abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 16 november 2014 @ 22:12:11 #226
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_146726844
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 21:55 schreef Repelsteeltju het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We vieren het Sinterklaasfeest in de huidige vorm feitelijk al minstens 150 jaar. Dat noem ik voor de Nederlandse context dan vrij authentiek.
pi_146731547
In mijn opinie denk ik dat de discussie vooral fel gevoerd wordt vanwege de aantasting van onze identiteit. Ik kan mij nog heel goed herinneren dat ons meest geliefde vrouw de koningin nota bene, een slip op de tong maakte waarbij ze vond dat de Nederlander geen identiteit had, met alle samensmelting van nationaliteiten. dat is precies aan het zere been waar wij Nederlanders onder te lijden hebben.

Amerika kent eigenlijk ook zo'n omstreden probleem waar geen enkele politici zich aan durft te wagen en dat is het recht om een wapen te hebben. Hoeveel ellende die wet al niet heeft veroorzaakt maakt eigenlijk niet uit, want het recht op wapens valt namelijk onder het Amerikaanse identiteit wat voor veel amerikanen een groot goed is. Stel dit ter discussie en het debat daar is net zo groot of groter als het hier gaat over de pieten discussie.
pi_146731766
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 00:17 schreef MakkieR het volgende:
In mijn opinie denk ik dat de discussie vooral fel gevoerd wordt vanwege de aantasting van onze identiteit. Ik kan mij nog heel goed herinneren dat ons meest geliefde vrouw de koningin nota bene, een slip op de tong maakte waarbij ze vond dat de Nederlander geen identiteit had, met alle samensmelting van nationaliteiten. dat is precies aan het zere been waar wij Nederlanders onder te lijden hebben.

Amerika kent eigenlijk ook zo'n omstreden probleem waar geen enkele politici zich aan durft te wagen en dat is het recht om een wapen te hebben. Hoeveel ellende die wet al niet heeft veroorzaakt maakt eigenlijk niet uit, want het recht op wapens valt namelijk onder het Amerikaanse identiteit wat voor veel amerikanen een groot goed is. Stel dit ter discussie en het debat daar is net zo groot of groter als het hier gaat over de pieten discussie.
Mooi, dan kunnen wij nu eindelijk eens begrijpen waarom die Americanen zich daar zo over opwinden. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_146731997
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 17:49 schreef Scorpie het volgende:
Waarom vindt men kleurenpieten trouwens wel een goede aanvulling? Dan geloof je dus ook dat zwarte piet racistisch is,anders zijn zulke aanpassingen niet goed te praten.
Dat is wel een leuk argument, inderdaad. Ik heb nog nooit een schoorsteen gezien met blauw, groen of geel roet! Witte rook dan weer wel!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_146732007
#NoDAPL
pi_146732166
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2014 20:24 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ben voor hoor. Er mag misschien best wat meer aandacht en voorlichting over racisme gegeven worden.
Wat een onzin! Iedereen die in de Nederlandse maatschappij opgroeit weet wat racisme inhoudt en - belangrijker want breder - wat discriminatie inhoudt. Meer voorlichting gaat niets helpen. Onze jufjes verspillen al genoeg tijd aan andere zaken dan rekenen, taal en algemene ontwikkeling, laat niet nog meer op hun bordje belanden!
Meer voorlichting op televisie is eveneens zinloos want die mensen aan wie het is gericht zullen daar niets mee doen. Gewoon zelf het goede voorbeeld geven en jezelf als groep - in dit de allochtone groepen waar de klagers uit komen - niet impopulair maken.
#NoDAPL
pi_146732196
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 21:54 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]

Is ook zo, ik durf op Facebook of Twitter geen woord erover te schrijven want je krijgt meteen Tanja Jess of een Anouk achter je hol aan.
Zou je dat erg vinden dan??
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  maandag 17 november 2014 @ 00:52:48 #233
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_146732234
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 00:50 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Zou je dat erg vinden dan??
Wel als ze me achterna zitten en dan vervolgens enkel hun bek opentrekken.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_146732270
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 21:47 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Hmm... mjah, maar in een multiculti samenleving is altijd wel iemand aangesproken. Ofwel, houd je rekening met alles en iedereen houd je geen flikker meer over.

Ofwel, niet zo jankmuilen overal over.
Hij heeft wel een punt!
Ik las ooit een stemprocedure die ik heel aardig vond: de helft plus een krijgt gelijk, tenzij een derde plus een tegen is. Dat betekent dat een aanzienlijke minderheid nooit overheerst kan worden door een kleine meerderheid.
De verhoudingen in deze discussie liggen wel even wat anders, maar er is geen objectieve reden om de gevoelens van een beperkte groep (beperkte) mensen te negeren. Voor gehandicapten leggen we ook drempelvrije deuren aan.
pi_146732312
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 00:52 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]

Wel als ze me achterna zitten en dan vervolgens enkel hun bek opentrekken.
Ja OK. Eerst hun tandjes uittrekken!
pi_146732325
quote:
Sinterklaas is niet eens zwart!
pi_146732332
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 00:57 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Sinterklaas is niet eens zwart!
De anti-pieten werken daar wel hard aan.
  maandag 17 november 2014 @ 01:02:05 #238
328189 ArnieAlberts
pi_146732394
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 00:56 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ja OK. Eerst hun tandjes uittrekken!
En een pianoklep op hun vingers laten sodemieteren.
  maandag 17 november 2014 @ 01:02:48 #239
328189 ArnieAlberts
pi_146732399
Ik heb vandaag voor het eerst het verhaal gehoord van de 3-jarige die voor racist werd uitgescholden, dankzij de tweet van Dominique Weesie. Dat soort verhalen hoor je niet op het journaal of in de media.
pi_146732427
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 01:02 schreef ArnieAlberts het volgende:
Ik heb vandaag voor het eerst het verhaal gehoord van de 3-jarige die voor racist werd uitgescholden, dankzij de tweet van Dominique Weesie. Dat soort verhalen hoor je niet op het journaal of in de media.
Nou ja, als je soms ziet welke borden of symbolen door hun ouders in de handen van 3-jarigen geduwd worden, is dat wel voorstelbaar.
pi_146732522
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 01:02 schreef ArnieAlberts het volgende:

Misschien omdat het leugens zijn. :')
-
pi_146732610
Mijn familie in Italië lachte zich dood toen we dit allemaal uitlegden. Dat we een kinderfeest met zijn allen zo kunnen verkloten. Zou daar niet kunnen gebeuren :N
pi_146732642
Triest gewoon. Hoe een kinderfeest door een stelletje malloten wordt verstierd. :')
pi_146732671
quote:
14s.gif Op maandag 17 november 2014 01:08 schreef regiliopeace het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Anti piet demonstrant gespot.
pi_146732746
quote:
14s.gif Op maandag 17 november 2014 01:08 schreef regiliopeace het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

:D
  maandag 17 november 2014 @ 01:20:59 #246
104871 remlof
Europees federalist
pi_146732763
Makkers staakt uw wild geraas.
pi_146732788
quote:
14s.gif Op maandag 17 november 2014 01:20 schreef remlof het volgende:
Makkers staakt uw wild geraas.
pi_146732857
Hoofdpiet Erik van Muiswinkel woedend op Telegraaf

De Telegraaf-berichtgeving over de rellen en arrestaties bij de intocht zaterdag, vallen niet in goede aarde bij Erik van Muiswinkel. Op Twitter kookt hij van woede.

"De Telegraaf is zonder twijfel een van de hoofdschuldigen aan de narigheid bij de Nationale Intocht. En gaat daar glashard mee door", wijst de Hoofdpiet de beschuldigende en behandschoende vinger. "En bedenk dat de zaak gelukkig ook niet 'totaal uit de hand liep'. En de anti-Pieters zich aan hun demonstratieplek hadden te houden."

Kinderfeest voorgoed vergald
De Telegraaf kiest met uitingen als 'Kinderfeest voorgoed vergald' en 'Intocht heeft zijn onschuld verloren' voor een tamelijk aanvallende harde kant en liet meermaals doorschemeren duidelijk vóór Zwarte Piet te zijn. Van Muiswinkel: "Het Sinterklaasfeest wordt op geen enkele manier waar dan ook in Nederland bedreigd door een paar speelse aanpassingen van good old Piet!"

Arrestaties
In totaal werden negentig mensen opgepakt bij de intocht in Gouda. Zestig demonstranten stonden volgens de politie niet op de aangewezen locaties en dertig anderen hadden zich schuldig gemaakt aan 'andere wanordelijkheden'. Een deel van de arrestanten kreeg een boete van 220 euro.

Opstootje
De gemeente had locaties aangewezen waar gedemonstreerd mocht worden. Toch trokken voor- en tegenstanders van Zwarte Piet naar De Markt. Tegenstanders van Zwarte Piet rolden een spandoek uit met Zwarte Piet is racisme. Voorstanders gingen voor het doek staan, waarna er een opstootje ontstond.
http://www.nieuws.nl/alge(...)woedend-op-Telegraaf

De Telegraaf overal de schuld van geven :')
Straks krijgen fok! en Danny nog de schuld
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 17 november 2014 @ 01:28:57 #249
104871 remlof
Europees federalist
pi_146732900
De Telegraaf :')

Het verschijningsverbod vanwege collaboratie met de nazi's voor die krant had nooit opgeheven moeten worden.
pi_146733014
Ik ben meer van de plaatjes, en wat zijn ze weer mooi. Al die vrolijke kleurtjes, en natuurlijk zwarte pieten. Geen gezeik daar, zoals het heurt...

wat is deze? kijk eens wat gezelliger man, het is feest!

8} <O) 8}

^O^

weltr..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')