima vertaald!

De Windows versie die meegelverd is met de tablet is veelal een 64bit versie; op papier kan je dus alle programmas installeren (Gezien de specificaties natuurlijk niet in de praktijk ;)).

Daarnaast kan je natuurlijk diverse (Metro) apps installeren uit de Microsoft store die goed aansluiten op de tablet filosofie.
Kun je niet je licentiecode extracten (of als die ergens op een papier/doos o.i.d. staat) en dan gewoon Windows 8 Bing opnieuw installeren en dus zelf je taal e.d. kiezen?

Je kunt mogelijk ook de gewone W8.1 versie installeren (zonder Bing) hoewel dat niet zo heel nuttig is natuurlijk:
quote:
Zotac levert standaard Windows 8.1 met Bing 32-bit mee en heeft dat ook voorgeïnstalleerd voor je. Je kunt dus direct aan de slag. Het is overigens de ‘N’-versie van Windows die geleverd wordt zonder Windows Media Player, Muziek, Video en Skype. Wat ons betreft geen slechte keuze, want dat scheelt toch weer een klein beetje ruimte op de schijf. Heb je Media Player net als wij nodig, dan zou je dat hier kunnen downloaden, maar helaas lijkt het alsof het installatieprogramma de nieuwe Bing-versie van Windows niet goed kan herkennen en weigert daarom de Media Player te installeren. Naast de recovery partitie op de schijf levert Zotac ook een installatiedisk mee. Opnieuw installeren kun je dus eventueel ook zelf doen al heb je dan wel een extern dvd-station nodig. Dan kun je ook voor een gewone versie van Windows 8.1 kiezen. Die neemt wel een beetje meer ruimte in beslag.
Zotac Zbox PI320 Pico review: PC in je binnenzak
  woensdag 29 oktober 2014 @ 20:32:36 #13
327191 RobertNL
For your gear.
pi_146088687
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 14:46 schreef Iemand91 het volgende:
Kun je niet je licentiecode extracten (of als die ergens op een papier/doos o.i.d. staat) en dan gewoon Windows 8 Bing opnieuw installeren en dus zelf je taal e.d. kiezen?
Key zitingebakken in de BIOS. Foute versie van windows = geen key.
Weet niet of mediaplayer wel op die tablet van mij staat :@. Zal straks eens kijken.

Maar goed heb nog 64GB SD geheugen netjes gelinkt aan een virtuele drive dus zo krap zit ik (nog) niet :D

Zo'n box/stick heb ik ook op Aliexpress al gespot zelfde processor dacht ik, worden steeds leukere mediaspelers :Y
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_146093878
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 20:32 schreef RobertNL het volgende:
Key zitingebakken in de BIOS. Foute versie van windows = geen key.
Oh, dat gezeur met verkeerde Windows-versies klinkt bekend ;)
quote:
Weet niet of mediaplayer wel op die tablet van mij staat :@. Zal straks eens kijken.
Gewoon negeren en dit erop zetten. ^O^
quote:
Maar goed heb nog 64GB SD geheugen netjes gelinkt aan een virtuele drive dus zo krap zit ik (nog) niet :D

Zo'n box/stick heb ik ook op Aliexpress al gespot zelfde processor dacht ik, worden steeds leukere mediaspelers :Y
Oh, ze hebben het daar (en in hun Youtube-video) over W8-Bing, licenties e.d. en dat zat in m'n achterhoofd toen jij het hierboven had over talen e.d.
  woensdag 29 oktober 2014 @ 22:45:11 #15
327191 RobertNL
For your gear.
pi_146095923
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 22:04 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Oh, dat gezeur met verkeerde Windows-versies klinkt bekend ;)

[..]

Gewoon negeren en dit erop zetten. ^O^

[..]

Oh, ze hebben het daar (en in hun Youtube-video) over W8-Bing, licenties e.d. en dat zat in m'n achterhoofd toen jij het hierboven had over talen e.d.
Het zou overigens bij de PIPO wel kunnen. Er is blijkbaar een firmware te krijgen die Engels is als basis. Maar goed ik stoor mij niet zo aan die paar woorden Chinees tijdens het updaten.

Maar iedere versie van Windows die je er voor gooit zou blijkbaar niet werken :). Met een andere licentie wel dus.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_146121651
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 14:30 schreef Shefkee het volgende:

[..]

Mooi ding. Ben zelf niet van de pre-order dus kun je update geven als ze daadwerkelijk shippen?
Hij is vandaag (30 oktober) geshipped ^O^
pi_146126481
Ff FMI hè... Dat hele Office 365 gebeuren. Dat is dus een jaarlicentie?
Dus na een jaar moet je toch gaan dokken voor dat spul?
Ik betaal nu ook nergens voor en mis dus nergens wat aan eigenlijk. Zie het voordeel niet zo. :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_146127264
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 20:21 schreef shiznuts het volgende:
Ff FMI hè... Dat hele Office 365 gebeuren. Dat is dus een jaarlicentie?
Dus na een jaar moet je toch gaan dokken voor dat spul?
Ik betaal nu ook nergens voor en mis dus nergens wat aan eigenlijk. Zie het voordeel niet zo. :P
Klopt helemaal. Alleen als mensen weten dat ze Office op hun tablet kunnen draaien worden ze instantly getriggered om hem te kopen, wetende dat hun epische powerpoints nu gemaakt kunnen worden 'on the go'! Which is nice. Maar natuurlijk kan dat ook met Libreoffice, alleen vele mensen kennen mensen dat niet dus is het niet interessant :) Meer een leuke (marketing) feature om je tablet mee aan te bieden dus!
  donderdag 30 oktober 2014 @ 20:59:31 #19
327191 RobertNL
For your gear.
pi_146128212
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 20:21 schreef shiznuts het volgende:
Ff FMI hè... Dat hele Office 365 gebeuren. Dat is dus een jaarlicentie?
Dus na een jaar moet je toch gaan dokken voor dat spul?
Ik betaal nu ook nergens voor en mis dus nergens wat aan eigenlijk. Zie het voordeel niet zo. :P
Jup, je krijgt er overigens ook cloudopslag bij. Maar goed, heb zelf graag office vooral voor excel.
Tis een leuke extra, meer niet :D

Heb zelf overigens al een gratis office 365 licentie dus ik gebruik die bij de tablet toch niet :P.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_146128330
Mja, voor die ene keer per maand dat ik eens een tekstverwerker handig vind te gebruiken... hoeft het niet zonodig MS Office te zijn. :P Ben ook niet zo'n fan van jaarlicenties verder ook. Ben dan ook geen Norton-gebruiker bijvoorbeeld. Gewoon lekker gratis. Of anders een beetje sleutelen aan een demo. O-)
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_146130304
Stel ik wil een Windows tablet kopen met een toetsenbord ik heb ongeveer 150euro is er een beschikbaar
  donderdag 30 oktober 2014 @ 21:55:56 #22
327191 RobertNL
For your gear.
pi_146130923
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 21:43 schreef diederoth het volgende:
Stel ik wil een Windows tablet kopen met een toetsenbord ik heb ongeveer 150euro is er een beschikbaar
Verder nog eisen? Afmetingen etc, etc. Je komt waarschijnlijk uit bij een model met een los toetsenbord/hoesje van 8'' tot 9'' voor die prijs.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_146132056
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 20:59 schreef RobertNL het volgende:
Jup, je krijgt er overigens ook cloudopslag bij.
Daarover gesproken:

Microsoft geeft Office 365-abonnees onbeperkte OneDrive-opslag

Wel betalen:
quote:
Office 365 met onbeperkte OneDrive-opslag is beschikbaar vanaf 6,99 dollar per maand.
  donderdag 30 oktober 2014 @ 22:24:08 #24
327191 RobertNL
For your gear.
pi_146132308
quote:
Maar dat zit er dus ''gratis'' een jaar lang bij ;).
quote:
Microsoft geeft gebruikers van Office 365 Home, Personal en University voortaan 'onbeperkt' OneDrive-opslag.
Zit dus bij die 6,99 per maand in :D.

Jaartje personal heb je overigens voor 55 euro per jaar, niet slecht gezien de bak cloud die je er bij krijgt dus (in vergelijking met dropbox, box.com etc).
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_146132606
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 22:24 schreef RobertNL het volgende:
-
Ik moet beter lezen. Ik dacht dat je $6.99 extra moest betalen. :+

Nou ja; het zit er dus voor een jaar bij.
Volgend jaar nieuwe tablet halen en je kunt weer een jaar vooruit. :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')