Boardjes zijn vrij te maken onder bepaalde voorwaarden, merknaam is gewoon beschermt.quote:Op dinsdag 25 november 2014 07:00 schreef MrNiles het volgende:
iemand ervaring met Arduino-boards uit China?
Zag bij DX dat ze een hoop hebben, maar ik vraag me af of het de originele zijn of namaak
Over de Arduino zelf geen idee maar onderdelen heb ik hier vandaan, en nooit geen problemen mee gehadquote:Op dinsdag 25 november 2014 07:00 schreef MrNiles het volgende:
Zag bij DX dat ze een hoop hebben, maar ik vraag me af of het de originele zijn of namaak
Hier ook gewoon verschillende arduino bordjes uit china gehaald en werken allemaal prima.quote:Op dinsdag 25 november 2014 09:55 schreef longinus het volgende:
Ik heb 2 ardunio bordjes besteld in china, de Due is niet van echt te onderscheiden en op de andere lijkt ook origineel.
Alleen de resetknop was niet 100% maar voor de rest degelijk gebouwd.
werking is prima en kwaliteit gewoon goed.
Er zullen best slechte kopien in omloop zijn maar daar heb ik nog niks van gewmerkt.
Heb er nu zo'n klein tiental besteld, allemaal perfect in orde. Meeste van deze types:quote:Op dinsdag 25 november 2014 07:00 schreef MrNiles het volgende:
het proberen waard dus,quote:Op dinsdag 25 november 2014 10:12 schreef Yngwie het volgende:
[..]
Heb er nu zo'n klein tiental besteld, allemaal perfect in orde. Meeste van deze types:
http://www.banggood.com/U(...)rduino-p-907441.html
en
http://www.banggood.com/A(...)-Cable-p-933647.html
Soldeerwerk is prima verder, nog 0,0 uitval of problemen met deze bordjes gehad. Verder ook RFID tags/scanners, lichtsensoren etc. laten komen. Prima spul
Ik ben benieuwd, ik heb gister me refund gehad. Zou wat zijn als me order alsnog binnenkomtquote:Op maandag 24 november 2014 21:15 schreef Dromer het volgende:
[..]
De mijne, ook de 7e besteld bij BG, is binnen!
Geschil netjes gesloten uiteraard.
Nu mis ik alleen nog een batterijtje van 5 euro.
Tja, ik heb nu 2x een P4.quote:Op dinsdag 25 november 2014 10:58 schreef JortK het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd, ik heb gister me refund gehad. Zou wat zijn als me order alsnog binnenkomt
Geld zat?quote:Op dinsdag 25 november 2014 11:34 schreef verbraakje het volgende:
Ik heb ongeveer 30 arduino's uit china en ze werken allemaal. Ze zijn echter niet allemaal even netjes gesoldeerd. Maarja een Nano voor 2 euro of een uno voor 4 is natuurlijk geen geld.
De goedkoopste heb ik op ebay gevonden.
Voor die prijs heb je er in China bijna 3... Ook ik heb nog nooit problemen gehad met die Arduino's uit China.quote:Op dinsdag 25 november 2014 07:42 schreef dottpuntcom het volgende:
[..]
Boardjes zijn vrij te maken onder bepaalde voorwaarden, merknaam is gewoon beschermt.
"Orginele" zijn rond de 15 euro in NL en beter geproduceerd, wel zo makkelijk als
je net dat pinnetje nodig hebt na een paar dagen progammeren dat slecht is gesoldeert.
Zou zelf niet het risico nemen en gewoon hier bestellen.
Onderdelen zijn misschien wel intressant maar geen ervaring mee.
je kan een eigen domotica systeem bouwen om via je smartphone verlichting te schakelen bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 25 november 2014 12:44 schreef Downstar het volgende:
Waar gebruiken jullie al die bordjes voor?
Ik had een tijdje geleden contact met ik meen tmart of lightake ofzo,
die vroeg of arduino in het chinese webshop topic nog populair was..
Destijd maar nee gezegd, aangezien ik nooit iemand over zag praten..
maar ze wouden destijds geloof ik speciale acties/coupons maken geldig op arduino items voor dit topic ofzo
Weet wel wat je er mee kan doen, maar was meer benieuwd naar jullie projectjesquote:Op dinsdag 25 november 2014 13:04 schreef MrNiles het volgende:
[..]
je kan een eigen domotica systeem bouwen om via je smartphone verlichting te schakelen bijvoorbeeld.
Ik ga het gebruiken om mijn gasmeter / electriciteitsmeter uit te lezen
meer info
www.adafruit.com
www.iprototype.nl
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |