abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 12 juni 2025 @ 23:25:45 #126
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_217925723
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 17:50 schreef KilgoreTrout het volgende:
Mensen hier ervaring met https://tradingshenzhen.com?
Hoe zit met invoerrechten/btw?
In principe dit: https://www.belastingdien(...)-bestel-buiten-de-eu
- https://tradingshenzhen.com/en/content/customs-and-duties ze zeggen dat 'global priority' kan helpen, dat is een beetje de vraag. Beter af ben je dan om te kijken of ze dat item in hun EU warehouse hebben. Dan gewoon die vanuit de EU halen bij ze.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_218501411
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 20:36 schreef Iemand91 het volgende:
EDIT: shipping is ook idioot snel tegenwoordig. Woensdag wat spul besteld op Aliexpress en krijg net notificatie van PostNL dat het morgen bezorgd zou moeten worden...
Het kan ook verkeren; heb een camera onderweg en die ligt nu al ruim 2 weken bij "The item is being processed by customs" met een status daarvoor van "Awaiting payment from the recipient". Maar hoor of zie er al ruim 2 weken niets van...

Met UPS; na verzending binnen een paar dagen binnen...

EDIT: Ik heb de chat van de app eens geprobeerd. Die geeft aan dat:
quote:
(30-7-2025) Pakket wordt ingeklaard in het land van bestemming.
Duurt dat langer dan 30 dagen, claim het dan bij de afzender, want deze pakjes komen in bulk aan, we weten pas zeker of het erin zat, als we er gegevens van krijgen vanuit de afdeling douane.
Geduld hebben dus -O- ...

[ Bericht 24% gewijzigd door Iemand91 op 14-08-2025 15:25:36 ]
pi_218612105
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 12:07 schreef Iemand91 het volgende:

[..]
Het kan ook verkeren; heb een camera onderweg en die ligt nu al ruim 2 weken bij "The item is being processed by customs" met een status daarvoor van "Awaiting payment from the recipient". Maar hoor of zie er al ruim 2 weken niets van...

Met UPS; na verzending binnen een paar dagen binnen...

EDIT: Ik heb de chat van de app eens geprobeerd. Die geeft aan dat:
[..]
Geduld hebben dus -O- ...
En nog steeds niets binnen. De verkoper is proactief mij mailtjes aan het sturen of omdat hij vanaf zijn kant ook geen tracking updates meer krijgt. Hij heeft me ook een aantal telefoonnummers gegeven:
quote:
We have looked into this matter with our logistics partners and were informed that the camera is currently being held by Dutch customs for inspection. According to the information we received, the package requires clearance and payment of applicable import duties by the recipient before it can be released.

To assist you in resolving this, we recommend reaching out directly to the following contacts for further guidance and support:
Customer Service: +31 58 233 3335 / +31 88 2255629
Customs: +31 88 868 8225 / +31 88-22 55 629
Customer Service Hours: 8:30–17:30 (Monday to Friday); closed on weekends
Maar als ik deze nummers bij Google zoek zijn het of een of andere zakelijke nummers of onbekend.

EDIT: net deze nummers geprobeerd, geen van deze nummers zijn nog in gebruik.

[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 28-08-2025 13:45:29 ]
pi_218612335
Spullen die ik deze maand besteld heb zijn ook erg vetraagd...
Ze waren eigenlijk na 9 dagen al in het land. Maar daarna is er niks gebeurd...
quote:
'Package arrived at regional carrier facility
Aug 13, 2025'
En het is nu al een goede 2 weken later... :{

Ik weet niet of het aan Trump ligt of dan spullen gereroute en gerelabelled worden (met andere (gelogen) country of origin) over Europa oid dat er extra druk is of onderling tussen landen er telkens nieuwe tarieven gelden dat ze er langer over doen om het correcte toe te passen. :wtf: Not sure. Maar 't is wel annoying.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_218612613
Maar een maand bij douane, dan is belachelijk lang. En je krijgt ook niets te horen o.i.d.
Op Tweakers was er wel iemand (maanden geleden) die soortgelijke situatie had, maar die kreeg na een week wel een notificatie dat inklaring voltooid was. Ben bang dat die camera niet bezorgd gaat worden; of dat ze er iets van vinden o.i.d.

Andere keren verstuurde hij met UPS en hele verzending was altijd minder dan een week.
Kleiner grut met PostNL gaat hier ook wel vaak in ongeveer een week.

EDIT: ook contact gehad met PostNL (via chat) en zolang het bij de douane ligt, kunnen zij ook niets zien/doen...

[ Bericht 11% gewijzigd door Iemand91 op 28-08-2025 14:11:24 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')