abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146714489
Cultuur, traditie, negerkarikatuur, racisme. Slechts een kinderfeest dus niet over zeuren, of dat gegeven als niet relevant zien omdat de kenmerken er nu eenmaal zijn?

Welkom in het FOK! Zwarte Piet discussietopic

Oorsprong discussie

De afgelopen jaren is een discussie ontstaan over de vermeende racistische aspecten van Zwarte Piet. Dit zou gaan om bepaalde stereotype gedragingen die duiden op een laag intellect als mede het karikaturale uiterlijk dat een persiflage zou zijn op het negroïde ras hetgeen als denigrerend zouden worden ervaren door zwarte mensen.

In de traditionele media en sociale media verschenen verschillende figuren, zowel bekend als minder bekend, die zich zowel voor het behoud van Zwarte Piet uitspraken als voor een aanpassing van Zwarte Piet. De voorstellen voor aanpassing variëren van slechts het doen verdwijnen van de krullen en oorbellen tot aan een veranderd concept met roetvegen of een zgn. 'kleurenpiet'.

Pro- en contra initiatieven

Pietitie
Pietmakeover

Veelpost Pieten in deze reeks: 8}

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

http://www.cinecrowd.nl/zwartgemaakt
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 16 november 2014 @ 17:43:58 #2
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_146714529
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 17:40 schreef Igen het volgende:

[..]

Het resultaat van de kaaspiet en stroopwafelpiet waren rellen en 90 aanhoudingen, dus ik ben benieuwd of de organisatie achteraf gaat concluderen dat deze aanpassingen een succes zijn geweest.
Dat vraag ik me ook af, want echt een succes was het niet. En ik vond die clowntjespiet ook echt oerlelijk.

Het grote punt is echter dat er zoveel aandacht is geschonken aan het transformeren van Zwarte Piet. Denk (lees: hoop) dat volgend jaar de discussie minder fel is en dat die transformatie geruisloos doorgaat. Ook vreemde persberichten van de AH en Hema zullen achterwege blijven. Durf trouwens te wedden dat veel meer winkelketens zonder ruchtbaarheid hun aankleding hebben aangepast.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_146714551
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 17:41 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Blijf maar doen alsof je er zelf in gelooft. :*
We weten allemaal dat dit pas stopt als het helemaal weg is.
Dat blijkt nergens uit. Deze discussie woedt al jaren en er is nog nooit een aanpassing geweest.
pi_146714570
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2014 17:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het is een discussietechniek.

Ik word ook steevast bij de anti's ingedeeld en mij wordt verweten dat ik ZP racisme vind.

Maar ik ben niet anti noch vind ik ZP racisme.

Wel vind ik gekleurde Pieten als aanvulling op het bestaande Pietenkorps wel een goede verandering die beter past bij de tijdsgeest.
Vervelend hè, om gelijk een extremistisch etiket opgeplakt te krijgen. Dat is het hele probleem van de discussie. De media willen kijkcijfers en geven de extremen een onevenredig groot platform, en dan wordt iedereen erop aangekeken. Dan ben jij gelijk een "alle blanken zijn racisten" huilneger omdat je wel enige aanpassingen wenst, en ik ben gelijk een racistische neonazistische vechtersbaas omdat ik geen noodzaak voor gekleurde pieten zie.

En daarmee doet de discussie meer kwaad dan goed, hoe goede bedoelingen gematigde discussieerders ook hebben.
pi_146714576
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 17:41 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik denk dat jij het ergens niet meer snapt...
Ik stel dat Danny zich blindstaart op de felste anti's waarop jij klaagt dat die groep kinderen aan het huilen maakt.

Waarmee je dus mijn punt bewijst.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_146714604
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 17:38 schreef UltraR het volgende:

[..]

Bullshit. Dat heeft de VARA gedaan.
Welnee man! Er waren twee gasten met een T-shirt aan met daarop 'zwarte piet is racisme'. Eentje was een gestoorde racist (Quinsy) en de ander had een of andere dieptrieste rapnaam (Kno'Ledge).

Geen probleem, zou je zeggen. Laat die sukkels. Maar nee, Telegraaf-lezend, PVV-stemmend tokkie-Neerland moest en zou losgaan.

Dus ja, die twee freaks zijn de aanleiding, maar tokkie-Nederland heeft ze ervoor gezorgd dat deze idioterie zo uit de klauwen is gelopen.
  zondag 16 november 2014 @ 17:46:31 #7
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_146714608
Piet is niet zwart door roet, maar omdat het een Moor is, zal vast al langs zijn geweest.

Nog een leuk stukje www.art1.nl/artikel/7219-Historische_achtergrond_Zwarte_Piet
pi_146714613
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 17:45 schreef Igen het volgende:

[..]

Vervelend hè, om gelijk een extremistisch etiket opgeplakt te krijgen. Dat is het hele probleem van de discussie. De media willen kijkcijfers en geven de extremen een onevenredig groot platform, en dan wordt iedereen erop aangekeken. Dan ben jij gelijk een "alle blanken zijn racisten" huilneger omdat je wel enige aanpassingen wenst, en ik ben gelijk een racistische neonazistische vechtersbaas omdat ik geen noodzaak voor gekleurde pieten zie.

En daarmee doet de discussie meer kwaad dan goed, hoe goede bedoelingen gematigde discussieerders ook hebben.
Vervelend? Nee, niet echt. Het sterkt mij in de gedachte dat ik de juiste oplossing voorsta.
  zondag 16 november 2014 @ 17:46:54 #9
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_146714621
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 17:45 schreef Igen het volgende:

[..]

En toch vond ik het hilarisch dat Sunny bij Matthijs van Nieuwkerk Pakjesboot 12 vergeleek met een slavenschip.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 16 november 2014 @ 17:47:39 #10
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_146714643
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 17:44 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat blijkt nergens uit. Deze discussie woedt al jaren en er is nog nooit een aanpassing geweest.
Behalve dat Piet niet meer als dom wordt afgebeeld.
Dat hij nu vaker bruin dan zwart is geschminkt.
Dat hij vaak geen oorbellen meer draagt.
Dat hij meer als gelijke wordt afgebeeld.
Dat hij niet meer de kinderschrik is.

Nee, geen aanpassingen de afgelopen decennia. Totaal niet.

Als je serieus denkt dat men zal stoppen met aanpassingen eisen als er kleurenpieten rondlopen, ben je niet wijs.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_146714654
quote:

[..]

Kaaspiet vergeten?
pi_146714655
quote:
2s.gif Op zondag 16 november 2014 17:46 schreef Falco het volgende:

[..]

En toch vond ik het hilarisch dat Sunny bij Matthijs van Nieuwkerk Pakjesboot 12 vergeleek met een slavenschip.
Mij lijkt het vooral achterlijk.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_146714660
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2014 17:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vervelend? Nee, niet echt. Het sterkt mij in de gedachte dat ik de juiste oplossing voorsta.
Wat is jouw oplossing dan? Jij vindt toch alle blanken racisten en bent toch pas blij als Zwarte Piet helemaal afgeschaft is? Dat vind ik een belachelijke oplossing.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 16-11-2014 17:48:36 ]
pi_146714692
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 17:42 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dit dus. ^O^

Maar goed, dat is vrees ik aan dovemansoren gericht. Schelden op mensen die ZP racistisch vinden is zo veel eenvoudiger.
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2014 17:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het is een discussietechniek.

Ik word ook steevast bij de anti's ingedeeld en mij wordt verweten dat ik ZP racisme vind.

Maar ik ben niet anti noch vind ik ZP racisme.

Wel vind ik gekleurde Pieten als aanvulling op het bestaande Pietenkorps wel een goede verandering die beter past bij de tijdsgeest.
Aan jullie beiden:

Hoe dan? Vertel mij eens, hoe moet je je daar niet op concentreren?

ZwartepietNIET en dat stukje powniews zeggen alles. Geen enkele aanpassing, behalve verdwijning, vinden ze prima. Geen enkele fatsoenlijke discussie aan willen gaan. Niks.

Ze staan nota bene ook nog op kinderen in te schreeuwen en hun feest te verneuken. Hoe kun je je daar niet op concentreren? Als je je gaat richten op de genuanceerdere mensen, kom je ook niet verder omdat die felle groep altijd de boventoon blijft voeren.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_146714693
Waarom vindt men kleurenpieten trouwens wel een goede aanvulling? Dan geloof je dus ook dat zwarte piet racistisch is,anders zijn zulke aanpassingen niet goed te praten.
pi_146714709
quote:
En dan hebben de voorstanders het gedaan?
Euhm, nee? Dat heb ik toch ook helemaal niet beweert. Ik reageerde alleen op iemand die de fanatiekelingen niet begreep, waarop ik zei dat de fanatiekelingen aan beide kanten vooral niet willen wat de ander wil.

Ik heb het niet gehad over wie is het ergste, of wie heeft gelijk, heb het ook niet gehad over de normale mensen in het debat of wat dan ook.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_146714740
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 17:48 schreef Igen het volgende:

[..]

Wat is jouw oplossing dan? Jij vindt toch alle blanken racisten en bent toch pas blij als Zwarte Piet helemaal afgeschaft is? Dat vind ik een belachelijke oplossing.
Nota bene in de post van mij die je hierboven citeert staat mijn oplossing.

Of het een oplossing is, weet ik niet. Zo zou ik er echter invulling aan geven.
pi_146714780
quote:

[..]

Zulke associaties maak je toch alleen als je een nogal racistische mindset hebt?
pi_146714792
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 17:49 schreef Red_85 het volgende:

[..]

[..]

Aan jullie beiden:

Hoe dan? Vertel mij eens, hoe moet je je daar niet op concentreren?

ZwartepietNIET en dat stukje powniews zeggen alles. Geen enkele aanpassing, behalve verdwijning, vinden ze prima. Geen enkele fatsoenlijke discussie aan willen gaan. Niks.

Ze staan nota bene ook nog op kinderen in te schreeuwen en hun feest te verneuken. Hoe kun je je daar niet op concentreren? Als je je gaat richten op de genuanceerdere mensen, kom je ook niet verder omdat die felle groep altijd de boventoon blijft voeren.
Wat heb ik precies te maken met figuren die alleen genoegen nemen met het verdwijnen van ZP?
pi_146714799
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2014 17:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja maar die lees ik niet hè. Maar gelukkig vind jij dat niet vervelend, want dat je bij jezelf beseft dat jouw oplossing de juiste is is genoeg natuurlijk. Dus dan kan ik vrolijk doorgaan om jouw over één kam te scheren met de grootste idioten in het anti-kamp. :P
  Redactie Frontpage zondag 16 november 2014 @ 17:53:14 #21
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146714820
quote:
9s.gif Op zondag 16 november 2014 17:52 schreef Chai het volgende:

[..]

Zulke associaties maak je toch alleen als je een nogal racistische mindset hebt?
Is ook de eerste keer dat ik ooit iemand die associatie heb zien leggen, best sneu eigenlijk ;(
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  Redactie Frontpage zondag 16 november 2014 @ 17:53:37 #22
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146714835
quote:

[..]

Zoals ik net al zei:

Ik ben ook voor verandering van het uiterlijk, maar niet op de manier hoe ze het nu willen door allemaal scheve opties te maken die niks ermee te maken hebben. Zwarte Piet moet gewoon weer echt zwart zonder al die vrolijke opsmuk.
_____
pi_146714838
En gewoon niet reageren he, Molurus :') Ik ben blij dat ik er ditmaal vrijwel geen tijd in gestoken heb. Dat zou toch zinloos zijn geweest.

Maar goed, het is tijd voor de wedstrijd. Toedels!
pi_146714869
quote:

[..]

Maar verder maakt ze een hele objectieve documentaire over ZP hoor.
pi_146714894
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 17:53 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Zoals ik net al zei:

Ik ben ook voor verandering van het uiterlijk, maar niet op de manier hoe ze het nu willen door allemaal scheve opties te maken die niks ermee te maken hebben. Zwarte Piet moet gewoon weer echt zwart zonder al die vrolijke opsmuk.
Dat mag jij vinden.
  Redactie Frontpage zondag 16 november 2014 @ 17:55:01 #26
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146714895
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 17:53 schreef SuicideErrorist het volgende:
En gewoon niet reageren he, Molurus :') Ik ben blij dat ik er ditmaal vrijwel geen tijd in gestoken heb. Dat zou toch zinloos zijn geweest.
Waarom zou je een eeuwenoude geschiedenisles erbij halen waarin alles duidelijk staat beschreven als je je een beetje verdiept als je ook gewoon heel hard racisme kunt schreeuwen ;(
_____
  Redactie Frontpage zondag 16 november 2014 @ 17:56:23 #27
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146714932
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2014 17:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat mag jij vinden.
Wat hebben al die bonte kleuren te maken met een figuur dat historisch zwart is om goede redenen?
_____
pi_146714943
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 17:52 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja maar die lees ik niet hè. Maar gelukkig vind jij dat niet vervelend, want dat je bij jezelf beseft dat jouw oplossing de juiste is is genoeg natuurlijk. Dus dan kan ik vrolijk doorgaan om jouw over één kam te scheren met de grootste idioten in het anti-kamp. :P
Zo rolt men toch al in deze reeks, dus dat maakt verder weinig verschil.
pi_146715002
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 17:56 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Wat hebben al die bonte kleuren te maken met een figuur dat historisch zwart is om goede redenen?
Je beseft dat ZP ook maar een verzinsel is?

Deze vraag vind in dus weinig relevant. Het feest hoeft niet historisch verantwoord te zijn. Kinderen hebben ook wel schik als Piet geel of blauw is.
pi_146715049
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2014 17:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je beseft dat ZP ook maar verzinsel is?

Deze vraag vind in dus weinig relevant. Het feest hoeft niet historisch verantwoord te zijn. Kinderen hebben ook wel schik als Piet geel of blauw is.
Dat verklaart nog steeds niet waarom je een aanpassing zou moeten doen op basis van slechte argumentatie. En nee, 'zuh vinduh dat we dat moetuh doen' is geen argument.
  zondag 16 november 2014 @ 17:59:29 #31
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_146715051
quote:
9s.gif Op zondag 16 november 2014 17:52 schreef Chai het volgende:

[..]

Eerder een verknipte denk ik?
pi_146715077
quote:
2s.gif Op zondag 16 november 2014 17:59 schreef Falco het volgende:

[..]

Eerder een verknipte denk ik?
Racistisch als in, in elke scheet racisme zien.
pi_146715087
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 17:49 schreef Scorpie het volgende:
Waarom vindt men kleurenpieten trouwens wel een goede aanvulling? Dan geloof je dus ook dat zwarte piet racistisch is,anders zijn zulke aanpassingen niet goed te praten.
  Redactie Frontpage zondag 16 november 2014 @ 18:01:29 #34
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146715127
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2014 17:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je beseft dat ZP ook maar een verzinsel is?

Inderdaad een verzinsel, dat verwijst naar het kwaad en sluwe die al sinds de oudheid de kleur zwart als synoniem hebben.

Maar neem vooral de moeite niet om je ergens in te verdiepen hoor...

Mocht je dat wel willen, een zeer beknopte samenvatting (die al eerder is gepost) http://www.volkskrant.nl/(...)af-geweest~a3527041/
_____
pi_146715129
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 17:53 schreef SuicideErrorist het volgende:
Zijn we het toch ergens over eens. ;)
  zondag 16 november 2014 @ 18:01:40 #36
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_146715131
quote:
14s.gif Op zondag 16 november 2014 17:59 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat verklaart nog steeds niet waarom je een aanpassing zou moeten doen op basis van slechte argumentatie. En nee, 'zuh vinduh dat we dat moetuh doen' is geen argument.
En wat nu als een paar Pieten besluiten zich grijs te gaan schminken. Gewoon omdat ze het leuk vinden. Net zoals ze het leuk vinden om hortensias in hun tuin te hebben en geen geraniums. Dat domme geleuter van die Gario boeit hen geen ene reet. Wat is daar dan op tegen?
pi_146715143
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 18:01 schreef Molurus het volgende:

[..]

Zijn we het toch ergens over eens. ;)
:') :')
pi_146715162
quote:
2s.gif Op zondag 16 november 2014 18:01 schreef Falco het volgende:

[..]

En wat nu als een paar Pieten besluiten zich grijs te gaan schminken. Gewoon omdat ze het leuk vinden. Net zoals ze het leuk vinden om hortensias in hun tuin te hebben en geen geraniums. Dat domme geleuter van die Gario boeit hen geen ene reet. Wat is daar dan op tegen?
Dat is geen antwoord op de vraag.
pi_146715173
quote:
14s.gif Op zondag 16 november 2014 17:59 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Objectief gezien is het een apart festijn. Een witte baas die wordt geholpen door mannetjes met een donkere huid. Ik kan mij prima voorstellen dat bepaalde lieden zich daar ongemakkelijk bij voelen.

ZP is geen racisme omdat die intentie er niet is, maar dat betekent niet dat een aanpassing niet wenselijk is.
pi_146715244
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 18:01 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Inderdaad een verzinsel, dat verwijst naar het kwaad en sluwe die al sinds de oudheid de kleur zwart als synoniem hebben.

Maar neem vooral de moeite niet om je ergens in te verdiepen hoor...

Mocht je dat wel willen, een zeer beknopte samenvatting (die al eerder is gepost) http://www.volkskrant.nl/(...)af-geweest~a3527041/
Punt is alleen dat ZP er niet uitziet als een demoon maar als een stereotype neger uit een strip.
pi_146715271
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2014 18:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Objectief gezien is het een apart festijn. Een witte baas die wordt geholpen door mannetjes met een donkere huid. Ik kan mij prima voorstellen dat bepaalde lieden zich daar ongemakkelijk bij voelen.

ZP is geen racisme omdat die intentie er niet is, maar dat betekent niet dat een aanpassing niet wenselijk is.
Als men dus wel aan gaat passen geeft men toe dat het racistisch is.
pi_146715272
quote:

[..]

Een aanpassing wenselijk vinden doe je alleen Als je de overtuiging hebt dat ZP racistisch is.
  Redactie Frontpage zondag 16 november 2014 @ 18:06:16 #43
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146715294
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2014 18:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Punt is alleen dat ZP er niet uitziet als een demoon maar als een stereotype neger uit een strip.
Daarom gewoon weer zwart zonder al die vrolijke opsmuk, maar geen halve pogingen om wel de stereotype elementen te behouden en enkel de kleur veranderen.
_____
pi_146715351
quote:
14s.gif Op zondag 16 november 2014 18:05 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Een aanpassing wenselijk vinden doe je alleen Als je de overtuiging hebt dat ZP racistisch is.
:') :')
pi_146715520
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2014 17:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat heb ik precies te maken met figuren die alleen genoegen nemen met het verdwijnen van ZP?
Die zullen ook niets een zijn met wat jij voorsteld. En waarom je je daar dan juist niet op moet concentreren in de discussie volgens jou? Die zullen met alle soorten pieten volgend jaar wederom in vol ornaat het feest naar de klote proberen te helpen.

Je zult niets bereiken met de door jou voorgestelde opstelling.

quote:

[..]

Nu begin je onzin te praten zonder na te denken.
1947-2016
pi_146715665
quote:

[..]

ZP is geen racisme omdat die intentie er niet is,
Als die intentie er niet is, waarom voelen mensen zich dan toch aangesproken? Is er bij ze dan wat anders aan de hand..
Je zou het bijna gaan denken.
quote:
maar dat betekent niet dat een aanpassing niet wenselijk is.
en dan ga je je op een hellend vlak begeven, want dan kan je alles aan aanpassen omdat iemand 'het niet wenselijk vind'

Komt Rowan Atkinson weer om de hoek zetten met zn speech. Moet ik hem weer hier neerzetten?
1947-2016
pi_146715693
quote:

[..]

Nee hoor, je kan ook een aanpassing doen omdat je vindt dat Piet niet expliciet zwart hoeft te zijn omdat het nou eenmaal traditie is. Dat anderen dat als overwinning van hun standpunt zien zal me worst wezen.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_146715715
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 18:16 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Nee hoor, je kan ook een aanpassing doen omdat je vindt dat Piet niet expliciet zwart hoeft te zijn omdat het nou eenmaal traditie is. Dat anderen dat als overwinning van hun standpunt zien zal me worst wezen.
quote:

[..]

En die eventuele aanpassing wordt toch niet voldoende gevonden:
'Ook groene Piet is racisme!'
1947-2016
pi_146715742
De zwartepietdiscussie zoals het ook had gekund:

Anti: Zwarte piet is racistisch!
Pro: Huh? Waarom dan?
Anti: Hij lijkt op zo'n blackface. Dat stereotype van halverwege de 20e eeuw.
Pro: O ja. Nou, zo is het niet bedoeld hoor.
Anti: Maar zo komt het wel over.
Pro: Da's kut. Wat wil je anders zien?
Anti: Als hij maar niet meer op blackface lijkt.
Pro: Gaan we regelen.

En iedereen was blij en Sinterklaas kon zonder ME, tokkiegeweld en antiblanken gevierd worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-11-2014 18:18:52 ]
pi_146715824
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 18:17 schreef Red_85 het volgende:

[..]

[..]

En die eventuele aanpassing wordt toch niet voldoende gevonden:
'Ook groene Piet is racisme!'
Sorry, ik lees die stukjes van Danny niet meer
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_146715857
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 18:15 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Als die intentie er niet is, waarom voelen mensen zich dan toch aangesproken? Is er bij ze dan wat anders aan de hand..
Je zou het bijna gaan denken.

[..]

en dan ga je je op een hellend vlak begeven, want dan kan je alles aan aanpassen omdat iemand 'het niet wenselijk vind'

Komt Rowan Atkinson weer om de hoek zetten met zn speech. Moet ik hem weer hier neerzetten?
Please do, sommige mensen begrijpen het nog niet.
pi_146715870
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 18:16 schreef Kijkertje het volgende:
De vraag die nog steeds staat is waarom de zwarte huidskleur van Piet volgens sommigen een essentiëel onderdeel is van het vieren van Sinterklaas.
pi_146715937
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 18:19 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

De docu's van sunny vind je leuker?
pi_146715942
quote:

[..]

Dus je leest alleen wat in je kraam te pas komt?
pi_146715952
quote:

[..]

Goeie frame wel.
pi_146715994
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 18:18 schreef Jigzoz het volgende:

En iedereen was blij en Sinterklaas kon zonder ME, tokkiegeweld en antiblanken gevierd worden.
Dat is nooit het doel geweest ook van die groep antiZP'ers. Die gasten zijn al jaren ontevreden over de opstelling van de overheid over het slavernij verleden in hun ogen. Anders komen ze niet met die argumenten en ene shepperd van de 'vn'.
1947-2016
pi_146715999
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_146716020
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 18:20 schreef Kingstown het volgende:

[..]

De vraag die nog steeds staat is waarom de zwarte huidskleur van Piet volgens sommigen een essentiëel onderdeel is van het vieren van Sinterklaas.
Ja dat is het ook niet volgens mij. Ik denk juist dat kinderen verschillende kleurtjes erg leuk vinden.
pi_146716028
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 18:20 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Nee hoor, dat is helemaal geen vraag meer. Gisteren zagen we zwarte pieten, witte pieten, kaaspieten, stroopwafelpieten en nog meer pieten, en nog braken er rellen uit bij het anti front. Je moet jezelf afvragen hoeveel aanpassingen genoeg zijn voor dat volk. Ik gok: nooit genoeg.
pi_146716034
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2014 18:20 schreef Scorpie het volgende:

[..]

U vraagt, wij draaien:

1947-2016
  Redactie Frontpage zondag 16 november 2014 @ 18:24:26 #61
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146716043
quote:

Helaas is het eerder zo gegaan:

Anti: Hij lijkt op een slaaf, daar voelen we nog veel pijn door.
Anti: Maar jullie zijn gewoon een stel racisten die hun koloniale verleden niet achter zich kunnen laten.
Anti: Weg ermee! Ohja, en graag terugbetaling, want we voelen de slavenpijn nog dagelijks.
Pro: Wat dacht je van het weghalen van elementen als oorbellen en rode lippen?
Anti: Nee, nog steeds racistisch want zwart.
Pro: Zullen we er dan een paar andere kleuren bij doen?
Anti: Nee, nog steeds racistisch want het doet ons denken aan slaven.
Pro: Dan doen we er ook een paar roetpieten bij zoals in het verhaal?
Anti: Nee, Zwarte Piet moet gewoon weg uit heel het feest.
Pro: Dus Zwarte Piet weg en alleen Sinterklaas nog? Dan is toch heel het feest verpest?
Anti: Nee, jullie blijven racisten en we willen geld.
_____
pi_146716080
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2014 18:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Goeie frame wel.
Geen frame, een constatering. Blijkbaar zit jij ook met Piet in je maag, anders zou je die aanpassingen niet voorstellen.
pi_146716099
quote:

_O- _O_
pi_146716100
quote:

[..]

Lees dan even zwartepietniet zou ik zeggen. Of ben je blind voor argumentatie?
1947-2016
pi_146716143
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 18:24 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Anti: Maar jullie zijn gewoon een stel racisten die hun koloniale verleden niet achter zich kunnen laten.
Anti: Weg ermee! Ohja, en graag terugbetaling, want we voelen de slavenpijn nog dagelijks.
Pro: Dus Zwarte Piet weg en alleen Sinterklaas nog? Dan is toch heel het feest verpest?
En over tien jaar demonstreert men omdat ZP niet zwart meer is en dus discriminatie.
pi_146716174
quote:

[..]

[b]Anti: Weg ermee! Ohja, en graag terugbetaling, want we voelen de slavenpijn nog dagelijks.[/b]
[b]Anti: Nee, jullie blijven racisten en we willen geld.[/b]
Vooral dit heeft ook echt enorm meegeholpen bij het opvoeren van de discussie. Dit als diepere onderliggende reden. Alles wordt daar door gevoed bij die groep...
Walgelijk.
1947-2016
  Redactie Frontpage zondag 16 november 2014 @ 18:27:33 #67
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146716183
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2014 18:26 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En over tien jaar demonstreert men omdat ZP niet zwart meer is en dus discriminatie.
Ja, er mogen geen donkere mensen meer bij, stelletje racisten :(
_____
pi_146716195
quote:

_O_
pi_146716215
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 18:25 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Lees dan even zwartepietniet zou ik zeggen. Of ben je blind voor argumentatie?
Nee hoor waarom zouden volgens jou groene Pieten discriminerend kunnen zijn?
pi_146716251
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2014 18:24 schreef Scorpie het volgende:

Nee hoor, dat is helemaal geen vraag meer.
Geen antwoord op de vraag. Jammer.
Overigens wacht ik nog steeds op de link waaruit blijkt dat kinderen voor rascist zouden zijn uitgescholden. :)
pi_146716266
quote:

[..]

Nu laat je het massale tokkiegeschreeuw buiten beschouwing terwijl je wel het slavernijgejank erbij betrekt.
pi_146716269
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 18:28 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Nee hoor waarom zouden volgens jou groene Pieten discriminerend kunnen zijn?
Ik heb geen idee waarom piet uberhaupt racistisch zou moeten zijn en zeker de kaas en stroopwafelvarianten niet..
1947-2016
pi_146716290
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 18:28 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Geen antwoord op de vraag. Jammer.
Overigens wacht ik nog steeds op de link waaruit blijkt dat kinderen voor rascist zouden zijn uitgescholden. :)
http://www.geenstijl.nl/m(...)cht_sinterklaas.html

1 van de Tweets, is van een ooggetuige. Geen dank.
pi_146716291
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 18:29 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nu laat je het massale tokkiegeschreeuw buiten beschouwing terwijl je wel het slavernijgejank erbij betrekt.
Moet eerlijk zeggen dat die zo wel werd opgestart door ze...
1947-2016
pi_146716325
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 18:29 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik heb geen idee waarom piet uberhaupt racistisch zou moeten zijn en zeker de kaas en stroopwafelvarianten niet..
Ik ook niet. Zijn we het eens *O*
pi_146716407
quote:
14s.gif Op zondag 16 november 2014 18:30 schreef Scorpie het volgende:

http://www.geenstijl.nl/m(...)cht_sinterklaas.html

1 van de Tweets, is van een ooggetuige. Geen dank.
Een iets betrouwbaardere bron graag dan een willekeurige 19-jarige JOVD-er ajb.
Gewoon een normale nieuwsbron dus.

Ik kan ook wel iets op twitter gaan roepen, maar ik hoop voor jou dat je daar niet al te veel waarde aan hecht.
  Redactie Frontpage zondag 16 november 2014 @ 18:32:42 #77
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146716417
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 18:29 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Die tokkies hebben hier niks mee te maken, dit is ook de discussie die je krijgt als je gewoon als neutrale deelnemer mee doet :N
_____
pi_146716431
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 17:47 schreef Kaneelstokje het volgende:
Nee, geen aanpassingen de afgelopen decennia. Totaal niet.
Niet naar aanleiding van de mensen die de kleur van zwarte piet willen veranderen.
pi_146716454
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 18:32 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Een iets betrouwbaardere bron graag dan een willekeurige 19-jarige JOVD-er ajb.
Gewoon een normale nieuwsbron dus.

Ik kan ook wel iets op twitter gaan roepen, maar ik hoop voor jou dat je daar niet al te veel waarde aan hecht.
Oké, je diskwalificeert dus een ooggetuige omdat het niet in je straat past. Noted.
pi_146716463
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 18:29 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Het zijn ook altijd die kutmarokkanen maar ik ben geen racist hoor
pi_146716501
quote:
14s.gif Op zondag 16 november 2014 18:33 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Oké, je diskwalificeert dus een ooggetuige omdat het niet in je straat past. Noted.
Herhaling van zetten. Gisteren. Was hetzelfde gesprek bij dezelfde bron
  Redactie Frontpage zondag 16 november 2014 @ 18:35:08 #82
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146716536
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 18:27 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Vooral dit heeft ook echt enorm meegeholpen bij het opvoeren van de discussie. Dit als diepere onderliggende reden. Alles wordt daar door gevoed bij die groep...
Walgelijk.
Ik snap ook heel dat gedoe niet om die slavernij, ja het is een zwarte bladzijde in de geschiedenis en is gelukkig bijna wereldwijd verboden. Ondanks dat er momenteel meer slaven zijn dan dat er destijds zijn verscheept, alleen gebeurd het nu particulier ipv door naties, niemand die de nabestaanden daarvan gaat terugbetalen :N
_____
pi_146716582
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2014 18:34 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Herhaling van zetten. Gisteren. Was hetzelfde gesprek bij dezelfde bron
Kan er niks aan doen dat kingstown van de ad hominems is. Afgaande van de hele situatie is het heel plausibel om aan te nemen dat de kids werden toegeschreeuwd.
pi_146716623
quote:
14s.gif Op zondag 16 november 2014 18:33 schreef Scorpie het volgende:

Volgens jou was het "all over the news", dus mag het geen enkel probleem zijn om daar wat andere bronnen van te geven dan alleen die van een twitteraar.

Prima dat jij de tweet van 1 onbekende twitteraar als waarheid aanneemt. Jouw keuze. Noted.
pi_146716672
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 18:32 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Die tokkies hebben hier niks mee te maken, dit is ook de discussie die je krijgt als je gewoon als neutrale deelnemer mee doet :N
Echt wel. Je gaat me toch niet zeggen dat je het hysterische gekrijs/onvervalste PVV-geluid niet gehoord hebt?
pi_146716690
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 18:36 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Volgens jou was het "all over the news", dus mag het geen enkel probleem zijn om daar wat andere bronnen van te geven dan alleen die van een twitteraar.

Prima dat jij de tweet van 1 onbekende twitteraar als waarheid aanneemt. Jouw keuze. Noted.
Ad hominem. Ben wel klaar met je.
pi_146716845
quote:
14s.gif Op zondag 16 november 2014 18:37 schreef Scorpie het volgende:

Ad hominem. Ben wel klaar met je.
Jij claimt dat het "all over the news" was. Geef dan gewoon die bronnen ipv er omheen te blijven draaien en je te verschuilen achter 1 tweet.

Je snapt hopelijk toch ook wel dat 1 tweet niet iets tot waarheid maakt.
pi_146716854
http://www.metronieuws.nl(...)rZnko!w70aOjWec5N9k/

quote:
,,Ongelooflijk”, reageert Joost van Doorn, met zijn 3-jarige zoontje verkleed als Sinterklaas op zijn arm. ,,Ik kom hier voor een kinderfeest, maar word omver gelopen door agenten. En er werd van alles naar mijn zoontje geschreeuwd. Dit maakt me boos, iedereen heeft recht om te demonstreren, maar hier mochten ze niet komen. Niet Sinterklaas en de pieten, maar deze demonstratie en tientallen agenten is wat mijn zoontje nu als eerste ziet.”

Zeker ook een onbetrouwbare twitterAar volgens kingstown :D
  Redactie Frontpage zondag 16 november 2014 @ 18:40:51 #89
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146716870
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 18:37 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Echt wel. Je gaat me toch niet zeggen dat je het hysterische gekrijs/onvervalste PVV-geluid niet gehoord hebt?
Natuurlijk heb ik dat gehoord, maar die kwam pas op gang nadat de anti's hun poot stijf bleven houden en elke vorm van discussie weigerden.

Ik ben zelf pro, maar niet op de tokkie manier van "ze pakken onze traditie af" etc. Zwarte Piet moet gewoon weer zwart worden zonder al die kleurrijke opsmuk en blije gedoe. Maar ik weet zeker dat als ik een discussie zou voeren met meneer Gario dat ie waarschijnlijk halverwege zijn vingers in zijn oren staat en gaat schreeuwen om racisme.
_____
pi_146716884
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 18:40 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Jij claimt dat het "all over the news" was. Geef dan gewoon die bronnen ipv er omheen te blijven draaien en je te verschuilen achter 1 tweet.

Je snapt hopelijk toch ook wel dat 1 tweet niet iets tot waarheid maakt.
Zie hierboven. Ik zie je excuses en je verontwaardiging hierover wel verschijnen, en zo niet hoef je niet meer terug te komen.
  zondag 16 november 2014 @ 18:42:32 #91
262 Re
Kiss & Swallow
pi_146716954
Als er iemand wel symbool staat voor de succesvolle afschaffing van slavernij en volledige integratie in de maatschappij als werkende is het zwarte piet wel natuurlijk
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_146717001
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 18:40 schreef Scorpie het volgende:
http://www.metronieuws.nl(...)rZnko!w70aOjWec5N9k/

Zeker ook een onbetrouwbare twitterAar volgens kingstown :D
Waar in dat stuk staat dat kinderen voor rascisten zijn uitgescholden.
Dat was namelijk jouw claim.
pi_146717108
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 18:43 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Waar in dat stuk staat dat kinderen voor rascisten zijn uitgescholden.
Dat was namelijk jouw claim.
:') je hebt gelijk, ze riepen aardige dingen naar deze kinderen.

Ben wel klaar met je ad hominems en je falsificatie pogingen, zelfs KoosVogels kan beter trollen dan jij.
pi_146717132
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 18:40 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Natuurlijk heb ik dat gehoord, maar die kwam pas op gang nadat de anti's hun poot stijf bleven houden en elke vorm van discussie weigerden.

Ik ben zelf pro, maar niet op de tokkie manier van "ze pakken onze traditie af" etc. Zwarte Piet moet gewoon weer zwart worden zonder al die kleurrijke opsmuk en blije gedoe. Maar ik weet zeker dat als ik een discussie zou voeren met meneer Gario dat ie waarschijnlijk halverwege zijn vingers in zijn oren staat en gaat schreeuwen om racisme.
Maar dan heb je het ook over een beroepsklootzak.

Het is triest dat Gario en de Telegraaf de uitgangspunten lijken te bepalen. Freaks tegen freaks.
  Redactie Frontpage zondag 16 november 2014 @ 18:47:38 #95
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146717263
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 18:45 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Maar dan heb je het ook over een beroepsklootzak.

Het is triest dat Gario en de Telegraaf de uitgangspunten lijken te bepalen. Freaks tegen freaks.
Dat is dan ook de reden dat deze discussie zo uit de hand loopt, het zijn de grootse idioten die het hardst schreeuwen om aandacht, en ze schreeuwen zo hard dat er altijd wel iemand te vinden is die ze een podium geeft. Zeer trieste zaak, het is net politiek, niet de best gekwalificeerden doen er aan mee maar degene die het hardst kunnen roepen :N
_____
pi_146717379
quote:
14s.gif Op zondag 16 november 2014 18:44 schreef Scorpie het volgende:

[..]

:') je hebt gelijk, ze riepen aardige dingen naar deze kinderen.

Ben wel klaar met je ad hominems en je falsificatie pogingen, zelfs KoosVogels kan beter trollen dan jij.
Ehm je weet toch wel wat een ad hominem is :?

Kingston gaat toch gewoon in op een bewering van jou?

Argumentum ad hominem (Latijn voor "Argument op de man") is een logische drogreden die de positie van de opponent in diskrediet brengt. Het is een tegenwerping die betrekking heeft op de persoon die een bewering doet, en niet op de bewering zelf.
pi_146717443
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2014 18:25 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Geen frame, een constatering. Blijkbaar zit jij ook met Piet in je maag, anders zou je die aanpassingen niet voorstellen.
Dan moet ook Koos maar even naar dit filmpje kijken. :)
Niet dat hij het zal doen. http://www.geenstijl.nl/m(...)te_mevrouw.html#more
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_146717543
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 18:50 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ehm je weet toch wel wat een ad hominem is :?

Kingston gaat toch gewoon in op een bewering van jou?

Argumentum ad hominem (Latijn voor "Argument op de man") is een logische drogreden die de positie van de opponent in diskrediet brengt. Het is een tegenwerping die betrekking heeft op de persoon die een bewering doet, en niet op de bewering zelf.
Een ooggetuige in twijfel trekken omdat hij lid is van een club is een ad hominem, dat snap je zelf toch ook wel hopelijk????????????????? :? :?
pi_146717544
quote:

Maar hoe het is gegaan:

Anti bij de VARA: Zwarte Piet is racistisch!
Anti bij Eenvandaag: Zwarte Piet is racistisch!
Anti in de Volkskrant: Zwarte Piet is racistisch!
Pro zonder podium: Huh? Waarom dan?
Anti bij VARA, Eenvandaag, Volkskrant, VPRO, NCRV, NOS, etc., etc.: Het is blackface. Dat stereotype van halverwege de 20e eeuw. (noot: die overigens uit Amerika komt en waar Nederland niets mee te maken heeft, maar dat terzijde).
Pro zonder podium: O ja. Nou, zo is het niet bedoeld hoor.
Anti op alle mogelijke podia: Maar zo komt het wel over en ik geloof er trouwens niets van dat het zo niet bedoeld is want jullie zijn gewoon een stelletje enorme racisten, zoals alle witte mensen!
Pro zonder podium: Ja zeg, als we zo gaan beginnen dan luister ik dus niet meer naar je.
Anti via de VN (ja echt...): Zwarte Piet is racistisch en Nederland is blijven hangen in de tijd van de slavernij!
Pro: ja hallo, veel gekker moet het toch niet worden...
Anti op alle mogelijke nationale en internationale podia ruim een jaar lang: Zwarte Piet is racisme! Nederlandse kinderen worden racistisch opgevoed! Zwarte Piet moet weg! Nederland is een racistisch land! We willen herstelbetalingen voor de slavernij! We worden gediscrimineerd en niemand luistert naar ons! Zwarte Piet is racisme!!!!
Pro zonder podium:..... :{
Anti: Ja hoor, witte racisten negeren ons weer vanuit hun white privilege!
Pro: Ja, flikker nou maar een heel eind op naar je eigen land. Stelletje haatzaaiende racisten.
Anti op alle mogelijke podia: Zie je wel! Racisten, jullie, allemaal!
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_146717559
quote:

_O_
pi_146717599
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2014 18:20 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Yep, gisteren nog kon je zien dat het voor veel mensen toch best wel ingewikkeld is dus laat de speech van ir. Atkinson nog maar eens horen. :)
#NoDAPL
pi_146717606
quote:
10s.gif Op zondag 16 november 2014 18:55 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Een ooggetuige in twijfel trekken omdat hij lid is van een club is een ad hominem, dat snap je zelf toch ook wel hopelijk????????????????? :? :?
Eén ooggetuige is geen bewijs van een bewering dat het "all over the news" was. En Kingston is niet in discussie met die twitteraar maar met jou. Een eventuele ad hominem kan dus alleen aan jou gericht zijn.
pi_146717610
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 18:55 schreef UltraR het volgende:

[..]

Maar hoe het is gegaan:

Anti bij VARA, Eenvandaag, Volkskrant, VPRO, NCRV, NOS, etc., etc.: Het is blackface. Dat stereotype van halverwege de 20e eeuw. (noot: die overigens uit Amerika komt en waar Nederland niets mee te maken heeft, maar dat terzijde).
Anti op alle mogelijke podia: Maar zo komt het wel over en ik geloof er trouwens niets van dat het zo niet bedoeld is want jullie zijn gewoon een stelletje enorme racisten, zoals alle witte mensen!
Pro zonder podium: Ja zeg, als we zo gaan beginnen dan luister ik dus niet meer naar je.
Anti via de VN (ja echt...): Zwarte Piet is racistisch en Nederland is blijven hangen in de tijd van de slavernij!
Anti op alle mogelijke nationale en internationale podia ruim een jaar lang: Zwarte Piet is racisme! Nederlandse kinderen worden racistisch opgevoed! Zwarte Piet moet weg! Nederland is een racistisch land! We willen herstelbetalingen voor de slavernij! We worden gediscrimineerd en niemand luistert naar ons! Zwarte Piet is racisme!!!!
Ik mis het woord 'onderdrukker' nog in je verhaal ;) want dat zijn wij blankmenschen voor de negerts in den lande: vieze racistische onderdrukkers van het vrije volk.
  Redactie Frontpage zondag 16 november 2014 @ 18:58:46 #104
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146717629
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2014 18:58 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik mis het woord 'onderdrukker' nog in je verhaal ;) want dat zijn wij blankmenschen voor de negerts in den lande: vieze racistische onderdrukkers van het vrije volk.
En schuldbetalingen :{ dat is namelijk het ultieme doel :Y
_____
  zondag 16 november 2014 @ 18:58:50 #105
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_146717630
quote:

Anti: Hij lijkt op zo'n blackface. Dat stereotype van begin 20e eeuw.
Pro: O ja? Nou, zo is het niet bedoeld hoor.
Anti: Ok, dan is het goed.

Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_146717642
quote:

[..]

Maar hoe het is gegaan:

Je vergeet:

Pro: roepen ze alleen maar omdat ze geld willen zien.
Pro: al die negers moeten optyfen naar hun eigen land, we willen ze hier niet.
Pro: dit land is van ons, ze moeten dankbaar zijn dat we ze niet meer als slaven houden.
Pro: ik heb op m'n werk een collega-Piet, haha!
pi_146717649
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 18:57 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Eén ooggetuige is geen bewijs van een bewering dat het "all over the news was" En Kingston is niet in discussie met die twitteraar maar met jou. EEn eventuele ad hominem kan dus allen aan jou gericht zijn.
Lees anders even terug wat kingstown zei over die twitteraar. Daarnaast is het heel simpel : ooggetuige > fokkers.

Verder trap jij dus ook al in de falsificaties van kingstown, ik heb de bewering 'all over the news' nooit gebruikt.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 16-11-2014 19:00:14 ]
pi_146717664
quote:

Dat had gekund maar dat hadden we niet moeten doen. Tot en met de laatste anti gaat het goed, daarna gaat het verkeerd. Wij hoeven niet die kleur aan te passen omdat een paar mensen dat vervelend vinden, als zij dat al vervelend vinden. Ja, ik twijfel aan hun oprechtheid. We mogen dat aanpassen als wij dat willen maar we moeten dat niet.
#NoDAPL
pi_146717683
topic 60 al.
Zonder wrijving geen glans
pi_146717685
Ik vind het te bizar voor woorden dat ondanks de politiek correcte verzonnen "pieten", de heren en dames van het antikamp nog steeds moeten rellen.
pi_146717693
quote:

[..]

Maar hoe het is gegaan:

Pro: Ja, flikker nou maar een heel eind op naar je eigen land. Stelletje haatzaaiende racisten.
_O_
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_146717711
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 18:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat had gekund maar dat hadden we niet moeten doen. Tot en met de laatste anti gaat het goed, daarna gaat het verkeerd. Wij hoeven niet die kleur aan te passen omdat een paar mensen dat vervelend vinden, als zij dat al vervelend vinden. Ja, ik twijfel aan hun oprechtheid. We mogen dat aanpassen als wij dat willen maar we moeten dat niet.
Sowieso een minderheid zo'n podium geven moet je nooit doen. Komt de discussie niet ten goede.
  Redactie Frontpage zondag 16 november 2014 @ 19:01:19 #113
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146717729
quote:
14s.gif Op zondag 16 november 2014 18:58 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Was het maar zo eenvoudig, had hier 60 topics gescheeld :)
_____
pi_146717731
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 19:00 schreef Webschip het volgende:
Ik vind het te bizar voor woorden dat ondanks de politiek correcte verzonnen "pieten", de heren en dames van het antikamp nog steeds moeten rellen.
Tegen kinderen nog wel. Laffer zie je ze niet.
pi_146717750
quote:
14s.gif Op zondag 16 november 2014 18:59 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Lees anders even terug wat kingstown zei over die twitteraar. Daarnaast is het heel simpel : ooggetuige > fokkers.
Nogmaals dat doet er niet toe. Hij is met jou in discussie! Wat hij zegt over die twitteraar zou wel eventueel als laster gezien kunnen worden. ;)
pi_146717785
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2014 19:01 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Waar en wanneer?
pi_146717796
quote:

[..]

Het kan niet lager aan de grond. Kinderen die met hun neus boven het radicale geweld stonden. Ik hoorde gisteren van mensen die in Gouda waren geweest en zagen dat kinderen ervan moesten huilen.

Gewetenloos of grenzeloze domheid. Ik weet niet wat erger is.
  Redactie Frontpage zondag 16 november 2014 @ 19:03:06 #118
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146717798
quote:
7s.gif Op zondag 16 november 2014 18:59 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je vergeet:

Pro: roepen ze alleen maar omdat ze geld willen zien.
Dat is heel de achterliggende gedachte wat ze zelf nota bene toegeven en uitdragen.

Pro: al die negers moeten optyfen naar hun eigen land, we willen ze hier niet.
Pro: dit land is van ons, ze moeten dankbaar zijn dat we ze niet meer als slaven houden.

Enkel tokkies...

Pro: ik heb op m'n werk een collega-Piet, haha!
Que?
_____
pi_146717837
quote:

[..]

Sowieso een minderheid zo'n podium geven moet je nooit doen. Komt de discussie niet ten goede.
Yep, ik begrijp heel erg goed dat P&W het deden omdat het zo gemakkelijk scoren is maar het slaat natuurlijk nergens op dat vervolgens heel Nederland doet alsof het een kwestie is die serieus leeft bij meer dan een handvol mensen..
#NoDAPL
  zondag 16 november 2014 @ 19:04:43 #120
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_146717853
quote:

[..]

Het is kindermishandeling
pi_146717861
quote:

[..]

Maar hoe het is gegaan:

Een kilootje extra tokkie-extract in het pannetje van de pro-kant en hij klopt.
pi_146717889
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 19:03 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Dat is wat een handjevol aangeeft. Een handjevol tegenstanders.
  zondag 16 november 2014 @ 19:05:34 #123
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_146717891
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 19:01 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Was het maar zo eenvoudig, had hier 60 topics gescheeld :)

Tenslotte zijn de enige mensen die het racistisch vinden degenen die zich gekrenkt voelen. De enige die bepaalt hoe je je voelt ben jij.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  Redactie Frontpage zondag 16 november 2014 @ 19:06:17 #124
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146717914
quote:

[..]

Een podium geven is prima, maar dan wel één die in proportie staat met de groep ipv op alle publieke omroepen en het andere kamp geen podium geven.
_____
pi_146717925
pi_146717959
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 19:03 schreef Webschip het volgende:

[..]

Het kan niet lager aan de grond. Kinderen die met hun neus boven het radicale geweld stonden. Ik hoorde gisteren van mensen die in Gouda waren geweest en zagen dat kinderen ervan moesten huilen.

Gewetenloos of grenzeloze domheid. Ik weet niet wat erger is.
Dat kan helemaal niet, die mensen zijn onbetrouwbaar want ze hebben Twitter. Als een krant of een website dat nou had gemeld, dan hadden we je kunnen geloven. Maar nu? Nee joh, ooggetuigen zijn zo overrated.
  Redactie Frontpage zondag 16 november 2014 @ 19:08:23 #127
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146718014
quote:
Ah, het goedpraten is begonnen, die AFA heeft zelf helemaal niks uitgelokt en zijn het slachtoffer van die vieze fascisten :{
_____
pi_146718021
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 19:01 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Nogmaals dat doet er niet toe. Hij is met jou in discussie! Wat hij zegt over die twitteraar zou wel eventueel als laster gezien kunnen worden. ;)
Hij is helemaal niet met mij in discussie, simpelweg omdat ik hem niet zie als discussiepartner maar als idioot. Voor een discussie moeten beide partijen overeenstemming hebben dat er een discussie aan het plaatsvinden is. Kingstown is puur aan het trollen.
pi_146718042
quote:
Elke steun is welkom.
pi_146718085
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 19:09 schreef waxxx het volgende:

[..]

Elke steun is welkom.
:')
pi_146718087
quote:
Dat was al bekend. Die zijn ook gearresteerd (iets wat de media en de piethaters niet genoeg kunnen benadrukken ("arrestanten komen van beide kampen").

Uiteindelijke score in arrestanten: minimaal 70 anti's, maximaal 20 pro's.

Verder blijft het een feit dat de anti's begonnen met protesteren waar dat niet mocht, onder de neus van de kinderen. De extremistische pro's reageerden (verkeerd, maar niettemin, ze reageerden).
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_146718123
quote:
10s.gif Op zondag 16 november 2014 19:10 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wat boeit het nou wat ze zijn? Zolang ze die walgelijk linkse fascisten die een kinderfeestje proberen te verpesten aanvallen zie ik het probleem niet.
  zondag 16 november 2014 @ 19:11:14 #133
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_146718134
quote:

[..]

Elke steun is welkom.
pi_146718136
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 19:10 schreef UltraR het volgende:

[..]

Dat was al bekend. Die zijn ook gearresteerd (iets wat de media en de piethaters niet genoeg kunnen benadrukken ("arrestanten komen van beide kampen").

Ik hoop niet dat je suggereert dat het aantal arrestanten iets zegt over wie er gelijk heeft in deze discussie.
pi_146718154
quote:

[..]

Inderdaad dat was al bekend. FP is erg laat met dit bericht. Hoe zou dat toch komen? Anders zijn ze er als de kippen bij.
  zondag 16 november 2014 @ 19:11:51 #136
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_146718155
quote:

[..]

Verder blijft het een feit dat de anti's begonnen met protesteren waar dat niet mocht, onder de neus van de kinderen. De extremistische pro's reageerden (verkeerd, maar niettemin, ze reageerden).
Ja, maar zij begonnen

Kom op, je bent die kleuterfase ontgroeid toch?
pi_146718159
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 19:11 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik hoop niet dat je suggereert dat het aantal arrestanten iets zegt over wie er gelijk heeft in deze discussie.
Het zegt iets over wie er in verreweg de grootste getale aan het herrie schoppen waren onder de neus van de kinderen.
pi_146718168
quote:
2s.gif Op zondag 16 november 2014 19:11 schreef Falco het volgende:

[..]

Ja, maar zij begonnen

Kom op, je bent die kleuterfase ontgroeid toch?
Je blijft dingen 1 kant op redeneren.

Waarom zeg je nooit iets over het verongelijkte kleutergedrag van die piethaters die maar door blijven zaniken net zo lang tot ze hun zin krijgen?
En wat te denken van: "je mag daar niet protesteren." "-Nou, ik doe het lekker toch."
pi_146718261
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 19:11 schreef UltraR het volgende:

[..]

Het zegt iets over wie er in verreweg de grootste getale aan het herrie schoppen waren onder de neus van de kinderen.
:N Egnie
pi_146718284
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 19:14 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

En anders doen de televisiebeelden dat wel.
  Redactie Frontpage zondag 16 november 2014 @ 19:16:08 #141
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146718313
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 19:14 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Inderdaad, ze zijn gewoon opgepakt omdat ze zwart zijn, fascistisch machtsvertoon van de politie die voor de vorm ook maar wat kaalkoppies hebben opgepakt :N
_____
pi_146718343
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 19:16 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Inderdaad, ze zijn gewoon opgepakt omdat ze zwart zijn, fascistisch machtsvertoon van de politie die voor de vorm ook maar wat kaalkoppies hebben opgepakt :N
Ook niet :N
pi_146718449
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 19:17 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ook niet :N
Tuurlijk wel. Allemaal witte politiemensen, met 1 excuusneger ertussen, dus kan niet anders dan racial profiling zijn.
pi_146718450
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 19:20 schreef UltraR het volgende:

[..]

Tuurlijk wel. Allemaal witte politiemensen, met 1 excuusneger ertussen, dus kan niet anders dan racial profiling zijn.
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 19:16 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Lijkt me niet. Of was dit weer een leuk bedoelde stroman?
  Redactie Frontpage zondag 16 november 2014 @ 19:26:51 #145
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146718781
quote:
14s.gif Op zondag 16 november 2014 19:20 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

[..]

Lijkt me niet. Of was dit weer een leuk bedoelde stroman?
Helaas niet, zo zien die actiegroepen dat zelf...

quote:
Verklaring KOZP inzake gebeurtenissen in Gouda

Actiegroep ‘Kick Out Zwarte Piet’ (KOZP), voorstander van een Sinterklaasfeest zonder de huidige Zwarte Piet, reageert met afschuw over het hardhandige optreden van de politie in Gouda tegen vreedzame demonstranten. KOZP hadden de burgemeester en politie van Gouda opgeroepen om ruimte te scheppen op de Markt in Gouda voor een vreedzaam en stil protest. Ze hebben geweigerd en gekozen voor de confrontatie.

De politie was massaal aanwezig en begon al vroeg individuele activisten en zelfs onschuldige zwarte voorbijgangers te arresteren. De arrestaties werden voortgezet in kleine groepen. Meer dan 90 mensen zijn gearresteerd en urenlang vastgehouden. Toen de grotere groep aankwam voerde de politie een tactiek van insluiten en afvoeren uit. Organisator Kno’Ledge Cesare is door de politie fysiek mishandeld tijdens zijn arrestatie. De Ombudsman oordeelde onlangs al dat de politie tijdens de Sinterklaasintocht in 2011 had gehandeld “in strijd met het vereiste van dat grondrechten moeten worden gerespecteerd”, waaronder de vrijheid van meningsuiting.

KOZP roept de Nederlandse politiek op om in te grijpen tegen deze aantasting van de vrijheid van meningsuiting. Nederland is toe aan een racisme-vrij Sinterklaasfeest zonder Zwarte Piet. Het jaar 2014 laat zien dat het aantal mensen dat bereid is om actie te voeren tegen deze vorm van racisme snel groeit. In 2015 zal de groei doorzetten.

Het is tijd voor verandering. KOZP doet een handreiking aan de organisatoren van de Sinterklaasoptochten om samen mee te denken aan een Zwarte Piet vrije intocht van Sinterklaas. We hopen dat die handreiking wordt aangenomen.

https://nl-nl.facebook.com/zwartepietisblackface
_____
pi_146718891
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 19:26 schreef LTVDK het volgende:

[..]

[..]

En waar lees ik daarin jouw stroman terug?
pi_146718921
quote:

[..]

Elke steun is welkom.
Jij spreekt niet namens de meeste mensen hier die het feest willen beschermen, hoe graag sommige grachtengordeltypetjes en policors ook anders zouden geloven.
#NoDAPL
pi_146718945
quote:
14s.gif Op zondag 16 november 2014 19:05 schreef Dagonet het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Tenslotte zijn de enige mensen die het racistisch vinden degenen die zich gekrenkt voelen. De enige die bepaalt hoe je je voelt ben jij.
In Loesjes ogen is alles simel. : rolling eyes :
#NoDAPL
pi_146718957
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 19:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Jij spreekt niet namens de meeste mensen hier die het feest willen beschermen, hoe graag sommige grachtengordeltypetjes en policors ook anders zouden geloven.
Deze fout wordt aan beide kanten gemaakt. Wat dat betreft vind ik dit wel een welkome spiegel.
pi_146718959
quote:

[..]

En jij niet namens sommige grachtengordeltypetjes en policors.
pi_146719131
quote:

[..]

Policor begint ook weer een mooie geuzennaam te worden ^O^
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Redactie Frontpage zondag 16 november 2014 @ 19:35:30 #152
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146719173
quote:
7s.gif Op zondag 16 november 2014 19:29 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En waar lees ik daarin jouw stroman terug?
Ga je stromannen maar even in een Oekraïne of Midden-Oosten topic luchten, je gebruikt een drogreden om iets een drogreden te noemen.

Er zijn meerdere berichten langsgekomen van opgepakte demonstranten die zich beklaagde over het optreden van de politie en de onmenselijke behandeling. Die kan ik zo snel niet terugvinden gezien dit van individuen zijn en ik niet heel erg thuis ben in FB.
_____
pi_146719201
quote:

[..]

Hoe weet jij of ik niet namens de meeste mensen spreek die het feest willen beschermen?
pi_146719428
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 19:35 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Ga je stromannen maar even in een Oekraïne of Midden-Oosten topic luchten, je gebruikt een drogreden om iets een drogreden te noemen.
Het lijkt me tamelijk simpel om aan te tonen dat het geen stroman is. Maar gezien het gebrek daaraan is de constatering dat het een stroman is wel degelijk terecht.
  zondag 16 november 2014 @ 19:41:46 #155
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_146719536
Kan er in plaats van het verbieden van Zwarte Piet niet gewoon meer voorlichting gegeven worden over racisme en discriminatie? En dan niet alleen op scholen maar bijv. ook op tv. Als het idee achter dit hele gedoe was om racisme te bestrijden dan lijkt me dat een veel betere en effectievere actie.
pi_146719617
Zwarte Piet is zwart. Daar kan je weinig aan veranderen, hoorde ik eens een politicus zeggen.
pi_146719736
quote:

[..]

[..]

Wat een figuren :')
pi_146719857
quote:

[..]

[..]

Humor trouwens :

quote:
2. KOZP zou het op prijs stellen als iedereen in het zwart zou komen om eenheid te creëren. Het kledingvoorschrift is niet verplicht. Iedereen is welkom, maar om de eenheid te benadrukken willen wij graag een ieder vragen om deze kleur te dragen.
In het zwart mwhehehehe.
pi_146720005
quote:
10s.gif Op zondag 16 november 2014 19:47 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Humor trouwens :

[..]

In het zwart mwhehehehe.
Is alleen de kleur zwart nu al racistisch?
pi_146720106
quote:
7s.gif Op zondag 16 november 2014 19:50 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Is alleen de kleur zwart nu al racistisch?
Het woord zwart is beladen ja.
pi_146720239
Tot nu toe heb ik niet echt het idee dat het optreden van het antizwartepietengilde de positie van minderheden in ons land verbeterd heeft. Als je ons zwartepietenfundamentalisten ziet als een soort grote sekte, dan moet je dat ook niet zo aanpakken, want dan keren we in onze schulp. Dat moet veel subtieler.
pi_146720258

Zwarte Piet is een scheldwoord.
“An interesting thing is a good thing.”
pi_146720267
quote:
14s.gif Op zondag 16 november 2014 19:52 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Het woord zwart is beladen ja.
Vandaar dat men zelf ook zwarte shirts draagt, bijvoorbeeld. Makes sense.
pi_146720328
quote:
9s.gif Op zondag 16 november 2014 19:55 schreef Repelsteeltju het volgende:
[ afbeelding ]

Waar een Kamerlid zich niet druk over kan maken :')
pi_146720340
quote:
[ afbeelding ]

Lekker simpele conclusie.
pi_146720356
Kabouter is ook een scheldwoord. Tuinkabouters verbieden.
pi_146720358
https://mobile.twitter.co(...)Collec&utm_medium=fb

Als dit waar is is het echt diep triest.
pi_146720363
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2014 19:57 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Lekker simpele conclusie.
Verklaar je nader.
pi_146720479
quote:
[ afbeelding ]

In dit geval is het iig niet aardig bedoeld }:|
pi_146720499
quote:
[ afbeelding ]

Ik werd vroeger als kind smurf genoemd vanwege mijn geringe lengte destijds. Conclusie: smurf is een scheldwoord. Moeten smurfen voortaan een lengte van tussen de 1.60 en 1.80 krijgen? Zo nee, waarom niet?
pi_146720774
quote:
[ afbeelding ]

Wtf. Het is weer duidelijk: racisme is erger dan discriminatie op andere gronden. Iedereen is toch weleens ergens voor uitgescholden in z'n leven. Doorgaans een stukje erger dan "zwarte piet". :') Daar gaan we toch geen gerechtelijke procedures voor starten. :'(
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_146720787
Een zwarte piet oftewel verkleden als een niggah is net zo erg als een Duitser die een Nazi pak draagt met carnaval. IMHO... just IMHO.
pi_146720849
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 20:08 schreef Atak het volgende:
Een zwarte piet oftewel verkleden als een niggah is net zo erg als een Duitser die een Nazi pak draagt met carnaval. IMHO... just IMHO.
Leuk dat IMHO, maar het dikgedrukte stuk is feitelijk onjuist. Als ik Zwarte Piet speel speel ik het sprookjesfiguur Zwarte Piet, geen neger.
pi_146720854
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 20:07 schreef Fascination het volgende:

[..]

Wtf. Het is weer duidelijk: racisme is erger dan discriminatie op andere gronden. Iedereen is toch weleens ergens voor uitgescholden in z'n leven. Doorgaans een stukje erger dan "zwarte piet". :') Daar gaan we toch geen gerechtelijke procedures voor starten. :'(
Goede vergelijking wel.
pi_146720862
Een veelgehoord argument:
Denk aan ons imago in het buitenland. Nederland zal enorme (economische) schade oplopen en slaat een modderfiguur met zo'n uit de tijd-karikatuur als Zwarte Piet.

Welnu: hier volgt de mening van onze belangrijkste handelspartner, Duitsland:

zie:
www.welt.de/vermischtes/a(...)-ueber-Nikolaus.html

En wat hebben wij verder met dat gekke Jamaicaanse mens te maken.
Drugs hebben we genoeg en Reggea muziek kun je zo ook wel downloaden.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_146720886
quote:
14s.gif Op zondag 16 november 2014 20:09 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Goede vergelijking wel.
Verklaar je nader, bitte.
pi_146720904
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 20:09 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Denk aan ons imago in het buitenland. Nederland zal enorme (economische) schade oplopen en slaat een modderfiguur met zo'n uit de tijd-karikatuur als Zwarte Piet.

zie:

[ afbeelding ]

_O_
pi_146720940
quote:

zie:

[ afbeelding ]

Boem, daar gaat weer een onzin argument.
pi_146720951
quote:

zie:

[ afbeelding ]

Deutschland _O_
pi_146720978
quote:

zie:

[ afbeelding ]

Als die 5% geen handel drijft met Nederland lopen we toch 5 miljard euro op jaarbasis mis. Ik zie eerlijk gezegd niet hoe dit nu precies voor je standpunt pleit.
  zondag 16 november 2014 @ 20:13:17 #181
38114 beantherio
pi_146720980
quote:
14s.gif Op zondag 16 november 2014 19:41 schreef beantherio het volgende:
Kan er in plaats van het verbieden van Zwarte Piet niet gewoon meer voorlichting gegeven worden over racisme en discriminatie? En dan niet alleen op scholen maar bijv. ook op tv. Als het idee achter dit hele gedoe was om racisme te bestrijden dan lijkt me dat een veel betere en effectievere actie.
Ik breng mijn idee toch maar weer even onder de aandacht. Waarom horen we dit soort gematigde voorstellen eigenlijk niet in de discussie?
pi_146720983
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 20:09 schreef UltraR het volgende:

[..]

Leuk dat IMHO, maar het dikgedrukte stuk is feitelijk onjuist. Als ik Zwarte Piet speel speel ik het sprookjesfiguur Zwarte Piet, geen neger.
Zwarte piet is geen non-fictieve personage. Het kan traditie zijn en centraal zijn in Nederlandse cultuur. Dat is juist een reden om het te veranderen. Racisme, slavernij en discriminatie moet niet centraal staan in een cultuur. Maakt niet uit of het de Nederlandse cultuur is of Chinese cultuur. Dat het centraal staat in Nederlandse cultuur en geaccepteerd is voor zo lang laat zien dat racisme een heel groot probleem is in Nederland.
  zondag 16 november 2014 @ 20:14:29 #183
338108 SecretStoryWous
Geld verdienen met Jort Kelder
pi_146721035
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 20:13 schreef Molurus het volgende:

[..]

Als die 5% geen handel drijft met Nederland lopen we toch 5 miljard euro op jaarbasis mis. Ik zie eerlijk gezegd niet hoe dit nu precies voor je standpunt pleit.
Want 100% van Duitsland drijft handel met Nederland?
Dit is gewoon raar :l
pi_146721103
quote:
14s.gif Op zondag 16 november 2014 20:14 schreef SecretStoryWous het volgende:

[..]

Want 100% van Duitsland drijft handel met Nederland?
Nee. Maar het zal vast niet zo zijn dat die 5% anderszins, geheel toevallig, allemaal geen handel drijven met Nederland.
  Moderator zondag 16 november 2014 @ 20:16:50 #185
249559 crew  Lavenderr
pi_146721148
Echt fijn dat de Sint eindelijk binnen is. Klaar met het gedoe. Toch?
  zondag 16 november 2014 @ 20:18:02 #186
338108 SecretStoryWous
Geld verdienen met Jort Kelder
pi_146721225
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 20:16 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nee. Maar het zal vast niet zo zijn dat die 5% anderszins, geheel toevallig, allemaal geen handel drijven met Nederland.
Hoe bedoel je?
Als je alleen al de 5% armste Duitsers neemt, zul je zien dat die geen handel drijven met NL.
En bovendien, ze zeggen niet dat ze geen handel meer drijven met NL als ZP blijft, maar alleen dat ze er tegen zijn
Dit is gewoon raar :l
pi_146721278
quote:
14s.gif Op zondag 16 november 2014 20:18 schreef SecretStoryWous het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?
Als je alleen al de 5% armste Duitsers neemt, zul je zien dat die geen handel drijven met NL.
Aha, en je wou zeggen dat alleen arme Duitsers van mening zijn dat zwarte piet verboden moet worden?

quote:
14s.gif Op zondag 16 november 2014 20:18 schreef SecretStoryWous het volgende:

En bovendien, ze zeggen niet dat ze geen handel meer drijven met NL als ZP blijft, maar alleen dat ze er tegen zijn
Dat klopt. Ik stel slechts dat de potentiele invloed op handelsrelaties niet verwaarloosbaar is, op basis van die statistieken.
pi_146721287
quote:

[..]

En die 5% gaat ons ook niet boycotten om zo iets. Daarnaast slaan we een behoorlijk modderfiguur als we tegen de wil van 93% van onze handelspartener in gaan, dan komen we ook over als een slap volkje, wie wildaar nu handel mee doen? Dus het argument dat we het zouden moeten verbieden vanwege handelsbelangen kan ook al weer van tafel.
pi_146721346
quote:

zie:

[ afbeelding ]

Zozo, wel 612 hele stemmen.

Niet dat ik daarmee zeg dat ZP moet verdwijnen, maar ik ben niet echt onder de indruk van zo'n polletje.
pi_146721393
quote:
14s.gif Op zondag 16 november 2014 20:19 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

En die 5% gaat ons ook niet boycotten om zo iets. Daarnaast slaan we een behoorlijk modderfiguur als we tegen de wil van 93% van onze handelspartener in gaan, dan komen we ook over als een slap volkje, wie wildaar nu handel mee doen? Dus het argument dat we het zouden moeten verbieden vanwege handelsbelangen kan ook al weer van tafel.
Dit argument werkt helaas niet twee kanten op. Het is niet alsof die 93% ineens aanstoot zal nemen aan het veranderen van ZP. Terwijl die 5% wel degelijk aanstoot neemt aan het niet veranderen van ZP.
  Redactie Frontpage zondag 16 november 2014 @ 20:21:30 #191
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146721459
quote:

[..]

Maar het zal ook niet zo zijn dat die 5% anderszin, geheel toevallig, allemaal president directeur van een multinational met betrekkingen tot Nederland zijn. Derhalve is je argument invalide.
pi_146721503
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 20:21 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dit argument werkt helaas niet twee kanten op. Het is niet alsof die 93% ineens aanstoot zal nemen aan het veranderen van ZP. Terwijl die 5% wel degelijk aanstoot neemt aan het niet veranderen van ZP.
Welnee. Die 5% krijgt een stelling voorgeschoteld en geeft een antwoord op de vraag of hun oosterburen iets moeten doen. Er is geen enkel bewijs voor je argument dat staaft dat die 5% meer geëngageerd zijn dan de 93% die het niet doen. Derhalve invalide argument.
pi_146721547
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 20:13 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ik breng mijn idee toch maar weer even onder de aandacht. Waarom horen we dit soort gematigde voorstellen eigenlijk niet in de discussie?
Ben voor hoor. Er mag misschien best wat meer aandacht en voorlichting over racisme gegeven worden.

Jammer dat daarvoor een onschuldig figuur in een onschuldig kinderfeest wordt misbruikt.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_146721591
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 20:21 schreef Molurus het volgende:

[..]

Waarom zou het maar 1 kant op werken? Je komt behoorlijk slap over als je alles veranderd om een kleine groep maar tevreden te houden, die 93% lacht ons dan gewoon (terecht) uit. En net alsof die 5% nu ineens geen producten van Unilever kopen, niet meer bij de Shell tanken en geen kuilen meer willen graven op onze stranden :D
pi_146721733
quote:
Waar huil je om? Omhet feit dat die mevrouw chocolade sintjes "dood"knijpt of dat al die BN'ers daar de schuld van krijgen? Of mss vanwege de de uitermate suggestieve titel? Ik vind het allemaal te treurig voor woorden. Maar ja GEEN STIJL he? Het grote voorbeeld van Danny.
  zondag 16 november 2014 @ 20:29:06 #197
38114 beantherio
pi_146721798
Hilarisch wat je soms lees op de FB-groep van Pietmakeover (zie https://www.facebook.com/pages/Pietmakeover/1485255905084399 ). Van de betutteling en het politicor respectloze geneuzel knalt het glazuur welhaast van je tanden. Men heeft echt geen idee. :')
  Redactie Frontpage zondag 16 november 2014 @ 20:31:24 #198
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146721918
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 20:27 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Waar huil je om? Omhet feit dat die mevrouw chocolade sintjes "dood"knijpt of dat al die BN'ers daar de schuld van krijgen? Of mss vanwege de de uitermate suggestieve titel? Ik vind het allemaal te treurig voor woorden. Maar ja GEEN STIJL he? Het grote voorbeeld van Danny.
:') is geen huilen, meer de uitermate sneuheid weergeven, zowel van de mevrouw in het filmpje als het overdreven GS bericht.
_____
pi_146722009
quote:
Witte gefrustreerde vrouw , gekleed in het zwart knijpt witte Sinterklaasjes gemaakt van bruine chocolade kapot.

De debiliteit komt tot ongekende hoogtes.

Dit land heeft weer eens een flinke natuurramp / lokale pandemie nodig.

Om sommige mensen weer met beide pootjes op de grond te zetten.
pi_146722125
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 20:33 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Witte gefrustreerde vrouw , gekleed in het zwart knijpt witte Sinterklaasjes gemaakt van bruine chocolade kapot.
Sinds wanneer is de kleur zwart op zichzelf racistisch?
pi_146723321
quote:
7s.gif Op zondag 16 november 2014 20:35 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Sinds wanneer is de kleur zwart op zichzelf racistisch?
Het hele jaar door al.

En het jaar daarvoor ook.

Maar dan in een ander verband dan dat ik het gebruikte.
  zondag 16 november 2014 @ 21:03:21 #203
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_146723495
Grappig:

Lieve ZPhater, wat is het toch in dat ontzettend overdreven geschminkte zwarte-Pietenhoofd dat jou je zo naar doet voelen? Vind jij jezelf minderwaardig, voel jij je een tweederangs burger? Het antwoord is waarschijnlijk 'nee'. Het kan dus niet gaan om jouw eigen gekwetste gevoel, want jij bent gewoon een volwaardig Nederlander, net als je blanke buurman en de gele buurvrouw. Kop op, wees de wijste en haal je schouders op. Vijftig jaar geleden waren de Pieten bij de intocht allemaal blank en zonder dat daar demonstraties voor nodig waren zijn die in de loop van de afgelopen decennia verdonkerd. Je zou dat als compliment kunnen zien; multiculturalisering van een Nederlands feest.

Jouw manier van actie voeren is niet echt handig; je jaagt een groot deel van Nederland tegen je in het harnas en het is zelfs heel waarschijnlijk dat juist door jouw manier van doen de Pieten langer zwart blijven dan ze gedaan zouden hebben zonder je protesten. Wil je echt iets veranderen? Bel de gemeente en stel voor dat jij, met je vrienden, volgend jaar de Sint-intocht regelt. Dán maak je een statement, dán onderneem je actie. Een beetje flauw met een spandoek langs de route van de intocht staan en kinderen verdriet doen levert toch niets op?

bron
Prrrrr
pi_146723593
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 21:03 schreef mrspoeZ het volgende:
Grappig:

Lieve ZPhater, wat is het toch in dat ontzettend overdreven geschminkte zwarte-Pietenhoofd dat jou je zo naar doet voelen? Vind jij jezelf minderwaardig, voel jij je een tweederangs burger? Het antwoord is waarschijnlijk 'nee'. Het kan dus niet gaan om jouw eigen gekwetste gevoel, want jij bent gewoon een volwaardig Nederlander, net als je blanke buurman en de gele buurvrouw. Kop op, wees de wijste en haal je schouders op. Vijftig jaar geleden waren de Pieten bij de intocht allemaal blank en zonder dat daar demonstraties voor nodig waren zijn die in de loop van de afgelopen decennia verdonkerd. Je zou dat als compliment kunnen zien; multiculturalisering van een Nederlands feest.

Jouw manier van actie voeren is niet echt handig; je jaagt een groot deel van Nederland tegen je in het harnas en het is zelfs heel waarschijnlijk dat juist door jouw manier van doen de Pieten langer zwart blijven dan ze gedaan zouden hebben zonder je protesten. Wil je echt iets veranderen? Bel de gemeente en stel voor dat jij, met je vrienden, volgend jaar de Sint-intocht regelt. Dán maak je een statement, dán onderneem je actie. Een beetje flauw met een spandoek langs de route van de intocht staan en kinderen verdriet doen levert toch niets op?

bron
Dit wordt vast flink gedeeld door de teerhanden van Henk en Ingrid.
-
pi_146723631
Tsk, die Krampus toch met zijn/haar blackface.

En die rode lippen... Dat kan toch niet, Krampus?

pi_146723669
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 21:00 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Het hele jaar door al.

En het jaar daarvoor ook.

Maar dan in een ander verband dan dat ik het gebruikte.
pi_146723725
Ik snap ook eigenlijk niet wat die MH17 ramp hiermee te maken heeft, die Quinsy vond dat ook racisme.
  zondag 16 november 2014 @ 21:10:11 #208
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_146723808
quote:
14s.gif Op zondag 16 november 2014 21:05 schreef regiliopeace het volgende:

[..]

Dit wordt vast flink gedeeld door de teerhanden van Henk en Ingrid.
Huh? Ik vond het gewoon een leuk alternatief. Wat hebben Henk en Ingrid er mee te maken?
Prrrrr
pi_146723896
"Vijftig jaar geleden waren de Pieten bij de intocht allemaal blank en zonder dat daar demonstraties voor nodig waren zijn die in de loop van de afgelopen decennia verdonkerd. Je zou dat als compliment kunnen zien; multiculturalisering van een Nederlands feest. "

-_--------------------'

Het is inderdaad wel een Henk en Ingrid stuk maar dan vooral omdat het weer eens volstaat met bullshit om zogenaamd een handreiking te kunnen doen.

[ Bericht 12% gewijzigd door SuicideErrorist op 16-11-2014 21:29:07 ]
  zondag 16 november 2014 @ 21:22:33 #210
168739 Red_85
'echt wel'
pi_146724436
quote:
13s.gif Op zondag 16 november 2014 20:56 schreef regiliopeace het volgende:

[..]

GeenStijl :')
Beelden spreken meestal voor zich. Of ze nu van vara, volkskrant, telegraaf of dumpert af komen.
Om dan vervolgens met dit aan te komen, zegt meer over jou dan over geenstijl.
1947-2016
  zondag 16 november 2014 @ 21:23:11 #211
168739 Red_85
'echt wel'
pi_146724468
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 19:58 schreef DrDentz het volgende:
Kabouter is ook een scheldwoord. Tuinkabouters verbieden.
Sneijder stond niet op de foto toch?
1947-2016
pi_146724479
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 21:10 schreef mrspoeZ het volgende:

[..]

Huh? Ik vond het gewoon een leuk alternatief. Wat hebben Henk en Ingrid er mee te maken?
Anderen voorschrijven hoe, waar en wanneer ze hun mening moeten uiten. :') Dat is ook wel de vrijheid die Henk en Ingrid voorstaan.
-
  zondag 16 november 2014 @ 21:25:48 #213
168739 Red_85
'echt wel'
pi_146724619
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 18:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Yep, gisteren nog kon je zien dat het voor veel mensen toch best wel ingewikkeld is dus laat de speech van ir. Atkinson nog maar eens horen. :)
Ok...

1947-2016
pi_146724668
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 21:22 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Beelden spreken meestal voor zich. Of ze nu van vara, volkskrant, telegraaf of dumpert af komen.
Om dan vervolgens met dit aan te komen, zegt meer over jou dan over geenstijl.
Ja het zegt vooral dat ik GeenStijl niet serieus neem, en de gechargeerde conclusies die zij aan hun beeldentroep verbinden nog minder.
-
  zondag 16 november 2014 @ 21:29:40 #215
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_146724784
quote:
[ afbeelding ]

Dat krijg je ervan als je het niet eens aandurft het te bespreken in de kamer en tegenstanders de vrije toegang geeft om buiten regels om toch midden in een intocht te gaan protesteren en ze af te poeieren met een fucking bekeuring, en een publieke omroep dan TOCH besluit te buigen voor deze respectloze protesterende groepering.

En ja, ook de pro-kant bevat genoeg respectloze protesterenden, begrijp me zeker niet verkeerd.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  zondag 16 november 2014 @ 21:29:46 #216
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_146724790
quote:
14s.gif Op zondag 16 november 2014 21:23 schreef regiliopeace het volgende:

[..]

Anderen voorschrijven hoe, waar en wanneer ze hun mening moeten uiten. :') Dat is ook wel de vrijheid die Henk en Ingrid voorstaan.
Ah ja. Dat mogen alleen de onderdrukte zielige zwarte pieten, toch?

"Last year, more than two million people endorsed a Facebook petition to keep Black Petes' image unchanged. That's nearly one-eighth of the entire Dutch population, indicating the depth of emotion over the issue.
But Van Bellingen insists democracy is not about numbers alone.
"It is about the will of the majority and the rights of the minority," he said. "As a majority you have to be sensitive and show empathy for things that are hurtful to a minority."
He says it's time to get rid of Black Pete."

Dus pro-Pieten, niet zeuren, het is aan de minderheid te bepalen wat jullie doen. Zij mogen aangeven wat jullie mogen vinden.

Of snap ik het nou niet?
Prrrrr
pi_146724809
quote:
14s.gif Op zondag 16 november 2014 21:26 schreef regiliopeace het volgende:

[..]

Ja het zegt vooral dat ik GeenStijl niet serieus neem, en de gechargeerde conclusies die zij aan hun beeldentroep verbinden nog minder.
Zou niemand moeten doen.
pi_146724988
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 21:29 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]

Dat krijg je ervan als je het niet eens aandurft het te bespreken in de kamer en tegenstanders de vrije toegang geeft om buiten regels om toch midden in een intocht te gaan protesteren en ze af te poeieren met een fucking bekeuring, en een publieke omroep dan TOCH besluit te buigen voor deze respectloze protesterende groepering.

En ja, ook de pro-kant bevat genoeg respectloze protesterenden, begrijp me zeker niet verkeerd.
Ach, de hele discussie is zo vergiftigt dat je door deelname en alles wat ook maar geïnterpreteerd kan worden als stellingname alleen maar kunt verliezen. Dat de politieke en rechtelijke macht zich daar niet aan willen branden is volkomen terecht.
pi_146725101
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 21:05 schreef SuicideErrorist het volgende:
Tsk, die Krampus toch met zijn/haar blackface.

[ afbeelding ]

En die rode lippen... Dat kan toch niet, Krampus?

[ afbeelding ]
Als Krampus Zwarte Piet zou vervangen zou het feest heel veel authentieker, mystieker en voor een hele hoop mensen minder beledigend zijn.
  zondag 16 november 2014 @ 21:46:04 #220
168739 Red_85
'echt wel'
pi_146725578
quote:
10s.gif Op zondag 16 november 2014 21:36 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Als Krampus Zwarte Piet zou vervangen zou het feest heel veel authentieker, mystieker en voor een hele hoop mensen minder beledigend zijn.
Zwarte schminck en rode lippen zijn toch een deel van het issue? Ofwel, lost geen flikker op.
1947-2016
  zondag 16 november 2014 @ 21:47:39 #221
38114 beantherio
pi_146725652
quote:
10s.gif Op zondag 16 november 2014 21:36 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Authentieker is het niet: het is een figuur die uit de Alpenlanden komt en niets met Nederland te maken heeft. En dat het minder beledigend zou zijn daar zou ik maar niet zo zeker van zijn: hij heeft ook een zwarte huidskleur. Ik denk zelfs dat de kritiek steviger zou zijn als de kritiek op Zwarte Piet.
  zondag 16 november 2014 @ 21:47:46 #222
168739 Red_85
'echt wel'
pi_146725662
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 21:29 schreef mrspoeZ het volgende:

[..]

Ah ja. Dat mogen alleen de onderdrukte zielige zwarte pieten, toch?

"Last year, more than two million people endorsed a Facebook petition to keep Black Petes' image unchanged. That's nearly one-eighth of the entire Dutch population, indicating the depth of emotion over the issue.
But Van Bellingen insists democracy is not about numbers alone.
"It is about the will of the majority and the rights of the minority," he said. "As a majority you have to be sensitive and show empathy for things that are hurtful to a minority."
He says it's time to get rid of Black Pete."

Dus pro-Pieten, niet zeuren, het is aan de minderheid te bepalen wat jullie doen. Zij mogen aangeven wat jullie mogen vinden.

Of snap ik het nou niet?
Hmm... mjah, maar in een multiculti samenleving is altijd wel iemand aangesproken. Ofwel, houd je rekening met alles en iedereen houd je geen flikker meer over.

Ofwel, niet zo jankmuilen overal over.
1947-2016
  zondag 16 november 2014 @ 21:54:40 #223
328189 ArnieAlberts
pi_146725992
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 21:34 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Ach, de hele discussie is zo vergiftigt dat je door deelname en alles wat ook maar geïnterpreteerd kan worden als stellingname alleen maar kunt verliezen. Dat de politieke en rechtelijke macht zich daar niet aan willen branden is volkomen terecht.
Is ook zo, ik durf op Facebook of Twitter geen woord erover te schrijven want je krijgt meteen Tanja Jess of een Anouk achter je hol aan.
pi_146726046
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 21:46 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Zwarte schminck en rode lippen zijn toch een deel van het issue? Ofwel, lost geen flikker op.
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 21:47 schreef beantherio het volgende:

[..]

Authentieker is het niet: het is een figuur die uit de Alpenlanden komt en niets met Nederland te maken heeft. En dat het minder beledigend zou zijn daar zou ik maar niet zo zeker van zijn: hij heeft ook een zwarte huidskleur. Ik denk zelfs dat de kritiek steviger zou zijn als de kritiek op Zwarte Piet.
Het heeft gewoon met autoriteit te maken. Toen Zwarte Piet nog een informatienetwerk onderhield waar de Stasi bij verbleekte en de NSA stikjaloers op zou zijn en mensen die hem niet bevielen liet verdwijnen werd er niet over hem geklaagd. Ik denk dat hij de verloren prestige best terug zou kunnen winnen door te veranderen in een kinderverslindende duivel.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_146726785
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 21:47 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Hmm... mjah, maar in een multiculti samenleving is altijd wel iemand aangesproken. Ofwel, houd je rekening met alles en iedereen houd je geen flikker meer over.

Rekening met alles en iedereen houden kan niet. Dan heb je geen feest meer.
  zondag 16 november 2014 @ 22:12:11 #226
38114 beantherio
pi_146726844
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 21:55 schreef Repelsteeltju het volgende:

SPOILER
We vieren het Sinterklaasfeest in de huidige vorm feitelijk al minstens 150 jaar. Dat noem ik voor de Nederlandse context dan vrij authentiek.
pi_146731547
In mijn opinie denk ik dat de discussie vooral fel gevoerd wordt vanwege de aantasting van onze identiteit. Ik kan mij nog heel goed herinneren dat ons meest geliefde vrouw de koningin nota bene, een slip op de tong maakte waarbij ze vond dat de Nederlander geen identiteit had, met alle samensmelting van nationaliteiten. dat is precies aan het zere been waar wij Nederlanders onder te lijden hebben.

Amerika kent eigenlijk ook zo'n omstreden probleem waar geen enkele politici zich aan durft te wagen en dat is het recht om een wapen te hebben. Hoeveel ellende die wet al niet heeft veroorzaakt maakt eigenlijk niet uit, want het recht op wapens valt namelijk onder het Amerikaanse identiteit wat voor veel amerikanen een groot goed is. Stel dit ter discussie en het debat daar is net zo groot of groter als het hier gaat over de pieten discussie.
pi_146731766
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 00:17 schreef MakkieR het volgende:
In mijn opinie denk ik dat de discussie vooral fel gevoerd wordt vanwege de aantasting van onze identiteit. Ik kan mij nog heel goed herinneren dat ons meest geliefde vrouw de koningin nota bene, een slip op de tong maakte waarbij ze vond dat de Nederlander geen identiteit had, met alle samensmelting van nationaliteiten. dat is precies aan het zere been waar wij Nederlanders onder te lijden hebben.

Amerika kent eigenlijk ook zo'n omstreden probleem waar geen enkele politici zich aan durft te wagen en dat is het recht om een wapen te hebben. Hoeveel ellende die wet al niet heeft veroorzaakt maakt eigenlijk niet uit, want het recht op wapens valt namelijk onder het Amerikaanse identiteit wat voor veel amerikanen een groot goed is. Stel dit ter discussie en het debat daar is net zo groot of groter als het hier gaat over de pieten discussie.
Mooi, dan kunnen wij nu eindelijk eens begrijpen waarom die Americanen zich daar zo over opwinden. ;)
#NoDAPL
pi_146731997
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 17:49 schreef Scorpie het volgende:
Dat is wel een leuk argument, inderdaad. Ik heb nog nooit een schoorsteen gezien met blauw, groen of geel roet! Witte rook dan weer wel!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_146732007
#NoDAPL
pi_146732166
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2014 20:24 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ben voor hoor. Er mag misschien best wat meer aandacht en voorlichting over racisme gegeven worden.
Wat een onzin! Iedereen die in de Nederlandse maatschappij opgroeit weet wat racisme inhoudt en - belangrijker want breder - wat discriminatie inhoudt. Meer voorlichting gaat niets helpen. Onze jufjes verspillen al genoeg tijd aan andere zaken dan rekenen, taal en algemene ontwikkeling, laat niet nog meer op hun bordje belanden!
Meer voorlichting op televisie is eveneens zinloos want die mensen aan wie het is gericht zullen daar niets mee doen. Gewoon zelf het goede voorbeeld geven en jezelf als groep - in dit de allochtone groepen waar de klagers uit komen - niet impopulair maken.
#NoDAPL
pi_146732196
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 21:54 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]

Is ook zo, ik durf op Facebook of Twitter geen woord erover te schrijven want je krijgt meteen Tanja Jess of een Anouk achter je hol aan.
Zou je dat erg vinden dan??
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  maandag 17 november 2014 @ 00:52:48 #233
328189 ArnieAlberts
pi_146732234
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 00:50 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Zou je dat erg vinden dan??
Wel als ze me achterna zitten en dan vervolgens enkel hun bek opentrekken.
pi_146732270
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 21:47 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Hij heeft wel een punt!
Ik las ooit een stemprocedure die ik heel aardig vond: de helft plus een krijgt gelijk, tenzij een derde plus een tegen is. Dat betekent dat een aanzienlijke minderheid nooit overheerst kan worden door een kleine meerderheid.
De verhoudingen in deze discussie liggen wel even wat anders, maar er is geen objectieve reden om de gevoelens van een beperkte groep (beperkte) mensen te negeren. Voor gehandicapten leggen we ook drempelvrije deuren aan.
pi_146732312
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 00:52 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]

Wel als ze me achterna zitten en dan vervolgens enkel hun bek opentrekken.
Ja OK. Eerst hun tandjes uittrekken!
pi_146732325
quote:
Sinterklaas is niet eens zwart!
pi_146732332
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 00:57 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Sinterklaas is niet eens zwart!
De anti-pieten werken daar wel hard aan.
  maandag 17 november 2014 @ 01:02:05 #238
328189 ArnieAlberts
pi_146732394
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 00:56 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ja OK. Eerst hun tandjes uittrekken!
En een pianoklep op hun vingers laten sodemieteren.
  maandag 17 november 2014 @ 01:02:48 #239
328189 ArnieAlberts
pi_146732399
Ik heb vandaag voor het eerst het verhaal gehoord van de 3-jarige die voor racist werd uitgescholden, dankzij de tweet van Dominique Weesie. Dat soort verhalen hoor je niet op het journaal of in de media.
pi_146732427
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 01:02 schreef ArnieAlberts het volgende:
Ik heb vandaag voor het eerst het verhaal gehoord van de 3-jarige die voor racist werd uitgescholden, dankzij de tweet van Dominique Weesie. Dat soort verhalen hoor je niet op het journaal of in de media.
Nou ja, als je soms ziet welke borden of symbolen door hun ouders in de handen van 3-jarigen geduwd worden, is dat wel voorstelbaar.
pi_146732522
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 01:02 schreef ArnieAlberts het volgende:

Misschien omdat het leugens zijn. :')
-
pi_146732610
Mijn familie in Italië lachte zich dood toen we dit allemaal uitlegden. Dat we een kinderfeest met zijn allen zo kunnen verkloten. Zou daar niet kunnen gebeuren :N
pi_146732642
Triest gewoon. Hoe een kinderfeest door een stelletje malloten wordt verstierd. :')
pi_146732671
quote:
14s.gif Op maandag 17 november 2014 01:08 schreef regiliopeace het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Anti piet demonstrant gespot.
pi_146732746
quote:

[..]

[ afbeelding ]

:D
  maandag 17 november 2014 @ 01:20:59 #246
104871 remlof
Europees federalist
pi_146732763
Makkers staakt uw wild geraas.
pi_146732788
quote:
14s.gif Op maandag 17 november 2014 01:20 schreef remlof het volgende:
Makkers staakt uw wild geraas.
pi_146732857
Hoofdpiet Erik van Muiswinkel woedend op Telegraaf

De Telegraaf-berichtgeving over de rellen en arrestaties bij de intocht zaterdag, vallen niet in goede aarde bij Erik van Muiswinkel. Op Twitter kookt hij van woede.

"De Telegraaf is zonder twijfel een van de hoofdschuldigen aan de narigheid bij de Nationale Intocht. En gaat daar glashard mee door", wijst de Hoofdpiet de beschuldigende en behandschoende vinger. "En bedenk dat de zaak gelukkig ook niet 'totaal uit de hand liep'. En de anti-Pieters zich aan hun demonstratieplek hadden te houden."

Kinderfeest voorgoed vergald
De Telegraaf kiest met uitingen als 'Kinderfeest voorgoed vergald' en 'Intocht heeft zijn onschuld verloren' voor een tamelijk aanvallende harde kant en liet meermaals doorschemeren duidelijk vóór Zwarte Piet te zijn. Van Muiswinkel: "Het Sinterklaasfeest wordt op geen enkele manier waar dan ook in Nederland bedreigd door een paar speelse aanpassingen van good old Piet!"

Arrestaties
In totaal werden negentig mensen opgepakt bij de intocht in Gouda. Zestig demonstranten stonden volgens de politie niet op de aangewezen locaties en dertig anderen hadden zich schuldig gemaakt aan 'andere wanordelijkheden'. Een deel van de arrestanten kreeg een boete van 220 euro.

Opstootje
De gemeente had locaties aangewezen waar gedemonstreerd mocht worden. Toch trokken voor- en tegenstanders van Zwarte Piet naar De Markt. Tegenstanders van Zwarte Piet rolden een spandoek uit met Zwarte Piet is racisme. Voorstanders gingen voor het doek staan, waarna er een opstootje ontstond.
http://www.nieuws.nl/alge(...)woedend-op-Telegraaf

De Telegraaf overal de schuld van geven :')
Straks krijgen fok! en Danny nog de schuld
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 17 november 2014 @ 01:28:57 #249
104871 remlof
Europees federalist
pi_146732900
De Telegraaf :')

Het verschijningsverbod vanwege collaboratie met de nazi's voor die krant had nooit opgeheven moeten worden.
pi_146733014
Ik ben meer van de plaatjes, en wat zijn ze weer mooi. Al die vrolijke kleurtjes, en natuurlijk zwarte pieten. Geen gezeik daar, zoals het heurt...

wat is deze? kijk eens wat gezelliger man, het is feest!

8} <O) 8}

^O^

weltr..
pi_146733022
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 01:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:

De Telegraaf-berichtgeving over de rellen en arrestaties bij de intocht zaterdag, vallen niet in goede aarde bij Erik van Muiswinkel. Op Twitter kookt hij van woede.

"De Telegraaf is zonder twijfel een van de hoofdschuldigen aan de narigheid bij de Nationale Intocht. En gaat daar glashard mee door", wijst de Hoofdpiet de beschuldigende en behandschoende vinger. "En bedenk dat de zaak gelukkig ook niet 'totaal uit de hand liep'. En de anti-Pieters zich aan hun demonstratieplek hadden te houden."

De Telegraaf kiest met uitingen als 'Kinderfeest voorgoed vergald' en 'Intocht heeft zijn onschuld verloren' voor een tamelijk aanvallende harde kant en liet meermaals doorschemeren duidelijk vóór Zwarte Piet te zijn. Van Muiswinkel: "Het Sinterklaasfeest wordt op geen enkele manier waar dan ook in Nederland bedreigd door een paar speelse aanpassingen van good old Piet!"

Arrestaties
In totaal werden negentig mensen opgepakt bij de intocht in Gouda. Zestig demonstranten stonden volgens de politie niet op de aangewezen locaties en dertig anderen hadden zich schuldig gemaakt aan 'andere wanordelijkheden'. Een deel van de arrestanten kreeg een boete van 220 euro.

Opstootje
De gemeente had locaties aangewezen waar gedemonstreerd mocht worden. Toch trokken voor- en tegenstanders van Zwarte Piet naar De Markt. Tegenstanders van Zwarte Piet rolden een spandoek uit met Zwarte Piet is racisme. Voorstanders gingen voor het doek staan, waarna er een opstootje ontstond.

Godver wat is die "nieuwe schrijfstijl" toch ook rete irritant met die tussenkopjes die maar even moeten aanduiden waar 't over gaat alsof je een imbeciel bent.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_146733100
quote:
2s.gif Op maandag 17 november 2014 01:37 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Godver wat is die "nieuwe schrijfstijl" toch ook rete irritant met die tussenkopjes die maar even moeten aanduiden waar 't over gaat alsof je een imbeciel bent.
Dus niet dat krantje of knipseltjes uit dat krantje kopen. ;)
#NoDAPL
pi_146733113
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 01:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dus niet dat krantje of knipseltjes uit dat krantje kopen. ;)
Dat sowieso niet, maar ik erger me aan die schrijfstijl, steeds meer bedrijven en instanties nemen het over.

Kansloos gedoe.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_146733151
quote:
2s.gif Op maandag 17 november 2014 01:41 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Dat sowieso niet, maar ik erger me aan die schrijfstijl, steeds meer bedrijven en instanties nemen het over.

Kansloos gedoe.
Eens. Je ziet het niet alleen bij de krantjes, de andere media doen dit ook al vele jaren.
Jij kent het artikeltje over het NOS-journaal zeker wel waarin de hoofdredacteur aangeeft meer Jip- en Janneketaal te willen en zich meer op de modaal opgeleide burger te willen richten?
Nu moeten ook zij worden bediend maar daar hadden we volgens mij al media voor.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bram_van_Loon op 17-11-2014 01:55:04 ]
#NoDAPL
pi_146733174
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 01:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Eens. Je ziet het niet alleen bij de krantjes, de media doen dit ook al vele jaren.
Jij kent het artikeltje over het NOS-journaal zeker wel waarin de hoofdredacteur aangeeft meer Jip- en Janneketaal te willen en zich meer op de modaal opgeleide burger te willen richten?
Nu moeten ook zij worden bediend maar daar hadden we volgens mij al media voor.
Age of stupidity.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_146733177
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 01:13 schreef hafcfan het volgende:
Mijn familie in Italië lachte zich dood toen we dit allemaal uitlegden. Dat we een kinderfeest met zijn allen zo kunnen verkloten. Zou daar niet kunnen gebeuren :N
Zeker weten?
  maandag 17 november 2014 @ 01:53:06 #257
104871 remlof
Europees federalist
pi_146733263
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 01:45 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Zeker weten?
In Italië is ook heel veel latent racisme. Maar de familiewaarden en vooral de kinderen zijn daar veel belangrijker dan hier.
pi_146733276
quote:
2s.gif Op maandag 17 november 2014 01:45 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Age of stupidity.
Ik vrees het.
#NoDAPL
pi_146733337
quote:
7s.gif Op maandag 17 november 2014 01:53 schreef remlof het volgende:

[..]

In Italië is ook heel veel latent racisme. Maar de familiewaarden en vooral de kinderen zijn daar veel belangrijker dan hier.
Klopt wat je zegt. Ben er wel blij mee dat Italianen zich niet de kaas van het brood laten eten door anderen in hun eigen land. En nog ten koste van kinderen ook. Kom zeg.
pi_146733518
Ik mag hopen dat deze al gezien is:
http://www.speld.nl/2014/(...)-sinterklaasintocht/
pi_146733596
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 02:21 schreef Kees22 het volgende:
Ik mag hopen dat deze al gezien is:
http://www.speld.nl/2014/(...)-sinterklaasintocht/
Dit stukje:

De traditionele rellen tijdens de intocht van Sinterklaas werden dit jaar ontsierd door de aanwezigheid van honderden kinderen. Met onder andere vrolijk zingen, zwaaien en snoep eten bezorgden zij de relschoppers een vervelende dag. Het is nog onduidelijk hoe dit heeft kunnen gebeuren. De burgemeester van Gouda heeft een uitgebreid onderzoek ingesteld.

Relschopper Ron (39) uit zijn onvrede over de kinderen. “Ieder jaar worden het er meer. Dan staan ze daar een beetje ‘Zie ginds komt de stoomboot’ te zingen en te lachen, terwijl ze helemaal niet doorhebben waar deze traditie echt om draait".

:)
pi_146733837
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 02:33 schreef Za het volgende:

[..]

Dit stukje:

De traditionele rellen tijdens de intocht van Sinterklaas werden dit jaar ontsierd door de aanwezigheid van honderden kinderen. Met onder andere vrolijk zingen, zwaaien en snoep eten bezorgden zij de relschoppers een vervelende dag. Het is nog onduidelijk hoe dit heeft kunnen gebeuren. De burgemeester van Gouda heeft een uitgebreid onderzoek ingesteld.

Relschopper Ron (39) uit zijn onvrede over de kinderen. “Ieder jaar worden het er meer. Dan staan ze daar een beetje ‘Zie ginds komt de stoomboot’ te zingen en te lachen, terwijl ze helemaal niet doorhebben waar deze traditie echt om draait".

:)
En al die reacties daaronder! _O-
  maandag 17 november 2014 @ 03:37:04 #263
328189 ArnieAlberts
pi_146733889
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Godver :o
  maandag 17 november 2014 @ 03:38:25 #264
328189 ArnieAlberts
pi_146733894
quote:

Arrestaties

Opstootje

Beste van de grap: vervolgens tweette hij 'dat dit dan ook wel op de voorpagina mag verschijnen, de NTR heeft nog wel een mooie foto van de hoofdpiet'. Er wordt met geen woord over gerept op de Telegraaf-site, over kleur bekennen gesproken.
  maandag 17 november 2014 @ 03:51:49 #265
326442 Grunge.
Corvus corax.
pi_146733954
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 19:57 schreef Kijkertje het volgende:
Stampvoeten op een toetsenbord

Een strijd tegen een traditie is geen gevecht met de ratio. Je mag alle argumenten – en de rest van de wereld – achter je hebben, meestal leg je het af tegen een biologisch fenomeen genaamd ‘inprenting’; gedrag dat in de kindertijd wordt aangeleerd gaat zo diep dat het nauwelijks meer te veranderen is. Babygansjes die in 1935 uit hun ei kropen en als eerste levende wezen onderzoeker Konrad Lorenz tegenkwamen, bleven hem altijd slaafs volgen, ook nadat ze hun echte moeder hadden ontmoet.

Dus wie tussen zijn eerste en tiende levensjaar is grootgebracht met Zwarte Piet en een koning(in) – en alle bevestigende franje eromheen, zoals liedjes, koningsspelen, postzegels, muntafbeeldingen, tv-beelden, etc. – ziet die twee als absolute waarheden. Probeer ze hun vaderlandse iconen op latere leeftijd af te pakken en ze reageren als kinderen die hun speelgoed moeten afstaan. Intelligente volwassenen slaan weer kindertaal uit – ze gaan stampvoetend over hun toetsenbord heen en vullen Facebook en Twitter met scheldwoorden, en taalfouten.

Bron: http://www.nrc.nl/nieuws/(...)u-eenmaal-tradities/
Goede column is dit, heb 'm gemist. Dank voor het delen.
  maandag 17 november 2014 @ 03:54:36 #266
326442 Grunge.
Corvus corax.
pi_146733967
quote:
Dit is dus gewoon mierenneukerij mijns inziens. Als ik zelf reclamefolders door zou bladeren zou ik dit 'onhandige foutje' niet eens opgemerkt hebben. Wat is er mis mee eigenlijk, feitelijk? We zien een beer en er zijn ook aapjes die zo leuk zijn als knuffel. Dat kind is niet eens van pluche :'). Houd toch op zeg.

Edit: Officieel staat die apenknuffel en andere knuffels er gewoon bij zie ik nu. 'Goeien garp'.

[ Bericht 4% gewijzigd door Grunge. op 17-11-2014 04:59:34 ]
  maandag 17 november 2014 @ 03:56:56 #267
326442 Grunge.
Corvus corax.
  maandag 17 november 2014 @ 04:09:06 #268
326442 Grunge.
Corvus corax.
pi_146733997
quote:
6s.gif Op zaterdag 15 november 2014 13:00 schreef Nielsch het volgende:
Dochterlief vind alle pieten tof. Zwarte Pieten, roetveegpieten, clownspieten.

De extreme pro-pieten komen vaak met het argument: "het is een kinderfeest!!! denk aan de kinderen!!!'"

Maar de kinderen vinden het allemaal prima.
Goed om te lezen dat er ook niet opstokende ouders zijn.
  maandag 17 november 2014 @ 04:13:45 #269
326442 Grunge.
Corvus corax.
pi_146734003
Overigens vind ik het zeer treurig dat er alsnog demonstranten tégen Zwarte Piet bij de intocht stonden. Er waren immers al concessies gedaan, dat moet je niet doordrukken. Door de strot duwen. Zoals Danny bijvoorbeeld. Dat is nooit goed, van welke kant dan ook.
  Redactie Frontpage maandag 17 november 2014 @ 05:54:28 #270
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146734148
Wel opvallend dat er precies op zaterdag ook een vogelgriep is uitgebroken net buiten Gouda...
_____
  Redactie Frontpage / Sport maandag 17 november 2014 @ 06:37:39 #271
426493 crew  PippenScottie
pi_146734222

[ Bericht 100% gewijzigd door PippenScottie op 17-11-2014 06:42:43 ]
My friends all drive horses
pi_146734278
Godsklere die homepage van CNN...

Sinterklaas is helemaal geen 'Christmas tradition' _O- _O- _O-

Christmas is zelfs een 'Sinterklaas tradition'

Wel lullen over Black Pete, maar niet weten waar je eigenlijk over praat :')
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_146734325
quote:
Wow. Zit jij nu gewoon te beweren dat de Hoofdpiet een leugenaar is? :o
Een krant die trouwens roept dat Sinterklaas voorgoed vergald is, die kun je m.i. trouwens idd niet serieus nemen.
  Redactie Frontpage maandag 17 november 2014 @ 07:23:49 #274
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146734364
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 07:12 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Wow. Zit jij nu gewoon te beweren dat de Hoofdpiet een leugenaar is? :o
Een krant die trouwens roept dat Sinterklaas voorgoed vergald is, die kun je m.i. trouwens idd niet serieus nemen.
Het is de Telegraaf, die blazen alles op... zou me niks verbazen als er vandaag met koeienletters op de voorpagina staat dat Nederland Europees kampioen gaat worden omdat ze van Letland hebben gewonnen :')
_____
pi_146734399
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 07:23 schreef LTVDK het volgende:

Het is de Telegraaf, die blazen alles op... zou me niks verbazen als er vandaag met koeienletters op de voorpagina staat dat Nederland Europees kampioen gaat worden omdat ze van Letland hebben gewonnen :')
Lol.
Daarnaast snap ik best dat de nadruk vooral ligt op de Nationale intocht, maar hoeveel van de andere honderden intochten hebben daadwerkelijk problemen ondervonden? Ik heb er iig niets van gehoord buiten het handjevol actievoerders in Amsterdam.

Hier waren er 400 zwarte Pieten plus een groene glutenvrije Piet en nul demonstranten. Leuk hoor die beroepsdemonstranten in Gouda, maar Nederland is wel iets groter dan dat.
Die groene glutenvrije Piet scheen ook niet te kunnen volgens sommige mensen hier, maar om te gaan roepen dat Sinterklaas voorgoed vergald is, dan ben je echt wel van het padje af.
  Redactie Frontpage maandag 17 november 2014 @ 07:38:48 #276
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146734407
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 07:36 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Lol.
Daarnaast snap ik best dat de nadruk vooral ligt op de Nationale intocht, maar hoeveel van de andere honderden intochten hebben daadwerkelijk problemen ondervonden? Ik heb er iig niets van gehoord buiten het handjevol actievoerders in Amsterdam.

Hier waren er 400 zwarte Pieten plus een groene glutenvrije Piet en nul demonstranten. Leuk hoor die beroepsdemonstranten in Gouda, maar Nederland is wel iets groter dan dat.
Die groene glutenvrije Piet scheen ook niet te kunnen volgens sommige mensen hier, maar om te gaan roepen dat Sinterklaas voorgoed vergald is, dan ben je echt wel van het padje af.
Ze demonstreren natuurlijk alleen maar als er media bij is want dan hebben ze exposure.
_____
pi_146736316
Mensen moeten zich echt kapot schamen, beetje rellen op een kinderfeest, retards!
pi_146736758
Kinderfeest Sinterklaas intocht in Amsterdam anno 2014.

Met medewerking van een paar gezellige "volwassenen".

pi_146737154
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 10:59 schreef DrMabuse het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
:r :(

Ze mogen trots op zichzelf zijn, stelletje nono`s!
En aan dit soort mensen geven wij ook nog eens gehoor, ongelooflijk!
pi_146737273
quote:

Nog veel te leren dus.
  Redactie Frontpage maandag 17 november 2014 @ 11:23:54 #281
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146737346
quote:

Kansloos ook die vergelijking met MLK :N Want Zwarte Piet is net zo erg als de rassenscheiding in de VS
_____
pi_146737527
Terug naar de rimboe als je je niet kan aanpassen of kan leven met de normen en waarden van ONZE cultuur.
  Moderator maandag 17 november 2014 @ 11:32:16 #283
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_146737542
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 11:31 schreef WhateverWhatever het volgende:
Terug naar de rimboe als je je niet kan aanpassen of kan leven met de normen en waarden van ONZE cultuur.
_O-
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_146737556
quote:
1s.gif Op maandag 17 november 2014 11:32 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

_O-
Ja wat, zij buiten ons al genoeg uit door elk maand hun handje op te houden bij de sociale dienst.
  Redactie Frontpage maandag 17 november 2014 @ 11:34:07 #285
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146737573
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 11:32 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Ja wat
_____
  Moderator maandag 17 november 2014 @ 11:41:35 #286
pi_146737744
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 11:32 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Ja wat, zij buiten ons al genoeg uit door elk maand hun handje op te houden bij de sociale dienst.
_O- _O- _O-
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_146737779
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Het zijn altijd wel weer van die typische beroeps-uitvreters op dat soort foto's
٩๏̯͡๏)۶
pi_146737787
quote:
2s.gif Op zondag 16 november 2014 17:43 schreef Falco het volgende:
ok vreemde persberichten van de AH en Hema zullen achterwege blijven. Durf trouwens te wedden dat veel meer winkelketens zonder ruchtbaarheid hun aankleding hebben aangepast.
Mwah. Hier in de beide AH's gewoon Zwarte Pieten in de schappen (chocolade en zo) en als decoratie, dus waar dat bericht vandaan kwam weet ik ook niet.
pi_146737811
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Man man man... moet je ze nou zien..."I have a dream". Dit roepen in fucking Nederland, wat een giller. Ze hebben het zo zwaar hier: Amerika, Afrika en het Midden-Oosten is er niets bij vergeleken.

Stelletje randdebielen.
pi_146737846

Mijn zoontje van drie zaterdag: '' Een groene Piet? Dat kan toch niet papa, wat raar! ''
pi_146737855
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 11:45 schreef trucker3 het volgende:

[..]

Man man man... moet je ze nou zien..."I have a dream". Dit roepen in fucking Nederland, wat een giller. Ze hebben het zo zwaar hier: Amerika, Afrika en het Midden-Oosten is er niets bij vergeleken.

Stelletje randdebielen.
Uitkering stopzetten nu!
  Redactie Frontpage maandag 17 november 2014 @ 11:47:13 #292
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146737857
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 11:45 schreef trucker3 het volgende:

[..]

Stelletje randdebielen.
Maar racisme is hartstikke erg in Nederland joh, ja je moet wel een beetje gaan zoeken en graven tussen de sprookjesfiguren, maar dan heb je ze wel hoor
_____
  Moderator maandag 17 november 2014 @ 11:47:17 #293
pi_146737861
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 11:46 schreef WhateverWhatever het volgende:
[ afbeelding ]

Mijn zoontje van drie zaterdag: '' Een groene Piet? Dat kan toch niet papa, wat raar! ''
Tja driejarigen vinden wel meer raar :')
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_146737866
En altijd van die linkse krakersfiguren erbij die graag willen pronken met hun "tolerante" levensvisie.
  Moderator maandag 17 november 2014 @ 11:48:00 #295
pi_146737877
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 11:47 schreef Fascination het volgende:
En altijd van die linkse krakersfiguren erbij die graag willen pronken met hun "tolerante" levensvisie.
Zijn er een hoop van ja
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_146737879
quote:
2s.gif Op zondag 16 november 2014 17:43 schreef Falco het volgende:
ok vreemde persberichten van de AH en Hema zullen achterwege blijven. Durf trouwens te wedden dat veel meer winkelketens zonder ruchtbaarheid hun aankleding hebben aangepast.
Mwah. Hier in de beide AH's gewoon Zwarte Pieten in de schappen (chocolade en zo) en als decoratie, dus waar dat bericht vandaan kwam weet ik ook niet.
quote:

[..]

Waarom een 'oplossing'? Is er een probleem dan? Hooguit 50 mensen die zich druk maken over een zogenaamd racistische Zwarte Piet. Is dat een probleem? Gaan we alles in NL maar aanpassen als 50 mensen zich er over druk maken?
  Redactie Frontpage maandag 17 november 2014 @ 11:48:47 #297
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_146737900
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 11:46 schreef WhateverWhatever het volgende:
[ afbeelding ]

Dat is de glutenvrije piet die ook nog even 3 kinderen met een allergie moest blijmaken...
_____
pi_146737906
quote:
1s.gif Op maandag 17 november 2014 11:47 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Tja driejarigen vinden wel meer raar :')
Nee, dat is besef
pi_146737917
Herman Finkers over dit gedoe op Ned.2 nu
pi_146737921
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 11:48 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Dat is de glutenvrije piet die ook nog even 3 kinderen met een allergie moest blijmaken...
Nee, de wecycle piet 8)7
  Moderator maandag 17 november 2014 @ 11:49:52 #301
pi_146737922
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 11:49 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Nee, dat is besef
Wat :')
Moderator DIG