abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 12 juni 2025 @ 23:25:45 #126
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_217925723
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 17:50 schreef KilgoreTrout het volgende:
Mensen hier ervaring met https://tradingshenzhen.com?
Hoe zit met invoerrechten/btw?
In principe dit: https://www.belastingdien(...)-bestel-buiten-de-eu
- https://tradingshenzhen.com/en/content/customs-and-duties ze zeggen dat 'global priority' kan helpen, dat is een beetje de vraag. Beter af ben je dan om te kijken of ze dat item in hun EU warehouse hebben. Dan gewoon die vanuit de EU halen bij ze.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_218501411
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 20:36 schreef Iemand91 het volgende:
EDIT: shipping is ook idioot snel tegenwoordig. Woensdag wat spul besteld op Aliexpress en krijg net notificatie van PostNL dat het morgen bezorgd zou moeten worden...
Het kan ook verkeren; heb een camera onderweg en die ligt nu al ruim 2 weken bij "The item is being processed by customs" met een status daarvoor van "Awaiting payment from the recipient". Maar hoor of zie er al ruim 2 weken niets van...

Met UPS; na verzending binnen een paar dagen binnen...

EDIT: Ik heb de chat van de app eens geprobeerd. Die geeft aan dat:
quote:
(30-7-2025) Pakket wordt ingeklaard in het land van bestemming.
Duurt dat langer dan 30 dagen, claim het dan bij de afzender, want deze pakjes komen in bulk aan, we weten pas zeker of het erin zat, als we er gegevens van krijgen vanuit de afdeling douane.
Geduld hebben dus -O- ...

[ Bericht 24% gewijzigd door Iemand91 op 14-08-2025 15:25:36 ]
pi_218612105
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2025 12:07 schreef Iemand91 het volgende:

[..]
Het kan ook verkeren; heb een camera onderweg en die ligt nu al ruim 2 weken bij "The item is being processed by customs" met een status daarvoor van "Awaiting payment from the recipient". Maar hoor of zie er al ruim 2 weken niets van...

Met UPS; na verzending binnen een paar dagen binnen...

EDIT: Ik heb de chat van de app eens geprobeerd. Die geeft aan dat:
[..]
Geduld hebben dus -O- ...
En nog steeds niets binnen. De verkoper is proactief mij mailtjes aan het sturen of omdat hij vanaf zijn kant ook geen tracking updates meer krijgt. Hij heeft me ook een aantal telefoonnummers gegeven:
quote:
We have looked into this matter with our logistics partners and were informed that the camera is currently being held by Dutch customs for inspection. According to the information we received, the package requires clearance and payment of applicable import duties by the recipient before it can be released.

To assist you in resolving this, we recommend reaching out directly to the following contacts for further guidance and support:
Customer Service: +31 58 233 3335 / +31 88 2255629
Customs: +31 88 868 8225 / +31 88-22 55 629
Customer Service Hours: 8:30–17:30 (Monday to Friday); closed on weekends
Maar als ik deze nummers bij Google zoek zijn het of een of andere zakelijke nummers of onbekend.

EDIT: net deze nummers geprobeerd, geen van deze nummers zijn nog in gebruik.

[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 28-08-2025 13:45:29 ]
pi_218612335
Spullen die ik deze maand besteld heb zijn ook erg vetraagd...
Ze waren eigenlijk na 9 dagen al in het land. Maar daarna is er niks gebeurd...
quote:
'Package arrived at regional carrier facility
Aug 13, 2025'
En het is nu al een goede 2 weken later... :{

Ik weet niet of het aan Trump ligt of dan spullen gereroute en gerelabelled worden (met andere (gelogen) country of origin) over Europa oid dat er extra druk is of onderling tussen landen er telkens nieuwe tarieven gelden dat ze er langer over doen om het correcte toe te passen. :wtf: Not sure. Maar 't is wel annoying.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_218612613
Maar een maand bij douane, dan is belachelijk lang. En je krijgt ook niets te horen o.i.d.
Op Tweakers was er wel iemand (maanden geleden) die soortgelijke situatie had, maar die kreeg na een week wel een notificatie dat inklaring voltooid was. Ben bang dat die camera niet bezorgd gaat worden; of dat ze er iets van vinden o.i.d.

Andere keren verstuurde hij met UPS en hele verzending was altijd minder dan een week.
Kleiner grut met PostNL gaat hier ook wel vaak in ongeveer een week.

EDIT: ook contact gehad met PostNL (via chat) en zolang het bij de douane ligt, kunnen zij ook niets zien/doen...

[ Bericht 11% gewijzigd door Iemand91 op 28-08-2025 14:11:24 ]
pi_218668189
Nou lekker dan:
quote:
03-09-2025 11:20 Undeliverable item, has been returned to shipper
Daar gaat m'n camera...
pi_218681518
ffs... -O-

Ik heb een dingetje nu binnen hier. De rest met laatste levensteken 3 weken geleden is nog in limbo. ;(
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_218954092
quote:
Made in China
Filemon en Mark bouwen een leven op met Chinese webshopproducten en onderzoeken kwaliteit, veiligheid, milieu-impact en consumentengedrag.
quote:
afl.1
Nederland shopt massaal bij Chinese webshops. Filemon en Mark bestellen een compleet huis uit China en volgen het van bestelling tot opbouw in Nederland. Ondertussen onderzoeken ze hoe de douane miljoenen pakketjes controleert, wat de lage prijzen mogelijk maakt en welke impact deze koopwoede heeft. Is goedkoop ook echt duurkoop? En hoe degelijk is zo'n Chinees huis als je er écht in gaat wonen?
Vanaf vanavond om 21:30 uur op NPO3.
  maandag 6 oktober 2025 @ 23:14:56 #134
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_218956257
Oh, klinkt wel grappig.

Is een beetje de vraag wat ze dan in huis halen. Voor zo'n beetje alles wat je kunt bedenken bestaan er goede Chinese merken met goede oplossingen en kwaliteit. Maar als ze gewoon random meuk kopen dat ultra cheap is... nou ja, iets met peanuts en monkies maar dan met instant noodles ofzo. :')

Anyways... nog altijd niks binnen. Ze hebben telkens gezegd 'de status is nog in transit, dus het kan goed zijn dat het nog komt, geef het nog 10 dagen'. Na de derde keer dat te hebben gedaan was ik er klaar mee. Screenshot van de tracking, txt erbij 'meer dan 45 dagen geen beweging = lost = refund graag' en jawel, het meeste heb ik reeds als refund toegewezen gekregen (bij 3 anderen hebben ze het gewaagd nog een keer met 10 dagen te verlengen).

Ga zo nog een grote bestelling opgeven dus. :P We gaan deze winter ipv buiten op het modelvliegveld in de sporthallen vliegen, dus heb sowieso nog het e.e.a. extra nodig.

Ben deze week nog in Shanghai, ff kijken of ik zo'n Vivo X200 Ultra Photography Kit met Zeiss telelens op de kop kan tikken ergens voor mijn X200 Ultra. :Y)
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_218956439
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 23:14 schreef shiz het volgende:
Oh, klinkt wel grappig.

Is een beetje de vraag wat ze dan in huis halen. Voor zo'n beetje alles wat je kunt bedenken bestaan er goede Chinese merken met goede oplossingen en kwaliteit. Maar als ze gewoon random meuk kopen dat ultra cheap is... nou ja, iets met peanuts en monkies maar dan met instant noodles ofzo. :')
Nou, zo ongeveer alles op deze foto :P :

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')